mechanizm różnicowy torsen

Krzysztof Słomski

Salon Los Angeles 2014 | Shelby GT350 Mustang | Żywa legenda

Salon Los Angeles 2014 | Shelby GT350 Mustang | Żywa legenda

Kultowy Shelby GT350 powraca! Na salonie w Los Angeles Ford zaprezentował nowego Mustanga w wersji o takim właśnie oznaczeniu. To naprawdę dziki wierzchowiec

Peugeot 208 GTi 30th | 208 KM 208-ki

Podczas Festiwalu prędkości w Goodwood Peugeot pokazał 208-kę GTi w limitowanej rocznicowej edycji

Peugeot RCZ R zadebiutuje w lipcu

Podczas tegorocznego Goodwood Festival of Speed Peugeot zaprezentuje produkcyjną wersję gorącego RCZ-ta

Lexus RC-F - konkurent BMW M4

Lexus RC-F - konkurent BMW M4

pojemność 2.0 i wspomagać się turbodoładowaniem. Będzie to nowa jednostka i jeszcze nie wiadomo, jaką mocą będzie się legitymować. Większy i z pewnością mocniejszy będzie 3.5 V6 (310 KM) wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (Torsen LSD). Na koniec najlepsza informacja. RC będzie

Salon Paryż 2012 | Peugeot RCZ po liftingu i RCZ R Concept

Salon Paryż 2012 | Peugeot RCZ po liftingu i RCZ R Concept

roku może wyjechać na ulice. A co ma pod maską? Turbodoładowany silnik 1.6 o mocy 260 KM. Peugeot zadbał też o odpowiednie prowadzenie. Zawieszenie RCZ R zostało utwardzone. Inżynierowie wyposażyli auto w mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu firmy Torsen. Już nie możemy się doczekać wersji

Volkswagen Amarok Canyon od 125 201 zł

Volkswagen Amarok Canyon od 125 201 zł

4MOTION. Dla pickupa, który będzie musiał wykonywać wyjątkowo trudne zadania, jako opcja oferowana jest mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi.Skrzynia ładunkowa Amaroka Canyon ma długość 1555 mm i szerokość 1620 mm, co daje powierzchnię 2,52 metra kwadratowego. Szerokość między nadkolami

VW Touareg FL | Pierwsza jazda | Powściągliwe zmiany

VW Touareg FL | Pierwsza jazda | Powściągliwe zmiany

chęć uczynienia z Touarega mistrza bezdroży. W cenniku nadal więc będzie dostępna wersja z pakietem Terrain Tech , napędzana silnikiem V6 3.0 TDI o mocy 262 KM. Wyposażono ją w stały napęd obu osi (40:60), przełożenie zredukowane (2,69:1) oraz 100% blokady centralnego i tylnego mechanizmu różnicowego

30 lat Audi Quattro - galeria

30 lat Audi Quattro - galeria

, wykorzystującego technologię napędu quattro. Do 1986 roku wykorzystywała ona centralny mechanizm różnicowy z przekładnią stożkową, a później centralny mechanizm różnicowy typu Torsen (nazwa pochodzi od słów "torque sensing"), który samoczynnie steruje rozkładem momentu na kołach, a także sprzęgło Haldex

Najlepsze Imprezy są w Japonii

Najlepsze Imprezy są w Japonii

też ulepszenia w układzie napędowym. W tylnej osi mechanizm różnicowy o ograniczonym tarciu zmieniono z typu Torsen na mechaniczny. Impreza STI Spec C wyjeżdża z fabryki na zupełnie nowych 18-calowych kołach z oponami Bridgestone Potenza RE070 w rozmiarze 245/40. Żeby odchudzić imprezę, Subaru

Genewa 2010 | Hybrydowe Cayenne bez tajemnic

Genewa 2010 | Hybrydowe Cayenne bez tajemnic

wersji, korzystających ze sprzęgła wielopłytkowego, Cayenne S Hybrid otrzyma lżejszy układ napędowy na cztery koła z mechanizmem różnicowym typu Torsen, znany z Audi Q7. Prawdziwa duma niemieckich inżynierów to tzw. "żeglowanie" z prędkością do 157 km/h, czyli możliwość toczenia się z

