wymiana tulei w samochodzie

sprawdź też:

samochód

Dariusz Dobosz

Nissan Primera (2001 - 2007) - opinie Moto.pl

Nissan Primera (2001 - 2007) - opinie Moto.pl

Trzecia i zarazem ostatnia generacja Primery to samochód bliższy autom francuskim niż japońskim - ładnie wygląda ale potrafi być kapryśny

Podwozie | Jak dbać o układ jezdny

Układ jezdny pracuje bardzo ciężko i trzeba często go doglądać. Szczególnie w polskich realiach, ze względu na wyjątkowo dziurawe drogi

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

Słyszeliście opinie, że współczesne samochody są bezproblemowe i bezawaryjne? Oto siedemnaście przykładów na to, że to nieprawda. Te silniki sprawiają sporo problemów, a co gorsza często są (nieopłacalnie) drogie w naprawie

Mercedes A W169 (2004 - 2012) - opinie Moto.pl

Mercedes A W169 (2004 - 2012) - opinie Moto.pl

było Mercedesowi A drugiej generacji, produkowanemu od 2004 r. Samochód był większy od poprzednika o ponad 23 cm i miał więcej przestrzeni we wnętrzu. Mógł pochwalić się sporym bagażnikiem o pojemności 435/1485 l. Postęp nastąpił również w podwoziu. Model W169 prowadzi się lepiej niż pierwsza generacja

Gwarancja na używane auta z grupy VW? To możliwe

Gwarancja na używane auta z grupy VW? To możliwe

, Seatów, Skód i Volkswagenów. Na jakie gwarancje jesteśmy zdani? Część I, Część II Na czym polega? Przedłużona gwarancja to tak naprawdę polisa ubezpieczeniowa na naprawę samochodu. Jej koszt uzależniony jest od wieku i przebiegu auta. Ważne aby auto było osobowe (do 3,5 tony) zarejestrowane w Polsce

Toyota Corolla e90 | Kosztorys napraw

Toyota Corolla e90 | Kosztorys napraw

, to jednak nie są zbyt dobrej jakości i ich zastosowanie do renowacji bohatera trzeciego odcinka Samochodu marzeń byłoby rozwiązaniem raczej tymczasowym.Lista napraw i wymienionych elementów jest dość długa, choć w większości to części eksploatacyjne. Jedną z pierwszych i najważniejszych czynności

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

korbowego. Jego następca (N47) w okresie marzec 2007 - styczeń 2009 miał koło zębate zintegrowane na stałe z wałem korbowym. Wymiana szybko zużywającego się rozrządu może więc oznaczać spore wydatki. Okres występowania problemów: 1998 - 2005. Modele w których montowany był silnik 2.0 d: BMW: 320d, 520d

Saab 9-3 (1998-2003) - opinie Moto.pl

Saab 9-3 (1998-2003) - opinie Moto.pl

tulei wahaczy oraz łączników stabilizatora co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów Awaryjność Saab 9-3 to samochód dopracowany, o dobrym poziomie niezawodności, słynący z solidnego nadwozia i dbałości o bezpieczeństwo. Niewielki drobiazg w postaci odmy skrzyni korbowej zmusił jednak firmę do

Która generacja BMW serii 3 jest najlepsza

Która generacja BMW serii 3 jest najlepsza

zasobnym portfelem, potem nierzadko tuningują. BMW E30 to trwałe i żywotne samochody, potrzebują jednak regularnego serwisowania by służyły bezawaryjnie. Trzeba dbać o regularne wymiany paska rozrządu i doglądać paska klinowego (ma tendencję do przecierania). W układzie przeniesienia napędu najszybciej

Alfa Romeo 156 (1997-2005) - opinie Moto.pl

Alfa Romeo 156 (1997-2005) - opinie Moto.pl

Spark (dwie świece zapłonowe w każdym cylindrze) i przepływomierz powietrza może współpracować jedynie z instalacjami wtrysku gazu. Ważny jest przy tym stan świec zapłonowych, które w tym samochodzie są stosunkowo drogie. Podczas jazdy na autogazie ich wymiana jest niezbędna znacznie częściej niż co

Peugeot 206 (1998-2006)	- opinie Moto.pl

Peugeot 206 (1998-2006) - opinie Moto.pl

dróg prowadzi do szybkiego zużycia łączników przedniego stabilizatora i tulei przednich wahaczy. Naprawa obejmuje, niestety, wymianę kompletnych wahaczy, fachowcy przestrzegają przed próbami napraw samych tulei. Łożyska tylnej belki wytrzymują ok. 100 tys. km. Po tym przebiegu trzeba liczyć się z ich

Ford Mondeo (2007-2013) - opinie Moto.pl

Ford Mondeo (2007-2013) - opinie Moto.pl

Nowy Ford Mondeo - kombi i liftback Nazwa Mondeo nie jest dziełem przypadku. To pierwszy światowy model Forda, wprowadzony na rynek w 1993 r. i sprzedawany na różnych kontynentach. Zaprojektowany od podstaw samochód, którego opracowanie pochłonęło ogromne pieniądze i było jednym z najdroższych w

Ford Ka (1996-2008) - opinie Moto.pl

Ford Ka (1996-2008) - opinie Moto.pl

się silentbloki przednich wahaczy. Nie warto na nich oszczędzać, jeśli zareagujemy na ich zużycie nie będziemy musieli wmieniać kompletnych wahaczy. Tuleje metalowo-gumowe można bowiem wymienić w wyspecjalizowanym warsztacie przy pomocy prasy. Dopiero kilkakrotna wymiana silentbloków powoduje na tyle

Renault Clio (2005 - 2012) - test | Opinie Moto.pl

Renault Clio (2005 - 2012) - test | Opinie Moto.pl

pojemności 439/1277 l. Z kolei dla miłośników mocnych wrażeń przygotowano odmianę sportową RS.Clio trzeciej generacji to jednak przede wszystkim nieduży i zgrabny, a przy tym wygodny i funkcjonalny samochód miejski, którym bez problemu można wybrać się także w dłuższą trasę. Gwarantuje dobry komfort jazdy i

Gwarancja | Kto da więcej?

Gwarancja | Kto da więcej?

naprawy zawieszenia czy układu przeniesienia napędu jest w błędzie. Maksymalny czas gwarancji to 2 lata lub 40 tys. km. Dotyczy to elementów zawieszenia (np. tuleje metalowo-gumowe), układu kierowniczego (np. końcówki drążków), przeniesienia napędu (np. osłony półosi) i wydechowego (z filtrem cząstek

Honda Accord (1993-1998) - opinie Moto.pl

Honda Accord (1993-1998) - opinie Moto.pl

Nawet najlepszy samochód, gdy zostanie zaniedbany, staje się finansową studnią bez dna. Systematyczny dozór serwisowy w wielu przypadkach jest po prostu niezbędny dla utrzymania pełnej sprawności technicznej. Accord, w kolejnych generacjach zawsze wykorzystujący najnowocześniejsze technologie

Renault Laguna III (2007 - 2013) - opinie Moto.pl

Renault Laguna III (2007 - 2013) - opinie Moto.pl

, odpowiednio sztywne by pewnie prowadzić samochód ale zapewniające wysoki komfort jazdy.Ten model nie jest też szczególnie drogi w utrzymaniu. Warunkiem niskich kosztów eksploatacji jest jednak wybranie odpowiedniej wersji silnikowej, którą będziemy mogli serwisować w warsztatach o przeciętnym standardzie

Mitsubishi Pajero (1999-2006) - opinie Moto.pl

instalacja klimatyzacji (seryjna w każdej wersji). Jej stan i szczelność można precyzyjnie sprawdzić jedynie w specjalistycznym warsztacie. Serwisy ostrzegają również przed zakładaniem instalacji LPG do silnika GDI, bowiem podwyższona temperatura pracy prowadzi do zapiekania się wtryskiwaczy benzyny. Wymiana

Opel Astra I (1991-2002) - opinie Moto.pl

Opel Astra I (1991-2002) - opinie Moto.pl

rozrządu. Wytrzymują 50-60 tys. km, wymiana po 60 tys. km to absolutna konieczność (zalecana przez serwis). Dotyczy to również silników produkowanych od połowy 1996 r., chociaż teoretycznie paski powinny wytrzymywać w nich 120 tys. km. Z tych wszystkich elementów przed zakupem można sprawdzić jedynie stan

Opel Astra III (2004-2011) - opinie Moto.pl

Opel Astra III (2004-2011) - opinie Moto.pl

szczególnie kłopotliwe. Elementy podlegające najszybszemu zużyciu osiągają przyzwoite przebiegi a ich wymiana nie jest szczególnie kosztowna. Wystarczy zaopatrzyć się w typowe i niedrogie elementy (łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych, sworznie oraz metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy

