zawieszenie golf 5

Krzysztof Słomski

Skoda Octavia | Test długodystansowy cz. IV | Bratobójczy pojedynek z VW Golfem

Skoda Octavia | Test długodystansowy cz. IV | Bratobójczy pojedynek z VW Golfem

Tym razem wystawiamy naszą testową Octavię na poważną próbę, sprawdzamy jak wypada na tle Volkswagena Golfa. Czy uczeń przerósł mistrza?

Volkswagen Golf Sportsvan | Pierwsza jazda | Czy nazwa kłamie?

Volkswagen zaprezentował następcę Golfa Plus. Nowa nazwa Sportsvan sporo obiecuje. Czyżby spece z Wolfsburga pozazdrościli wzorowo prowadzących się minivanów Forda i postanowili pójść w tym samym kierunku? My już wiemy

Salon Genewa 2013 | Volkswagen Golf GTI

Volkswagen pochwalił się produkcyjną wersją Golfa GTI, zbudowanego na siódmej generacji kompaktu. Po raz pierwszy w historii będzie on dostępny w dwóch wariantach mocy

Używany Volkswagen Golf IV (1997-2003) - opinie Moto.pl

Używany Volkswagen Golf IV (1997-2003) - opinie Moto.pl

diesle (130 i 150 KM) zapewniające niemal sportowe osiągi. Zmniejszono również awaryjność auta. Na polskich drogach wadę Golfa stanowi to, co na równych, niemieckich szosach stanowi zaletę - sztywne zestrojenie zawieszeń. Trzeba się również przyzwyczaić do mało przestronnej tylnej części wnętrza

Volkswagen Golf IV (1997-2003) - opinie Moto.pl

Volkswagen Golf IV (1997-2003) - opinie Moto.pl

diesle (130 i 150 KM) zapewniające niemal sportowe osiągi. Zmniejszono również awaryjność auta. Na polskich drogach wadę Golfa stanowi to, co na równych, niemieckich szosach stanowi zaletę - sztywne zestrojenie zawieszeń. Trzeba się również przyzwyczaić do mało przestronnej tylnej części wnętrza. Pod tym

Volkswagen Golf Variant - test | Pierwsza jazda

Volkswagen Golf Variant - test | Pierwsza jazda

okazję poznać samochód, który oferuje bagażnik jedynie o 5 litrów mniejszy od Octavii, sporo miejsca w kabinie i lepsze od niej właściwości jezdne. Mowa o Golfie, którego wersja kombi właśnie wjeżdża do polskich salonów. Kosztuje przynajmniej 65 490 zł, czyli o 1 950 zł więcej od wyposażonej w ten sam

Z "GTI" w nazwie - cz. 1

Z "GTI" w nazwie - cz. 1

. Volkswagen Golf GTIVolkswagen Golf GTIW sierpniu 1997 roku pojawia się nowy Golf GTI - 4 generacji, który po raz pierwszy w historii wyposażony jest w silnik z turbodoładowanie. Pojemność znowu spada do 1.8, ale moc wzrasta do 180 KM. Silnik dodatkowo był wyposażony w 5 zaworów na cylinder. Do setki

Golf VII | Wczoraj przecieki, dzisiaj ceny

Golf VII | Wczoraj przecieki, dzisiaj ceny

Być może. Jeżeli od ceny najnowszego Golfa odejmiemy bogatsze wyposażenie seryjne (m.in. radio z 5-calowym ekranem dotykowym, hamulec wielokolizyjny, XDS, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Autohold, czy system Start-Stop), okaże się, że różnica w cenie byłaby jeszcze większa. VW Golf GTI

Seat Leon - test | Pierwsza jazda

Seat Leon - test | Pierwsza jazda

zamówić skrzynię DSG, ale tylko z wybranymi silnikami. Na przykład 1.4 TSI w Leonie dostępny jest jedynie ze skrzynią ręczną.Identycznie jak w Golfie rozwiązano kwestię zawieszenia. W słabszych wersjach tylne koła połączone są belką skrętną, od 150 KM w górę klient może liczyć na układ niezależny. Jest

Seat Leon 1.8 TSI FR | Test | Lepiej późno niż wcale

Seat Leon 1.8 TSI FR | Test | Lepiej późno niż wcale

zbudowany na nowej, modułowej platformie MQB, którą wykorzystują również pozostali bratni przedstawiciele tej klasy, czyli: VW Golf VII, nowe Audi A3 i Skoda Octavia III. Nowy Leon jest o 5 cm krótszy od poprzednika, ale ma za to większy rozstaw osi, prawie o 6 cm, co oznacza większą przestrzeń w środku

Audi S3 Sportback | Test | RS-R=S?

Audi S3 Sportback | Test | RS-R=S?

brakuje nawet wewnątrz grupy Volkswagena. Za jeden z ulubionych w tej klasie uchodzi Golf R, a jednym z najmocniejszych była poprzednia generacja Audi RS3. Właśnie dlatego w tytule tego testu śmiało postawiłem równanie RS (3), minus R (Golf), równa się S (3). Sprawdźmy, czy rozwiązanie okaże się prawdziwe

Co oferuje rynek w segmencie C?

Co oferuje rynek w segmencie C?

został poddany liftingowi. Oprócz nowego wyglądu lamp i zderzaków do oferty dołącza sportowy ST z silnikiem wysokoprężnym o mocy 185 KM. Golf GTD ma już konkurenta z prawdziwego zdarzenia. Wersje nadwoziowe (wymiary, poj. bagażnika): hatchback 5-drz. (4,36 x 1,82 x 1,48 m; 363/1148 l) kombi 5-drz. (4,56

Volkswagen Golf V (2003-2008) - opinie Moto.pl

Volkswagen Golf V (2003-2008) - opinie Moto.pl

nadwozia na skręcanie wzrosła o 15 %, a na zginanie aż o 35 %. Po raz pierwszy w Golfie zastosowano drzwi o budowie modułowej, pozwalającej wymieniać oddzielnie samo poszycie zewnętrzne (obniżenie kosztów napraw). Dla poprawy własności jezdnych zastosowano z tyłu wielowahaczowe zawieszenie (przednie

Koniec Volkswagena Golfa

Koniec Volkswagena Golfa

kompakt. Zaprojektowane przez Giugiaro nadwozie kryło niezależne zawieszenie przednich kół i belkę skrętną z tyłu oraz nowoczesny układ napędu. Moc z umieszczonych poprzecznie, chłodzonych cieczą silników płynęła do kół przedniej osi. Rozwiązanie okazało się strzałem w dziesiątkę. Golf zdobył 2. miejsce w

VW Golf Cabrio - test | Pierwsza jazda

VW Golf Cabrio - test | Pierwsza jazda

wykorzystaniu tego samego zawieszenia i silników.W stosunku do Eosa, Golf ma krótsze nadwozie wyraźnie podkreślające, że wywodzi się od hatchbacka. Widać to przede wszystkim, gdy dach jest rozłożony. Tył auta jest krótki, a przez to bardzo zgrabny. Jedyną wadą z tym związaną jest krótka klapa bagażnika, która

Frankfurt 2009 | Golf R z napędem na cztery koła

Frankfurt 2009 | Golf R z napędem na cztery koła

O plotkach na temat Golfa R pisaliśmy kilka dni temu. Następca modelu R32 5. generacji nie będzie już napędzany 250-konnym silnikiem V6 o pojemności 3,2 litra, ale turbodoładowaną 2-litrówką o mocy 265 koni i maksymalnym momencie 350 Nm. Obok standardowej 6-biegowej skrzyni manualnej w opcji pojawi

Volkswagen Polo FL 1.2 TSI | Test | Jeszcze lepszy

Volkswagen Polo FL 1.2 TSI | Test | Jeszcze lepszy

szybką jazdę mogą zamówić opcjonalne zawieszenie Sport Select z dwoma poziomami sztywności do wyboru. Volkswagen Golf Sportsvan | Pierwsza jazda | Czy nazwa kłamie? Brak niepożądanych dźwięków to też zasługa wysokiej jakości wykończenia. Wnętrze po zmianach wygląda lepiej i to niezależnie który z

Za co kochamy niemiecką motoryzację, cz. II - Volkswagen

Za co kochamy niemiecką motoryzację, cz. II - Volkswagen

ilości 5000 egzemplarzy. Jednak mocna wersja Golfa z 6 cylindrowym silnikiem sprzedała się niemal na pniu. Produkcję rozszerzono i Golfa R32 sprzedano w sumie 12 000 sztuk. 5 tysięcy Golfa IV trafiło do USA, 7 tysięcy na rynek europejski. W nazwie R32 literka R oznacza Racing, a 32 pojemność silnika

Top 10 - auta za średnią krajową

Top 10 - auta za średnią krajową

sprawić auto marzeń. O, choćby takie jak ten egzemplarz Golfa III z 1998 roku. Przebieg? 300 tys. km. Silnik? 1,9 l TDI 75 KM. Wyposażenie? Poduszki, elektryka, wspomaganie, centralny zamek i radio CD. Auto marzeń?Volkswagen Golf - ogłoszenieGolf może i jest ulubieńcem Polaków, ale jest toporny i brakuje

Ford Focus FL | Pierwsza jazda | Pogoń za doskonałością

Ford Focus FL | Pierwsza jazda | Pogoń za doskonałością

-biegową manualną skrzynią biegów zamknięta w 5-drzwiowym nadwoziu zapewnia bardzo przyzwoite osiągi, ale nie do końca takie, jakich można by się było po niej spodziewać. "Setka" w 8,2 sekundy i maksymalna prędkość powyżej 220 km/h - brzmi dobrze, ale w aucie nie jest to tak odczuwalne. Na

Znamy ceny nowego Forda Focusa

Znamy ceny nowego Forda Focusa

Historia Fordów ze znaczkiem RS 57 990 złotych trzeba będzie zapłacić za pierwszą, podstawową wersję nowego Focusa. Taka wersja napędzana będzie 1,6 litrowym silnikiem o mocy 85 KM i manualną, 5 biegową skrzynią. Ceny najbogatszej wersji  (Titanium) zaczynają się od 69 990 złotych (najmniejszy

Volkswagen Beetle 2.0 TSI | Test | Retro sportowiec

Volkswagen Beetle 2.0 TSI | Test | Retro sportowiec

silnik 2.0 TSI o mocy 210 KM. Pochodzi on prosto z poprzedniej generacji Volkswagena Golfa GTI. W połączeniu z 6-stopniową skrzynią DSG zapewnia wręcz ponadprzeciętne wrażenia z jazdy i wysokie osiągi. Wiedząc, że po mocniejszym wciśnięciu gazu, mamy do dyspozycji ponad 200 koni mocy i 280 Nm momentu

