koszty podatku drogowego w niemczech

sprawdź też:

podatki

Mateusz Trzmiel

Ekoauta, czyli o CO2 tu chodzi

Ekoauta, czyli o CO2 tu chodzi

Producenci aut chcą rzucić do walki o rynek całe dy wizje "zielonych" modeli. Powody? Takie ekoauta spalają mniej paliwa, nie zatruwają tak środowiska i obłożone są niższymi podatkami. Niestety, nie w Polsce.

Wielka Brytania

Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii jest krajem typowo wyspiarskim niezwykle zróżnicowanym krajobrazowo, od uprawnych nizin i łagodnych pagórków rozciągających się na południu i zachodzie kraju po wyżyny i góry znajdujące się na wschodzie i północy. W jego skład wchodzą cztery wielkie regiony: Anglia, Szkocja, Walia i Irlandia Północna

Za co kochamy angielską motoryzację

Angielska motoryzacja jest inna, specyficzna i wyjątkowa. To specjaliści od luksusu, ręcznej budowy i małych firm. Na pewno coś pominęliśmy, a przy niektórych markach nie dane nam było zdecydować się an jeden model, nie mówiąc o wersji. Kochamy Wielką Brytanię i królową oczywiście też. 

Seat Altea 1.6 CNG - test | Za kierownicą

rodzinny minivan. Tu jednak pojawia się pytanie: jak ją użytkować przy tak mizernej infrastrukturze stacji CNG? W Polsce jest ich raptem 24. Program drogowej "gazyfikacji" ciągnie się od lat w tempie gorszym niż autostrady. Jeśli ktoś zamierza jeździć głównie po mieście, w którym jest odpowiedni

Dlaczego Polska nie ma dróg?

prędkość do warunków. W Niemczech, jeśli pada deszcz, a pan jedzie ponad 130 km/godz. i rozbije auto, to firma ubezpieczeniowa nie pokryje kosztów naprawy. To działa i nikt nie ma kłopotów z interpretacją.Tu wychodzi kwestia wzajemnych relacji. Często można odnieść wrażenie, że głównym zadaniem drogówki i

Świadectwo oryginalności - nowe zasady przy przerejestrowywaniu auta

kupione legalnie. Proponowane rozwiązanie jest wzorowane na systemach obowiązujących w Niemczech, Szwajcarii i na Węgrzech. W tym ostatnim kraju od 1999 roku, kiedy wprowadzono tam podobne uregulowania, liczba skradzionych pojazdów spadła o ponad połowę.Przepisy wprowadzające świadectwa oryginalności są

Re: Studenci wrócili na ulice

rowerem czas przejazdu jest dużo bardziej przewidywalny i wynosi trochę ponad godzinę. Za bilet miesięczny płacę 170 euro, za paliwo zakładając spalanie 6l/100 km (diesel) zapłaciłbym około 130 euro. Tak więc relacja kosztów przejazdu zbiorkomem do kosztów przejazdu własnym samochodem jest w Niemczech

Re: Gliwiczanie przeciwko płatnej A4: Darmowy odc

Niemcy nie leżą już w Europie ? Koszty utrzymania i budowy dróg pokrywane miały być z podatku drogowego, który pewnego pięknego dnia stał się składnikiem cen paliw. Poza tym w Europie istnieją drogi expresowe biegnące równolegle do autostrad, czego o Polsce powiedzieć nie można ( Katowice-Kraków ).

Re: Slowa, slowa

x2468 napisał: > To co wydaja na radary zwróci się wielokrotnie w postaci spadku ilości ciężkich > wypadków drogowych i kosztów leczenia ich ofiar. Docelowo powinno stać przy po > lskich drogach tyle ile w Niemczech(około 4000).I co oczywiste bez tablic ostrz > egawczych. Z tego

Re: oszczędny diesel na dojazdy do pracy

Nie, nie. Nie przekonasz mnie, mimo że u nas to znaczy w Niemczech koszty utrzymania (mam tu na myśli ubezpieczenie jak i podatek drogowy) przy dieslach są wyższe to mimo tego przy takiej trasie jak tu założyciel tematu pisze bardziej opłaci się diesel. Cena litra diesla jest niższa jak i przepał

Re: Auto....nieudacznicy.A kto wziął łapówę..

podatek drogowy w cenie paliwa. I jeszcze jedno obesralku - w Holandi zbudowano ponad 2x wiecej km drog o parametrach autostrad i ekspresowek niz w Polsce i dalej sie buduje i nie laduj sie ze kosztowalo to 50mln E za jeden km bo to nieprawda. www.dutchnews.nl/news/archives/2013/05/the

co za debile blokuja miasta w protescie paliwowym!

