tuleje metalowo gumowe

Dariusz Dobosz

Mercedes A W169 (2004 - 2012) - opinie Moto.pl

Mercedes A W169 (2004 - 2012) - opinie Moto.pl

Drugie wydanie Mercedesa A jest dużo bardziej interesujące od strony użytkowej niż pierwsze. Ale też ma swoje wady i sporo kosztuje

Która generacja BMW serii 3 jest najlepsza

Samochód klasy średniej, popularnie zwany "trójką", pozostaje w produkcji od 1975 r. Od początku było to auto o wysokiej jakości wykonania, napędzane dynamicznymi silnikami, nowatorskie od strony technicznej. Trójka doczekała się już sześciu generacji - która z nich jest najciekawsza?

Alfa Romeo 156 (1997-2005) - opinie Moto.pl

Następca modelu 155 okazał się prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Alfa Romeo zaproponowała ciekawą limuzynę z niezwykle atrakcyjnym nadwoziem i nowoczesnymi silnikami

Gwarancja | Kto da więcej?

Gwarancja | Kto da więcej?

naprawy zawieszenia czy układu przeniesienia napędu jest w błędzie. Maksymalny czas gwarancji to 2 lata lub 40 tys. km. Dotyczy to elementów zawieszenia (np. tuleje metalowo-gumowe), układu kierowniczego (np. końcówki drążków), przeniesienia napędu (np. osłony półosi) i wydechowego (z filtrem cząstek

Peugeot 106 (1991-2004) - opinie Moto.pl

Peugeot 106 (1991-2004) - opinie Moto.pl

ich stan.ZawieszeniePeugeot 106 nie lubi dziurawych dróg, dlatego w Polsce szybko wybijają się tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy, zwłaszcza w wersji z silnikiem Diesla (ciężki przód). Stałego dozoru wymagają łożyska wahaczy osadzone w belce tylnego zawieszenia. Wytrzymują ledwie kilkadziesiąt

Ford Mondeo (1996-2001) - opinie Moto.pl

Ford Mondeo (1996-2001) - opinie Moto.pl

mogą sprostać elementy przedniego zawieszenia. Szczególnie szybko wybijają się metalowo-gumowe tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych i gniazda kolumn resorująco-tłumiących Układ kierowniczyTypową usterką są luzy w przekładni kierowniczej. NadwozieW starszych

Toyota Corolla Verso (2001-2009) - opinie Moto.pl

Toyota Corolla Verso (2001-2009) - opinie Moto.pl

zawieszeń są w większości trwałe, a na dodatek łatwo można wymieniać sworznie wahaczy przednich i tuleje metalowo-gumowe. Najgorzej pod względem trwałości wypadają amortyzatory.SilnikiBenzynowce zaliczają się do konstrukcji wyjątkowo mało awaryjnych, podobnie jak ich osprzęt. W wersji 1.8 pojawia się czasem

Honda Accord (1993-1998) - opinie Moto.pl

Honda Accord (1993-1998) - opinie Moto.pl

niedomagają, a są dość kosztowne. Wymiana samych tulei metalowo-gumowych nie zawsze się opłaca, bo elementy wymienne przeważnie są słabej jakości. Kierowcy, jeżdżący dynamicznie muszą liczyć się z szybkim zużyciem klocków i tarcz hamulcowych.SilnikSilniki są trwałe i niezawodne, choć hałaśliwe na wysokich

Toyota Camry (1991 - 2001) - opinie Moto.pl

Toyota Camry (1991 - 2001) - opinie Moto.pl

egzemplarz wymaga więc wyjątkowej czujności od kupującego. Podwozie Zawieszenia Camry to konstrukcje, w których część elementów odznacza się wysoką trwałością, a część trzeba wymieniać dość często. Na szczęście słabych punktów jest mało. Należą do nich metalowo-gumowe tuleje wahaczy i gumowe elementy

Chevrolet Lacetti (2003-2008) - opinie Moto.pl

Chevrolet Lacetti (2003-2008) - opinie Moto.pl

zawieszenia. W razie potrzeby można łatwo i tanio wymienić same tuleje metalowo-gumowe i sworznie w przednich wahaczach.SilnikiJednostki napędowe to mocny punkt modelu Lacetti. Są trwałe i niezawodne, osiągają wysokie przebiegi bez większych problemów. Jeśli już pojawiają się problemy to najczęściej dotyczą

Renault Clio (2005 - 2012) - test | Opinie Moto.pl

Renault Clio (2005 - 2012) - test | Opinie Moto.pl

zestrojone i zapewniają bardzo dobry komfort jazdy. Nie są jednak trwałe. Szybko wybijają się górne łożyska kolumn przedniego zawieszenia, metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy i łączniki stabilizatora. Mało trwałe są też łożyska piast kół. Przednie można wymienić tanio, tylne są zespolone z tarczami i

Volkswagen Polo (2001-2009) - opinie Moto.pl

Volkswagen Polo (2001-2009) - opinie Moto.pl

nastawić się na dokupienie preparatu po drodze.PodwozieKonstrukcja zawieszeń jest prosta i sprzyja tanim naprawom. Do przebiegu 100 000 nie ma zresztą zbyt wiele roboty przy podwoziu. Potem można spodziewać się przede wszystkim wybicia tulei metalowo-gumowych przy przedniej i tylnej osi. Notuje się

Mitsubishi Pajero (1999 - 2006) - opinie Moto.pl

Mitsubishi Pajero (1999 - 2006) - opinie Moto.pl

Przednie zawieszenie jest raczej trwałe, chociaż na polskich drogach trzeba się liczyć z szybszym zużyciem końcówek drążków kierowniczych. Więcej uwagi wymagają tylne wahacze, a zwłaszcza stan metalowo-gumowych tulei (mogą być zapieczone). Diagnoza autoryzowanego warsztatu jest tutaj bezcenna, podobnie jak

