zadania mechanizmu różnicowego

moto.pl

Wygraj co-drive z Kenem Blockiem na październikowym rajdzie Hiszpanii

Wygraj co-drive z Kenem Blockiem na październikowym rajdzie Hiszpanii

Czegoś takiego jeszcze nie było! Zwycięzca konkursu "Przesuń granice z Castrol EDGE" poleci na październikowy Rajd Hiszpanii, gdzie wozić go będzie legendarny Ken Block w swoim 650-konnym Fordzie Fiesta ST RX 43

Salon Genewa 2014 | Maserati Alfieri concept | Wskazuje kierunek

Podczas tegorocznego salonu w Genewie Maserati świętuję setną rocznicę swojego istnienia. Wydarzenie to producent z Modeny podkreślił premierą koncepcyjnego modelu Alfieri, który zapowiada, jak mogą wyglądać przyszłe modele tej włoskiej marki

Volkswagen Amarok Canyon od 125 201 zł

Volkswagen wprowadza na polski rynek pickupa dla najbardziej wymagających klientów. To bogato wyposażony Amarok w wersji Canyon. Ceny auta startują od 125 201 zł, ale do końca roku będzie je można kupić w promocyjnej wersji 4PROFIT za 118 701 zł

Mustang Boss 302 Laguna Seca

Mustang Boss 302 Laguna Seca

-litrowe V8 oferuje kierowcy moc 440 KM oraz 515 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Torowe opony, regulowane zawieszenie, nowe stabilizatory, wyczynowe sprzęgło i mechanizm różnicowy ograniczonym poślizgu Torsena dbają o to, by wykorzystać potencjał każdego z mechanicznych rumaków.Wnętrze również nie

Skoda Fabia | Pierwsza jazda | Bestseller po raz trzeci

Skoda Fabia | Pierwsza jazda | Bestseller po raz trzeci

Volkswagen Polo FL 1.2 TSI | Test | Jeszcze lepszy Biura projektowe nie mogą dostać gorszego zadania, jak opracowanie zupełnie nowej generacji bestsellera. Jeśli coś się dobrze sprzedawało, to w zasadzie zmiany powinny być ograniczone lub wyraźnie poprawiające główne cechy auta. Z drugiej strony

25 lat Land Rovera Discovery

25 lat Land Rovera Discovery

? Sprawdź oferty Przy okazji premiery drugiej generacji Land Rover również stanął na wysokości zadania. Brytyjczycy znowu postawili na głośne zaprezentowanie swojego nowego modelu. Tym razem Discovery został wysłany na wycieczkę dookoła świata pod hasłem "Dwa Discovery, dwadzieścia krajów, 30 000

Nowe Sprintery 4x4 i nie tylko | Prezentacja

Nowe Sprintery 4x4 i nie tylko | Prezentacja

przód-tył 35:65). Nową alternatywą jest Sprinter wyposażony w stały napęd 4x4 (50:50) z mostami napędowymi austriackiej firmy Oberaigner. Mosty napędowe można wyposażyć w blokady mechanizmu różnicowego. W połączeniu z dobrymi oponami otrzymujemy furgon na każdą drogę. Oberaigner Sprinter 6x6 Gdy drogi

ESP | Ten układ rządzi autem

ESP | Ten układ rządzi autem

wyposażeniu fabrycznym. Wpływ na programowanie ESP ma także to, czy samochód będzie wyposażany w amortyzatory o zmiennej sile tłumienia, czy będzie miał napęd na cztery koła z centralnym mechanizmem różnicowym, czy układ kierowniczy będzie miał wspomaganie o zmiennej sile działania.Same silniki grają przy tym

Małysz z Lotosem i w Dakarze

Wojciech Chuchała i Kamil Heller (RSMP). Grupa Lotos S.A. sponsoruje sport z pełnym przekonaniem, że jest to jedno z najważniejszych zadań firmy odpowiedzialnej społecznie. Mamy do sportu wielki szacunek, bo jest to dziedzina ciężkiej pracy, walki i rzetelnych sukcesów. Można powiedzieć, że sport

SLS AMG - powrót "skrzydlatego" Mercedesa

SLS AMG - powrót "skrzydlatego" Mercedesa

;gullwingowi" osiągnąć pierwszą setkę w czasie 3,8 sek. Druga pojawia się na liczniku po 12 sek., a prędkość maksymalna wynosi 315km/h.Według producenta, przekładnia ze zintegrowanym mechanizmem różnicowym oraz mechaniczną blokadą dyferencjału charakteryzuje się niezwykle szybką zmianą przełożeń. Pozwala

