olej do skrzyni biegów porsche

sprawdź też:

porsche

Roman Skąpski, Marcus Peters

Automatyczne skrzynie biegów | Ręce przy sobie!

Automatyczne skrzynie biegów | Ręce przy sobie!

Mieszanie biegami nie każdego bawi, więc coraz więcej aut wyposaża się wyrafinowane przekładnie automatyczne, które wykonują robotę za kierowcę. w pięciu parach samochodów sprawdziliśmy, gdzie lepiej sprawuje się "manual", a gdzie "automat"

50 lat Porsche 911 Carrera

No i stało się - garbaty samochód sportowy z wyłupiastymi, okrągłymi oczami i silnikiem dyndającym za tylną osią kończy pół wieku. Przypomnijmy sobie, jak się narodził, sprawdźmy, czy miał trądzik w okresie dojrzewania i przekonajmy się, czy starzeje się z godnością

Porsche GT3 CCCE | Most | Relacja: Niezwykłe emocje w Moście

Czwarta runda Porsche GT3 Cup Challenge Central Europe na torze w Moście stała pod znakiem emocjonującej walki i niespodziewanych zwrotów akcji. Szybkie łuki czeskiego obiektu były dobrze znane większości zawodników, jednak szybka i precyzyjna jazda na nich nie była najłatwiejszym zadaniem.

Ferdinand Piëch | Co mu zawdzięczamy?

Ferdinand Piëch | Co mu zawdzięczamy?

wpadł w Volkswagenie. Do ekstremalnego Volkswagena wsadzono silnik W12, który w konfiguracji W12 Nardo miał 6 litrów i moc aż 600 koni mechanicznych. Współpracował z sześciostopniową skrzynią biegów i napędem na obydwie osie. Waga superauta to około 1200 kg. Przydomek Nardo wziął się od nazwy słynnego

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

stosunkowo dobrym stanie. Pod kątem wyboru silnika należy jednak uważać na Cayenne S napędzanego benzynowym silnikiem 4.5 V8. Jego tuleje cylindrowe wykonane mają tendencję do pękania. Objawy to narastający hałas i spore zapotrzebowanie na olej silnikowy. Naprawa może być kosztowna (kilkanaście tys. zł), ale

Wybierz najlepszą generację Porsche 911

Wybierz najlepszą generację Porsche 911

fizyki, ale mimo to, w jakiś magiczny sposób, 911-ka prowadziła się całkiem dobrze, co z kolei zaprzecza wszystkim prawom zdrowego rozsądku. Porsche próbowało naprawić ten błąd, przedłużając rozstaw osi (z 2211 do 2272 mm) i przesuwając zbiornik oleju nieco do przodu, ale szybko powrócił on na swoje

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

egzemplarzy w stosunkowo dobrym stanie. Pod kątem wyboru silnika należy jednak uważać na Cayenne S napędzanego benzynowym silnikiem 4.5 V8. Jego tuleje cylindrowe wykonane mają tendencję do pękania. Objawy to narastający hałas i spore zapotrzebowanie na olej silnikowy. Naprawa może być kosztowna (kilkanaście

Kalosz, czyli NSU 501 TS

Kalosz, czyli NSU 501 TS

tamte czasy. Tabela smarowania zalecała, by uzupełniać olej silnikowy w ilości dwóch litrów co 300 do 400 km, czyli zużycie wynosiło ponad pół litra na 100 km. Nawet silniki dwusuwowe nie zużywały tyle oleju! Aby sprawdzanie poziomu oleju było łatwe, konstruktorzy zaprojektowali udogodnienie: korek

Salon Genewa 2014 | Audi RS 4 Avant Nogaro selection

Salon Genewa 2014 | Audi RS 4 Avant Nogaro selection

km/h w 5,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosiła 262 km/h. Sześciostopniowa, manualna skrzynia biegów kierowała siły napędowe do układu przeniesienia napędu quattro z załączanym manualnie mechanizmem różnicowym, zamontowanym na tylnej osi. Zawieszenie z wahaczami poprzecznymi bazowało na

Samochód Roku 2014 Moto.pl | Wyniki | Już wszystko jasne

Samochód Roku 2014 Moto.pl | Wyniki | Już wszystko jasne

. Jest naładowany emocjami, znakomicie się prowadzi, wydobywa z siebie rewelacyjny dźwięk, ma świetne osiągi i skrzynię biegów, a przy okazji,  nawet przy szybkiej jeździe, nie chce Cię zabić. Nie poddaje się też modzie bycia eko. Lepszego auta z Sant'Agata Bolognese nigdy nie było. Dlatego tytuł

