koszty podatku drogowego w niemczech

sprawdź też:

podatki

Krzysztof Słomski

Od 2016 roku koniec darmowych autostrad w Niemczech

Od 2016 roku koniec darmowych autostrad w Niemczech

Bundestag przyjął pakiet ustaw, wprowadzających opłaty za korzystanie z niemieckich autostrad. Myto uderzy tylko w cudzoziemców, ponieważ niemieccy kierowcy otrzymają rekompensaty

Ekoauta, czyli o CO2 tu chodzi

Producenci aut chcą rzucić do walki o rynek całe dy wizje "zielonych" modeli. Powody? Takie ekoauta spalają mniej paliwa, nie zatruwają tak środowiska i obłożone są niższymi podatkami. Niestety, nie w Polsce.

Wielka Brytania

Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii jest krajem typowo wyspiarskim niezwykle zróżnicowanym krajobrazowo, od uprawnych nizin i łagodnych pagórków rozciągających się na południu i zachodzie kraju po wyżyny i góry znajdujące się na wschodzie i północy. W jego skład wchodzą cztery wielkie regiony: Anglia, Szkocja, Walia i Irlandia Północna

Za co kochamy angielską motoryzację

Za co kochamy angielską motoryzację

swoje pierwsze auto. Panowie od samego początku mieli aspiracje budować samochody wyścigowe dopuszczone do ruchu drogowego. Panowie ze swoją inicjatywą nie zdobyli szalonej popularności. Do drugiej wojny światowej powstało tylko kilkaset Astonów. W 1947 roku firmę przejął znany producent traktorów David

Seat Altea 1.6 CNG - test | Za kierownicą

rodzinny minivan. Tu jednak pojawia się pytanie: jak ją użytkować przy tak mizernej infrastrukturze stacji CNG? W Polsce jest ich raptem 24. Program drogowej "gazyfikacji" ciągnie się od lat w tempie gorszym niż autostrady. Jeśli ktoś zamierza jeździć głównie po mieście, w którym jest odpowiedni

Dlaczego Polska nie ma dróg?

prędkość do warunków. W Niemczech, jeśli pada deszcz, a pan jedzie ponad 130 km/godz. i rozbije auto, to firma ubezpieczeniowa nie pokryje kosztów naprawy. To działa i nikt nie ma kłopotów z interpretacją.Tu wychodzi kwestia wzajemnych relacji. Często można odnieść wrażenie, że głównym zadaniem drogówki i

Świadectwo oryginalności - nowe zasady przy przerejestrowywaniu auta

kupione legalnie. Proponowane rozwiązanie jest wzorowane na systemach obowiązujących w Niemczech, Szwajcarii i na Węgrzech. W tym ostatnim kraju od 1999 roku, kiedy wprowadzono tam podobne uregulowania, liczba skradzionych pojazdów spadła o ponad połowę.Przepisy wprowadzające świadectwa oryginalności są

Re: Moja znajoma, nauczuycielka matmy

zaplacic za identyczne okolo900?+ ogrzewanie+wywoz smieci+ koszty dodatkowe)czyli to co robi ciec). ! kWh kosztuje w Polsce ok.0,5 zł + koszty dodatkowe. W Niemczech 1 kWh kosztuje średnio 32,5?C czyli 1zl 36 groszy+ koszty dodatkowe(podatek) Radio i tv,płacisz i się nie wywiniesz około 50? ze 3 miesiące

Re: Studenci wrócili na ulice

rowerem czas przejazdu jest dużo bardziej przewidywalny i wynosi trochę ponad godzinę. Za bilet miesięczny płacę 170 euro, za paliwo zakładając spalanie 6l/100 km (diesel) zapłaciłbym około 130 euro. Tak więc relacja kosztów przejazdu zbiorkomem do kosztów przejazdu własnym samochodem jest w Niemczech

Re: oszczędny diesel na dojazdy do pracy

Nie, nie. Nie przekonasz mnie, mimo że u nas to znaczy w Niemczech koszty utrzymania (mam tu na myśli ubezpieczenie jak i podatek drogowy) przy dieslach są wyższe to mimo tego przy takiej trasie jak tu założyciel tematu pisze bardziej opłaci się diesel. Cena litra diesla jest niższa jak i przepał

Re: Slowa, slowa

x2468 napisał: > To co wydaja na radary zwróci się wielokrotnie w postaci spadku ilości ciężkich > wypadków drogowych i kosztów leczenia ich ofiar. Docelowo powinno stać przy po > lskich drogach tyle ile w Niemczech(około 4000).I co oczywiste bez tablic ostrz > egawczych. Z tego

w Niemczech jest podatek drogowy

> Polska to jednak kraj zlodziejski cale Niemcy przejade darmowymi 3 > wiecej pasmowymi autostradami W Niemczech kierowcy placa podatek drogowy nie w cenie paliwa (ktore i tak jest drozsze niz u nas) ale jako abonament. Srednio podatek drogowy w Niemczech to koszt okolo 1500 euro rocznie

Re: Auto....nieudacznicy.A kto wziął łapówę..

podatek drogowy w cenie paliwa. I jeszcze jedno obesralku - w Holandi zbudowano ponad 2x wiecej km drog o parametrach autostrad i ekspresowek niz w Polsce i dalej sie buduje i nie laduj sie ze kosztowalo to 50mln E za jeden km bo to nieprawda. www.dutchnews.nl/news/archives/2013/05/the

