nadsterowność pojazdu

Drifting | Pilarczyk wśród najlepszych

Długi weekend majowy był prawdziwym Świetem Motoryzacji. W wielu miejscach Europy odbywały się różne zawody i wydarzenia motoryzacyjne. Jednym z ważniejszych dla europejskich drifterów była 1sza runda King of Europe ProSeries, która odbyła się 3-4 maja w Austrii.

Mercedes Citan. Pierwsze zdjęcia

Mercedes pochwalił się właśnie pierwszym w historii firmy kompaktowym vanem. Citan to również pierwszy namacalny efekt współpracy Daimlera i koncernu Renault-Nissan. Skojarzenia z Kangoo jak najbardziej uzasadnione

Reklama | Inna jakość życia

prowadzenie pojazdu, potęgując poczucie bezpieczeństwa. Staranność wykończenia deski rozdzielczej i duża ilość naturalnego światła w kabinie, dzięki przeszklonemu dachowi panoramicznemu*, zwiększają komfort kierowcy i pasażerów. Wyświetlacz Head-Up (VTH)* pokazuje na składanej przezroczystej płytce

Feralne rozporządzenie c.d.

Feralne rozporządzenie c.d.

W rozporządzeniu w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców można znaleźć wiele ciekawych zapisów. Pomysł, by motocykliści zamiast kierunkowskazów wyciągali ręce, nie wszystkim wydał się tak bezsensowny jak nam. Pisaliśmy o tym kilka

Polak -najlepszy na drodze

praktyka - dodaje. ESP trzyma nas na czarnymJak działa Electronic Stability Program? Gdy przód pojazdu traci przyczepność (zachodzi podsterowność), to blokowane są koła tylne, gdy zaś tył pojazdu zaczyna być wyrzucany na zewnątrz (nadsterowność), blokowane jest koło przednie (jedno, czasem dwa). W tym

Trzy literki na wagę życia

pojazd wypada z drogi3. nadsterowność powoduje, że auto obraca się wokół własnej osiAuto czarne - interwencja ESP1. auto zbliża się do przeszkody2. przy zagrożeniu utraty przyczepności do akcji wkracza ESP i przywraca stabilność3. samochód znowu ma tendencje do poślizgu, ale ponowna interwencja ESP

Technika jazdy | na śniegu i lodzie

Technika jazdy | na śniegu i lodzie

nadsterowności lub podsterowności pojazdu. Oznacza to, że przyspieszając na śliskiej nawierzchni zaczyna nam uciekać tył lub przód samochodu. Przede wszystkim jazda po śliskich jezdniach zawsze musi być płynna, a prędkość dostosowana do panujących na drodze warunków. Aby uniknąć sytuacji, w której przód lub tył

Trudniej za kółkiem

Czy to możliwe? Kamilowi się udało. Tak samo jak osoby w pełni sprawne przeszedł kurs na prawo jazdy i zdał ostateczny sprawdzian. Jakby tego było mało musiał zorganizował sobie pojazd, na którym był egzaminowany. Auto musiało być przecież przystosowane do jego stopnia niepełnosprawności i

Subaru Impreza STI - Ujarzmione plejady

wyposażono w układ stabilizowania pojazdu (VDCS). Zakres regulacji różnych systemów daje kierowcy możliwość dopasowania charakterystyki auta do własnych umiejętności. I to w niebywale szerokim zakresie. Przy najbardziej ekstremalnych nastawach to trudny do okiełznania dzikus. Na drugim końcu skali jest

Suzuki Grand Vitara XL-7 2.5 V6

SUV-ach, ale precyzją prowadzenia drążka nie dorównuje przekładniom z aut osobowych. Zużycie paliwa w teście wahało się od 11,6 do 13,6 l/100 km - to dużo.Kierowanie tym sporym samochodem nie jest uciążliwe. Zwrotność - jak na tę wielkość - do przyjęcia. W mieście pojazd

Ocena i dane techniczne

MÓJ WYBÓRWybieram Peugeota. Mimo że w ocenie punktowej "206" przegrywa z Ibizą, to bardziej lubię charakterystykę silnika benzynowego, szczególnie do szybkiej jazdy. Poza tym kocham jego tendencję do nadsterowności, którą wykazuje jako jeden z niewielu pojazdów w tej klasie. Po trzecie