VW Touareg BlueMotion

VW Touareg BlueMotion

paliwa i doładowanie. Rezultat to moc wynosząca 333 KM. Za sprzęgłem umieszczono silnik elektryczny o mocy 51 KM, będący jednocześnie generatorem, a następnie ośmiobiegową skrzynię biegów z mechanizmem różnicowym Torsen. Stąd napęd przekazywany jest na wszystkie koła.Podczas normalnej jazdy silnik

Genewa 2010 | Nadjeżdża nowy Touareg

Genewa 2010 | Nadjeżdża nowy Touareg

różnicowym typu Torsen i możliwością konfiguracji systemu zależnie od warunków. Na liście opcji dla podstawowej wersji 3.0 TDI V6 pojawi się zestaw Terrain Tech z blokadą centralnego i tylnego mechanizmu różnicowego oraz pakietem stylizacyjnym, zwiększający możliwości auta w terenie.Kolejne szczegóły poznamy

Konfrontacje: Audi A4 2.0 TDI/BMW 320d

Konfrontacje: Audi A4 2.0 TDI/BMW 320d

W Ingolstadt twierdzą więc, że lepiej ciągnąć, niż pchać, a jeśli trzeba przenieść na koła więcej mocy, to mają do tego system quattro (napęd 4x4 z centralnym mechanizmem różnicowym typu Torsen) - namacalny dowód "przewagi dzięki technice". Zgrupowanie mechanizmów napędowych z

Land Rover Range Rover

m.in. centralnego mechanizmu różnicowego typu Torsen oraz przekładni redukcyjnej. Samochód występuje tylko z automatyczną skrzynią biegów. Obydwa ferowane silniki to konstrukcje BMW. W wyposażeniu standardowym: czołowe i boczne poduszki powietrzne, układy ABS i ESP, automatyczna

Na zimę, ośka czy cztery kółka? | TOP 8

Na zimę, ośka czy cztery kółka? | TOP 8

40:60 i wykorzystuje trzy otwarte dyferencjały oraz elektronikę, która przejmuje funkcję blokady mechanizmów różnicowych poprzez impulsowe przyhamowywanie koła tracącego przyczepność (więcej: 25 lat napędu 4Matic).Zobacz: Mercedes C-Klasa lub Mercedes C-Klasa 4MATICW eleganckim Audi A4 S-Line z 2007

VW Touareg - test | Pierwsza jazda

VW Touareg - test | Pierwsza jazda

znajdziemy stary poczciwy mechanizm typu Torsen. Z pakietem Terrain-Tech ustępuje on miejsca środkowemu i tylnemu mechanizmowi różnicowemu z możliwością całkowitego blokowania oraz reduktorowi. W porównaniu z 4Motion dodatkowe X w nazwie oznacza możliwości pokonywania wzniesień wyższych o 14 stopni (do 45

Alfa Romeo Crosswagon Q4 1.9 JTD Multijet

pomiędzy przednią i tylną osią steruje centralny mechanizm różnicowy nowej generacji Torsen C. W Crosswagonie zamontowano układy ABS, EBD, ASR, VDC (odpowiednik ESP) oraz system MSR chroniący przed zablokowaniem kół podczas gwałtownej redukcji biegów.Na razie do napędu służy sprawdzony

Alfa Romeo Crosswagon Q4

stały napęd wszystkich kół z trzema mechanizmami różnicowymi, w tym centralnym typu Torsen C (trzeciej generacji). Podczas normalnej jazdy 58% momentu obrotowego trafia na oś tylną, jednak proporcja ta zmienia się samoczynnie odpowiednio do warunków przyczepności. Z układem tym

Subaru Impreza WRX STI x 3 | Test | 20 lat ikony

Subaru Impreza WRX STI x 3 | Test | 20 lat ikony

kliknięciom możemy w zasadzie dowolnie zmieniać pracę dyferencjałów. Jak to wygląda w praktyce?DCCD składa się z mechanicznego, aktywnego planetarno-ślimakowego centralnego mechanizmu różnicowego dzielącego moment napędowy we wstępnie ustalonym stosunku (41% do 59%), który połączono z mechanicznym urządzeniem

Audi Allroad

jednym dieslem. W układzie napędowym wykorzystano mechanizm różnicowy Torsen z funkcją elektronicznej blokady EDS. W przyszłym roku na odsiecz uterenowionemu kombi przyjdzie A7 - pierwszy SUV w historii marki. W wyposażeniu standardowym Allroada znajdziemy m.in.: czołowe i boczne

