statystyki wieku kierowców w wypadkach

Marcin Lewandowski

Nieletni w wypadkach drogowych | Jak chronić dzieci?

Nieletni w wypadkach drogowych | Jak chronić dzieci?

Jak chronić dzieci w aucie wiemy wszyscy - trzeba stosować foteliki dziecięce. A jak zadbać o bezpieczeństwo nieletnich na drogach?

Warto polubić kamizelkę odblaskową. To pomaga na autostradzie

Daj się zobaczyć na autostradzie i jeśli musisz wysiąść z auta na trasie, to załóż odblaski - to przesłanie pierwszej odsłony akcji edukacyjnej prowadzonej przez Autostradę Wielkopolską SA, która zarządza A2 od Świecka do Konina.

Połowa Polaków żyje w niewiedzy

Ponad połowa kierowców nie wie, jakie konsekwencję grożą za jazdę bez ważnego OC - wynika z badań Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. A mandat to dopiero początek kłopotów

Reedukacja dla piratów drogowych

Reedukacja dla piratów drogowych

popełnienia dwóch wykroczeń, kierowca będzie kierowany na kurs reedukacyjny, a w przypadku popełnienia trzech - prawo jazdy zostanie mu odebrane. Według statystyk ponad dwie piąte wypadków powodują kierowcy w wieku 18-24 lat.Zgodnie z ustawą, zamiast karty motorowerowej będzie wydawane prawo jazdy kategorii

Gdzie najtańsze OC?

wszystkim na statystyki szkodowe, a to z kolei wpływa na składkę bazową. Zazwyczaj jest ona wyższa w większych miastach, ale zdarzają się odstępstwa od tej reguły - zaznacza Katarzyna Siwiec, menedżer ds. ubezpieczeń.Warto zauważyć, że wśród wybranych miast znajdują się takie, które mają analogiczną liczbę

Ubezpieczenia dla młodych kierowców | Taryfa nie zawsze ulgowa

Ubezpieczenia dla młodych kierowców | Taryfa nie zawsze ulgowa

. Ale statystyki są nieubłagane. Ponad 40 proc. wypadków powodują osoby w wieku 18-24 lata i to właśnie oni są grupą mocno podwyższonego ryzyka.Zwyżka za wiek - stosowane są przeważnie w stosunku do osób w wieku 18-26 lat. Niektórzy ubezpieczyciele dzielą je jeszcze na kilka podgrup. Większą zwyżkę

Dla piratów drogowych - reedukacja

Dla piratów drogowych - reedukacja

raz pierwszy uzyskali prawo jazdy kat. B, będą przez 2 lata podlegać szczególnemu nadzorowi. Według statystyk ponad 2/5 wypadków powodują kierowcy w wieku 18-24 lat. Okres próbny ma być przedłużany w razie popełnienia przez nadzorowanych kierowców wykroczeń drogowych. W razie popełnienia 2 wykroczeń

Rowerem bezpiecznie do celu. Sprawdź czy znasz przepisy [TEST]

Rowerem bezpiecznie do celu. Sprawdź czy znasz przepisy [TEST]

sygnalizowanie zamiaru zmiany pasa ruchu lub kierunku jazdy.Wypadki z udziałem rowerzystówCorocznie na polskich drogach dochodzi do ponad 5 tys. wypadków z udziałem rowerzystów w wieku do 14 lat, w których ginie aż 150 dzieci. na częstochowski ulicach - co pokazują statystyki - niemal każdego dni dochodzi do

Zmiany w przepisach dla kierowców

Zmiany w przepisach dla kierowców

). Wymagany minimalny wiek do kierowania dla takich pojazdów wyniesie 14 lat.Młodzi kierowcy pod szczególnym nadzoremWedług statystyk ponad dwie piąte wypadków powodują kierowcy w wieku 18-24 lata. Dlatego młodzi kierowcy, którzy po raz pierwszy uzyskają prawo jazdy kategorii B (na samochód), będą przez dwa

Krzysztof Hołowczyc | Wywiad | Świadomy swoich możliwości

Krzysztof Hołowczyc | Wywiad | Świadomy swoich możliwości

uczestniczy Pan w akcjach mających poprawić bezpieczeństwo na naszych drogach. Jak ocenia Pan poziomi tego bezpieczeństwa? Czy przez ostatnie lata coś się zmieniło na plus? K.H.: Prosta statystyka pokazuje, że jest lepiej, bo niedawno jeszcze w ciągu roku ginęło ponad 5 tys. osób, a dzisiaj jest to

Drogowi zabójcy z rocznym stażem

doświadczenia. Nie przewidują, co się może zdarzyć na drodze, a w sytuacjach krytycznych nie wiedzą, jak się zachować - dodaje Grażyna Puchalska. - Młodym ludziom w wieku 18-19 lat wydaje się, że są dobrymi kierowcami- mówi kom. Marcin Szyndler z biura prasowego KGP w Warszawie. - Kupują zwykle stary, ale

Młodzieży! Nie dajcie się zabić

Młodzieży! Nie dajcie się zabić

odsłony przyniosą podobny skutek.Na początku sierpnia ruszyła druga tura kampanii. Tym razem skierowana do młodych kierowców w wieku 18-24 lata. To grupa kierowców z niewielkim doświadczeniem, która powoduje znaczą cześć wypadków. Aż 1018 z ponad 5 tys. ofiar śmiertelnych w zeszłym roku, to właśnie wynik

Uwaga! Dzieci idą do szkoły

Uwaga! Dzieci idą do szkoły

wszystkich użytkowników dróg. Do obowiązków rodziców należy też sprawdzenie, czy przewożone autem dziecko ma zapięte pasy bezpieczeństwa. Według statystyk zmniejszają one ryzyko śmiertelnego wypadku osoby siedzącej na przednim siedzeniu aż o 35 proc. Pasażerowie do 12 roku życia muszą być przewożeni w

Infiniti Q50S Hybrid AWD | Test | Podgryźć Niemców

Infiniti Q50S Hybrid AWD | Test | Podgryźć Niemców

wymagającą niemiecką konkurencją w rezultacie poprawiając statystyki sprzedaży firmy. Hybryda górą Po przejażdżce egzemplarzem z nowym czterocylindrowym silnikiem Diesla (dodajmy, że produkcji Mercedesa!) przeżyliśmy małe rozczarowanie 170-konna jednostka o pojemności 2,1 litra jest oszczędna i zapewnia

Prawo jazdy po nowemu

Prawo jazdy po nowemu

kierowców. Statystyki wskazują, że najliczniejsza grupa kierowców uczestniczących w wypadkach to osoby w wieku 18-24 lat, posiadające prawo jazdy krócej niż dwa lata.Początkujących kierowców czeka dwuletni okres próbny. Przez osiem miesięcy po uzyskaniu prawa jazdy będą musieli jeździć samochodem oznaczonym

Nasz najdłuższy cmentarz Europy

przyznają. Dodają też, że średnia wieku samochodów w nowych krajach Unii (w tym także w Polsce) jest bardzo wysoka. Tylko w jednej statystyce Polska nie wypada źle na tle innych krajów. Analitycy ETSC przebadali liczbę wypadków śmiertelnych na drogach stolic i zbadali, jak bardzo zmniejszyła się od 1997 r