Palący problem | różnice w zużyciu paliwa

Palący problem | różnice w zużyciu paliwa

wyższa, tym mniej paliwa potrzebuje auto. Poza tym testuje się auta wyposażone tak ubogo (a więc lżejsze), że praktycznie niewystępujące w takich wersjach w rzeczywistości. Samochód ma maksymalnie napompowane opony o niskich oporach toczenia, do silnika wlewa się specjalne oleje o zmniejszonym tarciu

Za co kochamy niemiecką motoryzację, cz. II - Volkswagen

Za co kochamy niemiecką motoryzację, cz. II - Volkswagen

. Oferowany był jako kombi i limuzyna.Passat W8 oferowany był z bardzo bogatym wyposażeniem. Stronić należy od wersji z automatyczną skrzynią biegów. Zabierały sporo mocy i eksplodowały średnie zużycie paliwa w okolice 18 litrów. Passat z 4 litrowym silnikiem przyspieszał do setki z ręczną skrzynią biegów w

Mercedes C 63 AMG Coupe Black Series - test | Za kierownicą

Mercedes C 63 AMG Coupe Black Series - test | Za kierownicą

SportPlus zmienia biegi w czasie 100 milisekund. Żeby rozpoznać emocje i wyrazić je na twarzy, Twój mózg potrzebuje dokładnie dwa razy tyle czasu. 100 milisekund to wynik, który osiąga skrzynia Ferrari FXX, czyli drogowej wersji bolidu F1. Przekładnia Aventadora zmienia biegi w czasie 500 milisekund

Mercedes CLS 350 AMG | Test

Mercedes CLS 350 AMG | Test

rzeczywistości CLS, podobnie jak auto pierwszej generacji, to nic innego jak bardziej ekstrawagancko opakowana E klasa. CLS technicznie korzysta z dobrodziejstwa swojego mniejszego brata. Ta sama płyta podłogowa, to samo, choć inaczej zestrojone zawieszenie, układ kierowniczy, silniki, skrzynie biegów wreszcie

Buick Riviera | W czerni jej do twarzy

Buick Riviera | W czerni jej do twarzy

nową ósemkę, o pojemności 430 cali (nieco ponad 7 l) i mocy 360 KM. Do współpracy z nowym silnikiem zaprzęgnięto automatyczną skrzynię Super Turbine 400. Tak nazywała się w Buickach przekładnia hydrokinetyczna Turbo Hydra-Matic 400, która zastąpiła ślamazarną Dynaflow. Stworzono ją dla pojazdów o masie

Lexus GS | Pierwsza jazda | Nokaut dla konkurencji

Lexus GS | Pierwsza jazda | Nokaut dla konkurencji

przyspieszenia. Nie wierzycie? Sprint do setki GS 450h zalicza w 5,9 s. Na światłach przy spotkaniu z Porsche Panamerą Hybrid, GS nie da jej szans. Zalety? Rzecz jasna hybrydowy GS wg Lexusa składa się z samych zalet. Jeśli trzymać się liczb trudno z tym dyskutować. 450h w porównaniu do niemieckiej konkurencji

Za co kochamy japońską motoryzację

Za co kochamy japońską motoryzację

wersji z automatyczną skrzynią biegów wynosiło 7,5 sekundy. Model z ręczną przekładnią przyspieszał w 5,7 sekundy. Do plusów tego modelu można zaliczyć duże techniczne zaawansowanie i niezawodność, co w sportowych modelach aut z lat 90-tych było wyjątkiem.Za co go kochamy: taka marka jak Honda powinna

Ostra tetetka

skrzynią S-Tronic (w standardzie jest sześciostopniowy manual), każda zmiana biegów skwitowana będzie donośnym dmuchnięciem w rury i 0,2 sekundy lepszym przyspieszeniem. A wszystko przy średnim spalaniu na poziomie 8 l/100 km.Czas zjechać z autostrady. Nawet 250 km/h może się kiedyś znudzić. Niemiecka

Nissan 370Z | Test | Zawstydzić konkurencję

Nissan 370Z | Test | Zawstydzić konkurencję

tylnych opon nie dobrano na wyrost. Serce Nissana nie ma oporów, żeby na każdym biegu dochodzić do czerwonego pola. Im bliżej ośmiu tysięcy, tym lepiej. Automatyczna skrzynia wcale nie przeszkadza w tej orgii obrotów, tylko na kick-down mogłaby reagować szybciej. Dodatkowy przycisk Sport? Po co. Nissan