Opel Astra I (1991-2002) - opinie Moto.pl

Opel Astra I (1991-2002) - opinie Moto.pl

, podłużnice przy zbiorniku paliwa i elementy nośne pod silnikiem. Opel Astra III (2004-2011)PodwozieElementy zawieszeń są nadzwyczaj trwałe, nawet na polskich drogach. Wytrzymują ponad 100 tys. km, a przy spokojnej, uważnej jeździe nawet więcej. Jako pierwsze wymiany wymagają zazwyczaj tuleje metalowo-gumowe

Ford Ka (1996-2008) - opinie Moto.pl

Ford Ka (1996-2008) - opinie Moto.pl

się silentbloki przednich wahaczy. Nie warto na nich oszczędzać, jeśli zareagujemy na ich zużycie nie będziemy musieli wmieniać kompletnych wahaczy. Tuleje metalowo-gumowe można bowiem wymienić w wyspecjalizowanym warsztacie przy pomocy prasy. Dopiero kilkakrotna wymiana silentbloków powoduje na tyle

Renault Laguna III (2007 - 2013) - opinie Moto.pl

Renault Laguna III (2007 - 2013) - opinie Moto.pl

trwałości niektórych elementów. Laguna III nie jest wyjątkiem. W przednim zawieszeniu szybko zużywają się łączniki stabilizatora i sworznie wahaczy. Wciąż trzeba się liczyć ze zużyciem tulei metalowo-gumowych belki tylnego zawieszenia, ale na szczęście ich trwałość jest sporo lepsza niż w Lagunie

Fiat Stilo (2001-2008) - opinie Moto.pl

Fiat Stilo (2001-2008) - opinie Moto.pl

wysokoprężnych awaryjne są dwumasowe koła zamachowe. Można też spodziewać się uszkodzeń turbosprężarki.ZawieszenieEgzemplarze z pierwszych lat produkcji miały problemy z belką tylnego zawieszenia. Nadzwyczaj szybko wybijały się w niej nie wymienne tuleje metalowo-gumowe, wymuszając wymianę kompletnej belki. Tego

Renault Laguna I (1993-2000) - opinie Moto.pl

Renault Laguna I (1993-2000) - opinie Moto.pl

100 tys. km trzeba się liczyć z koniecznością poważnego remontu "automatu".ZawieszenieJeśli z okolic przednich kół dochodzą wyraźne i dźwięczne stuki, mogą świadczyć o wybitych tulejach metalowo-gumowych w wahaczach lub uszkodzeniu łączników przedniego stabilizatora. Jeśli są mocne, ale

Volvo 850 (1991-1997) - opinie Moto.pl

Volvo 850 (1991-1997) - opinie Moto.pl

naprawia uszkodzenia według własnych (niskich) standardów.PodwozieZawieszenia modelu 850 nie wymagają szczególnych napraw. Wymienia się głównie metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy. Poważniejszym problemem są hamulce. Są niedostatecznie zwymiarowane jak na samochód o masie ponad 1300 kg. Kierowcy z

Fiat Punto (1993-1999) - opinie Moto.pl

Fiat Punto (1993-1999) - opinie Moto.pl

bagażnika.PodwozieTrwałość elementów przedniego zawieszenia w Punto nie odbiega od przeciętności. Przyśpieszonego zużycia można spodziewać się ze strony metalowo-gumowych tulei przy belce tylnego zawieszenia. Naprawy podwozia są jednak proste i tanie.SilnikiJednostki napędowe mają opinie trwałych i mało awaryjnych. Jeśli

Opel Astra III (2004-2011) - opinie Moto.pl

Opel Astra III (2004-2011) - opinie Moto.pl

szczególnie kłopotliwe. Elementy podlegające najszybszemu zużyciu osiągają przyzwoite przebiegi a ich wymiana nie jest szczególnie kosztowna. Wystarczy zaopatrzyć się w typowe i niedrogie elementy (łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych, sworznie oraz metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy

Citroen Xsara Picasso (1999-2008) - opinie Moto.pl

Citroen Xsara Picasso (1999-2008) - opinie Moto.pl

eksploatację na dziurawych polskich drogach. Często trzeba wymieniać łączniki stabilizatora i sworznie przednich wahaczy (stanowią komplet z wahaczami, wymiana jest droga). Niewiele więcej wytrzymują metalowo-gumowe tuleje wahaczy tylnych. Małą trwałość mają oryginalne amortyzatory. Podczas jazdy próbnej

BMW 3 (1990-1998) E36 - opinie Moto.pl

BMW 3 (1990-1998) E36 - opinie Moto.pl

się newralgiczne elementy zawieszeń: metalowo-gumowe tuleje i sworznie wahaczy, przekładnia kierownicza (początkowo są tylko wycieki), amortyzatory (zwłaszcza tylne). Układ hamulcowyWersje z mocniejszymi silnika mi legitymują się bardzo dobrymi osiąga mi. Ich hamulce wystawiane są często na trudną

Renault Scenic II (2003-2010) - opinie Moto.pl

przedniego zawieszenia. Delikatne są również sworzenie wahaczy i silentbloki wahaczy. Jednak konstrukcja zawieszeń sprzyja tanim naprawom. Zarówno sworznie jak i tuleje metalowo-gumowe można wymieniać jako pojedyncze części.Instalacja elektrycznaPodobnie jak u poprzednika, może się tu zdarzyć niemal wszystko

Audi A4 (1994-2004) - opinie Moto.pl

rozrządu. Z kolei w dieslach słabym punktem są koła zamachowe. ZAWIESZENIE Kłopoty z trwałością przedniego zawieszenia to domena egzemplarzy produkowanych do 2000 r. Najsłabszym punktem są metalowo-gumowe tuleje aluminiowych wahaczy, wymiana kompletnych elementów, niestety, sporo kosztuje. Po modernizacji

Fiat Uno (1983-2002) - opinie Moto.pl

automatyczna, bezstopniowa skrzynia przekładniowa w wersji Selecta.ZawieszenieTylne zawieszenie nie sprawia większych problemów, za to przednie wystawia nerwy na ciężką próbę. Szybko wbijają się metalowo-gumowe tuleje wahaczy, końcówki drążków kierowniczych i poduszki górnego mocowania kolumn resorująco

