wysokie obroty silnika diesel

sprawdź też:

wysokie

Moto.pl

Silniki Diesla od A do Z | Z czego składa się nowoczesny "ropniak"

Silniki Diesla od A do Z | Z czego składa się nowoczesny "ropniak"

Każdy kto kupuje nowy samochód musi sobie zadać fundamentalne pytanie "Silnik benzynowy czy silnik Diesla?". Dzisiaj przyjrzymy się silnikom wysokoprężnym i temu z czego się skłądają

Nowy topowy silnik Diesla od Volvo

Rewolucja pod maskami modeli Volvo jeszcze nie dobiegła końca. Tym razem marka zaprezentowała nowy silnik wysokoprężny D5

Nowe silniki Diesla w Oplach Mokka i Insignia

Opel kontynuuje ofensywę silnikową. Crossover i flagowy model niemieckiej marki w niedługim czasie również będą dostępne z nowymi jednostkami wysokoprężnymi - Mokka z motorem 1.6 CDTI o mocy 136 KM, a Insignia z 2.0 CDTI o mocy 170 KM

Mercedes-Benz 240 D 3.0 | Najmocniejszy i najszybszy diesel swoich czasów

Mercedes-Benz 240 D 3.0 | Najmocniejszy i najszybszy diesel swoich czasów

prędkość maksymalna 143 km/h. Jak na tamte czasy, były to bardzo wysokie osiągi, które zapewniły temu autu w chwili debiutu tytuł najszybszego diesla na rynku. Dodatkowy cylinder - dodatkowa moc Mercedes-Benz zaprojektował pięciocylindrową jednostkę OM 617, ponieważ czterocylindrowe silniki

Nowy silnik 1.2 Turbo Toyoty | Najnowocześniejsza jednostka w swojej klasie

Nowy silnik 1.2 Turbo Toyoty | Najnowocześniejsza jednostka w swojej klasie

zmniejszone są straty wynikające z zasysania powietrza do komory spalania, a w konsekwencji jednostka jest wyjątkowo oszczędna. Przy bardziej zdecydowanym dodaniu gazu, silnik powraca do tradycyjnego cyklu pracy Otto, zapewniając kierowcy wysokie osiągi. Zastosowanie podwójnego układu chłodzenia pozwoliło

Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. V | Układ napędowy

Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. V | Układ napędowy

jazdy lekki klekot znika i ewentualnie pojawia się na bardzo wysokich obrotach, na które wprowadzanie silnika nie ma większego sensu. Generalnie dźwięki i drgania, które generuje jednostka napędowa, są na przyzwoitym poziomie i nie niosą za sobą efektu zniechęcenia do silnika wysokoprężnego. Cała moc

Ford Focus FL | Pierwsza jazda | Pogoń za doskonałością

Ford Focus FL | Pierwsza jazda | Pogoń za doskonałością

oraz 2.0 TDCi o mocy 150 KM i 370 Nm momentu obrotowego. Dwulitrowy Diesel w połączeniu z 6-biegową skrzynią biegów to propozycja dla miłośników wysokiej dynamiki i niskiego spalania. Silnik TDCi w połączeniu czy to z automatyczną, czy ręczną skrzynią biegów, zapewnia dobre osiągi. Pierwsze 100 km/h

Honda Civic 1.6 i-DTEC - test | Pierwsza jazda

Honda Civic 1.6 i-DTEC - test | Pierwsza jazda

zmodyfikowano w taki sposób, by idealnie współgrała z nową jednostką. I trudno jej cokolwiek zarzucić. Biegi wchodzą gładko, a przełożenia są krótkie, co podczas pokonywania slalomu, jaki fundują górskie drogi wzdłuż Lazurowego Wybrzeża, bardzo szybko doceniłem. Silnika nie ma sensu wkręcać na wysokie obroty z

Volkswagen Golf Variant - test | Pierwsza jazda

Volkswagen Golf Variant - test | Pierwsza jazda

miałem do czynienia z bardzo dynamicznym dieslem, którego maksymalny moment obrotowy aż o 120 Nm przewyższał ten w benzyniaku? Możliwe. Może popełniłem błąd, nie wybierając 140-konnego wariantu tego samego silnika? Też możliwe. A może jednak to efekt ospałego wkręcania się na obroty i niedoboru mocy w

Nowa Skoda Superb | Pierwsza jazda | Do trzech razy sztuka?

Nowa Skoda Superb | Pierwsza jazda | Do trzech razy sztuka?

mocy 125 lub 150 KM (z funkcją odłączania cylindrów). Ponadto w gamie znajdują się trzy silniki Diesla: 1.6 TDI/120 KM oraz 2.0 TDI w wydaniu 150- bądź 190-konnym. Mocniejsze silniki za dopłatą są oferowane z napędem na cztery koła na bazie sprzęgła Haldex-5. Z wyjątkiem podstawowego silnika

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

(ZSD420), która trafiła pod maskę modelu Mondeo. Problemy sprawiała łuszcząca się pompa wysokiego ciśnienia, co skutkowało zapychaniem się wtryskiwaczy. Do naprawy należy podejść kompleksowo, inaczej regeneracja wtryskiwaczy nie starczy na długo. Kolejny problem - typowy dla współczesnych Diesli - to

Hyundai Tucson | Pierwsza jazda | Nowe otwarcie

Hyundai Tucson | Pierwsza jazda | Nowe otwarcie

silnikiem benzynowym. Ma zaledwie 1,6 litra pojemności, ale dzięki turbodoładowaniu generuje 177 KM i 265 Nm. Co ważne maksymalny moment obrotowy uzyskiwany jest w szerokim zakresie obrotów 1500-4500 obr./min., zwiększając elastyczność. Nowy silnik zapewnia bardzo dobre osiągi. Tucson, mimo sporej masy

Historia motoryzacji | Doładowanie | Od zera do bohatera

Historia motoryzacji | Doładowanie | Od zera do bohatera

producenci ciężarówek, stosując coraz częściej turbodoładowanie w dużych dieslach w latach 60. Jednak w przypadku silników benzynowych, których temperatura gazów przekracza 900 stopni C i jest ok. 200 stopni wyższa niż w silniku wysokoprężnym, wysoka awaryjność odstraszała pierwszych użytkowników

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

(122-180 KM): Audi: A1, A3 Seat: Ibiza, Toledo, Leon, Altea, Alhambra Skoda: Rapid, Octavia, Yeti, Superb VW: Polo, Golf, Touran, Tiguan, Scirocco, Jetta, Passat, CC, Sharan Silniki wysokoprężne mają opinie wytrzymałych i długowiecznych. Mały Diesel Renault pokazuje, że może być zupełnie inaczej

Co oferuje rynek crossoverów w segmencie C?

Co oferuje rynek crossoverów w segmencie C?

53 400 zł, ale to i tak niewiele zważywszy jak radzi sobie w terenie. Polecamy: Polecamy silnik benzynowy 1.6 łączony z napędem obu osi. Diesel będzie odpowiednim wyborem do samochodu służbowego, ale trzeba mieć na względzie poddawaną w wątpliwość trwałość jednostki 1.5 dCi. Dacia Duster Dacia

Zbędne podzespoły? Czego pozbywamy się z naszych aut

Zbędne podzespoły? Czego pozbywamy się z naszych aut

.: diesel particulate filter ), lub FAP (z fr.: filtre a particules ), nie powstały na złość kierowcom szukającym oszczędności w silnikach wysokoprężnych. To naturalna kolej rzeczy dbałości o nasze zdrowie. W spalinach powstających w wyniku spalania oleju napędowego znajdują się tzw. cząstki stałe, czyli

Subaru Outback 2.0D Lineartronic Comfort | Test | Indywidualista

Subaru Outback 2.0D Lineartronic Comfort | Test | Indywidualista

generacja takiego rodzaju przekładni w Subaru i muszę przyznać, że pierwsza, której prace jestem w stanie w ogóle zaakceptować. Jeżeli mieliście okazję jeździć jakimkolwiek autem z CVT to na pewno znacie uczucie "wyjącego" na wysokich obrotach silnika i skrzyni. W Outbacku z CVT takie zjawisko po

Subaru XV 2.0i Exclusive | Test | Z dużym prześwitem

Subaru XV 2.0i Exclusive | Test | Z dużym prześwitem

ubitych szlakach. Tu trudno wytrącić go z równowagi, podwozie zapewnia ogromny margines bezpieczeństwa nawet na bardzo szybkich łukach. Diesel oferuje doskonałe osiągi przy wysokiej kulturze pracy, ale wymaga słonej dopłaty w stosunku do silnika benzynowego - nawet 17 tys. zł Pod maską naszego

Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. II | W trasie

Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. II | W trasie

. Szczegółowo opiszemy ją w jedne z kolejnych części naszego testu długodystansowego, ale należy zaznaczyć, że w trasie spisuje się ona bardzo dobrze. Biegi zmieniają się wręcz niezauważalnie. Siódme przełożenie zapewnia niskie obroty, a więc wypływa nie tylko na spalanie, ale także na pracę silnika w niskim

Nowe Subaru Outback | Pierwsza jazda | SUV po japońsku

Nowe Subaru Outback | Pierwsza jazda | SUV po japońsku

. Egzemplarz, który widzicie na zdjęciach, wyposażony był w silnik benzynowy i skrzynię CVT Lineartronic (standard w benzynie, opcja w dieslu). Na pokonanie każdych 100 km silnik potrzebował ok. 8-9 litrów paliwa, co jest wynikiem bardzo rozsądnym. Dodatkowo jednostka benzynowa jest znacznie cichsza od diesla

Technika | Silnik Wankla | Zakręcony projekt

Technika | Silnik Wankla | Zakręcony projekt

opracować nieruchomy korpus. Udało się to dzięki zastosowaniu mimośrodowego wału głównego i systemu przekładni zębatych. W nowym układzie spadły obroty generowane przez silnik, co było bardzo korzystne. Wcześniej osiągał on moc maksymalną nawet przy 17 000 obr/min, po wprowadzeniu wału mimośrodowego z

Downsizing

Downsizing

EcoBoost Forda ma wszystko zgodnie ze współczesną doktryną: mniej cylindrów, turbodoładowanie, system zmiennych faz rozrządu i wysoki moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów. Dużym kawałem techniki są dwa oddzielne układy chłodzące - osobno dla bloku silnika i głowicy - pozwalające skrócić czas

