nacisk osi pojazdu

Marcin Lewandowski

Miej ciśnienie pod kontrolą

Miej ciśnienie pod kontrolą

Twoje auto zużywa za dużo paliwa? Wydajesz za dużo pieniędzy na nowe opony? Można tego uniknąć pilnując prawidłowego ciśnienia w oponach. Jeśli sam nie umiesz, lub nie lubisz tego robić możesz poczekać na akcję "Ciśnienie pod kontrolą"

Skoda w służbie policji

Marka Skoda prowadzi szkolenia dla policjantów, obejmujące doskonalenie techniki jazdy. Policjanci mogą przećwiczyć jazdę i reakcje na niespodziewane okoliczności, w rezultacie są pewniejsi swoich możliwości i lepiej radzą sobie w sytuacjach stresowych

Skoda MTX 160RS | Ostatnie coupe Skody

Kilkukrotnie przedłużana homologacja legendarnego modelu 130RS wygasła ostatecznie w sezonie 1983, zamykając dotąd najpiękniejszy rozdział w sportowej historii marki Skoda. Szereg splotów okoliczności oraz zmiany przepisów FISA (obecnie FIA) sprawiły, że bezpośredni następca nie był gotowy

Wystartował program bezpiecznej jazdy. 10 ZASAD

Wystartował program bezpiecznej jazdy. 10 ZASAD

nacisku osi pojazdu na podłoże oraz zmiany powierzchni styku opony z nawierzchnią.Badania Michelin przeprowadzone w 2013 r. pokazują, że ponad 64 proc. samochodów w Polsce ma nieprawidłowe ciśnienie w oponach.Źródło: MichelinJuż zaledwie 0,1 proc. alkoholu we krwi, czy połowa dopuszczalnej w Polsce dawki

Skoda Retromantic | Klasyczne spotkanie

Skoda Retromantic | Klasyczne spotkanie

. Spartańskie wyposażenie pozbawione wskaźników, pasów bezpieczeństwa czy nawet drzwi daje wyobrażenie o sposobie prowadzenia pojazdów wyczynowych w tamtych czasach.   fot. Michał Dek Popularna rodzina 300 samochodów L&K, poza dwoma sportowymi egzemplarzami Mh (1921), z wydłużonym rozstawem osi, nigdy nie

Hyundai i10 - najoszczędniejszy na rynku

uzyskano łącząc wspornik silnika z pokrywą łańcucha rozrządu. Chyba najbardziej znaczącą innowacją techniczną jednostki jest przesunięcie osi wału korbowego. Koncepcję tę zastosowano po raz pierwszy w silniku serii Gamma, który został zaprezentowany w ubiegłym roku. W przeciwieństwie do typowych silników

Suzuki nie tylko na off-road

Suzuki nie tylko na off-road

pojazdu oraz załącza napęd tylnych kół w sytuacji poślizgu kół przedniej osi.- 4WD Lock przekazuje ciągły napęd na wszystkie cztery koła podczas jazdy w błocie lub śniegu. Kiedy prędkość pojazdu przekroczy 60km/h, układ automatycznie przełączy napęd w tryb 4WD Auto. Suzuki SX4 - ogłoszeniaSuzuki SX4

Ekstremalne SUV-y

Ekstremalne SUV-y

lądowaniami. A wszystko to przy zawrotnych prędkościach.Rally Fighter ma napęd na tylną . Silnik V8 (6,2 litra, 430 KM, 575 Nm) potrafi go rozpędzić do 210 km/h, twórcy zarzekają się, że gdyby nie elektroniczny kaganiec, Rally Fighter pomknąłby z prędkością bliską 300 km/h. Pierwsza setka? 6 sekund. 

Moto Guzzi V7 Café Classic - Bajerant

Moto Guzzi V7 Café Classic - Bajerant

-tłumiące, regulacja napięcia wstępnego, skok 118 mmHamulec przedni: tarczowy, 320 mm, zacisk czterotłoczkowyHamulec tylny: tarczowy, 260 mm, zacisk jednotłoczkowyOpony przód/ tył: 100/90-18 / 130/80-17WYMIARY I MASYWysokość siedzenia: 805 mmRozstaw osi: 1449 mmMinimalny prześwit: 182 mmMasa pojazdu w

Bezpieczna jazda | Na kursie o tym nie mam mowy

Bezpieczna jazda | Na kursie o tym nie mam mowy

wtargnął na jezdnię, odruchowo odpuszczamy gaz, hamujemy i zrywamy przyczepność tylnych kół. Tył chce wyprzedzić przód, a całość zaczyna obracać się wokół własnej osi. Powinniśmy błyskawicznie skontrować, czyli skręcić koła w przeciwną stronę - na prawym zakręcie w lewo, na lewym w prawo. By to dobrze

Nie panikuj! To tylko kontrola

Nie panikuj! To tylko kontrola

podjąć także osoba dowodząca akcją ratunkową, np. oficer zawodowej straży pożarnej), auto przekracza wymiary, dopuszczalną masę całkowitą (DMC) lub nacisk osi (określonych dla danego pojazdu w przepisach ruchu drogowego). Uwaga! Tutaj uprawnienia policji mają także inspektorzy Inspekcji Transportu

Mazda 6 F/L - test | Pierwsza jazda

Mazda 6 F/L - test | Pierwsza jazda

4500 obr./min 360 Nm przy 1800-3000 obr/min. Napęd na przednie koła na przednie koła Skrzynia 6-manualna/5-automat 6-manualna Wymiary 476 x 180 x 144 cm 476 x 180 x 144 cm Rozstaw osi 272,5 cm 272,5 cm Masa własna 1435/1465 kg 1550 kg Ładowność 520 kg 550 kg Poj. bagażnika 510-1702 l

Tajemnicze skrótowce cz. I

Tajemnicze skrótowce cz. I

Control) - aktywna regulacja zawieszenia (Mercedes) ABS (Antilock Brakes System) - system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania A/C (Air Conditioner) - układ klimatyzacji ACC (Adaptive Cruise Control) - system utrzymujący stałą prędkość jazdy oraz dystans między pojazdami, aktywny tempomat (m.in

BMW X3 3.0i

tak szybko, jak zwykłą "trójką", a w trudnych warunkach nawet szybciej. A jak na SUV-a prowadzi się wprost rewelacyjnie. Pewne zachowanie na drodze to również zasługa idealnego rozłożenia nacisku na osie. Kiedy wjechaliśmy na wagę, pan Mietek najpierw zaniemówił, a potem wydobył z siebie

Ducati Streetfighter - Książę ciemności

Ducati Streetfighter - Książę ciemności

; 120/70-17 / 190/55-17 Pirelli Diablo Corsa Wysokość siedzenia: 840 mm Rozstaw osi:     1475 mm Kąt pochylenia główki ramy:    26,5 Masa pojazdu w stanie suchym: 169 kg

