silnik dpf

msob

Usportowiona Ibiza z nowym dieslem

Usportowiona Ibiza z nowym dieslem

Pod maskę Seata Ibizy FR trafił silnik 2.0 TDI o mocy 143 KM z filtrem cząstek stałych DPF. Dzięki temu Ibiza zyskała miano najmocniejszego auta z silnikiem wysokoprężnym w segmencie

Jaguar XE Ingenium | Najoszczędniejszy Jaguar w historii

Jaguar XE z nowym silnikiem serii Ingenium ma być nie tylko najoszczędniejszym modelem marki, zostawi w pokonanym polu m.in. Golfa BlueMotion

Skoda Octavia Combi teraz z napędem 4x4

W polskich salonach Skody można już zamawiać nową Octavię Combi z napędem na cztery koła. Ceny auta startują od 92 700 zł

Skoda Superb bardziej Family

Skoda Superb bardziej Family

bagażnika.W standardzie dostępne są również 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Trifid. Model dodatkowo został wyposażony w tapicerkę Crystal (w kolorze czarnym lub niebieskim).Topowa Skoda dostępna jest z pięcioma silnikami do wyboru: 1.4 TSI 125 KM, 1.6 TDI CR DPF 105 KM, 2.0 TDI CR DPF 140 KM, 2.0 TDI

Nowa Ibiza się ceni

Nowa Ibiza się ceni

Nowa IbizaCeny zaczynają się od 36 990 zł.Nowy Seat Ibiza dojechał do polskich salonów. Można wybierać spośród pięciu silników w sześciu wersjach mocy.Nowy Seat Ibiza dojechał do polskich salonów. Można wybierać spośród pięciu silników w sześciu wersjach mocy.O najnowszej Ibizie pisaliśmy

Opel Astra GTC z nowym mocniejszym silnikiem

Opel Astra GTC z nowym mocniejszym silnikiem

Opel Astra OPC - test | Pierwsza jazda Silnik ten, zapewniający lepsze osiągi i wyższy moment obrotowy przy mniejszej pojemności skokowej, zastępuje starszą jednostkę napędową 1.7 CDTI. Astra GTC z nowym silnikiem będzie dostępna w sprzedaży w cenie od 85 750 zł (sugerowana cena detaliczna z

Nowy Golf kombi już w salonach

Nowy Golf kombi już w salonach

2,0 TDI-CR DPF 6 bieg. Highline 103/140 90 340 2,0 TDI-CR DPF DSG -6 stop. Highline 103/140 98 640 DPF - filtr cząstek stałych **) Silniki: 1,2 TSI 105KM, 1,6 TDI 90KM i 1,6 TDI 105KM 4MOTION dostępne będą w terminie późniejszym  Kombinacje

Fabia Scout i Sportline już w sprzedaży

Fabia Scout i Sportline już w sprzedaży

przeciwmgielne, przyciemniane szyby Sunset, osłony progowe oraz relingi dachowe. Fabia Scout dostępna jest w dwóch wersjach nadwozia (hatchback i kombi). Można ją zamawiać z silnikami benzynowymi - 1,4 16V (85KM); 1,2 TSI (85KM); 1,2 TSI (105KM); 1,2 TSI (105KM) z DSG lub jednostkami diesla - 1,6 TDI CR DPF(75KM

Nowsze silniki dla Skody

Nowsze silniki dla Skody

DPF o mocy 140 KM montowany w Yeti będzie mógł odtąd być wyposażony opcjonalnie w skrzynię DSG. Oprócz tego, producent przygotował kolejną generację silnika 2.0 TDI CR DPF o mocy 170 KM, który będzie oferowany z przekładnią manualną i napędem na cztery koła.Skoda Superb w obydwu wersjach nadwoziowych

Golf VI - znamy ceny

Golf VI - znamy ceny

wprowadzenia do oferty dostępny jest promocyjny pakiet wyposażenia. Zmniejszyły się także różnice cenowe pomiędzy wersjami, np. dopłata do Comfortline w przypadku nowego Golfa zmalała z 5.600 zł do 1.800 zł.Golf Comfortline szóstej generacji z silnikiem 1.4 TSI o mocy 160 KM ze skrzynią DSG, jest tańszy od

Nowe diesle w Fordzie Kuga

Nowe diesle w Fordzie Kuga

także mocniejszego diesla o mocy 163 KM. Także ten silnik moży być łączony ze skrzynią manualną (118 400 zł) lub z Powershiftem (127 400 zł). Oba silniki wyposażone są w filtry cząstek stałych (DPF) i spełniają normę czystości spalin Euro 5. Marcin Lewandowski ZOBACZ TAKŻE:Debiut nowego Forda

Filtr DPF - kosztowna ekologia

Filtr DPF - kosztowna ekologia

scenariusz na polskich parkingach będzie się zapewne pojawiał coraz częściej. Filtr cząstek stałych (sadzy) w silnikach wysokoprężnych, zwany w skrócie DPF, to łakomy kąsek dla złodziei. Jego wymiana w autoryzowanych stacjach obsługi kosztuje kilka tysięcy złotych, a w pewnych warunkach wstawienie nowego

Skoda Yeti w wersji "na bogato"

Skoda Yeti w wersji "na bogato"

"Laurin & Klement" ? Te modele kupisz znacznie taniej Model Yeti "Laurin & Klement" dostępny jest ze wszystkimi silnikami z wyjątkiem 1.2 TSI (105 KM) oraz 1.6 TDI CR DPF (105 KM) GreenLine. Samochód występuje również z dwusprzęgłową, automatyczną przekładnią DSG. Na liście

Wypasiony Superb już w polskich salonach

Wypasiony Superb już w polskich salonach

oznaczonych logo Laurin&Klement oraz tapicerką z wysokiej jakości skóry. Dodatkowo można wybrać wersję z drewnianymi wstawkami w desce rozdzielczej.W polskich salonach Superb Laurin&Klement dostępny jest z dwoma silnikami benzynowymi: 2.0 TSI/200 KM i 3.6 FSI/260 KM albo najmocniejszą jednostką diesla: 2.0

VW Cross Polo od 53 390 zł

VW Cross Polo od 53 390 zł

oraz 17-calowe, pięcioramienne felgi aluminiowe.W Polsce auto dostępne z silnikami o mocy od 85 KM do 105 KM. Do wyboru są dwie jednostki benzynowe i dwie TDI z systemem wtrysku bezpośredniego common rail. Trzy z czterech silników są dostępne z dwusprzęgłową, 7-stopniową skrzynią biegów

Skoda Superb na wypasie

Skoda Superb na wypasie

Wszystko o Skodach: dane techniczne, ceny, opinieDopłata do automatycznej przekładni DSG oraz napędu na wszystkie koła wynosi 19 000 zł w stosunku do standardowej wersji silnika 2.0 TDI CR DPF 140 KM.Superb wyposażony w 140-konne TDI skrzynię DSG i napęd 4x4, w wersji nadwozia sedan, emituje

Prześwietlamy ceny | Audi

Prześwietlamy ceny | Audi

TT. W poniższych tabelach znajdziecie szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych modeli, które znalazły się w naszym zestawieniu.Najtańsze wersje wyposażenia: Model Audi Silnik/Rodzaj napędu Moc Skrzynia biegów Cena (zł) A1 1.2 TFSI 86 KM 5-biegowa, manualna 67 500 A3 Sportback 1.2 TFSI

