koszt przejazdu autostradą warszawa poznań

Jarosław Osowski

Dlaczego autostrada A2 tak szybko się zatkała w niedzielę?

Dlaczego autostrada A2 tak szybko się zatkała w niedzielę?

Mieliśmy pierwszy duży korek na autostradzie pod Warszawą przed punktem poboru opłat, który nie jest jeszcze nawet czynny. Czy kierowcom jadącym trasą A2 już zawsze grozi paraliż na rogatkach stolicy?

Świąteczne wyjazdy z Warszawy. Radzimy, co wybrać

Samolotem, pociągiem, autobusem czy samochodem? Czym najszybciej, czym najtaniej, a czym najwygodniej? Sprawdź, jak się wydostać z Warszawy na święta i Nowy Rok

Szybsza trasa z Wrocławia do Warszawy prawie gotowa na przyjęcie Pendolino

Sprawdziliśmy, jak przebiega modernizacja torów, która skróci czas przejazdu na trasie Wrocław - Warszawa. Kolejarze zapewniają: Prace na "protezie koniecpolskiej" idą zgodnie z planem, w grudniu przejazd pociągiem Pendolino zajmie mniej niż cztery godziny.

PolskiBus do Gdańska - nowe, wygodne połączenie nad morze

PolskiBus do Gdańska - nowe, wygodne połączenie nad morze

Wrocławia (drogowa odległość to około 480 km) zajmuje około sześciu godzin. Do ceny paliwa musimy doliczyć koszt przejazdu autostradą A1 (17,60 zł - jeśli jedziemy przez Bydgoszcz i 29,90 - jeśli jedziemy przez Toruń).Jeszcze niedawno na trasie Wrocław - Gdańsk latały także samoloty Eurolotu (bilety

Na święta jedziesz na południe Polski? [NASZ PORADNIK]

Na święta jedziesz na południe Polski? [NASZ PORADNIK]

Porównaliśmy czasy i koszty przejazdu różnymi środkami transportu z Warszawy do najważniejszych polskich miast na południu: Wrocławia, Katowic, Krakowa, Kielc i Rzeszowa (zobacz także, czym podróżować do Gdańska, Szczecina, Poznania, Łodzi, Bydgoszczy i Białegostoku).Do Wrocławia*Samolotem. Rejs

Autostrada A2 droższa na majowy weekend

Autostrada A2 droższa na majowy weekend

przejazd autostradą A2 z Warszawy do Świecka? Odcinki zarządzane przez GDDKiA (ok. 100 km) to wydatek 19,81 zł. Płatne na bramkach trzy odcinki z Konina do Nowego Tomyśla to kolejne 42 zł. Z Nowego Tomyśla do Świecka ok. 23 zł. Razem 84,81 zł. Do tego trzeba doliczyć jeszcze koszt paliwa. Niewiadomo

Pięć inwestycji, które rozwiną Wrocław. Jeśli powstaną

Pięć inwestycji, które rozwiną Wrocław. Jeśli powstaną

jeżdżących na trasie Wrocław - Warszawy mniej przypominają dziś drogę z punktu A do punktu do B, a bardziej objazdowe zwiedzanie kraju. Zasadniczo mamy do wyboru dwa warianty takich "wycieczek". Najszybsza jest 470-kilometrowa trasa przez Poznań. Express InterCity pokonują ją obecnie w pięć godzin

Ride-sharing, czyli tanie podróżowanie

Ride-sharing, czyli tanie podróżowanie

elity wśród kierowców oferujących przejazdy. Ambasadorowie to ci, którzy mają na swoim koncie największą liczbę wspólnych przejazdów i największą liczbę pozytywnych ocen od pasażerów.Zakładając, że jadę sam z Warszawy do Poznania, koszt takiej wyprawy to:- paliwo - ok. 120 zł- autostrady - 40

Wszystko o A2: opłaty, dojazd, słowniczek [INFORMATOR]

Wszystko o A2: opłaty, dojazd, słowniczek [INFORMATOR]

;państwowego" niemal 200-kilometrowego odcinka Warszawa - Konin to teraz 10 zł. Różnica jest więc kolosalna.Ile trzeba zapłacić za przejazd autostradą z Warszawy? Do Łodzi (ok. 100 km) - 0 zł, do Konina (ok. 200 km) - 10 zł, do Poznania (ok. 300 km) - 38 zł, do Świecka, czyli granicy z Niemcami (ok. 470

Dziwne opłaty, drogi donikąd, czyli polskie absurdy drogowe

Dziwne opłaty, drogi donikąd, czyli polskie absurdy drogowe

. Na tym odcinku za 50 km zapłacimy aż 14 złotych. Do Poznania bramki są dwie, więc przejazd wyniesie nas 28 złotych. To różnica osiemnastu złotych i dziesięciu groszy na takim samym odcinku drogi! Nie czujecie się nabici w butelkę? Zastanawiacie się ile  Autostrada Wielkopolska zarabia na naszych

Metrobusy zastąpią tramwaje? Jest rewolucyjny pomysł

Metrobusy zastąpią tramwaje? Jest rewolucyjny pomysł

przecinają kładki dla pieszych, szybkie autobusy kursowałyby lewym pasem jezdni. Ekspert zastrzega, że Warszawa wcale nie musiałaby sprowadzać specjalnych autobusów - mogłyby jeździć te same co teraz, tylko np. inaczej pomalowane i ponumerowane. Szybszy przejazd do centrum pozwoliłby nawet odzyskać część

Czy winietki to aż tak zły pomysł?

Czy winietki to aż tak zły pomysł?

ministrem infrastruktury na czele wyliczyliby koszt polskiej winietki na zupełnie innym poziomie. To znaczy ile?Wystarczy prosty przykład: załóżmy, że z Warszawy do Poznania jeździmy trzy razy w miesiącu. Za podróż bez paliwa musimy zapłacić 198 zł. (300 km x 0,22 gr = 66 zł x 3 = 198 zł). W roku daje to

E myto | z przyczepą nad morze

E myto | z przyczepą nad morze

(szczegółowa tabela poniżej).Tab. Opłaty za przejazd samochodem z przyczepą o DMC pow. 3,5 t (zł/km): max. Euro2 Euro3 Euro4 min. Euro5 Przejazd drogą krajową 0,32 0,28 0,22 0,16 Przejazd autostradą i drogą ekspresową 0,40 0,35 0,28 0,20 Ale na tym nie koniec wydatków. W Polsce za instalację

Kto zbuduje zastępczy most na Wiśle? Koszt nawet 100 mln

Kto zbuduje zastępczy most na Wiśle? Koszt nawet 100 mln

środku miasta. Koszty społeczne będą ogromne. Radny Tumasz przypomniał przeciągającą się już o blisko rok przebudowę Trasy Toruńskiej. Grecka firma J&P Avax nie jest w stanie dokończyć części prac, m.in. pętli tramwajowej Żerań FSO czy peronu kolejowego Warszawa Toruńska. To część większej inwestycji, na