Zapek, czyli Kozak, który chciał do Ameryki

), spawarkę zrobiłem wcześniej. Młotek, śrubokręty i klucze dostałem w spadku po dziadku. Wahacz wykonałem z profili zamkniętych, wykorzystując oryginalne ruskie odkuwki łożyskowania wahacza (Dniepr MT-19) oraz mocowania dyfra i osi. Za precyzyjne prowadzenie tylnego koła odpowiada para łożysk stożkowych, a o

Krótki kurs bezpiecznej jazdy

Krótki kurs bezpiecznej jazdy

nagle wtargnął na jezdnię, odruchowo odpuszczamy gaz, hamujemy i zrywamy przyczepność tylnych kół. Tył chce wyprzedzić przód, a całość zaczyna obracać się wokół własnej osi. Powinniśmy błyskawicznie skontrować, czyli skręcić koła w przeciwną stronę - na prawym zakręcie w lewo, na lewym w prawo. By to

Nowelizacja Prawa o ruchu drogowym

Nowelizacja Prawa o ruchu drogowym

przekraczający dopuszczalną masę całkowitą lub nacisk na osie; wprowadzenie zakazu dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu oraz zakaz wymiany nadwozia, podwozia lub ramy, co ma zapobiec m.in. obchodzeniu zakazu rejestracji składaków; wprowadzono dodatkowe badania psychologiczne dla

Bezpieczeństwo czynne w samochodzie

, który zrobił furorę na całym świecie, jest ABS, w Japonii znany także jako ALB. To układ zapobiegający blokadzie kół podczas hamowania. Specjalne czujniki (w zależności od rodzaju ABS zamontowane przy obu osiach bądź przy wszystkich kołach) mierzą prędkość obrotową osi lub kół i w czasie hamowania

Motocykliści zablokują autostradę

Motocykliści zablokują autostradę

? Przecież motocykliści zajmują na autostradach mniej miejsca, szybciej je, ze względu na osiągane prędkości, opuszczają, ale przede wszystkim znacznie mniej zużywają! Albo nawet zaryzykuję tezę, że nie zużywają ich w ogóle, ze względu na znikomy, a wręcz pomijalny parametr zwany dopuszczalnym naciskiem na

Mazda MX-5 Open Race

Mazda MX-5 Open Race

Maciek uderza w jego drzwi, obraca się wokół własnej osi. Biegnę do naszego garażu. Mechanik trzyma w rękach młotek i podnośnik, co trochę mnie przeraziło.Maciek zjeżdża do boksu. Mazda ma przestawioną geometrię przedniego zawieszenia i pogięty błotnik. Błyskawicznie prostujemy blachę tak, by nie

Nissan Patrol

. Poczucie władzy. Kuszące, ale i niepokojące. Na szczęście i na to znalazło się antidotum. Antidotum stanęło obok mnie na skrzyżowaniu. Dodge Ram 3500, pikap z podwójną kabiną, bliźniakami na tylnej osi i wiele mówiącym napisem 5,9l Cummins Turbo Diesel na drzwiach. Jego lusterka były większe od łopaty

Mercedes CL 600

przy 1900-3500 obr./min Napęd na koła tylne Rozmiary 506,5/187,1/141,9 cm Rozstaw osi 295,5 cm

Toyota Prius II

/100 km ++Obroty kierownicy (od oporu do oporu) 3,5 (-)Średnica zawracania 10,2 m +Prześwit statyczny 14 cm +Prześwit dynamiczny 11,5 cm +Masa własna 1290 kg +Rozkład nacisku na osie (przód/tył) 55/45 +Maksymalne szczeliny między blachami karoserii 3,5 mm +Stosunek moc/masa 85 KM/t (-)+ dobrze

Skoda Octavia II 1.6 Ambiente - test | Za kierownicą

6,5 cm rozstaw osi. Model zachował przy tym wszystkie elementy charakterystyczne dla poprzedniczki: duży chromowany grill (to już znak szczególny czeskiej marki) oraz wydłużoną maskę, której spora część jest widoczna z miejsca kierowcy. Od pierwszej generacji Octavia II różni się bardziej

Toyota MR2

= Prześwit statyczny 13 cm + Prześwit dynamiczny 10,5 cm = Rozkład nacisku na osie 440/590 kg (przód/tył

Konfrontacje: Peugeot 206 SW 2.0 HDi SX/Škoda Fabia Combi 1.9 TDI Comfort

porównaniu z hatchbackiem wzmocniono resorowanie tylnej osi. Wszystko to sprawia, że 206 SW prowadzi się stabilnie, ale mało komfortowo. Poczujesz każdą dziurę w jezdni, usłyszysz też, że ją pokonałeś. Natomiast Fabia, choć skłonna do przechylania się na zakrętach, to nadal ma jedno z najlepiej zestrojonych

Mazda 3 1.6 DI Turbo

tej dziedzinie, wsiadałem do Mazdy z przeczuciem, że to jeden z najlepiej prowadzących się samochodów w tej klasie. I nie zawiodłem się. Dopracowana konstrukcja kolumn MacPhersona z przodu oraz osi wielowahaczowej z tyłu zapewnia japońskiemu autu prowadzenie, jakiego konkurenci tylko pozazdroszczą. Do

Opel Speedster Turbo

parkingu Opla. Kraków odbija się w kałużach. Oho, to będzie szkoła przetrwania. Na mokrej nawierzchni wciśnięcie prawego pedału do oporu może zakończyć się obrotem samochodu wokół osi. Procedura startowa: po pierwsze - kierownica ustawiona na wprost, po drugie - pełna gotowość do ratowania się z poślizgu

W morzu Piasku - Rajd Egiptu

kilkadziesiąt kilometrów dalej. Wychodzi tuż pod powierzchnią piachu, zawsze bez zapowiedzi, podstępnie, tworząc łachę błota, które potrafi wciągnąć wszystko, co na nią wjedzie - samochody w takiej obrzydliwej i lepkiej kurzawce grzęzną po same osie. Pół biedy, jeśli na źródło wjedzie się powoli, ale przy

Król golasów: Suzuki B-King

: 2220 mm Szerokość: 800 mm Wysokość: 1085 mm Wysokość siedzenia: 805 mm Rozstaw osi

Toyota Avensis Wagon 2.0 D4 High

ogumienie: 215/45 R 17 wymiary (dł./szer./wys.): 4700x1760x1525 mm rozstaw osi: 2700 mm średnica zawracania: 10,8 mm