Toyota Land Cruiser - test | Za kierownicą

będzie pełzać w dół. Jak na króla bezdroży przystało, nowy LC V8 musi mieć też dobry układ przeniesienia napędu. Jego centrum to LSD Torsen - centralny mechanizm różnicowy, który w normalnych warunkach 60 proc. momentu przenosi na tylną oś. Podczas jazdy proporcje mogą się zmieniać płynnie od 50/50 do 30

Szalone lata 80. Część pierwsza

Szalone lata 80. Część pierwsza

różnicowy z przekładnią stożkową, a później centralny mechanizm różnicowy typu Torsen (nazwa pochodzi od słów "torque sensing"), który samoczynnie steruje rozkładem momentu na kołach. W latach 80-tych Quattro zawojowało trasy rajdowe. Ten napęd zmienił sport motorowy. W 1985 zadebiutował model

Audi A8 - test | Pierwsza jazda

Audi A8 - test | Pierwsza jazda

topowej limuzyny wydaje się zwyczajny, by nie powiedzieć archaiczny. To tradycyjny mechanizm Torsen nieco jedynie unowocześniony, rozdzielający moment w stosunku 40:60. W wersji 4,2 TDI, jeśli zajdzie taka konieczność, mechanizm różnicowy rozdzieli dodatkowo moment między lewe a prawe koło. Mało nowinek

Alfa Romeo Crosswagon Q4

360-litrowego bagażnika na pełnowymiarowy zapas. Oj, nieładnie. Dla porównania dodam, że nowa Octavia 4x4 Adventure ma pełnowymiarowy zapas i zbiornik paliwa powiększony dodatkowo o 5 litrów. Ale nie ma zaawansowanego układu napędu 4x4 z centralnym mechanizmem różnicowym Torsen C. To wisienka w torcie

Alfa Crosswagon (Sportwagon) Q4

której nazwie po raz pierwszy pojawił się dopisek Q4 (1992 r.), i wreszcie w modelu 164 Q4 (koniec 1993 r.). Rzecz jasna obecny jest najlepszy: to debiutujący na rynku Torsen C (jego poprzednie generacje znane są choćby z Audi). Ten samoblokujący się ślimakowy mechanizm różnicowy od innych różni się tym

Alfa Romeo Brera 3.2 V6 Q4. Bella Alfa

tor jazdy. Symbol Q4 w nazwie oznacza, że w tym modelu napęd przekazywany jest na cztery koła za pośrednictwem najnowszej wersji międzyosiowego mechanizmu różnicowego Torsen C. Niby nic nadzwyczajnego, bo podobne rozwiązanie znamy już z Alfy 159, ale należy pamiętać, że coupé

Alfa Romeo Spider V6 Q4

Alfa wraca na właściwy tor jazdy.Symbol Q4 w nazwie oznacza w tym modelu, że napęd przekazywany jest na cztery koła za pośrednictwem mechanizmu Torsen C znanego już z Brery i Alfy 159. Większa część momentu obrotowego trafia na koła tylne (rozkład 43/57), ale w zależności od warunków na drodze środkowy

Sporty rodzinne

wykonuje zalecenia kierowcy przekazywane poprzez zgrabną i precyzyjnie pracującą dźwignię zmiany biegów. W tym przypadku moment obrotowy przenoszony jest tylko na koła przednie, ale wersja 2.4 JTDm ti może mieć także napęd 4x4 (z międzyosiowym mechanizmem różnicowym Torsen C, który jednakowoż zwiększa

Ile naprawdę zapłacisz za auto klasy premium?

to Audi? Zaletą tych aut jest świetny układ napędowy na cztery koła z mechanizmem różnicowym typu Torsen. Ale niech nikt nie myśli, że kupując auto za ponad 200 tys. zł firma z Ingolstadt da go nam w prezencie. Zacznijmy jednak od początku. Konfigurację zaczynamy od niespodzianki, czyli pakietu

Audi A6 Allroad

rozdziałem momentu obrotowego między osie (Torsen), samoblokujący, centralny mechanizm różnicowy, wielowahaczowe zawieszenie z pneumatycznymi miechami, regulacją prześwitu... ma wszystko to co Q7. Łącznie z opcjonalną regulacją siły tłumienia amortyzatorów. W normalnych warunkach najlepiej sprawdzają się