Salon Genewa 2013 | Kia pro_cee'd GT

Salon Genewa 2013 | Kia pro_cee'd GT

Kia pro cee'd GTPodczas targów w Genewie Kia oficjalnie zaprezentuje swojego hot hatchaPodczas startujących we wtorek 5 marca targów w Genewie Kia oficjalnie zaprezentuje światu swojego pierwszego hot hatcha - Kia pro cee'd GT Podczas startujących we wtorek 5 marca targów w Genewie Kia oficjalnie

TOP 5 | Kabriolety na wiosnę

1956 roku wyceniono na 380 tys. zł. Szczegóły ogłoszenia i więcej zdjęć: Mercedes 190 SL 1956 r.Więcej jadu w Mercedes SL 63 AMGMercedes SL - ogłoszeniaMazda MX-5 to auto, którego chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Model dostępny jest na rynku od ponad dwudziestu już lat i wciąż cieszy się wielką

Seat Leon ST | Pierwsza jazda | Kombi na sportowo

dłuższy, co umożliwiło osiągnięcie większej przestrzeni bagażowej. Standardowo do zagospodarowania mamy 587 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy powierzchnia bagażowa wzrasta do 1 470 litrów. Volkswagen Golf Wariant, Skoda Octavia Combi czy Honda Civic Tourer są pod tym względem lepsi, ale Seat plasuje się w

Seat Leon Cupra | Pierwsza jazda | Istota hot-hatcha

większej mocy, moment ma identyczny jak obydwie wersje Golfa GTI (220 i 230 KM). Mimo to oferuje wyraźnie lepsze osiągi, niż Volkswagen. Klient może zamówić skrzynię ręczną albo DSG - obie o sześciu przełożeniach. To, co znajduje się pomiędzy skrzynią a kołami jest najciekawsze z punktu widzenia

Siedem gorących hatchbacków

).Ogłoszenie znajdziecie tutaj: Ford Focus RSZa 75 tys. zł można mieć czteroletniego, 240-konnego, białego Opla Astrę OPC. Kubły Recaro i przycisk, który utwardza zawieszenie i wyostrza reakcje pedału gazu to miłe dodatki, ale najważniejsze są osiągi. Setka to kwestia 6,4 s, a prędkość maksymalna to 244 km/h

Volkswagen Jetta (1979-2010) - opinie Moto.pl

też wielkich różnic eksploatacyjnych. Rozwiązania techniczne Golfa, Jetty, Bory i Vento mało się różnią.Istotny jest tylko fakt, że Bora ma wielowahaczowe zawieszenie, podczas gdy Golf czwartej generacji dysponował przy tylnej osi belką skrętną. W innych przypadkach nawet podwozie ma te same

VWCC | Volkswagen Castrol Cup powraca

tzw. VIP Drivers. Będą to osoby ze świata mediów, sportu i show businessu, jednakże z doświadczeniem w motorsporcie. Zainteresowanie startem w wyścigu Volkswagen Castrol Cup wykazali m.in. rajdowcy, żużlowcy oraz piłkarze. Zawodnicy ścigać się będą w specjalnie przygotowanych Volkswagenach Golfach

Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI - test | Pierwsza jazda

;.Golf Variant może pochwalić się też świetnym wyciszeniem. Do uszu pasażerów dociera tylko szmer silnika, skutecznie stłumiony tak jak odgłosy toczenia nawet przy wysokich prędkościach. Układ jezdny z wielowahaczowym zawieszeniem zestrojono sprężyście. Nie należy do miękkich, ale bez trudu i przede

Pożegnanie Garbusa

białe wstawki z boku nadwozia. Kolejne wyróżniki tej edycji to sportowe zawieszenie i pamiątkowa tabliczka z numerem serii, umieszczona na kierownicy. Między przednie koła stylowego Volkswagena trafi 5-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra i mocy 150 koni, połączony z 6-biegowym automatem

Volkswagen Golf R - test | Za kierownicą

, ostre jak brzytwa hamulce, naprawdę działający układ napędu na cztery kołaHamulecDSG jako opcja, DCC jako opcja, wysoka cena, mało pociągająca powierzchowność (subiektywne)Volkswagen Golf R | Kompendium Nadwozie 5-drzwiowe, hatchback Silnik turbobenz. R4, 1984 ccm Moc 270 KM przy 6000 obr./min

Top 10 | Największe mydlenie oczu

Fabii, a czarnym koniem jest...Bycie Golfem zobowiązuje do trzymania pewnego wysokiego standardu. Bycie Golfem numer 6 zobowiązuje natomiast, by być wyraźnie lepszym od Golfa numer 5. Tak właśnie myśleliśmy, ale VW zmusił nas do zmiany poglądów. Dlaczego? Golf VI to nie jest nowy model, tylko poprzednik

Skoda Octavia II (2004 - 2013) - opinie Moto.pl

zbudowano na płycie podłogowej Golfa V, ale wyraźnie wydłużono w tylnej części. W stosunku do Octavii I długość wzrosła o 7 cm, a rozstaw osi o ponad 6 cm. Zyskano w ten sposób więcej przestrzeni za przednimi fotelami i wygospodarowano ogromną przestrzeń bagażową (hatchback 560 l, kombi 580 l). Przestronny

Opel Cascada 1.6 Turbo A/T Cosmo | Test długodystansowy cz. X | Koszty

miękki dach, elektrycznie sterowane szyby i lusterka boczne (także podgrzewane), reflektory przeciwmgielne, światła do jazdy dziennej, tylne lampy w technologii LED, obręcze kół ze stopu metali lekkich w rozmiarze aż 18-cali, obniżone zawieszenie, automatyczną dwustrefową klimatyzację, sportowe fotele

Volkswagen Passat B8 | Pierwsza jazda | Przepis na sukces

21 litrów (do 586), w kombi o 47 litrów (do 650). Wsiadając do środka nowego Passata mamy wrażenie, że nic się nie zmieniło. Wszystko wygląda znajomo. Rzeczywiście w kabinie znajdziemy wiele elementów z innych modeli marki, w tym z Golfa. Ale diabeł tkwi w szczegółach. Kokpit auta wyróżnia się

Seat Toledo 1.4 TSI DSG | Test | Ubogi krewny

dźwignią sukcesu. Seat Leon ST - test | Pierwsza jazda | Kombi na sportowo W przypadku Leona sytuacja jest jasna. To typowy przedstawiciel segmentu C mocno spokrewniony z Volkswagenem Golfem. A czym jest nowe Toledo? Z pewnością nie jest typowym sedanem segmentu C, jak określa go Seat. Poprzednik

Duża frajda i zysk

. Szybki, bo lekki.Golf I GTI zapoczątkował modę na hothatche. Volkswagen zamierzał początkowo wypuścić tylko 5 tysięcy egzemplarzy wersji GTI. Niewielka masa własna samochodu w połączeniu z mocnym jak na tamte czasy silnikiem 1.6 (110 KM) daje bardzo dobre osiągi. Żadna następna generacja VW Golfa GTI nie

Skoda Rapid Spaceback - test | Pierwsza jazda | Sukces (nie)murowany

je wypełniać. Nic tak nie cieszy jak możliwość stwierdzenia, że ich samochód NIE MA konkurencji. Skoda Rapid Coupe w przyszłym roku? Skoda Octavia od początku swojego odrodzenia w 1996 roku nie mieściła się w pojęciu typowego segmentu C. Bazując na platformie Golfa długością i pojemnością

Megane niechlubnym zwycięzcą

serii 3.1. Renault Megane - 25%2. Vauxhall/Opel Corsa - 20%3. Ford Ka - 15%4. Vauxhall/Opel Astra - 14%5. Ford Focus - 13%5. Ford Fiesta - 13%5. Renault Clio - 13%8. Ford Mondeo - 12%9. Volkswagen Golf - 11% 10. BMW serii 3 - 7%Po pięciu latach eksploatacji Opel Corsa wyprzedził na pierwszym miejscu

Ekstremalne maluchy

;setka" to kwestia niecałych 9 sekund, prędkość maksymalną ze względów bezpieczeństwa ograniczono elektronicznie do 170 km/h. Oprócz silnika modyfikacjom poddano także zawieszenie. Brabus nie mógł oczywiście zapomnieć o wyglądzie. Smart otrzymał przedni spojler, poszerzone błotniki i atrapę dyfuzora

Honda Civic 1.6 i-DTEC - test | Pierwsza jazda

rozkład mas (m.in. centralnie umieszczony zbiornik paliwa), nieco utwardzili zawieszenie i zmodyfikowali układ kierowniczy, dzięki czemu Civic z nowym dieslem pewnie pokonuje zakręty, nie fundując nam żadnych niechcianych niespodzianek chociażby w postaci podsterowności.Nadjeżdża nowy Civic w wersji kombi

Mercedes W124 | Auto dekady

Auto poprzedniej dekady - VW Golf 10 lat po debiucie Golfa Mercedes dał światu najprawdopodobniej dzieło swojego życia - model W124. Podobnie jak Golf, auto, przynajmniej wizualnie, niczym szczególnym się nie wyróżnia. Produkowany był od 1985 roku aż do 1997 w 5 wersjach nadwozia

Opel Astra OPC - test | Pierwsza jazda

Nadwozie 5-drz., 5-os. Silnik benzynowy R4, 1998 cm3    Moc 280 KM przy 5500 obr/min Moment obr. 400 Nm przy 2500-4500 obr/min Skrzynia biegów 6-ręczna Napęd na koła przednie Wymiary 446x184x148  cm Rozstaw osi 269 cm Zawieszenie przód kolumny MacPhersona (HiPerStrut

Toyota Auris | Pierwsza jazda | Prawie od nowa

rozwiązanie. No może z małymi wyjątkami, do których należy m.in. Ford Focus, VW Golf i Set Leon (z wyjątkami). Nowa czy używana? Sprawdź tysiące ogłoszeń Skoro Auris ma konkurować z niemal trzydziestoma innymi hatchbackami, to takie zawieszenie jest z pewności jego mocną stroną. Nie za twarde, komfortowe i

Citroen C4 1.6 HDi - test | Za kierownicą

płycie podłogowej poprzednika, z osiami oddalonymi od siebie o 260,8 cm. To o 3 cm więcej od Golfa i spółki, ale o 5 cm mniej od Focusa i podobnie C4 wypada pod względem przestronności. Wygodne przednie fotele z podwójnymi zagłówkami zapewniają wystarczającą swobodę ruchów. Na tylnej klapie może już

TOP 5 | Auta za srebrny medal na Olimpiadzie

silniki i łechtają ego właściciela, powinny więc osłodzić tę delikatną gorycz wynikającą z zajęcia drugiego miejsca. Choć jak mawiają, kto jest drugi, tego Bozia lubi, więc może nie trzeba się smucić niższym miejscem podium?ZOBACZ TAKŻE:Szukasz używanego samochodu? Tu go znajdziesz TOP 5 | Auta za