Superb i Yeti jak gorące bułeczki

Superb i Yeti jak gorące bułeczki

Od debiutu w 2008 roku sprzedaż drugiej generacji Superba systematycznie rośnie. W samym listopadzie br. topowy model Skody wybrało 370 nabywców. Rekordy popularności bije wersja auta wyposażona w jednostkę 2.0 TDI CR DPF o mocy 170 KM. W skali roku, niemal 60% osób kupujących nowego Superba

Olej, czyli najważniejsza część w aucie | Poradnik

Olej, czyli najważniejsza część w aucie | Poradnik

stałych. Jeszcze inni producenci, np. Mazda, kładą największy nacisk na możliwie niską ilość SAPS (popioły siarczanowe, siarka, fosfor), przez co olej maksymalnie wydłuża żywotność filtrów DPF. Podsumowując: różnice w konstrukcjach silników, osprzęcie i oprogramowaniu wymagają środków smarnych o ściśle

Odświeżona Fabia i Roomster

Odświeżona Fabia i Roomster

DSG zużywa średnio 5,3 litra /100 km.Moc 1.6-litrowego turbodoładowanego silnika diesla waha się od 90 do 105 KM. Wszystkie motory wyposażone są w filtr cząsteczek stałych DPF. Jedną z najważniejszych zmian jest zastosowanie technologii Common Rail. Dzięki niej, silniki są cichsze, a poziom emisji CO2

Kto zapłaci za Euro 5?

Kto zapłaci za Euro 5?

przez Francuzów FAP. Podobnie jest u Forda. Mondeo oferowane jest już prawie wyłącznie z czystymi dieslami (DPF). Wyjątkiem jest wersja z silnikiem 1.8 125 KM. Mniejsze modele tych firm nadal oferowane są z silnikami bez filtra.Czy warto zatem już teraz biec po taniego diesla? Niekoniecznie. To, co nie

Skoda Fabia | Karta wozu

Skoda Fabia | Karta wozu

-4500 224 7,3 (!) 6,4 Silniki wysokoprężne 1.2 TDI CR DPF 1199 75/4200 180/2000 172 14,2 3,4(!) 1.6 TDI CR DPF 1598 75/4000 195/1500-2500 166 14,1 4,2(!) 1.6 TDI CR DPF 1598 90/4200 230/1500-2500 176 12,6 4,2(!) 1.6 TDI CR DPF 1598 105/4400 250/1500-2500 188 10,9 4,2(!)  Kolor

Volkswagen Passat | Karta wozu

Volkswagen Passat | Karta wozu

238 7,6(!) 7,2 Silniki Wysoko- Prężne 1.6 TDI CR DPF 1598 105/4400 250/1500-2500 195 12,2 4,3 2.0 TDI CR DPF 1968 140/4200 320/1750-2500 211 9,8 4,6(!) 2.0 TDI CR DPF 1968 170/4200 350/1750-2500 227 8,6 4,6(!) Kolor czerwony

Volkswageny do serwisów!

Passata B6 z silnikiem 2.0 TDI. Wykryto w nich wadę czujnika ciśnienia, zamontowanego przy filtrze cząstek stałych (DPF). Może powodować on nieuzasadnione zapalenie się lampki kontrolnej filtra na desce rozdzielczej. Akcja naprawcza dotyczy egzemplarzy, które zjeżdżały z taśmy między marcem 2008 a marcem

Opel Astra ecoFLEX Start/Stop

o zmiennej geometrii łopatek. Dodatkowo na układzie wydechowym jest standardowo montowany filtr cząstek stałych (DPF). Silnik 1.3 CDTI ecoFlex został w Astrze zastosowany z 5-stopniową mechaniczną skrzynią biegów, która została zoptymalizowana pod kątem obniżenia zużycia paliwa. Astra 1.3 CDTI

Nowy silnik z Polski

W Polsce działają dwa zakłady produkcyjne Toyoty: Toyota Motor Industries Poland (TMIP) i Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) w Wałbrzychu. TMIP działa od marca 2005 i produkuje silniki wysokoprężne o pojemności skokowej 2,0 i 2,2 litra. TMMP wytwarza obecnie skrzynie przekładniowe i silniki

Ford Focus C-Max (2003 - 2010) - opinie Moto.pl

wielu użytkowników zbyt wygórowane.Testy samochodów używanychHistoria modelu2003 - premiera modelu, nadwozie jednobryłowe 5d, silniki benzynowe 1.6 (100 KM), 1.8 (120 KM), turbodiesle 1.6 TDCi (109 KM), 2.0 TDCi (136 KM) 2004 - silniki benzynowe 1.6 (115 KM), 1.8 (125 KM) i 2.0 (145 KM) 2005 - silnik

Fiat najoszczędniejszy. Zdaniem ADAC

pojemność silnika)- Saab 9-3 SportCombi 2.0t Biopower Vector - 279 km (bioetanol)- Land Rover Discovery 3.0 TDV6 SE automat DPF - 239 km (diesel)- Corvette C6 Coupe - 181 km (największa pojemność silnika)- BMW ActiveHybrid X6 - 171 km (benzyna super)W teście zastosowano następujące ceny paliw za jeden litr

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

automatyczną skrzynią biegów Activematic, która zastąpiła 4-biegowy automat. Kolejny krok to modernizacja silników wysokoprężnych, uzbrojonych od teraz w nieszczęsny filtr cząstek stałych (DPF) oraz 6-stopniowe przekładnie mechaniczne. Mocniejszy turbodiesel zaczął generować 143 zamiast 136 KM.Pod koniec 2005

Opel Meriva (2003-2010) - opinie Moto.pl

za klasyczne auto tego segmentu, zyskując znacznie lepszy komfort jazdy i wyraźnie wyższą funkcjonalność. Przy zakupie Merivy warto interesować się egzemplarzami jak najnowszymi, bowiem są lepiej wykonane i bardziej dopracowane technicznie.Historia modelu2003 - premiera modelu, silniki benzynowe 1.6

Volkswagen Passat Alltrack - test | Pierwsza jazda

dwusprzęgłowej nie wspominając). Najtańsza wersja Outbacka to wydatek ok. 147 tys. zł. Za 167 tys. można kupić Audi A4 Allroad z dwulitrowym silnikiem Diesla o mocy 177 KM. Audi wprowadza nas jednak w segment premium.Zastanawiacie się, czy inżynierowie z Wolfsburga wstydzą się może nowej odmiany Passata? Nic

Bezdymna Ibiza

powietrza, dzięki czemu ruch elementów mechanicznych pojazdu wymaga mniejszego nakładu energii, co z kolei oznacza mniejsze zużycie paliwa i mniej spalin. Własności aerodynamiczne poprawia także mniejsza szerokość pojazdu.Filtr DPF montowany standardowo w Ibizie Ecomotive oczyszcza spaliny silnika Diesla z

Top 6 - najpierw w sporcie, potem u Kowalskiego

tory w 1981 roku (bolid F1 o mało pociągającej nazwie MP4/1), a na drogi w 1992 roku (McLaren F1).ZOBACZ TAKŻE:Filtr DPF - kosztowna ekologiaJeśli silnik ma dawać z siebie jak najwięcej, trzeba zadbać o jego doping. Przy niskich obrotach świetnie spisuje się kompresor, a przy wyższych obrotach lepsza

Tanio, czyli drogo - współczesne diesle

znaczące przebiegi. By w portfelu zostawały konkretne pieniądze kierowcy diesli, zwanych potocznie "ropniakami", "rechotami" albo "gruźlikami" musieli pogodzić się z głośną pracą wysokoprężnych silników, nieprzyjemnymi wibracjami i dymieniem, a często również z porannymi

