podwyższenie prędkości w terenie zabudowanym

Tomasz Haładyj

Narzekamy na hałas, bo dla wielu kierowców 50 km/godz. w mieście to teoria

Narzekamy na hałas, bo dla wielu kierowców 50 km/godz. w mieście to teoria

W ciągłym hałasie żyje 30 tys. częstochowian. Miasto przyjęło program zaradczy, który oprócz kosztownych recept, jak wyprowadzenie tranzytu poza Częstochowę i położenie lepszych nawierzchni na ulicach, postuluje metodę tanią i skuteczną, ale bardzo niepopularną. Chodzi o egzekwowanie dopuszczalnej prędkości.

(Bez)kolizyjne odwołania prędkości

Do kiedy obowiązuje dana prędkość na drodze? Do momentu, gdy nie odwoła jej stosowny znak lub skrzyżowanie. Proste? Okazuje się, że nie do końca. Przekonaliśmy się o tym na własnej skórze

Szybciej, drożej, bez punktów

Na autostradzie i drodze ekspresowej będzie można jechać szybciej. Byle nie za szybko - kary za zdjęcia z fotoradarów będą wyższe, ale za to bez punktów karnych. Sejm zrewolucjonizował właśnie kodeks drogowy.

Za co kochamy niemiecką motoryzację, cz. II - Volkswagen

Za co kochamy niemiecką motoryzację, cz. II - Volkswagen

82 Kübelwagen był lekkim samochodem osobowym, o podwyższonych możliwościach poruszania się w terenie. Auto miało całkowicie otwarte nadwozie, składany, brezentowy dach i zwijane brezentowe osłony w miejscu drzwiczek. Podwyższono prześwit nadwozia, poprzez montowanie większych kół, wzmocniono

Zmiany dla kierowców w 2011 r.

Zmiany dla kierowców w 2011 r.

na osiedlu, brak dokumentów czy przekroczenie dozwolonej prędkości, a w uzasadnionym przypadku odholować auto na policyjny parking. Czy to koniec samowoli? Aby przepis naprawdę działał, zarządca drogi lub właściciel terenu (np. spółdzielnia mieszkaniowa) musi wystąpić do wojewody o wyznaczenie tzw

Prawo jazdy po nowemu

Prawo jazdy po nowemu

oznaczonym zielonym listkiem na przedniej i tylnej szybie. Ponadto w tym czasie nie wolno im przekraczać prędkości 50 km/godz. w terenie zabudowanym, 80 km/godz. poza nim oraz 100 km/godz. na drodze ekspresowej dwujezdniowej i autostradzie.Po popełnieniu dwóch wykroczeń kierowca objęty okresem próbnym

Szanowni Państwo!?

na jazdę poza obszarem zabudowanym na drogach o podwyższonej prędkości oraz na jazdę po zmierzchu (regulują to obecnie obowiązujące przepisy) to nie jestem w stanie zrozumieć po co w projekcie rozporządzenia ujęto konkretne godziny, jakie należy poświęcić na konkretne zdania na placu manewrowym

BMW 330 XI / SUBARU IMPREZA WRX / VOLVO S60 AWD / VW BORA V6 4MOTION

kogoś, kto często jeździ po bocznych szutrowych drogach czy kopnym śniegu.Głównymi odbiorcami mają być architekci lub lekarze wyjeżdżający często w teren. Nie dziwi więc, że najwięcej tych modeli sprzedaje się w krajach alpejskich. Niekoniecznie jednak trzeba mieszkać w górach, żeby polubić to

Re: Duńczycy! Bójcie sie boga!

teren zabudowany, to proszę bardzo: Wolałbyś, żeby wyłączyć przedmiotową drogę z terenu zabudowanego i postawić na niej ograniczenie do 50, czy zostawić ją w obszarze zabudowanym, ale podwyższyć dozwoloną prędkość do 70? Jura

Re: Duńczycy! Bójcie sie boga!

> Wolałbyś, żeby wyłączyć przedmiotową drogę z terenu zabudowanego i postawić na > niej ograniczenie do 50, czy zostawić ją w obszarze zabudowanym, ale podwyższyć > dozwoloną prędkość do 70? ALE TERAZ TO CHYBA KAZESZ WYBIERAC MIEDZY DZUMA A CHOLERA I SIE DZIWISZ, ZE TRUDNO ODPOWIEDZIEC

Re: Duńczycy! Bójcie sie boga!

> Wolałbyś, żeby wyłączyć przedmiotową drogę z terenu zabudowanego i postawić na > niej ograniczenie do 50, czy zostawić ją w obszarze zabudowanym, ale podwyższyć > dozwoloną prędkość do 70? Odpowiem za emesa. Wolałbym, żeby obszar zabudowany był ustanawiany zawsze zgodnie z treścią

Re: Jest "zgodnie", a kierowca nie dostosował

To ty napisałeś post w tonie 'terenu zabudowanego' podczas gdy owszem był tam, ale... z podwyższonym limitem prędkości.

Re: Wiadomości z frontu

zabudowanymi! I co w związku z tym, poza tym, że dowiedzieliśmy się znowu, jakich to nieeuropejskich pieszych mamy? Postulujesz podwyższenie dozwolonej prędkości w zabudowanych i obniżenie jej poza terenami zabudowanymi, czy jazdę z "tempomatem"?

Urealnić ograniczenia prędkości!!!

Globalne ograniczenie prędkości na terenie zabudowanym do 50 km/h to bzdura! Realna bezpieczna prędkość na typowej miejskiej ulicy to 80 km/h - ograniczenia do niższych prędkości powinny być tylko tam, gdzie rzeczywiście istnieje podwyższone ryzyko wypadku.