PROTESTUJACY mozecie narazic sie na koszty wymiany szyb. Paliwa podrozaly na calym swiecie w polsce i tak sa jedne z tanszych. Niemcy dodatkowo placa jeszcze podatek drogowy, maja plakietki na emisje spalin.

w Niemczech jest podatek drogowy

> Polska to jednak kraj zlodziejski cale Niemcy przejade darmowymi 3 > wiecej pasmowymi autostradami W Niemczech kierowcy placa podatek drogowy nie w cenie paliwa (ktore i tak jest drozsze niz u nas) ale jako abonament. Srednio podatek drogowy w Niemczech to koszt okolo 1500 euro rocznie

Re: "PB": Firmy tankują coraz więcej i płaczą

mają rzeczywiście drożej? I jeśli tak to o ile w porównaniu do zarobków i kosztów utrzymania infrastruktury drogowej. My infrastrukturę 'utrzymujemy' z podatków paliwowych a i tak musimy ekstra zapłacić za przejazd autostradą bądź drogą alternatywną, co dla mnie likwiduje sens posiadania podatku

Re: oszczędny diesel na dojazdy do pracy

nie-tak napisała: > Nie, nie. > Nie przekonasz mnie, mimo że u nas to znaczy w Niemczech koszty utrzymania (mam > tu na myśli ubezpieczenie jak i podatek drogowy) przy dieslach są wyższe to mi > mo tego przy takiej trasie jak tu założyciel tematu pisze bardziej opłaci się d >

Jak pomagać bezrobotnym?

płacić ani w jednym, ani w drugim miejscu podatków ? Mamy np. biurokrację, która dotyka głównie małe firmy, ale spójrz na to jak działa ktokolwiek z przewagą np. nie zapłaci pensji, nie na czas, nie w całości, z drugiej strony dostaniesz sól drogową - to też wina państwa ? A podrabianą szynka z Włoch, a

Re: Będzie lepiej, jak w Niemczech i Holandii

wprowadzą opłaty a nie CZY, bo de facto Niemcy już płacą za autostrady w kosmicznie wysokiej opłacie drogowej zawartej w paliwie + podatek. Podobnie Holendrzy. Tylko jak ty sobie polskim samochodem śmigasz na zakupy do Berlina to nic nie płacisz za autobanę. Ale tylko jeszcze jakiś czas :) Już niedługo w

Re: Zostawcie buspas w spokoju! LIST zwolenników

wprowadzono racjonalna politykę transportową w tych krajach - Ci ludzie (na prawdę zmuszeni do korzystania z auta) moga szybciej dotrzeć do celu. Zapoznaj się z danymi ekonomicznymi np. w zakresie wszelkich kosztów jakie generuje ruch drogowy w Polsce. W szczególności koszta wypadków drogowych i ich ofiar

Brak obwodnicy to kolosalny błąd

Wyrzucenie obwodnicy Olsztyna to nieporozumienie i bardzo duży błąd, który przełoży się na nieodwracalne straty dla rządzącej koalicji. Wszystko jest już przygotowane -nasza administracja sprawnie wykonała dobrą robotę przygotowując dokumenty pod drogę - zgodnie z wcześniejszymi planami drogowymi

Prezydent o obwodnicy: współczuję parlamentarzy...

Wyrzucenie obwodnicy Olsztyna to nieporozumienie i bardzo duży błąd, który przełoży się na nieodwracalne straty dla rządzącej koalicji. Wszystko jest już przygotowane -nasza administracja sprawnie wykonała dobrą robotę przygotowując dokumenty pod drogę - zgodnie z wcześniejszymi planami drogowymi

Re: Niemieckie autostrady będą płatne?

Sprytne rozwiazanie.Oplaty za autostrady,obnizka podatku drogowego dla Niemcow i wyjdzie na to ze Zagraniczniaki poruszajace sie po autobahnach w Niemczech przejma koszty ..

Po czesci mozna sie zgodzic

Francji. W Hiszpanii kosztuje to juz 8 eurocntow. Bezplatne autostrady w Niemczech sa tylko pozornie (raczej dla cudzoziemcow). Pomijam oplaty dla ciezarowek, ale wlasciciele samochodow osobowych placa dodatkowo podatek drogowy, do tego cena paliwa jest wyraznie wyzsza niz w Polsce.

Re: Tir-y uciekły z autostrad na drogi lokalne

Dokładnie Wszyscy piszą że podatek drogowy to na nowe drogi. A stare i zniszczone to co??? Same się wyremontują. A za utrzymanie dróg w czasie zimy to niby kto płaci - św Mikołaj. Inna sprawa to trwałość tych nawierzchni, które po kilku latach wymagają ponownego remontu i co za tym idzie kosztów

Re: I znowu to pieprzenie

; niektóre drogi, ale tylko do czasu, aż się zwróci koszt wybudowania, a i tak > mniej, niż za promy. W Austrii płacę 8€ za tydzień. Za to w Niemczech nowe samochody są drozśze, droższe jest paliwo no i płaci się coroczny podatek drogowy, którego w Polsce póki co nie ma. Zresztą wutostardy w DE

Re: >>> "skrótu myślowego":

są darmowe / jeszcze/ dla pojazdów z poza Niemiec. Gdybyś powiedział posiadaczowi pojazdu zarejstrowanego w Niemczech to usłyszysz, ile on musi. zapłacić każdego roku podatku drogowego.W zależności od pojazdu, podatek kosztuje kilkaset Euro. A i tak straszą ich że, podobnie jak to ma miejsce w

Re: Kolej vs. drogi - koszty infrastruktury

na koleje. Utopia. Dlatego lepsze byłoby utrzymywanie zarządu infrastruktury zarówno drogowej jak i kolejowej > finansować tory kolejowe w takim samym stopniu, jak drogi, > skoro opodatkowanie torów i dróg jest absolutnie nierówne? Przypominam, że koszty dostępu do torów są tak skalkulowane

nie mylić potencjału z faktycznym rozwojem!

kompletnie się nie wykorzystuje. On jest zwyczajnie marnotrawiony przez kierowanie środków na głupie inwestycje. Trzeba też się zastanowić jakim kosztem tworzy się te warunki dla firm, co miasta z tego mają (BO NIC - ŻADNYCH PODATKÓW) i jakie to przynosi korzyści mieszkańcom.

