sztywny pedał hamulca

Marcin Lewandowski

Volkswagen Polo FL 1.2 TSI | Test | Jeszcze lepszy

Volkswagen Polo FL 1.2 TSI | Test | Jeszcze lepszy

Zmian prawie nie widać, ale jest ich całkiem sporo. Volkswagen odnawiając model Polo zrobił wszystko, by utrzymać jego wysoką pozycję w segmencie B

Nowe Sprintery 4x4 i nie tylko | Prezentacja

Mercedes urządził pokaz siły i pochwalił się wszystkimi swoimi modelami użytkowymi. Nowości to Sprintery z różnymi wariantami napędu, ale też systemy wspomagające kierowcę

Suzuki SX4 S-Cross | Pierwsza jazda | Test | Nowe podejście

Suzuki wprowadza na rynek nowy model. Jest to swojego rodzaju wydarzanie, ponieważ dość rzadko możemy ostatnio oglądać kompletnie nowe konstrukcje tego japońskiego producenta. Oto nowe Suzuki SX4 S-Cross

BMW X4 oraz X3 | Pierwsza jazda | SAV i SAC

BMW X4 oraz X3 | Pierwsza jazda | SAV i SAC

na włączenie trybu Sport, który nie tylko utwardza zawieszenie, ale też ma wpływ na układ kierowniczy i czułość pedału gazu. Niestety nierówne nawierzchnie zmuszały do korzystania z trybu Comfort. Ten okazał się optymalny w tych warunkach doskonale radząc sobie z połatanymi drogami, czy sporadycznie

Opel Cascada 1.6 Turbo Cosmo | Test | "Polski" kabriolet

Opel Cascada 1.6 Turbo Cosmo | Test | "Polski" kabriolet

idealnie. Najwięcej frajdy z jazdy otrzymujemy w trybie Sport, w którym kierownica stawia większy opór, zawieszenie jest sztywne, a silnik bardziej spontanicznie reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Taki wybór zmienia także podświetlenie zegarów z białego na czerwone, którego intensywność po zmroku nie

Mercedes CLA 200 - Test | Piękno i emocje

Mercedes CLA 200 - Test | Piękno i emocje

całego. Tym bardziej, że CLA się świetnie prowadzi. Sztywne zawieszenie (sztywne, ale wystarczająco komfortowe), bardzo precyzyjny układ kierowniczy pozwalają, mimo przedniego napędu na wprowadzenie sporej dawki sportu podczas jazdy. CLA kusi do głębszego wciskania pedału gazu.Za CLA 200 trzeba zapłacić

Mercedes G 350 BlueTEC | Test | Le"G"enda

Mercedes G 350 BlueTEC | Test | Le"G"enda

przejechać. Emocje trzeba jednak trzymać na wodzy.Inną ważną podczas jazdy miejskiej kwestią jest fakt, że G 350 waży 2,5 tony i o ile rozpędzanie idzie jej nie gorzej niż dobrej klasy autu osobowemu, to na hamowanie trzeba zostawić sobie nieco więcej miejsca. Hamulce są bardzo dobre, ale fizyki się nie

Suzuki Jimny 1.3 A/T | Za kierownicą

Suzuki Jimny 1.3 A/T | Za kierownicą

kategorii właściwości jezdnych na asfalcie. Gumowy pedał hamulca i antybezpośredni układ kierowniczy wymagają przyzwyczajenia, podobnie jak podskakujące na większych dziurach nadwozie. Ten ponury obraz nabiera jednak nowych barw, gdy za którymś razem przestaniemy zważać na walenie głową w podsufitkę i

Suzuki nie tylko na off-road

Suzuki nie tylko na off-road

dojdzie do utraty przyczepnościEBD - funkcja elektronicznego rozdziału siły hamowania, optymalizuje siłę hamowania między osiami oraz lewymi i prawymi kołami, uwzględniając obciążenie pojazdu.BAS - system zapewnia możliwie jak największą siłę hamowania w chwili nagłego wciśnięcia pedału hamulca (jeśli

Nissan Navara (2005-2012) - opinie Moto.pl

Nissan Navara (2005-2012) - opinie Moto.pl

konstrukcji pedału hamulca. Rok później serwisowa akcja przywoławcza objęła aluminiowe obręcze kół, które mogły pękać podczas szybkiej jazdy w zakrętach mocno obciążonym pojazdem.Toyota Hilux w trzech smakach | Test wideo NadwozieNajsłabszym elementem nadwozia Navary jest tylna pokrywa, zamykająca dostęp do

MINI JCW GP | Test | Pierwsza jazda |

MINI JCW GP | Test | Pierwsza jazda |

celu zwiększenia ich sztywności konstrukcja amortyzatora została odwrócona, czyli tłoczek i reszta pracujących elementów zostały zamontowane do góry nogami. Nie jest to pełne sportowe zawieszenie a jedynie jego namiastka, ale trzeba przyznać, że MINI JCW GP jest bardzo sztywne i idealnie prowadzi się

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

-biegowej skrzyni ręcznej. W porównaniu z cywilną "szóstką", Japończycy usztywnili nadwozie (aż o 50 proc.) i zawieszenie oraz wzmocnili hamulce, osiągając idealny rozkład masy 50:50.Osobna historia to wersja amerykańska, napędzana jednym z dwóch benzyniaków - 2,3-litrowym R4 lub 3-litrowym V6

Subaru Impreza WRX STI x 3 | Test | 20 lat ikony

Subaru Impreza WRX STI x 3 | Test | 20 lat ikony

najbardziej wymagających drogach i przy bardziej ekstremalnym stylu jazdy. W STI jedynym systemem wspomagającym kierowcę jest ABS. Reszta zależy od tego, co kierowca zrobi z kierownicą, pedałem gazu i hamulca. Błędy nie zostaną wybaczone nikomu.fot. Michał Dek Czas na najnowszą europejską specyfikację Imprezy