Skoda Octavia II 1.6 Ambiente - test | Za kierownicą

wytrącenia z równowagi nagłymi zwrotami samochód przyjmuje z większą odpornością. Nie ma już tej gwałtowności w przejściu z początkowej podsterowności do nadsterowności (zarzucania tyłem). Pojazd bardzo długo pozostaje neutralny, a lekką nadsterowność łatwo opanować.Komfort resorowania i sprawność

Krok naprzód - Daewoo Nubira

Krok naprzód - Daewoo Nubira

nadsterowności, ale łatwo nad nią zapanować. Szkoda tylko, że jednostki napędowe nie nadążają za sportowo zestrojonym zawieszeniem. Nubirę będzie można kupić z jednym z dwóch silników - 1.6 (109 KM) i 1.8 (122 KM). Mniejszy występuje w zestawieniu z mechaniczną skrzynią biegów, natomiast większy współpracuje

Mazda MX-5

doskonałą przyczepność. Masę pojazdu rozłożono dokładnie po połowie na każdą oś. Rezultat? Samochód prowadzi się nadspodziewanie dobrze. Pomimo tylnego napędu zerwanie przyczepności jest bardzo trudne. Przy nagłym ujęciu gazu pojawia się lekka nadsterowność, lecz zachowanie auta wciąż da się przewidzieć

Dacia Logan - test | Pierwsza jazda

styl pojazdu"Design to cost" - styl auta określono już przed przystąpieniem do projektowania. I faktycznie w Loganie dominuje pospolita klasyczna stal oraz podatne na recykling tanie plastiki. Mało za to ostrych linii, przewidziano niewielkie krzywizny szyb - wszystko dla uproszczenia

Seat Leon Cupra II

"Cupra" z klapy bagażnika. Ponieważ nie sądzę, by chętni na to auto kierowali się przesadną skromnością, trudno podobieństwo do innych Leonów uznać za zaletę. Pamiętam, że prowadząc Prototipo, czułem się jak pilot oblatywacz. Nie tylko dlatego, że chodziło o jednostkowy pojazd za milion euro

Toyota MR2

Zagmatwane wprowadzenie? Może wolicie tak: "Toyota MR2: pokazana w '84 r., produkowana do dziś. Debiut obecnej wersji - '99, face-lifting - '03 r. MR to skrót od Midship Runabout, czyli małego pojazdu do krótkich podróży z silnikiem umieszczonym pośrodku. Dwójka oznacza liczbę miejsc..."

Konfrontacje: BMW 530i/Lexus GS 300/Volvo S80 T-6 Premium

. Ale dlaczego szwedzka firma stworzyła podobne do siebie dwa modele? Nawet wprawne oko z trudem odróżni S60 od S80. Błąd to czy nie, oba pojazdy znajdują nabywców. Japończycy natomiast wykazali sporą powściągliwość przy projektowaniu nadwozia. Ich limuzyna jest klasyczna do bólu. Sylwetce auta trudno

Audi A3 2.0 TDI Ambiente

podróżowania. Duże zainteresowanie pojazdami klasy C wynika z tego, że za niewygórowaną sumę otrzymujesz praktyczne rodzinne auto. Audi A3, którego konkurentami są BMW Compact czy Alfa Romeo 147, jest wyraźnie droższe od typowych przedstawicieli tego segmentu - VW Golfa, Opla Astry czy Forda Focusa. To

Suzuki Swift 1,3 GS

Przez lata niedostrzegany na ulicach był wybrańcem dwóch skrajnych grup - emerytów szukających pojazdu, który zestarzeje się razem z nimi, i młodych kierowców z żyłką ścigantów gustujących w coraz rzadszych i bardziej sfatygowanych wersjach GTi. Suzuki od 1983 roku kazało czekać na nowy model, ale

