tuleje gumowe do zawieszenia

Marcin Lewandowski

Gwarancja | Kto da więcej?

Gwarancja | Kto da więcej?

Czy siedem lat gwarancji to najlepsza oferta na naszym rynku? Przejrzeliśmy najpopularniejsze marki pod kątem ochrony zawieszenia. Okazuje się, że to, co dla jednych znaczy 7, dla innych może wyglądać na 2

Mercedes A W169 (2004 - 2012) - opinie Moto.pl

Drugie wydanie Mercedesa A jest dużo bardziej interesujące od strony użytkowej niż pierwsze. Ale też ma swoje wady i sporo kosztuje

Alfa Romeo 156 (1997-2005) - opinie Moto.pl

Następca modelu 155 okazał się prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Alfa Romeo zaproponowała ciekawą limuzynę z niezwykle atrakcyjnym nadwoziem i nowoczesnymi silnikami

Która generacja BMW serii 3 jest najlepsza

Która generacja BMW serii 3 jest najlepsza

zużywają się przeguby wału napędowego, w podwoziu zaś metalowo-gumowe tuleje wahaczy. Z wymianą silentbloków nie wolno zwlekać, bowiem skutkuje to poważniejszymi i droższymi naprawami zawieszeń.»> Najpopularniejszy sedan wśród używanych z importu: BMW 320 już od... « Zrealizuj swoje marzenie

Peugeot 206 (1998-2006)	- opinie Moto.pl

Peugeot 206 (1998-2006) - opinie Moto.pl

awarie poduszek na podporach silników oraz uszkodzenia wentylatora chłodnicy prowadzące do przegrzewania się jednostek napędowych.UKŁAD NAPĘDOWYSłabym punktem przegubów napędowych przy przednich kołach są gumowe osłony. Nie grzeszą trwałością, a każde pęknięcie gumy prowadzi do zniszczenia przegubu

Peugeot 106 (1991-2004) - opinie Moto.pl

Peugeot 106 (1991-2004) - opinie Moto.pl

ich stan.ZawieszeniePeugeot 106 nie lubi dziurawych dróg, dlatego w Polsce szybko wybijają się tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy, zwłaszcza w wersji z silnikiem Diesla (ciężki przód). Stałego dozoru wymagają łożyska wahaczy osadzone w belce tylnego zawieszenia. Wytrzymują ledwie kilkadziesiąt

Renault Laguna I (1993-2000) - opinie Moto.pl

Renault Laguna I (1993-2000) - opinie Moto.pl

100 tys. km trzeba się liczyć z koniecznością poważnego remontu "automatu".ZawieszenieJeśli z okolic przednich kół dochodzą wyraźne i dźwięczne stuki, mogą świadczyć o wybitych tulejach metalowo-gumowych w wahaczach lub uszkodzeniu łączników przedniego stabilizatora. Jeśli są mocne, ale

Toyota Corolla Verso (2001-2009) - opinie Moto.pl

Toyota Corolla Verso (2001-2009) - opinie Moto.pl

zawieszeń są w większości trwałe, a na dodatek łatwo można wymieniać sworznie wahaczy przednich i tuleje metalowo-gumowe. Najgorzej pod względem trwałości wypadają amortyzatory.SilnikiBenzynowce zaliczają się do konstrukcji wyjątkowo mało awaryjnych, podobnie jak ich osprzęt. W wersji 1.8 pojawia się czasem

Honda Accord (1993-1998) - opinie Moto.pl

Honda Accord (1993-1998) - opinie Moto.pl

niedomagają, a są dość kosztowne. Wymiana samych tulei metalowo-gumowych nie zawsze się opłaca, bo elementy wymienne przeważnie są słabej jakości. Kierowcy, jeżdżący dynamicznie muszą liczyć się z szybkim zużyciem klocków i tarcz hamulcowych.SilnikSilniki są trwałe i niezawodne, choć hałaśliwe na wysokich

Ford Mondeo (1996-2001) - opinie Moto.pl

Ford Mondeo (1996-2001) - opinie Moto.pl

mogą sprostać elementy przedniego zawieszenia. Szczególnie szybko wybijają się metalowo-gumowe tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych i gniazda kolumn resorująco-tłumiących Układ kierowniczyTypową usterką są luzy w przekładni kierowniczej. NadwozieW starszych

Chevrolet Lacetti (2003-2008) - opinie Moto.pl

Chevrolet Lacetti (2003-2008) - opinie Moto.pl

zawieszenia. W razie potrzeby można łatwo i tanio wymienić same tuleje metalowo-gumowe i sworznie w przednich wahaczach.SilnikiJednostki napędowe to mocny punkt modelu Lacetti. Są trwałe i niezawodne, osiągają wysokie przebiegi bez większych problemów. Jeśli już pojawiają się problemy to najczęściej dotyczą

Volkswagen Polo (2001-2009) - opinie Moto.pl

Volkswagen Polo (2001-2009) - opinie Moto.pl

nastawić się na dokupienie preparatu po drodze.PodwozieKonstrukcja zawieszeń jest prosta i sprzyja tanim naprawom. Do przebiegu 100 000 nie ma zresztą zbyt wiele roboty przy podwoziu. Potem można spodziewać się przede wszystkim wybicia tulei metalowo-gumowych przy przedniej i tylnej osi. Notuje się

Toyota Camry (1991 - 2001) - opinie Moto.pl

Toyota Camry (1991 - 2001) - opinie Moto.pl

egzemplarz wymaga więc wyjątkowej czujności od kupującego. Podwozie Zawieszenia Camry to konstrukcje, w których część elementów odznacza się wysoką trwałością, a część trzeba wymieniać dość często. Na szczęście słabych punktów jest mało. Należą do nich metalowo-gumowe tuleje wahaczy i gumowe elementy

Renault Laguna III (2007 - 2013) - opinie Moto.pl

Renault Laguna III (2007 - 2013) - opinie Moto.pl

trwałości niektórych elementów. Laguna III nie jest wyjątkiem. W przednim zawieszeniu szybko zużywają się łączniki stabilizatora i sworznie wahaczy. Wciąż trzeba się liczyć ze zużyciem tulei metalowo-gumowych belki tylnego zawieszenia, ale na szczęście ich trwałość jest sporo lepsza niż w Lagunie

Fiat Stilo (2001-2008) - opinie Moto.pl

Fiat Stilo (2001-2008) - opinie Moto.pl

wysokoprężnych awaryjne są dwumasowe koła zamachowe. Można też spodziewać się uszkodzeń turbosprężarki.ZawieszenieEgzemplarze z pierwszych lat produkcji miały problemy z belką tylnego zawieszenia. Nadzwyczaj szybko wybijały się w niej nie wymienne tuleje metalowo-gumowe, wymuszając wymianę kompletnej belki. Tego

Opel Astra I (1991-2002) - opinie Moto.pl

Opel Astra I (1991-2002) - opinie Moto.pl

, podłużnice przy zbiorniku paliwa i elementy nośne pod silnikiem. Opel Astra III (2004-2011)PodwozieElementy zawieszeń są nadzwyczaj trwałe, nawet na polskich drogach. Wytrzymują ponad 100 tys. km, a przy spokojnej, uważnej jeździe nawet więcej. Jako pierwsze wymiany wymagają zazwyczaj tuleje metalowo-gumowe

Ford Ka (1996-2008) - opinie Moto.pl

Ford Ka (1996-2008) - opinie Moto.pl

się silentbloki przednich wahaczy. Nie warto na nich oszczędzać, jeśli zareagujemy na ich zużycie nie będziemy musieli wmieniać kompletnych wahaczy. Tuleje metalowo-gumowe można bowiem wymienić w wyspecjalizowanym warsztacie przy pomocy prasy. Dopiero kilkakrotna wymiana silentbloków powoduje na tyle

