normy spalania aut

Moto.pl

Silniki Diesla od A do Z | Z czego składa się nowoczesny "ropniak"

Silniki Diesla od A do Z | Z czego składa się nowoczesny "ropniak"

Każdy kto kupuje nowy samochód musi sobie zadać fundamentalne pytanie "Silnik benzynowy czy silnik Diesla?". Dzisiaj przyjrzymy się silnikom wysokoprężnym i temu z czego się skłądają

Amerykanie wybierają | Najlepsze silniki 2015

Amerykanie z Ward's Auto wybrali dziesiątkę najlepszych silników dostępnych za oceanem. Na liście znajdziemy i małe te ekologiczne i prawdziwe monstra. Jednym z warunków udziału w konkursie była cena - auto z danym silnikiem nie może być droższe niż 60 tysięcy dolarów

Nowa Skoda Rapid | Oszczędniej i bezpieczniej

Skoda modernizuje swoje modele Rapid i Rapid Spaceback. Pod maskę trafią m.in. nowe jednostki napędowe

Nowe samochody mają być jeszcze oszczędniejsze

Nowe samochody mają być jeszcze oszczędniejsze

węgla na kilometr. Dla porównania cel na 2015 rok to 130 g CO2/km (w 2007 roku było to aż 160 g). W przeliczeniu na zużycie paliwa, według normy na 2015 rok nowe samochody mają zużywać średnio 5,6 l benzyny i 4,9 l oleju napędowego na 100 km. Cel na 2020 rok przewiduje uśrednione spalanie rzędu 4,1 l

Spadła emisja CO2 - na papierze

Spadła emisja CO2 - na papierze

Spadła emisja CO2 - na papierze Emisja CO2 wyliczona na podstawie... oficjalnych danych producentów aut. W ciągu siedemnastu lat emisja dwutlenku węgla dla samochodów osobowych spadła o 50 g. Na papierze wszystko wygląda ładnie. W ciągu siedemnastu lat emisja dwutlenku węgla dla samochodów

Poznaj swoją oponę

Poznaj swoją oponę

- opona jest cicha - spełnia warunki przyszłej normy o 3 dB lub więcej. Dla naszego ucha różnica pomiędzy jednym paskiem a trzecim jest odczuwalna jak 4-krotne natężenie hałasu. Należy pamiętać o tym, że etykieta mówi o hałasie zewnętrznym, jaki emituje opona - o tym, jak wzrasta hałas we wnętrzu auta

Palący problem | różnice w zużyciu paliwa

Palący problem | różnice w zużyciu paliwa

zatem norma kłamie? Na pewno należy traktować ją z lekkim przymrużeniem oka. Zebraliśmy najczęściej zadawane przez kierowców pytania dotyczące normy NEDC i poszukaliśmy na nie odpowiedzi.Czy w rzeczywistości auto może palić tak mało, jak podaje norma? Producenci znacznie zaniżają spalanie. Kto

CO2, Merkel i wielkie oszustwo

CO2, Merkel i wielkie oszustwo

Producenci aut oszukują klientów! Manipulacje podczas testów Założenia z którymi polemizują nasi zachodni sąsiedzi zakładają, że w 2015 roku średnia emisja CO2 dla wszystkich modeli samochodów ma wynieść 130 g/km, a w 2020 roku 95 g/km. Niemcy chcą nie tyle obalenia ustawy, co stopniowego

Porsche Panamera S E-Hybrid | Test | Biały niedźwiedź

Porsche Panamera S E-Hybrid | Test | Biały niedźwiedź

czy Benteyem Arnage. Miałem to szczęście przejechać limuzyną z Zuffenhausen sporo kilometrów, więc nie obchodzą mnie powierzchowne opinie ludzi, którzy najczęściej nawet w tym aucie nie siedzieli. Darujcie sobie komentarze w stylu pies z podkulonym ogonem itp. Wiadomo, że nigdy nie wygra konkursu

Wojciech Halarewicz | Wywiad | Nie frustrujemy klientów

Wojciech Halarewicz | Wywiad | Nie frustrujemy klientów

Konkurenci wchodzą w segment małych aut. Kiedy Mazda pójdzie w ich ślady?Małe auta są popularne na południu Europy, czyli w tych krajach, które najciężej przechodzą kryzys. Sprzedaż samochodów tam właśnie bardzo ucierpiała, a największe spadki zanotował segment małych modeli. Produkcja tego typu

Opel Meriva - Euro 6 i chrom

Opel Meriva - Euro 6 i chrom

czasie 9,1 sekundy. Opel Meriva 1.6 CDTI ma według danych producenta spalać 4,4 l/100 km. Pozostałe wersje - silniki o mocy 100, 120 i 140 KM pozostają w programie beż zmian. Jedyna nowinka - te silniki również spełniają normę spalin Euro 6.Nowa Meriva niewiele odróżnia się od poprzedniej. Rozpoznać ją

Komunikacja smart, czyli o transporcie przyszłości na PWr.

Komunikacja smart, czyli o transporcie przyszłości na PWr.

Dawniej transport przyszłości wyobrażano sobie jako wizję science fiction, gdzie ludzie w skafandrach poruszają się latającymi samochodami. Na rysunkach Le Corbusiera po wielkich arteriach przemykają setki aut. Bez wypadków i smogu Przez lata jednak przekonaliśmy się, do czego doprowadza nadmierna

Top 6 | Superoszczędne auta do 50 tys. zł

Top 6 | Superoszczędne auta do 50 tys. zł

co do tak niskiego spalania, nie uda nam się kupić oszczędniejszego i tańszego auta.ZOBACZ TAKŻE: Ten i wiele innych samochodów znajdziesz na AutotraderzeTOP 10 | Samochody za jedną pensjęTOP 10 | Kombi do 20 tys. złFortwo to jedyne auto w tym zestawieniu z dwuosobowym nadwoziem, napędem na tylne

Ford Focus FL | Pierwsza jazda | Pogoń za doskonałością

Ford Focus FL | Pierwsza jazda | Pogoń za doskonałością

-biegową manualną skrzynią biegów zamknięta w 5-drzwiowym nadwoziu zapewnia bardzo przyzwoite osiągi, ale nie do końca takie, jakich można by się było po niej spodziewać. "Setka" w 8,2 sekundy i maksymalna prędkość powyżej 220 km/h - brzmi dobrze, ale w aucie nie jest to tak odczuwalne. Na

Toyota Auris FL | Pierwsza jazda | Akcja modernizacja

Toyota Auris FL | Pierwsza jazda | Akcja modernizacja

Auris, a na przełomie roku do salonów trafi odświeżony RAV4 . Toyota Auris 2015 - Co nowego? Skupmy się na Aurisie. Facelifting kojarzy nam się przede wszystkim ze zmianami stylistycznymi. Tradycyjnie najwięcej dzieje się z przodu. Zupełnie nowy pas przedni nadaje autu bardziej smukłego i eleganckiego

Producenci znacznie zaniżają spalanie. Kto najbardziej?

Producenci znacznie zaniżają spalanie. Kto najbardziej?

. Ranking JD Power 2013 - najlepsze i najgorsze auta na rynku To, że deklarowane wyniki zużycia paliwa różnią się od rzeczywistych, wiemy nie od dziś. Osiągnięcie "laboratoryjnego spalania" w warunkach drogowych jest wręcz niemożliwe. Producenci zaniżają wartości spalania już od wielu lat, ale z

Samochód Roku 2014 Moto.pl | Wyniki | Już wszystko jasne

Samochód Roku 2014 Moto.pl | Wyniki | Już wszystko jasne

technologie to obecnie podstawa branży motoryzacyjnej. Każdy z producentów stara się wprowadzać nowe rozwiązania, zgodne z panującymi trendami i przynoszące marce (niekoniecznie użytkownikom aut) korzyści. Kolejnym normom, narzucanym przez organizacje i komisje, zawdzięczamy popularny w ostatnich latach

Zbędne podzespoły? Czego pozbywamy się z naszych aut

Zbędne podzespoły? Czego pozbywamy się z naszych aut

Profesjonalna nazwa to reaktor katalityczny. Jego zadaniem jest oczyszczanie spalin z substancji szkodliwych. Niezależnie, czy w naszym aucie zamontowano katalizator dwufunkcyjny (przetwarza dwie szkodliwe cząsteczki na nieszkodliwe), czy trójfunkcyjny, nie lekceważmy go. Dla czystości spalin jest

Ford C-MAX FL | Pierwsza jazda | W stylu Focusa

Ford C-MAX FL | Pierwsza jazda | W stylu Focusa

intuicyjne. Ponadto we wnętrzu wygospodarowano miejsce na więcej pojemniejszych schowków, co w aucie rodzinnym ma duże znaczenie. Poza tym modele C-MAX i Grand C-MAX będą teraz seryjnie wyposażone w lepszej jakości tapicerkę. W Grandzie dostęp do trzeciego rzędu siedzeń (chowanych w podłodze bagażnika

Peugeot 308 1.6 THP Allure | Test | Czy zasłużył na tytuł?

Peugeot 308 1.6 THP Allure | Test | Czy zasłużył na tytuł?

popularnej klasy aut. Perłowo-biały egzemplarz nowej "308-ki", który otrzymałem do testu, idealnie nadaje się do tej próby, bowiem specyfikacja najbogatszej wersji Allure to pokaz możliwości marki. Patrząc na listę wyposażenia mamy przed oczami wszędzie literki S (od standard) i dosłownie kilka

Nowy diesel Opla

Nowy diesel Opla

aut oraz 13 nowych jednostek napędowych do 2016 roku - zdradził dr Thomas Serdan, Wiceprezes Zarządu OplaProdukcja nowych diesli Opla ruszy wiosną. Zajmą się tym zakłady w węgierskim Szentgotthard.

