rozruch diesla na mrozie

Juliusz Szalek

Jak zimą zadbać o Diesla | Poradnik

Jak zimą zadbać o Diesla | Poradnik

Choć droższe w zakupie, bardziej kłopotliwe w naprawie i zdecydowanie głośniejsze, silniki diesla cieszą się niesłabnącą popularnością. Dzisiaj niektóre z nich nie ustępują technologią swoim benzynowym odpowiednikom. Jak zadbać o Diesla, by zimę przeżył bez szwanku?

Diesel kontra mróz

Zima potrafi uprzykrzyć życie posiadaczom aut z silnikami wysokoprężnymi. Jak przygotować się do walki z falą mrozów i co zrobić, gdy nasz diesel zgaśnie w czasie jazdy?

Jak przygotować auto na zimę

Powszechnie wiadomo jak nieprzyjemne może być unieruchomienie samochodu w czasie zimy kiedy na zewnątrz pada śnieg i doskwiera mróz. Co zrobić, by zmniejszyć prawdopodobieństwo awarii w tym czasie?

Diesel kontra mróz

Diesel kontra mróz

po kilku godzinach. Powinniśmy też tankować do pełna, bo dzięki temu unikniemy gromadzenia się pary wodnej na ściankach zbiornika.Kolejna rzecz, którą warto wymienić przed falą mrozów, to filtr paliwa. W wielu dieslach jego niefortunne umieszczenie - z dala od silnika - przyczynia się do problemów z

Jak zapalać auto na mrozie?

Jak zapalać auto na mrozie?

diesel, znacznie bardziej wrażliwy na jakość paliwa (wytrącająca się na mrozie parafina może go unieruchomić), a w dodatku wymagający dużo większej mocy podczas rozruchu (1,5-2 razy wyższy stopień sprężania niż w silnikach benzynowych). Dlatego chcąc być pewni, że zdołamy wyjechać nazajutrz o świcie na

Jak zapalać auto na mrozie?

Jak zapalać auto na mrozie?

(wytrącająca się na mrozie parafina może go unieruchomić), a w dodatku wymagający dużo większej mocy podczas rozruchu (1,5-2 razy wyższy stopień sprężania niż w silnikach benzynowych). Dlatego chcąc być pewni, że zdołamy wyjechać nazajutrz o świcie na narty - warto wziąć akumulator na noc do domu. Już samo to

Przygotuj auto na zimę | Poradnik

Przygotuj auto na zimę | Poradnik

dawno nie wymienialiśmy filtra paliwa, warto zajrzeć do serwisu - producenci zazwyczaj zalecają wymianę co 40 tys. km. Woda i brud w zbiorniku utrudniają rozruch silnika. Do przeczyszczenia układu paliwowego można też użyć specjalnego dodatku do benzyny, dostępnego na stacji. Użytkownicy diesli mogą

Zima a sprawa diesla / Dlaczego diesle nie lubią mrozu

, może skutecznie uniemożliwić rozruch diesla. Gdy nie ma prądu... Wszelkie urządzenia grzewcze, montowane w ropniakach, zasilane są oczywiście prądem z akumulatora. Tak więc zasadą pierwszorzędną jest dbałość o stan baterii. Ze względu na relatywnie większe zapotrzebowanie na energię elektryczną przy

A zima tuż, tuż... (lub już!) - przygotuj auto na zimę

silnikach Diesla istotna jest sprawność świec żarowych. Jeśli nie jest pełna, rozrusznik będzie musiał wykonać więcej obrotów (co ze względu na znaczny stopień kompresji szybko wyczerpuje akumulator), nim silnik zaskoczy - sprawdzić, czy źródłem kłopotów z rozruchem nie jest przypadkiem alternator. Jeśli

Zima poradnik | Auto na zimę

Zima poradnik | Auto na zimę

Mróz, śnieg, marznący deszcz... Zima nie rozpieszcza, dlatego warto przygotować do niej samochód. Pozwoli nam to zaoszczędzić czas i pieniądze na późniejszych doraźnych naprawach. W niskich temperaturach i przy intensywnych opadach mogą pojawić się problemy, które w warunkach letnich nigdy by nie

Przygotowania akumulatora do zimy

Przygotowania akumulatora do zimy

Auta uruchamiane "na pych" przez zdesperowanych kierowców, dwa samochody z otwartymi pokrywami silnika i połączone parą przewodów - to widoki zimą częste na drogach i parkingach. Wilgoć i mrozy z całą bezwzględnością ujawniają bowiem w autach problemy z urządzeniami elektrycznymi, przede

Samochód przed zimą

, wymagają zaś dodatkowo sprawdzenia alternatora (w czasie jazdy powinien ładować akumulator) lub innych składowych instalacji elektrycznej. Kontrola akumulatora jest szczególnie ważna dla posiadaczy aut z silnikiem Diesla - w zimie ich rozruch wymaga poboru z akumulatora dużej dawki energii. Posiadacze aut

Re: roczny akumulator a wysiada na mrozach??