Nissan Qashqai | Test | Pierwsza jazda | Fenomen 2.0

Nissan Qashqai | Test | Pierwsza jazda | Fenomen 2.0

wysokoprężną 1.5 dCi/110 KM, przypływ siły napędowej (260 Nm kontra 190 Nm) jest bardzo odczuwalny. Auto z dieslem pod maską rozpędza się znacznie bardziej ochoczo, zwłaszcza na wyższych biegach. Pokaźniejszy moment obrotowy, uzyskiwany wcześniej i dostępny w szerszym zakresie obrotów silnika, robi swoje. Rzut

Volvo XC90 | Pierwsza jazda | Początek nowej ery

obrotów. 2-litrowy, 4-cylindrowy diesel maksymalnym momentem obrotowym dysponuje w przedziale od 1750 obr/min do 2500 obr/min. Krzywa momentu obrotowego silnika T6 ma płaski przebieg od 2200 obr/min do aż 5400 obr/min. Obydwie jednostki napędowe seryjnie współpracują z taką samą, 8-stopniową przekładnią

Nowy Ford Mondeo | Pierwsza jazda | Nareszcie!

najmocniejszego podwójnie doładowanego diesla o mocy 210 KM oraz wspomniany już wariant hybrydowy o łącznej mocy 187 KM. Ford Focus FL | Pierwsza jazda | Pogoń za doskonałością Podczas pierwszych jazd testowych mieliśmy okazję bliżej poznać silnik 1.5 EcoBoost w nadwoziu liftback. Ta mała, ale mocna dzięki

W którą stronę idzie Volvo?

benzynowych jak i diesla. Standardem jest układ zasilania typu common rail (diesle) i bezpośredniego wtrysku (benzyniaki). Dzięki wykorzystaniu turbosprężarek o kilkunastu poziomach doładowania, możliwe jest skonstruowanie całej gamy silników, począwszy od jednostek dysponujących  wysoką mocą i momentem

Opel Corsa 1.0 Cosmo | Test | Udało się

cechami tych konstrukcji. Charakterystyczny dźwięk zdradzający ilość tłoków pojawia się w wysokich partiach obrotów, ale nie jest natarczywy. To dobrze, bo mamy tu do czynienia z najmocniejszym, 115-konnym silnikiem, za który - nie licząc Diesli - trzeba też najwięcej zapłacić. Nie spodziewacie się po

Volkswagen CC 2.0 TSI R-Line | Test | Cenny Comfort

jazdy. Mocne TSI żąda wg producenta średnio 7,8 l/100 km, jednakże w naszym teście wynik był o wiele mniej korzystny - 9,7 l/100 km. Jeśli mamy ochotę na dynamiczną jazdę CC potrafi napiąć muskuły. Włączenie trybu sportowego zmusza silnik do wytężonej pracy na wysokich obrotach, możemy też liczyć na

Skoda Superb Combi 2.0 TDI | Test | Nowy wizerunek, stare zalety

zaczynają na ostatnim 6-biegu przekraczać 3 tys. obrotów i silnik staje się po prostu głośny. Kolejny powody stanowią następna z subtelnych różnic między samochodami z wyższej półki a tą, na której znajduje się Skoda. Wyciszenie przedniej części kabiny pasażerskiej i prawdopodobnie aerodynamika

SsangYong Tivoli | Pierwsza jazda | Siła przebicia

dynamiczniej, musimy utrzymywać bardzo wysokie obroty. To naturalnie wiąże się z wyższym hałasem. Dopiero powyżej 3500 obr. jednostka nabiera ochoty do współpracy. Każdy manewr wyprzedzania oznacza konieczność redukcji. Niestety zmiana biegu na "dwójkę" i "czwórkę" wiąże się z uderzaniem

Suzuki Liana (2001-2007) - opinie Moto.pl

jeszcze ze starymi tylnymi lampami. Oprócz dwóch wariantów nadwozia klienci mieli do wyboru dwa silniki. Podstawową jednostką był benzynowy 1.6 o mocy 106 KM, w opcji dostępny był Diesel 1.4 DDIS o mocy 90 KM. Suzuki SX4 - ogłoszenia Jednostka benzynowa (M16A) jest najczęściej spotykana na rynku wtórnym

Kia Sorento | Pierwsza jazda | Nowa jakość flagowego modelu

konstrukcja czy działający błyskawicznie ZF, ale kierujący nowym Sorento może zapomnieć o bezsensownym i głośnym wyciu oraz długim utrzymywaniu wysokich obrotów. Klienci, którzy zdecydują się na silnik 2.2 CDRI w standardzie otrzymają 6-biegową ręczną przekładnie lub ten sam automat, za który trzeba dopłacić

Volvo XC90 | Pierwsza jazda | Zmiana całej generacji

wbudowanym w deskę tabletem sprzężono z 12-calowym wyświetlaczem umiejscowionym przed oczami kierowcy. Ten z kolei, poza wyświetlaniem aktualnej prędkości i obrotów silnika, wskaże drogę wytyczoną przez nawigację, a także dopasuje grafikę do potrzeb i preferencji użytkownika. Ponadto, na pokładzie Volvo

BMW X3 xDrive 35d - test | Za kierownicą

legł w gruzach. Polubiłem SUV-y, nie mam nic przeciwko BMW i nie przeszkadza mi już dźwięk diesla. Ale od początku.Jest moc!XDrive35d to obecnie najmocniejsze wcielenie X3-ki, napędzane sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 3 litrów. Nic specjalnego, prawda? Nie takie rzeczy

Co oferuje rynek w segmencie C?

klientów, dla których cena ma drugorzędne znaczenie. Polecamy: Niestety trudno znaleźć atrakcyjną ofertę w salonie Hondy. Ceny są wysokie, ale w zamian otrzymujemy niezawodne auto. Silnik 1.8 i-VTEC lubi wysokie obroty, ale odwdzięcza się dobrą dynamiką. Diesel jest oszczędny, ale wyjątkowo drogi. Wersje

Olej, czyli najważniejsza część w aucie | Poradnik

odnosić też do liczby tych zjawisk w czasie. Dlatego nie należy przesadzać z jazdą na wysokich obrotach, bo przecież silnik przy prędkości obrotowej 6000 obr./min. będzie miał 6 razy więcej pracy do wykonania niż eksploatowany przy 1000 obr./min. Wydatek pompy oleju (ilość przetłoczonego oleju) będzie

Subaru Forester 2.0 D - test | Za kierownicą

Kiedy w 2008 roku światło dzienne ujrzał pierwszy diesel w wykonaniu Subaru wszyscy byli pozytywnie zaskoczeni. Po pierwsze silnik został skonstruowany zgodnie z tradycją marki (układ przeciwsobny), a po drugie jak na motor wysokoprężny mógł się pochwalić wysoką kulturą pracy. Teraz jeździmy jego

Mitsubishi Outlander 2.2 D-ID | Test | Nie na pokaz

nawierzchni, a do tego jest oszczędny i dynamiczny (z silnikiem Diesla 2.2). Jego minusem może być to, że niczym szczególnym się nie wyróżnia. Jest po prostu poprawny, a samochody przecież również kupuje się oczami. Jednak największym odstraszaczami były do tej pory wysokie ceny tego modelu. Dobrze więc, że

Ford S-MAX II | Pierwsza jazda | Niczego nie popsuć

zakupami. Po raz pierwszy S-MAX jest wyposażony w dojazdowe koło zapasowe. Jest ono montowane od zewnętrznej strony, co komplikuje jego wyjęcie, ale nie wymaga opróżnienia bagażnika. Wybór ma znaczenie Nowy S-MAX oferowany jest z dwoma silnikami Diesla. Pierwszy 2.0 TDCi to zmodernizowana dotychczasowa

Peugeot 206 (1998-2006) - opinie Moto.pl

jest dobrać dysze wtryskiwaczy LPG w taki sposób, by silnik nie był "zalewany" gazem podczas pracy na wolnych obrotach - Jerzy Maliński, Koalicja na rzecz AutogazuAWARYJNOŚĆPeugeot 206 to samochód daleki od ideału pod względem awaryjności. Jedyna dobra lokata w rankingach niezawodności

Opel Insignia 2.0 BiTurbo - test | Pierwsza jazda

koni przenosi jednak Insignię w zupełnie inną rzeczywistości. Z dieslami nie jest już tak różowo. Jeden silnik w trzech wersjach mocy (110, 130, 160 KM) to stanowczo za mało. I choć w ostatnim czasie sprzedaż aut z silnikami zasilanymi olejem napędowym spada (wyższa cena zakupu, wysokie ceny paliwa

Opel Zafira Tourer 2.0 BiTurbo CDTI Cosmo | Test | Rodzinny tranSPORT

, który może zadowolić całą rodzinę. Ma funkcjonalne i przestronne wnętrze, mocny i oszczędny silnik diesla, sporo schowków i długą listę wyposażenia dodatkowego. Jak na minivana zapewnia także niezłe wrażenia z jazdy. Jest też oczywiście kilka minusów, m.in. wysoka cena czy mało intuicyjna obsługa, ale

Subaru Diesel - nowy styl imprezowania

./min. Na dodatek, choć turbosprężarka faktycznie rozkręca się szybko, to jednak nie działa skutecznie w najniższym zakresie obrotów. A to w przypadku silnika Diesla (który właśnie tam powinien mieć przewagę nad benzynowymi odpowiednikami) spora skucha.Tak więc inżynierowie z Fuji Heavy Industries

Eko-Gordini z dieslem

Czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra lubi wysokie obroty. Nawet się ich domaga, a jeśli chcemy bawić się w mistrzów oszczędności "odcina" nas od dynamiki rzucając jedynie skrawki momentu obrotowego. To dobry silnik, ale do walki z Abarhem 500 przydałby się mocniejszy. Niestety

Kupujemy samochód używany | Poradnik

wymiany pierścieni lub uszczelniaczy), -    dymienie przy zmianie biegów na wysokich obrotach - spaliny powinny być w zasadzie niezauważalne, pomijając biały dym przy niskiej temperaturze, -    w autach z silnikami Diesla czarny dym oznacza zużyte wtryskiwacze, niesprawną

Jeep Grand Cherokee SRT8 | Test | American Psycho

Najciekawsze koncepty Jeepa Nigdy nie byłem fanem SUVów, a w szczególności tych które uchodzą za sportowe. Zawsze uważałem, że jeżeli już ktoś rzeczywiście lubi i potrzebuje auto tego typu to największy sens ma ono w wersji z mocnym silnikiem Diesla i w miarę rozsądnej cenowo specyfikacji. Jak

Samochody z "GTI" w nazwie - cz. 2

rynku pojawiła się kolejny japoński konkurent w klasie usportowionych hatchbacków - Toyota Corolla GTI. Pod maskę tego auta powędrował silnik 1.6 wyposażony w 16-zaworową głowicę. Gdy już osiągnął wysokie obroty generował 125 KM i 145 Nm momentu obrotowego. Niestety nazwa GTI nie pojawiła się już w

Chevrolet Orlando - test | Pierwsza jazda

. Maksymalną moc silnik osiąga przy 3800 obrotach. Mimo wysokich obrotów do kabiny nie dociera nadmierny hałas. Jedyne co psuje radość z jazdy to głośna praca zawieszenia szczególnie na poprzecznych nierównościach. To charakterystyczne dla belki skrętnej montowanej z lubością przez wielu producentów. Tanie

BMW X4 oraz X3 | Pierwsza jazda | SAV i SAC

zakresie 1500-3000 obr.min. Dynamika auta jest doskonała, choć nie pozbawiona typowej dla obdarzonych potężnym momentem obrotowym Diesli zadyszki, wynikającej z niedużego zakresu użytecznych obrotów (a w każdym razie mniejszego, niż w silnikach benzynowych). Układ kierowniczy stawia większy opór, niż w X3

Turbosprężarka - jak działa i jak się z nią obchodzić?

