przycisk pedału hamulca

Piotr Sielicki

Audi RS4 Avant | Test | Dla sportowej rodziny

Audi RS4 Avant | Test | Dla sportowej rodziny

Audi RS4 - marzenie wielu młodych ojców, którzy muszą mieć miejsce na dziecięcy wózek i bagaże, ale nie chcą wsiadać do popularnego "tedeika" i zapominać o radości z jazdy sportowym autem, które stało do tej pory w ich garażu

Audi A3 Limousine 1.8 TFSI | Test | Mocny sedan

Moc 180 KM pod maską w połączeniu ze skrzynią dwusprzęgłową wydaje się niemal idealnym kompromisem pomiędzy osiągami a ceną. Czy to rzeczywiście optymalny napęd dla najmniejszej limuzyny Audi?

Volvo V60 Plug-in Hybrid | Test | Diesel z wtyczką

Volvo wprowadziło na rynek model V60 Plug-in Hybrid. Jest to jedna z pierwszych hybryd łączących silnik diesla i napęd elektryczny. Volvo chwali się, że samochód oferuje sportowe osiągi przy śmiesznie małym zużyciu paliwa

Automatyczny hamulec postojowy Boscha

zwolnieniu hamulca postojowego. W zależności od kąta nachylenia pojazdu i położenia pedału gazu oraz sprzęgła, jest on w odpowiednim momencie zwalniany automatycznie. Również w razie konieczności hamowania awaryjnego kierowca może przyciskiem uruchomić hamulec postojowy. Przykładowo, w przypadku awarii

Audi S3 Sportback | Test | RS-R=S?

Audi S3 Sportback | Test | RS-R=S?

dotyku, ale do tego można się przyzwyczaić. Ergonomia wnętrza, jak i ilość miejsca, stoi na wysokim poziomie, a obsługa komputera pokładowego i nawigacji jest jedną z przyjemniejszych na rynku. Sportowego klimatu dodają również nakładki na pedały i aluminiowy przycisk Start/Stop engine. Summa Summarum

Seat Leon Cupra | Pierwsza jazda | Istota hot-hatcha

Seat Leon Cupra | Pierwsza jazda | Istota hot-hatcha

hamulców. Szkoda jedynie, że wielkie czerwone zaciski (w wersji 280) są jednotłoczkowe. Leon Cupra standardowo wyposażany jest w sportowe zawieszenie obniżone w stosunku do pozostałych wersji o 25 mm. Podczas prezentacji dostępne były jedynie auta z opcjonalnym zawieszeniem adaptacyjnym DCC. Wraz z

Śmiertelnie groźne dywaniki

Śmiertelnie groźne dywaniki

, oraz poprzedniej generacji Priusa powinni wpaść w panikę? Ależ skąd. Naszym zdaniem to właśnie panika spowodowała śmierć pięciu osób. Zablokowanie się pedału gazu nie musi doprowadzić do wypadku. Pierwszą rzeczą jaką należy w tej sytuacji zrobić to nacisnąć mocno pedał hamulca, następnie przełączyć

Sprawdź, czy twoja Toyota podlega naprawie

Sprawdź, czy twoja Toyota podlega naprawie

kontrolowany wciskając i przytrzymując pedał hamulca. Nie należy hamować "pulsacyjnie", ponieważ doprowadzi to do spadku podciśnienia zapewniającego wspomaganie hamulców..    Jeśli nie uda się przełączyć biegu na luz, należy wyłączyć silnik. Nie uniemożliwi to kierowania pojazdem ani

Volkswagen Beetle 2.0 TSI | Test | Retro sportowiec

Volkswagen Beetle 2.0 TSI | Test | Retro sportowiec

- temperatury oleju, doładowania turbiny i zegar.  Sportowego klimatu dodają karbonowe listwy, aluminiowe wstawki przy skrzyni biegów oraz na pedałach, a także spłaszczona od dołu, dobrze leżąca w dłoniach kierownica i przycisk uruchamiający auto. Mimo tego, że Bettle jest autem trzydrzwiowym, to miejsca

Ford Fiesta R5 | Test | Jak na Monte Carlo

Ford Fiesta R5 | Test | Jak na Monte Carlo

funkcją bezpieczeństwa odgrywa ona również kluczową rolę konstrukcyjną. Poza nią kierowca ma przed sobą wyświetlacz komputera, przykręcone do podłogi pedały AP Racing, kierownicę i dwie wystające z tunelu centralnego dźwignie - skrzyni biegów i hydraulicznego hamulca ręcznego. Pomiędzy fotelami znajduje

Lamborghini Huracan LP 610-4 | Test | Warto mieć marzenia

Lamborghini Huracan LP 610-4 | Test | Warto mieć marzenia

jedno. Taki samochód nie zawsze kupuje się dla szpanu. Najczęściej jako premię, satysfakcję czy spełnienie marzeń. Huracan jest jednym ze stabilniejszych aut w swojej królewskiej klasie. Precyzja pracy układu kierowniczego, pedału gazu i hamulca jest rewelacyjna. Jak większość samochodów z

Seat Ibiza Cupra - Test | Hiszpańskie Cafe Italiano

Seat Ibiza Cupra - Test | Hiszpańskie Cafe Italiano

, że przeprojektowaniu uległy wszystkie wloty powietrza i nawet maska. Po wciśnięciu przycisku otwierającego zamki drzwi, zapalające się w  w przednich jak i tylnych światłach diody nie pozostawią już wątpliwości, że przed nami stoi najnowsza generacja Ibizy. Dobrze wygląda? Zdecydowanie tak. Może

Volvo V40 T5 R-Design | Test | Rozpalony Szwed

Volvo V40 T5 R-Design | Test | Rozpalony Szwed

dają możliwość wyboru trzech trybów wyświetlania wskazań: Eco, Elegance i Performance. Kierowca może zmieniać motywy w zależności od nastroju. Bez względu na wybór obraz jest wyraźny i czytelny. Mnogość przycisków na konsoli środkowej może przy pierwszym kontakcie wywołać lekkie zawroty głowy jednak

Reklama | Inna jakość życia

ruszania z miejsca. Z kolei system wspomagający ruszanie na wzniesieniu unieruchamia pojazd na czas niezbędny na przełożenie nogi z pedału hamulca na pedał przyspieszenia (2 s.). System dźwiękowej i graficznej pomocy przy parkowaniu przodem i tyłem* System pomocy przy parkowaniu sygnalizuje na ekranie

Automatyczna skrzynia biegów | jak jeździć automatem

Automatyczna skrzynia biegów | jak jeździć automatem

zmianę położenia dźwigni zmiany biegów w warunkach serwisowych, gdy nie działa stacyjka lub nie można wcisnąć pedału hamulca (funkcja uruchamiana przyciskiem lub kluczykiem)M i +/- - tryb ręcznej zmiany biegówTylko spokojnie Podstawowa zasada dotycząca jazdy samochodem z automatyczną skrzynią biegów to

Opel Cascada 1.6 Turbo Cosmo | Test | "Polski" kabriolet

Opel Cascada 1.6 Turbo Cosmo | Test | "Polski" kabriolet

. Gaz Atrakcyjny wygląd, świetne fotele i kierownica, wysokiej jakości wykończenie wnętrza, dobry komfort jazdy, cichy i szybki system składania dachu Hamulec Wysoka cena, zbyt dużo przycisków na desce rozdzielczej, spalanie w mieście   Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo | Kompendium Nadwozie

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

, sprawiają przyjemność nawet podczas spokojnej jazdy.Mimo łagodnego traktowania pedału gazu, siedząc w środku nie można mieć jednak złudzeń jakim rodzajem samochodu jedziemy. Siedzimy nisko, linia dachu lekko ogranicza widok z kabiny, tunel centralny jest dużo bliżej nas w porównaniu do zwykłych samochodów

BMW X4 oraz X3 | Pierwsza jazda | SAV i SAC

BMW X4 oraz X3 | Pierwsza jazda | SAV i SAC

opuszczeniu pasa, aktywny tempomat z funkcją Stop&Go oraz ochroną pieszych. Na desce rozdzielczej X4, pod przyciskiem świateł awaryjnych, umieszczono magiczny guzik. Jego naciśnięcie dezaktywuje systemy antykolizyjny i niezamierzonego przekroczenia linii, dzięki czemu nic nie przeszkadzają kierowcy podczas

