przyznawanie gwiazdek w teście bezpieczeństwa

Marcin Lewandowski

Jak kupić bezpieczny samochód? | Poradnik

Jak kupić bezpieczny samochód? | Poradnik

Gwiazdki EuroNCAP, ilość poduszek powietrznych na pokładzie, czy najnowsze systemy bezpieczeństwa - zobacz od czego zależy nasze bezpieczeństwo, kto je bada i jak wybrać bezpieczny samochód

Trudniej o gwiazdki w testach Euro NCAP

Nowe manekiny, dodatkowe punkty za systemy poprawiające bezpieczeństwo i obowiązek montażu tzw. inteligentnych pasów bezpieczeństwa - to tylko część zmian, jakie szykuje Euro NCAP. O gwiazdki będzie trudniej już w tym roku

Dziesięć najbezpieczniejszych aut

Organizacja Euro NCAP opublikowała wyniki testów zderzeniowych dwunastu nowych aut. Dziesięć z nich otrzymało pięć gwiazdek. Może czas na szóstą?

Statystyka w służbie klientów

Statystyka w służbie klientów

prędkością 35 mil na godzinę (56 km/h) i boczne, w których inny pojazd (w formie specjalnego wózka) uderza w badany samochód z prędkością 38 mil na godzinę (60,8 km/h) pod różnymi kątami (kąt prosty i kąt odchylony od prostego o 27?). Ocena polega na przyznawaniu gwiazdek zarówno w teście czołowym jak i

Euro NCAP nagrodzi za system AEB

Euro NCAP nagrodzi za system AEB

punkty. Może się więc okazać, że za dwa lata bez AEB uzyskanie 5 gwiazdek w teście Euro NCAP będzie niemożliwe (tak jak obecnie bez układu ESP). Euro NCAP stawia na pieszychJak to działa?W zależności od producenta system AEB nosi inną nazwę i może działać nieco inaczej, ale podstawowa zasada jest

Euro NCAP - najnowsze wyniki testów

Euro NCAP - najnowsze wyniki testów

Od kiedy Euro NCAP wprowadziło nowe zasady przyznawania słynnych już gwiazdek, jednym z głównych kryteriów stało się to, czy podstawowe wersje samochodu są wyposażone w aktywne systemy bezpieczeństwa. Nie inaczej jest i tym razem. Citroen, któremu wytknięto, że dopiero w wyższych wersjach

Co oferuje rynek w segmencie A?

Co oferuje rynek w segmencie A?

gwiazdek w testach Euro NCAP. Up jako pierwszy samochód w tej klasie zaoferował w opcji system City Safety ograniczający skutki kolizji bądź pozwalający na ich uniknięcie przy niskich prędkościach. Dobry wynik Euro NCAP otrzymał też Fiat 500, ale pamiętajmy że dotyczy to ochrony dorosłych, a testy

Zapnij dziecko w foteliku

Zapnij dziecko w foteliku

uwagę przed zakupem. Właśnie dlatego, podobnie jak w przypadku samochodów, prowadzi się testy i badania fotelików. Co roku niemiecki ADAC publikują ich wyniki. Przyznawanie gwiazdek odbywa się na podobnych zasadach jak w przypadku testów zderzeniowych EuroNCAP.Pięć gwiazdek w  przypadku fotelików

Brylantowy chińczyk nie ma gwiazdek

dziedzinie bezpieczeństwa. Nie wiadomo jakich, ale trafiły ponoć do sedana Brilliance BS4.Zasady przyznawania gwiazdek w testach zderzeniowych niedawno się zmieniły - zmieniło się również pojęcie auta bezpiecznego. Po rozbiciu Brilliance BS4 niemieccy specjaliści nie przyznali mu żadnej gwiazdki.BS4