Re: oszczędny diesel na dojazdy do pracy

nie-tak napisała: > Nie, nie. > Nie przekonasz mnie, mimo że u nas to znaczy w Niemczech koszty utrzymania (mam > tu na myśli ubezpieczenie jak i podatek drogowy) przy dieslach są wyższe to mi > mo tego przy takiej trasie jak tu założyciel tematu pisze bardziej opłaci się d >

Re: Będzie lepiej, jak w Niemczech i Holandii

wprowadzą opłaty a nie CZY, bo de facto Niemcy już płacą za autostrady w kosmicznie wysokiej opłacie drogowej zawartej w paliwie + podatek. Podobnie Holendrzy. Tylko jak ty sobie polskim samochodem śmigasz na zakupy do Berlina to nic nie płacisz za autobanę. Ale tylko jeszcze jakiś czas :) Już niedługo w

Re: Niemieckie autostrady będą płatne?

Sprytne rozwiazanie.Oplaty za autostrady,obnizka podatku drogowego dla Niemcow i wyjdzie na to ze Zagraniczniaki poruszajace sie po autobahnach w Niemczech przejma koszty ..

Re: Zostawcie buspas w spokoju! LIST zwolenników

wprowadzono racjonalna politykę transportową w tych krajach - Ci ludzie (na prawdę zmuszeni do korzystania z auta) moga szybciej dotrzeć do celu. Zapoznaj się z danymi ekonomicznymi np. w zakresie wszelkich kosztów jakie generuje ruch drogowy w Polsce. W szczególności koszta wypadków drogowych i ich ofiar

Po czesci mozna sie zgodzic

Francji. W Hiszpanii kosztuje to juz 8 eurocntow. Bezplatne autostrady w Niemczech sa tylko pozornie (raczej dla cudzoziemcow). Pomijam oplaty dla ciezarowek, ale wlasciciele samochodow osobowych placa dodatkowo podatek drogowy, do tego cena paliwa jest wyraznie wyzsza niz w Polsce.

Jak pomagać bezrobotnym?

płacić ani w jednym, ani w drugim miejscu podatków ? Mamy np. biurokrację, która dotyka głównie małe firmy, ale spójrz na to jak działa ktokolwiek z przewagą np. nie zapłaci pensji, nie na czas, nie w całości, z drugiej strony dostaniesz sól drogową - to też wina państwa ? A podrabianą szynka z Włoch, a

Re: Dlaczego Polskę ciągle na tym forum

Frankfurcie nad Menem czy Monachium), że komunikacja miejska jest też 4x droższa, ubezpieczenie samochodu, podatek drogowy itp. Fakt ciuchy i żywność jest relatywnie tańsza , fakt ogólnie Niemcom żyje się lepiej, ale to nie raj na ziemi. Jeżeli koledze się wydaje, że dostałby 4 razy większą pensję, a koszty

Re: Jeżdżenie samochodem należy penalizować.

alanta1 napisała: > Oszczędności są na tyle duże, że opłaca się nawet od czasu do czasu większe zak > upy zrobić wykorzystując taksówkę, kiedyś to przeliczaliśmy... Nawet w Polsce? No bo w Polsce nie ma przecież podatku drogowego, a ubezpieczenia są kilkukrotnie tańsze, czy stałe koszty

Brak obwodnicy to kolosalny błąd

Wyrzucenie obwodnicy Olsztyna to nieporozumienie i bardzo duży błąd, który przełoży się na nieodwracalne straty dla rządzącej koalicji. Wszystko jest już przygotowane -nasza administracja sprawnie wykonała dobrą robotę przygotowując dokumenty pod drogę - zgodnie z wcześniejszymi planami drogowymi

Prezydent o obwodnicy: współczuję parlamentarzy...

Wyrzucenie obwodnicy Olsztyna to nieporozumienie i bardzo duży błąd, który przełoży się na nieodwracalne straty dla rządzącej koalicji. Wszystko jest już przygotowane -nasza administracja sprawnie wykonała dobrą robotę przygotowując dokumenty pod drogę - zgodnie z wcześniejszymi planami drogowymi

Re: Tir-y uciekły z autostrad na drogi lokalne

Dokładnie Wszyscy piszą że podatek drogowy to na nowe drogi. A stare i zniszczone to co??? Same się wyremontują. A za utrzymanie dróg w czasie zimy to niby kto płaci - św Mikołaj. Inna sprawa to trwałość tych nawierzchni, które po kilku latach wymagają ponownego remontu i co za tym idzie kosztów

Re: I znowu to pieprzenie

; niektóre drogi, ale tylko do czasu, aż się zwróci koszt wybudowania, a i tak > mniej, niż za promy. W Austrii płacę 8€ za tydzień. Za to w Niemczech nowe samochody są drozśze, droższe jest paliwo no i płaci się coroczny podatek drogowy, którego w Polsce póki co nie ma. Zresztą wutostardy w DE

Re: >>> "skrótu myślowego":

są darmowe / jeszcze/ dla pojazdów z poza Niemiec. Gdybyś powiedział posiadaczowi pojazdu zarejstrowanego w Niemczech to usłyszysz, ile on musi. zapłacić każdego roku podatku drogowego.W zależności od pojazdu, podatek kosztuje kilkaset Euro. A i tak straszą ich że, podobnie jak to ma miejsce w

Pod ekranami przy ul. Pio giną ptaki. Grzywacze...

