jakie są zadania mechanizmu rozrządu

Marcin Lewandowski

MultiAir - nowy system Fiata

MultiAir - nowy system Fiata

Największym sukcesem Fiata w dziedzinie silników spalinowych było wprowadzenie na rynek wraz z firmą Bosch technologii common rail stosowanej w jednostkach wysokoprężnych. Technologia MultiAir ma być równie przełomowa

Opel Vivaro | Pierwsza jazda | Faza druga

Według analiz Opla rynek lekkich samochodów dostawczych wzrośnie w najbliższym czasie, więc to odpowiedni moment na wprowadzenie do sprzedaży nowego modelu. Czym ma przekonać do siebie druga generacja Vivaro?

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

Kiedy siedem lat temu na ulicach pojawiła się pierwsza generacja Porsche Caymana, wiele nawet obeznanych z tematem motoryzacji osób mówiło, że to 911 dla ubogich. Już wtedy mocno się mylili. W jak wielkim byli błędzie pokazuje nowa odsłona tego modelu. Przed Wami prawdziwe sportowe auto - Porsche Cayman S

RS - a miało go nie być

RS - a miało go nie być

układ dolotowy, a i kolektory opracowano specjalnie dla tej wersji. Efekt? Zaskakujący podobnie jak typ napędu. Przednie koła poradzić sobie będą musiały z mocą 300 koni mechanicznych (20 więcej niż pierwotnie planowano) i 410 Nm (10 więcej). Zadanie trudne, ale zdaniem Capito wykonalne. Pewnie dlatego

Tajemnicze skrótowce cz. I

Tajemnicze skrótowce cz. I

wtryskiem paliwa (Opel) DOHC (Double Over Head Camshaft) - typ układu rozrządu; dwa wałki rozrządu umieszczone w głowicyEBD (Electronic Brake Distributor) - elektroniczny rozkład siły hamowania, optymalizuje siłę hamowania między osiami oraz między prawymi i lewymi kołami, wykorzystuje ABS ECC

35 lat "eMek" - Moc, siła i doskonałość

35 lat "eMek" - Moc, siła i doskonałość

wyścigowy i ?szyta? na miarę regulaminu grupy A . Zadania, z jakimi spółka musiała się zmierzyć, wykraczały poza możliwości oferowane przez siedzibę przy Preußenstraße. Dlatego w 1986 r. spółka Motorsport GmbH wprowadziła się do swojej drugiej siedziby w Garching na

Fabryczni tunerzy | AMG

Fabryczni tunerzy | AMG

wzmacniająca, czyli od roadstera SL z 1971 roku. Potem AMG wstrzykiwało sportowy charakter silnikom (m.in. więcej mocy, nowy blok czy układ rozrządu), montowało inne koła (pięcioramienne Pentas kultowe) i fundowało dodatki stylizacyjne kolejnym modelom z gwiazdą na masce. Teraz, mówiąc wprost, AMG przerabia

Mitsubishi Lancer Evo X

jazdy). Ma on za zadanie regulować moc silnika i siły hamowania każdego koła z osobna. Powoduje to podwyższenie stabilności manewrów wykonywanych w celu uniknięcia kolizji drogowej. Bezpieczeństwo na drodze ma dla inżynierów z Mitsubishi znaczenie priorytetowe, gdyż Lancery Evo częściej można spotkać na

Mitsubishi Lancer inaczej

Mitsubishi Lancer inaczej

). Przynajmniej do chwili, gdy nie pojawi się autorski diesel Mitsubishi- Common-Rail o firmowym oznaczeniu 4N13 i pojemności 1,8 litra. Z dieslem VW na pompowtryskiwaczach Lancer jest za głośny i za drogi. Silnik 1.8 (143 KM) ze zmiennymi fazami rozrządu teoretycznie nie ma trudnego zadania - każdy koń dźwiga

BMW M3 vs. Lexus IS-F. Banzai!

naszą odporność na przeciążenia i próbują wniknąć do dusz - siedząc za kierownicą tych samochodów, łatwo stracić głowę. Ale z drugiej strony M3 i IS-F to najbardziej rozsądne z aut sportowych. To moja ulubiona klasa samochodów: nie za ciężkie, znakomicie się prowadzą, gwarantują wystarczający komfort