Kierowcy o podwyżce cen na A4: "To wyrób autost...

zdejmiemy tyle i zapłacisz tyle,nie ja chcę dostać jak oni konkretny, kwitek i konkretną kasę po tym będe płacil(domyślnie,bo ja i tak nie pojadę taka dróżką).Państwo zrzuca z siebie problem drogowy tylko naszym kosztem,a jest ono jak dupa od srania aby za nasze podatki sprawnie działać a nie migać się od

Re: jesteśmy 30 lat za cywilizacją. znów to widać

niżej podałem link. > 2. w cenie Paliwa już płacimy ponad 70 % podatków - powinno starczyć na drogi. > w USA jakieś 30 % , dlatego paliwo jest po ok 2,3 pln za litr To jest nonsens. W Polsce opłaty drogowe w paliwie wystarczają na 50% kosztów utrzymania dróg. I nie ma z nich żadnych pieniędzy

Re: Czy TIRy zagrażają pojazdom na drodze?

ogumieniem, ale niezaładowany może mieć kłopot z podjazdem pod górkę. Nie oczekujmy, że państwo w najbliższym czasie będzie zainteresowane akcją TIRy na tory. Musiałoby się to odbyć kosztem ustępstw wobec branży, a nie każdy wie, że samochód ciężarowy jest 3-krotnie obciążony tzw. podatkiem drogowym: w cenie

Pracy w Polsce jest tyle że ....

zbożowych – mówi "Rzeczpospolitej" Michał Koleśnikow ekspert z banku BGŻ. Chleb trzeba jeść, ale i mieszkać też gdzieś trzeba, a samorządy podwyższą miejskie daniny. Wzrosną lokalne podatki, opłaty za wodę, ścieki i wywóz śmieci, a także czynsze w miejskich lokalach. W Łodzi koszty związane

Re: Krytykę konstruktywną przyjmuję. Krytykanctwo

Zielonogórskiej i Wrocławskiej przejazd tego samego odcinka zajmuje ok. 5 minut dłużej niż przed "modernizacją" ze względu na sygnalizację drogową. Tymczasem kosztem budowy 1-5 km drogi rocznie można uruchomić kursy szynobusu na trasie kolei miejskiej np. – Białystok Stadion (Kleosin, Politechnika

Re: koNiEc darmowych autostrad do 2025 wD,NL,UK,S

kolejny pokazuje nam, że nie opłaca się pracować i nie opłaca się być mobilnym. Czy w Niemczech, Czechach, Szwecji, W.Brytanii czy Austrii koszty utrzymania dróg są mniejsze? Nie zamierzam niczego czytać, żadnych wypocin europejskiego urzędasa. Co z tego, że ktoś wymyślił sobie jakąś głupotę. Ja

Re: Platforma się kurczy. Dwoje radnych miejskich

Zielonogórskiej i Wrocławskiej przejazd tego samego odcinka zajmuje ok. 5 minut dłużej niż przed "modernizacją" ze względu na sygnalizację drogową. Tymczasem kosztem budowy 1-5 km drogi rocznie można uruchomić kursy szynobusu na trasie kolei miejskiej np. – Białystok Stadion (Kleosin, Politechnika

Windy przy giełdzie na Andersa. Będą, ale w 201...

=dczas kryzysu raczej trzeba obniżać po=datki i wydatki "jak kraść to miliony" dlatego urzędasy zajmują się większymi drogami, planami spalarni itp. na takich małych inwestycjach zbyt łatwo wykryć ich szwindle przekręty i zawyżanie kosztów? DLATEGO ZAMIAST ZROBIC COS Z SENSEM PO=STANOWIONO WYCIAGNAC

samochod w mieście to problem

trend spotęgowany także przez kryzys rozpoczęty w 87 roku. > Ja nie zamierzam godzić się z faktem, że rocznie polscy kierowcy oddają do budż > etu 60-70 mld złotych w postaci podatku drogowego i akcyzy i jeszcze ktoś mówi > im że trzeba wprowadzić opłaty bo nie może być tak, że jeździmy za

Re: Białystok. Budżet na rok 2013. Inwestycje i..

czy Zielonogórskiej i Wrocławskiej przejazd tego samego odcinka zajmuje ok. 5 minut dłużej niż przed "modernizacją" ze względu na sygnalizację drogową. Tymczasem kosztem budowy 1-5 km drogi rocznie można uruchomić kursy szynobusu na trasie kolei miejskiej np. – Białystok Stadion

Autostrada A2 zostanie rozebrana i wybudowana j..

dla firm znajomych królika, small "byznes" też chce zarobić. Nie chodzi wcale o trudności techniczne ale o celową fuszerkę. Wszystko trawi korupcja od ministerstwa, poprzez GDDKIA, aż do operatora walca drogowego.Tyle podatków w paliwie płaci kierowca, że te autostrady dawno powinno

Groźby przez pośrednika. Kto groził prezydentow...

czy Zielonogórskiej i Wrocławskiej przejazd tego samego odcinka zajmuje ok. 5 minut dłużej niż przed "modernizacją" ze względu na sygnalizację drogową. Tymczasem kosztem budowy 1-5 km drogi rocznie można uruchomić kursy szynobusu na trasie kolei miejskiej np. – Białystok Stadion

Przeczytane na forum Kraj

tragiczne wydarzenia dotyczące obywateli Polski, i dwie różne reakcje rządu, wydarzenia związane z wypadkami drogowymi i reakcja rządu na nie. Pierwszą był wypadek polskiego autobusu na autostradzie w Niemczech 13 ofiar śmiertelnych kilkanaście ofiar rannych, szybka reakcja kukiełki Tuska, pokazówka w TV

Re: 10.04.2100 – a jednak zamach !!!

