jakie obroty na jakim biegu

Marcin Lewandowski

Wideo | Przewidujący automat BMW

Wideo | Przewidujący automat BMW

BMW opublikowało wideo, w którym chwali się swoim nowym systemem inteligentnego przewidywania w automatycznej skrzyni biegów. O co tu chodzi?

Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. V | Układ napędowy

Nasza długodystansowa Klasa B pokonała już dwie długie trasy i przejechała setki kilometrów po mieście. Przyjrzyjmy się bliżej jej silnikowi i skrzyni biegów

Automatyczne skrzynie biegów | Ręce przy sobie!

Mieszanie biegami nie każdego bawi, więc coraz więcej aut wyposaża się wyrafinowane przekładnie automatyczne, które wykonują robotę za kierowcę. w pięciu parach samochodów sprawdziliśmy, gdzie lepiej sprawuje się "manual", a gdzie "automat"

Dlaczego autobus szarpie? Bo jest zbyt nowoczesny

Dlaczego autobus szarpie? Bo jest zbyt nowoczesny

hamowania, obroty spadają: 1800, 1700, 1600 i tu sprzęgło - zmiana biegu (na taki, aby było 2000 obrotów) - sprzęgło off, 2000, 1900, 1800, 1700, 1600 i znów to samo. Jadący 50 km/h autobus jedzie w zależności od skrzyni na 4., 5. lub 6. biegu, więc do zatrzymania mamy 4, 5 lub 6 takich "szarpnięć"

Toyota Auris Hybrid Touring Sports | Test długodystansowy cz. V | Hybryda w trasie

Toyota Auris Hybrid Touring Sports | Test długodystansowy cz. V | Hybryda w trasie

elektryczny pełni tylko rolę pomocniczą. Mieliśmy okazję odbyć kilka dłuższych podróży tym samochodem, przeważnie właśnie po drogach szybkiego ruchu i autostradach, gdzie jednostka napędowa musi pracować na najwyższych obrotach. I to dosłownie. Bezstopniowa skrzynia biegów po mocniejszym wciśnięciu pedału

Toyota GT86 | Test | Historia nieznana

Toyota GT86 | Test | Historia nieznana

oponami w rozmiarze 215/45. Dzięki precyzyjnie pracującemu układowi kierowniczemu i 6-biegowej skrzyni biegów, kierowca może w pełni wykorzystać potencjał 200-konnej jednostki. Mimo tego, że pod maską pracuje bokser, maksymalny moment obrotowy wynoszący 205 Nm dostępny jest na wysokich obrotach, bo aż

Hyundai i20 Coupe 1.25 | Test | Dla młodych

Hyundai i20 Coupe 1.25 | Test | Dla młodych

czym będzie można wspomnieć po latach z łezką w oku, jakie to było fajne, pomimo ciasnoty, niedoborów mocy i ubogiego wyposażenia? Oto panaceum na nudę i to w dodatku bardzo przestronne i nieźle wyposażone. Tego brakowało w segmencie aut miejskich. Hyundai miał już odnowioną gamę modelową o nowej

Obniż koszty urlopu | 10 zasad eko drivingu

Obniż koszty urlopu | 10 zasad eko drivingu

Poradnik | Złe nawyki, które niszczą auto Wyjazdy na wakacje oznaczają często pokonanie setek, a nawet tysięcy kilometrów. Nie trudno obliczyć oszczędności, jakie wiążą się z eko drivingiem. Stosując się do kilku prostych zasad można zaoszczędzić konkretną sumę pieniędzy i przeznaczyć ją np. na

Hyundai i30 Turbo | Test | Podkręcone oczekiwania

Hyundai i30 Turbo | Test | Podkręcone oczekiwania

położeniami kół kierownica robi 2,7 obrotu. W standardzie jest funkcja wyboru trybów pracy, wpływająca na siłę wspomagania, choć różnice pomiędzy nimi nie są duże. Mechanizm zmiany biegów jest zwarty i umożliwia szybkie zmiany. Fotele zaś zapewniają dobre trzymanie boczne, a przy tym są wygodne, nawet dla

Skoda Superb Combi 2.0 TDI | Test | Nowy wizerunek, stare zalety

Skoda Superb Combi 2.0 TDI | Test | Nowy wizerunek, stare zalety

/h i większych, które można osiągać np. na niemieckiej autostradzie natężenie dźwięków staje się mówiąc eufemistycznie... męczące. Skoda Fabia III | Czeska ewolucja Powodem takiej sytuacji jest na pewno zestopniowanie skrzyni biegów. Przekraczając 140 km/h obroty wysokoprężnej jednostki

Automat fajna sprawa, tylko jaki wybrać? | Poradnik

Automat fajna sprawa, tylko jaki wybrać? | Poradnik

następuje w tym samym czasie. Dzięki temu szybkość działania jest na bardzo wysokim poziomie. Koniec z automatami - co je zastąpi? Jako pierwszy w samochodach seryjnych skrzynię dwusprzęgłową pokazał Volkswagen w 2003 roku. Skrzynia nazwana DSG (Direct-Shift Gearbox) miała sześć biegów. Z czasem dołączyły

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

. Pełna moc dostępna jest dość wysoko, bo dopiero powyżej 7000 obr., ale maksymalny moment osiągany jest w przedziale 4500 - 5800 obrotów. W połączeniu z manualną skrzynią biegów, pierwsza setka na żółtym cyferblacie pojawia się już po 5 sekundach. Szybko? Dla informacji wspomnę tylko, że z PDK - 100 km/h

Nowe modele Audi A4, A5 i A6 Ultra

Nowe modele Audi A4, A5 i A6 Ultra

oczyszcza spaliny z tlenków azotu. Zużycie paliwa w trybie mieszanym wynosi od 3,9 do 4,6 l/100 km, co przekłada się na emisję dwutlenku węgla od 104 do 119 g/km. Modele Ultra wyposażane są seryjnie w manualną skrzynię biegów, w której górne przełożenia nieco wydłużono. Opcjonalnie, w Audi A6 dostępna jest

Ford Focus FL | Pierwsza jazda | Pogoń za doskonałością

Ford Focus FL | Pierwsza jazda | Pogoń za doskonałością

-biegową manualną skrzynią biegów zamknięta w 5-drzwiowym nadwoziu zapewnia bardzo przyzwoite osiągi, ale nie do końca takie, jakich można by się było po niej spodziewać. "Setka" w 8,2 sekundy i maksymalna prędkość powyżej 220 km/h - brzmi dobrze, ale w aucie nie jest to tak odczuwalne. Na

Ford Mustang | Znamy osiągi i techniczne detale

Ford Mustang | Znamy osiągi i techniczne detale

przekładnią dostępny będzie system kontroli startu launch control, który utrzymuje obroty silnika na ustawionym wcześniej poziomie z zakresu od 3000 obr/min do 4500 obr/min przy pedale gazu wciśniętym do oporu. Po zwolnieniu sprzęgła moment napędowy przekazywany na tylne koła jest ograniczany do wartości

Audi RS4 Avant | Test | Dla sportowej rodziny

Audi RS4 Avant | Test | Dla sportowej rodziny

, wydobywający się z wydechu. I tak od zmiany z jedynki na dwójkę, aż do siódmego przełożenia. Ośmiocylindrowy silnik ma ogromną ochotę do jazdy, szczególnie w zakresie od 4000 do 6000 obrotów. Każde, nawet lekkie wciśnięcie pedału gazu powoduje, że na wszystkie cztery koła za pomocą napędu quattro trafia dawka

Nauka jazdy | Czego uczą a nie powinni Część V

Nauka jazdy | Czego uczą a nie powinni Część V

, muskaniem gazu i jazdą w upale bez klimatyzacji.Szybciej czyli oszczędniejPodstawą jest wcześniejsza zmiana biegów. Większość kierowców zmienia bieg na wyższy przy 3-3,5 tysiącach obrotów. Tłumaczą, że wtedy silnik ma najlepszą elastyczność, że oszczędzają panewki i że niemal wszyscy tak robią. I faktycznie

SsangYong Tivoli | Pierwsza jazda | Siła przebicia

SsangYong Tivoli | Pierwsza jazda | Siła przebicia

dynamiczniej, musimy utrzymywać bardzo wysokie obroty. To naturalnie wiąże się z wyższym hałasem. Dopiero powyżej 3500 obr. jednostka nabiera ochoty do współpracy. Każdy manewr wyprzedzania oznacza konieczność redukcji. Niestety zmiana biegu na "dwójkę" i "czwórkę" wiąże się z uderzaniem

Salon Paryż 2014 | Honda Civic Type R | Na ulicach w przyszłym roku

Salon Paryż 2014 | Honda Civic Type R | Na ulicach w przyszłym roku

kolei przy wyższych obrotach doskonałą dynamikę zapewnia układ zmiennych faz rozrządu i-VTEC - od lat doceniany przez właścicieli modeli Type R. W nowej Hondzie Civic Type R zadebiutuje nowy przycisk "+R" zlokalizowany na kole kierownicy. Po jego naciśnięciu zostanie aktywowany tryb "+R

Mercedes GLA 200 CDI 4Matic | Test | Wysokie A

Mercedes GLA 200 CDI 4Matic | Test | Wysokie A

, co jest typowe dla volkswagenowskich skrzyń DSG. Podstawowy tryb jazdy Eco oznacza zmiany biegów przy niskich obrotach i "leniwą" reakcję na pedał gazu. Trzeba przywyknąć zwłaszcza, że tryb Sport nadmiernie ciągnie obroty w górę i nie nadaje się do codziennej jazdy. Pozostaje jeszcze tryb

Jeep Grand Cherokee SRT8 | Test | American Psycho

Jeep Grand Cherokee SRT8 | Test | American Psycho

-biegowy automat firmy ZF (znany z BMW czy Range Rovera). Tempo zmiany biegów nie odbiega specjalnie od dwusprzęgłowych przekładni, a 8 bieg pozwala przy prędkości 100 km/h na utrzymywanie obrotów silnika w granicach 1200 na minutę. To znacząco wpływa na zużycie paliwa. Świetny ruch ze strony Jeepa, że

Audi A1 Sportback 1.4 TFSI | Test | Mieszczuch idealny?

