regulacja skrzyni w toyocie

Krzysztof Słomski

Citroen C1 vs. Fiat 500C | Test | Namiastki kabrioletów

Citroen C1 vs. Fiat 500C | Test | Namiastki kabrioletów

Kabriolety dają dodatkową radość z jazdy, ale w polskich warunkach tylko przez kilka tygodni. Poza tym są drogie i niewygodne. Może dobrym rozwiązaniem jest auto typowo miejskie tylko z rolowanym dachem? Na pożegnanie lata postanowiliśmy to sprawdzić

Mitsubishi Pajero 2015 | W oczekiwaniu na nowy model

Mitsubishi odświeżyło nieco zapomniany model Pajero. Wersja 2015 otrzymała m.in. niewiele zmieniony wygląd i lepsze wyposażenie. Auto pojawi się w polskich salonach w marcu przyszłego roku

Subaru BRZ w polskich salonach

Polscy miłośnicy sportowych aut spod znaku plejad, mogą wreszcie kupić najnowszy model japońskiej marki. Ceny bliźniaka Toyoty GT86 startują od 28 500 euro

Sportowa historia Toyoty

Sportowa historia Toyoty

nie była już tak udanym autem. Była większa, cięższa i za sprawą wprowadzenia nowych regulacji dotyczących zwężki turbodoładowania (zmniejszoną z 38 do 34 mm) także dużo słabsza. Toyota nie była w stanie zdobyć nią żadnego tytułu. Największa wada ST205 - niska moc silnika, doprowadziła Toyotę do chęci

Salon Los Angeles 2012 | Toyota RAV4 w całej okazałości

Salon Los Angeles 2012 | Toyota RAV4 w całej okazałości

Pierwsza generacja RAV4 zadebiutowała niemal dwie dekady temu (1994 rok). Dziś kompaktowy SUV Toyoty oferowany jest w 150 krajach. Do tej pory sprzedano ponad 4,5 miliona egzemplarzy, z czego 1,2 miliona aut w samej Europie. Nowe wcielenie japońskiego auta ma uczynić model jeszcze bardziej

Ford Kuga vs. Toyota Rav4 - test | Konfrontacja

Ford Kuga vs. Toyota Rav4 - test | Konfrontacja

utrzymać zadany tor jazdy. Ford pozwala na więcej niż Toyota, więc i spalanie było odrobinę wyższe (9-10 l/100 km).Większe zużycie może być też spowodowane większą mocą - dwulitrowy turbodiesel Forda osiąga 163 KM. Nasz testowy egzemplarz wyposażony był w dwusprzęgłową skrzynię Powershift. Jakość jej pracy

Salon Genewa 2014 | Peugeot 108

Salon Genewa 2014 | Peugeot 108

jednostki współpracują ze skrzyniami manualnymi o pięciu przełożeniach. W przeciwieństwie do konkurencyjnego Renault Twingo (silnik z tyłu, tylny napęd), Peugeot 108 ma konwencjonalny w tej klasie układ napędowy. Silnik umieszczono z przodu i napędza on przednie koła. Peugeot idzie śladami Fiata, Opla i

Azjaci potrafią zaszaleć | Oryginalne auta japońskich i koreańskich marek | Cz. I

Azjaci potrafią zaszaleć | Oryginalne auta japońskich i koreańskich marek | Cz. I

modelu koncepcyjnego, którego premiera miała miejsce w 2003 roku. Produkcja seryjna trwała od 2006 do 2013 roku. Toyotę FJ Cruiser kupisz w Polsce - zobacz oferty Stylistycznie FJ Cruiser odwołuje się do historycznych terenówek Toyoty, zwłaszcza do modelu FJ40. Nie oznacza to jednak, że auto wygląda

Odświeżona Toyota Avensis od 82 900 zł

Odświeżona Toyota Avensis od 82 900 zł

Avensis odświeżonaOdświeżona Toyota Avensis od 82 900 zł.25 lutego do polskich salonów Toyoty zawita Avensis po faceliftingu. Nowy model wyposażono m.in. w system Toyota Touch, pozwalający nawet obsługiwać e-maile.25 lutego do polskich salonów Toyoty zawita Avensis po faceliftingu. Ceny auta będą

Nowa Toyota Aygo także w wersji Sport - test | Pierwsza jazda

Nowa Toyota Aygo także w wersji Sport - test | Pierwsza jazda

Auto zostało zbudowane przez polski oddział Toyoty pod nadzorem inż. Marcina Dziełaka. Wszystkie części pochodzą z sieci producenta, dlatego teoretycznie nie ma problemu, aby podobną wersję zamówić. Co więcej, na przygotowane przez dilera auto klient mógłby otrzymać gwarancję.Koszty? Nowe Aygo w

Toyota Verso S 1.33 - test | Za kierownicą

Toyota Verso S 1.33 - test | Za kierownicą

Ich broń to podniesiony dach, spory rozstaw osi i zatrzęsienie schowków. Czy to wystarczy? Wyrosłe z małych podwozi, mirkovany próbują oczarować dotychczasowych nabywców aut kompaktowych. Najnowszej w tym gronie Toyocie Verso-S nie brakuje konkurentów, a różnice między poszczególnymi autami są

Renault Twingo 1.0 Intens | Test | Zwinny maluch

Renault Twingo 1.0 Intens | Test | Zwinny maluch

Toyota Aygo X-Clusiv | Test | X-Rayed Renault w latach 50. i 60. było przywiązane do silników z tyłu pojazdu, z czego wynikało wiele zalet, ale ta formuła z czasem się wyczerpała. Względy bezpieczeństwa, rozkład mas i ich wpływ na prowadzenie, czy niewiele miejsca na bagażnik nad przednią

Subaru Outback 2.0D Lineartronic Comfort | Test | Indywidualista

Subaru Outback 2.0D Lineartronic Comfort | Test | Indywidualista

Subaru BR-Z vs. Toyota GT 86 | Takie same czy jednak inne? Oto Subaru Outback, łączący właściwości niemalże terenowego auta z nadwoziem typowo osobowego samochodu. Outback swoje miejsce w motoryzacyjnym świecie zdobywa już od wielu lat. Jego pierwsza generacja pojawiła się w 1995 roku. Od samego

Keijid?sha, czyli japoński sposób na tanią motoryzację

Keijid?sha, czyli japoński sposób na tanią motoryzację

Historia: Wprowadzenie w 1950 roku zmian w regulacjach dotyczących mikro samochodów (do tej pory mogły mieć maksymalną pojemność 150cm3), pozwoliło wielu mieszkańcom Kraju Kwitnącej Wiśni przesiąść się ze skuterów na samochody. Dzięki temu także mali przedsiębiorcy zyskali nowe środki transportu

Nowa Toyota Yaris | Prezentacja

Nowa Toyota Yaris | Prezentacja

A jaka jest trzecia generacja miejskiej Toyoty? Przede wszystkim inna od poprzednich, co w tym wypadku oznacza "bardziej konwencjonalna". Mocniej podkreślona rzeźba zderzaków, kościste "policzki" czy biegnąca ku górze linia bocznych szyb to definitywny rozbrat z cukierkowym

Hyundai i10 1.0 Premium | Test | Skośnooki Europejczyk

Hyundai i10 1.0 Premium | Test | Skośnooki Europejczyk

Nowy i10 to pierwszy europejski model w segmencie A marki Hyundai. Proces projektowania powierzono ośrodkowi w Russelsheim w Niemczech, a produkcja zlokalizowana jest w tureckiej fabryce w Izmit,  gdzie powstaje już model i20. Toyota Aygo | Pierwsza jazda | X możliwości Podczas