Nowe poduszki w Fordach

Nowe poduszki w Fordach

inżynierowie Forda, była poprawa bezpieczeństwa pasażerów podróżujących na tylnej kanapie. Chociaż system tworzony był z myślą o pasażerach w każdym wieku, Ford nie ukrywa, że na względzie miał głównie dzieci. Jak bowiem wynika ze statystyk, to właśnie one są najbardziej poszkodowane w czasie wypadku. Jak to

Kierowco, przygotuj się na zmiany

Kierowco, przygotuj się na zmiany

statystykami, najliczniejsza grupa kierowców uczestniczących w wypadkach to osoby w wieku 18-24 lat, posiadające prawo jazdy krócej niż 2 lata. Na dodatek w ciągu ostatnich 10 lat zaobserwowano tendencję wzrostową (10%) udziału tych osób jako sprawców wypadków.Uwaga! Zgodnie z prawem, za łamanie przepisów

W Polsce brakuje wykwalifikowanych kierowców

sięga 200 tys. osób). Zdaniem Piechocińskiego, z ostatnich wypadków autokarów wnioski powinni wyciągnąć organizatorzy wyjazdów, które są zbyt intensywne i męczące zarówno dla turystów, jak i dla kierowców. Zdaniem Buczka, statystyki pokazują, że autokary uczestniczą w wypadkach stosunkowo w niewielkim

Zmiany dla kierowców w 2011 r.

Zmiany dla kierowców w 2011 r.

wskazują, że najliczniejsza grupa kierowców uczestniczących w wypadkach to osoby w wieku 18-24 lat, posiadające prawo jazdy krócej niż 2 lata.Zgodnie z założeniami projektu, początkujących kierowców czeka 2-letni okres próbny, a wszystkich - wymiana dokumentów na nowe, przyznawane okresowo. Po popełnieniu

Morderca jest kim innym niż to opisują media

Morderca jest kim innym niż to opisują media

wypadku: szybkość, brawura itp. Po każdych wyborach publikujecie bardzo dokładne statystyki kto gdzie na kogo głosował, w podziale na kategorie wiekowe, materialne, miejsce zamieszkania, wykształcenie itd. Opublikujcie, proszę, podobne statystyki w odniesieniu do wypadków komunikacyjnych.Jeśli najwięcej

Kierowcy na "podwójnym gazie"

Kierowcy na "podwójnym gazie"

wypadków, 7% spośród wszystkich, do których doszło na polskich drogach. Zginęły w nich 333 osoby, a 4 243 zostało rannych. Najwięcej wypadków wśród kierujących samochodami osobowymi i motocyklami spowodowali kierowcy w wieku do 25 do 39 lat. Łącznie alkomatem przebadano 2 mln kierowców, zorganizowano

Rosyjska ruletka w koleinach

Rosyjska ruletka w koleinach

cmentarz Europy Życie wisi na zakręcie Mniej zabitych na polskich drogach UE postanowiła, że do końca obecnej dekady o połowę ograniczy liczbę śmiertelnych ofiar wypadków na europejskich drogach (w porównaniu z początkiem wieku). Cel jest ambitny. Ale realny, jak pokazało wiele państw UE - bogatszych i

Przegląd samochodu | Sprawdź auto przed urlopem

Firma Fahrzeugsystemdaten donosi, że w samochodach nie starszych niż 3-letnie najczęściej zawodzą  systemy bezpieczeństwa aktywnego i biernego. W oparciu o badania okresowe pojazdów, niemieckie statystyki mówią o 60 tys. usterek poduszek powietrznych. Poza airbagami psują się systemy ABS i ESP

Polacy w Wielkiej Brytanii znaleźli się w grupie dużego ryzyka jako sprawcy wypadków drogowych

stanowią Polacy "Większość obywateli krajów akcesyjnych, którzy powodują wypadki drogowe, to osoby w wieku 16-24 lat zatrudnione przy produkcji i słabo władające angielskim. Korzystają z samochodów, by dotrzeć z miejsca na miejsce drogami wiejskimi, którymi nie kursują autobusy. Często upychają do

Chcesz przeżyć?

. A pożary samochodów? Owszem zdarzają się. Ale jakikolwiek ogień pojawia się raz na 200 wypadków. Statystyka jest nieubłagana - jakiekolwiek opowieści o tym, że w niezapiętych pasach masz większą szansę przeżyć to bujdy. A koszty opowiadania podobnych bzdur ponosimy wszyscy. Bo kto płaci za leczenie

Anatomia składki

ubezpieczyciele, "nigdy nie wierz w statystyki, których sam nie zmanipulowałeś". Owszem, liczą się interakcje i korelacje zmiennych, ale przede wszystkim doświadczenie pracowników zwanych sędziami ryzyka. Dlatego paradoksalnie kierowcy o niskim współczynniku ryzyka (stanowiący większość klientów) mogą

Michael Schumacher - rekordzista

on.ZOBACZ TAKŻE:Ile trzeba zapłacić za używanego Mercedesa? Tajemna wiedza - zdradzamy miejsca, w których producenci testują prototypy Rekordy prędkości, które nie mieszczą się w głowiePierwszy kontakt z wyścigami miał w wieku czterech lat. Początkowo z 5 konnym, zbudowanym przez jego ojca gokartem i

Największe grzechy polskich kierowców

umiejętnościach za kierownicą i nie szanują innych, w tym rowerzystów i pieszych. Prędkość to dla niektórych sposób na odreagowanie. - Piraci myślą, że panują nad autem w 100%. Co innego mówią statystyki wypadków. Najbardziej boje się, że będę zmuszony zjechać przez kogoś takiego do rowu, żeby uniknąć czołówki z

Szalone lata 90. Część pierwsza

został najmłodszym mistrzem świata w wieku 27 lat. W 1999 r. McRae przeszedł do zespołu Forda, a w 2003 r. dołączył do ekipy Citroëna. Jechał w 24h Le Mans i Rajdzie Dakar. W sezonie 2005 wrócił do mistrzostw świata. Pojechał w teamie Skody w rajdzie Walii i Australii. 15 września 2007 r. Colin

Nie system jest winny, ale "dziadostwo"

legislacyjnych - z tego co mi wiadomo jestem jedynym kierownikiem OSK w Poznaniu, Gnieźnie i Środzie Wlkp. (tam mamy swoje oddziały), który robi coś takiego. Przekłada się to na jakość naszej pracy i owocuje uznaniem w WORD, Wydziale Komunikacji i przede wszystkim odnotowujemy coraz lepsze statystyki zdawalności

Część II. Zielona karta i ubezpieczenia dobrowolne

należnego im odszkodowania z tytułu szkód poniesionych na zdrowiu i mieniu przez kierowcę pojazdu zarejestrowanego za granicą. Zaletą tego międzynarodowego systemu (istnieje od lat 50. XX wieku i obecnie zrzesza 44 biura narodowe) jest także to, że kierowcy nie muszą nabyć komunikacyjnego ubezpieczenia OC

Miałeś wypadek? Będziesz mieć kolejny

Czy doświadczenie jest zatem pomocne? Oczywiście, jeśli zestawimy je z kierowcami w młodym wieku. Jak zawsze tworzą oni grupę, która wykazują się gorszą umiejętnością obserwacji i rozpoznawania ewentualnych niebezpieczeństw. Potrzebują też więcej czasu na odpowiednią reakcję co - jak wynika z badań