Dieslem przez Stany

W Europie niemal co drugie auto jeździ na olej napędowy. W USA - co 20. Audi postanowiło to zmienić. I stąd cała ta impreza. Mileage Marathon to wyprawa, która ma pokonać nie tylko uprzedzenia Amerykanów, ale całą Amerykę od Nowego Jorku po Santa Monica. Cztery strefy czasowe, 17 stanów, 4800 mil

Kroki milowe Fiata

Kroki milowe Fiata

Cortina, 118,5 km/h) oraz 138,27 km/h na dystansie 50 tys. km (Simca Aronde - 117,2 km/h). Do tej pory Polacy są najlepsi w tych trzech kategoriach. Auto, które tego dokonało, miało 85 KM pod maską i tylko minimalnie różniło się od wersji seryjnych (nowe świece, lepszy olej, ciut inne zawieszenie

Mercedes SLS AMG | Za kierownicą + Wideo

Mercedes SLS AMG | Za kierownicą + Wideo

sprawia wrażenie, mimo takiej samej mocy, jakby miał nadwagę.     A kiedy chcesz mocno przyspieszysz prędkość z jaką jedziesz nie ma znaczenia. SLS AMG dobija się do setki z 3,8 sekundy i rozpędza się do 317 km/h. Nieustannie dla zabawy przyciskam łopatki przy kierownicy (skrzynia

Mazda MX-5 Open Race

Mazda MX-5 Open Race

m.in. elektronikę, układ wydechowy, płyny i oleje, zawieszenie, koła, hamulce oraz zamontowano klatkę bezpieczeństwa, kubełkowy fotel, dodatkowe chłodnice skrzyni biegów i układu różnicowego. MX-5 po modyfikacjach waży 1070 kg, dobija do setki w 7,6 sekundy i rozpędza się do 213 km/h - okazuje się, że

BMW M3

wieku jest na tyle dobry, że BMW zdecydowało się ulokować go w najnowszych Z4 M Roadster i M Coupé. Z litra pojemności bez dopingu w postaci sprężarek wykręca aż 106 KM.Na obrotomierzu zapalają się pomarańczowe lampki. Ostrzegają, by nie przekraczać 5500 obr./min, dopóki nie rozgrzeje się olej

Jesteśmy najszybsi

dostanie nowe laserowe radary, jakie stosuje się już w Niemczech.i jeszcze szybszym samochodemPora na 1250-konną Toyotę Suprę. Auto przygotowane jest do wyścigów na jedną czwartą mili, ale "długa"skrzynia biegów teoretycznie powinna wystarczyć nawet na 380 km/h. Za stery siada jej właściciel

Audi R8 - test | Pierwsza jazda

nie!Ale jeśli nie Gallardo ma być konkurentem R8, to co? Konstrukcyjnie najbliżej mu do F430 i właśnie Gallardo. R8 jest jednak od nich łagodniejsze, nieco słabsze i o wiele tańsze. W Niemczech kosztuje 104 tys. euro, czyli niewiele więcej od 355-konnej Carrery 4S. Choć klasyczne Porsche 911 wygląda

Chevrolet Corvette

ośmiocylindrowym silnikiem oraz automatyczną skrzynią biegów Corvette idealnie nadaje się do relaksującej jazdy. Gdy jednak zajdzie potrzeba, ujawnia sportowe możliwości. To wspaniały samochód, w którym poczujesz się wolny. Nawet stojąc w korku. DANE TECHNICZNE

Subaru diesel - test | Za kierownicą

Aston Martin, Bentley, Bugatti, Ferrari, Lamborghini, Maserati, Porsche Subaru. Co łączy - pardon - łączyło tę ostatnią markę z resztą, do której ewidentnie nie pasuje? Brak diesla! Liczący już 105 lat wynalazek zawojował rynek aut, wkraczając pod maskę aut sportowych, a ostatnio nawet wyczynowych

Rekord prędkości

;długa"skrzynia biegów teoretycznie powinna wystarczyć nawet na 380 km/h. Za stery siada jej właściciel. Piotr Dobrowolski to kierowca wyścigowy JC AUTO Racing Team, więc do bicia rekordu prędkości podszedł na pełnym luzie. - Brałem pod uwagę nawet dachowanie - przyznaje. - Supra to znany wóz

Koenigsegg CCR

. Z siedmiobiegową, półautomatyczną sekwencyjną skrzynią kosztuje 591 600 euro. Łatwo przeliczyć, że dodatkowy bieg kosztuje - bagatela - 60 tysięcy euro! - Veyron nie jest dla nas problemem. To zdumiewający wóz. Więcej superaut na rynku to więcej klientów w segmencie, więc czym się martwić - mówi

