tuleje wahaczy

mkm

Podwozie | Jak dbać o układ jezdny

Podwozie | Jak dbać o układ jezdny

Układ jezdny pracuje bardzo ciężko i trzeba często go doglądać. Szczególnie w polskich realiach, ze względu na wyjątkowo dziurawe drogi

Nissan Primera (2001 - 2007) - opinie Moto.pl

Trzecia i zarazem ostatnia generacja Primery to samochód bliższy autom francuskim niż japońskim - ładnie wygląda ale potrafi być kapryśny

80 lat od premiery Skody Superb

Superb pojawił się w dziejach marki dokładnie przed 80 laty, w celu podobnym jak współcześnie - zwieńczenia oferty modelowej. Samochód miał emanować luksusem i prestiżem - jednak nie na miarę wcześniejszych modeli 25/100 (licencja Hispano-Suiza), czy skonstruowanego samodzielnie 860 - lecz czynić to adekwatnie do globalnie niełatwego pod względem ekonomicznym początku lat 30. XX wieku

Toyota Corolla e90 | Kosztorys napraw

Toyota Corolla e90 | Kosztorys napraw

, tuleje tylnych wahaczy popularnie zwanych silentblockami. Dla pełni szczęścia wymieniono także cztery sprężyny.Podczas długoletniej historii prezentowanej Toyoty wymieniana była przednia szyba. Niestety operacja ta nie była wykonana poprawnie i dlatego wstawiona została nowa uszczelka oczywiście również

Projekt Skoda Š935 | Autostradą w przyszłość

Projekt Skoda Š935 | Autostradą w przyszłość

eksponowanych zbiorach muzeum. Dane techniczne prototypu ŠKODA Š935 (Typ 935), 1935 silnik: przeciwsobny (bokser), czterocylindrowy, rozrząd OHV, aluminiowy blok z wymiennymi tulejami cylindrów, chłodzony cieczą, chłodnica naporowa z przodu pojazdu, umieszczony wzdłużnie z tyłu, przed osią

Mercedes A W169 (2004 - 2012) - opinie Moto.pl

Mercedes A W169 (2004 - 2012) - opinie Moto.pl

napędowych.Podwozie Przednie zawieszenie nie wytrzymuje zbyt długo kontaktu z dziurawymi, polskimi drogami. Szybko zużywają się końcówki drążków kierowniczych oraz sworznie i tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy. Elementy wahaczy można jednak wymieniać, co upraszcza naprawy i obniża ich koszty. Czasami odmawia

Citroen C4 (2004 - 2011) - opinie Moto.pl

Citroen C4 (2004 - 2011) - opinie Moto.pl

silniku 1.6 HDI turbina nie grzeszy trwałością. Podczas typowo miejskiej ekploatacji szybko zapychają się filtry cząstek stałych, zmuszając właścicieli C4 do odwiedzenia warsztatu. Podwozie Szczególnie szybko zużywają się tuleje i łączniki stabilizatora, łatwo wybijają się też tuleje przednich wahaczy

Gwarancja | Kto da więcej?

Gwarancja | Kto da więcej?

naprawy zawieszenia czy układu przeniesienia napędu jest w błędzie. Maksymalny czas gwarancji to 2 lata lub 40 tys. km. Dotyczy to elementów zawieszenia (np. tuleje metalowo-gumowe), układu kierowniczego (np. końcówki drążków), przeniesienia napędu (np. osłony półosi) i wydechowego (z filtrem cząstek

Saab 9-3 (1998-2003) - opinie Moto.pl

Saab 9-3 (1998-2003) - opinie Moto.pl

tulei wahaczy oraz łączników stabilizatora co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów Awaryjność Saab 9-3 to samochód dopracowany, o dobrym poziomie niezawodności, słynący z solidnego nadwozia i dbałości o bezpieczeństwo. Niewielki drobiazg w postaci odmy skrzyni korbowej zmusił jednak firmę do

Ford Ka (1996-2008) - opinie Moto.pl

Ford Ka (1996-2008) - opinie Moto.pl

się silentbloki przednich wahaczy. Nie warto na nich oszczędzać, jeśli zareagujemy na ich zużycie nie będziemy musieli wmieniać kompletnych wahaczy. Tuleje metalowo-gumowe można bowiem wymienić w wyspecjalizowanym warsztacie przy pomocy prasy. Dopiero kilkakrotna wymiana silentbloków powoduje na tyle

Peugeot 206 (1998-2006)	- opinie Moto.pl

Peugeot 206 (1998-2006) - opinie Moto.pl

dróg prowadzi do szybkiego zużycia łączników przedniego stabilizatora i tulei przednich wahaczy. Naprawa obejmuje, niestety, wymianę kompletnych wahaczy, fachowcy przestrzegają przed próbami napraw samych tulei. Łożyska tylnej belki wytrzymują ok. 100 tys. km. Po tym przebiegu trzeba liczyć się z ich

Subaru WRX STI | Pierwsza jazda | Poprawiona ikona

Subaru WRX STI | Pierwsza jazda | Poprawiona ikona

podzespoły jak tuleje, stabilizatory, sprężyny, wahaczy i punktów ich mocowania. W sumie sztywność poprzeczna zawieszenia wzrosła o 14% z przodu 38% z tyłu. I o ile procenty są trudno wyczuwalne, to świetne prowadzenie czuć od razu. Summa Summarum Nowe wcielenie WRX STI to samochód na pewno nie idealny, ale

Suzuki Liana (2001-2007) - opinie Moto.pl

Suzuki Liana (2001-2007) - opinie Moto.pl

stosunkowo trwałe, szybszemu zużyciu ulegają tuleje przednich wahaczy i elementy stabilizatorów (łączniki i mocowania). Awaryjność Wszystkie Liany produkowane były w Japonii. To samo w sobie jeszcze nie jest gwarantem wysokiej jakości wykonania, ale w tym przypadku nie ma się czym martwić. Nie ma czegoś

Która generacja BMW serii 3 jest najlepsza

Która generacja BMW serii 3 jest najlepsza

zużywają się przeguby wału napędowego, w podwoziu zaś metalowo-gumowe tuleje wahaczy. Z wymianą silentbloków nie wolno zwlekać, bowiem skutkuje to poważniejszymi i droższymi naprawami zawieszeń.»> Najpopularniejszy sedan wśród używanych z importu: BMW 320 już od... « Zrealizuj swoje marzenie

Opel Vectra C (2002-2008) - opinie Moto.pl

Opel Vectra C (2002-2008) - opinie Moto.pl

we tuleje przednich i tylnych wahaczy (silentbloki), końcówki drążków kierowniczych i łączniki stabilizatora. Trwałość tych elementów jest lepsza w egzemplarzach produkowanych po 2005 r. Wielowahaczowe zawieszenie tylne na dziurawych drogach łatwo traci prawidłową geometrię, czego efektem jest

Peugeot 106 (1991-2004) - opinie Moto.pl

Peugeot 106 (1991-2004) - opinie Moto.pl

ich stan.ZawieszeniePeugeot 106 nie lubi dziurawych dróg, dlatego w Polsce szybko wybijają się tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy, zwłaszcza w wersji z silnikiem Diesla (ciężki przód). Stałego dozoru wymagają łożyska wahaczy osadzone w belce tylnego zawieszenia. Wytrzymują ledwie kilkadziesiąt

Alfa Romeo 156 (1997-2005) - opinie Moto.pl

Alfa Romeo 156 (1997-2005) - opinie Moto.pl

napinająca).UKŁAD HAMULCOWYSzwankują czujniki systemu przeciwpoślizgowego ABS. Przednie tarcze hamulcowe mogą się przegrzewać, ale ten problem pojawia się najczęściej przy nieoryginalnych klockach hamulcowych.ZAWIESZENIESzybko zużywają się tuleje metalowo-gumowe w wahaczach, i to nie tylko przedniego

Toyota Corolla Verso (2001-2009) - opinie Moto.pl

Toyota Corolla Verso (2001-2009) - opinie Moto.pl

zawieszeń są w większości trwałe, a na dodatek łatwo można wymieniać sworznie wahaczy przednich i tuleje metalowo-gumowe. Najgorzej pod względem trwałości wypadają amortyzatory.SilnikiBenzynowce zaliczają się do konstrukcji wyjątkowo mało awaryjnych, podobnie jak ich osprzęt. W wersji 1.8 pojawia się czasem

