testy zderzeniowe w usa

Martin Śliwa

Najbardziej niepewne auta w USA

Najbardziej niepewne auta w USA

Opiniotwórcza amerykańska strona internetowa 24/7 Wall St. opublikowała listę najbardziej niepewnych samochodów na amerykańskim rynku Analitycy przejrzeli dane testów zderzeniowych National Highway Traffic Safety Administration, firm ubezpieczeniowych i badań konsumenckich. Wyniki są dość zaskakujące i często ze sobą sprzeczne. Firmy ubezpieczeniowe klasyfikują często za bezpieczne te auta, które słabo wypadają w testach zderzeniowych i odwrotnie. Co ciekawe wyniki National Highway Traffic Safety Administration nie mają zupełnie wpływu na sprzedaż modeli. Wręcz odwrotnie, większość z nich sprzedaje się lepiej niż w roku poprzednim. Popatrzmy jak wypadł raport 24/7 Wall St.

Testy na zakładkę | IIHS

IIHS przeprowadza nowe testy zderzeniowe, na tzw. zakładkę. Rozbito kolejne auta, których poziom ochrony - jak się okazało - znacząco się różni

Jak kupić bezpieczny samochód? | Poradnik

Gwiazdki EuroNCAP, ilość poduszek powietrznych na pokładzie, czy najnowsze systemy bezpieczeństwa - zobacz od czego zależy nasze bezpieczeństwo, kto je bada i jak wybrać bezpieczny samochód

Poznań Motor Show 2014 | Maserati

Poznań Motor Show 2014 | Maserati

zderzeniowym uzyskując tytuł TOP SAFETY PICK w USA, oraz w testach przeprowadzonych przez Euro NCAP uzyskało 5 gwiazdek, jest to nie tylko najwyższa możliwa ocena, ale również najlepszy wynik w tej klasie. Marka Maserati ze stuletnią tradycją, której flagowym modelem jest Quattroporte, jest limuzyną luksusową

Poduszka powietrzna ma 30 lat

Poduszka powietrzna ma 30 lat

poduszkę powietrzną wyprodukował Ford w 1971 r., a 2 lata później GM wprowadził wynalazek na listy opcji wybranych modeli.W USA poduszka powietrzna miała zastąpić nielubiane pasy bezpieczeństwa, traktowane przez Amerykanów jako zamach na obywatelską wolność. Podczas testów urządzenia w latach 70. zdarzył

Bright IDEA - świetny pomysł

Bright IDEA - świetny pomysł

umieszczonych pod podłogą. IDEA jest wtyczkowozem, czyli można ją ładować z domowej sieci elektrycznej. Kolejne dane na stronie producenta, to prawdziwa lista życzeń: współczynnik oporu powietrza Cx ma wynosić 0,3 a samochód powinien otrzymać pięć gwiazdek w testach zderzeniowych. Jak widać jeszcze wiele pracy

Chiny wypowiadają wojnę

Chiny wypowiadają wojnę

Chin. Na opublikowanej przez organizację EuroNCAP liście aut przewidzianych do najbliższych prób znalazł się van Landwind CV-9. Samochód ten przeszedł już trzy lata temu test zderzeniowy w Chinach i uzyskał trzy gwiazdki. Podkreślić jednak należy, że testy w Chinach przeprowadza się m.in. przy niższej

Statystyka w służbie klientów

Statystyka w służbie klientów

Drogowego jest organem rządu Stanów Zjednoczonych i stanowi część Departamentu Transportu. Od 1978 r. prowadzi testy zderzeniowe, w których ocenia poziom bezpieczeństwa w samochodach wprowadzanych do sprzedaży na terenie USA. Próby obejmują kolizje czołowe, w których pojazd najeżdża na przeszkodę niestałą z

Do Polski nadciąga chińska rewolucja. Wybuchnie w przyszłym roku

Do Polski nadciąga chińska rewolucja. Wybuchnie w przyszłym roku

znacznie bogatszego rynku, zmiany polityki państwa i podejścia inwestorów do biznesu. Chińskie auta uzyskują wyniki w testach zderzeniowych na poziomie aut europejskich, ich stylistyka, za sprawą angażowania europejskich designerów, staje się coraz bardziej atrakcyjna, materiały coraz lepszej jakości, a

Motoryzacja państwa środka

testów zderzeniowych. Jednak w tym szaleństwie jest metoda. Skandalizująca marka, podobnie jak artysta, robiąc wokół siebie szum zapada w pamięć. Łatwiej będzie nam w przyszłości podjąć decyzję o zakupie auta "made in China", kiedy znaczek na masce nie będzie nam zupełnie obcy. Jednak o tym, że

Honda Accord (1993-2004) - opinie Moto.pl

Honda Accord (1993-2004) - opinie Moto.pl

potwierdzenie w niezależnych testach zderzeniowych Euro NCAP. Cztery gwiazdki na pięć możliwych były w 1998 r. dużym wydarzeniem.LPG JERZY MALIŃSKI Koalicja na rzecz Autogazu Do egzemplarzy Hondy Accord, produkowanych przed 2001 r., można generalnie montować instalację gazową LPG drugiej generacji. Dotyczy to

Jeep Cherokee

Wynik testu zderzeniowego: *** Wynik testu zderzenia z pieszym: * Zderzenie czołowe: 56 proc. pkt.Zderzenie boczne: 83 proc.Ogółem: 71 proc.Zdaniem EuroNCAP samochód ten został zaprojektowany z myślą o sprzedaży głównie w USA i dlatego różni się konstrukcyjnie od aut, które z góry projektowano z

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

na rynek północnoamerykański, z numerem VIN rozpoczynającym się od liter 1YV*).Mazda 6 (GG/GY) otrzymała w testach zderzeniowych Euro NCAP cztery gwiazdki.Nadwozie i wnętrzeMazda 6 (typoszereg GG - wersje sedan i liftback oraz GY - kombi) jeździ na zaprojektowanej przez Japończyków platformie CD3

60 lat napędu 4x4 w samochodach Toyota

60 lat napędu 4x4 w samochodach Toyota

, skierowanym do zarządu Toyoty w 1951 r. Chodziło o możliwość szybkiego opracowania i podjęcia produkcji takiego pojazdu w Japonii, a wiązało się bezpośrednio z początkowo lokalnym, a wkrótce światowym konfliktem, który przeszedł do historii pod nazwą "wojny koreańskiej". USA zależało wtedy na

Fotelik na pięć gwiazdek

organizacje motoryzacyjne i konsumenckie ADAC, ÖEAMTC, AA i ANWB (w Niemczech) publikujš ich wyniki. Przyznawanie gwiazdek odbywa się na podobnych zasadach jak w testach zderzeniowych EuroNCAP. Jednak pięć gwiazdek to dla fotelików od wielu lat wynik nieosišgalny. Czy to oznacza, że foteliki sš do

Czego w Polsce nie kupisz?