Niezawodne samochody

wyjeździe do wezwania jest wypełniany specjalny raport o tym, co było uszkodzone w samochodzie i jak poważna to usterka. Dzięki temu wiemy, że obecnie najczęstszą przyczyną awarii bywają usterki instalacji elektrycznej - to ponad jedna trzecia wezwań. Statystyki ADAC dzielą samochody nie tylko według wieku

Bezpieczeństwo bierne w samochodzie

umieszczonego środka ciężkości są bardziej skłonne do wywrotek niż np. auta sportowe z nisko umieszczonym środkiem ciężkości. A statystyki są nieubłagane - w Stanach Zjednoczonych co druga ofiara wypadku pojazdu terenowego ginie podczas dachowania samochodu. W przypadku takich aut konstrukcja poduszki

Konfrontacje: Subaru Impreza/Volvo V50

rozmieszczone i łatwe w obsłudze, pozycja za kierownicą (regulowaną w dwóch płaszczyznach) wygodna, widoczność doskonała. Oprócz wielu zalet Volvo ma jeszcze jedną. Siedząc w V50, trudno oprzeć się wrażeniu, że to nowoczesne auto. Na miarę XXI wieku. I tu dotykamy pięty achillesowej Imprezy. Wsiadam i co widzę

Badania okresowe dla starszych kierowców?

ostrożni kierowcy z dużym doświadczeniem.Teresa Kur, andragog (specjalista nauczania ludzi dorosłych) Nie demonizujmy niebezpieczeństwa stwarzanego przez starsze osoby za kierownicą. Statystyki policyjne mówią, że większość wypadków powodują nie oni, lecz młodzi, tacy, którzy mają prawo jazdy od roku

Testy dla kierowców po 70. roku życia?

mechanicznych byłoby bardzo rozsądne. Takie testy powinien przeprowadzać lekarz i w zależności od stanu zdrowia kierowcy decydować, czy kolejne badanie musi nastąpić za rok, czy może nawet wcześniej. W pewnych wypadkach starsze osoby powinny być badane dwa, a nawet trzy razy w ciągu roku. Po siedemdziesiątce

I innym niż opisuje to pan doktor.

Przemyślenia pana doktora nieco nieświeże i mało wiarygodne – czytuję kroniki wypadków i wiem, że wcale nie występuje tam zbyt często kobieta w wieku 30-40, będąca sprawcą wypadku. Na szczęście autor owych spostrzeżeń pisze wyraźnie ,,w moich statystykach’’. A propos

Jak się wykorzystuje prawo jazdy?

Na podstawie statystyk, danych o doświadczeniu i wieku kierowców biorących udział w wypadkach podejmuje się takie, a nie inne decyzje, np. podniesienie wieku uprawniającego do kierowania motocyklem. -- Nauka jazdy w Białymstoku szal.bialystok.pl

Re: Rozjechałby mi dziecko:-(

zagro > żeniem by default, z racji wieku. Nie. Młodszy JEST zagrożeniem by default, statystyki wypadków to potwierdzają. Starszy MOŻE być zagrożeniem, ale nie musi - niejeden starszy ma po prostu doświadczenie.

Re: Wasze pierwsze auto

Sanrio nie zgodzę się. Najgorsze co może być na drodze, jeżeli chodzi o bezpieczeństwo ruchu, to właśnie tacy młodzi, ze świeżym prawkiem, którzy są przekonani co do swojej zajeb.istości jako kierowców, a tak naprawdę to g.wno potrafią. Zresztą wystarczy popatrzeć na statystyki wypadków: "

Re: Zabił 7 osób i nie poniesie kary... ?

. > Ta wiedza na temat moich umiejętności kierowcy jest ci jakoś niezbędna do czego > ? Żeby podważyć moje zdanie w kwestii tego, że pijany gó...arz za kierownicą t > o śmierć ? Pijany gó...arz za kierownicą nie zawsze oznacza śmierć. Biorąc pod uwagę statystyki, to pijani kierowcy powodujący

Re: Auto na osiemnastkę

, emamusie zaczeły sypać statystykami z wypadków z udziałem młodocianych kierowców lub doradzały przy okazji kupna samochodu dla nastolatka kupno trumny. Jednak ematka nie zawodzi nigdy ;) Nie ma co dorabiać jakiejś chorej ideologii do mojego pytania, wystarczy zwyczajnie, normalnie odpowiedzieć. Przy czym

Re: późno rodzące dziecko - co u nich za15, 20, 3

równie dobrze w wypadku samochodowym moga ginąc ludzie mający lat 20-30. I, niestety, statystyki mowia, że sprawcami wypadków drogowych są najczęściej kierowcy do 30 roku życia. Czyli , wg was, w wieku, kiedy powinni mieć malutkie dzieci. -- Paweł Moje dziecko powiedziało:)

Re: Śmies

? Cóżeś sobie ubzdurał? Kolejny, co dyskutuje ze swoimi > > wyobrażeniami, a nie z tym, co napisałem. > > Twierdzisz, że nie ma zagrożenia. Statystyki mówią co innego. Przedstaw mi statystyki z procentowym udziałem kierowców z 0.2-0.5 promila i procentowym udziałem spowodowanych przez nich

Re: statystyki mówią,

Statystyki? A jakich kierowców jest więcej? W wieku 18-30 czy może 80-100? Jeśli przykładowo tych pierwszych będzie 20, a drugich 5? Nie raz już były sytuacje, że starsi ludzie powodowali wypadki lub stwarzali niebezpieczne sytuacje na drogach. Szacunek, szacunkiem, a bezpieczeństwo bezpieczeństwem

Re: Zawle, wysil się proszę nie pisz głupot

wycenia ryzyko. Tak jak np. przy OC młodzi kierowcy płacą wiecej. > Jedne tak, inne nie, zalezy od wieku, warunkow fizycznych, oferty na rynku i na > stawienia. Kag, co innego mówią pojedyncze przykłady znajomych, a co innego duże statystyki np. z portali w USA gdzie się podaje zarobki jako jedną

Re: Samolot LOT-u zatrzymany na Heathrow. Bo pilo

To dyskryminacja ze względu na wiek. Chyba zupełnie nieuzasadniona. Nie znam statystyk wypadków lotniczych, ale wiadomo, że kierowcy w wieku 20-30 powodują o wiele więcej wypadków niż ci, którzy mają 60-70 lat. Wciąż się powtarza, że to słabo, jeżeli piloci mają za mało wylatanych godzin. A jak za

Re: a świstak siedzi i zawija je w te sreberka

Ze względu na wiek i płeć kierowców Statystyki - Polska 2008 Biorąc pod uwagę wiek i płeć kierowców, najwięcej wypadków w 2008 roku spowodowali mężczyźni – 78,1 %, z kolei kobiety były sprawcami 17,4 % wypadków. Najwięcej sprawców wśród kierowców odnotowano w przedziale wiekowym 20

Re: Poważny wypadek na skrzyżowaniu. Auto dachowa

.I dlatego ubezpieczenia łoją małolatów... > Jestem za obowiazkowymi badaniami dla kierowców w wieku 65 lat,dla ich dobra i > otoczenia na drodze. Ale teraz to Ty nic nie zrozumiałeś. Statystyki powinny uwzględniać liczbę kierowców z każdej grupy wiekowej, a nie tylko ich wiek. Najwięcej wypadków

Re: Droga krajowa nr 19 już przejezdna

Patrząc na statystyki dodatkowe badania (psychiatryczne) przydałyby się raczej kierowcom w młodym wieku. To oni powodują najwięcej wypadków.

