koszty podatku drogowego w niemczech

sprawdź też:

podatki

Mateusz Trzmiel

Ekoauta, czyli o CO2 tu chodzi

Ekoauta, czyli o CO2 tu chodzi

Producenci aut chcą rzucić do walki o rynek całe dy wizje "zielonych" modeli. Powody? Takie ekoauta spalają mniej paliwa, nie zatruwają tak środowiska i obłożone są niższymi podatkami. Niestety, nie w Polsce.

Wielka Brytania

Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii jest krajem typowo wyspiarskim niezwykle zróżnicowanym krajobrazowo, od uprawnych nizin i łagodnych pagórków rozciągających się na południu i zachodzie kraju po wyżyny i góry znajdujące się na wschodzie i północy. W jego skład wchodzą cztery wielkie regiony: Anglia, Szkocja, Walia i Irlandia Północna

Za co kochamy angielską motoryzację

Angielska motoryzacja jest inna, specyficzna i wyjątkowa. To specjaliści od luksusu, ręcznej budowy i małych firm. Na pewno coś pominęliśmy, a przy niektórych markach nie dane nam było zdecydować się an jeden model, nie mówiąc o wersji. Kochamy Wielką Brytanię i królową oczywiście też. 

Seat Altea 1.6 CNG - test | Za kierownicą

rodzinny minivan. Tu jednak pojawia się pytanie: jak ją użytkować przy tak mizernej infrastrukturze stacji CNG? W Polsce jest ich raptem 24. Program drogowej "gazyfikacji" ciągnie się od lat w tempie gorszym niż autostrady. Jeśli ktoś zamierza jeździć głównie po mieście, w którym jest odpowiedni

Dlaczego Polska nie ma dróg?

prędkość do warunków. W Niemczech, jeśli pada deszcz, a pan jedzie ponad 130 km/godz. i rozbije auto, to firma ubezpieczeniowa nie pokryje kosztów naprawy. To działa i nikt nie ma kłopotów z interpretacją.Tu wychodzi kwestia wzajemnych relacji. Często można odnieść wrażenie, że głównym zadaniem drogówki i

Świadectwo oryginalności - nowe zasady przy przerejestrowywaniu auta

kupione legalnie. Proponowane rozwiązanie jest wzorowane na systemach obowiązujących w Niemczech, Szwajcarii i na Węgrzech. W tym ostatnim kraju od 1999 roku, kiedy wprowadzono tam podobne uregulowania, liczba skradzionych pojazdów spadła o ponad połowę.Przepisy wprowadzające świadectwa oryginalności są

Re: Studenci wrócili na ulice

rowerem czas przejazdu jest dużo bardziej przewidywalny i wynosi trochę ponad godzinę. Za bilet miesięczny płacę 170 euro, za paliwo zakładając spalanie 6l/100 km (diesel) zapłaciłbym około 130 euro. Tak więc relacja kosztów przejazdu zbiorkomem do kosztów przejazdu własnym samochodem jest w Niemczech

Re: oszczędny diesel na dojazdy do pracy

Nie, nie. Nie przekonasz mnie, mimo że u nas to znaczy w Niemczech koszty utrzymania (mam tu na myśli ubezpieczenie jak i podatek drogowy) przy dieslach są wyższe to mimo tego przy takiej trasie jak tu założyciel tematu pisze bardziej opłaci się diesel. Cena litra diesla jest niższa jak i przepał

Re: Stłuczka? Weź samochód z wypożyczalni. Płaci

-------------------------------------------- Nie pisz bzdur kobieto, nie w każdym wypadku przysługuje ci auto zastępcze, nie każde ubezpieczenie pokrywa jego koszty - piszesz o Niemczech i innych państwach? Jak widać nie masz na ten temat zielonego pojęcia. W Polsce kierowcy nie płacą podatku drogowego, tylko ubezpieczenie, co ma podatek drogowy

Re: Auto....nieudacznicy.A kto wziął łapówę..

podatek drogowy w cenie paliwa. I jeszcze jedno obesralku - w Holandi zbudowano ponad 2x wiecej km drog o parametrach autostrad i ekspresowek niz w Polsce i dalej sie buduje i nie laduj sie ze kosztowalo to 50mln E za jeden km bo to nieprawda. www.dutchnews.nl/news/archives/2013/05/the

w Niemczech jest podatek drogowy

> Polska to jednak kraj zlodziejski cale Niemcy przejade darmowymi 3 > wiecej pasmowymi autostradami W Niemczech kierowcy placa podatek drogowy nie w cenie paliwa (ktore i tak jest drozsze niz u nas) ale jako abonament. Srednio podatek drogowy w Niemczech to koszt okolo 1500 euro rocznie

Re: oszczędny diesel na dojazdy do pracy

nie-tak napisała: > Nie, nie. > Nie przekonasz mnie, mimo że u nas to znaczy w Niemczech koszty utrzymania (mam > tu na myśli ubezpieczenie jak i podatek drogowy) przy dieslach są wyższe to mi > mo tego przy takiej trasie jak tu założyciel tematu pisze bardziej opłaci się d >

Re: Będzie lepiej, jak w Niemczech i Holandii

wprowadzą opłaty a nie CZY, bo de facto Niemcy już płacą za autostrady w kosmicznie wysokiej opłacie drogowej zawartej w paliwie + podatek. Podobnie Holendrzy. Tylko jak ty sobie polskim samochodem śmigasz na zakupy do Berlina to nic nie płacisz za autobanę. Ale tylko jeszcze jakiś czas :) Już niedługo w

Re: W Polsce za trudno bez samochodu, co? nt.

