wysokie obroty silnika diesel

sprawdź też:

wysokie

oprac. Krzysztof Słomski

Mercedes-Benz 240 D 3.0 | Najmocniejszy i najszybszy diesel swoich czasów

Mercedes-Benz 240 D 3.0 | Najmocniejszy i najszybszy diesel swoich czasów

Oto pierwsze seryjne auto osobowe z pięciocylindrowym silnikiem Diesla. W swoim czasie był to też najszybszy samochód osobowy z jednostką wysokoprężną na świecie. W dodatku ponadprzeciętne osiągi łączyły się z niewygórowanym zużyciem paliwa. Taki był Mercedes 240 D 3.0

Ford Focus FL | Pierwsza jazda | Pogoń za doskonałością

Ford Focus, następca słynnego Escorta, Samochód Roku 1999 i legenda rajdowych tras. W 2010 roku światło dzienne ujrzała trzecia generacja tego popularnego kompaktu. Teraz przyszedł czas na poprawki

Honda Civic 1.6 i-DTEC - test | Pierwsza jazda

Honda nie kłamie - jej nowy silnik diesla jest naprawdę oszczędny i dynamiczny. Fantastycznie spisuje się w roli źródła napędu w Civiku. Jednak o jednej rzeczy Japończycy woleliby zapewne nie wspominać. Auto - razem z Alfą Romeo Giuliettą - jest najdroższe w swojej klasie

Volkswagen Golf Variant - test | Pierwsza jazda

Volkswagen Golf Variant - test | Pierwsza jazda

miałem do czynienia z bardzo dynamicznym dieslem, którego maksymalny moment obrotowy aż o 120 Nm przewyższał ten w benzyniaku? Możliwe. Może popełniłem błąd, nie wybierając 140-konnego wariantu tego samego silnika? Też możliwe. A może jednak to efekt ospałego wkręcania się na obroty i niedoboru mocy w

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

(ZSD420), która trafiła pod maskę modelu Mondeo. Problemy sprawiała łuszcząca się pompa wysokiego ciśnienia, co skutkowało zapychaniem się wtryskiwaczy. Do naprawy należy podejść kompleksowo, inaczej regeneracja wtryskiwaczy nie starczy na długo. Kolejny problem - typowy dla współczesnych Diesli - to

Co oferuje rynek crossoverów w segmencie C?

Co oferuje rynek crossoverów w segmencie C?

53 400 zł, ale to i tak niewiele zważywszy jak radzi sobie w terenie. Polecamy: Polecamy silnik benzynowy 1.6 łączony z napędem obu osi. Diesel będzie odpowiednim wyborem do samochodu służbowego, ale trzeba mieć na względzie poddawaną w wątpliwość trwałość jednostki 1.5 dCi. Dacia Duster Dacia

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

łuszcząca się pompa wysokiego ciśnienia, co skutkowało zapychaniem się wtryskiwaczy. Do naprawy należy podejść kompleksowo, inaczej regeneracja wtryskiwaczy nie starczy na długo. Kolejny problem - typowy dla współczesnych Diesli - to nietrwałe koło dwumasowe. Okres produkcji silnika: 2000 - 2009. Modele w

Historia motoryzacji | Doładowanie | Od zera do bohatera

Historia motoryzacji | Doładowanie | Od zera do bohatera

producenci ciężarówek, stosując coraz częściej turbodoładowanie w dużych dieslach w latach 60. Jednak w przypadku silników benzynowych, których temperatura gazów przekracza 900 stopni C i jest ok. 200 stopni wyższa niż w silniku wysokoprężnym, wysoka awaryjność odstraszała pierwszych użytkowników

Subaru Outback 2.0D Lineartronic Comfort | Test | Indywidualista

Subaru Outback 2.0D Lineartronic Comfort | Test | Indywidualista

generacja takiego rodzaju przekładni w Subaru i muszę przyznać, że pierwsza, której prace jestem w stanie w ogóle zaakceptować. Jeżeli mieliście okazję jeździć jakimkolwiek autem z CVT to na pewno znacie uczucie "wyjącego" na wysokich obrotach silnika i skrzyni. W Outbacku z CVT takie zjawisko po

Nissan Qashqai | Test | Pierwsza jazda | Fenomen 2.0

Nissan Qashqai | Test | Pierwsza jazda | Fenomen 2.0

wysokoprężną 1.5 dCi/110 KM, przypływ siły napędowej (260 Nm kontra 190 Nm) jest bardzo odczuwalny. Auto z dieslem pod maską rozpędza się znacznie bardziej ochoczo, zwłaszcza na wyższych biegach. Pokaźniejszy moment obrotowy, uzyskiwany wcześniej i dostępny w szerszym zakresie obrotów silnika, robi swoje. Rzut

Downsizing

Downsizing

EcoBoost Forda ma wszystko zgodnie ze współczesną doktryną: mniej cylindrów, turbodoładowanie, system zmiennych faz rozrządu i wysoki moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów. Dużym kawałem techniki są dwa oddzielne układy chłodzące - osobno dla bloku silnika i głowicy - pozwalające skrócić czas

Skoda Superb Combi 2.0 TDI | Test | Nowy wizerunek, stare zalety

Skoda Superb Combi 2.0 TDI | Test | Nowy wizerunek, stare zalety

zaczynają na ostatnim 6-biegu przekraczać 3 tys. obrotów i silnik staje się po prostu głośny. Kolejny powody stanowią następna z subtelnych różnic między samochodami z wyższej półki a tą, na której znajduje się Skoda. Wyciszenie przedniej części kabiny pasażerskiej i prawdopodobnie aerodynamika

W którą stronę idzie Volvo?

W którą stronę idzie Volvo?

benzynowych jak i diesla. Standardem jest układ zasilania typu common rail (diesle) i bezpośredniego wtrysku (benzyniaki). Dzięki wykorzystaniu turbosprężarek o kilkunastu poziomach doładowania, możliwe jest skonstruowanie całej gamy silników, począwszy od jednostek dysponujących  wysoką mocą i momentem

Suzuki Liana (2001-2007) - opinie Moto.pl

Suzuki Liana (2001-2007) - opinie Moto.pl

jeszcze ze starymi tylnymi lampami. Oprócz dwóch wariantów nadwozia klienci mieli do wyboru dwa silniki. Podstawową jednostką był benzynowy 1.6 o mocy 106 KM, w opcji dostępny był Diesel 1.4 DDIS o mocy 90 KM. Suzuki SX4 - ogłoszenia Jednostka benzynowa (M16A) jest najczęściej spotykana na rynku wtórnym

Co oferuje rynek w segmencie C?

Co oferuje rynek w segmencie C?

klientów, dla których cena ma drugorzędne znaczenie. Polecamy: Niestety trudno znaleźć atrakcyjną ofertę w salonie Hondy. Ceny są wysokie, ale w zamian otrzymujemy niezawodne auto. Silnik 1.8 i-VTEC lubi wysokie obroty, ale odwdzięcza się dobrą dynamiką. Diesel jest oszczędny, ale wyjątkowo drogi. Wersje

Mitsubishi Outlander 2.2 D-ID | Test | Nie na pokaz

Mitsubishi Outlander 2.2 D-ID | Test | Nie na pokaz

nawierzchni, a do tego jest oszczędny i dynamiczny (z silnikiem Diesla 2.2). Jego minusem może być to, że niczym szczególnym się nie wyróżnia. Jest po prostu poprawny, a samochody przecież również kupuje się oczami. Jednak największym odstraszaczami były do tej pory wysokie ceny tego modelu. Dobrze więc, że

BMW X3 xDrive 35d - test | Za kierownicą

BMW X3 xDrive 35d - test | Za kierownicą

legł w gruzach. Polubiłem SUV-y, nie mam nic przeciwko BMW i nie przeszkadza mi już dźwięk diesla. Ale od początku.Jest moc!XDrive35d to obecnie najmocniejsze wcielenie X3-ki, napędzane sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 3 litrów. Nic specjalnego, prawda? Nie takie rzeczy

Opel Zafira Tourer 2.0 BiTurbo CDTI Cosmo | Test | Rodzinny tranSPORT

Opel Zafira Tourer 2.0 BiTurbo CDTI Cosmo | Test | Rodzinny tranSPORT

, który może zadowolić całą rodzinę. Ma funkcjonalne i przestronne wnętrze, mocny i oszczędny silnik diesla, sporo schowków i długą listę wyposażenia dodatkowego. Jak na minivana zapewnia także niezłe wrażenia z jazdy. Jest też oczywiście kilka minusów, m.in. wysoka cena czy mało intuicyjna obsługa, ale

Olej, czyli najważniejsza część w aucie | Poradnik

Olej, czyli najważniejsza część w aucie | Poradnik

odnosić też do liczby tych zjawisk w czasie. Dlatego nie należy przesadzać z jazdą na wysokich obrotach, bo przecież silnik przy prędkości obrotowej 6000 obr./min. będzie miał 6 razy więcej pracy do wykonania niż eksploatowany przy 1000 obr./min. Wydatek pompy oleju (ilość przetłoczonego oleju) będzie

Subaru Forester 2.0 D - test | Za kierownicą

Subaru Forester 2.0 D - test | Za kierownicą

Kiedy w 2008 roku światło dzienne ujrzał pierwszy diesel w wykonaniu Subaru wszyscy byli pozytywnie zaskoczeni. Po pierwsze silnik został skonstruowany zgodnie z tradycją marki (układ przeciwsobny), a po drugie jak na motor wysokoprężny mógł się pochwalić wysoką kulturą pracy. Teraz jeździmy jego

Peugeot 206 (1998-2006)	- opinie Moto.pl

Peugeot 206 (1998-2006) - opinie Moto.pl

jest dobrać dysze wtryskiwaczy LPG w taki sposób, by silnik nie był "zalewany" gazem podczas pracy na wolnych obrotach - Jerzy Maliński, Koalicja na rzecz AutogazuAWARYJNOŚĆPeugeot 206 to samochód daleki od ideału pod względem awaryjności. Jedyna dobra lokata w rankingach niezawodności

Opel Insignia 2.0 BiTurbo - test | Pierwsza jazda

Opel Insignia 2.0 BiTurbo - test | Pierwsza jazda

koni przenosi jednak Insignię w zupełnie inną rzeczywistości. Z dieslami nie jest już tak różowo. Jeden silnik w trzech wersjach mocy (110, 130, 160 KM) to stanowczo za mało. I choć w ostatnim czasie sprzedaż aut z silnikami zasilanymi olejem napędowym spada (wyższa cena zakupu, wysokie ceny paliwa

