silnik wchodzi na wysokie obroty

sprawdź też:

wysokie

Marcin Lewandowski

Suzuki Liana (2001-2007) - opinie Moto.pl

Suzuki Liana (2001-2007) - opinie Moto.pl

Jak Japończycy podbijali rynki zagraniczne? Oferując solidne, chociaż niezbyt piękne samochody, dobre warunki gwarancji, a wszystko w przystępnej cenie. Suzuki Liana to auto przygotowane według tego starego, sprawdzonego przepisu

Seat Leon Cupra | Pierwsza jazda | Istota hot-hatcha

Tor Castelloli położony 55 km na północny zachód od Barcelony to idealne miejsce na prezentację możliwości nowego Leona Cupra, jednego z najszybszych przednionapędowych samochodów seryjnych

Honda Civic 1.6 i-DTEC - test | Pierwsza jazda

Honda nie kłamie - jej nowy silnik diesla jest naprawdę oszczędny i dynamiczny. Fantastycznie spisuje się w roli źródła napędu w Civiku. Jednak o jednej rzeczy Japończycy woleliby zapewne nie wspominać. Auto - razem z Alfą Romeo Giuliettą - jest najdroższe w swojej klasie

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

. Pełna moc dostępna jest dość wysoko, bo dopiero powyżej 7000 obr., ale maksymalny moment osiągany jest w przedziale 4500 - 5800 obrotów. W połączeniu z manualną skrzynią biegów, pierwsza setka na żółtym cyferblacie pojawia się już po 5 sekundach. Szybko? Dla informacji wspomnę tylko, że z PDK - 100 km/h

Skoda Fabia x2 | Test | Pogromcy stereotypów

Skoda Fabia x2 | Test | Pogromcy stereotypów

mechanicznych i chrapliwy dźwięk wysokoobrotowej jednostki, która zespół mechaników zbudował od podstaw. Silnik 1.6 kręci się do niebagatelnych 9650 obr./min. Przy optymalnych obrotach osiąga maksymalnie 223 KM i 190 Nm momentu obrotowego. To prawie 140 KM z jednego litra pojemności. Fantastyczny wynik, jak na

Hyundai i10 - test | Pierwsza jazda | Dobrze się zapowiada

Hyundai i10 - test | Pierwsza jazda | Dobrze się zapowiada

zaleta Hyundaia.Podczas jazdy w kabinie jest cicho. Na wolnych obrotach benzynowego silnika 1.2 prawie nie słychać. Głośniej robi się, gdy "kręcimy" go wyżej, ale i wtedy dobiegające odgłosy nie są męczące. Jednostka brzmi całkiem nieźle, nie wyje. Niespełna 90 KM i 120 Nm pozwalają na sprawne

Sprzęgło | Trudny żywot

Sprzęgło | Trudny żywot

będzie trwała faza poślizgu i jakie będzie miała nasilenie. Bardzo powolne puszczanie sprzęgła podczas ruszania przy jednoczesnym utrzymywaniu wysokich obrotów silnika prowadzi do wyjątkowo szybkiego zużycia tarczy. Podobnie jak ostra jazda, przy której silnik pracuje głównie na wysokich obrotach. Każda

Porsche 918 Spyder | Test | Pierwsza jazda | Ekologiczna brutalność

Porsche 918 Spyder | Test | Pierwsza jazda | Ekologiczna brutalność

z zaplanowanych 918 egzemplarzy jest już sprzedana.Chłopcy z Zuffenhausen postawili na technikę. 918 to Plug in Hybrid - silnik spalinowy połączony z elektrycznym. Auto, które mimo swojej potężnej mocy ma zapewnić, przynajmniej w teorii niebywale niskie zużycie paliwa i emisję spalin. Do napędu

Turbosprężarka - jak działa i jak się z nią obchodzić?

Turbosprężarka - jak działa i jak się z nią obchodzić?

;  Po uruchomieniu silnika należy chwilę rozgrzać go na biegu jałowym, aby olej silnikowy dotarł w każdy jego zakątek, a w szczególności do turbiny -    Chcąc cieszyć się wieloletnią sprawnością turbiny nie wolno nagle gasić rozpędzonego do wysokich obrotów silnika. Przed wyłączeniem

Hyundai Atos (1997-2008) - opinie Moto.pl

Hyundai Atos (1997-2008) - opinie Moto.pl

wysokie obroty po zdjęciu nogi z pedału "gazu", trzeba sprawdzić zarówno sterownik silnika jak i przepustnicę. Sterownik może działać wadliwie a wnętrze obudowy przepustnicy może wymagać oczyszczenia. W grę wchodzi też zanieczyszczenie silnika krokowego.Co wybrać?W przypadku Atosa żaden wybór

Suzuki SX4 1.6 4WD - test | Za kierownicą

Suzuki SX4 1.6 4WD - test | Za kierownicą

przebrnięcia breję. Niezależnie po jakiej drodze jedziemy 120-konny silnik 1.6 Suzuki będzie naszym sprzymierzeńcem. Łatwo wchodzi na obroty i na prostej drodze bez zadyszki radzi sobie z SX4-ką. Musimy jedynie przyjąć do wiadomości, że to typowy "japończyk", lubi wysokie obroty i wręcz ich

Kupujemy samochód używany | Poradnik

Kupujemy samochód używany | Poradnik

;nierównomierna praca silnika na wolnych obrotach i przy wchodzeniu na wysokie obroty, dławienie się,-    niepokojące dźwięki, "cykanie" lub dzwonienie i stuki spod pokrywy zaworów,Wjedź autem na kanał i sprawdź stan osłon pod silnikiem-    wycieki z silnika, skrzyni biegów

Clio, 208, Yaris, Fabia i Polo | Konfrontacja

Clio, 208, Yaris, Fabia i Polo | Konfrontacja

delikatne. Silnik ochoczo wchodzi na obroty i sprawia wrażenie, że auto jest szybsze, niż w rzeczywistości. Gdyby jeszcze Skoda dostała pozwolenie na sparowanie 85-konnego silnika z sześciobiegową skrzynią byłby to doskonały duet. Brak szóstki odczujemy głównie w trasie zwłaszcza, że Skoda nie należy do

Mazda 3 - test | Pierwsza jazda | Nic na siłę

Mazda 3 - test | Pierwsza jazda | Nic na siłę

wskaźników z dominującym prędkościomierzem i "skulonym" u jego boku niedużym obrotomierzem. Szkoda, że nie można zamówić "sportowych" zegarów choćby za dopłatą. Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl Ze względu na akcyzę Mazda nie zamierza oferować w Polsce silnika wysokoprężnego 2.2 litra

240 koni w Civicu

240 koni w Civicu

gratkę dla fanów wysokich obrotów. Z brytyjskiej fabryki wyjedzie na drogi 20 ręcznie montowanych Civików Type-R, każdy z 240-konnym silnikiem i-VTEC. Niestety wszystkie z kierownicą po prawej stronie"Zwykły" Type-R osiąga moc 201 koni przy 8000 obrotów na minutę i przyspiesza do "setki

Ford Focus II (2004-2010) - opinie Moto.pl

Ford Focus II (2004-2010) - opinie Moto.pl

WIDEOSygnałem alarmowym jest nierówna praca silnika na biegu jałowym, pulsowanie pedału sprzęgła i stuki, pojawiające się głównie przy uruchamianiu i wyłączaniu silnika. Wszystkie turbodiesle mają też problemy z układami wtryskowymi, przy czym czasami w grę wchodzi tylko awaria uszczelnień (1.6 TDCi), a

Mercedes A 45 AMG / CLA 45 AMG | Pierwsza jazda | Ich pierwszy raz

Mercedes A 45 AMG / CLA 45 AMG | Pierwsza jazda | Ich pierwszy raz

napędzany był 6 cylindrowym silnikiem o mocy 354 KM. Czasu prób i eksperymentów się skończyły, przyszła pora na produkcję seryjną.Możliwe stało się to dzięki wymyśleniu przez Mercedesa A klasy od nowa. Wysoki i wąski poprzednik nie nadawał się do czegokolwiek co miało wspólnego z mocą, prędkością i

Infiniti FX 3.0d Black and White Edition | Test | Czarno na białym

Infiniti FX 3.0d Black and White Edition | Test | Czarno na białym

głośniejsze: lepiej przyspiesza, bo toleruje wysokie obroty (później zmienia bieg na wyższy) i szybciej reaguje na ruchy prawej stopy. Do czego zresztą zachęca silnik. Corvette nie ma szans Nie jestem fanem diesli, a zwłaszcza ich rakotwórczych spalin, ale gdyby wszystkie pracowały tak jak to 3-litrowe V6

Toyota Prius III - test | Za kierownicą

Toyota Prius III - test | Za kierownicą

utrzymywanego przez oprogramowanie CVT na wysokich obrotach. Podsumowując tryb 'power' w jednym zdaniu, Prius w wersji "sportowej" nie różni się od innych aut wyposażonych w skrzynie CVT o podobnej mocy i masie. A ile ubędzie nam z baku przy (choć brzmi to dziwacznie) szaleńczej jeździe? Po każdych

Peugeot 308 SW 1.6 HDI - test | Pierwsza jazda

Peugeot 308 SW 1.6 HDI - test | Pierwsza jazda

, mały bagażnik przy siedmioosobowym układzie wnętrza, wygórowana cena.Summa summarumPeugeot 308 SW 1.6 e-HDI to jeszcze jeden dowód na to, że samochód na wysokim poziomie technicznym i jakościowym nie może być tani. Cóż, dobre materiały, sprawny silnik i bogate wyposażenie muszą kosztować i nikt tego

Paliwa ze słomy i gazu

- im wyższa, tym silnik pracuje równiej, łatwiej wchodzi na obroty i emituje mniej zanieczyszczeń. GTL Shella praktycznie nie zawiera siarki, co pozytywnie wpływa na czystość spalin.A co najważniejsze - te dodatki sprawdzają się w najtrudniejszych warunkach. Audi R10 TDI jest pierwszym i jedynym

Jak zapalać auto na mrozie?

Jak zapalać auto na mrozie?

chłodnicy lub spryskiwacza wycieraczek, pomylić biegunów podczas podłączania prostownika lub kabli rozruchowych do akumulatora.Prócz tego nie powinniśmy przegazowywać zimnego silnika (lub jeździć na zbyt wysokich obrotach), na dłużej gasić zimnego silnika (trzeba pozwolić mu się rozgrzać nawet wtedy, gdy

Jak zapalać auto na mrozie?