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 11 395 km

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 11 395 km

niebawem. GAZ niepozorna stylizacja, funkcjonalna kabina, porządne fotele, niezła jakość wykończenia, spory bagażnik, tryskający energią, a przy tym w miarę oszczędny silnik i sprawna skrzynia biegów, sztywne zawieszenie HAMULEC wąskie nadwozie, nuda w kokpicie, skomplikowane składanie tylnych siedzeń

Volkswagen Tiguan - wszechstronny VW

. Kontroluje zjazdy (auto samo hamuje), wspomaga podjazdy (nie dopuszcza do zsuwania się samochodu po zdjęciu nogi z hamulca i trzyma go, aż do chwili wciśnięcia gazu). Ponadto dawkowanie gazu pedałem staje się bardziej precyzyjne, układ EDS działa czulej, a ABS nie daje się tak łatwo ogłupić (silniej blokuje

Szóstka na pięć z minusem

, pracuje raczej ciężko. To samo dotyczy pedału sprzęgła i hamulca. Pierwszy wymaga umiaru, drugi zdecydowania. Owszem, można się przyzwyczaić, ale przesiadając się z innego auta, czuje się wyraźną różnicę. Zwłaszcza zero-jedynkowe sprzęgło, gdzie wszystko rozgrywa się na przestrzeni kilku centymetrów. By

Mitsubishi L200 - test | Za kierownicą

rodzaju napędu są praktycznie niewidoczne.Za to pozytywnie zaskakuje zawieszenie. Mimo sztywnego mostu i resorów piórowych L200 pokonuje wyboje płynnie i majestatycznie. Pewnie spora w tym zasługa dość ciężkiej nadbudówki. Kiedy rok temu jeździliśmy takim autem na pusto - tył podskakiwał nerwowo. Tu nie

Ford Shelby GT500 - test | Za kierownicą

wskazuje na to, że długa jazda w korku przerodzi się w mimowolną sesję na siłowni. Ruszanie z miejsca na śliskiej nawierzchni to coś bliskiego kreskówce: pomimo załączonej kontroli trakcji (która szczerze mówiąc, wciąż przegrywa z silnikiem...) gwałtowne puszczenie pedału sprzęgła kończy się parosekundowym

Fiat Panda 100 HP

Cena 48 800 złotych gazMocny silnik o ciekawym brzmieniu, skuteczne hamulce, niezły układkierowniczy, zawieszenie dopasowane do parametrów silnika, nieprzesadzony wygląd, bogate wyposażenie.hamulecMałe pedały o śliskich nakładkach,nieco zbyt wysoka pozycja za

Wartburg 311 | Elegancja z NRD

Wartburg 311 | Elegancja z NRD

światła oraz o tym, że jedynka znajduje się "od siebie do góry" powoli ruszam z podwórka. Mile zaskakują hamulce. Mimo delikatnego naciśnięcia pedału koła stają dęba, a ja na milimetry mijam swoim uzębieniem kierownicę. Nie na darmo fabryka chwaliła się w prospektach powierzchnią okładzin

Tajemnicze skrótowce cz. I

Tajemnicze skrótowce cz. I

) AVS (Adaptive Variable Suspension) - układ kontroli pracy zawieszenia (Lexus) AWD (All Wheel Drive) - napęd na cztery kołaB-CBAS (Brake Assistant System) - elektroniczny system sterujący siłą hamowania. W przypadku gwałtownego hamowania, w zależności od siły nacisku na pedał hamulca, w układzie

Seat Ibiza - test | Pierwsza jazda

terenie górzystym, bądź ruszaniu pod górę wystarczy na postoju wcisnąć na chwilę pedał hamulca, aby system zablokował układ i zapobiegł staczaniu się. Pozwala to wrzucić bieg i ruszyć. Wtedy system automatycznie "puszcza". Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, pozwalające uniknąć wielu

Jeep Cherokee - test | Kowboj z brzuszkiem

zużycie paliwa, co ciekawe, pozostało na bardzo podobnym poziomie (9,1 -9,4 l/100 km). Praktyka nie wygląda tak różowo. Niemal pół tony dodatkowego balastu robi swoje. Uzyskanie wyników spalania poniżej 12 l/100 km w Cherokee 2.8 CRD to pasmo niekończących się drogowych wyrzeczeń. Muskanie pedału gazu

Tata Safari - Retrospekcja

hamuję. Nadwozie nie przechyla się zbytnio w łukach, ale wpada w poprzeczne i wzdłużne kołysanie, a po gwałtownym wciśnięciu lewego pedału traci stabilność. Też jak w Terrano. Dobrze, że pod ręką miałem katalog z 1997 r. Mogłem na gorąco zweryfikować swe podejrzenia. Bingo! Oba auta mają podwójne wahacze

Ford Mondeo EcoBoost - test | Za kierownicą

- podczas jazdy w tym trybie nie musimy się martwić, że przekładnia odgórnie wybiera niższy bieg, a silnik niepotrzebnie zużywa więcej paliwa. Komputer rozpoznaje stonowany nacisk na pedał gazu i po chwili wrzuca wyższe przełożenie.Dla tych, którzy zechcą wycisnąć tryskające momentem serce Mondeo do

Lancia Ypsilon - Maskotka dla twardzieli

. Wynik na poziomie 5,5 l/100 km podczas dynamicznych przejazdów przez miasto powinien usatysfakcjonować każdego. Hamulce działają ostro, do ich agresywności trzeba się przyzwyczaić, by nie lądować wciąż głową w kierownicy. Niewiele łagodności ma też pedał sprzęgła, napęd załącza szybko i bezceremonialnie

Jaguar XKR

, dodając do tego soczyste przegazówki. Ale zaraz... Przed następnymi zakrętami pedał hamulca twardnieje, a skuteczność hamowania słabnie. Zatrzymuję się i co widzę? Świecące tarcze i buchający z nich dym. Szybko ruszam i chłodzę hamulce. Dlaczego tak szybko się przegrzały? Przecież tarcze powiększono i