Lepsza jest w Polsce relacja kosztów do pożytków. W Niemczech koszty utrzymania samochodu są zbyt wysokie w stosunku do pożytków z niego. Bardziej opłaca mi się wypożyczalnia, gdy naprawdę auta potrzebuję. A w Polsce jest odwrotnie - taniutkie ubezpieczenia, podatek drogowy włączony w cenę paliwa

Jak pomagać bezrobotnym?

płacić ani w jednym, ani w drugim miejscu podatków ? Mamy np. biurokrację, która dotyka głównie małe firmy, ale spójrz na to jak działa ktokolwiek z przewagą np. nie zapłaci pensji, nie na czas, nie w całości, z drugiej strony dostaniesz sól drogową - to też wina państwa ? A podrabianą szynka z Włoch, a

Re: Autostrada A4 będzie płatna najwcześniej od m

opowiadasz, bo autostrad nie buduje się z wpływów winietowych. Słyszałeś o czymś takim jak podatek drogowy? Poza jaki związek ma długość autostrady z systemem poboru opłat? Według twojego toku rozumowania najwięcej bramek powinni mieć Niemcy, a u nich jeździ się przecież za darmo...

Po czesci mozna sie zgodzic

Francji. W Hiszpanii kosztuje to juz 8 eurocntow. Bezplatne autostrady w Niemczech sa tylko pozornie (raczej dla cudzoziemcow). Pomijam oplaty dla ciezarowek, ale wlasciciele samochodow osobowych placa dodatkowo podatek drogowy, do tego cena paliwa jest wyraznie wyzsza niz w Polsce.

Re: Dlaczego Polskę ciągle na tym forum

Frankfurcie nad Menem czy Monachium), że komunikacja miejska jest też 4x droższa, ubezpieczenie samochodu, podatek drogowy itp. Fakt ciuchy i żywność jest relatywnie tańsza , fakt ogólnie Niemcom żyje się lepiej, ale to nie raj na ziemi. Jeżeli koledze się wydaje, że dostałby 4 razy większą pensję, a koszty

Re: Jeżdżenie samochodem należy penalizować.

alanta1 napisała: > Oszczędności są na tyle duże, że opłaca się nawet od czasu do czasu większe zak > upy zrobić wykorzystując taksówkę, kiedyś to przeliczaliśmy... Nawet w Polsce? No bo w Polsce nie ma przecież podatku drogowego, a ubezpieczenia są kilkukrotnie tańsze, czy stałe koszty

Re: wydajnosc pracy polskiego robotnika

montowni nie oznacza, ze pracuja tak wszyscy. Poza tym zwroc uwage na koszt zycia w niemczech . Wiem, zaraz padnie argument o tanich VW golfach i Aldikach albo telewizorach (ten argument od jakiegos czasu jest juz nieaktualny), ale nie tylko wurstem czlowiek zyje. Trzeba zaplacic podatki, czynsz, oplaty

Re: Typowe dla po

A czego sie spodziewałeś?podatek drogowy w benzynie gdzieś znika drogi budowane przez Hitlera czy Gierka modernizuje sie nazywa autostradami i płać kierowco.Koszty budowy wielokrotnie większe niż w Niemczech a jakość wielokrotnie niższa.Koszt przejazdu więkrze niż w Austrii czy Hiszpanii no ale żąd

Re: Tir-y uciekły z autostrad na drogi lokalne

Dokładnie Wszyscy piszą że podatek drogowy to na nowe drogi. A stare i zniszczone to co??? Same się wyremontują. A za utrzymanie dróg w czasie zimy to niby kto płaci - św Mikołaj. Inna sprawa to trwałość tych nawierzchni, które po kilku latach wymagają ponownego remontu i co za tym idzie kosztów

Re: Pierwszy kontrapas rowerowy. Policja mówi "ni

w paliwie i płacą kierowcy samochodów. Czy ty się leczysz psychicznie ? Przejazd 1 km autostrady kosztuje 30-40 gr a podatek drogowy w litrze paliwa to 2 gr. Skoro na litrze można przejechać 10 km to za 1 km jazdy płacisz 0,2 gr czyli 1/200 tego co koszt realny zbudowania i utrzymania drogi

Cenę za km mamy w top światowych cen

polega na braku środków (mamy ich tyle samo co Niemcy, ceny paliwa i podatku drogowego zbliżone, a koszty pracy zaniżone), ale w egzekucji. Firma O wygrywa przetarg. Albo wybuduje drogę na miarę naszych potrzeb, albo dostanie 0 zł za bubla. -- Polska Scena Polityczna :)

Pod ekranami przy ul. Pio giną ptaki. Grzywacze...