Ford Mondeo (2007-2013) - opinie Moto.pl

Ford Mondeo (2007-2013) - opinie Moto.pl

tulei wahaczy, ale taka naprawa nie jest ani skomplikowana ani kosztowna. Większych wydatków związanych z obsługą i naprawami trzeba spodziewać się w wersjach z regulowaną siłą tłumienia i z elektrycznym hamulcem pomocniczym.SilnikiBenzynowe silniki Forda spisują się bardzo przyzwoicie. Czasami tylko

Audi 80 (1986-1995) - opinie Moto.pl

Audi 80 (1986-1995) - opinie Moto.pl

tysięcy kilometrów. Jako pierwsze kończą swój żywot końcówki drążków kierowniczych i łączniki przedniego stabilizatora. Później wymienić trzeba także tuleje wahaczy. Naprawy są proste i niedrogie. W układzie hamulcowym kłopotów mogą przysporzyć nieszczelne przewody i zapiekające się zaciski przy tylnych

Citroen Xsara Picasso (1999-2008) - opinie Moto.pl

Citroen Xsara Picasso (1999-2008) - opinie Moto.pl

eksploatację na dziurawych polskich drogach. Często trzeba wymieniać łączniki stabilizatora i sworznie przednich wahaczy (stanowią komplet z wahaczami, wymiana jest droga). Niewiele więcej wytrzymują metalowo-gumowe tuleje wahaczy tylnych. Małą trwałość mają oryginalne amortyzatory. Podczas jazdy próbnej

Renault Clio (2005 - 2012) - test | Opinie Moto.pl

Renault Clio (2005 - 2012) - test | Opinie Moto.pl

zestrojone i zapewniają bardzo dobry komfort jazdy. Nie są jednak trwałe. Szybko wybijają się górne łożyska kolumn przedniego zawieszenia, metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy i łączniki stabilizatora. Mało trwałe są też łożyska piast kół. Przednie można wymienić tanio, tylne są zespolone z tarczami i

Honda Accord (1993-1998) - opinie Moto.pl

Honda Accord (1993-1998) - opinie Moto.pl

wentylacji. W deszczowe dni, w wersjach bez klimatyzacji, trudno usunąć parę wodną z szyb.PodwoziePrzednie zawieszenie jest mało kłopotliwe i zazwyczaj wymaga jedynie regularnej wymiany końcówek drążków kierowniczych. Gorzej z tylnym zawieszeniem wielowahaczowym. Górne wahacze przy tylnej osi często

Renault Laguna III (2007 - 2013) - opinie Moto.pl

trwałości niektórych elementów. Laguna III nie jest wyjątkiem. W przednim zawieszeniu szybko zużywają się łączniki stabilizatora i sworznie wahaczy. Wciąż trzeba się liczyć ze zużyciem tulei metalowo-gumowych belki tylnego zawieszenia, ale na szczęście ich trwałość jest sporo lepsza niż w Lagunie

Mitsubishi Pajero (1999-2006) - opinie Moto.pl

przebiegach.ZAWIESZENIEPrzednie zawieszenie jest raczej trwałe, chociaż na polskich drogach trzeba się liczyć z szybszym zużyciem końcówek drążków kierowniczych. Więcej uwagi wymagają tylne wahacze, a zwłaszcza stan metalowo-gumowych tulei (mogą być zapieczone). Diagnoza autoryzowanego warsztatu jest tutaj bezcenna, podobnie jak

Opel Astra I (1991-2002) - opinie Moto.pl

, podłużnice przy zbiorniku paliwa i elementy nośne pod silnikiem. Opel Astra III (2004-2011)PodwozieElementy zawieszeń są nadzwyczaj trwałe, nawet na polskich drogach. Wytrzymują ponad 100 tys. km, a przy spokojnej, uważnej jeździe nawet więcej. Jako pierwsze wymiany wymagają zazwyczaj tuleje metalowo-gumowe

Ford Mondeo (1996-2001) - opinie Moto.pl

mogą sprostać elementy przedniego zawieszenia. Szczególnie szybko wybijają się metalowo-gumowe tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych i gniazda kolumn resorująco-tłumiących Układ kierowniczyTypową usterką są luzy w przekładni kierowniczej. NadwozieW starszych

Fiat Albea (2002 - 2007) - opinie Moto.pl

mankament. Przednie zawieszenie nie grzeszy trwałością, tuleje wahaczy i sworznie, a także łączniki stabilizatora mogą wymagać wymiany już po 30 000 km. Niezbędne do naprawy części są jednak tanie i można je łatwo wymienić w każdym warsztacie.SilnikiKażdy z silników Albei ma swoje przypadłości. W

BMW X5 (1999-2006) - opinie Moto.pl

trwałe są przeguby kulowe (zwane tulejami pływającymi), łączące wahacz dwuramienny (dolny) ze wspornikiem koła a także poduszki ramy pomocniczej tylnego zawieszenia (belka pomocnicza). Nieprzyjemne piszczenie może zwiastować konieczność wymiany wahaczy poprzecznych (górnych). Szczególnie kosztowne są

Renault Scenic II (2003-2010) - opinie Moto.pl

przedniego zawieszenia. Delikatne są również sworzenie wahaczy i silentbloki wahaczy. Jednak konstrukcja zawieszeń sprzyja tanim naprawom. Zarówno sworznie jak i tuleje metalowo-gumowe można wymieniać jako pojedyncze części.Instalacja elektrycznaPodobnie jak u poprzednika, może się tu zdarzyć niemal wszystko

Peugeot Partner (1996-2006) - opinie Moto.pl

sprawdzić złącza. Usterka może być naprawdę drobna. W awariach konkretnych elementów instalacji przodują elektryczne sterowniki szyb w drzwiach. ZawieszenieElementy podwozia nie radzą sobie zbyt dobrze z dziurawymi polskimi drogami. Szybkiemu zużyciu ulegają tuleje wahaczy i końcówki drążków kierowniczych

Nissan Qashqai (2006 - 2013) - opinie Moto.pl

, co obrazuje liczba przeprowadzonych nawrotowych akcji serwisowych. Pierwsza odbyła się już wiosną 2007 r. gdy stwierdzono możliwość odkręcania się sworzni przednich wahaczy od piast i utraty kontroli nad samochodem.Bestsellery polskiego rynkuWiosną 2008 r. przeprowadzono kolejną akcję w celu

Toyota Camry (1991 - 2001) - opinie Moto.pl

egzemplarz wymaga więc wyjątkowej czujności od kupującego. Podwozie Zawieszenia Camry to konstrukcje, w których część elementów odznacza się wysoką trwałością, a część trzeba wymieniać dość często. Na szczęście słabych punktów jest mało. Należą do nich metalowo-gumowe tuleje wahaczy i gumowe elementy

Nowa Lancia Ypsilon - wszystko, co chcielibyście o niej wiedzieć

bardziej elastyczne tuleje wahaczy przedniego zawieszenia.Mając na względzie komfort jazdy i lepsze wytłumienie hałasów przy zachowaniu dotychczasowych własności jezdnych - większe i bardziej elastyczne tuleje zastosowano także w belce skrętnej zawieszenia tylnego. Twardość tulei dobrano tak, aby polepszyć

Volvo 850 (1991-1997) - opinie Moto.pl

naprawia uszkodzenia według własnych (niskich) standardów.PodwozieZawieszenia modelu 850 nie wymagają szczególnych napraw. Wymienia się głównie metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy. Poważniejszym problemem są hamulce. Są niedostatecznie zwymiarowane jak na samochód o masie ponad 1300 kg. Kierowcy z

Renault Laguna I (1993-2000) - opinie Moto.pl

100 tys. km trzeba się liczyć z koniecznością poważnego remontu "automatu".ZawieszenieJeśli z okolic przednich kół dochodzą wyraźne i dźwięczne stuki, mogą świadczyć o wybitych tulejach metalowo-gumowych w wahaczach lub uszkodzeniu łączników przedniego stabilizatora. Jeśli są mocne, ale

Mercedes klasy C W203 (2000-2007) - opinie Moto.pl

awaryjne niż turbodiesle CDI.ZawieszenieSzybko zużywają się tuleje metalowo-gumowe, zwłaszcza w wahaczach podłużnych ze stopu lekkiego. W wahaczach poprzecznych, stalowych, trzeba z kolei często wymieniać sworznie (połączenie z piastą koła). Niską trwałością mają łączniki stabilizatora przedniej osi