Okrojony, ale bardziej realny wariant nowej obwodnicy

Okrojony, ale bardziej realny wariant nowej obwodnicy

dla tej inwestycji. Dialog jest lepszy. Lokalni politycy z koalicji rządowej próbowali ostatnio uspokajać nastroje, wskazując na drogowe plany rządu. Przypomnijmy, że priorytetem na najbliższe lata będzie budowa autostrad i dróg ekspresowych łączących miasta wojewódzkie z Warszawą. To sygnał, że

Inżynieryjny majstersztyk: wsuną tunel pod nasyp kolei

Inżynieryjny majstersztyk: wsuną tunel pod nasyp kolei

;Nowolazurowa" w pierwszym etapie ma połączyć Aleje Jerozolimskie i południową obwodnicę Warszawy z Nowymi Włochami i Ursusem. Unikalną technikę wsuwania tunelu zdecydowano się zastosować na przecięciu z fragmentem linii kolejowej Warszawa - Poznań, niedaleko centrum handlowego Factory i stacji Ursus

Oto polskie pendolino. W poniedziałek wejdziemy do środka

Oto polskie pendolino. W poniedziałek wejdziemy do środka

naszego KDP do 2030 r. Tymczasem bez kontynuacji przygotowań do budowy, co potrwałoby ok. 6-7 lat, budowa "na gruncie" od roku 2020-2022 jest zwyczajnie niemożliwa. A to oznacza, że do 2030 r. żadnego KDP z Wrocławia, Poznania i Łodzi do Warszawy nie będzie. Chyba że coś się zmieni w tej kwestii

Francja

Francja

DojazdZ Warszawy do Paryża jest ponad 1608 km, których pokonanie zajmuje około 16 godzin ciągłej jazdy. Trasa wiedzie przez Poznań, Poczdam, Hanower, Kolonię i Liege. Przejazd autostradami we Francji jest płatny.PrzepisySamochód powinien być wyposażony w pasy bezpieczeństwa na przednich siedzeniach

Karny na autostradzie - czy na Euro 2012 pojedziemy nowymi drogami?

się na około 15 mld zł (wliczając drugą linię metra). Stadion Narodowy ma zbudować rząd, a dokładnie Centralny Ośrodek Sportu.Gdańsk, Poznań, Wrocław, Kraków - do przerwy 0:4Poznań czeka aż A2 połączy go z granicą Niemiec. Inwestor, Autostrada Wielkopolska SA, powinien w latach 2008-10 oddać 108 km

Subaru Forester 2.5XT

do Szczyrku i wieczora odtransportuje do Warszawy. Aucie, które da gwarancję, że niezależnie od ilości śniegu na autostradzie dotrę w Dolomity.Markę wytropiła żona. A ja szybko zaakceptowałem jego oryginalną brzydotę oraz osiągi. Potem było już tylko lepiej, z każdym kilometrem przekonywałem się, że

Majówka 2014 : Chorwacja, Hvar, Krka, Bisevo 26.04.2014 - 3.05.2014

- Trogir /pośrednie punkty postoju dobrane będą w zależności od warunków i preferencji załogi/ Dojazd: Na rejs będą jechały 2 auta. Możliwy dołączenia w cenie kosztów paliwa. Przejazd trwa około 10-14 godzin. Jest on wyjątkowo dogodny- głównie dzięki sieci autostrad. Pomagamy też w rezerwacji transportu

Re: Ostrzeżenie przed nowymi trollami

większa ich część, mogą być pokryte z funduszy remontowego GDDKiA! Koszt budowy wariantu drugiego jest dziesięć razy większy i wynieść ma 3 miliardy złotych! To oznacza budowę 500 km autostrad w przeciętnym krajowym terenie i blisko 1 % budżetu kraju! Dużo, no dość dużo, ale potrzeba jest. Poprawa trasy

Re: To se ne wrati !

niemieckim, - uzysk czasowy KDP w naszych warunkach na przykładowych trasach w porównaniu do prędkości 160-200 km/godz. Ile trzeba kasy zainwestować i ile więcej zapłacić za przejazd by skrócić czas przejazdu o o tę niespełna 1 godzinę na trasie Poznań - Warszawa? Warto? To płać. I zważ, że Niemcy sobie

Koszt przejazdu

Super fajnie że hej, do czasu kiedy podadzą ceny przejazdu. Bo za chwile się okaże, że przejazd z Warszawy do Poznania to wydatek 50 zł. W dwie strony 100 zł + Paliwo. I koniec końców połowa osób odpuści sobie przejazdautostradą. Teraz na płatnym odcinku koszt przejazdu Konin - Nowy Tomyśl

Stefan nie umie czytać!

o poważne zajęcie się rozmowami z GDDKiA w sprawie S7. Mieszkańcy Łomianek mają poważny problem z poznaniem wszystkich aktualnych informacji dotyczących drogi S-7, ponieważ nie docierają do nas one w formie obiektywnego przekazu. Wielu z nas zaakceptowało przebieg tej drogi według wariantu drugiego

Re: S-7 czyli manowce Łomiankrazem

jest możliwość budowy S7 przez Łomianki przed rokiem 2020. Za zgodą autora przedstawiam artykuł. Apeluję o poważne zajęcie się rozmowami z GDDKiA w sprawie S7. Mieszkańcy Łomianek mają poważny problem z poznaniem wszystkich aktualnych informacji dotyczących drogi S-7, ponieważ nie docierają do nas one

Re: Jak znam życie to zaraz będzie omyłkowe

boczne drogi. A poważnie, to ja jeżdżę z Warszawy w okolice Poznania (łącznie ok. 400 km) i często mam okazję korzystać z naszych wspaniałych autostrad. Koszt benzyny 95 na tym odcinku w moim (na szczęście służbowym) samochodzie wynosi ok. 140 zł. Koszt przejazdu autostradą na fragmencie tego odcinka

Już się na ten temat kilkakrotnie wypowiadałem.