... Pracujący Polak oddał Rządowi w podatkach... 24 802 zł Dług publiczny Polski wynosi... 942 460 032 067 zł Państwowy dług w przeliczeniu na obywatela wynosi... 24 703 zł Z tytułu podatków w 2011 r. Rząd zebrał... 267 261 576 268 zł Polska Republika Kolesi (PRK) jest biurokratyczno-mafijnym państwem

Re: Czytajcie rolnicy z Sanik i Raczek

TIRY NA TORY+ LEPSZA SIEĆ PUBLICZNYCH DRÓG EKSPRESOWYCH NIŻ KILKA PŁATNYCH AUTO=STRA(d)T „PRYWATNYCH” A ZBUDOWANYCH ZA NASZE PODATKI DOŚĆ PRZEKRĘTÓW PRZY BUDOWIE DRÓG ZAWYŻANIA KOSZTÓW PRZEZ URZĘDNIKÓW I FIRMY DROGOWE CHCESZ JAK NA "AUTOSTRADZIE" WIELKOPOLSKIEJ PLACIC PO 11

Stanowisko magistratu o cięciach drogowych

KOSZTÓW ŁA=PO=WEK PO CO ROBIC RAZ I DOBRZE LEPIEJ JAK NAJDROZEJ NAJGORZEJ I NAJDLUZEJ NIEWAŻNE ŻE BEZ SENSU I ZE PO=DCZAS KRYZYSU RACZEJ TRZEBA OBNIZAC PO=DATKI I WYDATKI "JAK KRASC TO MILIONY" DLATEGO URZEDASY ZAJMUJA SIE WIEKSZYMI DROGAMI, PLANAMI SPALARNI ITP. NA TAKICH MALYCH INWESTYCJACH

Bo podatek z paliwa nie pokrywa kosztów

Koszty transportu drogowego nie są pokrywane przez ten żałosny podatek. Cała "opłacalność" tirów opiera się na eksternalizowaniu kosztów - zatruwanie środowiska, choroby, wypadki, degeneracja miast itd. Gdyby do ceny benzyny doliczyć rzeczywiste koszty używania samochodów to byłaby

Re: Najpierw czytaj, potem pisz.

- chociaż > płacisz podatki. W miejscach, gdzie jest zakaz parkowania, nie > parkujesz swojego auta, choćbyś zrzucał się na chodnik. Zabrania > też się przekraczać określoną prędkość albo stawać na środku > autostrady. Pojąłeś? Napisałem ci już wcześniej, ignorancie, że te wszystkie

Re: Emigracja - pytania

Polsce, miasta są też przyjazne dla rowerów, a na tych parę wyjazdów w roku do Polski taniej wziąć samochód z wypożyczalni. Polskie zniżki na ogół są uwzględniane przez niemieckich ubezpieczycieli, ale i tak ubezpieczenie jest 3-4 razy droższe niż w Polsce. Do tego dochodzi podatek drogowy, którego w

lol, w RFN poszukuja eletrotechnikow, jest pewne,

polskich cenach.Warto miec wlasne auto na rope z polskimi tablicami,bo roznica w OC i podatku drogowym jest duza.Przynajmniej na rok czy dwa mozna miec auto z polskimi numerami, dluzej chyba nie wolno albo tzreba robic jakies uniki,ze niby brata auto,itd.Znam oba jezyki biegle, ang. i niem., znam GB i

Przetarg na obwodnicę Augustowa

=PO=dowalo bezsensowne zadluzanie i zbyt wysokie PO=datki KAZDY REMONT PRZETARG BUDOWA TO OKAZJA DO PRZEKRETÓW ZAWYZANIA KOSZTÓW ŁA=PO=WEK PO CO ROBIC RAZ I DOBRZE LEPIEJ JAK NAJDROZEJ NAJGORZEJ I NAJDLUZEJ NIEWAŻNE ŻE BEZ SENSU I ZE PO=DCZAS KRYZYSU RACZEJ TRZEBA OBNIZAC PO=DATKI I WYDATKI "JAK KRASC TO MILIONY

Zamknięcie zjazdu na wiadukcie Dąbrowskiego

=PO=WKI DO URZEDNKÓW DLATEGO CIAGLE COS BUDUJA REMONTUJA NEWAZNE ZE BEZSENSU WAZNE BY JAK NAJDROZEJ I NAJDLUZEJ I ZE KRYZYS s=PO=dowalo bezsensowne zadluzanie i zbyt wysokie PO=datki KAZDY REMONT PRZETARG BUDOWA TO OKAZJA DO PRZEKRETÓW ZAWYZANIA KOSZTÓW ŁA=PO=WEK PO CO ROBIC RAZ I DOBRZE LEPIEJ JAK