Dieslami jezdze od 20 lat i sporo sie dowiedzialem na temat rozruchu przy mrozach. Dla mnie najwazniejsze jest wymiana filtra paliwa i zawsze sporo ropy w zbiorniku. Oczywiscie aku tez musi miec kopa. Przy 2,9litra pojemnosci, aku 98ah i 700-800a rozruchu. W moim pierwszym benzyniaku Fordzie

Re: W Niemczech jest zimowe paliwo juz od polowy

Części Bosh-a wrzuć do kosza i ta prawda się potwierdza. Co do meritum.Ponoć 1 odpalenie auta wymaga przejechania ~10km żeby powrócić do stanu naładowania (takiego samego jak przed rozruchem)Biorąc jednak pod uwagę takie czynniki jak mróz,włączone światła,dmuchawy,ogrzewanie szyby itd. jest szansa

Co jest lepsze?

ocieplenie do ~zera, +2. Czy uruchamiać samochód w trakcie mrozów (jak często, jak długo?) czy pozwolić mu odstać i uruchomić po ociepleniu? Jakie są negatywne skutki rozruchu w mrozie, i które części mechanizmu cierpią na tym najbardziej? (oczywiście wiem, że pojedyncza sytuacja nie czyni większych różnic

Re: Co jest lepsze?

najbliższego tygodnia to -15 stopni. Potem ocieplenie do ~zera, + > 2. Czy uruchamiać samochód w trakcie mrozów (jak często, jak długo?) czy pozwol > ić mu odstać i uruchomić po ociepleniu? > Jakie są negatywne skutki rozruchu w mrozie, i które części mechanizmu cierpią > na tym najbardziej? >

Re: Diesel kontra mróz

Czyżby w lobby paliwowym istniało osobne podlobby benzynowe próbujące zniszczyć podlobby ropne? Jeśli tak, to są bliżej sukcesu, niż kiedykolwiek. Ja przez kilka lat jeździłem ropniakami (marki służbowy) i nigdy się do nich nie przekonałem, ale z rozruchem na mrozie miałem kłopot tylko raz przy

Re: Zadne tam bzdury

5. po ok. 2-3 min. temp. jest wystarczająca żeby jechac, oczywiście nie gazować dużo dopóki nie będzie przynajmniej 70 stopni przypominam o dolewaniu polepszaczay wszelkiego rodzaju do diesla bo nawet w nowym samochodzie zamarznie ropa przy dużym mrozie pow. 20stopni. "

Re: uwaga na stację Shell przy hałcnowskiej!!!

dolewania, auto przy mrozach -15-20 zapala za 1-2 rozruchem, na 50l V-powera 680-720km. Ja widzę grubą różnicę więc nie ma co oszczędzać. A i żeby nie było nie pracuję na stacji, nie mam nawet nic wspólnego z przemysłem paliwowym. Jestem przedstawicielem handlowym z branży instalacyjno-sanitarnej.

Słaby akumulator ----->cenna (?) porada

(dotyczy benzyniaków, na dieslach nie sprawdzałem) Kilkuletni akumulator + duży mróz i kłopot z rozruchem gotowy. Słabo kręci (ale jeszcze kręci) i zapalić nie ma ochoty ? Jest na to rada: Potrzebne są 3 płaskie bateryjki 4,5V. Łączymy je szeregowo, tak by razem dawały napięcie 13,5V. Skrajne

Re: Auto na ropę czy benzynę? Dordzcie,proszę.

i tak nie pojedziesz.A zimą?tak jak napisałem jeździłem wieloma dieslami i NIGDY nie miałem najmniejszych problemów z rozruchem nawet w największe mrozy.Podstawa - dobre paliwo, dolewka płynu przeciw zakrzepowego - o to musisz już sam zadbać- sprawne Swiece żarowe i akumulator.I nie ma tak żeby

Re: jak to jest zimnymi silnikami

zamarzniete to jade raczej zaraz po rozruchu.Diesla natomiast rozgrzewam ok. 10 min,a w przypadku naprawde dużego mrozu zasłaniam częśc chłodnicy oraz rozgrzewam go 15- 20 min. pozdro

Re: Czolgi, ktore zrewolucjonizowaly ...