Audi Q7 - test

generacja z międzyosiowym mechanizmem różnicowym typu Torsen i elektronicznie sterowaną blokadą centralnego dyferencjału rozdziela moment na przednią i tylną oś (standardowo w normalnych warunkach to 40/60). Podczas szybkiej jazdy w terenie na śliskiej nawierzchni jedyne, co mnie hamowało, to ESP. Co prawda

Alfa Romeo 159 3,2V6 Q4

trzema mechanizmami różnicowymi (centralny - samoblokujący się) co w Crosswagonie. Nawet ostry start ze skręconymi kołami nie prowadzi do zerwania przyczepności. Lekkie kwiknięcie opon, kopniak z czterech kół i jazda! W normalnych warunkach rozkład momentu przód/tył wynosi 43/57. W razie konieczności te

AUDI ALLROAD/SUBARU LEGACY OUTBACK/VOLVO 70 XC

kierownicy (Tiptronic). Stały napęd na 4 koła z centralnym mechanizmem różnicowym (Torsen) sprawia, że Allroad sprawnie przyspiesza na każdej nawierzchni.Źródłem napędu Volvo Cross Country jest 5-cylindrowy silnik z pojedynczą turbosprężarką. Rozwija najmniejszą moc z porównywanych aut, ale za to od 1800 do

AUDI A6 2.5 TDI/SAAB 9-5 3.0 TiD/VOLVO S80 2.4 D5

kieruje mechanizm różnicowy Torsen. Działa szybko i sprawnie, bez chwili zwłoki przekazując napęd na oś, która ma większą przyczepność. To zdecydowanie zwiększa poziom bezpieczeństwa aktywnego, a także przyjemność z jazdy.COŚ ZA COŚDo wad zaliczam bagażnik o mniejszej pojemności w porównaniu z wersją

Volvo XC70 D5 AWD

JTD150 KM, 200 km/h, 140 tys.Podobne osiągi, skromniejsze rozmiary, mniejsza masa i pojemność, dużo niższa cena. Tylko cztery cylindry, ale sześć biegów. No i napęd stały (zamiast jak w XC70 dołączanego) z trzema mechanizmami różnicowymi (centralny typu Torsen C) i podziałem momentu faworyzującym tylną

VW Phaeton W12

. Tym razem pod skrótem 4Motion w nazwie kryje się nie Haldex, ale droższy i bardziej wyrafinowany Torsen (od TORque SENsing) z samoblokującym mechanizmem różnicowym (wypróbowanym w Passacie W8). Ciekawe, że mimo napędu także na przednią oś (trafia na nią od 50 do 67 proc. mocy) Phaeton nie jest ani

Re: Pytanie o napęd quattro w Audi

> Czy w napędzie quattro jest możliwe wyłączenie przedniego napędu a jedynie, żeb > y napędzane były tylne koła? Tylko mechanicznie, przez odpięcie przednich półosi i zablokowanie centralnego mechanizmu różnicowego (torsen nie blokuje się na 100%). O ile oczywiście na desce rozdzielczej nie

Re: Pytanie o napęd quattro w Audi

liczbynieklamia napisał: > > Czy w napędzie quattro jest możliwe wyłączenie przedniego napędu a jedyni > e, żeb > > y napędzane były tylne koła? > Tylko mechanicznie, przez odpięcie przednich półosi i zablokowanie centralnego > mechanizmu różnicowego (torsen nie blokuje się

RS4 na bis

> Centralny mechanizm różnicowy typu Torsem chyba Torsen -- .

Re: byly 145 QV z napedem na 4 łapy ??

Tak , były takie Alfy. Stosowano w nich mechanizm różnicowy Torsen.

