silnik z dpf

msob

Usportowiona Ibiza z nowym dieslem

Usportowiona Ibiza z nowym dieslem

Pod maskę Seata Ibizy FR trafił silnik 2.0 TDI o mocy 143 KM z filtrem cząstek stałych DPF. Dzięki temu Ibiza zyskała miano najmocniejszego auta z silnikiem wysokoprężnym w segmencie

Skoda Superb Business | Wyższa klasa | Ceny

Skoda wprowadza do oferty modelu Superb nową wersję wyposażenia Business, charakteryzującą się bogatym wyposażeniem

Jaguar XE Ingenium | Najoszczędniejszy Jaguar w historii

Jaguar XE z nowym silnikiem serii Ingenium ma być nie tylko najoszczędniejszym modelem marki, zostawi w pokonanym polu m.in. Golfa BlueMotion

Nowe silniki Diesla w Oplach Mokka i Insignia

Nowe silniki Diesla w Oplach Mokka i Insignia

Nadjeżdża nowy Opel Astra | Z Polski Oba silniki charakteryzują się wysoką kulturą pracy. Udoskonalenia konstrukcyjne koncentrowały się na dwóch głównych strefach będących źródłem hałasu i wibracji: górnej i dolnej części silnika. W dwulitrowym dieslu osłonę wałków rozrządu odseparowano od

Skoda Superb bardziej Family

Skoda Superb bardziej Family

bagażnika.W standardzie dostępne są również 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Trifid. Model dodatkowo został wyposażony w tapicerkę Crystal (w kolorze czarnym lub niebieskim).Topowa Skoda dostępna jest z pięcioma silnikami do wyboru: 1.4 TSI 125 KM, 1.6 TDI CR DPF 105 KM, 2.0 TDI CR DPF 140 KM, 2.0 TDI

Skoda Octavia Combi teraz z napędem 4x4

Skoda Octavia Combi teraz z napędem 4x4

Skoda Octavia Combi teraz z napędem 4x4Ceny auta startują od 92 700 złMożna już zamawiać Skodę Octavia Combi z napędem 4x4. Za taką kwotę klienci otrzymają auto napędzane 105-konnym, wysokoprężnym silnikiem o pojemności 1,6 litraZa taką kwotę klienci otrzymają Octavię Combi 4x4 w wersji wyposażenia

Nowa Ibiza się ceni

Nowa Ibiza się ceni

diesel ma 1,4 l, mocniejszy - 1,9 l. Wszystkie silniki współpracują z ręczną, pięciobiegową skrzynią biegów.W podstawowej wersji Stylance znajdziemy m.in. ABS, cztery poduszki gazowe, regulowaną kolumnę kierownicy, wspomaganie układu kierowniczego, czy elektrycznie sterowane szyby przednie.Radio i

Nowy Golf kombi już w salonach

Nowy Golf kombi już w salonach

2,0 TDI-CR DPF 6 bieg. Highline 103/140 90 340 2,0 TDI-CR DPF DSG -6 stop. Highline 103/140 98 640 DPF - filtr cząstek stałych **) Silniki: 1,2 TSI 105KM, 1,6 TDI 90KM i 1,6 TDI 105KM 4MOTION dostępne będą w terminie późniejszym  Kombinacje

Opel Astra GTC z nowym mocniejszym silnikiem

Opel Astra GTC z nowym mocniejszym silnikiem

Opel Astra OPC - test | Pierwsza jazda Silnik ten, zapewniający lepsze osiągi i wyższy moment obrotowy przy mniejszej pojemności skokowej, zastępuje starszą jednostkę napędową 1.7 CDTI. Astra GTC z nowym silnikiem będzie dostępna w sprzedaży w cenie od 85 750 zł (sugerowana cena detaliczna z

Fabia Scout i Sportline już w sprzedaży

Fabia Scout i Sportline już w sprzedaży

przeciwmgielne, przyciemniane szyby Sunset, osłony progowe oraz relingi dachowe. Fabia Scout dostępna jest w dwóch wersjach nadwozia (hatchback i kombi). Można ją zamawiać z silnikami benzynowymi - 1,4 16V (85KM); 1,2 TSI (85KM); 1,2 TSI (105KM); 1,2 TSI (105KM) z DSG lub jednostkami diesla - 1,6 TDI CR DPF(75KM

Najtańsze SUV-y i crossovery na polskim rynku

Najtańsze SUV-y i crossovery na polskim rynku

), ABS itp. Silniki: Pod maską Kii mogą pracować dwa silniki benzynowe 1.6 GDI (135 KM) oraz 166-konny 2.0 GDI (dostępny w wersji z napędem 4x4). Z diesli dostępne są trzy jednostki: 1.7 CRDi (115 KM), 2.0 CRDi (136KM) i mocniejszy 2.0 CRDi (184 KM). A może jednak rynek wtórny? Sprawdź oferty fot. Kia

Nowsze silniki dla Skody

Nowsze silniki dla Skody

DPF o mocy 140 KM montowany w Yeti będzie mógł odtąd być wyposażony opcjonalnie w skrzynię DSG. Oprócz tego, producent przygotował kolejną generację silnika 2.0 TDI CR DPF o mocy 170 KM, który będzie oferowany z przekładnią manualną i napędem na cztery koła.Skoda Superb w obydwu wersjach nadwoziowych

Golf VI - znamy ceny

Golf VI - znamy ceny

wprowadzenia do oferty dostępny jest promocyjny pakiet wyposażenia. Zmniejszyły się także różnice cenowe pomiędzy wersjami, np. dopłata do Comfortline w przypadku nowego Golfa zmalała z 5.600 zł do 1.800 zł.Golf Comfortline szóstej generacji z silnikiem 1.4 TSI o mocy 160 KM ze skrzynią DSG, jest tańszy od

Zbędne podzespoły? Czego pozbywamy się z naszych aut

Zbędne podzespoły? Czego pozbywamy się z naszych aut

oddychać sadzą wydobywającą się z naszego auta. ZOBACZ TAKŻE: Filtr DPF - kosztowna ekologia Kolejny element powodujący dreszcze u kierowców samochodów z silnikami Diesla. O co chodzi? Koło zamachowe magazynując energię mechaniczną pomaga silnikowi spalinowemu utrzymać równą pracę. Im cięższe koło, tym

Nowe diesle w Fordzie Kuga

Nowe diesle w Fordzie Kuga

także mocniejszego diesla o mocy 163 KM. Także ten silnik moży być łączony ze skrzynią manualną (118 400 zł) lub z Powershiftem (127 400 zł). Oba silniki wyposażone są w filtry cząstek stałych (DPF) i spełniają normę czystości spalin Euro 5. Marcin Lewandowski ZOBACZ TAKŻE:Debiut nowego Forda

Filtr DPF - kosztowna ekologia

Filtr DPF - kosztowna ekologia

Dzień jak co dzień. Kolejny poranek, wyjście do pracy, rutynowe zajęcie miejsca za kierownicą przed ruszeniem w kilkukilometrową podróż do biura. Wnętrze pachnie fabryką, na liczniku ledwie kilkaset kilometrów. Ruch kluczyka, silnik budzi się do życia, a wraz z nim cała okolica. Przeraźliwy ryk

Skoda Yeti w wersji "na bogato"

Skoda Yeti w wersji "na bogato"