Alfa Romeo Giulietta | 60 lat ślicznotki

Alfa Romeo Giulietta | 60 lat ślicznotki

dla rodziny. To zadanie spełniały sedany i mało kto podważał ich użyteczność. Sama Alfa Romeo nie była więc zainteresowana, by rozpoczynać prace nad nadwoziem uniwersalnym, ale wśród licznych włoskich zakładów karoseryjnych dwa pokusiły się o taki zabieg. W zakładach Carrozzeria Colli powstało 91

Audi A8L 4.2 TDI | Za kierownicą

Audi A8L 4.2 TDI | Za kierownicą

, że napędzane na cztery koła auto jest nieco bardziej podsterowne w ciasnych zakrętach, i to mimo zastosowania aktywnego tylnego mechanizmu różnicowego. Ale nie aż tak bardziej podsterowne, żeby narzekać dłużej niż kilka sekund, szczególnie że amortyzowanie jest pierwszorzędne, hamulce

Ford Ranger - test | Chuck Norris approved

Ford Ranger - test | Chuck Norris approved

nas w inną epokę. Diesel głośno klekocze przypominając nam, że głównym zadaniem 150-konnej jednostki jest ciężka praca. Na szczęście po rozgrzaniu cichnie do rozsądnego poziomu. Na wyświetlaczu komputera pokładowego informacja, że zasięg na pełnym baku to ponad 800 km. Pozwala na to 80 litrowy

35 lat "eMek" - Moc, siła i doskonałość

35 lat "eMek" - Moc, siła i doskonałość

również fotele Recaro, większe hamulce, mechanizm różnicowy o ograniczonym tarciu i skrócone przełożenia skrzyni biegów. M535i W roku 1984 spółka Motorsport GmbH znów wzbudziła sensację wśród fanów mocnych, sportowych samochodów: w modelu M635CSi Coupe i w M5 zamontowano czterozaworowy rzędowy

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

. Odczuwalnym i wydaje mi się bardzo potrzebnym elementem układu napędowego jest system Porsche Torque Vectoring Plus, którego najważniejszą częścią jest blokada tylnego mechanizmu różnicowego. Najszybsze samochody tuningowe | cz. 2 Tak wyposażonym Caymanem warto przejechać się na zamknięte lotnisko lub tor

RS - a miało go nie być

RS - a miało go nie być

układ dolotowy, a i kolektory opracowano specjalnie dla tej wersji. Efekt? Zaskakujący podobnie jak typ napędu. Przednie koła poradzić sobie będą musiały z mocą 300 koni mechanicznych (20 więcej niż pierwotnie planowano) i 410 Nm (10 więcej). Zadanie trudne, ale zdaniem Capito wykonalne. Pewnie dlatego

Fabryczni tunerzy | BMW M

Fabryczni tunerzy | BMW M

Sportowe ramię BMW - dział M - narodziło się w 1972 roku. Postawiono przed nim zadanie przygotowania modelu 3.0 CSL, który miał namieszać na torach wyścigowych. Namieszał, a potem skończył jako dzieło sztuki, gdyż artystycznie przyozdobił je Alexander Calder. Nie będziemy jednak o tym artyście

Audi RS5 - test | Za kierownicą

Audi RS5 - test | Za kierownicą

. zdjęć prowadzonych. Moje zadanie polegało na jeżdżeniu tam i z powrotem najnowszym Audi RS5, czyli najmocniejszą odmianą A5-ki. Atletyczna sylwetka z muskularnymi błotnikami, 20-calowe koła (standardowo 19 cali) i klasycznie falująca boczna linia nadwozia powodują, że trudno oderwać od tego samochodu

Suzuki nie tylko na off-road

Suzuki nie tylko na off-road

stabilizacji toru jazdy. Program komputerowy, czytając dane z czujników umieszczonych przy każdym z kół, odpowiednio nimi zarządza przekazując na nie odpowiedni moment obrotowySVDC - system, którego zadaniem jest monitorowanie oraz zarządzanie pracą systemu wspomagania kierownicy oraz układu i-AWD zanim