Wszyscy będziecie kiedyś starzy!

Madralo a co w tej sytuacji proponujesz? Eutanazje po 70-ce czy zakaz wychodzenia z domu? Są tysiące kierowców schorowanych, zdziwaczalych, mało za siebie odpowiedzialnych, mało używających mózgu... w znacznie mniejszym wieku. Szczyt wieku ludzi którzy powodują najwięcej wypadków to 20-30-latki

Re: Urzad Statystyczny BR.

Wow, ale jak myślałem, że chodzi o wypadki nie o grupy wiekowe. Przecież wiadomo, że najwięcej wyp. powodują te grupy wiekowe bo najwięcej w tym wieku jest aktywnych kierowców. Najwięcej również pokonują kilometrów. Żeby były te statystyki obiektywne trzeba by było zliczyć każdą grupę z osobna i z

Nie słyszysz? To nie masz szans na prawo jazdy

kierowcy słyszący, statystyka nie kłamie, mówił o tym na prelekcji w klubie Polskiego Związku Głuchych funkcjonariusz ruchu drogowego.

Re: Szef szkoły jazdy: długa lista grzechów na ul

Zmiany w kodeksie śledzę sam nie potrzebuję do tego szkoleń co pięc lat.Proszę sprawdzić statystyki wieku kierowców powodujących wypadki.Starsi kierowcy mają doświadczenie i z pokorą podchodzą do jazdy samochodem.Z pozostałymi spostrzeżeniami całkowicie się zgzdzam.Pozdrawiam redaktora

Morderca jest kimś innym, niż to opisują media

przyczyna wypadku: szybkość, brawura itp. Po każdych wyborach publikujecie bardzo dokładne statystyki, kto, gdzie, na kogo głosował, w podziale na kategorie wiekowe, materialne, miejsce zamieszkania, wykształcenie itd. Opublikujcie, proszę, podobne statystyki w odniesieniu do wypadków komunikacyjnych

Mordercy na drodze to MY! part 1

statystyki w odniesieniu do wypadków komunikacyjnych. Jeśli najwięcej ludzi zabija 20-letni młodzieniec, to zakażmy wydawania mu prawa jazdy przed 25. rokiem życia. Ale jeśli okaże się, że najwięcej ludzi zostaje zabitych przez kierowców w wieku 30-60 lat, trzeźwych, którzy nigdy w życiu nie przekroczyli

Re: Zalew zlomu z niemiec zbiera krwawe zniwo

kierowcy... To widocznie masz krotka pamiec lub niedostateczny wiek zeby wiedziec jak bylo Zasadnicza roznica jest taka ze kiedys naprawialo sie kazdy saamochod nawet po powaznym wypadku poniewaz nawet 15 letni mial wieskza wartosc niz koszt jego naprawy Dzis jest odwrotnie

Re: Poważny wypadek na skrzyżowaniu. Auto dachowa

w przeliczeniu na ilosc kierujacych w danej grupie wiek > owej czy tez na ogolna liczbe kierujacych. Dla widmo (30 lat ?),50-60 to juz dziadunie,hmm...młodość jest krótkowzroczna.A statystyki,na tysiąc kierujących z uwzględnieniem wieku,jednak miażdżąco wskazują na mlodych jako sprawców wypadków

Re: O ludzka naiwności !! Kto wierzy w statystyki

strzałki, która powoduje że spieszący się buc szarżuje na pieszych na zielonym. Statystyki? Moją matkę rozjechał na zebrze koleś wyprzedzający stojących kierowców. Ponieważ kierowca miał "świadka"... a policja w owych czasach przyjeżdżała na miejsce wypadku w momencie, kiedy ofiara została już

Re: Zabija roznica predkosci...

Oczywisty debilizm... Tlumaczenie tez fajne: "Statystyki wskazują, że najliczniejsza grupa kierowców uczestniczących w wypadkach to osoby w wieku 18-24 lat, posiadające prawo jazdy krócej niż dwa lata." Ciekawe jak mozna miec w wieku 18 lat prawko dluzej niz 2 lata... :) No i czego sie

Re: Kierowcy po 70. na badania?

michr napisał: > > kraju), zginęły w nich 364 osoby a 4053 zostały ranne."> Czyli 91 proc.wypadków spowodowali kierowcy poniżej wieku sześćdziesięciu > lat. Co z tej statystyki wynika? Pomogę przygłupom, "dobroczyńcom", którzy w swoim życiu pewnie nic mądrego nie

Re: Do Widmo 82

dziadkowie, bo nie spowodowali żadnego wypadku. Ale już, że czynnych kierowców w tym wieku jest np. 5-ciu i rocznie "robią" po ok. 2000 km to już nie usłyszysz. Rzetelnych statystyk nie ma. A co do gł. tematu to dziadek spowodował bardzo poważny wypadek i całe szczęście, że nikomu nic poważnego

Zostawcie w spokoju kierowców po siedemdziesiątce

Według statystyk policyjnych w roku 2008 kierowcy po 70-ce spowodowali 4% wypadków drogowych, a kierowcy w wieku 18-19 lat aż 22% (źródło: www.policja.pl/portal/pol/8/43149/Wypadki_drogowe_w_Polsce_w_2008_r.html). I kogo tu należałoby badać???

Re: niedzielni kierowcy / duza czesc kobiet - KAR

, to zapłaci więcej od kogoś, kto jeździ mało - bo z samej statystyki wynika, że im więcej się jeździ, tym większe prawdopodobieństwo wypadku. Jura

Re: typowe zachowanie dla lewaków...

;wolność" musi się skończyć tam gdzie > zaczyna się moja niewola... Powiem wprost: w dupie mam twoją rzekomą "niewolę", jeśli oznacza ona, że mniej ludzi będzie ginąć w wypadkach spowodowanych przez pijanych kierowców. Masz strasznego pecha, bo moje przekonanie zdaje się podzielać zdecydowana

Wrocław też ma nielekko choć rowerów wreszcie dużo

królowała w statystykach wypadków, zaś nietrzeźwość kierowców stałą się w sądzie okolicznością obciążającą. Miasto trochę się wyzbywało rowerzystów. Myślę, że głównie dlatego, że rowery stały się dość drogie, mniej więcej na poziomie średniej pensji, do tego kradli rowery, nie było tego gdzie postawić

Re: Gdy Starostwo olewa bezpieczeństwo najmłodszy

świetlną. Coś co powstało by usprawnić, przepływ pojazdów które zmieniają kierunek jest blokowana przez światła. Inżynierowie ruchu uparli się trochę by wszędzie gdzie tylko to jest możliwe budować ronda. Uparli się jak policja na jedną przyczynę wypadków - nadmierną prędkość. Czy wiesz że w statystykach w

Re: trywialnie proste

. Wystarczy poczytać statystyki. A praw fizyki się nie oszyka. > wszak wypasione bmw zatrzyma się w tym samym czasie co tico jadąc 2 > 0km/H szybciej. więc ticio jedzie 50 w mieście a bmw 70 i zatrzymają się w tym > samym miejscu. Szkoda, ze nie powiedziałeś 0 i 20 km/h. pewnie doszedłbyś do

Re: Sorry, ale jak jest dużo durnych ograniczeń

. Tacy nie spowodowali żadnego wypadku. Zresztą nawet w pierwszym linku jest: "Najwięcej sprawców wśród kierowców odnotowano w przedziale wiekowym 20 – 29 lat. Jednakże najwyższy wskaźnik liczby wypadków na 10 000 populacji dotyczył kierujących w wieku 18 – 19 lat". Czyli coś

Re: Badania psycho-ruchowe???

zrobić w sytuacji niespodziewanej, niż 20 letni szczyl jadący 100 km/h po drodze z ograniczeniem do 50. Statystyki tak tępione we wcześniejszych postach mówią same za siebie- najwięcej wypadków śmiertelnych powodują młodzi mężczyźni w wieku ok. 25 lat. Daj boże jak zabiją siebie, gorzej jak zabiorą ze

Re: Passat - najcześciej kradziony w Polsce

, raczej ważniejsza jest bezszkodowa jazda i za to są obniżki... za sam wiek nie ma co dawać bo jak widać ze statystyk starsi tez powodują wypadki... jakby iść tym tokiem rozumowania to kobietom trzeba by dać na dzień dobry 80% zniżki, bo powodują tylko 20% wypadków...