;  Po uruchomieniu silnika należy chwilę rozgrzać go na biegu jałowym, aby olej silnikowy dotarł w każdy jego zakątek, a w szczególności do turbiny -    Chcąc cieszyć się wieloletnią sprawnością turbiny nie wolno nagle gasić rozpędzonego do wysokich obrotów silnika. Przed wyłączeniem

Volvo V60 Plug-in Hybrid - Test | Za kierownicą

kół), który wymusza pracę silnika spalinowego i elektrycznego jednocześnie. Przyznaję, silnik D5 do najcichszych nie należy. Czy to przeszkadza? Niekoniecznie, charakterystyczny warkot dobiega tylko, gdy silnik pracuje na wysokich obrotach, z kolei delikatne wibracje można wyczuć przy rozruchu. W

Sprzęgło | Trudny żywot

będzie trwała faza poślizgu i jakie będzie miała nasilenie. Bardzo powolne puszczanie sprzęgła podczas ruszania przy jednoczesnym utrzymywaniu wysokich obrotów silnika prowadzi do wyjątkowo szybkiego zużycia tarczy. Podobnie jak ostra jazda, przy której silnik pracuje głównie na wysokich obrotach. Każda

Hyundai i10 - test | Pierwsza jazda | Dobrze się zapowiada

zaleta Hyundaia.Podczas jazdy w kabinie jest cicho. Na wolnych obrotach benzynowego silnika 1.2 prawie nie słychać. Głośniej robi się, gdy "kręcimy" go wyżej, ale i wtedy dobiegające odgłosy nie są męczące. Jednostka brzmi całkiem nieźle, nie wyje. Niespełna 90 KM i 120 Nm pozwalają na sprawne

Mercedes GLA 200 CDI 4Matic | Test | Wysokie A

klasyczny dla marki sposób. Jeśli ktoś jeździł wcześniej Mercedesem, nie będzie zawiedziony. Układ kierowniczy o typowej dla marki charakterystyce (można zamówić bardziej bezpośredni Sports Direct-Steer), wysokiej jakości materiały użyte we wnętrzu, czy bogata lista dodatków - GLA może z dumą nosić swoją

Hybryda Infiniti w księdze Guinnessa

atutów - połączenia momentu obrotowego silnika elektrycznego już od 0 obr./min. i mocy silnika benzynowego V6 przy wysokich obrotach. Dzięki nim osiągnął imponujący rezultat - samochód mijał punkt komputerowego pomiaru czasu na końcu każdej rundy pędząc z prędkością powyżej 160 km/h.Infiniti FX dla

Hyundai ix35 - test | Za kierownicą

będzie niemożliwe. Gaz ładne nadwozie, pojemne i wygodne wnętrze, komfortowe zawieszenie, dynamiczny silnik diesla Hamulec silnik benzynowy o słabej dynamice i niskiej kulturze pracy, głuche stuki tylnego zawieszenia na dużych nierównościach, wysoka cena diesli Summa Summarum Hyundai ix35 jest pojemny

O silniku diesla, czyli wpływ orzeszków ziemnych na kurs dolara

jednostek wysokoprężnych. Również Polacy doceniają zalety nowoczesnych diesli. Wysoki moment obrotowy dostępny w stosunkowo szerokim zakresie obrotów, cicha praca i oszczędność to zalety, o których nie trzeba już nikogo przekonywać. Zanim jednak kupimy samochód z literkami "TD" na klapie, warto

Volkswagen Jetta (1979-2010) - opinie Moto.pl

generacji (Jetta)1984 - premiera drugiej generacji (Jetta)1991 - premiera trzeciej generacji (Vento), nadwozie sedan 4d, silniki benzynowe 1.6 (75 KM), 1.8 (75 KM), 1.8 (90 KM), 2.0 (115 KM), 2.8 VR6 (174 KM), diesel 1.9 D (64 KM), turbodiesel 1.9 TD (75 KM)1993 - turbodiesel 1.9 TDI (90 KM)1995 - diesel

Nowy Nissan Qashqai | Prezentacja modelu

obrotowego, co przekłada się na lepszą elastyczność (w sumie 260 Nm w zakresie 1750-2500 obrotów). Duże zmiany dotyczące podzespołów silnika zaowocowały także cichszą pracą i redukcją drgań. 1.6 dCi 130 KM - Qashqai z najmocniejszym dieslem dostępny jest z napędem na przednią lub obie osie. Silnik 1.6 dCi o

Mazda CX-5 - test | Pierwsza jazda | Przełomowy model

benzynowym silnikiem oznaczonym Skyactive-G. Ma on dwa litry pojemności, bezpośredni wtrysk paliwa i obchodzi się bez doładowania. Ale nie jest to silnik taki całkiem zwyczajny. Cechą szczególną jest wyjątkowo wysoki, jak na jednostki z zapłonem iskrowym stopień sprężania. Wynosi on aż 14:1. W normalnych

Silnik | Czy docierać nowy silnik?

średniego zakresu obrotów (benzyna do ok. 3,5 tys. obr./min, diesel do 2,5 tys. obr./min).Za niskie obroty też są szkodliwe, szczególnie w połączeniu z dużym otwarciem przepustnicy. Jeśli wybieramy się w dłuższą trasę powinniśmy zaplanować przerwy na kawę, by dać silnikowi czas na oddech. W nowym

Volvo 740 (1985-1990) - opinie Moto.pl

strona auta to silniki. Trzeba się liczyć z tym, że większość jednostek napędowych zapewnia raczej przeciętną dynamikę. Historia modelu1984 - premiera modelu, nadwozie sedan 4d i kombi 5d, silniki benzynowe 2.0 (117 KM), 2.3 (112, 114, 129 lub 131 KM), diesel 2.4 D (82 KM)1986 - silnik, 2.3 Turbo (155 KM

Fiat Stilo (2001-2008) - opinie Moto.pl

1.8 16V. Awaryjny i nietrwały sterownik zmiennych faz rozrządu naraża właściciela na poważne wydatki (koszt sterownika to kilkaset złotych). Podczas jazdy próbnej trzeba koniecznie sprawdzić, czy silnik ma odpowiednią dynamikę w całym zakresie obrotów. W pozostałych silnikach benzynowych problemy może

Charakter M

? Również w tym przypadku wszystko zależy od charakteru. Znamy naszych klientów. Wiemy, że życzą sobie, żeby nasze silniki miały do dyspozycji moc przy każdych obrotach, żeby można ją było subtelnie dozować. Technika, dzięki której najbardziej potrafimy to przełożyć, to właśnie wysokie obroty. Wszyscy

Paliwa ze słomy i gazu

idzie dwa kroki dalej. Shell V-Power Diesel sprzedawany na polskich stacjach zawiera syntetyczne paliwo GTL (ang. Gas To Liquids). Paliwo GTL uzyskiwane jest z gazu ziemnego, ma wysoką liczbę cetanową i dużą czystość. Liczba cetanowa (w telegraficznym skrócie) to zdolność oleju napędowego do samozapłonu

Suzuki SX4 1.6 4WD - test | Za kierownicą

przebrnięcia breję. Niezależnie po jakiej drodze jedziemy 120-konny silnik 1.6 Suzuki będzie naszym sprzymierzeńcem. Łatwo wchodzi na obroty i na prostej drodze bez zadyszki radzi sobie z SX4-ką. Musimy jedynie przyjąć do wiadomości, że to typowy "japończyk", lubi wysokie obroty i wręcz ich

Infiniti FX 3.0d Black and White Edition | Test | Czarno na białym

głośniejsze: lepiej przyspiesza, bo toleruje wysokie obroty (później zmienia bieg na wyższy) i szybciej reaguje na ruchy prawej stopy. Do czego zresztą zachęca silnik. Corvette nie ma szans Nie jestem fanem diesli, a zwłaszcza ich rakotwórczych spalin, ale gdyby wszystkie pracowały tak jak to 3-litrowe V6

Subaru Forester 2.0D - test | Za kierownicą

Przez 11 lat historii Forestera pewnie nie było jednego dnia, w którym ktoś na świecie nie spytał swojego lokalnego dilera Subaru o diesla. Te kilka (a może i kilkaset?) tysięcy próśb zostało w końcu wysłuchanych - pod maskę Forestera trafił jedyny w swoim rodzaju silnik wysokoprężny w układzie

Toyota Prius III - test | Za kierownicą

utrzymywanego przez oprogramowanie CVT na wysokich obrotach. Podsumowując tryb 'power' w jednym zdaniu, Prius w wersji "sportowej" nie różni się od innych aut wyposażonych w skrzynie CVT o podobnej mocy i masie. A ile ubędzie nam z baku przy (choć brzmi to dziwacznie) szaleńczej jeździe? Po każdych

Renault Megane 1.5 dCi Confort Dynamique

zadowalający wynik (choć miłośników agresywniejszej jazdy zapewne nie zachwyca). Charakterystyka przyrostu mocy jest przyjazna dla kierowcy - między obrotami maksymalnego momentu (1900 obr/min) a obrotami maksymalnej mocy (4000 obr/min) diesel wykazuje przyjemną dynamikę. W tym zakresie silnik natychmiast

Volvo V40 Cross Country T5 AWD - test | Pierwsza jazda

V40-kę z dopiskiem R-Line. Silnik oddaje do dyspozycji kierowcy moc 254 koni mechanicznych i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dostępnego, dodajmy, w całości w zakresie od 1800 do 4200 obrotów na minutę. Potrafi rozpędzić auto do "setki" w czasie 6,4 sekundy i pozwala osiągnąć prędkość