Jak zapalać auto na mrozie?

wysokich obrotach), na dłużej gasić zimnego silnika (trzeba pozwolić mu się rozgrzać nawet wtedy, gdy już jesteśmy u celu), jeździć zbyt długo na ssaniu (dotyczy starszych modeli), wnosić do środka śniegu i lodu, myć auta na mrozie. Co warto mieć: ciepłe, robocze rękawiczki, szczotkę do śniegu, skrobaczkę

Fiat Punto (1993-1999) - opinie Moto.pl

obrotach silnika świadczy o niedomaganiu sprzęgła. Sprawdzenia wymaga też skrzynia biegów. Niewielkie problemy przy zmianach przełożeń (mała precyzja działania, haczenie) to sprawa normalna. Mechanizm zmiany biegów działa kiepsko i nie liczmy na komfort z jego strony. Jeśli jednak ruchom dźwigni towarzyszą

Używane auto | Co sprawdzić kupując używany samochód

wchodzeniu na wysokie obroty, dławienie się;- niepokojące dźwięki, "cykanie" lub dzwonienie i stuki spod pokrywy zaworów; - wycieki z silnika, skrzyni biegów i okolic - warto wjechać autem na kanał i obejrzeć stan uszczelek oraz osłon pod silnikiem;- dymienie przez otwór bagnetu oleju przy

Suzuki Grand Vitara (1997-2005) - opinie Moto.pl

wrażliwy na jakość paliwa. Użytkownicy narzekają też na wysokie koszty obsługowe. W silnikach benzynowych zdarzają się usterki cewek zapłonowych oraz wycieki oleju, głównie z uszczelniaczy wału korbowego.Znaki identyfikacyjneTabliczkę znamionową umieszczono w komorze silnika, na przegrodzie czołowej po

Bezpieczna jazda | Na kursie o tym nie mam mowy

znaczy bezpieczniej. Pamiętajmy, że na takich drogach niebezpieczeństwo czai się z tyłu. I jest tym większe, im wolniej poruszamy się względem doganiającego nas auta. Ponieważ w grę wchodzą wysokie prędkości - wszystkie manewry musimy sygnalizować i rozpoczynać wcześniej. Zwłaszcza te, które wiążą się ze

Citroen DS3 vs. Peugeot RCZ vs. Renault Clio RS Gordini - test porównawczy | Za kierownicą

na trafianiu w poszczególne biegi. Co istotne, równie dobrze spisuje się znany silnik 1.6 THP. Do tego stopnia, że właściwie dopiero po zerknięciu na prędkościomierz uświadamiam sobie, że jadę sporo za szybko. Turbodoładowana, 200-konna jednostka błyskawicznie wchodzi na obroty a przy tym jest na

Mercedes CLK 270 CDI - test | Za kierownicą

w środku - przedrzeźniał Mroczka, gdy w końcu wyszli z redakcji. Od razu zajrzał do wnętrza i jęknął. - Pięć tysięcy... To mają być wysokie obroty?Fakt, że w tym modelu skala obrotomierza nie roi się od cyferek. Podczas gdy w przecinaku Lemskiego - o ile pamiętam - kończy się na czternastce.- W

VW Touran 1.4 TSI - Pogromca ścigantów

i pozwala na V biegu rozpędzać się już od 60-70 km/h. Silnik kręci się do blisko 7000 obrotów, choć czerwone pole zaczyna się przy 6500.Touran to auto rodzinne, o czym przypomina dość miękko zestrojone zawieszenie. Z przodu kolumny MacPhersona, z tyłu wielowahacz - oba rozwiązania wykorzystywane

Rośnij rzepaku, i ty buraku?

napędzane odpowiednikiem etanolu, olejem rzepakowym, wytwarzanym jak sama nazwa wskazuje z rzepaku. Zarówno etanol jak i olej rzepakowy wymagają zmian w konstrukcji silnika. Ważne, by był zbudowany z materiałów, które nie wchodzą w reakcję z paliwem.Do tego, aby przestawić świat na ekoauta, potrzebna jest

Poznań o trzech litrach

pierwszych metrach szarpaniem łańcucha na wolnych obrotach uzmysławia nam przyczynę wrażeń akustycznych dobiegających z silnika. Szczerze współczuję tym, którzy nową R1 zapragną użytkować w ruchu miejskim. Jazda z małymi prędkościami zdecydowanie nie należy do przyjemnych w wykonaniu Yamahy. Ale przecież nie

Mercedes sądzony za tandetę

nawaliło zawieszenie. W marcu silnik zaczął wyć. Auto ciężko wchodziło w wysokie obroty. Paliło jak smok. Zamiast 6 litrów ropy - 11. Serwis po pięciu miesiącach odkrył, że zepsuła się pompa i wtrysk. Nawet na felgach po pół roku pojawiły się purchle. - Żona, jak wyjeżdżałem z domu tym złomem, trzymała

Król golasów: Suzuki B-King

okresie dużego zapotrzebowania na moc i przy wysokich obrotach sterowany w zależności od obrotów silnika i położenia przepustnicy.Układ wydechowy wykonany jest z użyciem tytanu (kolektor wydechowy) i stali nierdzewnej (tłumik). Nim spaliny trafią do olbrzymiego tłumika, przechodzą przez katalizator i

Opel Antara 2.0 CDTi - test | Za kierownicą

Jakiś czas testowaliśmy Renault Lagunę GT z silnikiem diesla i manualną skrzynią biegów. Niestety przy dynamicznej jeździe prawa dłoń nie mogła oderwać się od drążka zmiany biegów. Silnik wybciej wchodził na wyższe obroty, niż zmiana przełożeń w skrzyni, co znacznie odbierało przyjemność

Mitsubishi Lancer Evo X

poprawiający bezpieczeństwo nowego modelu.PodsumowanieNajlepszą robotę wykonali inżynierowie "silnikowcy". Nowa jednostka napędowa jest wyraźnie lepsza, szybciej reaguje na dodanie gazu i chętniej wchodzi na wysokie obroty. Jednak poza tym pierwsze skrzypce przejęli inżynierowie zajmujący się

Ford Focus - Pół roku bez awarii

, spore spalanie, konieczność trzymania silnika na wysokich obrotach, mało miejsca nad głowami pasażerów siedzących z tyłu, męczące podczas jazdy w mieście "krótkie biegi", donośny dźwięk silnika, wysoka pozycja za kierownicą, jakość plastików gorsza niż w poprzedniej generacji Focusa.Summa

BMW 5 (1995-2003) E39 - opinie Moto.pl

solidnym rozgrzaniem. W ich przypadku warto też pamiętać o chłodzeniu turbiny (silnik przed wyłączeniem powinien pracować chwilę na wolnych obrotach). Wysokoprężne jednostki napędowe BMW przy prawidłowej eksploatacji są niezawodne, trwałe i tolerancyjne dla paliwa o słabej jakości.Instalacja

Honda CB 600F Hornet vs. Suzuki GSR 600 - wściekłe bliźniaki

obsługi sprzęgła nie potrzebna jest duża siła. Wrzucamy jedynkę i w drogę.Oba motocykle równie bezbłędnie reagują na dodanie gazu, choć Suzuki sprawia wrażenie żwawszego. Wynika to z tego, że silnik Hondy ma bardziej szybkoobrotowy charakter i dla osiągnięcia tej samej mocy musi wejść na wyższe obroty

Ford Focus 1.6 TI-VCT nie daje się polskim drogom

litra na 100 km. Samochód jest wystarczająco sprawny, pod warunkiem że korzystamy z wysokich obrotów. Bo choć pod maską pracuje mocniejsza wersja silnika 1.6 (115 KM) wyposażona w system zmiennych faz rozrządu, nasz Ford do demonów prędkości nie należy. Nowy Focus mocno utył, jest o 100 kg cięższy od

Audi RS6 - test | Pierwsza jazda

wyjętych z modeli Porsche.KonkurenciBMW M5 Touring: Mniej od Audi przyjazne wnętrze, wywołująca kontrowersje skrzynia SMG, bardziej rasowo brzmiący, lubiący wysokie obroty silnik (również V10). M5 daje więcej przyjemności z jazdy na torze, ale jest mniej przyjazne zimą, bo napęd przekazywany jest tylko na

BMW 135i coupe - test | Pierwsza jazda

. Pozostało więc kręcenie i klikanie pokrętłem iDrive'a, co zbyt wygodne nie jest. Ale to nieważne! Fotel okazuje się bardzo wygodny (tylko czemu tak wysoko zamontowany?), kierownica mała i gruba, a przede mną gotowy na wszystko silnik roku 2007.Sześć ustawionych w rzędzie cylindrów ma pojemność 3 l i oferuje

Rozsądny rozmiar Peugeota 607 2.2 HDi

manualna (jedyna dostępna dla 2,2 HDi). Motor łagodnie wchodzi na obroty, nie hałasując, nie wyjąc, nie wibrując. Francuskie bi-turbo może się podobać. Głębiej wciskam gaz. Na jedynce - bardzo krótkiej, jak to w dieslach, 607 nie robi może oszałamiającego wrażenia, ale na dwójce i trójce odjeżdża całkiem

Volvo XC90 V8

wymaga to takich ceregieli jak kiedyś. Ale pierwsze tysiące kilometrów zmieniają jednak charakter silnika. Bezbarwna "nówka" zaczyna lepiej brzmieć, ciągnąć i wchodzić na obroty. Tym chętniej zapuszczam się w miejską dżunglę.Wolę samochody bliższe ziemi, ale im doskonalsze są układy jezdne SUV

Konfrontacje: Mitsubishi Lancer Evo VIII/Subaru Impreza WRX STi Solberg Edition

- 14,0 l/100 km (-)Obroty silnika przy 100 km/h na V biegu - 2600 = Obroty kierownicy (od oporu do oporu) - 2,1 ++Średnica zawracania - 11,8 m (-)Prześwit statyczny - 14 cm ++Prześwit dynamiczny - 12,5 cm ++ Rozkład nacisku na osie (przód/tył) - 60/40% =Maksymalne szczeliny między blachami karoserii

Citroen Berlingo - Zaskakująco osobowy

się rozpędza, sprawnie wchodzi na wyższe obroty i porusza się z przyjemną lekkością. Można mieć nadzieję, że 110 rumaków nie padnie pod ciężarem 636 kg ładunku. Kilkanaście kilometrów jazdy po autostradzie rozwiało moje kolejne wątpliwości - mizerna aerodynamika nie wpływa negatywnie na poziom hałasu

