korektor siły hamowania

Piotr Sielicki

BMW M4 DTM | Po raz pierwszy

BMW M4 DTM | Po raz pierwszy

Już niedługo na drogach pojawi się nowe BMW M4 Coupe. Następcy słynnego M3 nie mogło więc zabraknąć w najbardziej prestiżowej dla bawarskiego producenta serii wyścigów DTM

Skoda Fabia x2 | Test | Pogromcy stereotypów

Z czym kojarzy Wam się Skoda Fabia? Z "elką", na której uczą się jazdy młodzi kierowcy? A może ze starszym panem, który w kapeluszu i okularach jedzie na działkę? Przedstawiciele handlowi też mają swój udział w wizerunku tego modelu. Dzisiaj przełamiemy wszystkie te stereotypy!

Raptor pochłonął 5 osób

SVT Raptor to najlepiej wyglądający i mający ogromne możliwości terenowe Ford F-150. Teraz występuje dodatkowo w wersji z podwójną kabiną, ale to nie jedyna nowość w tym modelu

Nowe wcielenie uniwersalnego Fiata

Nowe wcielenie uniwersalnego Fiata

mógł skorzystać m.in. z ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania EBD a także systemu ESP uzupełnionego o funkcję Hill-holder, asystującej kierowcy podczas ruszania na wzniesieniu.Auto w polskich salonach pojawić ma się w pierwszej połowie przyszłego roku.Bartosz SińczukZOBACZ TAKŻE:Fiat Qubo dla

Polskie Fiaty - 1967

Polskie Fiaty - 1967

została wyposażona w korektor siły hamowania. W kolejnym przygotowano szereg innych modernizacji. Jednak to nie Fiat 125p zmotoryzował polskie ulice. Ten zaszczyt przypadł "Maluchowi". FSO, choć jest naszą najbardziej znaną fabryką samochodów, nie może się pochwalić produkcją najpopularniejszego

Gwarancja na używane auta z grupy VW? To możliwe

Gwarancja na używane auta z grupy VW? To możliwe

fabrycznie), turbosprężarka jest objęta polisą wyłącznie w przypadku, gdy jest montowana fabrycznie w nowym pojeździe. 15. UKŁAD HAMULCOWY - cylinderki, korektor siły hamowania, zaciski hamulcowe, uszczelki i serwo. 16. UKŁAD ELEKTRYCZNY - rozrusznik z włącznikiem elektromagnetycznym, wraz z mechanizmem

Dane techniczne

(w mieście/na trasie/średnie): 7,6/6,2/6,9 l/100 km* przy 14°C na suchej nawierzchniWyposażenieStandard:poduszki powietrzne czołowe kierowcy i pasażerapoduszki powietrzne boczne z przodupoduszki kurtynoweABS z korektorem siły hamowania EBVASR zapobiegający buksowaniu kół przy

Nissan Pathfinder 2.5 CDTI Elegance

konstrukcji ramowej dbają czołowe i boczne poduszki powietrzne wraz z kurtynami, ABS, elektroniczny korektor rozdziału siły hamowania, układ wspomagania hamowania awaryjnego (BA) oraz system kontroli trakcji ESP+. Nissan troszczy się o wygodę pasażerów, np. fotele można ustawiać w aż 64 konfiguracjach. Kiedy

Dacia Logan MCV - test | Pierwsza jazda

najmocniejsza wersja, to jak jeździ ta z 75-konnym silnikiem 1.4?Autostrada. Tu do głosu dochodzi hałas. Dosłownie. Silnik, opony i wiatr opływający kanciastą karoserię to koktajl, od którego nadmiaru zaczyna boleć głowa. W nagłych przypadkach pomaga montowany standardowo ABS z korektorem siły hamowania. Mimo

Opel Astra III 1.6 Twinport Enjoy

jeszcze tego sprawdzianu, jednak w próbach przeprowadzonych przez wytwórnię wykazała się wysokim poziomem bezpieczeństwa biernego. Każdy samochód seryjnie wyposażono w cztery poduszki powietrzne, ABS z korektorem siły i asystenta hamowania - samoczynnie aplikuje maksymalną siłę hamowania w wypadku nagłego

Bezpieczeństwo czynne w samochodzie

nieznacznie wydłużyć. Coraz częściej do ABS dołączany jest elektroniczny korektor siły hamowania (zwany czasem EBD), który rozdzielając odpowiednio ciśnienie płynu hamulcowego między przednią i tylną osią, pozwala uniknąć poślizgu i zapobiega przechyłowi samochodu w przód (nurkowaniu) podczas nagłego

Konfrontacje: Honda Jazz 1.2 LS/Mitsubishi Colt 1.1 Invite

środkowy poziom wyposażenia - są jeszcze Inform i Instyle. Nabywca - także w Polsce - standardowo otrzymuje czołowe i boczne, w sumie cztery (!), poduszki powietrzne, układ ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania EBD, elektryczne wspomaganie układu

Suzuki Liana 1.4 Diesel

zakresu czynnego i biernego bezpieczeństwa. Seryjnie montowane przednie i boczne poduszki powietrzne, a także ABS z korektorem rozdziału siły hamowania, to atuty japońskiego samochodu. Niestety, brak ESP i bocznych poduszek powietrznych obniżają noty za bezpieczeństwo. Droga hamowania 100-0 km/h o

Toyota Yaris D-4D Sol

Toyota Yaris D-4D Sol

wykończenia kabiny. Są nieprzyjemne w dotyku. Kupując małe auto za ponad 50 tys. złotych, można oczekiwać więcej. Dobre wyniki Yaris jest seryjnie wyposażony w ABS z korektorem siły hamowania EBD i cztery poduszki powietrzne. Boczne airbagi dostępne są dopiero w najbogatszej wersji Sol, w tańszych

