jaka firma produkuje skrzynie dsg

Krzysztof Słomski

Skoda Monte Carlo i Laurin & Klement | Pierwsza jazda | W stronę sportu i elegancji

Skoda Monte Carlo i Laurin & Klement | Pierwsza jazda | W stronę sportu i elegancji

Skoda kojarzona jest przeważnie jako marka popularna, ale niczym szczególnym się nie wyróżniająca, a w dodatku nisko pozycjonowana. Czeski producent coraz mocniej próbuje walczyć z tym stereotypem i podkreślać własny rozwój, odwołując się do swojej bogatej historii, a ma się przecież do czego odwoływać

Seat Leon 1.8 TSI FR | Test | Lepiej późno niż wcale

Ze znacznym opóźnieniem do polskich salonów wjechał zupełnie nowy Seat Leon - model, który ma ponownie wprowadzić hiszpańską markę na właściwy tor i poprawić jej sytuację sprzedażową, a w rezultacie finansową. Sprawdzamy, czy ten samochód ma szansę spełnić pokładane w nim nadzieje

Najlepszy fabryczny tuning marek popularnych

Każda szanująca się firma chce mieć samochody sportowe nadwornego tunera. Oto najlepsi i najbardziej znani

Jeep Renegade | Pierwsza jazda | Zaskoczenie

Jeep Renegade | Pierwsza jazda | Zaskoczenie

także o mocy 140 KM. Występuje ona ze skrzynią ręczną, ale mi trafił się dziewięciobiegowy automat Chryslera. To skrzynia znana z większych modeli Jeepa. Czasami niezbyt chętnie zabiera się do redukcji, ale to jedyna uwaga. Poza tym Renegade 4x4 jeździ podobnie jak przednionapędowy. Jest to zrozumiałe

Za co kochamy niemiecką motoryzację, cz. II - Volkswagen

Za co kochamy niemiecką motoryzację, cz. II - Volkswagen

. Oferowany był jako kombi i limuzyna.Passat W8 oferowany był z bardzo bogatym wyposażeniem. Stronić należy od wersji z automatyczną skrzynią biegów. Zabierały sporo mocy i eksplodowały średnie zużycie paliwa w okolice 18 litrów. Passat z 4 litrowym silnikiem przyspieszał do setki z ręczną skrzynią biegów w

Volkswagen Golf | 40 lat

Volkswagen Golf | 40 lat

A59 miał zmierzyć się na rajdowych odcinkach z takimi tuzami rajdów tamtych czasów jak Lancia i Toyota. Z ambitnych planów pozostał tylko prototyp, który zakończył karierę jako eksponat wystawowy. fot. VW | Volkswagen Golf III A59 Lata 1997 - 2006 to czas Golfa z numerem IV. Nie mogło być inaczej

Koncepty Volkswagena | Nie tylko dla ludu

Koncepty Volkswagena | Nie tylko dla ludu

speedstera. fot. Volkswagen | Volkswagen EcoRacer Firmy samochodowe eksperymentują również z innymi pomysłami jak np. z trójkołowcami, które mają łączyć w sobie zalety i samochodu, i motocykla. Są to albo koncepty futurystycznych pojazdów przeznaczonych do jazdy miejskiej ( np. Toyota I-Road ), albo sportowe

Fabryczni tunerzy | Volkswagen R

Fabryczni tunerzy | Volkswagen R

będzie bardziej komiczna niż groźna. No ale dobrze, Golf R. Te jego cztery cylindry wspomagane turbosprężarką oferują 271 KM, które rozpędzają go do setki w 5,7 s (DSG - 5,5 s) i maksymalnie do 250 km/h. Tak jak przodek był pierwszy w kwestii skrzyni biegów, tak najnowszy model też jest w czymś pionierem

Co oferuje rynek w segmencie C?

Co oferuje rynek w segmencie C?

go poznać po charakterystycznym przodzie z dużym wlotem powietrza i groźnie spoglądającymi reflektorami. Występuje z dwoma rodzajami nadwozia, jako sedan i liftback zwany Sportbackiem. W ofercie brak silników wysokoprężnych, jest za to dziki (choć nie tak bardzo jak poprzednicy) Evo X. Wersje

Czterdziestolatek | Urodziny Volkswagena Polo

Czterdziestolatek | Urodziny Volkswagena Polo

, osiągający moc 190 KM i 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do wyboru dwie skrzynie: sześciobiegowy manual lub DSG. Jak z osiągami? Pierwsza setka w 6,7 sekundy i 236 km/h prędkości maksymalnej. Więcej o Polo GTI dowiecie się z naszego artykułu , ale tutaj wspomnimy jeszcze o cenie. Na GTI trzeba

VW Passat R36 - 300-konna rakieta B6

do 250 km/h. Sprint do setki wynosił 6,5 s. Mimo niewielkiej popularności W8, fani poczuli się zawiedzeni wiadomością o braku następcy luksusowego Passata.SilnikologiaNajwiększym jak dotąd silnikiem, z jakim można zamówić Passata jest 3,2 l. V6 (250 KM). Amerykanie są w lepszej sytuacji i od samego

Dlaczego Polacy nie lubią Skody?