TOYOTA COROLLA/HONDA CIVIC/VW GOLF

Golf.WNĘTRZEW ciągu ostatnich kilku lat największe zmiany zaszły właśnie w projektowaniu wnętrz. Samochody mają być przestronne. Koncepcja współczesnego pojazdu rodzinnego najlepiej wdrożona jest w Hondzie. Ta marka, do tej pory utożsamiana z autami o sportowym zacięciu, poszła w zupełnie przeciwnym kierunku

TriRod F3 Adrenaline

chłodzenia powietrzem silnikami z VW Garbusa lub fiata 126p. Odmienna koncepcja zakłada używanie silnika motocyklowego, budowa sprowadza się wtedy do zaadoptowania przeniesienia napędu na tylną . Istnieją także bardziej wyrafinowane odmiany jak choćby odwrotny trike tzw. 2-1 z dwoma kołami z przodu i

Re: I znowu debile

Ty to chyba idiota jesteś, drogi są dla samochodów, mają być tak wykonane i zaprojektowane by pojazd o normatywnym nacisku osi czyli w zależności od drogi 8 lub 10 ton ich nie niszczył. Jak oni zapłacą, to w końcowym efekcie ten koszt przerzucą dalej i summa summarum to ty zapłacisz jako końcowe

Re: Niescislosc fizyczna odnosnie "6,5 kg".

+/- 6,5 kG. Wiedząc, że każde koło przenosi mniej więcej 1/4 ciężaru pojazdu na nawierzchię, takie niedoważenie jest po prostu nieistotne. No chyba że nie mówimy o wyważeniu w płaszczyźnie koła, tylko o tym, że siły wynikające z niewyważenia działają w kierunku równoległym do osi koła (czyli szarpanie

Re: Niescislosc fizyczna odnosnie "6,5 kg".

to, co podam, nie jest siłą) 6,5 kg nie jest nieistotne. > No chyba że nie mówimy o wyważeniu w płaszczyźnie koła, tylko o tym, że siły wy > nikające z niewyważenia działają w kierunku równoległym do osi koła (czyli szar > panie kierownicy). To jednak jest łatwo wyczuwalne i każdego

Re: czy mam rację?

publicznych, a w szczególności niepowodujący zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, przekroczenia dopuszczalnej masy pojazdów lub przekroczenia dopuszczalnych nacisków osi.

60 tys. kary - nie wywinie się!

nacisku na wybraną . Ten pojazd miał zaduży nacisk na każdej osi(choć niekoniecznie równy). Np. 40ton/3osie=13,3 t/. Jezeli dopuszczalny nacisk to 8t/, to jak nierównomiernie leżałby ładunek, zeby jedna z osi miała tylko 8t? proste 2 osie po 16t(dwa razy wiecej).

Re: Najbardziej prawdopodobny przebieg:

detaliczną paliwa. Ale rowerzyści też powinni płacić podatki. Oczywiście mniejsze niż ciężarówki. Stosunkowo najsprawiedliwszy byłby podatek od nacisku osi pojazdu. Bo to nacisk pojazdu wpływa na zużywanie się drogi.

Nasze drogi nie dla TIR-ów

Ocena wpływu poruszania się pojazdów przekraczających dopuszczalne w Polsce naciski na na degradację sieci drogowej, opis systemu udzielania zezwoleń i pobierania opłat za przejazd po niedostosowanych odcinkach dróg oraz mapy obrazujące polską sieć drogową, na którą w latach 2004

Skoro dopuszczono TIRy na takie drogi to....

na na degradację sieci drogowej, opis systemu udzielania zezwoleń i pobierania opłat za przejazd po niedostosowanych odcinkach dróg oraz mapy obrazujące polską sieć drogową, na którą w latach 2004-2010 dopuszczone zostaną pojazdy o maksymalnym nacisku 11,5 tony/, z zaznaczeniem odcinków

Re: Brama do ważenia tirów działa. Kary: ponad 10

ruchu drogowego w stosunku do pojazdów: 1.w zakresie przestrzegania przepisów o wymiarach, masie lub nacisku osi; 2.powodujących uszkadzanie lub niszczenie drogi; 3.zanieczyszczających lub zaśmiecających drogę. 2. W ramach wykonywania kontroli ruchu drogowego w zakresie, o którym mowa w ust. 1

Re: Deszczno przywiezie sobie kawałek wybrzeża

bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w § 5c, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony; 8) czteroosiowego pojazdu samochodowego z dwoma osiami kierowanymi - 32 tony, jeżeli

Re: SOWIA WOLA - SKR ZNÓW ZAGRAŻA MIESZKAŃCOM

adserserwis napisał: > > Może wystarczy prezesa zaprosić na zwykłe zebranie wiejskie , niech wytlumaczy > , że norma przewiduje nakrycie pryzmy soli plandeką , a pojazdy dowożące nie p > rzkroczyły dopuszczalnego nacisku na .Chyba , że tak nie jest. właśnie - nie jest - a to za

Re: Ktoś durnieje!

, nacisku mają znaczenie dla naszego portfela, wszak wszyscy składamy się w rożnej postaci na utrzymanie dróg. "Ocena degradacyjnego wpływu pojazdów przekraczających dopuszczalne obciążenie na na polską sieć drogową Podczas eksploatacji nawierzchnia drogowa ulega zużyciu i zniszczeniu, na co

Remont i modernizacja ulic trasy S3

40 tonowy TIR tyle co 160000 sam. osobowych Ocena wpływu poruszania się pojazdów przekraczających dopuszczalne w Polsce naciski na na degradację sieci drogowej, opis systemu udzielania zezwoleń i pobierania opłat za przejazd po niedostosowanych odcinkach dróg oraz mapy obrazujące polską sieć

Re: PPP po... lubusku...

mmmmmm000 napisał: > A od S różni się głównie nośnością ... Akurat właśnie nośnością się nie różnią. Obie drogi muszą wytrzymać 115 kN nacisku pojedynczej osi pojazdu na nawierzchnię jezdni i nawierzchnię przeznaczoną do postoju pojazdów. Drogi A i S różnią się geometrią, tj. częstością

Re: Blamaż Ratusza. Droga przez Bolko byłaby najd

co ma liczba osi i dopuszczalny nacisk na do znaku drogowego B-18 - kompletnie nic!!!! Znak zakazu B-18 z symbolem 30T oznacza zakaz wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej przekraczającej 30 ton. Rzeczywista masa całkowita pojazdu to masa własna pojazdu (zespołu pojazdów ciągnik

Re: Po śmiertelnym wypadku policja szuka kierowcy

Otóż jest diametralna różnica w zachowaniu auta w przypadku otarcia się bokiem z przodu (czyli przy osi, gdzie koła są skrętne i która ma większy nacisk na drogę) a otarcia bokiem z tyłu. W drugim przypadku auto staje się drastycznie nadsterowne, i tak, jak już ktoś napisał, tylko doskonale

Droga hamowania zalezy od nacisku na osie

a nacisk zalezy od obiazenia osi - czyli wprost od masy pojazdu i polozenia jego srodka ciezkosci.