RENAULT MEGANE II

standardzie jest ABS, układ wspomagania nagłego hamowania i korektor siły hamowania EBV oraz układ ASR, zapobiegający poślizgowi podczas ruszania oraz przy zmianie biegów na śliskiej nawierzchni. W zależności od rynku system stabilizacji toru jazdy ESP jest w standardzie lub opcji. ESP działa w zależności od

Toyota Avensis 2003

MacPhersona, modernizując je. Wszystkie wersje wyposażono w ABS i EBD (korektor siły hamowania). Można zamówić układ stabilizacji toru jazdy (ESP).Pod maskąZastosowano znane, ale zmodernizowane silniki benzynowe z wielopunktowym wtryskiem. Najmniejszy o pojemności 1,6 l osiąga 110 KM (81 kW) przy 6000 obr

Mitsubishi Colt 1.3 Invite

, boczneABS z korektorem rozkładu siły hamowania EBDszyby i lusterka sterowane elektryczniezamek centralnyimmobilizerlampy przeciwmgielnemocowanie fotelika Isofixradioodtwarzacz CDklimatyzacja automatyczna lakier metaliczny 1500 zł

Renault Megane II 1.6 16V Luxe Privilege

, ABS z korektorem siły hamowania EBD, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, fotel kierowcy regulowany na wysokość, 16-calowe obręcze aluminiowe, radioodtwarzacz CD, światła przeciwmgielne, ręczna klimatyzacja oraz centralny zamek. Testowane auto zostało poza tym

Więcej niż limuzyna - Lexus RX 300

Więcej niż limuzyna - Lexus RX 300

półki" - Lexus oferuje pełne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Samochód ma siedem poduszek powietrznych (czołowe, boczne, kurtyny oraz chroniącą kolana kierowcy), ABS z korektorem siły hamowania (EBD), systemy kontroli trakcji (TC) i stabilizacji toru jazdy (VSC) oraz ksenonowe reflektory.W

Skoda Octavia 1.9 TDI Elegance - test | Za kierownicą

powietrzne. Fabryczne wyposażenie auta - ABS z korektorem siły hamującej i asystentem hamowania oraz kontrola trakcji (ASR) - ogranicza ryzyko kolizji. W razie problemów na drodze pasażerów ochronią cztery poduszki powietrzne i napinacze pasów. (49/60 pkt)Decyzja należy do ciebieCzy Octavia TDI 130 KM warta

Skoda Octavia II Combi 1.9 TDI Elegance - test | Za kierownicą

Cena wersji testowanej Škoda Octavia 1.9 TDI Elegance 85 000 zł poduszki czołowe kierowcy i pasażera, boczne, kurtynoweABS z korektorem rozkładu siły hamowania EBDszyby i lusterka sterowane elektryczniezamek centralny/immobilizerprzedni i tylny czujnik

Skoda Superb 1.8 T Elegance

Skoda Superb 1.8 T Elegance

. Podobnie wypadła w próbie zderzenia bocznego - 94% skuteczności. Daje to nadzieję, że gdyby doszło do tego typu kolizji, to samochód rzeczywiście ochroni pasażerów.W seryjnym wyposażeniu znajduje się ABS z korektorem rozdziału siły hamowania EBD, układ kontroli poślizgu przy ruszaniu ASR oraz system

Konfrontacje: Hyundai Terracan 2.9 CRDi/Kia Sorento 2.5 CRDI

najuboższej wersji Basic wcale nie jest samochodem słabo wyposażonym. Układ napędowy ma seryjną blokadę tylnego mostu - to rzadkość w tej klasie cenowej. W standardzie znajdziesz m.in. ABS z korektorem siły hamowania EBD, czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz automatyczną klimatyzację z

Peugeot 407 2.0 HDi ST Komfort

zł.Francuski koncern wyposażył bogato wszystkie wersje nowego modelu. Znajdziesz aż siedem seryjnych poduszek powietrznych, w tym jedną chroniącą kolana kierowcy. W standardzie - także niewyłączalny układ ESP oraz ABS z korektorem siły hamowania. Producent zadbał również o komfort pasażerów. Elektrycznie

CITROEN XSARA PICASSO 2,0 HDi - TEST 30 000 km (cz. I)

duże okrągłe tarcze wskaźników przed sobą.Xsara Picasso ma dosyć bogate wyposażenie seryjne. O bezpieczeństwo dbają poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, system ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania tylnej osi. Dodatkowo mamy wspomaganie układu kierowniczego, światła przeciwmgielne

Konfrontacje: BMW 530i/Lexus GS 300/Volvo S80 T-6 Premium

znajdziesz komplet poduszek powietrznych czołowych, bocznych oraz kurtyny. BMW jako jedyne umożliwia montaż poduszek tylnych bocznych - oczywiście za dopłatą. Konfrontowane przez nas samochody mają seryjnie montowany układ ABS z korektorem siły hamowania oraz ESP (w BMW układ stabilizacji toru jazdy

Konfrontacje: Opel Astra 1.7 CDTI 100 KM Enjoy/VW Golf 1.9 TDI 105 KM Trendline

Enjoy będzie kosztować około 67 000 zł. Na rynku niemieckim samochód seryjnie jest wyposażony w pakiet IDS, który ma m. in. ESP, układ kontroli trakcji TC oraz korektor hamowania CBC. Należy przypuszczać, że nad Wisłą podstawowe wersje Astry III będzie można zamówić bez ESP po to, by obniżyć cenę

korektor siły hamowania - wymienić?

Przy okazji innej naprawy okazało się, że niesprawny jest korektor siły hamowania (passat 89r.) - coś tam przerdzewiało, popękało. Majster stwiedził, że nie warto się tym przejmować i nie opłaca się wymieniać. Czy ma faktycznie rację, czy jednak to poważna usterka? Hamulce działają dobrze

Re: korektor siły hamowania - wymienić?