Jeep Grand Cherokee (1998-2009) - opinie Moto.pl

wyraźnie mu nie służą. Szybko pojawiają się luzy na sworzniach zwrotnic i drążku poprzecznym (Panharda), łatwo wybijają się tuleje metalowo-gumowe. Oryginalne amortyzatory nie spisują się najlepiej, warto zainwestować w coś lepszego z korzyścią dla własności jezdnych.Instalacja elektrycznaElektryka lubi w

Mercedes klasy C W203 (2000-2007) - opinie Moto.pl

awaryjne niż turbodiesle CDI.ZawieszenieSzybko zużywają się tuleje metalowo-gumowe, zwłaszcza w wahaczach podłużnych ze stopu lekkiego. W wahaczach poprzecznych, stalowych, trzeba z kolei często wymieniać sworznie (połączenie z piastą koła). Niską trwałością mają łączniki stabilizatora przedniej osi

Fiat Siena/Palio Weekend (1996-2002) - opinie Moto.pl

bagażnikiem (duże obciążenie tylnej osi) powoduje znacznie szybsze zużycie tulei metalowo-gumowych. Podczas jazdy próbnej trzeba wychwycić wszelkie stuki dochodzące od strony podwozia.Przeniesienie napęduPodczas oględzin trzeba zwrócić uwagę na stan uszczelniaczy półosi napędowych. Wycieki w okolicach piast

Land Rover Freelander (1997-2006) - opinie Moto.pl

napędowego, psuje się też siłownik w układzie hydraulicznego uruchamiania sprzęgła. Przy okazji wizyty w warsztacie można dokonać oceny również tych elementów. Ich stan trudno ocenić podczas jazdy próbnej.ZawieszenieNiespecjalnie trwałe są tuleje metalowo-gumowe tylnych wahaczy, sworznie przednich wahaczy

Citroën C3 (2001-2009) - opinie Moto.pl

próbnej trzeba koniecznie sprawdzić działanie przekładni.ZawieszenieElementy podwozia nie są szczególnie trwałe. Najszybciej zużywają się łączniki stabilizatora, nieco później sworznie i metalowo-gumowe tuleje wahaczy. Amortyzatory mogą wymagać wymiany nawet po 50 tys. km. W egzemplarzach z lat 2002-03

Citroën Saxo (1996-2003) - opinie Moto.pl

kilkaset złotych.ZawieszenieUkład jezdny w Saxo nie lubi polskich dróg. Szybko wybijają się sworznie przednich wahaczy (można wymienić same sworznie) i tuleje metalowo-gumowe (tzw. silentblocki). Ten proces ma jeszcze szybszy przebieg w dieslach ze względu na większą masę silnika. Niezbyt trwałe są również

Citroen Xsara Picasso (1998-2006) - opinie Moto.pl

Podwozie Xsary Picasso źle znosi eksploatację na dziurawych polskich drogach. Często trzeba wymieniać łączniki stabilizatora i sworznie przednich wahaczy (stanowią komplet z wahaczami, wymiana jest droga). Niewiele więcej wytrzymują metalowo-gumowe tuleje wahaczy tylnych. Małą trwałość mają oryginalne

Daewoo Nubira (1996-2002) - opinie Moto.pl

łączniki przedniego i tylnego stabilizatora oraz tuleje metalowo-gumowe w przednich wahaczach. Na szczęście nie trzeba już wymieniać kompletnych wahaczy jak dawniej. Z korzyścią dla portfela wymienia się jedynie tuleje. Podczas jazdy próbnej trzeba wychwycić luzy w zawieszeniu (samochód jest niestabilny

Toyota Avensis II (2002-2008) - opinie Moto.pl

metalowo-gumowe tuleje wahaczy poprzecznych tylnej osi. Podczas jazdy próbnej trzeba koniecznie sprawdzić, czy z tyłu nie ma podejrzanych stuków. Z przodu newralgicznym punktem jest przekładnia kierownicza. Co prawda szybkie wybicie przekładni było charakterystyczne dla pierwszych roczników Avensisa II

Renault Clio (1990-98) - opinie Moto.pl

któreś z kół nie jest gorące.ZawieszeniePrzednie zawieszenie Clio cieszy się złą sławą. Na dziurawych polskich drogach wymaga częstej wymiany końcówek drążków kierowniczych, tulei metalowo-gumowych i amortyzatorów. Nietrwałe są także łożyska w piastach kół.Instalacja elektrycznaOsprzęt elektryczny jest

Renault Espace (1991-2002) - opinie Moto.pl

jego osprzętu może pochłonąć ponad 2 tys. zł.ZawieszenieSzczególnie delikatne są elementy przedniego zawieszenia w Espace II generacji. Na polskich drogach szybko wybijają się sworznie wahaczy, tuleje metalowo-gumowe, amortyzatory. W autach III generacji przednie zawieszenie ma znacząco wyższą trwałość

Mercedes klasy C (1993-2000) - opinie Moto.pl

centralny zamek.ZawieszenieNiemiecka solidność na polskich drogach poddana jest srogiej próbie. Wyboje i nierówności nic sobie nie robią z prestiżu Mercedesa. Szybko zużywają się sworznie i metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy, końcówki drążków kierowniczych, tuleje zwrotnic w tylnym zawieszeniu. Luzy w

Nissan Micra (1992-2002) - opinie Moto.pl

-gumowe tuleje przednich wahaczy. Jeśli ulegną wybiciu, trzeba wymienić kompletne wahaczeUkład hamulcowyHamulce nie należą do mocnych punktów auta, ich skuteczność jest raczej przeciętna. Małe tarcze hamulcowe pracują pod dużym obciążeniem i dlatego zużywają się dość szybkoInstalacja elektrycznaInstalacja

Volvo S40/V40 (1995-2004) - opinie Moto.pl

zużywają się tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy, łączniki stabilizatora oraz elementy gumowe w punktach mocowania stabilizatora przedniej osi. Ciekawostkę stanowi to, że zmodernizowane w 1998 r. górne mocowania kolumn przedniego zawieszenia są mniej trwałe od stosowanych wcześniej. Wielowahaczowe