Peugeot RCZ - test | Pierwsza jazda

lub odjęciu gazu wygina się w rytm obrotów silnika."Masz charakterek, a to jeszcze nie charakter" - cytatem Wolfa z "Pulp Fiction" można podsumować diesla po przesiadce do benzynowej wersji o mocy 200 KM. Silnik z bezpośrednim wtryskiem, zmiennymi fazami rozrządu i turbiną twin

BMW 330d - test | Powrót syna marnotrawnego

wysiłku, jakby nie istniał opór powietrza. Silnik pracuje przy tym cicho, a wibracje ograniczono na tyle, że nawet zdeklarowani przeciwnicy diesli nie powinni narzekać. Moc czuć w szerokim zakresie obrotów, już od 1000 do 5400, co jest godne podkreślenia w przypadku diesla. Mam wrażenie, że 330d jeździ

Audi Q7 - test | Pierwsza jazda

obrotomierza przekracza 4000 obrotów, by dojść w końcu do wniosku, że obroty już nie wzrosną. Tak automacie, współpracujesz z dieslem. Ostre przyspieszanie to jedyny moment kiedy można zgłaszać jakiekolwiek zastrzeżenia do pracy skrzyni. Trudno oprzeć się wrażeniu, że siedmiobiegowe DSG lepiej poradziłoby

Kia Sportage - test | Pierwsza jazda

do setki i 180 km/h to optymalne osiągi dla samochodu tej klasy. Poza osiągami również do kultury pracy silnika trudno mieć zastrzeżenia.. Jest cichy, nie wibruje i rozpędza auto już od niskich obrotów. Jeśli mimo to ktoś nie akceptuje diesla, te same osiągi zaoferuje 163-konny benzyniak. Ale z

Używane auto | Co sprawdzić kupując używany samochód

konieczność wymiany pierścieni lub uszczelniaczy);- dymienie przy zmianie biegów na wysokich obrotach - spaliny powinny być w zasadzie niezauważalne, pomijając biały dym przy niskiej temperaturze;- w autach z silnikami diesla czarny dym oznacza zużyte wtryskiwacze, niesprawną pompę lub zanieczyszczony układ

MINI Cooper D - Mini na ropę

zszedł poniżej 5 litrów. Zamiast jazdy o kropelce bardziej zainteresowani byliśmy wysokimi obrotami nowego silnika. Właśnie dlatego, że to diesel. Czerwone pole zaczyna się przy pięciu, odcięcie następuje przy sześciu tysiącach obrotów. Przyzwoicie. Spory moment obrotowy - 240 Nm można chwilowo zwiększyć

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

szkołę - są elastyczne, mają dyskretny dźwięk, lubią obroty. Przy spokojnym traktowaniu potrafią odwdzięczyć się niewielkim zużyciem paliwa i są niemal niezniszczalne, podobnie jak ręczne skrzynie biegów. 2,3-litrowa jednostka dzięki wałkom wyrównoważającym odznacza się szczególnie wysoką kulturą pracy

Mercedes CLK 270 CDI - test | Za kierownicą

między bocznymi szybami czy różne opony na obu osiach - z przodu 205, z tyłu 225. No i największa osobliwość - silnik: wysokoprężna pięciocylindrówka o pojemności 2,7 litra.Sportowe nadwozie i diesel? Jeszcze niedawno byłby to niewypał. Skucha, porażka, blamaż. Bo to m.in. diesle sprawiły, że

Mercedes ML 63 AMG - test | Za kierownicą | Ogień i woda

swoim psem, ale na pewno nie wjeżdżają na nie samochodem. Więc taka klasa M z fajnym dieslem to naprawdę dobry samochód. Jednak mam problem z mocnymi SUV. Połączenie wysokiego auta, o dużej masie własnej z potężną mocą zapewnia niewiele więcej niż dobre osiągi połączone z ogromnym zużyciem paliwa

Chevrolet Cruze - test | Pierwsza jazda

Chevroletem. By jechać dynamicznie, trzeba trzymać silnik na wysokich obrotach. A wtedy robi się głośno. Na szczęście dźwignia zmiany biegów, do której trzeba często sięgać, ma krótki skok. Kolejne przełożenia załączają się lekko i precyzyjnie. Nieco lepiej sprawuje się silnik 1.8 o mocy 141 KM, ale do pełni

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs. Honda Jazz 1.4 i-VTEC - test porównawczy

z silnikiem diesla nie znajdziemy w ofercie.Mała Honda właśnie przeszła modernizację, a Fiesta jest autem na wskroś nowym. I to czuje się na każdym kilometrze. Estetyka Forda jest porywająca. Frapujące kształty nadwozia, nienagannie wykończone i dobrze wyciszone wnętrze, miłe dla oka detale - to

Jak zapalać auto na mrozie?

wody do chłodnicy lub spryskiwacza wycieraczek, pomylić biegunów podczas podłączania prostownika lub kabli rozruchowych do akumulatora. Prócz tego nie powinniśmy przegazowywać zimnego silnika (lub jeździć na zbyt wysokich obrotach), na dłużej gasić zimnego silnika (trzeba pozwolić mu się rozgrzać nawet

Mazda 6 2.2 MZR-CD Sport - test | Za kierownicą

?Basowy pomruk towarzyszy najmocniejszej europejskiej "szóstce" tylko na postoju i na wysokich obrotach. Serce pracuje z wysoką kulturą, a zmiana biegów sportowo pracującym drążkiem to czysta przyjemność. Wciskam gaz i już wiem, że pod maską nie żyją żadne kucyki, tylko konie pełnej krwi. Nie

Skoda Fabia RS - test | Pierwsza jazda

Czesi po siedmiu latach przekonali się że Fabia RS z Dieslem pod maską to nie najlepszy pomysł. Może i miała 130 koni, ale terkot silnika na ropę nijak pasował do małego hothatcha. Dlatego do najnowszego "ereski" postanowili wsadzać wyłącznie silniki benzynowe. I to nie byle jakie

Renault Clio (1990-98) - opinie Moto.pl

próbnej jazdy wersją benzynową warto sprawdzić, czy silnik nie gaśnie na wolnych obrotach. Jeśli tak, awarii uległ silniczek elektryczny sterujący przepustnicą.Układ hamulcowyTarcze hamulcowe uchodzą za mało trwałe, ale przy spokojnej eksploatacji bez problemu wytrzymują 40-50 tys. km. Bardziej

BMW 6 Coupe - test | Pierwsza jazda

-stop. Silnik na wolnych obrotach pracuje tak cicho i bezwibracyjnie, że niemal nie zauważasz momentu kiedy przestaje zasysać paliwo i zapada w drzemkę. O kolejnym systemie, który odzyskuje energię podczas zwalania możesz dowiedzieć się jedynie z instrukcji obsługi lub z obserwacji zegarów, bo działa

Smart ForTwo - test | Pierwsza jazda

pomocą łopatek przy kierownicy. Pełnia władzy jest iluzoryczna. Komputer i tak wachluje biegami według swojego widzimisie, nie pozwalając wkręcać silnika na wysokie obroty, a reakcja na ręczną zmianę przełożenia trwa równie długo, co w przypadku automatu. Tak jak w popularnym niegdyś dowcipie szkoda było

VW Transporter T4 (1990-2003) - opinie Moto.pl

mocno wyeksploatowana, co objawia się w podobny sposób jak ślizganie się sprzęgła. Koszty naprawy idą często w tysiące złotych. Bywa, że zawodzi jedynie sprzęgło hydrokinetyczne (samochód stojący pod górkę stacza się mimo włączenia pozycji D, do ruszenia potrzebne są bardzo wysokie obroty). Automat

Renault Grand Scenic - pierwsza jazda

zabiera się do pracy od niskich obrotów, jest cichy i stosunkowo oszczędny. Średnio spala ok. 9,5 litra na setkę. To o ok. dwa litry więcej niż 130-konny diesel o pojemności 1.9 litra. Wyżej opisane silniki to optymalne propozycje do Scenica. Ale w ofercie są jeszcze inne benzyniaki (1.6 110 KM, 2.0 140

BMW M5 - test | Pierwsza jazda

polecenia kierowcy. Pozostała też tak bardzo ceniona więź kierowcy z maszyną. Wyrażenia zza kierownicy rozbrajają. Chcesz przejechać zakręt bokiem wcale nie musisz wprowadzać silnika na wysokie obroty. Auto z pomocą elektronicznie sterowanej szpery zrywa przyczepność na zwołanie, daje się idealnie

Ostra tetetka

maska zyskała matę wytłumiającą. Silnik zasila szyna Common Rail, dzięki czemu kultura pracy jest wysoka. Przy wyższych obrotach mam wrażenie, że jadę benzynówką. Moment dostępny jest już od 1750 obr./min i ciągnie się do 2500. Wrażenie elastyczności potęguje długi pierwszy i drugi bieg.Pokonując

Wysokoprężna wojna

mieszczański z całej trójki wygląd. Summa summarumZadziwiające jest to, na co stać obecnie produkowane diesle. Przyspieszenie zbliżone do najmocniejszych silników benzynowych, znakomita dynamika przy niskich obrotach, a przy tym coraz mniej dokuczliwa kultura pracy. Nowy 420 CDI jest tego dowodem. Wydaje się

Hyundai i10 1.1 CRDi - test | Za kierownicą

przyspieszenie do setki może wywołać duszności (15,8 s), ale wbrew pozorom i-dziesiątka dziarsko przemierza miejskie arterie. Warunek - utrzymywanie dwucyfrowej prędkości. Silnik lubi wysokie obroty i na trasie dostaje zadyszki, wysyłając podczas kierowcy wyprzedzania jasny komunikat: trzymaj się prawego pasa

Fiat Punto (1993-1999) - opinie Moto.pl

benzynowy 1.6 (88 KM), turbodiesel 1.7 TD (63 lub 70 KM), wersja Cabrio oraz wersja z przekładnią bezstopniową 1996 - diesel 1.7 D (57 KM), rozpoczęcie montażu w Polsce 1997 - niewielka modernizacja, silnik benzynowy 1.2 (85 KM)AwaryjnośćDla Punto pierwszej generacji trzykrotnie ogłaszano sewisowe akcje

Fiat Punto (1999-2005) - opinie Moto.pl

za samochodem napędzanym którymś z nowoczesnych diesli. Silnik 1.9 JTD jest duży i ciężki, co wpływa na pogorszenie własności jezdnych i wzmożone zużycie przednich hamulców, ale zapewnia znakomite osiągi przy niskim zużyciu paliwa. Lepiej do charakteru Punto pasuje mały i lekki 1.3 JTD.Auto ma