SCR - nowa era czystych diesli

W ostatnich latach silnik diesla przechodzi kolejne rewolucje. Z głośnego i powolnego dzięki turbodoładowaniu i wtryskowi bezpośredniemu stał się wymarzonym źródłem napędu na długie trasy. Ale co z ekologią? Kilka lat temu producenci zaczęli stosować filtry DPF, wychwytującej

Skoda Octavia RS i Scout z kratką

. Kratka może być zamontowana w nadwoziu liftback lub kombi. Do wyboru są także obie dwulitrowe jednostki napędowe, 200-konny silnik benzynowy TFSI i 170-konny diesel TDI z systemem Common Rail, obie łączone z 6-biegową skrzynią ręczną , lub dwusprzęgłową DSG.Także uterenowiona Octavia Scout może służyć

Mitsubishi Concept-RA

silników Diesla) i NTC (do pochłaniania tlenków azotu NOx) oraz filtr cząstek stałych (DPF). Nowy silnik Diesla zapewni świetne osiągi (wg symulacji - przyspieszenie 0-100 km/h to 7 sekund) przy dużej oszczędności paliwa: 6,3 l./100 km (miasto), 4,6 l./km (autostrada), 5,5 l./km (cykl mieszany).Czy Concept

Awaryjny rozruch

odpowiedniej kondycji by podołać oporom, jakie pokonuje rozrusznik w momencie rozruchu zmrożonego silnika. Sam przygotuj samochód na zimęJakże często zdarza się, że słaba bateria nie została zdiagnozowana przed zimą, nie wymieniono jej na nową albo pozostawiono niedoładowaną. Bolesną prawdę o jej stanie obnaży

Ford Focus II (2004-2010) - opinie Moto.pl

podrzędnym, słabo wyposażonym warsztacie. Focus II ma skomplikowane zawieszenie tylne i zaawansowane technologicznie silniki. To konstrukcja, którą muszą zajmować się dobrzy fachowcy, choć niekoniecznie z autoryzowanej stacji obsługi.Historia modelu2004 - premiera modelu II-gen., nadwozie hatchback 3d i 5d

Mazda 3 (2003-2009) - opinie Moto.pl

paliwa na poziomie 5 litrów oleju napędowego na "setkę".Wariant MZR-CD otrzymał japoński silnik RF, rozwijany od ponad dwóch dekad. Ten sam motor trafiał również między przednie koła "piątki" i "szóstki". Standardowo montowany filtr cząstek stałych (DPF) zasadniczo

Tajemnicze skrótowce cz. I

układu rozrządu w górnozaworowym silniku czterosuwowym oznaczająca, że w głowicy silnika znajdują się dwa wałki rozrządu DPF (Diesel Particular Filter) - filtr cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych DRM (Downshift Rev Matching) - system wspomagający redukcję biegu (Nissan) DSA (Dual Stage Airbag

Dwa oblicza elektroniki

wnętrza. Co ważniejsze - nadzoruje pracę silnika i systemów wspomagających pracę podwozia. Dzięki elektronice można zoptymalizować zużycie paliwa i zapewnić odpowiednią sprawność takim udogodnieniom jak ABS czy ESP. Nie sposób wymienić jednym tchem wszystkich dobrodziejstw, jakie dają samochodziarzom

Mazda 6 2.2 MZR-CD Sport - test | Za kierownicą

bezpośredni i 16-zaworową głowicę, w 2002 common rail, a w 2005 roku filtr DPF. W najnowszym wydaniu, rozwiercony do pojemności 2184 ccm, osiąga 185 koni i 400 Nm. W szranki staje m.in. z podobnym motorem 2.2 TDCi/HDI o mocy 175 koni stosowanym w Fordach i Citroenach, 177-konnym D-Catem Toyoty oraz 2-litrowym

Seat Ibiza - Pocztówka z Ibizy

przyszłym roku ofertę wzbogacą dwa dodatkowe turbodiesle: 80-konne 1.4 oraz 90-konna wersja silnika 1.9 - oba z filtrem cząstek stałych (DPF). Amatorzy mocnych wrażeń w Ibizie będą musieli poczekać na wersje FR oraz Cupra, które pojawią się w przyszłym roku. Przynajmniej jedno z tych aut napędzane będzie

Ford Focus II

nowe silniki benzynowe spełniają normy emisji spalin Euro IV, a jednostki wysokoprężne mogą spełnić te standardy po doposażeniu w filtr cząstek stałych DPF. Jedyna wadaNadwozie nowego Focusa urosło w porównaniu z poprzednikiem. Rozstaw osi zwiększył się o 2,5 cm, a długość

A ten silnik/auto powinno miec DPF?

Moze nie ma i dlatego kopci? -- Pozdrawiam, G. hideipvpn.pl - ukryj swoje IP (mozesz zmienic na adres z USA, UK, Niemiec). Odblokuj Netflix, Hulu, BBC. Teraz także SmartDNS!

Re: nie zrozumiałeś

A jak jest z ta homologacja? Czesc samochodow ma dpf/fap czesc nie. Mowa oczywiscie o tym samym silniku. W dowodzie rej nie ma wpisu o filtrze.

Re: DPF w praktyce

to buczenie słychać za każdym razem kiedy silnik/wydech sie zagrzeje? W takim razie to albo nie wypalanie (na to wskazuje nieruchomy wentylator chłodnicy; przy ciepłym silniku EGR lubi sobie pobuczeć - odłącz od niego wtyczkę i wężyk podciśnienia i sprawdź czy buczenie zniknie; nic się nie stanie

Re: Chłodzenie turbiny - prosty test

filtra dpf. Natomiast nie trzeba kończyć specjalnych szkół by wiedzieć, że siła jaką musimy przyłożyć do napędu turbiny rośnie wykładniczo (charakterystyka wentylatorowa). Teraz co z tego wynika? Ano to, że jak zmniejszymy siłę przykładaną do napędu turbiny (czyli silnik na biegu jałowym) to jej obroty

Re: zakup samochodu

lub 100KM może z LPG? argumenty? 1. mały cichy prosty 4 cylindrowy silnik bez turbo i trwały 2. co prawda pali 7-8 litrów benzyny ale LPG spali 8-9 więc tania jazda pewna 3. silnik nie posiada drogich w naprawie części jak u Diesla: dwumasa,turbo, drogie pompowtryski,DPF

Czysta spekulacja.

Nie zajmuje sie zjawiskami termodynamicznymi i efektywnoscia wykorzystania paliw w silnikach, ale ... Uklad wtryskowy, EGR, sondy pomiarowe, czujniki, DPF, katalizator sa glownymi modulami modelu regulacji ukladu zasilania silnika. Model + rzeczywiste badania decyduja o przyjetych procedurach

Re: Downsizing ...

> Ależ panikuje. Poczytaj tyrady misiaczka (jeśli go jeszcze nie zbanowałeś) na t > emat wtrysków, turbin, DPF-ów i kół dwumasowych. Misiaczek to wprawdzie debil, > ale nie on jeden głosi podobne tezy. Ale to chyba nie efekt downsizingu? Zwłaszcza DPF-y. Powtórzę się: Modyfikujemy

Re: nie zrozumiałeś

jeepwdyzlu napisał: > Kosztuje €900 i zajmuje 2 dni. > --------- > W Polsce kosztuje 800-1500 zł i zajmuje 1,5 godziny Dobrze. Tu robocizna jest droższa. Ale poza tym: w tym konkretnym silniku DPF jest tak umieszczony, że usunięcie go, a następnie umieszczenie stosownej rury w to

Re: Kia Carens III - ma filtr DPF czy nie ma?