Re: Ulica Struga oddana do użytku. Zgodnie z plan

przy okazji informacja dla kierowcow ciezszych pojazdow: podwyższenie prędkości w terenie zabudowanym dotyczy tylko i wyłącznie samochodów o DMC do 3.5 tony bez różnicy czy jest to ciągnik siodlowy z naczepą czy autobus. W mieście dla tych pojazdów jest 50km/h. Polecam szczegolnie kierowcom SPAK www

Re: Można jeździć po drogach krajowych, gdzie

@toxicwaltz Nie chodzi o prędkość "dopuszczalną" ustanowiona przez KD a podwyższoną znakami tzn np w terenie zabudowanym masz ogólnie 50 km/h, ale są drogi poprowadzone przez miasto, gdzie znakami np dopuszczono prędkość 80 km/h Np w Warszawie taka Trasa Łazienkowska, Al. Prymasa

Należy też prawidłowo oznakować teren zabudowany

na obszar wyłączony z terenu zabudowanego nie można ustalić podwyższenia prędkości większego, niż 70km/h. Przy czym nawet to podwyższenie nie dotyczy np. autobusów - co za tym idzie autobusy linii 174 i 178 nie mogą przekraczać na tej trasie prędkości 50km/h.

Nie przesadzaj z tym odseparowywaniem od

kierowców. Na głównych ulicach - tak, przydałyby się pasy dla rowerów w jezdni, po obydwu jej stronach, gdyż są bezpieczniejsze dla rowerzystów niż odseparowane ddr. Osobne ddr - tez po obydwu stronach drogi - na ulicach o podwyższonej prędkości i poza terenem zabudowanym (tu mogą byc jednostronne

Pirat!

Znakolog podwyższył prędkość do 70 km/h 20 m przed końcem terenu zabudowanego*, żeby Ciebie i innych polaczków-morderców drogowych wypróbować. Bo przecież KAŻDY mieszkaniec Zachodu jak widzi chałupę, to zwalnia do 50 km/h (jak nie widzi, to też, bo za krzakami może być przedszkole albo campus). Ty

Re: widzenie infrastruktury

zastrzeżenia. Interesuje mnie kilka rzeczy: Ile znaków wypada na kilometr drogi? O jakich zastrzeżeniach mówimy? Czy o dwóch tablicach wjazdu w teren zabudowany w Sękocinie jadąc w stronę warszaway, czy o podwyższeniu prędkości do 70 w TZ kilkanaście/dziesiąt metrów przed tablicą końcaTZ (jadąc w drugą stronę)?

To samo było na Królewieckiej

Jak mieszkałem na Maślicach to policjanci zasadzali się na ul. Królewieckiej. Niby teren zabudowany więc jest 50 km/h – ale tam daleko do czegokolwiek, więc wszyscy jeździli 60-70. Jak policjantom trzeba było wyrobić normę to mieli wspaniałe miejsce, mnie też kiedyś skasowali. Frasyniuk ma

Re: Ogórki, Ikarusy, Sany. Czym jeździli bydgoszc

obi-1 napisał: > Natomiast dozwolona prędkość autobusu w terenie zabudowanym to 50 km/h i nie podlega podwyższenie przez znaki. Jak już chcemy się bawić w szczegóły, to do 1998 60 km/h. -- Obywatelu! Nie śmiećcie.

Re: Drogówka chce ubrać seniorów w odblaski

Tam gdzie jest ruch tranzytowy i pozwala na to budowa drogi i względy bezpieczeństwa, w terenie zabudowanym powinno być 50 km/h, tak jak obecnie. Tu nie chodzi o białoruskie biznesy, ale zdrowy rozsądek. 30 km/h powinny być natomiast normą wszędzie tam, gdzie ruch jest czysto lokalny, na bocznych

Nowe ekrany dźwiękowe za niskie. Idą do rozbiórki

A dlaczego te ekrany w ogóle tam są ? Czy tam jest podwyższona prędkość ? bo jeśli to teren zabudowany to hałas taki sam jak na innych ulicach np. Sobieskiego, a tu nie ma żadnych ekranów, a głośno jest > zwłaszcza wyjce na motorkach.

Motodziennik: BMW sportowo-ekologiczne

jeśli taki maybach to w świetle prawa ciężarówka to w terenie zabudowany nie dotyczą kierowcy podwyższenia prędkości np do 80 km/h a wyłacznie ograniczenie do 50 km/h. jak tym jeździć?

Ogórki, Ikarusy, Sany. Czym jeździli bydgoszcza...

Dla uściślenia, Solidarność powstała w WPK a nie w MPK i miała do chwili obecnej tylko dwóch przewodniczących (pracowników Regeneracji), natomiast kasowniki były wytwarzane przez Warsztaty Szkolne na zajezdni Toruńska. Natomiast dozwolona prędkość autobusu w terenie zabudowanym to 50 km/h i nie

Re: Kontrole kaskadowe straży: prawnicy mają wątp

Btw to nie uliczki osiedlowe a zwykłe 1jezdniowe ulice z zabudową wielorodzinną. U nas nie ma ograniczenia prędkości w nocy wręcz przeciwnie - limit w terenie zabudowanym w godzinach nocnych jest podwyższony do 60km/h. Teraz będzie debata o zdrowym rozsądku i naginaniu prawa. A w cywilizowanych

Re: Swiatla na Lucerny...