"Laurin & Klement" ? Te modele kupisz znacznie taniej Model Yeti "Laurin & Klement" dostępny jest ze wszystkimi silnikami z wyjątkiem 1.2 TSI (105 KM) oraz 1.6 TDI CR DPF (105 KM) GreenLine. Samochód występuje również z dwusprzęgłową, automatyczną przekładnią DSG. Na liście

Wypasiony Superb już w polskich salonach

Wypasiony Superb już w polskich salonach

oznaczonych logo Laurin&Klement oraz tapicerką z wysokiej jakości skóry. Dodatkowo można wybrać wersję z drewnianymi wstawkami w desce rozdzielczej.W polskich salonach Superb Laurin&Klement dostępny jest z dwoma silnikami benzynowymi: 2.0 TSI/200 KM i 3.6 FSI/260 KM albo najmocniejszą jednostką diesla: 2.0

VW Cross Polo od 53 390 zł

VW Cross Polo od 53 390 zł

oraz 17-calowe, pięcioramienne felgi aluminiowe.W Polsce auto dostępne z silnikami o mocy od 85 KM do 105 KM. Do wyboru są dwie jednostki benzynowe i dwie TDI z systemem wtrysku bezpośredniego common rail. Trzy z czterech silników są dostępne z dwusprzęgłową, 7-stopniową skrzynią biegów

Skoda Superb na wypasie

Skoda Superb na wypasie

Wszystko o Skodach: dane techniczne, ceny, opinieDopłata do automatycznej przekładni DSG oraz napędu na wszystkie koła wynosi 19 000 zł w stosunku do standardowej wersji silnika 2.0 TDI CR DPF 140 KM.Superb wyposażony w 140-konne TDI skrzynię DSG i napęd 4x4, w wersji nadwozia sedan, emituje

Superb i Yeti jak gorące bułeczki

Superb i Yeti jak gorące bułeczki

2010, na zakup pierwszego SUV-a czeskiej marki zdecydowało się 195 nowych nabywców. Szczególną popularnością cieszy się jednostka 1.4 TSI o mocy 122 KM, która jest doskonałym kompromisem pomiędzy silnikami 1.2 TSI, a 1.8 TSI. Silnik odnotowuje duży wzrost udziału w sprzedaży: z 3,5% w lipcu, do 18,46

Prześwietlamy ceny | Audi

Prześwietlamy ceny | Audi

TT. W poniższych tabelach znajdziecie szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych modeli, które znalazły się w naszym zestawieniu.Najtańsze wersje wyposażenia: Model Audi Silnik/Rodzaj napędu Moc Skrzynia biegów Cena (zł) A1 1.2 TFSI 86 KM 5-biegowa, manualna 67 500 A3 Sportback 1.2 TFSI

Odświeżona Fabia i Roomster

Odświeżona Fabia i Roomster

DSG zużywa średnio 5,3 litra /100 km.Moc 1.6-litrowego turbodoładowanego silnika diesla waha się od 90 do 105 KM. Wszystkie motory wyposażone są w filtr cząsteczek stałych DPF. Jedną z najważniejszych zmian jest zastosowanie technologii Common Rail. Dzięki niej, silniki są cichsze, a poziom emisji CO2

Olej, czyli najważniejsza część w aucie | Poradnik

. Przykład? Ford nad swoją wersją oszczędnych silników EcoBoost pracował od kilku lat. Wspólnie z inżynierami Forda, pracowali także spece od "smarowania". Efektem tych badań jest pierwszy zielony olej do silników samochodowych. Zielony, a nie żółty, i to w dosłownym tego słowa znaczeniu. Jak

Kto zapłaci za Euro 5?

przez Francuzów FAP. Podobnie jest u Forda. Mondeo oferowane jest już prawie wyłącznie z czystymi dieslami (DPF). Wyjątkiem jest wersja z silnikiem 1.8 125 KM. Mniejsze modele tych firm nadal oferowane są z silnikami bez filtra.Czy warto zatem już teraz biec po taniego diesla? Niekoniecznie. To, co nie

Skoda Fabia | Karta wozu

- sedan 4d 2007 - druga generacja, hatchback 5d i kombi 5d 2010 - modernizacjaTechnikaFabia nie jest samochodem o wysokim zaawansowaniu technicznym, ale kilka elelementów zasługuje na uwagę. Mocną stronę auta stanowią silniki benzynowe TSI z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Zastosowane w nich technologie

Volkswageny do serwisów!

Passata B6 z silnikiem 2.0 TDI. Wykryto w nich wadę czujnika ciśnienia, zamontowanego przy filtrze cząstek stałych (DPF). Może powodować on nieuzasadnione zapalenie się lampki kontrolnej filtra na desce rozdzielczej. Akcja naprawcza dotyczy egzemplarzy, które zjeżdżały z taśmy między marcem 2008 a marcem

Opel Astra ecoFLEX Start/Stop

o zmiennej geometrii łopatek. Dodatkowo na układzie wydechowym jest standardowo montowany filtr cząstek stałych (DPF). Silnik 1.3 CDTI ecoFlex został w Astrze zastosowany z 5-stopniową mechaniczną skrzynią biegów, która została zoptymalizowana pod kątem obniżenia zużycia paliwa. Astra 1.3 CDTI

Nowy silnik z Polski

benzynowe.Fabryka TMIP zlokalizowana w Jelczu-Laskowicach powstała w 2005 roku i zatrudnia obecnie ponad 680 osób. Do tej pory z jej taśm produkcyjnych zjeżdżają silniki wysokoprężne o pojemności 2,0 i 2,2 litra z serii D-4D.Nasze inwestycje w Polsce, w szczególności w produkcję ekologicznych silników

Volkswagen Passat | Karta wozu

238 7,6(!) 7,2 Silniki Wysoko- Prężne 1.6 TDI CR DPF 1598 105/4400 250/1500-2500 195 12,2 4,3 2.0 TDI CR DPF 1968 140/4200 320/1750-2500 211 9,8 4,6(!) 2.0 TDI CR DPF 1968 170/4200 350/1750-2500 227 8,6 4,6(!) Kolor czerwony

Ford Focus C-Max (2003 - 2010) - opinie Moto.pl

2.0 CNG (145 KM, gaz ziemny), turbodiesle 1.6 TDCi (90 KM) i 1.8 TDCi (115 KM) 2006 - silnik 1.8 Flexifuel (125 KM, benzyna i bioetanol) 2007 - niewielka modernizacja (nowy pas przedni, diodowe lampy tylne, modyfikacje wnętrza), zmiana nazwy z Focus C-Max na C-Max 2008 - silnik 2.0 LPG (145 KM

Fiat najoszczędniejszy. Zdaniem ADAC

stacji oferujących metan nie jest zbyt gęsta.Fakt, że Fiat Panda Natural Power jest oszczędny, nie ogranicza jego osiągów: silnik 1.2 Bipower rozpędza ten samochód do 140 km/h, przy zasilaniu gazem ziemnym (a do 148 km/h, przy zasilaniu benzynowym). Co ważne, Fiat Panda z napędem na gaz ziemny dba o

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

wynosi od 490 do 1662 l (liftback), 500 l (sedan) oraz od 505 do 1712 l (kombi), a masa własna waha się od 1345 do 1660 kg (dla przykładu, kombi z silnikiem 2.0 MZR-CD o mocy 143 KM waży 1515 kg). Wykorzystanie przestrzeni bagażowej ułatwia intuicyjny system składania siedzeń Karakuri. Aby złożyć tylne