Mercedes G 350 BlueTEC | Test | Le"G"enda

Mercedes G 350 BlueTEC | Test | Le"G"enda

przejechać. Emocje trzeba jednak trzymać na wodzy.Inną ważną podczas jazdy miejskiej kwestią jest fakt, że G 350 waży 2,5 tony i o ile rozpędzanie idzie jej nie gorzej niż dobrej klasy autu osobowemu, to na hamowanie trzeba zostawić sobie nieco więcej miejsca. Hamulce są bardzo dobre, ale fizyki się nie

Nowy Nissan Qashqai | Prezentacja modelu

Nowy Nissan Qashqai | Prezentacja modelu

założenia, że najważniejsze jest miejsce kierowcy. Liczne rozwiązania w zakresie komfortu, wygody i bezpieczeństwa zostały przeanalizowane i zmodyfikowane tak, aby zapewnić prowadzącemu łatwy dostęp do wszystkich najważniejszych przyrządów (wiele urządzeń można obsługiwać przyciskami na kierownicy

Infiniti FX 3.0d Black and White Edition | Test | Czarno na białym

Infiniti FX 3.0d Black and White Edition | Test | Czarno na białym

tak bardzo z boku. A obsługa innych funkcji? Bez zastrzeżeń. Poza DVD.Najsilniejsze tuningowe SUV. Część pierwsza Oglądanie zabronioneTu by odpalić film lub koncert nie wystarczy się zatrzymać. Trzeba - co zakrawa na kompletny absurd - wcisnąć także pedał hamulca postojowego. Żeby było jeszcze

Alfa Romeo Giulietta | Prezentacja modelu

Alfa Romeo Giulietta | Prezentacja modelu

nakładki na pedały, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, podwójna końcówka wydechu, biksenonowe reflektory, spojlery boczne zewnętrzne, sportowe koło kierownicy, spryskiwacze przednich reflektorów, tylne oraz boczne szyby przyciemnione oraz czerwone zaciski hamulców Brembo. Alfa Romeo Giulietta

Suzuki nie tylko na off-road

Suzuki nie tylko na off-road

dojdzie do utraty przyczepnościEBD - funkcja elektronicznego rozdziału siły hamowania, optymalizuje siłę hamowania między osiami oraz lewymi i prawymi kołami, uwzględniając obciążenie pojazdu.BAS - system zapewnia możliwie jak największą siłę hamowania w chwili nagłego wciśnięcia pedału hamulca (jeśli

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

-biegowej skrzyni ręcznej. W porównaniu z cywilną "szóstką", Japończycy usztywnili nadwozie (aż o 50 proc.) i zawieszenie oraz wzmocnili hamulce, osiągając idealny rozkład masy 50:50.Osobna historia to wersja amerykańska, napędzana jednym z dwóch benzyniaków - 2,3-litrowym R4 lub 3-litrowym V6

BMW Z4 sDrive28i vs. Porsche Boxster S | Test porównawczy

tyłkiem po asfalcie. Siedzi się nisko, ale wygodnie. Gdzie kończy się ten przód?! Z tej perspektywy maska jest naprawdę długa. Kolorystyka wnętrza dopasowana jest do nadwozia - tu również są żółte wstawki. Są też łopatki do sterowania skrzynią (za dopłatą), bardzo eleganckie przyciski od klimatyzacji

Citroen C4 Picasso - test | Pierwsza jazda

uznania należą się natomiast za stopień wyciszenia kabiny. Nieważne, czy pod maską pracuje turbodoładowana benzyna czy turbodiesel, nawet przy ostrym traktowaniu pedału gazu do uszu pasażerów dochodzi wyłącznie ledwie słyszalny pomruk. Trzeba się też mocno wysilić, by wychwycić szum toczących się opon

Mercedes SLK - test | Pierwsza jazda

wyznaczonego przez supercara Mercedesa.Pod maską znajduje się niewielki motor (1,8 l) z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Pasowałby raczej do Mazdy MX-5. Czy wystarczy mu animuszu, by gwiazda na masce nie musiała się czerwienić ze wstydu? Dotykam zimnego aluminiowego przycisku z napisem start. Silnik uruchamia

Subaru Impreza WRX STI x 3 | Test | 20 lat ikony

najbardziej wymagających drogach i przy bardziej ekstremalnym stylu jazdy. W STI jedynym systemem wspomagającym kierowcę jest ABS. Reszta zależy od tego, co kierowca zrobi z kierownicą, pedałem gazu i hamulca. Błędy nie zostaną wybaczone nikomu.fot. Michał Dek Czas na najnowszą europejską specyfikację Imprezy

Volkswagen Tiguan 2.0 TSI DSG - test | Za kierownicą

markami. Tiguan w wersji z biksenonowymi reflektorami i 18-calowymi obręczami skutecznie udaje mniejszego Touarega. Zaglądam do środka, a tu zamszowa tapicerka, kierownica obciągnięta miękką skórą, satynowe wstawki i przyciski do regulacji twardości tłumienia oraz systemu Park Assist. Brakuje tylko

Citroen DS3 Racing - test | Pierwsza jazda

dole kierownica, aluminiowe pedały i jaskrawo pomarańczowa deska rozdzielcza. Wszystko to zachęca do natychmiastowego włączenia silnika i pognania wskazówki obrotomierza do czerwonego pola, by sprawdzić co ta dziecina rzeczywiście potrafi.A potrafi sporo. Po wciśnięciu przycisku Start, 200-konna

MINI JCW GP | Test | Pierwsza jazda |

Cooper Works. Po wciśnięciu przycisku SPORT, który aktywuje najwyższe parametry silnika do naszych uszu dochodzą wyraźne dźwięki tzw. "przepalania". Strzały z wydechu są obecne zarówno przy zmianie biegów na wyższe jak i przy odpuszczaniu pedału gazu. Czasem można odnieść nawet wrażenie jak by

Mercedes G63 AMG 6x6 | Pierwsza jazda | Kilimandżaro

skrzyni D i wracając (NIE zawracając!) na wstecznym biegu, delikatnie muskając prawy pedał. W końcu jak mi się wydawało byłem gotów na więcej. Pchnąłem lewarek w dół przechodząc w tryb manualny a przyciskiem nieopodal zdefiniowałem prędkość zmiany przełożeń. Mając dwieście metrów drogi wolnej drogi bez

Honda CR-Z - test | Za kierownicą

kieszonki, których jest bez liku. Dodatkowo jeden z nich kryje gniazdo na iPod'a. Sport, Normal i ECON Po lewej stronie od kolumny kierowniczej umieszczono trzy bardzo ważne dla CR-Z-ta przyciski (Sport, Normal i ECON). "3-Mode Drive System", bo tak nazywa się ten system, odpowiedzialny jest za

Aston Martin V12 Vantage

sześciostopniowej skrzyni biegów. Nowością w tym modelu jest przycisk "Sport", pozwalający wybierać pomiędzy dwoma trybami pracy silnika. Tryb normalny przeznaczony jest do codziennej jazdy, natomiast tryb sportowy charakteryzuje się dużo ostrzejszą reakcją na wciśnięcie pedału gazu oraz bardziej rasowym

Suzuki Jimny 1.3 A/T | Za kierownicą

kategorii właściwości jezdnych na asfalcie. Gumowy pedał hamulca i antybezpośredni układ kierowniczy wymagają przyzwyczajenia, podobnie jak podskakujące na większych dziurach nadwozie. Ten ponury obraz nabiera jednak nowych barw, gdy za którymś razem przestaniemy zważać na walenie głową w podsufitkę i

Lotusy w Polsce | Pierwsza jazda

kiedy pędzisz po torze i myślisz, że to już ostatni gwizdek na hamowanie wystarczy jeszcze czasu, by zadzwonić do najbardziej wylewnej koleżanki i dopiero potem wcisnąć pedał hamulca. Przesuwałem z każdym okrążeniem punkt hamowania dalej i dalej i wciąż okazywało się, że wciskam środkowy pedał za

