nacisk na oś jezdni

Tomasz Haładyj

Czy tramwaj zjada dzieci - czyli obalanie polskich stereotypów [PREZENTACJE]

Czy tramwaj zjada dzieci - czyli obalanie polskich stereotypów [PREZENTACJE]

- Tramwaj to nie tylko transport, ale i pomysł na miasto - mówił w sobotę w Częstochowie dr Michał Beim z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. - Czy tramwaj zjada dzieci? - pytał z kolei prof. Jacek Wesołowski z Politechniki Łódzkiej.

Szkoła jazdy: fizyka na zakręcie

Hamuj, a potem skręcaj - mówią starzy, doświadczeni kierowcy. Mają rację? Instruktorzy Szkoły Auto udowadniają, że nie zawsze.

Bezpieczna jazda | Na kursie o tym nie mam mowy

Tego nie nauczą cię na kursie prawa jazdy. Podpowiadamy, jak wyjść z poślizgu czy ostrego zakrętu. Jak bezpiecznie wyprzedzać i nie stracić głowy na autostradzie

Chevrolet Aveo 1.4 - test | Za kierownicą

Chevrolet Aveo 1.4 - test | Za kierownicą

drzwi i wejdźmy do środka. Na chwilę wstrzymujemy oddech. Ileż to ładnych samochodów ma banalne do nieprzyzwoitości wnętrza? Aveo nie powinno jednak nikogo rozczarować. Postęp jest ogromny, projekt przedziału pasażerskiego wykonano z polotem i bez nacisków na oszczędności. Widać, że priorytetem była

Krótki kurs bezpiecznej jazdy

Krótki kurs bezpiecznej jazdy

biegu". Jak? Przykład: Z prędkością 90 km/godz. zbliżamy się do ciężarówki jadącej 60 km/godz. Już 100-200 metrów wcześniej obserwujemy, co dzieje się na lewym pasie. Jeśli jest pusty, włączamy kierunkowskaz i zbliżamy się do środka jezdni. Im szybciej jedziemy, tym wcześniej powinniśmy zjechać na

ABS | Pełne bloki czyli jak hamować

ABS | Pełne bloki czyli jak hamować

skuteczność hamowania pulsacyjnego. 3. Zatrzymywanie auta poprzez łagodne hamowanie w początkowej fazie, ale ostre w końcowej.   Co warto wiedzieć o ABS? 1. Objawami działania ABS są wibracje pedału, terkot pracujących modulatorów (zaworów). Nie należy zmniejszać siły nacisku na pedał. 2

Konkurenci i ocena końcowa

+ Rozkład nacisku na osie 54/46 proc. (porzód/tył) ++ Prześwit statyczny 11,5 cm = Prześwit dynamiczny 9,5 cm = Dystans parkingowy

Konkurenci i ocena końcowa

= Prześwit statyczny - 21 cm ++ Prześwit dynamiczny - 17 cm ++ Dystans parkingowy - 65 cm = Rozkład nacisku na osie - 930

Volvo C30

rozpędza się do 240 km/h, ale wciąż pozostaje bardzo komfortowy. Zawieszenie z osią wielowahaczową z tyłu oraz elektrohydraulicznie wspomagany układ kierowniczy pracują bardzo pewnie i dają dobre wyczucie samochodu. C30 T5 szybko i precyzyjnie reaguje na polecenia kierowcy. Jeśli układ jezdny pracuje tak

Szkoła jazdy: pełne bloki, czyli jak hamować?

. Co warto wiedzieć o ABS? . 1. Objawami działania ABS są wibracje pedału, terkot pracujących modulatorów (zaworów). Nie należy zmniejszać siły nacisku na pedał. 2. Układ ABS

Ducati Streetfighter - Książę ciemności

Ducati Streetfighter - Książę ciemności

walorów jezdnych ich motocyklom. Ba. Przez wielu uważane są za najlepsze na świecie! O co więc chodzi ze Streetfighterem? Okazało się, że tu motocykl nie był niczemu winien. Zawinił, jak najczęściej bywa, najsłabszy element, czyli kierowca, a ściślej mówiąc - ja. Wsiadłem na to Ducati jak na każdego

Konfrontacje: Peugeot 206 SW 2.0 HDi SX/Škoda Fabia Combi 1.9 TDI Comfort

porównaniu z hatchbackiem wzmocniono resorowanie tylnej osi. Wszystko to sprawia, że 206 SW prowadzi się stabilnie, ale mało komfortowo. Poczujesz każdą dziurę w jezdni, usłyszysz też, że ją pokonałeś. Natomiast Fabia, choć skłonna do przechylania się na zakrętach, to nadal ma jedno z najlepiej zestrojonych

Skoda Octavia II 1.6 Ambiente - test | Za kierownicą

amortyzatorów sprawdziłem na trasie Łowicz - Łęczyca, która obfituje w nierówności nawierzchni. Octavia nie dała się zaskoczyć - koła trzymały się jezdni, a muldy pokonywała bez szkody dla podróżnych. Miękkość resorowania odczuwa się nieco przy bocznych przechyłach na zakrętach. Za to dobrze wyciszono odgłosy

Nissan Patrol

obawy, że silnik zgaśnie. Przećwiczone!Sunąc majestatycznie ulicami miasta, doszedłem do wniosku, że to wcale nie najgorszy środek komunikacji. Widać wszystko jak na dłoni, nikt nie ryzykuje zajeżdżania drogi, a zawracanie? Cóż. Wystarczy stanąć w poprzek jezdni, podnieść rękę w geście podziękowania i

Nie panikuj! To tylko kontrola

Nie panikuj! To tylko kontrola

dopuszczalne masy lub naciski osi; niszczą, uszkadzają, zanieczyszczają lub zaśmiecają drogi. Straż graniczna (SG) i organy celne - przy wjeździe na terytorium Polski oraz w strefie nadgranicznej. Straż leśna lub straż parku - na terenach lasów lub parków narodowych. Straż miejska lub straż gminna ma najwięcej

Nowelizacja Prawa o ruchu drogowym

Nowelizacja Prawa o ruchu drogowym

przekraczający dopuszczalną masę całkowitą lub nacisk na osie; wprowadzenie zakazu dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu oraz zakaz wymiany nadwozia, podwozia lub ramy, co ma zapobiec m.in. obchodzeniu zakazu rejestracji składaków; wprowadzono dodatkowe badania psychologiczne dla