WRACA JAKO LA=PO=WKI DO URZEDNKÓW DLATEGO CIAGLE COS BUDUJA REMONTUJA NEWAZNE ZE BEZSENSU WAZNE BY JAK NAJDROZEJ I NAJDLUZEJ I ZE KRYZYS s=PO=dowalo bezsensowne zadluzanie i zbyt wysokie PO=datki KAZDY REMONT PRZETARG BUDOWA TO OKAZJA DO PRZEKRETÓW ZAWYZANIA KOSZTÓW ŁA=PO=WEK PO CO ROBIC RAZ I DOBRZE

Re: >>> "skrótu myślowego":

są darmowe / jeszcze/ dla pojazdów z poza Niemiec. Gdybyś powiedział posiadaczowi pojazdu zarejstrowanego w Niemczech to usłyszysz, ile on musi. zapłacić każdego roku podatku drogowego.W zależności od pojazdu, podatek kosztuje kilkaset Euro. A i tak straszą ich że, podobnie jak to ma miejsce w

Re: Znieść myto - autostrady za darmo !

W większości krajów większość opłat za samochody nie jest wliczana w paliwo. W Niemczech podobnie jak w Polsce podatki drogowe wystarczają na ok. 50% kosztów utrzymania dróg i 0% budowy nowych. Problemem Polski jest, że w czasach, gdy masowa motoryzacja w miastach odchodzi powoli do przeszłości

Re: Niemcy ścigają Polaków

. Mniemam, ze bedziesz buraka po sadach scigal bo mieszkasz w Niemczech i masz ubezbieczenie prawne bo przeciez nie na wlasny koszt, skoro sknerzysz na oplate podatku drogowego. A skoro uzywasz auta tylko do jednomiesiecznego przejazdu do domu to nie potrafisz liczyc - taniej wyniesie Cie oplata za

Z tym bym się akurat nie zgodził.

. Inna sprawa, że wpływy do budżetu wzrosną minimalnie, ale żeby nie wiem jak rząd manipulował podatkami, to wpływy nie wzrosną dramatycznie. Piszę już o tym do znudzenia, ale dziura budżetowa ma swoje korzenie w strukturze polskiej gospodarki. Oparliśmy konkurencyjność o niskie koszty pracy, czyli po

Re: koNiEc darmowych autostrad do 2025 wD,NL,UK,S

kolejny pokazuje nam, że nie opłaca się pracować i nie opłaca się być mobilnym. Czy w Niemczech, Czechach, Szwecji, W.Brytanii czy Austrii koszty utrzymania dróg są mniejsze? Nie zamierzam niczego czytać, żadnych wypocin europejskiego urzędasa. Co z tego, że ktoś wymyślił sobie jakąś głupotę. Ja

Re: Częstochowa ma miliard

średniowieczu 3) tablety dla gimnazjalistów - jeśli jest to bez kosztów dla rodziców i dzieciaki moga sie zapoznawac z nowymi technologiami w jak najmłodszym wieku to brawo - lewica zawsze dbała o jednostkę, o zwykłego szarego obywatela, w przeciwieństwie do prawicy, która dba głównie o kościół :/ 4

Windy przy giełdzie na Andersa. Będą, ale w 201...

=dczas kryzysu raczej trzeba obniżać po=datki i wydatki "jak kraść to miliony" dlatego urzędasy zajmują się większymi drogami, planami spalarni itp. na takich małych inwestycjach zbyt łatwo wykryć ich szwindle przekręty i zawyżanie kosztów? DLATEGO ZAMIAST ZROBIC COS Z SENSEM PO=STANOWIONO WYCIAGNAC

Re: Urban Sprawl - problem rozrostu miast ponad m

zagospodarowanie tego powiększonego terytorium może ten postępujących chaos przestrzeni przygraniczno-gminnej zatrzymać, jeśli całym obszarem mądrze będzie zarządzać miasto. Zaś suburbia - jeśli nadal będą powstawać - bo dalej od miasta już nie jest tak różowo np. z kosztami dojazdu - to dalej od Rzeszowa, dając

Zmierzamy w złą stronę. Szef białostockiej PO o...

Zielonogórskiej i Wrocławskiej przejazd tego samego odcinka zajmuje ok. 5 minut dłużej niż przed "modernizacją" ze względu na sygnalizację drogową. Tymczasem kosztem budowy 1-5 km drogi rocznie można uruchomić kursy szynobusu na trasie kolei miejskiej np. – Białystok Stadion (Kleosin, Politechnika

Re: List od czytelnika. też wyrzucę swoje żale. i

Zielonogórskiej i Wrocławskiej przejazd tego samego odcinka zajmuje ok. 5 minut dłużej niż przed "modernizacją" ze względu na sygnalizację drogową. Tymczasem kosztem budowy 1-5 km drogi rocznie można uruchomić kursy szynobusu na trasie kolei miejskiej np. – Białystok Stadion (Kleosin, Politechnika

samochod w mieście to problem

trend spotęgowany także przez kryzys rozpoczęty w 87 roku. > Ja nie zamierzam godzić się z faktem, że rocznie polscy kierowcy oddają do budż > etu 60-70 mld złotych w postaci podatku drogowego i akcyzy i jeszcze ktoś mówi > im że trzeba wprowadzić opłaty bo nie może być tak, że jeździmy za

Re: rower 7-8 miesiecy w roku, i co dalej ?

opłatę drogową zawartą w paliwie płacą np. koleje i przewoźnicy lotniczy, którzy potem bezpośrednio płacą za dostęp do infrastruktury (i to najwięcej w Europie). Transport samochodowy nie pokrywa nawet połowy kosztów, które powoduje. > c) powodują znaczacy wzrost zagrożenia na jezdniach To nie

chcemy WINIET!!!