Tata w Polsce! - pierwsza jazda modelem Indica

modeli Tata ruszy w Polsce we wrześniu - auto będzie można kupić z jednym z dwóch silników o podobnej pojemności 1.4 litra - benzynowym (82 konie) i dieslem (68 koni). Na pierwszą przejażdżkę wybieramy diesla, który... bardzo dziwnie się uruchamia. Mimo że jest ciepło, trzeba go dłuższą chwilę pokręcić

Mercedes CLS 350 AMG | Test

rzeczywistości CLS, podobnie jak auto pierwszej generacji, to nic innego jak bardziej ekstrawagancko opakowana E klasa. CLS technicznie korzysta z dobrodziejstwa swojego mniejszego brata. Ta sama płyta podłogowa, to samo, choć inaczej zestrojone zawieszenie, układ kierowniczy, silniki, skrzynie biegów wreszcie

Kia Ceed 1.6 CRDi SW - test | Za kierownicą

wyłącznie z silnikami Diesla. Jazda jest teraz spokojniejsza i co ważne znacznie cichsza szczególnie na trasie. Silnik nie musi pracować cały czas na wysokich obrotach, a i tak zapewnia przyzwoite osiągi. Co innego jej słabsza siostra o mocy 90 KM. Tej zdecydowanie brakuje pary. Oczywiście można narzekać na

Volvo S80 D5 XWD - test | Za kierownicą

(na obie osie). To znacznie podnosi podłogę bagażnika.Istotną nowością są silniki diesla. Do oferty wprowadzono jednostki o pojemności 1,6 (109 KM) i 2,0 l (136 KM), a wersje 2.4D (163 KM) i D5 (185 KM) zyskały więcej koni. być może tych z Dalarny, ale tego nie udało się nam dokładnie zweryfikować

Misiaczek i ABC porządnego myślenia

% nie dałby ciepła w kabinie nigdy, bo niby skąd). > 5. Diesel w trasie na wysokich obrotach nie przyspiesza....a benzynówka na wyso > kich obrotach czuje się jak ryba w wodzie :) Zatem należało zapytać, dlaczego rajdowcy kochają diesle (a kochają?). Coś, co dla Ciebie jest wadą, ojcu trojga

Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Chciałbym w końcu ustalić jak to jest z tymi obrotami, tj. czy trzymać się wskazówek komputera, który dopuszcza zarówno w benzynie jak i dieslu cruising przy 1200-1300 RPM a nawet umiarkowane przyspieszanie przy tych obrotach? W sumie, to np. niektóre silniki TSI mają maksymalny moment obrotowy już

Re: Skoro stac cie na nowy kupuj nowy?

. PS. Silniki ze zmiennymi fazami rozrządu (oznaczenie handlowe to VVTi u Japończyków) moim skromnym zdaniem w praktyce spalają mniej benzyny niż turbodoładowane. A co do zasady to działają podobnie: na niskich obrotach są oszczędne, a na wysokich mają wysoką moc. Czyli co do Twojego stylu życia może

Re: Nie pobijcie sie, panowie.

Nie wygląda mi, żeby tu się na jakąś walkę zanosiło. Ad. artykułu: W silniku diesla moment obrotowy jest bardzo wysoki, ale w wąskim zakresie prędkości obrotowych. Dlatego jadąc, czujemy mocne przyspieszenia, które jednak szybko się kończy i musimy sięgnąć po kolejny bieg. W silniku benzynowym

Honda Jazz 1.4 CVT - już wiem dlaczego ludzie nie

lubią tych skrzyń. Po 3 dniach wynajetym autem stwierdzam ze tym nie da sie jezdzić. CVT tak ale z dieslem. Albo uturbioną benzyną. W kazdym razie jazda ze skrzynią CVT połączoną z silnikiem benzynowym o wysoko połozonym max momencie to paskudne uczucie. Skrzynia oczywiscie dązy do najnizszych

Re: Downsizing - awaryjność, wady i zalety.

ma niższe obroty użyteczne i w praktyce z tych niższyc > h się korzysta - chociażby na autostradzie. > Poza tym - idąc tokiem rozumowania "turbina - wysilony" - wszystkie współczesne > diesle są wysilone. Bo czasy 80 KM z 3.0 już raczej minęły. No i właśnie do tego zmierza ten wątek. Do

Re: suv na lpg

:) ------------------------------------------------------ Silnik benzynowy do przyczepy powinien mieć dużą pojemność albo turbo bo wysoki moment przy niskich obrotach jest tu niezbędny inaczej będziesz piłować jak szlifierka. Warto więc przemyśleć czy nie lepszym rozwiązaniem będzie jednak diesel. ============================= > Jakie auto typu suv itp

Re: cena nowych samchodów benzyna vs diesel

diesel jest sprawniejszy i mniej ma strat np. w ciepło to i mniej pali... doladowanie tez potrafi nieco wiecej mocy uzyskac z ubozszej mieszanki (zarowno w benzynie jak i dieselku), ale tutaj juz bywa roznie... Wiec nie ma co sie bac obrotow... sa silniki wysokoobrotowe palace znacznie mniej niz silniki

Re: Czy diesel nadal "lubi" niskie obroty?

silnikiem hdi i nie powiem, zdarzało się, że o > broty podchodziły do czerwonego ale z silnikiem jakoś nic się nie stało (a był > to ten awaryjny 109 diesel). Niby tak, ale co innego jazda tak od czasu do czasu a co innego jazda non stop na wysokich obrotach. Firmowe auto z uwagi na mala pojemnosc i

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

uzyskiwania lepszych przyspieszen. Tak jak w dieslu Dacii - ma wiekszy moment niz benzyna, ale mniejsze obroty, dlatago moc i osiagi maksymalne podobne, jednak na nizszych obrotach powinien przyspieszac lepiej. Jesli ME bedzie zblizona do mocy maksymalnej to silnik bedzie malo elastyczny. ME mozna

Re: Gaśnie silnik, jaka przyczyna?

lanou napisał: > Silnik krokowy wygasza zbyt wysokie obroty, a na zimnym silniku obroty zawsze s > ą wyższe niż na rozgrzanym, więc w miarę nagrzewania auta, wygasza on obroty. J > eżeli jest walnięty, to przesadza, i samochód gaśnie. Silnik krokowy w dieslu? Chlopie wez sie za

Cos kumasz ;-)

;lubi" prace na niższych obrotach + nie wymaga kręcenia wysoko by uzyskac identyczny efekt. Jednoczesnie pracuje sobie spokojnie na niskich obrotach, które beznynowy siulnik "mula" Tyle teorii. Faktycznie jest tak, ze każdy silnik pracuje inaczej (choć podobnie). Iny wydech, inna konstrukcja, inny

Re: Diesel to zło !

wiecznie zimnego > silnik> > a na krótkich odcinkach > > 3. Bezołowiowa jest bardziej ekologiczna niż ropa - Diesel wydziela sadzę > (kopc > > i) > > 4. Diesel jest droższy w zakupie niż benzynówka (różnica w nowych samocho > dach s> > ięga 10-15 tys.zł) > > 5

Re: Przydałaby sie lista nie awaryjnych silników

lubie > klasyczne redukcja - gaz - jedzie, brak redukcji - gaz czy brak gazu to nie jed > zie ;) ale to mozna podciagnac pod zboczenie i przyzwyczajenie... ;) Jedyna różnica jest taka, że lubisz jak bez redukcji nie jedzie. Od siebie dodam - nie cierpię wysokich obrotów i ryku silnika. Dla

Re: Przydałaby sie lista nie awaryjnych silników

sie obroty... A wiesz dlaczego moc tak wzrasta w benzyniaku w dieslu nie? Nie dlatego że w dieslu tej mocy wysoko nie ma, lecz dlatego, że wcześniej jest już wysoka, a w benzyniaku śladowa. To tak jak narzekanie, że zarabia się przez kilka lat 10 tys. PLN, podczas gdy sąsiad co roku ma podwyżkę

zasady eco-driving i zagrożenia

, przyspieszaj energicznie wciskając pedał gazu do ¾ . 4. Nie przekraczaj 2500 obr./min w silniku benzynowym a 2000 obr./min. w silniku diesla. 5. Pomijaj pośrednie biegi, gdy przyspieszasz i już osiągnąłeś prędkość, z którą możesz jechać na najwyższym biegu. 6. Jak najdłużej jedź na najwyższym możliwym

Re: Stacja paliw auchan

dieslem trzeba umieć jeździć wysokie obroty zabijają silnik bez względu czy masz dobre czy złe paliwo.

Re: Olej "ciężarówkowy" do osobówki?

zacznijmy od tego że olej mineralny 15w40 nie nadaje się do jeszcze świeżego silnika diesla, zalej jakiś syntetyk typu 5w40, to nie będziesz miał nagarów i silnik będzie miał łatwiejszy start oleje do ciężarówek są z reguły wytrzymalsze, dłużej trzymają swoje parametry bo chyba nikt nie wyobraża

Re: jak jezdzić nowym autem z silnikiem benzynowy

Obrotami maks. momentu przyspieszasz najsprawniej pod wzgledem ekonomiki... jednak fizyki nie oszukasz najmocniej przyspieszasz gdy masz maksymalna moc... W benzynie wypada ona w przeciwienstwie do diesla przy wysokich obrotach... Mi to nie przeszkadza i sam jezdze benzyniakiami, ale widzialem nie

Re: Ale o co właściwie chodzi?

autostradzie wymusi jazde przez dlugie km na wysokich obrotach.... w miescie jednak silnik inaczej eksploatowany... -- Pozdrawiam, G. SmartDNS - dostęp do polskich VOD z za granicy (w tym HBO Go, Ipla, TVN) oraz Netflix, Hulu, Carckle, BBC iPLayer

Re: Metoda maksymalizacji zuzycia paliwa

zachowaniem. > Czy tylko w silnikach benzynowych wolnossących? We wspolczesnych wolnossacych silnikach benzynowych, ktore przewaznie maja obroty maks. momentu powyzej 3000, a czesto i powyzej 4000 1/min., szczegolnie. > A jak w silnikach benzynowych d > ownsizingowych i turboładowanych silnikach

Nowe silniki w Seatach

Czyli charakterystyka ktora laczy cachy silnik diesla z benzynowych . Bedzie mial odczuwalna moc przy niskich obrotach ale tez moze sie wysoko krecic

Re: Renault Fluence 2.0 16V | Długi dystans - 410

ktorych diesle sie rozlatuja ;-) Wolnossaca benzyna na drodze zawsze zbiera baty od diesla o porownywalnej mocy - malo ktory kierowca ma nerwy krecic silnik do 6000 i malo ktory silnik przy tych obrotach potrafi zloic diesla. A spalanie rosnie...