Salon Genewa | Rinspeed - samochody ze Szwajcarii

guzika. Dokładniej rzecz ujmując z trzy metrowego dwumiejscowego auta zmienia się w czteromiejscowe o długości 3,7 metra. Silnik to 4 cylindrowy diesel o mocy 120 KM, który może być napędzany gazem ziemnym. Z innych innowacji: podczas wciśnięcia pedału hamulca z tyłu pojawia się świecący na czerwono

Jeep Grand Cherokee 3.6 V6 | Za kierownicą

obrotowego na poszczególne koła. System Select-Terrain jest zaś odpowiedzialny za wybór jednego z pięciu trybów jazdy. Są to: automatyczny, piach/błoto, sport, skały oraz śnieg. W każdym z nich zmienia się m.in. sposób działania skrzyni rozdzielczej, kontroli trakcji czy czułość pedału gazu. Ustawiam

Abarth 500 - Ukąszenie skorpiona

przycisk Sport HAMULEC Za wysoka pozycja nieregulowana osiowo kierownica, zbyt duży skok pedału przyspieszenia, 5-stopniowa skrzynia biegów SUMMA SUMMARUM Chyba nie można sobie wyobrazić lepszego sposobu na rozpropagowanie marki Abarth. Czarująca pięćsetka z uroczymi detalami i rasowym charakterem potrafi

Renault Fluence 2.0 16V | Długi dystans - 4100 km

producenci.Fluence jest przyzwoicie zmontowany, ale nie ustrzegł się śladów drobnych oszczędności. W tylnej klapie zabrakło jednego odbojnika, a pedał gazu z kickdownem pochodzi od wersji z automatyczną skrzynią.Za kierownicą Fluence'a irytuje nas tylko kilka drobiazgów. Niewielkie guziki utrudniają intuicyjną

Toyota Prius - test | Za kierownicą

. Teoretycznie, bo nam udało się przejechać 1,5 km bez przekraczania 45 km/h. I tak nieźle. Tryb elektryczny możemy aktywować ręcznie przyciskiem EV i wyłączyć poprzez gwałtowne wciśnięcie pedału gazu. Na desce jest jeszcze Eco, w którym Prius słabiej reaguje na komendy prawej stopy i ogranicza pracę układu

Citroen Berlingo 1.6 HDi XTR - test | Za kierownicą

ustawiania temperatury nawiewu, przyciski sterowania szybami umieszczone na konsoli środkowej (za to z automatycznym opuszczaniem i domykaniem) oraz pojemnik między fotelami utrudniający korzystanie z hamulca ręcznego i zapinanie pasów bezpieczeństwa.Ów pojemnik to dopiero wstępniak do możliwości Berlingo

Volkswagen Tiguan - wszechstronny VW

. Kontroluje zjazdy (auto samo hamuje), wspomaga podjazdy (nie dopuszcza do zsuwania się samochodu po zdjęciu nogi z hamulca i trzyma go, aż do chwili wciśnięcia gazu). Ponadto dawkowanie gazu pedałem staje się bardziej precyzyjne, układ EDS działa czulej, a ABS nie daje się tak łatwo ogłupić (silniej blokuje

35 lat "eMek" - Moc, siła i doskonałość

również fotele Recaro, większe hamulce, mechanizm różnicowy o ograniczonym tarciu i skrócone przełożenia skrzyni biegów. M535i W roku 1984 spółka Motorsport GmbH znów wzbudziła sensację wśród fanów mocnych, sportowych samochodów: w modelu M635CSi Coupe i w M5 zamontowano czterozaworowy rzędowy

Lancia Ypsilon - Maskotka dla twardzieli

. Wynik na poziomie 5,5 l/100 km podczas dynamicznych przejazdów przez miasto powinien usatysfakcjonować każdego. Hamulce działają ostro, do ich agresywności trzeba się przyzwyczaić, by nie lądować wciąż głową w kierownicy. Niewiele łagodności ma też pedał sprzęgła, napęd załącza szybko i bezceremonialnie

Cylinder w górę - Volvo V70/XC70

zakręcie coś mi stamtąd wypadnie prosto pod pedał hamulca. Trzeba jednak przyznać, że jest to idealne miejsce do bezpiecznego trzymania damskiej torebki, więc nowe Volvo to idealny samochód także dla Tinky Winky.Ko(lo)ńskie dwie setkiNajwięcej zmian dotyczy silników. Wystarczy przypomnieć sobie protoplastę

Po prostu GTO XX | Za kierownicą

. Bezpośrednio z 458 wzięto Car Status, który podaje temperatury silnika, opon i hamulców. Całkowita nowość to Car Performance Display, który pokazuje dane dotyczące przyspieszenia bocznego i wzdłużnego oraz procent wykorzystania możliwości samochodu.W miejscu normalnych pasów trzypunktowych, w GTO można mieć

Nissan 370Z - test | Wideo

szerokie Bridgestone'y. Na dodatek przy większych prędkościach zaczynają nieprzyjemnie hałasować. Pedał hamulca w pierwszej chwili zdaje się bardziej pasować do limuzyny, ale tak naprawdę Nissan hamuje nie gorzej niż Porsche z tarczami ceramicznymi. Przynajmniej przez pierwszych kilka razy. Nadal to jednak

Peugeot 407 Coupe - test | Za kierownicą

Tiptronica. W ostateczności można zawsze wybrać tryb manualny, pozwalający zmieniać biegi jak w skrzyni sekwencyjnej.W wersjach wyposażonych w silniki V6, w tunelu środkowym można znaleźć przycisk Sport. Po jego wciśnięciu silnik bardziej zdecydowanie reaguje na zmiany położenia pedału przyspieszacza, a

Opel Ampera - test | Pierwsza jazda

odpowiednio pojemny zestaw akumulatorów, które podołałyby temu zadaniu. Dokładnie od 40 do 80 km - tyle można pokonać na prądzie w zależności od sposobu obchodzenia się z pedałem przyspieszenia. No dobrze, ale Nissan Leaf na jednym ładowaniu potrafi przejechać dwa razy więcej, więc co to za sukces? Sęk w tym

Opel Astra 1.9 CDTI ECOTEC

aktywne reflektory biksenonowe AFL (Adaptive Forward Lighting), czujniki ciśnienia w ogumieniu, a także system quickheat, który nie pozwala zaszronić się szybom. Astra wyposażona w układ ESP ma funkcję wspomagającą ruszanie pod górę (po puszczeniu pedału hamulca przez 1,5 s utrzymuje się ciśnienie w

Toyota Prius 1.5 VVT-i Sol

komputerowy dżojstik. Przełożenie zmienia się samoczynnie, bezstopniowo - nie ma pedału sprzęgła. Można także osobnym przyciskiem oznaczonym symbolem EV całkowicie odłączyć silnik spalinowy. Prius porusza się wówczas bezgłośnie i rozwija prędkość do 45 km/h, co umożliwia np. ciche manewrowanie nocą na

Honda City - test | Za kierownicą

betonowych, czy kostce brukowej.Układ kierowniczy przekazuje odpowiednią ilość informacji o tym, co się dzieje z przednimi kołami. Pedał hamulca jest bardzo czuły i od razu gotów do pełnej współpracy. Należy więc obchodzić się z nim stosunkowo delikatnie i z umiarem.Po kilku dniach jazdy i kilkuset

Szóstka na pięć z minusem

, pracuje raczej ciężko. To samo dotyczy pedału sprzęgła i hamulca. Pierwszy wymaga umiaru, drugi zdecydowania. Owszem, można się przyzwyczaić, ale przesiadając się z innego auta, czuje się wyraźną różnicę. Zwłaszcza zero-jedynkowe sprzęgło, gdzie wszystko rozgrywa się na przestrzeni kilku centymetrów. By