6 EUR/100 km dla nich nie jest dużo. Ja co tydzień robię trasę Katowice-Kraków. Licząc po 16 PLN płacę rocznie 200 EUR. Na razie nie marudzę, bo dalsza część trasy A4 oraz w Niemczech są darmo i tłumaczę sobie te 200 EUR jako koszt roczny na całe moje jeżdżenie autostradami. Ale co będzie, jak na

Re: Białystok. Budżet na rok 2013. Inwestycje i..

czy Zielonogórskiej i Wrocławskiej przejazd tego samego odcinka zajmuje ok. 5 minut dłużej niż przed "modernizacją" ze względu na sygnalizację drogową. Tymczasem kosztem budowy 1-5 km drogi rocznie można uruchomić kursy szynobusu na trasie kolei miejskiej np. – Białystok Stadion

Re: "Rz": Uciekną miliardy na budowę dróg

Gadasz bzdury o braku środków. Środków jest dużo, nawet za dużo więc są marnotrawione (za dużo tzw. "ryjów" się podłącza) Porównaj sobie odpowiednie drogi i ich ceny. Autostrada w Niemczech w terenie płaskim, jak tereny w wielkopolsce. Takie same ilości widaduktów i zjazdów, te same

Re: Emigracja - pytania

Polsce, miasta są też przyjazne dla rowerów, a na tych parę wyjazdów w roku do Polski taniej wziąć samochód z wypożyczalni. Polskie zniżki na ogół są uwzględniane przez niemieckich ubezpieczycieli, ale i tak ubezpieczenie jest 3-4 razy droższe niż w Polsce. Do tego dochodzi podatek drogowy, którego w

Re: Glupie prawo mozna lamac.

Dziwne ze UE nie wprowadzila regulacji dotycznacych ubezpieczen i podatku drogowego, zeby nie trzeba bylo sie pitoloc z przerejestrowaniem samochodu zaleznie od kraju zamieszkania. mozna nad tym ubolewac, ale odrobina racji w tym jest. Bo ubezpieczalnie maja pokryc koszty szkod spowodowanych danym

Bo podatek z paliwa nie pokrywa kosztów

Koszty transportu drogowego nie są pokrywane przez ten żałosny podatek. Cała "opłacalność" tirów opiera się na eksternalizowaniu kosztów - zatruwanie środowiska, choroby, wypadki, degeneracja miast itd. Gdyby do ceny benzyny doliczyć rzeczywiste koszty używania samochodów to byłaby

Re: tylko w pierwszym zdaniu miałeś rację:

miejskimi, to z Twojej karty kredytowe > Rozumiem, że trochę poniosło Cię w argumentacji, bo nie wierzę byś nie słyszał > o akcyzie na benzynę i opłacie paliwowej w cenie benzyny. W Polsce tak jak np. w Niemczech podatki płacone przez kierowców to jakieś 50% kosztów systemu drogowego. Inwestycje

Re: Niemcy ściągają podatek drogowy od Polaków. N

Kto mieszka w Niemczech ma obowiązek zarejestrować samochód w Niemczech. Polacy nie tylko przy granicy rejestrują swoje samochody w Polsce. W całych Niemczech jest to dość powszechna praktyka. Oszczędzają w ten sposób na podatku i na kosztach ubezpieczenia (w Polsce jest taniej). Buractwo i tyle.

Kolejny bubel na Trasie Kopernikańskiej

=PO=WKI DO URZEDNKÓW DLATEGO CIAGLE COS BUDUJA REMONTUJA NEWAZNE ZE BEZSENSU WAZNE BY JAK NAJDROZEJ I NAJDLUZEJ I ZE KRYZYS s=PO=dowalo bezsensowne zadluzanie i zbyt wysokie PO=datki KAZDY REMONT PRZETARG BUDOWA TO OKAZJA DO PRZEKRETÓW ZAWYZANIA KOSZTÓW ŁA=PO=WEK PO CO ROBIC RAZ I DOBRZE LEPIEJ JAK

Re: Rebe bredzisz, nawet nie wiesz jak bardzo

lat bez urlopu, bez podejmowania > jakichkolwiek form aktywności, generujących koszty; bez zakupu książek, prasy, > wędrujących do pracy piechota lub poruszających się rowerkiem marki "jubilat". > Sami tłumaczą , że to zdrowiej, tylko, że bilet miesięczny na komunikację >