Toyota Auris | Pierwsza jazda | Prawie od nowa

Toyota Auris | Pierwsza jazda | Prawie od nowa

To ma być rok japońskiej marki. Do salonów wjechał właśnie Auris. Niebawem pojawi się Verso, w kwietniu hybrydowa wersja Aurisa, a w czerwcu kombi. W międzyczasie przyjedzie Rav4, a we wrześniu Toyota pokaże nową Corollę. Z takimi modelami, marzenia o numerze "1" w segmencie C i

60 lat Toyoty "na czterech łapach"

60 lat Toyoty "na czterech łapach"

ramę podwozia. Doskonale nadaje się do rodzinnej turystyki oraz codziennej, komfortowej i bezpiecznej jazdy. Silnik benzynowy 4.2 l ma moc 140 KM. W serii J5 zakochują się Amerykanie.1969Debiutuje pierwsza wersja HiLux'a. Pick-up Toyoty przypomina wówczas zwykły samochód osobowy ze skrzynią ładunkową i

Najważniejsze premiery Paris Motor Show 2014

Najważniejsze premiery Paris Motor Show 2014

dach. Nowe Renault Espace ma znacznie obniżoną masę, nawet o 250 kg mniejszą w porównaniu do Grand Espace'a IV. Centralnym elementem w kabinie jest jakby unosząca się w powietrzu środkowa konsola - oferowana razem ze skrzynią biegów EDC. Na wprost kierowcy znajduje się zestaw w całości cyfrowych

Audi A6 Hybrid wycenione

Audi A6 Hybrid wycenione

Niedawno poznaliśmy ceny najnowszej hybrydy Toyoty - Yaris Hybrid 100. Nadszedł czas na coś ze znacznie wyższej półki. W konfiguratorze Audi pojawiła się nowość - A6 Hybrid. Z 245-konnym napędem hybrydowym sprzężono skrzynię Tiptronic, która przekazuje napęd na przednie koła. Niemcy obiecują, że

Toyota Land Cruiser 100 (1997-2007) - opinie Moto.pl

Toyota Land Cruiser 100 (1997-2007) - opinie Moto.pl

Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D | Test wideoPotężna terenówka Toyoty nie od razu stała się ekskluzywnym kombi z napędem 4x4. Karierę zaczynała w 1955 r. jako prosty i słabo wyposażony wóz, przypominający swą formą klasyczne Jeepy. Kolejne generacje auta coraz bardziej odchodziły od tego wzorca, stając

Z "500" w nazwie - cz. 1

Z "500" w nazwie - cz. 1

zajmowało się Porsche. Silnik, który razem ze skrzynią pochodził z modelu 500SL, osiągał moc od 326 do 380 KM. Auto w maksymalnej specyfikacji mogło kosztować nawet 200 000 marek.Znajdź własnego MercedesaMercedes-Benz 500 Japończycy także mają swoją legendę z "500" w nazwie. Nie jest to o

Clio, 208, Yaris, Fabia i Polo | Konfrontacja

Clio, 208, Yaris, Fabia i Polo | Konfrontacja

Zacznijmy od Skody. Fabia wciąż jest chętnie wybierana przez klientów, choć jej wiek widać już nie tylko po starzejącym się w oczach nadwoziu, ale także po coraz niższych słupkach sprzedaży. Debiut nowej generacji Yarisa sprawił, że od połowy roku miesięczna sprzedaż (w Polsce) małej Toyoty

Co oferuje rynek w segmencie C?

można się nawet zaprzyjaźnić (w przeciwieństwie do starszych Alf, które TRZEBA kochać, by z nimi wytrzymać). Oczywiście największe wrażenie robi silnik 1750 TBi, który po liftingu z 2014 roku osiąga 240 KM. Współpracuje on ze skrzynią dwusprzęgłową TCT. Przyjemne prowadzenie jest też cechą słabszych

Citroen BX GTI | Kosztorys napraw

W programie "Samochód marzeń" już wyremontowaliśmy:- BMW 3 (e30) - Citroen BX GTI - Toyota Corolla (e90)Przebieg pojazdu wynosił zaledwie 134 tys. kilometrów, jednak 22 lata zrobiły swoje. Każdy samochód wymaga regularnego serwisowania, ponieważ w innym razie problemy nawarstwiają się i

Toyota Verso 1.8 Multitronic S - test | Za kierownicą

odmiany podczas jednostajnej jazdy ciągle utrzymuje niższe przełożenie. Przekłada się to na większe zużycie paliwa. Toyota obiecuje, że bezstopniowa skrzynia to nie tylko wygoda, ale i niższy rachunek na stacji benzynowej. Ponad 12 l/100 km w mieście nie przekonuje mnie do zapewnień producenta. Lepiej

Toyota T2 - czyli terenówka za pół bańki

tylny most pochodzą z półek Toyoty. W układzie przeniesienia napędu jedynie sprzęgło nie jest fabryczne.  Land Cruiser T2  Zawieszenie to z kolei inna bajka. Amortyzatory i sprężyny Proflex to sprzęt w pełni profesjonalny. Zapewniają regulację tłumienia i skoku zawieszenia dając

Toyota Avensis 2.0 - test | Za kierownicą

producenci m.in. koncern Volkswagena. Toyota z automatem jest droższa od wersji ze skrzynią manualną zaledwie o 5000 zł. To kusząca propozycja, tym bardziej że Multidrive nie podwyższa zużycia paliwa. Średni wzrost spalania o 0,1 litra na sto kilometrów to przecież aptekarska miara. W czym CVT jest gorsza

Isuzu D-Max | Za kierownicą

Patrząc na wyposażenie - z pewnością nie. Na próżno szukać w nim klimatyzacji, centralnego zamka i regulowanej kierownicy. Zamiast tylnych siedzeń, z podłogi sterczą dwie rozkładane ławeczki, a na dodatek regulację lusterek zewnętrznych powierzono... palcom kierowcy. Trudno czymś takim zadać szyku

Toyota iQ - test | Za kierownicą

niedługo pojawi się Toyota IQ Toyota iQ - miejska inteligencja Smart w wersji 3+1 Do tej pory Smart nie miał poważnego rywala. Na południu Europy można spotkać niewielkie plastikowe pojazdy (głównie francuskiej produkcji) z silnikami o rozmiarach "motocyklowych", ale trudno określać je

Tajemnicze skrótowce cz. II

, EFi (Multiport Fuel Injection) - wielopunktowy wtrysk paliwa MMMT (Multi-mode manual transmission) - mechaniczna skrzynia biegów z elektrycznym sterowaniem sprzęgła i wybierania przełożeń (Toyota) MPV (Multi Purpose Vehicle) - pojazd z wszechstronnym nadwoziem, np. typu van MSR (Motor-Schleppmoment

Volkswagen Tiguan 2.0 TSI DSG - test | Za kierownicą

markami. Tiguan w wersji z biksenonowymi reflektorami i 18-calowymi obręczami skutecznie udaje mniejszego Touarega. Zaglądam do środka, a tu zamszowa tapicerka, kierownica obciągnięta miękką skórą, satynowe wstawki i przyciski do regulacji twardości tłumienia oraz systemu Park Assist. Brakuje tylko

Pomysły znad Sekwany | Koncepty Renault

takiego projektu jest wyznaczanie nowego języka stylistycznego. Kolejne samochody marki, już produkcyjne, mają w przyszłości czerpać garściami z wyglądu konceptu. Przykładowo dla Forda jest to model Evos, a dla sportowych Toyot - model FT-1. Renault DeZir ma być właśnie takim motywem przewodnim dla