Opel Astra III (2004-2011) - opinie Moto.pl

szczególnie kłopotliwe. Elementy podlegające najszybszemu zużyciu osiągają przyzwoite przebiegi a ich wymiana nie jest szczególnie kosztowna. Wystarczy zaopatrzyć się w typowe i niedrogie elementy (łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych, sworznie oraz metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy

Honda CRX (1983 - 1998) - opinie Moto.pl

nadwozia. W przypadku zadbanych egzemplarzy bez rdzy cena będzie sporo wyższa. Właściciele wliczają w cenę sprzedaży koszt remontu blacharki.PodwozieMetalowo-gumowe tuleje zarówno przednich jak i tylnych wahaczy nie są szczególnie trwałe. Gdy zaczynają skrzypieć można spodziewać się, że wkrótce trzeba

Land Rover Freelander (1997-2006) - opinie Moto.pl

napędowego, psuje się też siłownik w układzie hydraulicznego uruchamiania sprzęgła. Przy okazji wizyty w warsztacie można dokonać oceny również tych elementów. Ich stan trudno ocenić podczas jazdy próbnej.ZawieszenieNiespecjalnie trwałe są tuleje metalowo-gumowe tylnych wahaczy, sworznie przednich wahaczy

Citroen Xsara Picasso (1998-2006) - opinie Moto.pl

Podwozie Xsary Picasso źle znosi eksploatację na dziurawych polskich drogach. Często trzeba wymieniać łączniki stabilizatora i sworznie przednich wahaczy (stanowią komplet z wahaczami, wymiana jest droga). Niewiele więcej wytrzymują metalowo-gumowe tuleje wahaczy tylnych. Małą trwałość mają oryginalne

BMW 3 (1990-1998) E36 - opinie Moto.pl

się newralgiczne elementy zawieszeń: metalowo-gumowe tuleje i sworznie wahaczy, przekładnia kierownicza (początkowo są tylko wycieki), amortyzatory (zwłaszcza tylne). Układ hamulcowyWersje z mocniejszymi silnika mi legitymują się bardzo dobrymi osiąga mi. Ich hamulce wystawiane są często na trudną

Citroen Berlingo (1996-2010) - opinie Moto.pl

sprawdzić przed zakupem, czy drzwi działają prawidłowo.PodwozieElementy podwozia nie radzą sobie zbyt dobrze z dziurawymi, polskimi drogami. Szybkiemu zużyciu ulegają tuleje wahaczy, końcówki drążków kierowniczych, amortyzatory. Berlingo podobny jest pod tym względem do innych samochodów francuskich, w

Ford C-Max - test | Pierwsza jazda

aż tak daleko jak można by oczekiwać. Wsiadanie przez to wymaga przyzwyczajenia. Kwestia wprawy."Control Blade" - co to takiego? To znane fordowskie zawieszenie m.in. z amortyzatorami o zwiększonej średnicy i płaskim wahaczem ustalającym, stosowane z powodzeniem we wcześniejszych

Mazda 6 F/L - test | Pierwsza jazda

klientów, którzy narzekali na zbyt twarde zawieszenie. Teraz jest bardziej komfortowe i trzyma stabilność auta w ryzach. W tym celu, poza nowymi amortyzatorami zastosowano m.in. nowe tuleje przedniego stabilizatora oraz ograniczniki skoku zawieszenia. Zmieniono kąt pochylenia tulei w tylnych wahaczach oraz

Daewoo Nubira (1996-2002) - opinie Moto.pl

łączniki przedniego i tylnego stabilizatora oraz tuleje metalowo-gumowe w przednich wahaczach. Na szczęście nie trzeba już wymieniać kompletnych wahaczy jak dawniej. Z korzyścią dla portfela wymienia się jedynie tuleje. Podczas jazdy próbnej trzeba wychwycić luzy w zawieszeniu (samochód jest niestabilny

Audi A4 (1994-2004) - opinie Moto.pl

rozrządu. Z kolei w dieslach słabym punktem są koła zamachowe. ZAWIESZENIE Kłopoty z trwałością przedniego zawieszenia to domena egzemplarzy produkowanych do 2000 r. Najsłabszym punktem są metalowo-gumowe tuleje aluminiowych wahaczy, wymiana kompletnych elementów, niestety, sporo kosztuje. Po modernizacji

Fiat Uno (1983-2002) - opinie Moto.pl

automatyczna, bezstopniowa skrzynia przekładniowa w wersji Selecta.ZawieszenieTylne zawieszenie nie sprawia większych problemów, za to przednie wystawia nerwy na ciężką próbę. Szybko wbijają się metalowo-gumowe tuleje wahaczy, końcówki drążków kierowniczych i poduszki górnego mocowania kolumn resorująco

Fiat Siena/Palio Weekend (1996-2002) - opinie Moto.pl

samochodu trzeba sprawdzić działanie dmuchawy, czy działa ogrzewanie i czy na aluminiowym odlewie obudowy alternatora nie widać podejrzanych rys.ZawieszenieSłabym punktem są przednie wahacze. Szybko zużywają się w nich metalowo--gumowe elementy, ale ich wymiana jest tania i nie sprawia większych problemów

Alfa Romeo 145/146 (1994-2000) - opinie Moto.pl

przekroczeniu 4000 obr./min, prawdopodobnie uszkodzeniu uległ przepływomierz powietrza. Podobnie jak w boxerach dochodzi do rozszczelnień układu chłodzenia, zawodzą też pompy cieczy chłodzącej.ZawieszenieNajmniej trwałe są elementy przedniej osi, zwłaszcza tuleje wahaczy. Wybijają się szybko, a powstałe luzy

Citroën Saxo (1996-2003) - opinie Moto.pl

kilkaset złotych.ZawieszenieUkład jezdny w Saxo nie lubi polskich dróg. Szybko wybijają się sworznie przednich wahaczy (można wymienić same sworznie) i tuleje metalowo-gumowe (tzw. silentblocki). Ten proces ma jeszcze szybszy przebieg w dieslach ze względu na większą masę silnika. Niezbyt trwałe są również

Chrysler Voyager (2000-2007) - opinie Moto.pl

sprawdzić.ZawieszeniePodwozie nieźle znosi stan polskich dróg. Tuleje wahaczy wytrzymują zazwyczaj ponad 100 tys. km. Jeśli Voyager dużo jeździ po mieście, mogą one wymagać wymiany sporo wcześniej. Najkrótszą żywotność mają gumowe elementy stabilizatora (40-50 tys. km). Prawdziwy problem stanowi za to przekładnia kierownicza

Fiat Seicento (1998-2007) - opinie Moto.pl

-metalowe tuleje tylnych wahaczy. Wymiana kompletu tulei może pochłonąć kilkaset złotych. Podczas próbnej jazdy trzeba sprawdzić, czy w okolicach tylnych kół nie słychać podejrzanych stuków.Układ hamulcowyLinka hamulca pomocniczego łatwo się zaciera. Zatarciu mogą również ulegać elementy rozpierające

Mercedes klasy C (1993-2000) - opinie Moto.pl

centralny zamek.ZawieszenieNiemiecka solidność na polskich drogach poddana jest srogiej próbie. Wyboje i nierówności nic sobie nie robią z prestiżu Mercedesa. Szybko zużywają się sworznie i metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy, końcówki drążków kierowniczych, tuleje zwrotnic w tylnym zawieszeniu. Luzy w

Citroën C3 (2001-2009) - opinie Moto.pl

próbnej trzeba koniecznie sprawdzić działanie przekładni.ZawieszenieElementy podwozia nie są szczególnie trwałe. Najszybciej zużywają się łączniki stabilizatora, nieco później sworznie i metalowo-gumowe tuleje wahaczy. Amortyzatory mogą wymagać wymiany nawet po 50 tys. km. W egzemplarzach z lat 2002-03

Toyota Avensis II (2002-2008) - opinie Moto.pl

metalowo-gumowe tuleje wahaczy poprzecznych tylnej osi. Podczas jazdy próbnej trzeba koniecznie sprawdzić, czy z tyłu nie ma podejrzanych stuków. Z przodu newralgicznym punktem jest przekładnia kierownicza. Co prawda szybkie wybicie przekładni było charakterystyczne dla pierwszych roczników Avensisa II

Lancia Kappa (1994-2001) - opinie Moto.pl

szczególnie kłopotliwe. Szybkiemu zużyciu ulegają jedynie gumowo-metalowe tuleje wahaczy i łączniki przedniego stabilizatora. Wady zawieszeń zdradzą wyraźne stuki z okolic kół podczas jazdy próbnej. Przy okazji zwróćmy uwagę, czy nie pojawia się charakterystyczny szum zużytych łożysk w piastach kół.Instalacja