Audi A1 Sportback 1.4 TFSI | Test | Mieszczuch idealny?

zdarza się jej lekko szarpnąć autem, ale przy tego typu konstrukcjach zdążyliśmy się już do tego przyzwyczaić. Zmiana biegów jest natychmiastowa, a 7 przełożenie pozwala w trasie na utrzymanie niskich obrotów silnika. Do dynamicznej jazdy przydają się manetki umieszczone przy trójramiennej kierownicy z

Nowa Skoda Superb | Pierwsza jazda | Do trzech razy sztuka?

Nowa Skoda Superb | Pierwsza jazda | Do trzech razy sztuka?

przekładnią DSG, która bardzo szybko zmienia biegi. Maksymalny moment, wynoszący 340 Nm, osiągany jest w zakresie 1750-3000 obrotów. Do tego silnik nie jest zachłanny na paliwo, wręcz przeciwnie. Poza miastem przy spokojnej jeździe komputer pokładowy wskazywał średnie spalanie nawet poniżej 5,5 l/100 km

Mercedes-AMG C 63 S | Pierwsza jazda | Godny następca

osiem "garów", które wydają z wydechu chrapliwy dźwięk. Jedyne czego brakuje, to charakterystycznych dla 6,2-litrowej jednostki strzałów, ale mamy za to równie przyjemne tzw. przepalenia w trakcie redukcji lub zdejmowania nogi z gazu, gdy silnik znajduje się na wysokich obrotach. Oczywiście w

Volkswagen CC 2.0 TSI R-Line | Test | Cenny Comfort

Mercedes CLA 200 - Test | Piękno i emocje W 2008 roku na rynku zadebiutował Passat CC, który podczas modernizacji z 2012 roku ochrzczono jako CC. Auto wzorowano pod względem charakteru na Mercedesie CLS, który w 2004 roku zapoczątkował erę tzw. czterodrzwiowych coupe. Jednak nie są to

Sprzęgło | Trudny żywot

korbowego na przekładnię. Łatwo więc zauważyć, że sprzęgło jest bardzo mocno obciążonym podzespołem, mającym do czynienia zarówno w dużymi naciskami jak i wysokimi obrotami. Służy przede wszystkim do rozłączania układu napędowego przed skrzynią biegów, niezbędnego przy ruszaniu i zatrzymywaniu się a także

Chevrolet Camaro Hot Wheels Edition | Test | Powrót do korzeni

zakończy się przy 250 km/h. Mimo imponujących wartości, za kierownicą ma się wrażenie, że samochód jest wolniejszy niż sugerują dane techniczne. Biegi są długie, a silnik w "dostojny" sposób nabiera obrotów. Jednak szybki rzut oka na prędkościomierz i uświadamiasz sobie jak bardzo to mylne

Toyota GT86 vs. Yamaha MT09 | Konfrontacja | Zaszalej na wiosnę

Akrapovic), towarzyszące rozruchowi to pierwsze ostrzeżenie. Już wiadomo, że ze 115-konnym stadem trzeba uważać. Manetka gazu to najbardziej precyzyjna część, z jaką mamy bezpośrednio do czynienia. Nawet niewielkie jej muśnięcie momentalnie przekłada się na wzrost obrotów, których silnik potrafi wygenerować

Salon Genewa 2013 | Prezent na 50. urodziny 911 - nowe GT3

zupełnie od nowa na bazie aktualnego modelu 991. Jest sporo nowości. Jako pierwsze Porsche model GT3 otrzymał układu aktywnego sterowania tylnymi kołami. Wszystko po to żeby osiągnąć jeszcze większą precyzję i dynamikę. Zależnie od prędkości, system skręca koła w tym samym lub przeciwnym kierunku do

Lamborghini Huracan LP 610-4 | Test | Warto mieć marzenia

zauważy. Taki mocny odcień bardziej pasuje do charakteru tego auta. Jednak wybór nie był mi dany. Na dosyć wczesnym etapie zamawiania poinformowano mnie, że jeśli chcę go mieć tu i teraz, to mogę wybrać wszystkie kolory jakie chcę pod warunkiem, że będzie to biały. Trudno. Na szczęście w tym dziewiczym

Koniec z automatami

obsługuje biegi parzyste, a drugie nieparzyste, co pozwala zmieniać biegi błyskawicznie i bez szarpnięć.W ślad za VW poszły Audi, BMW, Mitsubishi, Nissan, Porsche, a obecnie dwusprzęgłowe skrzynie spotykane są już bardzo często. Zalety DSG są wyraźne. Ekologia wymusza na producentach walkę o obniżenie

Lexus na ósemkę

widać jest to wyśrubowana jednostka napędowa, zestrojona pod kątem mocy. Jako, że auto jest dedykowane również na rynek amerykański, do baku śmiało można nalać benzynę "Normal" (91-oktanową) i to mimo, że stopień sprężania jest dość duży i wynosi 11.8:1.Skąd 8 biegów?Czasy, kiedy automaty

Mercedes-AMG GT S vs. Porsche 911 Carrera 4 GTS | Konfrontacja | Derby Stuttgartu

osią, generuje 430 KM i i 440 Nm. Wolnossący charakter jednostki pozwala na uwolnienie pełnej mocy dopiero na wysokich obrotach (odpowiednio przy 7500 i 5750 obr.). Zatem czy 911 może mieć jakiekolwiek szanse z rywalem ze Stuttgartu? Walter Rohrl powiedział kiedyś, że konie mechaniczne w Porsche liczą

Salon Detroit 2013 | Jeep Grand Cherokee SRT

wkręcany nawet na najwyższe obroty silnik. Pod maskę SRT trafiła znana z przedliftingowej odmiany modelu jednostka V8 HEMI o pojemności 6.4 l i mocy 477 KM, osiąganej przy 6 tys. obr./min. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest przy 4,3 tys. obr./min. i wynosi 630 Nm. Nowością jest jednak skrzynia biegów

Krzepki Sven

dynamiką nowego silnika. Mówi za to o dłuższych przełożeniach. Piąty bieg ma teraz identyczne przełożenie, jakie poprzednio miała szóstka. Obecnie szósty bieg służy jedynie do oszczędnej jazdy autostradowej. W skrzyni automatycznej zmieniono oprogramowanie, które teraz zmienia biegi przy niższych obrotach

Citroen Grand C4 Picasso | Test | Hi-tech po francusku

100 km. Średnie zużycie w warunkach miejskich to 6,8. W trasie jest jeszcze lepiej. Wynik poniżej 5 l/100 km to żaden wyczyn, a zejście do średniej wartości podawanej przez producenta (4,0) także jest możliwe. Cieniem na tej jednostce kładzie się praca w niskich rejestrach obrotów. O ile silnik nie ma

Suzuki Vitara 1.6 VVT 4WD XLED | Test | Zmiana charakteru

, ważniejszy stał się styl (chociaż prześwit jest duży - 185 mm). Nowe Suzuki bazuje na płycie podłogowej SX4 S-Cross, jest od niego o 125 mm krótsza, ale o 10 mm szersza. Jaki sens ma posiadanie w ofercie tak podobnych modeli? Podobno od przybytku głowa nie boli, więc Suzuki postawiło na crossovery. Jak

Skoda Citigo Elegance | Test | Mały, ale...

Świeć przykładem, czyli jak używać świateł Skoda poszerzyła swoją ofertę o małe auto miejskie. Aut, wprowadzone na rynek w 2011 roku, jest bliźniaczą konstrukcją Volkswagena up! i Seata Mii. Trojaczki różnią się jedynie detalami. Citigo sprawdzi się jako drugie auto w domu. Ze względu na niską cenę

Volvo XC90 | Pierwsza jazda | Początek nowej ery

kierowcę dotyczy obsługi bardzo skomplikowanego urządzenia elektronicznego, jakim jest XC90 Po zajęciu miejsca w wygodnym fotelu, skrojonym przy tym elegancko jak dobrej klasy garnitur, na kierowcę XC90 czeka kilka niespodzianek. Pierwszą jest sposób uruchamiania silnika. W aucie z XXI wieku na próżno

Mitsubishi Outlander z nowym dieslem

Mitsubishi podkreśla fakt, że produkuje diesle od 1931 roku i jako pierwsza japońska marka wprowadziła silnik wysokoprężny do samochodów. Diesel o pojemności 2.2 litra i mocy 177 KM podobnie jak 1.8 DID MIVEC znany z modeli ASX i Lancer, należy do rodziny nowych, w pełni aluminiowych, ekologicznych

Honda Civic Type R vs. Renault Megane R.S. Trophy | Porównanie | Japonia kontratakuje

zaworów ssących okazuje się genialne. To dziwne uczucie w Hondzie, gdy silnik od samego dołu "chce" jechać, ale jakie to miłe! W dodatku dwulitrowy benzyniak nadal lubi wysokie obroty. Im "kręcimy" go wyżej, tym jest jeszcze lepiej! Czerwone pole na obrotomierzu zaczyna się dopiero