Suzuki Jimny 1.3 A/T | Za kierownicą

japończyki. Filigranowe fotele, plastiki szczelnie pokrywające każdy skrawek wnętrza, cieniutka rękojeść dźwigni "ręcznego", suwakowa regulacja wentylacji, cyfrowy zegarek górujący nad kokpitem. I to plaśnięcie, towarzyszące zamykaniu drzwi... Zupełnie jak w Sunny N12, 626 GD, Corolli E9 czy Civicu

Citroen C4 Picasso - test | Za kierownicą

dodatkowo m.in. regulację wysokości przednich foteli i czujniki parkowania z tyłu pojazdu.Najtańszy Ford C-Max z silnikiem 1.6 TDCI (115 KM) kosztuje 81 200 zł w wersji Trend, Opla Merivę 1.7 CDTI (110 KM) można dostać w promocji już od 73 350 zł (wersja Enjoy), za to Toyota Verso 2.0 D-4D (126 KM) w

Toyota Land Cruiser 100 - zamiast wielbłąda

. Zbliża się osiemnasta, wracamy do Warszawy. Przed nami równy (w miarę) asfalt. Szybko okazuje się, że i w takich warunkach ciężki Land Cruiser nieźle się sprawdza. Nad komfortem jazdy i stabilnością auta czuwa TEMS (Toyota Electronic Modulated Suspension), system automatycznej regulacji zawieszenia. Jego

Tajemnicze skrótowce cz. I

hamulcowym zostaje zwiększone ciśnienie. Inne nazwy tego systemu to:- BA (Honda, Nissan, Toyota)- BAC (Mercedes)- EBA (Ford, Volkswagen)- HBA (Fiat, Seat)- MBA (Skoda) BLIS (Blind Spot Information System) - system ostrzegania przed pojazdem znajdującym się w "martwym polu" (Volvo) BSW - system

Mazda 6 2.2 MZR-CD - test | Za kierownicą

efektowne - z kokpitu zniknął misz-masz pseudoaluminiowych wstawek oraz pulsujące podświetlenie regulacji audio, przybyło za to lśniących dekoracji, wcześniej obecnych tylko w tunelu środkowym. Poszczególne elementy są porządnie zmontowane i odporne na zarysowania, choć Japończycy nie wyrzekli się

Renault Fluence 2.0 16V | Długi dystans - 4100 km

oszczędnością, lecz już po kilku tysiącach udało się nam zbić zużycie paliwa w mieście z 12 do 11 l/100 km. Zobaczymy, co będzie dalej. Antytalent Francuzi wykazali natomiast przy zestopniowaniu 6-biegowej skrzyni. Krótkie, niefortunnie dobrane przełożenia sprawiają, że wskazówka obrotomierza często hasa w

Skoda Yeti 2.0 TDI (170 KM) 4x4 - test | Za kierownicą

dwoje - wąskie środkowe miejsce sprawdzi się raczej w sytuacji awaryjnej. Kierowca musi przywyknąć do grubych przednich słupków i niezbyt szerokiego zakresu regulacji kolumny kierowniczej. Jeśli nie chce zerkać na zegary zza koła kierownicy, będzie zmuszony nieco podnieść siedzisko. Już po kilkuset

Honda Accord (1993-2004) - opinie Moto.pl

stosowania zasilania autogazem. Nie spotykamy się z uszkodzeniami silnika Accorda nawet po dużych przebiegach. Ważna jest jednak bardzo precyzyjna regulacja instalacji wtryskowej LPG ze względu na zmienne fazy rozrządu w silnikach z systemem VTEC. Przy złej regulacji wtrysku LPG mogą pojawić się szarpnięcia

Volkswagen Jetta - test | Pierwsza jazda

obrotomierza między "dwójką" a "szóstką" - pozwala na płynne przyspieszanie nawet w zakresie prędkości niedozwolonych na polskich drogach. Turbobenzyniak ma przy tym łagodne brzmienie i precyzyjną, 6-biegową skrzynię do współpracy (przekładnia DSG w tej wersji nie jest dostępna). Pierwsze

Toyota Avensis 2.4 VVT-i Prestige

niewspółmiernie niski do obrotów, informując o tym kierowcę sygnałem dźwiękowym. Do pracy skrzyni można mieć jeszcze jedno zastrzeżenie: w trybie ręcznym redukowanie następuje zna-cznie szybciej niż wybieranie wyższych biegów. Wymienione mankamenty nie wpływają w znaczący sposób na komfort jazdy. Toyota Avensis

Volkswagen Polo - test | Pierwsza jazda

Dla jurorów tegorocznej edycji plebiscytu widocznie tak. Volkswagen Polo okazał się lepszy od Toyoty iQ, Opla Astra, Skody Yeti, Mercedesa E, Peugeota 3008 i Citroena C3 Picasso. Sukces tym cenniejszy, że po Golfie III z 1992 roku to drugi tytuł Volkswagena w konkursie na Samochód Roku. Jakie

Nowe auto za 50 tysięcy złotych

-stopniową skrzynią mechaniczną. Nowy Yaris wyrzekł się pękatego nadwozia, wnętrza pełnego schowków i nieco urósł (czytaj: upodobnił się do konwencjonalnej konkurencji), wciąż stanowi jednak atrakcyjny kąsek w segmencie miejskich aut. Plusy? Ergonomia kokpitu, niezła dynamika, precyzyjna skrzynia biegów

Ford Mondeo EcoBoost - test | Za kierownicą

pozostały tylko egzemplarze ze stoku.GAZ obszerna kabina, wygodne fotele ze wszechstronnym zakresem regulacji, dobra ergonomia kokpitu, przyzwoite osiągi, sportowo skrojony układ jezdnyHAMULEC skrzyni brak ikry w trybie ręcznej zmiany biegów, przeciętny apetyt na paliwo, niekulturalne tłumienie krótkich

Skoda Fabia | Karta wozu

podwyższa komfort jazdy. Ważna jest również dostępność w Fabii zautomatyzowanej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów DSG. W tym najnowocześniejszym rozwiązaniu zestawiono jakby dwie skrzynie biegów w jednej obudowie. Dzięki temu przekładnia może przygotowywać do włączenia kolejny bieg, jaki prawdopodobnie będzie

Mini Countryman Cooper S - test | Za kierownicą

? W obawie przed zarysowaniem lakieru i uszkodzeniem zawieszenia. Ciasne zakręty, sprint spod świateł to jego żywioł. Przynajmniej tak auto działa na podświadomość. Sześciostopniowa skrzynia doskonale radzi sobie z przekazywaniem napędu i chociaż ma tryb ręczny, to "automat" spisuje się

Toyota Yaris (1998-2005) - opinie Moto.pl

Japoński koncern wykazał się ogromną śmiałością. Wprowadził do sprzedaży małe auto o wręcz futurystycznej stylizacji nadwozia i niecodziennych rozwiązaniach wnętrza, chociaż w tej klasie łączy się to z ogromnym ryzykiem. Wydaje się jednak, że Toyota wkraczała na sprawdzony wcześniej grunt, bo

Unikatowy Nissan 300ZX Spyder

rynek europejski 300ZX trafiał tylko w wersji 2+2. Co ciekawe, przednie reflektory modelu zostały wykorzystane w Lamborghini Diablo VT.Japończycy wykorzystali kryzys tożsamości, który przechodziła Mazda RX-7, i uderzyli w zbyt ciężką Toyotę Suprę. Z ceną 33 tys. dolarów w 1990 roku 300ZX Twin Turbo był

Nissan Micra - test | Pierwsza jazda

wygospodarować więcej miejsca nad głowami pasażerów. Efekt? Siedząc z tyłu nawet wysocy pasażerowie nie będą narzekać na brak przestrzeni.Z przodu jest równie wygodnie. W wersji wyposażenia Acenta, dodatkowo kierowca otrzymuje regulację wysokości swojego fotela i podłokietnik. Ten ostatni nie jest zbyt