Renault Laguna I (1993-2000) - opinie Moto.pl

Renault Laguna I (1993-2000) - opinie Moto.pl

tradycjonalistów, diesle dla oszczędnych i bardzo mocne V6 (często z automatem) dla bezkompromisowych. Najbardziej godne polecenia są egzemplarze po modernizacji przeprowadzonej w 1998 r. Mają lepsze wyposażenie i nowocześniejsze, bardziej dynamiczne silniki.SilnikWycieki oleju z silnika. Wymiana uszczelek lub

Volvo 850 (1991-1997) - opinie Moto.pl

Volvo 850 (1991-1997) - opinie Moto.pl

faktu, że zadbano o bardziej dynamiczne silniki.Kanciaste Volvo produkowane od 1991 r. są zazwyczaj w dużo lepszym stanie niż przedstawiciele serii 700. Ale nie jest to regułą i warto o tym pamiętać. Słabo zadbane egzemplarze lepiej obchodzić szerokim łukiem. W przypadku samochodu takiego jak Volvo 850

Peugeot Partner (1996-2006) - opinie Moto.pl

Peugeot Partner (1996-2006) - opinie Moto.pl

Peugeot 406 (1995-2004)Francuski koncern PSA pokazał w 1996 r. pojazdy, które wniosły do europejskiej motoryzacji wiele nowego. Bliźniacze samochody dostawcze Peugeot Partner i Citroën Berlingo złamały regułę tworzenia furgonetek na zasadzie zestawiania przedniej części auta segmentu B z

Citroen Xsara Picasso (1999-2008) - opinie Moto.pl

spasowane i już w kilkuletnich egzemplarzach potrafią nieźle trzeszczeć. Koło zapasowe umieszczono pod podłogą bagażnika, co pozwoliło wygospodarować tak duży kufer. Wymiana koła na drodze nie należy jednak do łatwych, wymaga siły, sprawności i roboczego ubrania, bo "zapas" zawsze jest solidnie

Peugeot 106 (1991-2004) - opinie Moto.pl

ich stan.ZawieszeniePeugeot 106 nie lubi dziurawych dróg, dlatego w Polsce szybko wybijają się tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy, zwłaszcza w wersji z silnikiem Diesla (ciężki przód). Stałego dozoru wymagają łożyska wahaczy osadzone w belce tylnego zawieszenia. Wytrzymują ledwie kilkadziesiąt

BMW 3 (1990-1998) E36 - opinie Moto.pl

sporo miejsca na bagaż (odpowiednio 435 i 405 l). Niezbyt pakowne jest kombi (370 l), a w kabriolecie na pakunki przewidziano tylko 230 l. Szeroka gama nadwozi i bogata oferta silników dają możliwość łatwego doboru wersji samochodu do indywidualnych wymagań. W każdym przy pad ku trze ba jednak

Nissan Micra (2003-2010) - opinie Moto.pl

Nieczęsto zdarza się, by kolejna generacja samochodu różniła się tak bardzo od swojego poprzednika jak Nisan Micra, pokazany po raz pierwszy w 2002 r (salon w Paryżu), i wprowadzony do produkcji na początku 2003 r. Przede wszystkim został zbudowany na tej samej płycie połogowej co Renault Clio III

Fiat Punto (1993-1999) - opinie Moto.pl

Fiat uznawany jest za mistrza w konstruowaniu małych samochodów. Włosi posiedli dar efektywnego wykorzystania niewielkiej przestrzeni, co niejednokrotnie udowodnili w praktyce. Punto jest jednym z przykładów niedużego, ale funkcjonalnego auta, które w polskich realiach pełni często funkcję

Ford Focus II (2004-2010) - opinie Moto.pl

nowoczesnym motocyklom niż samochodom (chromowane tuleje cylindrowe, rozrząd dobrze tolerujący wysokie obroty). To znakomita rekomendacja, bo stanowi gwarancję wysokiej niezawodności i trwałości. Problemem może być tylko brak możliwości wykonywania napraw głównych i konieczność dozoru paska zębatego w

Fiat Uno (1983-2002) - opinie Moto.pl

, że używane egzemplarze są już w większości mocno sfatygowane, a te najstarsze również solidnie skorodowane. Z jednej strony obniża to ich rynkowe notowania, z drugiej zaś pozwala kupić samochód w wyjątkowo korzystnej cenie. Na przestrzeni lat nie zmieniły się jednak podstawowe cechy samochodu - duża

Citroen Berlingo (1996-2010) - opinie Moto.pl

sprawdzić przed zakupem, czy drzwi działają prawidłowo.PodwozieElementy podwozia nie radzą sobie zbyt dobrze z dziurawymi, polskimi drogami. Szybkiemu zużyciu ulegają tuleje wahaczy, końcówki drążków kierowniczych, amortyzatory. Berlingo podobny jest pod tym względem do innych samochodów francuskich, w

Audi A4 (1994-2004) - opinie Moto.pl

rozrządu. Z kolei w dieslach słabym punktem są koła zamachowe. ZAWIESZENIE Kłopoty z trwałością przedniego zawieszenia to domena egzemplarzy produkowanych do 2000 r. Najsłabszym punktem są metalowo-gumowe tuleje aluminiowych wahaczy, wymiana kompletnych elementów, niestety, sporo kosztuje. Po modernizacji

Fiat Albea (2002 - 2007) - opinie Moto.pl

mankament. Przednie zawieszenie nie grzeszy trwałością, tuleje wahaczy i sworznie, a także łączniki stabilizatora mogą wymagać wymiany już po 30 000 km. Niezbędne do naprawy części są jednak tanie i można je łatwo wymienić w każdym warsztacie.SilnikiKażdy z silników Albei ma swoje przypadłości. W

Fiat Seicento (1998-2007) - opinie Moto.pl

-metalowe tuleje tylnych wahaczy. Wymiana kompletu tulei może pochłonąć kilkaset złotych. Podczas próbnej jazdy trzeba sprawdzić, czy w okolicach tylnych kół nie słychać podejrzanych stuków.Układ hamulcowyLinka hamulca pomocniczego łatwo się zaciera. Zatarciu mogą również ulegać elementy rozpierające

Citroen Xsara Picasso (1998-2006) - opinie Moto.pl

Picasso, trzeba pamiętać, że to samochód kapryśny i stosunkowo drogi w utrzymaniu. Niemal zawsze dojeżdża do celu, ale po drodze może się sporo wydarzyć. Nadwozie Xsarę Picasso dobrze zabezpieczono przed korozją, ale spasowanie elementów (zwłaszcza drzwi) może budzić niekiedy zastrzeżenia. Zdarzają się

Jeep Grand Cherokee (1998-2009) - opinie Moto.pl

podróżować po polach i leśnych duktach. Na zwykłych drogach, zarówno w mieście jak i podczas dłuższych wyjazdów, świetnie sprawdza się obszerne wnętrze, dobre wyposażenie i elektronika podwoziowa, wspomagająca kierowcę. Grand Cherokee to samochód ciężki (1700-2200 kg), podczas manewrów przy większych

Daewoo Nubira (1996-2002) - opinie Moto.pl

łączniki przedniego i tylnego stabilizatora oraz tuleje metalowo-gumowe w przednich wahaczach. Na szczęście nie trzeba już wymieniać kompletnych wahaczy jak dawniej. Z korzyścią dla portfela wymienia się jedynie tuleje. Podczas jazdy próbnej trzeba wychwycić luzy w zawieszeniu (samochód jest niestabilny

Land Rover Freelander (1997-2006) - opinie Moto.pl

wyglądał na udany, chociaż samonośne nadwozie Land Rover tworzył po raz pierwszy. Samochód wyglądał dobrze, nie powielał pomysłów konkurencji, gwarantował spory komfort jazdy, był funkcjonalny (trzydrzwiowa wersja miała demontowany sztywny lub miękki dach), w obu odmianach nadwoziowych zapewniał sporo

Renault Clio (1990-98) - opinie Moto.pl

któreś z kół nie jest gorące.ZawieszeniePrzednie zawieszenie Clio cieszy się złą sławą. Na dziurawych polskich drogach wymaga częstej wymiany końcówek drążków kierowniczych, tulei metalowo-gumowych i amortyzatorów. Nietrwałe są także łożyska w piastach kół.Instalacja elektrycznaOsprzęt elektryczny jest

Suzuki Grand Vitara (1997-2005) - opinie Moto.pl

kierowniczego nie przeszkadza tak bardzo jak na szosie. Miękkie zawieszenie pozwala komfortowo pokonywać wyboje. Mocny punkt produkowanej w Japonii Grand Vitary stanowi też mała awaryjność, co przekłada się na niskie koszty eksploatacji. To samochód oparty na prostych i sprawdzonych rozwiązaniach technicznych