Renault Clio (2005 - 2012) - test | Opinie Moto.pl

Renault Clio (2005 - 2012) - test | Opinie Moto.pl

zestrojone i zapewniają bardzo dobry komfort jazdy. Nie są jednak trwałe. Szybko wybijają się górne łożyska kolumn przedniego zawieszenia, metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy i łączniki stabilizatora. Mało trwałe są też łożyska piast kół. Przednie można wymienić tanio, tylne są zespolone z tarczami i

Mitsubishi Pajero (1999-2006) - opinie Moto.pl

przebiegach.ZAWIESZENIEPrzednie zawieszenie jest raczej trwałe, chociaż na polskich drogach trzeba się liczyć z szybszym zużyciem końcówek drążków kierowniczych. Więcej uwagi wymagają tylne wahacze, a zwłaszcza stan metalowo-gumowych tulei (mogą być zapieczone). Diagnoza autoryzowanego warsztatu jest tutaj bezcenna, podobnie jak

Nissan Qashqai (2006 - 2013) - opinie Moto.pl

Nissan Qashqai (2006 - 2013) - opinie Moto.pl

skrzynie biegów są dość hałaśliwe a zmiana przełożeń nie zawsze jest w nich płynna.PodwozieNiska trwałość zawieszeń to domena głównie egzemplarzy sprzed modernizacji. Często pojawiają się wycieki z tylnych amortyzatorów a ich gumowe tuleje szybko się wybijają.Instalacja elektrycznaQashqai nie ma większych

Fiat Punto (1993-1999) - opinie Moto.pl

Fiat Punto (1993-1999) - opinie Moto.pl

bagażnika.PodwozieTrwałość elementów przedniego zawieszenia w Punto nie odbiega od przeciętności. Przyśpieszonego zużycia można spodziewać się ze strony metalowo-gumowych tulei przy belce tylnego zawieszenia. Naprawy podwozia są jednak proste i tanie.SilnikiJednostki napędowe mają opinie trwałych i mało awaryjnych. Jeśli

Citroen Xsara Picasso (1999-2008) - opinie Moto.pl

Citroen Xsara Picasso (1999-2008) - opinie Moto.pl

eksploatację na dziurawych polskich drogach. Często trzeba wymieniać łączniki stabilizatora i sworznie przednich wahaczy (stanowią komplet z wahaczami, wymiana jest droga). Niewiele więcej wytrzymują metalowo-gumowe tuleje wahaczy tylnych. Małą trwałość mają oryginalne amortyzatory. Podczas jazdy próbnej

Renault Scenic II (2003-2010) - opinie Moto.pl

Renault Scenic II (2003-2010) - opinie Moto.pl

przedniego zawieszenia. Delikatne są również sworzenie wahaczy i silentbloki wahaczy. Jednak konstrukcja zawieszeń sprzyja tanim naprawom. Zarówno sworznie jak i tuleje metalowo-gumowe można wymieniać jako pojedyncze części.Instalacja elektrycznaPodobnie jak u poprzednika, może się tu zdarzyć niemal wszystko

BMW 3 (1990-1998) E36 - opinie Moto.pl

się newralgiczne elementy zawieszeń: metalowo-gumowe tuleje i sworznie wahaczy, przekładnia kierownicza (początkowo są tylko wycieki), amortyzatory (zwłaszcza tylne). Układ hamulcowyWersje z mocniejszymi silnika mi legitymują się bardzo dobrymi osiąga mi. Ich hamulce wystawiane są często na trudną

Volvo 850 (1991-1997) - opinie Moto.pl

naprawia uszkodzenia według własnych (niskich) standardów.PodwozieZawieszenia modelu 850 nie wymagają szczególnych napraw. Wymienia się głównie metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy. Poważniejszym problemem są hamulce. Są niedostatecznie zwymiarowane jak na samochód o masie ponad 1300 kg. Kierowcy z

Suzuki Grand Vitara (1997-2005) - opinie Moto.pl

korozji złącz elektrycznych (zwłaszcza w starszych egzemplarzach). Podczas oględzin warto sprawdzić działanie dostępnych elementów instalacji elektrycznej. Zawieszenie Z podwoziem nie ma większych problemów. Szybko wybijają się jedynie gumowe tuleje w punktach mocowania stabilizatora, z reguły po 40 tys

Audi A4 (1994-2004) - opinie Moto.pl

rozrządu. Z kolei w dieslach słabym punktem są koła zamachowe. ZAWIESZENIE Kłopoty z trwałością przedniego zawieszenia to domena egzemplarzy produkowanych do 2000 r. Najsłabszym punktem są metalowo-gumowe tuleje aluminiowych wahaczy, wymiana kompletnych elementów, niestety, sporo kosztuje. Po modernizacji

Opel Astra III (2004-2011) - opinie Moto.pl

szczególnie kłopotliwe. Elementy podlegające najszybszemu zużyciu osiągają przyzwoite przebiegi a ich wymiana nie jest szczególnie kosztowna. Wystarczy zaopatrzyć się w typowe i niedrogie elementy (łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych, sworznie oraz metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy

Honda CRX (1983 - 1998) - opinie Moto.pl

nadwozia. W przypadku zadbanych egzemplarzy bez rdzy cena będzie sporo wyższa. Właściciele wliczają w cenę sprzedaży koszt remontu blacharki.PodwozieMetalowo-gumowe tuleje zarówno przednich jak i tylnych wahaczy nie są szczególnie trwałe. Gdy zaczynają skrzypieć można spodziewać się, że wkrótce trzeba

Jeep Grand Cherokee (1998-2009) - opinie Moto.pl

wyraźnie mu nie służą. Szybko pojawiają się luzy na sworzniach zwrotnic i drążku poprzecznym (Panharda), łatwo wybijają się tuleje metalowo-gumowe. Oryginalne amortyzatory nie spisują się najlepiej, warto zainwestować w coś lepszego z korzyścią dla własności jezdnych.Instalacja elektrycznaElektryka lubi w

Land Rover Freelander (1997-2006) - opinie Moto.pl

zawieszenia (VIN od SALLNABE13A286419 do SALLNABG23A289164).Co wybrać?Lepiej kupować jak najmłodszego Freelandera. Z każdym rokiem producent poprawiał konstrukcję. Silnik 1.8 16V trudno uznać za dobry wybór. Jest mało dynamiczny (0-100 w 12,8 s), kłopotliwy w naprawach i dużo pali. Turbodiesel 2.0 Td4 ma

BMW X5 (1999-2006) - opinie Moto.pl

trwałe są przeguby kulowe (zwane tulejami pływającymi), łączące wahacz dwuramienny (dolny) ze wspornikiem koła a także poduszki ramy pomocniczej tylnego zawieszenia (belka pomocnicza). Nieprzyjemne piszczenie może zwiastować konieczność wymiany wahaczy poprzecznych (górnych). Szczególnie kosztowne są

Citroen Xsara Picasso (1998-2006) - opinie Moto.pl

latach nadają się do wymiany. Ale nawet po ich wymianie mogą wystąpić problemy. Jeśli pozostawiono stare, zużyte wieszaki gumowe, można spodziewać się ich pękania. Części układu wydechowego pozbawione odpowiedniego podwieszenia dokuczliwie stukają. Jazda próbna pomoże wychwycić taką wadę. Zawieszenie

Fiat Uno (1983-2002) - opinie Moto.pl

automatyczna, bezstopniowa skrzynia przekładniowa w wersji Selecta.ZawieszenieTylne zawieszenie nie sprawia większych problemów, za to przednie wystawia nerwy na ciężką próbę. Szybko wbijają się metalowo-gumowe tuleje wahaczy, końcówki drążków kierowniczych i poduszki górnego mocowania kolumn resorująco

