jaka firma produkuje skrzynie dsg

Krzysztof Słomski

Skoda Monte Carlo i Laurin & Klement | Pierwsza jazda | W stronę sportu i elegancji

Skoda Monte Carlo i Laurin & Klement | Pierwsza jazda | W stronę sportu i elegancji

Skoda kojarzona jest przeważnie jako marka popularna, ale niczym szczególnym się nie wyróżniająca, a w dodatku nisko pozycjonowana. Czeski producent coraz mocniej próbuje walczyć z tym stereotypem i podkreślać własny rozwój, odwołując się do swojej bogatej historii, a ma się przecież do czego odwoływać

Seat Leon 1.8 TSI FR | Test | Lepiej późno niż wcale

Ze znacznym opóźnieniem do polskich salonów wjechał zupełnie nowy Seat Leon - model, który ma ponownie wprowadzić hiszpańską markę na właściwy tor i poprawić jej sytuację sprzedażową, a w rezultacie finansową. Sprawdzamy, czy ten samochód ma szansę spełnić pokładane w nim nadzieje

Najlepszy fabryczny tuning marek popularnych

Każda szanująca się firma chce mieć samochody sportowe nadwornego tunera. Oto najlepsi i najbardziej znani

Za co kochamy niemiecką motoryzację, cz. II - Volkswagen

Za co kochamy niemiecką motoryzację, cz. II - Volkswagen

. Oferowany był jako kombi i limuzyna.Passat W8 oferowany był z bardzo bogatym wyposażeniem. Stronić należy od wersji z automatyczną skrzynią biegów. Zabierały sporo mocy i eksplodowały średnie zużycie paliwa w okolice 18 litrów. Passat z 4 litrowym silnikiem przyspieszał do setki z ręczną skrzynią biegów w

Jeep Renegade | Pierwsza jazda | Zaskoczenie

Jeep Renegade | Pierwsza jazda | Zaskoczenie

także o mocy 140 KM. Występuje ona ze skrzynią ręczną, ale mi trafił się dziewięciobiegowy automat Chryslera. To skrzynia znana z większych modeli Jeepa. Czasami niezbyt chętnie zabiera się do redukcji, ale to jedyna uwaga. Poza tym Renegade 4x4 jeździ podobnie jak przednionapędowy. Jest to zrozumiałe

Volkswagen Golf | 40 lat

Volkswagen Golf | 40 lat

A59 miał zmierzyć się na rajdowych odcinkach z takimi tuzami rajdów tamtych czasów jak Lancia i Toyota. Z ambitnych planów pozostał tylko prototyp, który zakończył karierę jako eksponat wystawowy. fot. VW | Volkswagen Golf III A59 Lata 1997 - 2006 to czas Golfa z numerem IV. Nie mogło być inaczej

Fabryczni tunerzy | Volkswagen R

Fabryczni tunerzy | Volkswagen R

będzie bardziej komiczna niż groźna. No ale dobrze, Golf R. Te jego cztery cylindry wspomagane turbosprężarką oferują 271 KM, które rozpędzają go do setki w 5,7 s (DSG - 5,5 s) i maksymalnie do 250 km/h. Tak jak przodek był pierwszy w kwestii skrzyni biegów, tak najnowszy model też jest w czymś pionierem

Koncepty Volkswagena | Nie tylko dla ludu

Koncepty Volkswagena | Nie tylko dla ludu

speedstera. fot. Volkswagen | Volkswagen EcoRacer Firmy samochodowe eksperymentują również z innymi pomysłami jak np. z trójkołowcami, które mają łączyć w sobie zalety i samochodu, i motocykla. Są to albo koncepty futurystycznych pojazdów przeznaczonych do jazdy miejskiej ( np. Toyota I-Road ), albo sportowe

Co oferuje rynek w segmencie C?

Co oferuje rynek w segmencie C?

go poznać po charakterystycznym przodzie z dużym wlotem powietrza i groźnie spoglądającymi reflektorami. Występuje z dwoma rodzajami nadwozia, jako sedan i liftback zwany Sportbackiem. W ofercie brak silników wysokoprężnych, jest za to dziki (choć nie tak bardzo jak poprzednicy) Evo X. Wersje

Czterdziestolatek | Urodziny Volkswagena Polo

Czterdziestolatek | Urodziny Volkswagena Polo

, osiągający moc 190 KM i 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do wyboru dwie skrzynie: sześciobiegowy manual lub DSG. Jak z osiągami? Pierwsza setka w 6,7 sekundy i 236 km/h prędkości maksymalnej. Więcej o Polo GTI dowiecie się z naszego artykułu , ale tutaj wspomnimy jeszcze o cenie. Na GTI trzeba

VW Passat R36 - 300-konna rakieta B6

do 250 km/h. Sprint do setki wynosił 6,5 s. Mimo niewielkiej popularności W8, fani poczuli się zawiedzeni wiadomością o braku następcy luksusowego Passata.SilnikologiaNajwiększym jak dotąd silnikiem, z jakim można zamówić Passata jest 3,2 l. V6 (250 KM). Amerykanie są w lepszej sytuacji i od samego

Dlaczego Polacy nie lubią Skody?