Przetarg na obwodnicę Augustowa

=PO=dowalo bezsensowne zadluzanie i zbyt wysokie PO=datki KAZDY REMONT PRZETARG BUDOWA TO OKAZJA DO PRZEKRETÓW ZAWYZANIA KOSZTÓW ŁA=PO=WEK PO CO ROBIC RAZ I DOBRZE LEPIEJ JAK NAJDROZEJ NAJGORZEJ I NAJDLUZEJ NIEWAŻNE ŻE BEZ SENSU I ZE PO=DCZAS KRYZYSU RACZEJ TRZEBA OBNIZAC PO=DATKI I WYDATKI "JAK KRASC TO MILIONY

Zamknięcie zjazdu na wiadukcie Dąbrowskiego

=PO=WKI DO URZEDNKÓW DLATEGO CIAGLE COS BUDUJA REMONTUJA NEWAZNE ZE BEZSENSU WAZNE BY JAK NAJDROZEJ I NAJDLUZEJ I ZE KRYZYS s=PO=dowalo bezsensowne zadluzanie i zbyt wysokie PO=datki KAZDY REMONT PRZETARG BUDOWA TO OKAZJA DO PRZEKRETÓW ZAWYZANIA KOSZTÓW ŁA=PO=WEK PO CO ROBIC RAZ I DOBRZE LEPIEJ JAK

Re: A jeżeli na ścieżkach parkuja samochody?

. > > Mam wrażenie, ze traktujesz podatki, OC i opłaty parkingowe jako środek > zniechęcenia do roweru.. problem w tym, że te opłaty wcale nie byłyby wysokie, > a > póki nie byłyby pobierane na masową skalę koszt ich poboru przewyższał by przyc > hód. A dlaczego właściciele

Re: Niemieckie prawo jazdy - polski samochod

(np. ponad pol roku), to musisz tez miec samochod zameldowany w Niemczech. Inaczej dochodzenie wymagan stawianych samochodom w Niemczech (stan techniczny i emisyjny, podatki drogowe), a takze egzekucja ewentualnych mandatow i punktow bylaby praktycznie niemozliwa. To, do kogo nalezy rzeczony

Urbanizacja? Nie!

wsiami? Nonsens. Mieszkając na wsi można prowadzić zupełnie miejską pracę. Do tego potrzebny jest dobry dojazd do miast - czyli infrastruktura drogowa. A także - szybki internet na wsiach. Również mieszkając na wsi można prowadzić działalność usługową na skalę lokalną. W Niemczech we wsiach na każdym

Re: Centra polskich miast zamykane dla aut.

Bydgoszczy – 345." "Choć kierowcy buntują się przeciw wysokim podatkom w paliwie, opłatom za autostrady, parkowanie czy coraz powszechniejszym opłatom za wjazd do centrów miast, statystyki pokazują, że wpływy nie pokrywają wszystkich kosztów. Zdaniem niemieckiego Federalnego Urzędu

Re: trudno o większą pomyłkę

znacznie niżej opodatkowany niż 1 litr benzyny, czy diesla. Nie znam uzasadnienia takiego uprzywilejowania jednej branży. Ale to jest uprzywilejowanie. > mowisz ze mam sie na ropwer przesiadac bo nie placa hmmm to moze sie wyprowadz Nie, zamiast narzekać na wysokie koszty OC i podatków drogowych w

Re: A słupki runą, runą, runą...

pokrywane tylko z podatku drogowego, to ten podatek > musiałby być niesamowicie duży. A nie jest? > Ale nawet jeśli istotnie tak by było, to kto pokrywa straty wywołane ruchem > samochodów? Kto pokrywa koszty leczenia i utrzymania ofiar wypadków? Kto A kto pokrywa zyski? Czy twoja zgrzewka

Re: VAT

Gość portalu: andrut napisał(a): > > gdzieś czytałem, że w momencie sprzedaży tam się samochód zawsze > wyrejestrowuje. TAK bo tak dlugo jak auto jest na mnie zarejestrowane musze placic podatek drogowy, ubezpeczenie, mandaty czyli jestem odpowiedzialna za wszystko zwiazane z

PS: sprawa składowania żużli i popiołów

gandharwa napisał: > Gość portalu: Gutek napisał(a): Tona odpadów na składowisko to w perspektywie 400 zł > samego podatku śmieciowego (taka informacja jest na stronie Ministerstwa Środowiska) Ministerstwo Środowiska, nie pierwszy raz zresztą, ma nieaktualne informacje na swojej

Re: Czy warto kupowac samochod w Polsce?

Mialam auto kupione w Polsce przez 6 lat, potem auto kupione w Niemczech, teraz drugie mamy kupione tutaj. Wniosek jest taki ze albo kupuje sie w Polsce i rejestruje tutaj po przepisowych 6 miesiacach, co oznacza spore koszty bo zwykle auto trzeba w jakims stopniu przerobic (licznik, swiatla

żaden idiotyzm, problem baaardzo serio

zamożnych mieszkańców rozciągających się miast i ich podatki, a także miejsca pracy w przenoszącym się pod miasta przemyśle i siedziby firm, partycypują proporcjonalnie albo ponad proporcjonalnie w kosztach utrzymania i rozwoju infrastruktury komunikacyjnej. W Polsce nie mamy w tym względzie wolnego rynku

cd: tresc nieopublikowanych sprostowan

Białymstoku, ze względu na bliskość miasta uciążliwego, niebezpiecznego, bez możliwości dalszej rozbudowy, służącego tylko dla bezpłatnych (kosztem naszych podatków) przelotów urzędników, posłów, senatorów, eurodeputowanych, zamiast np., modernizacji połączeń kolejowego do Warszawy gdzie zawsze będzie