Czego w Polsce nie kupisz?

Samochód łudząco podobny do Matiza i mniej od niego bezpieczny w testach zderzeniowych. QQ3 napędza 0,8-litrowy silnik o mocy 51 koni lub większy, 1,1-litrowy o mocy 67 koni.Chevrolet HHR Spóźniona odpowiedź GM na popularność stylu retro, której dowodem stał się PT Cruiser od Chryslera. HHR jeździ na

HONDA CIVIC 1.4

Podobnie jak w wersji 5-drzwiowej (patrz Motomagazyn 4/2001) duże "ślepia" reflektorów zdominowały przód auta. Mimo niewielkiego zwisu Honda otrzymała aż cztery gwiazdki w teście zderzeniowym przeprowadzonym przez Euro NCAP. Auto okazało się bezpieczne także dla pieszych - otrzymało trzy

Fotelik samochodowy | Zapnij dziecko w foteliku

Fotelik samochodowy | Zapnij dziecko w foteliku

zwracać szczególną uwagę przed zakupem. Właśnie dlatego, podobnie jak w przypadku samochodów, prowadzi się testy i badania fotelików. Co roku niemiecki ADAC publikują ich wyniki. Przyznawanie gwiazdek odbywa się na podobnych zasadach jak w przypadku testów zderzeniowych EuroNCAP.Pięć gwiazdek w 

Chrysler nie wzywa do serwisów wadliwych Jeepów

Chrysler nie wzywa do serwisów wadliwych Jeepów

testy zderzeniowe. Przepisy zaostrzono dopiero w 2008 roku.Ile trzeba zapłacić za nowe Jeepy w Polsce? Oto ceny wszystkich modeliAmerykańska spółka Fiata prowadzi walkę, z której nie może wyjść zwycięsko. Do 18 czerwca Chrysler ma czas, by formalnie odnieść się do zarzutów NHTSA. Jeśli jego stanowisko

Subaru B9 Tribeca

wychynęłaby swojego trójkątnego nosa spoza Stanów. Za oceanem jej atutami są japońska marka, mocny benzynowy boxer, komplet gwiazdek w testach zderzeniowych NHTSA i cena nieznacznie przekraczająca 30 tys. dol. W Europie: japońska marka, napęd 4x4 i siedem foteli. Z pewnością przydałby się tu silnik Diesla

BMW X6 - coupé czy SUV?

zapewnić wysoki poziom bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażerów. X5 ledwo uzyskało pięć gwiazdek za ochronę dorosłych pasażerów w testach zderzeniowych Euro NCAP, jest więc duże prawdopodobieństwo, że i X6 uzyska taki sam wynik. O ich bezpieczeństwo dbają, między innymi, automatyczne, trzypunktowe pasy

Lexus GS450h

najbezpieczniejsze w klasie: obok 12 poduszek w standardzie oferuje najwyższe noty w testach zderzeniowych. I teraz to, co w hybrydzie najważniejsze - spalanie. Ani przez chwilę nie miałem złudzeń, że ważący blisko dwie tony pojazd zadowoli się ilością paliwa deklarowaną przez producenta, czyli skromnymi 8 l/100 km

Cadillac Escalade

, porywisty wiatr omal nie zwala mnie z nóg. W aucie nawet nie domyślałem się jego istnienia. Przez chwilę mam ochotę znowu schronić się w jego obszernym, ciepłym i pachnącym skórą wnętrzu. Jest wygodne, klimatyczne i bezpieczne niczym sejf (pięć gwiazdek w teście zderzeniowym NHTSA). Teraz już wiem, że

Honda Accord (1998-2004) - opinie Moto.pl

drgań jednostki napędowej angażowano układ wałków wyrównoważających (2.3 16V). Z kolei wysoki poziom bezpieczeństwa biernego (dostępne czołowe i boczne poduszki powietrzne) znalazł potwierdzenie w niezależnych testach zderzeniowych Euro NCAP. Cztery gwiazdki na pięć możliwych były w 1998 r. dużym

Mazda 3 (2003-2009) - opinie Moto.pl

Stanach Zjednoczonych wyprodukowano w Japonii. Model zdobył 4 gwiazdki w testach zderzeniowych Euro NCAP.Przednia oś Mazdy opiera się na kolumnach MacPhersona, z tyłu natomiast zastosowano konstrukcję wielowahaczową. W przeciwieństwie do poprzedniczek, "trójka" pozytywnie zaskakuje pewnością

Ford F-150 King Ranch SuperCrew

;, "AutoWeek" i "Money". Dlaczego akurat Ford F-150? Nie dlatego, że to najlepiej sprzedające się auto świata. Nie dlatego, że ma największy uciąg (do 4770 kg) i ładowność (do 1385 kg) w klasie. A nawet nie dlatego, że jako jedyny pikap zaliczył testy zderzeniowe NHTSA na pięć gwiazdek

Porsche 911 Carrera - test | Za kierownicą

zdecydowanie najlepszy agent, jaki pracował do tej pory w wydziale 911. Inżynierowie ze Stuttgartu wykonali kawał dobrej roboty. Z nostalgią można wspominać jedynie dźwięk chłodzonego powietrzem silnika 993. Nic więcej.KompendiumEuroNCAP Testu zderzeniowego nie przeprowadzono

Nissan 350Z - test | Za kierownicą

przewieźć telewizor, musielibyście go wpierw przepiłować. Cóż, to nie jest auto rodzinne. Trzystapięćdziesiątka zabiera na pokład co najwyżej dwie osoby i... rzeczone kije golfowe. Pancerne Porsche Zbliżał się termin testu, ale ja nie stałem w okienku, nie wyglądałem 350Z i nie wzdychałem doń jak do Porsche

Chevrolet Lacetti 1.6 SX sedan

przewóz długich przedmiotów.(36/60 pkt)Za mało danychChevrolet Lacetti jako nowa konstrukcja nie był jeszcze poddawany testom zderzeniowym przeprowadzanym przez organizację EuroNCAP. Dotychczas koreańskie auta nie wypadały w nich najlepiej. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa pozostawia sporo do życzenia

Lexus LS430

wyniki testów zderzeniowych, lecz odporność na próbę kradzieży. Flagowy Lexus przez ponad 2 min nie wpuścił złodziei do wnętrza, a przez kolejnych 5 nie dał się uruchomić włamywaczom, co pozwoliło mu zająć najlepszą lokatę wśród wszystkich 60 testowanych pojazdów. Zastanawiające jest tylko to, że w