VW Passat Variant 1.8 TSI - test | Za kierownicą

. Szkoda mącić łagodną biel, płynącą od zegarów. Do tego pokrętła do regulacji temperatury wentylacji skalowane są co 1 stopień, a sam wentylator pracuje irytująco głośno. Mimo to w upalne dni klimatyzacja przeciętnie radzi sobie ze schładzaniem kabiny.Wiek dojrzewania ma za sobą również zawieszenie

Samochody z zapomnianej bajki | Panhard

Panhard początkowo nazywał się Panhard et Levassor, co, jak łatwo zgadnąć, wskazywało na twórców firmy. Francuzi René Panhard i Émile Levassor założyli swoją firmę w 1887, a trzy lata później zaczęli produkować samochody. I to całkiem niezłe, bo wyposażone w cztery koła, skrzynię

TOP 10 | Samochody za 3500 zł

(klimatyzacja, regulacja twardości zawieszenia). Przywyknąć należy do ciasnoty w drugim rzędzie siedzeń i umiarkowanych osiągów, jeśli wybierzemy wersję z automatem.Bolączki Forda są typowe dla starszych aut - należy zwrócić uwagę nie tylko na korozję nadkoli czy progów, ale obejrzeć także podłogę i przygotować

Auto za 5 tys. zł

rozpieszczają bogatym wyposażeniem (klimatyzacja, regulacja twardości zawieszenia). Przywyknąć należy do ciasnoty w drugim rzędzie siedzeń i umiarkowanych osiągów, jeśli wybierzemy wersję z automatem.Bolączki Forda są typowe dla starszych aut - należy zwrócić uwagę nie tylko na korozję nadkoli czy progów, ale

Skoda Octavia 1.2 TSI DSG - test | Za kierownicą

1.2 TSI - 60 600 zł. Turbodiesel 1.6 TDI o tej samej mocy wymaga słonej dopłaty. Jego ceny startują od 72 500 zł. Jeśli sporo jeździmy po mieście, zaoszczędzone w salonie pieniądze można zainwestować w automatyczną skrzynię. I automaty zmieniły się nie do poznania - mają więcej biegów, chętniej nimi

Hyundai i40 1.7 CRDi - test | Za kierownicą

przestronność. Nawet za wysokim kierowcą miejsca z tyłu jest w bród, mimo łukowatej linii dachu wokół głowy zostaje sporo powietrza, a pod tylną klapą czeka jeszcze 553-litrowy kufer ze schowkiem pod podłogą.Czy się to komuś podoba czy nie, Koreańczycy biorą na celownik Toyotę Avensis. Pomóc mają klienci

Fiat Punto Evo | Karta wozu

turbodieslach zastosowano zupełnie nowe wtryskiwacze i specjalny serwozawór, dzięki któremu dawki paliwa wtryskiwanego do cylindrów są odmierzane precyzyjniej. Poprawiono w ten sposób szybkobieżność i elastyczność silników wysokoprężnych. Na uwagę zasługuje też zautomatyzowana skrzynia biegów Dualogic z

Mazda CX-7 - test | Za kierownicą

pasażerem czy kieszonki na drobiazgi. Może to detale, ale ważne w codziennym użytkowaniu auta. Tak samo jak fotel, który co prawda ma wystarczający zakres regulacji, ale przydałoby się więcej trzymania bocznego i podparcia ud.Między przednimi kołami CX-7 pracuje stary dobry znajomy. 2,3-litrowy silnik z

Toyota Urban Cruiser - test | Pierwsza jazda

Przedstawiciele Toyoty nieśmiało wspominają, że Urban Cruiser ma nawiązywać do Land Cruisera. Że ma się nim zwinnie jeździć po mieście, że jego bryła nawiązuje do dobrych tradycji marki. No i że w złych warunkach drogowych albo na leśnej drodze pomoże dołączany napęd tylnej osi.Bryła auta

Opel Astra 1.6 Turbo - test | Za kierownicą

. To lepiej niż w Volkswagenie Golfie i Toyocie Auris (obydwa modele mieszczą po 350 l), Citroenie C4 (320 l) i Maździe 3 (340 l), ale gorzej niż w Renault Megane (405 l). 5-drzwiowe kompakty nokautuje Honda Civic z 465-litrowym kufrem, ale to dzięki przeniesieniu zbiornika paliwa pod fotel pasażera.Po

Sedanoraptory - Toyota Corolla vs. Honda Civic Sedan

regulacji osiowej kierownicy, mało miejsca na tylnej kanapie, 5-biegowa skrzynia, głośny silnik Diesla PODSUMOWANIENajtańsza Honda Civic sedan to wydatek 69 900 zł. Corolla z nieco słabszym silnikiem (1,6 124 KM) jest o trzy tysiące tańsza (66 900 zł). Oba auta, choć w podobnej

Auto za 10 tys. zł

Toyoty Camry. W przeciwieństwie do niej, karoseria Lexusa ma bardziej wyszukane linie, a po otwarciu drzwi zaskakuje szybami pozbawionymi ram okiennych. Pod maskę trafił sprawdzony 3-litrowy silnik V6 o mocy 188 koni, połączony z 4-biegowym automatem. Zapewnia przyzwoite osiągi i potrafi przejechać bez

TOP 10 | Auta, których nie produkują, a powinni

Mercedesa W124. Jest bezpieczny, wygodny i można mu zaufać. Bezpieczny? Miał airbagi, pasy z regulacją wysokości, pedały, które nie raniły stóp w czasie kraksy, schowek przed pasażerem absorbujący energię w czasie wypadku (podłokietniki też potrafiły robić takie sztuczki) i drzwi, które można było bez

Renault Megane Grandtour 1.9 dCi - test | Za kierownicą

Lubicie ciasto francuskie? Ja bardzo, choć pieczenia nigdy nie próbowałem - podobno łatwo je zepsuć. Nie inaczej jest z kompaktowymi kombi. Brakuje ich w ofercie m.in. Citroena, Fiata, Hondy, Mazdy czy Toyoty. Większość postawiła na minivany, ale u niektórych producentów jedno wcale nie wyklucza

Renault Fluence 1.5 dCi - test | Za kierownicą

Pamiętacie kompakty z lat 90.? Polska za czasów Opla Astry I, Toyoty Corolli czy Volkswagena Vento należała do krajów, w których kompaktowe hatchbacki łatwiej było spotkać w salonach niż na drogach. Co innego z sedanami. Pojemny kufer i elegancka linia nadwozia, kojarzona z limuzynami

Jeep Cherokee - test | Za kierownicą

Polsce z kolei jedynym dostępnym wariantem jest wysokoprężny, doładowany silnik czterocylindrowy 2.8 CRD (Common Rail Diesel). Moc to przyzwoite 177 KM. Lepiej jednak zwrócić uwagę na moment obrotowy. 410 Nm w wersji z ręczną i 460 Nm z automatyczną skrzynią biegów pozwala na dynamiczną jazdę zarówno w

Volkswagen Touran 2.0 TDI - test | Pierwsza jazda

Scenika okaże się niczym podróż w czasie.Golfowa natura deski rozdzielczej ma swoje zalety. Za kierownicą Volkswagena nie poczujemy się, jakbyśmy prowadzili małego dostawczaka. Przednie fotele mają długie siedziska i zakres regulacji na tyle szeroki, by nikt nie czuł się pokrzywdzony. Problem może

VW Jetta - test | Nie uwierzysz, że to Jetta

Passatem. Deska jest ładna, obsługa prosta jak w każdym Volkswagenie, czyli wszystko w najlepszym porządku. Nie do końca. Chcę wyregulować oparcie, a tu w miejscu pokrętła - dźwignia. I zamiast precyzyjnie ustawić kąt, jestem zdany na regulację skokową. Potem chcę podnieść i przesunąć podłokietnik - i