Re: Boisz się z nią jeździć?

, gdyby od ilości kilometrów zależała wypadkowość, to gwarantuję Wam, że ubezpieczalnie na pewno uwzględniałyby to przy kalkulacjach stawek ubezpieczeń... bo skoro uwzględniają takie drobiazgi, jak wiek kierowcy? Wypadkowość niestety jest wprost proporcjonalna do umiejętności i wyobraźni kierowcy, a

Re: No i zaczely sie pojawiac teorie sPiSkowe ? ;

> Zasłabnięciu u kierowcy w bądź co bądź podeszłym wieku trudno uznać za > "nietypowe". Zdziwisz się, gdy przejrzysz statystyki. Takich wypadków jest bardzo mało w porównaniu do ilości wypadków spowodowanych szarżowaniem i brakiem wyobraźni.

Re: Poważny wypadek na skrzyżowaniu. Auto dachowa

Gość portalu: Leon napisał(a): > Dla widmo (30 lat ?),50-60 to juz dziadunie,hmm...młodość jest krótkowzroczna.A > statystyki,na tysiąc kierujących z uwzględnieniem wieku,jednak miażdżąco wskaz > ują na mlodych jako sprawców wypadków.I dlatego ubezpieczenia łoją małolatów... > Jestem

Motocyklista po wypadku to strzęp człowieka

A może by tak zacząć uświadamiać kierowcom, zwłaszcza tym mocno wiekowym, że nie są sami na drodze i ich obowiązkiem jest spojrzeć w lusterko jak włączają się do ruchu. To nie motocykliści powodują większość wypadków, ale kierowcy samochodów. Najczęściej ci w wieku mocno dojrzałym. Tak mówią smutne

Kobiety powodują WIĘCEJ wypadków....

mężczyźni. 2. Kobiety na ogół ograniczają się do krótkich tras w najbliższej okolicy. W statystyce nie uwzględniono również wypadków powstałych z powodu kierowcy kobiety, a formalnie spowodowanych przez jadących za nimi mężczyzn - np. gwałtowne hamowanie bez uzasadnienia.... Polityczna poprawność nie

Re: 3-latka nie w foteliku tylko na "podstawce"

nawet pasów z tyłu i jakoś dożyliśmy dorosłości. Owszem, było więcej ofiar, ale to nadal nie były jakieś wielkie ilości! Statystyki: W 2010 r., w wypadkach, do których doszło na polskich drogach, zginęło 112 dzieci, w wieku do 14 lat, a ponad 4,5 tys. zostało rannych. Z policyjnych danych wynika, że w

Re: Passat - najcześciej kradziony w Polsce

@ Arek Nie liczyłem, bo nie miałem jak. Trudno bowiem ustalić granicę doświadczenia dla kierowcy. Nie można tego liczyć ani po wieku, ani po latach stażu za kierownicą, ani po przejechanych km. Zatem statystyki nie mówią pełnej prawdy, a tylko wskazują kierunek myślenia w interpretacji wypadków

Re: 17-letni motocyklista nie żyje. Przeleciał pr

;Jak wynika z danych, duże zagrożenie powodują też młodzi kierowcy w wieku 18-24 lata. Spowodowali oni 343 wypadki (34,6% ogółu), w których 55 osób poniosło śmierć (36,2%) ogółu, a 367 osób zostało rannych (34,9%)." Do tego aż 1/3 wypadków spowodowanych przez motocyklistów powodują kierowcy młodzi

Temat zastepczy

Najlepiej na to pytanie odpowiedzą statystyki wypadków. Trzeba zmieniać to, co powoduje najwięcej wypadków. Wiadomo, że na pierwszym miejscu jest brawura, na drugim stan techniczny pojazdów, (dopiero) na trzecim alkohol. Pod względem stażu jazdy stosunkowo mało wypadków powodują kierowcy do roku

Re: Odpadlem po prostu :)

Myślę że nie głupi, te statystyki wypadków i wieku samochodów wielu odczytuje jako podstawę do tezy że skoro Polacy są biedni to niech jeżdżą autobusami, furmankami lub łażą piechotą. Samochód to inwestycja, jak ktoś zarabia kafla to dzięki samochodowi może zarabiać więcej. Poza tym stan polskiej

Skąd tyle wypadków na drogach?

Tu masz europejskie statystyki wypadków z podziałem na kraj, rodzaj drogi (główne, lokalne, teren zabudowany, poza terenem zabudowanym), uczestników (ich wiek, płeć, piesi, rowerzyści, kierowcy), rodzaj pojazdów (ciężarówki, motocykle, samochody osobowe, rowery, motorowery) itd.. Myślę, że

Nowe prawo jazdy

. Okres próbny ma być przedłużany w razie popełnienia przez nich wykroczeń drogowych. W razie popełnienia dwóch wykroczeń kierowca będzie kierowany na kurs reedukacyjny, a w przypadku popełnienia trzech - prawo jazdy zostanie mu odebrane. Według statystyk ponad dwie piąte wypadków powodują kierowcy w

Re: Kierowcy po 70. na badania?

Kłaniają się podstawy statystyki. Kilka osób już pisało o tym (ja też), że takie badania są bezsensowne, bo nie uwzględniają stosunku ilości osób w wieku ponad 70 lat prowadzących samochody do ogólnej liczby kierowców, ani średniej ilości kilometrów pokonywanych w ciągu roku w poszczególnych

Re: Istna plaga czarnych ubrań wierzchnich

w zasięgu świateł reflektorów. Najbardziej zagrożone wypadkami są dzieci z terenów pozamiejskich, które w drodze do szkoły zmuszone są korzystać z pobocza bądź jezdni. Prawo o ruchu drogowym stanowi, że dziecko w wieku do 15 lat, poruszające się po drodze, po zmierzchu, poza obszarem zabudowanym

Re: Czy starych wiekiem kierowców należy weryfiko

przedstawionej w niemieckim programie. Statystyki nie wykazują zagrożenia ze strony starszych wiekiem kierowców, którzy zwykle jeżdżą ostrożnie , bez brawury. W statystykach najgroźniejszych wypadków dominują ludzie młodzi (niekoniecznie nowicjusze). „Analiza stanu bezpieczeństwa wykazała, że sprawcy

Re: Ciekawy komentarz pod artykułem

> (Zakładam, że dane te są prawdziwe). Zalozmy, ze sa prawdziwe. A teraz przydaloby sie, aby uszczegolowic te statystyki i dopiero wtedy zestawic z tymi, do ktorych sie probujemy porownywac. Bez watpienia nasi kierowcy, podobnie jak policja, skoncentrowani na zachowaniu prawidlowej predkosci