Opel Meriva (2003-2010) - opinie Moto.pl

(87 KM), 1.6 16V (100 KM), 1.8 16V (125 KM), turbodiesle 1.7 DTi (75 KM), 1.7 CDTi (100 KM). 2004 - silnik benzynowy 1.4 16V Twinport (90 KM) 2006 - modernizacja nadwozia, nowy pas przedni i lampy tylne, silnik benzynowy 1.6 16V (105 KM), turbodiesel 1.3 CDTi (75 KM), sportowa wersja OPC z silnikiem

Bezdymna Ibiza

powietrza, dzięki czemu ruch elementów mechanicznych pojazdu wymaga mniejszego nakładu energii, co z kolei oznacza mniejsze zużycie paliwa i mniej spalin. Własności aerodynamiczne poprawia także mniejsza szerokość pojazdu.Filtr DPF montowany standardowo w Ibizie Ecomotive oczyszcza spaliny silnika Diesla z

Volkswagen Passat Alltrack - test | Pierwsza jazda

dwusprzęgłowej nie wspominając). Najtańsza wersja Outbacka to wydatek ok. 147 tys. zł. Za 167 tys. można kupić Audi A4 Allroad z dwulitrowym silnikiem Diesla o mocy 177 KM. Audi wprowadza nas jednak w segment premium.Zastanawiacie się, czy inżynierowie z Wolfsburga wstydzą się może nowej odmiany Passata? Nic

SCR - nowa era czystych diesli

W ostatnich latach silnik diesla przechodzi kolejne rewolucje. Z głośnego i powolnego dzięki turbodoładowaniu i wtryskowi bezpośredniemu stał się wymarzonym źródłem napędu na długie trasy. Ale co z ekologią? Kilka lat temu producenci zaczęli stosować filtry DPF, wychwytującej

Tanio, czyli drogo - współczesne diesle

znaczące przebiegi. By w portfelu zostawały konkretne pieniądze kierowcy diesli, zwanych potocznie "ropniakami", "rechotami" albo "gruźlikami" musieli pogodzić się z głośną pracą wysokoprężnych silników, nieprzyjemnymi wibracjami i dymieniem, a często również z porannymi

Skoda Octavia RS i Scout z kratką

. Kratka może być zamontowana w nadwoziu liftback lub kombi. Do wyboru są także obie dwulitrowe jednostki napędowe, 200-konny silnik benzynowy TFSI i 170-konny diesel TDI z systemem Common Rail, obie łączone z 6-biegową skrzynią ręczną , lub dwusprzęgłową DSG.Także uterenowiona Octavia Scout może służyć

Top 6 - najpierw w sporcie, potem u Kowalskiego

tory w 1981 roku (bolid F1 o mało pociągającej nazwie MP4/1), a na drogi w 1992 roku (McLaren F1).ZOBACZ TAKŻE:Filtr DPF - kosztowna ekologiaJeśli silnik ma dawać z siebie jak najwięcej, trzeba zadbać o jego doping. Przy niskich obrotach świetnie spisuje się kompresor, a przy wyższych obrotach lepsza

Mitsubishi Concept-RA

Nie sama czystość (ekologiczność) silnika dziwi, zastosowane w nim technologie ani samo auto. W Europie sportowe samochody napędzane silnikami wysokoprężnymi nie stanowią już sensacji od kilku przynajmniej lat. Jednak dla mieszkańców USA sam pomysł posiadania samochodu z takim silnikiem jest sam w

Ford Focus II (2004-2010) - opinie Moto.pl

podrzędnym, słabo wyposażonym warsztacie. Focus II ma skomplikowane zawieszenie tylne i zaawansowane technologicznie silniki. To konstrukcja, którą muszą zajmować się dobrzy fachowcy, choć niekoniecznie z autoryzowanej stacji obsługi.Historia modelu2004 - premiera modelu II-gen., nadwozie hatchback 3d i 5d

Awaryjny rozruch

. Jeśli niesprawny samochód nie daje się uruchomić przez dłuższy czas lepiej uruchomić silnik w sprawnym aucie by uniknąć rozładowania jego akumulatora. Po uruchomieniu ostrożnie zdejmujemy kable - najpierw z biegunów ujemnych (masowych) a potem z biegunów dodatnich. Inne ustawienie biegunów, gdy do masy

Mazda 3 (2003-2009) - opinie Moto.pl

uszkodzeniu zaworu EGR. Uwaga! Silnik MZR-CD jest seryjnie wyposażony w dogrzewacz silnika, który zimą może "buczeć" i wydzielać zapach spalonej świeczki - to normalne objawy jego pracy.Co z DPF-em? Tutaj filtr nie potrzebuje dodatku obniżającego temperaturę spalania cząstek sadzy, a wkład

Tajemnicze skrótowce cz. I

utrzymujący stałą odległość od poprzedzającego pojazdu CAN-bus - system komunikacji pomiędzy poszczególnymi podzespołami elektronicznymi pojazdu CATS (Computer Active Technology Suspenison) - system aktywnego sterowania zawieszeniem (Jaguar) CDI (Common Rail Direct Injecton) - silnik wysokoprężny z

Dwa oblicza elektroniki

niesamowitym upale jego samochód nagle zatrzymał się. Nie można było otworzyć ani drzwi, ani szyb, a klimatyzacja przestała działać. Nieszczęsnego urzędnika uratował z opresji jeden z ochroniarzy, który młotkiem rozbił szkło i pomógł mu wydostać się na zewnątrz.Oczywiście elektronika zdolna jest również do

Mazda 6 2.2 MZR-CD Sport - test | Za kierownicą

bezpośredni i 16-zaworową głowicę, w 2002 common rail, a w 2005 roku filtr DPF. W najnowszym wydaniu, rozwiercony do pojemności 2184 ccm, osiąga 185 koni i 400 Nm. W szranki staje m.in. z podobnym motorem 2.2 TDCi/HDI o mocy 175 koni stosowanym w Fordach i Citroenach, 177-konnym D-Catem Toyoty oraz 2-litrowym

Seat Ibiza - Pocztówka z Ibizy

przyszłym roku ofertę wzbogacą dwa dodatkowe turbodiesle: 80-konne 1.4 oraz 90-konna wersja silnika 1.9 - oba z filtrem cząstek stałych (DPF). Amatorzy mocnych wrażeń w Ibizie będą musieli poczekać na wersje FR oraz Cupra, które pojawią się w przyszłym roku. Przynajmniej jedno z tych aut napędzane będzie

Ford Focus II

nowe silniki benzynowe spełniają normy emisji spalin Euro IV, a jednostki wysokoprężne mogą spełnić te standardy po doposażeniu w filtr cząstek stałych DPF. Jedyna wadaNadwozie nowego Focusa urosło w porównaniu z poprzednikiem. Rozstaw osi zwiększył się o 2,5 cm, a długość

A ten silnik/auto powinno miec DPF?

Moze nie ma i dlatego kopci? -- Pozdrawiam, G. hideipvpn.pl - ukryj swoje IP (mozesz zmienic na adres z USA, UK, Niemiec). Odblokuj Netflix, Hulu, BBC. Teraz także SmartDNS!

Re: Czarna_strona_Diesla__Kierowcy_nabici_w_podat

>Czytałem opracowania, z których wynika, że odpowiednik filtra DPF do silnika benzynowego to koszt ok. 50 euro. Ja czytalem ze 100 Euro. Ale nie zmeni to zasadniczo oplacalnosci silnikow diesla.