Dlaczego Polacy nie lubią Skody?

, praktycznie podobne wymiarowo wnętrze... A jakość jednak nieporównywalna. Jak jednak widać polska mentalność by za wszelką cenę być bliżej lepszego, góruje. Jeżdżę taką Octavią rocznik 2008 w firmie i zawsze jak do niej wsiadam zastanawiam się co w niej jest takiego, ze ludzie to kupują - autor.- Polacy mają

Volkswagen Up - test | Pierwsza jazda

Volkswagen Up - test | Pierwsza jazda

- i kropka. A przecież Panda z bólem, ale połknie ich pięcioro. Wynika to z "filozofii" firmy. Volkswagen kieruje swoje najnowsze dziecko do ludzi młodych, kierowców po pięćdziesiątce oraz do rodzin, ale jako drugie lub trzecie auto. Up nie ma więc być małą ciężarówką, a jedynie wygodnym

Citroen C4 - test | Pierwsza jazda

Citroen C4 - test | Pierwsza jazda

, wsiadam i zatrzaskuję drzwi. Do wnętrza dociera przygłuszony dźwięk znany z dużo droższych samochodów. Rozglądam się po wnętrzu i delektuję jakością. Jeśli Audi i ugościłoby mnie takimi materiałami i spasowaniem elementów jak C4 nie miałbym żadnych zastrzeżeń. To jedno z najciekawszych i najlepiej

Kabriolety za 50 tys. złotych

Kabriolety za 50 tys. złotych

Man. W wersji coupe TT produkowane było od 1998 r. Roadster wyposażony w  miękki składany dach, dołączył rok później. Auto występuje zarówno z napędem na przednią, jak i na obie osie. Początkowo pod maską występowały dwa warianty silnika 1,8 l (180KM i 225 KM). W 2003 do dołączył 250-konny VR6 o

Audi A3 Cabrio vs. BMW 1 Cabrio - test porównawczy

znaczy to, że już nie trzeba liczyć sekund, stojąc na światłach, ale zdjąć lub założyć dach w dowolnym momencie, pod warunkiem że podróżujemy po mieście z przepisowymi prędkościami. Dach jest - uwaga - produkowany w Polsce. I co ciekawe, materiał, którym go obszyto, połyskuje w słońcu jak lakier

Fajne maluchy

autka uległy też gwiazdy. Na przykład Madonna uwielbiała nim jeździć na zakupy.Jeśli już mówimy o niecodziennych małych autach, trzeba wspomnieć o Lancii Ypsilon, która w 1996 roku oferowała klientom przyprawiający o zawrót głowy wybór kolorów. Bo jak tu niby zdecydować się na jedną ze 100 (słownie

Lancer Evo Concept X

przy 4,53 m długości zapowiada zwarte szaleństwo napędzane silnikiem ze stopów lekkich. Tradycyjnie 2-litrowym, w standardzie 300-konnym, jak zawsze turboładowanym z sześciostopniową, sekwencyjną skrzynią biegów w stylu volkswagenowskiej DSG - z łopatkami przy kierownicy. Albo ręczną. Przełączaną z

Škoda Octavia 2.0 TDI

można z powodzeniem traktować jako rodzinne Gran Turismo. Jednak wszyscy zainteresowani tym modelem na wersję kombi będą musieli poczekać co najmniej do przyszłego roku.Technika wspiera kierowcęW Octavii pojawią się silniki benzynowe m.in. z wtryskiem bezpośrednim (FSI - znane już z VW Golfa) oraz

Re: Sniper, się trochę nie zgadzam.

jest, że różnica w cenie między Fiatem Bravo 1.4 T-Jet ze skrzynią DualLo > gic (sekwencja ze zautomatyzowanym sprzęgłem) a ręczną wynosi 790 EUR. Różnica > między Touranem TSI DSG (6 biegów) a zwykłym wynosi 1800 EUR. I co z tego? Jak napisałem, nawet ja wolałbym ręczną. W ogóle nie trzeba