prędkości na drogach niemcy

pap, mag

A4 jest najniebezpieczniejszą autostradą w Polsce

A4 jest najniebezpieczniejszą autostradą w Polsce

Z pięciu odcinków autostradowych w kraju najwięcej wypadków było na A4 - wynika ze statystyk policji za 2013 r. Na trasie zginęło 18 osób, 211 zostało rannych

TOP 10 | Najmocniejsze samochody świata

Producenci supersamochodów prześcigają się w ilości koni mechanicznych, jakie wpychają do swoich bestii. Jeszcze nie tak dawno 1001 KM w Bugatti Veyronie wydawało się niesamowitą liczbą, dzisiaj pierwsze wcielenie Bugatti nie łapie się nawet do pierwszej dziesiątki... W zestawieniu uwzględniamy także samochody z najbliższej przyszłości.

Przepisy drogowe to tylko sugestia?

Aż 75% młodych kierowców w Europie przyznaje się do ignorowania ograniczeń prędkości, przyspieszania na żółtym i przejeżdżania na czerwonym świetle. Ich zdaniem przepisy drogowe to tylko sugestia. A jak tłumaczą się polscy kierowcy?

Przepisy drogowe w krajach UE - jak uniknąć mandatu

Przepisy drogowe w krajach UE - jak uniknąć mandatu

, ale także może poddać nas rutynowej kontroli. Podobnie jest za granicą. Jednak w bogatszych krajach prędkości na drogach najczęściej strzegą fotoradary. Policja często może rejestrować wykroczenia z pokładu radiowozów. Straż Graniczna ma swoje "lotne" posterunki, w Niemczech często

"Od trzech lat przestrzegam ograniczeń prędkości i..."

"Od trzech lat przestrzegam ograniczeń prędkości i..."

!, ludzie jeżdżą jak wariaci! Po Warszawie większość pojazdów porusza się z prędkością ok. 80-90 km/godz. na ulicach o dwóch pasach ruchu w jednym kierunku oraz 70 na ulicach o jednym pasie w każdym kierunku. Objechałem samochodem Niemcy, Czechy, Włochy, Słowację, Węgry, Austrię, Holandię. Okazało

Nowy Volkswagen Caddy | Lubiana furgonetka z polskiej fabryki

Nowy Volkswagen Caddy | Lubiana furgonetka z polskiej fabryki

mieście. Jeśli kierowca, jadąc z prędkością do 30 km/h, nie zauważy przeszkody znajdującej się na drodze, system automatycznie przyhamuje samochód. W idealnym przypadku można dzięki niemu wyeliminować wypadki polegające na najechaniu na przeszkodę. Ponadto, osobowe wersje Caddy, oprócz bocznych poduszek

Alpina | Ciekawostki i aktualna oferta

Alpina | Ciekawostki i aktualna oferta

pracowników. Nieodłącznym elementem historii Alpiny są zmagania w motorsporcie. Niemcy nie ograniczali się wyłącznie do tworzenia usportowionych beemek, nie raz próbowali swoich sił na torze w starciu z innymi producentami. Co więcej, jest to historia pełna sukcesów. W Alpinie nie ociągali się z

Jaguar XER-S | Niemcy bez szans?

Jaguar XER-S | Niemcy bez szans?

Jaguar XER-S Niemcy bez szans? Jaguar XE jeszcze nie doczekał się oficjalnej premiery, a prasa brytyjska już spekuluje na temat topowej wersji XER-S. Na drogi wyjedzie najwcześniej w 2016 Jaguar XE jeszcze nie doczekał się oficjalnej premiery, a prasa brytyjska już spekuluje na temat topowej

Samochód z gwiazdkami | Dla poprawy bezpieczeństwa

Samochód z gwiazdkami | Dla poprawy bezpieczeństwa

przemieszcza się z prędkością 64 km/h, co ma symulować zderzenie dwóch aut jadących z prędkością 55 km/h. Odpowiednie dobranie prędkości i powierzchni zderzenia do testu jest wynikiem badań, które mówi, że właśnie takie zderzenia występują na drogach najczęściej. Wyniki testów doprowadziły do kilku bardzo

Jakie kary czekają piratów drogowych w Polsce i za granicą

Jakie kary czekają piratów drogowych w Polsce i za granicą

miesięcy Przekroczenie prędkości powyżej 50 km/h poza terenem zabudowanym - zatrzymanie prawa jazdy na okres od 3 do 12 miesięcy Niemcy Przekroczenie prędkości od 41 do 50 km/h - zatrzymanie prawa jazdy na okres 1 miesiąca Przekroczenie prędkości od 51 do 60 km/h w terenie zabudowanym - zatrzymanie

15 lat OPC | Krótka historia zadziornych Opli

15 lat OPC | Krótka historia zadziornych Opli

| Opel Corsa OPC Nurburgring Bardzo niedawno Niemcy pochwalili się kolejną generacją Corsy. Pozostaje nam więc czekać na nowe wcielenie Corsy OPC . W dobie drugiej fali popularności tzw. hot-hatchy wydaje się to tylko kwestią czasu. CB Midland 210 DS Yosan CB-100 YOSAN CB-250

Historia firm tuningowych | Brabus | Bodo i jego zabawki

Historia firm tuningowych | Brabus | Bodo i jego zabawki

wyraźnie wyższą mocą podążyły oczywiście osiągi. Prędkość maksymalna: 340 i 350 km/h Przyspieszenie do setki: 4,5 i 4,2 sek. fot. Brabus | Mercedes W211 Brabus fot. Brabus | Mercedes W211 Brabus fot. Brabus | Mercedes W211 Brabus W poprzednich Brabusach Niemcy nie ingerowali zbyt poważnie w wygląd

Ranking | Najbardziej niszowe auta w Niemczech w roku 2014

Ranking | Najbardziej niszowe auta w Niemczech w roku 2014

wykonane na indywidualne zamówienie auto dostaje nowy numer nadwozia i wyjeżdża na drogi pod marką BMW-Alpina. fot. Citroen Citroen C8 - 105 szt . Produkcja dużego vana z Francji zdążyła się już zakończyć, ale jak widzimy 105 Niemców zdecydowało się w 2014 roku na zakup Citroena C8. Dzisiaj przyglądamy się

Niemieckie autobahny mają 80 lat

Niemieckie autobahny mają 80 lat

tym racji. Tych samochodów nie kupują nawet Niemcy Niemcy już wcześniej wymyślili drogę w postaci dzisiejszej autostrady. Tor AVUS koło Berlina był wybudowany wcześniej (w 1921 roku), jednak wyłączony z oficjalnego ruchu służył jako tor testowy. Do dzisiaj w tym miejscu jest normalny odcinek

Motocyklista: Nie wszyscy jeżdżą na jednym kole [ROZMOWA]

Motocyklista: Nie wszyscy jeżdżą na jednym kole [ROZMOWA]

Wende*, adwokatem i motocyklistą Jacek Różalski: Z jaką największą prędkością jechał pan na motocyklu? Jakub Wende, adwokat i motocyklista: Przyznam się. Zdarzyło mi się raz w życiu jechać 205 km na godz. Na usprawiedliwienie powiem, że miało to miejsce na pustej autostradzie w Niemczech i było wcześnie

Pięć inwestycji, które rozwiną Wrocław. Jeśli powstaną

Pięć inwestycji, które rozwiną Wrocław. Jeśli powstaną

też dobrego połączenia kolejowego z Niemcami. I wreszcie - co z Kolejami Dużych Prędkości? Sprawdziliśmy. Wrocław - Poznań ekspresówką. S5 na piątkę Nie ma dnia, by na obecnej trasie z Wrocławia do Poznania nie doszło do wypadku lub co najmniej stłuczki. To droga krajowa nr 5, ale za stan techniczny

Wyjeżdżasz za granicę? Z nami sprawdzisz przepisy!

Wyjeżdżasz za granicę? Z nami sprawdzisz przepisy!

* * na nowych odcinkach autostrad ? o zwiększeniu prędkości informują odpowiednie znaki. Używanie świateł: Używanie świateł dziennych/mijania obowiązkowe przez cały rok przez wszystkie pojazdy silnikowe. Opłaty drogowe: Do przejazdu drogami szybkiego ruchu uprawnia wykupiona winieta. Cena winiety

Czy 140 km/h nas zabije?

Czy 140 km/h nas zabije?

.). Jednak wskaźnik śmierci na autostradach, a trzeba zauważyć, że Niemcy dysponują najgęstszą i mocno zatłoczoną siecią dróg szybkiego ruchu w Europie, wynosi zaledwie 3,8/mln. Jak widać duża prędkość sama w sobie nie zabija.Kolejnym dowodem na brak przełożenia ostrych limitów prędkości na liczbę ofiar są

BMW serii 3 | Tak zmieniało się przez 40 lat

BMW serii 3 | Tak zmieniało się przez 40 lat

globalną ekspansją musiało łączyć się dołączenie kolejnych fabryk - E46 wyjeżdżało na drogi z dwóch zakładów w Niemczech, Meksyku, RPA, Kaliningradzie, Chinach oraz Indonezji. W klasie premium BMW serii 3 stało się światowym potentatem. Jak to bywa w przypadku kolejnych generacji, E46 trochę urosło w

Najbardziej niszowe auta w Niemczech w roku 2013

Najbardziej niszowe auta w Niemczech w roku 2013

planach likwidacji marki Maybach, a w cenniku na rok 2013 modele tej luksusowej marki już się nie pojawiły. Ich miejsce ma zająć Mercedes S600 Pullman. Rok temu w Niemczech zarejestrowano 5 Maybachów. Aston Martin DBS - 8 szt. Nowy DBS pojawił się w ofercie Brytyjczyków w 2008. W ubiegłym roku 8 Niemców

MotoEuro 2012 | Grupa C

MotoEuro 2012 | Grupa C

W grupie A MotoEuro 2012 awans wywalczyły sobie Polska Honker i Czechy Skoda Octavia . Znamy także wyniki w grupie B. Z pierwszego miejsca do ćwierćfinału przeszli Niemcy Porsche 911 , z drugiego Dania Zenvo ST1 , która minimalnie wyprzedziła Holandię Spyker C8 Aileron . Portugalia i jej

Dalej do Europy: Z Wrocławia bez pociągu do Berlina

Dalej do Europy: Z Wrocławia bez pociągu do Berlina

i na Górnym Śląsku doprowadziły do skrócenia trasy - skład startował we Wrocławiu. Dystans do Berlina pokonywał mozolnie, w ciągu niemal 5 godzin, podczas gdy od nas samochodem do stolicy Niemiec dociera się co najmniej trzy godziny, jeśli nie szybciej.  Jednak to i tak długo w porównaniu ze