Volkswagen Polo R WRC | Test | Być jak Sebastien Ogier

mocny silnik, świetnie pracujące zawieszenie Hamulec Brak "szpery", mało wyraziste wnętrze   Volkswagen Polo R WRC | Kompenduim Nadwozie hatchback, 3d, 5-os. Silnik benzynowy, turbo, R4, 1984 cm 3 Moc 220 KM przy 4500 obr./min Moment obr. 350 Nm przy 2500

Golf VI - najsłynniejszy kompakt świata w nowej odsłonie

!Chwytam kluczyki i biegnę w strugach deszczu. Rzut oka wystarczy, by wystawić sylwetce "szóstki" jeśli nie piątkę, to czwórkę plus. Nie jest porywająca, bo żaden Golf nie był. Nie jest wyjątkowa, bo widać w niej zapożyczenia. Ale ma charakter. Zdaniem de Silvy nie mniej niż "jedynka" i

VW Golf GTI - test | Za kierownicą

Lądujemy w Nicei, skąd Golfami GTI mamy pojechać do Saint-Tropez. W tej części Europy wszystko jest wyjątkowe. Wyjątkowo ładne wybrzeże, wyjątkowo zadbane miasteczka, wyjątkowo ładne dziewczyny. Bez wyjątkowego samochodu nie tylko nie zrobisz na południu Francji wrażenia, ale nawet możesz zostać

Rolls-Royce Ghost | Test | Royal Baby

: główny to aktywne zawieszenie, które sprawia, że pneumatyczne resory wszystkich kół przeciwdziałają przechyłom auta - zarówno na zakrętach, jak i podczas hamowania oraz przyspieszania. Samochód nie "podpiera się lusterkami" na łukach, nie nurkuje podczas ostrego hamowania. Dodatkowo przekładnia

Golf GTI- wielka niewiadoma

wygląda masywnie i majestatycznie ale czy sportowo?Wnętrze również bez emocji. Deska rozdzielcza niewiele różni się od tej ze standardowego Golfa. Króluje czerń oraz wszechobecny plastik. Jedyne co wyróżnia wersję to kubełkowe fotele, czerwone wykończenia, aluminiowe pedały i gałka zmiany biegów oraz

Gwiazdy mijającego roku

niemiecki rysownik Daniel Stolle.Na listę finalistów trafili reprezentanci różnych segmentów: kompaktowy VW Golf GTI, rodzinna Honda Odyssey, luksusowy Jaguar XJ i sportowe Porsche Boxster. Które auta Waszym zdaniem powinny trafić do czołówki premier mijającego roku? Zwycięska dziesiątka według Automobile

Nadmuchana Honda Civic Type R

Wysokoobrotowa dwulitrówka Hondy z pewnością ma swój niepowtarzalny charakter, jednak z mocą 201 KM pozostawia lekki niedosyt. Szczególnie, że konkurenci swoje topowe kompakty wyposażają w znacznie mocniejsze jednostki. Dla porównania Ford Focus RS ma 305 KM, Volkswagen Golf R - 270 KM, a Renault

Volkswagen Tiguan - test | Pierwsza jazda

nowe silniki, albo ich odświeżone wersje. Wśród nich znalazła się topowa odmiana benzynowego TSI o pojemności 2-litrów i mocy 210 KM, silnik dobrze znany z najmocniejszej odmiany Golfa. Dobra wiadomość czeka również na zwolenników silników wysokoprężnych. Inżynierowie Volkswagena przygotowali kolejną

Clio, 208, Yaris, Fabia i Polo | Konfrontacja

być praktyczny i łatwy w obsłudze. Polo zaprojektowano według tej zasady. To wcale nie oznacza, że inne auta są niepraktyczne, albo że trudno w nich znaleźć któryś z podstawowych przełączników. Ale to VW zdefiniował wzorzec metra (Golf) i do niego porównywana jest cała reszta. A przecież Polo to nic

45 lat Forda Escorta

trzecia generacja była nazywana Eriką. Erika była już autem nowoczesnym - miała nadwozie typu hatchback, napęd na przednie koła i, uwaga, niezależne tylne zawieszenie. Wszystko po to, by być tak jak Golf, wzór w klasie kompaktów. Wersje nadwoziowe przypominały to, co producenci oferują nam teraz (3- i 5

Za kierownicą: Volkswagen Scirocco 2.0 FSI

można zmieniać twardość "zawiasów" (Comfort, Normal i Sport), a przy okazji szybkość reakcji na gaz i pracę jednego z lepszych elektrycznych układów wspomagania kierownicy.W sumie, choć bazuje na Golfie, Scirocco prowadzi się lepiej. Jest 5 cm szersze (181 cm), 10 cm niższe (140,4 cm) i 4 cm

Mazda 3 w Londynie | Prezentacja

poprzedniej generacji i tylko 5 cm mniej, niż w Maździe 6 Combi. Pierwsze przymiarki we wnętrzu trójki pokazały, że inżynierowie nie zmarnowali tego potencjału. A co z bagażnikiem? Kufer urósł o 10 litrów i ma obecnie 350 l. Jak pokazuje poniższa tabela, trudno komukolwiek takim wynikiem zaimponować. Marka

Ford Focus ST - test | Pierwsza jazda | Trudno się oprzeć pokusie

pozwolić. Auto musi być komfortowe, funkcjonalne a przy tym dawać sporo frajdy z jazdy. I taki właśnie ma być Focus w przyprawionej odmianie ST. Ford Focus ST w akcjiChoć klasyczny 5-drzwiowy hatchback cieszy się olbrzymi zainteresowaniem, funkcjonalność wzięła górę i Ford zdecydował usportowić także kombi

Hyundai i30 - test | Pierwsza jazda

dobrze wyposażonych, drogie dodatki Summa Summarum Wyraźna zmiana i wielki plus w stylistyce, a także ergonomii wnętrza oraz ekonomii jazdy. Za i30 nie przemawia jednak tylko wygląd, samochód broni się pewnym prowadzeniem, komfortowym zawieszeniem i 5 letnią gwarancją. Cena wyjściowa modelu natychmiast

Opel Insignia - Car of The Year 2009

pisaliśmy tutaj), adaptacyjne reflektory, czy regulowane zawieszenie FlexRide.Powrót Opla na tron trwał 22 lata - poprzednim zdobywcą nagrody roku 1987 był model Omega. W tegorocznym plebiscycie Insignia zdobyła 321 punktów, Fiesta 320, a ostatni na podium Golf szóstej generacji, 223 punkty. W tym roku

Salon Genewa 2013 | Premiery tuningowe

 ABT zaprezentuje m.in drugą wersję szosowego auta wyścigowego ABT R8 GTR o mocy 620 KMNiepozorny ale...ABT S6 R ma moc o 180 KM większą niż seryjny model. W sumie 600 KMkolejna premiera to siódma generacja Golfa zmodernizowana przez niemiecką firmę ABT Moc wzrośnie w modelu 640d z 313 KM

Ford Mustang | Auto dekady

? Sportowe zawieszenie, różne rozmiary opon, wzory kołpaków, klimatyzację, kilka wersji wydechów, czy możliwość pokrycia dachu winylem. Uważasz, że Ford Mustang nie zasłużył na ten tytuł? Wybierz własne auto lat 60. | SONDAŻ Auto następnej dekady - VW Golf Mustang, niczym koń, od którego

Volkswagen Golf III (1991-1999) - opinie Moto.pl

Był i jest rynkowym hitem. Kiedyś wśród aut nowych, dzisiaj wśród używanych. Mimo upływu lat i mało wyszukanej stylizacji wciąż znajduje nabywców, a w licznych fanklubach przybywa wyznawców jego legendy. Trudno jednak powiedzieć jednoznacznie, skąd bierze się to powodzenie. Golf III nie zachwyca

Sportowa historia FSO i FSM

jak Renault 5 czy VW Golfy. W 1983 roku Maluchy z rajdowych tras "demoludów" wyjechały na zachód. Zespół OBR FSM rozpoczął starty w Belgi, Grecji, Francji i Republice Federalnej Niemiec. Rok później Janusz Szerla wywalczył w niemieckiej rundzie Mistrzostw Europy - Rajdzie Saarland trzecie

Opel Astra 1.6 Turbo - test | Za kierownicą

. To lepiej niż w Volkswagenie Golfie i Toyocie Auris (obydwa modele mieszczą po 350 l), Citroenie C4 (320 l) i Maździe 3 (340 l), ale gorzej niż w Renault Megane (405 l). 5-drzwiowe kompakty nokautuje Honda Civic z 465-litrowym kufrem, ale to dzięki przeniesieniu zbiornika paliwa pod fotel pasażera.Po

Mazda 3 - test | Pierwsza jazda | Nic na siłę

dostać także z sześciobiegowym automatem Skyactive - skonstruowanym i produkowanym przez Mazdę. Wzorem pod względem prowadzenia do którego dąży każdy model Mazdy jest MX-5. Pod tym względem nowa trójka nie zawodzi. Droga prowadzenia drążka skrzyni biegów jest krótka, a każdy bieg wchodzi z wyraźnym choć

DNA Giulietty | Za kierownicą

jest mile widziana. Wystarczy ruszyć z miejsca, nawet delikatnie, by przekonać się, że mamy do czynienia z zupełnie innym samochodem. Wspomaganie kierownicy słabnie dając nam lepsze wyczucie drogi, zawieszenie się "spina", klocki zbliżają się do tarcz, a reakcja silnika jest natychmiastowa

Ford Fiesta R5 | Test | Jak na Monte Carlo

sezonie ADAC Volkswagen Polo Cup i dostał się do fabrycznego zespołu Volkswagena. Obecnie startuje w polskim pucharze tej marki - VW Castrol Cup i za kierownicą Golfa GTI zdobył w zeszłym roku 5 miejsce w cyklu, tracąc do podium jedynie 29 pkt. Od kilku lat możemy oglądać go również w rajdowych

Volkswagen Jetta - test | Pierwsza jazda

Prosty, wręcz anonimowy kokpit Jetty przypomina ten z Golfa, a co bardziej sentymentalni dopatrzą się w nim nawet śladów deski Vento z charakterystyczną, "zawiniętą" konsolą środkową. I tu natkniemy się na kilka wstydliwych niuansów. W porównaniu do 5-drzwiowego brata, miękkie okładziny

Alfa Romeo Giulietta - test | Pierwsza jazda

wrażenie zawieszonego w powietrzu. Z profilu dynamiczną sylwetkę podkreślają mocno, ale nie do przesady, nadmuchane błotniki oraz charakterystyczne dla Alfy klamki drugiej pary drzwi schowane w słupku C. No i tył. Tam znaleźć można najwięcej nowych elementów. Trzeba mieć dużo odwagi, by właśnie tak