Downsizing

". Osiągi są bardzo dobre, a jedyna różnica jest taka, że przy mocniejszym gazie czterocylindrowa jednostka jest częściej zapędzana na wyższe obroty - bo nie ma takiej rezerwy osiągów, jaką dysponuje V6. Natomiast spora różnica pojawia się przy kasie, kiedy okazuje się, że czterocylindrowiec zużywa

Subaru BRZ | Test | Nawrócenie

skomplikowana. Na pokładzie znajdziemy proste radio/CD, klimę i przełączniki obok drążka zmiany biegów (ESP off i VSC Sport), których na początku nie odważyłem się ruszać. Wolna jazda nie męczy, co więcej, jest nawet przyjemna. Przy spokojnej jeździe dwulitrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa pokazuje

Toyota Corolla 1.4 D-4D - test | Pierwsza jazda

Toyota Harrier, czyli nowy Lexus RX? Corolla to najbardziej znana Toyota i zarazem najczęściej kupowany nowy samochód w 2012 roku na świecie (warto pamiętać, że do globalnych wyników sprzedażowych Corolli doliczany jest również Auris, na niektórych rynkach sprzedawany właśnie jako Corolla). W tym

Kupujemy samochód używany | Poradnik

wymiany pierścieni lub uszczelniaczy), -    dymienie przy zmianie biegów na wysokich obrotach - spaliny powinny być w zasadzie niezauważalne, pomijając biały dym przy niskiej temperaturze, -    w autach z silnikami Diesla czarny dym oznacza zużyte wtryskiwacze, niesprawną

Technika | Silnik Wankla | Zakręcony projekt

tarcze hamulcowe na przedniej osi, montowane przy skrzyni biegów. Nowatorska konstrukcja przy mocy silnika 115 KM rozpędzała się do 170 km/h, a od 0 do 100 km/h rozpędzała się w 15 s. Sukces handlowy wisiał w powietrzu, ale nadzieje na dobrą sprzedaż prysły wraz z kryzysem paliwowym połowy lat

Skoda Rapid Spaceback Style Plus | Test | Stylowa Skoda

za żadną Skodą, jaką do tej pory jeździliśmy, nie obejrzało się aż tyle osób, więc coś w tym jest. Sprawdź oferty specjalne na nowe Skody Niestety czar nieco pryska we wnętrzu, które nie jest już tak ekstrawaganckie. Panuje to wszechobecna czerń i typowy dla Skody design. Ma to jednak swoje zalety

Mercedes-AMG GT S | Pierwsza jazda | Sport ma we krwi

"Sport+". Na "Race" jeszcze przyjdzie pora. Uwierzcie mi. Kierownica od razu stawia większy opór, bieg natychmiast zbijany jest na niższy, utrzymywane są wyższe obroty, a zawieszenie staje się utwardzone. GT seryjnie ma montowaną mechaniczną "szperę", w S blokada jest

Volkswagen Golf R | Test | Hardcore w wersji soft

, wspomaganie ostrego i precyzyjnego układu kierowniczego słabnie, podwozie się usztywnia, a silnik podtrzymuje obroty by kierowcy nigdy nie zabrakło momentu obrotowego. Wszystko jak należy, lecz po krótkim sprincie zatrzymujemy się na światłach, a silnik... gaśnie. System start/stop trzeba wyłączyć oddzielnie

Volkswagen Golf R | Test | Hardcore w wersji soft

magicznych ustawień dźwięk silnika robi się nieco głośniejszy, wspomaganie ostrego i precyzyjnego układu kierowniczego słabnie, podwozie się usztywnia, a silnik podtrzymuje obroty by kierowcy nigdy nie zabrakło momentu obrotowego. Wszystko jak należy, lecz po krótkim sprincie zatrzymujemy się na

Honda Civic 1.6 i-DTEC - test | Pierwsza jazda

zmodyfikowano w taki sposób, by idealnie współgrała z nową jednostką. I trudno jej cokolwiek zarzucić. Biegi wchodzą gładko, a przełożenia są krótkie, co podczas pokonywania slalomu, jaki fundują górskie drogi wzdłuż Lazurowego Wybrzeża, bardzo szybko doceniłem. Silnika nie ma sensu wkręcać na wysokie obroty z

Czego nie uczą, a powinni

, muskaniem gazu i jazdą w upale bez klimatyzacji.Podstawą jest wcześniejsza zmiana biegów. Większość kierowców zmienia bieg na wyższy przy 3-3,5 tysiącach obrotów. Tłumaczą, że wtedy silnik ma najlepszą elastyczność, że oszczędzają panewki i że niemal wszyscy tak robią. I faktycznie, 15 lat temu taki styl

Opel Corsa 1.0 Cosmo | Test | Udało się

| Kompendium Nadwozie hatchback, 5d, 5-os. Silnik benzynowy, turbo, R3, 999 cm 3 Moc 115 KM przy 5000-6000 obr./min. Moment obr. 170 Nm przy 1800-4500 obr./min. Skrzynia biegów 6-ręczna Napęd na przednią oś Wymiary 4021 x 1736 x 1479 mm Rozstaw

Nowy Ford Mondeo | Pierwsza jazda | Nareszcie!

, że nasz egzemplarz był w nią wyposażony. A wystarczył jeden dodatkowy przycisk... Ford naszpikował nowe Mondeo wszystkimi najnowocześniejszymi technologiami, jakimi w tej chwili dysponuje, oczywiście wymagają one dopłaty. Na bogatej liście wyposażenia znajdują się m.in.: adaptacyjne w pełni LED-owe

Renault Twingo 1.0 Intens | Test | Zwinny maluch

wyglądają dobrze i są całkiem wygodne, choć głównie na krótkich dystansach. Panie docenią schowek pasażera, który można wyjąć i zabierając ze sobą użyć jako torebki. Przed dźwignią zmiany biegów umieszczono opcjonalny zamykany schowek wyposażony w złącze USB, a pod tylnym siedzeniem w dwóch wyższych

Porsche Carrera Cup | Tor Oschersleben | Relacja: Dobry występ polskiego zespołu

Deutschland na torze Oschersleben najlepszy czas (1:29.334) uzyskał Michael Ammermüller. Zgodnie z przepisami dzięki temu wynikowi reprezentant ekipy QPOD Walter Lechner Racing zdobył pole position do niedzielnego wyścigu. Do sobotniego biegu z pierwszego pola startował Holender Pieter Schothorst (Mc

MINI Hatch Cooper S | Pierwsza jazda | Nadal oryginalny

, przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 6,8 sekundy. Dynamika silnika w pełnym zakresie obrotów jest jeszcze lepsza, niż w poprzedniej generacji. W sportowej jeździe pomaga również tryb Sport, który uruchamia m.in. opcję międzygazu przy redukcji biegów. W trakcie spokojnej jazdy możemy skorzystać z trybu

MINI JCW GP | Test | Pierwsza jazda |

także najmocniejsze. Różnica między standardowym John Cooper Works jest nieduża, bo wynosi tylko 7 KM, ale na uwagę zasługuje fakt, że GP jest mocniejsze nawet od MINI Challenge. Benzynowy silnik o pojemności 1.6 wyposażony w układ turbo, generuje 218 KM przy 6000 obrotów na minutę, ale już 260 Nm od

BMW X3 xDrive 35d - test | Za kierownicą

niemiłosiernie wachlować przełożeniami. Nic z tego, a nawet jeśli czasem tak jest, zmiany trudno wyłapać bez zerkania na obrotomierz. Wszystko pracuje jak w szwajcarskim zegarku, a biegi wskakują w mgnieniu oka. Szybkość pracy przekładni łatwo skontrolować używając łopatek umieszczonych przy kierownicy. Ocena

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance | Test długodystansowy cz. V | Na stacji paliw

, w jakich producenci mierzą zużycie paliwa. Te, jak wiadomo, często znacznie odbiegają od tego, z czym kierowcy mają do czynienia. Zwłaszcza w Polsce, gdzie trudniej o płynność jazdy, a cierpliwość innych nie pozwala na bezstresowe praktykowanie ekodirivingu. Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD

Magazyn V12 | Już w kioskach

. Spotkany zaledwie moment wcześniej facet prowadzi samochód, który on i jego ojciec Michael tworzyli nader starannie, z pomocą Pininfariny i sporej, lecz dotąd jeszcze nieujawnionej, dozy gotówki. Przez czystego farta, jako pierwszy dziennikarz na świecie mam okazję poprowadzić Lancię Stratos HF 2011. 56

Nowy McLaren MP4-12C

przypatrzymy się technologii, jakiej użyto do produkcji samochodu, cena wydaje się uzasadniona. Wystarczy spojrzeć na główną część konstrukcji - element nazwany przez McLarena "Carbon Monocell". Waży jedynie 80 kg (!) i został w pełni wykonany z włókna węglowego, podobnie jak pozostałe elementy

Konfrontacja | Ford Mondeo vs. Volkswagen Passat | Dogonić królika

też są przyjemne w dotyku, czego patrząc na nie jedynie byśmy nie odgadli. Wygląd wnętrza zdradza, że produkcja tego modelu (jako Fusion) rozpoczęła się już ponad dwa lata temu. Ford Mondeo - Ogłoszenia Gdybym miał opisać wnętrze Passata jednym słowem, byłoby to "elegancja". Patrząc na

Mazda 3 | Pierwsza jazda | Nic na siłę

powierzchnię - dziś już rzadkość w segmencie C. We wnętrzu Mazda zastosowała ten sam czysty i lekki styl, jaki pokazała w szóstce. "Trójka" wypada nawet lepiej, deska rozdzielcza jest minimalistyczna. Może nawet za bardzo. Odniosłem wrażenie, że brakuje na niej kilku przycisków. Obsługa klimatyzacji