Aha, czyli kolejna fikcja za pieniadze podatnikow. Szkoda, ze ten eksperyment pietnuje tych zdyscyplinowanych. Zdaje sie, ze to nie jest pelna wersja eksperymentalnej sygnalizacji, chyba brakuje "radarkow"? p.s ma byc podobno tak: jest np. zgoda na podwyższenie prędkości do 70 km

Re: Jak uniknąć mandatu z fotoradaru? Jest sposób

było jechać 130 na autostradzie, teraz można 140. Czyżby wcześniejsza prędkość 130 była niebezpieczna, ale teraz uznano, że jednak 140 jest prędkością niebezpieczną i tylko tyle można jechać? To samo tyczy się terenu zabudowanego, to że jest określone 30/40/50 w odpowiednich miejscach nie oznacza, że

Niestety, nie masz racji

Nie kiedy "poruszają się" ale kiedy "ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 50 km/h". Czyli w miastach i na terenie zabudowanym, poza trasami o podwyższonej prędkości, ruch po chodnikach jest z definicji zabroniony. Chyba że ktoś jeździ w środku nocy.

Re: pomyśl o hałasie, to jest miasto a nie autost

Akurat barierą zwiększenia dopuszczalnej prędkości na trasie siekierkowskiej są... przepisy, które 80/h określają jako maksymalny limit podwyższenia prędkości w terenie zabudowanym . Inną sprawą jest konsekwencja egzekwowania tego i łapanie ludzi jak jadą tam 110. Pozdrawiam G.P

Re: Doskonała wiadomość

> Na autostradach limitowanych, na drog > ach krajowych i w terenie zabudowanym w niemczech jezdzi sie znacznie wolniej, > niz w Polsce. Tzn. wartosc przekroczenia ograniczenia jest znacznie mniejsza. Może to wynika z tego że u nas ograniczenia są do znacznie niższych prędkości na

Re: obwodnica w TV

rozumiem ograniczenie do 70 km/h (skoro teren zabudowany...), w drugim przypadku, tym bardziej podniesienie prędkości być powinno. Jaki uzasadnieniem jest, że z uliczek włącza się ruch lokalny? Identyczna sytuacja jest w Strzale, gdzie też ludzie wyjeżdżają z posesji, a jest podwyższona prędkość (jak

Re: Autostrada a granice administracyjne Krakowa

odcinków dróg z terenu zabudowanego w punkcie 5.2.48.1) tylko dlatego, że znajdują się w obszarze administracyjnym Miasta Krakowa. Przykładem takiej trasy jest ul. Powstańców Śląskich na której po przeprowadzonym remoncie ograniczono prędkość z 80 do 70 km/h bo ... w terenie zabudowanym nie może być

Re: 50km/h na Trasie AK

Dostał zgodnie z prawem/kodeksem ruchu drogowego. Ciężarówek/pojazdów o masie powyżej "ileś tam, nie pamiętam teraz" nie obowiązują podwyższenia prędkości w terenie zabudowanym. Może jechać 50km/h choćby i na znaku było 130km/h. Durne prawo, powodujące korki i niebezpieczne sytuacje, ale

Re: 30 kmh w miastach

jureek napisał: > Przecież wiem jak jest. Te "zony" muszą być otoczone znakami, a gdyby obowiązyw > ała ogólnie trzydziestka wystarczyłoby oznaczyć tylko te drogi wylotowe i przel > otowe, gdzie prędkość byłaby podwyższona. Wiesz co? Poniewaz w Zone 30 zdarzaja sie jeszcze

Re: Teren zabudowany

To nie tak. Teren zabudowany kończył się w miejscu gdzie stała tablica, o której piszę. Teraz tablicy nie ma - tzn. teren zabudowany jest dalej na Kolejowej !! Na tym odcinku jest zatem ograniczenie prędkości do 50 km/h (przepraszam podwyższone znakiem do 60 km/h). Kolejne znaki ustawione przy

Re: Wylot z Poznania na Dąbrowskiego/Lutycka

wtedy... już czekają na Ciebie z radarem. To jest bezpiecze > ństwo w wydaniu poznańskiej policji i straży. Piszę specjalnie z małej litery b > o taki ich wymiar jest. No i bardzo dobrze. I tak jest to podwyższona prędkość bo mogliby ustawić 50 , że niby teren zabudowany. Właśnie od strony

Pozytywy w oznakowaniu się zdarzają:)

Otóż na DK5 w terenie teoretycznie zabudowanym (teren między wioskami - z jednej strony daleko od drogi zabudowania, z drugiej pola - całość ma ok kilometra) podwyższono prędkość do 70km/h (całość to najpierw jeden teren zabudowany, potem to coś opisane, potem drugi teren zabudowany). Czyżby

Re: jaki fotelik do Jedo Fyn 4 ???? proszę o radę

Jeśli już chcesz być taaaaka specyficzna- to testy ADAC i ich wyniki na prawdę byłyby powalające gdyby przeprowadzano je z prędkością minimum 80 km/h. W Pl ograniczenie prędkości swoje, a kierowcy swoje- i tak dwa razy szybciej jadą nawet w terenie zabudowanym. W normalnych krajach unijnych jednak

Re: Stawiajmy fotoradary!

samochodem, żeby nie jechać POWOLI (od tego jest PKP) tylko szybko. Tereny zabudowane przez które poprowadzono drogi krajowe (i taki stan utrzymywano, boć przecież "miemcy najadom, cza sie bronić" a obwodnice przeszkadzają w takiej koncepcji) to zło konieczne. W takich miejscach POWINNO się nie

Re: Musze eksperowi zwrocic honor!

czego by tu się przyczepić. Natomiast stanowisko eksperta jest > jasne, szykany w terenach zabudowanych nie mają służyć podwyższeniu prędkości! Trafiles w dziesiatke. -- "Było by" pisze się osobno. (kozak-na-koniu)

Re: Musze eksperowi zwrocic honor!

