opony terenowe uniwersalne

Marcin Lewandowski

Defender Winter Edition

Defender Winter Edition

Niektórzy nie znoszą zimy i z wytęsknieniem czekają na wiosnę, inni uwielbiają zabawy w śniegu. Tym drugim Kahn Design zadedykował specjalną wersję Defendera

Nokian - nowe opony na... lato

Nokian, jeśli Wam znany, to pewnie z opon zimowych, zaprezentował nowe modele opon letnich na kolejny sezon. Testowaliśmy je na torze Gotland Ring

Prosto w błoto - jak wybrać opony terenowe?

Nie przepadam za jazdą w błocie. Ale dopiero w Bieszczadach zrozumiałem, dlaczego.

Motocykle 125 ccm dla kierowców aut | Test

Motocykle 125 ccm dla kierowców aut | Test

uniwersalności. Nie będą im straszne żadne krawężniki, zjazdy, podjazdy, czy nawet schody. Poza miastem będziecie mogli wjechać praktycznie wszędzie. Lekkie maszyny tego typu wyposażone w odpowiednie ogumienie są w stanie pokonać praktycznie każdy teren. Dostępne są też opony uniwersalne, takie jak te

Technika jazdy | na śniegu i lodzie

Technika jazdy | na śniegu i lodzie

Zimą równie ważne jest odpowiednie przygotowanie samochodu, jak i prawidłowe zachowanie kierowcy na drodze. Nawet najlepsze opony bez umiejętności kierowcy nie wyratują nas z trudnej sytuacji na oblodzonej drodze, tak samo najlepszy kierowca może mieć problemy z opanowaniem samochodu niewłaściwie

Volkswagen Passat Alltrack - test | Pierwsza jazda

Volkswagen Passat Alltrack - test | Pierwsza jazda

przeciwnie, kąt natarcia większy z 13,5 do 16 stopni, kąt zejścia z 11,9 do 13,6 stopni. Rozmiary? Identyczne jak w Variancie: długość 477,1 cm, szerokość (mimo poszerzonych nadkoli) 182 cm.We wnętrzu zmian także niewiele. Deska rozdzielcza identyczna, fotele takie same. O większych możliwościach terenowych

RENAULT KANGOO 4x4

większe tarcze o rozmiarze 280 mm, wentylowane na przedniej osi. Dodatkowo zamontowano ABS, EBV i system wspomagania nagłego hamowania. System ASR ma zapobiegać buksowaniu kół. Na 15-calowych obręczach zamontowano uniwersalne, terenowo-drogowe opony o rozmiarze 185/65 R 15.Kompaktowe rozmiary Kangoo

Volkswagen Tiguan - Czas osła

płynnie, bez charakterystycznego szarpnięcia.Pył jest wszędzieKamienie za nami. Strat w oponach nie było. Pirelli P6 i bardziej terenowe Scorpiony nie będą już kąsane kamiennymi szpikulcami. Zaczyna się prawdziwa pustynia. Równo jak na stole do ping-ponga. Kusi, żeby mocniej wcisnąć gaz.Jazda 80-100 km/h

Unimog U4000 - potwór z bagien

ścianki opon, a kabina przechyla się przeraźliwie. To oczywiste, że precyzja pracy układu kierowniczego przywodzi na myśl bardziej jednostkę żeglugi rzecznej niż pojazd samochodowy, ale taka już uroda tego "uniwersalnego urządzenia silnikowego" (to dokładnie oznacza skrót Unimog - Universell

Tata Safari - Retrospekcja

względem własności jezdnych całość przypomina chwilami... starego dobrego Żuka, co trudno uznać za komplement.Z jednej strony mamy więc deklarację producenta, że to auto rekreacyjne, z drugiej zaś wrażenia typowe dla aut większych i starszych. Safari ma też wiele z klasycznych terenowych aut: przeniesienie