Nowe testy Euro NCAP | Cactus, Klasa V i X-Trail

Nowe testy Euro NCAP | Cactus, Klasa V i X-Trail

Nowy crossover Citroena uzyskał łączną notę na poziomie czterech gwiazdek. To dobry wynik, ponieważ wprowadzono surowsze kryteria przyznawania punktów. C4 Cactus wyróżnia się wysokim poziomem ochrony pieszych.   Ogólny wynik: 4 gwiazdki Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82

Najnowsze wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP

tych gwiazdek jest więcej, tym auto jest bezpieczniejsze.W 1997 r. w pierwszej serii prób EuroNCAP na 13 aut tylko jedno otrzymało najwyższą wtedy notę czterech gwiazdek. W najnowszych testach z 17 pojazdów tylko trzy dostały trzy gwiazdki, pozostałe zaś - co najmniej cztery gwiazdki, co jest bardzo

Euro NCAP | Już nie tak dobrze

Euro NCAP | Już nie tak dobrze

pojazdu. W dzisiejszych czasach nie oznacza to wcale pogorszenia poziomu bezpieczeństwa. Jak widać po wynikach nieznacznie odbiegają one od tych, uzyskanych przez Aygo, C1 i 108-kę. Wynik końcowy: cztery gwiazdki. Citroena Berlingo drugiej generacji jedyny raz testowano na początku rynkowej kariery w

Fotelik na pięć gwiazdek

organizacje motoryzacyjne i konsumenckie ADAC, ÖEAMTC, AA i ANWB (w Niemczech) publikujš ich wyniki. Przyznawanie gwiazdek odbywa się na podobnych zasadach jak w testach zderzeniowych EuroNCAP. Jednak pięć gwiazdek to dla fotelików od wielu lat wynik nieosišgalny. Czy to oznacza, że foteliki sš do

Fotelik samochodowy | Zapnij dziecko w foteliku

Fotelik samochodowy | Zapnij dziecko w foteliku

zwracać szczególną uwagę przed zakupem. Właśnie dlatego, podobnie jak w przypadku samochodów, prowadzi się testy i badania fotelików. Co roku niemiecki ADAC publikują ich wyniki. Przyznawanie gwiazdek odbywa się na podobnych zasadach jak w przypadku testów zderzeniowych EuroNCAP.Pięć gwiazdek w 

Nasz najdłuższy cmentarz Europy

poziom bezpieczeństwa kupowanych przez nas aut, wypadamy lepiej niż np. Duńczycy i Grecy (prawie 40 proc. kupowanych przez Polaków samochodów ma pięć gwiazdek w testach zderzeniowych). Tyle tylko że ETSC porównuje zakupy nowych samochodów. Z używanymi może być dużo gorzej - autorzy raportu uczciwie to

Volvo S80, Citroën C6 i Honda Legend

szaleństwie jest metoda - C6 dostał pięć gwiazdek (na pięć możliwych) w teście zderzeniowym NCAP i jako pierwsze auto w historii cztery gwiazdki w teście zderzeniowym z pieszym. M.in. dzięki inteligentnej pokrywie silnika.Volvo - odwieczny niemal symbol bezpieczeństwa - jeszcze nie było poddawane testowi NCAP

Ford Fusion 1.4 TDCi Trend

się zbyt mała. Oczywiście, kiedy wymuszasz większą dynamikę, zwiększa się zużycie paliwa. Być może dlatego uzyskany w teście wynik spalania (5,8 l/100 km) zdecydowanie przewyższa optymistyczne dane fabryczne (4,4 l/100 km). Miejski minivan Ford określa Fusion jako Multi Activity Vehicle, czyli

Saab 9-3 Sportsedan 2.0 Aero - test | Za kierownicą

Saab 9-3 Sportsedan 2.0 Aero - test | Za kierownicą

wrażenie. Jednak nie na każdym korzystne. - Zbyt smutny, ciemny i przekombinowany - mówili jedni. - Solidny, ciekawy, niebanalny - odpowiadali drudzy. Pierwszych przytłaczał, w drugich potęgował poczucie bezpieczeństwa. A byli też tacy, którym wydał się... przestarzały. Lecz gdyby usłyszeli wypowiedź