DK8. Tylko nie możesz zadać takiego pytania, więc wymyślasz pretekst, do czego by tu się przyczepić. Natomiast stanowisko eksperta jest jasne, szykany w terenach zabudowanych nie mają służyć podwyższeniu prędkości! Jest dokładnie tak, że mają służyć ograniczeniu prędkości i bardzo dobrze, że tak się

Re: 500 zł pozostało

bezblednie. O! Biale tablice i geste krzaki - "noga z gazu, panie kierowco" :P > Średnie przekroczenie prędkości to 40 km/h Co wcalenie dziwi jak wie sie, ze srednie predkosci poruszania sie przepisow po Polsce to 50, max. 60 km/h. Jak ponaciaga sie troche przepisy i w terenie zabudowanym

Re: Czytelnicy zgłaszają, ZIKiT odpowiada (cz. 1)

> Końcówka Olszanickiej: > > ZIKiT: Podwyższenie prędkości do 70 km stosuje się jedynie na > > ulicach o rozdzielonych pasach ruchu, nauczyły nas tego statystyki > > wypadków. Kiedy dochodzi do zderzeń czołowych, niższa prędkość > > stanowi pewną formę zabezpieczenia. >

Re: Śmierć rowerzysty. Bariery nie wystarczą, kie

miastem z powodu przystanków stawia się ogranicz > enia. NIe stawia się. > Jak widać, nie są te angielskie ograniczenia najbardziej restrykcyjne. W Niemcz > ech, żeby podnieść prędkość w terenie zabudowanym nie może być ruchu miękkich, > skrzyżowania powinny być bezkolizyjne i jeśli jest

Re: Znikło uzasadnienie braku podwyższenia prędko

Gość portalu: Prahnitz napisał(a): > Od kiedy znaki ograniczające prędkość ją podwyższają? Hahahaha! Od zawsze, od zawsze... Jak baranku masz na Toruńskiej ograniczenie do 80km/h to jest to podwyższenie dozwolonej prędkości czy jej obniżenie w stosunku do obowiązujących w terenie zabudowanym

Re: Ul. Rzgowska/Paderewskiego. Remont w złym mom

zastawianie pulapek na niebezpiecznie prowadzacych, Brak wyobraźni nie jest specjalnie mocnym argumentem. > kiedy starsza osoba, lub ktos z innego mia > sta nie zauwazy znaku informujacego o tym podwyzszeniu. I znaku ograniczającego prędkość. I znaków poziomych. I samego podwyższenia. I tego, że

Re: Kilka przykładów:

Specjalnie poobserwowałem jak sprawa wygląda w Szwajcarii. Otóż: Dozwolone prędkości to 50 km/h w terenie zabudowanym, 80 poza, 120 na autostradzie. Za złamanie tej pierwszej choćby o kilka km/h mandat w wysokości kilkuset franków. Typowe podwyższenia prędkości w terenie zabudowanym: 100 km

Re: Rowerzystę w mieście da się wyprzedzić [WIDEO

zaliczać do kategorii pojazdów wolnych. Jednak ciężarówki - większość załadowanych spokojnie osiąga maksymalne dopuszczalne prędkości w terenie zabudowanym (50kmph), a nawet prędkości na obszarach o podwyższonej (znakami) prędkości maksymalnej (70kmph - chyba graniczna dla kamazów itp. ciężarówek). Dodajmy

Re: Znikło uzasadnienie braku podwyższenia prędko

> Od zawsze, od zawsze... Jak baranku masz na Toruńskiej ograniczenie > do 80km/h to jest to podwyższenie dozwolonej prędkości czy jej > obniżenie w stosunku do obowiązujących w terenie zabudowanym 50km/h. To jest organizacja miejscowa ruchu na drodze, a nie żadne podwyższanie.

Re: poprawka do punktu 2

/h... Ja to przecież uwzględniłem i wykazałem, że jeżeli tych terenów zabudowanych pozostanie jeszcze 10% to Twoja średnia zwiększy się bardzo niewiele. Sam przecież pisałeś, że ta średnia oscyluje wobec najniższej dozwolonej prędkości. Jeśli więc na połowie zabudowanych podwyższy się dozwoloną prędkość do

Re: Misiaki kontra mobilki

@parmejudd: sam sobie zrób testy psychologiczne. ale zanim to zrobisz to proponuje ci, żebyś robił sobie zdjęcie za każdym razem gdy przekroczysz prędkość poza terenem zabudowanym i poddawał się dobrowolnie karze. w efekcie nie będziesz mógl jezdzić a inni kierowcy z ich CB radiami zwyczajnie

Re: Opatów- Staszów-Stopnica

Da się jechać, aczkolwiek odcinkami dziura na dziurze, zwłaszcza tuż przed Słupią i od Stopnicy do Opatowa. Pocieszające jest to, że prawie każdy teren zabudowany od KR do Słupii ma podwyższoną prędkość do 70 :) Momentami jedzie się szybciej niż siódemką. -- Base Attack - Acid

Re: bzdurne ograniczenie na wylotówce

Zapewne co najmniej od stacji benzynowej stanie podwyższenie prędkości do 70. Więcej się na terenie zabudowanym się nie podnosi, na tego typu ulicach (co innego trasa szybkiego ruchu, której w Toruniu nie ma ani jednej).