Mercedes i GOPR - bezpieczny duet

Mercedes i GOPR - bezpieczny duet

blokady mechanizmów różnicowych, znane z klasycznych układów 4x4, zastąpiono wielotarczowym mechnizmem o ograniczonym uślizgu wspieranym zaawansowaną elektroniką. Taka konstrukcja jest zwarta i lekka, tylko w minimalny sposób wpływa na podwyższenie zużycia paliwa i nie pogarsza osiągów auta.8. Stany nagłe

Toyota Land Cruiser - test | Za kierownicą

Angola, Kongo, Kenia, Chile, Pakistan, Irak, Kosowo... -w zasadzie łatwiej wymienić miejsca, gdzie ich nie ma. Często są to auta do zadań specjalnych. Białe z logo UN przewijające się w telewizyjnych relacjach. Brudne, odrapane, powgniatane, nierzadko po ostrzałach - ale na kołach i zawsze w ruchu

Fabryczni tunerzy | AMG

Fabryczni tunerzy | AMG

GT i musiał zbudować 25 sztuk seryjnej wersji modelu, który śmigał po torach. Zadania podjęło się sportowe ramię AMG, a efektem był właśnie CLK GTR. Powstało 20 egzemplarzy coupé i 6 roadsterów, każdy z silnikiem 6,9 l V12 o mocy 610 KM. Osiągi? 3,8 s do setki i maksymalnie 320 km/h, a do tego

Tajemnicze skrótowce cz. I

Tajemnicze skrótowce cz. I

. Audi, BMW, Toyota, Volvo, patrz także: CSS, Distronic) ACS (After Crash System) - system pokolizyjny, m.in. odblokowujący centralny zamek i odcinający dopływ paliwa po kolizji (Skoda) ADB (Automatic Differential Brake) - automatyczna blokada mechanizmu różnicowego (m.in. BMW) ADS (Adaptive Damping

Ekstremista - Jeep Wrangler 2.8 CRD 177 KM

nierównościach polskich dróg, a zadaniem kierowcy jest trafianie w drogę. Nie jest to proste, układ kierowniczy nie grzeszy precyzyjnością działania i nie sprzyja szybkim korektom toru jazdy. Prowadzenie Wranglera to wciąż poważne wyzwanie, którego powinni unikać niedoświadczeni kierowcy. To, co potrafi zrobić

BMW X3

przeniesienia napędu xDrive. W tym wypadku sterowany elektronicznie rozdział siły napędowej na tylną i przednią oś odbywa się bezstopniowo i zmiennie za pomocą sprzęgła wielopłytkowego. Auto nie ma klasycznej blokady mechanizmu różnicowego, a jedynie spełniający podobne zadania automatyczny system ADB-X. W

Toyota Land Cruiser 100 - zamiast wielbłąda

terenowym, centralny mechanizm różnicowy blokowany jest automatycznie. Ale jeżeli komuś zamarzy się takie cudo, w salonie Toyoty go nie znajdzie. W Europie J105 nie jest oficjalnie sprzedawane. Trzeba je sobie samemu sprowadzić.Lepiej w terenieZabawy w"setce" na polskiej pustyni dają nam w kość

Mitsubishi Lancer Evo X

jest a napęd na cztery koła S-AWC (Super All Wheel Control). Oprócz znanych z dotychczasowego modelu systemów Sport ABS (sportowy przeciwblokujący układ hamulcowy), ACD (aktywny centralny mechanizm różnicowy) i AYC (aktywna kontrola znoszenia) zastosowano dodatkowo układ ASC (aktywna stabilizacja toru

Mitsubishi Lancer inaczej

). Przynajmniej do chwili, gdy nie pojawi się autorski diesel Mitsubishi- Common-Rail o firmowym oznaczeniu 4N13 i pojemności 1,8 litra. Z dieslem VW na pompowtryskiwaczach Lancer jest za głośny i za drogi. Silnik 1.8 (143 KM) ze zmiennymi fazami rozrządu teoretycznie nie ma trudnego zadania - każdy koń dźwiga

Chevrolet Captiva 2.0 D AWD

modnym segmencie SUV i budować wizerunek marki na rynkach, gdzie Chevroleta ludzie znają tylko z amerykańskich seriali. Zadanie trudne, ale Koreańczycy otrzymali pełne wsparcie od koncernu matki, czyli General Motors. Konstrukcja Captivy jest wspólna z Oplem Antarą, która niebawem przejmie schedę po