Jeep Grand Cherokee SRT8 | Test | American Muscle

Jeep Grand Cherokee SRT8 | Test | American Muscle

Najciekawsze koncepty Jeepa Nigdy nie byłem fanem SUVów, a w szczególności tych które uchodzą za sportowe. Zawsze uważałem, że jeżeli już ktoś rzeczywiście lubi i potrzebuje auto tego typu to największy sens ma ono w wersji z mocnym silnikiem Diesla i w miarę rozsądnej cenowo specyfikacji. Jak

Samochody z "GTI" w nazwie - cz. 2

rynku pojawiła się kolejny japoński konkurent w klasie usportowionych hatchbacków - Toyota Corolla GTI. Pod maskę tego auta powędrował silnik 1.6 wyposażony w 16-zaworową głowicę. Gdy już osiągnął wysokie obroty generował 125 KM i 145 Nm momentu obrotowego. Niestety nazwa GTI nie pojawiła się już w

Kupujemy samochód używany | Poradnik

wysokich obrotach - spaliny powinny być w zasadzie niezauważalne, pomijając biały dym przy niskiej temperaturze,-    w autach z silnikami Diesla czarny dym oznacza zużyte wtryskiwacze, niesprawną pompę lub zanieczyszczony układ wtryskowy,-    w samochodzie z instalacją LPG

BMW X4 oraz X3 | Pierwsza jazda | SAV i SAC

zakresie 1500-3000 obr.min. Dynamika auta jest doskonała, choć nie pozbawiona typowej dla obdarzonych potężnym momentem obrotowym Diesli zadyszki, wynikającej z niedużego zakresu użytecznych obrotów (a w każdym razie mniejszego, niż w silnikach benzynowych). Układ kierowniczy stawia większy opór, niż w X3

Eko-Gordini z dieslem

Czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra lubi wysokie obroty. Nawet się ich domaga, a jeśli chcemy bawić się w mistrzów oszczędności "odcina" nas od dynamiki rzucając jedynie skrawki momentu obrotowego. To dobry silnik, ale do walki z Abarhem 500 przydałby się mocniejszy. Niestety

Subaru Diesel - nowy styl imprezowania

./min. Na dodatek, choć turbosprężarka faktycznie rozkręca się szybko, to jednak nie działa skutecznie w najniższym zakresie obrotów. A to w przypadku silnika Diesla (który właśnie tam powinien mieć przewagę nad benzynowymi odpowiednikami) spora skucha.Tak więc inżynierowie z Fuji Heavy Industries

Hyundai i10 - test | Pierwsza jazda | Dobrze się zapowiada

zaleta Hyundaia.Podczas jazdy w kabinie jest cicho. Na wolnych obrotach benzynowego silnika 1.2 prawie nie słychać. Głośniej robi się, gdy "kręcimy" go wyżej, ale i wtedy dobiegające odgłosy nie są męczące. Jednostka brzmi całkiem nieźle, nie wyje. Niespełna 90 KM i 120 Nm pozwalają na sprawne

Mercedes GLA 200 CDI 4Matic | Test | Wysokie A

klasyczny dla marki sposób. Jeśli ktoś jeździł wcześniej Mercedesem, nie będzie zawiedziony. Układ kierowniczy o typowej dla marki charakterystyce (można zamówić bardziej bezpośredni Sports Direct-Steer), wysokiej jakości materiały użyte we wnętrzu, czy bogata lista dodatków - GLA może z dumą nosić swoją

Volvo V60 Plug-in Hybrid - Test | Za kierownicą

kół), który wymusza pracę silnika spalinowego i elektrycznego jednocześnie. Przyznaję, silnik D5 do najcichszych nie należy. Czy to przeszkadza? Niekoniecznie, charakterystyczny warkot dobiega tylko, gdy silnik pracuje na wysokich obrotach, z kolei delikatne wibracje można wyczuć przy rozruchu. W

Chevrolet Orlando - test | Pierwsza jazda

. Maksymalną moc silnik osiąga przy 3800 obrotach. Mimo wysokich obrotów do kabiny nie dociera nadmierny hałas. Jedyne co psuje radość z jazdy to głośna praca zawieszenia szczególnie na poprzecznych nierównościach. To charakterystyczne dla belki skrętnej montowanej z lubością przez wielu producentów. Tanie

Nowy Nissan Qashqai | Prezentacja modelu

obrotowego, co przekłada się na lepszą elastyczność (w sumie 260 Nm w zakresie 1750-2500 obrotów). Duże zmiany dotyczące podzespołów silnika zaowocowały także cichszą pracą i redukcją drgań. 1.6 dCi 130 KM - Qashqai z najmocniejszym dieslem dostępny jest z napędem na przednią lub obie osie. Silnik 1.6 dCi o

Sprzęgło | Trudny żywot

będzie trwała faza poślizgu i jakie będzie miała nasilenie. Bardzo powolne puszczanie sprzęgła podczas ruszania przy jednoczesnym utrzymywaniu wysokich obrotów silnika prowadzi do wyjątkowo szybkiego zużycia tarczy. Podobnie jak ostra jazda, przy której silnik pracuje głównie na wysokich obrotach. Każda

Turbosprężarka - jak działa i jak się z nią obchodzić?

;  Po uruchomieniu silnika należy chwilę rozgrzać go na biegu jałowym, aby olej silnikowy dotarł w każdy jego zakątek, a w szczególności do turbiny -    Chcąc cieszyć się wieloletnią sprawnością turbiny nie wolno nagle gasić rozpędzonego do wysokich obrotów silnika. Przed wyłączeniem

Hybryda Infiniti w księdze Guinnessa

atutów - połączenia momentu obrotowego silnika elektrycznego już od 0 obr./min. i mocy silnika benzynowego V6 przy wysokich obrotach. Dzięki nim osiągnął imponujący rezultat - samochód mijał punkt komputerowego pomiaru czasu na końcu każdej rundy pędząc z prędkością powyżej 160 km/h.Infiniti FX dla

Mazda CX-5 - test | Pierwsza jazda | Przełomowy model

benzynowym silnikiem oznaczonym Skyactive-G. Ma on dwa litry pojemności, bezpośredni wtrysk paliwa i obchodzi się bez doładowania. Ale nie jest to silnik taki całkiem zwyczajny. Cechą szczególną jest wyjątkowo wysoki, jak na jednostki z zapłonem iskrowym stopień sprężania. Wynosi on aż 14:1. W normalnych

Volkswagen Jetta (1979-2010) - opinie Moto.pl

generacji (Jetta)1984 - premiera drugiej generacji (Jetta)1991 - premiera trzeciej generacji (Vento), nadwozie sedan 4d, silniki benzynowe 1.6 (75 KM), 1.8 (75 KM), 1.8 (90 KM), 2.0 (115 KM), 2.8 VR6 (174 KM), diesel 1.9 D (64 KM), turbodiesel 1.9 TD (75 KM)1993 - turbodiesel 1.9 TDI (90 KM)1995 - diesel

Charakter M

. Znamy naszych klientów. Wiemy, że życzą sobie, żeby nasze silniki miały do dyspozycji moc przy każdych obrotach, żeby można ją było subtelnie dozować. Technika, dzięki której najbardziej potrafimy to przełożyć, to właśnie wysokie obroty. Wszyscy mówią o oszczędzaniu. Porsche wprowadzi niedługo model o

Infiniti FX 3.0d Black and White Edition | Test | Czarno na białym

głośniejsze: lepiej przyspiesza, bo toleruje wysokie obroty (później zmienia bieg na wyższy) i szybciej reaguje na ruchy prawej stopy. Do czego zresztą zachęca silnik. Corvette nie ma szans Nie jestem fanem diesli, a zwłaszcza ich rakotwórczych spalin, ale gdyby wszystkie pracowały tak jak to 3-litrowe V6

Fiat Stilo (2001-2008) - opinie Moto.pl

1.8 16V. Awaryjny i nietrwały sterownik zmiennych faz rozrządu naraża właściciela na poważne wydatki (koszt sterownika to kilkaset złotych). Podczas jazdy próbnej trzeba koniecznie sprawdzić, czy silnik ma odpowiednią dynamikę w całym zakresie obrotów. W pozostałych silnikach benzynowych problemy może

Volvo 740 (1985-1990) - opinie Moto.pl

strona auta to silniki. Trzeba się liczyć z tym, że większość jednostek napędowych zapewnia raczej przeciętną dynamikę. Historia modelu1984 - premiera modelu, nadwozie sedan 4d i kombi 5d, silniki benzynowe 2.0 (117 KM), 2.3 (112, 114, 129 lub 131 KM), diesel 2.4 D (82 KM)1986 - silnik, 2.3 Turbo (155 KM

Silnik | Czy docierać nowy silnik?

średniego zakresu obrotów (benzyna do ok. 3,5 tys. obr./min, diesel do 2,5 tys. obr./min).Za niskie obroty też są szkodliwe, szczególnie w połączeniu z dużym otwarciem przepustnicy. Jeśli wybieramy się w dłuższą trasę powinniśmy zaplanować przerwy na kawę, by dać silnikowi czas na oddech. W nowym

Suzuki SX4 1.6 4WD - test | Za kierownicą

przebrnięcia breję. Niezależnie po jakiej drodze jedziemy 120-konny silnik 1.6 Suzuki będzie naszym sprzymierzeńcem. Łatwo wchodzi na obroty i na prostej drodze bez zadyszki radzi sobie z SX4-ką. Musimy jedynie przyjąć do wiadomości, że to typowy "japończyk", lubi wysokie obroty i wręcz ich

O silniku diesla, czyli wpływ orzeszków ziemnych na kurs dolara

jednostek wysokoprężnych. Również Polacy doceniają zalety nowoczesnych diesli. Wysoki moment obrotowy dostępny w stosunkowo szerokim zakresie obrotów, cicha praca i oszczędność to zalety, o których nie trzeba już nikogo przekonywać. Zanim jednak kupimy samochód z literkami "TD" na klapie, warto

Paliwa ze słomy i gazu

idzie dwa kroki dalej.Shell V-Power Diesel sprzedawany na polskich stacjach zawiera syntetyczne paliwo GTL (ang. Gas To Liquids). Paliwo GTL uzyskiwane jest z gazu ziemnego, ma wysoką liczbę cetanową i dużą czystość. Liczba cetanowa (w telegraficznym skrócie) to zdolność oleju napędowego do samozapłonu

Volvo V40 Cross Country T5 AWD - test | Pierwsza jazda

V40-kę z dopiskiem R-Line. Silnik oddaje do dyspozycji kierowcy moc 254 koni mechanicznych i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dostępnego, dodajmy, w całości w zakresie od 1800 do 4200 obrotów na minutę. Potrafi rozpędzić auto do "setki" w czasie 6,4 sekundy i pozwala osiągnąć prędkość