Te stacje lepiej omijać | Raport UOKiK

Te stacje lepiej omijać | Raport UOKiK

problemy z właściwą pracą silnika. Istnieje także niebezpieczeństwo korozji silnika.Nowe auto za mniej niż 30 tys. zł? Oto 11 najtańszych aut z polskich salonów W przypadku gazu LPG najczęstsze naruszenia dotyczyły parametru badanie działania korodującego gazu LPG na miedź. Korozja powoduje m.in

Alfa Romeo Giulietta | Prezentacja modelu

Alfa Romeo Giulietta | Prezentacja modelu

autach wyścigowych. Wtedy narodziła się pierwsza Giulietta, planowana jako cała rodzina modeli. Włosi w 1954 r. zaczęli od coupe (Giulietta Sprint), które miało zainteresować odbiorców i przyciągnąć ich do bardziej praktycznych Giuliett. Pierwotnie planowano tylko 500 sztuk, skończyło się na... 27 000

Suzuki Jimny | Test | Gatunek na wymarciu

Suzuki SX4 S-Cross - Test | Nowe podejście Japońska motoryzacja ma chyba tak samo dużo zwolenników jak i przeciwników. Nie ukrywam, że mam do niej słabość i po prostu lubię taki klimat. Szczególnie ten z przełomu lat dziewięćdziesiątych. Jej typowym przedstawicielem w klasie aut 4x4 jest Suzuki

Ile pali? | Jak mierzą to producenci

6 litrów.Pewna kobieta z Los Angeles, urzędniczka państwowa i była prawniczka, zaskarżyła w sądzie w San Diego koncern Honda, jakoby jej model Civic Hybrid spalał więcej, niż deklarował to producent przy sprzedaży. Powódka argumentowała, że firma dokładnie wiedziała sprzedając jej auto w 2006 roku

Walka z drożyzną, czyli jak jeździć oszczędnie

podwyżek padają oczywiście w pierwszej kolejności właściciele leciwych aut z paliwożernymi silnikami. Ale często nawet ci, którzy mają mniejsze auta, borykają się z wysokim spalaniem. Warto zauważyć, że nowy samochód wyjeżdżający z salonu początkowo tylko nieznacznie odbiega od fabrycznej normy spalania

Ferrari LaFerrari | McLaren P1 | Porsche 918 | Walka tytanów

do domu. Bateria waży138 kg i pozwala rozpędzić się do setki w czasie poniżej ośmiu sekund. Jednak o wiele ciekawiej jest kiedy całą swoją moc oddają obydwa silniki w tym samym czasie.Dopiero wtedy z rury wydechowej zabudowanej na pokrywie silnika wydobywa się to, czego w aucie elektrycznym brakuje

Obama tnie spalanie

/galon, czyli auta mają spalać nie więcej niż 6,7 l/100 km. Proekologicznie nastawiona Kalifornia wraz z 13 innymi stanami chce przyspieszyć wprowadzenie bardziej restrykcyjnej normy o 4 lata, tak by obowiązywała od roku 2016. Administracja George'a W. Busha, lobbowana przez producentów aut zawetowała

Salon Paryż 2012 | Volkswagen Golf VII

wersja ma spalać tylko 3,8 litra na 100 km. Nowy Golf będzie o 5,6 cm dłuższy od poprzednika (4,26 metra). Bagażnik pomieści 380 litrów (plus 30 litrów).ZOBACZ TAKŻEIle kosztuje najlepsze niemieckie auto kompaktowe? Tych samochodów nie kupują nawet NiemcyVolkswagen szykuje konkurenta dla BMW X6

Opel Meriva FL 1.6 CDTI | Test | Miła niespodzianka

KM mocy i 320 Nm momentu obrotowego (przy 2000 obr./min.) zapewniają autu dobre osiągi (najlepsze w gamie modelowej). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h może nie szokuje (9,9 s), ale w zupełności wystarczy. W tym przypadku docenimy wysoką elastyczność motoru. Przyspieszenie od 80 do 120 km/h na piątym

Chevrolet Camaro Hot Wheels Edition | Test | Powrót do korzeni

materiały, nie tylko w Camaro, ale w ogóle w amerykańskich autach biorą się głównie z masowej produkcji tych samochodów i zastosowania się do odpowiednich norm dotyczących recyklingu. To auto zostało stworzone do tego żeby regularnie, chociaż raz czy dwa razy w miesiącu odjechać z dymem spod świateł Detale

Mercedes klasy V | Prezentacja modelu

tym polu. Takiego środka nikt nie powstydziłby się nawet w osobowym aucie klasy premium. Mamy do czynienia z Mercedesem, za którego trzeba niemało zapłacić, więc nie ma sensu rozpisywać się o użytych w środku materiałach. Za te pieniądze i w aucie o tej renomie po prostu muszą być wysokiej jakości. I

Skoda Fabia Combi | Pierwsza jazda | Nie tylko dla Kowalskiego?

zaskoczony. Fabia prowadzi się pewnie, a zawieszenie jest sztywno zestrojone. Na równych francuskich drogach jazda tym autem potrafiła być wręcz przyjemna. Problem pojawia się niestety wtedy, gdy drogi stają się dziurawe. Wtedy zawieszenie staje się głośne i mamy wrażenie jakbyśmy coś uszkodzili. Na

Nowe modele Audi A4, A5 i A6 Ultra

Skrzynia biegów 6-manualna 6-manualna 6-manualna (7-aut.) Śr. zużycie paliwa 3,9 l/100 km 4,2 l/100 km 4,5 (4,4) l/100 km

Audi Sportback Concept - narodziny A7?

-litrowa wysokoprężna jednostka V6 TDI Clean Diesel. Silnik ten już teraz spełnia normy spalania wymagane we wszystkich 50 amerykańskich stanach, jak również normę EU-6, która zacznie obowiązywać dopiero w 2014 roku. Oferuje 225 KM oraz 550 Nm momentu obrotowego. Moc przenoszona jest na obie osie za

Benzyniak palący jedynie 3,3 l/100 km

dostępny jest silnik Skyactive-G 2.0 o mocy 155 KMSkyactive-G to seria nowoczesnych silników benzynowych zapewniających niskie zużycie paliwa przy zachowaniu wysokiej mocy. Tak więc autem wyposażonym w te silniki można jeździć oszczędnie nie rezygnując z możliwości dynamicznej jazdy.Silnik Skyactive-G 1.3

Salon Frankfurt 2011 | Nowy Ford Focus ST

pedały oraz mocniej "wyrzeźbiona" tylna kanapa.Co pod maską? Miłośnicy turbodoładowanego 5-cylindrowca montowanego w poprzedniej odsłonie ST mogą zacząć cmokać z dezaprobatą. Ekologia, poziomy emisji CO2, normy spalania i takie tam wymusiły na Fordzie porzucenie cudownie dynamicznej jednostki

Peugeot 207 (2006 - 2012) - opinie Moto.pl

Lion (112 KM) 2011 - turbodiesel 1.6 HDI Blue Lion (92 KM) 2012 - premiera następcy (208) Najbardziej awaryjne auta według TÜV Awaryjność Raport awaryjności TÜV 2013 Kategoria wiekowa Lokata Liczba aut w zestawieniu 2-3 lata 108 132 4-5 lat

Opel Cascada 1.6 Turbo Cosmo | Test | "Polski" kabriolet

popularnej Astry, na której przecież bazuje. Nowa tożsamość ma na celu zwiększenie prestiżu nowego modelu, jego wyższe pozycjonowanie, a także zwiększenie samego zainteresowania nowym autem. Takie odcinanie się od "plebejskich" korzeni jest coraz powszechniejsze w motoryzacji. Volkswagen postąpił w

Pierwsza homologacja "chińczyka"

Grand Tiger marki ZXAUTO to pickup z podwójną kabiną oraz przestrzenią ładunkową. Ma napęd na cztery koła, z możliwością odłączenia przedniej osi. Pod maską pracuje hyndaiowski diesel 2,5 l, spełniający normę Euro IV. Auto spala w cyklu miejskim 11,5 l/100 km, w cyklu pozamiejskim 7,2 l/100 km, a

Volkswagen Transporter | To już 65 lat!

dynamicznym autem, w końcu 205 KM to naprawdę wysoka moc. Nie zapominajmy też o wersji VR6 (2,8 l 140 KM). Z Diesli największą popularnością cieszył R5 o pojemności 2,4 litra i mocy 78 KM. Najmocniejszy? 2.5 TDi i 151 KM. Główna fabryka Transportera T4 to oczywiście Hanower, ale w przypadku tej generacji mamy

Paryż 2010 | Mazda szykuje zmiany

. Obok odświeżonej "dwójki" na targach zadebiutuje Mazda 5 i "trójka" z nowym, oszczędnym silnikiem wysokoprężnym MZ-CD 1.6.W "piątce" jego moc wyniesie 115 KM. Jak zapowiada producent, spadnie za to spalanie i emisja spalin aż o 15 proc. W aucie pojawi się także nowa, lekka

Mercedes ML 63 AMG - test | Za kierownicą | Ogień i woda

niekoniecznie są wyznacznikiem dla aut tej klasy. Nigdy nie miałem problemu z zaakceptowaniem aut typu SUV. Od czasów pierwszej generacji BMW X5 przekonałem się, że są to całkiem pomysłowe środki transportu. Siedzisz wyżej, czujesz się w nich bezpieczniej, masz sporo miejsca, niezłą wielofunkcyjność wnętrza

Technika | Silnik Wankla | Zakręcony projekt

> Sprawdź ceny > źródło: Okazje.info Również w 1967 r. swoją przygodę z wanklem rozpoczął Citroen. Firma Comotor, należąca w całości do Citroena i współpracująca w ramach licencji z NSU pokazała zaczęła wówczas prace nad autem opatrzonym kryptonimem M35, bazującym na

Subaru Impreza WRX STI x 3 | Test | 20 lat ikony

test przeprowadziliśmy na nawierzchni, która chyba w najbardziej widoczny sposób pokazuje przewagę czteronapędowych aut nad samochodami FWD czy RWD. Impreza GC8 to lekka konstrukcja - seryjny egzemplarz waży jedynie 1200 kg (wersje RA - Race Altred były specjalnej dodatkowo odelżane). Przy stosunkowo

Nieuczciwe triki producentów?

litrów). Spośród 22 przebadanych aut tylko trzy pozytywnie zdały test. Niewiele lepiej sprawy wyglądają z mocą silnika. Producenci w tym przypadku są bardzo konkretni, "moc silnika" rzeczywiście jest mocą silnika, a nie na kołach. Wydaje się logiczne, przecież moc na kołach nic by nam nie