Ferrari F430 - test | Za kierownicą

Giovanardi, mój nowy instruktor, od razu każe ruszać.Czerwonym guzikiem na kierownicy uruchamiam silnik. Zautomatyzowane manuale nie powodują pełzania po wrzuceniu biegu, dlatego je lubię. Dwójka i gaz. Dźwięk, jaki wydaje "430-ka" zmuszona do wysiłku na niskich obrotach, jest basowy, chropawy i

Abarth 500 - Ukąszenie skorpiona

kontrolka. To tzw. Gear Shift Indicator na dodatkowym wskaźniku ciśnienia doładowania sugerujący zmianę biegu. Przyznam, że urządzenie żywcem przeszczepione z samochodów wyczynowych przy szybkiej torowej jeździe bardzo się przydaje i pomaga uniknąć jąkania się wpadającego na zbyt wysokie obroty silnika. A

Megane zmienną jest - pierwsza jazda

powinno więc być ani głośne, ani spragnione. Średnie spalanie? 7 litrów na setkę - to więcej niż deklaruje producent, ale przyznaję, że jadę mało ekonomicznie. Przede mną kilkanaście kilometrów górskich serpentyn. Chwytam mocniej za przyjemnie grubą kierownicę i wchodzę w ostry zakręt. Silnik skrupulatnie

Konfrontacje: Toyota RAV4 vs. Suzuki Grand Vitara Grand 4

w mieście mocy nieco brakuje. W ciężkim terenie utrzymywanie silnika na wysokich obrotach rodzi obawy o żywotność sprzęgła. To ostatnie współpracuje z 5-biegową ręczną skrzynią (Toyota ma jeszcze szóstkę). Dokładając nieprecyzyjną pracę dźwigni, długi skok i srebrną kanciastą ramkę ozdobną lewarka

Dwa tysiące sto pięćdziesiąt siedem - Saab 9-3

turbodziury. Wszystko dlatego, że inżynierowie zamontowali w silniku dwie turbosprężarki - mniejsza wkracza do akcji przy niskich obrotach, większa przejmuje pałeczkę przy wyższych. Efekt? Równomierny przyrost mocy, 8,5 sekundy do setki i średnie spalanie poniżej 6 litrów na 100 km. Prędkość maksymalna (225

BMW 335i Coupé

brytyjskiej marki.Skąd ta awersja do turbo w "benzynie"? Erich Otto Papke - dyrektor generalny BMW Polska - argumentował: Silniki doładowane nie są tak kulturalne jak wolnossące. To dlatego, że sprężarka spełnia swą funkcję tylko w pewnym zakresie obrotów. Jeśli jest mała - przy wysokich okazuje się

Honda CR-V i-CTDi

wydaje się tak szybki jak benzynowa dwulitrówka o mocy 150 koni. Tylko czemu ma tak wysokie obroty? Zaraz, zaraz. Rzut oka na lewarek wyjaśnia drobne nieporozumienie. Honda wreszcie uznała konieczność zamontowania sześciobiegowej skrzyni. Accord jeszcze jej nie ma, a w CR-V po wrzuceniu szóstki wskazówka

Tata w Polsce! - pierwsza jazda modelem Indica

porównać - piętnastoletni dostawczy Citroen C-15. Biegi - wchodzą rewelacyjnie i nie musimy patrzeć na obrotomierz: jeśli odbicie we wstecznym lusterku zaczyna się rozmazywać - należy zmienić bieg. Pozycja za kierownicą - niezła, może siedzi się odrobinę za wysoko, ale fotele wygodne. Kanapa z tyłu jest

Chrysler 300C SRT

tkwi w szczegółach - myślę, przekręcam kluczyk i... Nie! Diabeł tkwi pod maską! Ponadsześciolitrowe V8 już na wolnych obrotach ożywia swym pulsem całe nadwozie. Tak, tym autem rządzi silnik. Jego tętno czuję w fotelu, kierownicy i pedałach.Bawię się elektryką i już po chwili siedzę dokładnie tak, jak

Audi S3

do 7 tys. obr./min. Nie ma dolegliwości typowej dla silników turbo, czyli zadyszki na wysokich obrotach. Turbodziura też jest niemal niewyczuwalna. Jedyną rzeczą, do której można się przyczepić, jest świdrujący uszy świst dochodzący do wnętrza, kiedy sprężarka daje z siebie wszystko. Nie jest głośny

FORD FOCUS 1,8 TDCi GHIA

działa cicho i bezwibracyjnie, bardzo przyjemnie wchodzi na obroty. W dodatku jest bardzo dynamiczny. Ma spory zakres użytecznych obrotów, a najprzyjemniej przyspiesza w granicach 2 do 3 tys. Zapewnia Focusowi znakomitą dynamikę i elastyczność.A wspomniane wady? Ta pierwsza (malutka) to bardzo

Hummer H3

auta. I choć maksymalne 158 km/h to zasługa ogranicznika, nawet bez niego Vortec nie zdziałałby więcej. Próba zmuszenia go do galopu wymaga wchodzenia na obroty, a to oznacza hałas. Silnik, w zasadzie niesłyszalny do 3 tys. obrotów, powyżej 4,5 tys. zaczyna irytować. Brak mu akurat tego, do czego

Konfrontacje: Clio Sport/Ibiza FR 1,8 T

rozpędzonego samochodu. W Clio, najbardziej razi mnie pozycja za kierownicą i nieprecyzyjna skrzynia biegów. Zawieszenie to poezja a silnik lubi wysokie obroty, na których czuje się rewelacyjnie. Podwozie zestrojono bardziej komfortowo, co nie umniejsza jego sportowych aspiracji. ESP działa trochę później niż

Audi A4

... Czyżby key-man się pomylił? Czy to nie aby wolnossąca wersja? Pomyślmy: na 2.0 jest za szybki. Nie brzmi też jak znany mi już 3.2 FSI V6... To jednak musi być 2.0 T FSI. Ale gdzie sprężarka? Ani jej nie czuć, ani nie słychać. Gładko i jednostajnie wchodzi na obroty. Turbodziura? Nie ma. Nawet spod

Citroën C-Crosser 2.2 HDI - test | Pierwsza jazda

nich strome podjazdy to prawdziwe wyzwanie, a C-Crosser bez najmniejszych oznak zadyszki dzielnie się wspina. Japońska sześciobiegowa skrzynia doskonale współgra z francuskim silnikiem. Biegi wchodzą szybko i precyzyjnie. Największe wrażenie robi na mnie moment obrotowy. Z 380 Nm aż 300 mam do

Ferrari F612 Scaglietti - test | Za kierownicą

brzmi rewelacyjnie. Na niskich obrotach gra jak orkiestra kameralna, na wysokich - jak big-band jazzowy z wściekle sprawną sekcją instrumentów dętych.To, co robi największe wrażenie: ten sam odcinek krętej drogi, który nieco wcześniej przejechałem F430, pokonałem za kierownicą F612 Scaglietti nie tylko

Mercedes B 170

17,8 s Hamowanie 100-0 km/h 38 m 60-100 km/h na IV 13,1 s 80-120 km/h na V 21 s Obroty silnika

Krótki kurs bezpiecznej jazdy

zawsze znaczy bezpieczniej.Pamiętajmy, że na takich drogach niebezpieczeństwo czai się z tyłu. I jest tym większe, im wolniej poruszamy się względem doganiającego nas auta. Ponieważ w grę wchodzą wysokie prędkości - wszystkie manewry musimy sygnalizować i rozpoczynać wcześniej. Zwłaszcza te, które wiążą

Volkswagen Touran 2.0 TDI - test | Pierwsza jazda

napędowego na każde 100 km. A co wchodzi w skład pakietu BlueMotion? Wersje z taką plakietką mają w standardzie system start-stop i układ odzyskiwania energii podczas hamowania.Pod maską może także pracować motor 1.4 TSI lub 2.0 TDI, każdy w dwóch identycznych wersjach mocy (140 i 170 KM). 170-konne odmiany

Konfrontacje: Audi A6 Avant vs. Volvo V70

dopłaty prawie 3000 zł.Uruchomienie sześciocylindrowego turbodiesla nie zdradza sposobu jego zasilania. Podobnie jak jazda z wysokimi (jak na ropniaka) obrotami. Audi przyznało wyższość cichszego Common Raila nad głośnymi pompowtryskiwaczami i do budowy silnika 2.7 TDI wykorzystało właśnie szynę podającą

Porsche Carrera 4 - test | Za kierownicą

to pozycja za kierownicą: tak nisko nie siedzi się już w żadnym BMW czy Mercedesie. Tyłek na podłodze, nogi niemal proste, ręce mocno zgięte. Perfetto! Drugi: reakcja na gaz. Nawet słabsza Carrera (bez S) rozpędza się ochoczo i z każdych obrotów. Eccellente! Trzeci: układ kierowniczy - czy jest już w

Cadillac BLS

wersję 2.8 V6 ciekaw, jak przedni napęd poradzi sobie z mocą 255 koni. W końcu mamy do czynienia z turbodoładowanym silnikiem. Sprężarka tłoczy powietrze dwoma kanałami, po jednym dla każdego rzędu cylindrów. Maksymalny moment 365 Nm dostępny jest już od 1800 obrotów, a oprócz tego na 10 sekund włącza

Audi A3 Cabrio, Volvo C70, Mazda MX-5 - Lans na trzy sposoby

zarówno od strony silnika, jak i podwozia. Bez problemu można słuchać muzyki, korzystając z doskonałego systemu nagłośnienia. Za wysoki komfort jazdy odpowiedzialne są też szerokie, wygodne fotele. Na jadących na tylnych siedzeniach czeka sporo miejsca. Bez większego problemu można też schować bagaże

Volkswagen Tiguan - wszechstronny VW

silników uzupełnią kolejne - 170-konna wersja TDI oraz lekko zmodyfikowane 200-konne benzynowe 2,0 TFSI znane choćby z Golfa GTI.Podwozie na miarę resztyKonstruktorzy odpowiedzialni za podwozie spisali się na medal. Kompromis pomiędzy zwinnością a komfortem wydaje się lepszy niż w twardszej i mocniejszej

BMW M6

, niewiele w tym przesady. Tyle że dużo, wydawałoby się, prostsze auto z silnikiem od ciężarówki jeździ niemal tak samo. Corvetta jest lżejsza, zrywniejsza i (z braku ogranicznika) szybsza. Już na niższych obrotach osiąga wyższy moment. Nawet z czterobiegowym automatem połyka setkę w 4,2 sekundy. I być może