Firmy Tuningowe | Hamann

Firmy Tuningowe | Hamann

Drophead Coupe. Na szczęście Niemcy, w przeciwieństwie do kolegów po fachu z Mansory, nie ingerują zbyt mocno w wygląd limuzyn... fot. Hamann | Rolls-Royce Phantom Hamann fot. Hamann | Rolls-Royce Phantom Hamann fot. Hamann | Rolls-Royce Phantom Coupe Hamann fot. Hamann | Rolls-Royce Drophead Coupe Hamann

Salon Genewa 2015 | Porsche 911 GT3 RS | Tylko z PDK

Salon Genewa 2015 | Porsche Cayman GT4 | Na ostro Porsche 911 GT3 RS to najbardziej ekstremalna wersja wyścigowa, jaką można kupić w salonie Porsche, zarejestrować i jeździć nią po drogach publicznych. Zbudowano ją po to, by bogaci amatorzy wyścigów samochodowych sami mogli poczuć

Wolniej na niemieckich autostradach

Wolniej na niemieckich autostradachNowe ograniczenia z troski o środowisko naturalneW Badenii-Witembergii Partia Zielonych chce wprowadzić ograniczenia prędkości na autostradach do 120 km/h. Był to jeden z wyborczych postulatów tego ugrupowaniaNiemcy to jeden z niewielu krajów, w których można

Schlörwagen | Mistrz aerodynamiki z 1939

0,186, nie mówiąc już o 0,15, zbliżyć mogą się jedynie najbardziej nowatorskie projekty. Jeszcze ciekawszy jest fakt, że w wizji Schlöra nie mieściło się bicie rekordów prędkości na torze. Ambicją Niemca było stworzenie jak najmniej palącego samochodu dla rodziny. Jak na lata 30. XX wieku była to

Firmy tuningowe | Mansory | Żadnych świętości, zmieniamy wszystko

Bawarii trafiały wszystkie marki z najwyższej półki, od Bugatti przez McLarena i Porsche na Range Roverze skończywszy. Mansory to firma, która nie bawi się w kompromisy - ich dzieła rozpoznamy od razu. Niemcy nie boją się ingerować w wygląd żadnego samochodu, a ich ukochanym środkiem do tego celu jest

Motocyklem bez kursu

w warunkach normalnego ruchu. Zapytaliśmy co sądzą na ten temat eksperci: Lech Potyński, redaktor naczelny Świata Motocykl i: "Nie ma żadnych statystyk, że dopuszczenie "sto dwudziestek piątek' w takich krajach jak Hiszpania, Francja, Niemcy czy Czechy powoduje większą liczbę wypadków

Porsche 918 Spyder | Pierwsza jazda | Arytmia i motyle

samochodzie. Porsche stworzyło auto, które będzie podziwiane przez potomnych, a dzisiaj jest wytyczną dla wszystkich, którzy chcą coś znaczyć w tym segmencie. Z całej trójki (McLaren, Ferrari, Porsche) tylko Niemcy pokazali na co ich stać, ustanawiając nowy, rekordowy czas przejazdu na Nurburgringu. Reszta

Stolica goni Olsztyn. Tam też rowerzyści pojadą pod prąd

Pod prąd po ulicach jednokierunkowych od dawna mogą jeździć rowerzyści w wielu krajach Europy, np. w Belgii, Francji czy Niemczech. Dzięki temu nie kluczą po mieście, wybierają najkrótszą drogę, a rower staje się szybkim środkiem transportu - zwłaszcza w zatłoczonych centrach. Te ułatwienia prawie

Po otwarciu przedłużenia ul. Śląskiej: Chcemy ulic, a nie autostrad w centrum [FELIETON]

rzeczywistym problemem jest to, że budujemy czy remontujemy ulice według standardu na 80-90 km/godz., naiwnie myśląc, że kierowcy będą jechać 50 km/godz. Natomiast w Europie, w tym w Niemczech, urządza się drogi tak, by nie dało się fizycznie jechać za szybko. I tu doszliśmy do naszej "autostrady

Mercedes-Benz 2025 | Przyszłość transportu drogowego

przejęcie transportu dalekobieżnego przez koleje, zasilane energią elektryczną pozyskiwaną z odnawialnych źródeł. Samochody przejmowałyby pałeczkę na średnich i krótkich dystansach. Do ideału jest jednak daleko. W Europie ok. 76% ruchu towarowego obsługuje transport drogowy, w Niemczech ten współczynnik

BMW | Autonomous drifting

w miarę możliwości prawy pas, z innych korzystając jedynie przy większym natężeniu.Zobacz galerię zdjęćNa razie Highly Automated Drive jest w fazie testów. Poza tym na publicznych drogach bezproblemowo radzi sobie jedynie w warunkach autostradowych. Najbardziej skomplikowanym manewrem jest

Infiniti Q50 2.0T | Pierwsza jazda | Efekt współpracy

aliansu, którego częścią jest Renault-Nissan. Na pierwsze jazdy Infiniti z nową jednostką napędową wybrałem się za to do Szwajcarii. Kraj bardzo piękny i niemalże idealny dla fanów motoryzacji z racji na dobre drogi i mnóstwo ciekawych aut po nich jeżdżących, ale delikatnie mówiąc niesprzyjający

Olbrzymy do ciężkiej pracy

inżynierów z Państwa Środka lada chwila to do Chińczyków będą należały największe i najbardziej okazałe kopalniane bestie. Sinotruk Hova Na koniec zostawiliśmy niemiecki koncept ciężarówki XXL przyszłości. To na razie pojazd, który istnieje tylko na ekranach komputerów, ale Niemcy z ETF twierdzą, że to w tym

Koncepty Volkswagena | Nie tylko dla ludu

bolidy idealne do szaleństw na torze. Nie inaczej jest w przypadku Volkswagena. W 2006 roku w Los Angeles zaprezentowano drapieżnie wyglądającego Volkswagena GX3. Niemcy z Wolfsburga zdecydowali się na wyścigowego trójkołowca. fot. Volkswagen | Volkswagen GX3 fot. Volkswagen | Volkswagen GX3 fot

Volkswagen Golf | 40 lat

laty, w 1991 roku. Można powiedzieć - nareszcie. Po dwóch nieudanych podejściach Volkswagenowi udało się zgarnąć miano Europejskiego Samochodu Roku. W 1992 Golf III okazał się bezkonkurencyjny. W przypadku trzeciej generacji Niemcy skupili się przede wszystkim na bezpieczeństwie, jak to sami określili

Majówka Skody nad jeziorem Bodeńskim

Skoda 130 RS | Za kierownicą Tegoroczna edycja Bodensee Klassik potrwa trzy dni, od 1 do 3 maja. W programie imprezy jest pięć odcinków o łącznej długości 600 km biegnących przez drogi Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Początek i koniec trasy jest zawsze w austriackim mieście Bregenz

Najciekawsze koncepty Audi

iPhone ładowarka Samsung ładowarka samochodowa Sprawdź ceny ? Porównaj ceny ? Porównaj ceny ? źródło: Okazje.info Audi RSQ to koncept z serii "wizja przyszłości". Niemcy przygotowali ten samochód specjalnie na potrzeby filmu "Ja, robot" - akcja rozgrywa

RaSowe Audi w drodze

maksymalną 280 km/h.Kilka miesięcy później na drogi wyjedzie Audi RS7. Między przednie koła sportowej limuzyny trafi podwójnie doładowana, widlasta "ósemka" o pojemności 4 litrów i mocy 550 koni. Niemcy podkreślają, że nowe serce jest o 20 proc. oszczędniejsze od silnika V10 z RS6. RS7 stanie w

Maybach | Historia luksusu

Wersalski. Na jego mocy Niemcom zabroniono produkcji lotniczej, tak więc Maybach stanął na rozdrożu i musiał zdecydować o swojej przyszłości. Wilhelm i Karl Maybach postawili na samochody luksusowe. Rok 1919 to czas pierwszego samochodu marki, Maybacha W1. Zaczęto od pojedynczego auta, aby przetestować nowe

Think Blue Challenge 2015 | Zostań najoszczędniejszym kierowcą na świecie

, który odbył się w Niemczech, Polak - po przejechaniu 592-kilometrowej trasy z Berlina do Frankfurtu nad Menem i zmierzeniu się z drużynami z całego świata uplasował się na wysokiej, siódmej pozycji. W pierwszym etapie, drogą eliminacji, do krajowego finału dostanie się dziesięciu zawodników. Każdy

Maksymalnie 120 km/godz. na niemieckiej autostradzie

Niemczech nie ma generalnego ograniczenia prędkości jazdy po autostradach, ale faktycznie na wielu odcinkach prędkość ograniczają znaki drogowe. Od dawna też w Niemczech zalecano ograniczenie prędkości jazdy po autostradzie do 130 km/godz. Senator Rainer Loske, który we władzach Bremy odpowiada za ochronę

Audi A1 Sportback 1.4 TFSI | Test | Mieszczuch idealny?

spowodowało straty i wycofanie się marki z segmentu na 5 lat. Niemcy to jednak pragmatyczny naród, dlatego nie poddali się w dążeniu do celu. W 2010 roku zaprezentowali model A1, którym kompletnie odcięli się od poprzednika. Mały hatchback od razu się spodobał i zyskał sporą grupę nabywców. W zeszłym roku

Samochodem po Europie bez mandatu

. Parlament Europejski przyjął właśnie propozycję dyrektywy, która umożliwi karanie kierowców za wykroczenia popełnione za granicą. Wedle nowych przepisów państwa UE mają drogą elektroniczną wymieniać się danymi właścicieli aut przyłapanych na przekroczeniu prędkości lub przejeździe przez skrzyżowanie na

Polskie drogi dobre jak niemieckie

swojego Porsche 911 pędził 230 km/h. Dostał mandat w wysokości 500 zł. Tłumaczył się, że często podróżuje niemieckimi autostradami, na których nie ma ograniczeń prędkości. A w Polsce drogi są tak dobre, że nie zauważył różnicy. Nie tylko Szwedzi mają problemy z identyfikacją naszego kraju. Również Niemcy

Jak wymusić ograniczenia prędkości?

włączenie się do ruchu. Dodatkowo wymuszane jest znaczne zredukowanie prędkości, lub całkowite zatrzymanie się, co zwiększa bezpieczeństwo ruchu. Idąc tym tropem Francuzi postanowili przebudować większość skrzyżowań w swoich miastach (gdzie to tylko możliwe) i poza nimi (w tym na drogach krajowych) na takie

Najszybsze samochody tuningowe | cz. 1

;Hamann memoRHamann memoRHamann memoRHamann memoRHamann memoRKolejny McLaren. Tym razem po tuningu Gemballi. Niemcy postawili na zupełną zmianę wyglądu. Nic nie ma przypominać seryjnego GT MP4-12C. Silnik pozostawiono bez zmian - 625 KM pozawala rozpędzić się do 330 km/h. Gemballa oferuje również swój kit

Najciekawsze koncepty BMW

pracować 8-cylindrowa jednostka, która generowała moc 355 koni mechanicznych. Dużo jak na małe auto, nieprawdaż? Z18 mógłby spokojnie zostawić w tyle niejedno sportowe auto i to nie tylko na offroadowych trasach. Niemcy pozwolili sobie także na nutkę szaleństwa - spójrzcie na wzór bieżnika na oponach i

Oficjalna galeria zdjęć nowego Mercedesa Klasy S!