Toyota Prius III - test | Za kierownicą

utrzymywanego przez oprogramowanie CVT na wysokich obrotach. Podsumowując tryb 'power' w jednym zdaniu, Prius w wersji "sportowej" nie różni się od innych aut wyposażonych w skrzynie CVT o podobnej mocy i masie. A ile ubędzie nam z baku przy (choć brzmi to dziwacznie) szaleńczej jeździe? Po każdych

Subaru Forester 2.0D - test | Za kierownicą

Przez 11 lat historii Forestera pewnie nie było jednego dnia, w którym ktoś na świecie nie spytał swojego lokalnego dilera Subaru o diesla. Te kilka (a może i kilkaset?) tysięcy próśb zostało w końcu wysłuchanych - pod maskę Forestera trafił jedyny w swoim rodzaju silnik wysokoprężny w układzie

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

szkołę - są elastyczne, mają dyskretny dźwięk, lubią obroty. Przy spokojnym traktowaniu potrafią odwdzięczyć się niewielkim zużyciem paliwa i są niemal niezniszczalne, podobnie jak ręczne skrzynie biegów. 2,3-litrowa jednostka dzięki wałkom wyrównoważającym odznacza się szczególnie wysoką kulturą pracy

Mercedes ML 63 AMG - test | Za kierownicą | Ogień i woda

swoim psem, ale na pewno nie wjeżdżają na nie samochodem. Więc taka klasa M z fajnym dieslem to naprawdę dobry samochód. Jednak mam problem z mocnymi SUV. Połączenie wysokiego auta, o dużej masie własnej z potężną mocą zapewnia niewiele więcej niż dobre osiągi połączone z ogromnym zużyciem paliwa

Peugeot RCZ - test | Pierwsza jazda

lub odjęciu gazu wygina się w rytm obrotów silnika."Masz charakterek, a to jeszcze nie charakter" - cytatem Wolfa z "Pulp Fiction" można podsumować diesla po przesiadce do benzynowej wersji o mocy 200 KM. Silnik z bezpośrednim wtryskiem, zmiennymi fazami rozrządu i turbiną twin

Kia Sportage - test | Pierwsza jazda

do setki i 180 km/h to optymalne osiągi dla samochodu tej klasy. Poza osiągami również do kultury pracy silnika trudno mieć zastrzeżenia.. Jest cichy, nie wibruje i rozpędza auto już od niskich obrotów. Jeśli mimo to ktoś nie akceptuje diesla, te same osiągi zaoferuje 163-konny benzyniak. Ale z

BMW 330d - test | Powrót syna marnotrawnego

wysiłku, jakby nie istniał opór powietrza. Silnik pracuje przy tym cicho, a wibracje ograniczono na tyle, że nawet zdeklarowani przeciwnicy diesli nie powinni narzekać. Moc czuć w szerokim zakresie obrotów, już od 1000 do 5400, co jest godne podkreślenia w przypadku diesla. Mam wrażenie, że 330d jeździ

Audi Q7 - test | Pierwsza jazda

obrotomierza przekracza 4000 obrotów, by dojść w końcu do wniosku, że obroty już nie wzrosną. Tak automacie, współpracujesz z dieslem. Ostre przyspieszanie to jedyny moment kiedy można zgłaszać jakiekolwiek zastrzeżenia do pracy skrzyni. Trudno oprzeć się wrażeniu, że siedmiobiegowe DSG lepiej poradziłoby

Używane auto | Co sprawdzić kupując używany samochód

konieczność wymiany pierścieni lub uszczelniaczy);- dymienie przy zmianie biegów na wysokich obrotach - spaliny powinny być w zasadzie niezauważalne, pomijając biały dym przy niskiej temperaturze;- w autach z silnikami diesla czarny dym oznacza zużyte wtryskiwacze, niesprawną pompę lub zanieczyszczony układ

Hyundai ix35 - test | Za kierownicą

chętnie przyspiesza już od 1800 obrotów, przy których dostępny jest już maksymalny moment 320 Nm i nie słabnie nawet przy wyższych prędkościach jazdy.Zawód za to spotkał mnie po przesiadce do 163-konnego benzyniaka. Najpierw efekt zadławienia się przy ruszaniu, niska kultura pracy silnika i... brak

Renault Megane 1.5 dCi Confort Dynamique

zadowalający wynik (choć miłośników agresywniejszej jazdy zapewne nie zachwyca). Charakterystyka przyrostu mocy jest przyjazna dla kierowcy - między obrotami maksymalnego momentu (1900 obr/min) a obrotami maksymalnej mocy (4000 obr/min) diesel wykazuje przyjemną dynamikę. W tym zakresie silnik natychmiast

Mercedes CLK 270 CDI - test | Za kierownicą

między bocznymi szybami czy różne opony na obu osiach - z przodu 205, z tyłu 225. No i największa osobliwość - silnik: wysokoprężna pięciocylindrówka o pojemności 2,7 litra.Sportowe nadwozie i diesel? Jeszcze niedawno byłby to niewypał. Skucha, porażka, blamaż. Bo to m.in. diesle sprawiły, że

MINI Cooper D - Mini na ropę

zszedł poniżej 5 litrów. Zamiast jazdy o kropelce bardziej zainteresowani byliśmy wysokimi obrotami nowego silnika. Właśnie dlatego, że to diesel. Czerwone pole zaczyna się przy pięciu, odcięcie następuje przy sześciu tysiącach obrotów. Przyzwoicie. Spory moment obrotowy - 240 Nm można chwilowo zwiększyć

BMW 6 Coupe - test | Pierwsza jazda

-stop. Silnik na wolnych obrotach pracuje tak cicho i bezwibracyjnie, że niemal nie zauważasz momentu kiedy przestaje zasysać paliwo i zapada w drzemkę. O kolejnym systemie, który odzyskuje energię podczas zwalania możesz dowiedzieć się jedynie z instrukcji obsługi lub z obserwacji zegarów, bo działa

Chevrolet Cruze - test | Pierwsza jazda

Chevroletem. By jechać dynamicznie, trzeba trzymać silnik na wysokich obrotach. A wtedy robi się głośno. Na szczęście dźwignia zmiany biegów, do której trzeba często sięgać, ma krótki skok. Kolejne przełożenia załączają się lekko i precyzyjnie. Nieco lepiej sprawuje się silnik 1.8 o mocy 141 KM, ale do pełni

Ford Fiesta 1.6 TDCi vs. Honda Jazz 1.4 i-VTEC - test porównawczy

z silnikiem diesla nie znajdziemy w ofercie.Mała Honda właśnie przeszła modernizację, a Fiesta jest autem na wskroś nowym. I to czuje się na każdym kilometrze. Estetyka Forda jest porywająca. Frapujące kształty nadwozia, nienagannie wykończone i dobrze wyciszone wnętrze, miłe dla oka detale - to

Skoda Fabia RS - test | Pierwsza jazda

Czesi po siedmiu latach przekonali się że Fabia RS z Dieslem pod maską to nie najlepszy pomysł. Może i miała 130 koni, ale terkot silnika na ropę nijak pasował do małego hothatcha. Dlatego do najnowszego "ereski" postanowili wsadzać wyłącznie silniki benzynowe. I to nie byle jakie

Jak zapalać auto na mrozie?

chłodnicy lub spryskiwacza wycieraczek, pomylić biegunów podczas podłączania prostownika lub kabli rozruchowych do akumulatora.Prócz tego nie powinniśmy przegazowywać zimnego silnika (lub jeździć na zbyt wysokich obrotach), na dłużej gasić zimnego silnika (trzeba pozwolić mu się rozgrzać nawet wtedy, gdy

VW Transporter T4 (1990-2003) - opinie Moto.pl

mocno wyeksploatowana, co objawia się w podobny sposób jak ślizganie się sprzęgła. Koszty naprawy idą często w tysiące złotych. Bywa, że zawodzi jedynie sprzęgło hydrokinetyczne (samochód stojący pod górkę stacza się mimo włączenia pozycji D, do ruszenia potrzebne są bardzo wysokie obroty). Automat

Smart ForTwo - test | Pierwsza jazda

pomocą łopatek przy kierownicy. Pełnia władzy jest iluzoryczna. Komputer i tak wachluje biegami według swojego widzimisie, nie pozwalając wkręcać silnika na wysokie obroty, a reakcja na ręczną zmianę przełożenia trwa równie długo, co w przypadku automatu. Tak jak w popularnym niegdyś dowcipie szkoda było

Mazda 6 2.2 MZR-CD Sport - test | Za kierownicą

?Basowy pomruk towarzyszy najmocniejszej europejskiej "szóstce" tylko na postoju i na wysokich obrotach. Serce pracuje z wysoką kulturą, a zmiana biegów sportowo pracującym drążkiem to czysta przyjemność. Wciskam gaz i już wiem, że pod maską nie żyją żadne kucyki, tylko konie pełnej krwi. Nie

Jak zapalać auto na mrozie?

wysokich obrotach), na dłużej gasić zimnego silnika (trzeba pozwolić mu się rozgrzać nawet wtedy, gdy już jesteśmy u celu), jeździć zbyt długo na ssaniu (dotyczy starszych modeli), wnosić do środka śniegu i lodu, myć auta na mrozie. Co warto mieć: ciepłe, robocze rękawiczki, szczotkę do śniegu, skrobaczkę

Renault Clio (1990-98) - opinie Moto.pl

próbnej jazdy wersją benzynową warto sprawdzić, czy silnik nie gaśnie na wolnych obrotach. Jeśli tak, awarii uległ silniczek elektryczny sterujący przepustnicą.Układ hamulcowyTarcze hamulcowe uchodzą za mało trwałe, ale przy spokojnej eksploatacji bez problemu wytrzymują 40-50 tys. km. Bardziej

BMW M5 - test | Pierwsza jazda

polecenia kierowcy. Pozostała też tak bardzo ceniona więź kierowcy z maszyną. Wyrażenia zza kierownicy rozbrajają. Chcesz przejechać zakręt bokiem wcale nie musisz wprowadzać silnika na wysokie obroty. Auto z pomocą elektronicznie sterowanej szpery zrywa przyczepność na zwołanie, daje się idealnie

Fiat Punto (1999-2005) - opinie Moto.pl

za samochodem napędzanym którymś z nowoczesnych diesli. Silnik 1.9 JTD jest duży i ciężki, co wpływa na pogorszenie własności jezdnych i wzmożone zużycie przednich hamulców, ale zapewnia znakomite osiągi przy niskim zużyciu paliwa. Lepiej do charakteru Punto pasuje mały i lekki 1.3 JTD.Auto ma

Fiat Punto (1993-1999) - opinie Moto.pl

benzynowy 1.6 (88 KM), turbodiesel 1.7 TD (63 lub 70 KM), wersja Cabrio oraz wersja z przekładnią bezstopniową 1996 - diesel 1.7 D (57 KM), rozpoczęcie montażu w Polsce 1997 - niewielka modernizacja, silnik benzynowy 1.2 (85 KM)AwaryjnośćDla Punto pierwszej generacji trzykrotnie ogłaszano sewisowe akcje