Renault Koleos - test | Pierwsza jazda

automatycznie utrzymuje wyższe ciśnienie w układzie hamulcowym, po to by bez pośpiechu można było przenieść nogę z pedału hamulca na gaz i spokojnie wystartować. Renault z bagien Francuski personel przygotował wymagającą trasę. Właśnie zjeżdżamy z asfaltu, by pokonać kilkadziesiąt kilometrów szutrowej górskiej

Wartburg 311 | Elegancja z NRD

światła oraz o tym, że jedynka znajduje się "od siebie do góry" powoli ruszam z podwórka. Mile zaskakują hamulce. Mimo delikatnego naciśnięcia pedału koła stają dęba, a ja na milimetry mijam swoim uzębieniem kierownicę. Nie na darmo fabryka chwaliła się w prospektach powierzchnią okładzin

Porsche Carrera 4 - test | Za kierownicą

kierownicę. Gdy chwilę później wskazówka prędkościomierza mija 270 km/h, wbijam lewy pedał. Carrera nieruchomieje jak samolot na lotniskowcu. I tak dziesięć razy z rzędu. Bez śladu zmęczenia hamulców (w opcji także ceramiczne sześciotłoczkowe).Teraz slalom na płycie poślizgowej. Z kontrolą trakcji idzie jak

Megane zmienną jest - pierwsza jazda

wysokoprężność o mocy 130 KM (nowe 1.9 opracowane wraz z Nissanem). Odpalam z przycisku i słucham. Na postoju jest cichutko. Wrzucam bieg, wciskam gaz. Szybkość przyjemnie wzrasta (300 Nm dostępnych już od 1750 obr./min.), ale niestety hałas też. Mam 140 km/h na liczniku i jedynie 2750 obr./min. To auto nie

Audi RS6 - test | Pierwsza jazda

wyciszone, amortyzatory można rozmiękczyć (lub utwardzić) jednym przyciskiem, a automat bez najmniejszych szarpnięć precyzyjnie dobiera biegi. Choć ledwie muskam pedał gazu, co chwila doganiam kolejne samochody.Gdy przyspieszam energiczniej, rasowy dźwięk V10 raz po raz przerywają strzały z układu

Seat Ibiza - test | Pierwsza jazda

terenie górzystym, bądź ruszaniu pod górę wystarczy na postoju wcisnąć na chwilę pedał hamulca, aby system zablokował układ i zapobiegł staczaniu się. Pozwala to wrzucić bieg i ruszyć. Wtedy system automatycznie "puszcza". Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, pozwalające uniknąć wielu

Mazda 6 F/L - test | Pierwsza jazda

blokuje koła, zapobiegając staczaniu się pojazdu. Hamulce zwalniane są dopiero wtedy, gdy po wciśnięciu pedału gazu silnik osiągnie moment wystarczający do ruszenia pod górę.Kolejną nowością jest system ESS (Emergency Stop Signal). Ostrzega on kierowców jadących za nami w sytuacji, gdy zmuszeni jesteśmy

Mercedes SLR

, nieszczęsny pedał hamulca przesunął w lewo, wyciszył kłapiące przyciski zmiany biegów i może zamienił klamki na wystające (uniesionych drzwi nie ma z zewnątrz za co chwycić, przez co wiecznie szpecą je ślady palców).Wątpię, czy ucieszyłyby mnie zmiany, jakie wprowadzono w nowej odmianie 722. Jeszcze bardziej

Fiat 500 - megatest

nadwozia, duże współśrodkowe wskaźniki, dźwignia zmiany biegów z wielgachną kulisą, dopracowane klamki i przyciski Co ciekawe, liczne nawiązania do przeszłości nie odbijają się na ergonomii. Fotele są godne auta o numer większego, a zgrabną, wielofunkcyjną kierownicę aż chce się chwycić w dłonie. Port USB

Skoda Fabia S2000 - test | Z piekła rodem

zatopione w kubełkowym fotelu, zaparte o pedały i kierownicę. Wyraźnie kuszący Jana pręt hamulca ręcznego przy zaciągnięciu rozłącza na chwilę napęd 4 x 4, umożliwiając szybkie nawroty. Każdy manewr jest wyliczony niemal co do centymetra, a progres na kolejnych okrążeniach polega na poprawianiu setnych

Porsche 911 Targa - test | Pierwsza jazda

pozwala na mocniejsze wciśnięcie pedału gazu. Szkoda, bo 345 KM w wersji Targa 4 (wzrost w porównaniu z poprzedniczką o 20 KM), napęd na cztery koła i wręcz genialny układ kierowniczy nie mają się jak wykazać. Może później?Wewnątrz zmian niewiele. Deska rozdzielacza wykonana z materiałów najwyższej

Alfa Romeo Spider V6 Q4

były!Jednym przyciskiem rozkładam dach, który w kilkadziesiąt sekund chowa się pod pokrywą nad bagażnikiem. Lekki wiatr we włosach działa odświeżająco przy niewielkiej prędkości, ale nawet kiedy mocniej wciskam pedał gazu, nie jest - o dziwo - tak najgorzej! To zasługa przezroczystego wind-stopa, który

Mazda 6 2.2 MZR-CD Sport - test | Za kierownicą

przypadku drugiej generacji kokpit jest bardziej konwencjonalny. Jedyna ekstrawagancja to zegary w tubach, nawiązujące do mniejszej "trójki". Pierwszy rzut oka na przyciski na kierownicy może przyprawić o zawrót głowy, ale już po chwili docenimy możliwość sterowania zestawem audio i nawiewem

Porsche 911 Carrera - test | Za kierownicą

mocniejszej Carrerze S (355 KM). Za nami pusto, pora sprawdzić, jak działają ceramiczne hamulce. Naciskam mocno na środkowy pedał i zaczynam wątpić, czy ścięgna to wytrzymają, bo błędnik jest na granicy szaleństwa. Czuję, jakbym wpadł w stygnący beton. Każdy kierowca po awaryjnym hamowaniu z 250 km/h powinien

MERCEDES-BENZ SL 500

. Elektroniczny system rozpoznaje szybkie przełożenie nogi kierowcy z pedału gazu na pedał hamulca, zmniejszając w tym czasie ciśnienie w przewodach hamulcowych. Układ SBC automatycznie przysuwa klocki do tarczy hamulcowej, tak by w momencie nacisku na hamulec auto od samego początku mogło wytracać prędkość z

Mercedes CLK 270 CDI - test | Za kierownicą

mechanizmem różnicowym o zwiększonym tarciu. Skrzynia biegów niezła, reakcja na wciśnięcie pedału gazu też dobra, zwłaszcza przy większych prędkościach. Bardzo dopracowane zawieszenie - wygasza kołysania i wstrząsy spowodowane nierównościami. Najsłabszym punktem jest bez wątpienia układ kierowniczy

Opel Astra OPC - królowa GTI

jeszcze bardziej agresywna. Łatwo to sprawdzić: trzymając nieruchomo stopę na pedale gazu, po wciśnięciu przycisku "Sport" auto natychmiast samo przyspiesza. Niewiele, ale jednak. Silnik ryczy, a powyżej 4000 obrotów słychać świst zasysanego przez turbosprężarkę powietrza. Spoglądam na licznik

Civic Type R, Leon Cupra i Megane Sport F1 w teście

konkurencji. Wszystko w nim wygląda i działa inaczej. Deska rozdzielcza jest niczym zbocze góry podzielone terasami. Przekręcam kluczyk, rozświetlają się wskaźniki. Ale to nie wystarczy, by odpalić silnik. Rozrusznik uruchamia wielki czerwony przycisk. No, no... Do życia budzi się dwulitrowy, wolnossący motor

Konfrontacje: Land Rover Discovery 3 vs. Pajero Dakar 2006

. Możliwość odłączenia przedniego napędu i przełączania skrzyni w ręczny tryb pracy, dobra relacja ceny do wyposażenia. Hamulec Słabe wyposażenie standardowe. Zbyt duża ilość przycisków na desce rozdzielczej. Głośny silnik, mało precyzyjny

Jaguar XK Convertible

. Układ hamulcowy jest odporny na fading, nawet podczas szybkiej górskiej jazdy, jednak pedał hamulca wydaje się dość tępy. Brakuje mu pazura i trzeba go wdusić dość mocno, by uzyskać odpowiedni efekt. To jednak jedyny zarzut. Układ kierowniczy świetnie komunikuje się z kierowcą, a jego przełożenie