Re: Wont na wieś z rowerami!

kompletnie nie ma czegoś takiego jak promocja roweru. Zresztą, na samej wczorajszej Masie było 2 000 rowerzystów. 3. "Płacić podatek drogowy jak kierowcy i za to budować te kretyńskie ścieżki" Polecam sprawdzić, ile wynoszą wpływy z podatku drogowego, a ile kosztuje: - budowa nowych dróg

Re: Niemcy ściągają podatek drogowy od Polaków. N

Kto mieszka w Niemczech ma obowiązek zarejestrować samochód w Niemczech. Polacy nie tylko przy granicy rejestrują swoje samochody w Polsce. W całych Niemczech jest to dość powszechna praktyka. Oszczędzają w ten sposób na podatku i na kosztach ubezpieczenia (w Polsce jest taniej). Buractwo i tyle.

Re: Centra polskich miast zamykane dla aut.

Bydgoszczy – 345." "Choć kierowcy buntują się przeciw wysokim podatkom w paliwie, opłatom za autostrady, parkowanie czy coraz powszechniejszym opłatom za wjazd do centrów miast, statystyki pokazują, że wpływy nie pokrywają wszystkich kosztów. Zdaniem niemieckiego Federalnego Urzędu

Re: Niemieckie prawo jazdy - polski samochod

(np. ponad pol roku), to musisz tez miec samochod zameldowany w Niemczech. Inaczej dochodzenie wymagan stawianych samochodom w Niemczech (stan techniczny i emisyjny, podatki drogowe), a takze egzekucja ewentualnych mandatow i punktow bylaby praktycznie niemozliwa. To, do kogo nalezy rzeczony

Urbanizacja? Nie!

wsiami? Nonsens. Mieszkając na wsi można prowadzić zupełnie miejską pracę. Do tego potrzebny jest dobry dojazd do miast - czyli infrastruktura drogowa. A także - szybki internet na wsiach. Również mieszkając na wsi można prowadzić działalność usługową na skalę lokalną. W Niemczech we wsiach na każdym

Re: trudno o większą pomyłkę

znacznie niżej opodatkowany niż 1 litr benzyny, czy diesla. Nie znam uzasadnienia takiego uprzywilejowania jednej branży. Ale to jest uprzywilejowanie. > mowisz ze mam sie na ropwer przesiadac bo nie placa hmmm to moze sie wyprowadz Nie, zamiast narzekać na wysokie koszty OC i podatków drogowych w

Ten chaos... ten chaos...

Polscy politycy raczej nie potrafią ludziom "sprzedać" tej prostej prawdy, że albo będziemy inwestować w rozwój (m.in. infrastrukturę nie tylko drogową lecz także kolejową i rzeczną plus porty morskie oraz lotnicze) - albo będziemy powoli zagłębiać się nadal w bagnie długów zaciąganych

Re: A słupki runą, runą, runą...

pokrywane tylko z podatku drogowego, to ten podatek > musiałby być niesamowicie duży. A nie jest? > Ale nawet jeśli istotnie tak by było, to kto pokrywa straty wywołane ruchem > samochodów? Kto pokrywa koszty leczenia i utrzymania ofiar wypadków? Kto A kto pokrywa zyski? Czy twoja zgrzewka

PS: sprawa składowania żużli i popiołów

gandharwa napisał: > Gość portalu: Gutek napisał(a): Tona odpadów na składowisko to w perspektywie 400 zł > samego podatku śmieciowego (taka informacja jest na stronie Ministerstwa Środowiska) Ministerstwo Środowiska, nie pierwszy raz zresztą, ma nieaktualne informacje na swojej

żaden idiotyzm, problem baaardzo serio

zamożnych mieszkańców rozciągających się miast i ich podatki, a także miejsca pracy w przenoszącym się pod miasta przemyśle i siedziby firm, partycypują proporcjonalnie albo ponad proporcjonalnie w kosztach utrzymania i rozwoju infrastruktury komunikacyjnej. W Polsce nie mamy w tym względzie wolnego rynku

Cjong dalszy nastempuje

, kierowcy mają tak dużą siłę przebicia, a obywatel jest tam na tyle szanowany, że żaden Bundestag się nie odważy wprowadzić odpłatności. A my, Polacy płaciliśmy za nieistniejące autostrady już dwukrotnie - w podatku drogowym, a następnie w podatkach wliczonych w ceny paliw. Zapłacimy wkrótce w winietkach

SYLWESTER STUDENCKI 2009 Praga Paryż Amsterdam

indywidualne, około 2 godziny. Koszt: osoby do 26 roku życia gratis za okazaniem legitymacji lub dowodu osobistego, pozostali 9 €). Czas wolny w ogrodach Tuileris. Obiadokolacja w restauracji Flunch lub Self (indywidualnie); koszt od 6,50 € do 10,00 €. Galeria La Fayette (panorama Paryża z

skąd ten socjalizm?