WRACA JAKO LA=PO=WKI DO URZEDNKÓW DLATEGO CIAGLE COS BUDUJA REMONTUJA NEWAZNE ZE BEZSENSU WAZNE BY JAK NAJDROZEJ I NAJDLUZEJ I ZE KRYZYS s=PO=dowalo bezsensowne zadluzanie i zbyt wysokie PO=datki KAZDY REMONT PRZETARG BUDOWA TO OKAZJA DO PRZEKRETÓW ZAWYZANIA KOSZTÓW ŁA=PO=WEK PO CO ROBIC RAZ I DOBRZE

Re: Cena :)

wypożyczalni). Zakupy nadal robię w supermarkecie (rowerem z dużymi sakwami - da się), za to rocznie oszczędzam tylko na ubezpieczeniu i podatku drogowym (w Niemczech trzeba taki płacić osobno) prawie 2000 euro (w porównaniu z tym polskie opłaty stałe to pikuś, może dlatego też na 1000 mieszkańców w Opolu jest

Re: Kolej vs. drogi - koszty infrastruktury

na koleje. Utopia. Dlatego lepsze byłoby utrzymywanie zarządu infrastruktury zarówno drogowej jak i kolejowej > finansować tory kolejowe w takim samym stopniu, jak drogi, > skoro opodatkowanie torów i dróg jest absolutnie nierówne? Przypominam, że koszty dostępu do torów są tak skalkulowane

Kierowcy o podwyżce cen na A4: "To wyrób autost...

zdejmiemy tyle i zapłacisz tyle,nie ja chcę dostać jak oni konkretny, kwitek i konkretną kasę po tym będe płacil(domyślnie,bo ja i tak nie pojadę taka dróżką).Państwo zrzuca z siebie problem drogowy tylko naszym kosztem,a jest ono jak dupa od srania aby za nasze podatki sprawnie działać a nie migać się od

nie mylić potencjału z faktycznym rozwojem!

kompletnie się nie wykorzystuje. On jest zwyczajnie marnotrawiony przez kierowanie środków na głupie inwestycje. Trzeba też się zastanowić jakim kosztem tworzy się te warunki dla firm, co miasta z tego mają (BO NIC - ŻADNYCH PODATKÓW) i jakie to przynosi korzyści mieszkańcom.

Re: Niemcy ścigają Polaków

. Mniemam, ze bedziesz buraka po sadach scigal bo mieszkasz w Niemczech i masz ubezbieczenie prawne bo przeciez nie na wlasny koszt, skoro sknerzysz na oplate podatku drogowego. A skoro uzywasz auta tylko do jednomiesiecznego przejazdu do domu to nie potrafisz liczyc - taniej wyniesie Cie oplata za

Re: jesteśmy 30 lat za cywilizacją. znów to widać

niżej podałem link. > 2. w cenie Paliwa już płacimy ponad 70 % podatków - powinno starczyć na drogi. > w USA jakieś 30 % , dlatego paliwo jest po ok 2,3 pln za litr To jest nonsens. W Polsce opłaty drogowe w paliwie wystarczają na 50% kosztów utrzymania dróg. I nie ma z nich żadnych pieniędzy

Z tym bym się akurat nie zgodził.

. Inna sprawa, że wpływy do budżetu wzrosną minimalnie, ale żeby nie wiem jak rząd manipulował podatkami, to wpływy nie wzrosną dramatycznie. Piszę już o tym do znudzenia, ale dziura budżetowa ma swoje korzenie w strukturze polskiej gospodarki. Oparliśmy konkurencyjność o niskie koszty pracy, czyli po

Re: koNiEc darmowych autostrad do 2025 wD,NL,UK,S

kolejny pokazuje nam, że nie opłaca się pracować i nie opłaca się być mobilnym. Czy w Niemczech, Czechach, Szwecji, W.Brytanii czy Austrii koszty utrzymania dróg są mniejsze? Nie zamierzam niczego czytać, żadnych wypocin europejskiego urzędasa. Co z tego, że ktoś wymyślił sobie jakąś głupotę. Ja

Autostrada A2 zostanie rozebrana i wybudowana j..

pobudować państwo (łatwo policzyć ile zarabowało kasy przy dystrybutorach od roku 1990 i podzielić przez adekwatny koszt budowy km). Wszędzie na świecie, gdzie istnieje rozwinięta infrastruktura drogowa, to państwo najszybciej budowało autostrady (Niemcy lata 30., USA lata 60.) i to państwo jest ich

Windy przy giełdzie na Andersa. Będą, ale w 201...