Daewoo Nubira (1996-2002) - opinie Moto.pl

łączniki przedniego i tylnego stabilizatora oraz tuleje metalowo-gumowe w przednich wahaczach. Na szczęście nie trzeba już wymieniać kompletnych wahaczy jak dawniej. Z korzyścią dla portfela wymienia się jedynie tuleje. Podczas jazdy próbnej trzeba wychwycić luzy w zawieszeniu (samochód jest niestabilny

Citroën Saxo (1996-2003) - opinie Moto.pl

kilkaset złotych.ZawieszenieUkład jezdny w Saxo nie lubi polskich dróg. Szybko wybijają się sworznie przednich wahaczy (można wymienić same sworznie) i tuleje metalowo-gumowe (tzw. silentblocki). Ten proces ma jeszcze szybszy przebieg w dieslach ze względu na większą masę silnika. Niezbyt trwałe są również

Citroën C3 (2001-2009) - opinie Moto.pl

próbnej trzeba koniecznie sprawdzić działanie przekładni.ZawieszenieElementy podwozia nie są szczególnie trwałe. Najszybciej zużywają się łączniki stabilizatora, nieco później sworznie i metalowo-gumowe tuleje wahaczy. Amortyzatory mogą wymagać wymiany nawet po 50 tys. km. W egzemplarzach z lat 2002-03

Używane - Suzuki Grand Vitara 1997-2005

się jedynie gumowe tuleje w punktach mocowania stabilizatora, z reguły po 40 tys. km. Ich wymiana jest prosta i tania. Trwałość oryginalnych amortyzatorów jak na auto japońskie jest niska. Sięga zazwyczaj 80 tys. km.Przeniesienie napęduPodczas oględzin warto skupić się na sprawdzeniu ewentualnych

Renault Clio (1990-98) - opinie Moto.pl

któreś z kół nie jest gorące.ZawieszeniePrzednie zawieszenie Clio cieszy się złą sławą. Na dziurawych polskich drogach wymaga częstej wymiany końcówek drążków kierowniczych, tulei metalowo-gumowych i amortyzatorów. Nietrwałe są także łożyska w piastach kół.Instalacja elektrycznaOsprzęt elektryczny jest

Renault Espace (1991-2002) - opinie Moto.pl

jego osprzętu może pochłonąć ponad 2 tys. zł.ZawieszenieSzczególnie delikatne są elementy przedniego zawieszenia w Espace II generacji. Na polskich drogach szybko wybijają się sworznie wahaczy, tuleje metalowo-gumowe, amortyzatory. W autach III generacji przednie zawieszenie ma znacząco wyższą trwałość

Toyota Avensis II (2002-2008) - opinie Moto.pl

metalowo-gumowe tuleje wahaczy poprzecznych tylnej osi. Podczas jazdy próbnej trzeba koniecznie sprawdzić, czy z tyłu nie ma podejrzanych stuków. Z przodu newralgicznym punktem jest przekładnia kierownicza. Co prawda szybkie wybicie przekładni było charakterystyczne dla pierwszych roczników Avensisa II

Volvo S40/V40 (1995-2004) - opinie Moto.pl

zużywają się tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy, łączniki stabilizatora oraz elementy gumowe w punktach mocowania stabilizatora przedniej osi. Ciekawostkę stanowi to, że zmodernizowane w 1998 r. górne mocowania kolumn przedniego zawieszenia są mniej trwałe od stosowanych wcześniej. Wielowahaczowe

Mercedes klasy C (1993-2000) - opinie Moto.pl

centralny zamek.ZawieszenieNiemiecka solidność na polskich drogach poddana jest srogiej próbie. Wyboje i nierówności nic sobie nie robią z prestiżu Mercedesa. Szybko zużywają się sworznie i metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy, końcówki drążków kierowniczych, tuleje zwrotnic w tylnym zawieszeniu. Luzy w

Chrysler Voyager (2000-2007) - opinie Moto.pl

sprawdzić.ZawieszeniePodwozie nieźle znosi stan polskich dróg. Tuleje wahaczy wytrzymują zazwyczaj ponad 100 tys. km. Jeśli Voyager dużo jeździ po mieście, mogą one wymagać wymiany sporo wcześniej. Najkrótszą żywotność mają gumowe elementy stabilizatora (40-50 tys. km). Prawdziwy problem stanowi za to przekładnia kierownicza

Mitsubishi Space Star (1999-2005) - opinie Moto.pl

sprawdzić stan zawieszenia. Wyraźne stuki będą świadczyć o wybiciu tulei wahaczy oraz elementów stabilizatora. Na polskich drogach właśnie te elementy zużywają się najszybciej.Instalacja elektrycznaCzęsto zawodzą klawisze do sterowania elektrycznymi podnośnikami szyb w drzwiach. Bywa, że zupełnie się

Citroën Xsara (1997-2006) - opinie Moto.pl

trwałe są tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy. W tylnym zawieszeniu warto jak najczęściej kontrolować łożyska belki głównej. Wymiana łożysk w odpowiednim czasie pozwala zapobiegać poważnym i drogim naprawom belki tylnego zawieszenia.Dariusz Dobosz

Toyota RAV 4 (1994-2005) - opinie Moto.pl

hamulcowyTrzeba się liczyć z szybkim zużyciem przednich tarcz hamulcowych i współpracujących z nimi klocków hamulcowych.ZawieszenieNajmniej trwałymi elementami zawieszenia przedniego są tuleje metalowo-gumowe. W tylnym zawieszeniu łatwo odkształcić dość delikatne wahacze poprzeczne. Dobrą opinią nie cieszy się

Peugeot 306 (1993-2001) - opinie Moto.pl

trzeba zwrócić uwagę na uszczelniacze półosi (wycieki oleju).ZawieszeniePodwozie nie należy do trwałych, zwłaszcza tylna belka. Szybko zużywają się tam poduszki gumowe i łożyska. Wymiana belki to niezwykle kosztowna operacja, zatem jeśli w okolicach tylnej osi słychać stuki lub trzeszczenie - miejmy się

Renault Laguna I (1993-2000) - opinie Moto.pl

się do specjalisty.ZawieszenieJeśli z okolic przednich kół dochodzą wyraźne i dźwięczne stuki, mogą świadczyć o wybitych tulejach metalowo-gumowych w wahaczach lub uszkodzeniu łączników przedniego stabilizatora. Jeśli są mocne, ale bardziej stłumione i głuche, należy sprawdzić poduszki pod belką

Ford Fiesta (1995-2001) - opinie Moto.pl

w codziennej eksploatacji. Zawieszenie, które pewnie i precyzyjnie prowadzi Fiestę, niestety nie grzeszy trwałością.Sporo problemów wiąże się też z silnikami. Na pocieszenie pozostaje to, że większość awarii nie prowadzi do unieruchomienia auta, co potwierdzają raporty ADAC. Na uwagę zasługuje dość

Nissan Terrano II (1993-2007) - opinie Moto.pl

elementów zawieszeń nie budzi zastrzeżeń. Częste wypady w teren powodują szybkie zużycie końcówek drążków kierowniczych oraz metalowo-gumowych tulei i sworzni wahaczy. W terenie szybko kończą swój żywot także ograniczniki skrętu. Jazda próbna pozwoli wychwycić ewentualne stuki świadczące o zużyciu elementów

Volkswagen Passat B5 (1996-2005) - opinie Moto.pl

turbodiesli są również turbosprężarki i alternatory. W doładowanych silnikach benzynowych 1.8 szwankuje system smarowania turbiny.ZawieszenieTrudów eksploatacji na polskich drogach nie wytrzymują wahacze przedniego zawieszenia. Szybko wybijają się w nich tuleje metalowo-gumowe. Nietrwałe są również końcówki