1. Kto ma płacić za drogi - ci którzy jeżdżą, czy wszyscy obywatele 2. Jak płacić - można winietę (podatek drogowy z lat 80-tych), można w benzynie, ale najuczciwiej zgodnie z rzeczywistymi kosztami: za przejechaną drogę (zajętość terenu), za utrudnienia dla innych, za koszt remontu i utrzymania

Tiry na Tory

drogową. Nalezy więc moim zdaniem zdecydować aby Polska bardziej dotowała kolej (50% na kolej, 50% na drogi) bo to przyniesie korzyść nam wszystkich (koszty zewnętrzne - zanieczyszczenia, wypadki, zajętość miejsca, zuzyta energia i inne w przypadku transportu kolejowego są 7 razy mniejsze niż drogowego

Re: Mam dość Pis-u:)))

były one własnością Policji i kasa (podatek miejscowego społeczeństwa) szła do budżetu centralnego i kierowana na ogólne cele policji ? To znaczy byłoby w porządku ? A większa liczba radarów to przecież większe bezpieczeństwo ruchu drogowego i mniej ofiar wypadków drogowych. Dla mnie jest obojętne kto

Re: Czy ktoś może mi wytłumaczyć...

juz nie kierowcow wina. Gdyby wszystkie placone przez kierowcow pieniadze (akcyza i vat w paliwie, podatek drogowy,, oplata paliwowa, akcyza od nowego pojazdu, vat od nowego, pcc2 od sprzedazy i in) przeznaczyc na drogi mielibysmy dzis najnowoczesniejsza (moze po niemczech) siec drogowa w europie

ale tak właśnie jest

Gdy kierujący jest pijany, to ubezpieczyciel nie wypłaca odszkodowania z OC i sprawca wypadku musi sam pokrywać wszelkie szkody (z kosztami pogrzebu i rentą włącznie). W Niemczech punkty karne za jazdę po pijanemu są ważne przez 10 lat, nawet po zdaniu egzaminu i uzyskaniu prawa jazdy od nowa. Za

Re: Pan Kaczyński Jarosław na Prezydenta Polski

kupnie i glejt podczas kontroli drogowej że samochód oprócz badań ma certyfikat chrztu,sprzedaż alkoholu i piwa tylko w środy a spożywanie tylko w piątek po południu po 13-stej Czy aby napewno mamy demokrację ? Coś mi się wydaje że chcemy być posłuszni jednemu panu i władcy w Polsce niedługo królowi

Re:Początek rozbiórki katowickiego syfu- nareszci

kawiarnie zarejestrowane w Katowicach mogą upaść. A Neinver będzie zarejestrowany w Warszawie i tam będżie płacił podatki. 8.) Na mieszkania w sąsiedztwie hipermarketów, parkingów dla tysięcy aut i dróg dojazdowych do nich, nie ma chętnych nigdzie na świecie. Dla tego sa one budowane przy węzłach drogowych

troche prawdy...cz.1

ponad 2,5 razy większy deficyt niż w poprzednim, co oznacza destabilizację finansów państwa. Niektórzy eksperci twierdzą jednak, że dziurę budżetową powiększają wypchnięty do Krajowego Funduszu Drogowego dług, który tylko w tym roku ma wynieść 18,8 mld zł (7,8 mld zł obligacji i 11 mld zł z pożyczki

troche prawdy nie ustami pseudoprofesora

ponad 2,5 razy większy deficyt niż w poprzednim, co oznacza destabilizację finansów państwa. Niektórzy eksperci twierdzą jednak, że dziurę budżetową powiększają wypchnięty do Krajowego Funduszu Drogowego dług, który tylko w tym roku ma wynieść 18,8 mld zł (7,8 mld zł obligacji i 11 mld zł z pożyczki

troche prawdy...cz.1

ponad 2,5 razy większy deficyt niż w poprzednim, co oznacza destabilizację finansów państwa. Niektórzy eksperci twierdzą jednak, że dziurę budżetową powiększają wypchnięty do Krajowego Funduszu Drogowego dług, który tylko w tym roku ma wynieść 18,8 mld zł (7,8 mld zł obligacji i 11 mld zł z pożyczki

Re: Czy ktoś może mi wytłumaczyć...

, > podatek drogowy,, oplata paliwowa, akcyza od nowego pojazdu, vat od nowego, > pcc2 od sprzedazy i in) przeznaczyc na drogi mielibysmy dzis ajnowoczesniejsza > (moze po niemczech) siec drogowa w europie. I nikle problemy komunikacyjne - > w warszawie rowniez. Ale trzeba dodać do tego

Forsa musi iść na Euro 2012 dla paru snobów!

jednak w tym, że nie obliczyliśmy swych sił na zamiary. Tego typu sportowo-biznesowa impreza jak mistrzostwa Euro 2012 to gigantyczne koszty, inwestycje i ogromny wysiłek organizacyjny, który wymaga zaangażowania sił i środków. To mimo wszystko wątpliwe zyski dla budżetu i budżetów samorządowych. To

Re: A słupki runą, runą, runą...

utrzymanie autostrad, choć nimi nie jeździ. Niech za korzystanie z jakiegoś dobra płaci tylko ten, kto z niego korzysta. Rozwiązanie odmienne to rozwiązanie komunistyczne. > A nie jest? Nie wiem, jaki podatek drogowy jest w Niemczech, ale skoro do sieci dróg dopłącają _wszyscy_ podatnicy (nie tylko

Socjalizm w Junii Jewropiejeskoj ma się dobrze

chcieli wczoraj wypowiadać się na ten temat. - Sprawa musi zostać przeanalizowana - usłyszeliśmy. Dotychczas Polska popierała inicjatywy, których celem była redukcja zadłużenia ubogich państw. Wzrost kosztów pokryją klienci Dzięki nowemu podatkowi Unia chce zebrać co najmniej 6 mld euro rocznie na pomoc