Konfrontacje: Fiat Punto 1.4 16V Dynamic/Opel Corsa 1.4 16V Enjoy

zwrotu. Wspomaganie układu kierowniczego - mimo że elektryczne jak we włoskim aucie - działa optymalnie. Kierowca jest jednoznacznie informowany o pracy kół. Nadsterowność (tendencja do zarzucania tyłu pojazdu na zewnątrz łuku) narasta powoli i pojawia się wystarczająco późno, by mieć czas na odpowiednią

Renault Megane II 1.6 16V Luxe Privilege

dziedzinie podwozi jak Ford Focus lub Peugeot 307 ma jeszcze daleko. Nie prowadzi się tak stabilnie jak wymienieni konkurenci i wykazuje lekką tendencję do nadsterowności. Skłonność do myszkowania po drodze jest dodatkowo potęgowana przez szerokie opony, które przenoszą na kierownicę wszelkie nierówności

Konfrontacje: Honda Accord 2,4/Toyota Avensis 2,4

: produkować w Europie europejskie samochody dla Europejczyków, omijając tym samym obowiązujące tu cła na pojazdy z innych części świata. Na przestrzeni kilkunastu ostatnich lat każda licząca się japońska marka postawiła przynajmniej jeden zakład wypuszczający na lokalne rynki dziesiątki tysięcy samochodów

BMW X3 3.0i

samochód będziesz musiał wynajmować parking u górala i, co się z tym wiąże, kosztować bulgoczącej w stodole śliwowicy. A dopiero potem czeka cię fascynująca podróż pojazdem rolniczym, przy której sporty ekstremalne to pestka. Kiedy już dojedziecie na miejsce, pomyślisz z nadzieją - to już koniec przygód

Konfrontacje: Opel Astra II 1.6 Comfort/Renault Megane II 1.6 Confort Privilege/Toyota Corolla 1.6 Sol

) do nadsterowności (kiedy tył pojazdu zaczyna się uślizgiwać). Najbardziej komfortowe zestrojenie resorowania i amortyzacji zapewnili konstruktorzy Renault. Po drugiej stronie znalazła się Toyota, która odznacza się dobrą dynamiką. Astrze II na tej osi bliżej jest do Corolli niż Megane.Renault gorzej

Konfrontacje: Opel Astra 2.2 DTi/Toyota Corolla 2.0 D-4D/VW Golf 1.9 TDI/Fiat Stilo 1.9 JTD/Renault Megane 1.9 dCi

Samochody kompaktowe to najchętniej kupowane auta rodzinne - trafiają do salonów niczym gorące pieczywo na sklepowe półki i tak samo jak świeże bułeczki błyskawicznie się rozchodzą. Jednak popularność zobowiązuje - od pojazdów tej klasy wymaga się coraz więcej. Mają zapewnić wygodną podróż

Jaguar X-Type 3.0 SE

później. W dodatku kryzys w branży spowodował załamanie sprzedaży luksusowych pojazdów. Skaczący kot usechłby z głodu. Konsekwentne inwestycje i poprawa koniunktury postawiły go na nogi. W połowie lat 90. pojawił się całkiem udany XJ. Tuż za nim nadjechało ponadczasowe coupé XK8. Rok 1998 należał

PEUGEOT 206 S16/SEAT IBIZA TDI/TOYOTA YARIS TSPORT

małych pojazdów oferują dobry kompromis między komfortem jazdy a prowadzeniem. Najgorzej w tej kategorii wypada Yaris, który ze sztywnym zawieszeniem i małym rozstawem osi potrafi się zachowywać niezbyt przyjemnie, szczególnie przy dużej prędkości.Ale nie komfortu szukają nabywcy takich samochodów

Smart cdi Pulse

. Zmodyfikowane zawieszenie Smarta nadal jest sprężyste i twarde, ale pracuje ciszej, a nierówności nie są mu już straszne.Montowany seryjnie układ ESP nie tylko kontroluje nadsterowność Smarta. Wzbogacono go o system ASS, który zapobiega staczaniu się auta z górki. Kto parkował czy ruszał Smartem w korku pod