15 osob ginie dziennie w wyp samochodowych

tak, prawda! wedlug statystyk w 2007 roku 5,583 ludzi zginelo w wypadku samochodowym. Co ciekawe, 79% to mezczyzni, a tylko 17% to kobietki (to dla tych co sadza ze kobiety sa gorszymi kierowcami), (a 4% to brak danych). W dodatku, najwiecej wypadkow sprawiaja mezczyzni w wieku 25 do 39 lat

Re: Dla piratów drogowych - reedukacja

Mandaty nie powinny być wyższe dla tych co mają wyższe zarobki. Może od razu bogatszym każmy płacić więcej za chleb? W te dziwne statystyki wlicza się też niegroźne wypadki, otarcia itp. Coż, 18-letni kierowca po 30 godzinach jazdy jakimś słabiutkim autkiem segmentu B nie będzie umiał jeździć

Re: Odwołanie od orzeczenia psychologa

najwięcej wypadków drogowych powodują kierowcy w przedziale wieku 20-25 lat z kategorią B. Szykuje się jeszcze gorzej, gdy w myśl ostatnio wydanej ustawy emerytalnej taki taksówkarz będzie musiał pracować do 67-mego roku życia. Albo taki chirurg :). -- Bóg zadba o moje miejsce na parkingu.

Re: Nowy taryfikator punktów karnych

wspominając o czysto ludzkich dramatach dotykających samych pracowników i ich rodziny. Statystyki wypadków drogowych Świat... Od czasu wynalezienia samochodu, ponad 100 lat temu, w wyniku wypadków drogowych zginęło prawie 30 milionów ludzi. Światowa Organizacja Zdrowia przewiduje, że do roku 2020 wypadki

Re: Prof. Geremek

p3nisista napisała: > swoją drogą dlaczego taki stary człowiek wciąż miał prawo jazdy. > starzy ludzie powodują najwięcej wypadków co ty bredzisz? moze zapoznaj sie ze statystykami, w jakim wieku kierowcy powoduja najwiecej wypadkow, bez znajomosci statystyk obstawiam tych do 25 roku

równo wszędzie

zmieniać wielkość składek proporcjonalnie do indywidualnych wyników danego kierowcy. A w kwestii wypadków należy lepiej edukować i uświadamiać kierowców - bo wskaźniki przeczą w efekcie wyższości męskiej wyobraźni - zwłaszcza przestrzennej... No i hormony - jak widać ze statystyk mężczyźnie trudniej jest

Re: zakręt i prosta-Apel do kierowców

"Kierowco" wypisujesz bzdury! To ty kierowco poczytaj, bo są publikowane statystyki wypadków, to może będziesz wiedział, dlaczego w Polsce mamy tak dużo wypadków. Może wówczas, zamiast wypisywać idiotyczne apele, które do nikogo nie trafią, zrozumiałbyś, gdzie tkwi problem. To oficjalne

Re: Durnie z GW

tak ... idź spać.... limit 50-60 lat potem co 2 lata badania, a nie ślepi, głusi i i z Altzhaimerem prowadzą samochody poczytaj statystyki (tyko te prawdziwe a nie z gw czy innego portalu) - idź i zobacz jaki jest średni wiek kierowców którzy powodują wypadki i to śmiertelne - otóż drogi

Mordercą jest ktoś inny?

stystyk policyjnych i wzięłam pierwszy lepszy z brzegu raport zz 2011 roku. Niestety lub stety lekarz racji nie ma. Króluje nadmierna prędkość, do tego ponad 75% wypadków spowodowanych było przez mężczyzn. Wiek sprawców 25 -39 lat. 80% wypdków z winy kierujących: Niedostosowanie prędkości do warunków

Re: Rower kocham, nie lubię rowerzystów [felieton

około 20 mln a zabija się tylko 6000 osób i okalecza 70.000. > Co w tym dziwnego że nie każdy pirat ma już kogoś na swoim koncie ? A ile z tych 20 min aut stoi w garażu, rdzewieje na parkingu itp? Poza tym nie w każdym wypadku są od razu ranni - no nie wyszła Ci ta statystyka... Ja jeżdżę codziennie

Re: Jelenia Góra: jutro akcja "pieszy", będą suro

kierowcy tirów nie istnieją - bo przecież TY nigdy nie prowadziłeś tira. No, ale skoro nie istnieją - to po co ich kontrolować? > Ci twoi kierowcy powodują codziennie w Polsce setki wypadków. Jakieś statystyki wypadków z winy tirów? > Tylko w ten weekend zginęło na naszych drogach 14 osób. Setki

Re: Dwaj rowerzyści potrąceni na południu Wrocław

systematyczne korzystanie z jezdni. Kierowcy zepchnęli rowerzystów na chodniki i ścieżki. Ty piszesz spod wielu nicków i zawsze prowokujesz.Udajesz ze reprezentujesz kierowców prezentując idiotyczne anty rowerowe treści. Na szczęście mimo, że mamy najgorszych kierowców w Europie co widać po statystykach

Re: a jaka to

, 62097 rannych. W tym: - z winy kierujących (pojazdami - także rowerami , najwięcej z winy kierującychsamochodami osobowymi, kierowcy w wieku 20 do 29 lat) 38318 wypadków, 3659 zabitych, 51346 rannych; - z winy kierujących rowerami 2205 wypadków, 231 zabitych, 2048 rannych; Ogółem, rowerzyści

Re: Jak to juz daaaawno temu ustalono: "ab ovo"

Złośliwie muszę zauważyć, iż z tych kogutków (tych, które się za młodu na drogach nie zabiją) wyrastają dobrzy i doświadczeni kierowcy. IMO statystyka zgodnie z którą najwięcej wypadków powodują młodzi kierowcy wynika z "gorącej głowy" i młodego wieku niż z niedoborów systemu szkolenia

"Przyczyną wypadku była nadmierna prędkość" ...

dekoncentracja kierowcy, wywołana np. zmęczeniem, rozmową przez komórkę, chorobą (np. sprawność kierowcy z grypą jest taka sama jak kierowcy po spożyciu alkoholu) lub wiekiem, 2. Brawura lub błędna ocena sytuacji na drodze - np. z powodu spozycia alkoholu, narkotyków lub niektórych leków (kierowcy narko- lub

Re: Jazda po jezdni to była norma

elementy do statystyk. > Widziałem niedawno sondę w TV gdzie pytano kierowców o ograniczenia prędkości w > Polsce. I cóż się zmieniło od 67r? Demonów szybkości nazwali piratami drogowymi. Też mi zmiana. Samochody się zmieniły. Zobacz sobie na ten wypadek z autobusem. 120km/h wyprzedzanie na ostrym

Re: Czy wycianć drzewa rosnące wzdłuż dróg?