porównaniu z dieslami o wielkiej mocy. W czołgach jest to znany problem i robi się często różne cuda by umożliwić pewny i niezawodny rozruch na mrozie - układy ze sprężonym powietrzem, albo nawet pirotechniczne, pomocnicze silniczki spalinowe małej mocy do rozruchu itp. A turbinę wystarczy wstępnie

jak uruchomić diesla

Ludzie, ależ wy pieprzycie. Ja mam to, ja tamto, bla bla kogo to obchodzi. Przeżyłem dwa auta z silnikami diesla ( jeden to była kompletna padlina) , i to jest następujaco : 1. Diesel w czasie nie wiem jak silnego mrozu zapali na pewno, o ile paliwo jest odpowiednie, kwestią zasadniczą jest

Re: Procedura startowa FSO

wymagało > przed przekręceniem stacyjki, oprócz włączenia ssania, tylko 2 kopnięć gazu > (żeby pompka przyspieszająca kichnęła benzyną) Znam ten patent, sam go stosowalem nieraz przy rozruchu na umiarkowanym mrozie :)) Nie zmieia to faktu, ze od kiedy zmienilem samochod to wszystko stalo sie

Re: Dlaczego Fiat Bravo i w dodatku CDN-2

zaszkodzi, a ułatwi rozruch. 4. Dbaj w zimę o dobrze naładowany akumulator 5. Po odpaleniu silnika unikaj ostrej jazdy z dużymi przyśpieszeniami. 6. Przed rozpoczęciem ostrej jazdy zawsze rozgrzej swojego diesla do temperatury roboczej 7. Temperatura pracy np. TDi zawsze powinna oscylowac w okolicach 90st

Clio II po faceliftingu - koniec 2002 roku

. Pozatym - bajka - zadnych problemow, przy dolewaniu xeramics przy duzych mrozach problem rozruchu znika. JA nie widze wiecej minusów (wersja dla GB: oczywiscie poza takim ze to diesel!). Pozdro

Re: No kto mi wyjasni dlaczego ???

Jeżeli piszesz o tym Polonezie 1,9 D to mage napisać pare uwago bo sam mam takiego. Mojego grzechotnika kupiłem pod koniec grudnia 2002 i całą ostatnią zimę przejeździłem bez wiekszych problemów - samochód stoi pod chmurką. Po pierwsze dodawałem dodatek do paliwa (Xeramics Diesel - może być inny

Re: długotrwala jazda z ok. Vmax

samochodu nie mozna by bylo sprzedac w Niemczech :-) A badania wykazaly, ze jeden zimny rozruch na ostrym mrozie wiecej niszczy, niz kilkaset kilometrow pelnego gazu Wyjatki: samochody amerykanskie i starsze diesle. Pozdr. K.

Re: Slaby akumulator?

odpalenie silnika. Poza tym w dieslach sa swiece zarowe, ktore wstepnie podgrzewaja wtryskiwana mieszanke, by umozliwic samoczynny zaplon. Gdy silnik osiagnie temperature pracy swiece te nie sa juz uzywane. Niestety wraz ze spadkiem wydajnosci akumulatora spada wydajnosc swiec zarowych, wiec rozruch diesla

Re: długotrwala jazda z ok. Vmax

europejskiego > samochodu stoi rowniez zdolnosc do dlugotrwalej pracy z moca nominalna. > Inaczej takiego samochodu nie mozna by bylo sprzedac w Niemczech :-) > > A badania wykazaly, ze jeden zimny rozruch na ostrym mrozie wiecej niszczy, niz > > kilkaset kilometrow pelnego gazu > >

Re: Starszy samochod Volvo a olej syntetyczny

koszty eksploatacji samochodu. A pewność rozruchu przy trzaskających mrozach i lepsze zabezpieczenie w ekstremalnych, awaryjnych sytuacjach (np. przegrzanie silnika) trudno przeliczyć na pieniądze. P.S. Dziwny ten były właściciel Volva... Ktoś go niedawno oświecił, że syntetyki są lepsze? ;-)

Re: Diesel kontra mróz

No i problem rozruchu diesla trzeba tez wrzucic do kosztow eksploatacyjnych. Bo jak zostalo powiedziane rozruch jest mozliwy przy utrzymaniu odpowiedniej kondycji technicznej. Czyli dobry akumulator i sprawne swiece. Pamietjmy jednak ze dla diesla akumulator przewaznie jest wiekszy a wiec i drozszy

Re: problemy z dieslem

Gość portalu: maciek napisał(a): > Mój rover 620 SDi (rocznik 1995) pali według mnie za duzo, około 9 litrów w > miescie a inne egzemplarze około 7, oprócz tego ma ubytek mocy i problemy z > zapalaniem na mrozie i strasznie wolno sie rozgrzewa (silnik). Wszystkie > swiece zarowe

Re: I jak tam z rozruchem maszyn?