Re: Czarna_strona_Diesla__Kierowcy_nabici_w_podat

) zapoczatkowaly ere turbodiesli o dobrych osiagach i niskim zuzyciu paliwa. A co do DPF, to niedlugo bedzie montowany rowniez w silnikach benzynowych z wtryskiem bezposrednim, bo juz teraz kopca wiecej niz diesle z DPF.

Re: Kto bedzie jezdzic swoim autem do smierci? :-

Nie demonizowałbym filtra cząstek stałych w silniku benzynowym. Na czym polega problem w DPF w silnikach wysokoprężnych? Na zapychaniu się filtra sadzą. Silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem, bez filtra cząstek stałych emituje jakieś kilkadziesiąt razy mniej sadzy niż porównywalny silnik diesla

Re: Czarna_strona_Diesla__Kierowcy_nabici_w_podat

- silnik benzynowy produkuje dużo mniej cząstek stałych, więc filtr ma znacznie ułatwione zadanie. Czytałem opracowania, z których wynika, że odpowiednik filtra DPF do silnika benzynowego to koszt ok. 50 euro.

Re: Różnice komfortu między klasami B, C i D

gzesiolek napisał: > Poza tym klasa B jest do miasta a nie do jezdzenia 160km/h autostrada... No chyba, ze ma silnik diesla pod maska :-) Bo przeciez nie ma sensu ladowania drogiego diesla, ktory zwraca sie w trasie do auta stricte miejskiego.... (o dpf nie wspomne) :-) -- Pozdrawiam

Re: cena nowych samchodów benzyna vs diesel

Woli dołożyć kilka tys do diesla żeby mu mniej spalał? Przecież to bez sensu. Za zaoszczędzone pieniądze przy kupnie silnika benzynowego będzie miał z 1,5 tys litrów paliwa. I bez DPF/FAP.

Re: nie zrozumiałeś

A jak jest z ta homologacja? Czesc samochodow ma dpf/fap czesc nie. Mowa oczywiscie o tym samym silniku. W dowodzie rej nie ma wpisu o filtrze.

Re: platfusi idiocieją coraz bardziej

To ty pleciesz jak potluczony. W Polsce funkcjonuje "flota" z silnikami wysokopreznymi bez DPF. To cios w te grupe uzytkownikow. W Niemczech wprowadzono ten sam wariant stref ochrony powietrza. Wykonane pomiary jakosci powietrza nie potwierdzaja jakiegokolwiek skoku parametrow pozytywnych

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

W zależności od obciążenia i z wyczuciem maszyny. Nie ma sztywnej reguły każdy silnik inną masę ciągnie i drogi są też różnie ukształtowane Z górki można mieć niższe pod górkę trzeba podkręcić na wyższe. W kwestii sprawnego przyspieszenia redukcja biegu na adekwatny do prędkości i obciążenia jest

Misiaczek i ABC porządnego myślenia

środowisko (szczególnie bez DPF) W odróżnieniu od benzyniaków, zwłaszcza starych polo. > 4. Diesel się wolno nagrzewa (w zimie później leci ciepełko) To, kiedy leci ciepło, zależy w znacznym stopniu od sprawności silnika (co dość oczywiste, bo na ogrzewanie auta idą straty i silnik o sprawności 100

Re: Zapomnieć nie sposób

Na marginesie. Planowane jest wprowadzenie filtrow DPF rowniez w silnikach zasilanych benzynami. Opracowuje sie technologie okladek ciernych o minimalnej emisji pylu. .............................. A w Polsce bieda zmusza starych ludzi do palenia w piecach czym sie da. W niektorych miastach jest

Re: A umiesz chociaz

> Za co? Za zapieczone szpilki? Za niewlasciwy poziom emisji szkodliwych substancji z rury wydechowej. Warsztat, bez Twojej wiedzy usunal katalizator czy DPF, przeprogramowal sterownik silnika i addal Ci naprawione auto. Ale zasmierdzialo on policjantom, ktorych nie wzruszyla Twoja opowiesc o

Re: Wyposażony w system Start/Stop

Akumulator ma zwiększoną pojemność i masę ale o 20% czyli 2 kg, dodatkowo jest mocniejszy alternator. Swoja drogą co się bardziej zużywa rozrusznik po 1 obrocie czy silnik po 800 (1 min oczekiwania na biegu jałowym)? Ja uważam, że lepiej jak ten silnik pracuje bo do tego jest stworzony a

Re: Czarna_strona_Diesla__Kierowcy_nabici_w_podat

Niestety tobie sie pomieszalo. Filtr DPF nie sluzy do filtrowania NOx i SOx, tylko czastek stalych. To po pierwsze. Samochody benzynowe z bezposrednim wtryskiem paliwa maja jeszcze problemy z niehomogennym spalaniem (czesciowo to jest zamierzone) i emituja czastki stale. Przekonac moze sie o tym

cena nowych samchodów benzyna vs diesel

Zastanawia mnie dlaczego jeszcze kilka lat temu samochody z silnikami diesla były droższe o 8-10 tyś od benzynowych. Obecnie ceny tych z benzyną są często droższe (porównuję Nissana bo kupuje je od 14 lat). Kiedyś producenci argumentowali to wysoką ceną produkcji silnikow ON. A teraz? Mam wrażenie

Re: zaleta diesla, o której rzadko mówimy

Dla niedomyślnych ( :-) ) ja odpowiem żartobliwie z punktu widzenia powszechnej w Polsce mentalności (nieakceptowalnej nawet z punktu widzenia prawidłowej eksploatacji diesla, nie mówiąc już o niechęci do tego typu silników). > 1. Diesel kopci - zanieczyszcza srodowisko (większosć nie ma DPF) A

Re: DPF w praktyce

to buczenie słychać za każdym razem kiedy silnik/wydech sie zagrzeje? W takim razie to albo nie wypalanie (na to wskazuje nieruchomy wentylator chłodnicy; przy ciepłym silniku EGR lubi sobie pobuczeć - odłącz od niego wtyczkę i wężyk podciśnienia i sprawdź czy buczenie zniknie; nic się nie stanie

Re: Downsizing ...

> Ależ panikuje. Poczytaj tyrady misiaczka (jeśli go jeszcze nie zbanowałeś) na t > emat wtrysków, turbin, DPF-ów i kół dwumasowych. Misiaczek to wprawdzie debil, > ale nie on jeden głosi podobne tezy. Ale to chyba nie efekt downsizingu? Zwłaszcza DPF-y. Powtórzę się: Modyfikujemy

Re: Kia Carens III - ma filtr DPF czy nie ma?

Silniki KIA/Hyundai 2,0 CRDi z 2007 roku miały już montowany filtr DPF. Natomiast nie miały go jeszcze silniki 1,6 CRDi. Jeśli masz 2,0 to jest dużo bardziej prawdopodobne, że silnik miał już ten filtr. W prosty sposób możesz się upewnić : - w oryginalnej instrukcji lub książce serwisowej jest

Citroen C4 - czy warto?