VW Touareg FL | Pierwsza jazda | Powściągliwe zmiany

auta nawiązuje do tego, co znamy z najnowszych modeli marki i trzeba powiedzieć, że wyszło mu to na dobre. Uzupełniono go czterema nowymi kolorami lakierów ( Reef Blue Metallic , Sand Gold Metallic , Black Oak Brown Metallic i Moonlight Blue Pearl Effect ) oraz także czterema nowymi wzorami kół w

Lotusy zielenieją na wiosnę

-konna wersja modelu Elise, "S" spala teraz według norm europejskich średnio 7,6 l/100 km, wypuszczając przy tym do atmosfery 179 g C02/km. Przed zmianami ten sam Lotus z taką samą mocą potrzebował 8,3 l/100 km. Oczywiście takich wartości nie osiągniemy wykorzystując przy każdej nadarzającej

Audi A7 FL 3.0 V6 TDI | Pierwsza jazda | Mocarz pod krawatem

poprawek "dla oka". Gdy wsiądziemy za kierownicę i rozpoczniemy jazdę czeka nas więcej atrakcji. Zacznijmy od tego, co najważniejsze - silników. Zostały one zmodyfikowane, mają niższą emisję dwutlenku węgla i spełniają wymagania normy Euro 6, która niebawem wejdzie w życie. Nie trzeba nikogo

TOP 10 | Najlepsze silniki

awaryjnością, ale nie daje tego, czego można się spodziewać po Alfie, czyli uczucia obcowania z autem sportowym. 2.4 JTDm to silnik dający wiele frajdy z jazdy - dynamiczny i jednocześnie dość oszczędny, a przy tym charakteryzujący się niską awaryjnością i łatwym dostępem do części. Trzeba jednak pamiętać, że

Peugeot 508 2.0 HDI | Za kierownicą

poziom, a 508 nie jest wyjątkiem.Zastrzeżenie do wnętrza można mieć tylko jedno - "guzikologia" zarezerwowana była do tej pory dla aut japońskich. Peugeot tym razem poszedł tym tropem. Na konsoli centralnej, na desce rozdzielczej i na samej kierownicy jest niezliczona liczba przycisków. Czy

Peugeot 508 2.0 HDI - test | Za kierownicą

nie jest wyjątkiem.Zastrzeżenie do wnętrza można mieć tylko jedno - "guzikologia" zarezerwowana była do tej pory dla aut japońskich. Peugeot tym razem poszedł tym tropem. Na konsoli centralnej, na desce rozdzielczej i na samej kierownicy jest niezliczona liczba przycisków. Czy każdy

Mercedes Vito/Viano 2.2 CDI Blue Efficiency - test | Za kierownicą

Dodajmy, że każdy z pomiarów został wykonany na dystansie 50 km, przy włączonej klimatyzacji. Dodajmy też, że bardzo podobało nam się działanie funkcji start-stop. Silnik może pozostawać wyłączony nawet przez 20 min, w tym czasie bez przeszkód gra radio. Nie ma porównania z wieloma autami innych marek

Paryż 2010 | Boski kompakt Citroena

, to nowy C4 powstanie na tej samej płycie podłogowej, co DS4.Kompaktowa "bogini" (fr.: deesse) mierzy 4,27 m długości, 1,81 m szerokości i aż 1,53 m wysokości. Rozmiary są dość typowe dla tej klasy aut, gdyby nie ostatni rozmiar. DS4 jest aż o 7 cm wyższy od obecnej generacji C4, a to

Fiat Ducato - test | Za kierownicą

bezpośredniego Multijet drugiej generacji i wszystkie zgodne z normą Euro5.Stawkę otwiera 2-litrowy silnik o mocy 115 KM (do tej pory 2,2 100 KM) i 280 Nm. Zdaniem przedstawicieli Fiata to najbardziej oszczędna jednostka w segmencie. Klienci, którym mniej zależy na rekordowo niskim spalaniu, a bardziej na

Mazda CX-5 - test | Pierwsza jazda | Przełomowy model

do jego siły i prędkości. Mniej wprawne oko, czyli także moje, dostrzeże po prostu całkiem sporego, jak na klasę kompaktów SUV-a o właściwych proporcjach i sympatycznym wyglądzie. Polskim klientom samochód także przypadł już do gustu. Z tysiąca aut przewidzianych na ten rok sprzedano już 400.Trendom

BMW 335i xDrive - test | Za kierownicą

Rodzina aut klasy średniej w BMW jest dość jednolita. Wystarczy jednak przyjrzeć się nieco dokładniej, by zauważyć istniejące między nimi różnice. Sedan i kombi to auta rodzinne. Nie są może mistrzami pakowności, ani nie zaskakują rekordową ilością schowków, ale w pełni nadają się na pierwsze auto

Jak zimą zadbać o Diesla | Poradnik

zakupu, bo ta zawsze była wyższa od auta z silnikiem benzynowym. Gdy na stacji litr ropy był o połowę tańszy od benzyny, różnica w cenie auta szybko się zwracała. Tym bardziej, że gdy Edward Gierek wprowadzał kartki na benzynę, o oleju napędowym nie pomyślał. Przez ostatnie trzydzieści lat konstruktorzy

Top 10 | Samochody na ferie

-208 mm, terenowe opony założone na duże koła oraz utylitarne, plastikowe dodatki nadwozia (czarne błotniki i dach nadają aut niszowego charakteru).Silniki? Benzynowiec V6 produkuje 250 KM, a wysokoprężne V6 - 163 lub 180 KM. W czasach terroru jak najniższego spalania i najlepiej zerowej emisji

Nowa Carrera

osiągi, liczy się niskie spalanie i jak najniższa emisja spalin. Wprowadzenie bezpośredniego wtrysku powoduje, że paliwo jest spalane dużo efektywniej a przez to także czyściej. Emisja dwutlenku węgla spełnia normy Euro 5, które zostaną wprowadzone we wrześniu przyszłego roku. Co bardziej istotne

Nowy Nissan Qashqai | Prezentacja modelu

się współczynnikiem oporu aerodynamicznego Cx=0,32. Qashqai drugiej generacji to nowy model pod każdym względem, a nie tylko unowocześniona wersja dotychczasowego modelu. Nowy crossover jest pierwszym autem zbudowanym na nowej platformie CMF (Common Module Family) sojuszu Renault-Nissan. Samochód

Skoda Fabia Greenline - test | Pierwsza jazda

się Fabią GreenLine?Do gustu przypadły nam długie biegi, dzięki którym samochód z przyjemną lekkością sunie po autostradzie. Zresztą coraz więcej nowych aut ma bardzo wysoki nadbieg. Do Fabii zniechęcić może jednak nieprzyjemnie brzmiący i mało dynamiczny diesel. Na szczęście Škoda ma też coś dla

Ekorewolucja? Tu i teraz

koncepcja polegająca na tym, że do baku wlewamy benzynę, która jest spalana w silniku, dając autu moc, nie zmieniła się przez ten cały okres. Na szczęście zmiana jest blisko i mamy to niewątpliwe szczęście, wręcz zaszczyt, że takie zmiany dzieją się na naszych oczach. Benzyna odchodzi do lamusa, nadchodzą

BMW 330d - test | Powrót syna marnotrawnego

podczas oczekiwania np. na czerwonym świetle (w opcji z ręczną skrzynią), sugeruje optymalny wybór biegu i, w razie potrzeby, ogranicza dopływ świeżego powietrza do chłodnicy. W rezultacie auta spalają mniej paliwa i spełniają ekologiczną normę Euro 5.Nowością wprowadzoną przy okazji liftingu, ale na

Alpina D3 Bi-turbo - zielony tuning

l/100km), w mieście podczas normalnej jazdy ma wynosić 6,7, a w trasie 4,6 l/100km. Emisja CO2 to 143 g/km (330d: 160 g/km). W niektórych krajach, jak np. we Francji oznacza to możliwość otrzymania podatkowej ulgi ekologicznej przy jego rejestracji (przysługuje autom o emisji poniżej 160 g CO2/km

Audi TT/TTS - test | Pierwsza jazda

? Dzięki zmianom silnik spełnia normy Euro 5. Czyli wilk syty i owca cała.Audi TT - wersja RS. Pięć cylindrów, mnóstwo mocy i emocje gwarantowaneA co z niedocenianym TTS? Kiedyś auta, które mogły pochwalić się dobrymi osiągami, kosztowały krocie. Blisko trzystukonne Audi jest w stanie je zagwarantować za

Mini Cooper Works vs. Alfa Romeo Mito - test porównawczy

wyprzedzali nas zlewa i z prawa, udało się zmniejszyć te wyniki do ok. 9 l/100 km. Niestety, jeszcze bardziej niż spalanie malała wówczas przyjemność z jazdy...Z wysoką ceną obu aut łatwo się pogodzić, bo mają coś, czego nie mają inni. Mini hipnotyzuje osiągami i znakomitym prowadzeniem. Na prawdę ciężko się

Władcy miasta

wyprzedzali nas zlewa i z prawa, udało się zmniejszyć te wyniki do ok. 9 l/100 km. Niestety, jeszcze bardziej niż spalanie malała wówczas przyjemność z jazdy...Z wysoką ceną obu aut łatwo się pogodzić, bo mają coś, czego nie mają inni. Mini hipnotyzuje osiągami i znakomitym prowadzeniem. Na prawdę ciężko się

Koenigsegg - najszybszy towar eksportowy Szwecji

się litera X (rzymska dziesiątka). Auto produkowane było od 2006 roku. Koenigsegg chciał z CCX wejść na rynek amerykański. Poprzednie modele nie spełniały obowiązujących tam norm bezpieczeństwa i emisji spalin. Poczyniono znaczne zmiany w konstrukcji nadwozia, zarówno pod względem sztywności, jak i

Suzuki Swift Sport - test | Pierwsza jazda

Pierwsze wcielenie Suzuki Swift Sport w latach 2005-2011 znalazło w Europie 23 tys. nabywców.Wyjaśnijmy od razu - wiele obiecujący przydomek "Sport" w nazwie Swifta nie pozwala mu konkurować z autami pokroju Renault Clio Sport, Opla Corsy OPC czy Skody Fabii RS. 136 koni kontra 1040

Co oferuje rynek crossoverów w segmencie C?