Silniki KIA/Hyundai 2,0 CRDi z 2007 roku miały już montowany filtr DPF. Natomiast nie miały go jeszcze silniki 1,6 CRDi. Jeśli masz 2,0 to jest dużo bardziej prawdopodobne, że silnik miał już ten filtr. W prosty sposób możesz się upewnić : - w oryginalnej instrukcji lub książce serwisowej jest

W zadnym aucie nie ma kontrolki wypalania?

Moge sie mylic bo diesle mnie ostatnio nie interesowaly, ale zdaje sie, w nowszych autach (ktorych?) sa kontrolki informujace o wypalaniu DPF wlasnie po to, by nie wylaczyc silnika w trakacie + zdaje sie obroty ida w gore w czasie tego cyklu (jesli auto stoi na wolnych)? Moge sie mylic, ale chyba

Re: nie zrozumiałeś

who_cares napisał: > Ale jest w karcie pojazdu. Po numerze homologacji można sprawdzić którą normę E > uro spełnia silnik. No można, but who cares? Jeszcze raz, bo ten upał wam naprawdę szkodzi. Postaram się unikać zdań złożonych. Nie chodzi o to, żeby wycinać DPF. Chodzi o to, żeby go NIE

DPF w praktyce

wymogi homologacji, ekologia oraz co by nie było miłe uczucie jak diesel nie kopci i rury z tyłu czyste. Reasumując - zaskakujące dla mnie jest to, że dilerzy i producenci dają tak mało informacji - zero wskazówek w kwestii eksploatacji auta z takim silnikiem z filtrem dpf. W zasadzie jeżeli nic o tym

Re: To jest bardzo proste

w mojej prostej benzynówce nie muszę zwracać uwagi żeby w zimie partafina się nie wytrąciła, żebysię DPF nie zapchał i nie muszę czekać 30 sekund przed wyłączeniem silnika po ostrej jeździe żeby turbina ostygła bo nie mam ani jednego ani drugiego:) Jeśli chcę to jadę 5 km, 2 km, 500 metrów i gaszę

wycinanie DPF jest passé

.6 TDI od VAG. Tak się składa, że mam na stanie taki silnik w Polo, więc jestem zainteresowany. Proponują skok mocy z 90 do 142 KM i momentu z 230 do 312 Nm. I ten człowiek powiedział mi coś ciekawego. Że wycinanie DPF to czasochłonne zawracanie głowy. Kosztuje €900 i zajmuje 2 dni. O wiele

Re: jaki olej do diesla

do silników z dpf/FAP i inny typ jest do filtrów suchych inny do mokrych. Scenica eksploatowałem na elfie 14 lat i do dziś bzyka jak pszczółka. Obecnie od roku używam Shella bo po zakupie nowszego auta zawsze wymieniam olej i akurat Shella Helix Ultra Extra udało mi się korzystnie kupić - silnik

Re: Czysta spekulacja.

nazimno napisał: > Uklad wtryskowy, EGR, sondy pomiarowe, czujniki, DPF, katalizator sa glownymi > modulami > modelu regulacji ukladu zasilania silnika. > > Model + rzeczywiste badania decyduja o przyjetych procedurach regulcji. > > Robi sie to w cholernie drogich

Re: Kia Carens III - ma filtr DPF czy nie ma?

No tak, moja wina, nie uscislilam JAKA kontrolka sie zaswiecila. Swieci sie symbol silnika, z napisem check i wg instrukcji Kii moze to byc problem z silnikiem lub filtrem dpf JESLI takowy posiada. Stad sie wlasnie wzial caly watek - ja nie wiem czy posiada i nie wiem jak to sprawdzic. Zgodnie z

Re: 1.6 tdi skoda - szybkie pytanie do znających

ian_curtis napisał: > > Witam, > > Bohater: Skodzina 1.6 tdi 105km z DPF, auto użytkowane głównie w trasie rok 201 > 1 prawie 140 tyś km. > > Problem: W czasie jazdy zaczyna migać kontrolka świec żarowych i silnik traci m > oc. Byłem w ASO Skody auto sprawdzone

Re: Czy diesel się opłaca?

ostatnio sasiad i kolega kupił forda mondeo kombi 2008 rok z silnikiem diesla ,dał cos powyżej 30 tys i juz wymienił układ wtryskowy, koszt 6 tys (nie w aso) mówił ze czeka go jeszcze dwumasa, koszt powyżej 3 tys tak (mu powiedzieli w warsztacie , klnie jak szewc ,dobrze ze ten model nie ma

Re: Downsizing ...

> Ale to chyba nie efekt downsizingu? Zwłaszcza DPF-y. Ale napisałeś: "Teraz diesle mają common rail, czyli jednak różnią się bardziej niż tylko turbiną i też nikt specjalnie nie panikuje." Tu nie ma słowa o downsizingu, do którego wtrysk common-rail jest całkowicie ortogonalny. >

Re: DPF w praktyce

wentylator jest na wlocie powietrza do komory silnika i kiedy pracuje to go nie słychać nawet przy otwartej masce co sprawdziłem w upalny dzień a te odgłosy słyszę pod nogami pasażera. Mniej więcej tam ten właśnie filtr dpf jest Jak wciskam łeb pod maskę to znów coś słychać w okolicy podszybia po stronie

Re: Nie wiem czy się chwalić ......

dr.verte napisał: > honda to zawsze dobry kierunek > ale ten silnik nie wiem czy dobrze pamietam ale jakos niefajnie mi sie kojarzy > z oplem chyba nie mial dobrej opinii 1,7 opla to silnik isuzu, teściu ma go pod maską (bo zależało mu żeby nie mieć DPF, a 1,9 fiatowskie w tych

Re: Downsizing ...

Juz ci odpowiedziano wiec sie powrorze. Dodanie turbo to nie downsizing. Tworzenie nowego silnika o pojemnosci 1l z 3 cylindrami i moca taka jak atmosferyczny R4 1.6 to downsizing. A przy dieslach nie ma paniki? Nie zarruj. Dwumasa, turbina, fap/dpf.

1.6 tdi skoda - szybkie pytanie do znających temat

Witam, Bohater: Skodzina 1.6 tdi 105km z DPF, auto użytkowane głównie w trasie rok 2011 prawie 140 tyś km. Problem: W czasie jazdy zaczyna migać kontrolka świec żarowych i silnik traci moc. Byłem w ASO Skody auto sprawdzone podpięte pod komputer diagnoza (wszystko OK !!!) . Oczywiście problem

Re: Kia Carens III - ma filtr DPF czy nie ma?

moczypyszczek napisała: > No to juz wszystko wiadomo :) > > DPF jest ale to nie on byl powodem swiecenia kontrolki, tylko air flow meter (p > rzeplywomierz chyba, tak?) W sumie to wystarczyło zajrzeć pod auto filtr dpf jest dosyć duży łatwo go zauważyć:) > Swoja droga to zabawne

Re: abstrahując od pyskówek wyzej

Zrobić z 90, ponad 140 koni, albo ten silnik jest wybitnie stłumiony albo długo na programie nie pojeździ. Podobny myk jest z Insignią i Alfą 159, z 2 litrowym, 130/140 konnym dieslem od FIAT'a, który ponoć bez problemu znosi ponad 200 koni i 400 Nm. Ten sam diesel jest wkładany jeszcze do Astry

łaj? diesel vs. benzyna

zna sie ktos na lotnictwie? dlaczego w prawie wszystkich konstrukcjach typu ultralight i małych samolotach jednosilnikowych używa sie silników benzynowych? podczas gdy na pierwszy rzut oka taki diesel w małej awionetce powiększyłby zasięg i zmniejszył znacząco koszty (pamietajcie że tam nie byłoby

Re: bajkopisarze nie umarli

do silnika =============================== misiaczek1281 napisał: a kopciuch nadal zimny Kopciuch to jest bez dpf z moich rur nic nie kopci i grzeje się tak samo szybko jak nie szybciej niż poprzedni benzynowy - obydwa mają po 6 litrów oleju w obiegu nie szklaneczkę jak Twój

Re: mitsubushi lancer vs volvo s40

Lancer jak sadze diesel jeszcze 2.0? To srednio udany silnik VW 2.0 TDI PD na pompowtryskach... Ten w Lancerze i Outlanderze i tak byl juz z tych nieco poprawionych wersji... przynajmniej glowice nie padaly jak muchy, no ale opinie i tak ma srednia... W dwoch serwisach ASO z ktorymi mialem do

Re: PB,ON czy LPG?