Mazda 5 1.6 MZ-CD - test | Pierwsza jazda

przez producenta. Według Mazdy, auto ma zużywać w cyklu mieszanym 5,2 l/100 km. Budżet domowy ocalony, ale jest i coś dla ducha. Ręczna skrzynia ma sensownie dobrane przełożenia, a do tego geny typowe dla MX-5, z ciasnym wsadem i krótkimi ścieżkami prowadzenia.Polowania na klientów nowa Mazda 5 nie

Konfrontacje: Ford Mondeo 2.2 DuraTorq CI Trend X/Toyota Avensis 2.2 D-4D 180 Sol Plus

Zarówno Mondeo, jak i Avensis są pojazdami rodzinnymi i służbowymi, dlatego do testu wybraliśmy wersje kombi, które idealnie nadają się do tych celów. Oba napędzane turbodieslami - 155 koni w Fordzie oraz 177 w Toyocie. Dlaczego właśnie te silniki? Odpowiedź jest prosta

DANE TECHNICZNE, POMIARY

wnętrze, niedokładne spasowanie elementów wykończeniowych, silnik o przeciętnej kulturze pracy, fotele o niedostatecznej regulacji i zaledwie wystarczającym trzymaniu bocznym, głośna praca zawieszenia, donośny szum oponZDANIEM MISTRZAWojtek Cołoszyński - wielokrotny mistrz Polski w wyścigach torowych

Citroen C5 Tourer - test | Za kierownicą

złotych. Co na to konkurencja? Ceny Passata 2.0 TDI (170 KM) Highline startują od 120 990 zł, podobnego Superba Combi Platinum - od 130 770 zł, a 150-konnej Toyoty Avensis Prestige 2.2 D4D - od 132 490 zł. 129 200 zł kosztuje Mondeo z 2,2-litrowym dieslem o mocy 175 koni, a najmocniejsza w klasie Mazda 6

Ford Ranger - Orzeł wylądował

? Podobnie. Masa własna? Sporo większa niż Mitsubishi i Toyoty, ale wyraźnie mniejsza niż Navary. W zasadzie więcej tu cech wspólnych niż różnic.Niespieszny, lecz mocnyCo w takim razie ma "naj"? Czas rozpędzania do 100 km/h jest najdłuższy (17,9 s), średnie spalanie najwyższe (8,9 l/100 km), ale

Konfrontacje: Land Cruiser/Pathfinder

, bym miał Wisłę w kabinie. Zdejmuję buty, podwijam spodnie. Daremnie. Woda za kolana, nurt wartki, dno ruchome. Nie sprawdziliśmy, błąd. A do brzegu 20 metrów. Co teraz? Głębokość brodzenia Nissana - 60 cm, Toyoty - 70. Podnosimy maski, uff! Zassanie wody do silnika - czarny sen właściciela terenówki

Konfrontacje: Toyota RAV4 vs. Suzuki Grand Vitara Grand 4

w mieście mocy nieco brakuje. W ciężkim terenie utrzymywanie silnika na wysokich obrotach rodzi obawy o żywotność sprzęgła. To ostatnie współpracuje z 5-biegową ręczną skrzynią (Toyota ma jeszcze szóstkę). Dokładając nieprecyzyjną pracę dźwigni, długi skok i srebrną kanciastą ramkę ozdobną lewarka

Mazda 3 - test | Za kierownicą

jednak nie próbował definiować ergonomii na nowo. Fotel kierowcy wyposażono w regulację podparcia lędźwiowego, dźwignię biegów umieszczono nieco wyżej, a zegary zatopiono w głębokich wnękach. Wszystkie pokrętła i przyciski pracują nienagannie, podobne wrażenie wywołuje montaż poszczególnych elementów

Toyota Rav4 X

generacja popularnej Ravki. Tym bardziej że Toyota właśnie za pomocą tego samochodu chce zmienić znaczenie określenia "kompaktowy SUV". Z lekkiego samochodu sportowo-rekreacyjnego napędzanego na dwa lub cztery koła Toyota Rav4 przeistoczyła się w bardziej eleganckie, a zarazem funkcjonalne i

Opel Insignia 2.0 Turbo - za kierownicą

jeszcze? Można też ponarzekać na słabą widoczność do tyłu. Sytuację ratują czujniki cofania. Cała reszta nie budzi już większych zastrzeżeń. Ani pod względem materiałów, ani montażu. Fotele są obszerne, odpowiednio wyprofilowane i wyposażone w regulację długości siedziska. Z przodu można się rozsiąść

Chevrolet Cruze - test | Pierwsza jazda

to designerskie wyżyny, całość robi jednak pozytywne wrażenie. Wszystkie przełączniki i dźwignie są rozmieszczone intuicyjnie, nie ma potrzeby zerkania do instrukcji obsługi. Szkoda tylko, że w tak przytulnym wnętrzu nie zastosowano plastików lepszej jakości.Duży zakres regulacji kierownicy i dobrze

Tata Xenon - test | Za kierownicą

moment jest dostępny na papierze od 1 700 obr/min, ale w praktyce turbina budzi się do życia przy 2 000 i wtedy dopiero samochód wyrywa do przodu. Moment o wartości 320 Nm pozwala na bezstresowe wyprzedzanie nawet przy większych prędkościach (test był wykonywany samochodem o nieobciążonej skrzyni

Suzuki Grand Vitara 1.9 DDIS - test | Im gorzej, tym lepiej

. Tymczasem skrojona pod dyktando księgowych konkurencja "poszła w elektronikę". W efekcie nawet Toyota RAV4, będąca wśród małych SUV-ów tym czym VW Golf wśród kompaktów, nie ma ani reduktora, ani międzyosiowego mechanizmu różnicowego (jego funkcję pełni sprzęgło elektromagnetyczne przy tylnej osi

Renault Grand Scenic 2.0 dCi

. Wcale nie z uwagi na ilość miejsca na tylnych siedzeniach. Moją ciekawość budzi przede wszystkim silnik i skrzynia biegów - dwulitrowy diesel to pierwszy taki silnik opracowany w ramach aliansu Renault i Nissana. Pieszczotliwie nazwany M9R pojawi się z pewnością w Qashqaiu i wielu innych samochodach obu

Mazda 6 2.2 MZR-CD Sport - test | Za kierownicą

bezpośredni i 16-zaworową głowicę, w 2002 common rail, a w 2005 roku filtr DPF. W najnowszym wydaniu, rozwiercony do pojemności 2184 ccm, osiąga 185 koni i 400 Nm. W szranki staje m.in. z podobnym motorem 2.2 TDCi/HDI o mocy 175 koni stosowanym w Fordach i Citroenach, 177-konnym D-Catem Toyoty oraz 2-litrowym

TOP 10 | Auto dla studenta

przeprowadzić samemu lub skorzystać z pomocy kolegów.A co z paliwem? Tu w szranki stają benzyniaki zasilane autogazem lub poczciwe diesle. Instalacje LPG zwiększają koszty eksploatacji (konieczność regulacji, częstszej wymiany świec i kabli), diesle natomiast są często wyeksploatowane i nie grzeszą dynamiką

Mitsubishi i w Europie

wymagania. Od października 1998 takie auto nie może przekraczać 3,4 m długości, 1,48 m szerokości, a silnik może mieć maksymalnie 0,66 litra pojemności i 64 KM mocy.W Europie nie ma takich regulacji, dlatego w przyszłości Mitsubishi "i" będzie oferowany z silnikiem o pojemności 1 litra. Według