Volkswagen Tiguan - Czas osła

fotograficzny.Jedziemy na południe. Auto z kilkusetkilogramowym bagażem, włączając w to pasażerów, dobrze radzi sobie na górskich serpentynach. Pod maską silnik o pojemności zaledwie 1,4 litra i mocy 150 KM. Skąd taka moc? To technologia Volkswagena stosowana w najnowszych silnikach: mała pojemność (downsizing) plus

Audi RS4

niższe modele Audi i VW podążą tropem flagowych modeli, w których wszystko jest tam, gdzie powinno. Rzut oka na tablicę wskaźników zaraz poprawia humor: szybkościomierz kończy się na 310, obrotomierz na 9000. Jak dotąd żadne cywilne Audi nie kręciło się tak wysoko. Skąd ma taki silnik? Z poprzednim RS-em

Renault Grand Scenic 2.0 dCi

. Wcale nie z uwagi na ilość miejsca na tylnych siedzeniach. Moją ciekawość budzi przede wszystkim silnik i skrzynia biegów - dwulitrowy diesel to pierwszy taki silnik opracowany w ramach aliansu Renault i Nissana. Pieszczotliwie nazwany M9R pojawi się z pewnością w Qashqaiu i wielu innych samochodach obu

Ford Mondeo 2.0 TDCI - ewenement

odciski palców. Generalnie materiały i ich montaż nie dają powodów do krytyki. A ergonomia? Niewielkie, ale jednak.Prawie jak VolvoPopełniono kilka błędów, przez które auto nie wydaje się aż tak duże w środku jak na zewnątrz. Przede wszystkim siedzi się za wysoko, kierownica zakotwiczona jest zbyt nisko

Bentley Continental GT

; Zobacz co w kwietniowym numerze "Magazynu Wysokie Obroty" Silnik jest dyskretny, bo nie słychać go na wolnych obrotach, ale potrafi - z pedałem przyspieszenia wciśniętym do podłogi - zamienić ważące 2300 kg (!) coupé w pocisk artyleryjski. Bentleyowi nie wypada ryczeć jak amerykańskim

Honda Accord Tourer - Co autor miał na myśli?

klekot jest słyszalny tylko przy rozruchu i wyższych obrotach, spalanie jest wręcz nieprzyzwoicie niskie, a elastyczność niemalże wyśmienita. Auto wyraźnie chętniej wchodzi na wysokie obroty. Krótko zestopniowane przełożenia wymagają częstego sięgania do lewarka sześciostopniowej skrzyni biegów, która

Wiesmann MF 30, MF 3, GT MF 4 - test | Za kierownicą

obok.PasjaDwaj bracia Wiesmannowie mieli jedno marzenie: budować własne samochody. W 1985 roku pojechali na targi motoryzacyjne do Essen. Musiały ich rozczarować, skoro wrócili z postanowieniem stworzenia klasycznego, ale wyrafinowanego roadstera. Jego wizję mieli w głowach: miękki składany dach, mocny silnik

HONDA CIVIC 1.4 [1.6 VTEC]

zaskoczeniem okazuje się spory moment dostępny także przy niskich obrotach. Dzięki temu silniki są nie tylko dynamiczne, ale i elastyczne.W samochodach o wymiarach i proporcjach zbliżonych do minivanów, w których środek ciężkości znajduje się dość wysoko, na ogół pogarszają się własności jezdne. Ale nie tym

Konfrontacje: BMW 645/Jaguar XKR

4,8 s 80-120 na V 5,9 s Średnie spalanie 13,5 l/100 km Obroty silnika przy 100 km/h na VI biegu 1850

Mercedes SLK 55 AMG

, by zastosować podobne rozwiązanie we WSZYSTKICH waszych samochodach?Drugą niespodziankę sprawia skrzynia biegów. Automat jest dopieszczonym rozwinięciem znanej już skrzyni 7G-Tronic. Pracuje szybciej i nie boi się redukcji biegów nawet na wysokich obrotach. Hamowanie silnikiem to tu bułka z masłem. W

Lexus IS 250/220d

bezpośredniego wtrysku benzyny silnik pracuje bezwibracyjnie, płynnie rozwija moc, chętnie wchodzi na wysokie obroty i jest doskonale wytłumiony. Zapewnia IS-owi dobrą dynamikę, nawet przy prędkościach przekraczających 200 km/h. W dodatku spalanie utrzymuje się na stosunkowo niskim poziomie około 11 l/100 km

Toyota Prius II

ułamku sekundy silnik spalinowy znów wspomaga elektryczny we wspólnym wyścigu do kolejnego skrzyżowania. Kto włączył odkurzacz? Nie, to silnik spalinowy. Wkręcony na obroty wydaje dość dziwne odgłosy. Efekt zastosowania bezstopniowej skrzyni biegów. Po kilku minutach przestaję się przejmować. W końcu

Nissan 350Z - test | Za kierownicą

jak przepełniony odkurzacz i wyglądał na zabiedzonego. W Toyocie Celice nawet nie mogłem wygodnie usiąść. Hondą Civic Type R też się wielu zachwycało. Jej wysoko obrotowy silnik szybciej wywoływał u mnie rozstrój nerwowy niż wybuch adrenaliny. Ale kiedy na żywo zobaczyłem 350Z - lody stopniały. Nissan

Volvo S60/XC90

dieslem zadebiutowała w 1979 r. - silnik pochodził z Volkswagena.Przełom nastąpił w 2001 r. - Volvo przedstawiło swojego pierwszego własnego "osobowego" diesla. Dalej nie dało się zwlekać - wielki boom na tego typu silniki właśnie wchodził w decydującą fazę. Zeszły rok przeszedł zaś do historii

Konfrontacje: Alfa 159 1,9 JTDm/BMW 320d

paliwa. W BMW komputer wyświetlił 7,3 l/100 km, a w Alfie 7,9. Przy płynnej jeździe BMW spala poniżej, a Alfa powyżej szóstki.Zwiedzanie okolicy kończy się wjazdem na trasę Warszawa - Katowice. Tu możemy się skupić bardziej na pracy silników. Dodaję gazu przy niskich obrotach, nowego diesla Alfy prawie

Nissan Micra 1.4 Tekna

Wszystko jest w nim nietypowe, ekstrawaganckie, po prostu inne. Zaokrąglone linie nadwozia i wysoko osadzone światła - przypominające oczy żaby - sprawiają, że sylwetki Micry nie da się pomylić z żadną inną. Japończycy postawili na emocje i chyba wygrali. Na pierwszy rzut oka nowa Micra ma wszystko

RENAULT LAGUNA GRANDTOUR 1.9 dCi/VW PASSAT VARIANT 1.9 TDI

samochód - do 100 km/h rozpędza się w niecałe 11 s. Dzięki wtryskowi common rail auto jest ciche, a wibracje silnika nie większe niż jednostki benzynowej. Maksymalny moment wynosi 270 Nm przy 2000 obr./min i pozostaje wysoki do ok. 3500 obr./min. Przy wyższych obrotach wyraźnie spada, a wraz z nim maleje

Honda Civic VIII - test | Pierwsza jazda

czerwony kolor i dwie trójkątne chromowane rury wydechowe wskazują na mocny silnik. Okazuje się, że i jedno, i drugie dostępne jest w pozostałych wersjach. Trafił mi się dobrze znany m.in. z Accorda motor 2.2 i-CTDi. 8,6 sekundy do setki i 205 km/h potrafi zaspokoić nawet ofensywnych kierowców. Takie same

Porsche Cayman S - test | Za kierownicą

zaworów.Rozwija teraz 340 Nm (w zakresie 4400--6000 obrotów) i wykręca 87 KM z litra pojemności. Najbardziej w nowym Porsche zaskoczył mnie gang silnika, inny niż produkuje Boxter i Carrera. Cayman brzmi mniej chrapliwie i mniej gardłowo, ale więcej wysokich tonów wcale nie ujmuje mu rasowego charakteru. Poza tym

FORD MONDEO 2.0, 2.0 DI

zrekompensować wpływ większej masy silnika wysokoprężnego na własności jezdne).Nowe motory pracują bardzo przyjemnie. Benzynowy Duratec HE o pojemności 2 l i mocy 145 KM wprawdzie wolno wkręca się na obroty, ale jest dość dynamiczny. Mimo że, moim zdaniem, konstruktorzy postawili tu bardziej na elastyczność i

Alfa Romeo 147 FL

wchodzi na obroty i nie dostaje takiej zadyszki przy czerwonym polu. W dodatku wyposażony jest seryjnie w sześciobiegową przekładnię, co jeszcze lepiej pozwala wykorzystać 305 niutonometrów dostępnych od 2000 obrotów. Kto spodziewa się głośnego klekotu diesla, może być mile zaskoczony. Wewnątrz słychać

Ferrari 360 GT Evo - test | Za kierownicą

raz przyspieszyć i już cierpisz na to samo, co twoje auto. Tym samochodem nie da się jechać płynnie. Albo przyspieszasz, albo hamujesz, albo wchodzisz w zakręt. Jeśli tego nie robisz, wydaje ci się, że tracisz czas. Z Ferrari można żyć tylko na wysokich obrotach. I chyba tylko dlatego, że długotrwały

MAZDA 6 SEDAN

. Chętnie "wchodzi" na obroty i rozpędza auto nawet w przedziale 1600-1700 obr./min. DOBRA, ALE DROGA Na polski rynek trafiała dwulitrowa wersja Mazdy 6, pozostałe są dostępne tylko na zamówienie. Sedan w podstawowej wersji wyposażenia kosztuje 25 750 euro (104 545 zł po kursie z 25.09.2002 r.), a

Opel Astra GTC

gaz, sprężarka potrzebuje chwilkę na zastanowienie, ale kiedy już złapie oddech, rozkręca płynnie silnik od 2 tys. obrotów. Jeśli się postarasz, wystarczy niecałe 8 s, by rozpędzić GTC Turbo do setki. Ręce opieram na grubej i sportowo wyprofilowanej kierownicy, ale jakoś nie czuję kontaktu z asfaltem

Subaru Forester 2.5XT

CołoszyńskiNie przypuszczałem, że tak wysoko zawieszone auto może tak pewnie i szybko pokonywać slalom. Na kręgu też świetnie sobie radzi, choć nie ma ESP. Układ napędowy, kierowniczy i hamulcowy nie dają żadnych powodów do narzekań. Biegi dobrze dobrane, silnik bez turbodziury. Pozycja za kierownicą poprawna