Konfrontacje: Toyota RAV4 vs. Suzuki Grand Vitara Grand 4

Takiego scenariusza nie wymyśliłby nawet Hitchcock, choć i u nas na początku było trzęsienie ziemi, a później napięcie już tylko rosło.Zobacz film z testów.Trzy pięciodrzwiowe diesle z terenowymi aspiracjami, piękny poranek i sporo miejsca na placu Szkoły Bezpiecznej Jazdy na Bemowie. Zaraz okaże

Przygoda z quadami: Wyquadnia wolności

. Właściciele quadów mieli też problemy... tożsamościowe. Dylemat, czy bliżej im do motocyklistów, czy samochodziarzy, przez długi czas wydawał się nierozstrzygalny. Na rajdach samochodów terenowych do mety dojeżdżali zwykle trzykrotnie szybciej od swych konkurentów; na zawodach motocyklowych zmagali się z

Opel Antara

są ledwie ich cieniem. Dużo lepiej wyglądają 17-calówki z Edition, a najlepiej "18" z topowej wersji Cosmo z oponami 235/55 R 18. Prócz tego Cosmo wyróżniają skórzana tapicerka, tempomat, asystent parkowania, przednia szyba z filtrem podczerwieni i UV oraz czujnik deszczu. Komu wciąż mało

Volvo XC90 3.2 Sport - czerwona pasja

zgrabnej karoserii. Największa osobówka Volvo spodobała się też w Europie. I tutaj SUV-y zaczęły zdobywać coraz więcej zwolenników. Skąd ich popularność? Duże i przestronne wnętrze, możliwość przewożenia 7 osób (w Volvo XC90 Sport trzeci rząd siedzeń to dopłata uwaga 20 900 zł), uniwersalny charakter auta

Nissan Terrano II (1993-2007) - opinie Moto.pl

. Samochód kołysze się i zbacza z toru jazdy, co niedoświadczonym kierowcom może sprawić sporo kłopotów. To samochód do spokojnej jazdy na szosie, dobrze radzący sobie z terenem, wygodny i funkcjonalny. Zapewne ze względu na tak uniwersalny charakter wciąż znajduje nabywców. Od 1993 r. nieprzerwanie

Poduszkowiec VW Aqua

Poduszkowiec VW Aqua

Yuhan Zhang, 21-letni student wzornictwa przemysłowego pochodzi z Chin. W wielu regionach tego kraju dominują podmokłe tereny, a siec dróg, zwłaszcza w Chinach centralnych, z dala od rozwiniętego wybrzeża wciąż pozostawia wiele do życzenia. W takich warunkach zdaniem Zhanga, w roli uniwersalnego

Subaru Forester 2,0 X ('04) vs. 2,0 XL ('06)

tor jazdy drobnymi ruchami kierownicy. Całej akcji towarzyszy pojękiwanie opon o szosowo-terenowym bieżniku. Yokohamy Geolandar w rozmiarze 215/60R16 znoszą takie traktowanie zadziwiająco dobrze i zapewniają niezły kontakt z suchym podłożem. Samo zawieszenie to bodaj najlepsze rozwiązanie na polskie

Forester w terenie

na asfalcie odpłaciły się nam "uniwersalne" opony Bridgestone Dueler H/T 205/70 R15 skutecznie walcząc z błotem. Foresterem nie można sobie pozwolić na takie szaleństwa, jak osadzonym na ramie pikapem z resorami piórowymi z tyłu. Subaru jest SUV-em z delikatniejszym zawieszeniem. Dlatego

Mitsubishi Pajero Dakar 3.2 DI-D

właściwie przepastne kombi o ponadprzeciętnych zdolnościach terenowych. Przy okazji zminimalizowano uciążliwe dla terenówek przypadłości (ogranicznony komfort, poręczność, funkcjonalność), przez co jazda dużym Mitsubishi należy do sporych przyjemności bez względu na rodzaj podłoża. Czyżby uniwersalny środek