BMW M5

samoblokujący mechanizm różnicowy ze sprzęgłem wielopłytkowym zapewniają bezpieczne wykorzystanie tych parametrów, a wysoki poziom komfortu podróżowania łatwo uzyskać, wybierając odpowiedni zakres zmiennego tłumienia amortyzatorów. Siła, z jaką funkcjonuje hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego

Mercedes ML 500

D. Gdy przyjdzie mi chęć na samodzielną zmianę biegów, mogę użyć przycisków schowanych za ramionami kierownicy. Przede mną prawie sto kilometrów dobrych asfaltów i zadanie: sprawdzić, czy zawieszenie i układ kierowniczy wreszcie dorównują konkurencji. A może ją przebijają? To zabawne, ale już na

Konfrontacje: Land Rover Discovery 3 vs. Pajero Dakar 2006

różnicowego. Auto jedzie dużo pewniej, ale czasem trzeba mu pomóc, dodając jeszcze więcej gazu. Żeby pokonać sekwencję betonowych płyt, naprawdę trzeba się natrudzić. Długie nadwozie i dość mały prześwit nie ułatwiają mi zadania, ale w końcu docieram do celu. Udało się.Teraz czas na Discovery. Sprawa nie jest

BMW X3 3.0i

ocenę zaczynają szwankować. W wypadku BMW 6 lub Z4 nie zdziwiłbym się, gdybym zatracił możliwość trzeźwego myślenia, ale wygląd X3 nie powalił mnie na kolana. Uterenowiona X-trójka miała zatem dużo trudniejsze zadanie - musiała przekonać do siebie praktycznymi zaletami. I co ciekawe, na tym polu czuje

BMW Z4 M Coupé

W kontekście samochodów określenie "niebo nad głową" zapowiada atrakcje, a rodzi kłopoty. Kiedy to odkryłem, przestałem lubić kabriolety. W naszej szerokości geograficznej spełniają dobrze tylko jedno zadanie: lanserka. Już choćby za to mają u mnie minus. W dodatku są z reguły droższe

Mitsubishi Pajero Dakar 3.2 DI-D

trudniejsze. Na szczęście nadwozie nie przechyla się tak bardzo, jak sugerowałaby wysokość samochodu. Trzeba przyznać, że zawieszenie wielowahaczowe z tyłu i niezależne z przodu dobrze spełnia swoje zadanie na asfalcie. Niepotrzebne mu pneumatyczne wspomaganie, by pewnie i wygodnie podróżować po asfaltach

Subaru Forester 2,0 X ('04) vs. 2,0 XL ('06)

centralny mechanizm różnicowy ze sprzęgłem lepkościowym przekazuje moc do kół o większej przyczepności. Proste, pewne i - co nie mniej ważne - nieskażone elektroniką. Tyle teorii.Ach, te bębny!Nowego Forestera odbieramy z przebiegiem zaledwie 1600 km, co dla boxera Subaru akurat ma znaczenie. Przez pierwsze

AUDI ALLROAD/SUBARU LEGACY OUTBACK/VOLVO 70 XC

kierownicy (Tiptronic). Stały napęd na 4 koła z centralnym mechanizmem różnicowym (Torsen) sprawia, że Allroad sprawnie przyspiesza na każdej nawierzchni.Źródłem napędu Volvo Cross Country jest 5-cylindrowy silnik z pojedynczą turbosprężarką. Rozwija najmniejszą moc z porównywanych aut, ale za to od 1800 do

BMW M5

, lecz lewy pedał - wciąż zwlekam: jeszcze, jeszcze... już! Skuteczność hamulców jest niesamowita. Śmiało mogłem odczekać jeszcze 100 metrów. 37-centymetrowe tarcze hamulcowe wykonały zadanie tak, jakby do pomocy miały spadochron i kotwicę. Ponoć droga hamowania nie przekracza 35 metrów. Teraz spokojnie

VW Phaeton W12

. Tym razem pod skrótem 4Motion w nazwie kryje się nie Haldex, ale droższy i bardziej wyrafinowany Torsen (od TORque SENsing) z samoblokującym mechanizmem różnicowym (wypróbowanym w Passacie W8). Ciekawe, że mimo napędu także na przednią oś (trafia na nią od 50 do 67 proc. mocy) Phaeton nie jest ani