Opel Speedster Turbo

, po trzecie - naciskamy gaz z rozwagą. Wystarczy przyspieszając, najechać na biały pas na jezdni, by tył zaczął żyć własnym życiem. Po kilku kilometrach zaczynasz myśleć jak motocyklista. Wyszukujesz godnych rywali na dwóch kółkach, sprawdzasz rodzaje nawierzchni... Lemski, where are you?Kiedy

AUDI A6 2.5 TDI/SAAB 9-5 3.0 TiD/VOLVO S80 2.4 D5

kieruje mechanizm różnicowy Torsen. Działa szybko i sprawnie, bez chwili zwłoki przekazując napęd na , która ma większą przyczepność. To zdecydowanie zwiększa poziom bezpieczeństwa aktywnego, a także przyjemność z jazdy.COŚ ZA COŚDo wad zaliczam bagażnik o mniejszej pojemności w porównaniu z wersją

Konfrontacje: Alfa 159 1,9 JTDm/BMW 320d

2,4 s Obroty kierownicą 3,0 ~ 63/37 % t Rozkład nacisku na osie (P/T) 49/51 % ss NASZE NOTY skala 0-8 Alfa Romeo Za co

Bezpieczeństwo czynne w samochodzie

, który zrobił furorę na całym świecie, jest ABS, w Japonii znany także jako ALB. To układ zapobiegający blokadzie kół podczas hamowania. Specjalne czujniki (w zależności od rodzaju ABS zamontowane przy obu osiach bądź przy wszystkich kołach) mierzą prędkość obrotową osi lub kół i w czasie hamowania

Jeep Wrangler 4.0 Sport

znajduje się na grząskiej nawierzchni. W pokonywaniu nierówności pomagają sztywne obie osie, które odpowiednio rozkładają nacisk kół na podłoże tak, aby wszystkie miały optymalny kontakt z ziemią nawet wtedy, gdy jedno z nich uniesione jest wyżej od pozostałych. A skok zawieszenia potrafi być duży dzięki

Toyota Avensis Wagon 2.0 D4 High

Toyota Avensis Wagon 2.0 D4 High

silnikaProwadzenie Avensisa Wagon sprawia przyjemność. Zawieszenie zapewnia komfort, bardzo skutecznie tłumi nierówności nawierzchni i nie hałasuje. Jednocześnie jest sztywne i samochodem można bez obaw jechać szybko krętymi drogami, co nieczęsto się zdarza w autach typu kombi. Rozłożenie nacisku na koła niewiele

TriRod F3 Adrenaline

. Usytuowanie kierowcy blisko powierzchni jezdni dodatkowo podnosi wrażenia z jazdy.Jednostka napędowa to potężny V-twin o pojemności 1966 cm3 osiągający moc 120 KM, chłodzony powietrzem, zintegrowany z 6 biegową skrzynią JIMS. Silnik dysponuje wysokim momentem przy bardzo niskich obrotach i pozwala na

Re: Może by tak zbudować drogę z Lublina do Kamie

Co z tego, że masa zestawu będzie sięgała 120 ton? Przecież liczy się nacisk osi na jezdnię.

Protram pokonał Porsche Design. Supertramwaj wy...

Do tego wszystkiego trzeba dodać to że Skoda ma sztywne wózki jezdne jest ich 3 jest cięższa po rzez co ma większy nacisk na po przez co niszczy torowisko i rżnie wszystkie łuki Protram ma 4 wózki jezdne jest lżejszy wOzki wszystkie są skrętne po przez co wchodzi lepiej w łuki mniej niszczy

Re: Dla ciezarowek tez sa "zimowki".

. Takie rozwiazanie funkcjonowaloby chyba tylko w przypadku Skandynawii. Przy okazji dyskusji o zjezdzie Konotopy nawinal mi sie artykul o nachyleniu poprzecznym jezdni, jak to kiedys w zamierzchlych czasach drogowcy w Niemczech bardzo ograniczyli maksymalne nachylenie na zakretach bo zima, przy

Re: PPP po... lubusku...

mmmmmm000 napisał: > A od S różni się głównie nośnością ... Akurat właśnie nośnością się nie różnią. Obie drogi muszą wytrzymać 115 kN nacisku pojedynczej osi pojazdu na nawierzchnię jezdni i nawierzchnię przeznaczoną do postoju pojazdów. Drogi A i S różnią się geometrią, tj. częstością

Re: Dużo bardziej irytuje rowerzysta na jezdni,

szlaki za miliony publicznych złotówek, a te barany ... (a te barany) samochodziarze wjeżdżają samochodami i je niszczą. Drogi rowerowe mają dużo niższe parametry dopuszczalnego nacisku na (stąd za te miliony można zbudować wielokrotnie więcej kilometrów dróg rowerowych niż jezdni ogólnego

Re: Marszałkowska po remoncie torów zadaje szyku.

Swingi to bardzo przecietna konstrukcja. Przez mniejsza ilosc wózków jezdnych, nacisk na jest o ponad połowę większy niż w przypadku Konstal 105. Sila rzeczy powoduje to zwiekszone wibracje, halas jest wiekszy takze dlatego ze wozki nie sa skretne, a ciezko przed lukami uswiadczyc smarownice kol..

Re: ZDiUM podsumował tegoroczne inwestycje i remo

Na marginesie, drogi nie niszczą się od natężenia ruchu tylko od obciążenia nawierzchni. Dlatego samochody osobowe praktycznie w ogóle nie zużywają jezdni ulic, wykonanych wg obecnych standardów. Jezdnie niszczą ciężarówki i autobusy o dużym (często zbyt dużym!) nacisku na a we Wrocławiu także

Re: Przeciąga się remont Limanowskiego. Jeszcze m

; i nie będzie dziur wokół torowiska. Za to będą koleiny w jezdni, bo trolejbusy mają masakryczny nacisk na . BTW jakoś tramwaje funkcjonują w dobrych kilku setkach miast na świecie i jakoś w większości nie ma dziur wokół torowisk.

Rondo Dmowskiego nie do ruszenia. Może za kilka...