Mercedes Vito/Viano 2.2 CDI Blue Efficiency - test | Za kierownicą

, układ zarządzający energią elektryczną i system start-stop, wyłączający silnik na postoju. Manualna skrzynia biegów z przydomkiem Eco ma optymalnie dobrane przełożenia i również sprzyja oszczędzaniu paliwa. Podobnie jak wskaźnik sugerujący zmianę przełożenia na wyższe, umieszczony na tablicy przyrządów

Audi S3 Limousine - Test | Pierwsza jazda | Prosty charakter

zagłówkami, pokryte przeszywaną skórzaną tapicerką, spłaszczoną od dołu kierownicę i gałkę zmiany biegów oznaczone nazwą wersji, czy chromowane nakładki na pedały. Poza tym dominuje czysta linia deski rozdzielczej znanej z A3.Kompaktowy sedan Audi w intensywnym czerwonym kolorze nie wygląda groźnie. Mimo

Opel Zafira Tourer 2.0 BiTurbo CDTI Cosmo | Test | Rodzinny tranSPORT

przedziale 1750-2500 obr./min. W praktyce już od 1500 obrotów samochód nabiera wigoru i zaczyna sprawnie przyspieszać. Dzieje się tak dlatego, że już od 1250 obrotów do dyspozycji kierowcy jest aż 320 Nm. Mimo ręcznej skrzyni biegów, w trasie za kierownicą testowanej Zafiry można poczuć się jak w aucie z

Infiniti FX 3.0d Black and White Edition | Test | Czarno na białym

głośniejsze: lepiej przyspiesza, bo toleruje wysokie obroty (później zmienia bieg na wyższy) i szybciej reaguje na ruchy prawej stopy. Do czego zresztą zachęca silnik. Corvette nie ma szans Nie jestem fanem diesli, a zwłaszcza ich rakotwórczych spalin, ale gdyby wszystkie pracowały tak jak to 3-litrowe V6

Mercedes-Benz 240 D 3.0 | Najmocniejszy i najszybszy diesel swoich czasów

Mercedes-Benz udowodnił swoje zaawansowanie w dziedzinie układów napędowych. Samochód z nową, wysokoprężną jednostką napędową przyspieszał od 0 do 100 km/h w czasie 19,9 sekundy i mógł się rozpędzić do 148 km/h. Z automatyczną skrzynią biegów przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosiło 20,8 sekundy, a

Zbędne podzespoły? Czego pozbywamy się z naszych aut

równiej silnik pracuje, ale też więcej energii jest w nim magazynowane. Zmniejszenie masy poprawia dynamikę silnika, ale w pewnym momencie może okazać się niewystarczające i na wolnych obrotach zaczynają pojawiać się drgania. To wpływa negatywnie na cały układ przeniesienia napędu, od sprzęgła, poprzez

Jeep Grand Cherokee SRT8 - najszybszy Jeep w historii

obrotowego. To o 45 KM i o 61 Nm więcej niż w przypadku poprzednika z 6,1-litrowym motorem. Osiągi? Na osiągnięcie setki Grand Cherokee SRT8 potrzebuje 4,8 s, a wskazówka jego prędkościomierza kończy bieg na 250 km/h.Oczywiście nie mogło obyć się bez deklaracji o niższym apetycie na paliwo. Dzięki szerszemu

Top 6 - najpierw w sporcie, potem u Kowalskiego

rozwiązanie? W 1985 roku na łonie Porsche 962 C. Ta sama skrzynia testowana była również w Audi Quattro S1 Evolution 2 GpB w tym samym roku, ale choć szybko zmieniała biegi, była bardzo ciężka, a to grzech numer 1 w sporcie, więc zrezygnowano z takiego technologicznego ekstrasu. Z nadwagą uporano się niedawno

Volkswagen Passat Alltrack - test | Pierwsza jazda

centymetrów nie czuć ani przez chwilę. W kabinie jest chicho i przytulnie na swój, volkswagenowski sposób. Skrzyni DSG wystarcza sześć biegów. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest przy 1750 obrotów. To w końcu znana i sprawdzona konstrukcja TDI. Wystarczy jednak, że na sekundę zdejmę nogę z gazu, by

Mini Cooper S Bayswater - test | Liczy się uśmiech

obrotach. Możesz wyjść z zakrętu na drugim biegu, ale równie dobrze przejechać go na czwartym.Czego Mini nie potrafi? Zabrać na pokład wygodnie cztery dorosłe osoby, zużyć poniżej 7 litrów paliwa na 100 km, zmieścić w bagażniku porządne zakupy (160 litrów pojemności). Jednak tak naprawdę te wady w praktyce

Audi z dopiskiem RS | To już 20 lat

zarządzaniu spalaniem. Moment obrotowy 410 Nm był wytwarzany przy 3000 obr./min. Ogranicznik zaczynał działać dopiero przy 7200 obrotach. Wyposażone w taką jednostkę Audi RS2 przyspieszało od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosiła 262 km/h. Sześciostopniowa manualna skrzynia biegów

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

regulatorami faz rozrządu borykają się także jednostki L3-VDT. Objawem usterki są nieprzyjemne, metaliczne dźwięki, dobiegające spod maski na biegu jałowym i niskich obrotach; cena części w ASO wynosi ok. 1400 zł, zaś ściągniętej z USA - 800. Niedokręcone lub urwane śruby w tylnym moście mogą doprowadzić do

Ferrari 599XX już w Genewie

organizował specjalne imprezy na torach wyścigowych, adresowane tylko i wyłącznie do właścicieli tego modelu.Co pod maską? Na razie ujawniono tylko tyle, że znajdzie się tam silnik V12 o mocy 700KM. Motor będzie się kręcić do kosmicznej wartości ponad 9000 obrotów na minutę! Inżynierowie zastosowali także

Używane auto | Co sprawdzić kupując używany samochód

wchodzeniu na wysokie obroty, dławienie się;- niepokojące dźwięki, "cykanie" lub dzwonienie i stuki spod pokrywy zaworów; - wycieki z silnika, skrzyni biegów i okolic - warto wjechać autem na kanał i obejrzeć stan uszczelek oraz osłon pod silnikiem;- dymienie przez otwór bagnetu oleju przy

Fiat 500L 105HP - test | Pierwsza jazda

silnik trochę terkocze, ale nie jest to dźwięk zapamiętany z malucha. Dwa cylindry dają o sobie znać dopiero na wolnych obrotach. Gdy parkowałem testową L-kę do zdjęć obroty silnika spadały poniżej biegu jałowego, a TwinAir wpadł w drgawki. W czasie jazdy niespodzianek nie ma. Skrzynia biegów mogłaby być

10 sposobów na ekonomiczną jazdę samochodem

silnika jest nieuzasadniona - możliwe jest kilkadziesiąt tysięcy uruchomień silnika.4. Unikaj jazdy na wysokich obrotach. Im niższa prędkość obrotowa silnika, tym niższe zużycie paliwa. Zaraz po uruchomieniu silnika, szybko zmień przełożenia na wyższe, aż do osiągnięcia pożądanej prędkości. Jazda na

Hyundai Genesis Coupe - test | Za kierownicą

pojeździć. Dość ciasne, ale po zmianie biegu na wyższy trafiamy na takie obroty, które zapewniają dalej satysfakcjonujący ciąg z silnika, który - notabene - nie rzuca na kolana wartościami mocy i momentu obrotowego. W przyszłym roku trafi do Genesisa silnik w wersji z bezpośrednim wtryskiem, rozwijający 333

Hyundai Genesis Coupe - test | Za kierownicą

rozpędzają auto do setki w 6,4 sekundy i pozwalają podróżować z prędkościami dochodzącymi do 240 km/h. Nie trzeba się też specjalnie starać, by zerwać przyczepność tylnych kół. Nawet przy niskich obrotach, na dwóch pierwszych biegach, po mocniejszym wciśnięciu gazu auto natychmiast ustawiało się bokiem.O tak

BMW 1 M Coupe | Test i wideo

50 Nm więcej niż generuje widlasta ósemka pod maską M3. BMW przyspiesza jak wystrzelone z bazooki, i to mimo stosunkowo długich przełożeń skrzyni. Silnik ochoczo kręci się do 7000 obr./min, ale nie protestuje, gdy kierowca ma ochotę pojechać na 6. biegu z prędkością 60 km/h. I cóż za nieprzyzwoitość

BMW M5 - test | Pierwsza jazda

Nie łatwo zmierzyć się z legendą jaką jest BMW M5. Od 1984 roku (kiedy pokazano pierwsze wcielenie tego samochodu) wyznaczało kierunek rozwoju sportowych samochodów luksusowych. To właśnie BMW wskazywało innym drogę. Jesteśmy w Hiszpanii na prezentacji BMW M5 i z niecierpliwością czekamy na

Subaru Forester - test | Pierwsza jazda

, kształt układu dolotowego (oraz materiał z jakiego jest zbudowany na tworzywo sztuczne), poprawiono chłodzenie, wprowadzono poduszki pod silnikiem wypełnione płynem. Jak wszystko to działa?Różnica jest zauważalna i wyczułem ją już po uruchomieniu silnika. Wibracje są nieco mniejsze i silnik chętniej

Jeep Grand Cherokee SRT8 - test | Za kierownicą

tyle adrenaliny do krwi, co SRT8 czyni już jednym kopnięciem w pedał gazu. Ryk jego silnika jest jak spotkanie z T.Rexem. W człowieku budzi się chęć życia i przeżywania go na wysokich obrotach. Tak, dźwięk silnika i odczucia jakie powoduje, to największa zaleta tego auta. Może i jedyna. Jest też