Re: Śmierć rowerzysty. Bariery nie wystarczą, kie

i j Jak widać, nie są te angielskie ograniczenia najbardziej restrykcyjne. W Niemczech, żeby podnieść prędkość w terenie zabudowanym nie może być ruchu miękkich, skrzyżowania powinny być bezkolizyjne i jeśli jest to obszar zabudowy mieszkalnej, to muszą być ekrany antyhałasowe. > Dzis jest tam

Pogrom w bydgoskim WORD. Prawie nikt nie zdał e...

sygnalizatorze świeci się zielone światło czy strzałka kierunkowa (co zmieniało sens odpowiedzi). Było dużo pytań o samochody z przyczepami (dopuszczalna prędkość na terenie zabudowany przy podwyższeniu ograniczenia znakiem), czy musi być wpisana do dowodu rejestracyjnego, jak często trzeba robić przeglądy (w

Re: A o to kaman...

kozak-na-koniu napisał: > habudzik napisał: > > > No i gdzie tu pułapki widzisz kretynie jeden ? Normalny teren > zabudowany i tyle > > Nie teren, tylko obszar zabudowany, Mozna uzyć również teren bo ten teren jest po prostu zabudowany . Nie można użyć cytując przepis

Re: No to gratuluje

zabudowany, jest to 100 km. W poprzednim poście pisałeś, że połowa tego obszaru to luźna zabudowa, gdzie można spokojnie podwyższyć prędkość do 70 kmh, połowa to 50 km. Jadąc zgodnie z obecnymi limitami potrzebujesz na przejechanie tych 50 km w najlepszym układzie równą godzinę. Przy podwyższeniu prędkości

Fotoradar na nowej obwodnicy

przecież odcinek poza terenem zabudowanym i jest ograniczenie do 70. Wyjaśnieniem może być zdanie: Władze chcą utworzyć specjalny fundusz na sfinansowanie kosztów zakupu parkometrów do przyszłej strefy parkowania w mieście. I jest jasne. Jak najwięcej mandatów, więc ograniczenie musi być jak najniższe

Czytelnicy zgłaszają, ZIKiT odpowiada (cz. 1)

metrów przed tablicą teren zabudowany znaku zezwalającego na jazdę 70km/h, co może wywoływać wrażenie, że można jechać 70, a nie 50 i policja oczywiście z tego korzysta. Końcówka Olszanickiej: > ZIKiT: Podwyższenie prędkości do 70 km stosuje się jedynie na > ulicach o rozdzielonych pasach ruchu

Re: A o to kaman...

habudzik napisał: > No i gdzie tu pułapki widzisz kretynie jeden ? Normalny teren zabudowany i tyle Nie teren, tylko obszar zabudowany, kretynie, a pułapką w tym miejscu był ukryty w śmietniku punkt poboru myta, ustawiony na 60km/godz., choć wszelka logika wskazuje, że ograniczenie do 50

Re: Niezabudowany obszar zabudowany

, byłaby mniejsza niż 300 metrów, to na tym odcinku nie umieszcza się znaków D-42 i D- 43, wprowadzając ewentualne podwyższenie prędkości dopuszczalnej pojazdów znakiem zakazu B-33 ". "Granica obszaru zabudowanego wyznaczonego znakiem D-42 powinna być powiązana z występującą wzdłuż drogi

Dziwny protest ze Szmulek. Co z Trasą Świętokrz...

projektu utrudni rozwój i wykorzystanie terenów w okolicach Dworca Wschodniego. Trasa zaplanowana jest bowiem jak arteria tranzytowa przez Pragę tworząca barierę w przestrzeni miejskiej, a nie jak ulica śródmiejska. Wskazują na to podwyższona prędkość projektowa, duża szerokość w liniach rozgraniczających

Re: Trzy zasady

tiraeth napisał: > Nie masz pojęcia o jeżdżeniu samochodem. Jazda 20km/h w terenie zabudowanym, gd > y obowiązuje 50 km/h jest prędkością zagrażającą bezpieczeństwu. Nie bez powodu > policja wlepia mandaty za zbyt wolną jazdę. to pewnie trzeba podwyższyć limit prędkości do 120 km

Re: Śmierć rowerzysty. Bariery nie wystarczą, kie

niższej niż obowiazująca w terenie zabudowanym kiedy pierwotna legnicka (znacznie od tego czasu zmodernizowana) powstawała. Tego własnie nie rozumiem: droga ma wyższy standard niż 10 lat temu. Samochody są lepsze niż 10 lat temu. Ruch też się zmniejszył - dzięki obwodnicom jest np. znacznie mniej

Re: Czytelnik oskarża: Policja dba o statystyki,

na jezdn > i ponad 50km/h to rzadkość ? W terenie zabudowanym w godzinach "dziennych" droga o podwyższonej prędkości dopuszczalnej to rzadkość. > Bo ścieżki wymalowane na chodniku to rzadkość ? Nie ścieżki wymalowane na chodniku, tylko znaki wymalowane na DDR-ze - w momencie kiedy

Re: Trzy zasady

metrów od niego, tylko taka, która nie zagrozi bezpieczeństwu całego ruchu, włączając w to inne pojazdy. Jeśli jest ograniczenie do 50 km/h w terenie zabudowanym, to nie wolno jeździć z prędkością mniejszą niż 30 km/h, jeśli nie jest to spowodowane natężeniem ruchu. Profilaktyczna ostrożność to nie

Można jeździć - jest asfalt

autostrada. Droga jest bardzo szeroka i jestem pewien, że 90/km będzie łamane notorycznie. Tyle to jeżdżą minimum po obwodnicy śródmiejskiej w terenie zabudowanym. Obecnie miękcy nie są odgrodzeni od jezdni. 15 cm krawężnik i 50 cm trawnika nie powstrzyma samochodów. A te będą wypadać z jezdni, patrz

Re: Do znawców P.R.D.

