współczynnik cx wzór

Filip Trusz

Najciekawsze koncepty Mercedesa

Najciekawsze koncepty Mercedesa

Dzisiaj postanowiliśmy wziąć na tapetę najciekawsze koncepty spod znaku trójramiennej gwiazdy. Specjalnie wybraliśmy te najbardziej nietypowe i nowatorskie pomysły, pomijając projekty "przyziemnych" samochodów.

50 lat studia projektowego Opla | Najciekawsze projekty

Swoje 50 urodziny obchodzi właśnie jedno z największych studiów projektowych na Starym Kontynencie - ośrodek Opla w Russelsheim. Przyjrzymy się historii studia i konceptom, jakie powstały tam przez minione pół wieku

Nowy Nissan Qashqai | Prezentacja modelu

Zaprojektowanie samochodu, który stanie się hitem sprzedaży to niezwykle trudna sztuka, ale jeszcze trudniejszym wyzwaniem jest stworzenie jego udanego następcy. Przed takim zadaniem stanął Nissan, pracując nad drugą generacją modelu Qashqai. Czy nowy crossover powtórzy sukces swojego niezwykle popularnego poprzednika? Ma na to spore szanse

Citroën C6

niewiele ponad 200. Zagadkowo wygląda przy tym możliwość ustawienia limitu prędkości na poziomie 254 km/h. Nie pomaga nawet bardzo niski współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,31. Chociaż w przypadku Citroëna aerodynamika to obowiązkowy punkt programu. Za wzór w tej dziedzinie uchodził już DS, a tam

Renault Laguna FL

Współczynnik Cx 0,29-0,32 Masa własna (kg) 1320 Pojemność bagażnika (l) 430-1340 Zawieszenie przednie kolumny McPhersona

Nieudane ataki na klasę premium

Nieudane ataki na klasę premium

przednie koła. Bezpośrednią konkurencją Millenii był także produkowany do dziś Nissan Maxima i opisywany tutaj Oldsmobile Aurora. Model wyróżniała dopracowana karoseria z wąskimi szparami nadwozia i specjalnie poprowadzonymi odpływami wody (współczynnik oporu powietrza Cx=0,29), bogate wyposażenie oraz

Peugeot 1007 1,4 HDi

Długość/szerokość/wysokość (cm) 373,1/182,6/162 Rozstaw osi (cm) 231,5 Współczynnik oporu powietrza (Cx) 0,3 Masa własna (kg

Honda Accord 2.4 Executive

Honda Accord 2.4 Executive

najmniejszym w swojej klasie współczynnikiem oporu powietrza - Cx 0,26. Pozwoliło to nie tylko zmniejszyć zużycie paliwa, ale i zdecydowanie obniżyć poziom hałasu w kabinie.Czym chata bogataAccord dopiero co pojawił się na polskim rynku. Za testowaną przez nas wersję Executive 2,4 l trzeba zapłacić 117 400 zł

Jeep Grand Cherokee WK - test | Pierwsza jazda

tego samego dnia będę testował wersję Granda z 5,7-litrowym HEMI nie studzi moich emocji. Diesel CRD jest: a) szybki, b) dynamiczny w każdym zakresie obrotów, i c) cichy (za to oprócz technologii silnika i materiałów wygłuszających, odpowiada także niski współczynnik oporu powietrza Cx, który udało się

Opór powietrza

częścią znajdującą się w „cieniu” aerodynamicznym. W rejonach, gdzie strumień powietrza odrywa się od ciała opływowego, występują silne zawirowania, tym większe im mniej opływowy kształt podlega działaniu strumienia powietrza. Doskonałość aerodynamiczną kształtów określa współczynnik Cx

Człowieku czy ty kiedykolwiek widziałeś coś

płaszczyzną prostopadle do kierunku ruch, to i tak ta kwadratowa zależność od prędkości zniweluje wpływ oporu powietrza). Siła oporu powietrza wyraża się wzorem Fop=0.5 * Cx * ρ * S * V² Cx - współczynnik zależny od kształtu ciała ρ - gęstość powietrza S - powierzchnia fragmentu V - prędkość

Re: Formuła 1: Odcięli im skrzydła. Przednie skrz

> no to rewolucja w fizyce !!! > trzeba bedzie wywalic -ze wzoru na sile oporu powietrza - pole powierzchni > przektoju poprzecznego Nie. wystarczy do porównania dodać współczynnik siły oporu (Cx) - diametralnie różny dla różnych kształtów. To on powoduje, że mały spadochron daje większy

Ile trzeba więcej KM żeby...

leciał najwięcej 110 a teraz wyciąga 116. Wiem że do tych obliczeń trzeba znać wagę i współczynnik Cx. Waży 1 tonę (930kg wóz i 70kg ja) a Cx zakładam że jest jakieś 0,3 bo to nie jest zbyt opływowe nadwozie. Wiem że jest na to wzór więc jak ktoś zna to niech mi pomoże proszę.

Obliczenia teoretyczne ...