Top 5 - używane zamienniki, cz. 2

wielki, a to właśnie przesądza o luksusie, zapytajcie Rolls-Royce'a. Znaleźliśmy egzemplarz z 313-konnym, dziesięciocylindrowym turbodieslem (6,9 s do setki, maks. 250 km/h, średnio 11,4 l/100 km), napędem 4x4, pneumatycznym zawieszeniem i niemoralnie bogatym wyposażeniem (jest nawet podgrzewana

30 lat Peugeota 205

Peugeot pokonał w tej rywalizacji Volkswagena Golfa, a to naprawdę duży sukces.Mały lew właściwie z miejsca został najpopularniejszym autem we Francji, parkując na sprzedażowym podium w 1984, 1985 i 1990 roku. Ba, właścicielem Peugeota 205 była nawet Bernadette Chirac, żona 22. prezydenta Francji.Model

Mazda 3 FL - test | Pierwsza jazda

dopiero na mokrej nawierzchni. I to mimo zastosowania mechanicznej szpery oraz systemu ograniczającego moment obrotowy na pierwszych trzech biegach. Po kilku chwilach wiem już, że najmocniejsza Mazda 3 nadal jest potulną dziewczynką. Dłuższa podróż obejdzie się bez nauszników, a i sztywne zawieszenie

TOP 10 | Pierwszy samochód

kompaktu, ale Golf nie do końca trafia w jego gusta? Na pewno można rozważyć kupno Corolli.To nie przypadek, że właśnie ósma generacja tego modelu pobiła światowy rekord produkcji. Benzynowe silniki pracują cicho i oszczędne, wielowahaczowe zawieszenie tylne zapewnia wysoki komfort jazdy, stosunkowo

Trzeci Variant - nowy VW Golf w wersji kombi

złożeniu siedzeń). Wynik rzeczywiście imponujący, ale czy za dwa lata to nie będzie za mało, by pokonać konkurencję? VW Golf Variant 1.4 TSI kompendium Nadwozie kombi, 5-drzwiowe

Kabriolety na każdą kieszeń

korozję nadwozie oraz niezłe, acz nazbyt delikatne zawieszenie. Dla amatorów okazyjnych przejażdżek kabrioletem bardziej istotny może być za to fakt, że nawet ostatnią - siódmą generację Escorta, można kupić za sporo poniżej 10 tys. zł.Mazda MX-5Mazda MX-5 to auto, którego chyba nikomu nie trzeba

Volkswagen Golf V 1.6 FSI Trendline

. Dopłaty (5450 zł) wymaga jedynie ESP.Niemal na każdej drodze auto prowadzi się bardzo dobrze. Nowe zawieszenie tylne (oś wielowahaczowa zastąpiła belkę skrętną) nieźle sobie radzi zarówno na wyboistych drogach, jak i na gładkich autostradach. Golf V przez cały czas zachowuje się stabilnie, nie pozbawiając

35 lat Forda Fiesty | Galeria

odsłona Fiesty to pokłosie kryzysu paliwowego z lat 70. Zaprezentowana w 1975 roku, miała konkurować m.in. z Volkswagenem Polo/Audi 50, Renault 5 i Fiatem 127. Kanciasta karoseria mierzyła 357 cm długości, a jej osie były oddalone od siebie o 229 cm. Benzynowe silniki osiągały moc od 40-45 KM (1 litr) do

Volkswagen Scirocco - powiało emocjami

z napędem na przednie koła. Choć Scirocco bazuje na Golfie, prowadzi się wyraźnie lepiej. Jest 5 cm szerszy (181 cm), 10 cm niższy (140,4 cm) i 4 cm (425,6 cm) dłuższy. Poza tym przednie koła rozstawiono o 3,6 cm (156,9 cm), a tylne aż o 6,2 cm (157,5 cm) szerzej. Dzięki temu nie tylko sylwetka

Seat Ibiza Cupra - Test | Hiszpańskie Cafe Italiano

wydobywa się żaden przyjemny odgłos. Układ kierowniczy w trakcie dynamicznej jazdy pracuje stosunkowo precyzyjnie. Nie jest to poziom znany z Golfa GTI, ale pamiętając, że Ibiza to niższy i tańszy segment, można być z niego zadowolonym. Dobrze pracuje także układ zawieszenia. Z tyłu oparty jest on na belce

Mazda 3 MPS - test | Pierwsza jazda

- zupełnie jak w MX-5. Maksymalne 250 km/h 3 MPS osiąga bez zadyszki i gdyby nie elektroniczna smycz, bez trudu zamknęłaby "szafę".2,3-litrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem, czyli po mazdowsku DISI, swoje korzenie ma w poprzedniej generacji Mazdy 6 MPS. Do dzisiaj pracuje pod maską crossovera CX

Dla każdego coś, czyli jakie wybrać nadwozie?

Hyundai zachowuje się jak klasyczny hatchback - przy współczesnym poziomie dopracowania układów zawieszenia nie jest odczuwalna ani wyższa masa auta, ani też fakt, że większa jej część znajduje się z przodu. Nawet po przyjęciu na pokład sporego ciężaru, i30 połyka drogę jak zwyczajny kompakt, najwyżej

Volkswagen Touran 2.0 TDI - test | Pierwsza jazda

innych kierówców.Nie oczekujcie jednak, że nowy Touran rozluźnił kołnierzyk. Niemcy wzięli na warsztat stary model i postanowili dać mu drugie życie. Zaczęli od karoserii. Po face-liftingu pudełkowata bryła zyskała twarz podobną do Polo i Golfa, w międzyczasie zaszczepioną również Phaetonowi. Dość

Która odmiana Poloneza podoba Ci się najbardziej?

generacje m.in. serii 5, Golfa i Civika, wybraliśmy następujące roczniki:"Borewicz" - produkowany w latach 1978-1986 z silnikami benzynowymi o pojemności 1,3 i 1,5 litra o mocy 61-82 KM (oraz krótka seria wersji 2.0i); powstała również wersja 3-drzwiowa i Coupe, z której przedni pas trafił w 1985

Audi 80 (1986-1995) - opinie Moto.pl

Model 80 po raz pierwszy wyjechał na drogi w 1972 r. Był tym samym dla firmy Audi co Golf dla koncernu Volkswagena. Lata mijały a "osiemdziesiątka" wciąż cieszyła się ogromną popularnością. By sprostać wymaganiom nabywców wprowadzano kolejne generacje modelu - nowocześniejsze, lepiej

Kabriolety dają wolność

najnowsze kabriolety. Zacznijmy od modeli?(Prawie) na każdą kieszeńOstatni raz widziano go, jak opuszczał fabrykę w 2002 roku. Miał nadwozie trzeciej generacji ze światłami pożyczonymi od czwartej, a do tego charakterystyczny, ale szpetny pałąk bezpieczeństwa. O czym mowa? O Golfie Cabrio, który po 11

Czy warto czekać

, która trafi do salonów nie wcześniej niż za dwa lata, ale można się spodziewać, że będzie to modyfikacja jednostki montowanej do tej pory w wersji R32. Sprzedaż Volkswagena Golfa V rozpocznie się na początku przyszłego roku. Samochód będzie oferowany w dwóch wersjach nadwozia (3- i 5-drzwiowej) oraz

Seat Leon/Altea - test | Za kierownicą

uznano za konieczny. Zespołowi zabrakło chyba jednak weny twórczej. A może tak miało być? Przecież lepsze jest wrogiem dobrego. Przykład Golfa pokazuje, że metoda drobnych kroczków sprawdza się. Inaczej mówiąc, zmiany stylistyczne w obu Seatach są bardzo zachowawcze. Głównie drobiazgi Chyba tylko

AUDI S3/VW GOLF V6 4Motion

Golf i S3 mają ze sobą więcej wspólnego, niż by się mogło wydawać na pierwszy rzut oka. Niemal wszystkie elementy techniczne, zawieszenie, skrzynie biegów, przeniesienie napędu w obu są takie same. Na szczęście, różnią się charakterem.KAROSERIA/WNĘTRZERóżnice zauważymy już w wyglądzie. Kiedy Audi

Volkswagen Tiguan 2.0 TSI DSG - test | Za kierownicą

Volkswagen miał już kiedyś w swojej ofercie namiastkę SUV-a. Golf II Country, bo o nim mowa, nie znalazł jednak uznania wśród klientów. Podwyższony o 6 cm i uzbrojony w napęd syncro (sprzęgło wiskotyczne) z 1,8-litrowym benzyniakiem o mocy 98 koni, sprzedał się w zaledwie 7 tys. egzemplarzy. Wtedy

Peugeot 308 SW 1.6 HDI - test | Pierwsza jazda

wykończeniowymi, precyzyjnym montażem. Świetnie wypada też wyciszenie. Nie przeszkadzają ani odgłosy pracy zawieszeń, ani pomruk turbodiesla.Kolejny mocny punkt to estetyka. Jest na czym zawiesić oko, przedział pasażerski jest niebanalny i gustowny. Daje również poczucie przytulności i zapewnia wyjątkowo miłą

Seat Ibiza Sport 1.9 TDI - test | Za kierownicą

Skrzynia 5-manualna Rozmiary 405 x 169 x 145 cm Rozstaw osi 247 cm Zawieszenie przód MacPherson

Volkswagen Golf GTI

Masa 1420 kg Gazmocny silnik, przyjemny gang, wygodne fotele, precyzyjny układ kierowniczy, dobrze zestrojone zawieszenie, audioHamulecprzeskalowany prędkościomierz, zbyt grzeczne wnętrze, skrzynia DSG wymagająca przyzwyczajenia[Summa Summarum]Golf GTI piątej

Mitsubishi Lancer 1.8 Sportback - test | Za kierownicą

obr./min Moment 176 Nm przy 4250 obr./min Napęd na przednie koła Skrzynia 5-manualna Wymiary 458,5 x 176 x 149 cm Rozstaw osi 263,5 cm Zawieszenie przód kolumny MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe Masa 1394 kg Poj. bagażnika 344/1394 l Przyśp. 0-100 km/h 10,6 s Śr

Volkswagen Golf GTI

wypadniesz na specjalnie przewidziane pole bezpieczeństwa. Małe różniceChociaż to GTI, możesz go zamówić z nadwoziem 3- lub 5-drzwiowym. Na pierwszy rzut oka niby zwykły Golf, ale... troszkę niższy (ma o 15 mm obniżone zawieszenie) i posadowiony na dużych, 17-calowych kołach, przez których

Renault Megane Grandtour 1.9 dCi - test | Za kierownicą

drugiego. Takie Renault niezmiennie ma w gamie kompaktów szeroką ofertę wersji nadwoziowych - od 3-drzwiowego hatchbacka udającego coupe aż po kabriolet ze sztywnym, składanym dachem. Jest też kombi zwane Grandtour i minivan Scenic w dwóch wersjach: 5- i 7-osobowej.Ciasto francuskie (listkowe