Re: Renault Megane 1.9 dci - czy wejść w taki zak

stanie. Niech mi ktoś wskaże markę, która nie ma problemów z dieslami he he. Sam mam teraz diesla ale kupiłem z pełną świadomością ewentualnych kosztów naprawy bo dla mni eto lepszy napęd niż benzyna z uwagi na wysoki moment obrotowy co za tym idzie większą moc przy niższych obrotach. BTW kolega

BMW wymieni się silnikami z Toyotą?

Oszczędne bawarskie diesle z bmw ? Mam wątpliwości. Przecież to jednostka toyoty, diesel o pj. 2,2 l , produkowany w Polsce ma najlepsze parametry efektywnościowe, tj : moc z kilograma silnika , moc z grama paliwa i jeszcze prawie liniowy moment, bardzo wysoki przy niskich obrotach (elastyczność

Re: gwałtowne hamowanie

Silnik hamuje schodząc z wysokich obrotów do obrotów biegu jałowego. W tym momencie potrzebne jest sprzęgło, gdyż nie naciskając go warunki hamowania pogarszasz - silnik ma tendencję do zachowania obrotów biegu jałowego (zwłaszcza diesel) - może nawet pojazd przyspieszyć w niekorzystnych

Re: nowy kia rio sedan

się do ruchu. Po prostu nie możesz się bać dać mu wysokich obrotów. Jeśli chcesz jeździć szybciej niż 140 km/h to okaże się że jest za głośny. Chyba, że chcesz ciągać przyczepę. Wtedy radzę diesla. Czy bagażnik jest pakowny? To zależy od Ciebie. Ja mam nominalnie 295 litrów i na wyjazd z dwójką

Re: Chevrolet Cruze 2.0 VCDi | Za kierownicą

masz wysoki moment obrotowy, ale wystepuje on w wąskim zakresie. Samochód z silnikiem diesla, wolniej sie wkreca na obroty, wiecej waży. Najlepiej przyspiesza między obrotami momentu maksymalnego a mocy maksymalnej. Im szerszy ten zakres tym silnik bardziej "elastyczny". Przy swoich "

Zdanie właściciela..

podparcie ud. Ogólnie byłem z tego samochodu bardzo zadowolony, zastanawiałem się przy zakupie nad benzyną 2.0 ale powiem szczerze, że ona tak do 4000 obrotów to nie za bardzo jedzie, a ja takich samochodów nie lubię, mając obecną wiedzę i bagaż doświadczeń nadal wybrał bym diesla. Co do samej marki - może

Re: Focus RS z "klekotem"

Panowie. Może wróćmy do podstaw. Co to jest moc? moc to moment obrotowy razy obroty. jaka jest charakterystyka auta z silnikiem diesla? Wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach i w bardzo wąskim zakresie obrotów. Stąd między innymi tyle biegów we współczesnych turbodieslach! I teraz co z tego

Re: Dlaczego beznynka jest lepsza? ;-)

popie...niec, to nic dziwnego. Jeżeli jeszcze w ASO naprawia, to są to normalne ceny byle pierdoły. > Benzyniak za to lepiej przyspiesza w zakresie wysokich obrotów... Więc trzeba trzymać cały czas wysokie obroty, żeby przyspieszał tak jak diesel podczas normalnej jazdy. Pojedź sobie w trasę 8h

Re: Na czym polega ecodriving

bolidów Formuły I tuż przed startem. Rozgrzewanie silnika na jałowym biegu, „kręcenie" wysokich obrotów zużywa silnik i powoduje znaczne zużycie paliwa. W czasie jazdy, także kontroluj obroty silnika, zmieniaj biegi tak by nie jeździć na zbyt wysokich obrotach. W samochodach z silnikiem diesla

Re: Hyundai i40 sedan od 79 900 zł

W i40 nie ma nawet biksenonów (są tylko ksenony), zawieszenie słabo filtruje nierówości , jakość jest średnia, a renoma marki żadna. Krytyczny problem to silniki. Jednostki benzynowe to barokowe konstrukcje bez turbo, z małym momentem obrotowym za to wysokimi obrotami (hałas i słaba elastyczność

Re: trudny wybór? audi v honda

W roczniku 2008 Audi A6 silnik 2.7 to był diesel. Masz na myśli 2.8 FSI? Accord jest bardzo ciasny, zwłaszcza poza fotelem kierowcy, więc jeśli wozisz bardziej rosłych znajomych czy rodzinę, to Accorda odpuść sobie od razu. Oba samochody są bezawaryjne. Accord za to sportowe zacięcie, fajnie się

Re: Dlaczego diesel?

dwa zawory na cylinder itd. W rezultacie były przypadki uszkodzeń silników przez zbyt wysokie obroty... A co pomyliłem? > -- Jeżeli myślisz o tym samym co ja, to jesteś niezła świnia...

Subaru. Upadek marki

Przez lata fajne auta, bardzo lubiane i doceniane. Wnętrza toporne, ale dobry napęd i bezawaryjne silniki to główne atuty. Nie były zbyt drogie, zwłaszcza w USA. Stare modele - wszystkie wysoko zawieszone, miały reduktor, bezramowe drzwi, nietypowe silniki - wzystkie boxery i nikt nie patrzył że za

Re: Dlaczego beznynka jest lepsza? ;-)

zakresie niskich i ś > rednich obrotów od tańszego benzyniaka. Żeby benzyniak mógł tak przyspieszać, t > rzeba za niego wydać o tyle więcej. Benzyniak za to lepiej przyspiesza w zakresie wysokich obrotów... > > > 3. Ma prawdziwy przebieg 180 tys.km a nie jak zajeżdżony Diesel od dziadk >

Re: Żadnej nie polecamy.

ze sprzęgłem. Praktycznie wszystkie samochody ze skrzynią manualną i mocnym dieslem, gdzie wysoki moment zaczyna się już przy niskich obrotach ma problem ze sprzęgłem lub kołem dwumasowym - VW, Audi, Freelander, Ford, itd. Tylko, że niemiecka machina propagandowa wyolbrzymiła sprawę sprzęgieł Subaru

Re: Forester z oszczędniejszym dieslem

diesli. Ten sam ropniak subaru kręcony na wysokie obroty dał by okolice 300KM przy tych 350-380Nm i robił by na światłach Imprezę WRX. Gdyby producenci opracowani silnik wysokoprężny który dawałby radę do 7000RPM to benzyniaki odeszły by w zapomnienie, ale prędzej wybudują u nas drogi niż powstanie

Re: Dlaczego ludzie wola starego diesla zamiast L

- najprościej - jeździ jak dobra benzyna :-) Klekotu nie stwierdzono, silnik kręci się bardzo wysoko, zakres dostępnych obrotów jest więc duży. Świetny silnik ! W ogóle uważam, że jak ktoś umie robić silniki (BMW, Honda) to robi świetne zarówno diesle jak i benzynówki, Honda przecież nie miała żadnych

Re: 10 rad mistrza ekonomicznej jazdy

Jak najniższe obroty, wysoki bieg - mało pali. OK, może i mało pali, ale przedwczesne zużycie silnika (tłoki, korbowody, koło zamachowe ) tanie nie jest. Na dodatek w dieslach przy zbyt niskich obrotach w spalinach jest dużo sadzy ( filtr cząstek stałych, katalizator ). Każdy silnik ma tzw

Re: Amerykanie nie lubią Diesli!

dla tego typu silnika, klekot. <Właśnie turbodiesle mają idiotyczną charakterystykę. Przy bardzo niskich obrotach w ogóle nie mają mocy (turbina nie działa), w średnim zakresie mają turbodziurę, a w wysokim zakresie obrotów moc przyrasta bardzo słabo.> Zapewniam Cię, że autem zasilanym ropą

Re: Amerykanie nie lubią Diesli!

niskich obrotach w ogóle nie mają mocy (turbina nie działa), w średnim zakresie mają turbodziurę, a w wysokim zakresie obrotów moc przyrasta bardzo słabo. Poza tym jak wszyscy wspominają diesel wymaga rozgrzewania na początku i chłodzenia na końcu. I ta niezbędna dbałość ma być wygodna w codziennej

Re: Żadnej nie polecamy.

doświadczonym kierowcom. Ci, którzy mają zwyczaj jeździć na tzw półsprzęgle czy ruszać z wysokich obrotów gwałtownie puszczając sprzęgło, niech się przesiądą do Skodawek. Przyznaję, że moim zdaniem błędem ze strony Subaru było to, że tak długo zwlekali ze wprowadzeniem na rynek automatycznej skrzyni biegów do

Re: Subaru diesel

przebiegach 12 tys km . Ten silnik w subaru owszem ma stosunkowo wysoka kulture pracy ale tylko na wyzszych obrotach .Na wolnych dosc wyraznie trzesie autem. -- owoc zywota twojego jeZUS

Re: Filtr DPF - kosztowna ekologia

Materiał pokazuje część prawdy o nowoczesnych silnikach Diesla. Tzw. filtr cząstek stałych zapewnia odpowiednią czystość spalin, jednak wymaga okresowej i drogiej wymiany. Silnik Diesla, ten nowoczesny, pracuje z turbiną. Ta z kolei pracuje na bardzo wysokich obrotach. Wymaga więc czystego oleju

Re: Focus RS z "klekotem"

napęd z taką mocą napędowi 4x4. A co do silnika diesla w wersji RS to chyba najgorsze jest mały zakres obrotów w jaki osiągana jest moc i moment. Kiedyś dla testu przeciągnąłem silnik diesla prawie do odcięcia (chociaż chciałem do odcięcia), i żal aż było to robić. Diesel nie jest do tego stworzony

Re: Oszczędny samochód SH dla rodziny

ogólnym rozrachunku, że taki diesel eksploatowany na krótkich dystansach będzie palił trochę więcej ropy, a ryzyko (i tak małe) potencjalnych napraw silnika może być odrobinę większe. Ale dużo więcej zależy od kierowcy: zimnego silnika (diesla, czy jakiekolwiek innego) nie katuje się wysokimi obrotami (a