Toyota RAV 4 (1994-2005) - opinie Moto.pl

hamulcowyTrzeba się liczyć z szybkim zużyciem przednich tarcz hamulcowych i współpracujących z nimi klocków hamulcowych.ZawieszenieNajmniej trwałymi elementami zawieszenia przedniego są tuleje metalowo-gumowe. W tylnym zawieszeniu łatwo odkształcić dość delikatne wahacze poprzeczne. Dobrą opinią nie cieszy się

Peugeot 306 (1993-2001) - opinie Moto.pl

na baczności. Z przodu nie wytrzymują głównie tuleje metalowo-gumowe i łączniki stabilizatora.AwaryjnośćPod względem liczby serwisowych akcji nawrotowych Peugeot 306 jest rekordzistą. W historii tego modelu było ich aż 20! Kłopoty zaczęły się już wiosną 1994 r., gdy stwierdzono możliwość zacierania

Ford Fiesta (1995-2001) - opinie Moto.pl

metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy. Jeśli nie zrobimy tego na czas, konieczna będzie kosztowna wymiana kompletnych wahaczy. Niezbyt trwałe są łączniki i gumowe elementy stabilizatora. Szybko zużywają się końcówki drążków kierowniczych, a w wersjach ze wspomaganiem układu kierowniczego często

Nissan Terrano II (1993-2007) - opinie Moto.pl

elementów zawieszeń nie budzi zastrzeżeń. Częste wypady w teren powodują szybkie zużycie końcówek drążków kierowniczych oraz metalowo-gumowych tulei i sworzni wahaczy. W terenie szybko kończą swój żywot także ograniczniki skrętu. Jazda próbna pozwoli wychwycić ewentualne stuki świadczące o zużyciu elementów

Honda Civic (1995-2001) - opinie Moto.pl

; mają bardzo trwałe podwozia. Nawet na polskich drogach ich zawieszenia mogą wytrzymać ponad 150 tys. km. Mniej trwały jest produkowany na Wyspach Brytyjskich fastback. Znacznie wcześniej trzeba w nim wymieniać tuleje metalowo-gumowe wahaczy, końcówki drążków kierowniczych, elementy stabilizatora

Opel Frontera (1991-2004) - opinie Moto.pl

kaprysić. Zaniki napięcia odpowiedzialne są za brak działania tylnych lamp i kierunkowskazów. Zawodzą przewody zapłonowe, elektryczna pompa paliwa, alternator, immobiliser.ZawieszenieNajsłabszymi elementami podwozia są z pewnością metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy. Szczególnie szybko wybijają się

Seat Ibiza (1993-2002) - opinie Moto.pl

pokrywy bagażnika.Układ wydechowyKorozja chętnie atakuje tłumiki wydechu. Przerdzewiałe elementy mogą się urywać.ElektronikaAwaryjne są immobilisery oraz elektronika zarządzająca silnikiem. W 1999 r. zmieniono oprogramowanie, eliminując wiele problemów.ZawieszenieNajmniej trwałe są tuleje metalowo-gumowe

Mitsubishi Pajero (1999-2006) - opinie Moto.pl

. Zawieszenie Przednie zawieszenie jest raczej trwałe, chociaż na polskich drogach trzeba się liczyć z szybszym zużyciem końcówek drążków kierowniczych. Więcej uwagi wymagają tylne wahacze, a zwłaszcza stan metalowo-gumowych tulei (mogą być zapieczone). Diagnoza autoryzowanego warsztatu jest tutaj bezcenna

Citroën Xsara (1997-2006) - opinie Moto.pl

trwałe są tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy. W tylnym zawieszeniu warto jak najczęściej kontrolować łożyska belki głównej. Wymiana łożysk w odpowiednim czasie pozwala zapobiegać poważnym i drogim naprawom belki tylnego zawieszenia.Dariusz Dobosz

Renault Laguna I (1993-2000) - opinie Moto.pl

się do specjalisty.ZawieszenieJeśli z okolic przednich kół dochodzą wyraźne i dźwięczne stuki, mogą świadczyć o wybitych tulejach metalowo-gumowych w wahaczach lub uszkodzeniu łączników przedniego stabilizatora. Jeśli są mocne, ale bardziej stłumione i głuche, należy sprawdzić poduszki pod belką

Audi A6 (1994-2004) - opinie Moto.pl

kierownicą, najlepiej podczas jazdy próbnej.PodwozieNajwięcej uwagi trzeba poświęcić metalowo-gumowym tulejom przednich wahaczy i końcówkom drążków kierowniczych. Te elementy najszybciej ulegają zużyciu.AwaryjnośćMimo ekskluzywnego charakteru Audi A6 bardzo odstaje od najlepszych aut rankingów niezawodności

Volkswagen Golf III (1991-1999) - opinie Moto.pl

biegów.ZawieszenieNajszybciej zużywają się tuleje metalowo-gumowe oraz sworznie przednich wahaczy, ale koniecznie trzeba zbadać również kondycję łożysk przednich kolumn resorująco-tłumiących. W tylnym zawieszeniu warto przyjrzeć się sworzniom w punktach mocowania belki skrętnej do nadwozia.AwaryjnośćWedług najnowszego rankingu

Audi A4 (1994-2004) - opinie Moto.pl

sterowniki szyb bocznych oraz alternatory. Początkowo awaryjne były również reflektory ksenonowe (1999 r.).ZawieszenieKłopoty z trwałością przedniego zawieszenia to domena egzemplarzy produkowanych do 2000 r. Najsłabszym punktem są metalowo-gumowe tuleje aluminiowych wahaczy, wymiana kompletnych elementów

Volkswagen Passat B5 (1996-2005) - opinie Moto.pl

turbodiesli są również turbosprężarki i alternatory. W doładowanych silnikach benzynowych 1.8 szwankuje system smarowania turbiny.ZawieszenieTrudów eksploatacji na polskich drogach nie wytrzymują wahacze przedniego zawieszenia. Szybko wybijają się w nich tuleje metalowo-gumowe. Nietrwałe są również końcówki