Volkswagen Polo - test | Pierwsza jazda

Dla jurorów tegorocznej edycji plebiscytu widocznie tak. Volkswagen Polo okazał się lepszy od Toyoty iQ, Opla Astra, Skody Yeti, Mercedesa E, Peugeota 3008 i Citroena C3 Picasso. Sukces tym cenniejszy, że po Golfie III z 1992 roku to drugi tytuł Volkswagena w konkursie na Samochód Roku. Jakie

Ford Focus 2.0 TDCi - test | Pierwsza jazda

tym tle wypada najpoważniejszy konkurent Focusa - Golf? Podobnie wyposażona wersja niemieckiego kompaktu ze 140-konnym dieslem oraz dwusprzęgłową skrzynią DSG kosztuje o 5 tys. złotych więcej. Bardziej zamożni klienci Volkswagena mają jednak do wyboru opcje niedostępne dla Focusa, jak na przykład

Re: mitsubushi lancer vs volvo s40

Golf nie jest konkurencją cenową dla Mitsu, VW nigdy nie spuści ceny do takiego poziomu. Realna konkurencja to właściwie tylko Renault, ale powiedzmy szczerze - Fluence to duży bubel na kółkach. Brak silnej benzyny i brak niezależnego zawieszenia skazują na kapryśnego diesla 1.5dCi i fatalne

Re: niewielkie a wygodne auto

Jakim francuzem jeździłeś ? Ja oprócz Hond Accorda i Civica /super auta, aczkolwiek naprawa wielowachaczowego zawieszenia w tyle civica kosztowało sporo kasy/ jeździłem służbowymi: Laguną II, Citroenem C5 II i Golfem ze 140-konnym silnikiem TSI. Z Laguną nie miałem żadnych istotnych problemów

Re: niewielkie a wygodne auto

Jakim francuzem jeździłeś ? Ja oprócz Hond Accorda i Civica /super auta, aczkolwiek naprawa wielowachaczowego zawieszenia w tyle civica kosztowało sporo kasy/ jeździłem służbowymi: Laguną II, Citroenem C5 II i Golfem ze 140-konnym silnikiem TSI. Z Laguną nie miałem żadnych istotnych problemów

Re: Nowy Ford Focus - ktoś testował?

Jakiś czas temu pożyczyłem focusa trójeczkę 5-drzwioweo i pyknąłem trasę Okęcie - Bydgoszcz - Łódź - Okęcie (jakieś 700 km). Wcześniej wielokrotnie wypożyczałem poprzedni model, z różnymi silnikami i skrzyniami (w tym automat), także z kierą po prawej. Uwagi do "mk3" mam takie: 1) auto

Re: mutant na F

przetrwało szybkie długie trasy autostradowe, miejskie rajdowanie i transport materiałów budowlanych przez 5 lat budowy domu, Czasami miałem załadowane na pokładzie około tony... Z zawieszenia wymieniłem amorki i sprężyny przednie plus sworznie wahaczy. Dodam ze od około 100 tys km eksploatowałem go na lpg

Re: VW Golf VI

105 konny silnik benzynowy w około 1,5 tonowym samochodzie to za mało. Obecnie mam Golfa VI TDI 140 koni i... to też za mało. Za kilka miesięcy wychodzi Golf VII, a Ty w VI mimo tego, że będzie to kilkumiesięczny samochód, będziesz czuł, że jeździszi starym modelem. To bardzo nieprzyjemne uczucie

Re: Jazda lewym pasem

a al. al de gaulle'a to niby równa jak stół? To samo jest na sikorskiego. Kolego jedz wrocławska po prawej stronie a nie trzymając się środka. Chyba, że twój golf z cofnietym licznikiem ma takie dobre zawieszenie, ze nie odróżniasz dziury w ulicy od dziury w siedzeniu po przejechaniu 0,5 mln km.

Re: Nowe kombi: Octavia vs Golf vs Focus

poohdell napisał(a): Piszesz, że nie jestem wyrocznią - to na jakiej podstawie twierdzisz, ze komfort jazdy Golfem jest znacznie wyższy? Jest to jakoś mierzalne obiektywnie? Akurat w przeciwienstwie do oceny stylistyki komfort mozna ocenic obiektywnie. W Golfie zawieszenie jest bardziej

Re: Jakimi autami jeździcie ? - pytanie do PH

zawieszenie wielowahaczowe lub hydroaktywne zawsze będzie lepiej trzymało się drogi. weź sobie jazdę audi z wielowahaczem 5 lat wstecz aktualnym golfem byl golf v, a nie iv jezeli rzuca tobą na boku na śliskiej nawierzchni, to masz krrzywy samochód założenie forum nie oznacza posiadania

Re: Volkswagen Golf V (2003-2008)

Ford w 1998 roku wstawił wielowahaczowe zawieszenie do focusa, wieśwagen wpadł na to 5 lat później. W dodatku gdziekolwiek się nie wsiądzie czy to do passata, golfa, polo i całej reszty wszędzie te same elementy- deska rozdzielcza, zegary, kierownica itd. Jedyne co się zmienia to cena. Więc gdzie

Re: Fiat Seicento?

(a do tego części są naprawdę tanie). Mam Astrę G jako drugie auto już ponad 3,5 roku i jest to auto upierdliwe, jest to auto czasami krnąbrne a do tego potrafi zepsuć się w nim coś irytującego, jest to auto z zawieszeniem pozostawiającym trochę do życzenia (przynajmniej, jeśli pierwszym autem jest

Re: Volkswagen Golf IV (1997-2003) - opinie Moto.

Czy w golfie IV silniku 1.9 tdi (116KM - PD) moze sie przestawic rozrzad i uciąć łape od zawieszenia silnika? Słyszałem od mechanika ze w 1.9 tdi moze objawic się właśnie taka wada fabryczna. Czy to prawda? (PS. Żeby nie było pomyłki... napewno nie chodzi mi o temat 2.5 tdi V6... tylko 1.9 tdi z

Re: Renault najszybsze na Nurburgringu | Wideo

Proszę nie obrażajcie 4x4 jakimś dołączanym heldexem... no i co z tego, że ma wyczynowe zawieszenie, że jakieś turbo mego wypasione oponki.. jest lepszy tyle na torze i basta. Nie ma nad czym się rozczulać, golf R też nie jest seryjnym golfem a i na torze też był pewnie jeszcze jakoś specjalnie

Re: Glos oburzenia...

. ================ > c) niezawodnosc --------------------- A tu trzeba być wróżką. Jak kupowałem Renię to był ponoć bardzo awaryjny pojazd a służył mi wiernie przez 13 lat.(Scenic miał 2 litry i 140 KM w cenie Golfa 1,6 100 KM i do tego był przestronniejszy oraz lepiej wyposażony) Ostatnio dochodzą wieści jakoby

nowego nie kupuj...

kup 4-5 letnie zadbane....oszczedzisz 50-60% ceny nowego i nie bedziesz miał DPF-a którego wymiana kosztuje 8-10 tys.zł...polecam Astre II lub Golfa V...mają twarde zawieszenie i dobrze trzymaja sie drogi

nowego nie kupuj...

kup 4-5 letnie zadbane....oszczedzisz 50-60% ceny nowego i nie bedziesz miał DPF-a którego wymiana kosztuje 8-10 tys.zł...polecam Astre II lub Golfa V...mają twarde zawieszenie i dobrze trzymaja sie drogi

Re: Tani samochód z solidnym zawieszeniem

Z osobowych to np.golf 3, nie tak trwały jak osławione (słusznie zresztą) "dwójki" ale myślę,że może być.Jednak terenówkę bym polecił. Opla Frontere.Ojciec ma 5 rok i nic w zawieszeniu jeszcze nie musiał robić.

Re: Wybierz najlepszą generację Opla Astry

zawieszenie koszmarne, wyładujesz tył to przód się dźwiga i jeździsz jak motorówka, rdza atakuje z każdej strony - silniki stare ok - proste w naprawie czasem jakis wyciek itd ale nowe to koszmar szczegolnie diselki - wiec jak cie stac to lepiej golfa 4 albo i 5 bez babrania sie w niemieckim fiacie

Sprzedam Golfa 2...

Sprzedam golfa II z gazem,sportowe zawieszenie i tłumik,5-drzwiowy, rocznik 1985

Re: jakie auto polecacie

Jeśli masz mała rodzinę to golf 5. Tak wiem za VW się przepłaca i trochę snobem jedzie a Audi to juz całkiem ale płaci się za jakość, za to, że nie trzeba ciągle latać do warsztatu. przynajmniej jak się wybierze dobry silnik bo czasem trafiają się takie czarne owce jak benzynowe 1.4 albo 2

Re: Motodziennik: Kiepska sprzedaż 9-5

systemy 4x4 i całą gamę jednostek napędowych, które w Golfie nie występują. Podobnie w przypadku Passata i A6. 9-5 ma natomiast płytę podłogową, konstrukcję zawieszenia i wszystkie jednostki napędowe identyczne, jak Insignia.

Re: Wybierz najlepszą generację Volkswagena Passa

@michal213 a ja nie B5 to najwiekszy skok technologiczny i najwieksze zbliżenie do Audi. To samo zaawansowane przednie zawieszenie, silnik umieszczony wzdłużnie, napęd na 4 koła jeszcze z Torsenem. Później Passat to juz tylko napompowany golf (np. haldex, poprzecznie umieszczony silnik). Jesli

Re: Kikut Przeczytej se co piszom.