Euro NCAP: Już nie będzie tak łatwo

, Sekretarz Generalny Euro NCAP tak uzasadnia wprowadzenie nowych ocen: Jestem zachwycony, że coraz więcej samochodów otrzymuje ocenę pięciu gwiazdek w naszych crash testach. Tym niemniej, konieczne jest, aby Euro NCAP podwyższało standardy bezpieczeństwa, do których będą mogli dążyć producenci aut. Nasz nowy

Euro NCAP - pierwsze gwiazdki według nowego systemu

Euro NCAP - pierwsze gwiazdki według nowego systemu

, cztery osiągnęły najwyższą notę. Sposób oceniania Euro NCAP może dziwić, bo okazuje się, że aby dostać najwięcej gwiazdek nie trzeba w żadnej z kategorii przekraczać znacznie 80% punktów. Na przykład Mazda 6 w kategorii ochrony dorosłych pasażerów (częścią składową tej oceny jest także nota za ochronę

Konfrontacje: Peugeot 206 SW 2.0 HDi SX/Škoda Fabia Combi 1.9 TDI Comfort

boczne dostępne są tylko w opcji. Zapomnij o dokupieniu kurtyn. ESP można zamówić tylko w Škodzie. Środkowy pas bezwładnościowy z tyłu i zagłówek znajdziesz w "206", w Fabii za dopłatą. Za dbałość o bezpieczeństwo pasażerów przyznajemy rywalom po czwórce z minusem (przydałyby się kurtyny w

Subaru Forester 2.5XT

dlatego tak wąskie - podłokietniki. Z tyłu składana kanapa i pokaźny, choć nieco mniejszy niż np. w Hondzie CR-V bagażnik. Zapewniające świetną widoczność cienkie słupki dachowe nasuwają obawy o wyniki prób zderzeniowych, ale to kolejna "zmyłka" Forestera: wszystkie testy potwierdzają wysoki

Re: Fotelik 9-36 czy 15-36? Pomożcie!

kwap666 napisał: > czemu jeden jest prawidlowy a drugi nie? Metodologia przyznawania oceny za bezpieczeństwo jest taka: 3 gwiazdki w crash-test'cie czołowym i 3 gwiazdki w crash-test'cie bocznym = 3 gwiazdkowa nota za bezpieczeństwo; 3 gwiazdki w jednym z crash-test'ów i 4 gwiazdki w drugim

NCAP

Zacznijmy od tego, że testy Euro NCAP są dość specyficzne. Punkty za bezpieczeństwo są tam przyznawane według różnych dziwnych kryteriów (np. punkty za przypominanie o niezapiętych pasach bezpieczeństwa). Tak więc nie sugeruj się tym, że jakiś samochód ma 5 gwiazdek a inny 4, bo to nie musi

Re: Najmniej awaryjne,czyli raport DEKRA 2012

TUW czy jakiś inny też niemiecki opublikował to nawet Dacia była lepsza. Skąd aż takie róznice u samych Niemców. DEKRA jest najmniej wiarygodną listą. Tak samo jak EURO NCAP, który przyznaje punkty za gadżety a nie faktyczne bezpieczeństwo jakie zapewnia i wiele pojazdów dostaje w efekcie 5 gwiazdek

Re: jaki fotelik do Jedo Fyn 4 ???? proszę o radę

odpowiadają za przyznawanie atestów i to oni mają decydujący głos w sprawie tego czy coś jest na tyle bezpieczne czy nie żeby dopuścić produkt do sprzedaży na rynku/użytkowania, a nie ADAC który gwiazdki bezpieczeństwa przyznaje min. za komfort i wykończenie-próbowałaś zapytać niemowlaka jak mu się komfortowo

Re: drugi fotelik - jaki?