Re: Volkswagen Passat Alltrack - test | Pierwsza

"Jak zwykle wykazujesz się ignorancją i upierasz się przy swoich nieprawdziwych teoriach. Od 2010 roku nowe Audi z silnikami umieszczonymi wzdłużnie nie mają torsenów, tylko nowy mechanizm różnicowy z kołem koronowym. Dotyczy to także S7." Co Ty nie powiesz... Stanął Ci? "Drive is

Re: Honda HR-V (1998-2006)

Bardo fajnie wyglądające auto - zarówno w wersji 3d jak i 5d. Szkoda, że już tego auta nie robią. Mogliby jednak dać nieco lepszy napęd 4x4. Torsen sprawdziłby się dużo lepiej niż sprzędgło wielopłytkowe. Albo lepiej, zamiast 4x4, po prostu mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu na

Re: Torsen w RAVie

generacji (po 2005), miałby dołączany. A za ten stały napęd w rav4 NIGDY nie odpowiadał centralny mechanizm różnicowy typu torsen. Natomiast w USA oferowano jako opcję (nie wiem czy w Europie też) LSD typu torsen na tylną oś, tylko do wersji awd i tylko do najmocniejszego silnika. I pewnie to miał na myśli

Re: Nowe Audi A6 od 198 300 zł

@dzidzius Napędy A6 (dotychczasowego) i Q7 trochę się różnią. W A6 jest centralny mechanizm różnicowy Torsen typ 1, domyślnie 50:50, z możliwością przekazania do 75% momentu na dowolną oś. W Q7 natomiast Torsen typ 3, domyślnie 40:60, ale w zależności od warunków na przód może pójść do 70%, a na

Re: Najlepsze jest AWD + domyślność

> Taki, który ma centralny mechanizm różnicowy,najlepiej "myślący" mechanizm, ja > k torsen, rozdzielający moment obrotowy adekwatnie do trakcji. Takie konstrukcj > e oferują stały napęd na 4 koła. > > Przykładem takiej konstrukcji jest quattro we wszystkich audi poza A

Re: Czym rozni sie naped 4WD w autach ponizej.

Subaru: stały symetryczny napęd obu osi przez centralny mechanizm różnicowy ze sprzęgłem wiskotycznym, normalnie 50:50. Audi: stały napęd obu osi przez centralny mechanizm różnicowy Torsen + elektroniczne blokady dyferencjały przednią i tylną (zakres dystrybucji momentu, normalnie jest 50:50, może

Re: Napęd na 4. Pytanie laika.

leszektechsam napisał: > Torsen sam w sobie jest odmiana mechanizmu > rożnicowego ze zwiększonym tarciem wewnętrznym i jako taki nie jest > aż tyle znowu lepszy od innych tego typu. Jest bez porównania lepszy - przede wszystkim dlatego, że jak sama nazwa wskazuje, reaguje na zmiany

Re: 4x4 bez tajemnic

. (Aktywny tylny "dyfer" stosuje/stosowało też Mitsubishi w drogowych wersjach Evo). Szczególnym rodzajem "aktywnego" mechanizmu różnicowego jest mechanizm TORSEN. Mimo że w pełni mechaniczny, wykorzystane w nim przekładnie ślimakowe działają prawie jak dioda. W jedną stronę przekazują

Re: Nadsterowność? Na pewno?

zastepuje mechanizm różnicowy Może zastąpić tak długo, jak dopuszcza pewien poślizg. Wtedy ma właściwości zbliżone do mechanizmów różnicowych wyczulonych na zmiany momentu obrotowego, np. typu TorSen i może je symulować. > - amortyzatory decydują o twardości lub miękkości zawieszenia Decydują. Siła

Re: VW Passat 2,5TDi & Audi A6 2,5TDi v Superb 2,

mameja21 napisał: > Przecież w tym poprzednim Passacie jest stały napęd na 4 koła ( jak w Audi ). > Dopiero w aktualnym modelu jest haldex. Dokładnie w poprzednim passacie jest stały 4x4 z mechanizmem różnicowym Torsen. Nazwali go handlowo 4motion zeby nawiazywal do wczesniejszych

Re: O haldeksie 4, quattro i x-drive.