Honda Civic (1995-2001) - opinie Moto.pl

; mają bardzo trwałe podwozia. Nawet na polskich drogach ich zawieszenia mogą wytrzymać ponad 150 tys. km. Mniej trwały jest produkowany na Wyspach Brytyjskich fastback. Znacznie wcześniej trzeba w nim wymieniać tuleje metalowo-gumowe wahaczy, końcówki drążków kierowniczych, elementy stabilizatora

Seat Ibiza (1993-2002) - opinie Moto.pl

pokrywy bagażnika.Układ wydechowyKorozja chętnie atakuje tłumiki wydechu. Przerdzewiałe elementy mogą się urywać.ElektronikaAwaryjne są immobilisery oraz elektronika zarządzająca silnikiem. W 1999 r. zmieniono oprogramowanie, eliminując wiele problemów.ZawieszenieNajmniej trwałe są tuleje metalowo-gumowe

Audi A4 (1994-2004) - opinie Moto.pl

sterowniki szyb bocznych oraz alternatory. Początkowo awaryjne były również reflektory ksenonowe (1999 r.).ZawieszenieKłopoty z trwałością przedniego zawieszenia to domena egzemplarzy produkowanych do 2000 r. Najsłabszym punktem są metalowo-gumowe tuleje aluminiowych wahaczy, wymiana kompletnych elementów

Opel Frontera (1991-2004) - opinie Moto.pl

kaprysić. Zaniki napięcia odpowiedzialne są za brak działania tylnych lamp i kierunkowskazów. Zawodzą przewody zapłonowe, elektryczna pompa paliwa, alternator, immobiliser.ZawieszenieNajsłabszymi elementami podwozia są z pewnością metalowo-gumowe tuleje przednich wahaczy. Szczególnie szybko wybijają się

Mitsubishi Pajero (1999-2006) - opinie Moto.pl

drążków kierowniczych. Więcej uwagi wymagają tylne wahacze, a zwłaszcza stan metalowo-gumowych tulei (mogą być zapieczone). Diagnoza autoryzowanego warsztatu jest tutaj bezcenna, podobnie jak przy ocenie stanu piast przednich kół. Zużycie łożysk może prowadzić do zniszczenia nie tylko samych piast, ale

Audi A6 (1994-2004) - opinie Moto.pl

kierownicą, najlepiej podczas jazdy próbnej.PodwozieNajwięcej uwagi trzeba poświęcić metalowo-gumowym tulejom przednich wahaczy i końcówkom drążków kierowniczych. Te elementy najszybciej ulegają zużyciu.AwaryjnośćMimo ekskluzywnego charakteru Audi A6 bardzo odstaje od najlepszych aut rankingów niezawodności

Volkswagen Golf III (1991-1999) - opinie Moto.pl

biegów.ZawieszenieNajszybciej zużywają się tuleje metalowo-gumowe oraz sworznie przednich wahaczy, ale koniecznie trzeba zbadać również kondycję łożysk przednich kolumn resorująco-tłumiących. W tylnym zawieszeniu warto przyjrzeć się sworzniom w punktach mocowania belki skrętnej do nadwozia.AwaryjnośćWedług najnowszego rankingu

Citroen Saxo (1995-2004) - opinie Moto.pl

zakrętach) kosztującego kilkaset złotych.ZawieszenieUkład jezdny w Saxo nie lubi polskich dróg. Szybko wybijają się sworznie przednich wahaczy (można wymienić same sworznie) i tuleje metalowo-gumowe (tzw. silentblocki). Ten proces ma jeszcze szybszy przebieg w dieslach ze względu na większą masę silnika

Mazda 3 (2003-2009) - opinie Moto.pl

; silnika i może być tragiczna w skutkach.- pasek alternatora - hałasuje górna rolka (dociskowa), wymiana wraz z dwoma paskami zalecana co 60 tys. km- podwozie i hamulce - wiele elementów zawieszenia "trójki" można kupować jako zamienniki do Forda Focusa. Najszybciej wymiany wymagają łączniki

Seat Altea XL 2,0 TDI - Minivan powiększony

odporna na wzdłużne pofałdowania jezdni -w ogóle się nie buja. Efektem ubocznym jest wyraźnie ograniczony komfort resorowania. Na szczęście trafnie dobrane tuleje metalowo-gumowe sprawiają, że nierówności są amortyzowane cicho, nic nie tłucze (przynajmniej w aucie nowym). Niemniej wstrząsy przedostają się

Maybach Exelero

opony - Fulda Carata Exelero o rozmiarze 315/25 ZR 23. Przypominają gumowe tuleje o zaokrąglonych końcach.Czy linia samochodu nie jest... groteskowa? - To przecież prototyp, a te mają taki charakter - tłumaczy mi prof. Harald Leschke, jeden z głównych stylistów DaimlerChryslera.Po chwili udaje mi się

TOYOTA COROLLA WAGON/VERSO

ono komfortowe, a jednocześnie nie pozwala na zbyt duże przechyły na zakrętach. Verso, model o największej wysokości z całej rodziny nowej Corolli, ma w porównaniu do reszty mocniejsze sprężyny, amortyzatory, tuleje gumowe i stabilizatory. Jednak nawet te modyfikacje nie zmieniły charakteru

szczegóły gwarancji

: amortyzatory, sprężyny śrubowe, drążki skrętne, osłony amortyzatorów, łożyska kolumny McPersona; nie obejmuje: zawieszenie hydropneumatycznego(za dopłatą) - mechanizmy różnicowe: obejmuje: koła talerzowe oraz zębniki, koła zębate, wałki, łożyska ślizgowe oraz toczne, pierścienie oraz tuleje oporowe

Re: Fiat Punto (1993-1999)

autko w tylnym zawieszeniu nie ma belki i w niej tulei metalowo gumowych kolejny artykuł kopiuj i wklej ma w pierwszej wersji nadwoziowej wahacz na łożyskach i jest to beznadziejne rozwiązanie tuleje są tańsze i wytrzymalsze na przeciążenia poprzeczne

Fiat Punto 1 - jak wymienić tuleje?

Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak wymienić tuleje metalowo-gumowe w tylnym zawieszeniu??

Re: VW Golf 6 a golf 7?

Napraa wahaczy w GVI nie jest droga , dobrej firmy komplet to ok 1200zl z tym ze mozna wymieniac tylko tuleje metalowo-gumowe za 1/3 tej sumy i takie zawieszenie bez dotykania smialo wytrzymuje ok150- 200tys km -- Zanim rzucisz butelke dobrze sie zastanow .... czy dopiles ja do

Re: Co ważniejsze, wiek czy przebieg ?

Przy dużym przebiegu auto zużywa się w przewidywalny sposób. Natomiast 10 letnie auto oznacza systematyczną wymianę wszystkiego co zawiera gumę -przewody dolotowe, podciśnienia, przelewowe i paliwowe, elektrozawory z gumowymi membranami, gumowe elementy zawieszenia( wszystkie tuleje, odboje i

Re: Stukanie w tylnym zawieszeniu

W większości pojazdów tak objawia sie nadmierne zużycie tulei metalowo-gumowych w zawieszeniu (wachacz).

Re: Próba podsumowania.

v-6 napisał: > 4. Sprawdzić zużycie elementów zawieszenia (kielichy, sprężyny). Nie wiem czy przy normalnej eksploatacji zużywają się kielichy, natomiast zużywają się łożyska amortyzatorów i starzeją gumowe tuleje. To jest łatwo zdiagnozować.