.6 HDi 109KM - od kiedy jest tam montowany DPF (FAP), czy jest on bardzo problematyczny? Jak z ogólną awaryjnością tego silnika, jak i całego samochodu? Nie ukrywam, że ważne jest dla mnie stosunkowo niskie spalanie, dlatego też raczej odrzucam silnik 2.0 HDi, bo mam wrażenie, że różnice w spalaniu będą

Re: shell i naganiacze v-power

Ja tankuję często v-power z uwagi na brak domieszki biopaliw zabójczych dla dpf i nie tylko. Tańsze paliwo zawiera biokomponenty - auchan podaje że około 7% ale jak znam życie to w praktyce może być i 15. Poza tym dodatki czyszczące i smarne w paliwie uwalniają mnie od czynności kupowania różnych

Re: Chłodzenie turbiny - prosty test

filtra dpf. Natomiast nie trzeba kończyć specjalnych szkół by wiedzieć, że siła jaką musimy przyłożyć do napędu turbiny rośnie wykładniczo (charakterystyka wentylatorowa). Teraz co z tego wynika? Ano to, że jak zmniejszymy siłę przykładaną do napędu turbiny (czyli silnik na biegu jałowym) to jej obroty

Re: To jest bardzo proste

w mojej prostej benzynówce nie muszę zwracać uwagi żeby w zimie partafina się nie wytrąciła, żebysię DPF nie zapchał i nie muszę czekać 30 sekund przed wyłączeniem silnika po ostrej jeździe żeby turbina ostygła bo nie mam ani jednego ani drugiego:) Jeśli chcę to jadę 5 km, 2 km, 500 metrów i gaszę

Czysta spekulacja.

Nie zajmuje sie zjawiskami termodynamicznymi i efektywnoscia wykorzystania paliw w silnikach, ale ... Uklad wtryskowy, EGR, sondy pomiarowe, czujniki, DPF, katalizator sa glownymi modulami modelu regulacji ukladu zasilania silnika. Model + rzeczywiste badania decyduja o przyjetych procedurach

Re: Kia Carens III - ma filtr DPF czy nie ma?

No tak, moja wina, nie uscislilam JAKA kontrolka sie zaswiecila. Swieci sie symbol silnika, z napisem check i wg instrukcji Kii moze to byc problem z silnikiem lub filtrem dpf JESLI takowy posiada. Stad sie wlasnie wzial caly watek - ja nie wiem czy posiada i nie wiem jak to sprawdzic. Zgodnie z

Re: zakup samochodu

lub 100KM może z LPG? argumenty? 1. mały cichy prosty 4 cylindrowy silnik bez turbo i trwały 2. co prawda pali 7-8 litrów benzyny ale LPG spali 8-9 więc tania jazda pewna 3. silnik nie posiada drogich w naprawie części jak u Diesla: dwumasa,turbo, drogie pompowtryski,DPF

Re: nie zrozumiałeś

jeepwdyzlu napisał: > Kosztuje €900 i zajmuje 2 dni. > --------- > W Polsce kosztuje 800-1500 zł i zajmuje 1,5 godziny Dobrze. Tu robocizna jest droższa. Ale poza tym: w tym konkretnym silniku DPF jest tak umieszczony, że usunięcie go, a następnie umieszczenie stosownej rury w to

Re: nie zrozumiałeś

who_cares napisał: > Ale jest w karcie pojazdu. Po numerze homologacji można sprawdzić którą normę E > uro spełnia silnik. No można, but who cares? Jeszcze raz, bo ten upał wam naprawdę szkodzi. Postaram się unikać zdań złożonych. Nie chodzi o to, żeby wycinać DPF. Chodzi o to, żeby go NIE

Re: Downsizing ...

> Ale to chyba nie efekt downsizingu? Zwłaszcza DPF-y. Ale napisałeś: "Teraz diesle mają common rail, czyli jednak różnią się bardziej niż tylko turbiną i też nikt specjalnie nie panikuje." Tu nie ma słowa o downsizingu, do którego wtrysk common-rail jest całkowicie ortogonalny. >

Re: 1.6 tdi skoda - szybkie pytanie do znających

ian_curtis napisał: > > Witam, > > Bohater: Skodzina 1.6 tdi 105km z DPF, auto użytkowane głównie w trasie rok 201 > 1 prawie 140 tyś km. > > Problem: W czasie jazdy zaczyna migać kontrolka świec żarowych i silnik traci m > oc. Byłem w ASO Skody auto sprawdzone

Re: Czy diesel się opłaca?

ostatnio sasiad i kolega kupił forda mondeo kombi 2008 rok z silnikiem diesla ,dał cos powyżej 30 tys i juz wymienił układ wtryskowy, koszt 6 tys (nie w aso) mówił ze czeka go jeszcze dwumasa, koszt powyżej 3 tys tak (mu powiedzieli w warsztacie , klnie jak szewc ,dobrze ze ten model nie ma

Re: cena nowych samchodów benzyna vs diesel

diesel jest sprawniejszy i mniej ma strat np. w ciepło to i mniej pali... doladowanie tez potrafi nieco wiecej mocy uzyskac z ubozszej mieszanki (zarowno w benzynie jak i dieselku), ale tutaj juz bywa roznie... Wiec nie ma co sie bac obrotow... sa silniki wysokoobrotowe palace znacznie mniej niz silniki

Re: Downsizing ...

Juz ci odpowiedziano wiec sie powrorze. Dodanie turbo to nie downsizing. Tworzenie nowego silnika o pojemnosci 1l z 3 cylindrami i moca taka jak atmosferyczny R4 1.6 to downsizing. A przy dieslach nie ma paniki? Nie zarruj. Dwumasa, turbina, fap/dpf.

W zadnym aucie nie ma kontrolki wypalania?

Moge sie mylic bo diesle mnie ostatnio nie interesowaly, ale zdaje sie, w nowszych autach (ktorych?) sa kontrolki informujace o wypalaniu DPF wlasnie po to, by nie wylaczyc silnika w trakacie + zdaje sie obroty ida w gore w czasie tego cyklu (jesli auto stoi na wolnych)? Moge sie mylic, ale chyba

wycinanie DPF jest passé

.6 TDI od VAG. Tak się składa, że mam na stanie taki silnik w Polo, więc jestem zainteresowany. Proponują skok mocy z 90 do 142 KM i momentu z 230 do 312 Nm. I ten człowiek powiedział mi coś ciekawego. Że wycinanie DPF to czasochłonne zawracanie głowy. Kosztuje €900 i zajmuje 2 dni. O wiele

DPF w praktyce

wymogi homologacji, ekologia oraz co by nie było miłe uczucie jak diesel nie kopci i rury z tyłu czyste. Reasumując - zaskakujące dla mnie jest to, że dilerzy i producenci dają tak mało informacji - zero wskazówek w kwestii eksploatacji auta z takim silnikiem z filtrem dpf. W zasadzie jeżeli nic o tym

Re: Czysta spekulacja.

nazimno napisał: > Uklad wtryskowy, EGR, sondy pomiarowe, czujniki, DPF, katalizator sa glownymi > modulami > modelu regulacji ukladu zasilania silnika. > > Model + rzeczywiste badania decyduja o przyjetych procedurach regulcji. > > Robi sie to w cholernie drogich

Re: Nie wiem czy się chwalić ......

dr.verte napisał: > honda to zawsze dobry kierunek > ale ten silnik nie wiem czy dobrze pamietam ale jakos niefajnie mi sie kojarzy > z oplem chyba nie mial dobrej opinii 1,7 opla to silnik isuzu, teściu ma go pod maską (bo zależało mu żeby nie mieć DPF, a 1,9 fiatowskie w tych

Re: jaki olej do diesla

do silników z dpf/FAP i inny typ jest do filtrów suchych inny do mokrych. Scenica eksploatowałem na elfie 14 lat i do dziś bzyka jak pszczółka. Obecnie od roku używam Shella bo po zakupie nowszego auta zawsze wymieniam olej i akurat Shella Helix Ultra Extra udało mi się korzystnie kupić - silnik