Subaru Forester 2.5XT

organizacje, czyniąc z niego swój oficjalny pojazd. Oto niektóre: American Canoe Association, Gary Fisher Bicycle Components, Professional Ski Instructors of America, Tread Lightly!, oraz Caravan Club's Towcar, który w dodatku przyznał mu tytuł Car of the Year 2004.Nie dziwi mnie, że w naszej redakcji rośnie

Mercedes SLK 55 AMG

mąci go też nadwozie. Jest tak sztywne, że na słuch trudno rozróżnić, czy jest to roadster czy coupe. Nawet zawieszenie nad wyraz dyskretnie połyka nierówności, z jakimi wcześniej nie miało do czynienia. W ogóle SLK 55 AMG okazuje się bardzo wygodnym pojazdem. Widząc walcowate tylne opony, spodziewałem

Konfrontacje: Clio Sport/Ibiza FR 1,8 T

nadsterowność, która pojawia się już z samego ujęcia gazu. Łatwiej też opanować je w trudnych sytuacjach, nawet przy wyłączonym seryjnym ESP.Układ kierowniczy ma hydrauliczną pompę i działa ciut precyzyjniej od rozwiązania stosowanego w Seacie. Gdyby jeszcze ciągła poprawa pozycji za kierownicą nie absorbowała

CITROEN C3 1.4 16V / FIAT PUNTO 1.2 16V / FORD FIESTA 1.3 / OPEL CORSA 1.2 16V / PEUGEOT 206 1.4 16V / ŠKODA FABIA 1.4 16V / TOYOTA YARIS 1.3 16V

, wyróżniający się z tłumu pojazdów poruszających się po naszych ulicach. Podoba mi się to, że nawiązuje stylistyką, szczególnie bryłą nadwozia, do sławnej "Kaczki", modelu 2CV. Na drugim miejscu ustawiłbym też samochód z koncernu PSA-Peugeota 206. Mimo że produkowany jest od kilku lat, nadal wygląda

Nadsterowność? Na pewno?

Witam, wiadomo – „uciekł” nam tył na zewnątrz na śliskim zakręcie – to była nadsterowność. Nie posłuchał nas pojazd przy wejściu w zakręt na szutrze i chciał pojechać (nasz pojazd znaczy)– albo i pojechał prosto – no to był podsterowny. Rozumiemy o co chodzi

Re: Motodziennik: Przedziwne nowości

gege a jak myślisz dlaczego samochody sportowe mają spojlery, które dociskają przód pojazdu? żeby był lżęjszy z przodu czy cięższy? Przy hamowaniu samochodem szybciej zblokujesz koła gdy masz go załadowanego czy pustego (np dostawcze), ......aż w końcu dochodzisz do pytania, koła na zakręcie

Re: Rower kocham, nie lubię rowerzystów [felieton

pierszeństwa to przyczyna wypadku nie jest prędkość pojazdu poruszjącego się po drodze głównej. Nadmierna predkość jest przyczyna wypadku wtedy gdy kierowca nie był w stanie zapanować nad pojazdem czyli: wypadł z trasy, najechał na tył pojazdu jadącego przed nim itd. przy czym dodtkową przyczyna może tu być

Re: Czas aquaplaningu

pod względem jakość bieżnika, można pokusić się o przekładanie opon z przodu na tył i odwrotnie. Przy dużej różnicy w jakości ogumienia na poszczególnych osiach musimy liczyć się ze znacznym wzrostem ryzyka. Gdy starsze opony zamontujemy na tylne koła, znacznie wzrośnie nadsterowność pojazdu i ryzyko

Re: Jeszcze raz o radarowych zbójcach

fizyce to Ty pojęcia nie masz - droga hamowania zależy od prędkości (jest proporcjonalna do kwadratu prędkości) masy pojazdu i siły hamowania, siła hamowania zalerzy od siły hamulców i przyczepności do podłoża, siła hamulców zależy od ich jakości, przyczepność do podłoża zależy od siły docisku i JAKOŚCI

zawracanie tyłem

Dziękuję za odpowiedź. Nie myślałem wcześniej o zawracaniu tyłem ale rzeczywiście można tu wykorzystać nadsterowność pojazdu na wstecznym. W sobotę jadę na plac poćwiczyć. Pozdrawiam\ g