Dmowskiego jedn. odp. - MZD termin 2011-2022 kwota - 17 120 540 opis - Parametry techniczne projektowanych dojazdów do Ronda Dmowskiego (al. Piłsudskiego i al. Cieplińskiego): klasa drogi Z, ilość jezdni 2, ilość pasów 2, prędkość projektowa 40 km/h, dopuszczalny nacisk osi 115 kN/, szerokość jednej

Re: Jedna ciężarówka 10t = 13 tys osobowych

Każda wersja jest inna "Z TIRami jestem pewien. Różnica siły nacisku na jezdnię pomiędzy TIRem i osobówką jest taka, że osobówki w zasadzie nie niszczą dróg. Robią to wyłącznie ciężarówki." - Jedna źle załadowana ciężarówka ma taki wpływ na nawierzchnię drogi jak 150 tysięcy samochodów

Mariner jezdzi przepisowo, a nie wie

. Przepis z rozporządzenia o znakach: "§ 95. 1. Sygnały świetlne nadawane przez sygnalizator S-1 oznaczają: (...) 2. Sygnał zielony nie zezwala na wjazd za sygnalizator, jeżeli: 1) ruch pojazdu utrudniłby opuszczenie jezdni pieszym lub rowerzystom, 2) ze względu na warunki ruchu na

Krakowskie Przedmieście już się sypie. Znowu za...

Ograniczenie do 30km/h,to mogli tam puścić dorożki,byłoby jak w starym kinie,no i granity by się nie rozlatywały,chabeta z dorożką waży kilkaset kilogramów,a autobus przynajmniej 12-15 ton i raczej jego szybkość zbyt dużej roli nie odgrywa,po prostu masa jest za duża,przy hamowaniu nacisk osi na

Re: Dziury są dla rowerzystów

> na. Bzdura jw. Nie o ilosc aut chodzi, a o nacisk na osie, nacisk znacznie przewyższający nacisk samochodów osobowych -> to ciezarowe niszczą jezdnie. Auto osobowe to ok 1,5t czyli kazda opona to ok 350kg - śmiech na sali. Do tego dochodzi totalny brak remontów, jesli jakiekolwiek urządzenie

Powiśle czeka na ciszę? Powiśle w cuda wierzy.

Akurat mieszkańcy tej okolicy powinni być jak mało kto odporni na hałas lub wręcz głusi. Ale do rzeczy: parówka czyli dwa wagony 13N waży łącznie 34 tony i ma 8 osi. Wychodzi 4,25 tony na . Sepsa ma 6 osi a na nich wiezie ok 40 ton. Wychodzi 6,7 tony na . To 50% większy nacisk co dokładnie

Re: Linki dla Kociaka

z jezdnią nie jest punkt ale obszar o kształcie elipsy. Tylko część o największym nacisku ma punkt styku z prędkością 0 a reszta tej powierzchni styku nie. Zawsze występuje częściowy poslizg lub ślizganie przy napędzie lub hamowaniu obszaru stykającej się opony dalej położonego od obszaru styku z

Re: Złodzieje!!!

nie pierdziel głupot jeśli nie wiesz - jezdnie będą budowane od nowa (prawdopodobnie z powodu takiego, że obecne są przystosowane do nacisku niższego niż 115 kN/) A1 w tym miejscu była planowana _OD ZAWSZE_, a autostrady - ekspresówki zresztą też - od upadku komunizmu (czyli de facto od

Re: Tak!!! Moga z gazu!!!

zmiany wlasciwwosci jezdnych samochodu (zupelnie inny rozklad nacisku na osi, zwlaszcza zwiekszony nacisk na tylka os.

Re: Betonowe czy asfaltowe? Apel do władz.

Poszukaj w internecie, jest wiele przykładów budowy betonowych jezdni w Polsce. Przeczytaj to: www.wnp.pl/drukuj/2472_1.html Dlaczego nie możemy zbudować choćby 100 km z betonu i porównać? 30 lat bez remontów do mnie przemawia. Za parę lat UE wymusi na nas wpuszczanie tirów o nacisku ponad 11 ton

I godzinka zleci...

Tyle sie mowi o kiepskich szkoleniach kierowcow. O tu prosze. Jade sobie i widze, jak instruktor nakazal adeptowi uczyc sie jednego z najniebezpieczniejszych manewrow, na ktore slusznie polozono wielki nacisk - czyli parkowania. Samochod stoi 45o do osi jezdni i stoi i stoi i stoi. Wysiadlem, aby

Re: nędza drogowa

kos52 napisał: > Ja na tym filmie widzę całą naszą nędze drogową. > Obszar zabudowany,który takowym nie jest (to nie jest zwarta > zabudowa w bezposredniej bliskości jezdni, nawet chodniki nie > przylegają bezpośrednio do jezdni a są od niej oddzielone pasem > zieleni). Na

Moje trzy grosze

> - zaawansowanie geometrii przedniego zawieszenia oraz twardość jego sprężyn i a > mortyzatorów - podczas gwałtownego hamowania większość aut silnie nurkuje, więc > stopień przylegania opony do powierzchni jezdni (od którego zależy siła, jaką > są w stanie wygenerować) zmienia się

Re: Autobus tak szybki jak metro lub tramwaj?

(Drezno), 54 (Budapeszt) czy 75 (Hannower) metrów, nieosiągalne dla autobusów, więc nie pasują do teorii. Chciałbym także wiedzieć, jak jezdnia autobusowa mogła "wyjść" taniej i to trzykrotnie od torowiska tramwajowego. Maksymalny nacisk na w obu przypadkach to ok. 10 ton, przy czym w

Re: Typson - respekcik ;-P

> UE ustanowiła limit nacisku na wynoszący 13 t, > w Polsce wynosi on 8 t, ale niby przyjmuje się 11,5 t. I już. W papierach się zmieniło, i jest OK. W UK nacisk jest 9.5 tony. I dlatego wszystkie cięższe ciężarówki maja po 3, 4 a nawet pięc osi. Ciągniki siodłowe mają trzy osie. I jakoś

Re: radary na Warszawa - Poznań

To nie są radary do mierzenia prędkości, lecz do obserwacji TIR-ów z nadwagą. Koło tych kamer są w jezdni wagi do mierzenia nacisku na . A parę kilometrów dalej parkingi dla złapanych. Niestety nie chyba w ogóle nie czynne .....