Mercedes CLS 350 AMG | Test

rzeczywistości CLS, podobnie jak auto pierwszej generacji, to nic innego jak bardziej ekstrawagancko opakowana E klasa. CLS technicznie korzysta z dobrodziejstwa swojego mniejszego brata. Ta sama płyta podłogowa, to samo, choć inaczej zestrojone zawieszenie, układ kierowniczy, silniki, skrzynie biegów wreszcie

Renault Grand Scenic - pierwsza jazda

zabiera się do pracy od niskich obrotów, jest cichy i stosunkowo oszczędny. Średnio spala ok. 9,5 litra na setkę. To o ok. dwa litry więcej niż 130-konny diesel o pojemności 1.9 litra. Wyżej opisane silniki to optymalne propozycje do Scenica. Ale w ofercie są jeszcze inne benzyniaki (1.6 110 KM, 2.0 140

Hyundai i10 1.1 CRDi - test | Za kierownicą

przyspieszenie do setki może wywołać duszności (15,8 s), ale wbrew pozorom i-dziesiątka dziarsko przemierza miejskie arterie. Warunek - utrzymywanie dwucyfrowej prędkości. Silnik lubi wysokie obroty i na trasie dostaje zadyszki, wysyłając podczas kierowcy wyprzedzania jasny komunikat: trzymaj się prawego pasa

Ostra tetetka

maska zyskała matę wytłumiającą. Silnik zasila szyna Common Rail, dzięki czemu kultura pracy jest wysoka. Przy wyższych obrotach mam wrażenie, że jadę benzynówką. Moment dostępny jest już od 1750 obr./min i ciągnie się do 2500. Wrażenie elastyczności potęguje długi pierwszy i drugi bieg.Pokonując

TCT czyli dwa sprzęgła "made in Italy"

Romeo.Dariusz DoboszZOBACZ TAKŻE:Rekordowa sprzedaż AlfyAlfa Romeo na wysokich obrotach Samochody - ogłoszenia

Kia Ceed 1.6 CRDi SW - test | Za kierownicą

wyłącznie z silnikami Diesla. Jazda jest teraz spokojniejsza i co ważne znacznie cichsza szczególnie na trasie. Silnik nie musi pracować cały czas na wysokich obrotach, a i tak zapewnia przyzwoite osiągi. Co innego jej słabsza siostra o mocy 90 KM. Tej zdecydowanie brakuje pary. Oczywiście można narzekać na

Volvo S80 D5 XWD - test | Za kierownicą

(na obie osie). To znacznie podnosi podłogę bagażnika.Istotną nowością są silniki diesla. Do oferty wprowadzono jednostki o pojemności 1,6 (109 KM) i 2,0 l (136 KM), a wersje 2.4D (163 KM) i D5 (185 KM) zyskały więcej koni. być może tych z Dalarny, ale tego nie udało się nam dokładnie zweryfikować

Tata w Polsce! - pierwsza jazda modelem Indica

modeli Tata ruszy w Polsce we wrześniu - auto będzie można kupić z jednym z dwóch silników o podobnej pojemności 1.4 litra - benzynowym (82 konie) i dieslem (68 koni). Na pierwszą przejażdżkę wybieramy diesla, który... bardzo dziwnie się uruchamia. Mimo że jest ciepło, trzeba go dłuższą chwilę pokręcić

Wysokoprężna wojna

mieszczański z całej trójki wygląd. Summa summarumZadziwiające jest to, na co stać obecnie produkowane diesle. Przyspieszenie zbliżone do najmocniejszych silników benzynowych, znakomita dynamika przy niskich obrotach, a przy tym coraz mniej dokuczliwa kultura pracy. Nowy 420 CDI jest tego dowodem. Wydaje się

Hyundai i40 - test | Pierwsza jazda

(132 KM) w wersji Luna kosztuje 80 590 zł. Ford Mondeo Combi 1.6 (120 KM) Ambiente to wydatek 82 900 zł.GazPrzestronne wnętrze, dużo miejsca zwłaszcza na tylnej kanapie, dynamiczny silnik DieslaHamulecBrak mocy w benzyniaku w zakresie niskich obrotów, wysoka cena wersji podstawowejSumma SummarumIle

Historia kołem się toczy - Audi

modelami i innowacyjnymi rozwiązaniami. Należą do nich m.in. silnik pięciocylindrowy w Audi 100 (benzynowy i diesla, lata 1977 i 1978), 2,1-litrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 170 koni pod maską Audi 200 (rok 1979) i napęd na wszystkie koła quattro (rok 1980). Historia napędu quattro (z włoskiego

Opel Antara 2.0 CDTi - test | Za kierownicą

Jakiś czas testowaliśmy Renault Lagunę GT z silnikiem diesla i manualną skrzynią biegów. Niestety przy dynamicznej jeździe prawa dłoń nie mogła oderwać się od drążka zmiany biegów. Silnik wybciej wchodził na wyższe obroty, niż zmiana przełożeń w skrzyni, co znacznie odbierało przyjemność

Audi A8 - test | Pierwsza jazda

bazie nowej platformy wykonanej w całości z aluminium. Audi Space Frame (ASF) nie ma sobie równych. Gdyby zbudować ją z tradycyjnych materiałów (stal) ważyłaby o 40 proc. więcej. A tak A8 nie przekracza dwóch ton nawet z najmocniejszym, czyt. największym silnikiem Diesla V8 (1995 kg). Z mniejszym

Subaru Legacy i Outback - pierwsze wrażenia

optymalnych (czyt. wysokich) obrotach silnik robi dużo więcej hałasu niż byśmy oczekiwali. Sytuacji nie poprawia możliwość zmiany "wirtualnych" biegów za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy. Kiedy w 2008 r. Subaru zdecydowało się wprowadzić boxera w wersji wysokoprężnej, część miłośników

Volvo S60/XC90

Przez 74 lata istnienia Volvo nigdy nie skonstruowało silnika wysokoprężnego do auta osobowego. Co nie znaczy, że żaden produkt Volvo Cars nigdy nie podjeżdżał pod dystrybutor z olejem napędowym. Szwedzi zadowalali się kupowaniem diesli od innych firm. Pierwsza osobówka firmy z Göteborga z

Rozsądny rozmiar Peugeota 607 2.2 HDi

wyposażenie, ale za to mają znacznie dłuższą listę dodatków.Cztery cylindry i dwie turbinyPretekstem, który zachęca do ponownego zapoznania się z 607, jest silnik. Pierwszy w świecie czterocylindrowy diesel z podwójnym doładowaniem. Mniejsza turbina "pompuje" już przy najniższych obrotach, druga

Volkswagen Touareg V8 - test | Za kierownicą

skrzynia biegów z Tiptronikiem. Podświetlona literka S oznacza, że przekładnia pracuje w trybie sportowym. Obroty silnika na poszczególnych biegach nie spadają po odjęciu gazu jak w trybie D (drive), a samochód gotów jest do natychmiastowego sprintu. Ceną za zrywność jest zwiększone zużycie paliwa

BMW 535dT - test | Za kierownicą

. Niby żadna rewelacja, ale to obliczenia dla jazdy po mieście. Poza nim zasięg stopniowo rośnie. Na dwupasmówce mam okazję lepiej poznać możliwości silnika. Już w mieście czuć było jego ciągoty do wysokich obrotów. U diesla? Nie spodziewałem się czegoś takiego. Nie, żeby jazda na niskich była uciążliwa

BMW 123d Coupe - test | Pierwsza jazda

;. Czerwone pole powyżej 4800 obr/min. to i tak dużo jak na diesla, ale pierwszy bieg aż domaga się dłuższego przełożenia.Do 100 km/h dochodzimy pod koniec trzeciego biegu po siedmiu sekundach, czyli minimalnie wolniej niż Golf GTI! 300 Nm dostępne jest już przy 1200 obrotów. Od 2000 do 2250 silnik osiąga

Coupe za 20 tysięcy złotych

blacharskich i z tego powodu jest zakupem wysokiego ryzyka. O ile elementy zamienne silnika lub zawieszenia bez trudu ściągniemy z USA, a nawet kupimy w kraju, o tyle konieczność zakupu drzwi, błotnika, reflektora czy szyby może sprawić, że nasze Eldorado długie miesiące przestoi w garażu. Sam silnik uchodzi

Cylinder w górę - Volvo V70/XC70

Volvo; ściślej - nie w starym stylu. To typowy wysokoobrotowy sportowiec, któremu kulturą pracy bliżej do motocykla niż rodzinnej limuzyny. Moc 238 koni osiąga, jak na Volvo, wysoko - dopiero przy 6200 obrotach, a moment obrotowy (320 Nm) przy 3200. Silnik faktycznie lubi się kręcić -każde mocniejsze

Fiat Grande Punto 1.6 - test | Za kierownicą

wynikiem 8 litrów ropy na 100 km. W zamian za osiągi i oszczędność silnik lubi sobie powarczeć na niskich obrotach. W trasie auto zaskakuje dobrym wyciszeniem, ale na postoju i w korkach nie pozwala kierowcy zapomnieć, że pod maską siedzi diesel. Na pocieszenie pozostaje fakt, że konkurencja spod znaku HDI

Mazda CX-7 - test | Za kierownicą

dostępna była w Polsce z każdym silnikiem pod warunkiem, że jest to benzynowe 260-konne turbo. Ale teraz do sprzedaży trafiła już nowa, bardziej "uśmiechnięta" wersja po liftingu. Jakie są różnice? Najważniejsza to drugi silnik w ofercie, diesel o mocy 173 koni. Reszta to detale, głównie chromy i

Rajd niespodzianek - relacja z Dakaru 2009

Baran, Izabela Szwagrzyk i Grzegorz Simon najpierw musieli borykać się z awarią silnika, ostatecznie grzebiąc swoje szanse stając swoim MAN-em na dachu.Zawiedli faworyci? Raczej sprzęt i piloci. Nowy samochód Mitsubishi napędzany silnikiem Diesla dosięgły kłopoty z elektryką. Wycofać musiał się z tego

Ford C-MAX - byle nie na etanolu

przestawić się na zwykłe paliwo. Największą zaletą silnika jest niewielka emisja CO2, ale jazda na etanolu nie wzbudza u mnie zachwytu.Wskaźnik zużycia paliwa pokazuje ponad 15 litrów na setkę, a utrzymanie autostradowego tempa wymaga wysokich obrotów i częstych redukcji na czwórkę. Przejeżdżam ponad 100 km

Konfrontacje: Toyota RAV4 vs. Suzuki Grand Vitara Grand 4

w mieście mocy nieco brakuje. W ciężkim terenie utrzymywanie silnika na wysokich obrotach rodzi obawy o żywotność sprzęgła. To ostatnie współpracuje z 5-biegową ręczną skrzynią (Toyota ma jeszcze szóstkę). Dokładając nieprecyzyjną pracę dźwigni, długi skok i srebrną kanciastą ramkę ozdobną lewarka

Toyota RAV 4 (1994-2005) - opinie Moto.pl

wnętrze i szerszą gamę silników. Jednak nawet tutaj wybór silników jest nader skromny, a odmianę z dieslem wprowadzono dopiero w 2002 r. Stąd wysokie ceny tej wersji wśród i tak drogich "ravek" poszukiwanych i cenionych na rynku wtórnym za walory użytkowe, atrakcyjny wygląd i

Re: Nie pobijcie sie, panowie.