Volvo S40/V40 (1995-2004) - opinie Moto.pl

zużywają się tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy, łączniki stabilizatora oraz elementy gumowe w punktach mocowania stabilizatora przedniej osi. Ciekawostkę stanowi to, że zmodernizowane w 1998 r. górne mocowania kolumn przedniego zawieszenia są mniej trwałe od stosowanych wcześniej. Wielowahaczowe

Ford Fiesta (1995-2001) - opinie Moto.pl

tuleje przednich wahaczy. Jeśli nie zrobimy tego na czas, konieczna będzie kosztowna wymiana kompletnych wahaczy. Niezbyt trwałe są łączniki i gumowe elementy stabilizatora. Szybko zużywają się końcówki drążków kierowniczych, a w wersjach ze wspomaganiem układu kierowniczego często pojawiają się wycieki

Nissan Primera (1996-2001) - opinie Moto.pl

przedniej szyby.Układ hamulcowySzybko zużywają się przednie tarcze hamulcowe. Awaryjne są także czujniki ABS.ZawieszenieNa dziurawych polskich drogach szybko wybijają się tuleje wahaczy w przednim zawieszeniu, zwłaszcza górnych. Mało trwałe są również końcówki drążków kierowniczych i łączniki

Alfa Romeo 145/146 - opinie Moto.pl

zużywają się tuleje wahaczy. Nasze typy: Alfa 145/146 nie cieszy się zbyt wielkim powodzeniem wśród kupujących - i raczej rzadko trafia w przypadkowe ręce. Dzięki temu jest jednak duża szansa, że znajdziemy auto zadbane i regularnie serwisowane. W dodatku z niewielkim przebiegiem. Unikajmy aut

Renault Espace (1991-2002) - opinie Moto.pl

jego osprzętu może pochłonąć ponad 2 tys. zł.ZawieszenieSzczególnie delikatne są elementy przedniego zawieszenia w Espace II generacji. Na polskich drogach szybko wybijają się sworznie wahaczy, tuleje metalowo-gumowe, amortyzatory. W autach III generacji przednie zawieszenie ma znacząco wyższą trwałość

Audi A6 (1994-2004) - opinie Moto.pl

kierownicą, najlepiej podczas jazdy próbnej.PodwozieNajwięcej uwagi trzeba poświęcić metalowo-gumowym tulejom przednich wahaczy i końcówkom drążków kierowniczych. Te elementy najszybciej ulegają zużyciu.AwaryjnośćMimo ekskluzywnego charakteru Audi A6 bardzo odstaje od najlepszych aut rankingów niezawodności

Mazda 3 (2003-2009) - opinie Moto.pl

stabilizatorów, tuleje wahaczy i tylne "krótkie" wahacze (wytrzymują ok. 80-100 tys. km). Przy wymianie amortyzatorów warto pamiętać o poduszkach, odbojach i łożyskach górnego mocowania amortyzatora. Huczą także łożyska (tylne występują jedynie razem z piastą), koszt części od 250 zł za do 650 zł

Mitsubishi Space Star (1999-2005) - opinie Moto.pl

sprawdzić stan zawieszenia. Wyraźne stuki będą świadczyć o wybiciu tulei wahaczy oraz elementów stabilizatora. Na polskich drogach właśnie te elementy zużywają się najszybciej.Instalacja elektrycznaCzęsto zawodzą klawisze do sterowania elektrycznymi podnośnikami szyb w drzwiach. Bywa, że zupełnie się

Nissan Micra (1992-2002) - opinie Moto.pl

-gumowe tuleje przednich wahaczy. Jeśli ulegną wybiciu, trzeba wymienić kompletne wahaczeUkład hamulcowyHamulce nie należą do mocnych punktów auta, ich skuteczność jest raczej przeciętna. Małe tarcze hamulcowe pracują pod dużym obciążeniem i dlatego zużywają się dość szybkoInstalacja elektrycznaInstalacja

Toyota RAV 4 (1994-2005) - opinie Moto.pl

hamulcowyTrzeba się liczyć z szybkim zużyciem przednich tarcz hamulcowych i współpracujących z nimi klocków hamulcowych.ZawieszenieNajmniej trwałymi elementami zawieszenia przedniego są tuleje metalowo-gumowe. W tylnym zawieszeniu łatwo odkształcić dość delikatne wahacze poprzeczne. Dobrą opinią nie cieszy się

Seat Toledo/Leon (1999-2006) - opinie Moto.pl

ważne, bo wiele wersji Toledo i Leona ma dynamiczne silniki. Wybojei nierówności zmniejszają jednak wyraźnie żywotność elementów podwozia, zwłaszcza końcówek drążków kierowniczych, tulei stabilizatora i gumowo-metalowych sworzni przednich wahaczy. Amortyzatory mogą wymagać wymiany po kilkudziesięciu

Nissan Terrano II (1993-2007) - opinie Moto.pl

elementów zawieszeń nie budzi zastrzeżeń. Częste wypady w teren powodują szybkie zużycie końcówek drążków kierowniczych oraz metalowo-gumowych tulei i sworzni wahaczy. W terenie szybko kończą swój żywot także ograniczniki skrętu. Jazda próbna pozwoli wychwycić ewentualne stuki świadczące o zużyciu elementów

Honda Civic (1995-2001) - opinie Moto.pl

; mają bardzo trwałe podwozia. Nawet na polskich drogach ich zawieszenia mogą wytrzymać ponad 150 tys. km. Mniej trwały jest produkowany na Wyspach Brytyjskich fastback. Znacznie wcześniej trzeba w nim wymieniać tuleje metalowo-gumowe wahaczy, końcówki drążków kierowniczych, elementy stabilizatora

Opel Frontera (1991-2004) - opinie Moto.pl

kaprysić. Zaniki napięcia odpowiedzialne są za brak działania tylnych lamp i kierunkowskazów. Zawodzą przewody zapłonowe, elektryczna pompa paliwa, alternator, immobiliser.ZawieszenieNajsłabszymi elementami podwozia są z pewnością metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy. Szczególnie szybko wybijają się

Mitsubishi Pajero (1999-2006) - opinie Moto.pl

drążków kierowniczych. Więcej uwagi wymagają tylne wahacze, a zwłaszcza stan metalowo-gumowych tulei (mogą być zapieczone). Diagnoza autoryzowanego warsztatu jest tutaj bezcenna, podobnie jak przy ocenie stanu piast przednich kół. Zużycie łożysk może prowadzić do zniszczenia nie tylko samych piast, ale

Volkswagen Golf III (1991-1999) - opinie Moto.pl

biegów.ZawieszenieNajszybciej zużywają się tuleje metalowo-gumowe oraz sworznie przednich wahaczy, ale koniecznie trzeba zbadać również kondycję łożysk przednich kolumn resorująco-tłumiących. W tylnym zawieszeniu warto przyjrzeć się sworzniom w punktach mocowania belki skrętnej do nadwozia.AwaryjnośćWedług najnowszego rankingu

Seat Toledo II/Leon l - 1999-2006

kierowniczych, tulei stabilizatora i gumowo-metalowych sworzni przednich wahaczy. Amortyzatory mogą wymagać wymiany po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów.SilnikNajważniejszą sprawą wydaje się dbałość o pasek rozrządu w dieslach serii TDI. By zapobiec przykrym i kosztownym konsekwencjom pęknięcia paska, warto

Audi A4 (1994-2004) - opinie Moto.pl

sterowniki szyb bocznych oraz alternatory. Początkowo awaryjne były również reflektory ksenonowe (1999 r.).ZawieszenieKłopoty z trwałością przedniego zawieszenia to domena egzemplarzy produkowanych do 2000 r. Najsłabszym punktem są metalowo-gumowe tuleje aluminiowych wahaczy, wymiana kompletnych elementów

Seat Ibiza (1993-2002) - opinie Moto.pl

pokrywy bagażnika.Układ wydechowyKorozja chętnie atakuje tłumiki wydechu. Przerdzewiałe elementy mogą się urywać.ElektronikaAwaryjne są immobilisery oraz elektronika zarządzająca silnikiem. W 1999 r. zmieniono oprogramowanie, eliminując wiele problemów.ZawieszenieNajmniej trwałe są tuleje metalowo-gumowe