Volvo XC90 V8

wskazywałyby na to jego gabaryty. Za wielką wodą na pewno się ucieszą. Wciskam gaz do dechy, skrzynia biegów natychmiast redukuje biegi, a silnik wchodzi na wysokie obroty.Auto z łatwością przekracza 200 km/h, a do setki rozpędza się 7,3 s, czyli o 2 s krócej niż turbodoładowany T6. Dodatkowe kilometry wyszły

BMW M6

- twardość zawieszenia, DSC - skłonność do poślizgów, Power - moc. Zaczynam od czterystu koni. Lampki ostrzegawcze na obrotomierzu (czerwona i żółta) mają ograniczyć zapędy niecierpliwego kierowcy. Gasną dopiero wtedy, gdy olej uzyska właściwą temperaturę.Przestawiam zawieszenie na "komfort", by

Wiesmann MF 30, MF 3, GT MF 4 - test | Za kierownicą

zmiany faz rozrządu Doppel VANOS. Mocniejsza porusza też najszybsze seryjne BMW 3 oznaczone literą "M". Do wyboru są dwa programy pracy przepustnicy: Sport i Komfort - to ostatnie należy traktować jako życzenie. Różnica dotyczy głównie reakcji silnika na dodanie gazu. Ręczne skrzynie mają po

Subaru Forester 2.5XT

skrzyżowań dalej dochodzę do wniosku, że obok musiałoby chyba stanąć Porsche, by odebrać mi pierwszeństwo. Chociaż i ono mogłoby nie podołać - właśnie zaczyna prószyć. Trzy godziny później jest już całkiem biało. W tych warunkach stały napęd na cztery koła i opony Pirelli Snow Sport powiększają przepaść

Mercedes GL 420 CDI

Porsche, Audi, czy Mercedesem.Najbardziej terenowy z luksusowychKoncern ze Stuttgartu udowodnił nieraz, że pod względem komfortu, jakości i wyposażenia należy do światowej czołówki. Dźwięk pokładowego audio, wygodne fotele z funkcjami masażu nie pozwalają pasażerom zapomnieć, że siedzą w Mercedesie

Jeep Grand Cherokee WK - test | Pierwsza jazda

Amerykanów brakiem dbałości o szczegóły. Hałaśliwy i mało dynamiczny 5-cylindrowy silnik CRD. Wolną i toporną skrzynię automatyczną pochodzącą z innej epoki. Dramatyczny brak precyzji układu kierowniczego na zakrętach. Ciągłe bujanie, jakby siedziało się za sterami żaglówki. - Nie mogli zapakować nas do

Tematy na forach motoryzacyjnych

allegro za 30 zł Forum Golf II- Jak odpalam silnik, to słychać takie "kle kle kle kle kle..."- co to, do cholery, może być? (silnik 1.6 Td) Forum Imprezy STi- Ile zwiększy się przyspieszenie do setki w mojej imprezie, gdy założę sportową gałkę do skrzyni biegów? Aha, silnik 1.6 LPG. Forum

Re: Używana Toyota Corolla (1997-2001)

Corolka wersja 1.6 Sol 208.000 padlo cale przednie zawieszenie lacznie z lożyskami. Piąta Corolka to porażka 180.000 KM wersja 1.4 Terra zawieszenia przewdniego nie ma padly nawet lozyska na McPhersonie, silnik od 120.000 km bierze olej od 2.5litra na 15.000km , a dni skrzyni biegów są już policzone

A ja sobie tak idę dalej tym trybem rozumowania.

: - silnik wygląda idealnie - ani razu nie dolewałem oleju przez 12000 mil, zeszło 1 mm na bagnecie. - skrzynia biegów - czasami nie wchodzi wsteczny i lekucieńko haczy jedynka, ale te modele podobno tak mają, jak powiedział typson. - hamulce z przodu zrobione świeżutko - nadwozie miało dwie plamki

Re: Humor w nauce: historia samochodu , post 1400

był oczywisty, znane były różne frakcje ropy naftowej, a w powszechnym użyciu była oliwa z oliwek oraz olej rzepakowy. Następnie od 1886 wspólnie z Wilhelmem Maybachem wytwarzali samochody osobowe. Pojazdy był wzorowane na znanych wówczas powozach konnych, a zwłaszcza lekkich bryczkach. W ten sposób

Re: Do Niknejma

przez Ciebie), to oznacza, że można dłużej 'ciągnąć' przy > przyspieszaniu na jednym biegu oraz można krócej zestopniować skrzynię biegów, > bez obawy nadmiernego ograniczenia prędkości maksymalnych na poszczególnych > biegach. Efekt - korzystny przebieg momentu na kołach (przełożenie