.Szkoda młodych ludzi ." Hmmm, właśnie przeglądam statystyki sprawców wypadków na stronie Komendy Głównej i wyraźnie tu jest napisane, że: Grupy wieku Wypadki Zabici Ranni 18-24 8 692 993 12 769 25-39 12 360 1290 16 943 40-59 9 569 934 12 580 i

Re: Kupił auto z polisą, płaci podwójnie. Wpadł w

symboliczne, dla jeszcze starszego -- znów wyższe (statystyka, ponadto działałoby i podczas jazdy na rowerze!!!!). No i oczywiście winni wypadku dostawaliby kary od sądu -- np. na 2 lata 10* wyższa stawka OC. U nas jest chore. Bo OC ma pojazd, ale zniżki -- kierowca. Np. u mnie żona ma zamiar przyszłego lata

Re: Zginął 88-letni kierowca

widząc siwego pana potrafią nawet popukać się w czoło. Nie wiem, ale bliscy wiedzą najlepiej o stanie zdrowia swojego kierowcy, jego zachowaniu w starszym wieku i kondycji, więc powinni reagować jeśli jest coś nie tak. Chciałabym wiedzieć jaka jest statystyka wypadków młodych kierowco a tych po 80-tce.

Re: W Policji króluje naiwność!

Trafne spostrzeżenie :) A jeśli o statystyki wypadków idzie - będą drogi, będzie lepiej. Można dyscyplinować ludzi mandatami o jakiś kosmicznych kwotach lub okładać pałą. Jednak większe bezpieczeństwo na drogach Niemiec czy Włoch to nie zasługa srogich przepisów, a infrastruktury drogowej godnej

A ja myślę, że autor artykułu łże.

.pl/dokumenty/zalaczniki/1-46733.pdf I jeszcze to: Ilość wypadków ogółem - cały kraj 49 tyś W tym spodowane przez kierowców w wieku 20 - 29 lat = 12,5 tyś. skutkiem których było 17 tyś rannych oraz przez kierowców w wieku 30 - 39 lat (to jest przedział wskazany w artykule) - 7 tyś skutkiem czego było 9,5 rannych.

Re: Czy wycianć drzewa rosnące wzdłuż dróg?

miejsca na gdybanie ,ze kier A może byc mniej lub więcej niż B czy C.Statystyki pokazują jasno i wyraznie,że grupa najczesciej powodujaca wypadki są młodzi kierowcy. Opracowanie Gambit/Giodo Biorąc pod uwagę liczbę przejechanych kilometrów, najwyższe wskaźniki częstości wypadków ze skutkiem śmiertelnym

Nie umiesz czytać ze zrozumieniem

statystyki wypadków drogowych. Ponad 20% wypadków drogowych powodują kierowcy w wieku 17-24 lata! Jeżeli weźmiemy teraz pod uwagę liczebność młodych kierowców, to okaże się, że powodują oni wypadki ~3 razy częściej, niż np. ludzie w wieku 40 lat (dane KGP). Na dodatek wypadki z winy młodych średnio o 10

Kierowcy za szybcy i nierozważni

Tak wygląda statystyka- po uwzględnieniu lipcowych danych średnia wieku napewno by spadła gdyż to b. młodzi ludzie najwięcej w tym okresie hmm nawywijali. P. komendant truje o tablicach, a ja bym proponował aby zrobić statystykę osób powodujących zdarzenia na drodze według kryteriów- w

Co fałszuje statystyki

pieszym, w którym kierowca po trzech latach udowadniania, że nie jest wielbłądem, w końcu został prawomocnie uniewinniony, w statystykach po wieki wieków pozostanie wypadkiem spowodowanym przez kierowcę, a nie przez pieszego - nie wykluczam, że związanym z nadmierną prędkością.

Re: Śmiertelny wypadek w Ciszkowie

wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,6894238,Codziennie_zabijaja_trzy_osoby___Uzyj_wyobrazni_.html?skad=rss Wielce pouczająca statystyka:"Z danych za 2008 r. wynika, że w tej kategorii wiekowej wskaźnik wypadków na 10 tys. osób wynosi aż 22,03, podczas gdy odpowiednio dla kierowców w wieku

Re: Wjechał w ludzi, zabił kobietę

Gość portalu: Rzygam napisał(a): > Nerv... Ty masz jakiś problem chlopaku! A co ma z tym wspólnego wiek?! Głupota > nie zna wieku! Oczywiście, że zna. Nie bez powodu towerzystwa ubezpieczeniowe traktują młodych kierowców gorzej, niż starszych. To samo zresztą potwierdzają statystyki

Re: Zero refleksji

znaczenia...? > Dobra rada: nie kompromituj się pisaniem inwektyw - tylko utrwalasz rozpowszech > niony wizerunek niewychowanego rowerzysty. Równie dobrze możesz mi przypiąć łatkę niewychowanego kierowcy, ponieważ jeżdżę autem od prawie ćwierć wieku i czynię to ostatnio częściej niż rowerem. Chyba

Inne dziwolągi

--nie podoba mi się ta liczba) Tu znów mamy dziury w statystykach. Na 607 zdarzeń ( a możne 657) spytano o wiek 512 osób i tyleż przebadano na alkohol. Nie wiadomo czy częściej ulegają w wypadku z pieszym rowerzyści czy piesi. Wiemy że zdarzeń na przejściu było 28 ale winny był 14 razy rowerzysta a 1

Re: jj do agi

Obejrzyj sobie jeszcze na deser te statystyki,które uwzgledniają doświadczenie kierowców: www.agavk.p9.pl/strony/ruch_mlodzi_2005_1.php oraz mały fragment z opracowania LTP Wiek Biorąc pod uwagę liczbę przejechanych kilometrów, najwyższe wskaźniki częstości wypadków ze skutkiem śmiertelnym

Re: a jak jest z alkoholem ?

.8 promila..... Pod koniec XX wieku w wielu Stanach chciano obniżyć ten limit do 0,5 promila, ale chiiiiba nie przeszło :-) Co najciekawsze, to istnieją takzwane "Dry County", gdzie do spożycia są dopuszczalne jedynie niskoalkoholowe trunki ! No i na takich terenach może panować INNE lokalne

Skąd masz takie statystyki?

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i nie słyszałem o takich statystykach, gdzie badana byłaby korelacja między iloscią podejśc do egzaminu na prawo jazdy a wypadkami. Rozumiem wiek, brak doświadczenia, itp. Uważaj, bo w statystykach to ty cienko wypadasz, należysz do najbardziej niebezpiecznej

Re: starcy na drodze po raz kolejny

wyglądają statystyki - bo nie wierzę że za większość wypadków odpowiadają jak ich nazywasz "starcy" Raczej stawiam na młodych niedouczonych, nierozważnych i zbyt pewnych siebie kierowców. I owszem, uważam że powyżej jakiegoś wieku tak jak i po stwierdzeniu niektórych chorób powinny być obowiązkowe

Re: Ciekawe co lepsze: konsekwecje czy kalectwo/ś

gorszych rowerzystów. Tylko dlaczego statystyki policyjne za 2007 rok podawały ze w Polsce wszystkich zabitych w wypadkach ( nie tylko rowerzystów) jest 10 razy więcej niż w Niemczech ? Teraz gdzie szukać rezerw. Postaw naprzeciwko kierowcy który przeszedł przez sito kuru i egzaminów rowerzystę w wieku 13

Re: PJ

zupelnie innego poziomu odpowiedzialnosci niz > od dziecka w wieku szkolnym. Jak konkretnie wymaga sie tego w Szwajcarii. Mowimy naturalnie o zapobieganiu zasiadaniu za kolkiem osob nieodpowiedzialnych, a nie ewentualnym eliminowaniu ich po tragedii. > Logiczne przynajmniej dla trzezwo myslacego

Re: Proszę o to dane statystyczne:

większą śmiertelność kierowców i pasażerów w wypadkach ponieważ są gorzej skonsktruowane w kwestii bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego. Dokładnie to wykazuje mój cytat i nie udawaj, że tego nie rozumiesz. W Twoich statystykach nie ma mowy o wieku pojazdów, więc nie są istotne w dyskutowanym kontekście.