Od strony praktycznej. Chciałbym napisać,że usterki korektora zdarzają się wcale nie rzadko.W trakcie bad.tech. okazuje się,że jedno kół ma siłę hamowania równą kołom przednim lub -w innym- nie hamuje wcale.Mimo ,że w kole po zdjęciu bebna hamulcowego wszystko wydaje się ok.Z moich obserwacji

Re: korektor siły hamowania - wymienić?

Witam! jesli korektor siły hamowania tylnej osi jest niesprawny to hamulce nie moga działac dobrze ;-). taki korektor moze doprowadzic do zablokowania kół tylniej osi przy hamowaniu . chyba ,ze niesprawnosc polega na jego nieszczelnosci(ubywa płyn hamulcowy). moim zdaniem,jesli jest popekany i

Re: Korektor siły hamowania

Korektor siły hamowania jest po to aby zróżnicować efekt hamowania pojazdu obciążonego na maxa lub też z minimalnym obciążeniem. Tak więc efekt słabego wydawałoby się hamowania tylnej osi samochodu mało obciążonego jest prawidłowy. POZDR

Re: korektor siły hamowania - wymienić?

Trochę dobrze. Korektor siły hamowania masz po to by nie dopuścić do zablokowania się kół tylnej osi podczas hamowania. Zmniejsza on ciśnienie w obwodzie hamulcowym tylnych kół, przez co hamują trochę słabiej niż przednie. Jeśli masz niesprawne korektory, to bez wycieku płynu masz podejrzewam

Re: korektor siły hamowania - wymienić?

buforując ciśnienie wytworzone przez pompę i opóżnia zadziałanie hamulców tylniej osi. Jeżeli nacisk na pedał nie ustąpi i tak nastąpi pełne zadziałąnie hamulców, bo sile hamowania decyduje ciśnienie w układzie i przekrój cylinderka a nie objetość układu, na którą wpływa korektor. Natomiast ta ostatnia

Re: korektor siły hamowania - wymienić?

uki145 napisał: > Witam! jest jeden korektor i działa na tylna os(a nie na krzyz ) . awaria > bedzie sie objawiac blokowaniem kół tylnych w niezaładowanym aucie. Pozdrawiam Dobrze pisze autor watku uklad hamulcowy dziala na krzyz ale faktem jest tez ze korektor sily hamowania

Re: Korektor siły hamowania.

Korektory sily hamowania maja za zadanie zmniejszyc ta sile na tylnych kolach przy ostrym hamowaniu aby nie spowodowac zablokowania tych kol. Wydaje sie ,ze jak nie dzialaja to hamulce z tylu powinny mocniej hamowac a nie slabiej.Moze jednak moga sie tak zepsuc,ze na stale redukuja cisnienie

Re: korektor siły hamowania - wymienić?

było OK. Podejrzewam, że gdybym, zapakował bagażnik, to ujawnił by się brak wzmocnienia siły hamowania. Chyba, że coś źle rozumuję ;-) Chętnie przeczytam dalsze opinie. Pozdrawiam! Marcin

Korektor siły hamowania.

dododem ).Pojechałem z tym problemem do mechanika, który oprócz tego, że wymienił klocki i jakies gumki na zaciskach stwierdził, iż zepsute są korektory siły hamowania (w tym modelu sa dwa takie korektory).Z tego co się dowiedziałem jest to wina słabego hamowania i jazdy bez obciążenia, tłoczki sie

Re: korektor siły hamowania - wymienić?

Witam! jest jeden korektor i działa na tylna os(a nie na krzyz ) . awaria bedzie sie objawiac blokowaniem kół tylnych w niezaładowanym aucie. Pozdrawiam

Re: korektor siły hamowania - wymienić?

Dzięki za wszystkie porady! Przepraszam,że tak późno ale dawno tu nie zglądałem. Szczególne podziękowania dla waskesa29 za pełne wytłumaczenie :-) Pozdrawiam! Marcin

Re: korektor siły hamowania - wymienić?

MOja opinia jest taka: ogumienie, hamulce (w tym korektor), amortyzatory, układ kierowniczy, to elementy, na których NIE WOLNO oszczędzać, bo stanowią wprost o bezpieczeństwie jazdy!! Możesz sobie kupić niemarkowe dekle na koła, tańsze dywaniki do wnętrza i inne pierdoły, ale wymienione powyżej

Re: korektor siły hamowania - wymienić?

pass1 napisał: > Trzecie - bo wg tego co pamiętam z widzenia i wiem z książki obsługi mój > pasek > ma obwody łączone krzyżowo (tak jak opisałeś) i ma JEDEN korektor, który > zmniejsza ciśnienie w tylnych hamulcach. I jak to wtedy działa?? Korektor to po prostu reduktor cisnienia

Re: Korektor siły hamowania.

To co to może być jak sądzisz?Słyszałem, że taka sprawa (blokowanie się korektorów) szczególnie we fiatach jest częsta.

Re: Korektor siły hamowania

Chłopaku Też mam fiata tipo i tylne koła nigdy nie bedą ci stawały dęba no chyba że ręczny zaciągniesz nie wiesz ze samochod hamuje przodem jakieś 70 % reszta na tył a korektor moze jest ok z tyłu w bębnach masz samoregulatory może je warto sprawdzić albo sprzawdz stan linek hamulcowych a moze

Re: korektor siły hamowania - wymienić?

obsługi mój pasek ma obwody łączone krzyżowo (tak jak opisałeś) i ma JEDEN korektor, który zmniejsza ciśnienie w tylnych hamulcach. I jak to wtedy działa??? Wg twego opisu musiałby "fabrycznie" nierówno hamować ?!? W weekend znaleść jakiś kanał i zobaczyć naocznie co tam siedzi. Pzdr. Marcin

Re: Korektor siły hamowania

dzięki za odpowiedz ale chyba nie do końca zapoznałeś się z tym co ja napisałem hamulce są po remącie a ja jestem mechanikiem więc wiem jak roździelone są siły hamowania i nie wydaje mi się że przy wdepnięciu na maksa tylne koła nie zatrzymają się zawsze jeździłem autami z tylnym napędem i