EKSPLOATACYJNA, > Napisaliśmy z blackcodem jakąś bzdurę? Oczywiście - w Audi quattro i KAŻDYM INNYM samochodzie z międzyosiowym mechanizmem różnicowym (wcale nie musi być Torsen) napęd rozdzielany jest w sposób CIĄGŁY na 4 koła. W samochodach, które mają zamiast mechanizmu różnicowego sprzęgło międzyosiowe

Re: VW Passat 2,5TDi & Audi A6 2,5TDi v Superb 2,

wojtek_blankietowy napisał: > mameja21 napisał: > > Przecież w tym poprzednim Passacie jest stały napęd na 4 koła ( jak w Aud > i ). Dopiero w aktualnym modelu jest haldex. > > Dokładnie w poprzednim passacie jest stały 4x4 z mechanizmem różnicowym > Torsen. Nazwali

Re: Najlepsze jest AWD + domyślność

sniperslaststand napisał: > Taki, który ma centralny mechanizm różnicowy, najlepiej "myślący" > mechanizm, jak torsen, rozdzielający moment obrotowy adekwatnie do > trakcji. Takie konstrukcje oferują stały napęd na 4 koła. > > Przykładem takiej konstrukcji jest quattro

Re: AAAAaa wracajac do temtu...

/godz przekłada się na drogę co najmniej ok. 6-10 m; na śliskim zakręcie jest to odległość jak stąd do wieczności...;) Dlatego - jak słusznie napisał notmyself - nic nie zastąpi mechanizmu różnicowego, przenoszącego moment na koła w sposób CIĄGŁY (najlepiej, żeby to był Torsen lub coś podobnego). I dlatego xdrive

Torsen w Alfie Romeo!

Zapowiedź liftingu 147, który jednocześnie obejmie premierę wersji 4x4. System ma zawierać mechanizm różnicowy Torsen. Ciekawe, jak udało im się to połączyć z poprzecznie ustawionym silnikiem. Ten system ma się pojawić w uterenowionej 156 SW. www

Re: Osobowe z napędem 4WD - jaki sens?

tzw. wiskotyczną, układ napedowy Imprezy to klasyczny Taylor layout 2. Nie 'układ różnicowy thorsena' tylko 'układ różnicowy torsen'. 'torsen' nie pochodzi od żadnego nazwiska tylko skrót: TORque SENsitive Golf 4motion, skoda posiadają układ na jedną oś, na tył jest dołaczana po osiągnięciu jakiejs

Re: Dokładnie:

prędkości obrotowe są równe. Inaczej w tym typie urządzenia (LSD "sprzęgłowe") się nie da. Zresztą rozumiem twoje stanowisko, wynikające z respektowania podziału na "prawdziwie terenowe" mechanizmy różnicowe z blokadą 100% i LSD, które samo z siebie nie da się w pełni zablokować, czego

Re: Najlepsze jest AWD + domyślność

wymienił wiskozę w kontekście innych sprzęgów międzyosiowych. Sprzęgło wiskotyczne stosowane jako blokada mechanizmu różnicowego (np. Subaru) to inny zupełnie temat (choć także dotyczy 4x4). > Z drugiej strony latwiej tu poslizg niz w > przypadku torsena. No niezupełnie, albo nie zawsze - jeśli

Alfa Romeo Crosswagon Q4

W środę wieczorem na Sardynii odbędzie sie prasowa premiera nowej alfy romeo crosswagon Q4. Pojazd ten posiada stały napęd na cztery koła, o trzech mechanizmach różnicowych, z podziałem momentu preferującym tylną oś! Podział momentu pomiędzy przednią i tylną oś jest modulowany w sposób ciągły

Re: Najlepsze jest AWD + domyślność

taką samą moc na silniku i straty poza mechanizmem różnicowym). Bynajmniej jednak, nie jest to lepszy napęd na kiepską trakcję. Jeśli już, to wisko+dyfer może lepiej nadawać się na oś. Tyle że nie z powodu trakcji - torsen w takim układzie "kombinuje" (czuć jak przerzuca moment; gdyby to był

Re: Swietny 'maluch'

Gość portalu: Dennis napisał(a): > Nawet w wersji z silnikiem 3,2 V6??? Nawet. > A przy okazji jak o tym mowa to jak jest w VW? > We wszystkich jest Haldex? W Phaetonie i Passacie W8 jest Torsen. W Touaregu jest mechanizm różnicowy ze sprzęgłem wielotarczowym - trochę gorszy od

Re: Haldex

zapobiegliwości, załączyli również blokady centralnych mechanizmów różnicowych, w których dołączyli napęd na przód (domyślam się, że chodzi o SUVy i pick-up'y). Jazda z załączoną blokadą (szczególnie mechaniczną, blokującą na sztywno, nie dopuszczającą do żadnych różnic w prędkościach obrotowych osi) na