sportowym zacięciu polecamy układ Torque Vectoring czyniący z tego modelu jeden z najlepiej prowadzących się aut w klasie. Polecamy: Przede wszystkim zalecamy polowanie na promocje. Po drugie trzeba mieć na względzie, że benzynowy silnik 1.6 EcoBoost potrafi zażądać za oferowaną moc sporych dawek paliwa

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 16 tys. km

podróży. Tempomat, który w Polsce właściwie nie ma zastosowania, na gęstej sieci autostrad staje się prawdziwym przyjacielem. I jak każdy przyjaciel, także ten ma kilka wkurzających cech. W większości aut prędkość można ustawić wybierając konkretną wartość, tu niestety muszę ustalać ją na oko

Frankfurt 2009 | Nowe silniki w Audi

Nowe silniki w AudiAudi pokaże we Frankfurcie dwa samochody w dwóch nowych wersjach silnikowychAudi pokaże dwa auta w dwóch nowych wersjach silnikowych. Pierwszy model to A3 z 1,2 turbo z VW Polo, drugi - A4 z ekologicznym trzylitrowym silnikiem dieslaNiemiecki koncern pokaże we Frankfurcie dwa

Samochody z innej bajki | Morgan

osoby i choć rocznie muszą one wyprodukować około 500 aut, jakoś specjalnie się nie spieszą. Od zamówienia samochodu tej marki do momentu, gdy będzie można nim zaparkować w garażu, średnio mija rok. Długo? Zdarzały się 10-letnie okresy oczekiwania, wiec nie ma na co narzekać. Modele Morgana wykonywane

Das auto emoción

historii Seat klasy średniej to raczej dobrze skrojony garnitur, a nie rozciągnięty sweter. Grunt, że nie jest ciasno. Cieszy dbałość o detale. Zamykane drzwi wydają odgłos, po którym wiesz, że obcujesz z porządnym niemieckim autem. Każdy przycisk i każda dźwigienka "klika" i stawia przyjemny

Chevrolet Orlando - test | Pierwsza jazda

drzwiach na mapę i butelki. Styliści zadbali także o odpowiedni klimat we wnętrzu. Miły nastrój tworzą podświetlane klamki oraz listwa pod środkową częścią deski rozdzielczej rodem z aut klasy wyższej. Pod maską do wyboru jest jeden benzynowy i dwa wysokoprężne silniki. Wszystkie ustawione są poprzecznie

Mercedes klasy S | Historia najlepszego auta na świecie

produkowanym seryjnie samochodem z turbodieslem. Mercedes potrzebował tego modelu żeby obniżyć w USA tzw. spalanie flotowe, były to nowe normy dla firm, wprowadzone przez prezydenta Jimmy Cartera. W116 śmiało był w swoich czasach nazywany, szczególnie przez fachową prasę motoryzacyjną najlepszym samochodem na

Inteligentny start-stop Mazdy

początku ponownego uruchamiania silnika. Po zatrzymaniu auta silnik nie gaśnie, póki jeden z tłoków nie wyląduje w górnej pozycji, a objętość powietrza w cylindrach nie zostanie wyrównana. Skraca to ponowny rozruch do 0,35 s, czyli dwukrotnie mniej niż w przypadku konwencjonalnych systemów. Układ można

Pięć razy "eko"

zapragnęli przesiąść się do ekoaut. Takich, co to mniej spalają i mniej trują. I dobrze. Ponieważ nieobca jest nam obywatelska postawa, zrobiliśmy to samo. Wzięliśmy pięć aut mieniących się ekologicznymi i pojechaliśmy nimi do Gołdapi - najczystszego miejsca w Polsce. Ponad 300 kilometrów w jedną stronę

Samochody będą droższe | Nowe przepisy UE

przedmiotami w bagażniku, a także montażu systemu przypominającego sygnałem wizualnym i dźwiękowym o konieczności zapięcia pasów bezpieczeństwa. Te wymogi nie powinny budzić wątpliwości, nawet jeśli z ich powodu auta będą trochę droższe, ponadto i tak ma je już większość aut. Ewidentnie służą poprawie

Audi Q7 4.2 TDI - test

autem. Jeśli ktoś wjedzie na mój pas, wówczas tempomat przyhamuje auto i będzie utrzymywał stałą, bezpieczną odległość. Kiedy pas znowu będzie wolny, Q7 wróci do wcześnie zadanej prędkości. Na początku mam pewne opory przed powierzaniem mojego życia mikroprocesorowi i cały czas trzymam prawą stopę nad

Mercedes S 250 CDI - test | Nauka o samym sobie

produkowany jest od 2005 roku. Cztery lata później otrzymał facelifting. Auto mimo swych lat prezentuje się zacnie. Nadal wytwarza aurę, która jest potrzebna luksusowej limuzynie. Model 250 CDI kompletnie niczym nie odróżnia się od reszty modeli. Szczególnie jeśli zafundujemy mu pakiet optyczny AMG

Dieslem przez Stany

budzić niepokój. Przypominają, że upał i odwodnienie mogą zabić szybciej niż skryte pod rozgrzanymi kamieniami skorpiony.Jeśli chcesz tu zabawić cały dzień, musisz mieć najmniej 5 litrów wody. Tyle, ile ropy nasze auto zużywa na setkę. Niskie spalanie nie wyklucza sportowych wręcz doznań. Jeśli trzeba

Mitsubishi Lancer inaczej

Firma spod znaku trzech diamentów tworzy swego rodzaju niszę wśród producentów aut. Jej oferta obejmuje tylko wybrane segmenty. Część modeli obrosła legendą - jak rajdowo-cywilne Evo czy terenowo- wycieczkowe Pajero. Część - jak Outlander - jest naprawdę udana, inne próbują szczęścia na rynku z

Renault Scenic 1.4 tCe - test | Za kierownicą

TSI (140 KM) w wersji Highline - 101 640 zł, Toyota Verso 1.8 (147 KM) w wersji Sol - 84 400 zł, Mazda 5 Sport 2.0 (146 KM) - 99 900 zł, a Citroen C4 Picasso Exclusive z motorem turbo 1.6 o mocy 152 koni to wydatek 103 600 zł. Każde z tych aut na swój sposób przyciąga amatorów dalekich, rodzinnych

Citroen C4 - test | Pierwsza jazda

    nieustalona CENY NOWEGO CITROËNA C4 Wersje benzynowe: 1.4 VTi 95 Attraction 57 300 zł1.4 VTi 95 Seduction 61 800 zł1.6 VTi 120 Attraction 61 000 zł 1.6 VTi 120 Seduction 65 500 zł1.6 VTi 120 Exclusive 72 500 zł1.6 VTi 120 aut Seduction 70 500 zł1.6 HTP 155 KM     

Nissan Juke 1.6 DIG-T - test | Pierwsza jazda

dachu. Juke mógłby być dzieckiem Smoka Wawelskiego albo... BMW X6 i Acury ZDX. Pod tym względem to klasa sama dla siebie. Po doświadczenia z Qashqaiem Japończycy uznali najwyraźniej, że łatwiej eksplorować nieznane, niż próbować wyróżnić się w tłumie małych aut czy kompaktów.Juke wyrasta gabarytami

Hybrydowa gejsza - Lexus LS 600h L

scharakteryzować go jednym słowem, powiedziałbym: dopieszczony. Od lat powtarzana opinia, że skóra w japońskich autach sprawia wrażenie syntetycznej, tu nie znajduje potwierdzenia. Skóra jest skórzana, drewno - drewniane (i odporne na zadrapania), a i metal jak najbardziej metalowy. Plastiku niewiele, szczeliny

BMW 123d Coupe - test | Pierwsza jazda

BMW.Jako pierwszy z aut serii 1, do produkcji trafił pięciodrzwiowy hatchback, następnie w 2007 roku wprowadzono wersję trzydrzwiową. Pod koniec tego samego roku zaprezentowano wersje coupe oraz cabrio. Wprowadzono też nowy dwulitrowy silnik diesla. Jest to obecnie najmocniejszy diesel o tej pojemności na

Świat bez VAT

tego - jak udało się nam ustalić - sam resort dojrzewa do decyzji o całkowitym zniesieniu akcyzy na nowe i używane auta. Zastąpiłby ją nowy, korzystniejszy podatek ekologiczny. - Jeżeli takie zmiany faktycznie nastąpią, realne ceny nowych aut będą niższe. To zachęci klientów do zakupów - ocenia

Tata Nano

luksusowe pojęcie auta popularnego musi być rozpatrywane w kategoriach geo-ekonomicznych, zaś strategia marketingowa dopasowana winna być do sytuacji na rynku lokalnym. Pierwszym autem dla Kowalskiego był w Indiach Hindustan Ambassador, będący licencyjną wersją Morrisa Oxford. Produkowany w Indiach od 1957

Samochody z innej bajki | Alpina

taki zaprzęg wystarczył, by zdobyć tytuł najmocniejszego silnika wysokoprężnego zamontowanego w aucie osobowym. I jeszcze o nazwach - kiedyś cyfra przy literze B odpowiadała liczbie cylindrów (stąd seria 7 E32 nazwana B12, gdy miała silnik 5,0 V12 o mocy 350 KM), ale nie musiała (model B9

SCR - nowa era czystych diesli

mocy 173 koni trafi pod maskę odświeżonego crossovera CX-7. Dzięki technologii SCR auto spełnia normę Euro 5. Podobnie jak w Audi i Mercedesie, średnie spalanie roztworu mocznika na 100 km wynosi około 0,1 litra, dlatego zastosowanie AdBlue nie będzie uciążliwe dla użytkownika samochodu. Wystarczy

Dwa tysiące sto pięćdziesiąt siedem - Saab 9-3

to hit w Szwecji. Na tamtejszym rynku ponad 90 proc. nowych aut tej marki przystosowane jest do spalania ekologicznego paliwa. Włodarze firmy chcą nawet z rodzimej oferty wycofać diesle i benzynówki, bo po prostu nikt ich nie kupuje. U nas jest trochę inaczej. Największym wzięciem będzie się pewnie

Mazda 3 FL - test | Pierwsza jazda

wdrożeniem auta do produkcji zawsze chciałoby się coś jeszcze poprawić, zmienić, narysować inaczej. Facelifting jest do tego doskonałą okazją. Oglądając nowe wcielenie japońskiego kompaktu można odnieść jednak wrażenie, że z tej szansy nie skorzystano. Postawiono za to na efektywność.Nowa rzeźba przedniego