BMW X5 4,4i

się na 15 litrów. A jeśli jeszcze zapragniesz sprawdzić, czy faktycznie startuje w siedem do setki, pożegnaj się z dwudziestoma litrami. W takich momentach żałuję, że nie mieszkam w USA. Tam tankowanie nawet tak przepastnego baku co kilka dni nie robi na nikim wrażenia. W ciągu mojego krótkiego

Chrysler 300C 5.7 V8

. 250 KM[Test zderzeniowy]Przeprowadzony w ramach amerykańskiego rządowego programu oceny skutków zderzenia 300C przeszedł celująco, zdobywając komplet pięciu gwiazdek[GAZ]WYGLĄD, STYL, OSIĄGI, CENA, klasyczny napęd, obszerne i dobrze wyciszone wnętrze, niemal kompletne wyposażenie, regulowane pedały

Re: fotelik 9-25? 9-18? dla 3 i pół rocznego dzie

w testach, na których opieramy swoje doradztwo (ADAC, test.de - Niemcy, AA - Wielka Brytania, OEAMTC - Austria, NHTSA - USA), posiadają taką homologację. Mimo to jedne z nich otrzymują ocenę 5 (najwyższa dotychczasowa), a inne tylko 1 i stanowią ewidentne zagrożenie dla zdrowia i życia dziecka

Re: Testy zderzeniowe Smarta w USA - o co biega??

4 gwiazdki dla kierowcy to bardzo dobry rezultat. A 5 gwiazdek w zderzeniu bocznym to rewelacyjny rezultat. Tylko te 3 gwiazdki dla pasazera. No i fakt ze jednak testy zderzeniowe czolowe zakladaja niecentralne uderzenie w stacjonarna przeszkode. A w rzeczywistosci Smart bedzie musial spotykac sie

Testy zderzeniowe Smarta w USA - o co biega???

drzwi co jest bardzo powaznym problemem. Do tego szanse na fikolka sa jak w SUV a nie w samochodzie osobowym. Potem czytam drugi artykul i pisze ze Smart ma rewelacyjne wyniki testow zderzeniowych w USA - w zderzeniach bocznych osiagnal 5 gwiazdek, co jest najwyzsza mozliwa ocena i wiekszosc samochodow

Re: Testy zderzeniowe Smarta w USA - o co biega??

marekatlanta71 napisał: > No i kurde jestem KOMPLETNIE skolowany... Przynajmniej pięknie widać, które źródła prowadzą lobbing Smarta, a które lobbing producentów "pancernych" pick-upów. :PPPPPP * * * Nie jest tajemnicą, że auta, które w Europie wypadają znakomicie, w USA często

R44/04 ma kazy sprzedawany fotelik

'Homologacja wg regulaminu ECE R44-03 lub ECE R44-04, dopuszczająca fotelik do sprzedaży, niestety nie gwarantuje bezpieczeństwa Twojemu dziecku. Wszystkie foteliki badane w testach, na których opieramy swoje doradztwo (ADAC, test.de - Niemcy, AA - Wielka Brytania, OEAMTC - Austria, NHTSA - USA

Re: W jakim wieku mozna przesadzić dziecko...

Tylko ciężko o fotelik powyżej 36 kg. Są trzy modele z czego 1 tylko w USA, w Europie nie dopuszczony do użytku. Są jeszcze dwa inne modele, z czego jeden miał testy zderzeniowe z manekinem powyżej 36 kg. Ale nie każdy fotelik do każdego auta pasuje. A na wysokość to też jest problem, bo dziecku

Re: Jakie auto do 75000zł

Jezeli chodzi o bezpieczenstwo to Civic jest jedynym autem w klasie kompaktow, ktore osiagnelo dobry wynik w nowym tescie zderzeniowym amerykanskiego IIHS. Jest to tzw. small overlap test, w ktorym auto uderza przodem w waska przeszkode, pokrywajaca 25% powierzchni czolowej auta z predkoscia 40 mil

Re: samochód 7-miejscowy

jeżeli chodzi o chryslera town&country to nie mogę się zgodzić. co do bezpieczeństwa to należy popatrzyć na testy zderzeniowe: 4 gwiazdki na 5 to nie jest źle, zarówno w wersji europejskiej (lancia voyager - ta sama produkcja tylko znaczek inny), jak i amerykańskiej. oczywiście dotyczy to chryslera

Re: Nowe testy Euro NCAP | cz. II

ostatnio w USA VW Routan otrzymał najlepszy wynik w teście zderzeniowym aut klasy średni VAN (też robota niemców???)

Re: Salon Genewa 2012 | Europejska Honda CR-V

ten dziwny tył jest efektem słabych testów zderzeniowych wersji z lat 2007-2011. otóż przy testach uderzenia w tył skorupa auta wykazywała zbyt duże odkształcenia uniemożliwiające otworzenie drzwi. po uwagach IIHS w stanach wprowadzono nowy model ze wzmocnionymi słupkami c, stąd dziwny tył, który

Re: Obama gra w zielone

..a tymczasem sprzedaz DUZYCH samochodow w USA i Kanadzie rosnie.Ludzie po prostu sa przyzwyczajeni do wygody.Polecam test zderzeniowy Smart'a hehehe

Re: Komisja ta czy inna obali klamstwa MAK

Jak słusznie zauważyłeś w teście zderzeniowym. tam nie było zderzenia. Własnie oglądałem rekonstrukcję katastrofy lotniczej z USA. Tam samolot na 1 silniku ladował w drzewach (220 km/h) - wszyscy przeżyli. To gdzie to 100 g ?

Re: duża 7 latka ??

Np. Sunshine Kids Monterey niedawno przeszedł testy zderzeniowe dla dziecka do 54kg. Testy przeprowadzone w USA. W Anglii jeżeli nic się nie zmieniło to nakaz wożenia dziecka w foteliku jest do 135cm w Polsce 150cm ale też są warunki wagowe. Ja powiem tak jeżeli masz fotelik i dziecko wzrostowo

Re: Chevrolet pobił rekord sprzedaży

sztuk, łącznie z samochodami demonstracyjnymi. Volt przegrał z bateryjnym Nissanem. Biorąc pod uwagę ambitne plany na przyszły rok (45 tysięcy w USA, 15 tysięcy na eksport), cały prestiżowy projekt zaczyna się sypać i to nie tylko z powodu głupiej wpadki z pożarem po teście zderzeniowym.