Re: Korektor siły hamowania.

korektory hamowania sa dwojakiego typu: zależne od obciążenia tylnej osi oraz od intensywności hamowania (te prostsze). Zasasdniczo powinni się do auta montować taki korektor, jaki przewidział producent, ale jak praktyka wskazuje nie trzeba się tego trzymać aż takl kurczowo. Może warto

Re: Korektor siły hamowania

Spróbuj chociaż troszkę zadbać o poprawność wypowiedzi... tyleże > tyle że na tylnej osi mało nie urwałem fotela > na tylnej osi nie ma fotela nawiżchni > nawierzchni wyrególować > wyregulować wogóle > w ogóle w zimę > zimą remącie > remoncie roździelone > rozdzielone opuźnie

Korektor siły hamowania

śliskiej nawiżchni nie ma możliwości zablokowania tylnych kół cały układ hamulcowy po remoncie jestem mechanikiem więc wszystko jet sprawne chodzi mi o informacje jak powinien działać korektor w tym aucie jak go wyrególować i co moge zrobić aby tylne koła zaczeły hamować przednie po delikatnym

Sprzedam rajdówkę Peugeot 206 RC gr. A

/ Korektor siły hamowania/ Klatka Ireco/ lekki akumulator/ Deska flokowana/ 10 felg 17cali/ części zamienne/ Rajdówka gotowa do startu. Cena 44000 zł Zdjęcia i kontakt tu

Re: Linki dla Kociaka

hamuje kołem przednim prawym i tylnym lewym a drugi pozostałymi dwoma kołami. Często w prostych układach (bez ABS czy systemów kontroli trakcji) stosuje się korektor siły hamowania zmniejszający siłę hamowania kół tylnych gdy nacisk na koła tylne zmniejsza się." pl

Motodziennik: Hyundai Veloster

hamowania (EBD) pełniący rolę korektora siły hamowania w samochodach z ABS. Rozwiązanie to jest (przy przy systemie ABS) oczywiste, bo funkcję korektora spełnia modulator ABS i jego oprogramowanie, a producent oszczędza trochę pieniędzy. Korekcja siły hamowania tylnej osi jest wymagana, by samochód można

Sprzedam Fiat Palio 1,6 HL

, hamulce tył, korektory siły hamowania, łożyska tył i przód. Stan zewnętrzny dobry. Auto posiada również komplet opon letnich i zimowych. Cena ok. 2.800 zł. Więcej info: przemas25@interia.pl lub nr telefonu 502 215 812.

Do sprzedania Fiat Palio 1,6 HL

, hamulce tył, korektory siły hamowania, łożyska tył i przód. Stan zewnętrzny dobry. Auto posiada również komplet opon letnich i zimowych. Cena ok. 2.800 zł. Więcej info: przemas25@interia.pl lub nr telefonu 502 215 812.

Fiat Palio 1,6 HL do sprzedania!

, hamulce tył, korektory siły hamowania, łożyska tył i przód. Stan zewnętrzny dobry. Auto posiada również komplet opon letnich i zimowych. Cena ok. 2.800 zł. Więcej info: przemas25@interia.pl lub nr telefonu 502 215 812.

Re: podszkol sie gosciu

zgadzam się całkowicie z Jane14, korektor siły hamowania ma właśnie takie działanie

Re: zimówki można założyć tylko na przód?

A co z różnicą przyczepności osi przedniej i tylnej, istnienie korektora siły hamowania nie przekonuje mnie.

Re: Wyłączenie ABS

Korektor hamowania jest mechaniczny (siła hamowanie zależy od obciążenia osi) i pracuje niezależnie od ABS. Jeśli wyłaczysz ABS auto będzie hamować normalnie jak każde inne bez ABS.

Re: Ambulanse dla olsztyńskiego pogotowia od woje

: - Poduszka powietrzna kierowcy i pasażera - ABS - system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania - ESP - elektroniczny system stabilizacji toru jazdy - ASR - układ przeciwpoślizgowy napędu - EBV - elektroniczny korektor siły hamowania - BAS - asystent hamowania (wspomaganie hamowania awaryjnego

Re: Do leszektechsam

Oj chyba słyszałeś, że dzwonią ale nie wiesz w którym kościele! Korektor siły hamowania kół tylnej osi koryguje tą siłe w zależnosci od jej obciążenia (im wiekszy na nią nacisk tym większa siła)! I to zjawisko zapobiega zablokowaniu tylnych nieobciążonych kół!

Re: all:-) co polecacie?

W samochodach, które mają ABS+EBD tylne koła sa "dohamowywane" gdy przednie osiągną kres przyczepności. Dlatego tył może zużywac się szybciej, bo bierze zdecydowanie większy udział w hamowaniu niż w samochodzach z klasycznym korektorem siły hamowania. Ot i cała tajemnica... -- Pi

Re: Tylny napęd a zimówki

incoqnito napisał: > to po co są hamulce na tylnych kołach? > > człowieku , poczytaj książki mądrych ludzi a nie udajesz mędrka. O korektorze siły hamowanie w książce nie pisali?