Oficjalna premiera samochodu odbędzie się o 19:15 w Niemczech. Każdy może w niej uczestniczyć za pośrednictwem internetu. W ramce poniżej zobaczycie to, co dzieje się w Hamburgu. Niemcy już jakiś czas temu zaczęli kusić pierwszymi zdjęciami wnętrza auta, ale jego wygląd zewnętrzny miał pozostać

Co drugi samochód ma już system ESP

. Aktywowany system automatycznie pomaga w zachowaniu stabilności toru jazdy, która najczęściej bywa tracona na śliskiej nawierzchni oraz podczas pokonywanie łuku drogi ze zbyt wysoką prędkością. - W minionych latach układ ESP przyczynił się nie tylko do uratowania życia wielu ludziom, ale stał się także

Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. II | W trasie

Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. I | Klasa rodzinna W pierwszą dłuższą podróż niebieską gwiazdą z naszego parkingu wybraliśmy się do Niemiec, a dokładniej na tor Nurburgring. Oczywiście, w redakcji wszyscy zdrowi i nie przyszło nam nawet na myśl, żeby wjeżdżać nią na Północą Pętlę

Renault Fluence | Długi dystans - 10 312 km

kłopocie. A może dopiero przed? Systemu Tom Tom trzeba się nauczyć. Podobnie jak obsługi radia. Nadal nie wiemy jak przestawić zegarek. Z nawigacją idzie nam lepiej, ale to temat na osobny materiał.Na deser V maks. czyli prędkość maksymalna. To czego nie możemy sprawdzić na naszych drogach w Niemczech jest

Rowerzyści pojadą pod prąd. "To bezpieczne rozwiązanie"

Pod prąd po ulicach jednokierunkowych od dawna mogą jeździć rowerzyści w wielu krajach Europy, np. w Belgii, Francji czy Niemczech. Dzięki temu nie kluczą po mieście, wybierają najkrótszą drogę, a rower staje się szybkim środkiem transportu - zwłaszcza w zatłoczonych centrach. Te ułatwienia prawie

Pojechaliśmy A2. W półtorej godziny z Łodzi do Warszawy

napis "Warszawa". Wiszą też bannery z logo Euro 2012. Pierwszy z nich informuje, że do Warszawy jest 91 km.Początek trasy wygląda elegancko. Takiej drogi nie powstydziliby się nawet Niemcy. Asfalt gładki i równy. Jedzie się jak po stole. Trzypasmowa jezdnia prowadzi nas do węzła z autostradą

Musi zapłacić ponad 400 tys. złotych, bo nie miał OC

Przekroczysz prędkość o ponad 50 km/h - zabiorą ci prawo jazdy! Aż 80 proc. polskich kierowców nie zdaje sobie sprawy, że siadając za kierownicą cudzego auta powinni upewnić się, czy jego właściciel ma polisę OC - wynika z badań opinii publicznej wykonanych na zlecenie Ubezpieczeniowego Funduszu

Fotoradary to nagonka? Krzyczą ci, co łamią przepisy

ustawiony wyżej, niż pokazuje znak na drodze. Czyli ci, którym robi zdjęcie, znacznie przekraczają prędkość. Po co przepisy, po co stawianie tych znaków, jeśli nie będzie egzekwować się ich przestrzegania? To demoralizowałoby kierowców. W Warszawie mało kto odważa się jechać 50 km na godz., bo zaraz zaczyna

Zadzwoń a samochód sam przyjedzie

. Zatrudniać będzie ponad 100 specjalistów z różnych dziedzin, od programistów, inżynierów po psychologów. Na wymyślanie zaawansowanych technologii naukowcy dostaną rocznie 20 mln dolarów. To największy ośrodek badawczy Volkswagena poza rodzimymi Niemcami. W opracowaniu nowych systemów pomogą im wielkie

Autostrada | Kultura jazdy

Mijam znak z wizerunkiem autostrady. Po 200 kilometrach forsownej jazdy nadeszła chwila wytchnienia, czyli 100 km bez kolizyjnych skrzyżowań, pieszych, zwierząt wałęsających się po drodze i niewidocznych zakrętów. Włączam tempomat, ustawiam prędkość i wygodniej usadawiam się w fotelu z nadzieją na

BMW ART CARS | Sztuka na czterech kołach

odzwierciedla wszystkie te rzeczy, jeszcze zanim w ogóle wyruszyło w drogę". fot. BMW fot. BMW fot. BMW fot. BMW fot. BMW Dane techniczne auta: Silnik: rzędowy, 6-cylindrowy, 4 zawory na cylinder Pojemność skokowa: 3500 cm3 Maksymalna moc: 470 KM Maksymalna prędkość: 307 km/h   Opis

Samochody prawie nieznane | W tych autach na pewno się wyróżnisz

Francuzom i Niemcom z Bugatti i prędko go nikomu nie oddadzą. Jak na razie dokładnych osiągów Tuatary nie znamy. Pozostaje nam trzymać kciuki, by nie okazał się gigantem jedynie na papierze. Fot. Shelby SuperCars Fot. Shelby SuperCars Fot. Shelby SuperCars fot. Shelby SuperCars fot. Shelby SuperCars Fot

Wszystko o A2: opłaty, dojazd, słowniczek [INFORMATOR]

kilometr. Za przejazd do Konina wydamy więc 9 zł i 90 gr. O wiele drożej jest dalej - aż do granicy z Niemcami. Tym odcinkiem zarządza prywatna spółka Autostrada Wielkopolska. Do Nowego Tomyśla na zachodnich krańcach Wielkopolski obowiązuje stawka 28 gr za kilometr, a więc niemal trzy razy tyle niż na

Las ekranów to absurd. Na Zachodzie pukają się w czoło

Zobacz też: Nowe ekrany dźwiękowe za niskie. Idą do rozbiórki Zamiast stawiać ekrany, ograniczyć prędkośćNajskuteczniejszym sposobem walki z hałasem w mieście jest egzekwowanie ograniczenia prędkości. Okna mojego mieszkania wychodzą na ruchliwa ulicę. Hałas wywoływany przez pojazdy jadące z

Ekstremalne maluchy

tylny z dyfuzorem i podwójnym wydechem. W oczy rzucają się też czarne obręcze kół. Czy sportowy wygląd ma odzwierciedlenie na drodze? Tuner przygotował trzy wersje Sportstera. W podstawowej otrzymujemy 224 KM z 1,4-litrowego silnika. W środkowej, z dopiskiem RS, kierowca ma do dyspozycji 250 KM. W

Mroczne Porsche Boxster S

do "zwykłego" Boxstera S. Ostateczny wynik to 320 KM przy 7200 obr./min i 370 Nm przy 4750 obr./min.Pierwszą setkę Porsche osiąga w ciągu 5,2 s, a w razie potrzeby może mknąć z prędkością 276 km/h. Ktoś pytał o zużycie paliwa? Niemcy deklarują, że średnio z baku Boxstera znika 9,8 l/100

Porsche 918 Spyder | Test | Pierwsza jazda | Ekologiczna brutalność

kamienie milowe i ikony motoryzacji.Ekologia zaczyna być seksy. Porsche 918 Spyder jest zaprzeczeniem dotychczasowego trendu, nudy jaka panowała w tym segmencie. Niemcy wprowadzają na rynek najbardziej fascynujący samochód made in Germany. 887 KM, prędkość maksymalna 345 km/h i pokonanie Pętli Północnej

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD | Test | Cena wygody

spalaniu wynoszącym ok. 10 l/100 km w mieście i 7 l/100 km w trasie. Jeżeli SUV , to jaki? Zobaczmy co kupują Niemcy Napęd przekazywany jest automatycznie na obie osie. Oznacza to, że w codziennych sytuacjach 100% momentu trafia na przednią oś i dopiero gdy nastąpi utrata trakcji, na tylne koła może

BMW 328 Hommage | Powrót do przeszłości

BMW 328 HommageBawarczycy składają hołd motoryzacyjnej legendzie.75 lat temu na drogi wyjechało BMW 328. Z tej okazji podczas weekendowego konkursu Villa d'Este Niemcy zaprezentowali współczesną interpretację modelu.75 lat temu na drogi wyjechało BMW 328, późniejsza gwiazda wyścigu Mille Miglia. Z

Jakie objazdy na mecze Euro 2012?

dostać się do drogi krajowej nr 2 (...). Dwójką przejedziemy kilkadziesiąt kilometrów, żeby w węźle Grodzisk z powrotem włączyć się w autostradę A2 i wjechać autostradą do Warszawy w Konotopie.To jednak nie koniec komplikacji. Na odcinku A nie położono jeszcze warstwy ścieralnej. Dlatego prędkość

Salon Genewa 2011 | 380 KM i 6,8 l/100 km - Porsche Panamera S Hybrid

może również samodzielnie napędzać Panamerę - energii zgromadzonej w niklowo-metalowo-wodorkowych akumulatorach wystarczy na pokonanie 2 km z prędkością do 85 km/h.Inżynierowie Porsche chwalą się także możliwością "żeglowania" na autostradach i drogach ekspresowych, znaną już z hybrydowej

Bez zimówek ani rusz

opon zimowych obowiązuje w okresie 10 listopada - 1 kwietnia. Łotwa Na Litwie stosowanie opon zimowych obowiązuje w okresie 1 grudnia - 28 lutego. Minimalna głębokość bieżnika to 3 mm. Niemcy W Niemczech w okresie zimy, na drogach pokrytych śniegiem wprowadzono obowiązek jazdy na oponach zimowych, lub