U mnie przy takich mrozach wariują kontrolki, pisze że nie działa wspomaganie i elektryczny ręczny, a za chwilę wraca wszystko do normy. Na szczęście filtra paliwa nowy, paliwo z jednej pewnej stacji lane pod korek (leje na Slovnafcie ON Drive, bo tam kolega pracuje i wiem że jest ok) bo gdyby nie

Diesel kontra mróz

przykrej niespodzianki z rozruchem. Ostatnio troche nagonki jest na samochody napedzane ropa . :/ ciekawe czemu

Re: diesel na mrozie - MASSAKRA!!!

Sprawdz filtr paliwa,przy takiej temperaturze wytrąca się w nim parafina i zminiejsza jego przepustowośc.Jeżeli pali nierówno po rozruchu sprawdz świece zarowe ( może ktoraś nie grzeje )itd,itd.Generalnie rada zakupu nowego diesla jest dobra :-)

Re: ciężki rozruch golfa II diesla

"mieszanka rozruchowa" czy cos takiego. Nazwa sie nie liczy, wazne ze pomagalo odpalic. Moj busik palil nawet w najgorsze mrozy. Pozdrawiam!

sprawa diesla

mam problem z moim diselkiem jes to autko wiekowe (dziadzius) To jest fiat regata 1.9 85 rok.Problem tkwi podczas rozruchu gdy jest duzy mroz to mam walke z odpaleniem po odpaleniu z rury oraz filtra powietrza wydobywa sie czarny dym.Jak nie mam mrozu to nawet nie zakopci,wymienialem filtr

Re: Pierwsza taka zima z dieslem

wierze). Megi w te mrozy zawsze odpalala, bez problemu. Smieszne, bo jedyna ofiara tej zimy to zamek klapy bagaznika. Nie chcial sie zatrzasnac, ale pomoglo popryskanie odmrazaczem do zamkow i poczekanie chwile.Silnik palil jak ta lala. Zlego slowa na Megi nie powiem. Nie wiem jak u Ciebie, miloszpm, ale

problem z odpaleniem diesla octavia tdi 90 km.

Praktycznie od poczatku mam problem z odpalaniem silnika-jak jest cieply to pali bez zarzutu,sytuacja zmienia sie radykalnie,jak ostygnie,musze krecic nieraz po 3x po 20-30sekund.Zauwazylem ze jak postoi na mrozie,odpala lepiej co nie znaczy dobrze-odpala od pierwszego krecenia ale z oporami

Liczba cetanowa

) wartość ta wynosi tylko ok. 20. W polskiej normie dla olejów napędowych ustalone jest minimum liczby cetanowej, wynoszące 51, ponieważ badania eksploatacyjne silników Diesla wykazały, że paliwa o niższej liczbie niekorzystnie wpływają na silnik (powodując spalanie w rosnącej objętości nad tłokiem

Pneumatyczny system wtrysku paliwa

owocowało bardzo pożądanym i zupełnie dobrym rozpyleniem paliwa co owocowało krótką zwłoką zapłonu i oprócz samej koncepcji przesądziło o rozwoju silnika Diesla w przyszłości. Opracowanie hydraulicznego systemu wtrysku paliwa z jego małymi wymiarami zewnętrznymi spowodowało odejście od podawania dawki

Silnik średnioprężny

Silnik średnioprężny (znany też pod nazwą silnik o zapłonie żarowym, rzadziej "silnik żarowy") ? silnik spalinowy, konstrukcyjnie historyczny, w którym zapłon paliwa następuje w nagrzanej, niechłodzonej gruszce żarowej. Obecnie w silnikach Diesla zapłon inicjowany jest przez wysokie ciśnienie

STZ-5

40-metrową o uciągu do 4000 kgf (moc silnika pozwalała na uciąg 12 000 kgf, lecz niewystarczająca była wytrzymałość ramy).Silnik typu 1MA był wielopaliwowy: rozruch następował na benzynie (zbiornik 14 l), a po rozgrzaniu mógł przejść na naftę (kerozynę) lub podobne paliwo (zbiornik 148 l). Istniała

LPG

. Korzystanie z LPG wymaga zainstalowania specjalnej instalacji. Samochody zaopatrzone w tę instalację muszą też częściowo korzystać z benzyny, gdyż ze względów technicznych rozruch i rozgrzanie silnika powinno odbywać się przy zasilaniu benzyną. Bardziej zaawansowane technicznie instalacje do LPG automatycznie

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.