Citroen Saxo (1995-2004) - opinie Moto.pl

zakrętach) kosztującego kilkaset złotych.ZawieszenieUkład jezdny w Saxo nie lubi polskich dróg. Szybko wybijają się sworznie przednich wahaczy (można wymienić same sworznie) i tuleje metalowo-gumowe (tzw. silentblocki). Ten proces ma jeszcze szybszy przebieg w dieslach ze względu na większą masę silnika

Seat Altea XL 2,0 TDI - Minivan powiększony

odporna na wzdłużne pofałdowania jezdni -w ogóle się nie buja. Efektem ubocznym jest wyraźnie ograniczony komfort resorowania. Na szczęście trafnie dobrane tuleje metalowo-gumowe sprawiają, że nierówności są amortyzowane cicho, nic nie tłucze (przynajmniej w aucie nowym). Niemniej wstrząsy przedostają się

Sprężyny i amortyzatory Kayaba - Najlepsze ceny

stabilizatora, tuleje metalowo-gumowe, sworznie wahaczy, wahacze, piasty, sprężyny. -tłumiki. -pompy paliwowe, silniki krokowe, czujniki, sondy lambda. -pompy, wtryskiwacze, końcówki wtryskiwaczy. -klimatyzacja, ogrzewanie. -lampy i oświetlenie – reflektory, lampy, kierunkowskazy. -uszczelki, tłoki

forum fiat

wpisz w gogle forum fiat punto znajdziesz od zajebania odpowiedzi na twoje tuleje metalowo-gumowe

Fiat Punto 1 - jak wymienić tuleje?

Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak wymienić tuleje metalowo-gumowe w tylnym zawieszeniu??

Re: Fiat Punto (1993-1999)

autko w tylnym zawieszeniu nie ma belki i w niej tulei metalowo gumowych kolejny artykuł kopiuj i wklej ma w pierwszej wersji nadwoziowej wahacz na łożyskach i jest to beznadziejne rozwiązanie tuleje są tańsze i wytrzymalsze na przeciążenia poprzeczne

Re: Nissan

Tak były wymieniane amortyzatory i tuleje metalowo gumowe - to była choroba "wieku dziecięcego" Qashqai z produkcji do 2010 - wada amortyzatorów Sach Teraz jest ok

Re: VW Golf 6 a golf 7?

Napraa wahaczy w GVI nie jest droga , dobrej firmy komplet to ok 1200zl z tym ze mozna wymieniac tylko tuleje metalowo-gumowe za 1/3 tej sumy i takie zawieszenie bez dotykania smialo wytrzymuje ok150- 200tys km -- Zanim rzucisz butelke dobrze sie zastanow .... czy dopiles ja do

Re: Stukanie w tylnym zawieszeniu

W większości pojazdów tak objawia sie nadmierne zużycie tulei metalowo-gumowych w zawieszeniu (wachacz).

Re: ALFA 156-wahacze górne-prosze o pomoc

Jest możliwość że jest zbyt lekko dokręcona śruba mocująca wahacz górny i skrzypi na tulejach metalowo-gumowych

Re: drgania kierownicy w fabce

Sprawdź czy guma stabilizatora jest OK.Moż być poluzowana śruba tulei metalowo- gumowej.

Re: Renault Laguna I (1993-2000)

co do tylnego zawieszenia to nie wiem wiem jak jest w kombi ale u mnie wszystko opiera się na dwóch tulejach metalowo-gumowych a cala reszta to drążki których nie trzeba wymieniec. Roboty dużo ale warto koszt tulejek 200zl ja zawsze wychodziłem z założenia ze sam sobie zrobię sam sobie spier...e i

Re: norauto

Żeby sprawdzić stan łożysk i simerbloków nie trzeba nic odkręcać, a zwłaszcza nie odkręca się kół. Łożyska sprawdza się na słuch, kręcąc kołami na podnośniku, a tuleje metalowo-gumowe i inne części zawieszenia na luzy - na szarpakach lub jeśli ich nie ma - ręcznie. Chyba, że "

szukaj takiego pana Henia...

Szukaj takiego pana Henia co pracuje w ASO a w weekendy sobie dorabia. Ja tak "serwisowałem" fiatolota. Na ulicy gdzie gość miał warsztat łatwo było go znaleźć. Na podwórku zawsze stało 5-7 punciaków. Jak się okazało że fiat sprzedaje tuleje metalowo-gumowe w komplecie z wahaczem, to

Re: Dlaczego ściąga na lewo moje Punto.

Sprawdź czy nie ma luzów w zawieszeniu. U mnie przyczyna ściągania w lewo były zużyte tuleje metalowo gumowe wahacza.

Re: Lexus IS200 - wahacze, dobry mechanik

czesc , zamontowanie wachaczy w lexusie is 200 to nie jest problem , jest to stosunkowo proste ale trzeba koniecznie ustawic potem zbierznosc . wachacze sa dostepne w salonach ale cena jest wysoka.Probowalem znalesc same tuleje metalowo gumowe , ale to to syzyfowa praca. w tylnym

Re: a ja mam inne zdanie

już dzisiaj pojechałem na taką stację diagnostyczną. Amortyzatory są ok. Na trzepaku okazało się jednak, że obie, tylne tuleje metalowo-gumowe wahaczy przednich są do wymiany. To podobno może być przyczyna, choć diagnosta nie był do końca przekonany, że znaleźliśmy powód. Plan jest taki, że

Re: Ufff... przebrnąłem przez cały wątek... :)

otworu, później wlutowanie tulei stalowej, później samochodowa tuleja metalowo-gumowa i w to śruba mocująca wahacze (lewy i prawy)... -- Pzdr! gRuHa

Re: Stuki z tyłu przy poprzecznych nierównościach

po dzisiejszej jeździe jestem pewny, że dotyczy to jednej strony. Czy Wasze sugestie odnośnie uszkodzonej tulei metalowo-gumowej można potwierdzić samemu oglądając samochód na kanale ? Czy można to stwierdzić dopiero po rozmontowaniu tulei z wahacza ?