BMW X5 (1999-2006) - opinie Moto.pl

, dynamika - aż tyle znajdziemy w używanym X5. Ale to wszystko sporo kosztuje, także po zakupie.BMW zdecydowało się na wprowadzenie do produkcji swojego pierwszego auta rekreacyjnego dopiero pod koniec lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Jak przystało na bawarską firmę, samochód był duży i wygodny, a

Chrysler Voyager (2000-2007) - opinie Moto.pl

układowi zapłonowemu. Ze względu na montowanie silnika V6 w układzie poprzecznym dostęp do tylnych świec zapłonowych jest utrudniony. Mechanicy często nie wykonują kontroli lub wymiany świec zbyt starannie, co w konsekwencji doprowadza do problemów z eksploatacją samochodu. Zwłaszcza na autogazie. Koszt

Renault Espace (1991-2002) - opinie Moto.pl

rozrządu, więc jeden kłopot odpada. Ale i tak przy większości napraw wymaga wyjęcia z samochodu. Trzeba być przewidującym, by podczas takiej operacji wymienić także te elementy, które będą wymagały ingerencji w niedalekiej przyszłości. Lepiej skrócić okres ich eksploatacji, niż potem płacić duże pieniądze

Alfa Romeo 145/146 (1994-2000) - opinie Moto.pl

pogarszają własności jezdne samochodu. Producent zaleca wymianę kompletnych wahaczy w ASO, ale ze względu na wysoką cenę takiej naprawy użytkownicy ratują się wymianą samych silentbloków (pasują od Fiata Bravo/Brava). Niską trwałość mają też sworznie wahaczy, końcówki drążków kierowniczych i

Citroën C3 (2001-2009) - opinie Moto.pl

próbnej trzeba koniecznie sprawdzić działanie przekładni.ZawieszenieElementy podwozia nie są szczególnie trwałe. Najszybciej zużywają się łączniki stabilizatora, nieco później sworznie i metalowo-gumowe tuleje wahaczy. Amortyzatory mogą wymagać wymiany nawet po 50 tys. km. W egzemplarzach z lat 2002-03

Lancia Kappa (1994-2001) - opinie Moto.pl

turbosprężarek w jednostkach doładowanych. Jazda próbna jest konieczna dla stwierdzenia, czy silnik dysponuje odpowiednią mocą, czy nie ma niepokojących spadków dynamiki oraz wycieków. Wyjątkowej uwagi wymaga pasek rozrządu. Zalecany przez producenta przebieg do wymiany, określony na 100 tys. km, jest czysto

Nissan Primera (1996-2001) - opinie Moto.pl

Mało wyrazisty wizerunek Primery to zasługa nadwozia, które dopiero w 1999 r. zyskało nieco finezji. Za to od strony użytkowej przewaga zalet jest ewidentna. To samochód niekłopotliwy, mało awaryjny, solidnie wykonany, dobrze zabezpieczony przed korozją, a do tego wygodny i przestronny. Cały urok

Używane - Suzuki Grand Vitara 1997-2005

się jedynie gumowe tuleje w punktach mocowania stabilizatora, z reguły po 40 tys. km. Ich wymiana jest prosta i tania. Trwałość oryginalnych amortyzatorów jak na auto japońskie jest niska. Sięga zazwyczaj 80 tys. km.Przeniesienie napęduPodczas oględzin warto skupić się na sprawdzeniu ewentualnych

Nissan Micra (1992-2002) - opinie Moto.pl

Drugą jej ojczyzną stała się Wielka Brytania, gdzie ruszyła jedna z wytwórni nowego auta. Ale Micra miała coś więcej niż tylko brytyjskie pochodzenie. Nissan zaprojektował samochód nawiązujący nieco do legendarnego pojazdu wyspiarzy - Mini. Choć na początku lat 90. Mini żyło jedynie w wyobraźni

Fiat Siena/Palio Weekend (1996-2002) - opinie Moto.pl

samochodu trzeba sprawdzić działanie dmuchawy, czy działa ogrzewanie i czy na aluminiowym odlewie obudowy alternatora nie widać podejrzanych rys.ZawieszenieSłabym punktem są przednie wahacze. Szybko zużywają się w nich metalowo--gumowe elementy, ale ich wymiana jest tania i nie sprawia większych problemów

Mazda 3 (2003-2009) - opinie Moto.pl

nowe samochody. W tym przypadku czynnikiem destrukcyjnym jest nie najlepsze (choć niepotrzebnie podniesione do rangi katastrofy) zabezpieczenie antykorozyjne. W kilkuletnich egzemplarzach ingerencji lakierniczej wymagają tylne nadkola, a podłogę auta pokrywa rdzawy nalot. Rozwiązanie? Zabezpieczenie

Nissan Terrano II (1993-2007) - opinie Moto.pl

podłodze, które powstają często podczas jazdy w terenie. W egzemplarzach sprzed 1999 r. kiepsko prezentuje się jakość wykończenia wnętrza. Niektóre elementy pękają, inne wręcz urywają się. Części nie są precyzyjnie spasowane. Oglądając kupowany samochód, trzeba poszukać ewentualnych uszkodzeń albo miejsc

Mitsubishi Pajero (1999-2006) - opinie Moto.pl

prostym i skromnie wyposażonym zdobywcą bezdroży, a stała się ekskluzywnym pojazdem o wysokim poziomie wykończenia i wyposażenia. W najnowszym wydaniu Pajero otrzymało samonośne nadwozie zapewniające wyższy komfort jazdy. Samochód ujmuje luksusem, a w wersji pięciodrzwiowej także przestronnością

Peugeot 306 (1993-2001) - opinie Moto.pl

początkowo odmian raczej skromne. W kwestii niezawodności model "306" także nie ma się czym pochwalić, wypada pod tym względem dość słabo. Dla kupujących ten samochód na rynku wtórnym istotnym walorem może być na przykład duży wybór wersji nadwoziowych (hatchback, sedan, kombi, kabriolet

Seat Toledo/Leon (1999-2006) - opinie Moto.pl

ważne, bo wiele wersji Toledo i Leona ma dynamiczne silniki. Wybojei nierówności zmniejszają jednak wyraźnie żywotność elementów podwozia, zwłaszcza końcówek drążków kierowniczych, tulei stabilizatora i gumowo-metalowych sworzni przednich wahaczy. Amortyzatory mogą wymagać wymiany po kilkudziesięciu

Ford Fiesta (1995-2001) - opinie Moto.pl

, wymagającym regularnej wymiany. Jeśli przebieg paska nie jest udokumentowany, lepiej wymienić go zaraz po zakupie samochodu. Paski w silnikach benzynowych są dość wytrzymałe, w wersjach wysokoprężnych pęknięcia zdarzają się znacznie częściej. W silniku 1.3 rozszczelnia się korek wlewu oleju. W egzemplarzach z

Renault Laguna I (1993-2000) - opinie Moto.pl

rankingach niezawodności Laguna pierwszej generacji plasuje się na końcowych pozycjach. W najnowszym raporcie niemieckiego TÜV, wśród samochodów w wieku ośmiu-dziewięciu lat zajęła 57. lokatę (ponad 25 proc. aut z poważnymi usterkami na przeglądach technicznych), a wśród aut w wieku 10 lat miejsce 54

Citroën Xsara (1997-2006) - opinie Moto.pl

trwałe są tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy. W tylnym zawieszeniu warto jak najczęściej kontrolować łożyska belki głównej. Wymiana łożysk w odpowiednim czasie pozwala zapobiegać poważnym i drogim naprawom belki tylnego zawieszenia.Dariusz Dobosz

Audi A4 (1994-2004) - opinie Moto.pl

Chociaż model A4 stanowi w jakimś sensie kontynuację idei niemal legendarnego Audi 80, to jednak trudno mówić tutaj o jakichkolwiek technicznych podobieństwach. Zbudowano zupełnie nowy samochód, cały z ocynkowanych blach, z nową płytą podłogową i aluminiowymi elementami zawieszenia. Wśród silników

Seat Toledo II/Leon l - 1999-2006

kierowniczych, tulei stabilizatora i gumowo-metalowych sworzni przednich wahaczy. Amortyzatory mogą wymagać wymiany po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów.SilnikNajważniejszą sprawą wydaje się dbałość o pasek rozrządu w dieslach serii TDI. By zapobiec przykrym i kosztownym konsekwencjom pęknięcia paska, warto

Audi A6 (1994-2004) - opinie Moto.pl

, świetnie wyciszone i odporne na korozję (blachy ocynkowane, rdza atakuje jedynie obszary powypadkowe). Mają szeroką gamę silników, a w niektórych wersjach także napęd 4x4 (Quattro) realizowany poprzez mechanizm Thorsena. Od 1997 r. do 2004 r. mamy do czynienia z zupełnie innym samochodem - znacznie