Subaru Forester 2,0 X ('04) vs. 2,0 XL ('06)

licznikowe 210 km/h (ma wtedy 7500 obr/min). Na piątce jest ciszej, ale nie szybciej, co nie zmienia faktu, że nowy Forester pozostawia starego w tyle. Wersja '04 nawet na Ultimate 98 nie dochodziła do 200 km/h. Ta jest ponadto zrywniejsza, choć ma ułatwione zadanie, bo osiąga setkę już na dwójce.Czas na

Konfrontacje: BMW Z4 3.0i/Honda S2000

zawieszenie, precyzyjną skrzynię i prawdziwie sportowego ducha.Zdaniem ekspertaMówi Wojciech Cołoszyński: O ile źródło dynamiki BMW tkwi w jej dużym, sześciocylindrowym silniku, tak małej czterocylindrówce Hondy w sukurs musiała przyjść rewelacyjna skrzynia biegów. Obarczona zadaniem utrzymywania obrotów

Wielki mecz Japonia - Niemcy

automatycznego Tiptronica. Zwraca uwagę bogate wyposażenie standardowe (m.in. ABS i ESP, osiem poduszek i kurtyn powietrznych, klimatyzacja automatyczna). Do prawdziwych zadań terenowych auto ma jednak zbyt delikatną konstrukcję, chociaż w off-roadowych próbach pokonuje większość SUV-ów - wystarczy, że jedno

BMW M5

, lecz lewy pedał - wciąż zwlekam: jeszcze, jeszcze... już! Skuteczność hamulców jest niesamowita. Śmiało mogłem odczekać jeszcze 100 metrów. 37-centymetrowe tarcze hamulcowe wykonały zadanie tak, jakby do pomocy miały spadochron i kotwicę. Ponoć droga hamowania nie przekracza 35 metrów. Teraz spokojnie

Re: Zmienne fazy rozrządu - w zmienności siła

Artykuł został napisany troche łapczywie. Układy zmiennych faz rozrzadu maja za zadanie ograniczyć emisje spalin i sprawić aby silnik był bardzie ekonomiczny. Natomiast D15Z6 jest to tzw economy VTEC. Ma on za zadanie obniżyć tylko spalanie. Nie posiada dodatkowej krzywki. Układy podobne do Hondy

Toche...teori na temat WARIATORA (eksploatacja)

/146 (wyłącznie z silnikami benzynowymi) często występującym problemem jest awaria mechanizmu zmiennych faz rozrządu (dalej nazywam go w skrócie wariatorem). Objawia się ona przede wszystkim podczas rozruchu charakterystycznym hałasem silnika podobnym do dźwięku diesla. Co robić? Opis i diagnoza Awaria wariatora

Popychacz

Popychacz - rodzaj członu mechanizmu przenoszący obciążenia wzdłużne. Popychacz w przeciwieństwie do cięgna jest członem sztywnym, może więc być także ściskany. Najczęściej popychacz jest częścią mechanizmu krzywkowego. Popychacz jest wykonywany najczęściej z żeliwa lub stali niestopowej. W celu

Rozrząd desmodromiczny

Rozrząd desmodromiczny – rozrząd silnika spalinowego, w którym do sterowania pracą zaworów silnika stosuje się krzywki otwierające i zamykające zawory. W układzie tym nie stosuje się sprężyn zaworowych do zamykania zaworów. Działanie Zadaniem układu rozrządu silnika jest sterowanie zaworami

VVTL-i

VVTL-i, (ang. Variable Valve Timing and Lift intelligent system) - inteligentny system zmiennych faz rozrządu stosowany w silnikach Toyoty. Jest ulepszoną wersją systemu VVT-i, który może zmieniać skok zaworu (czas otwarcia) oraz fazy rozrządu. Jest najbardziej złożonym systemem VVT, znacznie

Wał korbowy

Wał korbowy (lub wał wykorbiony) – rodzaj wału, posiadającego czopy przesunięte względem swojej osi. Służy zwykle do zamiany ruchu posuwisto-zwrotnego na obrotowy, będąc elementem mechanizmu korbowego.Nazwy wał korbowy i wykorbiony stosowane bywają zamiennie, lecz podawanym kryterium

Napier Deltic

odsłania w cylindrze otwory wlotowe, drugi wylotowe. Daje to możliwość wzdłużnego płukania cylindra bez konieczności stosowania zaworów i mechanizmu rozrządu.

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.