Citroën Xsara (1997-2006) - opinie Moto.pl

trwałe są tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy. W tylnym zawieszeniu warto jak najczęściej kontrolować łożyska belki głównej. Wymiana łożysk w odpowiednim czasie pozwala zapobiegać poważnym i drogim naprawom belki tylnego zawieszenia.Dariusz Dobosz

Volkswagen Passat B5 (1996-2005) - opinie Moto.pl

turbodiesli są również turbosprężarki i alternatory. W doładowanych silnikach benzynowych 1.8 szwankuje system smarowania turbiny.ZawieszenieTrudów eksploatacji na polskich drogach nie wytrzymują wahacze przedniego zawieszenia. Szybko wybijają się w nich tuleje metalowo-gumowe. Nietrwałe są również końcówki

Citroen Saxo (1995-2004) - opinie Moto.pl

zakrętach) kosztującego kilkaset złotych.ZawieszenieUkład jezdny w Saxo nie lubi polskich dróg. Szybko wybijają się sworznie przednich wahaczy (można wymienić same sworznie) i tuleje metalowo-gumowe (tzw. silentblocki). Ten proces ma jeszcze szybszy przebieg w dieslach ze względu na większą masę silnika

Renault Laguna I (1993-2000) - opinie Moto.pl

się do specjalisty.ZawieszenieJeśli z okolic przednich kół dochodzą wyraźne i dźwięczne stuki, mogą świadczyć o wybitych tulejach metalowo-gumowych w wahaczach lub uszkodzeniu łączników przedniego stabilizatora. Jeśli są mocne, ale bardziej stłumione i głuche, należy sprawdzić poduszki pod belką

Maybach Exelero

opony - Fulda Carata Exelero o rozmiarze 315/25 ZR 23. Przypominają gumowe tuleje o zaokrąglonych końcach.Czy linia samochodu nie jest... groteskowa? - To przecież prototyp, a te mają taki charakter - tłumaczy mi prof. Harald Leschke, jeden z głównych stylistów DaimlerChryslera.Po chwili udaje mi się

Tuleje wahaczy

Jaki jest objaw kończenia się tulej wahaczy. U mnie czasem na nierównościach czuję "bicie" kół na kierownicę a przy hamowaniu czasem skręca mi na nierównościach auto lekko w lewo. Przypuszczam, że to tylne tuleje przednich wahaczy. Mam rację?

Re: Tuleje wahacza wzdłużnego tył

Witam, ja też drążyłem już tutaj ten temat i stwierdzam jednogłośnie: taka tuleja wystepuje niestety tylko z wahaczem:/ Mam do sprzedania takie dwa wahacze(prawy i lewy) jeden jest firmy VEMA a drugi Oryginał(naklejki alfa romeo itd.) Kupiłem je bo myślalem ze sy zużyte,a okazało sie ze to był

tuleje wahacza dolnego do alfa romeo 156 rok 98

kupiłam tuleje wahacza dolnego do alfa romeo 156 rok 98, i o dziwo nie pasują, ponieważ średnica tulei jest większa o około 2 mm i jest niepożądany luz, co robic czy tuleje do takiego modelu maja jakieś konkretne rozmiary dodaję, że wahacz jest ok

Re: Citroen C3 czy Fiat Panda !

, jeden wtryskiwacz, jeden wahacz, dwa razy klocki, raz tarcze, raz końcówki drążków i tuleje wahaczy, czujnik stopu)

Pomocy. Przednia tuleja wahacza.

Mam problem z przednią tuleją prawego wahacza. W sklepie oferowane są dwie średnice tulej - fi 20mm i fi 21mm. Skąd mam wiedzieć jaka tuleja jest do Alfy 146 1.4(boxer) 95r. Proszę o pomoc.

zużyte tuleje na wahaczach

W serwisie zalecili wymianę tuleij na wahaczach Troche im nie wierzę i dlatego zapytuję Czym może grozić nadmierne zużycie tych tuleij? Będę to słyszała? Jakie konsekwencje zbyt długiego jeżdżenia na tych tulejach zużytych? SKODA FABIA 1,4 44KW i takie tam!!!!!

Re: może nie zatankowałeś?

Ja tam mam 15letnie. Benzyna nic w nim nie robie tylko w zawieszeniu zmienilem koncowke drazka i tuleje wahacza. Ani oleju nie zmieniam ani rozrzadu 200tys ma na liczniku i jezdzi nic sie nie psuje A do kosciola nie chodze. Ale tez nie prosze nikogo o znaki. Co ma byc to bedzie nie ma sie co

vectra i tuleje wahacza tylnego

Chyba czas zajrzec do zawieszenia z tylu ... czasami w zakretach mam wrazenie ze tyl auta dziwnie sie zachowuje ... nawet nei potrafie tego okreslic - cos jak dobijanie tylu i dziwne dzwieki ... czy moga miec wplyw na to tuleje wahaczy? podobno to w vectrach klasyczny element, ktory po jezdzie na

tuleje wahaczy przednich dolnych do alfy 156 r. 99

Mam wielką prośbę czy możecie mi ustalić jakie są numery katalogowe ww. tulei wahaczy np firmy VEMA. Może macie jakieś namiary gdzie można takie części zamówić. Pozdrawiam.

Tuleje wahacza wzdłużnego tył

Macie jakiś namiar na takie tuleje? Bo nigdzie nie mogę znaleźć... Jakie polecacie gumy stabilizatora (przedniego i tylnego)? Muszę zrobić zawieszenie i byłbym wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

Tuleje wahaczy

Mam dwa pytania: 1. Czy po wymianie tulej w wahaczach konieczne jest ustawianie geometrii? Serwis mówi, że tak, a mnie się zdaje, że nie. Przecież końcówek drążków kierowniczych się nie rusza, poza ich odpięciem od kolumny MPh. 2. Czy stracę gwarancję, jak zrobię to poza ASO? Jedno ASO chce 250

Re: Tuleje wahacza wybicie, nabicie gdzie w Ciech

prasę ma każdy duży, średni a nawet niektóre małe warsztaty. Ewentualnie znajdź odpowiednią rurę średnicy tuleji i wybij sam mlotkiem

Re: Tuleje wahacza wzdłużnego tył

Tak, jedz do ASO, jakies 25zl za tulejke, czasem mysleni nazywana "tuleja zwrotnicy tylnej".

Re: Tuleje wahacza wzdłużnego tył

Może trochę nieprecyzyjnie się wyraziłem, ale chodzi mi o tulejkę która jest najlepiej widoczna na drugim zdjęciu na aukcji www.allegro.pl/item218573870_nowy_wahacz_tylny_wleczony_lewy_alfa_romeo_156.html

Re: Kalisz chwali Tuleyę i zapowiada reformę

Tak przy okazji: chwali tuleję wahacza w swoim mercysiu, ale chwali sędziego Tuleya.

Re: Tuleje wahaczy

baltimora napisał: > Mam dwa pytania: > 1. Czy po wymianie tulej w wahaczach konieczne jest ustawianie geometrii? ... -----------Tak. > 2. Czy stracę gwarancję, jak zrobię to poza ASO? ... -----------Nie wiem.

Re: Tuleje wahaczy

Od strony praktycznej dobrze byłoby aby naprawa dokonywana była od początku do konca w jednym warsztacie.Wiadomo do kogo mieć uwagi,bądz czego życzę ;satysfakcję.

Re: Tuleje wahaczy

2. Absolutnie nie. Jak niby ASO mogloby zauwazyc, ze geometria nie byla ustawiana u nich? Znajac rzetelnosc mechanikow z ASO, nawet nie zauwaza na przegladzie, ze cos bylo ruszane. -- Pisze to powoli bo wiem, ze powoli czytacie

Re: Tuleje wahaczy

Bardzo prawdopodobne, ze masz racje. Zwykle wykonczeniu silentblokow towarzysza stuki z zawieszenia. -- Pisze to powoli bo wiem, ze powoli czytacie

Re: Jakie auto za 40 tys. - Van, Kombi?

jak Polonez) - auto tylko na autostrady, w mieście zerowy komfort jazdy, padają łączniki stabilizatora, drążki, tuleje w wahaczach, brzęczą plastiki - beznadziejny sprzęt audio (brak możliwości wymiany) - mało miejsca z tyłu - promień skretu jak w autobusie, na parkingach masakra, zerowa widoczność do

Re: Tuleje wahaczy

baltimora napisał: > Mam dwa pytania: > 1. Czy po wymianie tulej w wahaczach konieczne jest ustawianie geometrii? > Serwis mówi, że tak, a mnie się zdaje, że nie. Przecież końcówek drążków > kierowniczych się nie rusza, poza ich odpięciem od kolumny MPh. > 2. Czy stracę

Re: Tuleje wahaczy

Jednak laczniki stabilizatora (tak sie to po naszemu nazywa) z reguly mocno stukaja. Na tym polega ich zuzycie. Gumy wahaczy zas sa na tyle masywne, ze stukac zaczynaja dopiero po naprawde solidnym zuzyciu. A na poczatku maja po prostu miekkie luzy.