Konfrontacje: Land Cruiser/Pathfinder

Konfrontacje: Land Cruiser/Pathfinder

wolności bez wyciągarki.Jedziemy na wertepy. Mimo że wyglądają groźnie, nie wyczerpują możliwości aut. Zdziwiłbym się zresztą, gdyby było inaczej. Napęd 4x4, ramowa konstrukcja, spory prześwit i spotęgowana reduktorem elastyczność diesli - to musi dawać efekty. I daje. Nawet wsparte na szosowych oponach

Ford F-150 King Ranch SuperCrew

. Racji, dla których Amera hołubi jakieś auto, nie musi podzielać Europa, w której taki Pontiac Aztec nie miałby racji bytu (to ponoć "najbardziej uniwersalne auto świata" wygląda, jakby ostateczny kształt nadała mu prasa hydrauliczna). W swej 50-letniej historii pikapy Forda, owszem, nie zawsze

Re: -> ROWER to jest to!, kręci...

Racz sprecyzować swoje pytanie, trudno udzielić odpowiedzi i zaspokoić twoją ciekawość. Jeżdżę na MTB na różnych oponach, różnych firm, dla przykładu Panaracer Dart/Smoke(p/t) 2.1 opona klasyk, uniwersalna na różne warunki terenowe i pogodowe z dobrym trzymaniem ( przy odp. ciśnieniu, przednia) w

Opony całoroczne w USA i Kanadzie - kilka uwag.

Season) to każda opona z oznaczeniem M+S. U nas takie opony są sprzedawane jako letnie, całoroczne lub zimowe. W USA używane są tego typu opony przez cały rok, przy czym są dobierane do strefy klimatycznej. Opona całoroczna uniwersalna (All Season All Weather) to opona z oznaczeniem M+S i 3PMSF oraz

Re: Jaki rower głownie na szosę, ale też do lasu?

aktywnie korzys > tać z 2 kółek. > tak jak napisała ZONKII - szosa to rower na cienkich oponach i koła bez amortyzacji, a drogi polne to opony grube i koła na amortyzatorach i może to być bardziej uniwersalny treking lub góral. Istotne jest jakiego rodzaju chcesz budowac fizyczną wydolność

Re: Bardzo bym chciała iść na rower teraz

z pewnością pasjonat błota, piachu czy śniegu będzie z nich zadowolony. Jednak przeciętny amator zimowych spacerów po zaśnieżonych, ale w miarę ubitych drogach bez problemu poradzi sobie na "uniwersalnych" oponach terenowych :-)

Re: Panamera po rosyjsku

Ja bym jeszcze dołozył terenowe opony i kratkę. Żeby był jeszcze bardziej uniwersalny. Cayenne to nieporozumienie, Panamera to katastrofa. I tuning tego nie zmieni. A ze ludzie to kupują? Kupują płyty discopolo i gipsowe krasnale. Ale ja sobie pozwolę uwazać to za szmirę. Howgh! (Cóś mi małe z z

Wszystko co uniewrsalne jest to bani

Opony uniwersalne, samochody terenowo-osobowe, czyli popularne SUV i tak dalej. Moja żona marzyła o SUVie. Jak ją znajomy przewiózł 500 km BMW "piątką", SUVem to jej przeszło. Kupiłem normalny, osobowy. SUV jest efektem mody, a nie funkcjonalności. M.

Zima znów zaskoczyła... kierowców bez zimówek

kierowniczym. Poza tym - warto Panom Specjalistom i Dziennikarzom przypomnieć, że nadal produkuje sie opony uniwersalne czyli całoroczne - choćby Dębica Navigator, Pirelli P2500 czy Goodyear Vector All Seasons. Ciekaw jestem, czy też będą pietnować kierowców ich używających? I uwaga - opony terenowe, typu Mud

Re: rozbrajajace...

Po co tracic czas na dyskusje z ignorantem ktory nie widzi roznicy miedzy opona uniwersalna (szosowo-terenowa) caloroczna (badz letnia w zaleznosci od kwalifikacji) a terenowo-zimowa. Mam wazniejsze rzeczy do roboty niz dyskusje z technicznym analfabeta.