Re: Kia Carens III - ma filtr DPF czy nie ma?

moczypyszczek napisała: > No to juz wszystko wiadomo :) > > DPF jest ale to nie on byl powodem swiecenia kontrolki, tylko air flow meter (p > rzeplywomierz chyba, tak?) W sumie to wystarczyło zajrzeć pod auto filtr dpf jest dosyć duży łatwo go zauważyć:) > Swoja droga to

1.6 tdi skoda - szybkie pytanie do znających temat

Witam, Bohater: Skodzina 1.6 tdi 105km z DPF, auto użytkowane głównie w trasie rok 2011 prawie 140 tyś km. Problem: W czasie jazdy zaczyna migać kontrolka świec żarowych i silnik traci moc. Byłem w ASO Skody auto sprawdzone podpięte pod komputer diagnoza (wszystko OK !!!) . Oczywiście problem

Re: DPF w praktyce

wentylator jest na wlocie powietrza do komory silnika i kiedy pracuje to go nie słychać nawet przy otwartej masce co sprawdziłem w upalny dzień a te odgłosy słyszę pod nogami pasażera. Mniej więcej tam ten właśnie filtr dpf jest Jak wciskam łeb pod maskę to znów coś słychać w okolicy podszybia po stronie

łaj? diesel vs. benzyna

zna sie ktos na lotnictwie? dlaczego w prawie wszystkich konstrukcjach typu ultralight i małych samolotach jednosilnikowych używa sie silników benzynowych? podczas gdy na pierwszy rzut oka taki diesel w małej awionetce powiększyłby zasięg i zmniejszył znacząco koszty (pamietajcie że tam nie byłoby

Diesle 2.0 lub większe bez FAP/DPF

Czy są jeszcze produkowane nowe samochody (najlepiej z segmentu C lub D) z silnikami diesla o pojemności 2.0 lub większej bez filtra cząstek stałych (FAP/DPF)? Ewentualnie czy były produkowane 3-4 lata temu? Można kupić coś z rocznika ok. 2010 bez tych wynalazków? Wiem, że były produkowane bez

Re: Diesle 2.0 lub większe bez FAP/DPF

Cześć. Też się rozglądam za dieselem z rocznika 2009/2010 bez filtra cz. i już miałem się poddać gdy natrafiłem na jedno z ogłoszeń: "mondeo mkIV 1.8 TDCI 125KM fabrycznie bez DPF 2010". Wersja silników ECOnetic. Jest kilka nawet na allegro. Jeśli upierasz się na 2.0 i większe to raczej

Re: Turbo-benzyna na krótkie dystanse.

Ja bym nie rwał włosów z głowy. Takie małe przebiegi dzienne oznaczają małe przebiegi roczne. Nie sądzę, żeby silnik benzynowy siadł po 5 latach mając nalatane 20.000 km. Gorzej z dieslem, gdzie lubi się zatkać dpf.

Re: abstrahując od pyskówek wyzej

Zrobić z 90, ponad 140 koni, albo ten silnik jest wybitnie stłumiony albo długo na programie nie pojeździ. Podobny myk jest z Insignią i Alfą 159, z 2 litrowym, 130/140 konnym dieslem od FIAT'a, który ponoć bez problemu znosi ponad 200 koni i 400 Nm. Ten sam diesel jest wkładany jeszcze do Astry

Re: diesle tańsze od benzynowców - paradoks?

loyezoo napisał: > Największym złem,to jesteś ty na tym forum. wzajemnie. > Ad 1. owszem klekot często gęsto ma większy przebieg ale zazwyczaj silniki dies > la wytrzymują dłuższe przebiegi do remontu niż benzyna Tapicerka też wytrzymuje dłuższe przebiegi i się wolniej wyciera? A

Re: Zastanów się dobrze tu masz wiele informacji

Zrobiłem nowym dieslem (CR, turbo ze zmienną geometrią, DPF, EGR, dwumas) przeszło 220.000 km i nie dzieje się nic. Wszystkie wymienione elementy i cały silnik we wzorowym stanie. Auto z 2009 roku. Wg serwisu auta z tymi samymi silnikami robią 500-600 kkm i nie ma większych problemów. Nie ma się

Re: Oszczędny samochód

prawdopodobnie kupila trefna sztuke i tyle. moj mial 140tys na liczniku i gdyby nie wypadek, to bym dalej jezdzila. jakies 2mce przed koncem jazdy zepsul mi sie czujnik plynu od chlodnicy - kosztowalo mnie to 80zl. to byla jedyna naprawa. nie polecial mi ani dpf ani turbina ani dwumas, normalnie

Re: mitsubushi lancer vs volvo s40

Lancer jak sadze diesel jeszcze 2.0? To srednio udany silnik VW 2.0 TDI PD na pompowtryskach... Ten w Lancerze i Outlanderze i tak byl juz z tych nieco poprawionych wersji... przynajmniej glowice nie padaly jak muchy, no ale opinie i tak ma srednia... W dwoch serwisach ASO z ktorymi mialem do

Re: bajkopisarze nie umarli

do silnika =============================== misiaczek1281 napisał: a kopciuch nadal zimny Kopciuch to jest bez dpf z moich rur nic nie kopci i grzeje się tak samo szybko jak nie szybciej niż poprzedni benzynowy - obydwa mają po 6 litrów oleju w obiegu nie szklaneczkę jak Twój

Re: To jest bardzo proste

dark.ass napisał: > misiaczek1281 napisał: > > nie muszę czekać 30 sekund przed wyłącz > > eniem silnika po ostrej jeździe > > Ale nie bierzesz pod uwagę że twój stary rzęch nie przeżyje ostrej jazdy. > > Również pozdrawiam. te auta są jak wino

Re: Postep w silnikach diesla

nfplakto napisała: > Wyzylowanie wcale nie musi oznaczac mniejszej zywotnosci. a co to za różnica, pewnie nie ma DPF :) silnik diesla to obecnie anarchronizm -- Nie zniosę tego dłużej

Re: To jest bardzo proste

Z tego co wiem, to w nowszych autach z suchym dpf tez sie tertaz juz pali kontrolka, ze trwa wypalanie. Podobno jej brak byl wlasnie glowna przyczyna awarii bo ludzi wylaczali silniki w trkacie operacji. Ale o ile wiem to (w miesice np. ) w trakcie wypalania powinny tez wyraznie obroty wzrosnac

Nie masz racji

tutaj ma silnik diesla) ma zainstalowany DPF. Okazuje sie, ze coraz większy udział w produkcji PM10, czyli tego drobnego i szkodliwego pyłu maja domowe kominki na drewno. -- "Beware the fury of a patient man." John Dryden

Re: PB,ON czy LPG?