, wymienił rozrząd, oleje, płyny, paski i kompletne zawieszenie. także nic nie stuka i nie puka, bez wkładu finansowego, tylko klima jest do nabicia. spalanie oscyluje w granicach 3L/100km, jak są korki i ktoś ma ciężką nogę to 3.5L/100km. autko do tego stopnia bezawaryjne, że człowiek zapomniał jak mechanik

Re: Volkswagen Touran (2002 - 2010)

@5 Jeżdżę renówkami od 10 lat, i to teoretycznie najgorszymi jakościowo (Thalie), z piastami do wymiany zrobiłem trasę Wrocław - Władysławo - Wrocław w 4 osoby ok 130 km/h - 140 km/h, i nic mi nie odpadło, pierwszą Thalią zrobiłem 190 000 i nic się nie zepsuło poza zużytymi elemenatmi zawieszenia

Re: VW Golf VI

rraaddeekk napisał: > 105 konny silnik benzynowy w około 1,5 tonowym samochodzie to za mało. > Obecnie mam Golfa VI TDI 140 koni i... to też za mało. a ja mam Polo IV 1,4 75 koni i do normalnej jazdy jest w sam raz ...jak chcesz się pościgać to jedź na tor wyścigowy :) Hehe > > Za

Tematy na forach motoryzacyjnych

.... TDI Forum - Pomocy, sportowy wydech nie daje odpowiedniego dźwieku! Bora Forum - Kto ma numery części od Passata, co pasuje? Golf Forum - Pasuje W8 Motor do 1,6? Polo Forum - Wreszcie skróciłem sprężyny zawieszenia, ale mikrofon w McDrive teraz za wysoko! Audi A6 TDI-Forum - Gdzie jest wlew paliwa

Re: Oszuści w Tychach

oszołom. Gadka na placu w belgi wyglada tak: oglądamy golfa V z 2005 roku uszkodzonego konkretnie przodem za 5 tys euro, a starszy mowi do mlodszego tak, aby oczywiscie wszyscy slyszeli: "Patrz stary,taki golf jak ten z polskiego salonu z 2013 roku to kosztuje z 80 tys zlotych, a tu tylko 5 tys euro

Re: Jakimi autami jeździcie ? - pytanie do PH

charakterystycznego wyrywania kierownicy z rąk przy napędzie na oś przednią 3. bardzo tanie koszty użytkowania i utrzymania takowego zawieszenia 4. zawieszenie tylne w eksploatacji to jedynie wymiana gumowych podkładek, które wycierały się po ok. 50 tys km. Koszt.... 50 zł ;-) 5. zawieszenie tylne w Golfie IV miało

Re: renault scenic - wady

nowszy modelach ciężko zmienia się żarówkę. Sam nie mam nowszego ale mam wielu znajomych którzy mają dwójki i generalnie znam ich plusy i minusy. Coby nie mówić są bardziej skomplikowane od mojej starej reni zwłaszcza diesle np. wymiana dwumasy za 5 tys PLN itd. No ale to w sumie tyczy się wszystkich

Re: nowego nie kupuj...

misiaczek1281 napisał: > kup 4-5 letnie zadbane....oszczedzisz 50-60% ceny nowego i nie bedziesz miał DP > F-a którego wymiana kosztuje 8-10 tys.zł...polecam Astre II lub Golfa V...mają > twarde zawieszenie i dobrze trzymaja sie drogi koniecznie od emerytowanego niemieckiego lekarza

Re: MINI Countryman - na cztery łapy

A ja to co zwykle:to kolejne autko nie na polskie drogi.Zbyt szkoda.Zalecam uzywane 4-5 letnie Golfy sprowadzane z Europy Zach.Niedrogie i nie bedzie az tak szkoda,gdy urwiecie zawieszenie na jakiejs wyrwie w drodze.

Re: Fenomen VW

no tak... honda w swoich kompaktach montowala zawieszenie wielowahaczowe od 20 lat (od czego ost niestety odeszla), cos, czym vw z golfem moze sie pochwalic dopiero od 5 generacji. poprzednie rozwiazania mialy w sobie tyle technologicznej finezji co worek cementu. mcpherson i belka...

Re: Jakimi autami jeździcie ? - pytanie do PH

szkoda, ze autor tematu i ty to jedna ta sama osoba, trolliku Głupoty opowiadasz. Najwyraźniej pomyliłeś mnie z kimś innym, gdyż wypowiadam się w wielu tematach tego forum. golf 4 tdi swietne auto? twarda taczka z twardymi, niewygodnymi fotelami. Jeśli już to Golf IV miał twarde zawieszenie

Re: Wybieramy najlepszy używany kompakt (2006)

Jezdzilem Focusem, Glofem, Octavia, Corolla i Civicem i najlepiej pasowal mi Civic ale sedan (z tylu zawieszenie wielowahaczowe). Moj subiektywny ranking to: 1) Civic sedan (zajebiscie trzyma sie drogi + super silnik, minus to denny bagaznik) 2) Golf (przyjemnie tlumi nierownosci + pewne

Re: Clio Gordini RS dostępne w Polsce

wszystko pięknie , nowe malowanie itp , świetny motor i zawieszenie , osiągi też ok .ale jest jedno wielkie ALE - cena ! dokładasz 5 tys i masz Golfa GTI z takimi samymi osiągami (o wiele lepszą kulturą pracy i wyższym momentem obrotowym) i mniejszym spalaniem ,auto po prostu o klase wyżej . Clio

Re: To nie spisek kelnerów

pozbawienia wolności przez Sąd Rejonowy w Kwidzynie oraz 1,5 roku w Elblągu. Oba ostatnie wyroki były w zawieszeniu. W międzyczasie Latkowski „rozkręca się” w nowej branży. Nawiązuje kontakty z gangsterami zza wschodniej granicy i rozpoczyna całkowicie nowy rodzaj działalności. W aktach jednej ze

Re: Nissan Juke 1.6 DIG-T | Pierwsza jazda

@ENERGETYK - Zrobiłem Jukiem 1.5dCi ponad 230 km w weekend i jest calkiem przyzwoicie. Jezdzilo mi sie lepiej niz Golfem V 1.9 TDI, ktorego teraz uzywam, zarowno pod wzgledem zawieszenia jak i mocy, przyspieszenia itd. Jest bardzo oszczedny, wskaznik paliwa po tych 230 km nieznacznie tylko zszedł z

Re: Pojedynek używanych | Wyniki

tyle. Pomijam jakieś przypadki losowe typu awarie zawieszenia - bo na nasze drogi nie ma chyba mocnych:). Każde auto może szlag trafić. Wahałem się między civicem, golfem a corollą. Golf mnie zawsze strasznie i przeraźliwie nudził:). Wiem, że to indywidualne, że liczy się solidność ale nikt mi nie

Re: Focus ST na drodze | Wideo

Jakoś nie jestem przekonany że utrzyma tytuł najlepiej prowadzącego się samochodu w tej klasie. Teraz ma o wiele większą konkurencję na rynku a wygląd nie za bardzo mi się podoba. Chociażby nowy Golf VI w wersji R też ma dwulitrowy silnik ale w osiągach przebija Forda moc 270KM przyśpieszenie w 5,5

Re: Ford Focus (1998-2004) - opinie Moto.pl

zależności od stylu jazdy ale zimą w mieście na krótkich odcinkach (max 2 km) wychodzi nawet 13,5l/100km Co do wnętrza - mnie akurat się podoba (poza tym jest dużo więcej miejsca niż w golfie 4); fotele - rzeczywiście na początku wymagały przyzwyczajenia.

Re: Peugeot Urban Crossover Concept

Nie wiem co oferuje peugeot ale ja pomykam Soulem XL1,6GDI i nie wiem co to awarie. Zalety: zużycie średnie 7,2, bogate wyposażenie, dobra jakość. Wady: zawieszenie i aerodynamika wozu drabiniastego. Za tę kasę super auto. Miałem: Polo II 1.1, Golf II 1,6D, Passat III 1,6 TD, Scirrocco 1,6GTI

Re: Honda traci charakter i klientów

moc i rozpędzanie to jeszcze nie wszystko. Waga, zawieszenie, balans, skrzynia, opony. Oto dla czego pierwszych zachwytach nad Focusem RS okazało się że na każdym torze tego 1,5 tonowego klocka łoi Megane R o masie 1250 kg. Jestem spokojny o benzynowego CRZ jesli tylko waga bedzie niska, szpera i

Kto ci tych bzdur naopowiadał?

loyezoo napisał: > W jednym z programów moto,kierowca jadąc nowym audi A4 stwierdził "jeździ się t > ak samo jak Skodą",co mnie nie dziwi, skoro płyta podwoziowa,zawieszenie,silnik > etc. jest dokładnie to samo. Octavia - płyta PQ35, jak w golfie 5. A4 - płyta B8. Octavia

Re: Mitsubishi - co się z nimi stało?

Jakosc wykonczenia? Materialy zgadzam sie... spasowanie nie mozna nic zarzucic... Moj Lancer 80tys przejechal i zawieszenie sie nie tlucze... dziwne... Z kierownica takze zgoda... jak ktos ma krotkie rece o dlugie nogi to sie nie usadowi jak nalezy... Co do silnikow to nie wiem na jakie dane

Re: samochód dla kobiety

może być właśnie Fabia (ale trzeba zwrócić uwagę na silnik), Corsa (ale już nowsza, 4/5 drzwi), Golf (tylko niskie zawieszenie).

Re: Seat Altea XL vs Seat Alhambra

bagażnik jest obszerny i bardzo ustawny. Zaletą jest również podwozie analogiczne do golfa 5. Niezłe zawieszenie a przy tym bardzo trwałe. Zauważyłem, że nawet maksymalnie załadowany samochód obniża się bardzo nieznacznie, a auto pozostaje w dalszym ciągu bardzo stabilne i pewne w prowadzeniu. Plastiki

Re: Używane | Citroen Xsara Picasso

koszt 620 zł w serwisie Cz-wa.Przez cały okres uzytkowania a mam go od nowosci zero awarii. Jedyna usterka to zawiesiły się szczotki alternatora,trzeba było zdemontwac 1,5 godz. i 100 zł.. Sąsiad ma golfa 4 przebieg 101 tys. , 5 razy w serwisie na usunięcie usterek . To o czym mowa.. Jak się nie

Re: Najpopularniejsze auta w Polsce

Widać kupujący nie przejmują się niskopoziomowymi obelgami co niektórych osobników. Wyniki wydają mi się oczywiste: 5 Punto - fajnie mieć samochód z pyszczkiem jak w Maserati 4 Cee'd - doskonała relacja ceny do tego co oferuje (np. zawieszenie wielowahaczowe), sylwetka całkiem europejska 3 Golf

Re: Auto? Niepoważane w tym grajdołku

5 letnie niemieckie nabytki są najlepsze w wiosce. Niestety jego radość nie trwała długo, w golfie padła skrzynia, laweciarz auto przywiózł rano zamiast wieczorem za co został wyzwany od najgorszych. Za dwa tygodnie paska zwinęli z pod targowiska. Najbardziej mi się podoba jak na nierównej drodze

Re: GolfV znosi w lewo tył samochodu Pomoc dla ko

w temacie pisze ze to golf 5 ktory ma niezalezne zawieszenie z tylu wiec chyba cos sie tam ustawia.moze sie myle.

Re: Citroen DS5 | Pierwsza jazda

@q a od kiedy Golf to klasa premium? @Elantrysta naprawdę nie zauważasz wyjątkowej urody DS-ów? Zastanawiam się jakie samochody mogą Ci się podobać? Czyżby nowy Passat? :P Zapewne inaczej niż większość dyskutantów jeżdziłem DS4 a obecnie jeżdzę kolejną cytryną - C5. Szkoda, że DS5 nie ma

Re: Nie, nie wyreguluje się.