Re: skrzypienie w tylnym kole

Słychać to z przodu czy z tyłu? Jeśli tył - tuleje metalowo gumowe (albo sworznie pod amorkami) Jeśli przód - trzeba dołożyć specjalne tulejki dystansowe na amortyzatorach

Re: Wymiana wahacza w Punto 55SX

najpierw sprawdz czy nie wystarczy wymienić samych tulei metalowo-gumowych.W seicento sąsiadowi też chcieli w serwisie wymieniać całość za o ile dobrze pamiętam 400zł a skończyło się na 120 za 4 tuleje

Re: 156 zawieszenie tył

), cztery tuleje metalowo-gumowe łączników poprzecznych prawej strony, tuleja elastyczna( w zwrotnicy) prawego łącznika wzdłużnego. Zostały mi niewykorzystane 2 łączniki wzdłużne prawy i lewy (130 zł jeden -VEMA jest identyczny jak oryginał), tuleja elastyczna lewej strony (22 zł oryginał), cztery tuleje

Re: Problem - auto zjeżdża lekko do prawej strony

było ok - szarpaki, mierzenie, zbieżności, geometrie, nie wiem co jeszcze. "Najlepsi" ze znawców w W-wie i okolicy twierdzili, że jest ok - a auto dalej delikatnie ściągało. Jakiś czas temu wymieniałem tuleje metalowo gumowe w tylnym zawieszeniu + poduszkę pod silnikiem. Po wyjeździe z

ELMI Auto Serwis | Mechanika | Części samochodowe

wymiana tulei metalowo gumowych (silentblocków), tulei pływających zawieszenia wymiana oleju w układzie wspomagania układu kierowniczego Zapraszamy do nas, Wrocław ul. Robotnicza 5 ( tuż przy Placu Targowym Świebodzki ) od poniedziałku do piątku 7:30-20:00 a w sobotę 8:00-14:00. Postaramy się

Re: Ufff... przebrnąłem przez cały wątek... :)

prawdopodobnie pójdą amortyzatory od malucha... Amortyzatory od aut/motocykli mają jedną wadę - wagę. > montaż w ramie to najpierw wywiercenie otworu, później wlutowanie tulei stalowe > j, później samochodowa tuleja metalowo-gumowa i w to śruba mocująca wahacze (le > wy i prawy)... Zdecydowanie

Re: zawieszenie

Wahacze same w sobie się raczej nie zużywaqją, bo nnie trą o nic, ale może wyrobiły się w nich tuleje metalowo-gumowe? Wtedy będzie stukać, może znosić przy hamowaniu itp

Re: co w aucie skrzypi?????

robert8888 napisał: > stawiam na wachacze - miałem podobne objawy. Okazało się że wachacze. Po > wymiane wszysyko OK. Pozdrawiam Robert. tzn. te tuleje metalowo gumowe były do wymiany, ale wymienialem całe wachacze.

Re: cc 700 stuka i piszczy

ad 1: może tuleje metalowo gumowe? ad 2: może coś ocierać ad 3: mogą być poduszki pod skrzynią biegów to takie moje typy, ale oczywiście na odległość nie muszą być trafione

Re: Zawieszenie AR 145 Bx

Jestem zdania, że należy wymieniać to, co się zepsuło. ASO woli wymienić całe wahacze, bo to i marża na częściach i robocizna. Jeśli zużyły się same tuleje metalowo-gumowe, które można kupić po ca. 35-40 zł/szt, to po kiego płacić 135 zł za cały wahacz, tym bardziej podróbkę, no chyba, że ktoś

Re: Ale nie przy 80 km/h :(

Prawdopodobnie padł amortyzator,a może i kilka.Może przy okazji pojawił się luz na przekładni kierowniczej.Może jakaś tuleja metalowo-gumowa dostała luzu.To wszystko powoduje niestabilną pracę zawieszenia i "pływanie " samochodu po drodze. Ogólnie rzecz biorąc Polonez to do jazdy

Re: Pytanie do mechaniorów.

Generalnie to powinno być słychać na nierównościach.Najlepiej:podnieść na podnośniku i poszarpać za nieodkręcone koło w płaszczyżnie pionowej i poziomej.Potem odkręcić koło i sprawdzić przeguby(drążek kierowniczy,dół kolumny)i tuleje metalowo-gumowe(wachacz).Można pomagać sobie np:łyżką od

Citroen Xsara Picasso (1999-2008)

wystąpić problemy." Zawieszenie: "Podwozie Xsary Picasso źle znosi eksploatację na dziurawych polskich drogach. Często trzeba wymieniać łączniki stabilizatora i sworznie przednich wahaczy (stanowią komplet z wahaczami, wymiana jest droga). Niewiele więcej wytrzymują metalowo-gumowe tuleje wahaczy tylnych

Re: Fiat punto II

To mogą być silentblocki, czyli tuleje metalowo-gumowe w wachaczach. Zależy ile masz przebiegu, ale zawieszenie w PII jest raczej trwałe. Być może stuka coś w środku, a wbrew pozorom niełatwo to zlokalizować. Zdarza się, że stuka gaśnica, oparcie tylnej kanapy, a u mnie... pukały zamki tylnych

Re: Jaki samochód najlepszy na polskie drogi?

porównaniu do opla, póki stan zawieszenia jest dobry po tych dziurach jeździ się bardziej komfortowo, niestety tuleje metalowo gumowe szybko się wybijają. pozdr.

Re: Mondeo ST220

Mondeo? Hm... Ciekawy wynalazek, mógłbyś przybliżyć temat? ;-)) Po jakim przebiegu ten 'null'? 100kkm? U siebie w Hondzie silentblocki (tuleje metalowo-gumowe) z przodu wymieniłem po 80kkm. Pzdr Niknejm

Re: czy tak jest przy sprzedazy samochodu?

płyn z chłodnicy ale olej z silnika. Przesadził. Wyciekający płyn rozbryzł się dzięki wiatrakowi. Kupiłem w serwisie nowy korek za 20zł ale klient spanikował. Później zaczęło coś stuka w lewym kole. Więc wymieniłem tuleje metalowo-gumowe. Bo wóz ze stukami się nie sprzeda. Później prawe koło