TOP 10 | Najdroższe samochody świata

hamulcami, pozwala kierowcy bawić się ogromnymi przeciążeniami i rozkoszować prędkościami dochodzącymi do 374 km/h. Setka "pęka" po zaledwie 2,9 sek. Czego w Polsce nie kupisz?Samochody osobowe - ogłoszeniaSzukacie czegoś szybszego? Proszę bardzo! Przedstawiamy Wam rekordzistę z Shelby Super

Konkurenci i ocena końcowa

, temp. -4 st. C GAZ Ergonomiczne wnętrze, uniwersalna karoseria, pewnie pracujący układ jezdny, niewielkie przechyły karoserii na zakrętach, komfortowe zawieszenie, sztywna karoseria, elektrycznie sterowany twardy dach, ciekawa linia karoserii, poprawna pozycja za regulowaną w dwóch płaszczyznach

Renault Megane II (2002-2008) - opinie Moto.pl

wersji została przeprowadzona latem 2006 r. i dotyczyła wadliwego pedału hamulca w blisko 58 tys. egzemplarzy modeli Scenic i Megane II. Dwie pozostałe objęły sportową odmianę RS. Jesienią 2004 r. poprawiano mocowania systemu Isofix, a zimą 2008 r. usuwano wady hamulców przedniej osi. Raport awaryjności

MERCEDES-BENZ SL 500

. Elektroniczny system rozpoznaje szybkie przełożenie nogi kierowcy z pedału gazu na pedał hamulca, zmniejszając w tym czasie ciśnienie w przewodach hamulcowych. Układ SBC automatycznie przysuwa klocki do tarczy hamulcowej, tak by w momencie nacisku na hamulec auto od samego początku mogło wytracać prędkość z

Audi A4 Cabriolet

przednionapędowych, jeśli idzie o prowadzenie. Układ kierowniczy może działa odrobinę zbyt lekko, ale precyzyjnie, hamulce są fenomenalnie skuteczne, a zawieszenie pracuje jak jedna całość. W szybkich łukach samochód bardzo długo zachowuje neutralność, a pod- czy nadsterowność można wywołać dopiero mocnym

Mercedes SL600

dach momentalnie ląduje w bagażniku. Zresztą chcę posłuchać, jak V12 z dwiema turbosprężarkami budzi się do życia. Elektronika wyczuwa kluczyk w mojej kieszeni, kładę stopę na pedale hamulca i wciskam guzik na szczycie lewarka skrzyni biegów. Z dwóch końcówek wydechu dobywa się coś w rodzaju grzmotu

Jaguar XK Convertible

. Układ hamulcowy jest odporny na fading, nawet podczas szybkiej górskiej jazdy, jednak pedał hamulca wydaje się dość tępy. Brakuje mu pazura i trzeba go wdusić dość mocno, by uzyskać odpowiedni efekt. To jednak jedyny zarzut. Układ kierowniczy świetnie komunikuje się z kierowcą, a jego przełożenie

Chrysler 300C SRT

nie smakowała mi nawet najnowsza Corvetta. Ale po kolei.Diabeł pod maskąWcale nie byliśmy pewni, czy zasługuje na megatest. Wielkie 20-calowe felgi, usztywnione zawieszenie i zmniejszony prześwit rzadko sprawdzają się na polskich dziurach. Niewiadomą były układ kierowniczy i hamulce. Wiadomą spalanie

Porsche bardzo!

przyspieszeniem i zawieszeniem reagującym na wciskanie pedału gazu. Wystarczy jednak przestawić to ustrojstwo w pozycję "sport". Maszyna wrzuca w zawieszenie szuflę betonu, konstrukcja staje się twarda, czysto sportowa, gotowa na szaleństwo. Szaleję więc, bo wiem, że pilnuje mnie także

Bogatemu wolno - Porsche 911 Turbo Cabrio

Okolice Frankfurtu. Pasmo gór Taunus i uzdrowisko Wiesbaden. Jest 16 st. C. Aura i miejsce w sam raz dla niemieckich emerytów. Co ja tu robię? Przygotowuję się do jazdy dość nietuzinkowym samochodem. Porsche z najmocniejszym boxerem, ale pozbawione sztywnego dachu to coś w sam raz dla bardzo

BMW 130i

, tylny napęd, świetne wyważenie, sztywno zestrojone zawieszenie, skuteczne hamulce, precyzyjny standardowy układ kierowniczy, wyłączalne DSCHamulecrunflaty w połączeniu ze sztywnym zawieszeniem nadal uciążliwe w jeździe po kiepskich nawierzchniach, opornie pracujący lewarek skrzyni biegów, mało miejsca

Konfrontacje: Land Rover Discovery 3 vs. Pajero Dakar 2006

drodzeFilozofia prawdziwych off-roaderów jest prosta - w terenie sprawdzają się najprostsze rozwiązania. Rama i sztywne mosty są najlepsze do ciężkiej jazdy w terenie. A to, co Mitsubishi zrobiło z zawieszeniem Pajero, dla purystów było po prostu zdradą: nadwozie z dołączaną ramą i niezależnym zawieszeniem

Dodge Viper SRT-10

wielokrotnym ostrymhamowaniu. Viper jest bardzo sztywny, a to za sprawą stalowego szkieletu przykrytego kompozytowymi panelami. Model nie poddaje się naprężeniom. Nie jęczy i nie skrzypi. Fotele trzymają jadących jak w kleszczach. Położenie pedałów można dopasować do swoich potrzeb. Rada dla

Jeep Grand Cherokee SRT8 - test | Za kierownicą

obejrzeć całe wnętrze i spenetrować wszystkie schowki najszybszego Jeepa w historii. Na pierwszy rzut oka wszystko jak w dobrze znanej wersji Limited. Zaraz jednak dostrzegasz metalowe nakładki na pedałach, szybkościomierz wyskalowany do 300 km/h i... brak reduktora. Jeśli siadając, przeoczyłeś napis SRT8