Re: Czy ktoś może mi wytłumaczyć...

juz nie kierowcow wina. Gdyby wszystkie placone przez kierowcow pieniadze (akcyza i vat w paliwie, podatek drogowy,, oplata paliwowa, akcyza od nowego pojazdu, vat od nowego, pcc2 od sprzedazy i in) przeznaczyc na drogi mielibysmy dzis najnowoczesniejsza (moze po niemczech) siec drogowa w europie

Re: Pan Kaczyński Jarosław na Prezydenta Polski

kupnie i glejt podczas kontroli drogowej że samochód oprócz badań ma certyfikat chrztu,sprzedaż alkoholu i piwa tylko w środy a spożywanie tylko w piątek po południu po 13-stej Czy aby napewno mamy demokrację ? Coś mi się wydaje że chcemy być posłuszni jednemu panu i władcy w Polsce niedługo królowi

Re: Pytania , pytania i pytania - 0 odpowiedzi

Banda populistow omotala Ci rozum w znany i lubiany sposob - Polska to biedny kraj, na nic nie ma pieniedzy, ludzie musza umierac w szpitalach i na ulicach, bo nie ma pieniedzy i nie ma skad ich wziac. Jest to ciekawe, zwazywszy ze podatki (wszystkie, ze skladkami, daninami itp.) w Polsce naleza do

Re: Cięcia budżetowe grożą katastrofą drogom kraj

samo dotyczy tego bałaganu co do akcyzy/opłat za autostrady - przecież od początku można było spojrzeć na rozwiązania we Francji z jednej (płatne drogi) i w Niemczech/Austrii z drugiej (podatki drogowe/ akcyza) i wprowadzić odpowiedni. A myśmy wybrali misz-masz- trochę tego i trochę

Re: Czy ktoś może mi wytłumaczyć...

, > podatek drogowy,, oplata paliwowa, akcyza od nowego pojazdu, vat od nowego, > pcc2 od sprzedazy i in) przeznaczyc na drogi mielibysmy dzis ajnowoczesniejsza > (moze po niemczech) siec drogowa w europie. I nikle problemy komunikacyjne - > w warszawie rowniez. Ale trzeba dodać do tego

Forsa musi iść na Euro 2012 dla paru snobów!

jednak w tym, że nie obliczyliśmy swych sił na zamiary. Tego typu sportowo-biznesowa impreza jak mistrzostwa Euro 2012 to gigantyczne koszty, inwestycje i ogromny wysiłek organizacyjny, który wymaga zaangażowania sił i środków. To mimo wszystko wątpliwe zyski dla budżetu i budżetów samorządowych. To

Re: PO planuje kolejną rewolucję drogową

rządzi, wszystkie drogi publiczne powinno budować państwo, na które pracimy rekorodowe w Europie podatki, a nie prywaciarze w zamian za dodatkową opłatę za przejazd. To przecież mają być drogi publiczne ! Winieta to jedynie forma partycypacji w kosztach budowy i eksploatacji dróg dla tych, co korzystają

Re: jeszcze jeden artykuł, nawet w miarę obiektyw

"...Za odpad uważa się tam pojazd, który w wyniku kolizji utracił swoją wartość użytkową i nie opłaca się go odbudowywać..." Co najmniej w Niemczech nie odpowiada to rzeczywistosci. Samochod powypadkowy ktorego koszty naprawy przekraczaja wartosc auta zostaje uznany za ekonomiczna

Re: A słupki runą, runą, runą...

utrzymanie autostrad, choć nimi nie jeździ. Niech za korzystanie z jakiegoś dobra płaci tylko ten, kto z niego korzysta. Rozwiązanie odmienne to rozwiązanie komunistyczne. > A nie jest? Nie wiem, jaki podatek drogowy jest w Niemczech, ale skoro do sieci dróg dopłącają _wszyscy_ podatnicy (nie tylko

Re: Jestes stary, mozg ci sie zużył i bredzisz em

stosunków wlasnościowych. To na ich przepisach oparte jest prawo unijne i ja chciałbym by tak było u nas.Poczytaj ilu Polaków ma domy i ziemie we Francji w Hiszpanii,Portugalii.Ilu mieszka w Niemczech,Anglii i nikomu to tam nie przeszkadza(poza ekstremistami). Co do pieniędzy unijnych-no tu akurat

Przykłady działań, które podejmuje Stowarzyszenie

bezpłatnych (kosztem naszych podatków) przelotów urzędników, posłów, senatorów, eurodeputowanych, zamiast np., modernizacji połączeń kolejowego do Warszawy gdzie zawsze będzie więcej tańszych połączeń lotniczych, a przejazd pociągiem może być szybszy niż przelot samolotem ze względu na np. odprawy i

SYLWESTER 2007 Praga Paryż Amsterdam

łazienką i TV, opieka pilota, zwiedzanie europejskich stolic z licencjonowanym przewodnikiem lub pilotem (Amsterdam), wycieczka objazdowa po Paryżu, bilety na przejazd środkami transportu miejskiego; metro w Pradze i Paryżu, oraz opłaty drogowe i parkingowe, podatek Vat. Cena nie zawiera: wyżywienia