Nie wygląda mi, żeby tu się na jakąś walkę zanosiło. Ad. artykułu: W silniku diesla moment obrotowy jest bardzo wysoki, ale w wąskim zakresie prędkości obrotowych. Dlatego jadąc, czujemy mocne przyspieszenia, które jednak szybko się kończy i musimy sięgnąć po kolejny bieg. W silniku benzynowym

Re: Czy diesel nadal "lubi" niskie obroty?

silnikiem hdi i nie powiem, zdarzało się, że o > broty podchodziły do czerwonego ale z silnikiem jakoś nic się nie stało (a był > to ten awaryjny 109 diesel). Niby tak, ale co innego jazda tak od czasu do czasu a co innego jazda non stop na wysokich obrotach. Firmowe auto z uwagi na mala pojemnosc i

Cos kumasz ;-)

;lubi" prace na niższych obrotach + nie wymaga kręcenia wysoko by uzyskac identyczny efekt. Jednoczesnie pracuje sobie spokojnie na niskich obrotach, które beznynowy siulnik "mula" Tyle teorii. Faktycznie jest tak, ze każdy silnik pracuje inaczej (choć podobnie). Iny wydech, inna konstrukcja, inny

Re: Przydałaby sie lista nie awaryjnych silników

; klasyczne redukcja - gaz - jedzie, brak redukcji - gaz czy brak gazu to nie jed > zie ;) ale to mozna podciagnac pod zboczenie i przyzwyczajenie... ;) Jedyna różnica jest taka, że lubisz jak bez redukcji nie jedzie. Od siebie dodam - nie cierpię wysokich obrotów i ryku silnika. Dla mnie silnik, który

Re: Przydałaby sie lista nie awaryjnych silników

obroty... A wiesz dlaczego moc tak wzrasta w benzyniaku w dieslu nie? Nie dlatego że w dieslu tej mocy wysoko nie ma, lecz dlatego, że wcześniej jest już wysoka, a w benzyniaku śladowa. To tak jak narzekanie, że zarabia się przez kilka lat 10 tys. PLN, podczas gdy sąsiad co roku ma podwyżkę - tyle że w

zasady eco-driving i zagrożenia

./min w silniku benzynowym a 2000 obr./min. w silniku diesla. 5. Pomijaj pośrednie biegi, gdy przyspieszasz i już osiągnąłeś prędkość, z którą możesz jechać na najwyższym biegu. 6. Jak najdłużej jedź na najwyższym możliwym biegu na najniższych możliwych obrotach. 7. Obserwuj drogę przed sobą i reaguj jak

Re: Gaśnie silnik, jaka przyczyna?

lanou napisał: > Silnik krokowy wygasza zbyt wysokie obroty, a na zimnym silniku obroty zawsze s > ą wyższe niż na rozgrzanym, więc w miarę nagrzewania auta, wygasza on obroty. J > eżeli jest walnięty, to przesadza, i samochód gaśnie. Silnik krokowy w dieslu? Chlopie wez sie za

Re: Diesel to zło !

wiecznie zimnego > silnik> > a na krótkich odcinkach > > 3. Bezołowiowa jest bardziej ekologiczna niż ropa - Diesel wydziela sadzę > (kopc > > i) > > 4. Diesel jest droższy w zakupie niż benzynówka (różnica w nowych samocho > dach s> > ięga 10-15 tys.zł) > > 5

Re: Ale o co właściwie chodzi?

autostradzie wymusi jazde przez dlugie km na wysokich obrotach.... w miescie jednak silnik inaczej eksploatowany... -- Pozdrawiam, G. SmartDNS - dostęp do polskich VOD z za granicy (w tym HBO Go, Ipla, TVN) oraz Netflix, Hulu, Carckle, BBC iPLayer

Re: Olej "ciężarówkowy" do osobówki?

zacznijmy od tego że olej mineralny 15w40 nie nadaje się do jeszcze świeżego silnika diesla, zalej jakiś syntetyk typu 5w40, to nie będziesz miał nagarów i silnik będzie miał łatwiejszy start oleje do ciężarówek są z reguły wytrzymalsze, dłużej trzymają swoje parametry bo chyba nikt nie wyobraża

Re: Renault Megane 1.9 dci - czy wejść w taki zak

stanie. Niech mi ktoś wskaże markę, która nie ma problemów z dieslami he he. Sam mam teraz diesla ale kupiłem z pełną świadomością ewentualnych kosztów naprawy bo dla mni eto lepszy napęd niż benzyna z uwagi na wysoki moment obrotowy co za tym idzie większą moc przy niższych obrotach. BTW kolega

Re: jak jezdzić nowym autem z silnikiem benzynowy

Obrotami maks. momentu przyspieszasz najsprawniej pod wzgledem ekonomiki... jednak fizyki nie oszukasz najmocniej przyspieszasz gdy masz maksymalna moc... W benzynie wypada ona w przeciwienstwie do diesla przy wysokich obrotach... Mi to nie przeszkadza i sam jezdze benzyniakiami, ale widzialem nie

Re: Stacja paliw auchan

dieslem trzeba umieć jeździć wysokie obroty zabijają silnik bez względu czy masz dobre czy złe paliwo.

Re: Metoda maksymalizacji zuzycia paliwa

zachowaniem. > Czy tylko w silnikach benzynowych wolnossących? We wspolczesnych wolnossacych silnikach benzynowych, ktore przewaznie maja obroty maks. momentu powyzej 3000, a czesto i powyzej 4000 1/min., szczegolnie. > A jak w silnikach benzynowych d > ownsizingowych i turboładowanych silnikach

Zdanie właściciela..

;akuratna" .Największą wadą - fotele jak dla Japończyka, jestem wysoki i zdecydowanie za krótkie jest podparcie ud. Ogólnie byłem z tego samochodu bardzo zadowolony, zastanawiałem się przy zakupie nad benzyną 2.0 ale powiem szczerze, że ona tak do 4000 obrotów to nie za bardzo jedzie, a ja takich samochodów nie lubię

Re: nowy kia rio sedan

się do ruchu. Po prostu nie możesz się bać dać mu wysokich obrotów. Jeśli chcesz jeździć szybciej niż 140 km/h to okaże się że jest za głośny. Chyba, że chcesz ciągać przyczepę. Wtedy radzę diesla. Czy bagażnik jest pakowny? To zależy od Ciebie. Ja mam nominalnie 295 litrów i na wyjazd z dwójką

Re: Renault Fluence 2.0 16V | Długi dystans - 410

ktorych diesle sie rozlatuja ;-) Wolnossaca benzyna na drodze zawsze zbiera baty od diesla o porownywalnej mocy - malo ktory kierowca ma nerwy krecic silnik do 6000 i malo ktory silnik przy tych obrotach potrafi zloic diesla. A spalanie rosnie...

Nowe silniki w Seatach

Czyli charakterystyka ktora laczy cachy silnik diesla z benzynowych . Bedzie mial odczuwalna moc przy niskich obrotach ale tez moze sie wysoko krecic

BMW wymieni się silnikami z Toyotą?

Oszczędne bawarskie diesle z bmw ? Mam wątpliwości. Przecież to jednostka toyoty, diesel o pj. 2,2 l , produkowany w Polsce ma najlepsze parametry efektywnościowe, tj : moc z kilograma silnika , moc z grama paliwa i jeszcze prawie liniowy moment, bardzo wysoki przy niskich obrotach (elastyczność

Re: gwałtowne hamowanie

Silnik hamuje schodząc z wysokich obrotów do obrotów biegu jałowego. W tym momencie potrzebne jest sprzęgło, gdyż nie naciskając go warunki hamowania pogarszasz - silnik ma tendencję do zachowania obrotów biegu jałowego (zwłaszcza diesel) - może nawet pojazd przyspieszyć w niekorzystnych

Re: Chevrolet Cruze 2.0 VCDi | Za kierownicą

masz wysoki moment obrotowy, ale wystepuje on w wąskim zakresie. Samochód z silnikiem diesla, wolniej sie wkreca na obroty, wiecej waży. Najlepiej przyspiesza między obrotami momentu maksymalnego a mocy maksymalnej. Im szerszy ten zakres tym silnik bardziej "elastyczny". Przy swoich "

Subaru. Upadek marki

Przez lata fajne auta, bardzo lubiane i doceniane. Wnętrza toporne, ale dobry napęd i bezawaryjne silniki to główne atuty. Nie były zbyt drogie, zwłaszcza w USA. Stare modele - wszystkie wysoko zawieszone, miały reduktor, bezramowe drzwi, nietypowe silniki - wzystkie boxery i nikt nie patrzył że za

Re: Żadnej nie polecamy.

ze sprzęgłem. Praktycznie wszystkie samochody ze skrzynią manualną i mocnym dieslem, gdzie wysoki moment zaczyna się już przy niskich obrotach ma problem ze sprzęgłem lub kołem dwumasowym - VW, Audi, Freelander, Ford, itd. Tylko, że niemiecka machina propagandowa wyolbrzymiła sprawę sprzęgieł Subaru

Re: Dlaczego beznynka jest lepsza? ;-)

popie...niec, to nic dziwnego. Jeżeli jeszcze w ASO naprawia, to są to normalne ceny byle pierdoły. > Benzyniak za to lepiej przyspiesza w zakresie wysokich obrotów... Więc trzeba trzymać cały czas wysokie obroty, żeby przyspieszał tak jak diesel podczas normalnej jazdy. Pojedź sobie w trasę 8h

Re: Focus RS z "klekotem"

Panowie. Może wróćmy do podstaw. Co to jest moc? moc to moment obrotowy razy obroty. jaka jest charakterystyka auta z silnikiem diesla? Wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach i w bardzo wąskim zakresie obrotów. Stąd między innymi tyle biegów we współczesnych turbodieslach! I teraz co z tego

Re: trudny wybór? audi v honda

W roczniku 2008 Audi A6 silnik 2.7 to był diesel. Masz na myśli 2.8 FSI? Accord jest bardzo ciasny, zwłaszcza poza fotelem kierowcy, więc jeśli wozisz bardziej rosłych znajomych czy rodzinę, to Accorda odpuść sobie od razu. Oba samochody są bezawaryjne. Accord za to sportowe zacięcie, fajnie się

Re: Dlaczego beznynka jest lepsza? ;-)

zakresie niskich i ś > rednich obrotów od tańszego benzyniaka. Żeby benzyniak mógł tak przyspieszać, t > rzeba za niego wydać o tyle więcej. Benzyniak za to lepiej przyspiesza w zakresie wysokich obrotów... > > > 3. Ma prawdziwy przebieg 180 tys.km a nie jak zajeżdżony Diesel od dziadk >

Re: Hyundai i40 sedan od 79 900 zł

W i40 nie ma nawet biksenonów (są tylko ksenony), zawieszenie słabo filtruje nierówości , jakość jest średnia, a renoma marki żadna. Krytyczny problem to silniki. Jednostki benzynowe to barokowe konstrukcje bez turbo, z małym momentem obrotowym za to wysokimi obrotami (hałas i słaba elastyczność

Re: Dlaczego diesel?

dwa zawory na cylinder itd. W rezultacie były przypadki uszkodzeń silników przez zbyt wysokie obroty... A co pomyliłem? > -- Jeżeli myślisz o tym samym co ja, to jesteś niezła świnia...