Dlaczego Polacy nie lubią Skody?

, praktycznie podobne wymiarowo wnętrze... A jakość jednak nieporównywalna. Jak jednak widać polska mentalność by za wszelką cenę być bliżej lepszego, góruje. Jeżdżę taką Octavią rocznik 2008 w firmie i zawsze jak do niej wsiadam zastanawiam się co w niej jest takiego, ze ludzie to kupują - autor.- Polacy mają

Volkswagen Up - test | Pierwsza jazda

Volkswagen Up - test | Pierwsza jazda

- i kropka. A przecież Panda z bólem, ale połknie ich pięcioro. Wynika to z "filozofii" firmy. Volkswagen kieruje swoje najnowsze dziecko do ludzi młodych, kierowców po pięćdziesiątce oraz do rodzin, ale jako drugie lub trzecie auto. Up nie ma więc być małą ciężarówką, a jedynie wygodnym

Citroen C4 - test | Pierwsza jazda

Citroen C4 - test | Pierwsza jazda

, wsiadam i zatrzaskuję drzwi. Do wnętrza dociera przygłuszony dźwięk znany z dużo droższych samochodów. Rozglądam się po wnętrzu i delektuję jakością. Jeśli Audi i ugościłoby mnie takimi materiałami i spasowaniem elementów jak C4 nie miałbym żadnych zastrzeżeń. To jedno z najciekawszych i najlepiej

Kabriolety za 50 tys. złotych

Kabriolety za 50 tys. złotych

Man. W wersji coupe TT produkowane było od 1998 r. Roadster wyposażony w  miękki składany dach, dołączył rok później. Auto występuje zarówno z napędem na przednią, jak i na obie osie. Początkowo pod maską występowały dwa warianty silnika 1,8 l (180KM i 225 KM). W 2003 do dołączył 250-konny VR6 o

Audi A3 Cabrio vs. BMW 1 Cabrio - test porównawczy

znaczy to, że już nie trzeba liczyć sekund, stojąc na światłach, ale zdjąć lub założyć dach w dowolnym momencie, pod warunkiem że podróżujemy po mieście z przepisowymi prędkościami. Dach jest - uwaga - produkowany w Polsce. I co ciekawe, materiał, którym go obszyto, połyskuje w słońcu jak lakier

Fajne maluchy

autka uległy też gwiazdy. Na przykład Madonna uwielbiała nim jeździć na zakupy.Jeśli już mówimy o niecodziennych małych autach, trzeba wspomnieć o Lancii Ypsilon, która w 1996 roku oferowała klientom przyprawiający o zawrót głowy wybór kolorów. Bo jak tu niby zdecydować się na jedną ze 100 (słownie

Lancer Evo Concept X

przy 4,53 m długości zapowiada zwarte szaleństwo napędzane silnikiem ze stopów lekkich. Tradycyjnie 2-litrowym, w standardzie 300-konnym, jak zawsze turboładowanym z sześciostopniową, sekwencyjną skrzynią biegów w stylu volkswagenowskiej DSG - z łopatkami przy kierownicy. Albo ręczną. Przełączaną z

Škoda Octavia 2.0 TDI

można z powodzeniem traktować jako rodzinne Gran Turismo. Jednak wszyscy zainteresowani tym modelem na wersję kombi będą musieli poczekać co najmniej do przyszłego roku.Technika wspiera kierowcęW Octavii pojawią się silniki benzynowe m.in. z wtryskiem bezpośrednim (FSI - znane już z VW Golfa) oraz

Re: Sniper, się trochę nie zgadzam.

jest, że różnica w cenie między Fiatem Bravo 1.4 T-Jet ze skrzynią DualLo > gic (sekwencja ze zautomatyzowanym sprzęgłem) a ręczną wynosi 790 EUR. Różnica > między Touranem TSI DSG (6 biegów) a zwykłym wynosi 1800 EUR. I co z tego? Jak napisałem, nawet ja wolałbym ręczną. W ogóle nie trzeba