Pojedynek gniewnych maluchów: VW Polo GTI vs. Peugeot 207 GT vs. Suzuki Swift Sport

głośnikami JBL.Trąby JerychaPolo nie ma się czego obawiać. Jest zupełnie inne niż Peugeot - twarde, sztywne, a przy tym równie mocne i nieco szybsze. Wszystko w nim działa precyzyjnie: zawieszenie, skrzynia biegów, pedał gazu, układ kierowniczy. Można na nim polegać jak na starszym i bardziej doświadczonym

BMW X3 3.0sd

na wysokoprężnego SUV-a 240 km/godz. Autostrada szybko się jednak kończy i rad nierad sprawdzam skuteczność hamulców. Powodem jest auto z nalepką PL "pędzące" 120 km/godz. lewym pasem. Choć droga hamowania z 240 może długością przyprawić o zawał, cały czas niemalże wiszę na pasach. Zjeżdżam

BMW 335i coupé vs. Ford Mustang GT

wrażenie, że ktoś ściągnął mi rozczłapane kowbojki i założył dopasowane adidasy. No tak. 335i działa z precyzją noża chirurgicznego. Każdy ruch kierownicą, pedałem hamulca czy gazu przekłada się natychmiast na reakcję. Dokładnie czuję, co dzieje się z samochodem. Dopiero ciasne wiraże pokazują, ile pracy

Audi A3 Cabrio, Volvo C70, Mazda MX-5 - Lans na trzy sposoby

pedałem gazu, najwyższe - szóste - przełożenie będziemy mieli już przy 50-60 km/h. Nie ma z tym problemu, bo silnik 2.0 TFSI jest nie tylko bardzo mocny, ale też zdumiewająco elastyczny. Przy spokojnej jeździe potrafi spalić zaledwie 8 l/100 km, "na ostro" bierze ze zbiornika ponad 11 l/100 km

Nissan Navara 2,5 dCi

miłe. Wygodna pozycja za kierownicą, sporo miejsca na nogi, choć do najmniejszych nie należę. Miłe w dotyku materiały wykończeniowe. Przeszkody nie sprawiły terenówce większych problemów. Wyłączyć z tego należy obsługę, która zapewne w trosce o samochody nie pozwalała na mocniejsze wciśnięcie pedału

Smart cdi Pulse

trudno cokolwiek zarzucić. Wygodne siedzenia mają regulowany kąt oparcia. Nawet stojące pedały (duża rzadkość we współczesnych autach - standard to pedały wiszące) są wygodne w obsłudze. Wprawdzie nie da się regulować położenia kierownicy, ale jej kąt ustawienia dobrano dobrze.Deska rozdzielcza jest

Volkswagen Caddy Kombi

drzwi (o szerokości 700 mm); lewe tylne drzwi to opcja. Kierowca ma do dyspozycji dwupłaszczyznową regulację położenia kolumny kierownicy, ale już siedzisko fotela o zmiennej wysokości wymaga dopłaty. Wygodny jest "stojący" pedał przyspieszenia (z osią obrotu w podłodze) - takie rozwiązanie

Konfrontacje: Audi A6 Avant vs. Volvo V70

podstawowe klawisze i pokrętło między fotelami. Wśród gadżetów, takich jak elektrycznie sterowany hamulec ręczny, panel klimatyzacji bez jakiegokolwiek wyświetlacza aktualnie wybranej temperatury czy intensywności nadmuchu, wygląda tanio, by nie powiedzieć tandetnie. W pełni elektroniczna klima wymaga

Nissan Patrol

się nie przeszkadzać samochodowi w pełzaniu w dół na reduktorze. Mimo to prawa stopa cały czas wisiała nad pedałem hamulca w pełnej gotowości. Na szczęście tym razem nie trzeba było interweniować. Masa Patrola sprawiła, że ostatecznie nie odważyłem się pokonać kilku małych przepraw. Głębokość

TOYOTA COROLLA 1.4

szersze i 9 cm wyższe od swojego poprzednika. Kierowca siedzi w nim wysoko niczym w minivanie, a nad jego głową jest jeszcze sporo miejsca nawet przy najwyższym ustawieniu fotela. Pedały są umieszczone dosyć płytko, więc wysokie osoby (powyżej 1,90 m wzrostu) będą miały kłopot z dobraniem wygodnej pozycji

Jeep Grand Cherokee 5,7 V8 HEMI

autach wystarczy wcisnąć guzik, w Grandzie od czasu do czasu trzeba wcisnąć hamulec. Drobiazg. Jest za to tradycyjny hamulec ręczny - rzecz już rzadko spotykana w amerykańskich (choć nie tylko) modelach. I dobrze, bo siłowanie się z blokadą pedału "nożnego-ręcznego" na skarpie mogłoby nie być

Koenigsegg CCR

obracany, z nawigacją satelitarną za dopłatą.Wnętrza są dopasowane do koloru nadwozia. Fotele to sztywne kubełkowe formy z włókien węglowych obszyte zamszem i skórą. Kolory zawsze kontrastowe - żółć z chabrem, czerwień z czernią. Rytm barw powtarzają okładziny unoszonych drzwi. Kierowca jest zamknięty w

Ford F-150 King Ranch SuperCrew

Cruisera, jeszcze wczoraj zabiłbym go śmiechem. A dziś bym się wstydził. Ustawiam fotel, odsuwam pedały i przekręcam kluczyk. Silnik odzywa się stłumionym basem. Ostrożnie manewrując między filarami, jadę w stronę wyjścia. Ciasno. Całe szczęście, że King Ranch nie ma największej ośmiostopowej skrzyni, bo

Mercedes G 270 CDI

wszystkimi czterema napędzanymi kołami, tak jakby chciała przyspieszyć ruch obrotowy matki Ziemi. Efekt szarżującego hipopotama można uzyskać przez jednoczesne wciśnięcie lewą nogą pedału hamulca i podkręcenie obrotów do 2000. Gdy zapali się zielone światło, wystarczy zdjąć nogę z hamulca i mocno złapać