Gość portalu: Dziadek napisał(a): > W którym Dz.U. mogę znaleść definicję dotyczącą www.google.pl "PODWYŻSZENIA dozwolonej > prędkości" w terenie zabudowanym ? > Głównie chodzi o to , kogo dotyczy, a kogo nie ? Nie istnieje podwyższenie, masz określoną prędkość maksymalną

Mandat za jeżdżenie po chodniku i przejsćiu

Mam nadzieję, że policja będzie podobnie konsekwentna i będzie karała mandatami rowerzystów jeżdżących po chodniku dla pieszych ( kodeks drogowy pozwlala na to tylko wtedy, gdy w terenie zabudowanym na danym odcinku dozowlona prędkość jest podwyższona do 70 km/h) oraz przejeżdżajacych na rowerze

Do znawców P.R.D.

Pytanko ! W którym Dz.U. mogę znaleść definicję dotyczącą "PODWYŻSZENIA dozwolonej prędkości" w terenie zabudowanym ? Głównie chodzi o to , kogo dotyczy, a kogo nie ? Drugi problem , to przepisy dotyczące restrykcji o przewozie dzieci szkolnych autobusem ? ps. Drukować nie potrzebuje

Re: Czy on chciał mi coś udowodnić?

(zakładam typowy w tym wypadku błąd wskazań o 3-4km/h prędkościomierza) km/h ponad przepisy. Na drogach dwujezdniowych poza terenem zabudowanym dopuszczalna prędkość wynosi bowiem nie 90 (jak pani się wydaje) lecz 100km/h. -- Forum użytkowników aut marki BMW

Re: No to gratuluje

zabudowie limit > predkosci wyzszy niz 50 km/h. Trzeba tylko dobrej woli, ktorej brak. Czyli zakładasz, że CAŁE 500 km to dystans z nieuzasadnionym limitem prędkości? CAŁE 500 km to luźna zabudowa? Nie ma żadnych terenów niezabudowanych, żadnych terenów gęsto zabudowanych? Przy takich nierealnych

Re: prędkość na Andersa

Jak się jedzie od makro to na szczycie jest znak teren zabudowany.Myślę że w drugą strone powinien być koniec terenu zabudowanego więc jadąć w dół do makro powinno obowiązywać 90 km/h.Jeżeli dali tam znak 70 to obniżyli dopuszczalna prędkość.Śmieszni są.Na takiej drodze,z długimi kieszeniami

Do poprawki

"Jaką prędkością mogę jechać samochodem osobowym z przyczepką(lekką), na terenie zabudowanym, drogą dwujezdniową, dwupasmową, widząc znak ograniczenia prędkości do 70km/h?" Podwyższenie prędkości dotyczy pojazdu osobowego z pewnymi wyjatkami. Nie może z tego korzystać pojazd osobowy z

Re: Zawracanie na sygnalizatorze S-3

Mimo wszystko nie zaszkodził by "zakaz zawracania", tak jak bardzo często przydało by sie powtórzenie że jesteś w terenie zabudowanym, czy powtórzenie ograniczenia prędkości. Napewno nie zaszkodzą nikomu. Ostatni mój mandat (gdzieś od Wyszkowem) nabity był na suszarce w miejscu

Wyprzedzanie z PRAWEJ strony.

dystansu), ponieważ "uprzejmi" inni kierowcy mogą mnie nie wpuścić spowrotem na ten nieszczęsny lewy pas.... ps. O ile pamiętam, to z terenie zabudowanym w godz.5.oo - 23.oo jest ograniczenie prędkości do 50 km/h (z wyjątkiem dróg o podwyższonej dozwolonej prędkości). Czyli osoba która jedzie

Re: Niezabudowany obszar zabudowany

-43 , byłaby mniejsza > niż 300 metrów, to na tym odcinku nie umieszcza się znaków D-42 i D- > 43, wprowadzając ewentualne podwyższenie prędkości dopuszczalnej > pojazdów znakiem zakazu B-33 ". > > "Granica obszaru zabudowanego wyznaczonego znakiem D-42 powinna być >

Re: I znow ten winny wszystkiemu "tranzyt"

habudzik napisał: > Bo w wielu przypadkach akurat tak się składa że przejście jest w terenie > zabudowanym więc ograniczenie jest niekonieczne a i tak zwolnić musisz. Co to znaczy "w wielu przypadkach"? W ilu? Co z przejściami, które nie znajdują się w obszarze zabudowanym

A prędkość?

ramach akcji zgłaszania absurdów ktoś podał ulicę na peryferiach, która równie dobrze mogłaby znajdować się poza terenem zabudowanym, ale obowiązuje tam ograniczenie prędkości do (bodajże) 70 km/h. Może pora skończyć z fikcją i rozważyć podwyższenie limitów prędkości w niektórych miejscach?

Oto rewolucyjny pomysł na ograniczenie wypadków!

prędkości przepisowej poza terenem zabudowanym. I szybciej jechać się nie da! Innymi słowy kierowca nie ma wpływu na podwyższenie prędkości poza przepisową - może co najwyżej jechać wolniej.

Nowe przepisy na Słowacji od 01.02.2009

przeniesiono z ONET.PL Nowy kodeks drogowy, który wszedł w życie na Słowacji 1 lutego, zmniejsza dopuszczalną prędkość na terenie zabudowanym z dotychczasowych 60 do 50 kilometrów na godzinę i rozciąga na cały rok obowiązek jazdy z włączonymi światłami. Znacznemu zaostrzeniu uległy sankcje za

Na E7 szybciej

Kodeks drogowy dopuszcza lokalne podniesienie prędkości na terenie zabudowanym: Art. 21. 1. Organ zarządzający ruchem na drogach może zmniejszyć lub zwiększyć, za pomocą znaków drogowych, prędkość dopuszczalną pojazdów obowiązującą na obszarze zabudowanym. 2. Prędkość dopuszczalna, o której mowa

Re: O znakach ograniczajacych szybkość

> ruch pieszych i (tfu) rowerzystów powinien być odseparowany Sam się odseparuj. Nie umiesz, (tfu) kierofco, dzielić drogi z innymi współużytkownikami, to wio na Madagaskar ;] Separacja OK - na długich, prostych odcinkach, z niewielką liczbą skrzyżowań, z podwyższonym limitem prędkości, czyli

Re: Wyprzedzanie na kursie radiowozu

teren zabudowany o podwyższonej prędkości (skoro mogłeś jechać ponad 80 km/ h) czy teren niezabudowany?? Bo jeśli to było poza terenem zabudowanym to nie ma przepisu zabraniającego Ci wyprzedzanie radiowozu i nie ma w tym nic dziwnego. Gdyby to było na terenie zabudowanym - podejrzewam, że instruktor by

Re: Komu podziękować?