Re: Niewiarygodne szczęście kierowcy Camaro

konstrukcja żadnego samochodu nie jest na tyle mocna by coś takiego wytrzymać, gwiazdki w testach zderzeniowych nie wiele mają z tym wspólnego (a Camaro, jak większość nowych aut z USA jest w tych testach wysoko). Więc zanim gimnazjaliśc zaczną pieprzyć te swoje teorie, niech zobaczą nowe renówki

Re: proszę o opinię użytkowników ESPIRO OPTIMA 0-

współczesnych systemów bezpieczeństwa. Dlatego zawsze przed zakupem fotelika sprawdzaj wyniki jego testów zderzeniowych, przeprowadzonych przez niezależną organizację konsumencką." Edit, byle chiński badziew dostanie certyfikat, na który się powołujesz i zostanie dopuszczony na nasz rynek. Nikt tu nie

Re: Motodziennik: Chińskie gwiazdki

Chińskie samochody zaczynają powoli radzić sobie w testach zderzeniowych na tyle znośnie, żeby nie odstraszać totalnie nabywcy, zanim jeszcze wejdzie do salonu. Na przykład Chery J1 dostał ostatnio w australijskim teście ANCAP 3 gwiazdki. Niestety (dla Chińczyków), ten samochód ma tak wiele słabych

Re: Britax Evolva 1-2-3 i wysokość pasów

na forach w USA ma bardzo dobre Podstawowym minusem jest natomiast fakt, że fotelik nie przechodził jeszcze niezależnych testów zderzeniowych w Europie...

Kia Carnival/Sedona

w reklamach kia podaje, że carnival dostał 5 gwiazdek w testach zderzeniowych w USA !?

Mokka - odważny SUV Opla

terenówki suvy i traktory=symbol wsi zakaz wjazdu do miast!zabijają pieszych dachują dłużej hamują=osobówki są bezpieczniejsze! więcej śmiertelnych ofiar jest w terenówkach niż osobówkach: w zderzeniu osobówki z terenówką terenówka zawsze przewraca się i dachuje - to dane z USA - testów

Re: Chevrolet Cruze 2.0 VCDi | Za kierownicą

silniki. Ponadto Cruze zdobył w Euroncap najwyższy wynik w testach zderzeniowych w historii organizacji. W USA jest wyposażany w 10 airbagów i uzyskał tytuł "top safet pick 2010". Że materiały wewnątrz kiepskiej jakości, to już opinia testera. W większości przypadków są uznawane za dobrej

Re: Seat Toledo, Dodge Caliber - Pojedynek

moja wiedza motoryzacyjna nie pochodzi przynajmniej z magazynu auto świat ani z Playboya,co do seata to chodziło mi o Leona-wszystkie obecne seaty wyglądają tak samo dlatego się mylą,a co do testów zderzeniowych jak jestes gimnazajalisto taki mądry to zobacz sobie że nowe amerykańskie modele takie

Auta specjalnie postarzane? - artykul 1

(aż dziwne, że nie jest to punktowane przez EuroNCAP, organizację robiącą testy zderzeniowe). Tymczasem w wielu modelach wymaga to wyjęcia całego reflektora przykręconego śrubami typu torx. W Volkswagenie Polo trzeba zdjąć grill. W Passacie B5 i B6 - osłonę filtra powietrza i zbiornik z płynem do

Old vs New - kolejna runda 2

nowinka drenująca kieszenie nabywców współczesnych aut. + O ile normy dotyczące spalin odmieniły napęd, o tyle testy zderzeniowe odcisnęły się na nadwoziu i wyposażeniu. To stąd wzięły się strefy kontrolowanego zgniotu, wzmocnienia dachu, drzwi i słupków bocznych, poduszki powietrzne (których liczba

Re: Hybryda z dieslem

@testerhybryd: wyniki spalania mocnych silnikowo hybryd MB, Porsche i paru innych producentów wynikają z wykorzystania słabości obecnie obowiązujących w EU, ale także w USA i Japonii procedur pomiarowych. W Europie test miejski obejmuje 4 km, a test pozamiejski 7 km. Nie ma żadnych wzniesień, a na

Re: Great Wall wjeżdża do Europy

czołówki) raczej próbują omijać problemy, niż je rozwiązywać. Przykład: kiedy kopia terenowego Isuzu wypadła katastrofalnie w teście zderzeniowym, producent zamiast zabrać się za nowy model, zamówił inny, łagodniejszy test zderzeniowy. Druga sprawa: na Chińskim rynku działa około 100 lokalnych producentów

łatwo powiedzieć trudniej zrobić

moja stara historia Oczywistym jest, że należy minimalizować prawdopodobieństwo wystąpienia wypadku. Ale wypadek charakteryzuje się tym, że 'trudno' go przewidzieć... W jednym wypadku duże auto pomoże a w innym może przeszkodzić. Poza tym, nie ufam testom zderzeniowym ponieważ projektuje się pod

Re: Obama gra w zielone

harbourfront napisała: > ..a tymczasem sprzedaz DUZYCH samochodow w USA i Kanadzie > rosnie.Ludzie po prostu sa przyzwyczajeni do wygody.Polecam test > zderzeniowy Smart'a hehehe ================================== Przecież nikt przy zdrowych zmysłach nie wyjedzie takim goowmnem na

Re: Test zderzeniowy aut z gornej polki - Volvo g

Akurat testy zderzeniowe Volvo z przełomu wieków niekoniecznie wypadały olśniewająco - vide S80 i S60 w EuroNcap, a także tych przeprowadzanych w USA przez HLDI (co innego analizy typu Folksam). Teraz to raczej powrót na pozycję lidera z czasów 200, 700 i 850. Kiepskie wyniki BMW 5 nie są wcale

Re: Britax Evolva 1-2-3 i wysokość pasów

, > zapiętych pięciopunktowymi pasami. > 2. opinie na forach w USA ma bardzo dobre > Podstawowym minusem jest natomiast fakt, że fotelik nie przechodził jeszcze > niezależnych testów zderzeniowych w Europie... Graco Nautilus jest dostępny w Polsce. Co do zakresu wagowego stosowania uprzęży

NHTSA

W USA są 2 liczące się instytucje przeprowadzające testy zderzeniowe. Są to IIHS oraz NHTSA. IIHS jest niezależnym ośrodkiem badawczym dokonującym testów zderzeniowych zgodnie z procedurami EuroNCAP. NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) jest agendą rządową i przeprowadza testy

Re: Już w grudniu w Polsce.