Suzuki SX4 1.6 4WD - test | Za kierownicą

przebrnięcia breję. Niezależnie po jakiej drodze jedziemy 120-konny silnik 1.6 Suzuki będzie naszym sprzymierzeńcem. Łatwo wchodzi na obroty i na prostej drodze bez zadyszki radzi sobie z SX4-ką. Musimy jedynie przyjąć do wiadomości, że to typowy "japończyk", lubi wysokie obroty i wręcz ich

Hybryda Infiniti w księdze Guinnessa

rynku europejskim, czyli M35h trafił właśnie do Księgi Rekordów Guinessa rekordów jako najszybciej przyspieszające w pełni hybrydowe auto na świecie. Próbę bicia rekordu nadzorował przedstawiciel Guinness World Records, zaś za kierownicą M35h zasiadał Tim Pollard, dziennikarz brytyjskiego czasopisma

Chevrolet Malibu LTZ 2.0D | Pierwsza jazda

do mniejszego Cruze. Jeśli jednak dopatrujecie się wspólnego języka z małymi Aveo czy Sparkiem, szkoda czasu. Pierwsza generacja Chevroleta Malibu pojawiła się w USA w 1964 roku. Także jako wersja cabrio.Czas na DieslaCzy uzupełniający ofertę Chevroleta, silnik Diesla zmieni postrzeganie tego modelu

Skoda Roomster - test | Dwa w jednym

silnik jest głośny, a wnętrze nie zostało należycie wyciszone. Na szczęście radio Swing z czterema głośnikami wydaje przyjemne dla ucha dźwięki, zagłuszające pracę benzyniaka. O dziwo, motor dość ochoczo wkręca się na wyższe obroty, a jego - relatywną! - dynamikę podkręca precyzyjna skrzynia biegów

Ford Mustang | Auto dekady

dosłownie, bo to Mustang był jednym z pierwszych aut, w których klient decydował nie tylko o wyposażeniu, wzorach tapicerek czy kolorze nadwozia. Ford pozwalał nie tylko na wybór silnika lub skrzyni biegów, ale także oferował wiele rodzajów odbiorników radiowych, wzorów felg i innych dodatków. Jakich

Renault Fluence 2.0 16V | Długi dystans - 4100 km

zakresie wyższych obrotów, piąty bieg można z czystym sumieniem omijać, a skrzyżowania przejeżdżać na "trójce". Silnik ma dobre maniery, więc w kabinie jest cicho, ale gdyby wydłużyć ostatnie biegi, Fluence przełamałby barierę 200 km/h i mniej palił.Ten przytulny obraz z kilkoma plamami

Na wysokich obrotach: KTM 990 Super Duke R

zapłonu. Sposób, w jaki V-twin wkręca się na obroty, zachęca kierowcę do częstego odwiedzania wysokich rejestrów. Jednostka napędowa po prostu lubi to i absolutnie nie daje odczuć, że mogłaby tego nie lubić. Na niższych obrotach silnik generuje spore wibracje. Moc oddawana jest w sposób charakterystyczny

Continental Supersports - ekologiczne monstrum

moment, czyli wspomniane 800 Nm, dostępny jest już od 1700 obrotów na minutę.Co poza tym? Względem GT usztywniono zawieszenie, wykorzystano elementy obniżające masę (o 10kg), nową, jeszcze szybszą, automatyczną skrzynię biegów oraz dodano ceramiczne hamulce (standardowo). Ten sam za to będzie system

Mercedes S 250 CDI - test | Nauka o samym sobie

niską cenę zakupu? Jestem więcej niż pewien, że cztery cylindry i te niewielkie stadko koni popsują mi jakąkolwiek przyjemność z jazdy tym autem.Na czarnej testowej S-klasie jedynie literki przyczepione na klapie bagażnika zdradzają jaka to wersja silnikowa. Lepiej, gdyby ich nie było. Model W221

Porsche 918 Spyder | Test | Pierwsza jazda | Ekologiczna brutalność

kamienie milowe i ikony motoryzacji.Ekologia zaczyna być seksy. Porsche 918 Spyder jest zaprzeczeniem dotychczasowego trendu, nudy jaka panowała w tym segmencie. Niemcy wprowadzają na rynek najbardziej fascynujący samochód made in Germany. 887 KM, prędkość maksymalna 345 km/h i pokonanie Pętli Północnej

Skoda Fabia RS - test | Pierwsza jazda

Czesi po siedmiu latach przekonali się że Fabia RS z Dieslem pod maską to nie najlepszy pomysł. Może i miała 130 koni, ale terkot silnika na ropę nijak pasował do małego hothatcha. Dlatego do najnowszego "ereski" postanowili wsadzać wyłącznie silniki benzynowe. I to nie byle jakie

Mazda CX-5 - test | Pierwsza jazda | Przełomowy model

przycisków, które są krzywe, lub sprawiają wrażenie, jakby miały zaraz wypaść. Tuż za lewarkiem zmiany biegów jest panel klimatyzacji, szeroki, trochę kojarzący się z BMW. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są całkiem przyzwoite, takie, jakich się spodziewamy - na górze miękkie, na dole twarde. Do tego

Citroen DS3 vs. Peugeot RCZ vs. Renault Clio RS Gordini - test porównawczy | Za kierownicą

na trafianiu w poszczególne biegi. Co istotne, równie dobrze spisuje się znany silnik 1.6 THP. Do tego stopnia, że właściwie dopiero po zerknięciu na prędkościomierz uświadamiam sobie, że jadę sporo za szybko. Turbodoładowana, 200-konna jednostka błyskawicznie wchodzi na obroty a przy tym jest na

Skoda Octavia 1.2 TSI DSG - test | Za kierownicą

kierownicą, praktyczna kabina i bagażnik, szybka zmiana biegów, silnik żwawy na niskich i średnich obrotach, poprawne prowadzenie HAMULEC Kokpit pozbawiony finezji, przeciętna kultura pracy silnika, hałasy spod kół podczas jazdy po dziurawych drogach SUMMA SUMMARUM Czy przy rocznych przebiegach rzędu 20

Jakie obroty na biegu jałowym????

Poproszę o informację jakie powinny być obroty na biegu jałowym-BMW 318 i 2001 rok-benzyna. Jestem świeżo po myciu silnika krokowego i przepustnicy, miałem problem z falującymi obrotami na biegu jałowym. Teraz mam obroty ok 900 na rozgrzanym silniku, i nie wiem czy to jest ok. Bardzo dziękuję za

Przy jakich obrotach wrzucić wyższy bieg?

Tak jak w temacie, może ktoś mi, niewiedzącej, powiedzieć przy jakich obrotach silnika wrzucać wyższy bieg w Octavii?

Re: Kto jest niedouczonym tlukiem

crannmer napisał: > w miescie przy 55 km/h i na piatym (najwyzszym) biegu. Jakie masz wtedy obroty?

Re: zmiana biegow - wg obrotow czy wyswietlacza?

ECU (czyli komputer kontrolujący silnik) wie, jakieobroty, bieżąca moc silnika i jakie jest zużycie paliwa. Potrafi również obliczyć, czy na innym biegu uda się uzyskać się obroty z odpowiedniego zakresu, identyczną moc i jakie będzie wówczas zużycie paliwa. Jeżeli na innym biegu uda się

Re: zmiana biegow - wg obrotow czy wyswietlacza?

> Na podstawie jakich parametrów system podpowiada, że już trzeba zmienić bieg? Otóż to. Bo najważniejszym parametrem jest zamiar. Jeśli tym zamiarem jest dalsze rozpędzanie, to lepiej nieco zwiększyć obroty przed zmianą na wyższy. Jeśli zamierzamy już tylko kontynuować jazdę tą samą

Re: zmiana biegow - wg obrotow czy wyswietlacza?

. Zakres użytecznych obrotów obrotów 3. Mapę zużycia jednostkowego paliwa (być może tylko jako mapę wtrysku). Na tej podstawie można wszystko obliczyć. Rozwiązanie jest sprawdzone od blisko 30 lat w skrzyniach automatycznych.

Re: Turbo-benzyna na krótkie dystanse.

> zmiana biegów przy 3500 obrotów A przy jakich obrotach zalecasz zmianę biegów w benzyniaku?

Re: automat

moj automat utrzymuje obroty 1500 - 1800 zalezy na jakim biegu jade i czy sobie po miescie niespieszno podazam czy troszke szybciej niz przepisowo

Re: Jakie obroty na biegu jałowym????

Dziękuję za informację, a jak je zmniejszyć-czy jest możliwe manualnie, czy komputer sam to ustawia i co może być przyczyną tak wysokich obrotów???

Re: Mam problem ze zmianą biegów

1. w pierwszej wiadomości piszesz "skrzynia rzęzi", teraz piszesz "brak zgrzytów" - zdecyduj się 2. może sprzęgło za wcześnie załącza? Wcześniej nie wspominano o wstecznym. Problem z jednym tylko biegiem jednoznacznie sugerował skrzynię biegów jako źródło problemów, problem z więcej niż jednym

Re: Co ty z tymi chorymi 2tys. obr./min.?

To rozporzadzenie jest do dupy. I w jaki sposob zmiana biegu przy 2000 obrotow miala by niby zle wplywac na silnik? Ale konkretnie czemu jazda z obrotami 1500 to proszenie sie o klopoty? Co z tego wyniknie?