Volkswagen Golf GTI

za kierownicą, dostępne dwie (3- i 5-drzwiowa) wersje nadwoziowe, sztywna karoseria, umiarkowane zużycie paliwa, dość konkurencyjna cena[Hamulec]Silna podsterowność na zakrętach, nijakie fotele (ani wyraźnie sportowe, ani komfortowe), niewielki zbiornik paliwa[Kompendium

Lamborghini Murciélago - test | Za kierownicą

węglowych są sztywne mimo grubości wafla. Stalowe są tylko drzwi unoszone jak ostrze scyzoryka. To znak rozpoznawczy Lambo ostatnich dekad chętnie kopiowany przez niezliczone firmy tuningowe. Wysoko poprowadzona linia szyb kontrastuje z małą powierzchnią miękkiego dachu o skomplikowanej konstrukcji. Skąd

Saab 9-3 Cabrio

zeszłym roku pokpiliśmy sprawę: porównaliśmy 9-3 2.0 Aero do dużo tańszej Vectry. Nie zachwyciły nas osiągi, zawieszenie, skrzynia biegów, układ kierowniczy, wydech, audio, hamulec ręczny, a nawet opiewany w materiałach prasowych cupholder (cytat: Nowy Saab 9-3 SportSedan w centrum uwagi - najlepszy na

Alfa Romeo 159 3,2V6 Q4

setkę. Faktycznie! Wisząc na pasach, stwierdzam, że hamulce nie pozostawiają wiele do życzenia. Są skuteczne i łatwe w dozowaniu. Odczucia pochodzące z pracy pedałów są zresztą dość ciekawe. Początkowo wszystkie trzy stawiają wyczuwalny opór, by po przekroczeniu pewnej granicy lekko, ale pewnie, pokonać

Audi R8 - test | Pierwsza jazda

zamocowany silnik robi swoje. Kolejne zakręty przejeżdżam z większą rezerwą. Aluminiowo-magnezowe nadwozie jest niewiarygodnie sztywne. Samochód mocno obciążany na zakrętach nawet nie jęknie i natychmiast reaguje na polecenia kierowcy. Dźwięk silnika jest potężny, niski jak na prawdziwe V8 przystało. Mimo że

Mercedes SLK 55 AMG

mąci go też nadwozie. Jest tak sztywne, że na słuch trudno rozróżnić, czy jest to roadster czy coupe. Nawet zawieszenie nad wyraz dyskretnie połyka nierówności, z jakimi wcześniej nie miało do czynienia. W ogóle SLK 55 AMG okazuje się bardzo wygodnym pojazdem. Widząc walcowate tylne opony, spodziewałem

Ford Focus TDCi 100 KM X100

. Turbosprężarka zaczyna ładować ciśnienie do cylindrów już od około 1600 obr/min i utrzymuje swoją wydajność do 4000 obr/min. Reakcja na wciśnięcie pedału gazu jest zdecydowana, aczkolwiek nie tak spontaniczna jak w motorze benzynowym. Po uruchomieniu silnika jego cicha i równa praca robi wrażenie. Wydaje mi się

Konfrontacje: BMW 530i/Lexus GS 300/Volvo S80 T-6 Premium

. Masz prawo wymagać, aby przed twoim domem parkowała supermaszyna. Mistrzem prowadzenia jest BMW. Fenomenalna technika zawieszenia w połączeniu ze sztywnymi nastawami zapewnia idealne własności jezdne w każdych warunkach drogowych. Dzięki układowi stabilizacji toru jazdy DSC nie poczujesz, że prowadzisz

Jaguar X-Type 3.0 SE

piątki zredukować do czwórki lekkim wciśnięciem gazu, a nawet do trójki przy zdecydowanym kopnięciu w pedał. Wszystko dzieje się w ułamku sekundy i tak płynnie, że tylko głośniejsza praca silnika i rosnące przeciążenie informują nas o redukcji. Ten automat jest niemal tak dobry, jak BMW Steptronic

Opel Speedster Turbo

środka. Od świata emocji dzieli cię szeroki niczym tylna opona próg. Do tego otwór wąski jak dziupla. Samo zajęcie miejsca może być przygodą. Męska duma, sztywny kark i napięte mięśnie nie pomogą. To jedyna sytuacja, kiedy do Speedstera trzeba podejść jak panienka. Schylając się grzecznie, posadzić

Smart roadster-coupe

Dłonie mocno zaciśnięte na obitej skórą kierownicy. Pierwszy bieg - na swoim miejscu. Prawa stopa zawisa nad pedałem gazu niczym dłoń szaleńca nad guzikiem atomowym. Wzrok wbity w sygnalizator świetlny wywierca dziurę w miejscu, gdzie zaraz rozbłyśnie zielona dioda. Jest! Wciskam gaz i zza pleców

Chevrolet Corvette Convertible

jeśli nawet prawą stopą jedynie muskasz pedał, i tak nie unikniesz kontroli. Nam nie pomogła nawet późna pora. Panowie w białych czapkach też się interesują dobrymi autami. Jak tylko zauważyli tuż nad ziemią ksenony chłodzące asfalt lodowatą poświatą - machnęli lizakiem. Zamiast dokumentów - woleli

Alfa GT 2.0 JTS

montowania niewyłączalnego ESP. Wystarczy śliska droga, zbyt szybkie wejście w łuk i odpuszczenie pedału gazu, by zaliczyć efektowny piruet. Cóż, niewprawny kierowca bez elektronicznego pomocnika mógłby szybko zakończyć swoją przygodę z włoską motoryzacją.Ponieważ migająca jaskrawym, pomarańczowym światłem

Mercedes SLK 200 Kompressor

półka w tej klasie. Jakiś przykład? W SLK możesz usiąść, jak zechcesz - wyżej, niżej, bliżej, dalej. Każdy będzie zadowolony, chyba że marzą mu się minivany. Zakres regulacji mięsistych, wygodnych foteli jest taki, że po cofnięciu ich do końca nawet drągal ledwie sięga pedałów. Wnętrze z wysoko