Szczerze mówiąc, to mnie takie przepychanki lekko śmieszą... Wystarczy popatrzeć na Francję czy Hiszpanię jak ta kolej jest budowana. Wiadomo, że szybkie pociągi najwolniej poruszają się w obszarach zurbanizowanych. Jak ktoś kiedyś jechał Intercity Poznań-Warszawa, to doskonale wie, że ten pociąg

Re: OPINIA: Dlaczego gorzowian nie kręci lotnisko

do W-wy dojeżdżają w niecałe trzy godziny. Po remoncie linii kolejowej z Z.G. w kierunku Poznania dojazd będzie jeszcze sprawniejszy. Przejazd autostradą już z Z.G. do Warszawy to 4-5 godzin. Jasne - kosztuje paliwo i opłaty autostradowe. Licząc średnie zużycie na poziomie 6 litrów, koszty są jednak

demagogia

. Podróżując służbowo mam zwracane koszty przejazdów oraz parkingów. Także proszę nie posługiwać się demagogią. Jeśli kogoś stać na samochód to stać go by wydać te pieniądze na autostradę raz czy dwa razy w roku. Niekoniecznie dwie stówy, przjeazd na trasie Poznań-Łódź jest dużo tańszy. -- "

Re: zaprszam na Śląsk

. Budujac autostrady przy udziale wsparcia panstwa i UE nalezy stawiac warunki by tymi nowoczesnymi drogami jezdzilo jak najwiecej samochodow odciazajac zatloczone drogi rownolegle. Jesli rzad postawi warunek by koszt przejazdu dla osobowki byl max 10 gr/km to przejazd z Krakowa do Katowic za 7 zl czy z

Rejs Majówka 2014 : Toskania, Elba, Korsyka 26.04.2014 - 3.05.2014

tu port w którym staniemy, a także jedyne na Wyspach Toskańskich jezioro. Dojazd: Możliwy dołączenia do wspólnego transportu w aucie w cenie kosztów paliwa. Przejazd trwa około 10-14 godzin. Jest on wyjątkowo dogodny- głównie dzięki sieci autostrad. Aby ułatwić rozmieszczenie osób w autach prosimy o

Racjonalny Roch nastraszyć się nie dał

mają poważny problem z poznaniem wszystkich aktualnych informacji dotyczących drogi S-7, ponieważ nie docierają do nas one w formie obiektywnego przekazu. Wielu z nas zaakceptowało przebieg tej drogi według wariantu drugiego (pod puszczą, tak zwana trasa mszczonowska). Wielu woli inne warianty, wszak

Re: Znamy termin przetargu na budowę S5. Ale wcią

Szczecina będzie chciał omijać autostrady ze względu na koszty to pojedzie przez Bydgoszcz, ale akurat A1 będzie również unikał również ze względu na koszty. Trafiłeś jak kulą w płot. > Przykładów można by mnożyć poza najważniejszymi jak kontakty z Warszawą np. > IKEA w Bydgoszczy nie powstanie bo

Rejs Majówka 2014 : Chorwacja, Hvar, Krka, Bisevo 26.04.2014 - 3.05.2

bulwarze. Do Makarskiej dobrze jest też udać się w czasie Makarskiego Lata Kulturalnego, w trakcie którego można skorzystać z wielu ofert kulturalnych. Dojazd: Na rejs będą jechały 2 auta. Możliwy dołączenia w cenie kosztów paliwa. Przejazd trwa około 10-14 godzin. Jest on wyjątkowo dogodny- głównie dzięki

To krótkowzroczność!!!

Kolejny minister "zapchajdziura". Dlaczego w Polsce nie robi się prawdziwych inwestycji ale jedynie wydatkuje pieniądze?? Inwestycja to np. budowa konkretnej autostrady, po której przejazd będzie płatny. Nie mówię, że od razu 20 zł za 50 kilometrów. Niech to będzie chociaż 5 zł i już

Unia niezainteresowana Via Carpatią. Droga S 19...

tirów w tranzycie w Polsce brakuje 300 obwodnic,np. Warszawy,za cenę 4 obwodnic można rozwiązać problem w całej Polsce. Wspomnijmy że te drogi są dobre dla osobówek ale problem to TIRY przejazd 1 przeładowanego niszczy drogę tak jak przejazd 140 000 samochodów osobowych (oficjalne dane) skad sie biora

Re: powtorze

, nie trzeba sponsorowac ich budowy ludziom pokroju polskich murgrabiow. Za przejazd z Poznania do Warszawy bedzie sie placilo okolo 120pln - juz za kilka miesiecy. To tez bedzie Cie radowac, prawda? Mnie nie, bo to oznacza ze zaplace za droge ktora sponsoruje moimi podatkami, zabezpieczam jako podatnik

Re: Najdłuższa i najdroższa modernizacja na polsk

wyjazdu z jednodniowym wyprzedzeniem, żeby być rano w Warszawie - dodatkowy koszt hotelu; nieprzewidywalna dostępność gniazdek w wagonach IC - nie da się pracować na notebooku w czasie podróży; powolna transmisja danych w sieci GSM (to już nie wina PKP); stąd wynikają niezałatwione na czas sprawy; spada

Re: W Rzeszowie i Gdańsku jeździ się najszybciej

, osób niepełnosprawnych oraz zagrożenie epidemiologiczne, przestępczością, wandalizmem, zaśmiecaniem są zamykane w np. Warszawie czy Poznaniu, a także przykłady z Białegostoku wskazują że są to miejsca brudne niebezpieczne, zasikane pomimo np. monitoringu (np. ul. Popiełuszki, tunel Fieldorfa-Nila, ul

no, no...jestem pełen uznania

Hale sportowe w Polsce: pl.wikipedia.org/wiki/Hale_sportowe_i_widowiskowe_w_Polsce Z bieżnią są w Łodzi (na 13 tys widzów), w Gdańsku (na 15 tys widzów) i w Poznaniu (5.5 tys widzów - z planami przebudowy). No i Spodek w Katowicach. W Łodzi są dwie autostrada, A1 i A1, linia kolejowa do Warszawy

Dżuma autostradowa, czyli chory system budowy d...

A PO=lska?Tiry na tory+kolej na kolej+bezpłatna sieć dróg ekspresowych a nie najdroższe auto=straty w UE!całoroczna jazda po autostradach Czech/ Słowacji =200-300 zł,Polska=24 000 zł:(np. codzienny 2x dojazd auto=stratą pod Poznaniem gdybyś chciał dojeżdżać codziennie do np. pracy wydałbyś ok. 2000

Re: RACJA!!!

Słusznie prawisz. W Portugalii też wybudowano superszybkie koleje dofinansowanie z UE, tylko dopiero później powiedziano Portugalczykom, ile kosztuje roczne utrzymanie infrastruktury i taboru. To są potworne koszty. A przy drogich biletach za przejazd popularność "TGV" jest niska i

błędna wizja

; Uzasadnienie finansowe może mieć połączenie Wrocław - Poznań (165 km) w 1,5-2 > godz. > ale nie do Warszawy Kto będzie jechał koleją do Wrocawia przy dzisiejszych, jeśli zajmie to 2h? Nawet w korkach na czwartej najbardziej zatłoczonej drodze łączącej duże miasta jaką jest DK-5 przejazd od tablicy do

Re: Dyrektor Glonek: bez pieniędzy nic nie zrobię

ruchu tranzytowego przez Toruń. To nieprawda - koszt przejazdu przez sam most dla osób jadących z Poznania na Olsztyn czy Warszawę to będą jakieś 3-4 zł od auta. To są grosze. A ktoś jadący A1 nie będzie przecież zjeżdżał z autostrady pod Toruniem by zaoszczędzić 2 zł i przejechać się mostem

Re: płatna AOW - jeszcze jeden aspekt...