Cos wolny ten pojazd. Ponad 13s do 100 z silnikiem 2.0L. Mozna sie poscigac z Yarisem 1.0. To jest dopiero klasa srednia wyzsza. Pewnie wazy dwie tony. W USA tez tego nie dopuszcza do sprzedazy - pewnie polegnie w testach zderzeniowych. -- You know what I did before I got married? Anything I

No nie wiem

1. Co do bezpieczeństwa, to jednak autta europejskie biją amerykańskie na głowę. Warto zerknąć w google i zobaczyć testy zderzeniowe Forda F-150 i Mini :) 2. Auta amerykańskie z reguły mają silniki 2500+ ccm, a paliwo coraz droższe. 3. Wykonanie aut z USA jest żenujące. Plastiki na poziomie

Re: Które Lipczątko jeździ w Sunshine Kids Monter

najwyższe noty w ADAC i innych testach zderzeniowych. Cena niska w porównaniu do jakości. 2 pojemniki / schowki na picie czy inne przedmioty- Eryk zawsze wepcha tam jakieś zabawki. Regulowana wysokość i szerokość plecków. Na pewno foteliki III nie są juz takie wygodne jak II bo nie maja regulowanego

Re: Jędrzejczak Junior w takim zginął:

Ciekawe jak w "teście" zderzeniowym Otylii ,wypadła by twoja Octavka . U nas rzeczywiście nie ma się czym ekscytować za taką cenę ,ale w USA mają w cenie polskiej Laguny fullwypas najmocniejszą wersję 300C ,czyli SRT . U nas wolniejszy od SRT 300C HEMI kosztuje 250 000 zł .

Chiny potęgą PR

samochodów do testów. Nie słychać też o sukcesach chińskich konstrukcji w testach zderzeniowych. A że produkują dużo samochodów, to fakt. Ruscy też produkowali sporo, swego czasu Togliatti miało chyba największą na świecie moc produkcyjną pojedynczego zakładu, ale jakoś światowa potęga z tego nie wyszła

Re: ISOFIX

klarci napisała: > No dobra. Więc, polecam Ci zajrzeć na stronę fotelik.info. Tam są > wyniki testów i możesz sobie sprawdzić ile jaki fotelik ma w > bezpieczeństwie. > Ogólnie NIE MA BEZPIECZNIEJSZEGO W EUROPIE SYSTEMU MONTOWANIA > FOTELIKÓW, NIŻ ISOFIX !!!!! Ja bym nie był taki

Zderzak Łągiewki -armia próbuje utajnić badania :)

nie był przypięty pasami i nie doszło do efektu "lotu przez przednią szybę". www.jakubw.pl/zderzak/index.html Porównanie testu zderzeniowego większego auta bez zderzaka www.youtube.com/watch?v=7vIPTWw4M8U Polski inżynier wynalazca Janusz Liberkowski odnosi sukces w USA gdynia

Re: Poległ, bo....

się profesjonalnie mechaniką i innymi dziedzinami istotnymi dla rozwiązania tego problemu (technika lotnicza, symulacja komputerowa, testy zderzeniowe i inne). Wyjaśnienie mechanizmu zniszczenia samolotu stanowi swoiste wyzwanie wobec nauki polskiej i organów Polskiej Akademii Nauk. Wierzymy jednak

Re: Trumny??

Jest OK, tylko trochę mulasty, ale to nie Aston DB8... Poza tym 5 gwiazdek w testach zderzeniowych też robi wrażenie, no i jedyny z exdaewoo sprzedawany w sieci Chevroleta w USA. Reasumując - bez zachwytu i bez większych wad. Zwykłe auto.

Re: No nie wiem

wielki_czarownik napisał: > 1. Co do bezpieczeństwa, to jednak autta europejskie biją amerykańskie na głowę > . Warto zerknąć w google i zobaczyć testy zderzeniowe Forda F-150 i Mini :) > 2. Auta amerykańskie z reguły mają silniki 2500+ ccm, a paliwo coraz droższe. > 3. Wykonanie

Niezadowalający wynik crash-testu Toyoty Camry

bezpieczeństwo pojazdów (NHTSA) dwie z pięciu gwiazdek w bocznym teście zderzeniowym. Według wyników testu w przypadku podobnego wypadku, kierowca miałby 21-25% szans na przeżycie, jednak testowy egzemplarz nie był wyposażony w opcjonalne boczne poduszki powietrzne. Rzecznik japońskiej firmy jest zaskoczony

Re: Bedzie pewnie ze 30 lat ...

się profesjonalnie mechaniką i innymi dziedzinami istotnymi dla rozwiązania tego problemu (technika lotnicza, symulacja komputerowa, testy zderzeniowe i inne). Wyjaśnienie mechanizmu zniszczenia samolotu stanowi swoiste wyzwanie wobec nauki polskiej i organów Polskiej Akademii Nauk. Wierzymy jednak

Re: Smoleńsk wisi nad Polską i światem

się profesjonalnie mechaniką i innymi dziedzinami istotnymi dla rozwiązania tego problemu (technika lotnicza, symulacja komputerowa, testy zderzeniowe i inne). Wyjaśnienie mechanizmu zniszczenia samolotu stanowi swoiste wyzwanie wobec nauki polskiej i organów Polskiej Akademii Nauk. Wierzymy jednak

Re: Fotelik od 9 kg-znalazłam świetny

gwarantuje bezpieczeństwa Twojemu dziecku. Wszystkie foteliki badane w testach, na których opieramy swoje doradztwo (ADAC, test.de - Niemcy, AA - Wielka Brytania, OEAMTC - Austria, NHTSA - USA), posiadają taką homologację. Mimo to jedne z nich otrzymują ocenę 5 (najwyższa dotychczasowa), a inne tylko 1 i

Re: do boo-boo

ECE R44-04, dopuszczająca fotelik do sprzedaży, niestety nie gwarantuje bezpieczeństwa Twojemu dziecku. Wszystkie foteliki badane w testach, na których opieramy swoje doradztwo (ADAC, test.de - Niemcy, AA - Wielka Brytania, OEAMTC - Austria, NHTSA - USA), posiadają taką homologację. Mimo to

Fotelik Anecia - Janusz Liberkowski (USA)

przebrnie przez parlamenty... Testy zderzeniowe są absolutnie pozytywne. Redakcja: Da się żyć z wynalazków? Liberkowski: Da się. Ale wszędzie trzeba wydeptywać dywany, żeby coś wdrożyć. Wszędzie idzie to powoli. Może w Ameryce „mniej powoli". Ale tam też najważniejszym marzeniem urzędnika jest