- takie są fakty: > > 1. niska kultura pracy - słynne kle kle Póki zimny i to nie zawsze po rozpędzeniu do konkretnej prędkości sytuacja się odwraca w dieslu cicho a wolnossąca benzyna wyje. Ja wolę jednak komfort przy prędkości niż na biegu jałowym, btw radio /cd gra i nie słyszę silnika wcale

Re: Czy diesel nadal "lubi" niskie obroty?

galtomone napisał: > Sie mnie nasunelo pytanie przy okazji watku o DPF. > Swego czasu pamietam, ze tak zalecano jezdzic dieslami.Szybko (przy niskich obr > otach 1500-2000) zmieniac bieg i raczej (nawet w trasie) nie zylowac silnika po > wyzej 3,5. ------------------------------- Jakim

Re: Kontrolki bez tajemnic | Poradnik

jeżeli chodzi silnika albo wypalanie DPF jeżeli silnik jest włączony a kontrolka mruga :) (chodzi o silnik diesla)

Re: Mercedes CLC 220 CDI Sport Auto

Technicznie to w203 upodobnione do w204. Części mechaniczne są już coraz tańsze, blacharskie będą drogie bo ten model produkowano bardzo krótko. Silnik to OM646 z dpf, w mojej ocenie bardzo fajny. Jak chcesz poczytać o szczegółach wejdź na forum w203.pl , wszystkie kwestie mechaniczne i elektronika

do misiaczka

Na czym polega ta "oszczędność" Diesla w porównaniu do prostej benzynówki bez turbo, dwumasy i DPF? ---------- na tym misiaczku, że małe diesle nie mają dwumas a jak są z sprzed 2011 to mogą nie mieć DPF Zawsze się WPIERDALASZ nieproszony? Grzecznie Cię prosiłem o nie zabieranie głosu

Re: jak przyjemność to benzyna

), tylko projektu silnika. Sa przeciez I beznynowe turbo... w takich turbine pasc nie moze? > ...o dwumasie i DPF nie wspomnę hehe ;-) DPF sie mozemy doczekac... -- Pozdrawiam, G. hideipvpn.pl - ukryj swoje IP (mozesz zmienic na adres z USA, UK, Niemiec). Odblokuj Netflix, Hulu, BBC. Teraz także

czy to przekona misiaczka?

Jednym z koronnych argumentów misiaczka (i nie tylko jego) przeciwko silnikom diesla jest ten straszny, zatykający się DPF. Może to by mu pomogło? www.wynns.be/Product.aspx?p=28272&g=GRP_CONS_DIESEL Tylko €25 za butelkę. Czy ktoś wypróbował już ten środek? -- "Beware the fury of a

Re: Czy diesel się opłaca?

piotr33k2 napisał: > ostatnio sasiad i kolega kupił forda mondeo kombi 2008 rok z silnikiem diesla , > dał cos powyżej 30 tys i juz wymienił układ wtryskowy, koszt 6 tys (nie w aso) > mówił ze czeka go jeszcze dwumasa, koszt powyżej 3 tys tak (mu powiedzieli w w > arsztacie

Re: Olej opałowy jest rakotwórczy

WHO chodzi o mazut, chętnie posłucham tego wywodu :-) B) podpowiem: absolutnie nie. Chodzi im o wlasnie olej opałowy lekki, niezależnie czy mówimy o finalny, produkcie do silników czy do ogrzewania, akurat te dwa różnią sie nie tylko akcyza i kolorem, C) wystarczy tylko trochę poszukać, zeby zrozumieć

Czy diesel nadal "lubi" niskie obroty?

Sie mnie nasunelo pytanie przy okazji watku o DPF. Swego czasu pamietam, ze tak zalecano jezdzic dieslami.Szybko (przy niskich obrotach 1500-2000) zmieniac bieg i raczej (nawet w trasie) nie zylowac silnika powyzej 3,5. Ot diesle ma sobie spokoje pyrkac, to wtedy dlugo bez awarii pojezdzi. Potem

Re: usunięcie filtra cząstek stałych +chiptuning

DPF-a nie usuwa się dlatego, że się zapycha, tylko dlatego, że podczas czyszczenia paliwo dolewane jest do oleju silnikowego i silnik się niszczy. Trochę jazdy na takim oleju i głowica do roboty. Wywaliłem DPF-a i mam spokojniejszą głowę, dolewki oleju około 0,5L na 10.000km, a jak był DPF to

Re: Amerykanie wolą Diesla od hybrydy

>Hybryda to taki wspaniały wynalazek łączący wady silników spalinowych i >elektrycznych. tak tak...zwalszcza w porownaniu z DPF EGR i kolami dwumasowymi diesli....

Re: Diesel za 7 zł/litr? Tego chce UE

skur....syny. Pominę fakt, że silnik diesla emituje mniej CO2 do atmosfery niż silnik benzynowy (proszę sobie porównać silnik VW 1.9TDI z np. 1.6 benz ). Przemilczę fakt, że silnik diesla bez DPF-a emituje mniej CO2 niż silnik z tym nieszczęsnym "eko" wynalazkiem (VW 1.9TDI vs. 1.9TDI+DPF

To jest bardzo proste

Przebiegi robisz spore ale faktycznie na krotkich odcinkach I faktycznie diesel za tym nie przepadaja. Ale nie robilbym tu tragedii, bo beznynowy silnik dostaje w takiej jedzie tak samo w kosc. Osobiscie bez wzgledu na silnik kupilbym to naprawde dobry olej I tyle. OCO do dwumas, wtryskow I

Re: Czy zakup uzywanego diesla w PL ma sens?

> To po cholere kupowac trupa na rope? Ma sens, pod warunkiem, że kupujesz diesla bez koła dwumasowego i FAP/DPF. Tak, są takie, nawet całkiem młode sztuki, przykładowo Peugeoty z 1.6 e-HDi (bodajże). Z drogich części, ulubionych przez Misiaczka, jest jeszcze turbina, ale turbinę ma też coraz

Re: czy to przekona misiaczka?

do.ki napisał: > Jednym z koronnych argumentów misiaczka (i nie tylko jego) przeciwko silnikom d > iesla jest ten straszny, zatykający się DPF. Może to by mu pomogło? > > www.wynns.be/Product.aspx?p=28272&g=GRP_CONS_DIESEL > > Tylko €25 za butelkę. Czy ktoś wypróbował

Re: Seat Exeo 2,0 tdi czy Ford Mondeo tdci ?

To zupelnie nowy silnik. Problemy z niektorymi wersjami silnika 2.0TDI dotyczyl okresu 2004-2007 gdzie uzywano jeszcze pompowtryskiwczy Wersja 2.0TDI CR nie ma istotnych wad. Trzeba pilnowac DPF ale to jak w kazdym dzisiejszym dieslu . -- Mężczyzna odkrył kobietę, wynalazł

Re: o olejach już było, ale....

Większość olejów znanych marek ma bardzo zbliżone parametry i mogą być zastępowane bez uszczerbku dla silnika jednak: - jeśli diesel z DPF , olej musi spełniać normę olejów niskopopiołowych (lowSAPS np. Renault 720) - tyle że takie oleje mają niską temperaturę zerwania filmu olejowego - nie

Re: Konkretne wymagania

/Skoda_Yeti_2_0_TDI_Ambition_DPF.pdf pewnie z trochę słabszym silnikiem, niż w tym teście. Mamy na sali jakichś użytkowników tych modeli? Zaraz idę szukać jeszcze, na pewno ktoś coś już pisał, ale lecę do pracy. Ola

Re: Brać hybrydę?

zacytuję ci co napisałeś: "To nie kupuj hybrydy tylko benzynę...nie będziesz musiał wymieniać baterii, DPF, Turbo, Dwumasy.... szkoda kasy :)" W odpowiedzi na zapytanie o hybrydę z silnikiem benzynowym piszesz o DPF turbinach i dwumasach. Po raz ostatni powtórzę, rady o czytaniu ze

Re: Passat B6 1.9 TDI czy Octavia II 1,9 TDI

Widzę ze rady są bardzo różne , najbardziej jednak mam obawy co do silników benzynowych TSI . bo kto wie jak taki silnik sie sprawuje po przejechaniu 150 tyś km i więcej .moze po prostu jest do wymiany. Będę obstawał przy dieslu tylko takim który ma jak naj mniej nowoczesnych wynalazków (filtr

Re: Czy diesel się opłaca?

chris62 napisał: > darek.kontakt napisał: 30 - 35 tyś rocznie a większość w mieście ? Koła dwumasowe, DPF, wtryskiwa > cze, t> > urbosprężarki itd... > > Chyba daruję sobie ropniaka i chyba wolę płacić drożej za 100 km ( 44 zł > benzyn > > a- Berlingo, 33

Re: Wideo dla leniwych

?) i 2) dopalacz katalityczny sadzy (DPF) jest druga, pod względem wielkości, częścią pod maska, (zaraz po silniku). Do kupy: przyczyna PM10 są piece a to, jakim kto jeździ samochodem nie ma, jak widać, związku. Pozdrawiam, Marcin

Re: PB,ON czy LPG?