- takie są fakty: > > 1. niska kultura pracy - słynne kle kle Póki zimny i to nie zawsze po rozpędzeniu do konkretnej prędkości sytuacja się odwraca w dieslu cicho a wolnossąca benzyna wyje. Ja wolę jednak komfort przy prędkości niż na biegu jałowym, btw radio /cd gra i nie słyszę silnika wcale

Re: Diesle 2.0 lub większe bez FAP/DPF

Cześć. Też się rozglądam za dieselem z rocznika 2009/2010 bez filtra cz. i już miałem się poddać gdy natrafiłem na jedno z ogłoszeń: "mondeo mkIV 1.8 TDCI 125KM fabrycznie bez DPF 2010". Wersja silników ECOnetic. Jest kilka nawet na allegro. Jeśli upierasz się na 2.0 i większe to raczej

Diesle 2.0 lub większe bez FAP/DPF

Czy są jeszcze produkowane nowe samochody (najlepiej z segmentu C lub D) z silnikami diesla o pojemności 2.0 lub większej bez filtra cząstek stałych (FAP/DPF)? Ewentualnie czy były produkowane 3-4 lata temu? Można kupić coś z rocznika ok. 2010 bez tych wynalazków? Wiem, że były produkowane bez

Re: Czy diesel nadal "lubi" niskie obroty?

galtomone napisał: > Sie mnie nasunelo pytanie przy okazji watku o DPF. > Swego czasu pamietam, ze tak zalecano jezdzic dieslami.Szybko (przy niskich obr > otach 1500-2000) zmieniac bieg i raczej (nawet w trasie) nie zylowac silnika po > wyzej 3,5. ------------------------------- Jakim

Re: diesle tańsze od benzynowców - paradoks?

loyezoo napisał: > Największym złem,to jesteś ty na tym forum. wzajemnie. > Ad 1. owszem klekot często gęsto ma większy przebieg ale zazwyczaj silniki dies > la wytrzymują dłuższe przebiegi do remontu niż benzyna Tapicerka też wytrzymuje dłuższe przebiegi i się wolniej wyciera? A

Re: To jest bardzo proste

dark.ass napisał: > misiaczek1281 napisał: > > nie muszę czekać 30 sekund przed wyłącz > > eniem silnika po ostrej jeździe > > Ale nie bierzesz pod uwagę że twój stary rzęch nie przeżyje ostrej jazdy. > > Również pozdrawiam. te auta są jak wino...im starsze tym

Czy diesel nadal "lubi" niskie obroty?

Sie mnie nasunelo pytanie przy okazji watku o DPF. Swego czasu pamietam, ze tak zalecano jezdzic dieslami.Szybko (przy niskich obrotach 1500-2000) zmieniac bieg i raczej (nawet w trasie) nie zylowac silnika powyzej 3,5. Ot diesle ma sobie spokoje pyrkac, to wtedy dlugo bez awarii pojezdzi. Potem

Re: To jest bardzo proste

Z tego co wiem, to w nowszych autach z suchym dpf tez sie tertaz juz pali kontrolka, ze trwa wypalanie. Podobno jej brak byl wlasnie glowna przyczyna awarii bo ludzi wylaczali silniki w trkacie operacji. Ale o ile wiem to (w miesice np. ) w trakcie wypalania powinny tez wyraznie obroty wzrosnac

Re: Oszczędny samochód

prawdopodobnie kupila trefna sztuke i tyle. moj mial 140tys na liczniku i gdyby nie wypadek, to bym dalej jezdzila. jakies 2mce przed koncem jazdy zepsul mi sie czujnik plynu od chlodnicy - kosztowalo mnie to 80zl. to byla jedyna naprawa. nie polecial mi ani dpf ani turbina ani dwumas, normalnie

Re: Turbo-benzyna na krótkie dystanse.

Ja bym nie rwał włosów z głowy. Takie małe przebiegi dzienne oznaczają małe przebiegi roczne. Nie sądzę, żeby silnik benzynowy siadł po 5 latach mając nalatane 20.000 km. Gorzej z dieslem, gdzie lubi się zatkać dpf.

Re: Czy diesel się opłaca?

piotr33k2 napisał: > ostatnio sasiad i kolega kupił forda mondeo kombi 2008 rok z silnikiem diesla , > dał cos powyżej 30 tys i juz wymienił układ wtryskowy, koszt 6 tys (nie w aso) > mówił ze czeka go jeszcze dwumasa, koszt powyżej 3 tys tak (mu powiedzieli w w > arsztacie , klnie

Re: Zastanów się dobrze tu masz wiele informacji

Zrobiłem nowym dieslem (CR, turbo ze zmienną geometrią, DPF, EGR, dwumas) przeszło 220.000 km i nie dzieje się nic. Wszystkie wymienione elementy i cały silnik we wzorowym stanie. Auto z 2009 roku. Wg serwisu auta z tymi samymi silnikami robią 500-600 kkm i nie ma większych problemów. Nie ma się

Re: Olej opałowy jest rakotwórczy

WHO chodzi o mazut, chętnie posłucham tego wywodu :-) B) podpowiem: absolutnie nie. Chodzi im o wlasnie olej opałowy lekki, niezależnie czy mówimy o finalny, produkcie do silników czy do ogrzewania, akurat te dwa różnią sie nie tylko akcyza i kolorem, C) wystarczy tylko trochę poszukać, zeby zrozumieć

Re: jak przyjemność to benzyna

projektu silnika. Sa przeciez I beznynowe turbo... w takich turbine pasc nie moze? > ...o dwumasie i DPF nie wspomnę hehe ;-) DPF sie mozemy doczekac... -- Pozdrawiam, G. hideipvpn.pl - ukryj swoje IP (mozesz zmienic na adres z USA, UK, Niemiec). Odblokuj Netflix, Hulu, BBC. Teraz także SmartDNS!

Re: PB,ON czy LPG?