Re: Renault Laguna I (1993-2000)

co do tylnego zawieszenia to nie wiem wiem jak jest w kombi ale u mnie wszystko opiera się na dwóch tulejach metalowo-gumowych a cala reszta to drążki których nie trzeba wymieniec. Roboty dużo ale warto koszt tulejek 200zl ja zawsze wychodziłem z założenia ze sam sobie zrobię sam sobie spier...e i

ELMI Auto Serwis | Mechanika | Części samochodowe

wymiana tulei metalowo gumowych (silentblocków), tulei pływających zawieszenia wymiana oleju w układzie wspomagania układu kierowniczego Zapraszamy do nas, Wrocław ul. Robotnicza 5 ( tuż przy Placu Targowym Świebodzki ) od poniedziałku do piątku 7:30-20:00 a w sobotę 8:00-14:00. Postaramy się

Re: norauto

Żeby sprawdzić stan łożysk i simerbloków nie trzeba nic odkręcać, a zwłaszcza nie odkręca się kół. Łożyska sprawdza się na słuch, kręcąc kołami na podnośniku, a tuleje metalowo-gumowe i inne części zawieszenia na luzy - na szarpakach lub jeśli ich nie ma - ręcznie. Chyba, że "

Re: Co ważniejsze, wiek czy przebieg ?

> Przy dużym przebiegu auto zużywa się w przewidywalny sposób. Natomiast 10 letni > e auto oznacza systematyczną wymianę wszystkiego co zawiera gumę -przewody dolo > towe, podciśnienia, przelewowe i paliwowe, elektrozawory z gumowymi membranami, > gumowe elementy zawieszenia( wszystkie

Re: Lexus IS200 - wahacze, dobry mechanik

czesc , zamontowanie wachaczy w lexusie is 200 to nie jest problem , jest to stosunkowo proste ale trzeba koniecznie ustawic potem zbierznosc . wachacze sa dostepne w salonach ale cena jest wysoka.Probowalem znalesc same tuleje metalowo gumowe , ale to to syzyfowa praca. w tylnym

Re: a ja mam inne zdanie

już dzisiaj pojechałem na taką stację diagnostyczną. Amortyzatory są ok. Na trzepaku okazało się jednak, że obie, tylne tuleje metalowo-gumowe wahaczy przednich są do wymiany. To podobno może być przyczyna, choć diagnosta nie był do końca przekonany, że znaleźliśmy powód. Plan jest taki, że

Re: Dlaczego ściąga na lewo moje Punto.

Sprawdź czy nie ma luzów w zawieszeniu. U mnie przyczyna ściągania w lewo były zużyte tuleje metalowo gumowe wahacza.

Re: Ufff... przebrnąłem przez cały wątek... :)

otworu, później wlutowanie tulei stalowej, później samochodowa tuleja metalowo-gumowa i w to śruba mocująca wahacze (lewy i prawy)... -- Pzdr! gRuHa

Re: 156 zawieszenie tył

), cztery tuleje metalowo-gumowe łączników poprzecznych prawej strony, tuleja elastyczna( w zwrotnicy) prawego łącznika wzdłużnego. Zostały mi niewykorzystane 2 łączniki wzdłużne prawy i lewy (130 zł jeden -VEMA jest identyczny jak oryginał), tuleja elastyczna lewej strony (22 zł oryginał), cztery tuleje

a obejrzałaś test zderzenowy z linka

ten samochód to puszka pandory. -brzydki -stary konstrukcyjnie -brak wyosażenia -i będzie się psuł. i co z tego ze niby części tanie jak ciągle trzeba będzie je wymieniać a napewno wentylator od chłodnicy! tarcze i klocki , tuleje gumowe na zawieszeniu .

Stuki w zawieszeniu Forda

Mam Forda escorta 97.Wymieniłem już chyba wszystko co może stukać w zawieszeniu z przodu ale stukanie podczas przejeżdżania przez poprzeczne koleiny nadal nie ustało.Wymieniłem: Amortyzatory,tuleje gumowe w wahaczach,łączniki stabilizatora, łożyska Mc'Phersona.Ratunku.

Re: Problem - auto zjeżdża lekko do prawej strony

było ok - szarpaki, mierzenie, zbieżności, geometrie, nie wiem co jeszcze. "Najlepsi" ze znawców w W-wie i okolicy twierdzili, że jest ok - a auto dalej delikatnie ściągało. Jakiś czas temu wymieniałem tuleje metalowo gumowe w tylnym zawieszeniu + poduszkę pod silnikiem. Po wyjeździe z

Re: skrzypienie przedniego zawieszenia w fabii

witam! Nie jestem całkiem pewien czy to może o to chodzić. Czy jak ruszasz kołem w przód i w tył to ma luzy i skrzypi, bo jeśli tak to masz do wymiany tuleje gumowe na wachaczu przedniego zawieszenia? można to jeszcze sprawdzić na kanale! powinno być widać czy gumowe łączenia się całe czy

Re: Mercedes Sprinter 316 CDI - Szybka paczka

przesady skasować jedno 0 z przebiegu i nikt by w to nie wątpił. Wygląda jak nowy, silnik rozwija 160 km/h i spala do 9l. Zawieszenie jak to w fordzie fenomenalne, pierwszą tuleję gumową za 80 zł wymieniłem po 400.000 km ! Minus jest głośny, nowe modele cichutkie nie wiesz kiedy masz 140 kmh

ile kosztuje zawieszenie???

witam mam pytanie ile moze mnie wiecej kosztowac naprawa calego zawieszenie gdzies poza ASO, chodzi mi o laczna sume bez amortzatorow, i jeszcze jedno czy wachacze dolne trzeba kupowac cale nowe czy mozna wymienic same tuleje gumowe? dodam ze chodzo o 156sw 2.4jtd z 2000r pozdrawiam pawel

Re: Ufff... przebrnąłem przez cały wątek... :)

prawdopodobnie pójdą amortyzatory od malucha... Amortyzatory od aut/motocykli mają jedną wadę - wagę. > montaż w ramie to najpierw wywiercenie otworu, później wlutowanie tulei stalowe > j, później samochodowa tuleja metalowo-gumowa i w to śruba mocująca wahacze (le > wy i prawy)... Zdecydowanie

Re: zawieszenie nie na polskie drogi

Coraz wiecej producentow z Azji i rowniez z Europy wraca do polsztywnych zawieszen-tansze w produkcji i mniej problemowe dla posiadacza auta,multilink zawieszenie dziala gdy jest nowe i dobre-gdy piasek i inne swinsto tuleje gumowe wyrobi-zawieszenie takie jest nieobliczalne w krytycznych

Re: BMW 520-pomocy

Co do pierwszego pytania to chyba coś ze wspomaganiem i może to być pompa :(. Co do drugiego pytania to przedewszystkim sprawdz zawieszenie :). Elementy gumowe szczegolnie tuleje lubią się wybijać na naszych drogach. Moja beta jeżdziła po niemczech parę lat, po przyjeżdzie zawieszenie (choć

Re: drgania kierownicy w renault thalia 1.4

Wyglada to jednak na kiepskie wywazenie. Jesli firma ma porzadne urzadzenie do wywazania (bo nietore sa G.. warte) to byc moze to zuzyte gumowe tuleje na zawieszeniu/ukldzie kierowniczym ktore poteguja nawet male odchylenia w wywazeniu. Typowym sa drgania przy pewnej predkosci i im wieksze

Re: Nissan Micra - rozwulkanizowana tuleja?

sie, ze tylna tuleja jest jakby dwuczesciowa. Zasadnicza czesc tkwi w wahaczu, a za nia jest zalozona na srube wahacza taka sobie podkladka gumowa. I sie ona kreci, jak ktos nia pokreci. Warsztat twierdzil, ze jest to integralna czesc tylnej tulei i ze sie ukrecila. A to tylko kawalek gumy byl, ktory

Citroen Xsara Picasso (1999-2008)

, wymiana jest droga). Niewiele więcej wytrzymują metalowo-gumowe tuleje wahaczy tylnych. Małą trwałość mają oryginalne amortyzatory. " Układ hamulcowy: "Szybko zużywają się przednie klocki hamulcowe, zwłaszcza w wersjach z silnikami wysokoprężnymi. Wymiana może być konieczna już po 20 tys. km

Re: Ale nie przy 80 km/h :(

Prawdopodobnie padł amortyzator,a może i kilka.Może przy okazji pojawił się luz na przekładni kierowniczej.Może jakaś tuleja metalowo-gumowa dostała luzu.To wszystko powoduje niestabilną pracę zawieszenia i "pływanie " samochodu po drodze. Ogólnie rzecz biorąc Polonez to do jazdy

Re: Nissan Micra - rozwulkanizowana tuleja?