Re: Żadnej nie polecamy.

doświadczonym kierowcom. Ci, którzy mają zwyczaj jeździć na tzw półsprzęgle czy ruszać z wysokich obrotów gwałtownie puszczając sprzęgło, niech się przesiądą do Skodawek. Przyznaję, że moim zdaniem błędem ze strony Subaru było to, że tak długo zwlekali ze wprowadzeniem na rynek automatycznej skrzyni biegów do

Re: Na czym polega ecodriving

bolidów Formuły I tuż przed startem. Rozgrzewanie silnika na jałowym biegu, „kręcenie" wysokich obrotów zużywa silnik i powoduje znaczne zużycie paliwa. W czasie jazdy, także kontroluj obroty silnika, zmieniaj biegi tak by nie jeździć na zbyt wysokich obrotach. W samochodach z silnikiem diesla

Re: Forester z oszczędniejszym dieslem

diesli. Ten sam ropniak subaru kręcony na wysokie obroty dał by okolice 300KM przy tych 350-380Nm i robił by na światłach Imprezę WRX. Gdyby producenci opracowani silnik wysokoprężny który dawałby radę do 7000RPM to benzyniaki odeszły by w zapomnienie, ale prędzej wybudują u nas drogi niż powstanie

Old vs New - kolejna runda 1

stąd Fordy Focus RS, Hondy Civic Type-R i S2000, Mazdy RX-8 czy Volkswageny Phaeton i Touareg z silnikiem 5.0 V10 TDI. Główny zarzut? Zbyt wysoka emisja CO2. Żaden inny wymyślony przez człowieka parametr nie miał tak ogromnego wpływu na motoryzację. To kuriozalne tym bardziej, że spośród gazów

Re: 10 rad mistrza ekonomicznej jazdy

Jak najniższe obroty, wysoki bieg - mało pali. OK, może i mało pali, ale przedwczesne zużycie silnika (tłoki, korbowody, koło zamachowe ) tanie nie jest. Na dodatek w dieslach przy zbyt niskich obrotach w spalinach jest dużo sadzy ( filtr cząstek stałych, katalizator ). Każdy silnik ma tzw

Re: Dlaczego ludzie wola starego diesla zamiast L

- najprościej - jeździ jak dobra benzyna :-) Klekotu nie stwierdzono, silnik kręci się bardzo wysoko, zakres dostępnych obrotów jest więc duży. Świetny silnik ! W ogóle uważam, że jak ktoś umie robić silniki (BMW, Honda) to robi świetne zarówno diesle jak i benzynówki, Honda przecież nie miała żadnych

Re: Amerykanie nie lubią Diesli!

dla tego typu silnika, klekot. <Właśnie turbodiesle mają idiotyczną charakterystykę. Przy bardzo niskich obrotach w ogóle nie mają mocy (turbina nie działa), w średnim zakresie mają turbodziurę, a w wysokim zakresie obrotów moc przyrasta bardzo słabo.> Zapewniam Cię, że autem zasilanym ropą

Re: Amerykanie nie lubią Diesli!

niskich obrotach w ogóle nie mają mocy (turbina nie działa), w średnim zakresie mają turbodziurę, a w wysokim zakresie obrotów moc przyrasta bardzo słabo. Poza tym jak wszyscy wspominają diesel wymaga rozgrzewania na początku i chłodzenia na końcu. I ta niezbędna dbałość ma być wygodna w codziennej

Re: Subaru diesel

przebiegach 12 tys km . Ten silnik w subaru owszem ma stosunkowo wysoka kulture pracy ale tylko na wyzszych obrotach .Na wolnych dosc wyraznie trzesie autem. -- owoc zywota twojego jeZUS

Re: Filtr DPF - kosztowna ekologia

Materiał pokazuje część prawdy o nowoczesnych silnikach Diesla. Tzw. filtr cząstek stałych zapewnia odpowiednią czystość spalin, jednak wymaga okresowej i drogiej wymiany. Silnik Diesla, ten nowoczesny, pracuje z turbiną. Ta z kolei pracuje na bardzo wysokich obrotach. Wymaga więc czystego oleju

Re: Focus RS z "klekotem"

napęd z taką mocą napędowi 4x4. A co do silnika diesla w wersji RS to chyba najgorsze jest mały zakres obrotów w jaki osiągana jest moc i moment. Kiedyś dla testu przeciągnąłem silnik diesla prawie do odcięcia (chociaż chciałem do odcięcia), i żal aż było to robić. Diesel nie jest do tego stworzony

Re: Chevrolet Cruze 2.0 VCDi | Za kierownicą

dodatkowych czynnikow, typu Adriana Lima na prawym fotelu dacii albo jakas jazgotliwa jedza w mercu. A co do momentu. Przeciez to jest moc przez obroty, wiec trudno rozdzielac te parametry. Wysokoobrotowe silniki maja to do siebie, ze blyskawicznie sie wysoko wkrecaja, wiec to ze porzebuja 3 razy wyzszech

Re: prosze o pomoc

subkietywne odczycie Twoeje maloznki to nawet jesli dolozysz faktycznie do tego auta 2-3KM to i tak nikt tego nie zauwazy... Ale Twoja kasa... Twoj biznes - 75KM na CLio to clae nie tak malo... ale taki silnik wedle mojej wiedzy pokaze ta moce dopiero przy wysokich obrotach. Nie ma Turbo i nie jest dieslem

Re: Po co KE chce nękać diesle?

masy benzyna faktycznie ma jakieś 4% więcej energii opałowej niż ON. > Silnik Diesla ma po prostu wyższą sprawnośc termodynamiczną, niz benzynowy. Tyle, że niewiele wyższą niż nowoczesne silniki benzynowe. I w jednych i drugich silnikach faktyczna sprawność jest na dość żałosnym poziomie w

Re: Focus RS z "klekotem"

klientów. Chociaż ostatnio niestety diesel okazuje się spora pułapką - z jednej strony można zejść do niewiarygodnie niskiego spalania, z drugiej strony każda awaria to okrągłe tysiące PLN. Wysoki moment obrotowy silnika przy niskich obrotach po prostu niszczy silniki, turbiny sa mało trwałe a pompy

Re: Oszczędny samochód SH dla rodziny

ogólnym rozrachunku, że taki diesel eksploatowany na krótkich dystansach będzie palił trochę więcej ropy, a ryzyko (i tak małe) potencjalnych napraw silnika może być odrobinę większe. Ale dużo więcej zależy od kierowcy: zimnego silnika (diesla, czy jakiekolwiek innego) nie katuje się wysokimi obrotami (a

Re: Renault Fluence 2.0 16V | Długi dystans - 410

- pewnie fokę. Panowie, moment obrotowy pozwala ciągnąć ciężar. To siła na powiedzmy osi. Jak jest wysoki to pozwala utrzymać prędkość na wzniesieniach, nie "męczy" się. Diesle ze sprężarkami mają go naprawdę sporo. Potrafi ukręcać półosie. Ale do przyspieszania potrzeba coś więcej bo to

Re: Pojedynek używanych | Alfa Romeo 145 vs Honda

podstawowy silnik daje możliwość poczucia co to 7000 obrotów w Hondzie. Te cechy sprawiają że to auto osiaga mimo 10-12 lat wysokie ceny i jak tylko pojawia się auto w ładnym stanie szybko zmienia właściciela. Jedynie co to odradzam 1.4 do kombi i marnego diesla od rovera. Eat Sleep Honda

Re: Jakimi autami jeździcie ? - pytanie do PH

. Mało co znasz się na autach. VAG nie wsprowadził wtrysku CR bo 5 lat temu był on jeszcze niedopracowany i wolał pozostać przy pompowtryskach. Poczytaj o problemach ludzi z Fordem CRDi czy Mercedesem - głównie silnik 220 CDI. Wtryski padały, trzeszczały przy wysokich obrotach a naprawy szły w tysiące

Re: Diesel czy benzyna

cenniejsze jest dla mnie przyspieszenie w zakresie niskich i średnich > obrotó > > w. > > > > No patrz... a to był mały test na inteligencję by uzmysłowić ci, że diesel nie > zna pojęcia 'wysokie obroty'. "A benzyniak zna?" - zapytał motocyklista jeżdżący na ścigaczu

Re: Diesel czy benzyna

KM, drugi benzyna 192 KM. W zakresie niskich i średnich obrotów TD był > dynami > > czniejszy, > > Co tu znaczy 'być dynamicznym'? To znaczy lepiej przyspieszać. > Oraz jak sprawa wyglądała w zakresie obrotów wysokich? W zakresie obrotów wysokich przyspieszał lepiej

Re: Citroen C4 1.6 HDi | Za kierownicą

to spalanie to nieco zawyżone podali. Poniżej 6 w mieście wyjdzie a jak się ktoś postara to ok 5! w trasie spokojnie schodzi się poniżej 4 litrów nie szalejąc. Silnik jest dynamiczny. Nie wierzcie w bzdury, które tu niektórzy wygadują. Jest też wysoki moment dostępny w szerokim zakresie obrotów a

Re: Turbomaluch, czyli 1.2 TSI w Polo

Maluch jak pamiętam miał moc 4 razy mniejszą a palił srednio 7 litrów. Poza tym najważniejszym parametrem o którym każdy wie jest moment obrotowy i jego rozkład najlepiej jak jest utrzymywany wysoki poziom momentu w największym zakresie obrotów. Ten silnik ciągnie jak czołg od już od 1700obr. jest