. Do autorki Scenic 3 więcej waży przy silniczku 1,6 i dynamicznym traktowaniu może spalać po mieście powyżej 10 litrów jak każde inne auto o tej masie. Realnie spalanie się ustabilizuje po okresie dotarcia poczekajcie z 5-10 tys km potem wyciągniesz wnioski. Golf 1,6 100 KM tęż spala ok 10 l/100 a

Re: Dacia Duster - pierwsze zdjęcia

względem technicznym niczym z wyjątkiem bogatszej palety silników i znacznie wyższej jakości wnętrzem. Wielowahaczowe zawieszenie pojawiło się dopiero w MK 5. MK 4 miało ordynarną belkę z tyłu i zwykłe kolumny Mac Phersona z przodu. Sorry ale O 1 na dzień dzisiejszy to szrot, który trzyma przy życiu tylko

Re: Honda Civic najlepszym kompaktem

@asd: w w-wce nie ma wielu golfów. także nie wiem czy w polsce mają dużą sprzedaż. a właśnie civic oferuje bardzo dużo za mniejsze pieniądze. przez bajery, mocny oszczędny silnik, po największy bagażnik w klasie i b.fajny design i bezawaryjność i dobrą gwarancję. a zawieszenie ma twarde i możesz

Re: Misiaczek sie powtarza to ja też

stanowisku (i np na jakim miejscu parkować) to znaczy że jakis prestiż to użytkownikowi daje. I uwierz ale tymi autami nie są Vogue. Ze znanych mi firm europejskich od samego dołu do samej góry wygląda to mniej wiecej tak: 1. Golf 2. octawia 3. passat 4. A4 5. A6, C klasa, bmw 5 6. A8/ Sklasa/ bmw 7 (tylko

Re: Jakimi autami jeździcie ? - pytanie do PH

Widocznie nie czytałeś całego wątku i banały prawisz. Zawieszenie golfa mój przedmówca uznał za względnie "twarde" stąd wytłumaczyłem, że owszem takie i jest ale gwarantuje bardzo dobre trzymanie drogi - na pewno lepsze niż wspomniany Fiat ;-) Auto na prawdę bardzo dobrze klei się na

z cyklu "rental" cars: vw golf v 2.0fsi

"rental" w cudzyslowie bo z wypozyczalni to on nie jest. dostalem golfa jako zastepczy dla hyundaia naprawianego po gradobiciu. ktos w firmie go zdal na koniec leasingu i wzial nowy - ten zostal jako pool car na jakis czas. tak naprawde to nigdy wczesniej nie jezdzilem dluzej golfem w

Re:do dx771

Ty cały czas o focusie z tym zawieszenie ale wiadomó że focus ma najlepsze zawieszenie w klasie, od innych kompaktów note nie będzie za bardzo odbiegał ( niezauważalnie dla laika ). Wysokość focusa 1497 mm Wysokość note 1550 mm czyli tylko 5 cm więcej Wysokość golfa 1513 mm czyli też niewielka

Re: Ford Focus ECOnetic - Pierwsza jazda

@Thinker czlowieku, kiedy ty i inni fani golfow zrozumiecie, ze sie nie ma czym chwalic?! golf z 89roku to hebel, ktory pewnie nawet poduszki powietrznej nie ma, zamiast galki zmiany biegow wystaje z podlogi jakis drut, 0,5mln km mowi samo za siebie co do zawieszenia, komfortu i bezpieczenstwa

Primera czy Mondeo?

. - podobne problemy z korozją co w mondeo - lepszej jakości plastiki we wnętrzu - sztywniejsze zawieszenie - blaknące tylne lampy - ukręcające sie półosie napędowe. Nie ukrywam, że lubie sobie sam pomajstrować przy samochodzie (golf II jest prosty jak konstrukcja cepa) ale nie mam większego zaplecza

Re: focus combi czy golf kombi?

Focus gorzej wykonczony niż Golf? No chyba ze podobają Ci się twarde boczki i czarne plastiki Golfa. Mam Focusa 1,8TDCI z końca 2004 roku 62 tys km w 1,5 roku i nic nie skrzypi, nie stuka, nie dymi. Silnik dynamiczny, oszczędny, zawieszenia bardzo dobre. Nic się nie popsuło. Golfem tez jezdziłem

Re: Fiat Stilo Multiwagon 1.9 16V Multijet Dynami

: przełącznik bagażnika odmówił posłuszeństwa i musiałem wlutować nowy za 1.5 f , czyli ok 8 zł. Co do reszty samochód faktycznie nie prowadzi się najlepiej (miękkie zawieszenie, wysokie nadwozie), ale hamulce w moim są fantastyczne, w porównaniu do mojego 2 samochodu, którym jest Peugeot 406. Nie bójcie się

Re: Fiat Stilo Multiwagon 1.9 16V Multijet Dynami

: przełącznik bagażnika odmówił posłuszeństwa i musiałem wlutować nowy za 1.5 f , czyli ok 8 zł. Co do reszty samochód faktycznie nie prowadzi się najlepiej (miękkie zawieszenie, wysokie nadwozie), ale hamulce w moim są fantastyczne, w porównaniu do mojego 2 samochodu, którym jest Peugeot 406. Nie bójcie się

Re: V50 2.0 D czy Golf Variant 1.6 TDI

Hej W Golfie VI z 1.6 TDI pod maską przy prędkości 100 km/h i na 5. biegu obrotek pokazuje ok. 1900 obr./min.Przy 130 zaś obroty rosną do ok. 2400;) Wniosek z tego taki,że ostani bieg jest dobry na autostrady (a w Bluemotion przełożenia jeszcze wydłużono:)).Raczej nie ma co narzekać,że silnik

Re: Renault najszybsze na Nurburgringu | Wideo

To Renault jest oczywiście lepsze od Focusa Rs czy Golfa R - recepta prosta: nie kucyki robią dobre auto torowe a masa i dopracowane, zawieszenie, opony, przełożenia, szpera. Wiadomo co potrafił na torze NSXR niby "tylko" 280 KM a jechał pętelkę w 7:03 czyli jeszcze 1 minutę i 5 sekund

Re: Peugeot 308 SW 1.6 HDI | Pierwsza jazda

wartości w klasie -tanie serwis, mały przegląd ~550zł, duży 850zł -bardzo przestronne i dobrze wykończone wnętrze, w tej klasie chyba tylko Golf ma równie dobre materiały i spasowanie -zawieszenie nieco zbyt twarde ale w połączeniu z precyzyjnym układem kierowniczym potrafią dać masę frajdy -bardzo

Re: Salon Genewa 2012 | Peugeot 4008 - galeria

Na horyzoncie -poza tym Peugotem, Citroen, nowy Outlander, RAV4, koreańce itd., ale ja nie widzę konkurencji dla tiguana na rok 2014r ... 2014 - do tego czasu zostaną sprawdzone wszystkie elementy do budowy nowego modelu tiguana (teraz Audi Q3 testuje nową płytę, zawieszenie, a za chwilę nowy Golf

Re: Pojedynek używanych | Citroen C5 vs Renault L

JEDNEJ MARCE COŚ SIĘ ZNAJDZIE, ale akurat psioczenie na zawieszenie hydropneumatyczne mówi jedno - jest się skończonym ignorantem, któremu słoma z butów wystaje i tym samym nadaje się tylko do jazdy passatami i golfami. Koniec

Re: samochód dla 3 osobowej rodziny

.Jest aluminiowe ale reszta jest ok.Głupia kostka do stacyjki w pasku kosztuje 30-50 zł a w starym brzydkim fiacie uno 146 120 zł.Jeżdżę VW GOLFEM IV TDI i nie narzekam a kumple którzy jeżdżą benzyniakami 1.4 2.5 ciągle płaczą że dużo pali i paliwo drogie.

Re: Amerykanin vs. Europejczyk

wowo5 napisał: > VW na rynku amerykanskim do tego dostepny z dwoma tylko silnikami > pieciocylindrowym 2.5L o mocy 170KM i 2.0T (GTI) o mocy 200KM. > Amerykanski Golf ma skromniejsze wyposazenie na przyklad nie ma > czujnikow parkowania i ksenonow i oczywiscie ma symetryczne

Co by było, gdyby...

Gość portalu: swoboda_t napisał(a): > Gdyby te bebechy trafiły do Polski, Ależ one trafiły. Z fiatem 132. Tyle, że skończyło się w najlepszym razie na montażu. Odgrażano się, że będzie w Polsce produkowany samochód klasy 0.6 (maluch), 0,9 (127), 1,1 (zastawa 1100), 1,3 i 1,5 (125), 1,6 i 1

Re: A to Ci dopiero patent!

W pierwszej wersji C5 już było miejsce na parasolki w "podłokietnikach" tylnych drzwi, oczywiście z wyciekiem wody na zewnątrz. Światła adaptacyjne(tj. doświetlające zakręty) Citro DS, hydrauliczne zawieszenie z regulacją - CX, 2CV w wersji pustynnej dla wojsk Francuskich miał 2 silniki i

Re: Golf VI - fabryczne dodatki

Ja mam golfa 5 w wersji sport. Naprawdę kapitalne auto. Pod warunkiem, że ma szerokie zderzaki, chromowany grill z jetty i jest w szarym kolorze. Niestety z obniżonym seryjnie zawieszeniem czasem potrafi być twardy na naszych drogach. Ale na razie nie zamierzam go zamieniać na szóstkę, bo mi się

Re: Wybierz najlepszą generację Volkswagena Passa

faktycznie czymś w rodzaju nadmuchanego Golfa, zbudowanego przecież na jego przedłużonej płycie podłogowej... Druga rzecz - zawieszenia wielowahaczowe. Większość problemów, endemicznych zresztą dla krajów o bardzo złych drogach, została rozwiązana po liftingu. Porównanie np. z Honda jest nie na miejscu

Re: Ofensywa Volkswagena

Golfa pojawia się nawet 40 lub 60 modeli w skali światowej, ale w gruncie rzeczy nie chodzi tu o platformę, tylko o kity, moduły, bloki - to co oni nazywają Baukasten. VW planuje większe ujednolicenie dużych modułów konstrukcyjnych pomiędzy zupełnie różnymi modelami, co ma przynieść roczne oszczędności

Re: wg ADAC Superb to to samo co BMW 5

Witam! moim zdaniem suberb nalezy do klasy wyzszej niz passat ,bo gabartytami (rozstaw osi ,długosc ,miejsce na tylnej kanapie jest od niego duzo wiekszy (wydłuzona płyta b5) .identycznie rozwiazane zawieszenie nie ma znaczenia .podobnie passat b6 jest zrobiony na wydłuzonej płycie golfa V

Re: jaki samochód mam wybrać

jasna o T98 czyli Astrze G, albo, jak kto woli "dwójce"): 1. Dobrze zestrojone, choć dość twarde zawieszenie. 2. Tanie części zamienne (bo w samochodzie za 10k zawsze trzeba liczyć się z kosztami serwisu). 3. Szeroka gama silników do wyboru (benzynowe od 1,2 do 2,2l pojemności... od

Re: Bedzie nowy golF V

G5 otrzyma niezależne zawieszenie tylnych kół- dzięki temu mniej odczuwalne będzie tłuczenie się po nierównościach. W Golfie4 wszystko mi odpowiada z wyjątkiem spieprzonego twardego zawieszenia. Pozdro.