- aby ułatwić (czyli zmniej > szyć koszty) tranzytu. > Podstawową funkcją obwodnic jest polepszenie obwodnic autostradowych jest poprawa tranzytu a nie ruchu lokalnego (a o takim pisał wątkodawca). To że niektóre silne ośrodki miejskie Warszawa, Wrocław, Poznań, Łódź, Kraków przy okazji chcą

Re: Mylisz się Camarro

dziennie, wypalają paliwo i tracą czas. Poznań to jeszcze nic, posiedź w Warszawie. Przejazdy z Bemowa na Natolin to była mordęga, mimo że 40 min jechałem metrem, samochodem to był koszmar. A poranny korek na Puławskiej? Albo Modlińskiej? > - Dlaczego akurat Kopenhaga i prof. Gehl stać się mają

Re: Gliwiczanie przeciwko płatnej A4: Darmowy odc

państwa. Jakoś też nie słychać o pobieraniu opłat ani na istniejącej A2 w granicach Poznania, ani na projektowanej w granicach Warszawy, ani na A1 wokół Torunia czy Łodzi. Wiadomo, że G. Śląsk jest od macochy nie od matki. Ale jak się nie będziemy bronić, to niedługo wprowadzą opłaty na A4 w Katowicach

Re: S7 na wschód od Nowej Huty? Absurd!

miejskie autostrady przestało być stać najbogatszych - nie dosyć że małe efekty, to jeszcze koszt utrzymania. Spójrz na mój wpis powyżej. Dlatego też w tej dekadzie największym tramwajowym rynkiem świata będą ... USA. Nawet tam zrozumieli potrzebę zmian. A tamtejsze miasta nie mają przecież tego ogromnego

Re: Bruksela tego nie chce...

. Wyremontowanie nierentownych linii i przywrócenie na nich ruchu jeszcze bardziej pogrążyłoby kolej finansowo. KDP ma szansę być samowystarczalna. Podobnie jak np. Eurostar, który zamyka się corocznie zyskiem. Obecnie Intercity zabiera około 500 osób do każdego pociągu. Pomiędzy Poznaniem a Warszawą kursują

Re: Komu potrzebnne połączenie Częstochowa - CMK?

Tak i właśnie jak patrze na autstradę A2 to szlag mnie trafia, co za bałwan wymyślił jej przebieg z Poznania do Warszawy przez Stryków koło Łodzi, dobrze że jeszcze na półnoic od niej a nie na południe. Przecież ta autostrada biegnie w kształcie litery "V". Dla kierowcy z Poznania do

Zachodniopomorskie Wawa

odcinku Poznań - Szczecin. Projekt 7.1-6 dotyczy modernizacji odcinka Poznań - Krzyż o długości 83,7 km i będzie realizowany w latach 2009-2013. Po modernizacji czas przejazdu tego odcinka zostanie skrócony o 23 minuty i wyniesie 31 minut. Szacunkowy koszt projektu wynosi 1257,73 mln PLN

Re: Tak

-Bahn, najlepiej żeby tak jak w RFN nie było na nich ograniczeń prędkości i jeszcze wieczorem docierasz do domu w Poznaniu z dwoma udanymi spotkaniami. Wtedy nawet biedne początkujące firmy są w stanie działać szybko i elastycznie bez szczypania się z kosztami za przejazd. -- "Chcieliśmy zbudować miasto nie

w żadnym wypadku!

: - znacznie szybszego przejazdu, jakby Twój czas się w ogóle nie liczył. - jeśli Twój czas jest dla Ciebie wart 0 (słownie: ZERO), to w takim razie jedź po autostradzie taką prędkością jaką jechałbyś po szosie. Przeciętny samochód jadący szosą krajową z Warszawy tempem 120 km/h osiąga średnią prędkość 70 km

Przywrócić Łódź na mapę kolejową kraju.....

możliwe byłoby wprowadzenie pociągów z Warszawy do Wrocławia z czasem przejazdu o 20 minut krótszym, pociągów Intercity relacji Kraków- Poznań z czasem przejazdu 5 godzin 50 minut (od Łodzi do Poznania czas przejazdu wyniósłby tylko 2 godz. 50 minut, z Łodzi do Krakowa 3 godz. przez linię CMK) oraz Kraków

czas na refleksję nad tym c o d a l e j !

człowieka o ponad 50%. Można to osiągnąć na przykład przez instalację kilku stale pracujących fotoradarów na tym odcinku albo pętli indukcyjnej wzorem autostrad francuskich i włoskich, które Warszawa chce zainstalować na Trasie Siekierkowskiej. - Spytać czy zgodziliby się na tańszą dla nas wszystkich budowę

Szybka kolej w konsultacjach

Ta kolej powinna powstać! Powinno na tym zależeć wszystkim mieszkańcom miast, które ona ma łączyć. Kązdy kto kiedykolwiek jechał z Łodzi do tych miast wie jakie tłumy jeżdża codziennie do Warszawy, jak fatalne jest połączenie kolejowe z Poznaniem, jak długo jedzie się do Wrocławia, bo pociąg

"Chujłej", czyli rzecz o polskich...

do Pragi i Drezna, a z Poznania o wiele łatwiej do Berlina niż do Warszawy – tłumaczył. System partnerstwa publiczno-prywatnego może być równoprawnym źródłem finansowania inwestycji infrastrukturalnych – deklarował Tusk. Zapowiadał A1, A2 i kolejne A. Oprócz kolejnych gadających

Rz: Miastom grozi paraliż

drogi powstają powoli. Samorządowcy i eksperci już oszacowali, kiedy przejazd przez miasta będzie wielogodzinną udręką. Okazuje się, że to wcale nieodległa przyszłość. Mieszkańców i kierowców mogą uratować obwodnice. Potrzebują ich np. Wrocław, Gdańsk, Poznań i Warszawa. Koszt budowy takich dróg waha

Bydgoszcz największym polskim miastem...

/Grudziądz-Bydgoszcz i rozwidlenie: - A5 Bydgoszcz-Poznań-Wrocław - A1 Bydgoszcz-Toruń-Włocławek-Łódź-Częstochowa-G.Śląsk I co z tego, że nieco dłuższa? Kosztem połączenia TYLU POLSKICH AGLOMERACJI?! --- Inna sprawa, iż: - budowa autostrad jest PIEKIELNIE droga (chociażby odcinek Nowe Marzy/Grudziądz-Toruń wyceniono

i l u z j a

. Dobrze wie o tym Warszawa za Gronkiewicz-Walz, która już teraz inwestuje połowę środków na transport w transport zbiorowy i zaczęła ograniczanie dostępności dla samochodów. Za to Poznań inwestuje w transport zbiorowy 15% środków na transport, a 80% na drogi. > i samochodów bę > dzie przybywać. Nie