Re: Najlepsze jest AWD + domyślność

wiskotyczne stosowane jako blokada mechanizmu różnicowego > (np. Subaru) to inny zupełnie temat (choć także dotyczy 4x4). Rzecz w tym, ze klasyczna wiskoza jako bezposrednie sprzeganie osi to juz przeszlosc. Teraz stosowane sa glownie rozwiazania typu haldex (vw), sprzegla tarczowe (bmw) wydumki (impreza

Najlepsze jest AWD + domyślność

> trondhjem napisał: > > Wiecie moze jaki jest najlepszy samochod z napedem na 4 kola? Taki, który ma centralny mechanizm różnicowy, najlepiej "myślący" mechanizm, jak torsen, rozdzielający moment obrotowy adekwatnie do trakcji. Takie konstrukcje oferują stały napęd na 4 koła

Re: Napęd na 4. Pytanie laika.

jacekzet napisał: > Co daje napęd na 4 koła w Subaru Legacy. Istotnie zwiększa bezpieczeństwo jazdy. Moment obrotowy jest w przypadku jazdy bez poślizgu rozkładany przez centralny mechanizm różnicowy równo na obie osie (stąd symmetric all wheel drive), tym samym opony danej osi, musząc

Re: X-Drive

współczynnik tarcia (np. wjedziemy w kałuże) to spadnie maksymalna wartość tarcia spoczynkowego (a więc i wartość momentu), zmieni się rozkład sił w mechanizmie różnicowym i wzrośnie wartość momentu na drugiej osi. Czyli gdy jedziemy na granicy poślizgu cały czas jest "śledzona" maksymalna wartość

Re: Zarzucanie i dołączanie napędu...

miedzy osiami. > Elektronika pozwala na rozdzial momentu pomiedzy wszystkimi kolami. > To ma np duze zanaczenie przy oblodzonym poboczu a suchym asfalcie tzn > lewa/prawa. Torsen to specyficzny mechanizm różnicowy, może być on centralny może być on między kołami. Audi A8 ma dwa torseny

Re: Swietny 'maluch'

jest mechanizm różnicowy ze > sprzęgłem wielotarczowym - trochę gorszy od Torsena. W reszcie Haldex. W > Skodach i Seatach też Haldex. > > > Pozdrawiam Wszystkie wersje Passat maja Torsena........

Re: Co wybrać?

Mogę Ci pomóc przynajmniej w kwestii, który 4x4 jest najlepszy. W Pasacie W8 i A4 jest Torsen, a w BMW mechanizm różnicowy dający stale 38% mocy na przód i 62% na tył. Szerzej o tym: www2.gazeta.pl/forum/794674,30353,794652.html?f=20&w=3640580 I pośrednio tutaj: www2.gazeta

Re: X-Drive

(w ograniczonym zakresie) lub innym mechaniżmie różnicowym może być błogosławieństwem, natamiast elektronika na sprzęgu międzyosiowym nie zamieni go ani w torsena, ani nawet w zwykły mechanizm różnicowy, ponieważ nawet najszybciej reagująca jest tylko dostawcą sygnału sterującego, który dopiero musi

Re: Którą generację Audi 80/A4 uważasz za najleps

4 i 5 biegowymi, automatyczną - 3 biegową. Od razu zaprezentowano też wersję ze stałym napędem na 4 koła quattro. W porównaniu do poprzednika zastosowano międzyosiowy mechanizm różnicowy typu Torsen przekazujący stale siłę napędową na obie osie w proporcji 50/50, z możliwością przeniesienia

Re: Touareg 3.2 vs XC90 2.5T

stabilizuje samochód. Dlatego jedynym sensownym roziązaniem, niezależnie od tego czy auto ma z szosy zjeżdżać częściej czy rzadziej, jest centralny mechanizm różnicowy z możliwością ręcznego lub samoczynnego zablokowania (raczej nie Torsen, bo został opracowany z myślą o asfalcie i szutrze, a nie np. o

Re: X-Drive

różnicowym i tyle. Dokłądnie tak samo, tylko w drugą stronę, torsen zachowa się gdy spadnie przyczepność na osi przedniej. Aby nastąpił poślizg, różnica przyczepności musi przekroczyć maksymalny podział momentu. Np. tylna oś ma przyczepność dziesięć razy mniejszą niż przednia. Wtedy moment przykłądany do