=dczas kryzysu raczej trzeba obniżać po=datki i wydatki "jak kraść to miliony" dlatego urzędasy zajmują się większymi drogami, planami spalarni itp. na takich małych inwestycjach zbyt łatwo wykryć ich szwindle przekręty i zawyżanie kosztów? DLATEGO ZAMIAST ZROBIC COS Z SENSEM PO=STANOWIONO WYCIAGNAC

samochod w mieście to problem

trend spotęgowany także przez kryzys rozpoczęty w 87 roku. > Ja nie zamierzam godzić się z faktem, że rocznie polscy kierowcy oddają do budż > etu 60-70 mld złotych w postaci podatku drogowego i akcyzy i jeszcze ktoś mówi > im że trzeba wprowadzić opłaty bo nie może być tak, że jeździmy za

Re: Krytykę konstruktywną przyjmuję. Krytykanctwo

czasu dojazdu, większą emisje hałasu i zanieczyszczeń. Przykładowo po przebudowie ul. Mazowieckiej i Legionowej czy Zielonogórskiej i Wrocławskiej przejazd tego samego odcinka zajmuje ok. 5 minut dłużej niż przed "modernizacją" ze względu na sygnalizację drogową. Tymczasem kosztem budowy 1-5 km drogi

Re: Platforma się kurczy. Dwoje radnych miejskich

czasu dojazdu, większą emisje hałasu i zanieczyszczeń. Przykładowo po przebudowie ul. Mazowieckiej i Legionowej czy Zielonogórskiej i Wrocławskiej przejazd tego samego odcinka zajmuje ok. 5 minut dłużej niż przed "modernizacją" ze względu na sygnalizację drogową. Tymczasem kosztem budowy 1-5 km drogi

Zmierzamy w złą stronę. Szef białostockiej PO o...

czasu dojazdu, większą emisje hałasu i zanieczyszczeń. Przykładowo po przebudowie ul. Mazowieckiej i Legionowej czy Zielonogórskiej i Wrocławskiej przejazd tego samego odcinka zajmuje ok. 5 minut dłużej niż przed "modernizacją" ze względu na sygnalizację drogową. Tymczasem kosztem budowy 1-5 km drogi

Przeczytane na forum Kraj

tragiczne wydarzenia dotyczące obywateli Polski, i dwie różne reakcje rządu, wydarzenia związane z wypadkami drogowymi i reakcja rządu na nie. Pierwszą był wypadek polskiego autobusu na autostradzie w Niemczech 13 ofiar śmiertelnych kilkanaście ofiar rannych, szybka reakcja kukiełki Tuska, pokazówka w TV

Bo podatek z paliwa nie pokrywa kosztów

Koszty transportu drogowego nie są pokrywane przez ten żałosny podatek. Cała "opłacalność" tirów opiera się na eksternalizowaniu kosztów - zatruwanie środowiska, choroby, wypadki, degeneracja miast itd. Gdyby do ceny benzyny doliczyć rzeczywiste koszty używania samochodów to byłaby

Re: Czytajcie rolnicy z Sanik i Raczek

TIRY NA TORY+ LEPSZA SIEĆ PUBLICZNYCH DRÓG EKSPRESOWYCH NIŻ KILKA PŁATNYCH AUTO=STRA(d)T „PRYWATNYCH” A ZBUDOWANYCH ZA NASZE PODATKI DOŚĆ PRZEKRĘTÓW PRZY BUDOWIE DRÓG ZAWYŻANIA KOSZTÓW PRZEZ URZĘDNIKÓW I FIRMY DROGOWE CHCESZ JAK NA "AUTOSTRADZIE" WIELKOPOLSKIEJ PLACIC PO 11

Re: Emigracja - pytania

Polsce, miasta są też przyjazne dla rowerów, a na tych parę wyjazdów w roku do Polski taniej wziąć samochód z wypożyczalni. Polskie zniżki na ogół są uwzględniane przez niemieckich ubezpieczycieli, ale i tak ubezpieczenie jest 3-4 razy droższe niż w Polsce. Do tego dochodzi podatek drogowy, którego w

Stanowisko magistratu o cięciach drogowych

KOSZTÓW ŁA=PO=WEK PO CO ROBIC RAZ I DOBRZE LEPIEJ JAK NAJDROZEJ NAJGORZEJ I NAJDLUZEJ NIEWAŻNE ŻE BEZ SENSU I ZE PO=DCZAS KRYZYSU RACZEJ TRZEBA OBNIZAC PO=DATKI I WYDATKI "JAK KRASC TO MILIONY" DLATEGO URZEDASY ZAJMUJA SIE WIEKSZYMI DROGAMI, PLANAMI SPALARNI ITP. NA TAKICH MALYCH INWESTYCJACH

Re: Białystok. Budżet na rok 2013. Inwestycje i..

czy Zielonogórskiej i Wrocławskiej przejazd tego samego odcinka zajmuje ok. 5 minut dłużej niż przed "modernizacją" ze względu na sygnalizację drogową. Tymczasem kosztem budowy 1-5 km drogi rocznie można uruchomić kursy szynobusu na trasie kolei miejskiej np. – Białystok Stadion

Re: Białystok AD... Nie do końca prawdziwe podsum

, wydłużenie czasu dojazdu, większą emisje hałasu i zanieczyszczeń. Przykładowo po przebudowie ul. Mazowieckiej i Legionowej czy Zielonogórskiej i Wrocławskiej przejazd tego samego odcinka zajmuje ok. 5 minut dłużej niż przed "modernizacją" ze względu na sygnalizację drogową. Tymczasem kosztem budowy

Groźby przez pośrednika. Kto groził prezydentow...

czy Zielonogórskiej i Wrocławskiej przejazd tego samego odcinka zajmuje ok. 5 minut dłużej niż przed "modernizacją" ze względu na sygnalizację drogową. Tymczasem kosztem budowy 1-5 km drogi rocznie można uruchomić kursy szynobusu na trasie kolei miejskiej np. – Białystok Stadion