No właśnie przepis nakazujący wywóz nieczystości x razy w miesiącu coś reguluje i zmierza do tego by było czysto i pachnąco. Tak jak przepis ograniczający prędkość w terenie zabudowanym do 50 km/h ma na celu bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Przy tym ktoś, kto czuje sie Fitipaldim (pisownia

Re: Myślenie taktyczne

inne kategorie dróg. Nie jest tak, że można jechać tylko 50 albo 130. Na terenach zabudowanych, w mejscach gdzie ruch pieszych jest odseparowany od ruchu pojazdów powinno się podwyższać prędkość (nie mam na myśli autostrady). Np. w Częstochowie są ograniczenia (raczej podwyższenia) do 90 włącznie

Re: Strach się bać

. W karaniu za przekroczeie prędkości powinna towarzyszyć pełna weryfikacja wszystkich ograniczeń prędkości oraz podwyższanie limitu prędkości w terenie zabudowanym o ile jest to bezpieczne. W Europie stosuje się często podwyższenia do 70km/h w terenie zabudowanym. Podobnie w wypadku remontów dróg. U

Re: I znow ten winny wszystkiemu "tranzyt"

kozak-na-koniu napisał: > habudzik napisał: > > > Bo w wielu przypadkach akurat tak się składa że przejście jest w > terenie > > zabudowanym więc ograniczenie jest niekonieczne a i tak zwolnić > musisz. > > Co to znaczy "w wielu przypadkach"? W ilu

PAS DO WYPRZEDZANIA ???

Chiiiba mam jakiś źle wydrukowany "kodeks", ponieważ nie mogę nigdzie znaleść sfomułowania "Pas Do Wyprzedzania". Oczywiście jest zapisane w "Kodeksie", że w Polsce obowiązuje ruch prawostronny, że wyprzedzanie w terenie zabudowanym jest dopuszczalne z prawej strony

Re: na 3 czy 4 biegu? a może 5? :)

jeszcze, że w moim mieście nie da się w niektórych miejscach nie jechać na piątce - zwłąszcza, że miesjcami dozwolona prędkośc jest podwyższona do 90 km/ h i jest to teren zabudowany (centrum miasta!!) a nie żadne odludzie;) Pozdr

Re: policja się denerwuje...

nieuzasadnionych? (zakładam, że na tych uzasadnionych zwalniasz) Zrobiłem sobie taką symulację. Zakładam, że co 5 km mamy 500 m niepotrzebnej siedemdziesiątki z powodu skrzyżowania "ze strategiczną drogą polną" i co 20 km mamy 2 km terenu zabudowanego na tyle luźno, że mogłaby tam być siedemdziesiątka

Re: Myślenie taktyczne

podwyższenia lub ograniczenia prędkości - zarówno na autostradzie ograniczyć do 50 jak i na zabudowanym podnieść do 90. Taka jest rzeczywistość, ale jeżeli nie potrafisz jej ogarnąć, to tłumacz to sobie schizofrenią. -- www.prawojazdy.com.pl/display.php?site=79#d1

Re: Mandat za jeżdżenie po chodniku i przejsćiu

Gość portalu: aa napisał(a): > Mam nadzieję, że policja będzie podobnie konsekwentna i będzie karała > mandatami rowerzystów jeżdżących po chodniku dla pieszych ( kodeks drogowy > pozwlala na to tylko wtedy, gdy w terenie zabudowanym na danym odcinku > dozowlona prędkość jest

Re: OBSZAR ZABUDOWANY

Nie, nie ,nie. Np.na trasie Olkusz Wolbrom jest odcinek prostej drogi przez wieś aż po horyzont, dobre 1.5 km. Średnia prędkość na tym odcinku to 90 - 100 km/h. Chałupy są oddalone od 1m do 15. Jest ich ze 100. Czy odcinek ten spełni twoje kryteria, by być terenem zabudowanym? Co to znaczy ruch

Re: Spowolniona Polna - jak się teraz jeździ, cho

prędkość przejazdu w stosunku do standardowej prędkości w terenie zabudowanym (tak np jest w wielu miastach w Szwecji). ============================================ > 2. Patroli nie ustawi się na cały dzień i noc - musieliby niczym > innym się nie zajmować

fotoradary - dziwne zdarzenia

absolutnie zwolennikiem niszczenia mienia, ale może są to skutki zbyt restrykcyjnych przepisów. Jeden z fotoradarów stoi na dwupasmówce w mieście - drodze przelotowej - na której nie ma podwyższenia prędkości - jest standardowa w terenie zabudowanym. Wypadki zdarzają się, owszem, ale 500 metrów dalej na

Re: Jazda w jednym kierunku

Zapraszam na dowolną 3-4 pasmową drogę poza terenem zabudowanym (albo z sensownie podwyższoną prędkością) w godzinach szczytu. Np. droga katowice-sosnowiec (ekspresowa, 3 fragmentami 4 pasy- jak nie ma remontów oczywiście). Przy obecnie obowiązujących przepisach wynik jest taki, że na środkowym są

Kretyńskie ograniczenia szybkości.