Wojewoda: przyjrzyjcie się stacjom diagnostycznym

wystepującym w samochodach , starych czy nowych, są uszkodzenia elementów zawieszenia pojazdu , czyli tuleje metalowo gumowe. Zawsze wg. diagnostów są uszkodzone . Klient jedzie do warsztatu , a prawdziwy mechanik stwierdza ,że sa dobre. Diagnoza wynika z badania na tz. szarpakach , szarpie samochodem az

Re: CC- 900 i problem ze sprzęgłem

ma spore luzy u pyka przy skręcaniu kół . A kupiłem nowa fabryczną za 170zł to chyba okazyjnie. To jeszcze się zapytam ( mam nadzieje ,ze nie nadużywam twojej wiedzy) czy dużo robotu z wymianą przednich wahaczy. Tez kupiłem okazyjnie nowe bo stare tłuka a więcej bym zapłacił za tuleje metalowo-gumowe

Re: Fiat Punto II - opis modelu

H1, średnio 2 komplety ( 4 żarówki rocznie/jeżdżę przez cały rok na światłach ). Tuleje metalowo-gumowe wymieniam raz w roku koszt około 130 zł. Tylne amortyzatory wymieniłem po 40 000 km. Na Monero i do dziś nie mam z nimi problemów. Przednie są jeszcze fabryczne. 90 000 km. wymienia czujnika

Re: Mercedes 93r 300 d

Ja mam do czynienia z takim samochodem ale z 1991 w wersji sedan roku.Oryginalny przebieg 670.000.Fura nie do zdarcia.Co do "noszenia" tylu to moga zuzyte tyleje metalowo gumowe tylnego zawieszenia.Wtedy moze brac tez i opony.Nie sa to jakies kosmiczne koszty,akurat w tym Mercu z

Re: Opel Omega 1997

Jeżdziłem takim w wersji kombi.Od 1997 poprawiono mankamenty m.in. wrazliwośc na korozję.Moja ,oprócz pompy wodnej po ok. 90000 km i wymiany elementów zawieszenia / tuleje metalowo - gumowe/ - po ok. 100000 , bez awarii.Silnik nieco za slaby na tę wielkość , ale przy operowaniu biegami radzi

Re: Czy Opel Omega B to dobre auto?

Użytkowalem takie auto przez 3 lata ,rocznik 95 .silnik rodem z BMW , ale o nieco zmniejszonej mocy.Dynamika srednia ,kultura pracy poprawna ,spalanie rzedu 8- 10 litrów.Usterki- podobno typowe-pompa wodna , tuleje metalowo-gumowe po 80.000 km do wymiany, czujnik położenia wału.Nigdy nic nagłego

Re: Stuki w przednim zawieszeniu

Szzcerze mówiąc to poczta elektroniczna ma takie własności wygłuszające, że tutaj już nic nie słychać - ale tak zupełnie poważnie to powodów może być kilka. Najczęściej stuki pochodzą ze zużytyczch silentbloków, czyli wybitych tulei metalowo-gumowych. Nie są one zbyt drogie. Raczej mniej

Re: Honda Civic 1.3 - (1979)1980-1983

Co do Twoich (a właściwie Hondkowych ;-), wahaczy, to problem dotyczy stalowych elementów wahaczy, czy samych tulejek metalowo-gumowych (element wahaczy, najszybciej ulegajcy zużyciu)? Wiele warsztatów naciąga ludzi twierdząc, że wahacze są nierozbieralne. Bzdura. Przy pomocy prasy (mechanicznej

Re: ZBIEŻNOŚĆ - CZY TO WYSTARCZY..??

co bylo przyczyna zmiany ustawienia w tym przypadku zbieznosci. Na przyklad zuzycie tulei metalowo gumowych prowadzi czasem do zmiany kata pochylenia kola a to wplywa na zmiane zbieznosci. Krotko mowiac pewne parametry geometrii ustawiania kola wspolzaleza od siebie. A co sie reguluje we

Re: Seicento 1.1- jak to się sprawuje w praktyce

(50 tyś km), sprzęgło z uwagi na ciężką nogę (nie wytrzymało przy szybkim tuszaniu), tuleje metalowo- gumowe w tylnym wahaczu (drogi w moim mieście jak szwajcarski ser). Materiały eksploatacyjne i części zamienne tanie. Podsumowując tani dobry samochód za rozsądne pieniądze. Ja osobiście polecam.

grill

realmotoklub.pl w TV Puls) - chodziło o silentbloki w zawieszeniu seata ibizy; po polski to są zdaje się tuleje metalowo-gumowe... w tym samym programie było o koncepcyjnym Nissanie Cross Bow, gdzie panowie redaktorzy uparli się żeby przetłumaczyć tę nazwę - i wyszło im, że to "łuk krzyżowy

Re: do czego służy sworzeń dolny?

kazdy sworzen to w pewnym sensie zawias. Zasadniczo w aucie wystepuja dwa typy sworzni. jedne są odpowiednikiem zawiasu w drzwiach - czyli umozliwiaja obrót tylko w jednym kierunku. Wtedy stosuje sie slynne tuleje metalowo-gumowe czyli silentblocki - takie gumowe wypełnienie w metalowej obudowie

Re: Motobi Wilga 50 - uwaga na wade fabryczna!

metalowo gumowe na ktorych caly wahacz jest mocowany sa zbyt miekkie. W efekcie nastepuje przekoszenie calego tylniego wahacza (calego napedu) co skutkuje ocieraniem tylniego amortyzatora o opone. Zwlaszcza w czasie jazdy w dwie osoby. Te usterke mozna usunac zglaszajac sie do dealera. Zeby sie

Re: obiektywizm ??????????

dostepne li tylko i wylacznie w samochodzie z najwyzszej polki z najbogatszym wyposazeniem za super doplata: "1.nadmierny luz - stuki listwy maglownicy przekładni kierowniczej, 2.wyczuwalny luz tulei metalowo-gumowej wahacza koła przedniego lewego (str. wewnętrzna), 3.luzy w mocowaniu łącznika

Re: Fiat Punto I

Witam mam punto 1.1 96 przejechane 105 tyś jest ono kiepskie.Przejechałem nim 40 tyś i..... -naprawa belki tylniej (tuleje łączniki,metalowo gumowe,amortyzatory) -alternator (pękł) -pasek zerwał się po 70 tyś i nic się nie stało??? -przód amortyzatory,końcówki. -uszczelka pod głowicą