200kkm wszystko w zawieszeniu. Dopiero po 200kkm zaczyna sie wymieniac amortyzatory i to na ogol wszystko.Po 300kkm kocowki drazkow,wahaczy,tuleje gumowe w stabilzatorach przednich tylnich i dalej sie jezdzi jak ktos chce. Pzdr.Skly.

Re: drga kierownica

tak; 1-myjesz auto i dokladnie felgi od wewnatrz. Dokonujesz probnej jazdy,jezeli zjawisko sie powtarza jedziesz na kontrole zawieszenia przedniego.Wszystkie luzy,sprawdzic te tuleje gumowe i amortyzatory i wywazyc kola. Toyota jest bardzo czula na luzy na tulejach gumowych ktore trzymja

Dziwny problem ze sprzęgłem ! pomóżcie !

Hey. ostatnio robiłem u niego całe zawieszenie po tej okropnej zimie i dziurach które juz troche połatali , oprócz amortyzatorów i spręzyn bo sa dobre. Czyli wszystkie tuleje itp gumowe elem. W sumie 1300 zł jak na honde części to 800 zł za przód i tył razem a robocizna ok 500zł.Czas trwania

Re: Fiat punto II

To mogą być silentblocki, czyli tuleje metalowo-gumowe w wachaczach. Zależy ile masz przebiegu, ale zawieszenie w PII jest raczej trwałe. Być może stuka coś w środku, a wbrew pozorom niełatwo to zlokalizować. Zdarza się, że stuka gaśnica, oparcie tylnej kanapy, a u mnie... pukały zamki tylnych

Re: Próba podsumowania.

mobile5 napisał: > v-6 napisał: > > 4. Sprawdzić zużycie elementów zawieszenia (kielichy, sprężyny). > Nie wiem czy przy normalnej eksploatacji zużywają się kielichy, natomiast zużyw > ają się łożyska amortyzatorów i starzeją gumowe tuleje. To jest łatwo zdiagnozo > wać. No

Tuleje dystansowe- minusy?

byłoby tu wskazane, 2.czy istotnie nie zwiększy się tempo zużycia elementów zawieszenia (wzrośnie ramie siły na wahaczu), które właśnie w Nubirze jest delikatne (elementy gumowe) i 3.ile coś takiego kosztuje? Czy wg. eksperta warto się zabawić w taki tuning? pozdrawiam

Re: Jaki samochód najlepszy na polskie drogi?

porównaniu do opla, póki stan zawieszenia jest dobry po tych dziurach jeździ się bardziej komfortowo, niestety tuleje metalowo gumowe szybko się wybijają. pozdr.

Re: Mondeo ST220

Mondeo? Hm... Ciekawy wynalazek, mógłbyś przybliżyć temat? ;-)) Po jakim przebiegu ten 'null'? 100kkm? U siebie w Hondzie silentblocki (tuleje metalowo-gumowe) z przodu wymieniłem po 80kkm. Pzdr Niknejm

Wojewoda: przyjrzyjcie się stacjom diagnostycznym

wystepującym w samochodach , starych czy nowych, są uszkodzenia elementów zawieszenia pojazdu , czyli tuleje metalowo gumowe. Zawsze wg. diagnostów są uszkodzone . Klient jedzie do warsztatu , a prawdziwy mechanik stwierdza ,że sa dobre. Diagnoza wynika z badania na tz. szarpakach , szarpie samochodem az

Re: zawieszenie 156 - stuki

gumowe tuleje na stabilizatorze albo łączniki albo dolne wahacze albo górne ale przy górnych stuki poprzedzone byłby skrzypieniem lub piskami. zgadzam się z przedmówcą - dobra stacja diagnostyczna, najlepiej z szarpakiem i wszystko jasne, bez niepotrzebnych dywagacji. pozdrawiam

Re: Jak często naprawiacie zawieszenie w swoich a

Mazda 626 1995 rok. Przebieg 210 kkm (w Polsce okolo 160 kkm i 8 lat). Amortyzatory oryginalne (przod okolo 70%, tyl okolo 60%), zawieszenie oryginalne (wymiany domagaja sie tylne tuleje wahaczy przednich - nie stukaja, sa nieco za miekkie - na dniach wymienie komplet oryginalow 540 zl + robota

wiosenna inspekcja

wczoraj wykonałem pozimowy przegląd citroena ze szczególnym wskazaniem na grzechoczące zawieszenie. bilans- do wymiany gumowe tuleje stabilizatora i takież prawego wahacza. nieźle- myślałem że będzie gorzej. po świętach odstawiam maszyne do warsztatu. poza w/w wreszcie wymienie simmering com go

Re: Opel Omega 1997

Jeżdziłem takim w wersji kombi.Od 1997 poprawiono mankamenty m.in. wrazliwośc na korozję.Moja ,oprócz pompy wodnej po ok. 90000 km i wymiany elementów zawieszenia / tuleje metalowo - gumowe/ - po ok. 100000 , bez awarii.Silnik nieco za slaby na tę wielkość , ale przy operowaniu biegami radzi

Re: Jestem ciekawa?

wykorzystaniem do budowy > aluminium Pudło. Aluminium zastosowano po to aby zmniejszyć masę nieresorowaną (koło+elementy zawieszenia). Krytyczny element to gumowe wkładki w tulejach wahaczy. > -wysoki poczatkowy koszt napraw Nawet nie początkowy, ale każdorazowy. Wg. dostępnych instrukcji taka

Re: Odgłosy z amortyzatorów.

Tak Kos jest na dobrej drodze.Z powodu zlych drog nastepuje bardzo szybkie wyrobienie wszelakich polaczen.Nalezy okresowo czesto zmieniac te gumowe tuleje,podkladki,siltenbloki.Nie uczyniwszy tego narazicie sie na wiecej nieprawidlowosci w przednim zawieszeniu i calej karosie. Swoja droga

Re: Mercedes 93r 300 d

Ja mam do czynienia z takim samochodem ale z 1991 w wersji sedan roku.Oryginalny przebieg 670.000.Fura nie do zdarcia.Co do "noszenia" tylu to moga zuzyte tyleje metalowo gumowe tylnego zawieszenia.Wtedy moze brac tez i opony.Nie sa to jakies kosmiczne koszty,akurat w tym Mercu z

Re: Stuki w przednim zawieszeniu

Szzcerze mówiąc to poczta elektroniczna ma takie własności wygłuszające, że tutaj już nic nie słychać - ale tak zupełnie poważnie to powodów może być kilka. Najczęściej stuki pochodzą ze zużytyczch silentbloków, czyli wybitych tulei metalowo-gumowych. Nie są one zbyt drogie. Raczej mniej

Re: Kupno Focusa z 2000r. - czy warto

: - stabilizatory - rdza 100% racji. To główne zarzuty odnośnie Focusów. I dotyczy to każdego rocznika i każdego modelu. A inne Twoje uwagi też mnie spotkały: jedno łożysko i tylny wydech (w przeciągu 4 lat ekspolatacji). Dorzuciłbym jeszcze gumowe tuleje tylnych wahaczy.... Ale uważam że KAŻDE 6-7 letnie auto

Re: do czego służy sworzeń dolny?

kazdy sworzen to w pewnym sensie zawias. Zasadniczo w aucie wystepuja dwa typy sworzni. jedne są odpowiednikiem zawiasu w drzwiach - czyli umozliwiaja obrót tylko w jednym kierunku. Wtedy stosuje sie slynne tuleje metalowo-gumowe czyli silentblocki - takie gumowe wypełnienie w metalowej obudowie

Re: ZBIEŻNOŚĆ - CZY TO WYSTARCZY..??

co bylo przyczyna zmiany ustawienia w tym przypadku zbieznosci. Na przyklad zuzycie tulei metalowo gumowych prowadzi czasem do zmiany kata pochylenia kola a to wplywa na zmiane zbieznosci. Krotko mowiac pewne parametry geometrii ustawiania kola wspolzaleza od siebie. A co sie reguluje we

Re: Czy da się naciągnąć skrzywione auto?