AUDI A6 3.0/BMW 540i/JAGUAR S-TYPE 3.0/VW PASSAT W8

. Pięciobiegowa skrzynia pracuje lekko i precyzyjnie, ale nie pasuje do szybkiego i komfortowego Audi. Zwłaszcza na trasie, przy 130-140 km/h silnik "kręci" na bardzo wysokich obrotach, co męczy kierowcę już po krótkim czasie. Audi A6 3.0 warto więc nabyć z automatyczną skrzynią multitronic albo z

HONDA JAZZ/MERCEDES A 140

niż słabszy o 4 KM (2,96 kW) silnik Mercedesa. Przy wyższych obrotach (od 3 tys.) oceny się zmieniają. Motor Klasy A okazuje się cichszy i o wiele lepiej "wchodzi" na obroty. To dziwi, Honda jest w końcu specjalistą od wysokoobrotowych silników."A 140" (również 2 zawory na cylinder

Chevrolet Corvette Convertible

360 nie jest to takie oczywiste. A w Corvetcie - owszem. Wjeżdżam na rondo, dodaję gazu, a tył z łatwością zmienia pas ruchu. Wystarczy 3 tys. obrotów. Nie ma lepszego auta do zabawy na asfalcie jak wóz z mocnym silnikiem i napędem na tylne koła. Wróćmy jednak do przygody z najnowszym modelem C6

Volvo S40 T5

zużycie paliwa 11,5l/100 km ++ Obroty silnika przy 100 km/h na VI biegu 1950 ++ Obroty kierownicy (od oporu do oporu) 2,7

Re: skrzynie CVT - czy naprawdę takie złe?

jeepwdyzlu napisał: > Główną wadą jest wchodzenie silnika na obroty > bez efektu w postaci momentu na kołach. Masz na mysli wrazenie braku efektu. Efekt momentu na kolach bowiem jak najbardziej jest. Tyle, ze kierujacemu brakuje akustycznej ilustracji w postaci rosnacej proporcjonalnie

Przerwany lot. Zapomniana katastrofa we Wrocław...

Byłem wtedy studentem (1968-70), latałem An24 wielokrotnie na trasie Wrocław-Warszawa, bilet dla studenta 90zl (polowa normalnego, studencki mozna było kupić, jeśli były miejsca wolne pół godziny przed startem).Lot trwał 50 minut, widać było, jak podczas startu, gdy silnik wchodził na wysokie

do milos75

milos75 napisał: ... Gdybym chciał opisać w prostych słowach zachowanie CVT to jest tak, że silnik nie wchodzi na obroty stopniowo jak jesteśmy przyzwyczajeni szybciej lub wolniej ale stopniowo) tylko po naciśnięciu gazu momentalnie "znajduje się" na wysokich, optymalnych z punktu

Re: Subaru XV | oficjalne ceny

@pat "Nie mówię o "gwizdaniu" a o samej zasadzie działania tej skrzyni, która wymusza pracę na dość wysokich obrotach." Jeżdżę 2,5 CVT od dwóch lat i i gdy ruszam, to silnik wchodzi na ok.3tys obrotów i gdy zdejme nogę z gazu przy setce spada na ok.1,2 tys. i tak jedzie spalając

Re: Tylko automat

... Gdybym chciał opisać w prostych słowach zachowanie CVT to jest tak, że silnik nie wchodzi na obroty stopniowo jak jesteśmy przyzwyczajeni szybciej lub wolniej ale stopniowo) tylko po naciśnięciu gazu momentalnie "znajduje się" na wysokich, optymalnych z punktu widzenia momentu, obrotach i na

Re: Focus RS z "klekotem"

Panowie. Może wróćmy do podstaw. Co to jest moc? moc to moment obrotowy razy obroty. jaka jest charakterystyka auta z silnikiem diesla? Wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach i w bardzo wąskim zakresie obrotów. Stąd między innymi tyle biegów we współczesnych turbodieslach! I teraz co z tego

Old vs New - kolejna runda 1

stąd Fordy Focus RS, Hondy Civic Type-R i S2000, Mazdy RX-8 czy Volkswageny Phaeton i Touareg z silnikiem 5.0 V10 TDI. Główny zarzut? Zbyt wysoka emisja CO2. Żaden inny wymyślony przez człowieka parametr nie miał tak ogromnego wpływu na motoryzację. To kuriozalne tym bardziej, że spośród gazów

Re: Do prawdziwych fachowcow

mam golfa 2. podczas jazdy silnik nieoczekiwanie wchodzi na wysokie obroty,choć nie zawsze.co to może być?

daewoo nexia silnik krokowy

po odpaleniu silnika wchodzi on na wysokie obroty i tak pracujue. Słyszałem,że to silnik krokowy. Czy może być jeszcze jakaś inna przyczyna.

mercedes sprinter

witam mam problem ze sprinterem. jest wyraźnie słabszy, nie wchodzi na wysokie obroty. nie chciał odpalić musiałem oddać go do mechanika. mechanik twierdzi że ma to związek z napinaczem łańcuszka rozrządu. zastanawiam się czy przyczyną może być tylko czujnik lub coś z elektroniką. może nie ma

tzw. kontrola trakcji a ruszanie na lodzie/śniegu

uwaga: piszę o systemie kontroli trakcji (TCS/ASR) a nie o systemie stabilizacji toru jazdy - te rzeczy są często mylone przetestowałem dzisiaj sobie wpływ tzw. kontroli trakcji na ruszanie na lodzie - przy włączonej, auto nie wchodziło na wysokie obroty zachowywało się tak jakbym delikatnie

Re: Do prawdziwych fachowcow

riese101 napisał: > mam golfa 2. podczas jazdy silnik nieoczekiwanie wchodzi na wysokie obroty,choć > nie zawsze.co to może być? sprzeglo sie slizga

Re: Honda Jazz 1.2

> A glosnosc? Na pewno coś za coś, z tym że nie odnosi się typowego wrażenia z małych aut, że silnik pracuje w metalowym pudle rezonansowym. Wysokie obroty mają przyjazną tonację, chociaż tu już wchodzimy w strefę indywidualnych odczuć. Nie każdemu pasują w ogóle wysokie obroty. -- klasyka

Re: co złego jest w hamowaniu silnikiem?

obrotow na czerwony zakres -- bardzo wysokie obroty nie sa zdrowe dla silnika. Wrzucenie bardzo niskiego biegu przy duzej predkosci moze sie skonczyc (i raczej skonczy sie) uszkodzeniem silnika. Najwazniejsze, zeby nauczyc sie oddzielac pedal hamulca od sprzegla - - nie zawsze sprzeglo trzeba naciskac

Renault Master - gaśnie podczas jazdy

Witam wszystkich. Mam problem z renault masterem 2,5 dci. Autu zapalonemu ale stojącemu w miejscu silnik pracuje ok i fajnie wchodzi na wysokie obroty ale problem jest z jazdą ponieważ podczas jazdy się w pewnym momencie gaśnie i wyświetla się kontrolka "STOP". Po ponownym zapaleniu

Re: gryzoń w komorze silnika

Miałem inną przygodę z gryzoniem. Nie wiem jakim. Podobno łasiaca, albo kuna. Postawiłem samochód na parkingu przy ktorym był żywopłot. Po 2 godzinach chcę odjechć. Silnik zapalił ale pracuje bardzo nierówno, nie wchodzi na obroty. Wyłaczyłem i otwieram maskę. Co widzę???? Jeden przewód wysokiego

Silniki Tecumseh kilka pytań.

Witam! Mam kosiarkę i agregat prądotwórczy z silnikiem Tecunseh. Ostatnio agregat zaczął szwankować, więc zabrałem się za jego naprawę i tutaj zaczęły się schody: 1. Co jest przyczyną dzwonienia silnika podczas pracy (zaznaczam, że agregat od razu wchodzi na wysokie obroty). 2. Jaki skok powinna

Re: czujnik gazu

Można jechać do całkowitego wyczerpania sie gazu.Najnowsze instalacje przełączają sie automatycznie na benzynę a w starszych łatwo to poznać bo silnik nie chce wchodzić na wysokie obroty i trzeba to zrobić samemu.Powodzenia.

Re: Re. c.d odpowiedzi

skutki, nie dające szansy na nic z powodu małej wysokości lotu, a i pewnie z narastających skutków utraty ciśnienia w uszkodzonych obwodach hydrauliki. > A czy to było z winy silników, które nie weszły na zakres startowy, czy zbyt długo > wchodziły, ale najłatwiej zgonić na nieżyjących bo nie są w

Kłopoty z obrotami po zapaleniu

Dzień dobry. Właśnie... Fiesta 1996, po zapaleniu silnik wchodzi (oczywiście samoczynnie) na 1-2 sek. na "wysokie", po czym nagle obroty się "uspokajają":- )

Re: 2 pytanka do was????

...oczywiście, że tak!!! Dlatego na wysokich obrotach staramy się jeździć doraźnie,w miarę potrzeby i krótko. Po ustabilizowaniu prędkości wchodzimy na wyższy bieg, czyli mniejszą moc silnika, a co za tym idzie oszczędzamy paliwko.:) Dlatego właśnie bieg 4-ty nazywamy bezpośrednim, do którego

Re: Na czym polega ecodriving

Właśnie dlatego zaleca się od razu ruszać ale jednocześnie nie wchodzić na zbyt wysokie obroty. Tu nie chodzi o to, żeby szaleć na zimnym silniku. Chodzi o to, że dochodzenie do prawidłowej temperatury jest efektywniejsze przy jeździe. Prawdopodobnie chyba też chodzi o to, że sama jazda powoduje

Re: maszyna zwalnia obroty- co to może być?

poprzerywane kabelki w okolicy wtyczki .Wchodzisz na wysokie obroty,maszyna się trzęsie i następuje przy okazji mechaniczne rozłączanie zepsutych elemntów - silnik zwalnia a maszyna mruczy :) A jak juz bedziesz wiedziała co sie naprawdę stało - to nam powiedz dla naszego pożytku :) Magda FORUM: MODA DLA

Tico - gaśnie po wyłączeniu ssania

Mam problem! Tico zapala doskonale wchodzi na wysokie obroty i po przejechaniu kilku km wyłąncza się stopniowo ssanie. Jednak na wolnych obrotach silnik zmniejsza obroty po to by...zgasnąć. Po przejechaniu kolejnych km silnik ju z nie ganie na luzie ale pracuje nieregularnie i ma za małe obroty a

brak wolnych obrotów - opel corsa 1.2

Może ktoś mi powie co jest przyczyną, iż po włączeniu silnika wchodzi on od razu na wysokie obroty i tak później utrzymuje się cały czas. Czy przyczyną tej usterki jest uszkodzony silnik krokowy wolnych obrotów??