Za 4 lata zakorkuje się Wrocław

powstają powoli. Samorządowcy i eksperci już oszacowali, kiedy przejazd przez miasta będzie wielogodzinną udręką. Okazuje się, że to wcale nieodległa przyszłość. Mieszkańców i kierowców mogą uratować obwodnice. Potrzebują ich np. Wrocław, Gdańsk, Poznań i Warszawa. Koszt budowy takich dróg waha się od

Re: Będzie remont linii Gorzów - Krzyż. W planach

rozbierze się te 16 tys km torów i wybuduje tylko linie Y KDP między Warszawą łodzią poznaniem i wrocławiem? niech inne miasta się męczą... 8. elektryfikacja przyniosła zwiększyła by ilość połączeń dalekobieżnych (teraz przewoźnicy nie posiadają wolnego taboru spalinowego oraz nie opłaca im się w krzyżu

Re: dobrze ze AOW jest w ogóle budowana

dla zafundowania 320 tysiącom mieszkańców Powiatu Ziemskiego autostrady po mieście za nie ich pieniądze mieszkańcy Poznania raczej się nie spodobał. I dobrze, że we Wrocku nie buduje się takich bzdur jak w Warszawie.

to znaczy, że nie odrobiłeś lekcji lat 60-tych...

na Zachodzie. Jak wielu Poznaniaków. Miasto Poznań na szczęście za Kaczmarka podjęło racjonalne działania, o których w Warszawie jeszcze nikt nawet nie słyszał (tam potrafią tylko narzekać i wszystko chcieć) w sprawie uspokajania ruchu w centrum. Zbudowanie jakiegokolwiek bezkolizyjnego

blisko, blisko...

Poznaniu, Katowicach i Krakowie". To bez sensu, Toruń jest za małym miastem. Autostrada ma pozwolić ominąć Toruń tym co go omijają - bez naciskania na hamulec. Nie ma sensu łączenie ruchu miejskiego małego miasta z ruchem tranzytowym Łódź-Gdańsk, czy Katowice-Gdańsk. Obwodnice autostradowe pełnią

Re:Treść artykułu "Później autostradą do W-wy"

zmienia teraz plany finansowania inwestycji: autostrada z Łodzi do Warszawy ma być budowana za prywatne pieniądze. W przetargu zostanie wybrana firma, która zbuduje autostradę, a potem zapewni sobie zwrot kosztów robót dzięki opłatom od kierowców. Ta zmiana może jednak oznaczać znaczne wyhamowanie tempa

gorące NIE dla bezkolizyjnej Lechickiej!!!

winiety i TIRy wrócą na szosę 92 (stara A2) z płatnej autostrady A2. Wtedy kierowcy TIRów będą mieli wybór: - objeżdżają Poznań po IV ramie od wschodu wjeżdżając na bezpłatną S-5 od Kostrzyna do Nagradowic, stamtąd bezpłatną A-2 do Gołusek, a stamtąd bezpłatną S-11 do Sadów, gdzie wjeżdżać będą na DK-92

Kto zarobi na rekompensatach za ciężarówki?

Zarządca autostrady A2 świetnie zarobi na ciężarówkach Lech Bojarski, Poznań 23-09-2005 , ostatnia aktualizacja 22-09-2005 19:51 Zarządca płatnej autostrady A2 zaciera ręce i zarabia jak nigdy dotąd. Po tym jak Sejm zwolnił tiry z opłat za przejazdy, trasą jeździ dziś prawie dwa razy więcej

Re: Stupidity

> 1. Jak bardzo potrzebna była trasa średnicowa Podgórza po > wybudowaniu obwodnicy poligonowej? Czy ktoś zrobił może pomiary > ruchu na tej trasie obecnie? Dziś ta trasa nie jest do niczego potrzebna bo cały tranzyt z Bydgoszczy i Poznania na Łódź i Warszawę idzie trasą poligonową. Ale

sporzenie z zewnątrz (casus "lubuskiego"Babimostu)

Warszawy, a 70% klientów to urzędnicy wojewody i marszałka województwa latający do stolicy. Mieszkańcy tych województw i biznes korzysta z odległego od Babimostu o 100 km Poznania i dwukrotnie dalszych lotnisk w Berlinie i Wrocławiu. Lubuskie też się rozwija, tamtejszy biznes też rośnie, ale poza dwoma

Superszybka kolej w Polsce?

/h). Podróż z Warszawy do Łodzi będzie trwała zaledwie 45 minut. Z Wrocławia do stolicy dojedziemy w 1 godzinę i 40 minut, podobnie jak z Poznania. - Włączenie linii do istniejącego układu komunikacyjnego pozwoliłoby skrócić czas przejazdu także między innymi miastami - zapewnia Łańcucki, rzecznik PKP PLK. Z

czas na refleksję nad tym c o _ d a l e j !

człowieka o ponad 50%. Można to osiągnąć na przykład przez instalację kilku stale pracujących fotoradarów na tym odcinku albo pętli indukcyjnej wzorem autostrad francuskich i włoskich, które Warszawa chce zainstalować na Trasie Siekierkowskiej. - Spytać czy zgodziliby się na tańszą dla nas wszystkich budowę

Takie kilka inwestycji Wawy na najblizsze 3 lata

;Drogowcy otworzyli oferty na budowę ponad 10-kilometrowego odcinka obwodnicy ekspresowej przez stolicę. Sześciopasmową drogą przez Bemowo pojadą kierowcy podróżujący od strony Poznania autostradą A2. Koniec prac planowany jest na rok 2010..." PRZEZ STOLICE www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/?id=52596 "

Re: Autostrady będzie budować państwo - minister

Kilka tygodni temu pojechalem do Manchesteru z Bratyslawy, okolo 1800km, z czego 1700km autostradami. Dystans ten pokonalem w niecale 20godzin, wlicajac w to czas spedzony na promie z Calaise do Dover i 2godzinna drzemke. Jakie ponieslem koszty i jaki byl komfort jazdy? Slowacja-wlasciwie wiele

Poznań nie potrzebuje promocji wśród mas

W Europie na słowo Polska ludzie kojarzą Warszawę, Kraków, Gdańsk... o Poznaniu zazwyczaj nigdy nie słyszeli, a jeśli już, to czasem skojarzą Poznań z piłką nożną i Lechem. Tak więc promocja Poznania w Europie jest niezbędna... A jak słyszę prezydenta Grobelnego, to krew mnie zalewa. Jak to

Re: Tu sa dowody na bezsens trasy przez Łodz

autostrady, a może zbudować łącznik pod Tomaszów - kolejne nadkładanie kilometry albo dalszy wzrost kosztów. Jak myślicie jaki ruch przyszła, ledwie dwupasowa autostrada Łódź - Warszawa zdoła wytrzymać, zważywszy że już obecnie ma być obciążona ruchem tranzytowym wschód - zachód + ruch z Łodzi. Na dodatek