Re: problem z pompowtryskiwaczem golf 4 tdi

Dzięki za zainteresowanie i pomoc! Auto już naprawione. Koszt 1300 z wymianą filtrów, oleju, tulei wahaczy PP i LP i pompowtryskiwacza (Pumpe-Düse-Einheit ;)).

Re: Tuleje wahaczy

Rownie dobrze moga byc wybite buszningi trzymajace stabilizator jak przedni tak i tylni.Moga byc wyrobione amortyzatory , kolumny.Lub lozyska oporowe w kolumnach przednich. Pzdr.Sky. P.S Sadzac po jakosci Waszych drog to luzy sa napewno na najslabszej czesci zawieszenia, a wiec buszningi stabiliz

Re: zużyte tuleje na wahaczach

Co Ci grozi?...poprostu dyskomfort w czasie jazdy , stuki w przednim zawieszeniu. Konsekwencji żadnych moze troszeczke niestabilna jazda ( pływająca)

Re: Pomocy. Przednia tuleja wahacza.

Dziękuję bardzo. Zmierzyłem i okazało się że 20,9. Na szczęście nie trzeba wymieniać całego wahacza. Dziękuję i pozdrawiam.

gumowa osłona tulei wahaczy w VW

Po jakim przebiegu wymienialiście ten element /jeżeli wogóle/. Co wskazywało że jest on uszkodzony? Dzięki za info

Re: Pomocy. Przednia tuleja wahacza.

Dokładniej 19,9 i 20,9.... Występowały zamiennie - trzeba zdemontować wachacz i zmierzyć ( pod warunkiem , że nie trzeba juz wymienić całego wachacza - jak tam stan przegubu kulistego ???) -- rafal.gtv Alfa Romeo Forum: forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=14687

Re: gumowa osłona tulei wahaczy w VW

gregor105 napisał: > Po jakim przebiegu wymienialiście ten element /jeżeli wogóle/. > Co wskazywało że jest on uszkodzony? > Dzięki za info co to jest pierwszy raz slysze o takiej czesci? Chodzi ci moze o oslone sworznia ?Jaki model? -- --------------------------------------

Re: vectra i tuleje wahacza tylnego

ja mam znajomego w otwocku ale musisz sie liczyc z tym, ze cos sie moze przedłuzyc i ze bedziesz palił "fajkę pokoju" (taką ziołową ;)

Re: vectra i tuleje wahacza tylnego

to na razie poczekam ... a 2 tyg jade do miasta rodzinnego, wujek jest mechanikiem .. mysle ze bedzie taniej ;) jednak wlalbym miec sprawdzonego i pewnego mechanika w w-wie na tzw. wszelki wypadek - nigdy nic nie wiadomo :) -- ------------- www.321gory.pl/phpBB2/index.php - forum górskie zaprasza

Re: vectra i tuleje wahacza tylnego

a moze ktorys z naszych forumowych fachmanow ma warsztat w w-wie lub okolicy? chetnie skorzystam jesli koszt roboczogodziny nie bedzie powalajacy :) -- ------------- www.321gory.pl/phpBB2/index.php - forum górskie zaprasza

Re: Renault Megane 1.9 dci - czy wejść w taki zak

czujnik zamykania bagażnika padła - samochód już po gwarancji, więc cena bagatela 500 zł netto w ASO. A był już na gwarancji wymieniany rozrząd i 2 razy tuleje wahaczy (tutaj szacun dla VW, bo mogli powiedzieć, że zawieszenie się zużywa, a wymienili 2 razy na gwarancji). Teraz znowu słychać skrzypienie z

Re: po co ci t a geometria

ddaa napisał: Chce wiedziec, czy rzeczywiscie wym iana tych elementow mi pomoze. Czy pomoże czy nie nie ma tu najmniejszego znaczenia . Jeśli takie elementy jak tuleje wahaczy, łożyska amortyzatorów sa wybite to dla własnego bezpieczeństwa należy to wymienić. Zwłaszcza że masz samochód do

Re: skrzypiące amortyzatory Octavia

Z przodu czy z tyłu? W moim byłym Golfie IV (to samo zawieszenie) skrzypienie z przozu było objawem wyrobionych tulei wahacza przedniego. U mnie była to akurat tuleja tylna wahacza przedniego.

Re: Stacja Kontroli - Warszawa - Lopuszanska 31 -

HA! I mój samochód nie przeszedł przeglądu. Dowiedziałam się kilku nowych rzeczy: np. "drążki kierownicze to nie jest część, która się psuje. Ich się nie wymienia, jedynie końcówki." Tuleje w 9-cio miesięcznych wahaczach są do wymiany (serio?! po tak krótkim czasie?!)... Łączniki

Re: smalltownboy -Złote czasy Rzeszowa juz mijają

Ludzie o czym wy mowicie. Zarówno Lublin jak i Wrocław mają drogi lepsze od Rzeszowa. Na początku listopada kupiłem samochód. Miał zawieszenie w idealnym stanie, dokładnie zbadałem na stacji diagnostycznej. Po 3 miesiącach jeżdżenia po Rzeszowie już wybite tuleje wahaczy i stabilizatorów

Re: skrzypiące amortyzatory Octavia

Osobiście nie słyszałem o skrzypiących amorach.Ja obstawiam tuleje wahaczy.Pryskanie WD40 tylko pogarsza sprawę.Guma bardzo nie lubi tego preparatu.

Re: Nowy GT-R urwał 2,5 sek. | Wideo

dodatkowo GTR jęczy na tym zakręcie jakby wahacze, tuleje i podwozie znosiło katusze ponad jego siły. Masakryczne porównanie! Masakryczne!

Re: Fiat Punto (1993-1999)

autko w tylnym zawieszeniu nie ma belki i w niej tulei metalowo gumowych kolejny artykuł kopiuj i wklej ma w pierwszej wersji nadwoziowej wahacz na łożyskach i jest to beznadziejne rozwiązanie tuleje są tańsze i wytrzymalsze na przeciążenia poprzeczne

Re: Do ktorej stacji diagnostycznej na przeglad p

tego, że sworzeń rusza się bo taka jest jego konstrukcja... W e39 przy wielowahaczu standardowo wszędzie słyszę że wahacze i tuleje ok (a stuka aż miło) za to do wymiany gumy stabilizatora (robione miesiąc wcześniej)... No ale w sumie auto 20 lat na rynku, pewnie jeszcze nie ogarnęli. Wstyd. Już nie

Re: Jestem zły!!! STACJA KONTROLI POJAZDÓW SŁUPNO

W passacie małe luzy na tulejach- za miesiąc te małe luzy mogą być tak duże, że wypnie ci się wahacz, a jestem pewien że zajrzał byś do nich przy następnym przeglądzie

Re: VW Golf 6 a golf 7?

Napraa wahaczy w GVI nie jest droga , dobrej firmy komplet to ok 1200zl z tym ze mozna wymieniac tylko tuleje metalowo-gumowe za 1/3 tej sumy i takie zawieszenie bez dotykania smialo wytrzymuje ok150- 200tys km -- Zanim rzucisz butelke dobrze sie zastanow .... czy dopiles ja do

Re: Poszukiwany dobry blacharz

Cieknie mi olej przy czujniku poziomu oleju w misce i muszę zmienić 2 tuleje przy wahaczach. To nie wiem czy to się jeszcze zalicza do" prostej mechaniki" :)

Re: 145 wahacz

oczywiscie 300 zł za 2 wahacze (Odpowiadając na pytanie: sworznie w wahaczach przednich nie wymienne, wymieniać może tylko tuleje)

Re: DSG waży duużo więcej

zużywa się, a nawet potrafi się uszkodzić. Podwójne wahacze to podwójny koszt wymiany, nieprawdaż? Nawet jeśli chodzi tylko o tuleje czy sworznie. Wymiana rozrządu w DOHC też zwykle jest droższa. Ale to wszystko pikuś, bo to są bardzo proste i stosunkowo tanie elementy. Taki automat DSG natomiast to

Re: Stacja kontroli pojazdów Błękitna

absolutnie nie było podstaw do tego by nie podbijać przeglądu. Samochód jest w takim stanie, że przy normalnym serwisowaniu w normalnym miejscu nie ma szans na cofnięcie na przeglądzie. Koleś strasznie długo siedział w tunelu i nagle mówi Proszę wyjechać, nie podbiję bo tuleje wahacza z przodu do wymiany, po

Mechanik nie naprawił, a chce zapłaty !!!