Toyota Supra Inter Cars

końca. Jeśli sądzicie, że podobnych wrażeń dostarcza start pasażerskiego odrzutowca, to jesteście w błędzie. Supra oferuje dużo, dużo więcej. Zanim się obejrzałem, już wisiałem na szelkowych pasach. To była próba hamulców. Muszę ochłonąć. Zmiana pasażera i Mroczek wskakuje do środka. Powtarzamy pomiary

Toyota Avensis Wagon 2.0 D4 High

mechanizmy sterowania pracują nienagannie. Działanie hydraulicznego wspomagania układu kierowniczego, dozowanie hamulców, praca skrzyni biegów, reakcja na ruchy pedału przyspieszenia - nie budzą zastrzeżeń.Świetne wykonanieWygląda na to, że konstruktorzy Avensisa starali się dorównać pod względem jakości

Opel Astra GTC

tylko siła elektrohydraulicznego wspomagania się zmniejszyła. Jednak na tym nie koniec - zawieszenie się utwardza, a Astra szybciej reaguje na ruchy pedałem gazu. GTC stało się teraz bardzo narowiste. Niemal każde dodanie czy ujęcie gazu pasażerowie odczuwają jako szarpnięcie - jakby kierowca był

Opel Astra OPC

sztywnym zawieszeniem pozwalało Astrze OPC 2.0 Turbo nie obawiać się ani szybkich prostych, ani ostrych zakrętów. Za auto rozwijające 240 km/h i legitymujące się zdecydowanie niższym spalaniem niż jakikolwiek inny, równie szybki kompakt w Niemczech wystarczyło dać 25 660 euro.Trzecia generacja - Astra

Mitsubishi Lancer Evo VIII

zadyszki. A jeśli się zgrzeje można używając jednego pstryczka orzeźwić go natryskiem wody na intercooler. Teraz ma też mniejsze opory powietrza, większą docisk aerodynamiczny przodu, lepsze chłodzenie silnika, hamulców oraz oleju w silniku i skrzyni biegów. Za to gołym okiem nie sposób dostrzec usztywnień

Ferrari F612 Scaglietti - test | Za kierownicą

ekstrudowanego aluminium i sztywnych aluminiowych odlewów. Testowe auto ma też drogi zestaw podwoziowy GTC Handling zawierający m.in. węglowokompozytowe tarcze hamulcowe i specjalne obręcze kół, skórę Daytona na fotelach (wchodzi w skład programu indywidualizacyjnego Carrozzeria Scaglietti) - także za dopłatą

Rower Kelly’s Radius - warto zakupić?

Hamulce: APSE, V-Brake Korby: Prowheel, 42-34-24 z. Środek suportu: VP, kartridż Pedały: VP NonSlip, tworzywo sztuczne Kaseta: Shimano Tourney TZ31, 14-34 z., 7 b. Łańcuch: KMC Z-51

Re: Fantazje hascha

znaczenia, który, do tłoka przy kole dochodzi jeden, i tylko > na rozdzielaczu jest osobno. Ale tu stosuje się przewody metalowe sztywne, to m > ało kiedy ulega awarji. Do hamulca danego kola dochodza dwa przewody. Jeden hamulcowy, normalnie pozbawiony cisnienia, a napelniany podczas hamowania, oraz

Re: Fantazje hascha

; miastowe zacisniecie hamulcow tylnych osi), czy ten od hamowania zasadniczego ( > efekt: brak hamulca noznego w dotknietym obwodzie). > Zasadniczo nie ma znaczenia, który, do tłoka przy kole dochodzi jeden, i tylko na rozdzielaczu jest osobno. Ale tu stosuje się przewody metalowe sztywne, to mało

Re: Używanie automatycznej skrzyni biegów

nieszczesnicy w manualach---w automacie masz cały czas''prosto''--wszystko robi skrzynia--kierowcatylkowciska pedał gazu---przy zjezdzie ewentualnie hamulec,ale duzo mniej niz''manuale''.....Holowanie tezjest duzołatwiejsze i bezpieczniejsze niż w manualu--pamietaj żeby NIGDY ALETO NIGDY CIEBIE nikt nie

Re: Kia Rio I - gaśnie i sztywnieje kierownicaPO

okazji). Ach - pompa wspomagania (tak hamulców jak i układu kierowniczego) napędzana jest paskiem od silnika... teraz pytanie za 100 punktów: dlaczego kierownica (i pedał hamulca) stają się sztywne, gdy przestaje się obracać wał silnika? Pewnie wina krasnoludków, ja się tam nie znam;) -- Jednym z

Criuser - nadaje się do miasta?

://fotoforum.gazeta.pl/photo/8/rh/gb/bz2r/bGprsBf0lnqyccIUSB.jpg Rama: aluminiowa unisex typu cruiser 18” Widelec: sztywny Kierownica: stalowa, 25.4x635 Wspornik kierownicy: aluminiowy, 100mm Wspornik siodła: aluminiowy, 27,2x300 Siodło: Velo VL-767, na spreżynach Pedały: antypoślizgowe Manetki: Shimano Nexus, 3 biegi

Re: Rower z biedronki?

Nie wiem jak wygląda makrokesz sprzed 15 lat, wiem jak wyglądał makrokesz sprzed 10 czy 12 lat. Cieżka stalowa rama i sztywny stalowy widelec. Klamkomanetki (6 biegów z tyłu), Shimano 18 speed, to był magnes ściągający klientów do tego modelu. Hamulce canti. Nie wiem jak wyglądały oryginalne koła

Re: Jak jeździć automatem?