Volkswagen Golf III (1991-1999) - opinie Moto.pl

wycieków oleju. Mogą się one pojawić zarówno przy pokrywie zaworów, jak i przy uszczelniaczach wału korbowego czy w okolicach miski olejowej. Podczas oględzin koniecznie trzeba spojrzeć pod samochód. W osprzęcie silników złą reputacją cieszą się pompa paliwa i pompa cieczy chłodzącej. W silnikach

Re: Renault Megane 1.9 dci - czy wejść w taki zak

czujnik zamykania bagażnika padła - samochód już po gwarancji, więc cena bagatela 500 zł netto w ASO. A był już na gwarancji wymieniany rozrząd i 2 razy tuleje wahaczy (tutaj szacun dla VW, bo mogli powiedzieć, że zawieszenie się zużywa, a wymienili 2 razy na gwarancji). Teraz znowu słychać skrzypienie z

Re: Stacja Kontroli - Warszawa - Lopuszanska 31 -

HA! I mój samochód nie przeszedł przeglądu. Dowiedziałam się kilku nowych rzeczy: np. "drążki kierownicze to nie jest część, która się psuje. Ich się nie wymienia, jedynie końcówki." Tuleje w 9-cio miesięcznych wahaczach są do wymiany (serio?! po tak krótkim czasie?!)... Łączniki

Re: Stacja kontroli pojazdów Błękitna

absolutnie nie było podstaw do tego by nie podbijać przeglądu. Samochód jest w takim stanie, że przy normalnym serwisowaniu w normalnym miejscu nie ma szans na cofnięcie na przeglądzie. Koleś strasznie długo siedział w tunelu i nagle mówi Proszę wyjechać, nie podbiję bo tuleje wahacza z przodu do wymiany, po

Mechanik nie naprawił, a chce zapłaty !!!

Oddałem do warsztatu samochód w celu wymiany gum stabilizatora oraz tulei wahacza górnego tylnego , wszystkie części były nowe przeze mnie zakupione . Mechanik założył gumy w przodzie prawidłowo ale tuleje niestety nie. Po wyprowadzeniu auta z warsztatu podczas skrętu jedna tuleja opadła - moim

Re: DSG waży duużo więcej

zużywa się, a nawet potrafi się uszkodzić. Podwójne wahacze to podwójny koszt wymiany, nieprawdaż? Nawet jeśli chodzi tylko o tuleje czy sworznie. Wymiana rozrządu w DOHC też zwykle jest droższa. Ale to wszystko pikuś, bo to są bardzo proste i stosunkowo tanie elementy. Taki automat DSG natomiast to

ELMI Auto Serwis | Mechanika | Części samochodowe

www.elmi-autoserwis.pl SAMOCHODOWY FESTIWAL PROMOCJI! 1.BEZPŁATNY PRZEGLĄD TWOJEGO AUTA! W ramach promocji zapraszamy właścicieli samochodów wszystkich marek na bezpłatny przegląd stanu technicznego auta. 2. CO ŚRODĘ W GODZ. 12- 19 WYMIANA OLEJU GRATIS!* Wymagana rezerwacja telefoniczna

Re: Skoda Fabia kombi 1.4MPI 68kM

poza tym. Piasty przedniego koła padają, u mnie tak po ok. 120 tys. km (FAG - ok. 250zł z wymianą). Silnik zużywa średnio 7l/100km benzyny, gazu ok. 9l/100km. Jeżeli nie była malowana to można brać, prowadzenie jak dla mnie bardzo dobre, zawieszenie trochę twarde jak to w samochodach grupy VAG

Re: 330xd...

albo drogo, albo znów się go szybko ponownie naprawia - tak samo wygląda sytuacja z BMW - można za grosze dostać zamiennik, ale naprawdę nie warto). e46 ma delikutaśniejsze zawieszenie niż jego poprzednik (e36) do tego wymiana jednej tulei wahacza (100 zeta w e36) to 5 razy tyle w e46 (bo powinno się

Re: Przestrzegam przed motoricus Warszawa Światow

ma". Ok, rozumiem, że fiat to nie jest jego ukochane bmw, ale ja jestem klientem i mogli napisać sobie nad drzwiami "robimy wszystkie marki - oprócz fiata". Ok. Rozumiem, że nasłuchał się od brata a fiaty to oglądał na pocztówkach dziadka. Powiedział mi, że do wymianytuleje w belce

Re: Nowe byle co vs uzywane ale znacznie wyzszej

wydechowym? Patrzyłeś endoskopem w profile zamknięte? Albo chociażby do środka drzwi czy też klapy bagażnika? Żaden rygiel nie pokrył się delikatnym nalotem? W takim razie to jest samochód z kosmosu a nie z planety Ziemia ;-) > > Mimo wszystko nie mam się ochoty babrać w "

Najlepszy Warsztat Samochodowy

, wymiana - naprawy układów zasilania - naprawy zawieszenia(wymiana wahaczy, wymiana amortyzatorów, wymiana sprężyn, wymiana tulei, wymiana przegubów, wymiana łożysk, wymiana sworzni) - naprawy hamulców (wymiana klocków, wymiana tarcz, toczenie tarcz na piastach, wymiana płynu hamulcowego, wymiana szczęk

Re: Nowe byle co vs uzywane ale znacznie wyzszej

samochód stał od nowości w chłodni i miał przejechane 0 km to ni > c nie zmieni faktu że CZASU nikt nie powstrzymał i większość elementów jest do > wymiany. Juz pisalem, ze to nie czas jest zabojca auta. I gdybys mial racje i wiekszosc elementow bylaby do wymiany to auto przedstawialoby soba

Re: Przestrzegam przed motoricus Warszawa Światow

było porozkręcać pompy i posprawdzać dokładnie elementy do wymiany. Zapłaciłem za tuleje, uszczelki itp. Na Światowida użyli tylko silikonu. W między czasie pan Krzysiek dzwonił do nich na Światowida i również ich pytał o szczegóły i ciekawostka: Kiedy zajechałem za pierwszym razem do tych partaczy na

Nowy Warsztat Samochodowy!!!!

DIAGNOSTYCZNYM AUTOBOSS V30 - naprawy skrzyń biegów (wymiana i naprawa sprzęgła) - tłumiki naprawa, wymiana - naprawy układów zasilania - naprawy zawieszenia(wymiana wahaczy, wymiana amortyzatorów, wymiana sprężyn, wymiana tulei, wymiana przegubów, wymiana łożysk, wymiana sworzni) - naprawy hamulców (wymiana

Drogie awarie...

. Przegrzana pęknie w każdym samochodzie. Problem więc z układem chłodzenia, a nie z głowicami. A tu, niestety, BMW dało ciała. Chłodnica jest nienaprawialna, uszkodzenie chłodnicy (przyłącze, okolice zbiorniczka wyrównawczego) oznacza konieczność wymiany całego elementu. Tani zamiennik to koszt około 300

Re: Abrox Auto Wa-wa , Bemowo, ul. Wrocławska,

, że stwierdzili iż trzeba wymienić pół samochodu. Pokazali także psełdo gest stwierdzając że przy wycenie, która sięgała 2700 zł dadzą rabat. Byli na tyle beznadziejni że chcieli wymienić całe wahacze przednie a wystarczyło wymienić tuleje. Wymiana płynów eksploatacyjnych na Krasińskiego skończyła się

Re: Volvo 850 (1991-1997)

awaryjne i żaden nowy samochód nigdy nie będzie klasykiem po 10latach będzie tylko złomem, a po czwarte w tych volvo naprawa ogranicza się tylko do wymiany płynów i do wymiany tulei wahacza lub wymianą układów zawieszenia (np,drążków) która służy przez wiele lat czego w nowych autach tego się nie spotyka

Citroen Xsara Picasso (1999-2008)

, wymiana jest droga). Niewiele więcej wytrzymują metalowo-gumowe tuleje wahaczy tylnych. Małą trwałość mają oryginalne amortyzatory. " Układ hamulcowy: "Szybko zużywają się przednie klocki hamulcowe, zwłaszcza w wersjach z silnikami wysokoprężnymi. Wymiana może być konieczna już po 20 tys. km

Re: Motodziennik: Megasilnik silnik + najkrótsze

spalin jest jeszcze wykorzystywana do innych celów energetycznych (np. wytwarzanie pary w kotle utylizacyjnym). Jak ktoś nie widział na żywo takiego chociaż 10000 kW niech żałuje. Ale z drugiej strony wymiana tłoka, pierścieni, tulei cylindrowej czy łożysk to niezła jazda na cały dzień dla kilku kumatych

autoforte oszukali mnie

więc ... wymieniałem olej w swoim samochodzie i ... zapłaciłem za 4,5 litra oleju mimo że do auta według instrukcji wchodzi 3,9 litra w praktyce mieści się 3,5 może ciut więcej oleju (wiadomo cały olej nie ścieknie) wymiana była dokonana rok temu, ale dopiero ostatnio przeglądając papiery od auta

wycena naprawy

Ile może kosztować taka naprawa? -wymiana 4 felg stalowych -wymiana tuleji wachaczach tylnego po obu stronach z tyłu (2 tuleje) -założenie linki hamulca ręcznego osobno materiały i robocizna (czy przy którejś z powyższych czyności coś jeszcze trzeba wymieniać?). Wiem że ceny to względna rzecz:) ale

Naprawa Forda

Witam! Jakiś czas temu zakupiłem samochód, po przeglądzie wyszło, że kilka rzeczy w nim musze podreperować. Mianowicie: tuleje wahacza lewa strona tylna oraz hamulec zasadniczy i pomocniczy lewa strona tylna. Mam więc pytanie, czy ktoś mógłby mnie poinformować jaki koszt bym poniósł oddając

Re: dobry sedan za 20.000 zł ?