Zatrzymano mężczyznę, który groził, że zabije p...

czy Zielonogórskiej i Wrocławskiej przejazd tego samego odcinka zajmuje ok. 5 minut dłużej niż przed "modernizacją" ze względu na sygnalizację drogową. Tymczasem kosztem budowy 1-5 km drogi rocznie można uruchomić kursy szynobusu na trasie kolei miejskiej np. – Białystok Stadion

Re: "Mgła" wprowadziła zamieszanie w PO.

tragiczne wydarzenia dotyczące obywateli Polski, i dwie różne reakcje rządu, wydarzenia związane z wypadkami drogowymi i reakcja rządu na nie. Pierwszą był wypadek polskiego autobusu na autostradzie w Niemczech 13 ofiar śmiertelnych kilkanaście ofiar rannych, szybka reakcja kukiełki Tuska, pokazówka w TV

Re: Bieda, biedzie nie równa

quant34 napisał: >Z artykułu wynika, że za "biedę" autorzy atlasu uważają 764 Euro >na głowę (..) >porównanie skwitować stwierdzeniem, że koszty utrzymania są w >Niemczech wyższe niż w Polsce. Sęk w tym, że to nieprawda. Jeżeli >się wie jak i gdzie kupować, to takie dobra

Re: tylko w pierwszym zdaniu miałeś rację:

miejskimi, to z Twojej karty kredytowe > Rozumiem, że trochę poniosło Cię w argumentacji, bo nie wierzę byś nie słyszał > o akcyzie na benzynę i opłacie paliwowej w cenie benzyny. W Polsce tak jak np. w Niemczech podatki płacone przez kierowców to jakieś 50% kosztów systemu drogowego. Inwestycje

Auto z Niemiec, rejestrowane w PL, wraca do BRD

co teraz dalej... Moge jezdzic na polskich tablicach, placac mniejsze ubezpieczenie ( czy to prawda, bo kiedys moje CC w polsce bylo drozsze niz mercedes w niemczech) i unikac podatku drogowego. Ale gdy trafie na kontrole policji ( mieszkam w duzym miescie i takie kontrole mam srednio co miesiac

Re: Wont na wieś z rowerami!

kompletnie nie ma czegoś takiego jak promocja roweru. Zresztą, na samej wczorajszej Masie było 2 000 rowerzystów. 3. "Płacić podatek drogowy jak kierowcy i za to budować te kretyńskie ścieżki" Polecam sprawdzić, ile wynoszą wpływy z podatku drogowego, a ile kosztuje: - budowa nowych dróg

Re: Wrocławskie Badania Ruchu. Jak się jeździ po

? > samochod wymyslil czlowiek i czlowiekowi ma sluzyc. I służy. Koncerny naftowe zarabiaj i od 100 lat torpedują prace nad akumulatorami do aut elektrycznych. Lobby drogowe buduje w Polsce drogi w cenach światowych mimo że koszty materiałów i pracy są u nas kilkukrotnie niższe. Urzędnicy biorą pod

Re: Niemieckie prawo jazdy - polski samochod

(np. ponad pol roku), to musisz tez miec samochod zameldowany w Niemczech. Inaczej dochodzenie wymagan stawianych samochodom w Niemczech (stan techniczny i emisyjny, podatki drogowe), a takze egzekucja ewentualnych mandatow i punktow bylaby praktycznie niemozliwa. To, do kogo nalezy rzeczony

Urbanizacja? Nie!

wsiami? Nonsens. Mieszkając na wsi można prowadzić zupełnie miejską pracę. Do tego potrzebny jest dobry dojazd do miast - czyli infrastruktura drogowa. A także - szybki internet na wsiach. Również mieszkając na wsi można prowadzić działalność usługową na skalę lokalną. W Niemczech we wsiach na każdym

Re: A słupki runą, runą, runą...

pokrywane tylko z podatku drogowego, to ten podatek > musiałby być niesamowicie duży. A nie jest? > Ale nawet jeśli istotnie tak by było, to kto pokrywa straty wywołane ruchem > samochodów? Kto pokrywa koszty leczenia i utrzymania ofiar wypadków? Kto A kto pokrywa zyski? Czy twoja zgrzewka

Re: Centra polskich miast zamykane dla aut.

Bydgoszczy – 345." "Choć kierowcy buntują się przeciw wysokim podatkom w paliwie, opłatom za autostrady, parkowanie czy coraz powszechniejszym opłatom za wjazd do centrów miast, statystyki pokazują, że wpływy nie pokrywają wszystkich kosztów. Zdaniem niemieckiego Federalnego Urzędu

Re: VAT

Gość portalu: andrut napisał(a): > > gdzieś czytałem, że w momencie sprzedaży tam się samochód zawsze > wyrejestrowuje. TAK bo tak dlugo jak auto jest na mnie zarejestrowane musze placic podatek drogowy, ubezpeczenie, mandaty czyli jestem odpowiedzialna za wszystko zwiazane z

Re: Kierowcy doradzają urzędnikom

"Miejsce jest. Rowniez na zjazdy" Stwierdzenie, że jest miejsce, to o wiele za mało, żeby zbudować węzęł drogowy. Wiesz, że w mieście przeznaczanie gruntów pod rozdmuchane skrzyżowania to zwykłe marnotrawstwo pieniędzy? Taki grunt zagospodarowany w inny sposób pracuje na siebie, a