Kia Cerato

niejedyne skojarzenie z popularnym w PRL tworzywem obrusowym. Podobno koncerny samochodowe uważnie sprawdzają, co mogą znaczyć nazwy ich modeli w różnych językach. Toyota musiała już się czerwienić we Francji za MR2, a Mitsubishi w Hiszpanii za Pajero. Koreańczycy chyba niezbyt się tymi doświadczeniami

MAZDA 323 F 1.9/NISSAN ALMERA 1.8/TOYOTA COROLLA 1.6

- 110 KM w Corolli i 114 KM w Maździe i Nissanie wystarcza do sprawnego przemieszczania się autem z całą rodziną. Wszystkie trzy jednostki napędowe mają układ czterech zaworów na cylinder, a w Toyocie dodatkowo bezstopniową regulację zaworów (VVT-i). Na tym nie koniec podobieństwa, silniki zadowalają

Land Rover Freelander 2 TD4.e - test | Za kierownicą

sobie z ważącym 1845 kg Freelanderem. To o blisko 300 kg więcej niż konkurencyjna Toyota RAV4 2.2 D-Cat. Prawdziwe przyspieszanie zaczyna się - klasycznie dla nowoczesnych turbodiesli - gdy wskazówka obrotomierza zbliży się do 2 tys. obrotów. Co z klekotem? Wyciszenie kabiny jest lepsze niż w Tiguanie

Toyota Prius II

przyszłość. A któżby nie chciał zajrzeć w głąb szklanej kuli?Poprawiona dwójkaWłaściwie z Priusem poznaliśmy się już pod koniec lat 90., gdy w swym pierwszym wcieleniu pojawił się na targach w Poznaniu. Nie była to statyczna prezentacja. Przeciwnie! Błękitna Toyota krążyła bezszelestnie jak duch po targowych

Volkswagen Touareg V8 - test | Za kierownicą

skrzynia biegów z Tiptronikiem. Podświetlona literka S oznacza, że przekładnia pracuje w trybie sportowym. Obroty silnika na poszczególnych biegach nie spadają po odjęciu gazu jak w trybie D (drive), a samochód gotów jest do natychmiastowego sprintu. Ceną za zrywność jest zwiększone zużycie paliwa

Citroën C4 Picasso vs. Opel Zafira

podróżowaniu. Irytować może jedynie krótki i wąski podłokietnik.Na tym podobieństwa się jednak kończą. Zresztą jak porównać proste, tradycyjne niemieckie wnętrze z francuską finezją? W Citroënie znajdziemy centralny licznik elektroniczny z wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi, regulację klimatyzacji tuż

Toyota Land Cruiser - Rączy mastodont

proporcje ciała ma mój "zleceniodawca", ale jeśli nie przypomina szympansa, może mieć problem z wyregulowaniem fotela i kierownicy. Mi po prostu nie starcza rąk. Dużo wygodniej siedzi się choćby w Audi Q7, Jeepie Grand Cherokee, Mitsu Wróć! Ma być Toyota. Po sześciu latach od debiutu wnętrze "

Renault Grand Scenic - pierwsza jazda

KM) oraz diesle (1.5 105 KM, 2.0 160 KM). Wróćmy do wnętrza. Kierownica w nowym Scenicu ustawiona jest bardziej pionowo i ma szerszy zakres regulacji. Nie mam już poczucia, że jadę autobusem. Kiedy jednak spoglądam w lusterko i słucham rozmów kolegów trudno mi się uwolnić od wrażenia, że jestem na

Konfrontacje: Volkswagen Fox 1.2/Toyota Aygo 1.0/Fiat Panda 1.1

. Jedyna dostępna przekładnia to 5-biegowa skrzynia ręczna. W podstawowej odmianie Foxa nie przewidziano wspomagania układu kierowniczego, ale w praktyce nie odczuwa się braku tego udogodnienia. Układ ABS jest montowany seryjnie. Fox mieści cztery osoby. Ilość miejsca z przodu jest

Konfrontacje: Chevrolet Lacetti 1.8 16V CDX/Kia Cerato 2.0 CRDI EX

wprowadził modele Aveo, Evanda i Rezzo, natomiast Kia wśród nowości obok Cerato ma w ofercie małe Picanto. Lacetti i Cerato należą do segmentu C (klasa niższa średnia), gdzie nie jest łatwo się przebić. Oba samochody muszą się zmierzyć z Toyotą Corollą, Fordem Focusem, Oplem Astrą II i III

Smart fortwo II - tea for two

wygodniej. Lepsze są też materiały i ich montaż. Wciąż brakuje regulacji kierownicy - jakiejkolwiek. Zintegrowane z pasami bezpieczeństwa fotele, choć nieco twarde, są wygodne. Kolory - mimo że bardziej stonowane niż w jedynce - rozweselają. Mały (a jakże!) silniczek (owoc współpracy z Mitsubishi

TOYOTA AVENSIS II 2.0 D4

Europejska odmiana Avensis powstaje w Burnaston, w Anglii, i tu przygotowano modernizację tego modelu. Najpoważniejsze zmiany zaszły w układzie napędowym i podwoziu. Inżynierowie Toyoty skonstruowali silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Nie wykorzystano jednak systemu znanego z jednostek GDI

TOYOTA COROLLA/HONDA CIVIC/VW GOLF

czytelnie, jednak bardzo przeszkadza brak teleskopowej regulacji położenia kierownicy. Osoby powyżej 185 cm wzrostu muszą prowadzić auto z wyciągniętymi rękoma lub siedząc w kucki, a jedno i drugie męczy.Dobór materiałów wnętrza oraz deski rozdzielczej jest perfekcyjny w Volkswagenie. Pasowanie plastików

Wielki mecz Japonia - Niemcy

wyposażenia seryjnego. Ręczna skrzynia biegów pracuje poprawnie, można zamówić ją także w wersji zautomatyzowanej MMT.Choć auto nie jest rdzennym japończykiem (egzemplarze sprzedawane w Polsce pochodzą z francuskiej fabryki Toyoty w Valenciennes), niezawodnością dorównuje samochodom made in Japan. To istotny

Re: Automat, SMG,DSG,CVT? Co sądzicie?

na YouTube. Cranmer kiedyś napisał coś takiego, wklejam bo może ktoś coś z tego zrozumie ;-) Wyzej wymienione modele Toyoty (przyp. mój: chodziło o Prius, Auris HSD i Lexusa CT) nie maja przekladni bezstopniowej. Nie maja tez skrzyni biegow. W ukladzie wystepuje tylko jedna planetarna

Re: Peugeot 106 1.5 D - dobry dla studentki?

silnikiem i uwazam ,ze usteepuje tylko 1.5 dieslowi toyoty (starlet mam na mysli).Aha ax 1.5 d bez trudu osiaagal 165km/h.Natomiast problematyczne moze byc mocowanie silnika i skrzyni,przeniesienie napeedu (poolosie oraz przeguby-to nalezy sprawdzic),zawieszenie -zwlaszcza tylne,osprzeet silnika

Re: Olej w automatycznej skrzyni - wymieniac czy

skrzynie 'przyjazne' uzytkownikowi w których nie terzeba ani wymieniać oleju ani nawet sprawdzać jego stanu i są skrzynie toYoty w których ( nawet manualnych o zgrozo ) olej musi być wymieniany co 90 tys.km . Oszczedności przy zakupie odbijaja się wiec czkawką klientowi podczas serwisu . Kupił

Re: Subaru Outback bez charakteru

zwiększający zużycie paliwa w dużo większym stopniu niż nowoczesne skrzynie. Dobra 7- biegówka mogłaby urwać sekundę z przyspieszenia i litr ze zużycia paliwa. Samo Subaru mogło nie mieć środków na nowe skrzynie, ale od czego związki kapitałowe z Toyotą, która ma przecież bardzo dobre przekładnie w Lexusach