Zwykle "stluczki" nie powoduja az takich konsekwencji. Ale sa historie ze wlasciciel mowi ze to byla "tylko stluczka" a w dalszej rozmowie okazuje sie ze cholodnica byla przesunieta w bok o 20 cm.... No i skoro auto ma 12 lat to na pewno wszystkie czesci gumowe zawieszenia i

Re: Opinia o Alfa Romeo 146 1.4 TwinSpark

przebieg 120 czy 160 kkm nie oznacza nic. Sam mam w takiej alfie z 98 roku 150 kkm i od zmiany do zmiany na wskaźniku poziomu oleju nie ma żadnej różnicy ale wszystko zależy od przeszłości auta. Zawieszenie natomiast nie jest zbyt mocne. Średnio tuleje na wachaczach przebijam co 1,5-2 lat (ok 50

Re: Do Arafata

ci radę jeśli przejechałeś po naszych drogach 50 tys to wymień i nie dochodz. Mechanicy zwą też je tulejami(gumy stabilizatora) Ponieważ jest to gumowy element szybko się w naszych warunkach zużywa. Mechanik wzrokowo jest w stanie stwierdzić czy guma jest wybita. Mała guma a może robić wrażenie

Re: Zawieszenie Hondy Civic - dobre czy kiepskie?

geometrie tych wzystkich > drazkow i wahaczy (polskie drogi rulez!). Bez przesady. Mam poprzedniego Civica, geometria jest ok po 110kkm. Jak dotąd raz musiałem wymienić silentblocki (tuleje metalowo-gumowe). A mój Civic ma zawieszenie dwuwahaczowe z przodu i z tyłu. > Teraz jezdze Corollka 1.6 i

Laguna II

trzeszczy. Tłumaczę to Panom-serwisantom, że to prawdopodobnie tzw. tuleje w układzie zawieszenia piszczą bo są gumowe i gdy jest sucho to czuję się jak w aucie zabytkowym. Oczywiście po każdej wizycie w serwisie dzwoni do mnie jakiś konsultant i pyta czy jestem zadowolony, jakie mam zdanie itd. JESZCZE

grill

realmotoklub.pl w TV Puls) - chodziło o silentbloki w zawieszeniu seata ibizy; po polski to są zdaje się tuleje metalowo-gumowe... w tym samym programie było o koncepcyjnym Nissanie Cross Bow, gdzie panowie redaktorzy uparli się żeby przetłumaczyć tę nazwę - i wyszło im, że to "łuk krzyżowy

Lista najlepszych warsztatów

’u dokładnie sprawdzili zawieszenie na szarpakach, nastepnie amortyzatory. Gdy to nie pomogło przejechałem się z pracownikiem – dokładnie osłuchał stuki. Następnie znów wjechaliśmy na szarpaki – dokładnie 2 pracowników obejrzało podwozie. Znaleźli wreszcie przyczynę – winna była tuleja

Re: NIKNEJM i FOCUS

Zanim Niknejm sie zglosi to pozwole sobie nadmienic pare spraw. Auto zapewnie bylo kupione w kraju i eksploatowene rowniez.Tutaj w takim przypadku podejrzewalbym wyrobione silentblocki,wymienilbym je zobaczyc tylnie tuleje gumowe na wahaczach.Juz nie pamietam jakie jest zawieszenie focusa

Re: Honda Civic sedan rocznik 95 - 96

.eterna.com.pl/index.cgi > Co najczęściej psuje się w Hondach ? Zużywają się (co 80000-120000km) tuleje metalowo-gumowe wahaczy i łączniki stabilizatorów. Koszt tulei na jedną oś z wymianą - około 300zł. Osobiście jeżdżę Civikiem 5D z 97r., przebieg 89000km. Jak dotąd wymieniłem właśnie tuleje przednich wahaczy (przy

Re: Alfa Romeo 146

), takze sprawdz dokladnie czy chodza wszystkie bajery (szyby, elektryczne lusterka jak sa, klimatyzacja, centralny, swiatla cofania i inne takie duperelki); - zawieszenie: tutaj nie ma co sie przejmowac, zazwyczaj padaja gumowe tuleje na wahaczach, wymiana prosta, latwa i szybka (warto po tym zrobic

Re: Do Arafata

meganie czasami objawia się głuchym pogłosem. W ciemno dam ci radę > jeśli przejechałeś po naszych drogach 50 tys to wymień i nie dochodz. Mechanicy > > zwą też je tulejami(gumy stabilizatora) Ponieważ jest to gumowy element szybko > się w naszych warunkach zużywa. Mechanik wzrokowo jest w

Re: Fiat Stilo - kupić czy nie, oto jest pytanie

są uszkodzone tuleje tylnej belki; 2. Ściąganiu przy hamowaniu lub jeździe na wprost - spowodowane albo nierównym ciśnieniem w oponach albo źle ustawiona geometrią zawieszenia, albo zapieczonymi klocki hamulcowymi. Gdy pierwsze oględziny się zakończą sukcesem nie można zapominać o: 3. Skontrolowaniu

Rover 200

linki szczotki z uzwojeniem stojana), alternator (unieruchomiony wirnik i pęknięta obudowa), oba podzespoły produkcji Mageti Marelli (problem uszkodzonego alternatora występuje w fiatach-elektrycy samochodowi mają całe magazyny uszkodzonych alternatorów tego producenta). - wymiana tulei gumowych

Re: kawetia bezpieczenstwa czynnego

. wyciek oleju z wspomgania kierownicy po 100tys. tylny tlumik orginalny - mniej niz zero, krajowe lepsze. Moze byc za te pieniadze, szybkie po?cigowe auto, zawieszenie konstrukcyjnie bardzo dobre, tylko elemnty gumowe w wahaczach przednich to typowa niska kultura wykonania, brak kleju sprzęgajšcego

...i odpowiedź ;-)

zawieszenie tych aut dobrze wytrzymuje nasze drogi? No to zawieszenie masz takie, jak u mnie. :-) Jak dotąd, po 80000km wymieniłem dwie tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy. Koszt w ASO - 300zł z wymianą. Czyli zawieszenie wytrzymuje :-) A przy tym jest to zawieszenie dwuwahaczowe, duża rzadkość w tej

Re: Alfa 156 - opinie (tylko) użytkowników

Alfa 156 SportWagon 1.8 rocznik 2000. Pierwszy właściciel. Dotychczasowe problemy w użytkowaniu auta: - wymiana gwarancyjna wzmacniacza antenowego radia - wymiana tulei gumowych tylne zawieszenie na mój koszt po gwarancji - falowanie obrotów na biegu jałowym po uruchomieniu auta (tzw. trans

Re: Dudnienie w Astrze Classic

sufitu". Zrodlem stukow moze byc niemal wszystko: zbyt luzne zawieszenia tlumikow i rury wydechowej, niezamocowane kolo zapasowe, jakies luzne klucze czy narzedzia dotykajace blachy w bagazniku, luzne gumowe tuleje amortyzatorow, zgubione sruby itp. Wjedz na kanal i sprawdz co moze byc zrodlem