koniecznie z czołówki crash testów w których bada się rzeczywistą jakość fotelika. NP Adac przyznaje gwiazdki za bezpieczeństwo wsadzając manekin dziecka do fotelika i robią wielkie rzeczywiste buum. Niestety w Polsce dochodzi do paradoksów, że rodzice i tak kupują gorsze foteliki - mimo, że są

Re: zasady naliczania punktów w euroNCAP

Czy gdzieś napisałem że gwiazdkiprzyznawane za wyposażenie? Całkowicie się z Tobą zgadzam. Wyposażenie wpływa na wynik testu, bo działa. (Gdyby nie było zamontowane - nie mogłoby działać) Dokonałem pewnego uproszczenia. Muszę najwyraźniej wyjaśnić dokładniej. Elektrowóz poddany próbie

PRZEKRÓJ o NCAP (long) ciąg dalszy

testującymi: jest nią wysoka nota - nawet trzy punkty - przyznawana za sygnalizator zapięcia pasów bezpieczeństwa. - Jednemu z naszych konkurentów brakowało dwóch punktów do pięciu gwiazdek - mówi Friedbert Holz. - Zapytali ludzi z Euro NCAP, co mają zrobić. Tamci poradzili im instalację sygnalizatora

zabrakło kilku ważnych argumentów...

wyniku, przeliczonym na gwiazdki. 5)Wyniki badań bezpieczeństwa samochodów przeprowadzone przez FOLKSAM ( www.folksam.se ) a bazujące na konsekwencjach prawdziwych wypadków drogowych wykazały dużą zbieżność z wynikam testów EuroNCAP. 6)Testy zderzeniowe badające ochronę pasażerów obejmują zderzenie

Re: Aveo najmniej bezpiecznym samochodem swiata

jaki71 napisał: > Blisko, blisko. > Francuzi robia samochody pod testy. Pod testy które symulują najczęstsze sytuacje zderzeń jakie występują na drogach co nie znaczy wszystkie jak np. cios z góry. A o systemie przyznawania ilości gwiazdek przez Euro NCAP widać nie masz pojęcia więc swoje

PRZEDKRÓJ o NCAP (long)

Yaris uzyskała w teście identyczny wynik z Volvo S80 (29 punktów, cztery gwiazdki), w telewizji pojawiły się zabawne reklamy informujące o tym sukcesie. Oglądaliśmy kadry z życia typowej, ?zdrowej i ekologicznej" szwedzkiej rodziny, a gdy głos spoza kadru wypowiadał zdanie ?i jeździmy

Re: Poziom bezpieczeństwo w Lanosie

. Prawdopodobnie badacze cieszą się jak i przyznają fulla po teście > > zderzeniowym malucha (nie małego fiata ,tylko małego samochodu) gdy kierowca ma > > tylko wybite zęby i pokiereszowane żebra ,a w luksusowej limuzynie nie będzie > wypadało ,by kierowczy grzywka się przesunęła . >

Re: Roemer vs MC Priori XP - do Lgosi

przyznawaniu gwiazdek potrafią być czasem śmieszne, co ewidentnie widać na przykładzie samochodów. Czy wiecie, np. dlaczego Renault ma 5 gwiazdek? Bynajmniej nie dlatego, że crash-testach kierujący/pasażer ma większe szanse przeżycia po zderzeniu. Natomiast dlatego, że w samochodzie jest mnóstwo pośrednich

Re: Poziom bezpieczeństwo w Lanosie

Coś mi się wydaję ,że jednak gwiazdka gwiazdce nie równa . Prawdopodobnie są jednak inne standardy przyznawania gwiazdek w zależności od klasy samochodu ,bo są inne wymagania w stosunku do malucha ,a inne w stosunku do limuzyny. Prawdopodobnie badacze cieszą się jak i przyznają fulla po teście

Re: pozwolę cos dodać.

ograniczony? Kombinacji przypadków są miliony - można jedynie ogólnie określić, że dany pojazd przy danym typie zderzenia i danej prędkości zapewni bezpieczeństwo na poziomie np. 60-75%. > Nie rozumiem , jakto inne gwiazdki ? Sam zacząłeś rozróżniać gwiazdki w zależności od tego za co są przyznawane, a

Re: Wredny?