Re: Po co nam filar "ekologiczny" w Strategii Liz

drogowy na niekorzyść transportu kolejowego? Dlaczego obecnie w Niemczech następuje niebywały rozwój transportu wodnego, który, przez organizacje pozarządowe wiązany jest z „betonowaniem” rzek? Czy gdybyśmy całkowicie zatrzymali rozwój systemu dróg czy to poprawiłoby sytuację w naszym kraju

Re: Emigrować czy zostać

zwiększać produkcję by mogli zaspokoić potrzeby konsumentów, co z kolei powoduje, że zatrudniają oni nowych pracowników itd. Niskie koszty prowadzenia działalności gospodarczej spowodują również, opłacalność prowadzenia legalnej, jawnej działalności gospodarczej (i płacenia tego niskiego podatku) zamiast

Re: Policja będzie częściej kontrolować prywatne

drogi najbardziej niszczy polski klimat. > Jak by tiry nie jeździły, to i tak co kilkadziesiąt lat trzeba będzie zrobić > remont. Może powinniśmy obciążyć IMiGW kosztami remontów dróg? Kosztami remontów dróg obciążeni są kierowcy - akcyza i podatek drogowy w cenie paliwa. > To by ściągało

Dlaczego nie podpisaliśmy Ekokarty? Ponieważ nie b

lotniska regionalnego na Krywlanach w Białymstoku, ze względu na bliskość miasta uciążliwego, niebezpiecznego, bez możliwości dalszej rozbudowy, służącego tylko dla bezpłatnych (kosztem naszych podatków) przelotów urzędników, posłów, senatorów, eurodeputowanych, zamiast np., modernizacji połączeń

Dlaczego nie podpisaliśmy Ekokarty? Ponieważ nie b

lotniska regionalnego na Krywlanach w Białymstoku, ze względu na bliskość miasta uciążliwego, niebezpiecznego, bez możliwości dalszej rozbudowy, służącego tylko dla bezpłatnych (kosztem naszych podatków) przelotów urzędników, posłów, senatorów, eurodeputowanych, zamiast np., modernizacji połączeń

Re: auta i nie tylko

Co zdrożeje, a co potanieje w roku 2004? Co w przyszłym roku zdrożeje na pewno? * paliwo: 1 stycznia wzrasta akcyza na paliwa silnikowe - zdrożeją one z tego powodu o 1-1,5 gr na litrze. Dodatkowo od 1 stycznia będzie również obowiązywała specjalna opłata paliwowa na inwestycje drogowe. Będzie

Re: Londyn sparaliżowany. Loty z Warszawy odwołan

Accord 2.0 benzyna, 97 rok. Z uwagi na krotki staz kierowcy, miesieczna skladka OC wyniosla mnie 1000 funtow, podatek drogowy 250 funtow rocznie, spalanie w granicach 10l/100 km, parking pod domem za darmo. Czego mnie nauczyl pierwszy zakup? Ze od tej pory nie jestem uzalezniony od publicznego

UE się ROZLICI i nie ma to znaczenia co robi USA

PRZEGŁOSUĄ. Dokładnie tak samo było w ZSRR, że w tej "uni-ZSRR" forsa z podatków szła z republik małych Moskwy i republika Rosyjska sie w najszybszym tępie kosztem np. Kazachstanu czy Gruzji, a Gruzini dalej KLEPALI BIEDE bo Rosja Budowała systym drogowy czy kolejowy za pieniądze Gruzinów itd

MYTO MA URATOWAC NIEMCY

wybiera sposób, w jaki zbiera opłaty. Jednak od 1 września system opłat w Niemczech ma się zmienić. Władze w Berlinie chcą wprowadzić płatności uzależnione od "ekologiczności" pojazdu. I znacznie wyższe, bo wynoszące 12,5 eurocenta za km (czyli w wypadku dłuższej trasy np. 100 euro

K.... mać!

dodatku brali olbrzymie łapówy! Więc panowie celnicy: ZAMKNĄĆ MORDY!!! - "Jednak w Europie Zachodniej eksploatacja pojazdów, które mają ponad dziesięć lat, zwykle nie jest opłacalna ze względu na wysokie podatki dla aut niespełniających obecnych norm emisji oraz wysokie koszty użytkowania

Cenzura na forum troche przegina--skromnie uwazam!

obniżają akcyzę na autogaz oraz stosują wiele ulg: preferencyjne stawki podatku akcyzowego dla paliwa LPG, obniżenie podatku drogowego dla samochodów z napędem gazowym, ulgi w podatku VAT lub bezpośrednią refundację kosztów montażu instalacji gazowej, brak ograniczeń w ruchu samochodów z instalacją

Re: Finał walki o inwestycję Hyundaia

; > -o dziwo koszty pracy sa niższe w Polsce o 4% > > - Podatek od dochodu firm jest na Słowacji niższy o 2% (stan danych na rok 2003 > ), > - VAT jest na Słowacji niższy o 2%, > - lokalne podatki na Słowacji nie istnieją, > (www.kpmg.pl/dbfetch/52616e646f6d4956d5ceed32e1fd6eb48f