Re: Justy 4WD

uklad elektroniczny(kumputer) decyduje jak rozlozyc w > momencie naped miedzy osie(kola), gdy np jedna os sie slizga, napeg przenosi > sie na druga, etc. Nie ucz ojca dzieci robić!;) Określenia 4WD i AWD stosuje się zamiennie. W Audi, o podziale mocy między osie decyduje mechanizm różnicowy

Re: X-Drive

nm. Tak więc centralny mechanizm różnicowy dzieli moment w oparciu o to koło które ma _najmniejszą przyczepność_. Dzieje się tak dlatego, że na osiach są dyfry otwarte. Gdyby na osiach były torseny to dzieliłby w oparciu o sumę przyczepności z poprawką na maksymalną wartość podziału dla tych

Re: Do greenblack`a

mechanizm różnicowy Torsen. W poprzedniej Toyocie jest chyba zwykły dyferencjał, żadna wiskoza, ale to też wystarcza. Konstrukcja ramowa, czyli nie musisz się martwić, że samochód sie złamie na większych nierównościach. W opcji był blokowany tylny mechanizm różnicowy(warto sprawdzić, czy jest) co razem

Re: Subaru STi czy BMW M3 - co kupic?

spokojnie wpakowaloby tam naped > na 4 ale do pieknego grand turismo jakim jest to auto to nie jest niezbedne. No właśnie władowało 4X4 do BMW serii 3 (słabsza wersja) i co? I badziewie wyszło. Zamiast włożyć poządne mechanizmy różnicowe typu Torsen oparli się na elektronice. Efekt? BMW takie

Re: Alfa Crosswagon Q4

pełnowymiarowy zapas. Oj, nieładnie. Dla porównania dodam, że nowa Octavia 4x4 Adventure ma pełnowymiarowy zapas i zbiornik paliwa powiększony dodatkowo o 5 litrów. Ale nie ma zaawansowanego układu napędu 4x4 z centralnym mechanizmem różnicowym Torsen C. To wisienka w torcie ze znaczkiem Crosswagon Q4. Przez

AUDI A6 2.5 TDI/SAAB 9-5 3.0 TiD/VOLVO S80 2.4 D5

możemy znaleźć w statecznym sedanie Audi A6 2.5 TDI. W quattro najnowszej generacji rozdziałem momentu obrotowego pomiędzy osie kieruje mechanizm różnicowy Torsen. Działa szybko i sprawnie, bez chwili zwłoki przekazując napęd na oś, która ma większą przyczepność. To zdecydowanie zwiększa poziom

Mechanizm różnicowy

Mechanizm różnicowy (przekładnia różnicowa), potocznie dyferencjał (od słowa dyferencja - dawn. różnica) – przekładnia mechaniczna zębata, wynaleziona w starożytnych Chinach, stosowana od czasów Carla Friedricha Benza w układzie napędowym pojazdów. ZastosowanieMechanizm różnicowy

TorSen

Torsen - samoblokujący się mechanizm różnicowy, szczególna odmiana szpery montowana w samochodach dla optymalnego rozdzielenia momentu obrotowego pomiędzy oś przednią i tylną lub między koła jednej osi. Nazwa TORSEN pochodzi od angielskich słów TORque - moment i SENsing - wyczucie

Mechanizm

Mechanizm – zespół współpracujących ze sobą części składowych maszyny lub przyrządu spełniających określone zadanie, jak np. przenoszenie ruchu, sił, sygnałówPraca zbiorowa, Słownik wyrazów obcych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1993, s. 540, ISBN 83-01-08730-7..Wiedza opisującą mechanizmy

Mechanizm z Antykithiry

ponownie dopiero w XIX wieku. Derek Price zobaczył mechanizm różnicowy w niewspółśrodkowych połączeniach kół odtwarzających teorię Hipparcha. Michael Wright używając nowocześniejszego sprzętu obalił jednak to twierdzenieArtykuł w Computerworld. Zob. sekcja "Study, speculation, theories" .Samo urządzenie

Szpera

Szpera (potocznie, z niemieckiego Sperrdifferenzial) - mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym, pozwalający na równiejsze przekazywanie mocy na oba koła lub osie.Mechanizmy dzielimy na: działające na różnice momentów obrotowych np: TorSen, mechanizm cierny płytkowy, mechanizm cierny

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.