Toyota Land Cruiser vs. Nissan Navara

prędkością. Samo zawieszenie (pomimo regulacji twardości i wysokości tyłu) jest zbyt miękkie i samochód kołysze się jak szalupa na morzu. W warunkach terenowych Toyota LC120 czuje się jak ryba w wodzie. Stały napęd na 4 koła, reduktor i blokada międzyosiowa powodują, że samochód dzielnie prze do przodu nawet

Re: Japonce.

zaworowych czy wymianie oleju w skrzyni biegów które to w przeważającej większości japonczyków są obowiazkowe . W toYocie przeglady sa co 30 tys. i to jest chwyt bo wymiana oleju silnikowego jest juz co 15 tys. co 60-90 tys. wymiana oleju w skrzyni biegów manualnej , co dwa lata płyn chłodzący itp

Re: Fenomen VW

modelach hybrydowych (Prius, Auris HSD, nowy mały Lexus > ) oraz w Avensisie i Verso z silnikiem benzynowym 1.8. > CVT=przekładnia bezstopniowa jakbyś nie wiedział. Wlasnie. Wyzej wymienione modele Toyoty nie maja przekladni bezstopniowej. Nie maja tez skrzyni biegow. W ukladzie wystepuje tylko

Re: Toyota Verso 1.8 Multitronic S - test

Mam takie Verso 1.8 ze skrzynią manualną, z CVT jeździłem nowym Ave 1.8 i nie przypadła mi do gustu. Manual jest za to świetny. Średnie spalanie z prawie 7 tys. km wychodzi 8.2 l Polecam to auto, jest naprawdę świetne: wygodne, przestronne, dobrze się prowadzi, b. dobry, cichy i oszczędny jest

Re: Mit Toyoty Camry rozsypany-POMOCY !!!!!!!!!!

Buhaha ma racje nie sprawdzac tylko wymieniac,tam wchodzi duzo oleju,lacznie z turbina to bedzie okolo chyba 8l. Powod tego zachowania brak regularnego servisu.Camra V6 dobrze servowana lekko przechodzi na jednej skrzyni 1mln km. W Twoim konkretnym przypadku trzeba dokonac regulacji hamuloc

Re: Toyota 4-Runner - Sprzedam

Sprzedam piękną Toyotę 4Runner SportEdition 4WD. Autko 100% bezwypadkowe , w idealnym stanie, po wymianie olei, filtrow (MOBIL1 5W-30), nowe opony (DUNLOP AT20). Jeździła nią kobieta, która była pierwszym właścicielem tej wspaniałej terenówki. Auto nigdy nie było używane w terenie co potwierdza

Toyota Corolla po roku.

Usterki : - Klima - zakładana u dealera. Wymiana zaworu rozprężnego. Trochę użerania z serwisem, oparło się o Warszawę ale w końcu zrobili. - Przy odbiorze - uderzony próg (zrobili) niedokręcona konsola po założeniu blokady skrzyni biegów (zrobili). Upierdliwość : - skokowa 3 stopniowa regulacja

Dobry dla farmera - Toyota Hilux

uciążliwy, kierownicy brak regulacji,brak światełka rezerwy, TYLKO 2 PODUSZKI + BAJKI, ŻE TO MOCNA RAMOWA KONSTRUKCJA- CZYLI KONSTRUKCA PRZETRWA, A Z NAS SMARKI I WODA? Wajcha skrzyni biegów ma nadmierny luz i trzeba uważać, co się włączyło.Silnik niestety ma pasek rozrządu, a nie łańcuch.Koła są

Re: Największy pracodawca - przemysł samochodowy

, automatyczna skrzynia biegow, klimatyzacja, radio, automatyczna regulacji okien itp. sa w standardzie, w europie sie buli za to calkiem niezla kase). Ostatnio Chrystler oraz Ford znacznie poprawili jakosc swoich produktow, a w dodatku jednym z najwiekszych producentow samochodow w USA jest...Honda. Cla na

Re: Mazda 6 -to nie ford

. automatyczne skrzynie: nie sądzę, że japońscy inżynierowie są głupsi, po prostu celem głównym jest rynek amerykański, gdzie wielkopojemnościowe v-6 i v-8 doskonale radzą sobie na tradycyjnych, czterobiegowych przekładniach. Ten rynek nie wymuszał (jak dotąd!) innowacji w tej dziedzinie. Dalej: nowe rozwiązania

Re: Toyota Corolla po roku.

; blokady skrzyni biegów (zrobili). > > Upierdliwość : > - skokowa 3 stopniowa regulacja oświetlenia tablicy, trzeba codziennie > ustawiać dzień/noc. > - Niewidoczna w dzień sygnalizacja przycisków klimatyzacji i obiegu wewn. > powietrza. (chyba zadzwonię do Toyoty Polska by coś

Re: cena i jeszcze raz cena

pompy wspomagania . 1 dzień w ASO 25-11-2005r. przebieg 13362km 1. Nieprawidłowa praca klimatyzacji => wymiana centralki klimatronika 2. Wyciek oleju miedzy skrzynią i silnikiem => usunięto 3. Ślizganie się sprzęgła => wymiana (drugie sprzęgło) 4. Trzaski przy podszybiu => regulacja

Re: Fiat Stilo v Opel Astra II

w citroenie 2CV.. nawet na prostej drodze ciężko się zmieścić. 2. skrzynia biegów ma skok drążka jak w autobusie i jest strasznie nieprecyzyjna.. ja dwa tygodnie uczyłem się jak trafić w piątkę 3. pedały... ich skok to chyba pół metra.. 4. siedzenia niby mają regulację ale obniżenie fotela kierowcy

jeszcze laepsze Land Cruisery

Polska: Nowe wersje silnikowe Toyoty Land Cruiser Data publikacji: 2007-01-02 10:13:31 W salonach dealerskich jest już dostępna Toyota Land Cruiser ze zmoderniozowanymi silnikami. Teraz nowoczesny diesel D-4D jest o 5 KM mocniejszy, spełniając zarazem restrykcyjne normy czystości spalin Euro 4

Re: Ile gazu na 100??

naila napisała: Po przeglądzie i > regulacji palił dużo więcej, a po 'ubłaganej' ponownej regulacji nieco > mniej... Czy może ktoś powiedzieć, ile gazu powinien naprawdę palić? Jest to > Toyota z silnikiem 1.6, automat z 1990 roku. > Ile palą wasze autka? Skrzynia automat ponoc

Re: Pytanie z techniki jazdy

zmianie biegów w znikomym stopniu uszkodzisz tarczę. Ja bałbym się o powierzchnię cierną między synchronizatorami a kołami zębatymi. Jak zajeździsz dwójkę to do wymiany leci koło zębate dwójki i odpowiadający mu synchronizator. Dla toyoty Celiki z 1986 roku (ceny sprzed 2 lat): 800 PLN Rozebranie

Re: Moda na przyszłość - Honda Civic

regulacja oparcia i siedziska, w odroznieniu od francuza warto tego uzywac > bo nie odpadnie/zepsuje sie. Jak masz regulację szerokośći i długości siedziska to powiedz gdzie takie fotele zdobyłeś. Wzrost to nie wszystko ale skoro Tobie jest wygodnie to nie masz problemu. A co do francuza to w moim jakoś

kup. Audi A3 jest pozbawione jakiegokolwiek sensu

ariadna6 napisała: > Zastanawiamy sie nad zakupem jednego z tych aut. Najpierw może co nieco o Audi A3, o czym może niekoniecznie wiesz. Audi A3 i weźmy taki np. Golf to w zasadzie IDENTYCZNE technologicznie auta. Te same silniki, skrzynie biegów, płyty podwoziowe, identyczne rozstawy osi