Amerykanie już dawno stwierdzili, że jak człowiek ma dwie nogi to dwa pedały (gaz i hamulec) w aucie wystarczą,a jak słyszę że ktoś lubi sobie pomieszać(zwłaszcza jak stoi w korku?) to mnie trzęsie. - oczywiście przyczepę można ciągnąć,inny samochód na holu sztywnym również, NIE WOLNO CIĄGAĆ NA

Re: Rower miejski

;składak" będzie wystarczający. Jeśli masz trochę podjazdów lub nieco dłuższą trasę, to docenisz damkę typu holenderskiego na dużych kołach, z piastą wielobiegową. Sprawny przedni hamulec, mniejsze opory toczenia, łatwiejsze podjazdy dzięki lżejszym przełożeniom, to wszystko pomaga na średnich miejskich

Re: Corsa czy Fiesta

danych modeli. Co mają mieć pod maskami Corsa i Fiesta i jaki rodzaj skrzyni? A do jazdy w korkach chyba najlepsiejsze są wrotki, poza tym sama musisz wiedzieć, w którym aucie przyjemniej leci czas, w jaki sposób pracują pedały, jaka charakterystyka sprzęgła Ci pasi i takie tam. Z tych dwóch ja

Re: Rowery z "Decasthlon" czy "Go Sport"

Jeżeli znajdziesz rower na stalowej sztywnej ramie, bez amortyzatora, z "wzmacnianymi" aluminiowymi obręczami, metalowymi hamulcami i klamkami hamulcowymi, to rower za 500 złotych powinien nadawać się do jazdy. Jeśli cały napęd będzie zrobiony na Shimano Tourney, lub Sram 3.0 to jest

Re: I co masz już wózek u siebie?

ale parasol rekompensuje mi tą "wadę" no i dwa ze hamulec jest dość wysoki tzn jego pedał i nie można wciągnąć go po schodach bo haczy. narazie innych minusów nie zauważyłam:) BĘDZIESZ ZADOWOLONA - tak uważam:) Jak ktoś chce fotki z 2,5 latką w m&p ORA to piszcie tu na forum- wyślę --

Re: Rowery w Tesco

, konserwowany i przeglądany. Najmniejsza niedokładność w połączeniu korby z ośką a nawet źle przykręcone pedały, nie wspomnę o źle ustawionych przerzutkach czy hamulcach, wszystko powoduje awarie i niekończące się nerwy. Nie pisałem o rowerach nawet ze średniej półki, bo to nie ma sensu. Wszystko zależy od

Re: Droga hamowania

skomplikowane konfiguracje (oraz zwykła oś sztywna) radzą sobie lepiej. Do tego im twardsze przednie zawieszenie, tym nurkowanie (a tym samym pogorszenie stopnia przylegania opon) mniejsze; - odporność cieplna hamulców czyli stopień pogorszenia się mocy, jaką generują, w stosunku do ich temperatury; dla

holowanie a uklad hamulcowy

jest taki zapis: "w pojeździe holowanym na połączeniu sztywnym jest sprawny co najmniej jeden układ hamulców, a w pojeździe holowanym na połączeniu giętkim - dwa układy;" i teraz pytanie: jeśli nie można odpalić samochodu to hydrauliczny układ hamulcowy nie działa, pedał hamulca jest

Re: rower a sol

, pedały i suport. Dodatkowo nie trzeba zwalniać z błahych powodów : bo pryska. Bardzo dobry (tani i trwały) okazał się wyrób domowy. Zrobiłem go z plastikowej butelki. Spłaszczona butelka była po płynie do mycia dywanów, Została przecięta na pół. Wygina się to, samo wraca do kształtu pierwotnej wytłoczki

Re: Porsche Boxter vs Alfa Romeo GT

dziewczyńsko, ale ikry ma w nadmiarze. Bardzo fajny jest sposób, w jaki to auto jeździ. Można nim jechać ostro (skorupka całkiem sztywna, hamulce nawet w 2.7 zgrzebne, a współpraca na lini fotel-kierownica-pedały malyna:)), w pełym spokoju, bo auto neutralne i okrutnie pewne na suchym asfalcie (na mokrym

Re: ABS, zasada dzialania

jeżeli w twoim przypadku pedał hamulca był sztywny (bez drgawek) to jedź do serwisu bo jest coś nie tak. -- Kali Gula

Który z rowerów - pytanie laika do znawców tematu

szybkozłączem, obręcze Bontrager Camino, opony Bontrager Hank 2,2'' Widelec sztywny Hiten Komponenty tylna przerzutka Shimano Alivio, manetki Shimano EF-50, przednia przerzutka Shimano C102, hamulce Tektro 845V, mechanizm korbowy Shimano TX70 z osłoną, 8-rzędowy napęd, platformowe pedały Giant - Cypress W

Re: Rapidowy zakup impulsowy :P

Xiężnej psują się elementy elektryczne i elektroniczne. - Skrzypienie pedału hamulca, to "objaw starczy" dystrybutora ciśnienia hamulców. - Donośne ----trrrrrrrrrrrrr-t-------- słyszalne - z przodu, lub z tyłu - przy opuszczaniu z górnej pozycji zawieszenia. to "objaw starczy

Re: bajki

callafior napisał: > tylko, że z praw fizyki wynika jasno, że skok pedału hamulca w > maluchu musi byc większy, bo prawie bezpośrednio (poprzez rdzeń pompy) > wytwarza ciśnienie, a nie jedynie je reguluje jak w normalnym aucie. kompletnie nie rozumiesz jak dziala wspomaganie i stad te

Re: Ogólnie ta strona "cienka" jest.

, - aluminium lżejsze, ale bardziej sztywne i kruche, trudne do spawania, - karbon najlżejszy, ale cena kosmiczna i w zasadzie nie do naprawienia w razie pęknięcia Rama powinna być wytrzymała i lekka, najlepsza pod tymi względami jest karbonowa ale to łączy się z dość wysoka cena, przeciętna waga do 1 kg

Re: Kross czy Arkus?

ale 3 x cieniowana, hydroformowana) Kiera Carbon Markowa (ew. alu) sztyca podobnie Mostek Alu np. extralite Stery chris king hamulce (niby rower się zatrzymuje, ale zawsze można się lepiej zatrzymać) - hydrauliki tarczowe (hayes, avid, magura, kcnc...) piasty dt swiss 240 (ew. jakieś tańsze kozaki

Re: Daleko od OK.