Re: oszczędna jazda samochodem. BZDURA

opóźnienie/przyśpieszenia w momencie odejmowania/dodawania gazu, dzięki większemu momentowi dostępnemu na kołach na niższym biegu. 2. silniejszą reakcję pojazdu na dodawanie/odejmowanie gazu w sensie zmniejszenia/zwiększenia pod/nadsterowności, dzięki większemu na niższym biegu wpływowi zmiany stopnia

Re: Rower kocham, nie lubię rowerzystów [felieton

> Nadmierna prędkość jest przyczyna wypadku wtedy gdy kierowca nie był > w stanie zapanować nad pojazdem czyli: wypadł z trasy, najechał na tył pojazdu > jadącego przed nim itd. Właśnie chodzi o te itd Nie zdążył zahamować , nie zauważył pieszego lub rowerzysty zbliżającego się do

Re: Jak Wam się podobają "zygzaki" na Zachodniej?

pionowej osi pojazdu jest zwiększony właśnie tym pchaniem pierwszego członu - przegub autobusu działa jak dźwignia, a środek ciężkości pojazdu przesuwa się do wewnątrz zakrętu, co jeszcze zwiększa nadsterowność. Brak sztywności całego pojazdu "wyrzuca" więc z zakrętu jego tylną część

Re: TLS' były bierne

; Czy 'musiały'to oczywiście nie jestem pewien - to by było zadanie dla 'czarnej skrzynki' - odpowiedź na takie pytanie. Ale przypuszczam, że ESP chyba usiłowało - z powodzeniem - decydująco zmniejszać początkową podsterowność. Bo nadsterowność W TRAKCIE powrotu na prawą stronę chyba zlikwidowałem

Re: Przyjdź z kimś dorosłym

z ABS, ale sprawne hamulce bez ABS rowniez. Jak zrobisz prawo jazdy i trochę sobie pojeździsz - najlepiej dla porównania raz pojazdem wyposażonym w ABS a inny raz nie wyposażonym i w możliwie różnych warunkach drogowych z jazdą po oblodzonej/ośnieżonej nawierzchni, to wtedy napiszesz. Na razie się

Re: Poślizg-jak go uniknąć?

z przednim napędem (ogromna większość), może się to skończyć chwilową nadsterownością i wyrzuceniem tyłu na zewnątrz łuku. Zwykle dzieje się to z zaskoczenia i w ułamkach sekund. Wtedy wszelkie teoretyzowanie (np. "trzeba zaciągnąć ręczny hamulec") można sobie wsadzić tu i ówdzie

Re: Poślizg-jak go uniknąć?

. będzie to na zakręcie i jeśli jedziemy samochodem z > przednim napędem (ogromna większość), może się to skończyć chwilową > nadsterownością i wyrzuceniem tyłu na zewnątrz łuku. Zwykle dzieje się to z > zaskoczenia i w ułamkach sekund. Wtedy wszelkie teoretyzowanie (np. "trzeba >

Re: ASC off + mokro + BMW video

treści wypływającej z trzewi silnika na asfalt ;-) Potrafi przyhamować jedno, dwa koła napędzane i tyle. Nie mierzy żadnych sił działających na pojazd tylko różnice prędkości obrotowych między wszyskimi kołami. Ze względu na redukowanie naturalnej skłanności do nadsterowności, daje dużo lepszy efekt przy

Laurka dla TLS'ów

pasażera (retrospekcja). Intuicja mówi, że hamowanie i/lub ucieczka w prawo =masakra. Odruchowo jednocześnie hamulec dno, sprzęgło, pół obrotu kierownicy w lewo. Pojazd (poczciwa Xsara Picasso, ABS/ESP) reaguje leeeeeniiiiwie bo oczywista początkowa podsterowność (retrospekcja). Za prawymi szybami

Re: Niczego nie uczą i wyciągają pieniądze

kierowców taksówek, TIR'ów etc.... nigdy, ale to nigdy jadąc na prostej nie rzuciło mnie na bok tak jak robi to ta machina, a lubię, a kiedyś jeszcze bardzo lubiłem prowokować niebezpieczne sytuacje... Gdzie się uczyć panowania nad fizyką pojazdu... zima... duży parking, wyludniony. Kupić dwa pachołki