Smart forfour 1.3

oparciami, znikomego poziomu wibracji, czytelnej reakcji pedałów (zwłaszcza łatwego w dozowaniu hamulca) i precyzyjnego układu kierowniczego. Wakacyjne podróże uprzyjemniać może szklany dach, telefon, ale również wysokiej jakości sprzęt DVD z monitorami w zagłówkach foteli. W standardzie są m.in. cztery

Mercedes SL600

dach momentalnie ląduje w bagażniku. Zresztą chcę posłuchać, jak V12 z dwiema turbosprężarkami budzi się do życia. Elektronika wyczuwa kluczyk w mojej kieszeni, kładę stopę na pedale hamulca i wciskam guzik na szczycie lewarka skrzyni biegów. Z dwóch końcówek wydechu dobywa się coś w rodzaju grzmotu

Mercedes E 320

kombinacji z innymi silnikami. Wyścig zbrojeń trwa. Także w dziedzinie hamowania. E-klasa seryjnie wyposażona jest w system SBC (Sensotronic Brake Control), który zamienia nacisk na pedał hamulca w impuls elektryczny. Ten zaś trafia do mikrokomputera decydującego o dalszym przebiegu hamowania. W efekcie

Mercedes CL 600

pedał hamulca kładzie układ Pre-Safe. Na widok przeszkody uruchamia czerwoną lampkę i brzęczyk. Jeśli nie zareaguję, zacznie hamować z siłą równą 40 proc. maksymalnej. Nawet gdy dojdzie do kolizji, siła uderzenia zostanie znacząco zredukowana.Asystentów jest tu zresztą więcej. Najbardziej wyrafinowany

Renault Megane II 1.6 16V Luxe Privilege

autostradowe prędkości oraz częste i głębokie wciskanie pedału przyspieszenia zwiększa ją do 9 l. W mieście auto spala przeciętnie 9-10,5 l/100 km - dla samochodu o takiej masie to wynik zupełnie normalny. Oceniając skuteczność hamulców nowego Megane tylko po długości drogi hamowania, należałoby wystawić

Spragniona zakrętów - Laguna GT

, spłaszczona w dolnej części kierownica, perforowane aluminiowe pedały, rasowa dźwignia zmiany biegów oraz sportowe fotele. Trochę wstawek z aluminium i czerwone wskazówki zegarów dopełniają sportowego wizerunku. Nie jest to bezkompromisowe, sportowe auto na miarę Clio czy Megane RS, choć przy wszystkich

Mercedes ML 320 CDI - test | Za kierownicą

. Wierzę, że ML to nie atrapa, lecz pełnowartościowy wóz terenowy. Rasowy SUV wyposażony w wyjątkowo skutecznych asystentów wjazdu i zjazdu ze wzniesienia. Pierwszy zapobiega staczaniu się auta po puszczeniu pedału hamulca, drugi za pomocą układów ABS i ESP wyhamowuje auto do zaprogramowanej wcześniej

Cadillac Escalade

prawie 60 tys. dol. Niestety, równie szybko znajduję parę drobiazgów niegodnych najdroższego amerykańskiego SUV-a: "drewno" pachnące wtryskarką, nieinteligentne przyciski otwierania okien i kierownica pozbawiona regulacji osiowej (pewną rekompensatą są elektrycznie przesuwane pedały). Ponieważ

Ferrari F430 - test | Za kierownicą

"lewarka". Wsteczny włącza się guzikiem na tunelu środkowym. Tam też ustawia się lusterka. Przycisków niewiele. Podobna do tej z "360-ki", minimalistyczna konsola urywa się wysoko nad tunelem. Podziwiam tapicerkę Poltrona Frau - znanej firmy meblarskiej z 80-letnimi tradycjami. Do

Alfa Romeo 147 FL

, automatyczne skrzynie. Brakuje tu przycisku kick-down pod pedałem gazu i "pełzania" po wybraniu biegu i zwolnieniu hamulca. To ukłon w stronę klientów, którzy chcą jeździć Alfą, nie potrafią obsługiwać manualnej przekładni, a Selespeed jest dla nich zbyt kłopotliwy.Po przejażdżce nową Alfą 147 mam

Audi RS4

tylko miłośnika Nintendo. Gdyby nie ona, to Audi wyglądałoby jak tysiące innych, którymi do biur, gabinetów i kancelarii zwykli dojeżdżać ich stateczni właściciele. A więc smutno i szaro. Na wszelki wypadek dorzucono karbonopodobne wstawki na konsoli, metalowe pedały z imponującą podpórką i napisy RS4

Landwind 2.4 - test | Za kierownicą

windy.Siedzenia są skrojone dla 12-latków. Chyba nie mogąc odgadnąć, jak długie nogi będzie miał kierowca, konstruktorzy umieścili pedały w dwóch płaszczyznach: sprzęgło i hamulec - blisko, gaz - głęboko. Kolejna wymagająca przyzwyczajenia rzecz. Zapach, pedały, fotele, wykończenie... Ktoś powie, że takie

Saab 9-3 Cabrio

Night Panel. Jadę i... nie jest tak źle. Wprawdzie nic sobie nie przycinam, ale podzielam zastrzeżenia, że taki hamulec gorzej się obsługuje (zwalniający go przycisk często trafia między palec wskazujący a serdeczny). Ale może i on stanie się po latach wyróżnikiem szwedzkiej marki, obok stacyjki

Mercedes E63 AMG

daleka - E klasa jakich wiele. No powiedzmy - lekko podkręcona: ażurowe alufelgi, szersze "kapcie" i spojlerek z tyłu. Jedynie wydech (aż cztery końcówki) nasuwa niejakie podejrzenia. Podobnie w środku: jeśli nie zauważysz metalowych pedałów oraz znaczków AMG na progach, fotelach i obrotomierzu

Cadillac XLR

. Dane katalogowe imponujące - ciekawe, czy z papieru przeniosą się na asfalt.Trochę onieśmielony próbuję zająć miejsce za kierownicą - tylko jak... Ktoś ukradł klamki? Są! Schowano je we wgłębieniach drzwi po niewłaściwej, wewnętrznej stronie, na dodatek trudno je nazwać klamkami - to po prostu przycisk

Peugeot 407 2.0 HDi ST Komfort

nierównościami jak latający dywan, a na łukach nie okazuje się miękki. Samochód nie przejawia tendencji do zarzucania tyłem przy zdjęciu nogi z pedału gazu w dynamicznie pokonywanym zakręcie, a system stabilizacji toru jazdy ESP działa subtelnie.Nadspodziewanie dużą skutecznością wykazały się hamulce: z

Nissan Navara 2,5 dCi

składane, a oparcie fotela przedniego pasażera może służyć za stolik. W samochodzie zamontowany jest także czujnik deszczu, zmierzchu i automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne. Ta wersja ma także tempomat, a na kierownicy można znaleźć przyciski od radia. Pasażerów chroni sześć poduszek

Volvo S80, Citroën C6 i Honda Legend

korzyści. Miałem niezłą zabawę, gdy nie-zorientowani w sytuacji kierowcy po zauważeniu czerwonego sygnału brali Volvo za tajemniczy, być może policyjny lub rządowy wóz. System można jednak wyłączyć jednym przyciskiem na desce rozdzielczej. Ta ostatnia przypomina piórnik wzorowej uczennicy - wszystko

Seat Cordoba 1.9 TDI 130 KM Sport

punkt programu, jakim jest... opłata za przygotowanie do sprzedaży.Wersja Sport, którą testowaliśmy, wyróżnia się m.in. głębiej wyprofilowanymi fotelami oraz pokrytymi skórą dźwigniami hamulca ręcznego i zmiany biegów. Niestety, lista wyposażenia seryjnego jest krótka. Nawet za klimatyzację musisz