Re: Chevrolet Cruze 2.0 VCDi | Za kierownicą

dodatkowych czynnikow, typu Adriana Lima na prawym fotelu dacii albo jakas jazgotliwa jedza w mercu. A co do momentu. Przeciez to jest moc przez obroty, wiec trudno rozdzielac te parametry. Wysokoobrotowe silniki maja to do siebie, ze blyskawicznie sie wysoko wkrecaja, wiec to ze porzebuja 3 razy wyzszech

Re: Po co KE chce nękać diesle?

masy benzyna faktycznie ma jakieś 4% więcej energii opałowej niż ON. > Silnik Diesla ma po prostu wyższą sprawnośc termodynamiczną, niz benzynowy. Tyle, że niewiele wyższą niż nowoczesne silniki benzynowe. I w jednych i drugich silnikach faktyczna sprawność jest na dość żałosnym poziomie w

Re: Focus RS z "klekotem"

klientów. Chociaż ostatnio niestety diesel okazuje się spora pułapką - z jednej strony można zejść do niewiarygodnie niskiego spalania, z drugiej strony każda awaria to okrągłe tysiące PLN. Wysoki moment obrotowy silnika przy niskich obrotach po prostu niszczy silniki, turbiny sa mało trwałe a pompy

a ja wiem czemu go nie kupiłem

napęd na 4 koła niepermanentny, wnętrze plastikowe, wyświetlacze do bani, za krótkie siedzisko, skóra z węża strażackiego, silnik ma moc dopiero przy wysokich obrotach, dołu praktycznie nie ma... Cena 120- 130 jest za wysoka. Aha - kiedy oglądałem auto - nie było diesla.. al

Re: Turbomaluch, czyli 1.2 TSI w Polo

Maluch jak pamiętam miał moc 4 razy mniejszą a palił srednio 7 litrów. Poza tym najważniejszym parametrem o którym każdy wie jest moment obrotowy i jego rozkład najlepiej jak jest utrzymywany wysoki poziom momentu w największym zakresie obrotów. Ten silnik ciągnie jak czołg od już od 1700obr. jest

Re: prosze o pomoc

subkietywne odczycie Twoeje maloznki to nawet jesli dolozysz faktycznie do tego auta 2-3KM to i tak nikt tego nie zauwazy... Ale Twoja kasa... Twoj biznes - 75KM na CLio to clae nie tak malo... ale taki silnik wedle mojej wiedzy pokaze ta moce dopiero przy wysokich obrotach. Nie ma Turbo i nie jest dieslem

Re: Renault Fluence 2.0 16V | Długi dystans - 410

- pewnie fokę. Panowie, moment obrotowy pozwala ciągnąć ciężar. To siła na powiedzmy osi. Jak jest wysoki to pozwala utrzymać prędkość na wzniesieniach, nie "męczy" się. Diesle ze sprężarkami mają go naprawdę sporo. Potrafi ukręcać półosie. Ale do przyspieszania potrzeba coś więcej bo to

Re: Jakimi autami jeździcie ? - pytanie do PH

. Mało co znasz się na autach. VAG nie wsprowadził wtrysku CR bo 5 lat temu był on jeszcze niedopracowany i wolał pozostać przy pompowtryskach. Poczytaj o problemach ludzi z Fordem CRDi czy Mercedesem - głównie silnik 220 CDI. Wtryski padały, trzeszczały przy wysokich obrotach a naprawy szły w tysiące

Re: Pojedynek używanych | Alfa Romeo 145 vs Honda

podstawowy silnik daje możliwość poczucia co to 7000 obrotów w Hondzie. Te cechy sprawiają że to auto osiaga mimo 10-12 lat wysokie ceny i jak tylko pojawia się auto w ładnym stanie szybko zmienia właściciela. Jedynie co to odradzam 1.4 do kombi i marnego diesla od rovera. Eat Sleep Honda

Re: Citroen C4 1.6 HDi | Za kierownicą

to spalanie to nieco zawyżone podali. Poniżej 6 w mieście wyjdzie a jak się ktoś postara to ok 5! w trasie spokojnie schodzi się poniżej 4 litrów nie szalejąc. Silnik jest dynamiczny. Nie wierzcie w bzdury, które tu niektórzy wygadują. Jest też wysoki moment dostępny w szerokim zakresie obrotów a

Nowe silniki mają wyskoi moment obrotowy w niskich

Nowe silniki mają wyskoi moment obrotowy w niskich obrotach i dobre smarowanie, jak np. HTP Skody. Diesle z natury są wolnoobrotowe i są trwalsze od benzyn. Właśnie katowanie silnika wysokimi obrotami go najbardziej niszczy. Wszystkie teorie przedmówców to usprawiedliwienie przeciągania na 2 biegu

Re: Subaru Forester 2.0 D | Za kierownicą

@grzes a tu zonk, wolnossący boxer zaczyna ciągnąć dopiero od 3-3,5 tyś obrotów. A boxer diesel przestaje przy 4-4.5 tysiąca. I co z tego? Inny silnik, inna charakterystyka. @O2 Stały napęd 4x4 fajna rzeczy, tyle tylko że jak często wykorzustujemy jego zalety? To jeszcze zależy, kto gdzie jeździ

Re: Jazda turbodieslem na niskich obrotach

, nadmierne obciążenia. Więc jeśli już, to jazda na ZBYT niskich obrotach w stosunku do przełożenia. Wysoki bieg, niskie obroty i przyspieszanie w takiej sytuacji - to mogę sobie wyobrazić. Wszelkie dławienie silnika, wszystko co powoduje, że tłumik drgań skrętnych będzie miał za dużo roboty. Poza tym i tak

Re: Diesel czy benzyna

cenniejsze jest dla mnie przyspieszenie w zakresie niskich i średnich > obrotó > > w. > > > > No patrz... a to był mały test na inteligencję by uzmysłowić ci, że diesel nie > zna pojęcia 'wysokie obroty'. "A benzyniak zna?" - zapytał motocyklista jeżdżący na ścigaczu

Old vs New - kolejna runda 1

, nie może być sprzedawany w Europie. Dlatego zniknęły stąd Fordy Focus RS, Hondy Civic Type-R i S2000, Mazdy RX-8 czy Volkswageny Phaeton i Touareg z silnikiem 5.0 V10 TDI. Główny zarzut? Zbyt wysoka emisja CO2. Żaden inny wymyślony przez człowieka parametr nie miał tak ogromnego wpływu na motoryzację

Re: Diesel czy benzyna

KM, drugi benzyna 192 KM. W zakresie niskich i średnich obrotów TD był > dynami > > czniejszy, > > Co tu znaczy 'być dynamicznym'? To znaczy lepiej przyspieszać. > Oraz jak sprawa wyglądała w zakresie obrotów wysokich? W zakresie obrotów wysokich przyspieszał lepiej

Re: Nowe silniki mają wyskoi moment obrotowy w ni

> Nowe silniki mają wyskoi moment obrotowy w niskich obrotach i dobre > smarowanie, jak np. HTP Skody. Diesle z natury są wolnoobrotowe i są > trwalsze od benzyn. Właśnie katowanie silnika wysokimi obrotami go > najbardziej niszczy. Trzeci rodzaj prawdy. Dowiedz się, jakie zjawiska

Re: Powrót bezołowiówki

tusk-plusk napisał: > Myślę więc, że do codziennej jazdy diesel nadaje się lepiej niż > wolnossąca > benzyna, bo przy normalnych obrotach ma więcej mocy. Prawie się zgadzam. Ale tylko prawie. Powinno raczej być: "do codziennej jazdy samochód z silnikiem doładowanym nadaje się

Re: Zmienne fazy rozrządu - w zmienności siła

skomplikowane (choćby zmienna geometria), coraz częściej stosuje się więcej niż 1 turbinę, co w sumie mimo postępu w budowaniu coraz trwalszych turbin powoduje utrzymywanie się wysokiej awaryjności. W silnikach benzynowych dochodzi do tego uzyskiwanie bardzo dużych mocy jednostkowych, co zwiększa obciążenia

Re: Czy diesel musi byc mułem?

Dieslem nie powinno sie przekraczać obrotów przy których osiagana jest moc maxymalna. Mam tu na mysli dlugotrwala jazde z taka predkoscia obrotowa. A chwilowo tez nie ma sensu bo auto nie ciagnie jak nalezy;) Silniki diesla nie lubia wysokich obrotów bo im wyzej sie kręcą tym więcej energii

Re: Diesel czy benzyna

diese > l nie > > zna pojęcia 'wysokie obroty'. > > "A benzyniak zna?" - zapytał motocyklista jeżdżący na ścigaczu. Nie sądzę, żeby ten motocyklista rozmawiał o obrotach z drugim, posiadającym maszynę z silnikiem wysokoprężnym. > Jak już przy uzmysławianiu jesteśmy, to

Re: BMW wymieni się silnikami z Toyotą?

prostu czysta matematyka, fizyka, termodynamika, żadnych przekłamań , przeinaczeń, żadnej polityki , żadnego pijaru. Czysta technika. Moc z jednostki masy paliwa. Moc z jednostki kilograma masy zespołu silnika. Przebieg momentu od obrotów. Emisja CO2 i innych cząstek i toksyn. Historycznie rzecz

Re: Po co w dizlach manualna skrzynia biegów skor

Mylone jest ciaglę pojęcie elastyczności, z wysokim momentem przy niskich obrotach. Silnik elastyczny będzie miał wysoki moment na niskich, średnich i wysokich obrotach, a diesel właśnie ma mocny dół i brak góry. Tekie przeciwieństwo silnika z wyscigówki.

Re: Czy diesel musi byc mułem?

Jakaś bzdura totalna. Oczywiście, że można. Podobno diesle nie lubią długotrwałej jazdy na wysokich obrotach, ale też nie wiem, ile w tym prawdy. Byle nie 'cisnąć', kiedy silnik jest zimny (co w przypadku diesla trwa dość długo - powolne nagrzewanie). Zakładam, że silnik jest w dobrym stanie

Re: Diesel czy benzyna

dla mnie przyspieszenie w zakresie niskich i średnich obrotó > w. > No patrz... a to był mały test na inteligencję by uzmysłowić ci, że diesel nie zna pojęcia 'wysokie obroty'. > > Acha, czyli test polegał na ograniczeniach w wykorzystywaniu potencjału s > ilnika > > hondy

Re: skyactiv: czy to przyszlosc?

wystarczajacym) do realizacji tak wysokich stopni sprezania. O tym, ze podwyzszenie stopnia sprezania wolnossacego benzynowca polepsza osiagi i sprawnosc silnika, wiadomo nie od wczoraj. Problemem na drodze do podwyzszania stopnia sprezania jest niekontrolowany samozaplon oraz tlenki azotu poprzez wyzsza

Re: Gaz wciąż najtańszy? Sprawdziliśmy

samochodu. Ostatnie autko na gaz które miałem to skoda felicja 1.3 MPI. Kupiłem je z założoną instalacją gazową. Po niecałym roku auto przestało odpalać, potem jeździło tylko na gazie, aż do etapu kiedy silnik przestał normalnie pracować na wolnych obrotach i reagować na pedał gazu. Po wyrzuceniu instalacji

żeby tylko wiekszość samochodów...