Oddałem do warsztatu samochód w celu wymiany gum stabilizatora oraz tulei wahacza górnego tylnego , wszystkie części były nowe przeze mnie zakupione . Mechanik założył gumy w przodzie prawidłowo ale tuleje niestety nie. Po wyprowadzeniu auta z warsztatu podczas skrętu jedna tuleja opadła - moim

Re: DEKRA 2010 | Które najmniej awaryjne?

a ja się dałem nabrać na niezawodność Hondy Civic ... 10 latek, do wymiany wałek rozrządu - używany 130 zł + 300 robocizna, wymiana tulei wahacza tył... 100 zł/kpl + 150 robocizna, tuleja wahacz przód - 60 zł/kpl + 150 robocizna , ... znika płyn z chłodnicy ... spalanie 9-10 l w mieście ... lipa :-/

Re: znosi mi auto

Wybierz się na stację diagnostyczną, bo na forum nikt Ci raczej nie poradzi. Mogą to być luzy na drążkach, końcówkach drążków kierowniczych lub maglownicy, mogą to być tuleje wahaczy, zbieżność itp. Może uderzyłaś w krawężnik?

Re: Fiat Punto (1993-1999)

@ gość że co? wahacz na łożyskach? To oznacza że każda kostka brukowa, łaty asfaltu i studzienki powodują metaliczny łomot w środku i na zewnatrz. Az mi się nie chce wierzyć! Przecież tuleje to powszechny patent na w miare bezgłośne i amortyzujące połączenie metal - metal. Rolę łożyska pełni

Jak dobrze niepracować:))

Swoje samochody u kumpli naprawiam, Pajero wywiozłem w piątek do kumpla bo coś z kierunkowskazem prawym się stało a i gniazdo haka źle było podłączone i jutro mam odebrać gotowe a BM-ka pojedzie w poniedziałek do innego kumpla na zawieszenie przednie i tylne bo się coś dzieje podejrzewam z tulejami

Re: Leciwe BMW czy świeży FIAT???

, gwarantuję. Silnik 1.9 jest w miarę niezawodny (mój trochę już zapiłowany), ale 1.8 to jakaś pomyłka, nie polecam. To jest jednak stare BMW więc będzie padać most, tuleje wału przełożenia, wahacze (są aluminiowe i oryginalne z niewymiennymi sworzniami, tylko Meyle ma wymienne), sondy lambda (w 1.8 będą 3, na

Re: 330xd...

albo drogo, albo znów się go szybko ponownie naprawia - tak samo wygląda sytuacja z BMW - można za grosze dostać zamiennik, ale naprawdę nie warto). e46 ma delikutaśniejsze zawieszenie niż jego poprzednik (e36) do tego wymiana jednej tulei wahacza (100 zeta w e36) to 5 razy tyle w e46 (bo powinno się

Re: DSG waży duużo więcej

, kolizji nie występującej w silniku z jednym wałkiem? Dwa razy więcej wałków to nie dwa razy więcej panewek i krzywek do zepsucia? >oraz podwojne wahacze poprzeczne tak, i pewnie te podwójne są o wiele trwalsze. Dwa razy więcej sworzni i tulei spokojnie wytrzyma przebiegi przekraczające trwałość

Re: Megane vs. Octavia. Co wybrać?

Bredzenia ciag dalszy. Znajdz chociaz jedna osobe na forum Octavii ktora narzeka na trwalosc zawieszenia.Bez problemu 100 tys przy czym naprawy dotycza przedneigo zaweiszenia typu tuleje wahacza , stabilizatora (groszowe sprawy) To samo dotyczy TSI jaki on ultraawaryjny? specjalnei

Sprzedam Skoda Fabia I

zmiana planów co do powiększania rodziny sprawiła inaczej:) Stąd też samochód miał dwa miesiące temu wymieniony rozrząd z pełnym osprzętem (paragony do wglądu). Oprócz tego auto miało wymienione min. innymi: Rozrząd z pełnym osprzętem (koszt 1200 PLN) Tuleje wahaczy+geometria (serwis ASO) Wszystkie płyny

Re: Fabia I kombi vs Golf IV kombi SDI

W Fabii problemem byly tuleje wahaczy przednich kiepskiej jakosci ale latwo i tanio da sie ten problem rozwiazac. Koszty eksploatacji beda zblizone do Golfa , alternatywnie dla Fabii mozesz rozwazyc Seata Ibize/Cordobe a dla Golfa Leona i ten ostatni dla mnie to najlepsze rozwiazanie

Re: Gwarancja | Kto da więcej?

chcecie mieć po 150 tyś na tuleje, wahacze, amortyzatory, może jeszcze tarcze i klocki? Prowadzenie działalności, opłaty salonu dla dilera za programy komputerowe do sprzedaży i serwisu nawet po kilkadziesiąt tysięcy rocznie, robocizna itp to wszystko także kosztuje. Nie uwierzę, też, że bez

Re: wahacze w AR 156

Myślę, że warto rozważyć wymianę samych tulei gumowo-metalowych (sworznie raczej rzadko ulegają zużyciu), koszt części zdecydowanie niższy - tylko zanim się zdecydujesz zapytaj o koszty robocizny, bo mogą być trochę większe, ze względu na konieczność wybicia starych i wciśnięcia nowych tulei w

Czwarta możliwość:

dupy. Zdążyliśmy się już wszyscy do tego prz > yzwyczaić. 4. Debil, który jechał Audi A6 ostatni raz koła wyważał 5 lat temu, amortyzatory ma "jeszcze dobre" (sprawność poniżej 55%), a tuleje w aluminiowy wahacz wprasowywał w oborze ze szwagrem (bo wymiana wahacza za drogo wychodzi) i

Re: 15 lat? To jak wyrok :-)

hamulcowego - 150zł - 2 x tuleje gumowe wahacza przedniego + gumy stabilizatora - 160zł - 2 x tarcze i klocki - 700zł - szczęki hamulcowe tył - 120zł - żarówki H7 ok. 8 sztuk - 100zł - czujnik temperatury - 90zł - czujnik hamulcowy - 35zł - czujnik wstecznego - 25zł - termostat - 2x - 70zł - odboje tył - 2 x

Re: Alfa Romeo 145/146 1994-2000

"Producent zaleca wymianę kompletnych wahaczy w ASO, ale ze względu na wysoką cenę takiej naprawy użytkownicy ratują się wymianą samych silentbloków (pasują od Fiata Bravo/Brava)."-komplet nowych wahaczy wraz z tulejami i sworzniami to 220 zl,a zamienniki od 140 za pare...Wiec gdzie te

Re: wahacze w AR 156

Wszyscy tak mamy - przejechanie 10 tyś. to szczyt marzeń nawet na znacznie droższych wahaczach. Stosowanie poliuretanowych tulei nie zmienia wiele w przypadku polskich warunków drogowych, panujących szczególnie w miastach. Nie masz się czym martwić ;) -- Pozdrawiam :) Zbyszek Pilip, Wrocław 145 1

Re: Przestrzegam przed motoricus Warszawa Światow

Przyjechałem z usterką- stuki z prawej strony - okolice zawieszenia. Wcześniej wymieniłem amortyzatory i drążki. Więc to było sprawne. W warsztacie należącym do sieci MOTORICUS - warsztat Pimado sp. zoo na ul. Światowida 75- wymieniono mi wahacze przód- w cenach dziwnych, ale ok. Nie szukałem za

Re: wymiana przedniego zawieszenia

he kolego jak nikt prędzej tego nie robił to trochę wysiłku będziesz musiał w to włożyć... mam 2.3 i za sobą remont przedniego... wymień wszystko- drążki, sworzeń wahacza, gumki stabilizatora i tuleje wahaczy... miałem duży problem z odkręceniem śrub wahacza... musiałem ciąć i kupić nowe

Re: ALFA 156-wahacze górne-prosze o pomoc

Jest możliwość że jest zbyt lekko dokręcona śruba mocująca wahacz górny i skrzypi na tulejach metalowo-gumowych

Re: Skoda Fabia kombi 1.4MPI 68kM

silnika? Mam taką, ale hatchback z tym samym silnikiem 1.4MPI 60KM na LPG. Co do silnika to przy 170 tys. km wymieniałem uszczelkę pod głowicą koszt 1076zł w ASO. Ten silnik jest z tzw. pływającymi tulejami i jak są opadnięte to trzeba wyciągać tłoki i podkładać podkładki pod tuleje, tak było u mnie. Co

Re: Dziwne buczenie po stronie pasazera

A czy buczy podczas jazdy czy na postoju? Bo to chyba ma kluczowe znaczenie a tego nie napisałeś... Jak podczas jazdy to stawiam na tuleje wahaczy albo... opony. Jeśli jest źle wyważona albo zawiecha straciła zbieżność to może się coś takiego przydarzyć. Wtedy jak najszybciej trzeba to poprawić bo

Re: Nissan Micra - rozwulkanizowana tuleja?