Re: skąd wrocław weżmie pieniądze???

przychody: podatki dzieki imprezie wzrosly o 2.8 mld DM. Przychody panstwa okazaly sie wiec wyzsze od kosztow o 0.5 mld DM! A wiec panstwo po pokryciu kosztow spolki zanotowalo zysk! I to jest odpowiedz na Twoje obawy: w skrajnym przypadku koszty ponosi panstwo, ale mimo to, nawet w najbardziej

Roeben inwestuje 38 mln EUR w Środzie Śl.

wschodnie (Rosja, Ukraina, Białoruś, republiki nadbałtyckie), do Czech, na Węgry i Słowację. - Z naszego punktu widzenia bardziej zależy nam na ekspansji na Wschód niż na Zachód. Nie możemy przecież konkurować w Niemczech z naszą firmą - matką. Poza tym eksport do zbyt odległych krajów jest niemożliwy

Wypadki

drodze, a ta na wielu ulicach wyraźnie przekracza nawet obecnie "60". Grzebanie przez p.t. osłów w kodeksie drogowym po prostu z nudów (tak to dla mnie wygląda) jest zupełnie naganne, bo przecież te przepisy powinny być dość dobrze znane wszystkim obywatelom, nie mogą więc się nieustannie

Re: Winiety drogowe

w polsce brakuje, lekko liczac, jakies 1.000 km autostrad. wybudowanie 1 km takiej drogi kosztuje obecnie ok. EUR 3,5 mio. (dla porownania w niemczech ok. EUR 7 mio.). do tego dochodza koszty zwiazane z planowaniem , wywlaszczeniem itd. w sumie na oko jakies EUR 5 - 7 mrd (polski budzet na rok

O autostradach w Polsce

”, wyklucza „realistyczną” możliwość, iż wyniosą one „1,2 mld zł.”) warto przestrzec rząd, że grubo przeszacowuje przyszłe korzyści (podobnie jak Marek Belka przychody z podatku od oszczędności). Po pierwsze, koszty transakcyjne winiet będą strasznie wysokie i spokojnie osiągną 20

Proba reanimacji politycznego trupa - Mumii Wolnosci

argumentujac, ze budzet tego nie wytrzyma. Teraz juz wiadomo, ze koszty tych reform okazaly sie wyzsze niz pierwotnie szacowano, a rezultaty - na odwrot. Nie znam szczegolow, ale podejrzewam, ze Balcerowicz (i cala UW) chcial czy nie chcial, pewne podatki (posrednie jak mowisz) musial podniesc. W koncu

Re: Podatek drogowy

typson napisał: > czyli dwa lub 5 bakow paliwa. To nie podatek jest tani, ale paliwo drogie ;-) A do kosztow odpowiednika paliwa za 5000 km dochodza jeszcze wyzsze koszty za krotsze przebiegi miedzyserwisowe i wyzsze oplaty ubezpieczeniowe. I czasem wyzsza cena nowego, a zawsze wyzsza cena

Koszty zewnętrzne

, to po dodaniu skutków jakie oba wywierają na środowisko, zdrowie ludzi, czy infrastrukturę opłacaną przez państwo, różnica znacząco rośnie na niekorzyść transportu drogowego.Aby uwzględnić koszty wywierane na środowisko państwa wprowadzają podatki ekologiczne, lub inaczej "opłaty za gospodarcze korzystanie

Koszty transportu

organizacyjnych, i stworzenie dobrej jakości dróg. Obecne niskie koszty transportu drogowego są wynikiem wyśrubowanej produktywności przedsiębiorstw, czego wyrazem są wysokie roczne przebiegi pojazdów (ponad 100 tys. km), wysokie wykorzystanie ładowności, niskie wskaźniki pustych przebiegów powrotnych itd.W

Alternatywne koncepcje podatku dochodowego

, spadków lub darowizn) zostałyby odliczone koszty ich uzyskania i kwoty wydatków na inwestycje, natomiast doliczono by zmniejszenie stanu oszczędności podatnika i kwoty zaciągniętych pożyczekGOMUŁOWICZ A., MAŁECKI J.:Podatki i prawo podatkowe.Warszawa: Lexis Nexis, 2008,s. 616.Koncepcja podatku dochodowego

Systemy S-Bahn w Niemczech

: elektryczny tabor samobieżny o dużym przyspieszeniu i prędkości szlak niezależny od pozostałego ruchu kolejowego i drogowego poziome wejście z peronu do wagonu (wysokie perony) duża częstotliwość ruchu (takt w szczycie co 10 minut) Dalsze sieci S-Bahn zaczęto uruchamiać od lat 60. XX wieku, przy czym nowszym

I Kongres Polaków w Niemczech

Polaków w hitlerowskich Niemczech. Mimo utrudnień - odwołano kilka pociągów - stawiło się około 5 tysięcy delegatów. Koszty podróży nie były zwracane. Celem kongresu było zwrócenie uwagi świata na półtoramilionową społeczność polską w Niemczech. Przebieg kongresu6 marca 1938 w kilku berlińskich kościołach

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.