Haładyj o pendolino: Nie rozumiem malkontentów - w Częstochowie nic nie tracimy, a jeszcze zyskujemy

pendolino. Te pociągi są rewolucją na polskich torach, zmianą jakościową - tak jak w motoryzacji autostrady wobec zwykłych, jednojezdniowych dróg. Dziś 2 godz. 8 min do Warszawy, wkrótce 1 godz. 50 min Pendolino są pociągami przeznaczonymi dla tzw. KDP (Kolei Dużych Prędkości) - ale nie dla linii budowanych

Porsche Panamera Plug-in Hybrid - test | Pierwsza jazda | Klonowanie Waltera

myślę, że na miejscu wygarnę Niemcom co sądzę o tym pomyśle. Rozumiem, że trzeba iść z postępem, ale może niech skupią się nad tym jak sklonować Waltera Röhrla, niż zastosować prąd w samochodach, które z natury mają być głośne i warczące.Jestem na miejscu. Mimo, że prezentacja odbywa się na torze

Kościuszko na Pikniku Bezpieczeństwa w Sopocie

niebezpieczeństwa na drodze. Na trasach rajdowych Michał Kościuszko pojawi się już za trzy tygodnie podczas Rajdu Niemiec. ZOBACZ TAKŻE:Rajd Rzeszowski | Rekordowa frekwencja i klubowa zabawaRajd Finlandii | Oleksowicz już na trzecim w SWRCRajd Bosforu | Sołowow wiceliderem Mistrzostw Europy

Mercedes klasy V | Prezentacja modelu

-Benz fot. Mercedes-Benz fot. Mercedes-Benz fot. Mercedes-Benz Mercedes często podkreśla, że to klasa S, tyle że większych rozmiarów. Trudno Niemcom odmówić racji. Klasa V może pochwalić się najlepiej wykończoną kabiną w swoim segmencie, każdemu innemu vanowi trudno będzie nawiązać walkę z Mercedesem na

Nowy Mercedes Klasy S bez kamuflażu plus oficjalne zdjęcia wnętrza

Oficjalna premiera samochodu odbędzie się 15 maja w Hamburgu. Niemcy zaczęli już kusić pierwszymi zdjęciami wnętrza auta, ale jego wygląd zewnętrzny miał pozostać jeszcze przez jakiś czas tajemnicą. Nie udało się. Szpiedzy okazali się sprytniejsi i dostarczyli pierwsze fotki flagowej limuzyny

Jak powinna wyglądać komunikacja w mieście? "Mniej aut"

ograniczeniem prędkości do 30 km/godz. obejmują 60-75 proc. długości ulic. Pozostałe to większe arterie. I to rozwiązanie się sprawdza. Nie chodzi jednak o postawienie samych znaków, ale odpowiednią aranżację ulicy, np. jej zwężenie. W Polsce wiesza się znak "strefa 30" i nie egzekwuje go. W Niemczech

Co kupują Polacy? | Najdroższe auta w kraju

Ile kupiono w Polsce? 8 sztuk Nasze dzisiejsze zestawienie otwiera innowacyjny elektryczny samochód Tesla model S. Jak na razie w 2014 roku na polskich drogach pojawiło się osiem nowych elektrycznych sedanów klasy premium. Ile kosztuje Tesla? Za oficjalną stroną: najtańsza wersja (z 380-konnym

Volkswagen Polo R WRC | Test | Być jak Sebastien Ogier

do czynienia z autem o sportowych aspiracjach. Dzięki 350 Nm momentu obrotowego Polo tak samo dobrze zwiększa prędkości na pierwszym, jak i na piątym biegu. Jazda po prostych drogach to jednak nie jedyny żywioł Polo. Dzięki swoim małym rozmiarom, precyzyjnemu układowi kierowniczemu i bardzo dobrze

Niemcy

. Jak podkreśla Lejman z RMF FM niemiecki sąd może dodatkowo nałożyć zakaz prowadzenia pojazdu na terenie Niemiec od trzech miesięcy do dwóch lat. - przekroczenie prędkości - obcokrajowcom nie grozi konfiskata prawa jazdy, ale trzeba zapłacić mandat, w zależności od przekroczonej prędkości, waha się od

Ferdinand Piëch | Co mu zawdzięczamy?

jednym z głównych akcjonariuszy Porsche i największym pojedynczym akcjonariuszem grupy Volkswagen. Więcej o Ferdinandzie Piechu, jego osiągnięciach, historii, drodze na szczyt i ostatniej aferze dowiecie się z naszego: OBSZERNEGO ARTYKUŁU A teraz przypomnimy sobie parę najciekawszych samochodów i

Dlaczego Polska nie ma dróg?

zdania, że autostrad i dróg ekspresowych brakuje Polsce jak tlenu. Gdybym miał czarodziejską różdżkę, pierwsze co bym zrobił, to przeszczepił niemiecką infrastrukturę drogową. Uważam, że już samo to niesłychanie podniosłoby komfort życia Polaków.- Niemcy, organizując przetarg na system opłaty

Czterdziestolatek | Urodziny Volkswagena Polo

Samochód Roku, ale Volkswagen jeszcze raz musiał obejść się smakiem. Tym razem Polo przegrało tylko z Fiatem Punto. Do trzydrzwiowego hatchbacka i sedana Volkswagen dorzucił jeszcze pięciodrzwiowego hatchbacka i kombi (Variant). W 1994 roku Niemcy zdecydowali się na odważniejsze zmiany niż w przypadku

Opel Calibra | 25 lat wyjątkowego coupe

prędkości maksymalnej i 6,8 sekundy do pierwszej setki. fot. Opel | Opel Calibra Turbo Inna ciekawa wersja Calibry to ta sygnowana nazwiskiem słynnego kierowcy F1 Fina Keke Rosberga (teraz na najlepszej drodze do mistrzowskiego tytułu w królowej sportów motorowych jest jego syn, jeżdżący pod niemiecką flagą

Elektryczny rower Smarta

rower idealny?Rower Smarta wygląda niemal tak samo, jak tysiące poruszających się po naszych drogach. Wprawdzie oryginalny design, zabudowana puszka na tylnej piaście, oraz znaczna masa (26 kg) wskazują pewną odmienność, ale prawdziwą różnicę poczujemy dopiero podczas jazdy. Gdy na dużym wyświetlaczu

Najdroższe wypadki w dziejach

celebryta - ojciec Lewisa Hamiltona - również nie zapanował nad Porsche. Tu skończyło się wypadnięciem z drogi prosto na żywopłot. Porsche Carrera GT - silnik 5,7 litra, V10, 612 KM. 0-100 km/h 3,9 sekundy, V-max: 330 km/h. Wyprodukowanych zostało 1270 egzemplarzy Carrery GT.Ferrari F40 - południe Niemiec

Na A2 nie zatankujesz przez 140 km. Auta na poboczu

Przed czwartkowym meczem Euro 2012 Niemcy - Włochy w Warszawie sprawdziliśmy, jak się jeździ autostradą. Dziś i jutro sporo kibiców zza Odry w drodze na półfinał może przyjechać właśnie trasą A2.Po drodze w kierunku Łodzi najpierw zobaczyliśmy, co się dzieje na słynnym odcinku C koło Żyrardowa

W tych krajach ginie najwięcej ludzi na drogach. Na którym miejscu Polska?

Dane dotyczą ofiar wypadków drogowych w przeliczeniu na 100 000 mieszkańców w ciągu roku. Nie uwzględniają liczby zarejestrowanych, ani faktycznie poruszających się po drogach samochodów. Jednak wyniki i tak są ciekawe. Najniebezpieczniejsze drogi na świecie Najwięcej osób w przeliczeniu na liczbę

Jak wymusić ograniczenia prędkości?

włączenie się do ruchu. Dodatkowo wymuszane jest znaczne zredukowanie prędkości, lub całkowite zatrzymanie się, co zwiększa bezpieczeństwo ruchu. Idąc tym tropem Francuzi postanowili przebudować większość skrzyżowań w swoich miastach (gdzie to tylko możliwe) i poza nimi (w tym na drogach krajowych) na takie

Wyburzmy śródmieście - skoro nikomu nie jest potrzebne

niedostępne, bo dojście do nich blokują auta. Urządzanie w ten sposób miast praktykowano w Niemczech czy Holandii w latach 70. - które już wtedy były na takim poziomie rozwoju motoryzacji jak my obecnie. W kolejnej dekadzie zorientowano się, że to błędne koło i droga donikąd. Takie śródmieście przestaje być

Nordkapp w rytmie na cztery

skupiska ludzkiego w tej okolicy. Jest już na tyle widno, że można zrobić pierwsze zdjęcia. Dalsza droga to zagadka, czy będzie przejezdna? Okazuje się, że skalista okolica, pozbawiona drzew obeszła się z nami dość łaskawie. Asfalt jest oblodzony, ale opony zimowe i niewielka prędkość pozwalają nam

Noga z gazu! Obowiązuje 30 km/h

, wystarczyło rowery wprowadzić na ulicę. W ślad za Austriakami poszły miasta w Niemczech, Holandii, Belgii i Francji. Teraz do 30 km/h szykują się Poznań i Gdańsk. Słusznie. Po co budować drogi rowerowe jak można postawić znaki. Stolica Wielkopolski do 2020 roku zgodnie z założeniami Karty Brukselskiej musi

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 16 tys. km

prawie 500 kilometrów. Na polskich drogach usportowiona Fabia nie rozpieszcza. Twarde siedemnastki, obute w gumowe naleśniki w rozmiarze 205/40 skrupulatnie informują o każdej nierówności na drodze. Wieczorem docieram do granicy z Niemcami. Tankuję auto pod korek przy okazji sprawdzając poziom oleju. Tuż

Bezpieczna jazda | Na kursie o tym nie mam mowy

ważące blisko dwie tony) i siły, jakim są poddawane, relatywnie wzrosły. Podstawą sukcesu na zakręcie jest odpowiednia prędkość. Jak wysoka? O tym decydują: - widoczność - powinniśmy jechać tak, by w razie czego zatrzymać się na widocznym odcinku drogi. A więc im gorszy "wgląd"w zakręt, tym

Volkswagen Golf R Cabriolet | Wideo

wystarczyć, by rozpędzić auto do setki w mniej więcej sześć sekund. Potencjał ten pozwoli również podróżować z prędkościami dochodzącymi do 250 km/h (na więcej nie pozwoli elektroniczny "kaganiec"). Standardowo silnik współpracować ma z sześciostopniową przekładnią ręczną. Na liście opcji znajdzie

Obowiązkowe opony zimowe już w tym roku?