Golf GTI- wielka niewiadoma

kierowcy możliwość wyboru trybu pracy zawieszenia, pomiędzy: normalnym, sportowym i komfortowym. Do nowości należy również mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym (XDS). Współpracuje on z kontrolą trakcji i zapobiega poślizgowi kół w szybko pokonywanych ostrych zakrętach.Trudno przewidzieć czy

Konfrontacje: BMW Z4 3.0i/Honda S2000

zawieszenie, precyzyjną skrzynię i prawdziwie sportowego ducha.Zdaniem ekspertaMówi Wojciech Cołoszyński: O ile źródło dynamiki BMW tkwi w jej dużym, sześciocylindrowym silniku, tak małej czterocylindrówce Hondy w sukurs musiała przyjść rewelacyjna skrzynia biegów. Obarczona zadaniem utrzymywania obrotów

Wielki mecz Japonia - Niemcy

stałego napędu czterech kół, automatyczna blokada centralnego mechanizmu różnicowego. Niezależne wielowahaczowe przednie i tylne zawieszenie na życzenie (13 860 zł) może być pneumatyczne, z regulacją prześwitu. W trudniejszym terenie kierowcę wesprze reduktor. Obok skrzyni manualnej mamy do wyboru

BMW 535dT - test | Za kierownicą

liberalnie, na dokładkę można go wyłączyć. Na równym BMW odzyskuje spokój. Równomierne rozłożenie ciężaru na osie i zmiany w zawieszeniu tuszujące dodatkową masę silnika pozwalają nieco poszaleć na zakrętach. Zaraz jednak wychodzi kolejny mankament 535dT. Brak mechanizmu różnicowego o zwiększonym tarciu

VOLVO XC90

mechanizmów różnicowych), a konstrukcja nadwozia jest samonośna. Dlaczego? Bo klienci czekający na nowe Volvo tego potrzebują. Rzadko, jeśli w ogóle, będą zjeżdżać z dobrych dróg i nie byliby w stanie zaakceptować wad, które ma auto o typowo terenowej konstrukcji. W zamian za to Volvo prowadzi się dobrze i

Re: o SUVach

mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego? No, no, to żeś mnie oświecił. Coś bym dopisał, ale nie widzę sensu dyskutować dalej. > Na koniec chciałbym zadać takie trochę osobiste pytanie - długo jeszcze będzies > z się OŚMIESZAŁ? Ja? Ośmieszać się? Inni robią to za mnie zdecydowanie lepiej

Re: o SUVach

szperę - wszystkie subaru z sekwencyjną przekładnią automatyczną mają MECHANICZNĄ blokadę mechanizmu różnicowego, która się odłącza automatycznie po skręcie kół lub gdy automat wrzuci drugie przełożenie. - wiele SUV-ów ma MECHANICZNĄ blokadę mechanizmu różnicowego, choćby pogardzany przez Ciebie Nissan

Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D | Test wideo

Może i Land Cruiser jest zaliczany do samochodow terenowych segment I a Touareg do kategori SuV, ale nie można Touaregowi czy innym modelom z tego segmentu odmówić ich predyspozycji do jazdy w warunkach terenowych, bo do tego też są przystosowane i dobrze spełniają to zadanie. Jego znakomite

Kurs z mechaniki pojazdowej dla początkujących

, znajdującego sie w tylnej częsci samochodu. pl.wikipedia.org/wiki/Mechanizm_różnicowy Mechanizm różnicowy w pojazdach ma za zadanie kompensację różnicy prędkości obrotowej półosi kół i osi napędowej podczas pokonywania przez nie torów o różnych długościach Na przykład przy jeździe przy zakręcie. Mechanizm

Re: 4x4 bez tajemnic

mechanizm wykorzystujący poślizg. Sprzęgła wielopłytkowe, lepkościowe itp. Różnica prędkości między osiami niwelowana poprzez poślizg sprzęgła. Wydaje się, że takie systemy tracą pod obciążeniem dużo energii, która pewnie wyzwala się jako ciepło, więc do trudnych zadań raczej się nie nadaje. Ile w końcu

Zrobilbys oszalamiajaca kariere

Albo jako dyplomata odwracajacy kota ogonem, albo jako przedszkolanka opowiadajaca dzieciom bajki. > Nie - nie po równo. Nie pisz tak i nie myśl, bo co prawda współczynnik blokowan > ia otwartego mechanizmu różnicowego jest niewielki i wynosi zaledwie 110-120% ( > czyli 10-20% różnicy

Re: ERRATA

ze swą MISJĄ zawracania. Słyszałem, że się Ich odróżnia po tym, że tylko JEDEN TEMAT mają w głowie - i to wcale nie D..ę Maryni! - jak ogół zdrowych Rodaków. Potrafią podobno nawet od mechanizmu różnicowego, lub hemoroidów zręcznie przejść do świętopietrza.