Re: Temat podjęty w innym wątku

No właśnie. Nie rozumiem w jaki sposób pomnik ma blokować budowę estakady. Patrząc z zachodu na wschód w podobnej odległości jest budynek dawnego technikum a patrząc z północy na południe też nie stoi bliżej osi jezdni niż bank Handlowy. Chyba że sam jego nacisk na grunt powoduje jakieś problemy

Re: zniszczona fontanna - brak słów ;-(

TIRów tam gdzie one pojawiać się nie powinny. Zapadałby się taki po osie, i wtedy już nawet dzieciaki z komórkami nie byłyby potrzebne, aby takiego pacjenta łyknąć i skasować. A ciężaru grzmota o nacisku na os przekraczającym często dziesięć ton nie wytrzyma praktycznie nic co nie jest jezdnią o

Re: Taczaka zdewastowana, premie na remont?

jezdni byłby nie asfalt, a kostka. > 3. Masz poniżej opis świeżo położonego asfaltu, który wygląda jak Twoja znienaw > idzona betonowa powierzchnia. Droga jest na gwarancji (raczej), więc miasto powinno zwrócić się do wykonawcy. > I na koniec - czemu bogaci budują droższe autostrady z betonu

Re: Poślizg - co robić?

witaj ptic_a, moje "dobre rady": nie dotykać hamulców (sic!), odjąć nieco gaz, ale utrzymywać pedał wciśnięty mn.w. do 1/3, kontrować (tego niestety trzeba się nauczyć - trudne do opisania) - generalnie chodzi o to by koła przednie były cały czas równolegle do osi jezdni (ew. osi

Węzeł "Łopuszańska-Kleszczowa"

, - budowę nowego oświetlenia. DANE TECHNICZNE: Al. Jerozolimskie - klasa drogi - GP - prędkość projektowa - 70 km/h - szerokość jezdni - 2x11,00m - kategoria ruchu - KR6 - dopuszczalny nacisk osi pojazdu - 115 kN ul. Łopuszańska - klasa drogi - GP - prędkość projektowa - 70 km/h - szerokość jezdni - 2x

Węzeł "Łopuszańska-Kleszczowa"

, - budowę nowego oświetlenia. DANE TECHNICZNE: Al. Jerozolimskie - klasa drogi - GP - prędkość projektowa - 70 km/h - szerokość jezdni - 2x11,00m - kategoria ruchu - KR6 - dopuszczalny nacisk osi pojazdu - 115 kN ul. Łopuszańska - klasa drogi - GP - prędkość projektowa - 70 km/h - szerokość jezdni - 2x

Górnicy kłócą się z samorządowcami o węgiel

jeżeli plska się zobowiązała do wprowadzania norm i praw unii, to nie znaczy, że to nic nie znaczy jak myśli polak. nie znaczy że wszystko co istnieje musi być natychmiast dostosowane, ale znaczy że nowe rzeczy muszą być dostosowane. dotyczy to tak dopuszczalnego nacisku osi pojazdu na jezdnie

Poznań coraz bardziej nie dla tirów. Dlaczego?

ciężarowego o nośności 66 ton ! To może być tylko wysoce specjalizowany dźwig, który przy okazji ma odpowiednio dużą ilość kół, które rozkładają ciężar takiego dźwigu na duzej powierzchni, tak, że nacisk osi na jezdnie nie pzrekracza tych 8 ton ! Gdybyn ja jechał takim pojazdem, (nie mam prawa jazdy na

Re: mit, że trakcja tramwajowa jest droga, obalon

> O koszt wbudowania szyn w jezdnię, zainstalowania trakcji > elektrycznej no i zwiększenia nośności tej części drogi bo tramwaje > są cięższe (nacisk Skody na wózek: 17T, nacisk autobusu na : 10T) > a słabsza amortyzacja drgań powoduje znacznie większe dynamiczne >

Re: Taran drogowy

bo jakoś szczególnie dłuższa nie jest... większa masa = większy nacisk na koła -> większa przyczepność -> skuteczniejsze hamowanie. Tak poza tym, to większa powierzchnia styku z jezdnią. pneumatyczne hamulce zamiast hydraulicznych. Inna dystrybucja masy, środek masy znajduje się bardziej z

Re: Asfalt się topi, a TIRY jezdzą!!! Jutro 30st.

Bzdura, Tirowcy uiszczają wysokie opłaty drogowe za swoje maszyny, więc mają święte prawo korzystać z dróg, bez względu na upał. To wina ich niskiej jakości, że powstają koleiny. Dobrze zrobiona droga ma wytrzymywać nacisk 11 ton na a nie jakieś zakazy poruszania się. Zakazywanie jazdy

elektroniczna bramka, ITD i laptop we Wrocławiu.

"Przeciążony tir będzie przejeżdżał przez elektroniczną bramkę na drodze. Czujniki wbudowane w jezdnię zmierzą wagę pojazdu, jego prędkość, to czy ładunek jest równomiernie rozłożony oraz nacisk poszczególnych osi na nawierzchnię. Kamery zarejestrują te wozy, które będą przeciążone. A bramka

Re: Dziewięć firm chce przebudowywać Maratońską

przebudowana w momencie budowy ronda na skrzyżowaniu ulicy Kieleckiej i Maratońskiej. Odcinek jezdni od tego miejsca do ronda jest równy, nie ma żadnych łat i kolein. Jedynym pytaniem, jakie się nasuwa, to czy ten odcinek został dostosowany do wielkości ruchu i nacisku osi podobnie jak zostanie to zrobione

Re: to jakas bzdura !!!

drodze. 5. W przypadku zatrzymania pojazdu na jezdni lub poboczu, w miejscu gdzie jest to zabronione, kierujący pojazdem policyjnym przed przystąpieniem do kontroli włącza niebieskie światło błyskowe. § 8. Policjant może kierować kontrolowanym pojazdem w zakresie posiadanego uprawnienia do

Re: Polewaczki ruszają na ratunek ulicom

Biorąc pod uwagę skuteczność tamtejszej policji drogowej - wątpię, by ktokolwiek przekraczał dozwolony nacisk na . U nas za to notorycznie zdarza się, że ciężarówka ma na przykład 16 ton na , a drogi są projektowane od ledwie kilku lat na 11,5 tony. O dostosowanych do 8 ton na produktach

A co z ciężkimi pojazdami w Opolu??

pojedynczej osi pojazdu na nawierzchnie jezdni i nawierzchnię przeznaczoną do postoju pojazdów Klasa drogi, elementy drogi Dopuszczalny nacisk osi pojazdu (kN) 1 2 A, S 115 GP 115; 100 1) G, Z, L, D 100; 80 1) Pas ruchu i zatoka w rejonie przystanku autobusowego 100 Stanowiska postojowe

Re: z podkaprackiego do Warszawy

Chodziło mi o 115kN/. Zgubiłem jedynke przed 15:)) Z równania Q=m*g wynika że m=Q/g czyli m=115000/9,81 czyli m=11722,731 kg czyli Nacisk na wynosi do ok. 11,7 tony tak jak napisałeś. Ta charakterystyka dotyczy najlepszych dróg w kraju i Unii Europejskiej. Musimy pamiętać że drogi dojazdowe