Ktora tuleja? Wahacza czy czego? I jak rozwulkanizowana. Albo stukocze, albo jest wyrobiona od jazdy. -- ;o?

Re: kiepski stan Alfy 156

Najbardziej walą górne wahacze w których gumowe tuleje potrafią się momentalnie wybić (czasem też b. skrzypią)

Re: ***Dziwny odgłos*****

tuleje wahacza ,lozysko amortyzatora ,sprezyna . Stawiam na lozysko amortyzatora - 50zl kosztujwe nowe. -- -------------------------------------------------------

Re: Renault Laguna I (1993-2000) - opinie Moto.pl

: koncowka drazka kierowniczego 40-80 zl (zalezy jakiej firmy), sworzen wahacza 40-80 zl, tuleje wahacza 20-50 zl. Niestety z zalem sie rozstalem z tym autem ale musialem zmienic na cos mniejszego bo juz nie potrzebowalem tak duzego auta. Obecnie jezdze meganka II od roku i nie narzekam.

Re: alfa 147 trzeszczenie

Witam! Ja wymieniłem wahacze górne gdyż oprócz trzeszczenia miałem już wyczuwalne luzy i teraz jest cisza. Możecie jeszcze spróbować popsikać tzw. białym smarem tuleje drążka stabilizacyjnego.

Re: Nowe byle co vs uzywane ale znacznie wyzszej

; To co to jest remont zawieszenia? Sprężyny, wahacze, amortyzatory, stabilizatory, tuleje i miliard śrubek i nakrętek :) > A auta, ktorymi jezdzilem przed japonczykami mialy przbiegi tzw. niewiadome.... > I mimo to w zadnym nie remontowalem zaiweszenia wiec sie nie znam. > > >

Re: Skrzeczy w prawych kołach

Sie znaczy przepraszam,a co Szanownego Pana upoważniło do postawienia takiego pytania? Nie wydaje mi się,że jakaś wyłączność w kwestii wiedzy,co do wybitej tulei wahacza wleczonego.

Re: Salon Genewa 2012 | Ibiza po liftingu

maglownicy tuleje wahacza pełne od cupry bez wymiany od 40 tys i cały czas bajka jazda po mieście plus trasa raz w miesiącu zapomniał bym o włączniku świateł stop i poduszkach amortyzatorów przednich rozsypały się łożyska auto kupione 74 tys km obecnie 140 tys ocena bdb +

Re: Podbił nie serce

podwozie w Nubirze jest inne niż Nexi/Kadecie, swoja drogą zawieszenie w Nubirze jest nieudanym choć komfortowym eksperymentem, ale są sposoby aby było trwałe, np. nie wymienia się wahaczy na oryginalne tylko bierze tuleje od gościa z Wrocławia, one wytrzymują spokojnie 100tys. km pokaż mi dane

pytanie o warsztat samochodowy

witam, autko: ford escort do naprawy: tuleja wahacza przód, podłużnice obie strony tył który warsztat polecacie? pozdro Jac

szukaj takiego pana Henia...

Szukaj takiego pana Henia co pracuje w ASO a w weekendy sobie dorabia. Ja tak "serwisowałem" fiatolota. Na ulicy gdzie gość miał warsztat łatwo było go znaleźć. Na podwórku zawsze stało 5-7 punciaków. Jak się okazało że fiat sprzedaje tuleje metalowo-gumowe w komplecie z wahaczem, to

Tuleje w tylnym zawieszeniu

Polećcie jakiegos mechanika w Częstochowie lub okolicach, który niedrogo i bez kilkunastodniowych kolejek wymieniłby mi tuleje pływające wahacza w oplu vectrze. -- Omne trinum perfectum.

Re: czepiam sie wypisywania dyrdymalow

Nigdzie... ech - zwracam honor (jeżeli chodzi o sworznie a nie tuleje wahacza e46). Sam mam E36 i w nim wymienić można bez problemu (stal a nie aluminium). W e46 wymienił znajomy i chwalił się, że oszczędził, bo pasują. Dopiero teraz poczytałem sobie trochę i wiem, że w e46 wymienia się od razu

Re: roney03 bredzisz stary... smutne

posypac szczegolnie mocowanie mostu , sam most tez lubi miec luzy i polosie tez.Ogolnie fajne auto ale slabo dopracowane wczesniej mialem e39 i jest to duzo lepsze auto pod kazdym" " Co do usterek to na 100% zawieszenie (tylne tuleje, sprężyny, przednie wahacze, drążki)" " 320d m47n 04

Re: Auto Świat kłamie!!!

pewnie i tak zostanę wyśmiany ale problem dotyczy samego górnego wahacza amortyzatora!!!, otóż tulejki wykonane są z materiału plastkiopodobnego i są zazwyczaj dopasowane co do najmniejszego mm z szróbą która trzyma ten wahacz w uchwycie. Jeśli rozbierzemy samą tuleję tego wahacza to okaże się że

Re: Pojedynek używanych | Saab 9-3 vs Volvo S60

kilkumiesięcznego lansu przed sklepem na wsi (a potem już tylko na złom). Hamulce, zawieszenie (amortyzatory, wahacze, przeguby, tuleje), płyny, filtry, opony, alternator, akumulator - to na "dzień dobry" pożre kilka grubych tysięcy, a jak się taki diesel za 15 tysięcy (z przebiegiem pewnie blisko pół

Re: Zarzucanie tyłu auta

Amortyzatory, tuleje gumowo-stalowe wahaczy lub belki lub drążka Panharda-niepotrzebne skreślić, geometrii tyłu się nie ustawia więc to odpada.

-----> sklep z częściami do HONDY CIVIC VI

Witam Gdzie w Czestochowie dostanę części do tego auta a konkretnie drobne elementy zawieszenia (łączniki stabilizatorów, tuleje wahaczy itp)? Czy motors technics albo edpol mają coś takiego? Koniecznie musi być coś w pobliżu tej lokalizacji. Pozdr.

Re: Nareszcie kupilem...

To teraz uwazaj na tuleje wahaczy i silnik krokowy i rdzewiejace nadkola -- dowciapny zawsze dowciapny

Re: Nowe byle co vs uzywane ale znacznie wyzszej

zawieszenia - please... > > > > To co to jest remont zawieszenia? > > Sprężyny, wahacze, amortyzatory, stabilizatory, tuleje i miliard śrubek i nakrę > tek :) W Japonskim aucie???? Sorry - ale ja nie znam takiego japoncyzka ktory by takiego remontu zawieszenia wymagal - ever!!! A

Brabham BT19

i nierównoległych podwójnych wahaczy. Przednie wsporniki to zmodyfikowane części firmy Alford & Alder, używane w modelu sedan samochodu Triumph Herald. Tylne zawieszenie składa się z jednego członu, odwróconych niższych wahaczy i dwóch drążków reakcyjnych, umieszczonych na odlanych ze stopów magnezu wspornikach

Fiat Bravo

nierówności, zapewniając przy tym wystarczające właściwości jezdne. Trwałość była jednak przeciętna, najszybciej zużywały się łączniki stabilizatora oraz metalowo-gumowe elementy wahaczy. Często wymieniać też było trzeba końcówki drążków kierowniczych. Koszty części zamiennych nie były jednak wysokie

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.