Abarth 500 - Ukąszenie skorpiona

Ledwo minęliśmy bramy zamkniętego obiektu w Ballocco, gdzie znajduje się tor testowy Fiata, a już natknęliśmy się na kilka zamaskowanych aut. O proszę, Stilo na podniesionym zawieszeniu! I już wiadomo, że Fiat planuje sprzedaż kompaktu z napędem na cztery koła. Obok zaparkowane trzy Ferrari

Ecobrandy - moda czy biznes?

technologie. A przynajmniej nie te, o których tak wiele się mówi. Próżno szukać więc dzisiaj w salonach aut elektrycznych (poza niewielkimi wyjątkami), a tym bardziej napędzanych wodorem. To nadal kwestia przyszłości. Jedyne na co dzisiaj stać motoryzacyjny świat to hybrydy, czyli silnik spalinowy wspierany

Fabryczni tunerzy | SRT

Wszystko zaczęło się od Dodge'a Vipera. Pod koniec lat 80. grupa 89 osób dostała od Chryslera (właściciel Dodge'a) zadanie zbudowania supersamochodu. Owi wybrańcy przeszli do historii jako Drużyna Vipera i jak się okazało, wykonali kawał dobrej roboty. Stworzyli rasowe, groźne auto z silnikiem V10

Suzuki Grand Vitara 1.9 DDIS - test | Im gorzej, tym lepiej

). I podobnie jak wiele mniejszych SUV-ów jest w zasadzie autem przednionapędowym z dołączanym tyłem.Inaczej Vitara. Tu na tył trafia do 53 procent momentu. O tym, że jej 19-centymetrowy prześwit, sztywne nadwozie z kratownicowymi wzmocnieniami, no i reduktor o przełożeniu 1,97 pozwalają na dużo

Honda Accord Tourer - Co autor miał na myśli?

aucie, albo tak wysoko, że niemalże można wystawić głowę przez szyberdach. Dla każdego coś miłego.Agresywne nadwozie, trójramienna kierownica i nisko ustawiony fotel to jednak za mało, by być sportową limuzyną, choć układ kierowniczy i skrzynia biegów mają w tej kwestii potencjał. Przy kręceniu

Re: 195 kmph

no nie no... nie tak spokojna, że 120 na tempomacie tylko 120 wyszła średnia. normalnie jak jeżdżę po mieście, to pali to 12-13 - czyli jak dla mnie norma. to jest 2,4 turbo benzyna a nie diesel... wcześniej miałem auto z 213KM z 3L bez turbo to przy takiej normalnej, codziennej jeździe spalał 14

Re: O/T formy dyskusji

norm... skoro po UE jezdzi > miliony aut trucicieli po co blokowac rynek nowych aut... 10x ekologiczniejsz > ych od tych diesli sprzed lat np. 10-15... Nikt nie broni kupować właścicielowi 15 letniego diesla nowego samochodu spełniającego normy. > Zwlaszcza, ze normy sa spelniane

Re: Bo medrca szkielko i oko...

wlasnie ostatnio czytalem na temat tego auta tylko nie wiem jakie ma normy spalania i czy koszty utrzymania sa wysokie

Re: O/T formy dyskusji

rozbic... Skoro i tak w rzeczywistosci nie spelniaja limitow spalania to po co na tym opierac normy dla producentow... Moze jednak lepiej opierac sie na badaniu spalin i kazde auto sprzedawane musi spelniac pewne normy spalin (niezaleznie czy nowe czy uzywane...) i trzeba robic w wszystko by normy te na

Re: zeby 16 letnie auto swpelnialo normy spalania

no i co z tego?? bo ku.. nie rozumiem?? mam prawo jeździć takim samochodem jakim mi się podoba. ktoś go kiedyś kupił, teraz kupiłem go jak i nawet jak pali 100 l/ 100 km to mam święte prawo nim sobie jeździć tak długo jak długo się nie rozwali. Należy mi się to jak psu buda.

Re: Pod LPG Megane 3 czy bravo 2

Meganką nigdy nie jeździłem więc milczę na jej temat, jeśli chodzi o zaś o Bravę - żona jeździ takim autem, (ten sam silnik, tylko rocznik '08), więc i ja się siłą rzeczy czasem przejechać muszę. Auto kupione 3 lata temu. Od razu poszedł gaz, bo benzyna była za droga - a żona dużo jeździ. Też dużo

Re: O/T formy dyskusji

jezdzi miliony aut trucicieli po co blokowac rynek nowych aut... 10x ekologiczniejszych od tych diesli sprzed lat np. 10-15... Zwlaszcza, ze normy sa spelniane sztucznie (turbopierdziulka przy braku korzystania z mocy spala mniej niz wiekszy silnik, ale juz przy zwyklej jezdzie niekoniecznie

Re: w124 to dzisiaj już niebardzo

aucie zamiast tego mercedesa mimo 200kg mniej. W zakresie ekologii mogę wjechać do strefy z zieloną plakietką a merc ma normę euro 1. Znam kilka osób długo użytkujących w124 i potem żałowały po przesiadce na inny model mercedesa. I co ciekawe już nie chciały wróćić do w124 mimo potencjalnie takiej

Re: Czarna_strona_Diesla__Kierowcy_nabici_w_podat

Niestety tobie sie pomieszalo. Filtr DPF nie sluzy do filtrowania NOx i SOx, tylko czastek stalych. To po pierwsze. Samochody benzynowe z bezposrednim wtryskiem paliwa maja jeszcze problemy z niehomogennym spalaniem (czesciowo to jest zamierzone) i emituja czastki stale. Przekonac moze sie o tym

Re: O/T formy dyskusji

"tylko" spalają więcej niż podaje producent. > Moze je dnak lepiej opierac sie na badaniu spalin i kazde auto sprzedawane musi spelnia > c pewne normy spalin (niezaleznie czy nowe czy uzywane...) i trzeba robic w wsz > ystko by normy te na stacjach diagnostycznych byly przestrzegane

Re: O/T formy dyskusji

aut uzywanych (choc z drugiej strony dla czystosci powietrza moze miec to dobry skutek...) Generalnie i tak jak bys nie chcial centralnie sterowac zawsze ktos na tym zyskuje i ktos traci... > Nie wiem czy nie spełniają limitów zawartych w normach. Czy "tylko" spalają wię > cej niż

hutchence & samspade

hutchence napisał: > CO2. samspade napisał: > Normy euro. Ale przeciez przy realnym spalaniu ani CO2 nie bedzie mniej ani normy nie beda spelnione. Te normy i nieskie CO2 beda spelnione tylko w czasie testow w laboratorium gdy ten silnik faktycznie bedzie super eokonomiczny. Na dordze

PSL fajny jest

wlasnie ostatnio czytalem na temat tego auta tylko nie wiem jakie ma normy spalania i czy koszty utrzymania sa wysokie ------------------------- no ze dwie świnie miesięcznie idą na wachę ale pykapy zajebiste, gumiaki na pace też się zmieszczą jeep -- YCDSOYA

Re: Jakie auto za 40 tys. - Van, Kombi?

najmłodszą wolnossącą benzynę (2,0T reno ma turbinę ale to silnik bez bezpośredniego wtrysku więc tani i prosty w utrzymaniu) i wstawiaj gaz bo to obecnie najtańsza forma przemieszczania się prywatnym autem. To będzie pewnie twoja ostatnia szansa, żeby kupić takie auto, bo za kilka lat zostaną na rynku same

Hahahahaha !!!! :LOL:

"...Do centrum miasta nie będą więc mogły wjeżdżać samochody, które nie spełniają norm emisji spalin Euro IV..." Hahahahahahaha !!!!!!!!!!!!!!! Czyli 90% pojazdów obecnie jeżdżących po Krakowie. ALE - co z autami zasilanymi LPG i CNG? przecież produkty spalania tych gazów nie są aż tak

Re: Najlepsze małe silniki po downsizingu

Kilkanaście lat temu, kupujac pierwsze auto, ostrzegano mnie, żeby nie brać 16v, tylko sprawdzone 8v. Olałem znawców. Teraz tez jeżdżę turbobenzyną i jak na razie jeździ, fajnie jeździ i spalanie w normie. Nie wiem, Misiak, co sie ma okazać za kilka lat. Na razie to dupy dało VAG ze swoimi TSI

Prywata

gorszego. Silnik jako taki brzmi jak marzenie, na mocy nie odczuwam spadku, jak rowiez spalanie trzyma sie normy. Nie chce eksperymentowac z kolejnymi "ekspertyzami" w warsztatach i zakupem kolejnych czesci, bo pojde z torbami. Jakies pomysly, ukierunkowanie? Dziekuje.

Zawiodles mnie

potrafilo zapobiec kalifornijskiemu wsparciu dla hybryd, nie wspominajac. > Ja odnoszę wrażenie że POlitykom wręcz zależy na zanieczyszczaniu atmosfery - a > uto więcej spala to więcej podatku wpływa. Mało tego spalanie paliwa nie zależy > w 100% od auta - na to spory wpływ mają warunki ruchu i

Re: chris mama woła sprzątać zabawki - leć!