Re: Jakie obroty na biegu jałowym????

nie trwa dlugo to moze byc to ze komputer BMW "nauczyl sie" jaki prad wysylac do slinika krokowego i teraz po wyczyszczeniu - si8lnik obraca sie luzniej wiec otwierz przepustnica ciut za duzo. Zwykle po drastychnych zmianach potrzeba troche czasu aby sie program dostosowal. Wylaczenie

Re: ??? to silnik zmieni bieg (skrzynia automatyc

> Silnik zmieni...? Traktując ECU jako część silnika - tak. > Rajdowcy wiedza, co robia Jeśli o wybór optymalnego biegu chodzi, to mają oni znacznie prostsze zadanie od zwykłych kierowców. Interesuje ich tylko maksymalna moc uzyskiwana przy danej prędkości na danym biegu, a ona zależy

Re: zmiana biegow - wg obrotow czy wyswietlacza?

3 biegu z obrotami 1,2 1,3 miala by byc niekorzystna dla silnika. Nie wiem jak w tym samochodzie ale w ostatni jaki mi podpowiadal zmiane biegow robil to po ustabilizowaniu predkosci i obrotow.

Re: Przy jakich obrotach wrzucić wyższy bieg?

a jak cie uczyli jezdzic w szkole? czy za maslo dostalas prawko. im nizsze obroty silnika tym mniejsze spalanie i dluzsza zywotnosc silnika. wiec jak najszybciej zmieniac biegi. pozdr. tm

Re: Przy jakich obrotach wrzucić wyższy bieg?

Nikt nie wie? Czy w 1.9 TDI przy 2 tys. obrotów jeśli wrzucam wyższy bieg to dobrze, czy może za wcześnie/za późno?

Re: Przyganial kociol garnkowi

analny_wybawca napisał: > Pytam, bo u mnie normalnie na 3 biegu latam 130... W jakim samochodzie, z jakim silnikiem i przy jakich obrotach? -- MfG C. Pater Brown erbebte in freudiger Erregung, als dunkle Cellos den Raum betraten.

Re: Przy jakich obrotach wrzucić wyższy bieg?

> Czy w 1.9 TDI przy 2 tys. obrotów jeśli wrzucam wyższy > bieg to dobrze, czy może za wcześnie/za późno? Jeśli majestatycznie toczysz sie po mieście i nie chcesz za dużo spalac to dobrze. Jęśli to robisz wyprzedzając TIRa na krajowej drodze przy średniej widocznośći (zakręt, górka) to

Re: Przy jakich obrotach wrzucić wyższy bieg?

> Dziękuję za > odpowiedzi, więc jednak pozostanę przy 2 tys:) I zapewne za jakiś czas zapytasz na tym forym, gdzie jest dobry serwis naprawiający zapieczone kierownice turbosprężarek :-)

Re: Przy jakich obrotach wrzucić wyższy bieg?

Nie robię sobie jaj, po prostu autko mam od tygodnia i nie chciałabym od razu spalić sprzęgła czy czegokolwiek. Instrukcja obsługi niestety nie po polsku więc nie mogę doczytać:) Dziękuję za odpowiedzi, więc jednak pozostanę przy 2 tys:) Pozdrawiam:)

Re: A o co z tym funem chodzi?

trypel napisał: > w jaki sposob krótsza przekładnia zwiększy zakres prędkosci na poszczegó > lnych biegach? Skoro benzyniaki mają większy zakres obrotów ale krótszą przekładnię i w związku z tym podobne vmax na poszczególnych biegach, to chyba logiczne że krótsza przekładnia niweluje

Re: Ktory bieg

"umiarkowany" i "sportowy" wiec po jakim casie jak wsiadziesz i lekko nacisniesz gaz to bedzie zmienial na niskich obrotach i plynnie ale jak mu depniesz to zacznie zmienac na 4 tys i wtedy wiadomo ze zmienil... No a na S to jeszcze przy wyzszych obrotach. Jak wsiadam to zawsze wim kto ostatnio jezdzil - jak

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Jazda na wysokim biegu przy minimalnych obrotach było i jest szkodliwe dla silnika, niezależnie od jego "stopnia nowoczesności", czyli TSI na pewno nie są tu wyjątkiem. Czasem jadąc jako pasażer aż chce się trzepnąć w łeb takiego domorosłego "kierowniczynę" który jedzie 60 km/h na V biegu i

Re: Jakie macie obroty biegu jałowego?

Nie jest to normalne. Obniż obroty na rozgrzanym ma być ok 1100 a na zimnym może przygasać od tego jest ssanie.

Re: Jakie macie obroty biegu jałowego?

Ok, a czy normalne jest że nawet po krótkiej jeździe, po zatrzymaniu np. na światłach mam obroty ok. 3000-3500 ? I za nic nie spadają poniżej tej granicy. 1100-1200 mam tylko podczas rozgrzewania przed jazdą. No i dotyczy to bandziora 600. Jakoś ostatnio po małym crashu zacząłem szukać wszelkich

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

toreon napisał: > Jazda na wysokim biegu przy minimalnych obrotach było i jest szkodliwe dla siln > ika, niezależnie od jego "stopnia nowoczesności", czyli TSI na pewno nie są tu > wyjątkiem. Czasem jadąc jako pasażer aż chce się trzepnąć w łeb takiego domoros > łego

Re: Chłodzenie turbiny - prosty test

Nie będzie konkretów z bardzo prostego powodu. Ilość obrotów turbiny zależy od: jej konstrukcji, silnika do jakiego jest zamontowana, przełożenia w skrzyni biegów, przełożenia głównego i obciążenia silnika (otwarcia przepustnicy). Pomijam tutaj takie sprawy jak np. stopień zapchania katalizatora i

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Toreon napisał: > Jazda na wysokim biegu przy minimalnych obrotach było i jest szkodliwe dla siln > ika, niezależnie od jego "stopnia nowoczesności", czyli TSI na pewno nie są tu > wyjątkiem. Czasem jadąc jako pasażer aż chce się trzepnąć w łeb takiego domoros > łego "kierowniczynę

facet ma rację

Zbyt wysoki wpięty bieg powoduje że aby utrzymać się w strumieniu ruchu musimy dawać więcej gazu niż na niższym biegu. Chwilowe zużycie paliwa jest wtedy zauważalnie większe. generalnie dobrze jest popatrzeć sobie w przebieg momentu i rozkład mocy i możemy sie zorientować w jakim zakresie obrotów

Lopatologiczne tlumaczenie

zwiazek z tym "To samo można > zrobić odpowiednio gazem ustawiając obroty. " i jaki W klasycznych skrzyniach biegow poszczegolne biegi sa zalaczane poprzez nasuwanie muf z wewnetrznym uzebieniem na kola zebate. Aby takie nasuniecie odbylo sie bez zgrzytow, predkosci obrotowe obu elementow

Sensowne pytanie wiec odpowiem

nis > kich obrotach na wysokim biegu jest tylko naleciałością po starszych samochodac > h z dodatkowo zużytym zawieszeniem silnika, w których przyspieszanie czy utrzym > ywanie prędkości poniżej 1500 RPM powodowało nadmierne wibracje i szarpania? Coca Cola to jest to.

Morskie opowiesci

1realista napisał: > Zbyt wysoki wpięty bieg powoduje że aby utrzymać się w strumieniu ruchu musimy > dawać więcej gazu niż na niższym biegu. Wieksze obciazenie (otwarcie przepustnicy) przy nizszych obrotach to wlasnie wieksza sprawnosci silnika i mniejsze zuzycie paliwa. > Chwilowe

Co ty z tymi chorymi 2tys. obr./min.?

nie uważam żeby dobrym pomysłem było wprowa > dzanie tego jako element kursu nauki jazdy czy na egzamin. Wole żeby przyszły k > ierowca zmieniał bieg o 200 obr za późno niż zbytnio koncentrować się na obtrot > omierzu. W rozporządzeniu i wytycznych jest mowa o 2600 obrotów na minutę. Te 600

Re: Przy jakich obrotach silnika zmieniacie biegi

Przy dosyć dużym silniku , przy 2000obr/min auto spala najmniej, ważne aby gwałtownie nie wciskać pedału gazu przy tychże obrotach.

Przy jakich obrotach silnika zmieniacie biegi?

Jeżdze najwiecej po mieście , wiecie chcę troche dorobić na paliwie(takie czasy - niestety), jak jeździć najtaniej? Moje auto-nissan primera 2,0-16V(136Pcs)

Re: Przy jakich obrotach silnika zmieniacie biegi

3-4 tyś Peugeot 206 silnik z kosiarki: 1.1 Tydzień temu jechałem taksówką Polonez, sedan ,złotówkarz zmieniał biegi przy 1300 obr/min- nieprawdopodobne. Benzynę moze zaoszczędzi tylko w jakim stanie będzie silnik...

Re: Morskie opowiesci

; Przy stanie ustalonym jakim jest ekonomiczna jazda ze stałą predkością niewyklu > czone jest że bieg niższy i wyższe obroty są korzystniejsze niż bieg wyższy i n > iższe obroty. Bo niewielkie zmniejszenie prędkości powoduje że wpadamy z zakres > zaduszenia silnika. I jak ma wystarczający

Wizyta u doktora Hayda

Przychodzi kobita i mowi ze stracila sluch. A doktor: Jak u Pani z wyproznieniem bo moze to od niestrawnosci. > Piszesz, że te niepokojące podskakiwanie występuje w przedziale prędkości 35- 5 > 0 km/h. A jakie obroty silnika masz wtedy? Doktorku, to zalezy od biegu, akurat ten przedzial

Re: Jazda

Zed, jaka wiedza :) czyli z jazdą na biegu jałowym, że wcale mniej paliwa sie nie spala to prawda? > > ad3 - czasem hamuję silnikiem jak jest ślisko, to wtedy lepiej silnikiem > podobno no i jak mi się chce, ale rzadko mi się chce > > Błąd! Nagły przyrost momentu obrotowego na

Re: Morskie opowiesci

stanie ustalonym jakim jest ekonomiczna jazda ze stałą predkością niewykluczone jest że bieg niższy i wyższe obroty są korzystniejsze niż bieg wyższy i niższe obroty. Bo niewielkie zmniejszenie prędkości powoduje że wpadamy z zakres zaduszenia silnika. I jak ma wystarczający moment to nie zgaśnie

Re: Czy urzedasy to cymbaly?