Re: Jak Hecer z bydgoszczanami dyskutował

... zaproponowałem rozwiązanie z dwoma dworcami - glownym dla poznania i gdańska i Dw.Kamienna - dla warszawy i lodzi Omawiałem b.wiele rozwiązań - w zależności od możliwości technicznych i finansowych - to jest pytanie do ekspertów takich jak pan które jest najbardziej opłacalne pod wzgledem cost

Poznań dziękuje warszawskim i wrocławskim urzędnik

-Toruniem-Łodzią-Częstochową-Śląskiem-Bielsko-Białą, a w przyszłości włączenia w ten pierścień Rzeszowa-Lublina-Białegostoku-Olsztyna-Elbląga. Bardzo mnie cieszy gigantyczna inwestycja w Łodzi włączająca ją w trasę Poznań-Warszawa. Dzięki temu centrum Polski może odzyskać wigor ekonomiczny. > Wybudowanie trzech autostrad i kilku drog eksr

Re: obiecanki cacanki

realizowanych przez inwestorów prywatnych. Obecnie obowiązująca koncepcja nadal zawiera jednak fundamentalny błąd. Nierealne jest założenie, że kierowcy płacąc za przejazd autostradą pokryją koszt jej budowy i eksploatacji. Koncesjonariusz powinien wybudować autostradę, a skarb państwa powinien mu płacić za

Wrocław/Poznań - Łódź - Warszawa

jak i podbudowa torowiska, nie może być mowy o nierównościach. Już powyżej 160 km/h drogi pociągu nie mogą przecinać przejazdy. Torowisko, jak autostradę, trzeba odgrodzić. Zupełnie inna jest też sieć trakcyjna. Ostatnim warunkiem szybkiej podróży jest kupienie odpowiedniego taboru. - Nie musi to

Projekt idzie do przodu...

jakości muszą być same szyny jak i podbudowa torowiska, nie może być mowy o nierównościach. Już powyżej 160 km/h drogi pociągu nie mogą przecinać przejazdy. Torowisko, jak autostradę, trzeba odgrodzić. Zupełnie inna jest też sieć trakcyjna. Ostatnim warunkiem szybkiej podróży jest kupienie

4 tysiące tirów = sto pociągów (informacja za rze

ZMODERNIZOWANYCH TORACH POCIĄGI MOGĄ OSIĄGAĆ PRĘDKOŚĆ 160-200 KILOMETRÓW NA GODZINĘ (PRZYPOMNIJMY – DOZWOLONA PRĘDKOŚĆ JAZDY NA AUTOSTRADZIE: 130 KM/H). JUŻ DZIŚ Z WARSZAWY DO POZNANIA, KATOWIC I KRAKOWA POCIĄGI JADĄ NIEWIELE PONAD 2,5 GODZINY. CZYLI O DWIE GODZINY KRÓCEJ NIŻ SAMOCHODY! A jednocześnie, z

Re: =====500 MLN NA DROGI ======

skrzyżowania z DK7 (wyjazd na warszawę), dalej już nieco gorzej, droga dookoła huty do DK79 na sandomierz, ale i tak lepiej niż przez poznań czy łódź

artykuł w "Rz"

, współautor wstępnego studium wykonalności. - Symulowane czasy przejazdu dla maksymalnej prędkości 300 km/h są takie: Warszawa - Łódź 40 minut; Warszawa - Wrocław 1 h 40 minut i Warszawa - Poznań 1 h 35 minut. Andrzej Massel pokazuje mapkę i tłumaczy, dlaczego linię roboczo nazwano "Y", czyli

4 tysiące tirów = sto pociągów (informacja za rze

ZMODERNIZOWANYCH TORACH POCIĄGI MOGĄ OSIĄGAĆ PRĘDKOŚĆ 160-200 KILOMETRÓW NA GODZINĘ (PRZYPOMNIJMY – DOZWOLONA PRĘDKOŚĆ JAZDY NA AUTOSTRADZIE: 130 KM/H). JUŻ DZIŚ Z WARSZAWY DO POZNANIA, KATOWIC I KRAKOWA POCIĄGI JADĄ NIEWIELE PONAD 2,5 GODZINY. CZYLI O DWIE GODZINY KRÓCEJ NIŻ SAMOCHODY! A jednocześnie, z

Re: Wylecą z Okęcia do Modlina?

się wstydzić. U nas przejazd przez Warszawę i Łomianki autobusem (wypadki na gdańskiej, korki na autostradzie etc.) z Modlina to trauma. Nie mówiąc o tym, że koszt taxi do Modlina z centrum przewyższy najdroższy bilet tanich linii. Tak naprawdę chodzi o ochronę syfowego Lotu i przechwycenie tych

Re: jakby przez łódź nie stryków chyba?

. - Podchwyciliśmy pomysł, bo uznaliśmy go za sensowny - mówi Łańcucki. Za unijne pieniądze W następnych latach linia dużych prędkości miałaby zostać przedłużona z Poznania do Szczecina, a później - z Warszawy do Gdańska oraz z Warszawy przez Białystok, Trakiszki i Rygę do stolicy Estonii - Tallina. Koszt

GW: Superszybka kolej w Polsce?

/h), będą szybsze od niemieckich ICE (przeciętnie 270 km/h). Podróż z Warszawy do Łodzi będzie trwała zaledwie 45 minut. Z Wrocławia do stolicy dojedziemy w 1 godzinę i 40 minut, podobnie jak z Poznania. - Włączenie linii do istniejącego układu komunikacyjnego pozwoliłoby skrócić czas przejazdu także

4 tysiące tirów = sto pociągów

ZMODERNIZOWANYCH TORACH POCIĄGI MOGĄ OSIĄGAĆ PRĘDKOŚĆ 160-200 KILOMETRÓW NA GODZINĘ (PRZYPOMNIJMY – DOZWOLONA PRĘDKOŚĆ JAZDY NA AUTOSTRADZIE: 130 KM/H). JUŻ DZIŚ Z WARSZAWY DO POZNANIA, KATOWIC I KRAKOWA POCIĄGI JADĄ NIEWIELE PONAD 2,5 GODZINY. CZYLI O DWIE GODZINY KRÓCEJ NIŻ SAMOCHODY! A jednocześnie, z

Re: Szybkie połączenie kolejowe Łódź - Warszawa

, idąca, podobnie jak autostrada, prosto, z pominięciem małych miast. Będzie więc prowadzić prosto z Wrocławia i Poznania do Łodzi i prosto z Łodzi do Warszawy. Początkowo dla tej szybkiej z Wrocławia linii istniały też warianty z ominięciem Łodzi... (dla obniżenia kosztów - z użyciem CMK), na

Re: ring łódzkich autostrad

,Konstantynowa Łódzkiego,Aleksandrowa Łódzkiego i Zgierza i dalej na > kierunek Poznań poprzez włączenie się do autostrady A2 na Berlin. Nie wiem czy koniecznie sześciopasmowego, ale zgadzam się, co do zasady. > Ponadto nasuwa > się inny ponury wniosek - 1 milionowa Łódż nie obejdzie się wkrótce bez >

Re: Chcemy autostrady!!

na > Okęcie? Autostradą? _joe: Autostrada przede wszystkim umożliwi wyjazd z Warszawy i wjazd do niej z kierunku Poznania i Siedlec, również z Sochaczewa i Mińska Mazowieckiego, a także W PEWNYM ZAKRESIE umożliwi przejazd pomiędzy poszczególnymi częściami miasta (np. z Falenicy na Okęcie

Re: szczecin to duże miasto na prowincji!