Re: Passat B6 czy Golf V

bardziej skomplikowaną konstrukcję zawieszenia. Golf V jest autem nowocześniejszym o jedną generację od B5 i to widać zarówno w stylistyce, jak i w zachowaniu podczas jazdy. Niestety w Golfie V widać także współczesne budżetowe podejście do konstrukcji i produkcji samochodów (plastiki, tapicerka

Re: Ostrzegalem. Nie ma tu mnie i jest nudno.

Jak dla mnie czarna suknia długa, z golfem, z puchu czarnych łabędzi i na watolinie, pantofle za kolano z czarnej foczej skóry, na głowie dubeltowa korona z piór kruka, to wszystko przepasane złotym sznurkiem z zawieszonym na nim garnkiem pełnym żarzących się węgli (skoro już koniecznie musi

Re: Nowy CIVIC - jazda testowa.

wowo5 napisał: > Czy ten test dotyczyl sedana czy hatchbacka? Sedan ma z tylu zawieszenie > niezalezne, a hatchback belke skretna. chodzi o hatchbacki inaczej w tescie zamiast golfa bylaby jetta -- -------------------------------------------------------

Re: Motodziennik: Auto za 5 tys. zł

1. vw golf- każdy w tym wieku ma przegniłą podłogę i może służyć jako pojazd Flinstonów 2. 206- jak padnie tylna belka, albo elektryka to brrrr, tylko dla studentów- dealerów stuffu plus- nie rdzewieje, ale za 5000 to raczej ciężko 3. meganka- rdza, rdza, psucie, psucie, zawieszenie, układ

Re: Toyota Auris 1.6 Valvematic - Test

Przeciętność benzynowego Aurisa mniej boli, jeśli zestawić ją z wyjatkowością konkurentów. Tak, tak. 1. Golf to Golf, ale - bez turbo - żłopie i nie ma osiągów, z turbo - drogi i awaryjny; 2. Astra - wiekszy bagaznik i nieprzeciętnie archaiczna w benzynie; 3. Focus - świetne zawieszenie i silniki

Re: focus combi czy golf kombi?

lotnik78 napisał: > Focus gorzej wykonczony niż Golf? No chyba ze podobają Ci się twarde boczki i > czarne plastiki Golfa. Mam Focusa 1,8TDCI z końca 2004 roku 62 tys km w 1,5 > roku i nic nie skrzypi, nie stuka, nie dymi. Silnik dynamiczny, oszczędny, > zawieszenia bardzo dobre

Re: bezawaryjne auto

Kup sobie Audi A4 B6 1.9 TDI 130 KM powyżej 2001 Zalety: - szybkie - mało pali od 5,5 do 7 l (zależy jak cieżką masz nogę) - dobrze wyposażone, alu, navi, klima, el szyby, esp, abs itd... - nie psuje się. - zawieszenie jest poprawione i mimo wielowahaczowego zawieszenia rzadko kiedy coś przy nim

Re: Fabryczni tunerzy | Cadillac V

właściwości jezdne są tylko wartością dodaną (skądś w końcu Cadillac ma drugą najszybszą po nowym M5 limuzynę na świecie), to jednak koliduje z Twoim podsumowaniem techniki używanej przez GM, cytuję: "Amerykański sposób na auto - weźmy ramę, przedpotopowe zawieszenie, wsadźmy V8 i opakujmy to w kamienicę

Re: o SUVach

to się robi. Dwa samochody tej samej firmy, na tej samej płycie podłogowej, czy jak kto woli platformie. Bardzo do siebie podobne, ale jeden z nich ma wysokie zawieszenie. Musi być w nim okropny hałas, prawda? No to sprawdźmy: VW Tiguan - 67 dB przy 130 km/h Tekst linka VW Golf - 70 dB przy 130

Re: Najbardziej niezawodne auta...

prawie 130 koni przy niskim spalaniu i bez turbiny. Silnik na łancuszku, zawieszenie wielowachaczowe jak w Golfie. Większość podzespołów jest solidna dla przykładu wycieraczki z płaskiego pióra, wszystkie hamulce na tarczach z przodu wentylowane itp. Ewidentnie producent nie oszczędzał i to widać jak

Re: Opel Astra - pierwsza jazda

dodatkowych elementów, tylne zawieszenie Astry waży i kosztuje mniej niż zawieszenie wielowahaczowe. Ponadto, mniejsza liczba połączeń metalowo-gumowych zapewnia większą trwałość zawieszenia podczas eksploatacji pojazdu na drogach o gorszej nawierzchni. Mniej elementów, mniej problemów.Co do golfa to

Re: Opel Corsa A (1983 - 1993)

corsa z 2.0 8v duzo pali ?? tak oczywiscie jesli bedziesz killowac kazde auto na drodze to spali Ci 30 litrow. jezdzij spokojnie a na stacji wyliczysz 5-6 Litrow w miescie. a jezdzac po miescie z wiedza o zapasie mocy daje duzo satysfakcji. taka corsa spokojnie daje sobie rade z takimi "

Re: Hyundai ix20 | Pierwsza jazda

wiecie co jak wracałem do domu po testowaniu IX 20, golfem 6 1.4TSI DSG (122KM)mojej żony, to ogarnął mnie błogi śmiech,: że Hyundai dał mi większą frajdę z jazdy niż tak ceniony i markowy VW nawet ze skrzynią DSG: Do tego 5 letnia gwarancja mechaniczna o której w VW możemy pomarzyć. Czego chcieć więcej

Re: Żegnajcie, francuskie limuzyny

drogocenne audi straci zawieszenie, moge też podnieść ją w górę i pojechać sobie w teren i błocko prawie jak terenówki. Słabe silniki? Miałem BXa 1,9 16v nieco ponad 6s do setki i można go rozbujać do 230km/h, a zawieszenie jest tak dobrane że można nim wejść w zakręt o 10-20km/h szybciej niż golfem czy

Re: Amerykanin vs. Europejczyk

jako Rabbit chociaz nastepny model, ktory ma sie pojawic w drugiej polowie roku - VI generacji bedacej juz w sprzedazy w Europie od pewnego casu, wraca do nazwy Golf) to najmniejszy i najtanszy model VW na rynku amerykanskim do tego dostepny z dwoma tylko silnikami pieciocylindrowym 2.5L o mocy 170

Re: Mitsubishi Lancer 1.8 Sportback | Za kierowni

dynamiczny co mogłaby sugerować pojemność i moc. Mogliby chociaż dać 6-cio biegową skrzynię jak w hondzie. Co do regulacji kierownicy to rzeczywiście jest niezrozumiałe ale mnie się w lancerze siedziało bardzo wygodnie. Zaletą lancera jest niewątpliwie zawieszenie. Z tyłu wielowahaczowe i to czuć. W golfie

Re: Mazdy 3 do serwisów

@V nikt mi nie placi. akurat sie tak zlozylo ze od kilku juz ladnych lat firma uzywa pojazdow (bo nie wszystkie mozna nazwac samochodami) volkswagen AG. jezdzilem golfem (samochod calkiem dobry tylko beznadziejne drzwi), passatem B5, ktory nigdy mnie nie zawiodl chociaz przejechalem nim ponad 250

Jezdze passatem

utrzymaniem- za całe zawieszenie do Passata (wachacze,sprężyny, amorki) można kupić golfa III w bardzo dobrym stanie:)(Remont robiłem przy 140 tyś i kosztował ponad 5 tyś i o dziwo zamienniki jakoś się spisują) Dziś bym wybrał Golfa 4:) Jest dużo tańszy w utrzymaniu. Pozdrawiam

Re: Vectra cdti1.9 czy Volvo V50 2.0 diesel?

. Obecnie samochody po 5-7 latach nadaja sie do, D... I powiem wiecej, mimo ze taki Golf 1 czy 2 nie podoba mi sie, to ma jedna przewage nad obecnymi autami, Golf 1 czy 2 bedzie jezdzil, te nowe RACZEJ nie.

Re: Co sądzicie?

Oczywiście że warto,jednak zapomnij o superokazjach.Sprubuj się zorientować w temacie na cuoresportivo.pl/ ,najlepszej stronie oAlfie w Polsce.Przeglądanie forum gazety może cię zniechęcić-duża część jego użytkowników kupiła alfę bo jest w cenie golfa 3 i są zdziwieni że w przednim zawieszeniu

Re: Alfa Romeo 159 - nowości pod maską

Ja również posiadam Alfę 147 i jak najbardziej polecam ten samochód każdemu chociażby z tego względu, że... się NIE psuje!! Prawdą jest to, że części są drogie ale, odkąd kupiłem to auto (1,5 r temu) włożyłem w nie na samym początku 3000zł (większość zawieszenie) i do tej pory nie wymieniałem

Golf

Golf – sport uprawiany na otwartych trawiastych terenach, polegający na wrzucaniu małej piłki do otworów w ziemi (mających kształt cylindra o średnicy 108 mm) za pomocą uderzeń specjalnymi kijami. Celem gracza jest wrzucenie piłeczki do dołka w jak najmniejszej liczbie uderzeń. Golf

Zawieszenie hydropneumatyczne

z czujnikiem ciśnienia. Dwa korektory prześwitu, po jednym na oś. Sfery (kule wypełnione azotem z membraną oddzielającą gaz od płynu hydraulicznego) w liczbie od 5 do nawet 9 przy bardziej zaawansowanych systemach wyposażonych w (hydroaktywne zawieszenie) po jednej na każde koło plus akumulator hydrauliczny

Volkswagen Golf VII

o wersję kombi ma zmodyfikowane zawieszenie, zwiększony o 20 mm prześwit i napęd 4x4 4MOTION. Auto trafić ma do sprzedaży wiosną 2015 roku. Volkswagen e-Golf http://www.samochodyelektryczne.org/volkswagen_e-golf.htmNa bazie Golfa VII zaprojektowano całkowicie elektryczną wersję e-Golf, która ma wejść

Warunkowe zawieszenie wykonania kary

bierze pod uwagę przede wszystkim postawę sprawcy, jego właściwości i warunki osobiste, dotychczasowy sposób życia oraz zachowanie się po popełnieniu przestępstwa. Okres próbyZawieszenie wykonania kary następuje na okres próby, który biegnie od uprawomocnienia się orzeczenia i wynosi: od 2 do 5

Ryder Cup

2010W 2010 na polu w walijskim Newport zwyciężyli golfiści Europy 14,5:13,5 , którzy wystąpili w składzie: Lee Westwood, Luke Donald, Ian Poulter, Ross Fisher - ( Anglia) Rory McIlroy, Graeme McDowell - ( Irlandia Północna) Martin Kaymer- (Niemcy) Miguel Angel Jimenez - (Hiszpania) Francesco Molinari

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.