Re: Subaru Forester 2.0 D | Za kierownicą

@grzes a tu zonk, wolnossący boxer zaczyna ciągnąć dopiero od 3-3,5 tyś obrotów. A boxer diesel przestaje przy 4-4.5 tysiąca. I co z tego? Inny silnik, inna charakterystyka. @O2 Stały napęd 4x4 fajna rzeczy, tyle tylko że jak często wykorzustujemy jego zalety? To jeszcze zależy, kto gdzie jeździ

a ja wiem czemu go nie kupiłem

napęd na 4 koła niepermanentny, wnętrze plastikowe, wyświetlacze do bani, za krótkie siedzisko, skóra z węża strażackiego, silnik ma moc dopiero przy wysokich obrotach, dołu praktycznie nie ma... Cena 120- 130 jest za wysoka. Aha - kiedy oglądałem auto - nie było diesla.. al

Re: Zmienne fazy rozrządu - w zmienności siła

skomplikowane (choćby zmienna geometria), coraz częściej stosuje się więcej niż 1 turbinę, co w sumie mimo postępu w budowaniu coraz trwalszych turbin powoduje utrzymywanie się wysokiej awaryjności. W silnikach benzynowych dochodzi do tego uzyskiwanie bardzo dużych mocy jednostkowych, co zwiększa obciążenia

Re: Diesel czy benzyna

diese > l nie > > zna pojęcia 'wysokie obroty'. > > "A benzyniak zna?" - zapytał motocyklista jeżdżący na ścigaczu. Nie sądzę, żeby ten motocyklista rozmawiał o obrotach z drugim, posiadającym maszynę z silnikiem wysokoprężnym. > Jak już przy uzmysławianiu jesteśmy, to

Re: Diesel czy benzyna

dla mnie przyspieszenie w zakresie niskich i średnich obrotó > w. > No patrz... a to był mały test na inteligencję by uzmysłowić ci, że diesel nie zna pojęcia 'wysokie obroty'. > > Acha, czyli test polegał na ograniczeniach w wykorzystywaniu potencjału s > ilnika > > hondy

Re: Jazda turbodieslem na niskich obrotach

, nadmierne obciążenia. Więc jeśli już, to jazda na ZBYT niskich obrotach w stosunku do przełożenia. Wysoki bieg, niskie obroty i przyspieszanie w takiej sytuacji - to mogę sobie wyobrazić. Wszelkie dławienie silnika, wszystko co powoduje, że tłumik drgań skrętnych będzie miał za dużo roboty. Poza tym i tak

Re: BMW wymieni się silnikami z Toyotą?

prostu czysta matematyka, fizyka, termodynamika, żadnych przekłamań , przeinaczeń, żadnej polityki , żadnego pijaru. Czysta technika. Moc z jednostki masy paliwa. Moc z jednostki kilograma masy zespołu silnika. Przebieg momentu od obrotów. Emisja CO2 i innych cząstek i toksyn. Historycznie rzecz

Nowe silniki mają wyskoi moment obrotowy w niskich

Nowe silniki mają wyskoi moment obrotowy w niskich obrotach i dobre smarowanie, jak np. HTP Skody. Diesle z natury są wolnoobrotowe i są trwalsze od benzyn. Właśnie katowanie silnika wysokimi obrotami go najbardziej niszczy. Wszystkie teorie przedmówców to usprawiedliwienie przeciągania na 2 biegu

Re: Gaz wciąż najtańszy? Sprawdziliśmy

samochodu. Ostatnie autko na gaz które miałem to skoda felicja 1.3 MPI. Kupiłem je z założoną instalacją gazową. Po niecałym roku auto przestało odpalać, potem jeździło tylko na gazie, aż do etapu kiedy silnik przestał normalnie pracować na wolnych obrotach i reagować na pedał gazu. Po wyrzuceniu instalacji

Re: skyactiv: czy to przyszlosc?

wystarczajacym) do realizacji tak wysokich stopni sprezania. O tym, ze podwyzszenie stopnia sprezania wolnossacego benzynowca polepsza osiagi i sprawnosc silnika, wiadomo nie od wczoraj. Problemem na drodze do podwyzszania stopnia sprezania jest niekontrolowany samozaplon oraz tlenki azotu poprzez wyzsza

Re: Powrót bezołowiówki

tusk-plusk napisał: > Myślę więc, że do codziennej jazdy diesel nadaje się lepiej niż > wolnossąca > benzyna, bo przy normalnych obrotach ma więcej mocy. Prawie się zgadzam. Ale tylko prawie. Powinno raczej być: "do codziennej jazdy samochód z silnikiem doładowanym nadaje się

Re: Nowe silniki mają wyskoi moment obrotowy w ni

> Nowe silniki mają wyskoi moment obrotowy w niskich obrotach i dobre > smarowanie, jak np. HTP Skody. Diesle z natury są wolnoobrotowe i są > trwalsze od benzyn. Właśnie katowanie silnika wysokimi obrotami go > najbardziej niszczy. Trzeci rodzaj prawdy. Dowiedz się, jakie zjawiska

Re: Czy diesel musi byc mułem?

Dieslem nie powinno sie przekraczać obrotów przy których osiagana jest moc maxymalna. Mam tu na mysli dlugotrwala jazde z taka predkoscia obrotowa. A chwilowo tez nie ma sensu bo auto nie ciagnie jak nalezy;) Silniki diesla nie lubia wysokich obrotów bo im wyzej sie kręcą tym więcej energii

Re: Toyota Prius III | Za kierownicą

serii specjalnej Fabii nazwanej na cześć stulecia słynnego rajdu. Wprawdzie oba silniki mocno ciągną już od 2000 obrotów, ale benzynowiec wygrywa tym, że można go z powodzeniem kręcić aż do czerwonego pola obrotomierza, podczas gdy diesel słabnie już po przekroczeniu 3000 obrotów, co wiąże się z

Re: Toyota Prius III | Za kierownicą

serii specjalnej Fabii nazwanej na cześć stulecia słynnego rajdu. Wprawdzie oba silniki mocno ciągną już od 2000 obrotów, ale benzynowiec wygrywa tym, że można go z powodzeniem kręcić aż do czerwonego pola obrotomierza, podczas gdy diesel słabnie już po przekroczeniu 3000 obrotów, co wiąże się z

Re: Toyota Prius III | Za kierownicą

serii specjalnej Fabii nazwanej na cześć stulecia słynnego rajdu. Wprawdzie oba silniki mocno ciągną już od 2000 obrotów, ale benzynowiec wygrywa tym, że można go z powodzeniem kręcić aż do czerwonego pola obrotomierza, podczas gdy diesel słabnie już po przekroczeniu 3000 obrotów, co wiąże się z

Re: chłodzenie turbosprężarki

przyznała, że w czasie długiej podróży w góry i z powrotem zatankowała dwa razy: raz na stacji shella i raz na bp. Mało tego, było to wyłącznie paliwo "ulepszone", czyli V-Power diesel i BP Ultimate. Dlaczego zajrzałem do filtra? Dlatego, że na światłach w Szczecinie motor zaczął mi delikatnie

Re: Czy diesel musi byc mułem?

Jakaś bzdura totalna. Oczywiście, że można. Podobno diesle nie lubią długotrwałej jazdy na wysokich obrotach, ale też nie wiem, ile w tym prawdy. Byle nie 'cisnąć', kiedy silnik jest zimny (co w przypadku diesla trwa dość długo - powolne nagrzewanie). Zakładam, że silnik jest w dobrym stanie

Re: Po co w dizlach manualna skrzynia biegów skor

Mylone jest ciaglę pojęcie elastyczności, z wysokim momentem przy niskich obrotach. Silnik elastyczny będzie miał wysoki moment na niskich, średnich i wysokich obrotach, a diesel właśnie ma mocny dół i brak góry. Tekie przeciwieństwo silnika z wyscigówki.

żeby tylko wiekszość samochodów...

... miała takie minusy jak ma mazda6. Czemu nie została przetestowana mazda z silnikiem bęzynowym, tylko żeczywiście z najgorszym wariantem diesla, ale żeczywiście w dieslu mazdy są głośne, mają już tak od modelu 626 z 98roku i jakoś nie moga się z tym uporać. Ale wersja z silnikiem bęzynowym to

Re: Żadnej nie polecamy.

rozwiązania techniczne mają w tym pzrypadku określoną specyfikę - silnik bardzo łatwo wchodzący na obroty, wysoki moment obrotowy, permanentne przeniesienie napędu na cztery koła, a co za tym idzie określone parametry pracy sprzęgła. Jeżeli nie jesteś inżynierem, podstawy fizyki umknęły gdzieś bezpowrotnie

Re: Zmienne fazy rozrządu - w zmienności siła

@jol Wziałes pod uwage, ze benzyna ciagnie prawie jednostajnie od 3000 tys? Tam gdzie obroty koncza sie w dieslu i tsi to w Hondzie dopiero sie zaczynaja. Odczucia przyspieszenia sa nawet gorsze przyspieszajac od zera, aniżeli bys zrzucił z 5 biegu na 3-ci i gaz w podłoge. Duzo jezdziłem dieslem i

Re: BMW 5 na nowy sezon

BMW powinno być wysilone (ten silnik to chyba twin-turbo, dwie turbiny, malutka od małych obrotów, duża na wyższych)... 2.0 tfsi robi na mnie wrażenie, "znam go osobiście" i w mojej ocenie to najlepszy silnik benzynowy w tej pojemności, teraz dopiero ten silnik BMW wszedł i poważnie bym się

Re: Diesel czy benzyna

odpowiedzi zauważasz. > > > > > Oraz jak sprawa wyglądała w zakresie obrotów wysokich? > > > No patrz... a to był mały test na inteligencję by uzmysłowić ci, że diesel nie > > > zna pojęcia 'wysokie obroty'. > To ja powienem zadać to pytanie skoro to ty pierwszy

Re: Czy diesel się opłaca?

Silnik hybrydowy tzn diesel z silnikiem elektrycznym dopiero tak naprawde bedzie doskonalszy, bo benzyna hybrydowa to oszczednosc w miejscie i wysokie normalne spalanie na autostradzie.

BMW 328 - wrażenia z jazdy

przesadza w dmuchaniu - robi się dość głośno (!) Schowki, brak stuków czy skrzypnięć, fajna gruba kierownica (dość mała), zegary - bez zarzutu, -Silnik. No właśnie. Wysoka specyfikacja (auto kosztuje coś koło 180 tys), a silnik jest 4 cylindrowy!!! Ha! - byłem sceptykiem, ale sprawiedliwie muszę powiedzieć

Re: Czy diesel musi byc mułem?