Koniec samowoli na drogach wewnętrznych Sposób na fotoradary? Chowana rejestracja Fulda Kristall Montero 3 14" Fulda Kristall Montero 3 15" Nexen WINGUARD Porównaj ceny > Porównaj ceny > Porównaj ceny > Indeksy Prędkość

Nauka jazdy | Czego uczą a nie powinni Część III

nieświadoma ani pomyłki, ani ryzyka, jakie stwarza. A ryzyko na autostradzie potrafi być duże, bo proporcjonalne do prędkości, z definicji wyższej niż na innych typach dróg. I tu jest problem. Okazuje się, że nie wszyscy umieją jeździć szybko. Zresztą nie ma się czemu dziwić, skoro na każdym kroku słyszą, iż

Wrocław robi rzeczy niesamowite dla rowerzystów. Jakie?

rowerowej. Istotnym czynnikiem jest też obecność Polski w Unii. Ludzie wyjechali na Zachód i zobaczyli, że rower to nie sprzęt sportowy, ale normalny środek transportu w mieście. Że w Niemczech czy Holandii nie panuje przekonanie, że na rowerze jeżdżą biedni. W Polsce, tak jak na Zachodzie, rower stał się

Dziś po południu pojedziemy estakadą przy moście

Strabag, która wznosi most przy ul. Wschodniej, wraz z dojazdami układali dwie warstwy asfaltu: 5-centymetrową wiążącą i 4-centymetrową ścieralną z prędkością około metra na minutę. Używali specjalistycznego sprzętu sprowadzonego z Niemiec. Dzięki temu udało się ułożyć nawierzchnię bezszwowo, czyli bez

Na A2 po Euro już się nie spieszą. Wciąż rozgrzebana

której obowiązują ograniczenia prędkości do 70 czy 80 km na godz. W dodatku, zwłaszcza w weekendy, mimo zwężenia przejazdu kierowcy natykają się najwyżej na pojedynczych robotników. Nadal nieczynny jest bezkolizyjny węzeł koło Żyrardowa, gdzie A2 krzyżuje się z drogą nr 50, czyli obwodnicą Warszawy dla

Re: Ofiary smiertelne na milion mieszkancow

Dlaczego tak niski wskaźnik w Szwecji? Szwedzi nie są tak zdyscyplinowani jak Niemcy i nie piją mniej niż Finowie czy Polacy. Do tego drogi są często śliskie i te łosie... Ale w Szwecji policja ma zero tolerancji dla łamiących przepisy. Przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym o 1 km/h to

Re: Morskie opowiesci

Moment bo mam wrażenie że nie rozumiesz w jaki sposób poruszamy się po polskich drogach. W Niemczech nie wystepuje 95 % utrudnień z tutejszych dróg i jazda tam jest bardziej płynna i przewidywalna. Prawdę powiedziawszy mógłbym całe Niemcy przejechać na piątym biegu nie stresując się. U nas jest to

Rypło się przez ceny torów

zapłaci, a my panu oddamy to, co pan zapłacił. Niemcy się jednak szybko uczą od Polaków i ten system ma dziurę. Niemiec będzie jeździł drogą lokalną (prędkość przelotowa v=100 km/h) i brał dopłatę z federalnej kasy. Skutek i w przypadku Polski i w przypadku Niemiec stan dróg będzie się pogarszał. Bo ile

Re: odstęp bezpieczny jest równy drodze zatrzyman

oixio napisał: > Odstęp bezpieczny da się obliczyć a nawet na drodze wyznaczyć - patrz kraje za > chodnie. > http://www.prawko-kwartnik.info/kalku/zatrzymanie.html Kalkulator bezpiecz > nego odstępu i prędkości uderzenia w stojący pojazd. Odstęp ten jest zależny od rozwijanej

I

to wąskie landówki z ograniczeniami prędkości akurat dla austriackich 20 letnich o energii przeciętnego polskiego emeryta. Niektóre są zbyt wąskie, żeby np. dowieźć bezpiecznie towar, czy materiały na budowę. Austria jest leniwa i drobnomieszczańska. Znajomi narzekają, że trudno tam o osobę o

Re: Polacy najgorszymi kierowcami w Europie?

="nofollow">www.diariodenavarra.es/noticias/navarra/mas_navarra/2015/03/26/vuelco_camion_corta_acceso_berriozar_desde_ronda_200526_2061.html Trzeci - polski - leżał dwa dni, bo droga podrzędna to się Policji nie śpieszyło z podnoszeniem ciężarówki. Znaki z ograniczeniem prędkości do 40 bo to dojazd do ronda widoczne po ciemku i we mgle. Powtarzam - to tylko

Re: Polacy najgorszymi kierowcami w Europie?

... Wzruszające. Aż dwóch (już pomijam że jakoś mało polskich). Na ilu przejeżdżająćych tamtędy codziennie? > Trzeci - polski - leżał dwa dni, bo droga podrzędna to się Policji nie śpieszył > o z podnoszeniem ciężarówki. Znaki z ograniczeniem prędkości do 40 bo to dojazd > do ronda widoczne po

Re: Polskie drogi

dogonić. Takie rzeczy tylko w Polszcze. Poprawa bezpieczeństwa? Lotne kontrole, ale przede wszystkim nastawione na eliminację ludzi stwarzających realne zagrożenie na drodze. Samo karanie za prędkość nie pomoże. Do tego badania psychiatryczne, tak, tak, dla ludzi którym zabrano prawo jazdy za brawurę, bo

a czego brakuje tym pociągom ?

pesa.pl/press-room/pisza-o-nas/75-cuda-z-pesy-bydgoskie-pociagi-to-hit-eksportowy Niemcy woleli ostatnio od Siemensa. Produkowane: Made in Poland Prędkość absolutnie wystarczająca i wyprzedzająca polskie torowiska w czasie. Polaku. Dlaczegoś biedny, boś głupi. Dlaczegoś głupi ...bo drogo kupujesz

Re: Sprawa jest prosta

prędkości, żeby stwierdzić, że odbywają się nielegalne wyścigi. > ie wyobraź, że ten hałas wyprodukował obywatel Angeli Merkel i weź mu wytłumacz > bez metru czy mierza, że jest za głośny na polskie unijne, drogi, miejskie uli > ce? Nie będzie problemów z wytłumaczeniem, bo obywatel ten

Re: Palikot prognozuje zwycięstwo PiS w wyborach!

Platfusi tumanie. Najpierw zrobicie taki socjal jak mają Niemcy a potem zastosujecie ich regulacje także w innych dziedzinach. Tak samo z radarami. Zbuduj sieć autostrad i dróg ekspresowych i dopiero wtedy ograniczaj prędkość na drogach lokalnych. Sam kij by platfus chciał na Polaków wyrychtować

Re: Tylko Bałtyk?

no więc właśnie niestety tyle się jedzie bo nie ma drogi szybkiego ruchu (że o autostradzie nie wspomnę), zazwyczaj jest sezon żniw i po drodze powolutku jadą sobie kombajny i inne drogi drabiniaste, co chwilę jest wiocha z ograniczeniem prędkości tyle niestety z Wrocławia się jeździ nad morze ps

Re: Chyba koniec dyskusji:

emes-nju napisał: > agios_pneumatos napisał: > > > Czyli Polak gdy bierze udział w wypadku ginie. Niemiec zaś zostaje ranny. > > > A przecież to Niemcy jeżdżą szybciej. Zatem kolejny dowód, że prędkość ni > e zabija. > > Kpisz sobie, ale na to pytanie

Byłbym zapomniał o trabancie. Oraz PZInż403!:)))

=ktRE6qFoK9ddgM:&zoom=1&docid=otFVm17EQL7oMM&ei=k50aVZPtOYKWOJuQgaAK&tbm=isch&client=firefox-a&ved=0CCAQMygBMAE (prędkość max - 135 km, prędkość tzw. podróż - z testów - i to na drogach szutrowych - 100-120 km/h, niemal bezawaryjny w czasie 100 tys. km próbnych przebiegów po z założenia jak

Re: a toś wymyślił

Żaden argument, A dlaczego w Anglii, Włoszech, Szwecji nie można? Droga jest projektowana na daną prędkość, a Niemcy mają inną kulturę jazdy niż nasza trzoda, która preferuję środkowy lub lewy pas. Dla lewusów za taką jazdę powinno być 500 zł mandatu, a dla tych co przekraczają prędkość, o 50 km

Re: Czy Rosjanie spelnili marzenie alchemików?

Matrek co do budowy autostrad to sovieci dobrze kalkulują.Z pewnością mają już czołgi przystosowane do ograniczeń prędkości na większości europejskich dróg.Na Niemcy będą montowane specjalne skrzynie biegów-tam brak jest ograniczenia prędkości.

Re: BRD über alles

edek40 napisał: > Do czasu wyjaśnienia sytuacji na tym odcinku drogi ekspresowej, po której je > chać można było 120 km/godz., wprowadzono ograniczenie prędkości stopniowo do " > 100 km/godz., a następnie do 80 km/godz. podczas opadów deszczu. W przypadku gw > ałtownej ulewy nie

Słusznie

Jeśli ktokolwiek chce poprawiać bezpieczeństwo pieszego - winien podążać drogą, którą już dawno sprawdzili Niemcy w Norymberdze: http://www.prawko-kwartnik.info/audyt-brd-2013.html Infrastruktura Norymbergii Sytuacja u nas: http://www.prawko-kwartnik.info/sonda/przejscie-wypadek.html O

Re: gdzie jest raj - dziurawe drogi

Co druga gminna niemiecka droga będzie do naprawy. Dziury w asfalcie będą kosztowały miliardy – takie skutki zimy, która w najlepszym razie dopiero dobiega półmetka, przewidują... Niemcy. Głębokie wyrwy są już tam nawet na autostradach. Nawet 20 centymetrów głębokości mają dziury na

Ten belkot to...

nieuzasadnione", jeżeli wypadki "są przy prędkościach wyższych niż to ograniczenie" * O przyczynach smiertelnosci na drogach w Polsce: "kierowca w kraju A (Polska) chce pokonać ten sam dystans co kierowca w B (Niemcy) w tym samym czasie." - ergo: skok na glowke do wiaderka bo sasiad ma