Nie kieruj się rocznikiem tylko stanem technicznym auta,może być tak,że 10-letnie auto ma przejechane 200 000 km ale ma na bieżąco wymieniane wszystkie elementy eksploatacyjne(łatwe do zweryfikowania podczas przegladu przed kupnem),a 4 letnie ma nabite 120 000 km i wszystko do wymiany(amortyzatory,tuleje

Re: System start/stop to zabójstwo dla silnika

Tak było, ale bardzo dawno. Dziś może być inaczej (jak jest, to nawet dokłądnie nie wiem). Tuleja cylinrowa utwardzona promieniem laserowym ma stukturę martenzytu (wypukły ok. 1 mikrometr) na bainicie (mniej twardy, ale elastyczny). Zastosowano - 1988 r Detroit - produkcja Forda Eskorta

Re: Łożyska wahacza tył-- Alfa 145

Stukanie tylnego zawieszenia w 145 może mieć jeszcze źródło w zużytych tulejach guma-żelazo wprasowanych w tylną belkę. Poprzez te gumy tylna belka jest przykręcona do nadwozia. Niestety ich wymiana jest bardzo kłopotliwa, gdyż wymaga praktycznie wykręcenia całej belki i wprasowania nowych tulei

Re: Rozrusznik-czy robi się regenerację?

startujący rozrusznik itp) i tu zależy to od ilości rozruchów i ogólnej awaryjności danej marki samochodu. Takie regeneracje lepiej powierzyć fachowcowi lub dokonać u niego wymiany na egzemplarz "po regeneracji". W dobrych markach (mercedes, toyota - wyższe modele itd) przebiegi bezawaryjne

odradzam serwis Automark Marki , ul. Okólna

przejechanych (ok. 3-4tyś km), znowu stuki i patrzę nowe opony przód (800zł) zjechane od środka do wymiany. Pojechałem do innego mechanika, wymienił mi same tuleje wahacza i zwrócił uwagę iż takie rzeczy z wahaczem dokręca się na aucie obciążonym, itd.., bo inaczej to padnie po paru miesiącach. Na razie

Re: niewielkie auto za unijną dotację c.d. :)

obudowa alternatora, pękają tylne sprężyny. Na polskich drogach regularnie wymienia się gumy w przednim zawieszeniu, szczególnie końcówki stabilizatora, tuleje wahaczy, tłucze to niemiłosiernie. Jeśli był przeładowywany, to też tylne wahacze wymagają obsługi i wymiany tulei, bo inaczej koła będą odstawały

Re: A co z nowym _ Renault Scenic 1.9 dci?

pizza987 napisał: > Nowego (czyli II ph I) miał mój znajomy przez prawie 3 lata z takim silnikiem ( > miał bo mu go rozbili). Przejechał w tym czasie ok. 70000km. w zawieszeniu nic > nie robił (zaczęły się pojawiać stuki ale od tulei i łączników raczej ale wątpi > ę żeby jakikolwiek

Re: FeuVert , Norauto

), niesprawne wszystkie wachacze, do wymiany łożysko Mcphersona, tuleja belki tylnej, zagrożone uszkodzeniem amortyzatory - brak osłon, woda w płynie hamulcowym, za wysoki stan płynu chłodniczego, nieprawidłowa geometria kół. Dostałem piękną kartę przeglądu - graficzną, kosztorys i super wskazówki od obsługi

Re: Omijajcie norauto Wroclaw Bielany

przeglądu, super wyposażenia sklepu oraz dobrej opinii kolegi pojechałem sprawnym samochodem na przegląd. Okazało się, że mam niesprawne hamulce tylne (co okaże się po dodatkowym przeglądzie jeśli otworzę zlecenie), niesprawne wszystkie wachacze, do wymiany łożysko Mcphersona, tuleja belki tylnej, zagrożone

Re: Spręzyny (zawieszenie)

lozyska amortyzatorow w tych samochodach czesto sie wybijaja.Jest tego duzo ale to nie sa drogie czesci tak samo jak ich wymiana -dobry mechanik sprawdzi luzy w zawieszeniu i powie co nalezy wymienic.Tuleje wahacza i lozyska amort. na kiepskich drogach dosc szybko sie wybijaja w tym samochodzie

Re: czy mechanicy to partacze

wymienialem 3 tyg temu tuleje belki tylnej w vektrze. Za 60 bo tyle kosztuje wymiana nie bede meczyl sie na podworzu pod autem wiec gdzie kupilem tam zlecilem wymiane. 1 tuleja powinna byc wycisnieta srubowa praska - mechanik wybijal 5kg mlotem, 2 nowa tulja powinna byc posmarowana mydlem - uzyli

Re: A co z nowym _ Renault Scenic 1.9 dci?

Nowego (czyli II ph I) miał mój znajomy przez prawie 3 lata z takim silnikiem (miał bo mu go rozbili). Przejechał w tym czasie ok. 70000km. w zawieszeniu nic nie robił (zaczęły się pojawiać stuki ale od tulei i łączników raczej ale wątpię żeby jakikolwiek samochód z tej półki cenowej przy

Re: Używane | BMW serii 3 1998-2005

Komfort podróżowania (tylko po równych drogach) Osiągi Spalanie (jak na 1,7 tony i prawie 200 KM) Bezawaryjność (pomimo kilometrów przy aucie nie robie nic, poza oczywiście bieżącymi wymianami, oleje, filtry, klocki, odma itp. Minusy Zawieszenie M-technik i niemożliwość założenia felg mniejszych niż 17

Re: Samochody na gaz w tarapatach

185 000 km na gazie i nic. Pełny przebieg mojego samochodu (daewoo nubira) to 200 000 km. Jedyna awaria silnika jaką miałem to konieczność wymiany uszczelki pod głowicą po przebiegu 175 000 km. Nie oznacza to jednak, że ma to związek z gazem. Po zdjęciu głowicy (do wymiany uszczelki) mechanicy

Re: Poradźcie proszę - chcę kupić Lagunę 2002-200

było wymienić samego zaworu, ale sam czujnik był sprawny). Obecnie do zrobienia mam: skrzypiący non-stop fotel kierowcy, TYLNE ZAWIESZENIE (WYMIANA TULEI=DEMONTAŻ CAŁEJ BELKI!!!), prawdopodobnie tarcze hamulcowe biją = wymiana. Pomimo wszystkich zalet (samochód naprawdę je ma) - raczej nie polecam.

Re: Czy jest sens zakładać instalację

o 1.0-1.2 bara, - przy okresowej wymianie oleju silnikowego spuszczany olej był koloru brązowy, ale klarowny nie smolisty, - przy 180 000 zdjąłem głowicę, komory spalania były czyściutke, żadnych nagarów, zawory szczelne, gładź na tulejach cylindrowych lustrzana. Głowicę zdjąłem bo nie umiałem

Sprzedam Honda Civic 1,4i + GAZ

Sprzedam Hondę Civic 1,4 z instalacją gazową. Rok produkcji 1996, pierwsza rejestracja 1997. Samochód jak na swój wiek w stanie idealnym, wypieszczony. Kolor czarny metalic. Wymienione ostatnio wahacze górne z przodu, tuleje wahaczy tylnich, tłumiki z rurami, tarcze hamulcowe, klocki, szczęki

Re: A8/Jag/7-er

Ja nie pisałem o kompletnym rozrządzie, lecz jakiś kretyn tak to zrozumiał. Pisałem szereg uwag, jakie wniosło ASO do samochodu, który zamierzałem kupić. Było tam między innymi o wymianie napędu rozrządu. Nie wiem czy ten koleś co to czytał nie umiał czytać, czy nie rozumiał tego co czytał

Re: obiektywizm ??????????

dostepne li tylko i wylacznie w samochodzie z najwyzszej polki z najbogatszym wyposazeniem za super doplata: "1.nadmierny luz - stuki listwy maglownicy przekładni kierowniczej, 2.wyczuwalny luz tulei metalowo-gumowej wahacza koła przedniego lewego (str. wewnętrzna), 3.luzy w mocowaniu łącznika

Re: O ((nie?)zawodności) lexusów

Mój ma w tej chwili 360.000 km przy 290.000km wymieniałem wahacze przednie a teraz mam do wymiany tuleje gumowo-metalowe z tyłu (w zasadzie wszystkie)i to są wszystkie usterki - o przepraszam przy bodajże 320-330 tyś.km szlag trafił katalizatory.Mam prawo twierdzić,ze jest to bezawaryjny samochód

Re: zawieszenie nie na polskie drogi

wybija tuleje nie wymienia sie caly lecz tylko tuleje czy to oznacza ze jest gorszy od nowego? Sam wahacz to kawal blachy tylko. W kazdym samochodzie robocizne mozna zrobic samemu ale przeciez nie o to chodzi. Nie kazdy ma czas miejsce czy umiejetnosci.