Re: Fiat Stilo

łączniki stabilizatora, może wahacz, jeżeli to MultiWagon to dość prawdopodobne są uszkodzone tuleje tylnej belki; 2. Ściąganiu przy hamowaniu lub jeździe na wprost - spowodowane albo nierównym ciśnieniem w oponach albo źle ustawiona geometrią zawieszenia, albo zapieczonymi klocki hamulcowymi. Gdy

Re: Escort 1998-2000: opinie, przygody, dane!

drogi drążki stabilizacyjne, tuleje gumowe do wymiany na dzień dobry innaczej stuka niemiłosiernie poza tym niski komfort jazdy (chyba że ktoś tak lubi mi nie odpowiada po prostu jest za twarde), szybciutko rdzewiejący tłumik z tego co wiem Focusy też mają ten sam problem. Aby nie było że to jakiś

Re: Fiat Stilo - warto??

bez tego trybu; 13. Mając skręcone koła należy spojrzeć na stan osłon gumowych przy półośkach - porwana i zasmarowana guma wiąże się z kosztowną wymianą półosi; 14. Uklęknąć pod auto i sprawdzić stan układu wydechowego; 15. Wzrokowo sprawdzić czy ładnie, prosto i świeżo wygląda guma w tulejach tyknej

Re: FORD MONDEO WAGON TDCi/RENAULT LAGUNA GRANDTO

-metalowe)sie troche zedra-nie mozna liczyc na takie zawieszenie,-zachowuje sie jak De Dion z lat 70-tych,a wiec wszystko jest mozliwe,moze zucac w kazdym kierunku gdy na mokrej nawierzchni zrobisz uzytek z ABS-u.Najgorsze jest to ze zuzycie tuleji gumowych jest nie zauwazalne w normalnej eksploatacji i przy

Re: Rozważam zakup 307SW - będę wdzięczny za opinie.

paliwa -uszkodzone tuleje gumowe zawieszenia (przód i tył) - ciężko odchylające się fotele w wersji 3 drzwiowej -uszkodzenia czujnika ABS -stuki stabilizatora zawieszenia -częste przepalanie się żarówek -źle zbierające wycieraczki -bezpodstawne zapalanie się kontrolki pracy silnika (przyczyną może być

Re: Zlodziejski Serwis Opla w Warszawie !!!

wywalił parę tys > > w błoto. Takich grzeszkow Mangalii zebraloby sie wiecej. Moj znajomy pojechal do nich i zglosil stuki w zawieszeniu. Posprawdzali poruszali i diagnoza: Tuleje metalowo- gumowe wahaczy - koszt okolo 700 zl. Znajomy sie zgodzil, ale sumienie go ruszylo i po wymianie pojechal

Re: Rozważam zakup 307SW - będę wdzięczny za opinie.

; -uszkodzenia regulacji kierownicy > -źle mocowany (stukający) zbiornik paliwa > -uszkodzone tuleje gumowe zawieszenia (przód i tył) > - ciężko odchylające się fotele w wersji 3 drzwiowej > -uszkodzenia czujnika ABS > -stuki stabilizatora zawieszenia > -częste przepalanie się żarówek > -źle

Literatura do samochodów zabytkowych i nowszych

pierścieniowe, Podwozie, Tarcze i piasty kół, Odkształcenia tarcz kół, Uszkodzenia otworów na śruby mocujące, Obluzowanie połączenia tarczy koła z obręczą, Niewyważenie kół, Ułożyskowanie piast kół, Zawieszenie kół, Sprawdzanie i ustalanie zakresu naprawy, Rozbiórka zawieszeń, Naprawa ułożyskowań gumowych

406 porównanie

, szwedzi i włosi w szczególnosci mogą się schować. Przez 120 tys przepaliła mi się żarówka na desce rozdzielczej (8pln) i wymieniłem raz tuleje metalowo-gumowe we wszystkich kołach (400 pln). Test zawieszenia po tym przebiegu wykazał standardy fabryczne. Eksploatacja - serwis - tńszy jest tylko włoch

Re: Stukanie w tylnym zawieszeniu

Witam, Z tego co pamiętam to tuleje gumowe tylnego wahacza do wymiany tak jak już ktoś wcześniej wspomniał. Sam kiedyś miałem problem w Cienkim ze stukaniem z tyłu a po wymianie tych elementów problem zniknął. -- Pozdrawiam, Artek Forum Samochodowe

Re: zawieszenie

Wahacze same w sobie się raczej nie zużywaqją, bo nnie trą o nic, ale może wyrobiły się w nich tuleje metalowo-gumowe? Wtedy będzie stukać, może znosić przy hamowaniu itp

Re: Zawieszenie AR 145 Bx

Jestem zdania, że należy wymieniać to, co się zepsuło. ASO woli wymienić całe wahacze, bo to i marża na częściach i robocizna. Jeśli zużyły się same tuleje metalowo-gumowe, które można kupić po ca. 35-40 zł/szt, to po kiego płacić 135 zł za cały wahacz, tym bardziej podróbkę, no chyba, że ktoś

Re: skrzypienie w zawieszeniu 156 1.8 TS

;highlight= a tak BTW czy ktoś wymienił sobie poduszki i tuleje (orginały gumowe) na te z poliuretanu? www.carhard.pl/sub_oferta.php?kat=alfa romeo&id=156

Re: zawieszenie

sprawdz czy stuka na maxymaklnie skreconych kolach -zrob waskie kolko w jedna i w druga strone. Jesli cos "terkocze" to te tuleje na koncowkach wahaczy do wymiany. Jak niezaleznie od tego czy jedziesz prosto czy po luku to moze poduszki nad amortyzatorem, albo taki gumowy element w 1

Amortyzator

, amortyzatory można podzielić na: hydrauliczne, pneumatyczne, hydropneumatyczne, magnetyczne, elektomagnetyczne, cierne, powietrzne, elastomerowe, sprężynowe, gumowe. W pojazdach (samochodach, motocyklach, rowerach) amortyzatory stosuje się w celu zmniejszenia kołysania resorowanego nadwozia, oraz zapobiegania

M1 Light Tank

Arsenal, prototyp oznaczony symbolem T5. Od pierwowzoru różnił się on zastosowanym typem zawieszenia. W 1937 bezwieżową odmianę tego czołgu, oznaczoną jako T5E1, przyjęto na uzbrojenie jednostek kawalerii. Nowa odmiana czołgu powstała w 1938. Nosiła ona oznaczenie T5E2. Był on uzbrojony w trzy karabiny

LEW EL104

lokomotywy jest wsparte przez cztery łożyska sprężynowe, zawieszenia przez sprężyny na wózkach. Zestawy kołowe na wózku same są amortyzowane przez resory i elementy gumowe. W celu poprawy właściwości pracy w ciasnych zakrętach, istnieje sprzężenie kompensacyjne między wózkami. Ponadto wózek jest przesuwny

Suzuki DL 1000 V-Strom

prąd.Motocykl trafił do salonów w 2002 roku i od tamtej pory przeszedł kilka drobnych modyfikacji. Ważniejsze z nich to: 2003 – alternator wzmocniony do 400 W , dodano regulację przedniego zawieszenia i przekonstruowano kosz sprzęgłowy 2004 – nowa owiewka z regulowaną wysokością szyby

Maybach 62

; skonstruowany na bazie jednostek M 275 Mercedesa klasy S; Blok silnika wykonany jest z aluminium, pokrywy głowic z magnezu, tuleje cylindrów wykonano ze stopu aluminiowo-krzemowego, korbowody z kutej stali, a chłodzone natryskiem oleju tłoki - ze stopu aluminiowego. Pasek klinowy, obsługujący m.in. alternator

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.