Re: Prosze, jednak mozna konfiskowac auta w EU za

"Germany"). Zaufałem temu, co napisał galtomone. Następnym razem nie będę po nim powtarzał. > Ciekawe swoją drogą, jak wiele z tych "normalnych" krajów z progiem 0,5 (Niemcy > , Francja, Austria, Grecja, Irlandia, Włochy, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Holandi > a, Hiszpania) ma zaostrzone limity

Tez chce wiedziec!

absurdalne, to wszyscy jadą ze zbliżoną prędkością ma > x i ni > > e ma różnic. > > Jakie limity nie były by absurdalne? > Jakie powinny być na jednojezdniówkach poza OZ żeby tak wielu myślicieli nie je > ździło szybciej niż wolno. Swego czasu sporo jedzililem stara droga

Re: W 2013 liczba zabitych wzrośnie najmarniej o

> - max. szybkosc na drogach to 110km/h - zadnych tolerancji czy negocjacji, spor > e kary za przekroczenie szybkosci, z pierdlem wlacznie Nie ma tam autostrad? Podróż na drugą stronę kontynentu to nadal tydzień? Ciekawe jak na antypody zawędrował strach przed prędkością? Niemcy dowodem, że

Re: Tez chce wiedziec!

klemens1 napisał: > Czyli 70 w rzeczywistości - jak najbardziej słuszna prędkość w takim miejscu. M > oże kilka miejsc byłoby takich gdzie należałoby bardziej ograniczyć, ale w więk > szości powinno obowiązywać 70. Masz domek z ogrodkiem przy takiej drodze gdzie zamiast 50 km

Re: a kiedyś mandat w Niemczech czy Austrii zapła

gdzie tam ograniczeń nie ma? W Austrii i Rosji, tak? A, o Niemcy chodzi! Tam 130 jest zalecana, prawda. I jak jeżdże od 20 lat po Niemczech, to jakaś 1/3 zawsze ma ograniczenie prędkości do 120/130. Przy remontach (tu zgoda - remontują strasznie dużo, z polskiem perspektywy aż bez sensu), w

Re: Większa prędkość to(czasem) większe bezpiecze

stąd duże różnice w prędkościach pojazdów. A moze roznice sa z tad , ze czesc ludzi jezdzie znacznie szybciej niz wolno miedzy innymi dlatego, ze nie bierze pod uwage, ze na drodze sa tez inni, ktorzy nie koneicznie sie gdzies spiesza... > Jeśli limity nie są absurdalne, to wszyscy jadą ze

Niemiecki fotoradar

...zrobił mi zdjęcie. Pierwszy raz w ogóle fotoradar zrobił mi zdjęcie, ale chyba nie ma wątpliwości - stało takie pudło przy drodze i błysnęło mi w ślepia na pomarańczowo. Co ciekawe, to było niewielkie przekroczenie prędkości - w tamtym miejscu limit był 70 km/h, kiedy spojrzałam na licznik, było

Potynga chyli się ku upadkowi

to skutecznie za pośrednictwem struktur unijnych. W samych Niemczech już także widać pierwsze efekty tej polityki oszczędności. Drogi i mosty, kiedyś najlepsze w Europie, starzeją się, a rząd nie ma pieniędzy na ich naprawę. W porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej, Niemcy maja bardzo zdrowe

kolejne pytania

sytuacji Nadmierna prędkość jako przyczyna wypadków była by nad reprezentowana! Czy ktokolwiek analizował strukturę wykroczeń drogowych i porównywał ja z takimi krajami jak np. Niemcy, Francja? Może w Polsce nad reprezentowane są przekroczenia prędkości? Jeśli tak to z czego to wynika? Z tego że Polacy za

Bombowce, wieżyczki i odporność na Uhu

krytyczny - biorąc pod uwagę stopień w jakim demolowali Niemcy, to były wręcz zaniedbywalne. Więc mogli specjalnie się nie przejmować. > a w ogóle to może zrobić osobny wątek o tych samolotach i ich uzbrojeniu, bo tu trochę > offtopic siejemy E tam, tradycja tego forum :-). A do oddzielnego wątku

Re: Na marginesie.

jureek napisał: > te stawiane za wzór Niemcy ograniczają prędkość na przykład na > Schiersteiner Brücke na prostej autostradzie nawet do 60 kmh. Czy jest to norma na niemieckich drogach, że naprawia się je ograniczeniami? Bo na polskich i owszem. A poza tym jak w Radiu Erewań :P

Ograniczmy liczbę typów ograniczeń prędkości

wcześniej? Zniknął fotoradar, znikło ograniczenie... Dlaczego? Droga taka sama... Ps. Kiedyś ktoś pokazywał tablicę z ograniczeniami prędkości, gdy wjeżdżamy do Niemiec (kilka pozycji) i wracamy do Polski (kilkanaście, a może i kilkadziesiąt - do 30, 40, 50, 60, 70, 80 itd. itp.)

Polska - Niemcy

Po kilkudniowym przemierzaniu Niemiec i wjechaniu do Polski, pierwsze co się rzuca w oczy, to oczywiście gorsze drogi - zarówno pod względem parametrów ogólnych (szerokość, ilość pasów, pobocza itp.), jak i stanu nawierzchni. Za to fotoradarów i obszarów pomiaru prędkości mamy tak z 10 razy więcej

Re: Panowie, spokojnie

tej drogi, zwłaszcza tranzytu. > Nikt nie zarzuca że "nic się w Polsce nie dzieje" - tylko że robione cokolwiek > jest w "odpowiedniej kolejności". Budowa S3 - super. Tylko zaraz - "suche porty > " w lubuskiem Niemcy lokalizują od dobrych paru lat. Transport

Re: opłaty drogowe w drodze-gdzie?

: przez czechy, albo niemcy nadkładając drogi. Chyba zdecyduje się na Czechy, chociaż tam straszą ograniczeniem prędkości i mandatami..

Re: Niezupelnie...tak prosto.

No widzisz, ale w twoim wzorze odległość bezpieczna jest funkcją kwadratu prędkości, więc i wynik zaczyna być zależny od prędkości, tymczasem napisałeś, że Niemcy wymagają liniowego dobierania odstępu w stosunku do prędkości. I zakładam, że taką odległość utrzymują kierowcy. Gdybyś napisał, że

Re: Chyba koniec dyskusji:

wierzę, żeby jeździli po drogach 1x2 ponad 120 - 130 km/h, ale przyjmuję to, skoro tak piszesz. Wcześniej jednak biliście peany na temat ich przestrzegania prędkości. Jakiś rozdźwięk zauważam.

Re: Chyba koniec dyskusji:

> To mówisz, że różne definicje wypadku w poszczególnych krajach są najbardziej m > iarodajnym kryterium oceny bezpieczeństwa na drodze. O ile wiem definicje nasza i niemiecka sa zblizone. > No paczpan, a KE jest innego zdania: No pacz pan. Czytalem inne dane, w mysl ktorych Niemcy

Tablice z ograniczeniem prędkosci zdj. nr1.

Proszę zwrócić uwagę na ilość ograniczeń prędkości obowiązujących w Niemczech (trzy). Natomiast polska tablica informacyjna (ta tyłem do nas na zdjęciu) składa się z siedmiu "pod-tabliczek". Wyraźnie widać, że Niemcy poszli w jakość dróg a nie ilość nakazów i ograniczeń jak nasi

Re: Wiesz co Kogut?

.wp.pl/a/f/jpeg/26329/pap_dziura_droga_640.jpeg > > Nawet 20 centymetrów głębokości mają dziury na autostradzie A2. Na tej jednej z > najpopularniejszych tras w Niemczech stanęły dodatkowe ograniczenia prędkości, > których złamanie grozi, oprócz mandatu, awarią podwozia lub zawieszenia. > > >

Re: biedny maxikasek

> P-24 nie było na wuyposazeniu armii Polskiej Ale tu nie chodzi o P.24, tylko, że D.510 nie osiągał z uzbrojeniem swojej prędkości katalogowej. Tak więc albo te circa 400 km/h ale bez działka, albo z działkiem ale prędkość dużo niższa. > D500 byłby najszybszym mysliwcem choc niewiele niz P

Re: Moja wiara lub niewiara nie ma nic do rzeczy.

nich. Niemcy, Austria, Francja, Wlk. Brytania... Ja wiem lepiej. Muszę pokazać, kto jest królem drogi i tyle. Wystarczyło tylko posłuchać specjalistę od bezpieczeństwa Tuska,co mówił parę lat temu na temat fotoradarów zamiast pisać,pisać i pisać.

Zbyt dużo ddr robi się na siłę.

;strefa 30". Trend jest taki, że osobne ddr buduje się na drogach, gdzie dopuszczalna prędkość jest większa niż 50km/h. Na drogach, gdzie dopuszczalna prędkość wynosi 50km/h, buduje się pasy dla rowerów w jezdni. Ulice nieprzelotowe oznacza się strefą 30 i nie buduje się tam ddr. Czas wprowadzić to w

Re: Wybrzeże Hiszpanii rowerem - co zobaczyć?

/Holandię, Niemcy - tu jeszcze nie myślałem nad trasą. Po drodze może podjadę jeszcze nad jezioro genewskie (czyli musiałby cofnąć się potem do Lyonu), później może przeskoczę z Niemiec przez Danię do Szwecji na chwilę - zobaczymy. Alternatywą były Włoch na linii Genua - Wenecja, potem Słowenia i stamtąd na północ

Re: Zapomniałem dodać o tramwajarzu...

taką prędkością, że przy zachowaniu przez kierowcę szczególnej ostrożności (co w sytuacji, gdy coś zasłania okolice przejścia oznacza także zwolnienie prawie do zera) nie mógł on zauważyć tego biegnącego pieszego. Odpowiada to sytuacji, gdy dojdzie do kolizji z pojazdem, który jechał drogą główną ze

Re: NIE dla buc-pasów

widziałem też likwidowane ścieżki rowerowe, żeby rowerzyści wrócili > na jezdnię - żeby spowodować obniżenie prędkości samochodów. Stary, dobry pomysł. Tatarzy pod Legnicą to ćwiczyli. Niemcy w Powstaniu - też. Żywe tarcze - zawsze modne. ;/

Re: Wypadki kosztują nas 30 mld zł rocznie

@ Misiu-1 Niemcy już na połowie swoich autostrad wprowadzili ograniczenie do 130, a poza tym nigdzie indziej w Europie nie na tak szybkich autostrad jak w Polsce. Normą jest 130 km/h a często zraża się także 120 maxx!! A wracając do Niemiec to w miastach ogranicza się prędkość do 50km/h a na