Wszystko jest dla ludzi, w zależności od tego co komu potrzebne. Jeżdżę dieslami od 95 roku i z problemów właściwie 1x musiałem wymienić dwumasę (w świeżo zakupionym Spacestarze), 1 raz musiałem wywalić DPF co wyszło tylko na dobre. Poza tym bez problemów, fajny moment obrotowy, niskie zużycie

Re: czy w 159 2.4 jeste DPF?

Olej do DPF jest inny niż do silników które tego filtra nie posiadają. Ja nie doradzam w tematach w których się nie znam.

Re: Diesel to zło !

loyezoo napisał: > misiaczek1281 napisał: > > 1. Większa kultura pracy (silnik benzynowy pracuje ciszej - bez KLE KL > E)> > 2. Silnik szybciej się nagrzewa i szybciej osiąga temperaturę roboczą 90 > stopni> > (w zimie szybciej dmucha ciepłe powietrze) i nie katuje

Re: Cytuje: ***Dziś trabant to czad***

Jeździłem długi czas autami z silnikami 2t, jeśli jeździ się na dobrym oleju, na dobrych świecach i dba się o układ zapłonowy, to tak naprawdę rozgrzany dwutakt w trasie nie kopci jak lokomotywa, bardzo ładnie przepala. Taki urok, za to współczesne dizle z wyciętym dpf, lejącymi wtryskami i

Panowie! Bez jaj - tu się znamy na autach...

Więc bez tych histerycznych bełkotów: DPF, dwumasa, wtryski... Dwumasa to świetny wynalazek - bez niego wszystko by dygotało. Wtryski w autach były, są i będą.. Powtarzacie w kółko mądrości z magla. Silniki sa skomplikowane - to fakt, ale nawet słabiutki 1,5 dci co to mu się wszystko psuje włącznie

Re: Czy diesel nadal "lubi" niskie obroty?

chris62 napisał: > galtomone napisał: > > > Sie mnie nasunelo pytanie przy okazji watku o DPF. > > Swego czasu pamietam, ze tak zalecano jezdzic dieslami.Szybko (przy niski > ch obr > > otach 1500-2000) zmieniac bieg i raczej (nawet w trasie) nie zylowac siln > ika

Sprzedawać auto przed 200 tys km?

to nawet może jeszcze nawet i w salonie go wezmą w rozliczeniu. Jestem z auta bardzo zadowolony, ale nie robiłem jeszcze nic z typowych napraw dieslowskich czyli ani turbo ani dwumasy ani wtrysków. Jeżdżę wyłącznie w trasie więc dpf powinien jeszcze dać radę. Robię ponad 30 tys. km rocznie, kupiłem

Re: Najbardziej niezawodne modele 2011 r.

@blablub, Człowieku, co Ty piszesz. Sama wymiana wałków kosztuje 5 tys. pln. Filtr DPF to już z 8 tys. pln. Naprawa w silniku 2.0 tdi pompy oleju/wałków,filtra DPF + jeszcze koło dwumasowe i turbina (padają po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów) + popękana głowica silnika to koszty rzędu 50

Re: Nastepny Mercedes z silnikiem Renaulta

Akurat 1.5 dCi to bardzo udany silnik CommonRail. Filtr DPF od roku 2009 jest zupełnie bezobsługowy - w kolektor wydechowy wbudowany jest 5 wtryskiwacz który załatwia dopalanie sadzy.Silnik bez problemu robi przebiegi ponad 300 tys. kilometrów - mityczne obracanie panewek wyeliminowano 10 lat temu

Re: Z sąsiedniego forum...

Ciekawe, jak wzrost cen ON ma się niby przekładać na większą liczbę diesli. To raz. A nowoczesne diesle z filtrami DPF są mniej szkodliwe od silników spalinowych. To dwa. -- "Słyszeliście może o kolesiach, którzy wyskakują z krzaków w parku na Jasnej Górze i pokazują pindola? (...) To teraz

Re: diesle tańsze od benzynowców - paradoks?

spala więcej poza tym na dpf też przeznacza trochę paliwa taki ekosystem Beznzynowcom też włożą dpfy bo też wydzielają cząstki stałe (te z bezpośrednim wtryskiem) i też bedą te dpfy wypalać. Niemniej rury tłumika czyste jakby wacikiem wyczyszczone nie jak te "kominy" w starych kopciuchach TDI. Dla tej

Usuwanie filtra cząstek stałych FAP i DPF

Oferujemy usługę profesjonalnego usunięcia filtra cząstek stałych FAP i DPF. Nasza firma powstała w 2003 roku i od początku poszerzaliśmy wiedzę z zakresu obsługi i naprawy filtrów. Niewiele firm w Polsce może się pochwalić takim doświadczeniem. Niektóre firmy pracują na pirackim

Re: Passat B6 1.9 TDI czy Octavia II 1,9 TDI

To zasadniczo pozostaje ci silnik 1.9 SDI w autach VW - Seat - Skoda. Nie ma turbiny i zdaje sie DPF oraz dwumasy. Tyle ze w czymkolwiek wiekszym od polo/ibizy to ledwo co sie toczy... nawet w miescie bedziesz miec problem z utrzymaniem sie w dynamice ruchu na drodze.

Re: Mazda CX-7 | Za kierownicą

Ten diesel ma spitolony program dopalania sadzy w filtrze DPF. Potrafi przy tym rozpirzyć silnik. Serio.

Re: a'propos peugeota 301

pozwalający ograniczyć znacznie szkodliwość silników dostawczaków i aut przedstawicieli handlowych. Jak jeździsz swoim TDI po mieście i właśnie wyciąłeś DPF, to tylko pogratulować tobie kretyństwa... najlepiej od razu połóż się (wraz z ewentualną progeniturą - tak dla pewności) pod wydechem pracującego

Re: Downsizing ...

> Teraz diesle mają common rail, czyli jednak różnią się bardziej niż tylko > turbiną i też nikt specjalnie nie panikuje. Ależ panikuje. Poczytaj tyrady misiaczka (jeśli go jeszcze nie zbanowałeś) na temat wtrysków, turbin, DPF-ów i kół dwumasowych. Misiaczek to wprawdzie debil, ale nie

Re: Volkswagen Golf IV (1997-2003) - opinie Moto.

@qwez Nie ! Mówi o zapychających się filtrach DPF , o pękających głowicach w silniku w nowych autach za które trzeba zapłacić aż 70 tys.zł ;-) Hehe Lepiej kupić w miarę zadbanego Golfa IV za 15 tys.zł i jeździć latami ;-)