Re: TIRY

10 furgonetek ma 40 małych kół (nie osi), których powierzchnia nacisku na jezdnię wynosi tyle co 10 dużych kół TIRa. Sam TIR ma 12 takich kół, na których przewozi, dla równego rachunku, 36 ton masy całkowitej, z czego niech 24 tony to ładunek. Czyli 3 tony na jedno koło TIRa. 10 furgonetek

Re: Auta sportowe, naped tylny

samochod obrocic w przestrzeni, wokol osi poprzecznej do samochodu. Ten moment jest zrownowazony reakcja osi, przedniej przy hamowaniu i tylnej przy przyspieszaniu. Zeby bylo weselej. przyspieszanie poziome nie zmienia "wagi" samochodu. Innymi slowy jak nacisk na os przednia sie zwieksza to

Re: mit, że trakcja tramwajowa jest droga, obalon

g625 napisał: > > Tak ale wtedy będzie już znacznie droższa od pasa ruchu bez > > linii tramwajowej. > > o ile? O koszt wbudowania szyn w jezdnię, zainstalowania trakcji elektrycznej no i zwiększenia nośności tej części drogi bo tramwaje są cięższe (nacisk Skody na wózek: 17

Od 10 października inaczej jedziemy na Parkitkę

się w tym zakresie. Może myśleli, że tędy tylko puste auta jeżdżą? Jak odwaliliście fuszerkę to umiejcie się do tego przyznać, a nie próbujecie się wymigać śmiesznymi odpowiedziami. Nie mniej cieszę się, że w końcu ktoś się za to zabrał. Prawym pasem tej jezdni już wogóle nie dało się jechać

Re: Nowy buspas w Alejach Jerozolimskich

potrzebuje przez chwilę dwa takie pasy przy skręcie w prawo na skrzyżowaniu. Następna sprawa to nacisk na jedną - autobus ma taki, że dewastuje jezdnię znacznie bardziej niż gdyby każdy z pasażerów przejechał ten sam odcinek własnym samochodem. No i samochody nie zatrzymują z reguły na minutę całej

Re: S8 - kupa śmiechu

Koninie są elementem jego obwodnicy. Jego budowa to indywidualna sprawa Konina. Parametry drogi: Dane techniczne projektowanej trasy - drogi krajowej nr 25 i ul. Europejskiej: - klasa drogi: GP - prędkość projektowa: 60 - 70 km/h - szerokość jezdni: 2 x 7.00m - szerokość ciągu pieszo - rowerowego: 2.50m

Re: Z wagą na przeładowane ciężarówki

tyle osi? przeciez moznaby pozbawic ich po jednej osi na ciagniku i na naczepie... jestem pewien ze daloby sie, ale sie tego nie robi, bo by wywieraly za duzy nacisk na jezdnie. Druga sprawa, moze bardziej utopijna, bo kto by o tym myslal, ale mimo wszystko wspomne, ze przeladowana ciezarowka stwarza

Zły stan warszawskich nawierzchni

większe nierówności tym większe obciążenia dynamiczne jezdni i urządzeń drogowych. Czy konstrukcja betonowa w którą uderza ciężar około 4 ton długo wytrzyma takie działanie(dopuszczalny nacisk 1 osi na większości dróg wynosi 8 ton)? Moje obserwacje prowadzą do wniosku, że poprawiając jakość

Re: Poprawka do poprawki

wieksza sile nacisku przedniej osi na jezdnie, wiec coraz mniejzsa sile nacisku tylnej, co jest prawda (suma tych dwoch rowna sie wadze samochodu). Jak napisal swoja poprawke to calkiem mnie zgubil.

Re: rozum Ci się w korku zważył?

...cykliści ;-))) > Poza tym drogi to nie tylko jezdnie dla aut... A dla kogo jeszcze? Możesz podać udział na różne sposoby - w powierzchni, nacisku na , przepustowości na godzinę. Jak chcesz. -- Jestem z Poznania! Miasta gdzie korki postanowiono zlikwidować mandatami dla pieszych! poznan.gazeta.pl/poznan/1

BARDZO przekorny felieton.

asfalt; parking w osi jezdni czy przy krawężnikach itp), mogą robić co chcą. A jak pokazuje przykład ul. Okrężnej, nawet nie muszą robić nic. P.S. Jako ilustrację inwestycji gminnych należałoby załączyć mapkę, pozakującą miejsca inwestycji oraz adresy zamieszkania urzędników i radnych.

Re: tak na oko to przestarzała konstrukcja

eNkach i podobny jest do rozstawu osi w innych wagonach, jakie obecnie jeżdżą po Szczecinie. Poza tym wózki w Tatrach są skrętne (brak członu pośredniego, zawieszonego pomiędzy członami jezdnymi), a w eNkach pudło wagonu jest sztywno osadzone na wózku. > i sztywne zawieszenie aby

Re: ale się wqrwiłem!

Ano to,że od takich rzeczy jest Inspekcja Transportu Drogowego i Policja, które mają w bagażnikach wagi do kontroli nacisku osi na jezdnię. Po cholerę więc jeszcze jedna formacja do kontrolowania kierowców i ich pojazdów? Niebawem prawo do zatrzymywania samochodów będzie miało MPO (Miejski

Re: Trolejbusy

układ jezdny jak w autobusie i do tego napęd elektryczny - nie wiem jak jest ze współczesnymi konstrukcjami ale wcześniejsze ZIUtki tudzież Kapeny miały nacisk na tylną taki, że tylko dzięki argumentom "wicie rozumicie" miały prawo poruszania się po ulicach bo przepisy o dopuszczalnym

Re: Pytanie o odległośc budynków od drogi

klasy L, Z lub G dopuszczalny nacisk to 10t/, czyli pewnie wyklucza to ruch KR5 i KR6 - zresztą nawierzchnia drogi musi spełniać parametry, aby taki ruch tam wprowadzić - załącznik nr 5. Tak jak napisałem o powstaniu drogi rozstrzyga moment powstania rezerwy pod drogę. Rezerwę trzeba zmieścić w

INWESTYCJE DROGOWE WSPÓŁFINANSOWANE PRZEZ UE

parametrów technicznych obiektu mostowego poprzez wzmocnienie konstrukcji i dostosowanie ich do norm unijnych (nośność klasa B + dostosowanie do obciążenia ruchomego typu STANAG) na długości 0,0664 km, - przystosowanie jezdni do przenoszenia nacisku 11,5 T/ na długości 0,4 km na drodze krajowej

ze strony ZDiT

podłoże wzmocnienia gruntowego, zwłaszcza na fragmentach, gdzie występują grunty o słabej nośności. Na całej powierzchni jezdni wykonana zostanie stabilizacja cementowa o wytrzymałości 2,5 Mpa i podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie. Całość pokryją trzy nowe warstwy mineralno