Kia Opirus 3.5 V6 Premium

wymagania. No, może poza jednym - wciąż ma być tanio.Dobre wzorcePierwsze skojarzenie, jakie przychodzi na widok Opirusa? To dawny Mercedes-Benz Klasa E - głównie za sprawą maski i reflektorów. Rozwiązania zaczerpnięte z tego modelu znajdziesz również wewnątrz, m.in. hamulec postojowy

Mercedes C klasa - test | Za kierownicą

zawieszenie, bardziej bezpośredni układ kierowniczy i czulszy pedał gazu. Jest też przycisk na desce rozdzielczej, który zmienia auto z komfortowego w sportowe. Lub odwrotnie. O ile w przypadku wysokoprężnej wersji Elegance priorytetem był komfort, o tyle tu bardziej liczą się doznania kojarzone ze sportem

BMW Z4 M Coupé

nie wysuwany z deski rozdzielczej ekran nawigacji powiedziałbym, że minimalistyczne. Bardziej surowe niż w Mercedesie SLK, Caymanie, a nawet sporo tańszym Nissanie 350 Z. Szkoda, że wzorem Hondy S2000 silnika nie odpala się przyciskiem. Przekręcam kluczyk i od razu czuję, że pod groteskowo wybrzuszoną

Mercedes G 270 CDI

wszystkimi czterema napędzanymi kołami, tak jakby chciała przyspieszyć ruch obrotowy matki Ziemi. Efekt szarżującego hipopotama można uzyskać przez jednoczesne wciśnięcie lewą nogą pedału hamulca i podkręcenie obrotów do 2000. Gdy zapali się zielone światło, wystarczy zdjąć nogę z hamulca i mocno złapać

Konfrontacje: Mitsubishi Lancer Evo VIII/Subaru Impreza WRX STi Solberg Edition

Anglii występuje pod inną nazwą. Najciekawszą w niej innowacją jest regulowany centralny mechanizm różnicowy (DCCD-Driver Central Control Differential). Po zapaleniu silnika wyświetla się kontrolka z napisem: "auto", wtedy napęd rozdzielany jest według uznania komputera. Za pomocą przycisku na

Konfrontacje: Audi A6 Avant vs. Volvo V70

jakości, a montaż nie daje powodów do narzekań. Co ciekawe, Volvo nie starało się zredukować liczby przycisków na desce. Choć każda funkcja, czy to radia, czy to klimy, ma oddzielny klawisz, łatwo odnaleźć się w ich gąszczu. Ale największe wrażenie robi wyjątkowo miękka skóra na siedzeniach. - To odmiana

Toyota Prius II

4,5 metra i zabierającym pięciu pasażerów wraz z (ograniczonym) bagażem? Tu musi być jakiś kruczek.Procedura uruchomienia hybrydy nie jest tak prosta. Ale spokojnie. Po kilku odpaleniach wchodzi w krew. Najpierw wciskasz hamulec. Potem przycisk "Start/Stop". Pilot może pozostać w kieszeni

Re: Elektryczny hamulec postojowy

powinien zadziałać hamulec pomocniczy - jak na razie nie zdarzyło mi się przez rok nieplanowane cofanie na wzniesieniu - kliknięcie przełącznika to chwila po przeniesieniu ręki z dźwigni zmiany biegów na przycisk hamulca - gorzej ze zwolnieniem bez dodawania gazu (przytrzymać przycisk, nacisnąć pedał

Re: Kultura jazdy autostradą

A ja mam dodatkowe światło stopu centralnie na tylniej szybie nie podłączone do elektroniki w samochodzie ale z niezależnym przyciskiem na kierownicy i jak delikwent dobija mi do zderzaka, to naciskam na przycisk i środkowy stop zapala się przy czym zmusza delikwenta do naciśnięcia na pedał hamulca

Old vs New - kolejna runda 2

zarządza dziś elektronika. Nawet układ hamulcowy i kierowniczy przechodzą w jej władanie. Jeszcze dziesięć lat temu wydawało się nie do pojęcia, by kierownicę z kołami połączyć wiązką przewodów. A tak zrobiło Infiniti w modelu Q50. Standardem staje się elektryczny hamulec ręczny (przycisk zamiast dźwigni

Re: mł. insp. Marek Kąkolewski

przeciwmgielne przednie i tylne, - światła awaryjne, - delikatnie naciskam pedał hamulca żeby świeciły się tylne światła "stop, - wciskam zapałkę w przycisk sygnału dźwiękowego. Bezpieczeństwa nigdy za dużo, szkoda że nie posiadam więcej możliwości...:D -- "Jeśli wiec pisze że raport KE mówi że

hamowanie

Jak pilot hamuje samolotem (po dotarciu na ziemię)?Czy używa pedału hamulca czy może jakiegoś przycisku lub dzwigni???

Retarder włącza się w różnych dziwnych miejscach.

przyciskiem nożnym na lewo od sprzęgła (nie jest to typowy pedał, a raczej coś przypominającego zakrętkę od wódki leżącą na podłodze), lub takim samym przyciskiem przy fotelu (uruchamianym piętą), lub nawet bezpośrednio pod pedałem hamulca (rozwiązanie spotykane w autobusach z automatyczną skrzynią). Tak

Re: automat - jak tym się jeździ?

zaciągnąć jeszcze hamulec ręczny. D = Drive czyli jazda do przodu. Kierowca operuje pedałami gazu i hamulca, a automat zmienia biegi. Zatrzymując się na chwilę (np. pod czerwonym światłem) nie musimy przerzucać dźwigni na P, ale trzeba trzymać wciśnięty hamulec, bo puszczenie hamulca powoduje pełzanie

Re: górka

A serio ? Powód gaśnięcia przy ruszaniu jest zasadniczo jeden: zbyt szybko i nieumiejętnie zwolniony pedał sprzęgła. I tego należy się nauczyć. Oczywiście, skoro chcę ruszyć to włączam pierwszy bieg. Żeby auto nie staczało się pod wzniesienie zaciągam ręczny. Oczywiście podczas tych czynności

Re: Volvo City Safety - to działa!

prędkości odbywa się automatycznie (w przypadku wyposażenia w skrzynię automatyczną również biegi są zmieniane automatycznie). Ze względów bezpieczeństwa nawet najdelikatniejsze dotknięcie pedału hamulca powoduje natychmiastowe jego wyłączenie. W niektórych wersjach po wciśnieciu jednego przycisku itp

W zakresie działania "Przycisku" odejście

, spowodować wypadek (było by to porównywalne do zamiany miejscami pedałów hamulca i gazu w niektórych egzemplarzach danej marki samochodu). Ponieważ przycisku tego używa się na małej wysokości gdzie już pozostaje mało czasu na decyzję, to nie może być tak, że pilot się może pomylić z powodu jakichś zmian w

Re: Idealne Renault ;-)))))

Wciśnięcie pedału gazu, hamulca, sprzęgła oraz przycisku O (OFF) lub wyłącznika tempompomatu powoduje jego wyłączenie. Tak przynejmniej jest w Lagunie. Jest więc pięć sposobów na jego wyłączenie. Wyłącznik tempomatu po prostu odłącza prąd od całego układu, więc powinien działać zawsze.

Re: Światła na Placu Hoffmanna są niepotrzebne gr

noge na pedale gazu. I nie chodzi tu o ilość przejść dla pieszych - faktycznie to przejście naprzeciwko Spółki Cukrowej można by sobie darować, ale tak naprawde o liczbę BEZPIECZNYCH, czyli ze światłami (niech będa na przycisk), miejsc do przejścia dla ludzi (w tym dzieci). Jesli koło ronda świateł nie

Re: Ale chwila...