Re: Brama do ważenia tirów działa. Kary: ponad 10

Art. 129d. 1. Osoby działające w imieniu zarządcy drogi mogą wykonywać, w obecności funkcjonariusza Policji lub inspektora Inspekcji Transportu Drogowego, kontrolę ruchu drogowego w stosunku do pojazdów: 1.w zakresie przestrzegania przepisów o wymiarach, masie lub nacisku osi; 2.powodujących

Re: Miasto dostało eurofundusze na korytarz półno

Z tego co wiem to do kontroli pojazdów pod względem dopuszczalnych nacisków na osie oprócz Inspekcji Transportu Drogowego upoważniona jest również Policja, która przeprowdzając jedynie kontrole doraźne jest w stanie ograniczyć skutecznie zapędy kierowców "tirów". Wracając do kwestii

Re: Rowerem na zakupy: bój o stojaki przed sklepa

Art. 61. 2. Ładunek na pojeździe umieszcza się w taki sposób, aby: 1. nie powodował przekroczenia dopuszczalnych nacisków osi pojazdu na drogę; 2. nie naruszał stateczności pojazdu; 3. nie utrudniał kierowania pojazdem; 4. nie ograniczał widoczności drogi lub nie zasłaniał świateł, urządzeń

Re: SOWIA WOLA - SKR ZNÓW ZAGRAŻA MIESZKAŃCOM

nacisku na .Chyba , że tak nie jest. > > właśnie - nie jest - a to za sprawą decyzji pana wójta... anomia prawa, taką definicję sprzeczności istniejących w naszym kraju ,usłyszałem od prawnika . Ma to więcej wspólnego z miernotą w sejmie niż z teorią Durkheima pozdrawiam

kolejne wyjasnienie

otóż, poza tzw. zwykłymi zakazami umieszczonymi na znakach drogowych istnieją w prawie o ruchu drogowym zakazy dot. tzw. pojazdów nienormatywnych . Pojazd nienormatywny to taki pojazd, którego naciski osi wraz z ładunkiem lub bez ładunku są większe od dopuszczalnych, przewidzianych dla danej drogi

Niby-łącznik na Przemysłowej nie rozładował ruchu

Panie rzeczniku, Jaki numer ma droga wojewódzka stanowiąca łącznik między Podkarpacką, a Przemysłową? Dlaczego nie można zastosować znaku E-15e „numer drogi wojewódzkiej o zwiększonym do 10 t dopuszczalnym nacisku osi pojazdu”? Czyżby nośność nawierzchni na to nie pozwalała? Gdzie

Re: Kolizja na pl. Grunwaldzkim. Tir w zwarciu z

drogach krajowych 100 kN (nieliczne odcinki wzmocnione są do przyjęcia nacisku 115 kN). Tylko po drogach ekspresowych i autostradach mogą poruszać się pojazdy o nacisku pojedynczej osi 115 kN." Panie logistyk, nie kompromituj sie dalej.

Re: Ładny zakątek zamiast parkingu przy Pazimie?

eksploatowanych lub wyłącznie eksploatowanych jako płatne w trybie przepisów o autostradach płatnych, 2) przeprawy promowe na drogach publicznych, 3) przejazdy po drogach publicznych pojazdów zarejestrowanych w kraju lub za granicą, z ładunkiem lub bez ładunku, o masie, naciskach osi lub wymiarach

Re: ?

nacisku osi większym niż ... Gdzie w definicjach tych znaków jest choć jeden raz wamienione pojęcie TIR ??? Przecież wymieniasz tu znaki, z których żaden NIE JEST znakiem ZAKAZU WJAZDU DLA TIRÓW. Takiego znaku NIE MA !

Re: Może by tak zbudować drogę z Lublina do Kamie

Nacisk na ma oczywiście znaczenie, ale przede wszystkim jako czynnik niszczący wierzchniej warstwy - w polskich warunkach plastycznych asfaltów. Ta warstwę najłatwiej jest tez naprawić. Ale dla podbudowy drogi bardzo istotny jest ciężar całkowity pojazdu (i dlatego też znaki zakazu wjazdu

Re: Droga hamowania zalezy od nacisku na osie

poohdrummer napisał: > a nacisk zalezy od obiazenia osi - czyli wprost od masy pojazdu i > polozenia jego srodka ciezkosci Ale nie ma tego we wzorach autora wątku.

Zobaczymy konsekwencję MZD - czy rozliczymy

Ocena wpływu poruszania się pojazdów przekraczających dopuszczalne w Polsce naciski na na degradację sieci drogowej, opis systemu udzielania zezwoleń i pobierania opłat za przejazd po niedostosowanych odcinkach dróg oraz mapy obrazujące polską sieć drogową, na którą w latach 2004

TIRy niszczą ulice i drogi- kto zapłaci za remont?

Ocena wpływu poruszania się pojazdów przekraczających dopuszczalne w Polsce naciski na na degradację sieci drogowej Pełny tekst : _www.ue.psm.pl/?k=pn&pl=8 ................... Każde zwiększenie obciążenia pojazdu ponad dopuszczalny prawem limit przynosi wymierną stratę w postaci

Re: Dlaczego do busa kupować specjalne opony?

Jednak generalnie chodzi o nosnosc, a dokladnie na nacisk na pojedyncze osie, ktory w takich pojazdach(suma nacisku na obie osie) może byc duzo wieksza niż ładownośc. -- . -Z TDCI NA ST-

Centrum Poznania już nie dla tirów

z przepisami może odbywać się ruch pojazdów ciężarowych o dopuszczalnym nacisku osi chyba 10 ton. Jeśli powstaną obwodnice ZOP i WOP to wiele pojazdów będzie omijać Poznań i problem zniknie a jeśli nie ma obwodnic to w jaki sposób mają to zrobić.

Jak nasze drogi wytrzymają wzmożony ruch TIR-ów

wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w §5c, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony; 8) czteroosiowego pojazdu samochodowego z dwoma osiami kierowanymi - 32 tony

Kiepsko będzie z opolskimi ulicami

Ocena wpływu poruszania się pojazdów przekraczających dopuszczalne w Polsce naciski na na degradację sieci drogowej, opis systemu udzielania zezwoleń i pobierania opłat za przejazd po niedostosowanych odcinkach dróg oraz mapy obrazujące polską sieć drogową, na którą w latach 2004

Re: SOWIA WOLA - SKR ZNÓW ZAGRAŻA MIESZKAŃCOM

wytlumaczy , że norma przewiduje nakrycie pryzmy soli plandeką , a pojazdy dowożące nie przkroczyły dopuszczalnego nacisku na .Chyba , że tak nie jest.