Odpowiedź z Warszawy dot. przebicia=ODSZKODOWANIA

Dyskutuje z jedną osobą o odległości budynków od drogi. W moim mieście wybudowano drogę miejską blisko budynków i muru. Wygląda to w ten sposób że przy jezdni 1x2 po 3,5 m jest bezpośrednio przy niej chodnik 1,5 m a przy nim mur. Za murem (odległośc kilka metrów) jest dom. Wszystko jest usytuowane

Budowa drugiej jezdni Olszyna-Golnice (A18)

Minął już ponad rok od rozpoczęca budowy drugiej jezdni na drodze krajowej numer 18 na odcinku Olszyna – Golnice o długości 70 km. Przyszła autostrada A 18, łącząca autostradę A4 z zachodnią granicą i autostradą niemiecką w kierunku Berlina, nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Cały

Czas na remont dróg krajowych

;poniosło". Tak więc bez czepiania się treści pod kątem merytorycznym i gramatycznym odczułem jedynie niewielki niedosyt jeśli chodzi o określenie "modernizacja nawierzchni". Bez odpowiedzi są takie pytania jak: - czy jezdnia zostanie poszerzona i o ile - do jakiego nacisku na zostanie

Re: t.z.w. autostrada

map4 napisał: > > Reasumując dochodzę do wniosku, że modernizacja t.z.w. autostrady na odcinku > Wrocław-Krzywa się nie udała. Zapewniono co prawda możliwość przejazdu > samochodom ciężarowym o standardowym europejskim nacisku na , pozostawiając > jednakże wszystkie pasywne

Re: WORD w Przemyślu = B U R D E L

chwili, gdy uzyskamy pozycję mniej więcej prostopadłą do osi jezdni, odkręcić kierownicę, a w razie potrzeby korekty, skręcić ją nieco w przeciwnym kierunku. Równie często musimy parkować równolegle, czyli -na kopertę-. Jest to jeden z trudniejszych sposobów, ponieważ zazwyczaj mamy niewiele miejsca

zachowaj choć pozory obiektywizmu

pieszych funkcjonuje na północnej bramie kolejowej. Można przejść z obu stronach jezdni wąskim chodnikiem: wikimapia.org/p/00/00/30/79/37_big.jpg lepszego zdjęcia nie znalazłem. Te wąskie chodniki po obu stronach jezdni zostaną zlikwidowane i utworzą jeden pas ruchu więcej. Na rysunku zaznaczone są też

Re: tak na oko to przestarzała konstrukcja

jednoczłonowego wagonu Konstal 105N to ok. 15 m. Pojemność obu > tych wagonów jest podobna, a więc ich masa całkowita, a zatem i nacisk > jednostkowy na , są podobne. Rozstaw osi w wózku także. długośc nie ma tu znaczenia. pusta tatra waży 4,5 tony czyli około 25% więcej niż 105N2k, a też i pasażerów

Stawiajcie na trolejbusy

- tylko jeden producent tego typu pojazdów - możliwość windowania przez niego cen - rozwiązanie niesprawdzone w polskich warunkach, nie wiadomo, jakie mogą pojawić się problemy w trakcie użytkowania - duży nacisk na osie - dopuszczenie do ruchu tego typu pojazdu wymagałoby zmiany przepisów! dodatkowo, z

Re: A nie lepiej kierowcy pozostawic decyzje ?

moduł czasowy pozwalajecy zatrzymać czas, no to przepraszam. Oczywiście ty akceptujesz wyższy poziom ryzyka wiec pojecie kontroli nad droga rozumiesz inaczej. Ale ja nie akceptuje i nie zamierzam przyklaskiwać MISZCZOM jadacym z naprzeciwka i mających problem z nieprzekraczaniem osi jezdni na

Re: Gdzie staną nowe sygnalizatory świetlne

TIRY na Lubieszyn będą jeżdziły przez centrum, bo nie będą jeździły o 20 km więcej rozpadającą się autostradą A6 lub przez zakazy na autostradzie poznańskiej. I będą rozwalały drogi miejskie w ciągu ulic DK 10 o nacisku dozwolonym do 10 ton na , ponieważ "wy" nie wiecie co zrobić. A

Re: Tiry w plastelinie

przecież coś trzeba robić z odpadem z rafinerii, jakim jest bitum. Drugim mankamentem nawierzchni betonowej, już podczas użytkowania, są szczeliny dylatacyjne, które znajdują się w nawierzchni, co kilkanaście (dziesiąt) metrów, są one pod kontem 45 stopni do osi jezdni. Pomniejszają komfort jazdy, ale są

Re: 7 mitów dotyczących kół samochodowych

. Zwłaszcza na łuku jezdni (tylne koła nie podążają wówczas śladem przednich) może doprowadzić do błyskawicznego zarzucenia tyłem, poślizgu i wypadnięcia z drogi. // zawsze wydawało mi sie, ze poślizg tylnej osi jest łatwiejszy do opanowania niż osi skrętnej // 2.Wyważenie przednich kół ma większy wpływ

Modernizacja Modlińskiej - konsultacje

kategoria ruchu - KR6 dopuszczalny nacisk osi pojazdu - 115 kN ulice lokalne: klasa drogi - L prędkość projektowa - 30 km/h szerokość jezdni - 7,00 m szerokość ciągu pieszego - 2,00 m dopuszczalny nacisk osi pojazdu - 80 kN Komunikacja zbiorowa Zapewniono dojścia do wszystkich przystanków, po obu

Re: a tu jeszcze lika artykulow - linki

www.motofakty.pl/artykul/abs_zima.html Warto prześledzić proces działania ABS-u w warunkach zimowych szczególnie, gdy nawierzchnię jezdni pokrywa lód. Wówczas układ zaczyna „pomagać” kierowcy nawet przy bardzo małych prędkościach jazdy i przy relatywnie małej sile nacisku na pedał

co dalej z obwodnicą

pasem dzielącym i dwoma dwuipółmetrowymi pasami awaryjnymi. Dopuszczalny nacisk na wyniesie 11,5 tony. Źródło: GDDKiA Garwolin trochę mniejszy od W-cha

S5 do realizacji. Czas najwyższy!