Re: Do speców - ekonomiczna jazda

Mam silnik benzynowy. Samochód jest nowy, ośmiomiesięczny. W instrukcji stoi, żeby początkowo, w czasie docierania, nie wchodzić na wysokie obroty. Kiedy kończy się "początkowo"? Dotąd jeździłam wyłącznie starymi gruchotami (bez liczników obrotów) i takie kwestie mnie nie zajmowały.

Re: jazdy

dotykając gazu, odpuszczają sprzęgło i to całkowicie. Silnik wtedy gwałtowanie wchodzi na za wysokie obroty, sprzęgło się jara, samochód gwałtownie hamuje. Obserwuje właśnie różne początkujące baby za kierownicą i widzę, że właśnie i dokładnie tak one redukują biegi. A tymczasem przy redukcji biegu, PRZED

Strzelił sobie

Mam Safrane 2,2i podczas jazdy przy dodawaniu gazu przydławił się, a potem strzelił i skończyła się prawidłowa praca silnika. Na gazie nie ma wolnych obrotów i pracuje jakby nie na wszystkich cylindrach , a na benzynie wchodzi na wysokie obroty . kiedyś miałem podobny przypadek tylko że na gazie

Re: 1.4 TS dusi się, dławi i faluje - ratunku!

Potencjalnie moze to byc jeszcze uszkodzenie przewodow wysokiego napiecia i cewki zaplonowej, moze byc tez awaria samego ECU. Czy auto kopci podczas wchodzenia na obroty? Czy badales sklad mieszanki paliwowo+powietrznej? A moze silnik lapie lewe powietrze? Sprawdz.

Re: Hyundai ix20 | Pierwsza jazda

ciągnie już od 2000obr/min i cały czas czuć przyrost mocy aż do czerwonego pola. Sam odgłos jednostki napędowej nawet na wysokich obrotach nie jest dokuczliwy.Po prostu jest to dzwięk silnika i tyle.Przy prędkościach autostradowych rzędu 140/150km/h na 6 biegu w tym aucie jest dalej cisza.Czego wymagać

Re: Czy mercedes mógł sam jechać

Chciałem uzupełnić, że silnik "wchodził na wysokie obroty" gdy dostawał paliwo nnie najlepszej jakości. W latach 70-siątych to się czasami zdarzało. Ciekawe jaki olej jadalny był w baki tego mercedesa?

diesel a ograniczenie obrotów

A ja miałem kiedyś awarię i diesel zaczął spalać olej smarujący turbinę (rozsypała się w trakcie jazdy i olej poszedł tam gdzie powietrze do silnika) i uwierzcie mi nic przyjemnego gdy silnik wchodzi na obroty poza czerwonym polem, nie reaguje na nic, wyjęcie kluczyka nic nie daje a za autem

Re: Kia Cee'd (2006 - 2011)

Toyota Avensis), odbyło się to kosztem bagażnika w i30CW chyba 430L jest dość mały. Silnik jak dla mnie w I30 jakiś trochę dziwny. Na niskich i średnich obrotach bardzo cichy (cichszy od Octavii) natomiast na wysokich głośny. Bardzo łatwo wchodzi na obroty. Zawieszenie moim zdaniem bardzo podobne choć

Re: Cicha jazda o kropelce

Dowolnym samochodem ruszasz prawie od razu - powiedzmy po ok. 3-5s. Wszelkie silniki zwłaszcza z turbiną!!! należy najpierw rozgrzać (poprzez jazdę) aby można było nimi szybko jeździć(gaz do dechy) i wchodzić na wysokie obroty (powyżej 2,5 tys dla diesli). Olej w turbinie musi być gorący do

Re: cieknie olej - przyczyna?

miarowo, odpala od razu nie wchodzi na wysokie obroty , obroty nie skacza. czy to pomoze w diagnozie?mechanik zobaczy go dopiero w czwartek a najgorsze jest czekanie i ta niepewnosc dlatego pytam. i jeszcze jedno.cos zaczelo stukac w tyle samochodu,wydaje mi sie ze jest to zwiazane z kolami lub czesciami

Re: Samochód do 65 000

. Atrakcyjną cenę 4. 3 lata gwarancji (Fiat także) Problemem może być jedynie dobór silnika. Właściwie w grę wchodzi tylko 120-konny benzyniak (niezbyt dynamiczny i potrzebuje wysokich obrotów) lub diesel 2.0 (z dynamika trochę lepiej). Niemniej jednak, jeżeli Ktoś szuka auta kierując się zasadą "

Re: Urlopowe ploteczki

prawej strony na moment zatrzymywał się , pokonując jakąś trudność i wchodził w wolniejsze obroty ,żeby zaraz raptownie znów dotrzeć do tej samej najwyższej ilości obrotów wirnika . Nawet mucha widocznie poddała się temu dźwiękowi i została złapana w wir powietrzny gwałtownie pikując i zmieniając swój

Re: Zapytam z ciekawosci

się zmieniają. Jeśli obroty byś usztywnił, a zmieniał tylko płynnie przełożenie np. przekładnią bezstopniową, to dla niskich obrotów silnik wysokoobrotowy z niższym momentem "na dole" wypadnie gorzej niż silnik z momentem "na dole" wysokim. Ale w rzeczywistości, dzięki krócej

Blokada mocy w nowej astrze II?

Sprawa troche dziwna.Samochód jest nowy i tydzień temu miał wymiane oleju po 1500km z pólsyntetyka na pełny syntetyk opla.Po wymianie zauwazyłem ze samochód duzo lepiej sie zbiera,jakby przybyło mu wiecej mocy (jest to silnik 1,4 90KM), szybciej wchodzi na wysokie obroty, jednocześnie sprzęgło

Re: Mruczando

Tylko, ze tutaj jest inna sprawa:) auto jest ZA BARDZO WYCISZONE. Boksera slychac w kabinie normalnie i specyficznie, nie ma to wiele wspolnego z odgłosem na zewnatrz. Tymczasem tutaj auto w srodku (silnik 1.7) nawet jak sie wchodzi na wysokie obroty jest wyciszone do przesady:) dlatego pytam

Re: Uwaga ! PIirat - AUDI 80 Nr rej. NO 57243

Czy długotrwałe "grzanie samochodu" na parkingu przed blokami jest dozwolone? Tak robi jeden z mieszkańców ul. Gałczyńskiego 29. Około 6.30 rano wchodzi do swego sportowego samochodu marki Ford NO 33280, startuje silnik i trzyma go na wysokich obrotach przez kilka minut hałasując

Re: a jest stara Dacia Logan???

> zawieszenie nie na Polskie drogi. Silnik - auto wchodzi szybko na wysokie > obroty To, co ma wolno wchodzic? kolega jakimś mułem jeździ chyba. A co do zawieszenia to się okaże które jest lepsze na polskie "drogi"

Diesel wymyka się spod kontroli - co robić!

Właśnie znalazłem w sieci, zacząłem podczytywać na forach o tym zjawisku, mini raport więc: BMW X5 3.0 diesel, którego silnik wymknał się spod kontroli, wkręcił się na wysokie obroty i nie chciał przestać mimo odcięcia zapłonu. youtube.com/watch?v=M-pxsViKF88 SYTUACJA: Łatwopalna substancja

Cinquecento na gaz-problem z rozruchem

.Jak już się uda to silnik przez kilkanaście sekund pracuje nierówno, dopiero później wchodzi na wysokie obroty.A gdy samochód postoi w garażu kilka dni bez odpalania to już w ogóle nie można go rozruszać do tego stopnia, że ostatnio rozładowałam nowy akumulator:( Świece w samochodzie nowe, przewody

Dziwne obroty

Witam Posiadam samochod: Mazda 121 '97 1,3i Przebieg:100000 Do czasu rozgrzania silnika wszystko jest OK ale pozniej w trakcie jazdy po wcisnieciu sprzegla(przy zmianie biegu) silnik wchodzi na wysokie obroty(2500) Jadac na biegu jalowym jest to samo do calkowitego zatrzymania samochodu wtedy

Re: Poniewaz dalej Ci nie odpowiedzieli

. Wchodzimy wtedy na tak zwana charakterystyke zewnetrzna, przed momentem maksymalnym. Ale w silniku o duzym momencie maksymalnym jest szansa ze obok niego tez jest w miare wysoki moment, ktory akurat wystarczy na znosne i szybko poprawiajace sie przyspieszenie i samochod wybaczy nezredukowanie biegu.

Re: VOLVO V40

konstrukcją. Reszta warta polecenia. jeśli cię stać to polecam silniki z commonrailem (102 i 116 KM) - tu musisz mocno uważać na jakość lanego paliwa. No i jeszcze jedno - turbina. Nie wchodzić na wysokie obroty gdy silnik jest zimny, a po dynamicznej jeździe pozwolić schłodzić się turbinie pozostawiejac

falowanie cd

witam zawsze na biegu jałowym falowanie obrotow 700-1000 (zimny, cieply silnik), przechodzi po 5-6 dlawieniach. czyzby filtr powietrza, przepustnica, przeplywomierz? auto nigdy nie gasnie, zapala za 1 razem, wchodzi na wysokie obroty bez problemu. thx AR 155 2.0 TS 16V 1995r (przebieg 80kkm)

OPEL ASTRA

benzynie, na bardzo wysokie obroty (do 4000), przełącza się na gaz i ponownie gaśnie. Obroty trochę spadają kiedy ściągam nogę ze sprzęga. Proszę o informację, co może być uszkodzone? Został już wymieniony silnik krokowy, ale to nie było to.