Wszystko jest dla ludzi, w zależności od tego co komu potrzebne. Jeżdżę dieslami od 95 roku i z problemów właściwie 1x musiałem wymienić dwumasę (w świeżo zakupionym Spacestarze), 1 raz musiałem wywalić DPF co wyszło tylko na dobre. Poza tym bez problemów, fajny moment obrotowy, niskie zużycie

Nie masz racji

tutaj ma silnik diesla) ma zainstalowany DPF. Okazuje sie, ze coraz większy udział w produkcji PM10, czyli tego drobnego i szkodliwego pyłu maja domowe kominki na drewno. -- "Beware the fury of a patient man." John Dryden

To jest bardzo proste

Przebiegi robisz spore ale faktycznie na krotkich odcinkach I faktycznie diesel za tym nie przepadaja. Ale nie robilbym tu tragedii, bo beznynowy silnik dostaje w takiej jedzie tak samo w kosc. Osobiscie bez wzgledu na silnik kupilbym to naprawde dobry olej I tyle. OCO do dwumas, wtryskow I

Sprzedawać auto przed 200 tys km?

to nawet może jeszcze nawet i w salonie go wezmą w rozliczeniu. Jestem z auta bardzo zadowolony, ale nie robiłem jeszcze nic z typowych napraw dieslowskich czyli ani turbo ani dwumasy ani wtrysków. Jeżdżę wyłącznie w trasie więc dpf powinien jeszcze dać radę. Robię ponad 30 tys. km rocznie, kupiłem

Re: Czy diesel nadal "lubi" niskie obroty?

chris62 napisał: > galtomone napisał: > > > Sie mnie nasunelo pytanie przy okazji watku o DPF. > > Swego czasu pamietam, ze tak zalecano jezdzic dieslami.Szybko (przy niski > ch obr > > otach 1500-2000) zmieniac bieg i raczej (nawet w trasie) nie zylowac siln > ika

Re: Mercedes CLC 220 CDI Sport Auto

Technicznie to w203 upodobnione do w204. Części mechaniczne są już coraz tańsze, blacharskie będą drogie bo ten model produkowano bardzo krótko. Silnik to OM646 z dpf, w mojej ocenie bardzo fajny. Jak chcesz poczytać o szczegółach wejdź na forum w203.pl , wszystkie kwestie mechaniczne i elektronika

Re: Postep w silnikach diesla

nfplakto napisała: > Wyzylowanie wcale nie musi oznaczac mniejszej zywotnosci. a co to za różnica, pewnie nie ma DPF :) silnik diesla to obecnie anarchronizm -- Nie zniosę tego dłużej

do misiaczka

Na czym polega ta "oszczędność" Diesla w porównaniu do prostej benzynówki bez turbo, dwumasy i DPF? ---------- na tym misiaczku, że małe diesle nie mają dwumas a jak są z sprzed 2011 to mogą nie mieć DPF Zawsze się WPIERDALASZ nieproszony? Grzecznie Cię prosiłem o nie zabieranie głosu

Re: Czy diesel się opłaca?

chris62 napisał: > darek.kontakt napisał: 30 - 35 tyś rocznie a większość w mieście ? Koła dwumasowe, DPF, wtryskiwa > cze, t> > urbosprężarki itd... > > Chyba daruję sobie ropniaka i chyba wolę płacić drożej za 100 km ( 44 zł > benzyn > > a- Berlingo, 33 zł diesel

czy to przekona misiaczka?

Jednym z koronnych argumentów misiaczka (i nie tylko jego) przeciwko silnikom diesla jest ten straszny, zatykający się DPF. Może to by mu pomogło? www.wynns.be/Product.aspx?p=28272&g=GRP_CONS_DIESEL Tylko €25 za butelkę. Czy ktoś wypróbował już ten środek? -- "Beware the fury of a

Panowie! Bez jaj - tu się znamy na autach...

Więc bez tych histerycznych bełkotów: DPF, dwumasa, wtryski... Dwumasa to świetny wynalazek - bez niego wszystko by dygotało. Wtryski w autach były, są i będą.. Powtarzacie w kółko mądrości z magla. Silniki sa skomplikowane - to fakt, ale nawet słabiutki 1,5 dci co to mu się wszystko psuje włącznie

Re: Czy zakup uzywanego diesla w PL ma sens?

> To po cholere kupowac trupa na rope? Ma sens, pod warunkiem, że kupujesz diesla bez koła dwumasowego i FAP/DPF. Tak, są takie, nawet całkiem młode sztuki, przykładowo Peugeoty z 1.6 e-HDi (bodajże). Z drogich części, ulubionych przez Misiaczka, jest jeszcze turbina, ale turbinę ma też coraz

Re: Kontrolki bez tajemnic | Poradnik

jeżeli chodzi silnika albo wypalanie DPF jeżeli silnik jest włączony a kontrolka mruga :) (chodzi o silnik diesla)

Re: Wideo dla leniwych

?) i 2) dopalacz katalityczny sadzy (DPF) jest druga, pod względem wielkości, częścią pod maska, (zaraz po silniku). Do kupy: przyczyna PM10 są piece a to, jakim kto jeździ samochodem nie ma, jak widać, związku. Pozdrawiam, Marcin

Re: czy to przekona misiaczka?

do.ki napisał: > Jednym z koronnych argumentów misiaczka (i nie tylko jego) przeciwko silnikom d > iesla jest ten straszny, zatykający się DPF. Może to by mu pomogło? > > www.wynns.be/Product.aspx?p=28272&g=GRP_CONS_DIESEL > > Tylko €25 za butelkę. Czy ktoś wypróbował

Re: usunięcie filtra cząstek stałych +chiptuning

DPF-a nie usuwa się dlatego, że się zapycha, tylko dlatego, że podczas czyszczenia paliwo dolewane jest do oleju silnikowego i silnik się niszczy. Trochę jazdy na takim oleju i głowica do roboty. Wywaliłem DPF-a i mam spokojniejszą głowę, dolewki oleju około 0,5L na 10.000km, a jak był DPF to

Re: Diesel to zło !

loyezoo napisał: > misiaczek1281 napisał: > > 1. Większa kultura pracy (silnik benzynowy pracuje ciszej - bez KLE KL > E)> > 2. Silnik szybciej się nagrzewa i szybciej osiąga temperaturę roboczą 90 > stopni> > (w zimie szybciej dmucha ciepłe powietrze) i nie katuje

Re: Diesel za 7 zł/litr? Tego chce UE

skur....syny. Pominę fakt, że silnik diesla emituje mniej CO2 do atmosfery niż silnik benzynowy (proszę sobie porównać silnik VW 1.9TDI z np. 1.6 benz ). Przemilczę fakt, że silnik diesla bez DPF-a emituje mniej CO2 niż silnik z tym nieszczęsnym "eko" wynalazkiem (VW 1.9TDI vs. 1.9TDI+DPF

Re: Amerykanie wolą Diesla od hybrydy

>Hybryda to taki wspaniały wynalazek łączący wady silników spalinowych i >elektrycznych. tak tak...zwalszcza w porownaniu z DPF EGR i kolami dwumasowymi diesli....

Re: o olejach już było, ale....

Większość olejów znanych marek ma bardzo zbliżone parametry i mogą być zastępowane bez uszczerbku dla silnika jednak: - jeśli diesel z DPF , olej musi spełniać normę olejów niskopopiołowych (lowSAPS np. Renault 720) - tyle że takie oleje mają niską temperaturę zerwania filmu olejowego - nie

Re: diesle tańsze od benzynowców - paradoks?

spala więcej poza tym na dpf też przeznacza trochę paliwa taki ekosystem Beznzynowcom też włożą dpfy bo też wydzielają cząstki stałe (te z bezpośrednim wtryskiem) i też bedą te dpfy wypalać. Niemniej rury tłumika czyste jakby wacikiem wyczyszczone nie jak te "kominy" w starych kopciuchach TDI

Re: a'propos peugeota 301

pozwalający ograniczyć znacznie szkodliwość silników dostawczaków i aut przedstawicieli handlowych. Jak jeździsz swoim TDI po mieście i właśnie wyciąłeś DPF, to tylko pogratulować tobie kretyństwa... najlepiej od razu połóż się (wraz z ewentualną progeniturą - tak dla pewności) pod wydechem pracującego

Re: Downsizing ...