> Ecodriving ma sens. Ależ oczywiście. Z tym że ja ecodriving rozumiem jako unikanie bezsensownego rozpędzania samochodu, kiedy wiadomo że zaraz trzeba będzie hamować, np nie stawanie na gazie, kiedy na najbliższych światłach pali się czerwone, niż jako rygorystyczne pilnowanie wskazań

W poszukiwaniu utraconych koni mechanicznych

,ruszanie ze świateł lekko pod górkę. A na jakim biegu chcesz w miescie, lekko pod gorke, osiagnac obroty mocy maksymalnej? Na drugim (przy predkosci blisko 100 km/h? Na trzecim (przy predkosci ponad 130 km/h)? Sprobuj na pierwszym (do niecalych 50 km/h). Jesli na Zakopiance, na wystarczajaco dlugim

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

) ten z wiekszym momentem max. bedzie go osiagal przy nizszych obrotach, ma to zasadnicze znaczenie dla elastycznosci. Natomiast im wieksza wartosc maksymalnych obrotow to wiekszy zakres obrotow uzytecznych, oznacza to, ze mozemy dluzej ”ciagnac” na nizszym biegu i wykorzystac przelozenie do

Re: Najpierw trzeba miec te dane...

na II biegach - II i V. W dieslu to nie przejdzie. Sam jezdzę dieslem i wiem ze miło jest miec te 350 Nm przy 2000 obr (a wczesniej 500 Nm przy tych samych obrotach) ale jestem w stanie w miarę obiektywnie przyznać że żony citroen ma bardziej elastyczny silnik (przy oczywiscie osiągach mierzonych

Cos kumasz ;-)

rodzaj wtrysku, inne wyciszenie kabiny, inne przelozenia. To wszystko sprawia, ze nie da się jednoznacznie powiedzieć kiedy zmieniac bieg, przy jakiej predkosci. To zależy od skrzyni, silnika, i obciążenia. Inaczej zmienisz z gorki inaczej pod gorke. Moja rada. Zagladnij do instrukcji obslugi swojego

Odpowiadam tu zanim i ten post skasujesz

Napisales: ponieważ moc=moment obrotowy * obroty to stromy wykres mocy oznacza, ze na dole nie ma za dużo tego momentu obrotowego. auta z dużą elastycznością (i nie mowie tu o dynamice od 80 do 120 na jakimś biegu) mają stosunkowo płaski wykres mocy. Po prostu mają więcej mocy na niskich obrotach

Re: Przyczyna gaśnięcia silnika. O co chodzi?

W jakich warunkach gaśnie? Na biegu jałowym, jakie obroty? Przyczyn może być wiele, świece, przepływomierz, itp. Więcej szczegółów by się przydało.

Re: Przydałaby sie lista nie awaryjnych silników

gzesiolek napisał: > Jak masz maksymalna moc przy 3500rpm to przy 4500rpm masz mniejsza moc, niz prz > y 3500rpm tak czy nie... > (...) > W benzynie przy obrotach ponizej 3500rpm nie dzieje sie prawie nic... Jeszcze raz - a kogo to kuźwa obchodzi, jakieobroty? Przecież

trybologia to wiedza tajemna nie dla plebsu

Gość portalu: prawdziwy tebe napisał(a): > > > Jedź na możliwie najwyższym biegu z możliwie najniższymi,ale nie > > szkodzącymi silnikowi obrotami. > > tzn. jakimi? jakie one konkretnie sa? Gdyby chciwy i zdemoralizowany motoprzemysł zrobił rzeczywiście takie badania dla

Re: Czy diesel nadal "lubi" niskie obroty?

galtomone napisał: > Sie mnie nasunelo pytanie przy okazji watku o DPF. > Swego czasu pamietam, ze tak zalecano jezdzic dieslami.Szybko (przy niskich obr > otach 1500-2000) zmieniac bieg i raczej (nawet w trasie) nie zylowac silnika po > wyzej 3,5. ------------------------------- Jakim

przesadzacie

jeżdżę równolegle dwoma autami - jeden jest sporym dieslem - 3TDI, drugi żwawą benzyną lubiącą obroty - hondy 2,4 Każdy kierowca ma chyba słuch, czuje obroty i WIE, kiedy i w jakich okolicznościach zmieniać biegi. Nie ma prostych recept - można przy 60 jechać na 6 biegu, a przy 70 tece na drugim

Re: jazda 130 km BEZ zatrzymywania - mała przygod

odpowiednio gazem ustawiając obroty. " i jaki - co to jest wysprzęglanie - i w ogóle. A, i czy te w szczególności mają zastosowanie ogólne, czy tylko w ściśle określonych modelach, bo ja ciapkiem jeżdżę (seicento czyli) -- Siedział uczepiony brzucha czarnego, który swoją ponurą urodą przypomina

brak mocy na gorącym

nawet na drugim biegu zwalnia. Problem jest taki, że jadąc na drugim biegu z prędkością obrotową 10 000 i wrzucając trzeci bieg mam właśnie około 6000, i tutaj jest problem bo na trójce jest za słaby a na dwójce za wysokie obroty na dłuższy podjazd. Kiedy jest normalna temperatura problem jest

Re: To jest praca doktorska na ten temat.

ale jakie odnośniki? gość (akurat nie Mieciu) zmieniał mi mapę zapłonu ze 3 x w moim motocyklu. W zależnosci od tego czy jezdziłem na pustym wydechu. Czy zastanawialismy sie ile wyciągnie. Czy zależało mi na mocnym dole i środku. Hamowownia, komputer, i modyfikacje mapy w zależnosci od biegu i

Re: Biegi na wzniesieniu

nie wiem :-) w ogóle nie myślę na jakich biegach jeżdżę odruchowo wszystko nawet specjalnie nie patrzę na obrotomierz wiem na jakich jadę obrotach - może to kwestia wibracji... i słuchu w jakiejś mierze j. -- YCDSOYA

Re: Downsizing ...

> A co maja obroty do tego wszystkiego i twoje odczucia na oko... Jakie odczucia na oko? Auto przyspiesza bardzo dobrze już przy połowie wciśniętego gazu, przy full nieporównywalnie lepiej. Czyli ma rezerwy "wysiłku". A obroty mają to do tego, że silnik się bardziej zużywa przy wyższych

Siadaj, dwa.

Avensis I, 1.8 VVTi, benzyna) do najnizszego zuzycia paliwa przy predkosciach 50-60 km/h sluzyl bieg 5 (czyli najwyzszy) i obroty rzedu 1500...1800. Gdyby w tym samochodzie byl jeszcze wyzszy bieg, z pewnoscia zuzycie jeszcze by spadlo. A tak przy stalej predkosci 50..60 km/h lezalo w okolicach 4

Re: Metoda maksymalizacji zuzycia paliwa

zapewne koledze z "metoda maksymalizacji zuz > ycia paliwa" Przecież chyba nikt nie wciska biedronia gazu przy "spokojnym toczeniu się". Tak więc stopień przełożenia i wysokość obrotów będą tylko decydowały w jakim tempie auto będzie zwalniało. Niektórzy, by spokojnie toczyć się po

Re: nie pomyslalam o tym

Jaki samochod , rocznik? Jak odpalisz to na biegu jalowym mozna zwiekszyc obroty silnika czy bez wzgledu na to ile wcisniesz pedal gazu nie rosna? - linka gazu - pedal gazu/sterownik -? inne przyczyne ale w tym ukladzie -- Mężczyzna odkrył kobietę, wynalazł seks. Kobieta odkryła seks

Re: A jak jest "nieumiejętnie"?

gazu obroty spadna i najwyzej same wroca do obrotow biegu jalowego. To moze byc (i czesto jest) za malo, tak samo jak moze byc za malo podlaczajac kable na niepracujacym silniku dawcy. A szanowny Pan Ekspert zaklada do tej roboty rekawiczki, okulary ochronne i buty dla elektrykow?

pytanie laika tym razem o skrzynię

Szanowni Panowie! Pytanie dość durne, ale temat powoduje ciągle nieporozumienia... Wielokrotnie trafiam w dyskusjach i testach aut na opinię: szkoda, że skrzynia nie jest 6 biegowa... przydałby się 6 bieg na autostradzie... (?) Jako użytkownik takiej skrzyni w wersji i manualnej i automatycznej

Re: A o co z tym funem chodzi?

trypel napisał: > chodzi o silnik. OK - jechałem kiedyś amerykańcem ze starym small blockiem i 3 > biegowym automatem. Tam niczego nie brakowało bo silnik przyspieszal bez proble > mu od poniżej 1000 obrotów a krecił sie w razie potrzeby i ponad 5000. 3 biegi > załatwiały sprawę

Re: Co po RX300 z serii wątków hipotetycznych...

jest 180- 320 to nie robi mi specjalnej roznicy (troche psychicznie boli, ale da sie przezyc). Ciekawe czemu to zrobili... bo czuc, ze mocy pod butem jeszcze zostaje duuuuzo. Obroty sa ok 4k... to ewidentnie elektronika odcina z powodu predkosci, bo silnik na nizszych biegach kreci sie do oporu. >

Re: Downsizing ...