Re: Komora startowa pomieści cały dworzec Łódź Fa

Całkowita, dopuszczalna masa pojazdu w UE to 40 ton. Ponadto, w Polsce na większości dróg maksymalny dopuszczalny nacisk na pojazdu to 8 ton. Policzmy więc - masa pojazdu 16 ton + 24 tony ładunku = 40 ton Ciężar właściwy ziemi ziemi to ok.1,3 - 1,5tony/m3. Przy dopuszczalnym ładunku daje to 16

Pojechał po śmierć - żałoba w Łódzkiem po wypad...

Pytanie do znających tę konkretną drogę: Czy to Volvo-chłodnia mogło poruszać się po tej drodze? Mam na myśli znaki: B-18 (Zakaz wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad ... t) oraz B-19 (Zakaz wjazdu pojazdów o nacisku osi większym niż ... t)

40 tonowy TIR tyle co 160000 sam. osobowych

na degradację sieci drogowej, opis systemu udzielania zezwoleń i pobierania opłat za przejazd po niedostosowanych odcinkach dróg oraz mapy obrazujące polską sieć drogową, na którą w latach 2004-2010 dopuszczone zostaną pojazdy o maksymalnym nacisku 11,5 tony/, z zaznaczeniem odcinków

Re: Ocena degradacyjnego wpływu pojazdów

napędowych jest wyposażona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony; 8) czteroosiowego pojazdu samochodowego z dwoma osiami kierowanymi - 32 tony, jeżeli napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne Ale z końcem 2010 r. cała

Świadek uciekł z miejsca wypadku

Pytanie do znających tę konkretną drogę: Czy to Volvo-chłodnia mogło poruszać się po tej drodze? Mam na myśli znaki: B-18 (Zakaz wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad ... t) lub B-19 (Zakaz wjazdu pojazdów o nacisku osi większym niż ... t) Może w tym też jest przyczyna odjechania

Re: PPP po... lubusku...

mmmmmm000 napisał(a): > Więc można by powiedzieć, że wszystkie > drogi krajowe w Polsce to autostrady. Nie. Jak już napisałem, A i S różnią się geometrią. To, że dopuszczalny nacisk na jest taki sam, to chyba dobrze? Inaczej ciężkie pojazdy nie mogłyby do autostrady dojechać i z niej

Budowlanych kolejna do remontu po wiadukcie

Ocena wpływu poruszania się pojazdów przekraczających dopuszczalne w Polsce naciski na na degradację sieci drogowej, opis systemu udzielania zezwoleń i pobierania opłat za przejazd po niedostosowanych odcinkach dróg oraz mapy obrazujące polską sieć drogową, na którą w latach 2004

TIRy niszczą drogi w Opolu

Nawierzchnia drogowa nie jest niszczona przez samochody osobowe z obciążeniem osi rzędu 5 kN (0,5 T), lecz przez samochody ciężarowe. Niszczące działanie pojazdu na nawierzchnię rośnie w funkcji potęgowej obciążenia. Z powszechnie przyjmowanego prawa czwartej potęgi wynika, że przejazd jednego

Zawsze i prawie wszystkie są przeważone

Nawierzchnia drogowa nie jest niszczona przez samochody osobowe z obciążeniem osi rzędu 5 kN (0,5 T), lecz przez samochody ciężarowe. Niszczące działanie pojazdu na nawierzchnię rośnie w funkcji potęgowej obciążenia. Z powszechnie przyjmowanego prawa czwartej potęgi wynika, że przejazd jednego

Już A4 zaczyna się rozsypywać

pojazdu samochodowego - 25 ton albo 26 ton, jeżeli napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w §5c, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony; 8

Ocena wpływu pojazdów

nich. Im większa masa (ciężar) pojazdu, tym większe oddziaływanie niszczące na nawierzchnię. Liczy się zatem nie tylko natężenie (liczba pojazdów w jednostce czasu), lecz także, a niekiedy przede wszystkim, ich ciężar wyrażany obciążeniem osi. W Polsce dopuszczalne obciążenie osi wynosi 100 kN (10 T

Re: Samochód znowu zablokował ruch tramwajowy na

opłacenia składki za to ubezpieczenie, jeżeli pojazd ten jest zarejestrowany w kraju, o którym mowa w art. 129 ust. 2 pkt 8 lit. c; 3) przekroczenia wymiarów, dopuszczalnej masy całkowitej lub nacisku osi określonych w przepisach ruchu drogowego, chyba że istnieje możliwość skierowania pojazdu na pobliską

Re: na 100 procent nie zniszczymy dróg

na100procent napisała: > na 100 procent nie zniszczymy tym transportem dróg NIe. 110 ton, to jest tyle, ile wazy dwa i pół TIRa. TIR ma 5 osi z naciskami po 9 ton na każdą. Pojazd do przewozu ciężkich ładunków ma tych osi kilkanaście, i ta masa się rozkłada na większą powierzchnię. www

Ocena degradacyjnego wpływu pojazdów

nich. Im większa masa (ciężar) pojazdu, tym większe oddziaływanie niszczące na nawierzchnię. Liczy się zatem nie tylko natężenie (liczba pojazdów w jednostce czasu), lecz także, a niekiedy przede wszystkim, ich ciężar wyrażany obciążeniem osi. W Polsce dopuszczalne obciążenie osi wynosi 100 kN (10 T

Super pomysł

Wreszcie wprowadza sie podatek drogowy taki jaki powinien być. Koszt wdrożenia jest znikomy a korzyści znaczne. Powinno się jeszcze wprowadzić obowiązkowe czujniki nacisku osi tak by pojazdy zużywające drogi ponosiły odpowiednie opłaty. Do tego zróżnicowana opłata w zależności od nacisku osi

Re: We Wrocławiu zbudowali najdłuższy tramwaj w P

Zdaje się, że Protram jest 2-3 razy TAŃSZY od Skód - to raz. Człony niskopodłogowe są dobrze widoczne a nie wszyscy pasażerowie ich potrzebują - to dwa. Niższy nacisk na i mniejsze silniki powinny ułatwiać eksploatację i ograniczają zużycie torów - to trzy. W sumie tanim kosztem zbudowano

Re: Bzdura która hamuje ruch

Dokładnie. Niszczące działanie pojazdu na nawierzchnię drogi zależy od nacisku osi. A nie np. od pojemności skokowej silnika. -- Dla niewpuszczanych do MediaMarktu: www.youtube.com/watch?v=4MyLoeJocLs podrygi konającej ostrygi: www.ruvr.ru/index.php?lng=pol smuta zdechłego mamuta: www.russiatoday.com

Re: Miasto nie ustawi znaków dla tirów. Nie ma in

zostać dogłębnie zbadany przez NIK. Myślę, że na pewno jest coś nie tak z ulicą Kwiatkowskiego, która wg. przepisów ruchu drogowego ma dopuszczalny nacisk osi do 8 ton a nie do 10. Pojazdy ciężarowe jakie jadą do oclenia z pewnością mają większe naciski niż 8 ton. ITD znalazło sobie dobrą miejscówkę i

Re: Hałasuje jak odrzutowiec, ale czyści nawet st

W poniedziałek biore kamerę i idę nagrywać, jak DESTRUKTOR MARKI MULTIKAR Z NRD rozjeżdża i rozkrusza swoimi 5-cioma tonami nacisku na osie kostkę na Piotrrrrkowskiej. Nagram też jak za pojazdem pozostają tłuste syfiaste plamiska nie umyte do tej pory przez całą kadencję Jońskiego. Wrzucę na

Re: ?

pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad ...t - znakiem B-19: zakaz wjazdu pojazdów o nacisku osi większym niż ...