Re: Dokładnie:

prędkości obrotowe są równe. Inaczej w tym typie urządzenia (LSD "sprzęgłowe") się nie da. Zresztą rozumiem twoje stanowisko, wynikające z respektowania podziału na "prawdziwie terenowe" mechanizmy różnicowe z blokadą 100% i LSD, które samo z siebie nie da się w pełni zablokować, czego

Koleos w zimowej scenerii

-- Ręce opadają do kostek jak mawia Szymuś Prostaczek.... www.uslyszecswiat.org.pl Men At Work "Down under"Gdyż ponieważ mój Scenic II domagał się natrętnie wymiany oleju oraz przeglądu po 2 latach od kupna udałem się dzisiaj do serwisu. W ramach czekania na wykonanie zleconego zadania

Co dolega Panu Prezydentowi...

zaproponowanie dwóch różnych algorytmów postępowania diagnostyczno-terapeutycznego w zależności od wieku chorych podejrzewanych o dyspepsję czynnościową. ALGORYTMY.... LECZENIE Leczenie dyspepsji czynnościowej może okazać się trudnym zadaniem, zwłaszcza dla lekarza pierwszego kontaktu. Należy pamiętać, że żadna

Re: ATW

pierwszy z tym ukladem, ale o ile pamiętam > również nie jest autorem sytemu różnicowego 3-21%). Zgadza się, progi mają rozpiętośc od 3-22% w pierwszym etapie (tzw. tabela rabatowa) > Nie są mi znane obroty ATW, ale nie przypuszaczam aby były one porównywalne z > liderami rynku jak: Orilame

Re: ATW

. Różnice mogę podać chętnym przy > okazji. +++Wyjaśnij różnicę. > > > w systemie MLM zblizonym > > do amwayowskiego ( Amway był pierwszy z tym ukladem, ale o ile pamiętam > > również nie jest autorem sytemu różnicowego 3-21%). > > Zgadza się, progi mają rozpiętośc od 3

Re: Mechanizm różnicowy audi a4 2.5 Tdi

Dawniej sie zawsze kojarzylo ze tak zw dyfer znajduje sie z tylu. Tak bylo gdyz nieprodukowano prawie poza paru wyjatkami aut z przednim napedem.Dzisiaj na palcach mozna policzyc naped tylni,mechanizm roznicowy zostal umieszczony w skrzyni biegow na koncu czyli tam gdzie wychodza polosie do

EDS

EDS (niem. Elektronische Differentialsperre) lub EDL (ang. Electronic Differential Lock) – elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego Earth Departure Stage – górny stopień rakiety Ares V Zespół Ehlersa-Danlosa – choroba tkanki łącznej

Electronic Differential Lock

Electronic Differential Lock ? samochodowy układ elektroniczny polegający na elektronicznym sterowaniu blokady mechanizmu różnicowego, stosowanej m.in. w samochodach Audi (np. Audi Steppenwolf).

EDS (motoryzacja)

EDS (niem. Elektronische Differentialsperre) lub EDL (ang. Electronic Differential Lock) elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego. Jeden z typów układów kontroli trakcji pełniący funkcje podobne do mechanizmu blokady układu różnicowego, czyli umożliwienie przeniesienie napędu na koło o dobrej

Współpraca szyny i koła

W pociągach na osiach nie ma mechanizmu różnicowego, dlatego aby nie następował poślizg kół na łukach (powodowany różnicą długości trasy dla lewego i prawego koła) stosuje się specjalny profil szyny i koła przedstawiony na rysunku (nie jest zachowana proporcja rozmiarów szyny i koła).ad

Dyferencjał Automatyczny Krasikova

Dyferencjał Automatyczny Krasikova jest rodzajem samoblokującego mechanizmu różnicowego. Został wynaleziony oraz skonstruowany przez Walerija Nikołajewicza Krasikowa. W 2002 roku został opatentowany i wdrożony do produkcji. DziałanieKoła satelitarne zostały zastąpione w nim, stalowymi kulkami

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.