Re: ABS+EBD pytam _Mądrych_ i znających się na rz

Gość portalu: Derwisz napisał(a): > korektor hamowania > (czyli zawór zapobiegający hamowaniu najpierw kół przednich) Korektor hamowania ZMNIEJSZA sile hamowania kol TYLNYCH (odciazonych dynamicznie podczas hamowania). > pozdrawiam wszystkich bez EBD i tych "z" także

Re: podszkol sie gosciu

zgryzliwy1 napisał ( araczej zacytował): > " Korektor siły hamowania jest umieszczony miedzy pompą hamulcową, a > cylinderkami tylnych hamulców i ma za zadanie nie dopuscic do blokowania > tylnych kół podczas gwałtownego hamowania. Super, po co wtakiej sytuacji ABS skoro

Poprawka do poprawki

Gość portalu: Josif napisał(a): > Im bardziej hamujesz tym WIĘKSZA siła jest przenoszona z przedniej na tylną oś. > Ludzie, co z Wami! Obok na kilkudziesięciu pozycjach "dyskusja' o przeliczaniu kW - KM a tutaj szanowny kolega opowiada, że korektor hamowania (taki poprzednik ABS

podszkol sie gosciu

jane14 napisała: > Wszystko co tu zostało napisane nieco rozmija się z prawdą. Korektor > hamowania nie wpływa na siłe lecz czas reakcji układu hamulcowego. wiekszej bzdury jeszcze tu nie czytalem !! jak nie wiesz to lepiej siedz cicho a nie piernicz farmazonow " Korektor siły

Re: Poprawka do poprawki

Po dyskusji o przeliczaniu niczego już nie jestem pewien. Więc być może błądzę: 1. Nie nazwałbym korektora siły hamowania "takim porzednikiem ABS-u", gdyż wydaje mi się, że oba działają w inny sposób. 2. Piszę, że w miarę intensywności hamowania korektor przenosi siłę z przedniej na

Re: ALFA 146 1.6TS!

KOREKTOR SIŁY HAMOWANIA! nareszcie ktoś wymówił tę nazwę czyli wie co to jest. W moim bolidzie coś robi dzyń dzyń przy ruszaniu i hamowaniu. Ktoś mi bąknął, że muszę sobie przesmarować KSH czy wiesz może jak się do tego zabrać bo ja się nad tym biedzę już parę ładnych miechów. Nie mam kanału

Korektor hamowania

Mam pytanie odnośnie zaworów proporcjonalnych spełniających rolę korektora siły hamowania tylnej osi.Na jakiej zasadzie to działa? I jak na pracę tych zaworów wpływa obciążenie tylnej osi? Z góry dziękuję.

Re: ABS i hamowanie

mozna jeszcze dodac ze sytem abs wspomaga system korektora siły hamowania tylnej osi ,zapobiegajkac skutecznie zablokowaniu tylnych kół podczas ostrego hamowania .ma duze znaczenie w sytuacjach ostrego hamowania w srodku łuki ,bo pojazd zachowuje kierunek i nie zaczyna obracac sie wokół włsnej

CIitroen AX tanio pilne - zachodniopom.

rocznik 1991, 1100cm3, benzyna. małe spalanie (5l/100km), stan dobry - (niewielkie blacharki), wymieniony wydech, klocki, cylinderki, korektor siły hamowania, 5drzwiowy hatchback, 2 właściciel , 160 tys km, w zestawie 4 zimówki na stalowych felgach - zcena auta do negocjacji - 600012814

Re: To niestety jedno urzadzenie

Gość portalu: Marek napisał(a): > O ile wiem to i tak jest drugi, mechaniczny korektor. > Problem z korektorem mechanicznym jest taki ze zwykle > rozdziela on sile hamowania "na sztywno" nie biorac pod > uwage rozkladu masy samochodu, warunkow itp. Korektor mechaniczny

Re: hamulce

Witam! tradycyjnie ,abs podnosi jedynie koszt wymiany łozyska tylnego ( i to znacznie) . a co do hamulców ,to tez to przerabiałem i niestety problem czesto bywa złozony . na poczatek trzeba sprawdzic korektor siły hamowania .bardzo czesto zapieka sie pod wpływem wody(rdza)i zostaje na

Re: O ABS ktos fachowy

jest gorsze niz gdyby pedał hamulca nie był wcisniety(oczywiscie to uzasadnia jedynie sens wykonywania manewtu wymijania bez uzycia hamulca, wiadomo ,ze pózniej bedzie sie trzeba jakos zatrzymac i to juz inna kwestia). przy niesprawnym korektorze siły hamowania tylnej osi dochodzi zwykle do

Re: ABS z EBD

Elektroniczny rozdział siły hamowania. Spełnia funkcje wysłużonego już, mechanicznego korektora hamowania, który dostosowuje siłę hamującą dla osi tylnej w zależności od obciążenia pojazdu. Ponadto EBD potrafi uwzględnić informacje o rzeczywistych warunkach jazdy, które otrzymuje od czujników

Re: Alfa 145 1,4 Boxer 8V - kilka pytań

Witam. > Wersja 1.4 boxer z bębnami z tyłu ma niekompatybilną do 4x tarcz pompę i inne > zaciski. O ile pamiętam , to nawet korektor siły hamowania jest inny ( > czasami nie ma go wcale...) i przewody hamulcowe tylne. To je chyba zosanę przy dziale beletrystycznym ;) Pozdrawiam

Re: Poprawka do poprawki

Gość portalu: TO JA napisał(a): Regulator czy raczej reduktor sily hamowania tylnej osi byl > wymyslony wlasnie po to. Byl on dosc niedoskonaly, w takim np. Polskim Fiacie > 125 nic nie regulowal tylko po po prostu odcinal Korektor siły hamowania w 125p zastosowano w 1972r,wcześniej były

Re: To niestety jedno urzadzenie

O ile wiem to i tak jest drugi, mechaniczny korektor. Problem z korektorem mechanicznym jest taki ze zwykle rozdziela on sile hamowania "na sztywno" nie biorac pod uwage rozkladu masy samochodu, warunkow itp. EBD pomaga efektywniej hamowac przez optymalizacje uzywania tylnich hamulcow

Re: Q!!