Re: Blamaż Ratusza. Droga przez Bolko byłaby najd

Wystarczy się przejechać przez ten most: jest znak "ograniczenie do 30 t" gdy wg normy europejskiej dopuszczalny nacisk na to 11,5 tony, a TIR-a liczysz jako 4 osie nośne.... Jeżeli most nie ma żadnego znaku ograniczającego wagi pojazdów, oznacza to, że taki ciągnik siodłowy może

Re: Lotnicza - dojazd do budowy POW

Urzędu Gminy czy drogę tę budowano na: * dopuszczalny nacisk na pojazdu 8 czy 10 ton; * natężenie ruchu w ilości: ** KR1 do 12 osi obliczeniowych (10 t) na pas w ciągu doby; ** KR2 od 13 do 70 osi obliczeniowych (10 t) na pas w ciągu doby. Biorąc przypadek optymistyczny (dopuszczalny nacisk

Re: Jawa-EZ 354

najwiekszy dop. nacisk osi to 2,0 kN dopuszczalna masa calkowita pojazdu to 350 kg tak ja mam na dowodzie rejestracyjnym :) pozdr

Jeszcze o łączniku Podkarpacka-Przemysłowa

umieszczania na drogach. : 3.2.20. Zakaz wjazdu pojazdów o nacisku osi większym niż … t (…)Na odcinkach dróg o nawierzchni dostosowanej do nośności 115 kN stosuje się znaki B-19 z wartością 11,5t. O ustawieniu znaków w mieście, niezależnie od kategorii drogi/ulicy decyduje prezydent. Więc

Harcerska i Kępska nie dla TIR-ów

Nawierzchnia drogowa nie jest niszczona przez samochody osobowe z obciążeniem osi rzędu 5 kN (0,5 T), lecz przez samochody ciężarowe. Niszczące działanie pojazdu na nawierzchnię rośnie w funkcji potęgowej obciążenia. Z powszechnie przyjmowanego prawa czwartej potęgi wynika, że przejazd jednego

Re: A mnie odholowali auto

opłacenia składki OC, a auto jest zarejestrowane w kraju niebędącym państwem UE, EFTA lub Konfederacją Szwajcarską. 6. Gdy samochód przekracza dopuszczalne wymiary, masę lub nacisk osi. 7. Gdy samochód prowadziła osoba nietrzeźwa i nie można go zabezpieczyć w inny sposób. Kiedy nie mają prawa odholować

Re: "próby dynamiczne" na publicznych drogach?

pojazdami, jeżeli jest to niezbędne dla: 1) dokonania sprawdzenia stanu technicznego pojazdu, a w szczególności skuteczności działania hamulców, albo sprawdzenia masy lub nacisku osi pojazdu;

Re: Linki dla Kociaka

nieodkształcalnych kół. Jeśli wystąpi moment hamujący czyli M mniejsze od 0 wówczas styczna reakcja podłoza silnie przeciwstawia się ruchowi pojazdu. Do utrzymania koła w ruchu konieczne jest doprowadzenie od osi pojazdu do koła popychającej siły o wartości wystarczającej do pokonania momentu oporu toczenia i

Re: Kiepsko będzie z opolskimi ulicami

100 kN/ to 10 ton na więc 10 ton/ wywiera taki wpływ na nawierzchnię, jak przejazd 160 tys. samochodów osobowych. Natomiast pojazd ciężarowy o nacisku dwukrotnie większym – 20 ton/ – powoduje 16-krotnie większe zniszczenie nawierzchni www.google.pl

Re: Popularyzuję wiedzę przydatną każdemu

autostradowymi MOPami gdzie przy dobrym wietrze można sobie zjeść obiad w McDonalds... A co do ograniczeń - wiecej ograniczeń się pojawia w miastach, bo się buduje więcej dróg o dopuszczalnych naciskach na takich o jakich 50 lat temu się ludziom nie śniło. > Własnie niebardzo bo nadal uciekamy do

TIRy omijają bramki

40 tonowy TIR tyle co 160000 sam. osobowych na podstawie informacji z PSM Ocena wpływu poruszania się pojazdów przekraczających dopuszczalne w Polsce naciski na na degradację sieci drogowej, opis systemu udzielania zezwoleń i pobierania opłat za przejazd po niedostosowanych odcinkach dróg

TIR-y na drogach

40 tonowy TIR tyle co 160000 sam. osobowych na podstawie informacji z PSM Ocena wpływu poruszania się pojazdów przekraczających dopuszczalne w Polsce naciski na na degradację sieci drogowej, opis systemu udzielania zezwoleń i pobierania opłat za przejazd po niedostosowanych odcinkach dróg

Re: tramwaj jest nieefektywny i drogi

BRT aż o 20% tańszy? Nie chce mi się wierzyć, że aż taka różnica wystąpi - oczywiście jeśli porównujemy ten sam korytarz w tym samym standardzie wykończenia; sama konstrukcja drogi jest dla autobusu droższa (nacisk 115kN na , tramwaj 110 kN na , do tego przeniesiona w konkretnym miejscu

Re: Objazd obwodnicy przez Czarnowąsy i Skorogosz

40 tonowy TIR tyle co 160000 sam. osobowych na podstawie informacji z PSM Ocena wpływu poruszania się pojazdów przekraczających dopuszczalne w Polsce naciski na na degradację sieci drogowej, opis systemu udzielania zezwoleń i pobierania opłat za przejazd po niedostosowanych odcinkach

Każdy TIR zostawia swój ślad

rzeczywistym zagrożeniem bezpieczeństwa ruchu. Nawierzchnia drogowa nie jest niszczona przez samochody osobowe z obciążeniem osi rzędu 5 kN (0,5 T), lecz przez samochody ciężarowe. Niszczące działanie pojazdu na nawierzchnię rośnie w funkcji potęgowej obciążenia. Z powszechnie przyjmowanego prawa czwartej

Re: Droga z wagą dla ciężarówek za 15 mln zł

Ocena wpływu poruszania się pojazdów przekraczających dopuszczalne w Polsce naciski na na degradację sieci drogowej, opis systemu udzielania zezwoleń i pobierania opłat za przejazd po niedostosowanych odcinkach dróg oraz mapy obrazujące polską sieć drogową, na którą w latach 2004

Re: Droga hamowania zalezy od nacisku na osie

> > a nacisk zalezy od obiazenia osi - czyli wprost od masy pojazdu i > > polozenia jego srodka ciezkosci nacisk na poszczegolnych kolach sie zmienia, ale sprawdz czy zmienia sie nacisk sumaryczny. Jezeli masz 60% ciezaru na przedniej osi, to mozesz tam dac 60% sily hamujacej, ale

Co z tą obwodnicą Czarnowąs i Dobrzenia ?