" cóż to takiego? Rzecz względna i czy priorytetowa? Jak dla mnie i nie tylko na przykład Ford Mondeo też daje "przyjemność z jazdy" oferuje lepsze wyposażenie i jest tańszy. Poza tym lubiłem tym autem pomykać z silnikiem 2,0 TDCi - fajnie sunie po autostradzie. Accord przekraczał 2 litry więc

Precz z głupimi zakazami

DMC 40, ton która spełnia kryteria normy Euro 4 ( a może już euro 6 - nie wiem czy weszła w życie ) Np. STAR 200 których po Zabrzu jeszcze jeździ trochę ma DMC poniżej 12 ton, a kopci jak diabli zwłaszcza na zimno i więcej oleju z silnika wycieka niż ten go spala. Może więc metodą jest sposób

Re: Najlepsze małe silniki po downsizingu

poohdell napisał(a): > Kilkanaście lat temu, kupujac pierwsze auto, ostrzegano mnie, żeby nie brać 16v > , tylko sprawdzone 8v. Olałem znawców. Teraz tez jeżdżę turbobenzyną i jak na r > azie jeździ, fajnie jeździ i spalanie w normie. Nie wiem, Misiak, co sie ma oka > zać za

Re: za duzo pali, czy to raczej norma?

soulshuntr napisał(a): > Citroen Berlingo II, silnik 1,6HDI 90KM. Trasa Krakow (Nowa Huta)-Nowy Sacz-Zak > opane. Z Huty do Brzeska autostrada z predkosciami 100-110km/h, reszta trasy w > granicach 70-100km/h. W aucie 2 osoby bez dodatkowego obciazenia. Praktycznie c > ala trasa

Re: Czy jednak cos ze fiutem nie tak?

działający, sprawdzony cztero-kamerowy system ułatwiający parkowanie co dla kobiet jest bezcenne.. Na monitorze wewnątrz auta widzisz swoje parkowanie tak jakbyś przed kompem siedział... Idealna zabawka... Spalanie tego konkretnego modelu (3,5 L benzyna + silnik elektryczny) to w mieście 7 L ale jak trzeba

Drobna uwaga

egzotyczny model w PL. Astra bdzie na pewnoe gorsza w zakresie materialow I wykonczenia a oba beda jedzic badzo mulowato w porownaniu do Twojego Saaba. Inna sprawa, ze spalanie w nim wysokie - to na pewno norma? Previa - 2.4l I tlko 132KM palila mi (automnat) w miescie ok 12l a to ciezkie auto I 15l gazu

Re: stacja LPG koło... - uwaga na LPG - ul.Główna

myślałem, że to po zatankowaniu i pojechałem dalej. Generalnie cały czas w aucie na postoju (np czerwone światło) śmierdziało gazem - nieprzepalony syf z wydechu - zaciągany do nawiewów - myślałem, że coś nie tak z autem - spalanie wzrosło o 2l czyli ok 20%. Po wypaleniu tego gówna z ulicy głównej

Old vs New - kolejna runda 2

nowinka drenująca kieszenie nabywców współczesnych aut. + O ile normy dotyczące spalin odmieniły napęd, o tyle testy zderzeniowe odcisnęły się na nadwoziu i wyposażeniu. To stąd wzięły się strefy kontrolowanego zgniotu, wzmocnienia dachu, drzwi i słupków bocznych, poduszki powietrzne (których liczba

Re: Nowy "motor" - rzeczywiste spalanie

To wina porąbanej normy służącej do wyznaczania zużycia paliwa. W czasach komuny (lata 80-te) spalanie aut podawano nie jak teraz szosa/miasto/średnie tylko szosa 90km/h // szosa 120km/h // miasto.

Silnik | Czy docierać nowy silnik?

Ciekawe, że często na forach pasjonaci TDI zawsze wiedzą wszystko lepiej. Zwłaszcza o francuskich autach - którymi nie jeżdżą. Ktoś tam wcześniej pisze, że w TDI dolewa co ileś tam, a wymienia co 15 tys. I że tak jest super. A ja mam kolejne francuskie auto (trzecie z kolei), nowe, w ogóle tej

Re: Koniec remontu! Bukowska od poniedziałku praw

autem może zacznij walczyć o wyższy podatek od spalin i wprowadzenie norm spalania takich jak w Berlinie. Chyba że bronisz bezmyślnych projektantów czy decydentów którzy bardziej lub mniej świadomie przyczynili się do jeszcze większych korków i co za tym idzie większej emisji spalin. Brawo, jakiś wujek

Re: Salon Chicago 2011 | Dodge Charger SRT8

wielki tlusty i paliwozerny! amerykance dalej kontynuuja swoj sen prosperity z lat 60tych! jakie to zenujace europa zaciska normy spalania emisjii co2 a takie najlepiej niby rozwiniete panstwo na swieice ma dalej na swoich drogach najwiekszy odsetek aut emitujacych co2! tak samo z ich normami co2

Re: o, widzę żałoba się skończyła - wracają temat

No wszystko to jest fajne ale ja mówię nie o normach spalania, ale o SMRODZIE wydobywającego się z takiego auta.

Re: Energooszczędność po polsku

OK, ile takich aut o pojemności > 2 litry jeździ? Co do norm pojemności - co proponujesz? Poza tym głównym czynnikiem wpływającym na spalanie jest kierowca.

Re: Mazda CX7 czy Suzuki Grand Vitara do 40 tys

vitarą jeździ mój brat fajne auto, bardzo dzielne w terenie na trasie - troszkę gorzej (nie pojedziesz za szybko - powyżej 130 rośnie hałas i spalanie) dość cięzko chodzi sprzęgło (nie podoba się to paniom) i lekko haczy wajcha biegów (ten typ tak ma) Koszty serwisu w normie, po 80 czy 90 tys - nic

Old vs New - kolejna runda 1

jakość wykonania aut wzrosła, psują się teraz częściej i żyją krócej niż te z lat 70. i 80., ery motoryzacyjnych matuzalemów. Np. Mercedes W123, czyli "beczka". Ostatni wyjechał z fabryki 28 lat temu. A mimo to wiele "beczek" wciąż toczy się po ulicach. Ich żywotność jest legendarna, zwłaszcza wersji 200

Re: renault scenic - wady

za nisko) i również wymagające przyzwyczajenia silne (elektryczne) wspomaganie kierownicy. Spalanie w normie (miasto średnio 9,3 l., trasa 7,3 l) - ale małe auto to nie jest. Jeśli chodzi o krótkiego scenica uważam, że silnik 1.6 110 KM jest wystarczający i co najważniejsze sprawdzony. Równie dobry 1

Re: Terenówka w mieście

flakns napisał(a): > Chyba się nie zrozumieliśmy, gdzie pisałem że moja wiedza jest na jakimś poziom > ie, przynajmniej średnim?? Nigdzie, czytajac co piszesz, doszlo do mnie, ze jest zadna - ale nie ma w tym nic zlego. Poki pamietam,m j eszcze jedna mysl - pamietaj, ze jazda autem 4x4

Re: Co za rzetelny test!!!

derwisz911 napisał: > O to mi wlasnie chodzi. Kazdym autem mozna jak sie chce spalic 15l Noo nie każdym derwisz nie każdym, bo moim Pajerem choćbym się usrał po pachy to 15 nie osiągnę, (może na wolnych obrotach:))) cieszę się jak spalanie oscyluje około 19-20 ale normą jest u niego 24l/100

Re: Nowy "motor" - rzeczywiste spalanie

coclo80 napisal: > To wina porąbanej normy służącej do wyznaczania zużycia paliwa. > W czasach komuny (lata 80-te) spalanie aut podawano nie jak teraz > szosa/miasto/średnie tylko szosa 90km/h // szosa 120km/h // miasto. i dlatego takie Audi 80 TD (silnik 1600) palilo 3.9 na 100 !

Re: Groźny smog znowu wisi nad miastem

Trochę to mało kulturalne. Przytaczasz jakieś bajeczki o współczesnych samochodach, choć statystyczne auto w Polsce ma ponad 15 lat i żadnych norm spalania nie spełnia. PM10 i PM2,5 to nie są same cząstki stałe, to dioksyny, to furany, to węglowodory aromatyczne, te trucizny w głównej mierze

Prog uczciwosci

, a wiec konsumenci kupuja auto palace w katalogu 4 litry, a w realu 6-7. Czemu tak jest? Przeciez nie zawsze tak bylo. 10 lat temu z reguly miescilem sie w waskich widelkach okolic spalania katalogowego. Dzis, podobno, jest to niewykonalne. Co zatem sie zmenilo? Polacy masowo zaczeli testowac auta

Re: Jakość paliw w 2011 roku

Nawet nie czytam tych bzdur na temat testów jakości paliwa na naszych stacjach. Testy testami a całą prawdę i tak powie moje auto. Czemu na naszym dobrym zgodnym z normą paliwem auto pali 30% więcej niż na paliwie lanym u naszych zachodnich sąsiadów. Dotyczy to i diesla i benzyny. Nie ma się co

Re: Powinien być zakaz wjazdu do miast burakowozó

jedynie jako jeden z przykladow, jako glowny uznalem ograniczenie widocznosci. Funkcjonalnosc to latwe wyprzedzanie i omijanie zatorow, przyjemnosc z jazdy, w porownaiu z ktora jazda autem jest gehenna, latwosc parkowania, zajmowanie malej ilosci miejsca, male spalanie przy szybkiej jezdzie (to chyba

Re: Renault Grand Kangoo

Renault indzie za trendami, mają już Grand Espace, Grand Scenic a teraz Kangoo dołączył do rodziny Grand. Osobiście używam takiego auta i mogę je wszystkim polecić, przestrzenie wewnątrz multum, komfort jazdy wprost rewelacyjny no i spalanie w normie. Ostatnio miałem okazję parkować swoim ESPACEM

Re: Sensacyjny pościg na S8 za przemytnikami papi

;podatek drogowy zawarty w cenie paliwa" - mało kto wie, że w cenie paliwa połowa to podatki. Licząc że średnio obywatel wydaje około 200 pln miesięcznie na paliwo (jak mało jeździ) to około 100 pln to podatki x ilość aut... powinniśmy już mieć przynajmniej autostrady... że nie wspomnę pojazdach typu bus

Re: Koszty utrzymania samchodu

kupnem AC, bo nie ma norm na OWU, coś pewnego, z autem zastępczym na czas naprawy, ochroną zniżek i dodatkowym ubezpieczeniem na szybę oraz stałą wartością w ciągu trwania ubezpieczenia, to ok. 3kPLN rocznie, ale to przy zniżkach 60%), - drugi komplet felg(?) - wygodne, ale niekonieczne, - myjnia i inne

Re: Mocniejszy VW Golf VII GTI

aut po chiptuningu czesto zauwazaja zmniejszone wzgledem pierwotnego. Ile mocy, to tyle ile Ci potrzeba? Zawsze lepiej miec wiecej... Nikomu nie odmawia sie chiptuningu, jezeli maja silnik 'w dolnych granicach normy'. Bo i po co? Nikt nie ukrywa faktu, ze dwa takie same modele pojazdow z tym samym

Re: Renault Grand Kangoo

Renault indzie za trendami, mają już Grand Espace, Grand Scenic a teraz Kangoo dołączył do rodziny Grand. Osobiście używam takiego auta i mogę je wszystkim polecić, przestrzenie wewnątrz multum, komfort jazdy wprost rewelacyjny no i spalanie w normie. Ostatnio miałem okazję parkować swoim ESPACEM

Re: Dla mnie piiiii piiii bomba- zwałszcza:

przez przemysł. W Legnicy w szkole przy drodze stężenie ołowiu we krwi dzieci przekroczyło kilkadziesiąt razy normy i szkolę zamknięto. Ołów jako pierwiastek ciężki kumuluje się w organizmie i będzie cię truł nawet jak przestaniesz jeździć autem. Ludzie są głupi, ze tak dali się zmanipulować lobby

Re: Nie byłoby takiej awantury....