Niemcy mają ładny przepis

"dostosować prędkość do warunków jazdy", Niemcy wiedzą jak jechać i za co mogą dosytać mandat. U nas, jeśli ktoś wpadnie w poślizg przy prędkości 30km/h na oblodzonej autostradzie na której dopuszczalna prędkość to 140km/h - to winny jest kierowca, który "nie dostosował prędkości do

Re: Chicago w objęciach zimy

opinii publicznej od innych, o wiele częstszych przyczyn wypadków: nadmiernej prędkości, chamstwa i braku wyobraźni na drogach, dziurawych nawierzchni, braku poboczy, ścieżek rowerowych, złego oznakowania ulic, itd itp. Po ostatnich tragicznych wypadkach nasze polityczne złamasy ze wszystkich partii

Re: Kryzys w prawach jazdy. Szkoły zwalniają, w W

To też właśnie napisałem iż jakoś poprawy bezpieczeństwa nie widze. A każda zmiana która ma celu złupienie przyszłego kandydata na kierowce jest wprowadzana w imię poprawy bezpieczeństwa. Tylko ja bym Panów z WORDów zapytał o jedno? Trochę autem zagranice jeżdze (Niemcy, Austria, Czechy, Słowacja

Bo bronisz bandytów drogowych

miesiące aresztu i wysoka grzywna. Droga przez zaostrzanie wymagań egzaminacyjnych, to droga do nikąd. Nie braki w szkoleniu są główną przyczyną, tylko brawura. Niemcy mają rację w ocenie polskich kierowców, że znają tylko pedał gazu. Codziennie się z tym spotykamy . Po co na przykład wyprzedzać w mieście

Re: 1/6 przychodów gminy to mandaty z fotoradarów

Ale niemcy mają też drogi a nie prototypy dróg. Mają więcej autostrad (droga krajowa)? I tam nie ma ograniczenia prędkości jak u nas - i co ? ginie mniej osób. Więc czemu u nas przy większych ograniczeniach prędkości ginie więcej?

Re: Policjanci zatrzymali sprawcę wypadku przy 19

vater1958 napisał: > ależ zgoda, prędkości dopuszczalne mają z reguły wyższe niż u nas, jeżdżą w cią > gu dnia bez świateł, drogi w takiej np. Anglii do naszych się nie umywają (poza > autostradami), limit dopuszczalnego poziomu alkoholu w krwi często niższy niż > u nas - ale

Polskie drogi czy autobahn? Którędy szybciej na...

Wyjechałem dziś (24.07.2013) z Wrocławia do Kołobrzegu o godzinie 4:36. Spod mojego bloku na Krzykach do mieszkania w Kołobrzegu wyszło dokładnie 500 km. Jechałem 6h10 minut. Jechałem drogą krajową nr 3. Pierwsze spostrzeżenia w tym roku- kilka remontów mocno dezorganizujących trasę. Wspominany ty

Re: 40% wyzsza gestosc ruchu=400% wyzsza smiertel

sasiad ma basen to jest to ekstremalnie glupie - czyli to, > co znasz najlepiej ze swego zycia codziennego. Niemcy mają wiaderko i skaczą do niego na główkę (mało dróg w porównaniu do natężenia ruchu, konkretnie 2.3 raza mniej niż w Polsce), mimo że sąsiad posiadający basen ostrożnie wchodzi do wody

Re: Tablice z ograniczeniem prędkosci zdj. nr1.

ciass napisała: > Proszę zwrócić uwagę na ilość ograniczeń prędkości obowiązujących w Niemczech ( > trzy). Natomiast polska tablica informacyjna (ta tyłem do nas na zdjęciu) skład > a się z siedmiu "pod-tabliczek". Wyraźnie widać, że Niemcy poszli w jakość dróg > a nie

Re: Panowie, spokojnie

; (dwupasmowa DK), nie będzie korkowało tej drogi, zwłaszcza tranzytu. CB - po to żeby posłuchać kierowców większych pojazdów. Ty uzyskasz średnią 100km/h, dla niego wszelkie światła w Siewierzu i Częstochowie to budowanie prędkości od nowa. O Łodzi nie wspomnę. Nie porównuj tu proszę N-S Francji, gdzie

Re: Pijak - Pirat ?

ustawodawca jest niefrasobliwy? -- Nie prędkość zabija, lecz jej wytracenie na zbyt krótkiej drodze.

Re: Rowerzystom będzie łatwiej jeździć w centrum

na przejazd przez jezdnię. Drogi rowerowe oddzielone od jezdni pozostawia się właściwie tylko poza miastami w obszarach niezabudowanych. Na drogach z limitem prędkości do 30 kmh (większość ulic we Frankfurcie poza głównymi przelotowymi, przy czym w nocy nawet na wielopasmowych przelotówkach

Re: Powrót z wakacji

lub przeprowadzeniem manewru skrętu w lewo. W pewnych sytuacjach wyprzedzenie prawym pasem jest dozwolone a w pewnych nie jest lecz ale to nieistotne - istotne jest to że jazda z tak małą prędkością na drodze ekspresowej po lewym pasie jest niczym innym jak złamaniem podstawowej zasady jazdy możliwie

Wyznaczanie odstępu w metrach jest niepraktyczne

i będziesz robił tak samo. Taki odstęp może być łatwiej kontrolować kamerom niż odległość w metrach (warunek to zbliżona prędkość danych pojazdów). Niemcy nie są żadnym wzorem ani wyrocznią. Zresztą nawet jeśli ten odstęp połowy prędkości byłby wystarczający, to nie wystarczy się go trzymać, tylko

Re: mandatowe żniwa

tam jakoś nikt nie drży, że jedzie się 180 km/h (Niemcy nie maja górnego limitu na autostradzie poza wyznaczonymi miejscami z ograniczeniami). I sorry, więcej wypadków na autostradach nie ma mimo tych "horrendalnych" prędkości w porównaniu z Polską. I większe zagrożenie stanowią niedzielni

Prędkość nie zabija na szerokich drogach

> > Niemcy przestrzegają prawa i stąd. > > Tekst jest o tym, ze predkosc nie wszedzie zabija. Nie o przestrzeganiu prawa. Ale czy udało Ci się doczytać do momentu, w którym jest wyjaśnione dlaczego prędkość nie zawsze zabija? Nie zabija kiedy jedzie się na autostradzie, drodze

Re: nie tylko, nie tylko ...

zjazdu w obszar zabudowany, to tych kilka, czy kilkanaście z kilkuset kilometrów przejedzie z dozwoloną prędkością. Vide > Niemcy. Uwielbiam ich drogi i przepisy. Lecisz sobie szybko i bezpiecznie. Zrobienie średniej dobrze ponad 200 km/h nie stanowi żadnego problemu. 100, 200 km to minutki. 500

Zgadzam się.

drogach o podwyższonej dopuszczalnej prędkości. Tylko że w Niemczech na pasach dla rowerów nikt nie parkuje. Jak już ktoś parkuje, to przy linii, która oddziela pas dla rowerów od jezdni.

Re: Śnieg i mróz. I to już ...

wszystko będzie cyklon, który nie otrzymał jeszcze swojego imienia. Nie tylko w Polsce będzie ekstremalnie wietrznie i deszczowo. Strefa niebezpiecznej pogody obejmie Wielką Brytanię, zachodnią Skandynawię, kraje Beneluksu, Niemcy i Danię. Wiatr w porywach może osiągać nawet prędkość 160 km/h. Lepiej w

Zasłony na tablice rejestracyjne. "To zachęta d...

wydaje, że z tego powodu mogą jechać 100 w zabudowanym itd. niemcy mają drogi gładkie jak stół - tylko że niemcy jeżdżą z przepisową prędkością, nie przelatują przez wioski 80/h jak jest ograniczenie do 30. polscy kierowcy do tego nie dorośli jeszcze. "Nie jeżdżę przesadnie szybko, najwyżej 130 km

Re: Najdłuższy tunel w Polsce będzie na Dolnym Śl

mniejszym natężeniu ruchu) jechać z prędkością 180 km/h, wielu kierowców tę prędkość rozwija (szczególnie ci twoi porządni Niemcy) i jakoś na A4 hekatomby z tego powodu nie ma. Mało tego, autostrady są najbezpieczniejszymi drogami w Polsce... (swoją drogą w Nie > mczech, na które tak się powołujesz, za

Re: Jureek

Ty martwiles sie o tych co ledwo s > etke na autostradzie wyrabiaja. Wiec ja pisze , ze skoro ledwo setke wyrabiaja, > to niech sie prawego pasa trzymaja. I to jest dla Ciebie jedyna recepta na zbyt duże (i przez to) niebezpieczne różnice prędkości? Niech inni zjeżdżają mi z drogi, bo ja

Re: Zapomniałem dodać o tramwajarzu...

wtargnięciu. Oczywiscie nie wtedy, gdy pozostale 5 pasow i tramwaje zaslania autobus na prawym? > go biegnącego pieszego. Odpowiada to sytuacji, gdy dojdzie do kolizji z pojazde > m, który jechał drogą główną ze znacznie wyższą prędkością od dozwolonej. Wtedy > też na ogół orzeka się współwinę

Re: Froguś ma się wciąż dobrze ...

gwałtownie zahamował bo zobaczył ciecia z suszarką w lesie. Karambol gotowy. > A generalnie sie z Toba zgadzam, tez jestem za zniesieniem limitu na autostradz > ie. Nie wiedze roznicy czy bede mial wypadek przy 140 czy przy 160, 180. Dlaczego miałbyś mieć wypadek? Niemcy zasuwają po 250 i żyją

Re: Wszystkie drogi prowadzą na Terespol. Nowe te

nie Kyjiw. I dobrze, bo Kijów co to jest, każdy Polak wie, a Kyjiw mało komu coś mówi. Polska jest głównie dla Polaków, a Niemcy głównie dla Niemców, i normalne jest, że nazwy geograficzne pisze się w języku urzędowym w danym kraju. -- Nie prędkość zabija, lecz jej wytracenie na zbyt krótkiej drodze.

Re: Czy Niemcom zabronia

nie. Niemcy mają takie drogi że mogą jeździć z prędkością jaka im się żywnie podoba.

Re: normalnie snieg spadl :D 40cm :D

a u mnie Niemcy w szoku, bo im się sól do posypywania autostrad skończyła i chcą zamiast odśnieżania wprowadzić ograniczenia prędkości. Normalnie Jasie Fasole. -- Drogi Moje nie są drogami waszymi, ani ścieżki wasze nie są Moimi ścieżkami.