. Otóż samochody bez ABS'u np. Fiat 125p mają przy tylnej osi korektor siły hamowania. Mechaniczne ustrojstwo, które reguluje siłę hamowania tylnych kół względem przednich - jest to konieczne tak ze względu na zmiany obciążenia pojazdu w zależności od ładunku, ale też dlatego, że w trakcie hamowania

Re: układ hamulcowy

płyn do culinderków(zacisków)w kołach powodując mechaniczne szorowanie okładzinami ciernymi(klockami)o bęben lub tarczę hamulcową.Nowoczesne auta mają rózne udziwnienia(serwo,korektory siły hamowania,ABS itp)ale zasadncze elementy się nie zmieniają.

hamulce corolli, prośba o radę

w corolli '95 mam problem z hamulcem tylnego lewego koła. Siła hamowania jest znikoma 25% lewego. Cylindrek OK, regulacja szczęk też. Co może być przyczyną? z góry dziękuję za pomoc czy taka różnica /sprawdzone podczs przegladu/ może być spowodowana wadliwą pracą korektora???

Re: ALFA 146 1.6TS!

zweryfikowac na stacji diagnostycznej(badanie siły działania tylnych hamulców :jak bedzie za słabo ,albo za mocno to an 70 % korektor) jak go rozruszac ,oj w 10 letnich alfach bywa ciezko .w 145 da sie to zrobic bez kanału (podnosimy auto tak zeby koła były w powietrzu ,wsuwamy sie pod auto i psikamy

Re: hamulec przedni jak pomocniczy ???

pokazują w/w liczby, to bzura. A tak na marginesie. W autach stosunek rozkładu sił hamowania jest bardzo podobny, Stąd włąśnie biorą się korektory siły hamowania, które "odpuszczają" nieco tylny hamulec przy hamowaniu, aby tylne koła nie wpadły w poślizg. Z resztą. Widać, że ten Twój znajomy

Re: ABS z EBD

Gość portalu: trurl napisał(a): > Elektroniczny rozdział siły hamowania. Spełnia funkcje wysłużonego już, > mechanicznego korektora hamowania, który dostosowuje siłę hamującą dla osi > tylnej w zależności od obciążenia pojazdu. Ponadto EBD potrafi uwzględnić > informacje o

Re: JAKIE OPONY NA PRZÓD?LEPSZE czy gorsze?

zalozyc z tylu. Powtarzam jeszcze raz, lepiej jak w > czasie hamowania slizgaja sie kola przednie a nie tylne. A w Twojej tylnej > strefie zgniotu jest zbiornik paliwa. W świetle tego co napisałeś , należy też wyrzucić korektor siły hamowania.

Re: Po przeczytaniu

maria9 napisała: > Cięzko jest żyć z kimś, do kogo nie ma sie pełnego zaufania :) Jadę nowym autem ,jade pewnie bo przecież nowe ,nagle musze zahamowac a pedał hamulca wchodzi w podłogę.Awaria korektora siły hamowania.I gdyby nie nagle pojawiające sie przeczucie żeby zwolnić zaliczyłabym

Re: Roznica pomiedzy TC , a ESP

EBD - czyli electronic brake differential to elektroniczna wersja mechanicznego korektora hamowania. Odpowiada w prostych implementacjach za rozkład siły hamowania przód/tył, a w lepszych za rozkład na każde koło z osobna. Ma to znaczenie, gdyż różny jest nacisk na przednią i tylną oś przy

Re: Alfa 145 1,4 Boxer 8V - kilka pytań

> Kosztuje chyba tylko tyle, ile różnica pomiędzy tarczami pełnymi i wentlowanymi> > (nie wiem czy grubość jest identyczna). Wersja 1.4 boxer z bębnami z tyłu ma niekompatybilną do 4x tarcz pompę i inne zaciski. O ile pamiętam , to nawet korektor siły hamowania jest inny ( czasami nie

Re: podszkol sie gosciu

Ależ proszę uprzejmie ! Ksiażka z popularnej serii "Sam naprawiam-Opel Astra" autor H.R.Etzold tłumaczenie Krzysztof Trzeciak str 197. "...układ hamulcowy wyposażony jest w dwa korektory siły hamowania, ponieważ istnieją dwa obwody podzielone diagonalnie. Korektory powodują

Re: klopoty z 146 1,6 TS + sekwencja

Ludzie zastanówcię sie chwilę skąd może być olej pod tylna kanapą.Logicznym wytłumaczeniem jest tylko to iż znlazł się tam z butelki oleju na dolewki lub coś zostało tam kiedyś wylane.W okolicy kanapy nie ma ŻADNYCH układów w których może być olej!Korektor siły hamowania ma płyn ham. a po

bezpieczeństwo w mcv

jeszcze jedno - główny zarzut jaki mieliście do Dacii, to kwestia jej małego bezpieczeństwa. Ale wyczytałem, że chyba nie jest tak źle. "Nowa Dacia Logan MCV jest wyposażona w ABS Bosch 8.1 najnowszej generacji. Jest on wyposażony e elektroniczny korektor siły hamowania (EBV) oraz nowość

Re: To niestety jedno urzadzenie

Gość portalu: Marek napisał(a): > ABS + EBD + reszta to niestety jedno urzadzenie. Marek i Kierowiec mają rację. Jedno urządzenie. EBD zmniejsza siłę hamowania tyłu. Jeśli padnie, to przynajmniej teoretycznie, tył może wyprzedzać przód przy hamowaniu na nawet małych łukach. Być może jest

Re: Czy Peugeot 407 ma ABS ?

Nawet najuboższe 307 mają ABS. Być może zamontowane były opony letnie, ale przecież one nie mają wpływu na bezpieczeństwo jazdy;) Może był to powypadkowy 307. Przy prawidłowo działającym ABSie i oponach zimowych raczej trudno doprowdziać do takiej sytuacji. Korektor siły hamowania i ESP wręcz ją

Re: Czy Peugeot 407 ma ABS ?

greenblack napisał: Przy prawidłowo działającym ABSie i oponach zimowych raczej trudno > doprowdziać do takiej sytuacji. Korektor siły hamowania i ESP wręcz ją > wyklucza. > Po raz kolejny teoria goni teorię. Daj mi jakiekolwiek auto a udowodnię Tobie, że jest to bardzo proste

Re: oświetlenie pojazdów

manipulacje przy wymianie żarówki mogą uszkodzić mocowanie ruchomego zwierciadła lub je skrzywić. Ruch zwierciadła podczas regulowania korektorem może być potem utrudniony. U mnie najwięcej siły wymaga podłączenie kostki do wymienionej żarówki - trzeba to robić powoli i ostrożnie. - niewłaściwe lub

Re: Czy Peugeot 407 ma ABS ?

sytuacji. Korektor siły hamowania i ESP wręcz ją > wyklucza. > > Pozdrawiam wcale nie tak trudno a prawa fizyki sa nieublagane

Re: tarcze, rdza, i tematy około

problemy z korektorem siły hamowania i cylinderkami:wrecz nienawidza długich postoi:czasem da sie wszystko rozruszac ,czasem nie i konieczna bedzie wymiana .zawsze pozostaje ryzyko. . Pozdrawiam Łukasz

Re: lepsze opny - na tyl czy przód ?