Re: Francuski styl Peugeota 308

simr1979 napisał: > Zacytuję cały akapit: >"Megane do takich majstersztyków w dziedzinie podwozi jak Ford Focus lub Peugeo >307 ma jeszcze daleko. Nie prowadzi się tak stabilnie jak wymienieni konkurenci >i wykazuje lekką tendencję do nadsterowności. Skłonność do myszkowania po

Re: Kobieta nauczy lepiej prowadzić auto?

naprawdę nikt nie sprawdza instruktora czy i jak umie jeździć. PARANOJA. Wystarczy że zna przepisy zapozna się z ustawą 217 i na placu cofnie po łuku. Mało który instruktor wie co to jest i jak działa ABS, ASR, ESP, co to jest i czym się różni nadsterowność i podsterowność, jaka jest zasada działania

Re: abs a nadsterowność

- chciałem swoim też to dać to do poćwiczenia, aby było jak porównywać, napisz na email jak zdefiniowałas zmienne warunki na zakręcie i sam zakręt oraz charakterystykę pojazdu - momenty bezwładności, stopień nadsterowności/ podsterowności. pozdrowienia W.

Re: abs a nadsterowność

Witam. dziś, jeśli to jeszcze czytasz, "ciąg dalszy" We wzorku- mającym, co podkreślam, charakter dydaktyczny, występuje parametr "n" określający podatność pojazdu na działanie siły bocznej; znak współczynnika "n" określa nadsterowność (+) lub podsterowność

Re: ASC off + mokro + BMW video

, uniemożliwia tylko i wyłącznie poślizg koła > wynikający z przerostu treści wypływającej z trzewi silnika na asfalt ;-) > Potrafi przyhamować jedno, dwa koła napędzane i tyle. Nie mierzy żadnych sił > działających na pojazd tylko różnice prędkości obrotowych między wszyskimi > kołami. Ze względu na

Re: X-Drive

kół sygnalizujących skłonność koła do pożlizgu, oraz dane z układu DSC. Dane charakteryzujące aktualny styl jazdy to na przykład prędkość kątowa (obrót wokół pionowej osi pojazdu) i kąt skrętu kierownicy. Działanie to ma miejsce na przykład podczas dynamicznego pokonywania zakrętów, gdy xDrive bez

Re: abs a nadsterowność

wpomagających prowadzenie pojazdu, ale opis nad i podsterowności nie jest ok - nie można bez słowa komentarza wrzucać do jednego worka poślizgu bocznego przodu czy tyłu z podsterownością i nadsterownością, mimo podoebieństw a nawet pewnego "pokrewieństwa". A już rysuneczki a strzałeczkami

Re: Spójrzcie na zdjęcia

,że przy wchodzeniu w zakręt przy niekorzystnych warunkach atmosferycznych wykazuja nadsterowność -czyli po prostu uciekają z łuku .Tylny napęd nie pomaga w takich sytuacjach a wręcz uniemożliwia wyjście z opresji,dodając jeszcze masę tego "samochodopodobnego" wyrobu mamy sprawę jasną

Re: WORD w Przemyślu = B U R D E L

i musimy manewrować bardzo blisko innych pojazdów, a do tego tyłem. Ustawmy się więc możliwie blisko auta, za którym chcemy parkować i jak najmocniej kręćmy kierownicą w prawo. Istotą tego rodzaju parkowania jest jak najgłębsze -schowanie- samochodu między sąsiednimi pojazdami, możliwie blisko

Re: ESP - pomaga czy ... szkodzi

Zapraszam do wątku (o trochę nietrafionym tytule) "ABS a nadsterowność". Rzecz w tym ,że: - wprawdzie ja tam gdzieś prezentuję pogląd, iż ESC zmniejsza teoretycznie osiągalną prędkość przejscia zakrętu - ale bronię poglądu, że sprawa nie jest jednoznaczna w przypadku, gdy samochód jest

ciekawostka BOSCHA

przykład pojazdowi grozi nadsterowność, konieczny jest szybki i zdecydowany ruch kierownicy w przeciwną stronę, tzw. kontra. Najczęstszym błędem niedoświadczonych kierowców jest w tym przypadku zbyt późna, zbyt mało zdecydowana i zbyt długo trwająca reakcja. Z kolei w przypadku auta podsterownego