Re: Wrzystko o VOLVO

> ps. stare Volvo fatalnie wypadają w testach zderzeniowych, testów Saaba 9000 > nie spotkałem, ale towarzystwa ubezpieczeniowe w USA stawiają go na 1 miejscu w > > latach 92-97 Bo 850 to już nie to co "lekki czołg" 240 czy 740/760. Casey

Re: szukam auta 7 osobowego, pomozcie wybrac

Voyager słynie z awayjności.Jesli Cię to obchodzi , to model z lat 90tych fatalnie wypadał tez w testach zderzeniowych.Jesli dobrze zrozumiałem (cena!), chcesz kupić b.stary "kanciasty" model.Generalnie samochody z USA (np. dość popularny w Polsce Ford Aerostar) są awaryjne a części sa

Re: a dokładnie ten

roznych stronach z testami adca no i max. ocene to foteliki z gr I raczej nie dostaja z tego co widzialam, wolałabym fotelik od 9 kg tyłem a nie od 0, moze ten recaro signo sprowadzić z usa bo można przodem później tylko ta rozpiętość wagi dziecka coś duża no i tez nie bardzo znalazłam jakies

Re: jakość i bezpieczeństwo

. Wszystkie foteliki badane w testach, na których opieramy swoje doradztwo (ADAC, test.de - Niemcy, AA - Wielka Brytania, OEAMTC - Austria, NHTSA - USA), posiadają taką homologację. Mimo to jedne z nich otrzymują ocenę 5 (najwyższa dotychczasowa), a inne tylko 1 i stanowią ewidentne zagrożenie dla zdrowia i

Re: amerykańskie Mitsubishi

tam: townhall-talk.edmunds.com/direct/view/.f0fb705 > Może ktoś wie jak się ma Pajero do Montero To jedno i to samo auto. > a to z kolei do Endeavoura? A to już zupełnie inny model. Ma AYC (bardzo dobra rzecz) en.wikipedia.org/wiki/Active_Yaw_Control i przyzwoite wyniki testu zderzeniowego

wspaniała czeska myśl techniczna chlazení vzduchem

poszla na testy zderzeniowe w usa i zrobila wyniki takie ze najnowsze modele z dzis w zasadzie nic nie poprawiaja. po drugiej stronie odry e38. gdy wchodzila tatra 700 audi mialo juz a8 quattro z aluminiowa buda swietnym napeden na obie osie mocnym v8 automatem i po audiowemu ladnym wnetrzem. knedle

Re: wóz drabiniasty marki VW?

monikaaleksandra napisała: > Jeśli dziecko wypadło z samochodu, to znaczy że nie było posadzone w > foteliku samochodowym! Gadasz tak jakbyś cokolwiek wiedziała na ten temat. www.youtube.com/watch?v=Pv58WrT0W8c&feature=related Pooglądaj sobie te filmiki z testów zderzeniowych

Re: wóz drabiniasty marki VW?

monikaaleksandra napisała: > Jeśli dziecko wypadło z samochodu, to znaczy że nie było posadzone w > foteliku samochodowym! Gadasz tak jakbyś cokolwiek wiedziała na ten temat. www.youtube.com/watch?v=Pv58WrT0W8c&feature=related Pooglądaj sobie te filmiki z testów zderzeniowych

graty, strucle, dziury i zmory

z tego co wiem, Polska jest w Unii, po co Ci statystyki spoza Unii wolisz dane z Kazachstanu, Indii, Chin czy USA? :-) Mysle ze brawury czy braku myslenia u kierowcy bez wzgledu na wiek, nic nie usprawiedliwi - ani kwestia zasobnosci kieszeni (taki mam samochod i motor "jaki mi bozia dala

Re: Chiny wyprzedziły Niemców i Amerykanów

-snobów). Diesle tam są wykorzystywane w miejscach, dla których zostały stworzone: w ciężarówkach, autobusach, traktorach, lokomotywach i ciężkich maszynach roboczych). Japończycy owszem, mają w ofercie Diesle, ale tylko w Europie, zmuszeni tutejszymi realiami rynkowymi. (3) W testy zderzeniowe nie wierzę

Niemieckie auta mają najlepsze karoserie

Europy, USA, Japonii oraz Korei Południowej oceniało rozwiązania zastosowane w projektowaniu, produkcji i jakości wykonania karoserii samochodowych. W tej edycji konkursu 2005 uczestniczyło w sumie 13 modeli. Pod uwagę brano takie czynniki jak m.in. masa i sztywność karoserii, wyniki testów

Re: jazz czy i30?

ta ulepszona wersja po poprawce, która lepiej wypadła w testach zderzeniowych. Nie ta: www.euroncap.com/tests/hyundai_i30_2007/302.aspx tylko ta: www.euroncap.com/tests/hyundai_i30_2008/331.aspx Dla porównania Jazz: www.euroncap.com/tests/honda_jazz_2004/188.aspx Poczytaj też sobie: tiny.pl/8l8p

Re: Nowa Mazda 6

. > Pewną wskazówką dotyczącą ewentualnej unifikacji mogłyby być wyniki testów zder > zeniowych. Dane dla Volvo S80 przedstawione przez HLDI, aczkolwiek zdaje się, ż > e bazujące na wynikach testów wewnętrznych Volvo, a nie niezależnie prowadzonyc > h, są znakomite. Faktycznie, ale S80

Re: Dylematy młodego taty (foteliki)

fotelik do sprzedaży, niestety nie gwarantuje bezpieczeństwa Twojemu dziecku. Wszystkie foteliki badane w testach, na których opieramy swoje doradztwo (ADAC, test.de - Niemcy, AA - Wielka Brytania, OEAMTC - Austria, NHTSA - USA), posiadają taką homologację. Mimo to jedne z nich otrzymują ocenę 5

Re: Ciekawy WebSite z wynikami testow zderzeniowych

test zderzeniowy > Forda > F150 (zderzenie czolowe przy 40mph). To mi dopiero szczeka zwisla! To chyba to: www.highwaysafety.org/vehicle_ratings/ce/html/0110.htm basta mnie też szczęka opadła. A przecież to prawie ciężarówka... pozdrawiam i podziękowania dla Marka za naprawdę fajne

Re: Linki

Wydaje mi sie, ze wielu ludzi przypisuje zbyt duza role wszystkim tym testom zderzeniowym. Po pierwsze wyniki sa manipulowane przez producentow (w USA jezeli woz zle wypadnie w pierwszym tescie to producent ma prawo zarzadac ponownego testu, w Europie sa za to slynne punkty za przypominanie

Re: Jaki fotelik samochodowy-proszę o radę.

najlepszy w niemieckich testach zderzeniowych, zwróć tylko uwagę na to, co mi właśnie znajomy wyłuszczył, że klasa 9-36 jest klasą "dziwną", bo dotyczy aż trzech zakresów wagowych: I-II- III. fotelików tu jest jak na lekarstwo (są jeszcze: concord trimax, bebe confort trianos, i dwa u nas

Re: Honda Jazz czy Mitsubishi Space Star ?

tylko, że zdecydowana większość aut danej marki uległo większej ilości awarii niż konkurencja. Oznacza to, że możesz mieć Toyote która będzie sie ciągle psuła i Renaulta, który nie popsuje sie nigdy. To tak jak z testami zderzeniowymi tzn. to, że auto dostało 5 gwiazdek w EURO-NCAP to nie znaczy, że

Re: Mały SUV dla młodej mamy - pomoc w wyborze.