, tylko poreczenie kredytów. > dla porownania zachodniopomorskie - 160 mln. Przy Waszym tempie rozwoju to aż za dużo. > a poki co kulczyk kasuje za przejazd autostrada wykonana za gierka za panstwowe > > pieniadze. Ale wyremontowaną kosztem 50 mln Euro (jak inwestujesz, to i wyciągasz

Re: Chcemy autostrady!!

projektowe popełnione przez źle dobranych projektantów, > jako że trasę biegnącą w Warszawie projektowano w Gdańsku (sic!). hip: A jednak: niedokończenie, błędy itd. Czuję, że to samo będzie z autostradą. Ale to nie jest oczywiście przekonywujący argument. Zdaję sobie z tego sprswę. > >

Superszybka kolej za 6 lat ?

szybsze od niemieckich ICE (przeciętnie 270 km/h). Podróż z Warszawy do Łodzi będzie trwała zaledwie 45 minut. Z Wrocławia do stolicy dojedziemy w 1 godzinę i 40 minut, podobnie jak z Poznania. - Włączenie linii do istniejącego układu komunikacyjnego pozwoliłoby skrócić czas przejazdu także między

Trzecia rama? To rzeczywiście kosmiczny pomysł

wyprowadzaniem się z miasta na jego peryferie? Ten proces nasilił sie w całej Polsce właśnie w ostatnich latach i ma miejsce także w Krakowie, Warszawie, Szczecinie i innych miastach. Jeśli w Poznaniu proces ten jest silniejszy niż gdzie indziej to przyczyn raczej należy szukać może w lokalnych

Odpowiedź ministra nt. Nowej Obornickiej...

Przeczytajcie, ale nadziei nie miejcie... Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Transportu - z upoważnienia ministra - na zapytanie nr 1464 w sprawie statusu obecnej drogi krajowej nr 11 po wybudowaniu zachodniej obwodnicy Poznania w ciągu drogi ekspresowej S11 Szanowny Panie

Re: PKP Łódź-Warszawa

głównego w Poznaniu. - Nie wszystko jednak od razu - twierdzą kolejarze. - Brak jest nam pieniędzy. Jeden tylko kilometr zmodernizowanej trasy, czyli takiej, po której pociągi będą mogły jeździć ok.160 km na godzinę to koszt niemal 13 milionów złotych! - dodają. Niestety, magistrala z Warszawy do

Jaki pomysł, takie i "dowody".

- kolejne nadkładanie kilometry albo dalszy > wzrost kosztów. Łącznik pod (a raczej "za") Tomaszów i tak powstanie, ale nie będzie on służył do dojazdu do Warszawy (gdyby miał on do tego służyć należaloby go budować raczej pod Rawę), ale będzie łączył Łódź z trasami na Radom i Kielce. >

Re: Szybkie połączenie kolejowe Łódź - Warszawa

, projektanci i przedstawiciele Polskich Linii Kolejowych współpracujący przy opracowywaniu "Wstępnego studium wykonalności budowy linii dużych prędkości na odcinku Warszawa-Łódź-Wrocław z odgałęzieniem do Poznania". - Praca nad tym dokumentem będzie wymagała uzgodnień z wieloma urzędami. Chcemy to

Re: I znów o szybkiej kolei do Wa-wy...

przedstawiciele Polskich Linii Kolejowych współpracujący przy opracowywaniu "Wstępnego studium wykonalności budowy linii dużych prędkości na odcinku Warszawa-Łódź-Wrocław z odgałęzieniem do Poznania". - Praca nad tym dokumentem będzie wymagała uzgodnień z wieloma urzędami. Chcemy to przyspieszyć

"Remonty drog: setki milionow na nic"

- wyjaśniał Robert Mikołajski, dyrektor zielonogórskiego oddziału generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Drogi pękają w całej Polsce. Niszczeje m.in. droga Częstochowa - Katowice, Wrocław - Legnica czy obwodnica Kuźnicy Białostockiej. Koszt odnowy 1 km nawierzchni to wydatek rzędu 100 tys. zł

Trasa ekspresowa przez gminę Raszyn

infrastruktury. POW będzie miała kilka pasów ruchu. Dziś jeszcze nie ustalono, czy będą to dwa, czy trzy pasy w każdym z kierunków. Do Konotopy, pomiędzy Piastowem a dzielnicą Ursus, zostanie doprowadzona autostrada pozwalająca na szybki dojazd z Poznania i Berlina. Dalej od granic Warszawy ruch z

Do Warszawy w 1 godz. 40 min. (nie samolotem)

prezentowanej na łamach miesięcznika „Technika Transportu Szynowego”, wynika, że po realizacji programu budowy linii dużych prędkości, modernizacji pozostałych linii oraz po zakończeniu programu budowy autostrad i dróg ekspresowych w Polsce, czas przejazdu pociągami dużych prędkości z Warszawy do

Shinkansen w Polsce?

nazwy, ale już przylgnęło do niej określenie "Y". Dlaczego? Bo linie, które połączą Warszawę z Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem tworzą kształt litery "igrek". Inwestycję planuje PKP Polskie Linie Kolejowe, firma Grupy PKP zajmującej się infrastrukturą kolejową. Nie będzie to zwykła

4 tysiące tirów = sto pociągów

POCIĄGI MOGĄ OSIĄGAĆ PRĘDKOŚĆ 160-200 KILOMETRÓW NA GODZINĘ (PRZYPOMNIJMY – DOZWOLONA PRĘDKOŚĆ JAZDY NA AUTOSTRADZIE: 130 KM/H). JUŻ DZIŚ Z WARSZAWY DO POZNANIA, KATOWIC I KRAKOWA POCIĄGI JADĄ NIEWIELE PONAD 2,5 GODZINY. CZYLI O DWIE GODZINY KRÓCEJ NIŻ SAMOCHODY! A jednocześnie, z powodu starej

Superszybka kolej w Polsce ?

Ze stolicy Wielkopolski do stolicy kraju dojedziemy w nieco ponad półtorej godziny. Superszybka kolej nie ma jeszcze oficjalnej nazwy, ale już przylgnęło do niej określenie "Y". Dlaczego? Bo linie, które połączą Warszawę z Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem tworzą kształt litery "

Cena wariantu ursynowskiego obwodnicy.