Re: Stalem sie fanem Hondy

uczucie jakiego zaden > amerykaniec nie zapweni - skrzynia chodzaca jak joystick, czerwony guzik z > napisem start, regulacja radia lewa reka tam gdzie normalny samochod ma > swiatla. > - Honda Civic Si - ladna, ergonomiczna i mila we wnetrzu > - Accord - juz pisalem o nim poematy wiec

Re: Moda na przyszłość - Honda Civic

oświetlenia w nocy a Honda Civic sąsiada świeci > deską gorzej niż polski kanciak. Scenik i wzor oswietlenia he he moze bym uwiezyl jakbym nie pojezdzil troche rx4 i to jak w tym off roadzie wszystko trzeszczalo przy przejezdzie przez torowiska w germanii. > Jak masz regulację szerokośći i długości

Re: Honda Civic Sport 140km

. Różnica jest zasadnicza, bo VTEC ma też zmienny wznios zaworów. Zauważ że silnik Toyoty (tylko zmienne fazy) miał z 1.8 140KM. Silnik Toyoty (też 1.8) z zaimplementowaną regulacją wzniosu zaworów miał już 192KM. > Ma za to inne zalety, których nie ma silnik Hondy jak np. zminimalizowane > tarcie

Re: Zbik

skonczylo. Toyota czy Honda odnawiaja calkowicie linie silnikow co jakies dziesiec lat, silnik Corvetty to blok z lat piecdziesiatych - oczywiscie sa inne zawory, oprogramowanie itp., ale to jednak ten sam silnik. W nizszych klasach jest jeszcze gorzej: Pontiac Grand Prix V6 3.8 litra jest niezmieniony

Re: Punto, Yaris czy Corsa ?

kierownicą. Po 40 minutach jazdy bolą mnie plecy. Oparcie sziedzenia ma tylko skokową regulację - to jeszcze pogrsza sprawę. Zestaw wskaźników projektował idiota: przy wschodzie/ zachodzie słońca od tyłu samochodu palące się kontrolki są zupełnie niewidoczne. Kolejny mankament to skrzynia biegow (lub

Re: 230 tys. Lagun do serwisu - po tygodniu 2 wpa

silnika (podobno rezonans filtra), 51 tys- regulacja ledzwiowa fotela, 5 tys,- czuniki w oponach, 30 tys- do dziś,- bład wtrysku paliwa (odcina moc, po jakimś czasie wraca do normy), i wiele innych drobnych spraw. Moi koledzy mieli także ciekawe wady: skrzynia biegów, sprzęgło, kompyter pokładowy

Re: Gaz- jak to z nim jest?

Gość portalu: pawel napisał(a): > Poradźcie coś, ja już nie wiem co zrobić. Firma montująca system też jest > bezradna. Toyota 3.4 l V6 automat. ... Postanowilem w przypadku niemożności regulacji wywalić > to z mojego auta. Ten moment powoli się zbliża. Ja swoja instalacje wywalam w

Re: Honda Civic 1.4 LS 3d

, rzeczywiście, i powtarzał się w wielu autach. > Oczywiście to tylko mnie ucieszyło, jednak na krótko. Niebawem > należało wymienić czujnik ABS. Przypadek, z tego co wiem, incydentalny, choć niemiły. Honda (podobnie jak Toyota) przez lata wprowadzała model samochodu najpierw na rynek japoński

Re: Do Darka_w1- polemika

w Valenciennes we Francji (Yaris + silniki 1,4 D-4D). Tak przy okazji - w Czechach jakoś nikt nie rozpacza że Toyota buduje > tam "tylko" samochody, ale skrzynie i silniki są z Wałbrzycha. Oj rozpacza, czytałem wywiad z Martinem Jahnem szefem Czechinvestu. Przy okazji jeździł po

Re: Trezia - Toyota od Subaru

@MLO Właśnie, brak dostępności niektórych dość oczywistych elementów wyposażenia tudzież dziwne ich konfiguracje raczej nie pomagały Subaru. Np. ESP można było kupić w Legacy 2,0, ale... wyłącznie w konfiguracji z automatyczną skrzynią biegów. Ksenony pojawiły się w ofercie chyba dopiero w 2006

Suzuki Grand Vitara 2.0 - test (długie!)

) Duży plus za zmiany wewnątrz. Poprzednia Grand Vitara (do 2002 r.) wyglądała w środku jak coś z połowy lat 90-tych. Wielu drażniła suwakowa regulacja temperatury, a plastiki sprawiały tanie wrażenie (i nie były "miłe w dotyku" ;-))). Teraz deska Vitary niczym nie odbiega od innych aut XXI

Re: Skazana na sukces? - Toyota Yaris

habudzik napisał: Sukces jest wtedy gdy przejeżdzasz 700 tys. bez awarii , > nie regulujesz zaworów , nie zmieniasz płynów ( oleju ) w skrzyni biegów , nie > wymieniasz uszczelniaczy i nie robisz 1234 innych prac przy samochodzie . ales przylozyl grzywka o parapet. wymien auta osobowe ktore

Re: Nowa Toyota Corolla 1.4 - opinie (wady/zalety

skrzyni" przy podjazdach pod dłuższe i stromsze wzniesienia lub wyprzedzaniu. Ale do jazdy w mieście silniczek jest super - zmienne fazy rozrządu wybaczają nawet niezredukowanie biegu, co prawda przyspieszanie jest baaaardzo ospałe - ale jedzie, nie klekoce, nie szarpie, nie skacze tylko jedzie

Tata Xenon

Xenona do Polski. Oferowany jest z napędem na przednią oś lub z napędem AWD. Dane techniczne Wymiary [mm]Długość całkowita 4800 Szerokość całkowita 1860 Wysokość całkowita 1765 Rozstaw osi 3150 Rozstaw kół przednich 1571 Rozstaw kół tylnych 1571 Szerokość skrzyni ładunkowej (zewnętrzna) 1414

Ursus 1414S

powietrza: suchy z zaworem do opróżniania pyłu, ze wskaźnikiem zanieczyszczenia Układ napędowy: Sprzęgło główne - tarczowe mokre w skrzyni przekładniowej sterowane hydraulicznie Skrzynia przekładniowa - synchronizowana 6-biegowa z włączanym pod obciążeniem reduktorem 4 stopniowym i przekładnią nawrotną

Tuning motocykli

Tuning motocykli (z ang. strojenie, regulacja).Tuning można podzielić na dwie zasadnicze grupy: tuning mechaniczny: podnoszenie mocy i osiągów poprzez modyfikacje silnika i układów mu towarzyszących, tuning optyczny: podnoszenie walorów estetycznych lub zwiększania jego atrakcyjności skutera

Tommi Mäkinen

Arktyczny w ramach mistrzostw Europy oraz był drugi w Rajdzie Hankiralli. Zwyciężył także w Rajdzie Conca d'Oro, w mistrzostwach Włoch. Dwukrotnie wystartował w mistrzostwach świata, jednak nie ukończył zarówno Rajdu Szwecji (awaria skrzyni biegów), jak i Rajdu Finlandii (awaria dyferencjału). 1990-1994W

Merkur

SOHC turbo bez intercoolera (XR4i miały wolnossący silnik Cologne V6) dający 145KM w zestawieniu ze skrzynią automatyczną C3 i 175KM w zestawieniu ze skrzynią ręczną T-9 (duża różnica wynikała z drastycznie obniżonego ciśnienia doładowania, z powodu zbyt słabej wytrzymałości skrzyni C3). Zapewniało

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.