> bloachosmrodem, miałes na mysli pojazdy MPK :))))) Wbrew pozorom pojazdy MPK spełniają normy EURO2, 3, 4 które to narzucają odpowiednie standardy odnośnie spalania. > moje auto nie smrodzi. ytrew i w tym miejscu cię zaskoczę. Twoje autko smrodzi i to niesamowicie w porównaniu do pojazdów

MF: posiadacze aut, od których zapłacono akcyzę...

jak zwykle w polsce kochamy swoje pora....ne patenty.chcecie ograniczyc import aut starych? rozwiazanie proste jak drut przy rejestracji auta po raz pierwszy nabywca placi podatek ekologiczny wzaleznosci od emisji norm spalania jakie spelnia np euro I 4000 pln II 2000 II 3000 ITD.DLACZEGO PRAWO

I love YOYO!!!!!

i GEssleina. W aucie zapytalam meza oficjalnie, czy by sie zgodzil, jesli zabralabym dwa wozki (wtedy Gesslein i yoyo). Nie rozumial mojego problemu, ale zgodzil sie. I tym sposobem zamiast jednego XT, pojechaly dwa: GEsslein i Yoyo. Samego gessleina nie chcialam, bo wydawal mi sie malo praktyczny

Re: automatyczna skrzynia biegów a żarłoczność si

Pojemność - 3175 cm3 Moc - 211 KM przy 6200 obr./min 0-100 km/h - 7,5 (aut. 8) s Prędkość maksymalna - 248 (aut. 246) km/h Średnie zużycie paliwa - 10,1 (aut. 10,7) l/100 km nie jest tak zle. Oczywiscie spalanie rzeczywiste bedzie wieksze od podanego przez peoducenta (choc mi wychodzi zazwyczaj

Re: Jakość paliw w 2011 roku

czyli spalania (miles per gallon) nie kłamie. po zatankowaniu kiepskiego paliwa od razu wzrasta średnie spalanie a przecież trasa (autostrada) wciąż jest ta sama. potwierdziłem ten test wielokrotnie w różnych autach (dobre marki, góra 5-letnie - żeby nie było, że testuję na trupach z poniemieckiego

Paliwo - stacja TESCO, Auchan

Tankuje ktoś w TESCO lub Auchan? Jak ze spalaniem? Słyszałem że auta na tych paliwach spalają więcej z uwagi na jakość tych paliw, ale nie chce mi się za bardzo w to wierzyć. W końcu chyba te paliwa muszą spełniać jakieś normy. Tankujecie? Jakie są Wasze opinie na ten temat? Pozdrawiam.

Re: Ten od zbluzgania...

Kobiety:) Może się nie ślinisz ale jesteś biedna. Zanim więc wydasz majątek swojego życia wypadałoby się przedtem zorientować co się kupuje. Nie kupuje się samochodów w komisie lub od handlarzy bo to oszuści. Co oczywiście jest problemem bo 90% aut jest w ich rękach. Ale lepiej szukać dłużej niż

Re: Koniec Volkswagena Golfa

Czy ktos wie ile orientacyjnie kosztuje w PL przelozenie kierownicy na lewa strone i czy ewentualnie bylyby problemy z zarejestrowaniem tego auta ze wzgledow na normy spalania? W RPA moga miec stare standardy. Dzieki z ewentualne info. Pozdro

Re: Mercedes 190 dla studenta

,że mieści się w 14l gazu w mieście ale jak mnie przewiózł to auto co chwila gasło w korku..Trwałość benzynowców om102 to mit, stosowanie lpg do wtrysku k-jetronik to kolejna bzdura, problemy w takim mercedesie z lpg to norma a diesel..klekoce w nieskończoność.. -- Główny przedstawiciel Volvo na

Re: o, widzę żałoba się skończyła - wracają temat

jbl25 napisał: > Dokładnie. A potem jedziesz na trasie za takim gazownikiem, i jak on zaczyna > wyprzedzać to Ty musisz zamknąć obieg powietrza w aucie bo inaczej Cie zagazuje > . poszukaj troche w necie informacji o normach spalania. Akurat syf wydostający się z rury zagazowanego

Re: Pożegnanie Forda Crown Victorii

Mialem 6 lat temu Mercurego Grand Marquis, ogolnie auto trwale, ale irytowaly drobne awarie - a to 1 cylinder nie dzialal, a to wskaznik paliwa sie zatrzymal na maksymalnym poziomie i tak zostal, czasem jakies problemy z alternatorem itp. Auto palilo w normie ( jak na V8 ) czyli 12-15 l, ale jak

Re: komunikacją miejską?

jest dramatyczna (czyli norma, tak to już jest na wsiach) więc mamy 2: starego, ale jarego, busa, wyłącznie do pracy, czy coś przewieźć, i rodzinny- mały i ekonomiczny (w trasie spalanie 4,7 l/100 km :-D uwielbiam go za to, w mieście troszkę więcej) . i w sumie nie możemy z żadnego zrezygnować, bo oba

Re: Nowe auto za 50 tysięcy złotych

wersji turbo (powie to każdy uczciwy sprzedawca Fiata). Części do Bravo są tanie, osprzęt silnika tani, spalanie 6 l benzyny przy niespiesznej jeździe jest normą. No i wbrew pozorom jest to auto niezawodne, tylko musisz wybrać odpowiedni silnik (czyli 1.4 16v, żadne tam tubo benzina czy jtd). Poza tym w

Re: Impreza pełna wrażeń

I to jest właśnie reklama: ma pokazywać najlepsze strony produktu, a nie wszystkie. Po co pokazywać spalanie (o to w Imprezie najmniej chodzi) i CO2 ? Skoro dostał homologację to musi spełniać normy (w tym dotyczące wydalania CO2). ---------------------- trynid.pl - auta na stokach u dealerów

Re: Toyota Prius III | Za kierownicą

, to zgadzam sie zdecydowanie: Camry w wersji hybrydowej to najlepsza hybryda toyoty i nie wyglada jak zelazko tylko ladny sedan. Nieststy w Polsce sie tego nie da kupic chyba ze ktos sobie przywiezie. odnosnie bateri Pansonica jakie tam montuja. To wbrew pozorom NAJEPEWNIEJSZY KOMPONENT TYCH AUT

Re: jaki samochód mam wybrać

też poleciłbym astrę G z silnikiem 1,4 16v , mamy takie 2 w firmie rocznik 2008 listopad od początku zagazowane zrobione mają 209tyś.km. a druga 170tyś.km. motorki pracują wzorowo , spalanie - mamy normę 9L lpg ale mieszczą się w 8L , kierowców miały kilkudziesięciu - pracują dzień i noc non

Re: Pytanie do posiadaczy Toyota RAV4

Co prawda nie jestem posiadaczem ww auta, ale wg mnie RAV4 przy takim silniku i po mieście to spalanie w normie. Mam podobny gabarytowo samochód 2,4 5 cylindorwy i 15 litrów po mieście to spokojnie wypija.

Re: Motocykliści chcą zablokować w piątek A4

200kg (powyżej to już jest maszyna bardzo trudna do opanowania), nie wiem skąd wziałeś 350..., zużycie paliwa jest o wiele mniejsze niż w autach osobowych (mój spala niecałe 4l/100km przy 120km/h, pokaż mi taki samochód), jednym słowem stek bzdur napisałeś Każdy wie jak jest, wracając z pracy do domu

Re: Jeszcze więcej Mercedesów

VW już takiego Passata wypuścił na rynek. BlueTDI. Silnik 2.0 TDI CR 140KM z katalizator SCR w połączeniu z dodatkiem AdBlue + katalizator oksydacyjny i filtr cząstek stałych. Może nie takie duże silniki i napęd na 4 koła, ale przy takim aucie podstawa to ekologia (137 g/km CO2 i 80 mg/km NOx) i

Re: Auto dostawcze

tym silnikiem. Oczywiście byłem zachwycony - ale to zupełnie inna klasa auta. O wielkości i wadze jako takiej nie wspominając. Martwiłem się spalaniem. Mała benzyna z turbo w aucie dostawczym - to nie wróżyło zbyt dobrze. Ale zaryzykowałem... Zamówiłem więc takiego właśnie dostawczego caddy'ego z

Re: Gdzie najlepszy gaz w mieście?

Osobiście napełniam gazem na stacji przy rozjeździe Sienkiewicza/Grzybowa. Gaz tani 2.19zl samochód jeździ jak jeździł i mam punkty na mycie auta. Spalanie też w normach.

OT :)

Subaru STI :) Jeździłem wieloma autami m.in. Porsche Carerra 4, ale Subaru będę wspominać – auto cudo. W pierwszej chwili żona nie była zachwycona perspektywą podróży takim autem ale po paru kilometrach uznała, że auto wspaniałe i bardzo bezpieczne – tylko to spalanie - auto pali

Re: diesel byl dobry ale kiedyś..

Dziś tylko kretyn albo osoba nie licząca się z kasa kupuje diesla jako auto rodzinne. Ja mam diesla ale z 2004r. bez Fap i bardzo się z tego cieszę. następna bedzie benzyna turbo bo nigdy nei kupię psudoekologicznego diesla tylko po to aby spalać 1.5 litra paliwa mniej. Nie mam ochoty bawić się w

Czegoś tu nie rozumiem!

z tym jęzorem? Jeśli porówna się te mapki z zanieczyszczeniem CO (tlenek węgla), który jest produktem złego spalania okaże się, że w powietrzu nie ma go dużo (poniżej normy). Tlenki azotu (samochody) też OK. Dwutlenek siarki - (zasiarczony węgiel) też poniżej normy. Ozon też. A drobniejszy pył PM2

Napięcie na sondzie 2,97 V błedy VAG 16804 17511

przez tą sondę może wskazywać błąd 16804 o wydajności katalizatora? Dodam że auto spala więcej benzyny niż powinno.