40 procent Polaków chce droższego OC

Mnie się wydaje,że wyższe OC powinni płacić nowo 'upieczeni 'kierowcy co najmniej do 25 roku życia. Ze statystyk wynika że kierocy w młody wieku powodują najwięcej wypadków poprzez swoją brawurę i bezmyślność.Dlaczeko tacy jak ja jeżdżąc 35 lat bezkolizyjnie mam ponosić koszty za innych.

Swiatla w dzien - pseudoanaliza ?

nie spada bo np.: - rośnie ilość samochodów? zwłaszcza na statystyczny kilometr dróg... - rośnie liczna "młodych" kierowdów? - rośnie liczba samochodów o kiepskim stanie technicznym? - itp. Ciekawa była by statystyka jakie samochody (wiek, i stan techniczny) oraz jacy kierowcy (wiek i

Re: No widzisz, a ja mialem inna przygode.

Popatrz na statystyki. Liczby nie kłamią. Owszem są kierowcy w wieku 40, 50, czy nawet 80 lat, którzy jeżdżą jak szaleni. Ale ich jest nieporównywalnie mniej, niż młodych. Jeszcze raz powtarzam - 18 latkowie są ponad 3 razy bardziej groźni na drodze, niż 40 latkowie. Powodują wypadki ponad 3 razy

Re: no to dalej ...

statystyce uwzglednia się tylko tę zmienną. Gdyby taka statystyke interpretował fryzjer, wyciągnąłby wniosek, że blondyni nie powodują wypadków. Nie mozna na podstawie jednego, wybranego czynnika decydować o przyczynach zjawiska! > To może Ty wytłumaczysz jakim cudem szkolony kierowca powoduje

Re: Dlaczego wozic tylem jak najdluzej?

za rok 2010. I czytam te statystki inaczej - w Polsce w 909 wypadkach samochodowych w 2010 r. zginęło 28 dzieci (w wieku 0-6 lat) podróżujących jako pasażerowie, 893 zostało rannych. Teoretycznie wszystkie te dzieci powinny być w fotelikach. Tyle suche statystyki - nie wiesz, ile dzieci wyszło z

Re: Prawo jazdy powyżej 25 roku życia

uważam,że do prawa jazdy powinni być uprawnieni młodzi ludzie dopiero w wieku pow.20 roku życia. Statystyka wypadków najlepiej obrazuje kto jest sprawcą wypadków samochodowych - sa to przecież głównie kierowcy do 25 roku zycia.Brawura i jeszcze raz bezmyślna brawura.Było by dobrze gdyby

Młodzi kierowcy pod kontrolą i prawo jazdy na q...

przyciski są gdzieś indziej. jasne, że na torze robiło by to różnicę ale na pewno nie w zwykłym użytkowaniu. a tak w ogóle to wk.. mnie propaganda,że to niby młodzi, niedoświadczeni i często pijani kierowcy są winnymi większości wypadków! ktoś robił kiedykolwiek statystyki na ten temat??? jest na gazecie

Znów zabił pijany kierowca

Wskazane by było podawać wiek, a może nawet wykształcenie pijanych kierowców, którzy spowodowali wypadek. Taka statystyka mogła by pomóc opracować korektę zasad przyznawania praw jazdy. Nie można by np. wydawać praw jazdy na czas nieograniczony osobom z problemami alkoholowymi. W czasie badań

Re: Nowe przepisy dla kierowców

, za czasów ministerialnych LK. Co do limitu wieku 18 lat na egzamin - kolejny bełkot - do wojska możesz pójść i zostać kierowcą w wieku 19 lat, a w cywilu już byś nie mógł? Ponadto, nie wszyscy idą na studia, niektórzy zaczynają pracę wcześniej, i co mają czekać np 3 lata

Witajcie wybitni "eksperci" ruchu drogowego

. Jednoznacznym potwierdzeniem tego są bardzo duże zniżki ubezpieczeniowe dla starszych kierowców. W zasadzie nie ma kraju gdzie ustawodawca okeśla wiek do którego można prowadzić pojazd. Więc tego i podobnych przypadków nie można wkładać do wspólnego wora... bo był stary. Całkiem inna sprawą jest faktyczna

Re: Morderca jest kim innym niż to opisują media

Takie statystyki są. Z podziałem na płeć, wiek, miejsce zamieszkania itp. Oto raport za 2008 rok. www.policja.pl/dokumenty/zalaczniki/1-46733.pdf Policzmy: w zeszłym roku były 49054 wypadki. wypadków najechania na pieszego było 14694. To koło 30%. Wypadków powodowanych przez kobiety było 17

Re: chodzi o minimalizowanie ryzyka

> Acha, w Warszawie najbezpieczniej powinni czuć się Chińczycy, możesz podać ilu > Chińczyków zginęło w wypadkach drogowych w Warszawie w 2010 ? A ilu Polaków i d > laczego? > Nie wierzę, że do tego stopnia nie rozumiesz statystyk... Ja rozumiem statystyki. Ty ich nie rozumiesz ani nie

Lista kierowców Formuły 1

Monako, odbywające się w Monte Carlo. Na podstawie wyników każdego wyścigu przyznaje się punkty zarówno dla kierowców, jak i konstruktorówTytuł Mistrza świata konstruktorów nie był przyznawany w sezonach 1950 – 1957.. Punkty te decydują o tym, któremu kierowcy i konstruktorowi przysługuje

Lista mistrzów świata kierowców Rajdowych Mistrzostw Świata

Tytuł mistrza świata kierowców Rajdowych Mistrzostw Świata (ang. World Rally Championship Drivers' Championship (WDC)) jest przyznawany po zakończeniu sezonu przez FIA kierowcy, który uzyskał najwięcej punktów w ciągu całego sezonu. Rajdowe Mistrzostwa Świata powstały na bazie znanych na świecie

Statystyki A.C. Milan

Statystyki włoskiego klubu piłkarskiego A.C. Milan. Bilans wszech czasówBilans wszech czasów Milanu w oficjalnych rozgrywkach. Stan na koniec sezonu 2007/08. Rozgrywki Edycje Mecze Zwycięstwa Remisy Porażki Golezdobyte Golestracone Mistrzostwa WłochSerie A, Serie B oraz rozgrywki o mistrzostwo

Thord Löwdin

Thord Löwdin (zm. w 1984) – szwedzki żużlowiec.Dwukrotny medalista młodzieżowych indywidualnych mistrzostw Szwecji: srebrny (Sztokholm 1975) oraz brązowy (Gislaved 1974).Uczestnik szwedzkich eliminacji indywidualnych mistrzostw świata (M?lilla 1978 – X miejsce w półfinale szwedzkim).W li

Helmuth Koinigg

Helmuth Koinigg (ur. 3 listopada 1948 w Wiedniu, zm. 6 października 1974 na torze Watkins Glen, Nowy Jork) – jeden z najbardziej utalentowanych młodych kierowców wyścigowych początku lat 70. XX wieku. Zadebiutował w Formule 1 w Grand Prix Austrii w 1974 roku. Zginął w wypadku podczas Grand

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.