Niestabilne obroty

Mój samochód (astra 1.4 8V), jak jadę na benzynie, nie może ustabilizować obrotów kiedy się zatrzymam. Raz wchodzi na wysokie i pochwili obroty spadają tak, że silnik mało nie zgaśnie. Robi się tak 2-3 razy przy każdym zatrzymaniu i następuje stabilizacja. Na gazie jest w porządku. Co to może

Diahatsu Char. - wyje/wys.obroty gdy zimny silnik

Mam problem z Daihatsu Charade 92 r.,1.0, benzyna: 1. Gdy jest zimny silnik i wyciągnę ssanie to po uruchomieniu silnika samochód od razu wchodzi na wysokie obroty i jedzie na full, ograniczenie ssania nic nie daje - ssanie działa na full, albo wcale. Tak się dzieje przez pierwsze 15-20 min

Ford Ka, czujnik wolnych obrotow

Prosze Was serdecznie o pomoc. W aucie mojej lepszej polowki, przy redukcji biegow w Fordzie Ka silnik wchodzi na wysokie obroty. Facet w warsztacie powiedzial, ze czujnik wolnych obrotow jest do wymiany. Po wymianie okazalo sie, ze auto nadal wchodzi na wysokie obroty. Nastepna diagnoza

Re: Nie będzie nowej Hondy NSX

nie jest tak ceniony przez tunerów bo ze znacznie większej pojemności daje się wyciągnąć tyle samo... to bez tuningu wolę ten nowy silnik, którego nie trzrba kręcić do wysokich obrotów, żeby dobrze ciągnął. Przy normalnej jeździe iegi zmienia się przy 1.5k RPM... SR20DET poniżej 2k był strasznie słaby

Re: Na jakich obrotach jezdzic?

ja też dorzucę kilka groszy :-)) do Autora Postu: myślę, ze powinieneś jeździć według własnego odczucia, jeśli silnik się męczy to powinieneś zredukowac bieg na niższy, albo przyspieszyć na tyle, zeby Ci silnik nie "klekotał", zeby bez problemu wchodzi na obroty. Nikt Ci nie powie na

Re: Jak jeździć oszczędnie?

cylindra mieszanka jest mniejsze jesli przepustnice sa zamkniete, ale przyspieszajac na szybszych obrotach otwierasz przepustnice i mieszanki wchodzi niby tyle samo ale duzo czesciej (wieksze obrorty). Jesli chcesz oszczedzac benzyne, to tylko wysokie biegi i niskie obroty, generalnie jazda jak

Re: Jawa black style 350\640

lakierowane na czarno Motocykl "lubię majsterkować" tak jak kolega wcześniej napisał - dość kapryśny, od wchodzenia na zbyt wysokie obroty sypia się skrzynie. Przynajmniej kilka razy w sezonie będziesz musiał podłubać w tym motocyklu, a co 15-20 tys km remont generalny który nie zawsze jest możliwy

Re: Picasso z gazem, zapalenie kontrolki pracy si

;check engine", ale po wkręceniu na wysokie obroty gasła. innych objawów nie było. zapewne masz tańszą instalkę bez tzw. układu lambda-gas. komputer analizując dane z czujników stwierdza usterkę i wchodzi w tryb serwisowy drastycznie redukując przy tym moc silnika.

Re: Jaka skrzynia porównywalna do DSG?

> sniperslaststand napisał: > > W skrzyni bezstopniowej w ogóle nic nie czuć, jest tylk > > o liniowe nieprzerywane niczym przyspieszenie. simr1979 napisał: > Owszem czuć - jak silnik najpierw wchodzi na wysokie obroty, a dopiero potem do > piero auto zaczyna przyśpieszać

Re: Yamaha XZF Thunder Cat (600ccm)

Thundercat jest niezły - dobrze wygląda , wygodnie sie prowadzi , dobre zawieszenie , ale silnik lubi wysokie obroty od 8000 do 12000 co wpływa na wysokie spalanie Jeżdziłem nim przez 2 msc. Pamietam ,że z tyłu miałem oponke 180 z mniejszym profilem i zajebiście wchodził w zakręty (fabrycznie

Re: 126 BIS

zaczyna zalapywac to je wlaczam i wtedy silnik wchodzi na wysokie obroty. Na ssaniu nie chce zapalic, ciekawe co to moze byc. pozdrawiam

Re: Jaki samochód doradzicie ; miejski, rodzinny

. auto z 2001r. plusy: przyzwoity bagażnik (spokojnie wchodził wózek z gondolą, później spacerówka bez odpinania kół i do tego sporo bagażu), ale to sedan. auto niema bezawaryjne. silnik 1.5 benzyna. na miasto ok, na trasie nieco brakuje jej mocy przy wyprzedzaniu, ale jak wejdzie na swoje obroty to

Czujnik temp. w SC.-- 900

prawdopodobnie błędnie odczytuje temp. i po zapaleniu jak jest zimny silnik wchodzi na bardzo wysokie obroty , w ASO za samą diagnozę chca 60 zł. Mam w związku z tym pytanie czy może ktos miał już podobny problem i ewentualnie jak sobie z tym poradzić i czy można ewentualna naprawę lub wymiane

moc od samego "dołu" mile widziana

W mojej aktualnej 600 gwint zaczyna się przy ok 8000 ale sposób oddawania nie nazwał bym brutalnym - silnik lubi wysokie obroty, ale jak wchodzi w gwint to nie zeby go wyrywalo z pod siodla - jak macie linki do jakis danych krzywa przebiegu mocy w konkretnych modelach to mozecie rzucić - przyznam

Re: Nie dostales podrecznika?

przy współczesnych silnikachwysokie obroty. Jest to co najwyżej górna strefa stanów średnich :-) "- Fahren Sie nicht mit Anhänger." Nie dotyczy, nigdy nie używałem przyczepy. "Von 1000 bis 1500 Kilometer - Steigern Sie die Fahrleistung allmählich auf die H

Re: czemu masz wątpliwości?

.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine_runaway Elektroniczny ogranicznik obrotów, odcinający wtrysk paliwa, jest wtedy bezużyteczny, ponieważ silnik zasila się nie tym, co jest do niego wtryskiwane, a tym, co wchodzi zaworami dolotowymi. Jedyne możliwe opcje ratowania się to: - na niski bieg w manualu, auto ruszy i hamulcami zdławić; zaleta to oszczędzanie

Re: Salon Frankfurt 2011 | Przypudrowany Prius

mocnych - 30 min ruszania/stawania/ruszania/stawania i silnik spalinowy wchodzi na wyższe obroty, żeby doładować rozładowującą się baterię (zwłaszcza przy włączonej klimie). Wtedy spalanie rośnie i muszę oszczędnie obchodzić się z gazem, żeby nie doszło do 6-7 litrów na 100. Ale to przychodzi mi już łatwo

Re: "Nie ma decyzji prezydenta ...."

szybko spada. Jednak z uwagi na niewiadomą z punktu 2 nie mogę nic wnioskować o reakcji kapitana. Jeśli to był trzeci rodzaj wysokości, to można założyć próbę wykonania wznoszenia maszyny. Świadkowie mówili o silnikach tupolewa wkręcających się na wysokie obroty co by potwierdzało rzeczywistą próbę

To akurat zwiększa MOC nie Moment

Akurat wszelkie przeróbki obniżające opory dolotu lub wylotu zwiększają nie moment a moc silnika. Moment można minimalnie podnieść (ale spada moc przy wysokich obrotach silnika) przez zwiększenie słupa zasysanego powietrza. W "gażnikach" można było zastosować podkładkę (grubości rzędu

problem z rozruchem

pedale sprzegla wchodzi na wysokie obroty, tzn. przy np. obrotach okolo 1200 kiedy wciskam sprzeglo i zmieniam na wyzszy bieg obroty skacza nawet do 2500 by po chwili spasc do normalnego poziomu. Pomocy, pozdrawiam.

Odpowiadam po kolei

dobra, myślę wiedzą co robią, startujemy. Wchodzimy pięknie ostro do góry i po ja wiem, 5-6 minutach silniki schodzą na 20-30% obrotów. Nawet ludzie to zauważyli bo poderwali głowy. Wyrównaliśmy lot, wręcz zaczęło się lekkie opadanie. Za chwilę silniki znów ognia, w górę, i znów po 15 sek dupa. No to

Ludzie!

1.0 VVTi) po 5000km przebiegu zuzycie oleju jest niezauważalne. Ale to automat (więc niezbyt często wchodzi na wysokie obroty), w dodatku dość delikatnie jeżdżony. Pzdr Niknejm

Re: Orlen oszukuje na paliwach.

Jeżdżę tylko na VPower Raicing 99+ i w porównani silnik pracuje ciszej, łatwiej wchodzi na wysokie obroty i spalanie jest mniejsze gdzieś o 10%. Jest to jedyne paliwo z importu, VPower 95 produkowane jest na licencji w Płocku, dodają tylko dodatki Sheela.

Re: Renault Laguna 2.0 IDE

. Nie tak często przeciez wchodzisz na wysokie obroty. Accord w odróżnieniu od Lagi daje Ci tę możliwość 3. Co do diezli. Wydaje mi sie, że opinie o Lagunach popsuły głównie diesle /szczególnie 1,9/, a nie silniki benzynowe. 4. Co do gwarancji. Było tak,że Renault dawał 2lata jako producent. Dalsze

Re: Golf5 czy honda civic5D

> tylko 1,4 hondy ma 90 KM i lubi wysokie obroty a silnik 1,4 vw ma 75 KM i jest > mulowaty. Slyszales o 1.4 FSI 90PS?Osobiscie uwazam ze to tez kiszka do tego samochodu ale cos takiego istnieje. -- szymizalogowany: "mam lezace 150 000 PLN i chce je zainwestowac w gre wchodzi

Re: hamowanie

tej prędkości utrzymywać obroty nie szarpiące autem, powinnaś jechać na 2. biegu. Opiszę to po kolei, po swojemu: Jedziesz 60km/h. Zakładam, że na 4. biegu. Nie zdejmując nogi z gazu**, zredukuj do 3. W ten sposób efektywniej będziesz hamować silnikiem. W tym celu puść gaz całkowicie! W połowie

Biegi w Cinquecento 700??

spadną obroty silnika do poziomu 800-1000 obr/min i wtedy bieg wejdzie. Na wysokich obrotach nie da rady (dżwignia nie chce wejść na swoje miejsce:-( ). Dodam że zmiana biegów nie powoduje zgrzytów. Dodatkowe dziwne objawy to takie że, gdy przy rozpędzeniu auta na biegu (np 2) do wyższych obrotów po

Seicento 900, nie pracuje cylinder

Nietypowy objaw, po nocy lub dłuższym postoju (w ujemnej temperaturze), po zapaleniu, silnik wchodzi na wysokie obroty a po chwili, gdy obroty zaczynają spadać nie pracuje jeden (czasem dwa) cylindry. Czasami ten objaw występuje chwilę później, już w trakcie jazdy (auto szarpie, nie ma mocy

Dziś jeździłem Freightlinerem... :-)

się chyba moje wnioski nie spodobają, Otóż jeśli chodzi o plusy: - mocny silnik, fajne przyśpieszenie, dosłownie palić gumy by pewnie można (ale z włascicielem po lewej nie śmiałem). - dużo miejsca w kabinie - wygodny fotel No i to chyba tyle. Spostrzeżenia neutralne: - Jeździ się twardziej

Re: Suzuki SV 1000

-max już nie koniecznie, na długich prostych rzędówki są górą. Jednak kupując SV 650 masz zagwarantowaną dostawę adrenaliny i to bez konieczności wchodzenia na wysokie obroty. Co do spalania to mnie wychodziło od 5 do ok. 7,ale to pięć to tylko raz na trasie,jakoś nie potrafiłem na tym motocyklu jeździć

Prowokujesz albo trafiłeś na bzdury

o tej samej mocy > > > wolniej wchodzi na obroty (nawet dla małych obciążeń) > obniżają bezpieczeństwo aktywne : > > > duża masa silnika w porównaniu z silnikami benzynowymi o tej samej pojemności > skutkuje gorszymi osiągami (przyśpieszenie i prędkość maksymalna

Re: Dlugi i krotki skok tloka

śpi;) To było mniej więcej tak:"Silniki ze skokiem tłoka większym niż jego średnica osiągają większy moment obrotowy przy niższych obrotach, a silniki o skoku mniejszym niż średnica łatwiej wchodzą na wysokie i bardzo wysokie obroty, gdzi osiągają wysokie moce". Wniosek nasuwa się sam

Re: Fabka z silnikiem 1.2 to mały szatan.