Proszę o poradę - wybór roweru

. Rama uniwersalna, obniżona. Rama z aluminium 6061 Dostępne rozmiary : M (165-173 cm) i L (173-185 cm) Gwarancja: 5 lat na ramę, 2 lata na części. Koła - solidne aluminiowe obręcze. Opona uniwersalna do jazdy miejskiej i terenowej, wyposażona we wskaźnik zużycia. Hamulce - hamulec przedni V-brake z

Re: cruiser

, w teren grube i z mocnym bieżnikiem, a uniwersalne to średnia grubość i średni bieżnik. Ludzie jeżdzą na góralach po szosach ale zakładają do nich np inne koła albo opony. Tak samo rower przełajowy jest z grubsza żecz biorąc szosówką z terenowymi oponami. W rowerze miejskim to kwestia upodobań i

Re: oj prostyś tu gniewuś z gminu...

(znakomita większość opon wielosezonowych w Europie to opony do sam. terenowych i SUVów - przyjęło się, że opony do tych kategorii pojazdów muszą mieć klasę M+S), natomiast w USA i Kanadzie to produkt uniwersalny.

Re: Opony i jazda w czasie zimy

Jeżeli masz opony letnie, z delikatnym bieżnikiem zalecane jest wymienienie ich na opony uniwersalne lub szosowo-terenowe. Fajne są opony do motocykli funduro, projektowane głównie z myślą o nawierzchni utwardzonej, ale ze świadomością, że muszą poradzić sobie z lekkim terenem. Jak chcesz

Re: oj prostyś tu gniewuś z gminu...

W artykule z Kansas chodzi zapewne o opony osobowe a nie terenowe. Nie jest to jasno podane, ale tak można wnioskować z wzmianki o rozmiarach (195/65/15 i 205/55/160), wzmianki o Toyocie Camry - która SUV'em nie jest... Opony takie klasyfikowane sa w ofercie sklepów jako osobowe LETNIE - patrz

Re: Zanabylem oponki zimowe do Pajero:))

lexus400 napisał: > Dokladnie to na nich pisze tak: > LT 235/75R15 110/107Q H280 > > czy to dobrze?? www.westlaketyre.com.au/images/h270_pattern.jpg Z wyglądu takie "ostrzejsze" (czyli nieco bardziej terenowe)AT-ki. Czyli opony uniwersalne szosowo-terenowe całoroczne

Re: Czy istnieja opony " uniwersalne"

Istnieją brachu, istnieją ;) Problem jest tylko taki, że przeznaczone są one do pojazdów specjalnych, tzn. takich, w których ciśnienie w oponie można regulować z kabiny i to w czasie jazdy ! (zwiększać lub zmniejszać w zależności od warunków terenowych) Opona wygląda jak zwykła "

Re: rozbrajajace...

swiecie (jako opony uniwersalne do samochodow terenowych).

Re: I gdzie sa ci przemadrzali przeciwnicy zimowe

posłuzy przykład właścicieli aut terenowych( chociażby z Nissan Klub Polska). Z trudem znajdują źródła dostaw takich opon do swoich dostaw i płacą często sporą kasę za komplety opon zimowych. I to wszystko pomimo możliwości dołączenia 4x4. twierdzą, że na całorocznych to nie ta jazda.

Re: Właściwie, dlaczego ... dlatego

! Do tego roweru wstawiałem opony nieco grubsze, ~32' tył i 27'~przód i jak zwykle - teren, góry, błoto, trawa i piach. Na szosie na cieniutkich oponach objechałem na nim Tatry ( w wyścigu dookoła Tart). Rower super uniwersalny. ~9.8kg za 3300 zł. Górale w tej cenie są też fajne, ale ważą juz ok. 1.5kg

Re: Co na to miłośnicy zimówek?