ESP naprawdę ratuje życie

kierowcy, których pojazdy wyposażone są w system ESP, dużo rzadziej powodują wypadki. Na podstawie informacji uzyskiwanych z czujników system ESP porównuje rzeczywisty tor jazdy z torem jazdy wybranym przez kierowcę. Jeśli oba tory nie pokrywają się, pojazd wykazuje pod- lub nadsterowność. W takim

Co to jest nadsterowność?

- nadsterowność czy podsterowność to nie jest boczny poślizg przodu czy tyłu - to jest łączny efekt chrakterystyki znoszenia zespołu opona-felga plus efekt reakcji zawieszenia na siły boczne. Przy zachowaniu pewnych warunków można "zarzucić tyłem' pojazdu podsterownego jak i na skutek poślizgu przodu

Re: X-Drive

wykorzystuje > informacje z czujników kół sygnalizujących skłonność koła do pożlizgu, > oraz dane z układu DSC. Dane charakteryzujące aktualny styl jazdy to > na przykład prędkość kątowa (obrót wokół pionowej osi pojazdu) i kąt > skrętu kierownicy. Działanie to ma miejsce na przykład podczas >

Re: Skąd ta nienawiść, czyli wszyscy jesteśmy gra

realny wpływ na osiągi (np. zwiększyć docisk aero na tylnim spojlerze zwiększając przyczepność na tylnej osi kosztem przyśpieszenia i Vmax). Na konsoli to masz w najlepszym przypadku suwak który niby odpowiada za stosunek pomiędzy podsterownością a nadsterownością, a w praktyce nie ma większego znaczenia

Re: Jazda na luzie-prawidłowo czy nie????

Jeszcze chciałem dodać że jazda W ZAKRĘCIE na luzie to jakieś totalne nieporozumienie - kompletny idiotyzm. Przy włączonym biegu gazem możemy sterować podsterownością/nadsterownością a na luzie w zakręcie nie mamy żadnej możliwości manewru i poprostu w przypadku zarzucenia/wypadania z zakrętu

Re: Kobiecy rodzinny samochod to ktory?

darujcie :) moja fascynacja BMW sięga daleko poza dres - jesli potraficie wymienić chociaz jedą inną markę która seryjnie (podkreślam seryjnie) w swoich silnikach stosuje dolot trąbkowy - będę wdzięczny. jesli potraficie wymienić innego producenta, który robi rzedowe 6 i wkłada je w osi pojazdu

Nowe systemy wspomagania kierowcy Boscha

Passive Safety (CAPS). W wielu przypadkach powodem wystąpienia sytuacji zagrażającej życiu kierowcy i pasażerów jest pod- lub nadsterowność pojazdu albo nagłe hamowanie. W nowym, zintegrowanym systemie ESP rozpozna sytuację krytyczną i dodatkowo będzie mógł spowodować uaktywnienie np. napinaczy pasów

Ejdetyczna percepcja i wyobraźnia.

kierunku. I właśnie chodzi mi odpowiedz osób, czytających ten wątek, na zadane pytanie: jakie zmysły - konkretnie - w ich odczuciu biorą udział w tej percepcji sytuacji? Czym odczuwacie podsterowność,nadsterowność, uślizg, zmniejszenie przyczepności itd? Odpowiedzi typu: mięśniami szyi, tyłkiem, plecami

Re: ABS versus DBW

pytanie: jakie zmysły - konkretnie - w ich odczuciu biorą udział w tej percepcji sytuacji? Czym odczuwacie podsterowność,nadsterowność, uślizg, zmniejszenie przyczepności itd? Odpowiedzi typu: mięśniami szyi, tyłkiem, plecami, tylną częścią ud - byłyby - gdyby były - konkretne i bardzo mi pomocne

spadek jakosci aut Toyoty.