Re: Wnosek o dymisje Pola oto dowody

Gość portalu: Janusz napisał(a): > Argumenty Pola: > 1. Konieczność rozbudowy dróg. Przy braku środków w budżecie winietki są > praktycznie jedyną metodą na uzyskanie wpływów finansowych. Braki środków budżetowych...sam min. Pol przyznał, że zaledwie 30% z podatku drogowego idzie na

Przykłady działań, które podejmuje Stowarzyszenie

bezpłatnych (kosztem naszych podatków) przelotów urzędników, posłów, senatorów, eurodeputowanych, zamiast np., modernizacji połączeń kolejowego do Warszawy gdzie zawsze będzie więcej tańszych połączeń lotniczych, a przejazd pociągiem może być szybszy niż przelot samolotem ze względu na np. odprawy i

Re: Jestes stary, mozg ci sie zużył i bredzisz em

uprawnienia stron. Nie gryziesz sie faktem,że facet mieszka z facetem,ksiądz z gosposią czy klerykiem,a martwi cię to co jest głównie usankcjonowaniem praw tych ludzi,praw do miłości,praw majatkowych,praw do wspólnej starości.Przemyśl to. Co do oddawania ziemi Niemcom to gdybyś wczytał się uważnie w te

SYLWESTER 2007 Praga Paryż Amsterdam

łazienką i TV, opieka pilota, zwiedzanie europejskich stolic z licencjonowanym przewodnikiem lub pilotem (Amsterdam), wycieczka objazdowa po Paryżu, bilety na przejazd środkami transportu miejskiego; metro w Pradze i Paryżu, oraz opłaty drogowe i parkingowe, podatek Vat. Cena nie zawiera: wyżywienia

Re: Policja będzie częściej kontrolować prywatne

drogi najbardziej niszczy polski klimat. > Jak by tiry nie jeździły, to i tak co kilkadziesiąt lat trzeba będzie zrobić > remont. Może powinniśmy obciążyć IMiGW kosztami remontów dróg? Kosztami remontów dróg obciążeni są kierowcy - akcyza i podatek drogowy w cenie paliwa. > To by ściągało

Dlaczego nie podpisaliśmy Ekokarty? Ponieważ nie b

lotniska regionalnego na Krywlanach w Białymstoku, ze względu na bliskość miasta uciążliwego, niebezpiecznego, bez możliwości dalszej rozbudowy, służącego tylko dla bezpłatnych (kosztem naszych podatków) przelotów urzędników, posłów, senatorów, eurodeputowanych, zamiast np., modernizacji połączeń

Re: auta i nie tylko

Co zdrożeje, a co potanieje w roku 2004? Co w przyszłym roku zdrożeje na pewno? * paliwo: 1 stycznia wzrasta akcyza na paliwa silnikowe - zdrożeją one z tego powodu o 1-1,5 gr na litrze. Dodatkowo od 1 stycznia będzie również obowiązywała specjalna opłata paliwowa na inwestycje drogowe. Będzie

Re: Londyn sparaliżowany. Loty z Warszawy odwołan

Accord 2.0 benzyna, 97 rok. Z uwagi na krotki staz kierowcy, miesieczna skladka OC wyniosla mnie 1000 funtow, podatek drogowy 250 funtow rocznie, spalanie w granicach 10l/100 km, parking pod domem za darmo. Czego mnie nauczyl pierwszy zakup? Ze od tej pory nie jestem uzalezniony od publicznego

UE się ROZLICI i nie ma to znaczenia co robi USA

PRZEGŁOSUĄ. Dokładnie tak samo było w ZSRR, że w tej "uni-ZSRR" forsa z podatków szła z republik małych Moskwy i republika Rosyjska sie w najszybszym tępie kosztem np. Kazachstanu czy Gruzji, a Gruzini dalej KLEPALI BIEDE bo Rosja Budowała systym drogowy czy kolejowy za pieniądze Gruzinów itd

MYTO MA URATOWAC NIEMCY

wybiera sposób, w jaki zbiera opłaty. Jednak od 1 września system opłat w Niemczech ma się zmienić. Władze w Berlinie chcą wprowadzić płatności uzależnione od "ekologiczności" pojazdu. I znacznie wyższe, bo wynoszące 12,5 eurocenta za km (czyli w wypadku dłuższej trasy np. 100 euro

K.... mać!

dodatku brali olbrzymie łapówy! Więc panowie celnicy: ZAMKNĄĆ MORDY!!! - "Jednak w Europie Zachodniej eksploatacja pojazdów, które mają ponad dziesięć lat, zwykle nie jest opłacalna ze względu na wysokie podatki dla aut niespełniających obecnych norm emisji oraz wysokie koszty użytkowania

Cenzura na forum troche przegina--skromnie uwazam!

obniżają akcyzę na autogaz oraz stosują wiele ulg: preferencyjne stawki podatku akcyzowego dla paliwa LPG, obniżenie podatku drogowego dla samochodów z napędem gazowym, ulgi w podatku VAT lub bezpośrednią refundację kosztów montażu instalacji gazowej, brak ograniczeń w ruchu samochodów z instalacją

Niemcy ściągają podatek drogowy od Polaków. Naw...