Dokładnie tak, jak mówi Miki. Silnik typowy na miasto - czyli kopa nie ma specjalnego. Za to ładnie wchodzi na obroty już przy niskich zakresach. Właśnie taki typowo miejski. Dużo ruszań i mało jazdy na wysokich obrotach. Spalanie też nienajgorsze - moja w mieście 8 l., na trasie 5. Do kultury

Re: DOCIERANIE nowego auta...

Gość portalu: jacek napisał(a): > Te 10 tyś. napisałem tak orientacyjnie. Widzę to po moim Coupe. Sam musisz > wyczuć jak silnik wchodzi na obroty, jak się zbiera. Docieranie to nie tylko > sam silnik, należy to traktować jako całość. Auto najlepiej docierać na > długich trasach

Re: w sumie nic specjalnego...

książkach samochodowych ale wmoich stoi : "nie jezdzij ze stała predkoscia , najwiekszą zywotność silnika osiagniesz poprzez jazde w całym zakresie obrotów silnika , nie dopuszczaj do tego aby wskazówka obrotomierza wchodziła na pole oznaczone kolorem czerwonym , po dłuższej jezdzie z wysoką

Jak puszczac pedal sprzegla?

Maz mnie strofuje, ze puszczam pedal sprzegal za delikatnie. Wprawdzie podnosi to komfort jazdy ale podobno sciera sie tarcza sprzegla. Z drugiej strony nieobciazony silnik wchodzi bardzo latwo na wysokie obroty i trudno jest tak spasowac z obroty predkoscia by przy szybkim puszczaniu sprzegla

Re: Plany

No to fajnie, gratuluję :-) Widzę, że i Ciebie urzekła magia VTECa... To jest właśnie to - na wysokich obrotach silnik wchodzi w tryb 'sportowy' (ustawienia krzywek, czasów otwarcia i wzniosu zaworów itp. bliskie temu, co robią w autach do sportu, tylko w wyścigówkach silnik niemal nie ciągnie

Re: Co tak naprawdę myslicie o magnetyzerach.

Nie mnie specjalistom sprawdzać, jak działa i czy diała... Ja podnoszę te pytania i tyle... Nie potraficie, nie chcecie odpowiadać, proszę bardzo, ale nie denerwujcie się na mnie :D A ja nie chciałem, nie chcę i nie będę sobie instalował tego cuda, spalanie mnie ie interesuje, silnik w wysokie

Re: SV 650 vs. GSF600

600, który ze mną jeździ na przejażdżki musi utrzymywać wysokie obroty silnika żeby nadążyć za SV. Przy wyprzedzaniu samochodów w Bandicie trzeba zredukować ze dwa biegi, a w SV jeden lub wcale. SV jest lżejsza, lepiej przyspiesza i lepiej hamuje. W Bandicie przy około 5-6 tys. obrotów pojawiają

Re Re: Fabia Combi 1.2 HTP 12 V po 15.OOO km

nadjeżdża z przeciwka jest ryzykowne. W takiej sytuacji redukuję na 4 i wchodzę na wysokie obroty.

Re: jak to jest zimnymi silnikami

, zapinam pasy itp. > Dalej jednak juz nie jade 40 km na trzecim biegu, ale na drugim. Obroty > trzymaja sie wtedy na ok 2500 na min. Silnik wchodzi na robocza temperature dwa > > razy szybciej. > Aha. Do czasu rozgrzania silnika nie wlaczak ogrzewania. O ile dobrze pamiętam to masz

Re: Największe grzechy polskich kierowców

biegu (określenie: zdjąć nogę z gazu to złe uproszczenie, nie uwzględniające skrzyni biegów) i w efekcie silnik pracuje na wyższych obrotach, samochód spala więcej paliwa i emituje więcej spalin. Najgorsze są głupie przepisy, nie uwzględniające np. dwujezdniówek w obszarze "

Re: Nowa Corolla

Byłem w niedzielę na dniach otwartych i jechałem taką Corolką 1.6. Silnik cichutki - jak wsiadłem, to myślałem, że jeszcze nie włączony. Trzeba go mocno kręcić, ale na obroty wchodzi łatwo. Maksymalny moment jest przy 5600 obrotach, a maksymalna moc przy 6000. Co kto lubi. Plastiki w środku nie

Re: 25 listopada: Światowy Dzień bez Futra

Oczywiście, że niewolników należy traktować łagodnie, nie bądź głupi (albo nie bądź prowokatorem). Uważasz, że np. samochód należy zajeżdżać do zniszczenia silnika, jeździć bez oleju, nie uzupełniać płynów eksploatacyjnych, palić gumy, wchodzić na zbyt wysokie obroty itp., czy jeździć spokojnie

Wszystko pięknie, ALE.. ten koncept jest bez sensu

Z przyczyn oczywistych nie jeździłem v8 tdi, ale na youtube jest cała masa filmików jak ludzie rozpędzają takie auta. "Sportu" to w tym nie ma. Za to wrażenia z benzynowych v8, v10, v12 są niesamowite, gdy silnik wchodzi na obroty (których ten diesel nigdy nie zobaczy). 4. Osiągi Znowu

Re: Dyzel czy benzyna? A po co turbina w benzynie

nie krecilem/krece ich do oporu na zimnym, ale jak strzaleczka dojdzie do polowy, to czasami nie ma zmiluj. Szczegolnie ostro dostawala bezynka ze wzgledu na wspaniale wchodzenie na wysokie obroty. Moze sprezarka sie rozpadla bo sporo hamuje silnikiem, ale nie jest zasada pracowanie na 7 tys

Re: Co tak naprawdę myslicie o magnetyzerach.

wysokie obroty wchodzi dobrze, a i tak nie będę go uzywał dłużej niż 3-4 lata... pozdro -- A sru, właściwie po co mi normalność?? :D

Re: Opel Astra II 1.6 16v olej

Mam już trzeciego opla i każdy miał to samo:( Vectra z silnikiem 1,6 16v, brała, astra brała i vectra 2,0 16v, którą jeżdzę od 5 lat bierze. Kupując olej na wymianę kupuję drugie opakowanie (4l)na dolewki i od wymiany do wymiany wchodzi drugie opakowanie:(. Dlatego przeszedłedm z Mobil1 0w40

Re: Paliwo V-Power

Ja też tankuję V-Power 95, ale to raczej ze wzgledu na to, że ostatnio były kłopoty z jakościa paliw. Tankowałem też 99+, różnica jest subtelna, może rzeczywiście silnik wchodzi lepiej na wysokie obroty przy szybkim naciśnięciu gazu do oporu i równomierniej pracuje, ale trudno mówić o przyroście

Re: Wybór 140 KM

większą energię zdolną wykonać pracą ale fizycznym hamulcem dla diesla są właśnie prędkości obrotowe jak już jakiś osiągnie 5 tys. to prawie cud a i tak jest to dla niego szkodliwe bo obniża trwałość. Silnik niskoprężny może wchodzić na obroty więc jakby słabeusz biegał z wiaderkiem wody i jak będzie

Re: Peugeot Partner Tepee - test

nie wchodzić na granicy uślizgu opon bo tył lubi się przemieścić na nierównościach, rezonans silnika na niskich obrotach co wskazuje że jednak jest za mały do tego samochodu. Ogólnie jestem zadowolony z tego zakupu.

Silnik krótkoskokowy

Silnik krótkoskokowySilnikiem krótkoskokowym nazywamy silnik spalinowy w którym skok tłoka jest mniejszy niż 0,9 średnicy cylindra. (S/D<0,9) Silniki krótkoskokowe są najczęściej silnikami o zapłonie iskrowym, najczęściej mają wysokie obroty pracy. Mają następujące zalety: większa średnica

Silnik średnioprężny

Silnik średnioprężny (znany też pod nazwą silnik o zapłonie żarowym, rzadziej "silnik żarowy") ? silnik spalinowy, konstrukcyjnie historyczny, w którym zapłon paliwa następuje w nagrzanej, niechłodzonej gruszce żarowej. Obecnie w silnikach Diesla zapłon inicjowany jest przez wysokie ciśnienie

Silnik wodzikowy

tam, gdzie: Duża wysokość i masa silnika nie jest istotną przeszkodą Gdzie jest wymagana duża trwałość silnika (bardzo duże przebiegi międzynaprawcze) Nie są wymagane wysokie obroty silnika Występuje wysokie Pe Praktycznie ogranicza się to do napędu statków handlowych, dużych promów, masowców. Zwykle

S-21 (silnik)

suchego silnika 195 kg 195 kg 188 kg 232 kg Zalety Wysoka trwałość Nieskomplikowana obsługa i naprawa dobra elastyczność Wady niespełnianie aktualnych norm czystości spalin aktualnie niska sprawność (wysokie spalanie) z uwagi na niski stopień sprężania Z tego też względu silnik stopniowo wychodzi

Silnik lotniczy tłokowy

silnikapoza silnikami gwiazdowymi dobre wyrównoważenie mają silniki rzędowe, widlaste i silniki płaskie mające co najmniej 6 wykorbień. W lekkich konstrukcjach dopuszcza się 4 wykorbienia. Dość znaczne wysilenie – co uzyskuje się poprzez wysokie obroty pracy, wysokie Pe – co z kolei wymusza użycie

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.