zawieszenia tylnego. Ponadto nie wykryto śladów napraw blacharskich, co wyklucza powstanie anomalii na skutek kolizji. W tej sytuacji możliwe są dwie przyczyny powstania anomalii - błędy linii technologicznej lub upadek pojazdu z wysokości przynajmniej metra na koła. Rzeczoznawca wykluczył błędy linii

Re: technika jazdy w zakręcie a ... PODSTAWY FIZ

się podsterowność i nadsterowność czy tutaj wrzucenie luzu też by wszystko twoim zdaniem naprawiło? > > przyspieszanie , nigdy nie bylo grozne ze wzgledu na niskie moce silnikow . tym samym czy optujesz za jazdą na jak największym biegu w zakręcie by moment na kołach był jak najmniejszy

Re: Nadsterowność? Na pewno?

tiges_wiz napisał: > moc pradu to tez nie napiecie czy natezenie, ale wlasnie napiecie*natezenie :P Analogia nietrafna. Oporów ruchu pojazdu (nawet napędzanego silnikiem elektrycznym) nie da się wyrazić w postaci nateżenia czy napięcia prądu. A w postaci siły -> momentu -> mocy: jak

Re: abs a nadsterowność

f116 napisał: dziś trochę "dyskusji wzoru" - tego wysmażonego w poprzednim poście. > -No więc widać z niego, że dla n<0 pojazd jest podsterowny i stateczny - to > M.: Zrobiłam w matlabie najprostrzy model wg Twojego wzoru - i oczywiście wnioski takie o jakich piszesz widać

Re: abs a nadsterowność

Witam, dziś trochę "dyskusji wzoru" - tego wysmażonego w poprzednim poście. -No więc widać z niego, że dla n<0 pojazd jest podsterowny i stateczny - to znaczy, że impuls zewnętrzny powoduje skończoną treakcję, dla utrzymania założonego toru trzeba jeszcze trochę dołożyć obrotu

Re: abs a nadsterowność

jazdy a m masa pojazdu Ale kinematyka i ugięcia zawieszenia oraz tzw znoszenie opon dadzą w efekcie inną wrtośc promienia zakrętu R i siły F - i w razultacie sorawa się zamknie - to znaczy pętla się zamknie - bo będzie jakby inna wartość 'skuteczna kąta "A": As= A+DA To DA będzie - to

Nadsterowność

Nadsterowność to właściwość pojazdu pokonującego zakręt, polegająca na tendencji do "uciekania" tyłu tego pojazdu na zewnątrz zakrętu i skłonność do zjeżdżania przodu do wnętrza zakrętu encyklopedia F1 [dostęp 2011-04-07]. Bezpośrednią przyczyną zajwiska jest utrata przyczepności koł tylnych

CDS (motoryzacja)

CDS - system dynamicznej kontroli stabilności, który za pomocą czujników kąta kierownicy, prędkości kąta obrotu pojazdu oraz przyspieszenia bocznego wykrywa wszelką podsterowność lub nadsterowność.

Podsterowność

Podsterowność – właściwość pojazdu podczas pokonywania zakrętu, polegająca na rozszerzaniu zakrętu w stosunku do promienia wynikającego z geometrii układu kierowniczego i jezdnego. Pojazd podsterowny ma tendencję do poszerzania zakrętu (oddalanie się od punktu środka łuku zakrętu - "wypadania

ESP (motoryzacja)

. teście łosia polegającym na ominięciu nagle pojawiającej się przeszkody i błyskawicznym powrocie na własny pas. W samochodach pozbawionych kontroli trakcji slalom składający się z 3 nagłych skrętów zazwyczaj powoduje nagłą nadsterowność, która to może spowodować ponowne wyrzucenie pojazdu na przeciwny

Stratopolonez

przeprowadzoną w ramach pracy dyplomowej przez uczniów warszawskiego Technikum Samochodowego. Prace zmierzające do przywrócenia pełnej świetności tego pojazdu trwały dalej i zakończyły się sukcesem. Stratopolonez trafił do warsztatu mechanika, który zajmował się tym samochodem w latach 70. i 80. Tam przeszedł

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.