Ocena wpływu poruszania się pojazdów przekraczających dopuszczalne w Polsce naciski na na degradację sieci drogowej, opis systemu udzielania zezwoleń i pobierania opłat za przejazd po niedostosowanych odcinkach dróg oraz mapy obrazujące polską sieć drogową, na którą w latach 2004

To TIRy niszczą nawierzchnię

nich. Im większa masa (ciężar) pojazdu, tym większe oddziaływanie niszczące na nawierzchnię. Liczy się zatem nie tylko natężenie (liczba pojazdów w jednostce czasu), lecz także, a niekiedy przede wszystkim, ich ciężar wyrażany obciążeniem osi. W Polsce dopuszczalne obciążenie osi wynosi 100 kN (10

Ocena wpływu pojazdów degradację sieci drogowej

Ocena wpływu poruszania się pojazdów przekraczających dopuszczalne w Polsce naciski na na degradację sieci drogowej, opis systemu udzielania zezwoleń i pobierania opłat za przejazd po niedostosowanych odcinkach dróg oraz mapy obrazujące polską sieć drogową, na którą w latach 2004

Stare Miasto tylko dla helikopterów

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 1 kwietnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia Nacisk osi pojedynczej, z zastrzeżeniem ust. 4, nie może przekraczać 80 kN.

Wszystko jest BIZNES

dopuszczalne naciski na ." to znaczy automatyczne mandatowanie "miasta mogą ograniczyć dostęp pojazdów do niektórych miejsc, wyznaczając m.in. strefy niskiej emisji spalin czy wprowadzając opłaty za wjazd. - ITS-y tworzą w miastach ograniczone strefy dostępu." "zmniejszenie liczby

Mariner jezdzi przepisowo, a nie wie

skret w lewo, gdzie duzy ruch z przeciwka uniemozliwia skret, dopoki wyswietlany jest sygnal zielony. Obywatele zatem ustawiaja sie za sygnalizatorem i czekaja, az w osi ich jazdy zapali sie zlote. W praktyce zatem wszyscy, moze (z naciskiem na moze) poza pierwszym w kolejce, zjezdzaja juz na czerwonym

Re: Każdy TIR zostawia swój ślad

opolak napisał: > Natomiast pojazd ciężarowy o nacisku dwukrotnie większym – 200 kN/ – powoduje > 16-krotnie większe zniszczenie nawierzchn Standardem w Unii jest maksymalne obciążenie osi na poziomie 11,5 tony. Wchodząc do unii Polska ZOBOWIĄZAŁA się do dostosowania swoich

Re: jechałem samochodem do M1 i zapłaciłem 8,40 P

zależy od nacisku osi pojazdu na nawierzchnię więc komunikacja zbiorowa powinna zostać obarczona proporcjonalnie większymi kosztami niż pojazdy osobowe. Infrastruktura tramwajowa jest najdroższa, uważam że trakcje sieciowe znikną z miast w przeciągu lat kilkudziesięciu, wraz z postępem w dziedzinie

TIR-y niszczą drogi

na na degradację sieci drogowej, opis systemu udzielania zezwoleń i pobierania opłat za przejazd po niedostosowanych odcinkach dróg oraz mapy obrazujące polską sieć drogową, na którą w latach 2004-2010 dopuszczone zostaną pojazdy o maksymalnym nacisku 11,5 tony/, z zaznaczeniem odcinków

Re: Zjazd z mostu Grota na Modlińską.

Brawo rembik_ ! zgadza się, prawo drogowe nie przewiduje mozliwości skrętu w lewo z pasa oznaczonego do skrętu w prawo. Szkoda tylko że nie jest to przypieczętowane linia ciągłą. Ja bym jeszcze wzdłuz linii ciągłej rozmieścił czujnik nacisku osi, będący sygnałem że należy zrobic zdjęcie

Są sposoby na sposoby

Wszystko zogda, z jedną uwagą. Samochód waży powiedzmy 1300 kg + kierowca 90 kg, razem 1390 kg. Nacisk na jedną przy rozłożeniu mas 55/45 to 765 kg / 625 kg. Nacisk na jedno koło bardziej obciążonej osi to 382,5 kg. Moto waży powiedzmy 250 kg + kierowca 90 kg, razem 340 kg. Nacisk na jedną

Ty serio, ze w Polsce ni slowa o obciazeniu

pojazdu, nacisku na osie (i wariacje przy roznej lokalizacji silnika), wywazenia i przyczepnosci kol etc? Ale jaja!!! -- Nie lej w gacie przed PiSuarem

Banda przedszkolakow tu sie wypowiada

a moze by tak po prostu otworzyc ksiazke "Teoria ruchu samochodu" i przeczytac wzor na droge hamowania, sile hamujaca na kolach oraz wzory opisujace rozklad nacisku na osie w czasie hamowania? Analiza tych trzech wzorow wyraznie wskaze, ze MASA POJAZDU ODGRYWA WAZNA ROLE wraz z

Re: Czołgi potwory szykowane na rok 41

Dzierżyński- wycofano na tyły z uwagi na ich duży nacisk na , a w USA zamawiano te same lokomotywy co car przed IWŚ)- a jakoś nie wydaje mi się aby NIemcy zostawili im nietknięte szlaki kolejowe i mosty. Zresztą nawet NIemcy musieli opracować specjalną lokomotywę na front wschodni o zmniejszonym nacisku na

Re: Ile waży TIR piachu?