• Re: lepsze opny - na tyl czy przód ? uki145 29.11.05, 15:05 + odpowiedz Witam!faktycznie poprawnie działajacy układ hamulcowy nie powinien doprowadzic do zablokowania kół tylnych,ale nie zawsze korektor hamowania działa poprawnie.przkład :fiat seicento

ABS+EBD pytam _Mądrych_ i znających się na rzeczy.

szczęście moja megane jeszcze nie) ma korektor hamowania (czyli zawór zapobiegający hamowaniu najpierw kół przednich) rozwiązany elektronicznie w tymże komputerze. Czyli gdybym miał taką sytuację, że komputer od ABS wyłącza się bo wykrywa awarię, to korekta hamowania też jest bezużyteczna? Oznacza to

Re: Prawa fizyki po przekroczeniu granicy (panstw

warunkach jest wg mnie wysoce ryzykowne: raz, że przeważnie hamujemy za słabo - czyli automatycznie silnik poprawia moment hamujący! Dwa - w momencie zablokowania tylnych kół jako pierwszych (bardzo częste przy przednim napedzie i lekkim tyle-wiele samochodóww nie ma korektora siły hamowania zależnego od

Re: Czy ślizgał sie już ktoś na pasach na Żółkiew

działania i budowę różnych > układów w samochodzie (patrz: korektor siły hamowania). > Pozdrawiam Tak się składa, że mam o tym pewne pojęcie. Jednak z twoich wywodów wynika, że wpadłeś w poślizg hamując przed światłami i wjechałeś na pasy dla pieszych.

Re: lepsze opny - na tyl czy przód ?

Weź pod uwagę, że korektor hamowania (nawet ten poprawnie działający) ma IQ równe prawie zeru; wie, ile jest władowane do bagażnika (jaki jest rozkład obciążeń), nie wie natomiast czy jest lato czy zima, jaką przyczepność mają opony przednie, a jaką tylne, czy auto jedzie w zakręcie, czy kierowca

Towarzysze! No to jak będzie ... pomożecie ?

troche piszczą klocki (LUCAS wymieniałem ok miesiąc temu). Pozostaje już chyba tylko korektor siły hamowania (ale też nie bo on działa tylko kiedy jest hamowanie więc koło nie powinno ciężko chodzić po podniesieniu i sprawdzeniu rączką). Ponadto zauważyłem, że przednie prawe koło ciężko się obraca

Mysl troche PRZED odpowiedzia

opuszczajac przod) tak, ze korektor sily hamowania reagujacy na polozenie zawieszenia znacznie ogranicza sile hamowania tylnych kol, aby utrudnic ich blokade. Stad w normalnych warunkach rzeczywiscie przednie kola przejmuja gros sily hamowania. Podczas hamowania na sliskiej nawierzchni sila hamujaca w

Re: ALFA 146 1.6TS!

szczeki (o ile bedzie sie je dało rozruszac ,bo jesli nei to bedzie trzeba kupic nowe) korektor siły hamowania .elementy zawieszenia i przeniesienia napedu beda tak skorodowane ,ze np wymiana osłony przegubu czy łozyska tylnego wahacza stanie sie praktycznie niemozliwa bez grzania i ciecia mnetalu

Re: Zużycie klocków po 18000km?!

gwałtowne schłodzenie klocków. Efekt - popękane klocki w wierzchniej warstwie i szybkie zużycie. - wada korektora siły hamowania - ostatnio widziałem Daewoo Leganza, które przy każdym hamowaniu (nawet słabym) blokowało tylne koła - szybkie zużycie tylnych klocków - zwichrowane tarcze (np. najpierw

Re: Hamulce?

trwałość jest czasem kilkakrotnie mniejsza od szczęk. Nowsze samochody mają ponadto korektory rozkładające siły hamowania zależnie od indywidualnego obciążenia kół. Jeszcze nowsze – zależnie od tendencji do zerwania przyczepności. Rozwiązań jest wiele, żadne jednak nie wymagają jednoczesnej

Re: bezpieczeństwo w mcv - 3*

bębnowych z tyłu. Wersje wyposażone w ABS posiadają najnowszej generacji system Bosch 8.0 z elektronicznym korektorem siły hamowania EBV, oferowanym również w Megane II. System ten pozwala w pełni wykorzystać potencjał hamowania tylnej osi. W kwestiach bezpieczeństwa biernego, Logan MCV jest zgodny z

Re: Q!! długie!

korektor siły hamowania w poczciwym Polskim Fiacie 125p. Reasumując "trzyliterówki" mają utrzymać samochód przodem do kierunku jazdy. Nie na drodze, jak chcą marketingowcy - praw fizyki nie oszukasz jak w zakręcie było za szybko to z niego wypadniesz, tyle że w przypdku elektroniki

Re: Czy ślizgał sie już ktoś na pasach na Żółkiew

(patrz: korektor siły hamowania). A najlepiej poćwicz sobie na tym skrzyżowaniu, bo chyba jeszzcze tego ni sprawdziłeś, tylko ok. 4 w nocy, zebyś kogoś nie skrzywdził przypadkiem. Pozdrawiam