> Teraz diesle mają common rail, czyli jednak różnią się bardziej niż tylko > turbiną i też nikt specjalnie nie panikuje. Ależ panikuje. Poczytaj tyrady misiaczka (jeśli go jeszcze nie zbanowałeś) na temat wtrysków, turbin, DPF-ów i kół dwumasowych. Misiaczek to wprawdzie debil, ale nie on

Re: Seat Exeo 2,0 tdi czy Ford Mondeo tdci ?

To zupelnie nowy silnik. Problemy z niektorymi wersjami silnika 2.0TDI dotyczyl okresu 2004-2007 gdzie uzywano jeszcze pompowtryskiwczy Wersja 2.0TDI CR nie ma istotnych wad. Trzeba pilnowac DPF ale to jak w kazdym dzisiejszym dieslu . -- Mężczyzna odkrył kobietę, wynalazł

Re: Cytuje: ***Dziś trabant to czad***

Jeździłem długi czas autami z silnikami 2t, jeśli jeździ się na dobrym oleju, na dobrych świecach i dba się o układ zapłonowy, to tak naprawdę rozgrzany dwutakt w trasie nie kopci jak lokomotywa, bardzo ładnie przepala. Taki urok, za to współczesne dizle z wyciętym dpf, lejącymi wtryskami i

Usuwanie filtra cząstek stałych FAP i DPF

Oferujemy usługę profesjonalnego usunięcia filtra cząstek stałych FAP i DPF. Nasza firma powstała w 2003 roku i od początku poszerzaliśmy wiedzę z zakresu obsługi i naprawy filtrów. Niewiele firm w Polsce może się pochwalić takim doświadczeniem. Niektóre firmy pracują na pirackim

Re: Czy diesel się opłaca?

silnik Common Ray (z > 2007 r.) 105 KM, przebieg 200 000 km,koszt ok. 20 000 zł > serwisowane w firmie w Madrycie.. > pali ok. 6 litrów w mieście, na trasie 4,5 l/100km (do 120 km/h), poza tym rozw > ija prędkość do 200 km/godź (wtedy pali jednak zdecydowanie więcej) > mam go dwa lata i

Re: Passat B6 1.9 TDI czy Octavia II 1,9 TDI

Widzę ze rady są bardzo różne , najbardziej jednak mam obawy co do silników benzynowych TSI . bo kto wie jak taki silnik sie sprawuje po przejechaniu 150 tyś km i więcej .moze po prostu jest do wymiany. Będę obstawał przy dieslu tylko takim który ma jak naj mniej nowoczesnych wynalazków (filtr

Re: Konkretne wymagania

/Skoda_Yeti_2_0_TDI_Ambition_DPF.pdf pewnie z trochę słabszym silnikiem, niż w tym teście. Mamy na sali jakichś użytkowników tych modeli? Zaraz idę szukać jeszcze, na pewno ktoś coś już pisał, ale lecę do pracy. Ola

Re: Na dzień dzisiejszy - ok. 1500 zł miesięcznie

nieznajacy_sie napisał(a): > No widzisz, jak by Ci tu odpowiedzieć. > Może Cię to zdziwi ale są tacy co kupują również AC do samochodu i nie wiedzieć > czemu przy mojej jeździe podobno oszczędny silnik hdi spalał średnio 7 l ON - > tak pokazywał komputer i mniej więcej to się

Re: Brać hybrydę?

zacytuję ci co napisałeś: "To nie kupuj hybrydy tylko benzynę...nie będziesz musiał wymieniać baterii, DPF, Turbo, Dwumasy.... szkoda kasy :)" W odpowiedzi na zapytanie o hybrydę z silnikiem benzynowym piszesz o DPF turbinach i dwumasach. Po raz ostatni powtórzę, rady o czytaniu ze

Re: Nastepny Mercedes z silnikiem Renaulta

Akurat 1.5 dCi to bardzo udany silnik CommonRail. Filtr DPF od roku 2009 jest zupełnie bezobsługowy - w kolektor wydechowy wbudowany jest 5 wtryskiwacz który załatwia dopalanie sadzy.Silnik bez problemu robi przebiegi ponad 300 tys. kilometrów - mityczne obracanie panewek wyeliminowano 10 lat temu

Re: Czy zakup uzywanego diesla w PL ma sens?

ktoś 320d ma fantastyczny moment od samego dołu na starcie niższe koszta paliwa no i tankowanie trochę rzadziej co też jest zaletą. Od razu wszystko nie padnie. A DPF to akuratnie najmniejszy problem bo jedziesz do firmy płacisz 1500 zł za wycinanie i zero problemu. Gorsze są turbo o zmiennej geometrii

Re: jechałem kaszkajem

silniki w Volvo nie sprawiały problemu ale tam wymiana oleju była co 15 tys. km. Tak czy inaczej to historia. Silniki są wciąż modernizowane i ich wady są eliminowane. To z czym musi się borykać właściciel turbo diesla to ewentualne problemy wynikające z oszukanego paliwa na stacjach (dpf wtryski woda w

Re: jak przyjemność to benzyna

) i w jednej sekundzie trzyletnie oszczędnoś > ci na paliwie szlag trafia ;-) > ...o dwumasie i DPF nie wspomnę hehe ;-) Możesz mi wytłumaczyć jak obliczyłeś te 500/rok. Specjalnie policzyłem i mi przy moich przebiegach wyszło prawie 3500/rok przy obecnych cenach paliw w Polsce. To pewnie ze 3

Re: czy w 159 2.4 jeste DPF?

Olej do DPF jest inny niż do silników które tego filtra nie posiadają. Ja nie doradzam w tematach w których się nie znam.

Re: Z sąsiedniego forum...

Ciekawe, jak wzrost cen ON ma się niby przekładać na większą liczbę diesli. To raz. A nowoczesne diesle z filtrami DPF są mniej szkodliwe od silników spalinowych. To dwa. -- "Słyszeliście może o kolesiach, którzy wyskakują z krzaków w parku na Jasnej Górze i pokazują pindola? (...) To teraz

Volkswagen Touran (2002 - 2010) - opinie Moto.pl

Witam. Panowie jeźdzę tourane 4 lata więc mogę coś powiedzieć. Rocznik 2005, silnik 1.9 TDI PD, 105 KM + tuning do 130 KM, kupiony przy przebiegu 145 tyś. obecnie 318 tyś. olej fulsyntetic co 15 tyś. rozrząd co 80 tyś. filtry oleje wszystko na czas, jest to wersja z DPF. Minimalny przebieg dzienny

Re: Najbardziej niezawodne modele 2011 r.

@blablub, Człowieku, co Ty piszesz. Sama wymiana wałków kosztuje 5 tys. pln. Filtr DPF to już z 8 tys. pln. Naprawa w silniku 2.0 tdi pompy oleju/wałków,filtra DPF + jeszcze koło dwumasowe i turbina (padają po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów) + popękana głowica silnika to koszty rzędu 50

Re: Passat B6 1.9 TDI czy Octavia II 1,9 TDI

To zasadniczo pozostaje ci silnik 1.9 SDI w autach VW - Seat - Skoda. Nie ma turbiny i zdaje sie DPF oraz dwumasy. Tyle ze w czymkolwiek wiekszym od polo/ibizy to ledwo co sie toczy... nawet w miescie bedziesz miec problem z utrzymaniem sie w dynamice ruchu na drodze.

Re: Ford -silnik 1.0 Ecobost

dla tutejszych " znawców " wydanie choćby trzech groszy na autoryzowany serwis i mechanika - jest całkowitą abstrakcją !!! wszystko ma być jak najprostsze ? silnik jednocylindrowy i najchętniej bez zaworów ;) koniecznie zagazowany ! powtarzają legendy o awaryjnych silnikach

Re: Małe diesle giną...