Kujawskiej po skrzyżowanie w Stryszku. Dwie jezdnie, każda o szerokości 7 metrów z dwoma pasami ruchu plus pas awaryjny, zostaną dostosowane do standardów europejskich, m.in. nacisku 11,5 tony na jedną pojazdu. Taka nawierzchnia wytrzyma co najmniej 10 - 12 lat. Ale to nie wszystko: przy zjeździe

Re: tak nieco prawdy bylo w tym...

stanie wytrzymać natężenia ruchu, sypią > sie, bo wybudowano je niezgodnie z normami... Mijasz się z prawdą. Drogi, mosty i wiadukty były budowane jak najbardziej w zgodzie z normami. Tymi z czasów Gierka. W międzyczasie dopuszczono do ruchu pojazdy o znacznie większych naciskach na , a budowle

Re: Problemem jest podbudowa drogi, a nie sam asf

dopuszczalne dla danej drogi -bardzo niski odsetek dróg dostosowanych do nacisku 11,5 kN na -droga zbudowana na gruncie o słabej wytrzymałości, czasem niestabilnym, na podbudowie o słabej wytrzymałości, -zbyt cienka i słaba podbudowa, wykonana z kiepskiej jakości materiałów -nieodwodniony teren pasa

Re: Droga ekspresowa!!!

trasa Szubin - granica województwa będzie wzmocniona do nacisku 11,5 ton na i poszerzona. Natomiast odcinek w okolicach Świecia jest traktowany jako docelowy, a odcinek Świecie-Osielsko jest już poszerzony i wzmocniony. Na budowę drugiej jezdni trzeba będzie zapewne długo poczekać. Na odcinku

Re: Fordon koleją stoi od 1.09.08--do CHełmży !!!

kładę nacisk na pilną potrzebę poprawy skomunikowania w osi wschód –zachód ,biorąc pod uwagę zwężenie jezdni na moście w Fordonie ,a tym samym zmniejszenie przepływu potoku pojazdów ,pilną potrzebą jest doprowadzenie wylotówki z miasta w stronę Warszawy ,Łodzi ul Nowotoruńskiej , do takiego

Re: Poślizg - co robić?

. > kontrować (tego niestety trzeba się nauczyć - trudne do opisania) - generalnie > chodzi o to by koła przednie były cały czas równolegle do osi jezdni (ew. osi > żądanego kierunku jazdy), Kontrowanie w przednim napedzie? Ciekawe. Pomylilo ci sie z tylnonapedowcem. Zakladam ze poslizg w

Re: Jak miasto chce zatrzymać za ciężkie tiry

tego wymagają: jak najbardziej. To by bardzo poprawiło zaistniałą sytuację. Miast zamiast jak zwykle wymyślać powinno po prostu przedstawić jakąś miarodajną ocenę stanu dróg. Jeżeli powszechnie wiadomo byłoby, że przy ulicy kwiatkowej nośność jezdni pozwala na wjazd cięzarówką o nacisku na nie

Re: bezpieczeństwo w mcv - 3*

elementy stanowiące o bezpieczeństwie czynnym. W samochodzie zastosowano przednie zawieszenie typu McPherson z trójkątnym wahaczem pochodzącym z Clio II. Wzmocnione tylne zawieszenie składa się z osi typu H o zmiennym profilu i programowanej charakterystyce, współpracującej ze sprężynami śrubowymi i

Re: Lepsza autostrada czy droga ekspresowa?

wątpliwy. > Co do profili zakrętów: zakręty na autostradzie są (a przynajmniej > powinny być) pochylone do środka łuku, co zmniejsza siły > odśrodkowe działające na pojazdy. Na drogach ekspresowych tego > wynalazka brak. Mylisz się. Pochylenie poprzeczne jezdni na łukach (do 7 stopni

Re: Spór o autobusy na Pogodnie nie ustaje

(trójosiowych)- o nacisku na każdą 10,5 tony. Decydenci wiedzieli, że badania wykażą brak odpowiedniej nośności (zresztą nie ukrywali tego w kolejnych rozmowach z przedstawicielami komitetu protestacyjnego z osiedla Somosierry), ponieważ wynika to z dokumentacji technicznej ulicy Grota Roweckiego

Wg Expresu remont tańszy!

umowę na modernizację alei. - Najpierw rozkopiemy zachodnią stronę jezdni, a po stronie wschodniej ruch będzie się odbywał w obu kierunkach. Po wakacjach kierowcy przeniosą się ze wschodniej części na wyremontowaną część zachodnią - informuje Alina Giedryś, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi

Re: Jak był Marysin to może os. Kurczaki....

wspolczuc z wyprzedzeniem. A oni klną próbując ominąć niedrożną Rzgowską korzystając z Płaskiej i Zapolskiej oraz Tuszyńskiej.... Zresztą wyremontowano przejazd, położóno nową nawierzchnię na Płaskiej pod naciskiem mieszkańców(!)... Za rok, dwa będzie tam ruch niewiele mniejszy niż na Rzgowskiej. >

Re: Lekkie podsumowanie.

więcej niż obydwa składniki osobno! Nie ma żadnego sumowania !!! Maksymalna siła hamująca wynika wyłącznie z siły nacisku opony na jezdnię i współczynnika tarcia między jezdnią a oponą . Przy DOBRZE ustawionych hamulcach (mocniej hamowane koła przedniej osi od kół tylnej) uzyskujesz MAKSYMALNĄ siłę

Re: Moment obrotowy.

trasach, ale zmniejsza manewrowość pożądaną w terenie, a przy 32 calach pewnie też byłoby gorzej na jezdni. > P.S. A jakich opon używasz? Ja w moim Spricku mam 28 X 1.75 - po założeniu > grubszych jazda stawała się męcząca. Schwalbe Marathon, 700x38 nabite na kamień. Większa szerokość opon wbrew

Otwarta obwodnica w Rawie Mazowieckiej

, przebiega w północnej części miasta. Ma dwa pasy ruchu, a szerokość jezdni wynosi 7 metrów. Są też utwardzone pobocza, po 2 metry każde. Droga została dostosowana do wymaganego przez Unię Europejską nacisku 115 kN/. -- Jadę tam, gdzie mnie tory poniosą.

t.z.w. autostrada

wysokości 4 metrów odpowiedź na pytanie "skasuje most czy nie" zależeć może od ... stanu bieżnika. 5. Nadal istnieją pionowe przyczółki mostów. Nie owijając w bawełnę - jest to pionowa, żelbetonowa ściana, która często znajduje się o 2-3 metry od krawędzi jezdni. To jest relikt III Rzeszy, z