- przyznaje Adrian Hobbs z Euro NCAP. Podobnie można by pomyśleć, że mały miejski Renault Modus chroni lepiej (pięć gwiazdek) niż wspomniane Volvo S80. - Jeśli Volvo dostało tylko cztery gwiazdki, to znaczy, że nie spełnia wszystkich wymogów testu, nic poza tym - Agata Szczech z Renault Polska nie daje się

Re: Astra Classic &# 8211; Felicja &# 8211; Punto II ... d

Przypominam tylko, że porómnujemy TE samochody - o to chodziło autorowi wątku a Ty raz piszesz że to prawie ta sama klasa a później powołujesz się na różnicę segmentów dowądząc wyższości fiata nad czymkolwiek ! :-) więc gwiazdki przyznawane za bezpieczeństwo są nieporównywalne (moja Xantia ma

Re: Astra Classic &# 8211; Felicja &# 8211; Punto II ...

przegrywa w konfrontacji z nowoczesnym samochodem o KLASE MNIEJSZYM (o nowoczesnym samochodzie tej samej klasy nawet nie wspominając!) > więc > gwiazdki przyznawane za bezpieczeństwo są nieporównywalne (moja Xantia ma > półtorej więc w porównaniu z Punto to śmierć na kołach, tak ?!?). Poza tym

Re: Najnowsze wyniki testów Euro NCAP

Co warte są te gwiazdki skoro Mercedes C klasa miał ich najpierw 4 a po dodaniu sygnalizatora niezapietych pasów awansował o gwiazdke wyżej. O ile i dlaczego wzrosło bezpieczeństwo w C klasie po dodaniu czerwonego piktogramu przedstawiającego faceta bez zapietych pasów??? Rozpietość

Mitsubishi ASX

są na rynkach: europejskim, chińskim i australijskim.Podczas salonu motoryzacyjnego w Paryżu w 2012 roku zaprezentowano wersję ASX po lekkim liftingu. Zmodyfikowano m.in. pas przedni auta.W teście zderzeniowym Euro NCAP samochód zdobył 5 gwiazdek. ASX otrzymał 86% maksymalnej liczby punktów za ochronę dorosłych

Renault Scénic

czyszczenia. Podobną wycieraczkę zamontowano w modelu Almera Tino. Później z tego rozwiązania skorzystał również Ford budując swojego pierwszego kompaktowego minivana (Focusa C-Max'a). Scenic II to lider sprzedaży w swojej klasie w Europie, a także lider bezpieczeństwa w tej klasie (5 gwiazdek w testach

Citroën C4

, kolory nadwozia i felgi. Samochód został wydłużony o 15 mm. Modernizacja objęła również paletę silników. BezpieczeństwoKompaktowy Citroën otrzymał w teście Euro NCAP pięć gwiazdek, co jest najwyższym możliwym wynikiem. Wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa obejmuje system sprawdzający, czy kierowca

Volvo V70

o pojemności 2.5 l i mocy 300 KM, oraz agresywny pakiet stylizacyjny. Oferowana była zarówno jako sedan S60 i kombi. Wersja sedan S60 zdobyła maksymalną notę 5 gwiazdek w teście Euro NCAP. Model ten otrzymał 10/16 punktów za zderzenie czołowe, 16/16 punktów za kolizję boczną oraz dodatkowe 2 punkty za obecność

Kaspersky Internet Security

ustawionym poziomem bezpieczeństwa.Wersja ta nie obsługuje już systemów Windows 98, 2000 i NT. Do Windows XP (z wyjątkiem Windows XP Professional x64 Edition) jest wymagany Service Pack 2. Windows Vista jest dobrze obsługiwana. Ilość potrzebnego RAM i CPU zależy od systemu operacyjnego. Potrzebne są 75MB

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.