. ---------------------------------------------------- To ja jestem nierozsądny dpf, dwumasa, egr, kgp, nkwd. całe zło tego świata siedzi w moim aucie. Nawet zima się go wystraszyła i nie nadchodzi. Za to mam 150 KM ponad 300 Nm duża przestrzeń 4WD i mam w d.. nieco niższe spalanie bo uważam że jak mam czymś jeździć za karę czyli ciasnym mułowaty

Re: Jakie forum tacy znawcy ;-)

. Ze wszystkim, łącznie ze skrzynią biegów. To raz. Dwa, silnik w moim aucie przy tym przebiegu jest we wzorowym stanie i nic nie zwiastuje żadnej awarii żadnego z elementów. Turbo i dolot idealne, dwumas bez zarzutu, DPF czyściutki, CR bez śladów zużycia. Jedyny szwankujący od czasu do czasu element

Re: diesle tańsze od benzynowców - paradoks?

Największym złem,to jesteś ty na tym forum. Ad 1. owszem klekot często gęsto ma większy przebieg ale zazwyczaj silniki diesla wytrzymują dłuższe przebiegi do remontu niż benzyna Ad 2.Nie każdy diesel ma turbo,dwumasę, a tym bardziej DPF ( tyczy się to nowych aut w zasadzie) Ad 3.już ci kiedyś

Opel Signum Sport 3,0 V6 CDTI

Mam od 7 lat Signum V6CDTI z silnikiem Y30DT (bez DPF).Przebieg 314 tys. Silnik w doskonałym stanie ,pociągnie swobodnie do pół miliona (u mnie wymiana oleju 7,5l co 15 tys a nie 30 tys co wymaga fabryka). Pali srednio ok 7.5 litrów ropy. +++++ plusy -- wygodny ,cichy, przy szybkości 160 można

Proletariuszu...

do.ki napisał: > Bo Polak potrafi. ...wal się (nie bierz do siebie, podoba mi się ta sygnaturka;) Co do wycinania katalizatorów/dpf (to drugie chyba bardziej na rzeczy) to mam określone zdanie i jest ono zbieżne z twoim. Ale czy mam wstawiać do samochodu katalizator, jak go fabrycznie nie

Re: Czy diesel się opłaca?

- 35 tyś rocznie a większość w mieście ? Koła dwumasowe, DPF, wtryskiwacze, t > urbosprężarki itd... > Chyba daruję sobie ropniaka i chyba wolę płacić drożej za 100 km ( 44 zł benzyn > a- Berlingo, 33 zł diesel Berlingo ) Bardzo proszę o pomoc i przekonanie mnie c > zy warto lub nie warto

Re: Volkswagen Golf IV (1997-2003) - opinie Moto.

@qwez Nie ! Mówi o zapychających się filtrach DPF , o pękających głowicach w silniku w nowych autach za które trzeba zapłacić aż 70 tys.zł ;-) Hehe Lepiej kupić w miarę zadbanego Golfa IV za 15 tys.zł i jeździć latami ;-)

Re: Po ilu tysiącach km zatkał się Wam FAP / DPF?

mniejsze nie zmieni. Do rzeczy 2,2 HDI + automat. Aktualny > przebieg to 130000 z tego 90000 w 3 lata reszta przez ostanie 4 i żadnego probl > emu z DPF. Jedyny problem to akumulator. Ostatni wytrzymał 2 lata może ojciec jeździ spokojnie. Jak przyśpieszasz łagodnie a silnik jest sprawny to FAP ma

Re: nie, to nie są emocje

, w tej cenie nic nie dawało takich parametrów jak octavia. Cruze był ok. 3.5 tys. tańszy, ale miał słabszy silnik i mniejszy bagażnik. Jeżeli masz alternatywę dla kogoś, kto chce kupić dużego kompakta i kieruje się pragmatyzmem a nie "się podjarowuje", to podaj. W grę wchodzi tylko

Re: Brać hybrydę?

miszasty napisał: > Coście się tak tych baterii uczepili - popsuły się komuś przy tak niskim przebi > egu i wieku? > A ile kosztuje wymiana silnika w kupionych "prawie nowym" rzęchu dieslu z przek > ręconym licznikiem i całym silnikiem w skrócie (w sensie finansowym) do

Re: Mazda CX-7 | Za kierownicą

Ten diesel ma spitolony program dopalania sadzy w filtrze DPF. Potrafi przy tym rozpirzyć silnik. Serio.

W Niemczech stare konstrukcje juz zdelegalizowano.

, poniewaz mieszkaja wlasnie w centrum. Zostali praktycznie WYWLASZCZENI. Komentarz na ten temat: www.welt.de/politik/deutschland/article5735659/Ich-empfinde-die-rote-Plakette-als-Enteignung.html Zielona winietke otrzymuja tylko pojazdy z silnikiem wysokopreznym wyposazonym w filtr DPF. Wlasciciel musi

Re: Porsche 959 - 25 lat przed swoim czasem

@Mietek z Berlina: Octavia 2.0 TFSI to w istocie jedna z 2.0 TDI CR DPF, zaś ta o mocy 140KM posiada V.max fabrycznie 210 km/h, więc te swoje deklarowane 250km/h to wyciągasz na którejś z niezłych górek, ale podczas mocnego zjazdu w dół. Dane swego autka masz w linku poniżej: www.autocentrum.pl/dane-techniczne/skoda/octavia/ii/kombi/silnik

Scania serii R

paliwa w technologii XPi, o pojemności 16 litrów spełnia normę czystości spalin Euro V. Na bazie silnika zasilanego wysokim ciśnieniem XPI Scania , zgodnie z dyrektywą UE o ochronie środowiska, wprowadziła silnik o normie emisji spalin Euro 6. Silnik zmodernizowano o filtr DPF (filtr cząstek stałych

Filtr cząstek stałych

Filtr cząstek stałych (skrót DPF od ang. diesel particulate filter lub FAP od fr. filtre ? particules) - filtr montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych, oczyszczający gazy spalinowe z cząstek sadzy i popiołu. Stosowane od 1980 roku, a w silnikach samochodowych od 1996

Mercedes-Benz klasy R

. Jej silnik miał pojemność 6,2 l, a moc wynosiła 510 KM. Pierwszy lifting auto przeszło w 2007 roku, kolejny przeprowadzono w 2009 (na rocznik 2010). Modele wykorzystujące technologię BlueTec lub BlueEFFICIENCY (nazwa zależna od rynku sprzedaży) produkowane są od 2009 rokuMercedes Klasa R – testy

Škoda Octavia

o pojemności 1.9 i 2.0 litra w różnych wersjach: silnik 1.9 TDi z pompowstyskiwaczami - przynajmniej trzy wersje (BJB, BKC, BXE 105KM), silnik 2.0 TDi z pompowtryskiwaczami - cztery wersje (BMM - 8V 140KM z DPF, AZV - 16V 136KM bez DPF, BKD - 16V 140KM bez DPF, BMN - 16V 170M z DPF i piezoelektrycznymi

Fiat JTD

czystości spalin Euro 5 (głównie dzięki zastosowaniu układu recyrkulacji spalin EGR i filtra cząstek stałych DPF). Obniżono także emisję NOx dzięki zmniejszeniu stopnia sprężania (z 17,5:1 na 16,5:1). Silnik 2,0 MultiJet osiąga moc 165 (wersja dla Fiata i Lancii) lub 170(wersja dla Alfa Romeo) KM i moment

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.