klemens1 napisał: > > A co maja obroty do tego wszystkiego i twoje odczucia na oko... > > Jakie odczucia na oko? Auto przyspiesza bardzo dobrze już przy połowie wciśnięt > ego gazu, przy full nieporównywalnie lepiej. Ano na oko... Mnie sie tez wydawalo, ze Avesnis 2.0 z

Re: chcę jeździć na motocyklu!

czy obrotach silnika powinno się zapinać poszczególne biegi i takie tam rzeczy. Oczywiście to nastręczyło mu pewnych kłopotów bo to robił machinalnie nie myśląc czy już ma taką czy inną prędkość odpowiadającą danemu biegowi. Jak później się okazało mnie również ta teoria w niczym nie pomogła bo

Re: Mieszkańcy centrum Poznania "za" strefą tempo

Nie wiem jaką masz praktykę w jeździe samochodem, ale zazwyczaj przeciętny kierowca tak dobiera bieg by jechać na niskich obrotach. Wtedy bieg na jakim jedziesz nie ma znaczenia, obroty są tak czy inaczej niskie. -- www.facebook.com/wlodek.nowak i www.my-poznaniacy.org

Re: Czołgi potwory a przepływ informacji w czasi

> bzdura > piszesz o przypadkach czołgów w stanie awaryjnym > normalnie czołg miał sprawne 4 biegi Normalnie tet miał jeden bieg do wykorzytsania, wrzucało się dwójkę (wcześniej mechanik ściągał ogranicznik obrotów silnika) i cały czas jechał na jednym biegu. Zmiana biegu wymagała dwóch

Re: nie pisz bzdur

wytłumacz mi z tego dlaczego skracanie skrzyni biegów poprawia przyspieszenie? Ja wiem :> skracając skrzynię biegów podnosi się moc średnią w zakresie obrotów użytecznych, a większa moc to większe przyspieszenie. czyli skraca się czas kiedy silnik nie generuje mocy maksymalnej. I idealnym wypadku

Re: Obniż zużycie paliwa o 20 proc.

"kontroluj obroty silnika: zmieniaj bieg na wyższy przy 2000 obr./min w silniku wysokoprężnym" Takie rzeczy to tylko wolnossącym dieslu z przed 20 lat. Dwumasa dostaje w tyłek przy jeździe na obrotach między 1000-2000 (pomijam już fakt gwałtownego przyspieszania przy niskich obrotach

Co mogło paść?

W grudniu miałem 3 razy podobne objawy w odstępie co kilka dni w mroźniejsze dni czyli: Ok. 2-3 minuty po odpaleniu zimnego silnika (Peugeot 306 1.4) w trakcie jazdy silnik dostaje zadyszki - można jechać w zasadzie przy obrotach ok 800-1200/min na 1, 2 lub maksymalnie 3 biegu (na wyższych biegach

Re: Kalibracja licznika prędkości

Czujnik "prędkości" jest umieszczony nie w silniku, ale w skrzyni biegów, konkretnie w mechanizmie różnicowym. Prędkość jest przeliczana z ilości obrotów wychodzących ze skrzyni biegów, niezależnych od obrotów silnika. Jeśli ogumienie jest takie jakie zaleca producent, to znaczy koło ma

Re: moje ulubione pytanie do sprzedawcy

1. Jak się wymienia żarówkę od świateł mijania. 2. Jakie obroty ma silnik przy 100 km/h na najwyższym biegu (tu każdy wymięka). -- Habudzik napisał: 27.07.2007r. - "Jestem zasranym głupkiem i co z tego ???" www.youtube.com/results?search_query=fotoradar+straż+miejska&aq=0

Filtr DPF - kosztowna ekologia

znów do maksymalnego momentu. Najlepsze przyspieszenie jest wtedy, gdy silnik ma najwyższą moc. Przy danej prędkości samochodu i danym biegu masz konkretną liczbę obrotów na minutę, a dla konkretnej liczby obrotów masz konkretną moc maksymalną. Wybierając bieg wybierasz jakie obroty ma w danej chwili

Re: Jaki nowy samochód do 70 tys.?

> więc jakie Skody jakie Koreańce???? Tylko że w skodach/koreańcach mam mocy o 50% więcej + turbina, czyli przy 2tys.obrotów wciska w fotel, podczas gdy w lancerze muszę redukować 2 biegi w dół. Jeżeli jednak kwestie komfortowo-przestrzenne będą dużo lepsze, to oczywiście warto się zastanowić

Re: Może to głupie pytanie ale naprawdę nie wiem.

Na razie jeszcze trawie ten tekst:), ale pytania już mam:) Przy jakich obrotach zapinasz 2. bieg najczęściej? Co to za Megane dokładnie? Czy cyrki są tylko i wyłącznie na 2. biegu? Pozdr

Wyniki pomiarów prądu w domu !

Jak obiecałam podaję mnóstwo wyników pomiarów jakie porobiłam ostatnio w domu. Niektóre mocno mnie zdziwiły (wspomniałam już o odkurzaczu na jałowym biegu czy pralce, która nie pierze, ale wtyczka jest w gniazdku). Okazało się, że drukarka laserowa na czuwaniu zużywa rocznie 6 kWh, ale wyłączona

Re: NIE !

Jest tu mowa o dojechaniu do swiateł wiec spokojnie nie napinaj sie tak koleżanko bo szkoda zrowia. Tu nie chodzi o te bzdurne 5 kropli benzyny ale o SILNIK który kosztuje 50 % ceny auta jadac na luzie silnik jest na tysiacu obrotów czyli tyle co nic na biegu ma 3 tysiace nie dostajac benzyny wiec

I padło na chip tuning

. Pod sporą górę jaka jest między wisłą a szczyrkiem gdzie byłem ostatnio to jakieś 50-60 km/h z tym że waha się na granicy 2 biegów 2, 3 i przy 60 trzeba dawać duże obroty by wrzucić na 3 a potem gwałtownie słabnie. Więc by go nie męczyć odpuściłem mu na 45-50. Ale wydaje mi się że na tamtą górę bez

Re: Przydałaby sie lista nie awaryjnych silników

pasazera... ja jako nastepny mialem sie przejechac wiec wsiadlem za kierownice i pokazalem mu, ze wrzucanie wyzszego biegu w takim aucie przy 3k rpm to nie najlepszy pomysl przy wyprzedzaniu... Jak mu pokazelm jazde przy 7-8k rpm zmienil zdanie co do zasadnosci zakupu... Ale jak juz wspominalem... kwestia

Re: Biegi na wzniesieniu

pejotpe4 napisał: > Mnie tam uczyli, by z góry jechać na tym samym biegu, co pod taką samą górę (cz > yli niższym niż zwykle po poziomej drodze). Primo jadac z nieznanej gory nie wiesz, jaki bieg potrzebowalbys, zeby na nia wjechac. I na odwrot. A bedac poczatkujacym kierowca (jak autor

Re: Przydałaby sie lista nie awaryjnych silników

kolach wprost wynika z tych obrotow silnika i przelozenia)... Stad w porownaniach przyspieszenia takich aut zwykle roznic duzych nie ma... roznice sa jedynie w tzw. "elastycznosci" gdy narzuca sie na jakim biegu mozesz sie rozpedzac... Wtedy oczywistym jest ze na wyzszych biegach/nizszych obrotach do

napinając zaczepy - dziadkiem kończąc

nim coś chrupie i chrzęści, bieg hamując... Zapętlona tak następna guma bagażowa traci tym sposobem swą przydatność. W warsztaciku wisi ich u nas kolekcja. Czasem udaje się w niej wymienić zaczep na ten z poprzednio zdemolowanej gumy. Ostatnio nabyłem byłem gumy z nie hakami na końcach, a z

Re: Turbo-benzyna na krótkie dystanse.

, silnik się niszczy. Myślę, że każdy, kto choć trochę pojeździł hondą wyrobił sobie w takiej sytuacji odruch - najpierw redukcja biegu, potem gaz. Silnik Hondy kocha wyższe obroty i wtedy dopiero pokazuje co potrafi, a potrafi wiele. Tak więc gdy trzeba nabrać wybranej prędkości autostradowej czy szosowej

Re: Ogolnie, bardzo ogolnie:

Ci, ze zachowujesz sie blednie i sprowadzasz na siebie i otoczenie niebezpieczenstwa wszelakie. BTW w jakim samochodzie osobowym na szostym biegu przy predkosci 20 km/h i puszczonym sprzegle silnik nie szarpie, bo obroty spadly mocno ponizej jalowych? -- MfG C. And a bit of augmentation is a

Re: Kolejnosc jest taka

jaki system? czy tempomat trzyma uparcie w czasie jazdy skrzynie na przedostatnim biegu? to cos sie zepsuło :) u mnie na tempomacie wrzuca na najwyzszy już przy 50 (1200 obrotów) a bez tempomatu przy 70 (tradycyjny automat 5biegowy). W poprzednim na tempomacie skrzynia starała się trzymać

Jaki przegub?

półosie, zawieszone na trzech wahaczach każda. Wszystko to zaś elementy (od skrzynki biegów po półosie) obliczone do montowania w samochodach z silnikami o 2 razy takiej mocy maksymalnej (192KM) i 2x takim maksymalnym momencie obrotowym (290Nm), jaki jest w stanie wypierdzieć z siebie to coś, co BMW

Re: 2161,5 km na jednym baku

Jestem ciekaw przy jakich obrotach na ostatnim biegu to Mondeo ma optymalne spalanie. Fura przecież swoje waży, a skoro średnie wyszło 3,2, to minimalne przy ciągłej, jednostajnej jeździe na płaskim (załóżmy bez wiatru) musi mieć poniżej 3,0l/100km. Ktoś mnie oświeci ?