(sic!). Założyłem wątek na forum Ursynów pytający się ursynowiaków jak wyjeżdżają z miasta, gdy chcą jechać na Poznań (lub na Bemowo). Odpowiedzi raczej nie było. Ale na sesji rady Warszawy 30 września rozmawiałem z mieszkańcem Ursynowa i zadałem mu takie pytanie. Odpowiedź była tak śmieszna, że aż

Re: nareszcie rozsadny głos przeciwników A2 !!

Dziekuję za uznanie. Co do meritum - najpierw należy zakwestionować te 97% ruchu do warszawy. No bo cóż to za ruch? Jeżeli od Krakowa czy Poznania jada ciężarówki, powiedzmy, z cementem z przeznaczeniem na Gocław 9to tylko przykład), to powinny one okrążyć W-wę i wjechać od wschodu. Jeżeli jadż

Re: ..............................................

we Wrocławiu z każdym rokiem przybywało pojazdów, ulice były coraz bardziej zatłoczone. Powódź z 1997 r. uniemożliwiała przejazd przez miasto. W 1997 r. BP Transprojekt Poznań na zlecenie Agencji Budowy i Eksploatacji Autostrad wykonała dokumentację projektową do wskazań lokalizacyjnych. Już

>>>>> Wyjasnienie - na co nam trasy

, a nie prowadzi daleko od miasta, np. przez Górę Kalwarię? Bo autostradą ponad 80% ruchu będzie stanowił ruch dowarszawski. Bo trzeba połączyc wygodną i szybką arterią trzy wielkie miasta: Warszawę, Łodź i Poznań. Bo trzeba połączyc Warszawę z resztą Europy. Bo trzeba myślec o rozwoju stolicy - bez

Mit o tym, że w Polsce dużo dokłada się do kolei:

AUTOSTRADZIE: 130 KM/H). JUŻ DZIŚ Z WARSZAWY DO POZNANIA, KATOWIC I KRAKOWA POCIĄGI JADĄ NIEWIELE PONAD 2,5 GODZINY. CZYLI O DWIE GODZINY KRÓCEJ NIŻ SAMOCHODY! A jednocześnie, z powodu starej infrastruktury, jest jeszcze wiele odcinków pozwalających na jazdę z maksymalną prędkością... 20-40 km/h! Tylko w

jeszcze czytasz instrukcje partjne i co??

będę miał wystarczająco dużo woli, by znaleźć się z powrotemwewnątrz socjalistycznego obozu. Na dworcu w Berlinie Wschodnim sceny jak za okupacji. Wygięte czapki,spodnie Galliffeta, rozstawione nogi, wilczury na smyczy. Potem przejazd nadmuremjakwyjściez więzienia, rzeka i nagle ulice z lawiną

Miasta dla ludzi c.d.

chciał mieszkać! Właściciele nieruchomości powinni być sojusznikami państwa w planowaniu przestrzennym, a tak w Polsce nie jest. Mamy więc podstawowe luki w społecznej świadomości. Rozrost przestrzenny to ogromne koszty budowy i utrzymania infrastruktury. Drogi, parkingi, estakady, doprowadzenie

Re: A gdzie Łódzkie Centrum Komunikacyjne?

; kwestia połączenia kolejowego Łodzi z trasami wysokich predkosci CE20 (Lizbona) > Berlin-Poznań-Warszawa(Moskwa) i CE30 Praga-Wroclaw-Warszawa. > -------------- > No i git. Tylko równie dobrze można to załatwić obecnym układem, albo (żeby > zaoszczędzić 5 minut na odwracanie składu) zbudować

CMK na 200-250 km/h

(PLK) Krzysztof Łańcucki. Modernizacja CMK jest finansowana ze środków budżetowych, a jej koszt jest szacowany w przybliżeniu na 300 mln zł - powiedział Łańcucki. Po zakończeniu tych prac podróż z Warszawy do Krakowa i Katowic skróci się o około godzinę. CMK wchodzi w skład tzw. VI europejskiego

Re: Poznajemy naszą BYDGOSZCZ

standardów autostrady z uwagi na połączenie ważnych aglomeracji Wrocławia, Poznania, Trójmiasta i Pragi czeskiej. W kierunku równoleżnikowym Bydgoszcz znalazła się w korytarzu transeuropejskim TINA V, w którym poprowadzono drogę ekspresową S-10. Droga od Warszawy do Torunia będzie budowana w pierwszej

A propos dróg

Robert Mikołajski, dyrektor zielonogórskiego oddziału generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Drogi pękają w całej Polsce. Niszczeje m.in. droga Częstochowa - Katowice, Wrocław - Legnica czy obwodnica Kuźnicy Białostockiej. Koszt odnowy 1 km nawierzchni to wydatek rzędu 100 tys. zł. NIK

Re: Autostrada Wielkopolska coraz dłuższa

Tak na marginesie. Zastanawia mnie pewien fakt: Przejazd od bramki do bramki kosztuje w tej chwili 11 PLN. Ile trzeba będzie zapłacić, żeby w przyszłości dojechać sobie z Poznania do Warszawy? Równowartość kosztów paliwa na tej trasie, czy może pełnego baku?

Poznań

Państwa. Ze względu na wzmożony ruch panujący na autostradowej obwodnicy, do 2015 r. dobudowany zostanie trzeci pas jezdni w obydwu kierunkach. Drogi przechodzące przez Poznań Droga Trasa autostrada Świecko – Poznań – Stryków (Łódź) – Konotopa (Warszawa) – dalej DK2 do Terespola

Poznań Junikowo

Poznań Junikowo – przystanek kolejowy na poznańskim Junikowie, leżący na szlaku kolejowym Warszawa Zachodnia – Kunowice / Frankfurt nad Odrą. Pierwotnie położony był bliżej stacji na Górczynie, jednak w trakcie modernizacji Poznańskiego Węzła Kolejowego, 30 października 2007

Berlin-Warszawa-Express

maksymalną 160 km/h. Najlepszą średnią prędkość przejazdu – 132,9 km/h EC BWE uzyskuje na odcinku Konin – Poznań, zaraz po nim plasuje się EC Sobieski, który liczący 290 km odcinek Warszawa – Sosnowiec pokonuje ze średnią prędkością 131 km/h."Intercity w liczbach"

Port lotniczy Warszawa-Modlin

odlotów i przylotów. Istnieje także wiele innych firm, które oferują połączenia autokarowe z Warszawy i innych miast Polski.Taksówki są dostępne pod terminalem. Koszt przejazdu kształtuje się w granicach 119 zł – 250 zł za kurs w jedną stronę. Przejazd do centrum Warszawy zajmuje ok. 35–40

Polonia Warszawa (piłka nożna)

Polonia Warszawa (Miejski Klub Sportowy Polonia Warszawa) – polski klub piłkarski z siedzibą w Warszawie. Jest to drugi klub piłkarski, który powstał w Warszawie (po Koronie Warszawa powstałej w 1909) i pozostaje obecnie najstarszym klubem w Warszawie oraz pierwszym wicemistrzem w dziejach

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.