Ograniczenie prędkości do 50 km/h na terenie zabudowanym to kolejny przykład totalitaryzmu i bezmyślności państwa. Owszem, na terenie osiedli powinno być 30 km/h i mniej, w pewnych miejscach 30, innych 40, innych 50, ale są miejsca gdzie bezpiecznie mogłoby być nawet podwyższenie do 90 km

Re: Ile km przed skretem w lewo nalezy zmienic pa

Wisłostradzie (teren zabudowany o > podwyższonej prędkości maksymalnej), gdzie bardzo często spotyka się sytuację > jazdy równoległej. Celują w tym kierowcy (jak już pisałem) szrotów, które po > prostu więcej niż 40 nie pociągną oraz kierowcy początkujący. > O ile w centrum miasta, na

Re: Kobieta za kierownicą...

, wyprzedzających mnie tuż przed niebezpiecznym zakrętem. Głupota? Ignorancja? Zdarzyło mi sie kilka razy jechać odcinkiem drogi w terenie zabudowanym, na którym wydzielony jest pas postojowy, a prędkość dla samochodów osobowych podwyższona jest do 80 km/h. Niestety, to podwyższenie predkości nie dotyczy

Czechy - jestem pod wrażeniem

Mogłem ostatnio trochę pojeździć po Czechach i jeździło się tam bardzo przyjemnie. Drogi porównywalne do polskich, może trochę więcej autostrad, ale jazda zupełnie inna niż u nas. Jeździ się spokojnie, 90% kierowców ściśle przestrzega ograniczeń prędkości. Jak jest teren zabudowany, to gdy jedziesz

moje propozycje

Witam, może się narażę, ale niech tam (zanim dostanę kopniaki, proszę o doczytanie do końca): 1. zmiana prędkości dopuszczalnej w terenie zabudowanym przywrócić 60 km/h 2. poza terenem zabudowanym na drogach jednojezdniowych jednopasowych podnieść prędkość do 100km/h; 3. na drogach

Re: odwolanie zakazu

Nie wiem czy tego nie skreślili, ale był kiedyś taki przepis, że gdy znak "ograniczenie prędkości" Z LICZBĄ WIĘKSZĄ NIŻ 60 na obszarze zabudowanym był ustawiony razem z tabliczką z numerem drogi to obowiązywał do końca obszaru zabudowanego lub jego odwołania. Zauważcie, że w takim

Re: Jaki jest wasz wspolczynnik geniusza?

dwiesciepompka napisał: > Współczynnik niestety zależy od samochodu, który jade. 99,9% przypadków > wsłasnym: > miasto - jeżdże zawsze 60km/h, góra do 70-75(bardzo rzadko).Z zasady nie > wrzucam 5 biegu,chyba że jest odcinek z podwyższoną prędkością. Oczywiscie w > strefach

Re: Jaki jest wasz wspolczynnik geniusza?

Współczynnik niestety zależy od samochodu, który jade. 99,9% przypadków wsłasnym: miasto - jeżdże zawsze 60km/h, góra do 70-75(bardzo rzadko).Z zasady nie wrzucam 5 biegu,chyba że jest odcinek z podwyższoną prędkością. Oczywiscie w strefach zamieszkania itp. odpowiednio dużo wolniej. trasa

Europejski kodeks drogowy

Rumunii 0,0 promila); - we Francji wymagania wobec pieszych są dość podobne do tych, obowiązujących w Polsce, tylko restykcje cięższe; - tudzież, ciężarówki poza terenem zabudowanym oraz w tunelach muszą utrzymywać odległość od poprzedzającego co najmniej 50 metrów; - w Niemczech nie ma limitów

Ograniczenia prędkości według kraju

Poniższa tabela przedstawia domyślne ograniczenia prędkości obowiązujące w różnych krajach (pomijając lokalne ograniczenia do 30 km/h lub mniej w wielu krajach) w km/h (dla Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych w nawiasach podano także prędkości w mph, w tych dwóch krajach także ograniczenia

Kilometr na godzinę

Bolta podczas biegu na 100 metrów na lekkoatletycznych MŚ 2009 50 maksymalna kota lub psa;ograniczenie prędkości w terenie zabudowanym w Polsce 61,13 pierwszy rekord prędkości samochodu z 1889 roku 74 prędkość maksymalna radzieckiej łodzi podwodnej Alfa o napędzie atomowym 80-90 maksymalna antylopy

LGV Atlantique

LN 2, Ligne Nouvelle 2 (pl. Nowa Linia nr 2), także LGV Atlantique - francuska linia wysokich prędkości, łącząca Paryż i Tours oraz Le Mans. Linia składa się z dwóch odcinków, zachodniego, obsługującego ruch w kierunku Bretanii oraz południowo-zachodniego, łączącego Paryż z Akwitanią. Przebieg

Ligne ? grande vitesse

Ligne ? grande vitesse (LGV, z fr. „linia dużych prędkości”) – nazwa francuskich linii kolejowych, po których poruszają się pociągi TGV, pozwalających na uzyskiwanie prędkości rzędu 300 km/h. Przez ostatnie 25 lat zbudowano około 1500 km takich linii we Francji oraz ok. 130 km

Europejski System Sterowania Pociągiem

poza państwami wspólnoty – np. w Meksyku, czy na Ukrainie, Szwajcariihttp://www.thalesgroup.com/Portfolio/Documents/Worldwide_Train_Control_and_Interoperability/.http://www.uic.org/com/article/sbb-continues-to-develop-etcs?page=thickbox_enews..Obecnie na terenie Unii Europejskiej funkcjonuje 20 różnych

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.