Re: Polak nieaktywny fizycznie, czyli współczesny

nadmiernej ilości używek (kawa, alkohol) bądź całkiem wyeliminować (papierosy, sztuczne papierosy - jeszcze gorsze dziadostwo, bo nie wiadomo jakie będą długofalowe efekty wdychania chemii, która jest do nich stosowana) - już wystarczy nam spalin, które są w miastach od aut... Pewnie jeszcze coś pominęłam

Re: Auta na wodę już w Polsce

miescie teraz robie 110 do 130 kilometrow ,dawniej rurki od tlumika byly czarne od kiepskiej jakosci paliwa teraz sa jasno szare auto pomimo iz ma swoje lata przejechane 265tys kilometrow silnik mialo bardzo dobry emisja spalin w normie oleju od wymiany do wymiany czyli co 20tys bralo ok 1,8litra to przy

Re: Nieuczciwe triki producentów

Skoro UE produkuje tyle norm i dyrektyw to mogliby chociaż się przydać i zrobić porządne, jednolite normy dla poszczególnych cech samochodu, jak moc, pojemność bagażnika czy spalanie i wprowadzić obowiązek publikacji danych jedynie wg tych norm w europejskich salonach. A przy okazji parametry te

Re: Audi S1 jednak z napędem 4x4?

: www.auto-swiat.pl/1-klamstwa-o-zuzyciu-paliwa-test-spalania Podsumowanie To cud, że sądów nie zasypała jeszcze lawina pozwów przeciwko producentom samochodów ze strony nabywców nowych aut. Klient zamawia ekonomiczny model, który zgodnie z prospektem powinien zużywać tylko 4,5 litra paliwa, a tu

BMW M3 z wydechem M Performance | Wideo

"brzmi dobrze, ale ciekawe czy na co dzień można tym jeździć, czy raczej jest to tylko auto na tor/do szpanu. spalanie pominę milczeniem. na pewno trzeba liczyć, że jest to samochód dwuosobowy, nikomu bym nie kazał wskakiwac do tyłu. No i generalnie jest to pojazd dla osób, które nie pytają o

Re: Licealiści: Rower oszczędza czas, zdrowie i p

Gość portalu: samochodziara napisał(a): > " trują mieszkańców, nawet nie interesując się, ile samochodów w Krakowie spełn > ia wysokie normy emisji, wrzucając wszystkie do jednego worka. > usilne próby wmówienia kierowcom, że najlepiej zrobiliby sprzedając swoje auta Sam wrzucasz

Re: Ile powinien spalać Opel Vectra?

Jeśli jeździsz tylko tak jak mówisz po samym mieście na bardzo krótkich odcinkach np do pracy to takie spalanie bedzie niestety normą w okresie zimowym. Wiem to z obserwacji spalania w mojej astrze II 2.0 16v DTL - auto w zimę gdy jeździłem tylko do pracy i do domu 4km przez miasto spalanie

Re: Auto dostawcze

wyciszenia zaczynając (a to jest świetne), poprzez wykończenie, a na wyposażeniu kończąc. 1.2 TSI spełnia normę euro5. Btw - logan MCV to naprawdę świetne auto. I bardzo podoba mi się z zewnątrz - ma po prostu sympatyczną sylwetkę ;) Tylko, że to inna klasa pojazdu. Jak widziałeś, olewałem pojazdy

Re: Auto dostawcze

ok_vip napisał: > > > spalanie jest w normie. Nie mam problemu, żeby utrzymać średnie spalanie > (większość jazdy po mieście) w okolicach 8 litrów. Oczywiście, ciągłe szaleństwo > za kółkiem sprawia, że ciężko zejść poniżej 10 litrów, ale u konkurencji wygląda > to chyba dość

Re: Gaz wciąż najtańszy? Sprawdziliśmy

dalej. Problemem jest ekologia, te wszystkie normy, filtry, katalizatory i inne elementy co z tego że samochód mniej spala o 1 litr jak w serwisie za filtry i tego typu pierdoły zostawia się tysiące. Gdzie tu zysk. Albo co z tego że spala 5 l na 100 km jak ja w korku stoję po kilka godzin dziennie

Re: To trochę nie tak.

mariner4 napisał: > Producenci nie muszą kłamać. Profesjonalny kierowca bierze auto i testuje. Nie > robi błędów i jedzie tak, aby uzyskać najniższe spalanie. Spalanie, ktore podaje producent nie jest "osiagane" przez kierowcow na drodze. Te testy robi sie na specjalnych

Re: Sandero

pierwsze, producent nie ma nic do gadania co ma podawać, bo pomiar zużycia paliwa wykonuje się według określonej normy. Po drugie, to badanie służy JEDYNIE do tego, żeby można było porównać różne silniki - NIE ma na celu sprawdzania rzeczywistego zużycia na drodze. A dlaczego Daćki spalają mniej niż

Re: przez słuszną analogię do pierdzenia potwierd

simon_r napisał: > No cóż.. więc tak na poważnie to zamiast snuć niebywałe wizje kontroli przy > pomocy GPS i przeliczników przyspieszeń na rodzaj silnika i spalanie to należał > o by zacząć normalnie egzekwować istniejące normy... czyli nie dopuszczać do ruch > u ogromnej ilości

Re: Lewicowe rozumowanie...

hummer napisał: > vargtimmen napisał: > > > > > 1. Wbrew sugestiom, autogaz nie jest niebezpieczny, to standardowy, bezpi > eczny > > sposób zasilania aut. > > Jeśli jest sprawny. To samo dotyczy benzyny. > Ale i tak nie można takim autem parkować w

Re: To trochę nie tak.

zaniżają średnie zużycie paliwa. Miałem kilka nowych aut, ale żadne nie paliło średnio tyle, ile podawał producent, choć staram się jeździć ekonomicznie, zawsze spalanie przekraczało normy producenta od ok. 0,5 do 1 l/100 km, a z klimą w gęstym ruchu miejskim nawet o ok. 2 litry.

Rozważania nt. silników vw.

większe spalanie. I analogicznie, największą zaletą diesla jest mniejsze spalanie. A do wad dochodzi dodatkowo filtr cząstek stalych. Coraz bardziej jestem więc przekonany, że w moim przypadku uzasadnione będzie kupno benzyny. Ps. Autem będę jeździł w dużej mierze również po pracy, stąd elastyczność

Re: Impreza - przeciętny sedan

Witam. Moim zdaniem wszystko jest w jak najlepszym porządku. Mniej więcej od początku istnienia motoryzacyjnych serwisów internetowych w Polsce, pojawienie się każdego nowego modelu Imprezy zaczyna się tak samo: "Co oni zrobili z tym autem!?". W 2001 roku wersja "Bugeye", dwa

Re: Fabia 1,4 MPI nowy soft

To chyba o mnie chodzi, miałem problemy ze spalaniem-12 l/100km. VAGi nie wskazywały żanych błędów, czasy wtrysków też były w normie. W ASO w Toruniu fachowcy główkowali 1.5 godziny, potem wpadli na pomysłu odświeżenia softu. 30 minut szukali odpowiedniej płytki. Ponieważ auto jest 2001

Re: Motodziennik: Ford kontra młodzież

Z tymi licznikami spalania to niestety norma. Ja jeszcze nie spotkałem się z dokładnym bez różnicy czy to benzyna czy diesel. Mylą się zazwyczaj o około 1l/100km oczywiście zaniżając. Dlatego trochę śmiać mi się chce jak ludzie nie sprawdzają ile rzeczywiście pali auto i sugerując się licznikiem

Re: mtm chiptuning pytanie

Wszystkie swoje auta chipowałem. Przyrosty są nieźle odczuwalne pod butem, spalanie nie rośnie ponad normę, trwałość bez zmian. Jedno auto nawet "dłubałem" przy 190 tys km, gdzie udało się prawie 50% podnieść moment obrotowy, po 60 tys km auto jeździ jak jeździło. Z tym że zaznaczam

o rany co za bzdury- do kwadratu!

roku. Różnice w spalaniu pomiędzy nieudanym 1,2; dobrym 1,4 i rewelacyjnym 1,6 mieszczą się w granicach 1,5l/100km. > 1.0 i 1.2 do miasta sa idealne. Lekkie i zwawe, spalanie w normie. > 1.2 godny polecenia i bezawaryjny - w moim przypadku niemal 100% > bezawaryjny. A o którym 1,2 piszesz

Re: Fiat Punto (1993-1999)

m - ty lepiej idź swoje polo z rdzy oczyść. Punto I było robione już w czasach gdy Fiat cynkował auta, rdza może wychodzić od spodu, ale to norma jak ktoś nie dba o mycie i zabezpieczanie podwozia po zimie i znajdziesz to w każdym niezadbanym aucie. Rdza była przypadłością starszych Uniaków, ale

Można mieć używany samochód sprawny.

Mam 16 letnie auto, które jest w 100% sprawne, nie zardzewiałe spełniające wszystkie normy spalania. Na bierząco wymieniam części, bo wychodzi mi taniej robić jakąś naprawę co powiedzmy pół roku niż kupić inne auto, a tym bardziej nowe. Artykuł jest dobry i dobrze opisuje problem.

Re: Myśli kolega

aucie, spalanie na poziomie 5-6 litrów/100 km to norma. -- "Żaden wiatr nie jest dobry dla okrętu, który nie zna portu swego przeznaczenia." Konfucjusz

Re: Apel: Potrzeba cztery razy więcej na ścieżki

tyle raczej trudno zobaczyć jadący Piłs > udskiego czołg, parkujący na Grunwaldzkim samolot, Mówię o tym ile w ogólnym bilansie zużycia paliw idzie tego paliwa na wojsko. Dlaczego czołg miałby jeździć na Piłsudskiego aby wypalić normę paliw ? Wiesz ile na godzinę spala czołg czy transporter ? Jak

Re: Suzuki Grand Vitara

A czym sie niby rozni silnik vitary od innych aut?..z wiekiem spalanie moze tylko wzrastać, ewentualnie nowe auto na dotarciu moze kropeleczke wiecej lyknąć, tak sie zdażało w starszych typach silników. 12 litow na 2 litrowy silnik przy tej masie to chyba norma