. Kiedyś w lexusie gs dywanik zablokował mi pedał gazu, czysto mechanicznie. Doskonale pamiętam, ile czasu upłynęło, zanim przestałem rozpaczliwie targać po podłodze prawą piętą, jednocześnie naciskając hamulec (oczywiście działający) lewą stopą. I po prostu odłączyłem napęd. Tyle, że nie cofnąłem przy tym

Re: Najbardziej oryginalne powody oblania egzamin

do zwolnienia: lekko podciągnij dźwignię do góry, wciśnij przycisk i tak trzymaj. Pamiętaj, że jak nie możesz wcisnąć przycisku to nie hamulec jest zepsuty, tylko zapomniałaś, że da się go tylko wtedy wcisnąć, jeżeli wcześniej całą dźwignie podciągnęliśmy do góry, 3.dodaj trochę gazu (tak aby

Re: Auta tanie niesłychanie

Cytat z : www.samar.pl/index.html?__action=sec,4&news=7192 Po raz pierwszy w tej klasie samochodów Passat wyposażony jest seryjnie w elektroniczny hamulec postojowy, uruchamiany przyciskiem. Dzięki elektronicznemu sterowaniu i powiązaniu z innymi układami hamulec ten posiada kilka nowych

Re: Jaja, czy nie, ale po takich.....

> Tak i z automatyczną skrzynią biegów: popytaj tych co jeżdżą ile razy używa > ją N,1,2,3 ? Więc odpowiem. Moja skrzynia jest 5-biegowa i ma oznaczenia PRND43L oraz przycisk W. Żeby odpalić, trzeba wrzucić P lub N (i mieć przy tym WCIŚNIĘTY hamulec). Żeby WYJĄĆ kluczyk, trzeba mieć P

deklaracja kierowcy tęskniącego za ja

poziomowanie nadwozia. Nie wysiada też hamulec, choć nie ma połączenia między pedałem a pompą. I jakoś mnie te zaawansowane rozwiązania nie martwią, bo na masce nie ma znaczka Saab.

Pytanie o.. pedały w Chryslerze 300C

No cóż... jestem nie uswiadomiony... ;) Do czego sluży przycisk/pociągnik w czerwonym kółku? I do czego służy pedał...? Czyżby to był hamulec postojowy? Tylko tak w "ciężkim" miejscu... Nie chcę być dyletantem i chciałbym wiedziec o co kaman ;) Bo jak się domyślam poducha pod lewą stopą

Przygotowanie do jazdy

. - ustawienie odległości fotela Fotel ustawiamy pociągając do góry dźwignię znajdującą się z przodu w dolnej części fotela w takiej odległości od kierownicy, by bez trudu sięgać pedałów i swobodnie móc kręcić kierownicą. Najłatwiej to sprawdzić, kładąc lewą rękę na kierownicy na godzinie drugiej bez

Re: no zesz porażka...

wciskasz przycisk. Jak nie podciągniesz to przycisk stawia opór i trudno, albo niemożliwe jest jego wciśnięcie. 5.Nie zwalniając gazu podnosisz nogę na pedale sprzęgła. Znowu nie "całkujesz" ile to ma być tylko podnosisz dotąd, aż usłyszysz, ze silnik cichnie. Równocześnie poczujesz, że auto chce

Sprzedam samochód !!!

Wymiary samochodu: Szerokość 66 cm Długość 95 cm Wysokość 70 cm Samochodzik posiada: - Duże masywne koła - bieg do przodu oraz do tyłu - światła przednie - światła tylnie - migające kierunkowskazy - pedał gazu oraz pedał hamulca po naciśnięciu którego autko wydaje dźwięk pisku opon (dźwięk

SaMoCHóD !!!

Sprzedam taki oto samochód dla dziecka : Wymiary samochodu: Szerokość 66 cm Długość 95 cm Wysokość 70 cm Samochodzik posiada: - Duże masywne koła - bieg do przodu oraz do tyłu - światła przednie - światła tylnie - migające kierunkowskazy - pedał gazu oraz pedał hamulca po naciśnięciu którego

JEEP'A na akumulator Sprzedam !!!

Sprzedam taki oto samochód !!! Wymiary samochodu: Szerokość 66 cm Długość 95 cm Wysokość 70 cm Samochodzik posiada: - Duże masywne koła - bieg do przodu oraz do tyłu - światła przednie - światła tylnie - migające kierunkowskazy - pedał gazu oraz pedał hamulca po naciśnięciu którego autko wydaje

Wzbogacam pytanie

Jezdzilem pojazdami, w których było łotak: pojazd I 2 pedały:hamulec i gaz, 4 biegi, z każdego biegu ruszał na gałce dźwigni był przycisk, który teoretycznie należało wciskać przy zmianie biegów podczas jazdy nie trzeba bylo zmieniac biegów, a wręcz lepiej nie należało, bo przy zmianie

Re: Światła podczas egzaminu

Na uruchomionym silniku można sprawdzić samemu wszystkie światła, prócz stopów i świateł cofania. Jedna osoba = podjeżdżamy tyłem auta do ściany i naciskamy na hamulec, a na ścianie widzimy odbicie świecących świateł, to samo ze światłami cofania. Jeśli mamy dwie osoby, wtedy jedna wciska pedały i

Re: Olewam!

awaryjnego. (Co ciekawe, hydropneumatyka z wysokociśnieniowymi hamulcami skutecznie go zastępuje. Bez udziału elektroniki i tego wielkiego reklamowego "halo!" wokół. Dystrybutor ciśnienia w układzie hamulcowym progresywnie reaguje na płynnie narastający nacisk na pedał hamulca. Ale w

Światła dokładny OPIS

włączeniu biegu wstecznego w czasie gdy kluczyk jest przekręcony w pozycję jazdy. Silnik nie musi pracować. Przy sprawdzeniu uwaga: jeżeli silnik pracuje to sami tego światła nie sprawdzimy !!!! 7.Hamowania STOP włączy się po naciśnięciu pedału hamulca. Sami tego światła nie sprawdzimy chyba , że mamy

Re: Światła na egzaminie PRAWA JAZDY

wstecznego w czasie gdy kluczyk jest przekręcony w pozycję jazdy. Silnik nie musi pracować. Przy sprawdzeniu uwaga: jeżeli silnik pracuje to sami tego światła nie sprawdzimy !!!! 7.Hamowania STOP włączy się po naciśnięciu pedału hamulca. Sami tego światła nie sprawdzimy chyba , że mamy z tyłu ścianę i

Stelaż Twin Club Bebe Confort dla bliźniąt

centralny hamulec z ergonomicznym pedałem oraz podnóżek dla starszego dziecka. Przednie, o dużej średnicy kółka mają szerokie, mocne opony i doskonale dostosowują się w czasie jazdy do wszystkich typów nawierzchni. Stelaż składa się jedną ręką za pomocą specjalnego przycisku. Może być składany bez

Re: MEGANE II, 1,6, warto kupić??

zastanów. Jeżdżę megane II 1.6, wcześniej jedynką i clio, ale pomimo całego sentymentu do renówek - następna będzie toyota. ps. jeśli pedał hamulca ( na postoju oczywiście) albo wcale nie daje się wcisnąć albo dla odmiany wydaje dźwięki jakby uchodzącego powietrza, to pewnie nie warto ryzykować jazdy

Re: Na grzyby

cholerę nie mogłam znaleźć hamulca! Deptałam w podłodze, szukając jakiś pedałów, ale nic! Ten potwór grzał do przodu i na nic nie reagował. - Nie rozumiem, że nikt za tobą nie jechał- odparła Orale - Może i jechał ale chyba odcięłam im drogę. Trafiłam w takie coś, jakby wiatę z przejazdem, trochę źle mi

Re: '0' na Kościuszki :-)))

- pedał (lub w bombardierach przycisk na dżojstiku) który motorniczy musi cały czas trzymać. Gdy puści, automatycznie włączają się hamulce (szynowe bodajże). Jest to po to, że np. gdy motorniczy zaśnie, to się nic nie stanie. pedały - w 105 jest gaz i hamulec dżojstik - tzw. "ręczny zadajnik jazdy

nie radzę

sprzęgła i hamulca(150 pln atestowane w sklepie nie u kowala) 2.elektroniczne-odcięcie zapłonu,ale nie na przycisk,tylko na pilot z wyłącznikiem głęboko pod deską rozdzielczą,bez zadnych kontrolek,zeby przeciwnik nie wiedział o co chodzi.(ok500pln) ewentualnie gps,zdaje się ze sieci komórkowe tez cós w