Co GDDKiA zaplanowała na 2006 rok

których nacisk na jedną nie przekracza 80 kN. To powoduje, że mazowieckie jezdnie szybko ulegają wyeksploatowaniu. Tym bardziej że - jak twierdzą w GDDiA - następuje ciągły wzrost ciężkiego ruchu. W efekcie prawie 31 proc. dróg krajowych na Mazowszu jest w złym stanie technicznym, a prawie 22 proc

Jezdza TIRY

No i swietnie, nie? Ja proponuje jeszcze wprowadzenie zakazu jazdy autobusow, zwlaszcza komunikacji miejskiej, bo tez niszcza drogi. Tyle ze ich nacisku osi na jezdnie nikt nie wazy. Przydalby sie tez zakaz chodzenia na szpilkach, bo tych dziurek od obcasow coraz wiecej. Jakies takie

Krakowskie ulice w opłakanym stanie

miejscu,ale to będzie przecież za rok.W związku z tym nasuwa mi się kilka przemyśleń: 1.Dość o ogólnym stanie jezdni.Ale czy ktoś z ZDiK łaskawie zajmie sie naprawą nawierzchni ulic głównych,na których zima poczyniła takie spustoszenia,że jazda tamtędy grozi wypadkiem!.Podam przykłady: - Stella

remont DK88 - to zasluga prezydenta

wzdłuż trasy. Przebudowany odcinek DK88 ma być dostosowany do europejskich standardów, czyli nacisku 11,5 tony na pojazdu. - Zmodernizowana droga umożliwi gliwiczanom najkrótszy dojazd do autostrady A4, zapewniając też łatwy dostęp do specjalnej strefy ekonomicznej. Docelowo trasa będzie pełnić

Ci niedobrzy TIRowcy! (Fakty i mity :P)

pobocza nie zawsze spełniają takie same normy jak główna część jezdni - nie mają np. odpowiedniej podbudowy - i raz, że się niszczą kiedy jeżdżą po nich tiry a dwa, że mogą mieć przez to jakieś zapadliska. Wpadnie taka naczepa, zarzuci tirem, kierowca założy kontrę, przeleci na lewą stronę jezdni zabije

Re: ZASADY PROGNOZOWANIA RUCHU DROGOWEGO

opracowywaniu analiz ekonomicznych. Konieczna jest w tym celu znajomość średniego dobowego ruchu pojazdów ciężkich o nacisku powyżej 80 kN/, który można obliczyć wg zależności określonych na podstawie wyników generalnego pomiaru ruchu w 2000 roku. -- SISKOM-Społeczny i Spontaniczny Komitet Obwodnicy

fundusze unijne/Radom/może wreszcie coś się ruszy?

standardów UE – nacisk na , bezpieczeństwa i ochrony środowiska, ? Budowa, przebudowa lub modernizacja obiektów mostowych (wiadukty, tunele, estakady, obejścia miast, połączeń z sieciami dróg. ? Pomocnicza infrastruktura drogowa – wyłącznie w przypadku budowy, przebudowy i modernizacji

Re: Argumentacja na siłe!

; 1) Da rade na naszych drogach Każdy wóz da, tyle, że SUV nie rozwali sobie zawieszenia gdy zaliczy dużą dziurę w jezdni. A przynajmniej nie powinien, szczególnie gdy ma wysoki profil opon. > 2) Dużo zapakuję ( nawet na co dzień jak muszę przywieźć sporo rzeczy z marketu > albo jakieś

przebieg trasy S - 5 przez Bydgoszcz

dla ruchu ciężkiego o nacisku jednej osi na jezdnię wynoszącym 11,5 tony. Taka nawierzchnia powinna zachować dobre parametry przynajmniej przez 8 lat. Niestety po tym czasie każda nawierzchnia starzeje się i wymaga odnowy. - Domniemywać można zatem, że przez rondo i most będzie przejeżdżało

Re: nowiutka obwodnica:D

skrzyżowaniach: z ul. Bieszczadzką, Przemysłową i Towarową. Na obwodnicy jezdnia wykonana będzie z nawierzchni bitumicznej o zwiększonej odporności. Będą po niej mogły jeździć samochody o nacisku do 11,5 tony na . Jezdnia będzie miała 9 metrów szerokości, do tego chodnik szerokości 1,5 m. Poruszać się

Klasa linii

.: Kod Maks. nacisk osi Maks. nacisk liniowy  A 157 kN/ (16 t/) 49 kN/m (5 t/m)  B1 177 kN/ (18 t/) 49 kN/m (5 t/m)  B2 177 kN/ (18 t/) 63 kN/m (6,4 t/m)  C2 196 kN/ (20 t/) 63 kN/m (6,4 t/m)  C3 196 kN/ (20 t/) 71 kN/m (7,2 t/m)  C4 196 kN/ (20 t/) 78 kN/m (8 t

Akwaplanacja

się wraz ze wzrostem grubości warstwy wody na jezdni, prędkości pojazdu, szerokości opon, zmniejszeniem lub zabrudzeniem bieżnika opony.Opony rowerowe ze względu na ich małą powierzchnię styku z podłożem oraz dużo większy nacisk i relatywnie małe prędkości nie ulegają zjawisku akwaplanacjiSchwalbe.de język

Autostrada A18 (Polska)

Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Odcinek Lata realizacji Koszt (w mln zł) priorytetowa VI Transeuropejskie sieci transportowe TEN-T Olszyna – Golnice (przebudowa jezdni południowej) 2009 – 2010 380,66 Źródło: Indykatywny wykaz kluczowych i dużych projektów dla Programu

Obwodnica Międzyrzecza

-montażowych: ponad 90.000.000 PLN brutto Finansowanie: Budżet państwa, Europejski Bank Inwestycyjny (pożyczka) Długość całkowita: 6,545 km Szerokość jezdni: 11,00 m Liczba pasów ruchu: 2 (każdy po 3,50 m szerokości) + 2 awaryjnie (każdy po 2,00 m szerokości) Nośność jezdni: 115 kN/ Liczba węzłów drogowych

Ty5

Ty5 - oznaczenie na PKP niemieckiego parowozu towarowego serii 50 (BR 50). Produkcja w latach 1938 - 1942 wyniosła 3141 sztuk. Mogły być używane na liniach kolejowych bardzo słabych, ponieważ nacisk wynosił 15 ton na . W okupowanej Polsce były budowane przez HCP i WSABP. Po wojnie produkowano

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.