Przyglądając się tej dyskusji mam wrażenie, że koledzy swoją fachową wiedzę mają opartą jedynie o kolorowe katalogi. Pracuję w firmie, która ma wiele samochodów terenowych (wszystkie z napędem na cztery koła) różnych marek i jeżdzą one wyłącznie na oponach uniwersalnych. Stosuje się opony z

Re: Forester II vs X-trail I

. Jeździłem wersją 2,0 turbo z manualem. Właściciel narzekał, że dużo pali, ale kto nie narzeka. Mówił też, że fabryczne opony terenowo-szosowe trzeba od razu wyrzucić, są po prostu niebezpieczne. Kupić szosowe letnie i zimowe, to auto zasługuje na pełnowartościowe zimówki. Mam nadzieję, że te wiadomości ci

Re: Hyundai Terracan -kto to zna ?

bardzo ważne są dwa czynniki niezależne od nich a dające im najwięcej w terenie:dobre terenowe opony i umiejętności kierowcy jazdy w tych warunkach także legendy co czemu ustępuje a co nie miewają czasami inną genezę(choć niekoniecznie). Jeśli nie będziesz tym jeździł w trasę i nie masz awersji do

Na rowerze.

co jest uniwersalne tak naprawde do niczego sie nie nadaje. Podobnie jest z rowerowymi oponami. Do letniej jazdy po miescie uzywam semislckow (zakladam ze wiesz co to takiego, jesli nie to napisz a chetnie Cie oswiece). Do jazdy w okresie jesiennym a takze w zimie - opon terenowych. Natomiast do

Re: dla znawcow wozkow emmaljunga

błyszczący i z regulacją twardości amortyzacji (ale to moim zdaniem mało przydatne - mam i nei korzystam). Drugi stelaz nazywa sie SPORT i nie m a łamanej rączki tylko teleskopowa, materiałowy kosz na zakupy, bardzo szerokie opony. To stelaz maxymalnie terenowy :) i sporo cięższy niż klasyczny

Re: We of the Never Never

ma zapasowke na przyczepe. No tak… ale jak zmienimy w tych warunkach opone? Okazuje sie, ze na przyczepie ma rowniez terenowe kola, a wiekszosc aut terenowych ma taki sam wzor rozstawu srub…a wiec kola sa uniwersalne ( przynajmniej te japonskie) George postanawia pozyczyc mi kolo I

Re: koniec polskich gum ze Stomilu Dębica

można narzekać. Są też odpowiednio trwałe, bo w zamyśle robione do turystyki i miasta, czyli do masowego nawijania 'kaemów'. No i mają coś, czego Dębica nigdy nie miała - pasek odblaskowy na boku opony poprawiający bezpieczeństwo. Po kradzieży Birii teraz znowu mam Dębicę - Tygrys. Terenową, mocno

Re: pomóżcie kupić rower...bardzo ładnie proszę

jacektatarek napisał: > Cześć! > Nie wiem dlaczego rezygnujesz z roweru mtb,to jest najbardziej uniwersalny rowe > r > (moim zdaniem).Pamiętaj że na trekkingu każda wycieczka choćby po polnych > piaskowych drogach będzie trudna,nie mówiąc już o ścieżkach w lesie itp.Na >

Re: 4 czy 3 kółka w wózku ???

smilla7 napisała: > Mówisz o quadach w kontekście porównania ich od motocykli (no bo chyba nie do > samochodów terenowych?) czyli mówisz o porównywaniu pojazdów jedno- i > dwuśladowych. Troszkę nie ma to sensu chyba ;) Zastanów się troche to sens w moim porównaniu odnajdziesz

Rowerzyści to egoiści

jezdnia dla rowerów. 2. Zachowania rowerzystów na ścieżkach rowerowych, zwłaszcza dohamowanie w ostatniej chwili, z piskiem opon, to jedyny sposób aby pieszemu stanowczo pokazać gdzie jest jego miejsce. Swoją drogą AirZound jest skuteczniejszy od pisku opon. 3. Nikt nie podjął społecznej, a tym bardziej

Zanim kupisz rower - nieco krytycznie.

ciśnieniomierzem, może skorzystać z kompresora na stacji paliw. Rodzaje ogumienia. Typ ogumienia wybieramy zgodnie z planowanym przeznaczeniem. Do jazdy po drogach utwardzonych - safalty, kostka na ścieżkach itp.- wybieramy opony typu slick, semi slick lub uniwersalne (średni bieżnik). Zapewniają dobrą

Re: Pierwsza jazda: Honda F-RV

; piszczały - niższy środek ciężkości. Co do widoczności - zgoda, choć ja nie > narzekam. Pewnie tak, zwazywszy ze opony mam uniwersalne (terenowo szosowe), ale i tak jestem bardzo pozytywnie zaskoczony zachowaniem w zakretach, myslalem ze bedzie duzo gorzej.