Re: W sprawie przeglądów pogwarancyjnych...

jasne, że zna. Jak ładnych pare lat temu pojechał na przegląd pogwarancyjny do ASO to zanim otworzyli maskę uznali, że w ogóle wszystko jest do wymiany i oni nie wiedzą jakim cudem ten samochód jeszcze jeździ. Oczywiście była to próba wyciągnięcia kasy. A jak już otworzyli maskę i popodłączali

Re: Nubira to nie lanos

Powiem inne "niestety" - poza silnikami to wiele ciekawego w tym samochodzie nie ma, w porównaniu do Nexii Lanos niewiele się zmienił, tak samo Nubira, technicznie to przeszłość. Kiedyś mieliśmy jedną Nexię, zrobiła 100.000 km i nic się nie działo. A z Nubirą - wymiana poduszki

Re: Awaryjnosc japonskich samochodow

nie mieszaj do > > tego karoserii, bo to zupełnie oddzielny problem. Nie jestem fachowcem o gwarancji wiec moge sie mylic. Ale wydaje mi sie ze swoznie ,koncowki ,sprzeglo,amortyzatory ,uklad wydechowy ,tuleje wahacza to elementy eksploatacyjne nie podlegajace kazdorazowej wymianie

Re: jakie są dziś bmw?

- żadnej poważnej usterki. 3. Zawieszenie mało trwałe - przy 300tys przebiegu w E36 nadawały się do wymiany przednie tuleje wahacza - koszt tulejki 40zł (oryginał FEBI) + koszt wymiany 150zł za stronę. - Koszta powalające. Takie bzdury piszą ci, którzy nigdy w życiu nie mięli BMW a kierują się tylko i

Re: szarpie podczas jazdy w 1.6 boxer

Pierwszy rok byl dosyć uciążliwy, mialem początkowo problem z falującymi obrotami na biegu jalowym. Oczywiście tą drobną usterkę jak wtedy mi się wydawalo serwis usunie bez problemów w ramach gwarancji. Niestety naprawiano samochód metodą wymiany przeróżnych podzespolów i obserwowania efektów. W

Re: Do jakiej sumy kupilibyście używany samochód

> Nie należę do tych, co czekają, aż przedmiot się rozpadnie. Ej, ale ja też regularnie serwisuję zawieszenie i wymieniam sworznie, tuleje czy łączniki (jak ktoś jeździ po Wrocławiu, to wie dlaczego). Ale nie przyszłoby mi do głowy wymieniać coś, co jeszcze może pojeździć. > Tak na

Re: Czy Opel Omega B to dobre auto?

Użytkowalem takie auto przez 3 lata ,rocznik 95 .silnik rodem z BMW , ale o nieco zmniejszonej mocy.Dynamika srednia ,kultura pracy poprawna ,spalanie rzedu 8- 10 litrów.Usterki- podobno typowe-pompa wodna , tuleje metalowo-gumowe po 80.000 km do wymiany, czujnik położenia wału.Nigdy nic nagłego

Re: CC 700 jaki przebieg ?

agonalnym i wymaga wymiany, mój przed wymianą za skarby świata nie łapał w zimie 70 stopni, po zmianie jest OK. Powodzenia z tulejami!

Re: Fala gratów nadal rośnie

przeglądzie okazało się,że do wymiany były tuleje w przednim zawieszeniu. Teraz pytanie: gdyby rynek samochodowy w polsce był taki jak u sąsiadów po lewej, to czy marzenie o własnym samochodzie przeobrażałoby się w sen o nowym fiacie panda??? Jeśli chodzi o stwierdzenie "złom", to raczej

Re: Nie wiem co wybrać .......

,bo:oznacza to już porządnie wymęczoną belkę(i wtedy naprawa jest droga,a kupowania ze szrotu belek do 206 nie polecam,bo to loteria,tylko regeneracja,sama wymiana łożysk,tulei jest niedroga i standardowa po paru kilometrach na naszych ścieżkach),daje także dużo do myślenia o właścicielu,który pozwalając na

UWAGA Wulkaniyacja pryz ul Krlewieckiej )dawna ANA

. Zarośniety brudas który oszczedza na maszynkach odebrał ode mnie kluczyki i wział sie za robote. Do wymiany miałem łaczniki, tuleje, gumy na stabilizatorze itp. Same pierdoły których wiekszosc dałbym rade wymienic sam gdybym miał czas. I checi. W szczególnosci checi ;-) Po odebraniu auta cycus glancus

Re: Odwiedźcie mnie od tego

,wszystkie rolki i napinacz ok.600zl,olej castrol sport 10-60 180 zł,filtr 25 zł,wymiana 15zł co 12000km,filtr p.pyłkowy 48zł raz do roku,filtr powietrza 30zł,napelnienie i przeglad klimy 50 zł,tylne amorki 120 zł,tuleje w przednich wahaczach 66zł,tylni tłumik 250zł,to tyle samochód faktycznie twardo

Re: 307- drgania skrzyni biegow

Z tego, co kiedys pisal Michal, byc moze pomoze wymiana oleju w skrzyni biegow- w koncu teraz sa tak wspaniale oleje i materialy ze w ogole sie nie zuzywaja i wystarczaja na cale zycie samochodu (15tys.km?)... Moze poluzowala sie albo wyrobila ktoras poduszka silnika albo skrzyni biegow? Niech

Re: Fiat Seicento (1998-2007)

spotkala niedawno to awaria sondy lambda- rzecz kosztowna a raczej nawalic nie powinna. Poza tym trzyma sie dzielnie ale tlumik niedlugo szlag trafi. W zawieszeniu byla tylko jedna tuleja do wymiany po 100 tys km co uwazam za nienajgorszy wynik.

PILNIE ford escort clx kombi 1992 - warszawa

, zaraz po zakupie wymienione: 1. klocki i tarcze hamulcowe przód 2. cylinderki hamulcowe tył 3. płyn hamulcowy i chłodnicowy 4. przeguby, łożyska przód i tył 5. tuleje wahaczy i łączniki stabilizatora 6. osłony gumowe 7. świece i przewody WN 8. termostat i termowyłącznik wentylatora 9. lusterko

Re: serwis w ASO czy nie?

Miałem ten sam dylemat. Jeżdżę Daewoo Tacumą. Po upływie okresu gwarancyjnego zawitałem jeszcze na ASO po ostatnią, wymuszoną acz niekonieczną wymianą jednej części. Ale stwierdziłem, że jak coś stuka, to niech wymienią jeszcze na gwarancji. Podczas naprawy rozmawiałem z mechanikiem. Pytam go

Re: nasi pseudo-fachowcy

Ostatnio miałem przyjemność(wątpliwą jak się pózniej okazało)wymiany zbiornika paliwa i tulei gum-met. w tylnym zawieszeniu we fiaciku.Po obejrzeniu auta po robocie od spodu okazało się że: - Zbiornik paliwa jest przykręcony na dwie sruby zamiast na trzy. - Podczas wyjmowania wachaczy

Rover 200

linki szczotki z uzwojeniem stojana), alternator (unieruchomiony wirnik i pęknięta obudowa), oba podzespoły produkcji Mageti Marelli (problem uszkodzonego alternatora występuje w fiatach-elektrycy samochodowi mają całe magazyny uszkodzonych alternatorów tego producenta). - wymiana tulei gumowych

Re: Czy da się naciągnąć skrzywione auto?

prawdopodobnie amortyzatory sa do wymiany - zanim zrobi sie geometrie trzeba najpierw to zrobic. hascofungin napisał: > Witam! > Kupiłem forda escorta kombi 1.6 16V 1994r. > Auto miało (podobno lekką) stłuczkę i pozostałością jest to, że za każdym > razem jak ustawiam geometrie i zbieżność to