PS: sprawa składowania żużli i popiołów

gandharwa napisał: > Gość portalu: Gutek napisał(a): Tona odpadów na składowisko to w perspektywie 400 zł > samego podatku śmieciowego (taka informacja jest na stronie Ministerstwa Środowiska) Ministerstwo Środowiska, nie pierwszy raz zresztą, ma nieaktualne informacje na swojej

Re: Niemcy ściągają podatek drogowy od Polaków. N

Kto mieszka w Niemczech ma obowiązek zarejestrować samochód w Niemczech. Polacy nie tylko przy granicy rejestrują swoje samochody w Polsce. W całych Niemczech jest to dość powszechna praktyka. Oszczędzają w ten sposób na podatku i na kosztach ubezpieczenia (w Polsce jest taniej). Buractwo i tyle.

Tiry na Tory

- Austria, akcyza - Niemcy) finansuje sie właśnie kolej. A u nas nawet prywatne firmy kolejowe towarowe (a takich jest coraz więcej) muszą płacić astronomiczne ceny za dostęp do infrastruktury (bo państwo dotuje tylko drogową a nie koljową) oraz nawet one płacą w paliwie i oleju napędowym płacą opłatę

żaden idiotyzm, problem baaardzo serio

zamożnych mieszkańców rozciągających się miast i ich podatki, a także miejsca pracy w przenoszącym się pod miasta przemyśle i siedziby firm, partycypują proporcjonalnie albo ponad proporcjonalnie w kosztach utrzymania i rozwoju infrastruktury komunikacyjnej. W Polsce nie mamy w tym względzie wolnego rynku

Re: Czy ktoś może mi wytłumaczyć...

juz nie kierowcow wina. Gdyby wszystkie placone przez kierowcow pieniadze (akcyza i vat w paliwie, podatek drogowy,, oplata paliwowa, akcyza od nowego pojazdu, vat od nowego, pcc2 od sprzedazy i in) przeznaczyc na drogi mielibysmy dzis najnowoczesniejsza (moze po niemczech) siec drogowa w europie

ale tak właśnie jest

Gdy kierujący jest pijany, to ubezpieczyciel nie wypłaca odszkodowania z OC i sprawca wypadku musi sam pokrywać wszelkie szkody (z kosztami pogrzebu i rentą włącznie). W Niemczech punkty karne za jazdę po pijanemu są ważne przez 10 lat, nawet po zdaniu egzaminu i uzyskaniu prawa jazdy od nowa. Za

Model niemiecki

Pisalem juz na tym formu wielokrotnie jakie sa przecietne zarobki i koszty w Niemczech, ale jak czytam posty wyzej to widze, ze nie ma sensu, bo kazdy wie jak "dobrze" wiedzie sie Niemcom, jak dobrze "zarabiaja" jak "malo" placa i "bogato" zyja itd.... Oj

Re: Mam dość Pis-u:)))

były one własnością Policji i kasa (podatek miejscowego społeczeństwa) szła do budżetu centralnego i kierowana na ogólne cele policji ? To znaczy byłoby w porządku ? A większa liczba radarów to przecież większe bezpieczeństwo ruchu drogowego i mniej ofiar wypadków drogowych. Dla mnie jest obojętne kto

Re: Cięcia budżetowe grożą katastrofą drogom kraj

samo dotyczy tego bałaganu co do akcyzy/opłat za autostrady - przecież od początku można było spojrzeć na rozwiązania we Francji z jednej (płatne drogi) i w Niemczech/Austrii z drugiej (podatki drogowe/ akcyza) i wprowadzić odpowiedni. A myśmy wybrali misz-masz- trochę tego i trochę

Re: Czy ktoś może mi wytłumaczyć...

, > podatek drogowy,, oplata paliwowa, akcyza od nowego pojazdu, vat od nowego, > pcc2 od sprzedazy i in) przeznaczyc na drogi mielibysmy dzis ajnowoczesniejsza > (moze po niemczech) siec drogowa w europie. I nikle problemy komunikacyjne - > w warszawie rowniez. Ale trzeba dodać do tego

troche prawdy...cz.1

ponad 2,5 razy większy deficyt niż w poprzednim, co oznacza destabilizację finansów państwa. Niektórzy eksperci twierdzą jednak, że dziurę budżetową powiększają wypchnięty do Krajowego Funduszu Drogowego dług, który tylko w tym roku ma wynieść 18,8 mld zł (7,8 mld zł obligacji i 11 mld zł z pożyczki

troche prawdy nie ustami pseudoprofesora

ponad 2,5 razy większy deficyt niż w poprzednim, co oznacza destabilizację finansów państwa. Niektórzy eksperci twierdzą jednak, że dziurę budżetową powiększają wypchnięty do Krajowego Funduszu Drogowego dług, który tylko w tym roku ma wynieść 18,8 mld zł (7,8 mld zł obligacji i 11 mld zł z pożyczki

troche prawdy...cz.1

ponad 2,5 razy większy deficyt niż w poprzednim, co oznacza destabilizację finansów państwa. Niektórzy eksperci twierdzą jednak, że dziurę budżetową powiększają wypchnięty do Krajowego Funduszu Drogowego dług, który tylko w tym roku ma wynieść 18,8 mld zł (7,8 mld zł obligacji i 11 mld zł z pożyczki