By można było dać mandat za przekroczenie wagi pojazdu, lub nacisku na trzeba mieć wagę, stała lub przenośną. Z uwagi na koszt, odpowiednich stałych tego typu wag brak w Łomiankach, a przenośne kosztują poważne sumy. Niewielu na to stać. Wiec wieloletnie efekty zmiękczania prawa skutkują zupełną

Re: Rowerzyści: Chcemy, by potraktowano nas poważ

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262) Dział II Wymiary, masy i naciski osi pojazdu § 2. 1. Długość pojazdu, nie może przekraczać: 7) motocykla

Re: Stop przeciążonym tirom. Druga waga już dział

poruszająca się po naszych drogach jest przeciążona. Przejazd jednego samochodu ciężarowego o nacisku 20 ton na zużywa nawierzchnię w takim samym stopniu, co przejazd 2,5 miliona samochodów osobowych. Po trzecie : max wysokość mandatu za jazdę przeciążonym pojazdem to 500 zł. , a więc skoro ITD nałożyło

Straż będzie wywozić samochody ze Starego Miasta

kierującego dokumentu stwierdzającego zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub stwierdzającego opłacenie składki tego ubezpieczenia; 3. przekroczenia wymiarów, dopuszczalnej masy całkowitej lub nacisku osi określonych w przepisach ruchu drogowego. Poza

40 tonowy TIR tyle co 160000 sam. osobowych

na degradację sieci drogowej, opis systemu udzielania zezwoleń i pobierania opłat za przejazd po niedostosowanych odcinkach dróg oraz mapy obrazujące polską sieć drogową, na którą w latach 2004-2010 dopuszczone zostaną pojazdy o maksymalnym nacisku 11,5 tony/, z zaznaczeniem odcinków

Re: Ci, co tworzyli ten projekt to

torowisk warto by sobie faktycznie dzisiaj, kiedy czeka nas praktycznie wymiana całego taboru tramwajowego , zadawać pytanie: czy nie warto inwestować w pojazdy o zmniejszonym nacisku na . -- 14-11-2012. Budowa trasy S5 nie jest priorytetem dla premiera Donalda Tuska. Obecnie na trasie S5 priorytetem

Popełniłeś błąd młodości

egidą ten turniej się odbył. Napisz o ile możesz wyraźnie co było oficjalnym powodem interwencji Straży Miejskiej /jazda na zakazie, wjazd pojazdem o większym nacisku osi niż dopuszczalny, działalność bez pozwolenia/, i dlaczego sprawa trafiła do Sądu / odmowa przyjęcia mandatu, wybitnie lekceważący

art.61 PoRD

= oznakowujesz ….. oficjalny text >>> Art. 61. 1. Ładunek nie może powodować przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej lub dopuszczalnej ładowności pojazdu. 2. Ładunek na pojeździe umieszcza się w taki sposób, aby: 1) nie powodował przekroczenia dopuszczalnych nacisków osi pojazdu na

Jak zbudować komunikację na "jutro" z myślą o t...

rozbudowy Kostrzyńskiej jest tym dziwniejszy, że zupełnie pomija się ewentualną rozbudowę Koniawskiej i Myśliborskiej, czyli ulic, które wprowadzają główny ruch do miasta. S3 ma przebieg na osi północ-południe. Jeśli ktokolwiek zechce wjechać do Gorzowa jadąc od strony Szczecina czy Z.G., to przecież nie

Chcą ważyć TIRy, bo te dziurawią drogi

utwardzonych poboczy, odwodnień oraz przystosowania dla pojazdów o dużym nacisku na osie. Po zimie nowej drogi nie ma, rozsypała się i znowu plany i budowa od nowa. Taką mamy rzeczywistość budowniczych w XXI wieku i dróg nigdy nie będzie. Jazda po Polskich drogach to rozpacz bo kierowca pilnuje żeby nie wpaść

Re: Pułkowa do poprawy

stooki napisał: > Wie ktos w jaki sposób można to sprawdzić? Do kogo pisac? znalazłam coś takiego: "Pozwolenia na przejazdy pojazdów, które przekraczają dopuszczalna masę, naciski na lub wymiary wydaje Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad (ul. Mińska 25, formularz na

Re: Brawo!!!!!

> jest nieresorowany zmiany nacisku następują. Jeśli układ jest resorowany (jak w > rzeczywistych pojazdach) to można optycznie zaobserwować "przysiadanie tyłu". Ale nie chcesz w tym miejscu powiedzieć że napędzanie przedniej osi nie spowoduje takiego samego efektu (przynajmniej do

Re: Wpływ pojazdów na degradację sieci drogowej

Opolak, brednie raczysz pisać. Nacisk na jest parametrem stosowanym, jedynie, przy konstruowaniu dróg i wynosi 200 KN w/g norm unijnych. Natomiast ograniczenie może dotyczyć jedynie DMC /dopuszczalny ciężar całkowity/, tu norma wynosi 40 ton na terenie UE, nie dotyczy pojazdów specjalnych/gabaryty/.

Wpływ pojazdów na degradację sieci drogowej

Ocena wpływu poruszania się pojazdów przekraczających dopuszczalne w Polsce naciski na na degradację sieci drogowej, opis systemu udzielania zezwoleń i pobierania opłat za przejazd po niedostosowanych odcinkach dróg oraz mapy obrazujące polską sieć drogową, na którą w latach 2004

Na osi

Na osi – program motoryzacyjny telewizji TVN Turbo, prowadzony przez aktora Piotra Zelta. Wcześniej gospodarzem był Sławek Sochacki. Przez wiele lat program nadawany był w TVN Siedem i TVN. Od 1 marca 2014 r. premierowe odcinki programu emitowane będą na kanale Motowizjahttp://www.naosi.pl

Rozstaw osi

będzie zbyt duży nacisk na koła przednie przy niedostatecznym dociążeniu kół tylnych. Również podczas skręcania na koła oddziałuje boczny moment siły, który nadaje im siłę skrętną której wielkość zależy od odległości koła od środka ciężkości pojazdu. Dlatego też w samochodach z krótkim rozstawem osi, mała

Zawieszenie pojazdu

Zawieszenie pojazdu – zespół elementów łączących koła z resztą pojazdu. Zawieszenie przenosi siły powstające na styku koła z jezdnią na nadwozie. Zapewnia komfort jazdy oraz stateczność i sterowność pojazdu. Zawieszenie jest częścią podwozia, a w jego skład wchodzą: elementy prowadzące

Oś pojazdu

pojazdu - to element maszyny o kształcie walca, podparty w łożyskach. Osie przenoszą tylko obciążenia zginające (np. oś wagonu kolejowego). Mogą one być ruchome (obracające się razem z zamocowanymi częściami maszyn) i nieruchome (pozostające w spoczynku, podczas gdy osadzone części obracają

Dowód rejestracyjny pojazdu

sprzęgające (w kg), H okres ważności dowodu, jeżeli występuje takie ograniczenie, I data wydania dowodu rejestracyjnego, J kategoria pojazdu, K numer świadectwa homologacji typu pojazdu, jeżeli występuje, L liczba osi, O.1 maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem (w kg), O.2

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.