życie i Polactwo pani Monika zapewne zarejestrowałaby samochód na rodzinę, ale wtedy nie mogłaby "wrzucać w koszty" eksploatacji dot. samochodu. Wybrała więc mniejsze zło a może raczej: większe dobro :). Swoje oczywiście. Pani Monika jest więc niestety - par excellance - cwaniarą. Zresztą któs

Re: Finał walki o inwestycję Hyundaia

; > -o dziwo koszty pracy sa niższe w Polsce o 4% > > - Podatek od dochodu firm jest na Słowacji niższy o 2% (stan danych na rok 2003 > ), > - VAT jest na Słowacji niższy o 2%, > - lokalne podatki na Słowacji nie istnieją, > (www.kpmg.pl/dbfetch/52616e646f6d4956d5ceed32e1fd6eb48f

Re: co na to Francja i Niemcy?

W jaki sposob rzady Francji i Niemiec wspieraja carpooling? Doplacaja do kosztow paliwa? czy zwracaja podatek drogowy wlascicielowi takie amatorskiej taksowki? Czy moze taki samochod z przygodnymi pasazerami moze sie poruszac po sciezce dla autobusow? Czy moze samorzad placi ubezpieczenie

Roeben inwestuje 38 mln EUR w Środzie Śl.

wschodnie (Rosja, Ukraina, Białoruś, republiki nadbałtyckie), do Czech, na Węgry i Słowację. - Z naszego punktu widzenia bardziej zależy nam na ekspansji na Wschód niż na Zachód. Nie możemy przecież konkurować w Niemczech z naszą firmą - matką. Poza tym eksport do zbyt odległych krajów jest niemożliwy

Wypadki

Właśnie wróciłem z parudniowego wypadu do Niemiec i chcę przekazać na gorąco parę kojących (?) wieści. 1.) Już wcześniej mi się tak zdawało, a teraz się w tym zupełnie utwierdziłem, że bajką jest jakoby Niemcy jeździli pedantycznie z taką prędkością, jaka wynika z przepisów. Z reguły dodają

Re: Winiety drogowe

w polsce brakuje, lekko liczac, jakies 1.000 km autostrad. wybudowanie 1 km takiej drogi kosztuje obecnie ok. EUR 3,5 mio. (dla porownania w niemczech ok. EUR 7 mio.). do tego dochodza koszty zwiazane z planowaniem , wywlaszczeniem itd. w sumie na oko jakies EUR 5 - 7 mrd (polski budzet na rok

O autostradach w Polsce

”, wyklucza „realistyczną” możliwość, iż wyniosą one „1,2 mld zł.”) warto przestrzec rząd, że grubo przeszacowuje przyszłe korzyści (podobnie jak Marek Belka przychody z podatku od oszczędności). Po pierwsze, koszty transakcyjne winiet będą strasznie wysokie i spokojnie osiągną 20

Re: Niemcy ścigają Polaków

. Mniemam, ze bedziesz buraka po sadach scigal bo mieszkasz w Niemczech i masz ubezbieczenie prawne bo przeciez nie na wlasny koszt, skoro sknerzysz na oplate podatku drogowego. A skoro uzywasz auta tylko do jednomiesiecznego przejazdu do domu to nie potrafisz liczyc - taniej wyniesie Cie oplata za

Koszty zewnętrzne

, to po dodaniu skutków jakie oba wywierają na środowisko, zdrowie ludzi, czy infrastrukturę opłacaną przez państwo, różnica znacząco rośnie na niekorzyść transportu drogowego.Aby uwzględnić koszty wywierane na środowisko państwa wprowadzają podatki ekologiczne, lub inaczej "opłaty za gospodarcze korzystanie

Koszty transportu

organizacyjnych, i stworzenie dobrej jakości dróg. Obecne niskie koszty transportu drogowego są wynikiem wyśrubowanej produktywności przedsiębiorstw, czego wyrazem są wysokie roczne przebiegi pojazdów (ponad 100 tys. km), wysokie wykorzystanie ładowności, niskie wskaźniki pustych przebiegów powrotnych itd.W

Alternatywne koncepcje podatku dochodowego

, spadków lub darowizn) zostałyby odliczone koszty ich uzyskania i kwoty wydatków na inwestycje, natomiast doliczono by zmniejszenie stanu oszczędności podatnika i kwoty zaciągniętych pożyczekGOMUŁOWICZ A., MAŁECKI J.:Podatki i prawo podatkowe.Warszawa: Lexis Nexis, 2008,s. 616.Koncepcja podatku dochodowego

Systemy S-Bahn w Niemczech

: elektryczny tabor samobieżny o dużym przyspieszeniu i prędkości szlak niezależny od pozostałego ruchu kolejowego i drogowego poziome wejście z peronu do wagonu (wysokie perony) duża częstotliwość ruchu (takt w szczycie co 10 minut) Dalsze sieci S-Bahn zaczęto uruchamiać od lat 60. XX wieku, przy czym nowszym

I Kongres Polaków w Niemczech

Polaków w hitlerowskich Niemczech. Mimo utrudnień - odwołano kilka pociągów - stawiło się około 5 tysięcy delegatów. Koszty podróży nie były zwracane. Celem kongresu było zwrócenie uwagi świata na półtoramilionową społeczność polską w Niemczech. Przebieg kongresu6 marca 1938 w kilku berlińskich kościołach

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.