Re: Egzamin - sprawdzanie świateł. Pomóżcie!! :(

wsiadł i nacisnął pedał hamulca. Patrzysz z tyłu i mówisz, że się świecą trzy: po bokach i na środku.Możesz zrobić odwrotnie: Ty naciskasz, egzaminator patrzy. Oczywiście jest drugi sposób: jeżeli z tyłu masz lustro to sama zobaczysz.W praktyce o lustro trudno, wystarczy szyba wystawowa, a w nocy ściana

Stery do kierownicy historycznej

Witam !!! Mam pośbę do znawców tematu czy mógłby mi ktoś podać namiary gdzie ściągne sterowniki do kierownicy model "media tech" i nic więcej. Nie ma innych oznaczeń. Do kierownicy są jeszcze pedała gaz-hamulec ale też bez oznaczeń no "media tech". Podłaczenie kierownicy do

Re: Nie lubię "wspomagania"

dawkuje siłę hamowania tak, żeby zatrzymanie było płynne. To po co pedał hamulca? Wystarczy przycisk on/off. -- Pamiętaj, że każdy napotkany człowiek czegoś się boi, coś kocha i coś stracił. ------------------------------------------------ Automobil

Tempomat w RENAULT

"-" zmniejszyć predkość do zera. Oprócz tego mozna wyłączyć go przyciskiem "O". Wciśnięcie pedału gazu, hamulca a w samochodach z manualną skrzynia biegów również sprzęgła również wyłącza tempomat. Zakłądajac, że wszystkie te metody wyłączają urządzenie za pomocą samego

Re: jak się wogule prowadzi auto ;(

ustawiony w pozycjii Luz między biegami bądź uruchamiać silnik na z wciśniętym pedałem sprzęgła w momencie gdy masz lewarek na wrzuconym biegu. Silnik uruchamiamy przekręcając kluczyk dalej do przodu aż silnik się zapali po czy puścić nie trzymać ! czasem zdaża się przycisk (żadko). Gdy silnik nam pracuje

Re: Kupno samochodu bez jazdy probnej

A ile czasu trwa taka jazda próbna? Trzy godziny, pięć godzin, a może pieć minut? a gdzie ta jzada próbna sie odbywa? Na autostradzie, w zatłoczonym ruchu miejskim a może na placyku przed salonem? Ciekawe jak poznasz ergonomię przełączników, rozstaw pedałów, wygodę fotela, własciwości silnika

Re: a moze

inteligent stojący na torach :-P > No, nie wiem jakie są zabezpieczenia!??? Awaryjne hamowanie w postaci hamulca szynowego (taka belka między kołami). Załącza się automatycznie, gdy motorniczy puści tzw. czuwak (przycisk lub pedał naciskany przez motorniczego przez cały czas podczas jazdy

systemy elektroniczne w autach

pedału gazu. W takich wypadkach o hamulcu pomocniczym można spokojnie zapomnieć - silnik, który ma 200 albo nawet 400 koni mocy nawet się nie zachłyśnie. Dlaczego w tych autach nie montuje się czerwonego przycisku odcięcia zasilania takiego jakie powszechnie używa się w sporcie? Czy następnym krokiem

Re: c 4 oglądałam dziś z mężem

lubimy jeździć wolno i dostojnie" -"nieprecyzyjna praca większości mechanizmów":pedału hamulca,sprzegła,drążka zmiany biegów,układu kierowniczego. Pochwały zebrał jedynie - opracowany wspólnie z Fordem - silnik diesla.

Toyota zmieni pedały gazu i hamulca, bo kierowc...

Trzeba miec talent i dużo samozaparcia zeby dwa przyciski mylić z takim uporem, że musieli sie tym zając japońscy inzynierowie. Jak znam japończyków wymyślą auto dla głupków amerykańkich, bez pedałów a moze i bez kierownicy. -- Opinia jest jak dupa, każdy ma swoją.

Re: Rower stacjonarny!!!

jednocześnie kręcąc pedałami. Jeżeli planujesz podobne korzystanie zwróć uwagę na łatwość przesuwania (w moim jedna z podpór ma małe kółka). - hamulec - (regulacja oporu) - magnetyczna. Taką ma większość oferowanych obecnie rowerów za wyjątkiem tych najtańszych. Nie opłaca sie tutaj oszczędzać. - duża

Re: bo powinien zarabiac 10x wiecej

żeby lekarze jednak brali pieniądze za swoją pracę. Ale w > granicach rozsądku. A jaka to jest ta "granica rozsądku"? Zwłaszcza w sytuacji, gdy "granica rozsądku" w różnych miejscach w UE wygląda inaczej? > Bzdura. Jak kierowca PKS naciśnie pedał gazu zamiast hamulca i

Re: bo powinien zarabiac 10x wiecej

; > Lekarz, jak się pomyli, to przede wszystkim z niewiedzy albo braku > doświadczenia. jeśli kierowca PKSu spowoduje wypadek, to jego pracodacy są > dumpy, a nie odpowoedzialni ludzie, bo zatrudnili kogoś, kto nie wie, jak sie > prowadzi autobus. Bzdura. Jak kierowca PKS naciśnie pedał

Toyota zmieni pedały gazu i hamulca, bo kierowc...

Mój Boże, jakież to trudne... ;) Popatrzcie sobie na fotografię stołu gry którychkolwiek większych organów budowanych w latach 20-30 XX wieku w USA i to, co mają obsługiwać same nogi wykonawcy: 32 klawisze, kilkanaście przycisków + kilka pedałów dla regulacji dynamiki.... i jakoś nikt nie narzekał

Re: mamy oficera

przycisk na lampce lub włączyć dynamo. Polecam takie tłumaczenie w Sądzie Grodzkim. Oskarżenie policji upadnie a Sąd nie będzie rozpatrywał kto zawinił że rower nie jest właściwie wyposażony. Nie wolno karać rowerzysty za to że rower jest źle wyposażony. To reguluje Rozporządzenie Ministra infrastruktury

Re: Numer 10/2003

wieku i przejechałem już set tysięcy z pedałem hamulca potrafię się obchodzić i bardzo często aby oszczędzać tarcze umiejętnie hamuję silnikem. Silnik, mam motor 1.8 bo taki miałem w poprzedniej lagunie. Jest na pewno cichszy ale pali srednio 11,6 po mieście. Jeżdżę na 99Vpower. Co jakiś czas

Hill Assist Control

Hill Assist Control - w samochodach system wspomagający pokonywanie podjazdów. Utrzymuje ciśnienie w układzie hamulcowym przez chwilę po puszczeniu pedału hamulca, co pozwala na pewne ruszenie pod górę na wzniesieniach (auto nie zsuwa się).

Hamulec szynowy

wciśnięcie przez motorniczego pedału hamulca do drugiej jego głębokości (wciśnięcie lekkie uruchamia hamulce dynamiczne) lub poprzez puszczenie pedału czuwaka. W nowszych wozach, z ręcznym nastawnikiem jazdy, uruchomienie hamulca szynowego następuje zazwyczaj przy ustawieniu nastawnika na pozycję

Hydraulic Brake Assist

Hydraulic Brake Assist - hydrauliczny asystent hamowania, komponent układu hamulcowego ESP w samochodach osobowych.Pomaga w przypadku hamowania awaryjnego. Na podstawie szybkości nacisku pedału hamulca, rozpoznaje, czy kierowca potrzebuje pełnego hamowania i automatycznie zwiększa ciśnienie

Światło stop

Światło stop jest czerwonym światłem umieszczonym w tylnej części samochodu. Włącza się samoczynnie po naciśnięciu pedału hamulca podstawowego (roboczego). W większości samochodów nie jest połączone z instalacją hamulca dodatkowego (awaryjnego; potocznie: ręcznego). Żarówki używane to: żarówka

Hamulec bezpieczeństwa

Hamulec bezpieczeństwa - urządzenie lub zespół urządzeń zainstalowany w pojeździe szynowym, przeznaczony do zatrzymania pojazdu (np. pociągu, tramwaju) przez osobę inną niż maszynista bądź motorniczy, w sytuacji niebezpiecznej dla pasażerów. Nieuzasadnione użycie hamulca bezpieczeństwa

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.