Jeszcze raz o radarowych zbójcach

rowerów, „babcie” przechodzące na czerwonym świetle itd. maja się dobrze. 4. Sprawdzicie (nie mam prostego dostępu do tych danych) ilu policjantów liczy drogówka w Niemczech, ilu Niemcy zatrudniają urzędników do zarządzania drogami i porównajcie z analogicznymi liczbami w Polsce. 5

Re: Chcesz zmusic ...

> Przepis mowi wlasnie o v/2. No właśnie, i taką odległość utrzymują (powinni) kierowcy, i używając tej wartości należy obliczać przepustowość drogi. Stąd też uważam, że przepustowość drogi nie zależy od prędkości pojazdów które się nią poruszają, i jednocześnie zależy liniowo od ich długości

Fantazje o sasiadach

x2468 napisał: > Dlaczego np Niemcy wprowadzili generalne > ograniczenie prędkości na terenach zamieszkałych > do 30 km/godz? Wyjątkiem są drogi przelotowe > gdzie obowiązuje 50 km/godz. Nie wiem, jakie "Niemcy" masz na mysli. Jesli chodzi o kraj graniczacy z Polska, to

Plan na dziś-gazeta bez bredzących dziennikarzy

1) Nic mnie tak nie wqrvia jak dziennikarz powielający bezmyślnie bzdury, że podwyższenie limitu prędkości na autostradach o 10km/h spowoduje więcej ofiar na drogach. 2) Polska nie ma najwyższego w UE limitu prędkości na autostradach. Najwyższy limit, a właściwie jego brak mają Niemcy. 3) Skoro p

Re: Most Gryfino-Mescherin otwarty! Krótsza droga

przez ciąg miejscowości z ograniczeniem prędkości do 40 na godzinę. Po niemieckiej stronie tylko w jednym miejscu jest ograniczenie do 70. Zresztą wystarczy spytać pierwszego lepszego mieszkańca Gryfina, który dojeżdża do Szczecina autem jaką drogę wybiera.

Re: predkosc zabija a nie drogi

jeśli mielibyśmy drogi jak Niemcy, samochody klasy średniej europejskiej, nie byłoby takiej presji na obniżanie kosztów, to z pewnością statystyki będą mniej tragiczne, a tak państwo wprowadzi nam dodatkowe koszty i opłaty, w imię czego, ratowania budżetu, czy bezpieczeństwa

Rowerzystka apeluje do innych rowerzystów: uważ...

jazdy, wydzielony pas rowerowy na rondach) czy szwedzkich (wprawdzie ścieżek rowerowych jest niewiele, ale przepisy chronią rowerzystów i kierowcy na dobrych szwedzkich drogach omijają ich bardzo szerokim łukiem i bez ostentacji), ale Niemcy wpadli na pomysł, który jest jak najbardziej wykonalny u nas

Re: "pamiętaj: gdy się poddasz, będziesz nikim"

kraju A (Polska) chce pokonać ten sam dystans co kierowca w B (Niemcy) w tym samym czasie." - ergo: skok na glowke do wiaderka bo sasiad ma basen. * Znacznie zawezone pole widzenia podczas manewru wyprzedzania na autostradzie "nie ma wplywu na bezpieczenstwo" itd. itd.... -- "

Niemieckie zadufanie w postaci chemicznie czystej

Po kilka razy ten sam model mercedesa. A gdzie takie amerykańskie gwiazdy jak Hudson, Checker, Chevrolet Caprice? Ba, gdzie meksykański garbus? Gdzie dalekowschodnie i latynoskie trójkołowce - "tuk-tuk"? I czy między Łabą a Pacyfikiem nic się nie działo? Nawet Niemcy liczą się tylko

Re: Wszystko "przepisowo" jest,

tajnos.agentos napisał: > bo powolutku jeżdżą przecież - co nie? "Prędkość zabija" przecież, to audi albo > inne BMW - bandyta nie dostosowało prędkości i tym sposobem zamordowało biedne > go rowerzystę. Taka jest wizja świata pismaków a jeśli fakty jej przeczą - to c > o

Re: Nowa taryfa na prędkość

tym dwa za przekroczenie dozwolonej prędkości w terenie zabudowanym o 20-29km/h. Dla odmiany w Niemczech jadę grzeczniutko bez łamania najdrobniejszego przepisu (zachowując bezpieczne odległości i prędkość). Oto dlaczego: - tam wiem, że jak łamię przepisy, to z dużym prawdopodobieństwem zostanę

Re: Największe grzechy polskich kierowców

Prędkość czy agresywna jazda? Dlaczego wrzucone do jednego wora? Niemcy po autostradach prują i 250km/h, a wypadków dużo mniej, bo po pierwsze jeżdżą spokojnie, a po drugie mają dobre drogi.

Re: Pieszy będzie mieć pierwszeństwo zanim wejdzi

. Przepisowi Niemcy to MIT, zresztą, przejedź się czasem A2 po Polsce to zobaczysz kto najmocniej zapie..., a jakże, szwabskie blachy. Widzę, że masz małe pojęcie o jeździe. Powielasz tylko cudze stereotypy. Z całej mojej wypowiedzi wynika, że przez całe Niemcy jechałem przepisowo (na autobahnie nie wolno

Re: Ich Troje o EURO: Smuda jak Chrystus, kibice

a my dobrze wiemy, że autostrada nawet z dwoma pasami to nie jest żadna autostrada. Dobrze że Niemcy o tym nie wiedzą, musieliby zdegradować A12 do roli zwykłej drogi. Przed wojną lukstorpeda jechała z Łodzi do Warszawy z prędkością 140 km/godz., więc trasę pokonywała mniej więcej w godzinę

Re: Jureek

maria421 napisała: > Jureek, nie wiesz jaka jest roznica miedzy topografia krajow takich jak Wlochy, > Austria czy Szwajcaria a krajami takimi jak Niemcy, Polska czy Francja? Wiem. Natomiast nie wiem, co jest takiego szczególnego w topografii Niemiec, co sprawia, że jest to jedyny kraj

Re: Sami mistrzowie kierownicy na forum,

;niespodziewanie" z drogi podczas hamowania na mokrej jezdni i są kierowcy przyzwyczajeni od lat do jazdy autostradami. Jest różnica? Niemcy są ponadto krajem znacznie większych odległości między głównymi aglomeracjami i tam większa prędkość rzeczywiście przyniesie skrócenie czasu jazdy. Tymczasem na niespełna 10

Re: A policji przypomne: odcinkowy pomiar predosc

wari napisał: > Gość portalu: maruder napisał(a): > Badania prowadzone w różnych krajach wykazały, > że Niemiec średnio przekracza prędkość o 10 km/h, a Polak o 20 km/h. A każdy k > m więcej to więcej ofiar. Dlatego Niemcy mają proporcjonalnie połowę mniej zabi > tych i rannych w

Re: Róznica pomiędzy stołecznym a katowickim doda

Nie bardzo rozumiem o czym piszesz, tyle wątków pomieszałeś. Nasze normy są tylko trochę bardziej wyśrubowane, ale jest nowy przegląd zaleceń w UE i w ciągu najbliższych miesięce Niemcy już sygnalizowali, że będą bardziej walczyć z hałasem. w Austrii od dawna są ograniczenia prędkości w nocy. Po

Re: Moja wiara lub niewiara nie ma nic do rzeczy.

nich. Niemcy, Austria, Francja, Wlk. Brytania... Ja wiem lepiej. Muszę pokazać, kto jest królem drogi i tyle. Bezwzględne pierwszeństwo dla pieszego na przejściu będzie martwym przepisem. Ja to wiem. Faktycznie, racja. Na Białorusi, Ukrainie, w Rosji jest martwe. A że jest czymś oczywistym w Niemczech

Re: Jaja? wcale nie.....

sposobu operowania i zgrania działń na połączeniu pedałów gazu, hamulca i kierownicy i tego się trzymajmy. Moje zastrzeżenia budzi na tej drodze, ale i wielu innych mnogość okrutna ograniczeń prędkości. 90% jest na wyrost. ten kawałek mięsa, na fotelu, powinien zostać zauważony jako człowiek /homo sapiens

Re: Jureek

"freie Fahrt für freie Bürger". Tak więc z zarzutem dorabi > ania ideologii musisz zwrócić się gdzie indziej. Slogan jak slogan. > > I to jest dla Ciebie jedyna recepta na zbyt duże (i przez to) niebezpieczne róż > nice prędkości? Niech inni zjeżdżają mi z drogi, bo ja

Re: Wypadki kosztują nas 30 mld zł rocznie

nigdzie indziej w Europie nie na tak szybkich autostrad jak w Polsce. > Normą jest 130 km/h a często zraża się także 120 maxx!! A wracając do Niemiec to > w miastach ogranicza się prędkość do 50km/h a na mniejszych drogach do 30! Noblista Milton Friedman dobrze radził, żebyśmy nie naśladowali

Dobre rozwiązania z innych krajów

Ostatnio pojeździłem sobie po Czechach i Niemczech. Co ciekawego na drogach zauważyłem: 1. Czechy: ograniczenie prędkości, a pod nim tabliczka, że ważne pn-pt w godzinach 08-16. 2. Niemcy: ograniczenie prędkości do 130 kmh w godzinach 22:00 - 06:00 ze względu na hałas. 3. Niemcy: zakaz

Re: Po A4 jeszcze przez trzy lata biegać będą dzi

;autostrady"rzadko spotykałem "miszczów", często zwykłych kierowców poruszających się z prędkością 110-120 km/h. 2/ Autostrada wrocławska została wybudowana przez Niemców w latach trzydziestych ubiegłego wieku. Niemcy pozostawili wzdłuż dwóch pasów ruchu margines potrzebny do położenia w przyszłości pobocza lub

To nie kwestia geografii tylko czesci populacji

nie odkryte (Silnik Diesla nie jest natomiast wynalazkiem tylko odkryciem) * O przyczynach smiertelnosci na drogach w Polsce: "kierowca w kraju A (Polska) chce pokonać ten sam dystans co kierowca w B (Niemcy) w tym samym czasie." - ergo: skok na glowke do wiaderka bo sasiad ma basen

Re: Zgroza, zgroza !!! "120" chca zrobic w Niemcz

- Frankfurt osiągają 300 km/h i żadna policja nie może im podskoczyć, bo przecież limitu tam nie ma? Że w USA są biura podróży organizujące do Niemiec wycieczki dla tych, którzy chcieliby trochę poszaleć na niemieckich autostradach? Nie mam nic przeciwko temu, że ktoś lubi jazdę z dużą prędkością (np. 200