Re: do Dep-a

. Jeżeli była by to prawda to samochody F1 też powinny podlegać tym samym zasadom - a niestety większe gumy mają na tylnej osi. Wytłumacz dlaczego stosowano (w starszych typach samochodów korektory) siły hamowania tylko na osi tylnej (a korektory zmniejszają siłę hamowani tak, by nie doprowadzić tej

Hamulce na cały świat (Bosch-Mirków)

tu 12 mln elementow. Zakład rozlokowany jest na działce o powierzchni niemal 200 tys m2, z czego budynki zajmuja prawie 13,5 tys m2. Na zadanie ściśle produkcyjne przeznaczono z tego ok. 10 tys m2. Wytwarzane oraz montowane sa tu hamulce tarczowe i bębnowe, pompy hamulcowe, korektory sily hamowanie

Re: Towarzysze! No to jak będzie ... pomożecie ?

, potem > przewód giętki i nic. Ciągle koło grzeje się i troche piszczą klocki (LUCAS > wymieniałem ok miesiąc temu). Pozostaje już chyba tylko korektor siły hamowania > (ale też nie bo on działa tylko kiedy jest hamowanie więc koło nie powinno > ciężko chodzić po podniesieniu i sprawdzeniu

Re: MECHANIK SAMOCHODOWY

sprzężonej z prawym przednim.Tutaj byłby większy kłopot. W przypadku 125p i pochodnych najlepiej zrobić zawór przed korektorem tuż za pompą.Najlepiej wykorzystać łącznik przewodów a na nim mini zawór kulowy.A najlepiej byłoby tak pomyśleć by sterować nim z kabiny. A co gdy zawiedą przednie koła lub jedno

Re: O samochodach i nie tylko

takie jazdy robię zazwyczaj max 2-3 przed każdym sezonem zimowym. I tylko wtedy, bo szkoda mi samochodu. > I czy nie masz przypadkiem większej siły hamowania na tylnej osi :P Od tego są korektory siły hamowania. Jak ta część nie działa prawidłowo, to auto powinno stracić dowód rejestracyjny. >

Re: ręczny

pomaga. Chodzi po prostu o ustawianie rozdziału siły hamowania przód/tył- nie w każdym samochodzie zadana ona jest optymalnie do sytuacji (korektor SH nie zawsze to optymalizuje); opisywane manewry , jeśli mają być częste, wyłączają użytkownika z grupy statystycznej, a dla takiej są 'robione' np

Re: Już nie Honda?

do ludzi. Drogie hobby... :-)) > Niestety bede musial > > sprzedac swojego CIVICA bo sie zepsul. To moze sie zadrzyc, ale servis jak > i > > jest w tej okolicy jest do dupy i postanowilem nie meczyc sie dalej. (...) Z tym korektorem siły hamowania to fakt. Jest to jedyna znana

Re: >> Wielka inwestycja we Wrocławiu !!!!!

zakończył prace związane z rozruchem. Fabryka ma powierzchnię 17 tys. mkw. i zatrudnia ponad 500 osób. Produkuje hamulce tarczowe i bębnowe, pompy hamulcowe i korektory siły hamowania. - Ta fabryka będzie najważniejszym elementem naszej strategii. Będzie podstawowym zakładem zaopatrującym naszych

Re: Łada 110

Łada 110 / 111 musi to przejść. Regulacja korektora siły hamowania tylnych kół (nie hamowało prawe koło). Świetne wyniki geometrii podwozia, sprawności amortyzatorów i toksyczności spalin. Wymiana elektrycznego podnośnika tylnej lewej szyby. Dokręcenie śrub mocujących miskę olejową (wyciek

Ciekawostka na temat BOSCHA

Wrocławia istnieje fabryka układów hamulcowych Boscha. W zakładzie są produkowane hamulce tarczowe i bębnowe, pompy hamulcowe oraz korektory siły hamowania. Obecnie pracuje tam ok. 500 osób. Wyroby z Mirkowa są dostarczane producentom samochodów w Polsce i Europie Zachodniej. Pzdr

Droga hamowania

siły hamowania do siły wynikającej z dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu lub stosunkiem opóźnienia hamowania (uzyskanego na drodze poziomej o nawierzchni twardej, suchej i czystej) do przyśpieszenia ziemskiego. – np. dla autobusu 45%.Zależność drogi hamowania od prędkości można określić

Zanik hamowania

Zanik hamowania (brake fade) (z ang. brake – hamowanie, fade – zanikać) – zanikanie siły tarcia wskutek znacznego wzrostu temperatury elementów ciernych. Najczęściej występuje, gdy pojazd porusza się na długim zjeździe a kierowca przez cały czas trzyma nogę na pedale hamulca

System hamulcowy samochodu

w prostych układach (bez ABS czy systemów kontroli trakcji) stosuje się korektor siły hamowania zmniejszający siłę hamowania kół tylnych, gdy nacisk na koła tylne zmniejsza się.Jednym z elementów układu hamowania jest pompa hamulcowa. Ma ona dwie sekcje (dwa tłoki w dwóch oddzielnych cylindrach) dla dwóch

DSR (motoryzacja)

przyczepności (np. prawe koła na lodzie a lewe na śniegu) wystąpi tendencja do obrócenia pojazdu. ESP w takiej sytuacji odpowiednio skoryguje siły hamowania kół co może wydłużyć drogę hamowania. DSR dzięki skontrowaniu toru jazdy kierownicą może uzyskać krótszą drogę hamowania niż przy użyciu samego systemu

Oerlikon FVel6

zegara. Położenie luzowania elektropneumatycznego - luzowanie elektropneumatyczne ma tylko jeden stopień, dlatego aby uzyskać efekt stopniowego luzowania, należy manipulować dźwignią między położeniem 2, a 1, aż do żądanego spadku siły hamowania. Położenie jazdy, jeśli używany ma być hamulec

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.