-02) Reliability Index 22.16 CR-V Total Reliability Index 22.16 Vitara Total Reliability Index 24.69 #Testy zderzeniowe Honda www.iihs.org/ratings/ratingsbyseries.aspx?id=307 www.euroncap.com/tests/honda_cr_v_2007/282.aspx www.euroncap.com/tests/honda_cr_v_2002/123.aspx Hyundai www

Re: Nowa Mazda 6

, owszem, było stare S80 i podobno rozważano użycie jej zmodyfikowanej wersji w nowym modelu, ale stanęło na EUCD. Jakiś wpływ mogły mieć niezbyt rewelacyjne wyniki w testach zderzeniowych S80 i S60: www.euroncap.com/tests/volvo_s80_2000/55.aspx www.euroncap.com/tests/volvo_s60_2001/103.aspx Dopiero XC90

Re: Mówi się strzał w stopę.

Explorerach, które rzekomo miały wady produkcyjne i wybuchały podczas jazdy przy pewnych okolicznościach: en.wikipedia.org/wiki/Firestone_Tire_and_Rubber_Company#Ford_Explorer_rollover_problem > To był gwóźdź do trumny tego modelu. Robią go cały czas, poprawili też wyniki testu zderzeniowego. Ale

To była rakieta do niszczenia bunkrów, ...

wybuchu trzy elementy 1.kawałek blachy, 2.felgę od koła sztuk raz, 3.jeden wirnik od silnika (jeśli tak to się nazywa). I to widać na zdjęciach zrobionych kilkadziesiąt minut od wybuchu. Żeby zobaczyć jakie zniszczenia zrobi samolot pasażerski, proponuję zrobić test zderzeniowy (taki jak w przypadku

Re: Napęd na 4. Pytanie laika.

śmiertelności kierowców owych aut. Wybrane modele to roczniki produkcji: 2003-2005, cechujące się - bardzo podobnymi wynikami testu zderzeniowego EuroNCAP - podobnymi, zaawansowanymi konstrukcjami zawieszenia z podsterowną charakterystyką prowadzenia - bardzo zbliżonymi masami własnymi - w zasadzie zbliżoną

Re: Do Xystos

tomi_22 napisał: Ta predkosc byla napisana ironicznie, chodzi mi o zwykly test zderzeniowy. Volvo bije Forda pod kazdym wzgledem, choc Ford na Volvo zyskal. Tomy,troche histori,od tego zaczniemy ... Volvo swoja dobra marke wyrobilo sobie modelem "Amazon" ,puzniej Volvo 140 serie

Re: Seat Toledo, Dodge Caliber - Pojedynek

narzekanie że jakiś jest droższy (o ile się nie myle zamiast Toledo po > winna być w tym teście Altea) > Pozdrawiam Pana serdecznie i życzę miłego macania desek rozdzielczych następnyc > aut. Czyli nie zdołałeś zauważyć prostego faktu, że w zestawieniu z europejskimi konkurentami auta z USA: a

Re: mameja

karakalla napisał: > O proszę, ale się szybko Amerykanie uwinęli z tymi testami Przypuszczalnie dlatego, że tam dużo się tych aut sprzedaje. > na ENCAP przyjdzie jeszcze trochę poczekać. W sumie, skoro nowy > Accord ma nową płytę, wynik powinien (a raczej może, bo Honda w >

Re: Czy rozglądacie się za większym fotelikiem ?

jego pierwszym foteliku dopóki mu głowa nie będzie wystawać lub gdy przekroczy magiczne 13 kg. Najbezpiecznejsze na naszym rynku są foteliki Roemer King TS lub King TS Plus. Ta firma chyba nigdy w testach zderzeniowych ni ezeszła poniżej 34 gwiazdek. Ma więc ogromne doświadczenie. Warto tez

Re: elektryczne auta

: tiny.pl/6j1t Auto ma sensownie wyglądające wyniki testu zderzeniowego: www.youtube.com/results?search_query=BYD+f3+crash Chinczyki mówią, że ta bateria wytrzyma bardzo długo (było na ich stronie tłumaczyłem sobie z chińskiego, zapomniałem ile dokładnie), ile naprawdę - życie pokaże. A jak nie chcesz

Re: Wrzystko o VOLVO

Saaba żony), wygląd? ocena subiektywna, mnie się podoba 9.5 (ale tak mi szkoda pieniędzy dla pzu), poza tym lubię "classiki", a za taki uważam T5R i 850R, nie "plastikowe" S70 i V70 R. ps. stare Volvo fatalnie wypadają w testach zderzeniowych, testów Saaba 9000 nie spotkałem, ale

Re: Nie za wysokie aspiracje?

konkurencja. Nic dziwnego, że myślą o rozszerzeniu oferty. Przynajmniej w USA powinno się udać. Ten mały SUV (Santa Fe) ma bardzo dobrą opinię, gwarancja jest na 6 lat, testy zderzeniowe znakomite. Ostatnio zaczęły się też pojawiać tu modele sprzedawane pod nazwą Kia (m.in. Sorento, który jest już

PRZEKRÓJ o NCAP (long) ciąg dalszy

poprawy bezpieczeństwa. Czy uzyskali taki wynik, świadomie od początku projektując, czy im wyszło, to nie ma znaczenia. - Niech ktoś zabierze Modusa do USA i wypróbuje go w teście US NCAP - proponuje Friedbert Holz z BMW. - Oczywiście nie chcę powiedzieć, że Renault nie buduje dobrych samochodów, oni

Re: sniper przesadziłeś

wypadały szczególnie dobrze w testach zderzeniowych. Przyczyną jest nabywanie aut przez najostrożniej prowadzącą grupę kierowców. Nic tak dobrze nie pasowałoby do marki jak dobre AWD. Wtedy mogłaby znacznie silniej konkurować w USA ze wszystkim co premium, w EU z Audi, MB i Volvo. Tak samo słuszna jest

PRZEDKRÓJ o NCAP (long)

Producenci gwiazdek Czy pięć to więcej niż trzy? Nie zawsze. Wokół testów zderzeniowych Euro NCAP narosły mity. Postanowiliśmy zbadać, ile naprawdę warte są słynne gwiazdki. W listopadzie 2004 roku europejskie konsorcjum Euro NCAP (New Car Assessment Programme - program oceny nowych samochodów

Re: Prawda o przyspieszeniu Yarisa 1.0 - jaka jest ?