Re: Renault Scenic czy Mazda 626 (roczniki 99')

mnie. W wiekszosci przypadkow mialem te samochody w okolicach 200 kkm przebiegu. Jedyne, co wymagalo interwencji to przednie zawieszenie. Dwie z moich mazd mialy dobrze udokumentowany przebieg i historie serwisowa. W obu oryginalne zawieszenie dojechalo do 200 kkm. Wymiana tulei wahaczy na oryginaly to

problem chyba z olejem

stukot) opisywany przeze mnie problem wystąpił w samochodzie range rover 4,0 v8 1995r, autko przyjechało z niemiec z uszkodzoną tuleją jednego cylindra silnika, - silnik palił wodę, ale chodził bardzo równo, cicho, nie stukał był ekonomiczny (12l/100km), podczas remontu stwierdzono kiepskiej jakości

Re: Dylemat kupujacej samochod

. osobiscie zdecydowałbym sie na samochód francuski. Im większy przebieg tym wiecej rzeczy do wymiany: łożyska, tuleje, drążki kierownicze amortyzatory itp.) 2 Po przebiegu, kolejno brałbym pod uwagę to co te autka posiadają (elektrykę, klimatyzację, szyberdach, tempomat itp.) 3. Ubezpieczenia samochodu. a

Re: Skoda 120L z oryginalnym przebiegiem 40 tyś.k

samochód i jakie mogą być z nim > problemy jeśli ma taki mały przebieg,ale za to stał tak długo.. Pewne elementy - np. gumy, uszczelki, tuleje gumowo-metalowe - starzeją się niezależnie od przebiegu. Po kilku latach bezruchu, pojawią się na 80 % problemy ze sprawnością hamulców (nierówne działanie

Re: ja bym tam sienkę brał

przewiduje wymiany samych tulei. W czasach gdy mialem te taczke 1 (slownie: jeden) wahacz kosztowal 420 zl - teraz podobno stanialy. Sa rowniez dostepne zamienniki, ale jesli oryginal ma legendarna trwalosc, to trudno mi sobie wyobrazic wyzsza w zamienniku. To co, wymieniles rzeczywiscie jest normalne. Byc

Re: Fiat Stilo Mulit Vagon czy Citroen Xsara Pica

picasso znam z opini kolegi z serwisu citroena - podobno najmniej sie psuja (wraz z C4). stilo 1,9 JTD jezdza u mnie w pracy (chyba 8 sztuk, wszystkie kombi). i niestety maja kiepska opinie: tuleje w tylnym zawieszeniu padaja strasznie szybko, tarcze hamulcowe we wszystkich egzemplarzach

Re: Do jakiej sumy kupilibyście używany samochód

vogon.jeltz napisał: > > Nie należę do tych, co czekają, aż przedmiot się rozpadnie. > > Ej, ale ja też regularnie serwisuję zawieszenie i wymieniam sworznie, tuleje cz > y łączniki (jak ktoś jeździ po Wrocławiu, to wie dlaczego). Ale nie przyszłoby > mi do głowy wymieniać

Re: Fiat Stilo - kupić czy nie, oto jest pytanie

poszukiwaniu luzu w przekładni kierowniczej; 12. Sprawdzić czy wspomaganie w trybie City działa zauważalnie mocniej niż bez tego trybu; 13. Mając skręcone koła należy spojrzeć na stan osłon gumowych przy półośkach - porwana i zasmarowana guma wiąże się z kosztowną wymianą półosi; 14. Uklęknąć pod auto i

Re: Rekord awaryjności "Salonowca"

porazka. Wszak mialbyc to pojazd wlasnie na nasze drogi. Brak mozliwosci wymiany samych tulei wahacza to juz chamstwo pierwszej wody. Wycena wahacza na poziomie nieomal japonskiego samochodu to chamstwo do kwadratu. Nie ukrywam, ze jestem nieco przewraliwiony na punkcie luzow w zawieszeniu i ukladzie

Re: Nubira 1

zadnych problemów ze skrzynią biegów. Oczywiście samochód był serwisowany co 10 tys. w ASO. Przy ok. 50 tys., a potem 100 tys. było robione przednie zawieszenie pierwszy raz wymiana wahaczy, drugi raz wymiana jakichś tulei w wahaczach (wg zaleceń producenta w ASO) -drogi mamy jakie mamy. Raz przy ok

Re: Jaki olej - pytanie do eksperta

Samochód młody przebiegiem, nada się każdy syntetyk z górnej półki. Ale, ale... Jeżeli chcesz pojeździć swoim Peugeotem spokojnie jeszcze parę lat, to radzę wymieniać olej co 15 tys. km lub co rok. (Serwisanci pokręcą pewnie nosem, ale klient ma zawsze rację). Znam z pierwszej ręki (znajomi

Re: Dla kogo jest tak naprawde BMW ?

kłopotów. Pomimo przebiegu 220k km do wymiany były tylko przednie tuleje na wahaczach - koszt 50zł sztuka + robocizna 200zł od strony. 6. Konkurencja niemiecka (bo innej nie brałem pod uwagę) w granicach 40tys zł: Audi A4 1,9TDI (2,5 odpadł ze względów awaryjności) - głośność silnika słyszana w środku

pare opinii o volvo;-)

Ogólnie jestem zadowolony jak reszta ale za ta cene mozna dostac lepszy samochód na polskim rynku. Posiadam 1.8 - 98r- jak u wszystkich problem ze wstecznym i zchodzi laminat na tapicerce bocznych drzwi(mógl by byc lepszy material) Autor: michuuus Data: 15.05.2003 21:00 Opinia: mam

Wydarzenia na tle

No ja też miałem ten problem, tym bardziej, że mam 145 - podobno najbardziej awaryjny z katalogu "Najawryjniejsze samochody Drogi Mlecznej". Pocieszałem się tym , że musiałem w tydzień po wyjeździe z salonu dokręcić bok kokpitu. Dobry humor i samopoczucie popsuł mi kolega z Corollą

Re: Do lopi1

nieokreślonej. Następnym autem było E36 318iS - także ani razu nie zepsuło się podczas eksploatacji. Zużycie oleju minimalne (136KM mocy w zupełności wystarcza do wyprzedzania na naszych drogach). Natomiast jeden mankament na naszych drogach to tuleje zawieszenia. Część nie jest droga natomiast wymiana dość

Re: Co sądzicie o Vectrze 1.6 z 1999 - opinie

, czego po aucie oczekujesz - jeżeli wystarcza ci stukonny silnik (zakładam, że to 1.6 16v), to wszystko w porządku. wnętrze auta jest przestronne, dość dobrze wykonane, samochód prezentuje się nieźle. muszę się zgodzić z bishopem w kwestii zawieszenia - w vectrach padają tuleje pływające (po trzy na

Proszę o przeczytanie i radę!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

aż wreszcie motor zapali. Jadę do elektryka od rozruszników.Bierze go na warsztat diagnoza: wirnik przegrzany do wymiany,szczotko- trzymacze do wymiany koszt około 350zł.Jedynie co mi radzi to,to że przesmaruję tuleje i będzie po sprawie,jak na jego doświadczenie to powinno pomóc.Koszt około 100

Proszę o przeczytanie!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!

aż wreszcie motor zapali. Jadę do elektryka od rozruszników.Bierze go na warsztat diagnoza: wirnik przegrzany do wymiany,szczotko- trzymacze do wymiany koszt około 350zł.Jedynie co mi radzi to,to że przesmaruję tuleje i będzie po sprawie,jak na jego doświadczenie to powinno pomóc.Koszt około 100

Re: kawetia bezpieczenstwa czynnego

wiemy wiec ze zarowno z bezpieczenstwem czynnym jak i biernym raczej chudo. wybralem co sensowniejsze-ale krytyczne- opnie wlascicieli z czasow gdy auto pachnialo jeszcze swiezoscia: Nubira I 2.0 CDX Wahacze przednie-nie do zaakceptowania, co 40tys. wymiana, lšczniki stabilizatora co 70tys

Re: Alfa 156 - opinie (tylko) użytkowników

Alfa 156 SportWagon 1.8 rocznik 2000. Pierwszy właściciel. Dotychczasowe problemy w użytkowaniu auta: - wymiana gwarancyjna wzmacniacza antenowego radia - wymiana tulei gumowych tylne zawieszenie na mój koszt po gwarancji - falowanie obrotów na biegu jałowym po uruchomieniu auta (tzw. trans

Re: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI?????