Siła nośna skrzydła wyraża się wzorem: Fn = Cy *0.5 * ρ * S * V² Przyjmijmy dane Cy (15.7°)=1.9 - współczynnik siły nośnej ρ = 1.22 - gęstość powietrza blisko ziemi {kg/m3} S = 18 m² - powierzchnia fragmentu skrzydła {m2} V - prędkość względem powietrza {m/s} Siła oporu

Re: 140 km/h na autostradzie

,5). Wzrost był prawie taki, jak wzrost prędkości! Jednak jego max na gazie to jakieś 160, więc wzrost spalania trochę większy. Ale znaczenie tu miały raczej obroty silnika i nieefektywne jego wykorzystanie (powyżej max momentu obr), a nie współczynnik Cx oporu powietrza, który przy tych prędkościach jest

Re: opór aerodynamiczny - jak sie zmienia?

typson napisał: > Skąd bierze sie kwadrat w oporze powiewtrza? A skąd szescian w poborze mocy? wzór na siłe oporu powietrza : 1. F(p) = 1/2 * Cx * S * g * V^2 Cx - współczynnik kształtu (bezwymiarowy) S - powierzchnia czołowa (najwieksza pow. przekroju poprzecznego) g - gęstość powietrza V

Re: (R)- różniczkując graficznie...

przestaje regulować prędkość. Normalnie s > amolot leci w równowadze > > P+m*g*sin(α)=0.5*Cx*ρ*S*V² > > P - ciąg silników > m - aktualna masa samolotu > g - przyspieszenie ziemskie > α - kąt zniżania - nachylenie ścieżki > Cx - współczynnik oporu czołowego

Re: Hmm...

). Aktualna prędkość V wynika ze stanu stalonego: X=F X - siła oporu czołowego = 0.5*Cx(α)*ρ*S*V² Cx(α) - współczynnik oporu czołowego (zakres wartości zależy od konfiguracji klap, wypuszczenia podwozia) F - siła napędzająca samolot = Fc - m*g*sin(β) Fc - siła ciągu

Re: (R)- różniczkując graficznie...

równowadze P+m*g*sin(α)=0.5*Cx*ρ*S*V² P - ciąg silników m - aktualna masa samolotu g - przyspieszenie ziemskie α - kąt zniżania - nachylenie ścieżki Cx - współczynnik oporu czołowego (zmienia się z kątem natarcia skrzydła i konfiguracją, wypuszczeniem podwozia) ρ - gęstość

Stary wątek odgrzebany

samochodu osobowego można - też w przybliżeniu - dla potrzeb zgrubnej oceny zjawisk - stosować dla ‘bolidu’ F1. Wynika to stąd, że iloraz Cx i S (współczynnika oporu i powierzchni odniesienia) jest zbliżony, bo F1 musi generować ten wielki docisk, co zgodnie z prawami aerodynamiki musi

Trochę teorii nie zaszkodzi..

opisania oporu kształtu można się posłużyć wzorem: Px=(V*V*r*S*Cx)/2 Px- siła oporu S -powierzchnia czołowa Cx - bezwymiarowy współczynnik siły oporu, który zależy od geometrii, (obecnie w przyzwoitych autach ok. 0,3) bez extra bagażników na dachu :( r - gęstość powietrza - tu dygresja ;to powód, że

do ortodoxa; innym radze nie czytac

powietrza. Tak dla sprostowania, to jej wielkość (zostawmy oznaczenie przyjęte przez murowanego) O=cxhsv2 gdzie cx- to współczynnik kształtu , s- to przekrój poprzeczny , h to gęstość powietrza v to prędkość narciarza. Jak widać opór powietrza jest proporcjonalny nie do prędkości, ale do kwadratu

Czytać może każdy, bo temat prosty :)

; @@@@@ > > Oparta jest ona > właśnie na decydującym w tym przypadku działaniu siły oporu powietrza. > Tak dla sprostowania, to jej wielkość (zostawmy oznaczenie przyjęte > przez murowanego) O=cxhsv2 gdzie cx- to współczynnik kształtu , s- to przekrój > poprzeczny , h to gęstość

Cx

Współczynnik oporu \, C_x \, (Cd, Cw) ? współczynnik czołowego oporu aerodynamicznego dla pojazdów mechanicznych. Współczynnik oporu powietrza Cx, uzależniony jest jedynie od kształtu danego obiektutechnika jazdy [1].

Citroën CX

, co gwarantowało znakomity komfort podróżowania. Nazwa pojazdu pochodzi od współczynnika siły oporu aerodynamicznego, oznaczanego powszechnie Cx. Dla tego modelu współczynnik ten osiąga rekordową jak na ówczesne czasy wartość ~0,3. W samochodzie zastosowano nowatorskie wspomaganie kierownicy DIRAVI, użyte

Wzór czteroczynnikowy

Wzór czteroczynnikowy – wzór stosowany w fizyce reaktorów jądrowych, w celu obliczenia nieskończonego współczynnika mnożenia neutronów. Znajomość tego wskaźnika jest niezbędna do określenia stanu pracy reaktora.Wzór czteroczynnikowy to iloczyn czterech wielkości niezależnych od siebie

Wzór sześcioczynnikowy

neutronów termicznych, p – prawdopodobieństwo uniknięcia wychwytu rezonansowego, \varepsilon – współczynnik mnożenia neutronów prędkich, Dokładny ich opis został przedstawiony w artykule wzór czteroczynnikowy Prawdopodobieństwo braku ucieczki prędkich neutronówPrawdopodobieństwo braku ucieczki

Wzór Iszkowskiego

Wzór Iszkowskiego to wzór empiryczny, umożliwiający obliczenie przybliżonej wartości przepływu średniego (średniej wody) w danym profilu cieku.Wzór ten – jako wzór empiryczny – może być zastosowany do obliczeń w przypadku, gdy brak jest odpowiednich danych hydrometrycznych (stan

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.