Re: PO planuje kolejną rewolucję drogową

rządzi, wszystkie drogi publiczne powinno budować państwo, na które pracimy rekorodowe w Europie podatki, a nie prywaciarze w zamian za dodatkową opłatę za przejazd. To przecież mają być drogi publiczne ! Winieta to jedynie forma partycypacji w kosztach budowy i eksploatacji dróg dla tych, co korzystają

Re: A słupki runą, runą, runą...

utrzymanie autostrad, choć nimi nie jeździ. Niech za korzystanie z jakiegoś dobra płaci tylko ten, kto z niego korzysta. Rozwiązanie odmienne to rozwiązanie komunistyczne. > A nie jest? Nie wiem, jaki podatek drogowy jest w Niemczech, ale skoro do sieci dróg dopłącają _wszyscy_ podatnicy (nie tylko

Socjalizm w Junii Jewropiejeskoj ma się dobrze

. Powstaje jednak wątpliwość, czy ktokolwiek zechce za bilet zapłacić więcej. Podatek chce na pewno wprowadzić pięć lub sześć krajów Unii. Są to głównie zamożni członkowie Wspólnoty, jak Francja i Niemcy. Przeciwko temu pomysłowi są Austria, Finlandia, Szwecja, Włochy i kilka nowych państw członkowskich

Re: Wnosek o dymisje Pola oto dowody

Gość portalu: Janusz napisał(a): > Argumenty Pola: > 1. Konieczność rozbudowy dróg. Przy braku środków w budżecie winietki są > praktycznie jedyną metodą na uzyskanie wpływów finansowych. Braki środków budżetowych...sam min. Pol przyznał, że zaledwie 30% z podatku drogowego idzie na

Re: Po co nam filar "ekologiczny" w Strategii Liz

drogowy na niekorzyść transportu kolejowego? Dlaczego obecnie w Niemczech następuje niebywały rozwój transportu wodnego, który, przez organizacje pozarządowe wiązany jest z „betonowaniem” rzek? Czy gdybyśmy całkowicie zatrzymali rozwój systemu dróg czy to poprawiłoby sytuację w naszym kraju

SYLWESTER 2007 Praga Paryż Amsterdam

łazienką i TV, opieka pilota, zwiedzanie europejskich stolic z licencjonowanym przewodnikiem lub pilotem (Amsterdam), wycieczka objazdowa po Paryżu, bilety na przejazd środkami transportu miejskiego; metro w Pradze i Paryżu, oraz opłaty drogowe i parkingowe, podatek Vat. Cena nie zawiera: wyżywienia

Re: Jestes stary, mozg ci sie zużył i bredzisz em

stosunków wlasnościowych. To na ich przepisach oparte jest prawo unijne i ja chciałbym by tak było u nas.Poczytaj ilu Polaków ma domy i ziemie we Francji w Hiszpanii,Portugalii.Ilu mieszka w Niemczech,Anglii i nikomu to tam nie przeszkadza(poza ekstremistami). Co do pieniędzy unijnych-no tu akurat

W Ameryce juz dawno stanely...

wzrostem zużycia energii. Problem ten rozwiązano w Niemczech, wprowadzając podatek od nośników energii (Ekosteuer), który wyeliminował te negatywne i bezsensowne tendencje długofalowe. Polegają one na tym, że ze składowych procesu ekonomicznego (inputs), takich jak praca i energia, czynnik pracy jest

Re: auta i nie tylko

Co zdrożeje, a co potanieje w roku 2004? Co w przyszłym roku zdrożeje na pewno? * paliwo: 1 stycznia wzrasta akcyza na paliwa silnikowe - zdrożeją one z tego powodu o 1-1,5 gr na litrze. Dodatkowo od 1 stycznia będzie również obowiązywała specjalna opłata paliwowa na inwestycje drogowe. Będzie

Re: Londyn sparaliżowany. Loty z Warszawy odwołan

Accord 2.0 benzyna, 97 rok. Z uwagi na krotki staz kierowcy, miesieczna skladka OC wyniosla mnie 1000 funtow, podatek drogowy 250 funtow rocznie, spalanie w granicach 10l/100 km, parking pod domem za darmo. Czego mnie nauczyl pierwszy zakup? Ze od tej pory nie jestem uzalezniony od publicznego

Re: Czy wracac do Polski z Kanady?

szkole, no i jakos > przebiedowalem. Teraz z jej pensja da sie w miare spokojnie zyc. --------------------------------------------------------------------- U nas (w Niemczech) osoba na kierowniczym stanowisku ma te 4tys Euro (netto) na reke. Koszty utrzymania wiadomo zaleza od prowadzonego standartu

MYTO MA URATOWAC NIEMCY

wybiera sposób, w jaki zbiera opłaty. Jednak od 1 września system opłat w Niemczech ma się zmienić. Władze w Berlinie chcą wprowadzić płatności uzależnione od "ekologiczności" pojazdu. I znacznie wyższe, bo wynoszące 12,5 eurocenta za km (czyli w wypadku dłuższej trasy np. 100 euro

K.... mać!