+ wymiana takich tulei przy drazku zmiany biegow ktore sie szybko wyrabiaja (koszt tych tulei to 2x 15 PLN) a dzwignia zmiany biegow pracuje po takim zabiegu nieporownywalnie lepiej, to koszt rzedu 700-800 PLN. Przy przebiegu okolo 90-100 tys km wymieniane byly tarcze hamulcowe (ich grubosc juz

Re: Czy to prawda o Punto?

krakus.mp napisał: > Gość portalu: Puntiac napisał(a): > > > Dziękuję bardzo za informacje. > > Samochód rzeczywiście ściąga w jedną stronę (w lewo) - a może jest źle > > ustawiona zbieżność?. Mechanik rzeczywiście stwierdził że powybijane są > > stworznie

Re: Fiat Stilo

- porwana i zasmarowana guma wiąże się z kosztowną wymianą półosi; 14. Uklęknąć pod auto i sprawdzić stan układu wydechowego; 15. Wzrokowo sprawdzić czy ładnie, prosto i świeżo wygląda guma w tulejach tyknej belki; 16. Zobaczyć czy z okolic silnika i skrzyni biegów nie ma żadnych wycieków; pod maska i z

o rany. Co za ludzie! A chociaz probowales?

) WYMIANA PIERSCIENI WYMAGA ROZKECANIA KORB!! - I dlatego tego nie polecam!! Dlatego nie ruszamy silnika tak dlugo jak sie da! Nie dawac tego do zadnego warsztatu. Szkoda silnika! Jesli da sie ratowac silnik wynalazkami, to tak trzeba robic, a nie wysylac przyzwoitego samochodu na remont, ktorego pewnie

Fiat Punto - tragedia!!!

Jestem nieszczęśliwym posiadaczem Fiata Punto, rocznik 96 (XII), 106 tyś km przebiegu. I powiem, że jestem tym samochodem załamany, po prostu. Kupiłem go trzy lata temu od teścia, samochód wówczas 4 letni, zaledwie 38 tyś km przebiegu, ale juz wtedy trzeba było wymienić tylne amortyzatory i

Re: Fiat Stilo - warto??

bez tego trybu; 13. Mając skręcone koła należy spojrzeć na stan osłon gumowych przy półośkach - porwana i zasmarowana guma wiąże się z kosztowną wymianą półosi; 14. Uklęknąć pod auto i sprawdzić stan układu wydechowego; 15. Wzrokowo sprawdzić czy ładnie, prosto i świeżo wygląda guma w tulejach tyknej

Re: Escort 1998-2000: opinie, przygody, dane!

drogi drążki stabilizacyjne, tuleje gumowe do wymiany na dzień dobry innaczej stuka niemiłosiernie poza tym niski komfort jazdy (chyba że ktoś tak lubi mi nie odpowiada po prostu jest za twarde), szybciutko rdzewiejący tłumik z tego co wiem Focusy też mają ten sam problem. Aby nie było że to jakiś

Re: Kto jeździ fiatem stilo?

zawieszeniem - szybko wybijają się łączniki stabilizatora (koszt wymiany w ASO 151 zł) i często wymiany wymagał sam stabilizator. Do połowy 2002 r. miał niewymienne plastikowe tuleje - wymiana w ASO to koszt 340 zł. Trwałość pierścieni i gładzi cylindrycznych nie budzi zastrzeżeń. Gorzej z uszczelką pod

Literatura do samochodów zabytkowych i nowszych

prądnicy, Regulacja regulatora prądnicy, Naprawa obwodu zasilania z prądnicą prądu zmiennego, Sprawdzanie działania prądnicy w samochodzie, Niedomagania diodowego prostownika, Sprawdzanie i wymiana diod prostownika, Sprawdzanie i naprawa prądnicy, Sprawdzanie i naprawa regulatora napięcia

...i odpowiedź ;-)

zawieszenie tych aut dobrze wytrzymuje nasze drogi? No to zawieszenie masz takie, jak u mnie. :-) Jak dotąd, po 80000km wymieniłem dwie tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy. Koszt w ASO - 300zł z wymianą. Czyli zawieszenie wytrzymuje :-) A przy tym jest to zawieszenie dwuwahaczowe, duża rzadkość w tej

Re: pytanie - zakup alfy 156

najgorsze i wymienić ten element. Dieler Fiata przejechał się na początku z okresami przebiegu wymiany. Sprawa wadiatora to kwestia wymiany elementu. Powiem tak . Pol-Car w poznaniu wycenił mi zakup tego dzieła wraz z wymianą za ok.~1500 zeta. Prywatny diler Fiata w Łęczycy koło Poznania wykonuje ten

13.000 km z citroenem C5. (długie)

moja „sportowa” Fabia 1,2 HTP po niespełna 4 latach eksploatacji i przebiegu mniej więcej równym 100 tys. km zaczęła się głośno i często dopominać o wymianę coraz to innych elementów. Jako, że należę do osób, które raczej o auto dbają i serwisują je jak należy, stwierdziłem, że chyba trochę

Re: Uno - co sądzicie.

problemów. Od zeszłego roku zaczęły się stuki w prawym przednim kole (prawdopodobnie tuleje metalowo-gumowe do wymiany) i samochód zaczęło ściągać na lewo (po zmianie opon z zimowych na letnie). Zamieniłem więc oponki z lewej na prawą i juz tylko nieznacznie ściągało. w kwietniu z samochodem się

Re: Rozważam zakup 307SW - będę wdzięczny za opinie.

paliwa (uderza o belkę zawieszenia) - zauważyłem pęknięcie obudowy 3-go stopu - ciężko pracuje opuszczanie szyby w drzwiach kierowcy (słychać tarcie) - pomimo wymiany układu wydechowego samochód w dalszym ciągu "buczy" około 2500 obr. - moim zdaniem rezonuje inny niż tłumik element

Re: Pieniądze podatnika

, znaczy się do osiągnięcia przez silnik optymalnej temperatury pracy może zachodzić proces korozji gładzi cylindrów, pierścieni i innych wewnętrznych elementów silnika (stalowych oczywiście) co się wiąże z tzw. małym remontem kapitalnym - wymiana tulei cylindrowych wymiana pierścieni, no i nie wiem co

Re: Mercedes 123 tzw beczka czy Lanos ?

To wszystko są co najmniej przyzwoite samochody! Golf III - duże ryzyko trafienia na powypadkowy, sporo egzemplarzy zajechanych, z „nielegalną” przeszłością. Pod każdym względem to dobry samochód, prowadzący się bardzo pewnie, wygodny, ergonomiczny. Tyle że jakiś taki smutnawy

Re: PUNTO 1.2 16V SPORTING 98r. - CZY TO DOBRY WÓ

kierowniczą ( czy nie "lata" góra - dół czyli wybite tuleje plastikowe w kolumnie ) 2. Hamulce - czy równomiernie hamuje , wycieki płynu itp, stan i grubość tarcz ... Zapytać się, czy auto było w ASO na "kampanii 4400" - wymiana lub konserwacja padliwych ( rdzewiejących ) przewodów

Re: Rozważam zakup 307SW - będę wdzięczny za opinie.

; - ciężko pracuje opuszczanie szyby w drzwiach kierowcy (słychać tarcie) > - pomimo wymiany układu wydechowego samochód w dalszym ciągu "buczy" > około > 2500 obr. - moim zdaniem rezonuje inny niż tłumik element > - zakłócenia w pracy wycieraczek przy maksymalnej szybkości wycierania

Rozrząd Knighta

się zarówno na obwodzie cylindra (blisko głowicy) jak i w specjalnej tulei znajdującej się pomiędzy tłokiem a cylindrem silnika. Ta dodatkowa tuleja sterująca otwarciem okien pełni (wraz z układem sterującym) rolę rozrządu. Przez okna dolotowe (ssące) dostaje sie do silnika ładunek (mieszanka), przez okna

Laystall Engineering

w Liverpoolu. Laystall produkował wały korbowe, które były używane w Bentleyach wygrywających 24h Le Mans, a także w samochodzie, którym J. G. Parry-Thomas pobił rekord prędkości. W 1938 roku nowym właścicielem firmy został Joshua Bigwood. W trakcie II wojny światowej Laystall wytwarzał części do lotniczych

Pit-stop

podczas wyścigu. Postoje w boksie przez to stały się krótsze, a wymiana 4 kół często trwa poniżej 3 sekund. Rekordowym czasem może się poszczycić zespół Red Bull Racing, który podczas GP USA na torze w Austin w 2013 roku, w samochodzie swojego kierowcy Marka Webbera wymienił 4 koła w czasie 1,923 sekundyRed Bull

Tuning samochodów

i właściwości jezdnych. Modyfikacje układu napędowego i paliwowego mają na celu otrzymanie większej mocy, większego momentu obrotowego, a dzięki temu osiągnięcie większych przyspieszeń i większej prędkości maksymalnej. Mogą to być na przykład: wymiana tłoków i korbowodów na bardziej wytrzymałe umożliwiające

Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski

sam znajduje się w samochodzie podczas podjazdu (bez pilota), samochody są wyposażone w opony typu slick, zawodnicy są podzieleni na klasy wg pojemności i stopnia modyfikacji pojazdu. GrupyNajmocniejszą grupa jest od jakiegoś czasu grupa E przekształcona z poprzedniej grupy H, gdzie startujący pojazd

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.