Re: Honda Civic sedan rocznik 95 - 96

.eterna.com.pl/index.cgi > Co najczęściej psuje się w Hondach ? Zużywają się (co 80000-120000km) tuleje metalowo-gumowe wahaczy i łączniki stabilizatorów. Koszt tulei na jedną oś z wymianą - około 300zł. Osobiście jeżdżę Civikiem 5D z 97r., przebieg 89000km. Jak dotąd wymieniłem właśnie tuleje przednich wahaczy (przy

Re: Vectra '95 vs. Honda Civic '95

Gość portalu: Kris napisał(a): > Czy moglbys podac z ktorego roku jest auto, 97r. > jaki ma przebieg 85000km > i czy kiedys cos ci sie popsulo Nigdy :-) Z rzeczy poza filtrami i olejem wymieniłem jak dotąd tuleje metalowo- gumowe tylnych wahaczy, bo zaczęły postukiwać, i elementy

Re: Zawieszenie Hondy Civic - dobre czy kiepskie?

geometrie tych wzystkich > drazkow i wahaczy (polskie drogi rulez!). Bez przesady. Mam poprzedniego Civica, geometria jest ok po 110kkm. Jak dotąd raz musiałem wymienić silentblocki (tuleje metalowo-gumowe). A mój Civic ma zawieszenie dwuwahaczowe z przodu i z tyłu. > Teraz jezdze Corollka 1.6 i

Re: 145/146-pytania do doswiadczonych alfistów

Przerabiałem wariator i tuleje metalowo-gumowe. Na wariator całkowitym antidotum jest zrobienie zaworów wyrównawczych, co ciekawe zdaje się, że mimo iż ta usługa jest droga - nie wpływa znacząco na cenę używanego auta. Warto więc zadać pytanie czy została wykonana. Tuleje zaś podobno można tanim

Re: Pytanie -do hondziazy

pasek strzeli, > to... masz pecha. > Ja bym Ci radził na newralgicznych elementach (paski rozrządu, uszczelki pod > głowicą, hamulce) nie oszczędzać. > > Pzdr > Niknejm Pytam bo mialem stycznosc z hurtowniami i wiele czesci jak tuleje metalowo gumowe mialo nawet nieudolnie

CZĘŚCI ORYGINALNE CZY ZAMIENNIKI DO SAM. AUDI 80

takie jak tuleje metalowo- gumowe na wachacz czy drążki kierownicze. W moim Audi są jeszcze fabryczne a samochod przejechał 117 tyś km a kolega także w Audi jak kupil zamienniki w sklepie to wytrzymały mu tylko 20 tyś a sworzeń od wachacza (też zamiennik)już po dwuch tygodniach się urwal niszcząc

Re: Czy japonczyki sa trwale i niezawodne?

były wymieniane od 22 lat. Wahaczy, czy samych tulejek metalowo-gumowych (element wahaczy)? Wiele warsztatów naciąga ludzi twierdząc, że wahacze są nierozbieralne. Bzdura. Przy pomocy prasy (mechanicznej lub hydraulicznej) wyrzuca się stare tulejki i wciska nowe. Koszt za tulejkę do 150zł maksimum

Re: lista potencjalnych problemów

jest specjalnie wyłączenie na aku. > 8. półosie To już częściej, choć nie nagminnie - jak z pompą wody. > 9. amortyzatory Co znowu.....??? Amory są trwalsze niż wszystkie tuleje metalowo-gumowe w całym aucie razem wzięte! Amory są WYBITNIE trwałe!! > 10. hamulec ręczny Czasami linka

...i odpowiedź ;-)

zawieszenie tych aut dobrze wytrzymuje nasze drogi? No to zawieszenie masz takie, jak u mnie. :-) Jak dotąd, po 80000km wymieniłem dwie tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy. Koszt w ASO - 300zł z wymianą. Czyli zawieszenie wytrzymuje :-) A przy tym jest to zawieszenie dwuwahaczowe, duża rzadkość w tej

Re: Zlodziejski Serwis Opla w Warszawie !!!

wywalił parę tys > > w błoto. Takich grzeszkow Mangalii zebraloby sie wiecej. Moj znajomy pojechal do nich i zglosil stuki w zawieszeniu. Posprawdzali poruszali i diagnoza: Tuleje metalowo- gumowe wahaczy - koszt okolo 700 zl. Znajomy sie zgodzil, ale sumienie go ruszylo i po wymianie pojechal

Re: Uno - co sądzicie.

problemów. Od zeszłego roku zaczęły się stuki w prawym przednim kole (prawdopodobnie tuleje metalowo-gumowe do wymiany) i samochód zaczęło ściągać na lewo (po zmianie opon z zimowych na letnie). Zamieniłem więc oponki z lewej na prawą i juz tylko nieznacznie ściągało. w kwietniu z samochodem się

Re: AUDI A8 4.2 98/99

prosty 750zł - Końcówki drążków - 250zł +wymiana i geometra 240zł 490zł - tuleje metalowo gumowe, one lecą najczęściej a jest ich setki- zamiennik niewiem - oryginał ok. 50-300 - gumowa osłona przegubów - się przecierają, trzeba pilnować - zamiennik niewiem - oryginał komplet ze smarami 130zł

Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara

- zamienniki odradzam- oryginał tzw. banan 570 zł, nośny prosty 750zł - Końcówki drążków - 250zł +wymiana i geometra 240zł 490zł - tuleje metalowo gumowe, one lecą najczęściej a jest ich setki- zamiennik niewiem - oryginał ok. 50-300 - gumowa osłona przegubów - się przecierają, trzeba pilnować - zamiennik

406 porównanie

, szwedzi i włosi w szczególnosci mogą się schować. Przez 120 tys przepaliła mi się żarówka na desce rozdzielczej (8pln) i wymieniłem raz tuleje metalowo-gumowe we wszystkich kołach (400 pln). Test zawieszenia po tym przebiegu wykazał standardy fabryczne. Eksploatacja - serwis - tńszy jest tylko włoch