... miała takie minusy jak ma mazda6. Czemu nie została przetestowana mazda z silnikiem bęzynowym, tylko żeczywiście z najgorszym wariantem diesla, ale żeczywiście w dieslu mazdy są głośne, mają już tak od modelu 626 z 98roku i jakoś nie moga się z tym uporać. Ale wersja z silnikiem bęzynowym to

Re: Czy diesel się opłaca?

Silnik hybrydowy tzn diesel z silnikiem elektrycznym dopiero tak naprawde bedzie doskonalszy, bo benzyna hybrydowa to oszczednosc w miejscie i wysokie normalne spalanie na autostradzie.

Re: Toyota Prius III | Za kierownicą

serii specjalnej Fabii nazwanej na cześć stulecia słynnego rajdu. Wprawdzie oba silniki mocno ciągną już od 2000 obrotów, ale benzynowiec wygrywa tym, że można go z powodzeniem kręcić aż do czerwonego pola obrotomierza, podczas gdy diesel słabnie już po przekroczeniu 3000 obrotów, co wiąże się z

Re: Toyota Prius III | Za kierownicą

serii specjalnej Fabii nazwanej na cześć stulecia słynnego rajdu. Wprawdzie oba silniki mocno ciągną już od 2000 obrotów, ale benzynowiec wygrywa tym, że można go z powodzeniem kręcić aż do czerwonego pola obrotomierza, podczas gdy diesel słabnie już po przekroczeniu 3000 obrotów, co wiąże się z

Re: Toyota Prius III | Za kierownicą

serii specjalnej Fabii nazwanej na cześć stulecia słynnego rajdu. Wprawdzie oba silniki mocno ciągną już od 2000 obrotów, ale benzynowiec wygrywa tym, że można go z powodzeniem kręcić aż do czerwonego pola obrotomierza, podczas gdy diesel słabnie już po przekroczeniu 3000 obrotów, co wiąże się z

Re: Czy diesel musi byc mułem?

Cisniecie diesla do wysokich obrotow kompletnie mija sie z celem poniewaz silnik diesle pracuje optymalnie przy obrotach wlasnie rzedu 2,8-3,5 tys. Powyzej tylko wyje a jego wydajnosc tzn wartosc momentu obrotowego bardzo spada co nie prznosi sie na osiagi.

diesel a ograniczenie obrotów

A ja miałem kiedyś awarię i diesel zaczął spalać olej smarujący turbinę (rozsypała się w trakcie jazdy i olej poszedł tam gdzie powietrze do silnika) i uwierzcie mi nic przyjemnego gdy silnik wchodzi na obroty poza czerwonym polem, nie reaguje na nic, wyjęcie kluczyka nic nie daje a za autem

Re: Mazda CX-7 | Za kierownicą

,88389,6935487,SCR___nowa_era_czystych_diesli.html Co do zjawiska "rozbiegania silnika", o którym pisze klops, to faktycznie bywały takie pojedyncze przypadki w pierwszych dieslach z DPF'ami różnych marek. Należy wtedy zdusić silnik (w razie potrzeby służę bardziej konkretną informacją). Moim zdaniem

Pare pytan:

skrzyneczki? 6. Czy masz kolego znajacego sie na motorkach i skrzyneczkach? Ogolnie rzecz biorac, to zalezy od bardzo wielu czynnikow, kazdemu ukladowi silnik-skrzynia biegow BARDZIEJ zaszkodzi eksploatacja na zbyt niskich obrotach (lupanie po kosciach) niz na nieco zbyt wysokich.

Re: Powrót bezołowiówki

; wystarczającą moc potrzebny jest wysoki moment. Właśnie jakie to są niskie obroty czy wspominane wcześniej 2500rpm to niskie czy już wysokie. Nie ma co się rozwodzić nad wyższością jednego silnika nad drugim bo było to wałkowane wiele razy. Ale mam porównanie między 2.0 FSI i 2.0 TDI z koncernu VAG. Mnie

Re: Klekot w dieslach

(falowych) powstających w przewodach paliwowych wysokiego ciśnienia ( tematu różnicy ciśnień w układzie paliwowym silnika diesla i silnika otto nie muszę chyba rozwijać). Klekot ten oczywiście narasta wraz z obrotami i obciążeniem, ale niknie w... 2. ...ogłuszający HUKu , jaki wydaje z siebie pracujący pod

Re: BMW 5 na nowy sezon

BMW powinno być wysilone (ten silnik to chyba twin-turbo, dwie turbiny, malutka od małych obrotów, duża na wyższych)... 2.0 tfsi robi na mnie wrażenie, "znam go osobiście" i w mojej ocenie to najlepszy silnik benzynowy w tej pojemności, teraz dopiero ten silnik BMW wszedł i poważnie bym się

Re: Zmienne fazy rozrządu - w zmienności siła

@jol Wziałes pod uwage, ze benzyna ciagnie prawie jednostajnie od 3000 tys? Tam gdzie obroty koncza sie w dieslu i tsi to w Hondzie dopiero sie zaczynaja. Odczucia przyspieszenia sa nawet gorsze przyspieszajac od zera, aniżeli bys zrzucił z 5 biegu na 3-ci i gaz w podłoge. Duzo jezdziłem dieslem i

Re: Focus RS z "klekotem"

....jak nie mają w posiadaniu dużego mocnego silnika benzynowego to wezmą klekota. A mimo tych wszystkich zalet diesla jak małe zużycie paliwa, wysoki moment i sprawność diesel nie nadaję się do sportu. Raz, ze krótka zywotność turbiny, dwa za mały zakres obrotów przy którym się uzyskuje maksymalną moc i

Re: myslę o zakupie 156

przypadku AR, której benzynowe konstrukcje wręcz uwielbiają wkręcać się na wysokie obroty. Natomiast w przypadku Diesli, zwlaszcza turbo (a takich jest teraz najwięcej) muzyką dla uszu jest dźwięk kręcącej się z niewiarygodną wręcz prędkością turbiną. No oczywiście są i silniki benzynowe ze sprężarkami, ale

Re: Subaru Forester | Pierwsza jazda

czemu na forum dyskutują ludzie , którzy w rzeczywistości nigdy nie jeździli dieslem subaru a problemy ze sprzęgłem powtarzają bo gdzieś przeczytali i teraz się popisują wiedzą ??? sprawa sprzęgieł i silników o dużym momencie obrotowym to nie kwestia tylko TEJ MARKI ale generalnie innych również

Re: silnik T-34 - ropa z Baku w baku

o mocy 500 KM do czołgu o masie 23 tony byłoby paranoją. Owszem były próby zastosowania i serie silnika lotniczego o tej mocy w czołgu BT-7. Silnik benzynowy z natury jest lżejszy a moc osiągana dzięki wysokim obrotom redukuje się lżejszymi przekładniami. Posiada za to mniejszą żywotność i

Re: "polsprzeglo"

hamowac w ten sposób przy > pomocy dwójki w czasie gdy na budziku będzie miał ze stówkę... :-) Owszem. Niech sobie hamuje na trójce z 40 do 20km/h. Ale niech nie zrzuca na "3" przy 60-70km/h, żeby hamować silnikiem, bo rów będzie zwiedzał. A jako, że jest fanem kręcenia do wysokich obrotów

poszukaj i poanalizuj wykresy momentu i mocy

tym zakresie (przez odpowiednią zmianę biegów) da najefektywniejszą jazdę. Dla takiego przedziału obrotów stosunek pracy wykonananej przez silnik (stosunek pola pod wykresem mocy silnika w tym przedziale) do np. średnich obrotów w przedziale będzie największy. Ponieważ takie wysokie obszary momentu

Re: Kiedy się "piłuje" silnik?

reteczu napisała: > przy obrotach 1000-2000 czy 4000-5000? Piłowanie to moim zdaniem to z samej nazwy wynika że chodzi o bardzo wysokie obroty silnika ale w tym przypadku nawet na diesla 5000 to nie sa za wysokie obroty . Natomiast obroty gdzieś w granicach 1500 dla Pb to juz nie tyle

Re: Bardzo dobrze to ująłeś!!! (n/t)

> średnim i wysokim przedziale obrotów wysoką moc a nie moment :P A tu TD ma > przewagę nad wolnossącą benzyną... Problem jest taki, ze diesel nie ma niskich, srednich i wysokich obrotow:-) (w rozumieniu silnika benzynowego)... oczywiscie dla diesla wysokie to 3,5k obr

Filtr DPF - kosztowna ekologia

dopiero obudzi się do życia, a diesel zacznie słabnąć. Fizyki nie zmienisz - liczy się masa i moc, a nie moment obrotowy na silniku. > Jeżeli do przepalenia sadzy zużywane jest dodatkowe paliwo, to gdzie tu ekologia? Bo sadza jest znacznie bardziej szkodliwa niż CO2. Właściwe pytanie to "gdzie tu

Re: Cicha jazda o kropelce

Dowolnym samochodem ruszasz prawie od razu - powiedzmy po ok. 3-5s. Wszelkie silniki zwłaszcza z turbiną!!! należy najpierw rozgrzać (poprzez jazdę) aby można było nimi szybko jeździć(gaz do dechy) i wchodzić na wysokie obroty (powyżej 2,5 tys dla diesli). Olej w turbinie musi być gorący do

Re: Diesel czy benzyna

odpowiedzi zauważasz. > > > > > Oraz jak sprawa wyglądała w zakresie obrotów wysokich? > > > No patrz... a to był mały test na inteligencję by uzmysłowić ci, że diesel nie > > > zna pojęcia 'wysokie obroty'. > To ja powienem zadać to pytanie skoro to ty pierwszy

Re: Pytanie o turbosprezarke w silniku VW 1,4TSI

), posiadająca kierownice spalin, nie istniałaby potrzeba zabudowywania kompresora doładowującego silnik powietrzem przy niskich obrotach i wyłączającego się przy wysokich. W silnikach benzynowych samochodów osobowych, na dziś, VTG praktycznie się nie stosuje, ponieważ jest jest to rozwiązanie bardzo kosztowne