. Technika poszla w ciagiu tych 10 lat bardzo do przodu. Yaris jest nowa konstrukcja i pomimo swojego mikro rozmiaru i silniczka od kosiarki moze i powinien sie calkiem rozsadnie zachowywac w testach zderzeniowych. Poza tym Yaris jest lekki = mniejsza energia kinetyczna = latwiej ja rozproszyc przy

Re: Motodziennik: Lancia w USA

A co do rankingu to nie polecałbym Voyagera nie dość, że się psuje i słabo się prowadzi to w testach zderzeniowych dostał 1 gwiazdkę to przecież kpina. Zobaczcie sami www.euroncap.com/tests/chrysler_voyager_2007/277.aspx

Re: Pojazdy - male sprostowanko

Kontynencie. Wtedy powszechnie w konstrukcji nowego auta zaczęto stosować testy zderzeniowe, które miały na celu odpowiednie wzmocnienie budowy całego samochodu i ochronę pasażerów.

Re: isofix czy autofix?

rynku szczególn > ie > > niemieckiego i wybraliśmy jednak fotelik uniwesalny Kiddy Life Plus. Ma oceny w testach zderzeniowych takie same jak isofixy (a czasem lepsze) > > System zapiecia nie ma znaczenia, to co jest wazne to prawidlowy montaz fotelik > a! Co rozumiesz > przez

Re: isofix czy autofix?

drugi fotelik? > A tak w ogóle to może zapodasz jakąś stronke z testami fotelików którychtam > uzywacie w USA? Używacie europejskich marek czy jakis lokalnych produktów? I takich i takich. Tyle ze tutaj np. Romer nazywa sie Britax (Britax to firma produkujaca m.in. Romery) i wyglada troche

Re: Smart ma zawitac do USA od stycznia 2008

Ciekawe ile to cos dostanie gwiazdek w testach zderzeniowych. -- Indyk by się naindyczył, kurczak by się skurczył, świnia by się zeświniła, a koń by się uśmiał.

Re: Gazety w Polsce o niemieckich autach - mit czy nie

japońskie. I tyle. Wystarczy spojrzeć na statystyki awaryjności. > POza tym, są niezwykle bezpieczne, bo > wskutek braku generalnego ograniczenia prędkości w NIemczech producenci kładą > na to szczególną wagę. Jak skomentujesz fakt, że na czele w testach zderzeniowych NCAP (w swoich klasach

Re: Czym sie rozni Europa od USA :-)

sprzedawać jakieś samochody i mamy czym jeździć, > > Chedozysz. Sukcesywne zaostrzanie norm emisji i bezpieczenstwa przyszlo do > Europy z Hameryki. Amerykańskie testy zderzeniowe są prowadzone w łagodniejszych warunkach niż europejskie. > > Ps. Takie auta jak LC V8 nic nie zmieniają

Nowe testy zderzeniowe - kompakty wypadly kiepsko

Nowy test wprowadzony wlasnie w USA - boczne zderzenie z wiekszym pojazdem (SUV). Zaden kompakt nie uzyskal dobrej oceny. Ze spotykanych w Polsce Mazda3, Ford Focus, Mitsu Lancer, Hyundai Elantra, Dodge Neon - wypadly bardzo slabo. Boczne poduchy pomogly Corolli i Cobaltowi (blizniak Astry III

Re: Najnowsze wyniki testów zderzeniowych EuroNCA

W USA kazdy samochod ma przypominacz zapinania pasow od 1974 roku. Mimo wszystko i tak 30% ludzi nie zapina pasow. Nie powinno sie za to dawac zadnych punktow dodatkowych. Gość portalu: Tomek napisał(a): > Jak nie mozna uczciwie to trzeba sobie pomoc inaczej. Widac nie tylko u nas >

Re: Fotelik z USA

Tak samo jak szanowne panie jestem rodzicem i tak samo zależy mi na bezpieczeństwie dziecka. Zdaję sobie sprawę z ograniczeń jakie niosą za sobą normy europejskie i niedoskonałości badań homologacyjnych. Dlatego duży nacisk kładę na wyniki niezależnych testów zderzeniowych. Podjęła pani decyzje

Testy atomowe

w atmosferze, zarówno ZSRR jak i USA nie dokonywały testów w latach 1958-1961. 20 sierpnia 1961 roku, Związek radziecki ogłosił że w związku z testami przeprowadzanymi przez Francję, wznowi własne testy jądrowe - które osiągnęły niespotykaną dotąd skalę 59 testów atomowych w ciągu niespełna dwóch miesięcy

Tigerstripe

, które dominowały na terenie Wietnamu. W roku 1962 kamuflaż został przyjęty przez doradców amerykańskich i australijskich. Umundurowanie w tym kamuflażu było także używane przez żołnierzy sił specjalnych USA. Vertical TigerstripeKolejnym wariantem był Vertical Tigerstripe. Niejasne jest pochodzenie tego wzoru

System przenoszenia oporządzenia M1956 LCE

System przenoszenia oporządzenia M1956 Load-Carrying Equipment - system przenoszenia oporządzenia osobistego Sił Zbrojnych USA w latach 1957-1972. Zastąpiony przez system M1967 oraz system ALICE. HistoriaW 1950 roku przeprowadzono testy używanego do tej pory oporządzenia M1910. Z testów wyniesiono

SCR-300

i mogła być przenoszona na polu bitwy przez pojedynczego żołnierza, a przy tym posiadała stosunkowo duży zasięg nadawania i odbioru.Ostateczne testy urządzenia odbyły się w Forcie Knox w Kentucky. Na początku 1943 roku radiostacja została wprowadzona do użycia frontowego, gdzie wśród żołnierzy otrzymała

Improved Load Bearing Equipment

od MOLLE. Testy polowe plecaków przeprowadzono w roku 2003. Ostateczny projekt wybrano 15 stycznia 2004 roku. Wprowadzono zmodyfikowaną wersję firmy Propper International. Opis konstrukcjiILBE jest produkowane przez zakład Propper Inc. Plecak zrobiony jest z gęstej tkaniny Cordura 725 w kamuflażu Marpat

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.