dodatku brali olbrzymie łapówy! Więc panowie celnicy: ZAMKNĄĆ MORDY!!! - "Jednak w Europie Zachodniej eksploatacja pojazdów, które mają ponad dziesięć lat, zwykle nie jest opłacalna ze względu na wysokie podatki dla aut niespełniających obecnych norm emisji oraz wysokie koszty użytkowania

Re: co o tym sądzicie?

prywatnego o cesje wierzytelnosci (koszty naprawy, albo rekompensata kasacji samochodu) i co sie dzieje? Wszyscy powiedza, ze jestes krwiopijca, czlowiekiem bez serca i inne takie, ze chcesz chlopa z rodzina pozbawic majatku a _nikt_ nie powie, ze chlop byl ostatnim cymbalem, nieodpowiedzialnym matolem

Cenzura na forum troche przegina--skromnie uwazam!

obniżają akcyzę na autogaz oraz stosują wiele ulg: preferencyjne stawki podatku akcyzowego dla paliwa LPG, obniżenie podatku drogowego dla samochodów z napędem gazowym, ulgi w podatku VAT lub bezpośrednią refundację kosztów montażu instalacji gazowej, brak ograniczeń w ruchu samochodów z instalacją

Re: Finał walki o inwestycję Hyundaia

; > -o dziwo koszty pracy sa niższe w Polsce o 4% > > - Podatek od dochodu firm jest na Słowacji niższy o 2% (stan danych na rok 2003 > ), > - VAT jest na Słowacji niższy o 2%, > - lokalne podatki na Słowacji nie istnieją, > (www.kpmg.pl/dbfetch/52616e646f6d4956d5ceed32e1fd6eb48f

Re: Winiety drogowe

w polsce brakuje, lekko liczac, jakies 1.000 km autostrad. wybudowanie 1 km takiej drogi kosztuje obecnie ok. EUR 3,5 mio. (dla porownania w niemczech ok. EUR 7 mio.). do tego dochodza koszty zwiazane z planowaniem , wywlaszczeniem itd. w sumie na oko jakies EUR 5 - 7 mrd (polski budzet na rok

Roeben inwestuje 38 mln EUR w Środzie Śl.

wschodnie (Rosja, Ukraina, Białoruś, republiki nadbałtyckie), do Czech, na Węgry i Słowację. - Z naszego punktu widzenia bardziej zależy nam na ekspansji na Wschód niż na Zachód. Nie możemy przecież konkurować w Niemczech z naszą firmą - matką. Poza tym eksport do zbyt odległych krajów jest niemożliwy

Niemcy ściągają podatek drogowy od Polaków. Naw...

życie i Polactwo pani Monika zapewne zarejestrowałaby samochód na rodzinę, ale wtedy nie mogłaby "wrzucać w koszty" eksploatacji dot. samochodu. Wybrała więc mniejsze zło a może raczej: większe dobro :). Swoje oczywiście. Pani Monika jest więc niestety - par excellance - cwaniarą. Zresztą któs

Re: co na to Francja i Niemcy?

W jaki sposob rzady Francji i Niemiec wspieraja carpooling? Doplacaja do kosztow paliwa? czy zwracaja podatek drogowy wlascicielowi takie amatorskiej taksowki? Czy moze taki samochod z przygodnymi pasazerami moze sie poruszac po sciezce dla autobusow? Czy moze samorzad placi ubezpieczenie

Re: Woj.łódzkie niszczy Piotrków!!!!!!!!!

;Rz" Sebastian Mikosz, wiceprezes PAIiIZ. W wielu prestiżowych potyczkach o inwestorów przegraliśmy z naszymi południowymi sąsiadami. Porażki to efekt wysokich podatków, braku infrastruktury drogowej, dobrej sieci dostawców półproduktów oraz niewłaściwego podejścia do inwestorów. Przez ostatnie lata na

Wypadki

drodze, a ta na wielu ulicach wyraźnie przekracza nawet obecnie "60". Grzebanie przez p.t. osłów w kodeksie drogowym po prostu z nudów (tak to dla mnie wygląda) jest zupełnie naganne, bo przecież te przepisy powinny być dość dobrze znane wszystkim obywatelom, nie mogą więc się nieustannie

O autostradach w Polsce

”, wyklucza „realistyczną” możliwość, iż wyniosą one „1,2 mld zł.”) warto przestrzec rząd, że grubo przeszacowuje przyszłe korzyści (podobnie jak Marek Belka przychody z podatku od oszczędności). Po pierwsze, koszty transakcyjne winiet będą strasznie wysokie i spokojnie osiągną 20

Re: Podatek drogowy

typson napisał: > czyli dwa lub 5 bakow paliwa. To nie podatek jest tani, ale paliwo drogie ;-) A do kosztow odpowiednika paliwa za 5000 km dochodza jeszcze wyzsze koszty za krotsze przebiegi miedzyserwisowe i wyzsze oplaty ubezpieczeniowe. I czasem wyzsza cena nowego, a zawsze wyzsza cena

Re: Rzeczywisty koszt transportu samochodowego

Problem w tym, że nie jest to prawda. Na gov znajdziesz statystyki wpływów do budżetu i zobaczysz że lwia część pochodzi z podatków drogowych i powiązanych z nimi. Jeśli by to przeznaczyć na budowę dróg ekspresowych czy autostrad to na pewno w tym roku powstało by więcej niż 6km :) W transporcie