Pani Mańko! BARDZO SIĘ PANI MYLI W SWOJEJ OPINII. Nikt nigdy nie zginął mi w wypadku samochodowym, nie jestem starą , sztywną i zatwardziałą osobą......itd. Jestem KIEROWCĄ!!!! To co napisałam nie ma nic wspólnego z zemstą!!!!!! CHODZI MI O UŚWIADOMIENIE TAKIM "BARTKOM" I TAKIM "

Re: Ufff... przebrnąłem przez cały wątek... :)

bujanie roweru podczas silnego naciskania na > pedały, ale można to zminimalizować (ale nie wyeliminować!) puszczając łańcuch > możliwie blisko osi obrotu wahacza. to dyskwalifikuje taką konstrukcję w moich oczach... > Nie zawsze tak jest. Ale koło to dobry przekrój rury... tak samo sztywny we

Re: Przy uruchamianiu silnika skrzynia na luzie??

kierowiec1 napisał: > Gość portalu: Milos napisał(a): > > > sobie że gaśnie ci silnik przy prędkości 150 km/h i nie działa wspomaganie > > > hamulców ani kierownicy. Nie możesz oczywiście wrzucić P tylko N i odpalas > z i > > przerzucasz na D i jedziesz. Raz tak

Re: Przyszłość roweru jako takiego; nowe technolo

niepotrzebnych technologii - kolarstwo to bardzo stary i dość konserwatywny sport. Także tarczowe hamulce i amortyzatory wejdą i tak do szosówek (marketing!), ale na pewno najpóźniej. > nie sadzę, v-ki maja dużo zalet i wystarczająca (tj bardzo dobrą) efektywność > w normalnych warunkach. będą się

To i moje...

sztywną oś. Kółka rowerek miał plastykowe. Z tego okresu jednak nie pamiętam wiele, więc przejdźmy dalej ;-) Kolejnym moim rowerkiem był, a jakże, nieśmiertelny Reksio. Fabryczny kolor nie utrzymał się na nim długo, z resztą jeździłem chyba na używanym, bo wtedy o kupno nowego łatwo nie było. Tatuś dość

Re: rower eksperta

wyposażony w mieszankę osprzętu Shimano XT, korby Ritchey i hamulce cantilever CODA. Staram się aby osprzęt pozostawał w niezmienionej formie. Tak więc zużyte części staram się zastępować takimi samymi a jedynie różnice między obecnym stanem a pierwowzorem to pedały SPD (pierwotnie XT z noskami), opony

Re: Rower vs Hipermarket cz. I

materiałów, a żeby było ciekawiej to sprzedawane są przez ludzi, którzy nie posiadają żadnej wiedzy na temat rowerów ich specyfikacji i co najgorsze samego przygotowania takiego sprzęta do jazdy. Makrokesz przeważnie ma obydwa amortyzatory (przód/tył) i coraz częściej 2 „hamulce tarczowe

FIAT nie wie co to Panda

(tylko zestaw wskaźników i wielka półka pod przednią szybą). Kaszlak przy Pandzie wydaje się luksusową gablotą! Ale gdy się ruszy, okazuje się, że prymityw jeździ o wiele lepiej niż wygląda. Na szosie zachowuje się OK. Podsterowność na zakrętach umiarkowana, zawieszenie odpowiednio sztywne, reakcje

Re: Sprzęgło,gaz,hamulec-.-pierwsze godz. kursu

Niestety ale takie są początki. Płynność i wyczucie przyjdzie z czasem, choć wsiadając w inny samochód trzeba się go też "nauczyć". Poza tym może zwróć uwagę na obuwie, w jakim uczysz się jeździć. Przy wyczuwaniu pedałów ważne jest aby buty miały miękką i cienką podeszwę. Jazda w

Re: Sztywny, czy amortyzowany widelec w MTB?

1* Nie słyszałem, by UCI zabraniało używania w MTB pedałów zatrzaskowych, przerzutek, amortyzatorów, hamulców tarczowych czy też karbonowych ram... 2* Zresztą, my tu o sprzęcie dla "Kowalskiego" rozmawiamy, a nie dla Ani Szafraniec :-) A "Kowalski" z opinią UCI liczyć się nie

Pedał

rozłącza połączenie między silnikiem i skrzynią biegów (samochody z automatyczną skrzynią biegów nie posiadają pedału sprzęgła) pedał hamulca, którego wciśnięcie powoduje dociśnięcie szczęk hamulcowych do bębna lub klocków do tarczy pedał przyspieszenia (zw. pedałem gazu), którego wciśnięcie powoduje

Drag Reduction System

kierowcę jadącego przed nim.System zostaje dezaktywowany gdy kierowca naciska na pedał hamulca. Natomiast gdy na torze panują złe warunki pogodowe stosowanie systemu jest zabronione.W sezonie 2013 DRS może być aktywowany w dwóch strefach w większości wyścigów sezonu. Tylko na torach Circuit de Monaco

ABS (motoryzacja)

samochodu, umożliwiając jego sterowanie.W samochodzie wyposażonym w system ABS, najefektywniejszym sposobem hamowania jest jak najszybsze i jak najmocniejsze wciśnięcie pedału hamulca.Następnie należy wcisnąć pedał sprzęgła (jeśli jest) – istotne jest to, że pedału sprzęgła nie należy naciskać

System hamulcowy samochodu

prasy hydraulicznej. Kierowca naciskając pedał hamulca tłoczy płyn nieściśliwy w układzie hydraulicznym do tłoków znajdujących się w cylindrach hamulców kół. Tłoki w hamulcach kół przednich mają większą powierzchnię niż tłoki w tylnych hamulcach. Dzięki temu siła hamowania kół przednich jest większa

Trenażer czołgowy MPG-69

przez luk oraz przy opuszczonym siodełku i widoczności przez peryskopy. Obok kierowcy znajdowało się siodełko instruktora, który miał okno, dodatkowy pedał hamulca, dostęp do dźwigni skrzyni biegów i wyłącznik zapłonu. Trenażery te były stosowane do nauki jazdy we wszystkich jednostkach pancernych

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.