Re: Pierwsza jazda: Honda F-RV

Polsce, co roku zaskoczeni drogowcy itp. Glowne drogi odsniezone a na mniejszych snieg i posniegowe bloto na 30cm. > > Pewnie tak, zwazywszy ze opony mam uniwersalne (terenowo szosowe), ale i t > ak > > jestem bardzo pozytywnie zaskoczony zachowaniem w zakretach, myslalem ze > >

Re: JAKI ROWER KUPIĆ?

modele kosztują już około 600-700 złotych (ceny z Warszawy). A teraz tanieją!! Idzie zima! Idealny czas aby kupić rower. Wybierz takie ogumienie, które nie jest bardzo terenowe, ewentualnie zmień opony na bardziej uniwersalne. To się opłaca! Mniejsze tarcie mniej się męczysz. W terenie, jeśli nie

Re: Pierwsza jazda: Honda F-RV

; Jadąc samochodem klasy średniej miałbyś szansę, że opony w ogóle by nie > > piszczały - niższy środek ciężkości. Co do widoczności - zgoda, choć ja n > > ie narzekam. > > Pewnie tak, zwazywszy ze opony mam uniwersalne (terenowo szosowe), ale i tak > jestem bardzo pozytywnie

Re: "Terenowy" Range Rover

najpewniej to raczej Ty miałeś fart, że z uwagi na nieciekawe osiągi hyundaia montują do nich jakieś w miare uniwersalne opony. a w range roverze najpewniej były autostradowe szosówki przystosowane do dużych prędkości, a nie brodzenia w śniegu. a opony w trudnych warunkach to rzecz podstawowa

Live action role-playing

/.. Action larp to kategoria larpów nastawionych na akcję. Konstrukcja gry przewiduje wiele zdarzeń i mechanizmów animujących graczy do działania ruchu. Zarówno chamberlarpy, jak i larpy terenowe mogą być action larpamiChmielewski (2012).. Parlor larp to kategoria larpów nastawionych na rozmowę

GMC Typhoon

. ModyfikacjeW 1994 roku niemiecka firma Geiger zaprezentowała całkowicie zmodernizowany samochód w wersji 5-drzwiowej, z silnikiem V8 o pojemności 5,7 litra i mocy 355KM. Prędkość maksymalna wzrosła do 236km/h, a przyśpieszenie 0-100km/h osiągnęło wartość 5 sekund. Auto posiadało 18 calowe felgi i opony 245/45

Volkswagen Iltis

(napięcie akumulatora) oraz temperatury wody w chłodnicy; radio kierunkowskazy zmodyfikowane okablowanie z tyłu pojazdu, po prawej stronie dodane mocowania dla anteny opony Uniroyal T9 lub Michelin X prostokątne okna w tylnych drzwiach szersza chłodnica Udział w sportach motorowychW roku 1980 cztery

Willys MB

(uznawaną za mało wygodną)P. Ware, Military..., s. 70-73.. Opony w standardowych jeepach miały wymiary 6.00x16". Instalacja elektrycznaInstalacja elektryczna miała napięcie 6V (w Hotchkiss M201 – 24V). Rozrusznik elektryczny uruchamiany był nożnym przełącznikiem w podłodze. Od połowy 1942 zrezygnowano

Lamborghini LM002

Zbiornik paliwa:  290 L Opony:   325/65 VR 17-11J Masa:   2700 kg [[Kategoria:Samochody z napę

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.