Cisniecie diesla do wysokich obrotow kompletnie mija sie z celem poniewaz silnik diesle pracuje optymalnie przy obrotach wlasnie rzedu 2,8-3,5 tys. Powyzej tylko wyje a jego wydajnosc tzn wartosc momentu obrotowego bardzo spada co nie prznosi sie na osiagi.

Re: Mazda CX-7 | Za kierownicą

,88389,6935487,SCR___nowa_era_czystych_diesli.html Co do zjawiska "rozbiegania silnika", o którym pisze klops, to faktycznie bywały takie pojedyncze przypadki w pierwszych dieslach z DPF'ami różnych marek. Należy wtedy zdusić silnik (w razie potrzeby służę bardziej konkretną informacją). Moim zdaniem

Re: Focus RS z "klekotem"

....jak nie mają w posiadaniu dużego mocnego silnika benzynowego to wezmą klekota. A mimo tych wszystkich zalet diesla jak małe zużycie paliwa, wysoki moment i sprawność diesel nie nadaję się do sportu. Raz, ze krótka zywotność turbiny, dwa za mały zakres obrotów przy którym się uzyskuje maksymalną moc i

Re: Subaru Forester | Pierwsza jazda

czemu na forum dyskutują ludzie , którzy w rzeczywistości nigdy nie jeździli dieslem subaru a problemy ze sprzęgłem powtarzają bo gdzieś przeczytali i teraz się popisują wiedzą ??? sprawa sprzęgieł i silników o dużym momencie obrotowym to nie kwestia tylko TEJ MARKI ale generalnie innych również

diesel a ograniczenie obrotów

A ja miałem kiedyś awarię i diesel zaczął spalać olej smarujący turbinę (rozsypała się w trakcie jazdy i olej poszedł tam gdzie powietrze do silnika) i uwierzcie mi nic przyjemnego gdy silnik wchodzi na obroty poza czerwonym polem, nie reaguje na nic, wyjęcie kluczyka nic nie daje a za autem

Pare pytan:

skrzyneczki? 6. Czy masz kolego znajacego sie na motorkach i skrzyneczkach? Ogolnie rzecz biorac, to zalezy od bardzo wielu czynnikow, kazdemu ukladowi silnik-skrzynia biegow BARDZIEJ zaszkodzi eksploatacja na zbyt niskich obrotach (lupanie po kosciach) niz na nieco zbyt wysokich.

Re: Powrót bezołowiówki

; wystarczającą moc potrzebny jest wysoki moment. Właśnie jakie to są niskie obroty czy wspominane wcześniej 2500rpm to niskie czy już wysokie. Nie ma co się rozwodzić nad wyższością jednego silnika nad drugim bo było to wałkowane wiele razy. Ale mam porównanie między 2.0 FSI i 2.0 TDI z koncernu VAG. Mnie

Filtr DPF - kosztowna ekologia

dopiero obudzi się do życia, a diesel zacznie słabnąć. Fizyki nie zmienisz - liczy się masa i moc, a nie moment obrotowy na silniku. > Jeżeli do przepalenia sadzy zużywane jest dodatkowe paliwo, to gdzie tu ekologia? Bo sadza jest znacznie bardziej szkodliwa niż CO2. Właściwe pytanie to "

Re: Klekot w dieslach

(falowych) powstających w przewodach paliwowych wysokiego ciśnienia ( tematu różnicy ciśnień w układzie paliwowym silnika diesla i silnika otto nie muszę chyba rozwijać). Klekot ten oczywiście narasta wraz z obrotami i obciążeniem, ale niknie w... 2. ...ogłuszający HUKu , jaki wydaje z siebie pracujący pod

Re: silnik T-34 - ropa z Baku w baku

o mocy 500 KM do czołgu o masie 23 tony byłoby paranoją. Owszem były próby zastosowania i serie silnika lotniczego o tej mocy w czołgu BT-7. Silnik benzynowy z natury jest lżejszy a moc osiągana dzięki wysokim obrotom redukuje się lżejszymi przekładniami. Posiada za to mniejszą żywotność i

Re: Volkswagen: wycieki w 2.0 TDI

Silnik 1.4 TSI kusi osiagami, ale grozi poważnymi awariami. Downsizing jest przyszłościową koncepcją, ale chyba jeszcze nie w pełni dopracowaną. Przykład? Benzyniak 1.4 TSI ? nowoczesny silnik, który potrafi być bardziej kłopotliwy w eksploatacji niż... niejeden zajeżdżony diesel! Jednostka 1

Re: "polsprzeglo"

hamowac w ten sposób przy > pomocy dwójki w czasie gdy na budziku będzie miał ze stówkę... :-) Owszem. Niech sobie hamuje na trójce z 40 do 20km/h. Ale niech nie zrzuca na "3" przy 60-70km/h, żeby hamować silnikiem, bo rów będzie zwiedzał. A jako, że jest fanem kręcenia do wysokich obrotów

Re: Salon Frankfurt 2011 | Nowy Lexus GS

spadła przy obrotach ponad 5000 obr/min 4. Tą marką jeżdżą głównie ludzie z elity: lekarze, adwokaci, businesmeni i raczej trudno znaleść za kierownicą tego auta buraczka harującego na budowie na zachodzie po szkole zawodowej 5. Lexus (poza RX) jest mało znany w Europie ze względu na wysoką cenę zakupu

Re: Skoda Superb 1.6 TDI | Za kierownicą

jest fun. Jak jedziesz z dwójką dzieci z wakacji - żona się wkrwia bo rozlała herbatę przy zrywie, teściowa się drze, że jedziesz strasznie szybko (bo silnik brzęczy), dzieciaki się drą - tata gazu. Wszystko kwestia potrzeb. > Generalnie silniki diesla nadają się d > o ciągników siodłowych

Re: VW Golf 1.4

mocniejszą benzyną a zwłaszcza Diesli. Są też pozytywne opinie, że to bardzo ekonomiczne auto świetnie nadające się do miasta i na niezbyt długie trasy. No i trzeba sobie uświadomić, że nie jest to auto do sportowej jazdy bo chcąc szybko i dynamicznie jeździć będziesz musiał wykorzystywać wysokie obroty a to

Re: Diesel czy benzyna

; > Lepiej się jeździ - miałem porównanie 2 starych silników, oba 2.5l, jeden TD 11 > 5 KM, drugi benzyna 192 KM. W zakresie niskich i średnich obrotów TD był dynami > czniejszy, Co tu znaczy 'być dynamicznym'? Oraz jak sprawa wyglądała w zakresie obrotów wysokich? > Z nowszych z

Re: Info na temat wyboru.

prostu się zakochałem ;-) Rewelacyjnie "ciągnie" od niskich obrotów, a charakterystyka momentu obrotowego jest stała od 1500 do 4000 obrotów. Naprawdę pięknie to to jeździ. Zrobiłem to też dlatego, że mamy jednego nowoczesnego diesla i niestety, koszty jego napraw są bardzo wysokie. Mam

Re: myslę o zakupie 156

przypadku AR, której benzynowe konstrukcje wręcz uwielbiają wkręcać się na wysokie obroty. Natomiast w przypadku Diesli, zwlaszcza turbo (a takich jest teraz najwięcej) muzyką dla uszu jest dźwięk kręcącej się z niewiarygodną wręcz prędkością turbiną. No oczywiście są i silniki benzynowe ze sprężarkami, ale

Re: Kiedy się "piłuje" silnik?

reteczu napisała: > przy obrotach 1000-2000 czy 4000-5000? Piłowanie to moim zdaniem to z samej nazwy wynika że chodzi o bardzo wysokie obroty silnika ale w tym przypadku nawet na diesla 5000 to nie sa za wysokie obroty . Natomiast obroty gdzieś w granicach 1500 dla Pb to juz nie tyle

poszukaj i poanalizuj wykresy momentu i mocy

tym zakresie (przez odpowiednią zmianę biegów) da najefektywniejszą jazdę. Dla takiego przedziału obrotów stosunek pracy wykonananej przez silnik (stosunek pola pod wykresem mocy silnika w tym przedziale) do np. średnich obrotów w przedziale będzie największy. Ponieważ takie wysokie obszary momentu

Re: Pytanie o turbosprezarke w silniku VW 1,4TSI

), posiadająca kierownice spalin, nie istniałaby potrzeba zabudowywania kompresora doładowującego silnik powietrzem przy niskich obrotach i wyłączającego się przy wysokich. W silnikach benzynowych samochodów osobowych, na dziś, VTG praktycznie się nie stosuje, ponieważ jest jest to rozwiązanie bardzo kosztowne

Re: Samochód do 65 000

. Atrakcyjną cenę 4. 3 lata gwarancji (Fiat także) Problemem może być jedynie dobór silnika. Właściwie w grę wchodzi tylko 120-konny benzyniak (niezbyt dynamiczny i potrzebuje wysokich obrotów) lub diesel 2.0 (z dynamika trochę lepiej). Niemniej jednak, jeżeli Ktoś szuka auta kierując się zasadą "

Suction Diesel Injection

Suction Diesel Injection (SDI)Rozwinięcie skrótu SDI jest konstrukcją wolnossącego silnika ZS o wtrysku bezpośrednim opracowanego i produkowanego przez Volkswagen Group. Jest już nieprodukowaną jednostką napędową dla pewnych samochodów, vanów i łodziSilniki Volswagena pracujące "na wodzie

Rudolf Diesel

Rudolf Alexander Diesel (ur. 18 marca 1858, zm. 29 września 1913) – niemiecki konstruktor, twórca silnika wysokoprężnego, nazywanego od jego nazwiska silnikiem Diesla.Urodził się w Paryżu w rodzinie niemieckich emigrantów, jako drugie z trojga dzieci Theodora Diesla, introligatora

Wysilenie silnika

warunków smarowania i chłodzenia występowanie większej podatności na drgania i większej głośności pracy większa jednostkowa emisja spalin następuje zazwyczaj zmniejszenie elastyczności silnika (szybciej rosną obroty maksymalnego momentu niż obroty maksymalnej mocy) – co wymaga większej liczby

Rozrusznik silnika spalinowego

Rozrusznik – urządzenie do uruchamiania silnika spalinowego. Najczęściej stosowanymi są rozruszniki elektryczne, choć spotyka się też pneumatyczne, jak i małe silniki spalinowe.Rozrusznik elektryczny to silnik prądu stałego, który służy do obracania wału korbowego silnika i nadawania

Układ rozrządu silnika spalinowego

przedstawia częściej spotykane rozwiązanie z wałkiem rozrządu w głowicy. Sam wałek rozrządu obraca się z prędkością dwukrotnie mniejszą od wału korbowego, gdyż na jeden pełen cykl silnika czterosuwowego przypadają 2 obroty wału korbowego. Wałek rozrządu napędzany jest przez wał napędowy silnika typowo

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.