jak podkręcić turbo diesla

oprac. Filip Trusz

BMW serii 3 | Tak zmieniało się przez 40 lat

BMW serii 3 | Tak zmieniało się przez 40 lat

Pierwsze BMW serii 3 (E21) pojawiło się na drogach równo 40 lat temu. Przypomnijmy sobie, jak zmieniał się ten niezwykle udany model bawarskiego producenta. Przez 40 lat obecności na rynku popularna "trójka" doczekała się sześciu generacji i paru ciekawych modeli

Volkswagen Golf | 40 lat

Volkswagen pokazał światu pierwszą generację Golfa już przeszło... 40 lat temu. Bijący rekordy popularności kompakt po raz pierwszy wyjechał na drogi w 1974 roku. Przyjrzymy się historii modelu i jego najciekawszym wersjom

Historia firm tuningowych | Brabus | Bodo i jego zabawki

Kiedy myślimy o ekstremalnym Mercedesie, to przeważnie o AMG lub Brabusie. Od czasu wchłonięcia tego pierwszego przez koncern Daimler, to właśnie Brabus jest największym i najbardziej znanym niezależnym tunerem Mercedesa

Ford Mondeo EcoBoost - test | Za kierownicą

Ford Mondeo EcoBoost - test | Za kierownicą

samą dla siebie, dorównując limuzynom pokroju Mercedesa klasy E. Stylizacja kinetic design z trapezoidalnym wlotem i podkręconym spojrzeniem dodaje mu dynamiki, ale proporcje trudno oszukać - bez wielkich felg nadwozie wygląda jak przerośnięty bochenek chleba. Mondeo nigdy nie kandydowało jednak do

Smart ForTwo - test | Pierwsza jazda

Smart ForTwo - test | Pierwsza jazda

. Podobnie jak dźwięk, który po przekręceniu kluczyka wydobył się z centralnie umieszczonej końcówki wydechu. Niestety, mocny silnik w połączeniu z (taką samą jak w dieslu) niezwykle ospałą skrzynią biegów stanowi równie zgrany tandem, co Antoni Macierewicz z pewnym, dobrze znanym posłem z Lublina. 102 konie

Czego w Polsce nie kupisz?

Czego w Polsce nie kupisz?

silnik V10, a Alpinę doładowane V8 zapewniające wyższy moment obrotowy. Znakiem rozpoznawczym podkręconych BMW są 20-szprychowe alufelgi.Dzisiaj Alpina to bazujące na serii 3 modele D3 Biturbo z 2-litrowym dieslem o mocy 214 koni i B3 Biturbo z 360-konną, rzędową "szóstką" o pojemności 3 litrów

Volvo C70 - test | Pierwsza jazda

. Niestety, co jakiś czas mijam fotoradar, nie pozostaje nic innego jak włączyć tempomat. No i podkręcić audio, żeby zagłuszyć szum wiatru. Zaraz, jaki szum? Przyjacielu, ścisz to radio! Nawet przy 140 km/h wiatr nie jest dokuczliwy. Zresztą, komputer auta wie, że dach jest złożony i sam podbija głośność

Re: Giulietta 1.4(120ps)Distictive czy Civic 1.8

KM) i diesli, naprawdę inny jest tylko 1.8 turbo 235 KM > rozwinięcie płyty z Bravo, a nie przejęta wprost konstrukcja. płyta jest ta sama (pochodzi jeszcze ze stilo), rozstaw osi (mocowanie ram pomocniczych) nie ma tu nic do rzeczy > to na pewno nie jest to samo auto fakt, bravo nie ma

Re: Turbo-benzyna na krótkie dystanse.

pojemności i braku doładowania. Jedyny wówczas wyjściem z sytuacji jest podkręcenie obrotów do horrndalnych wartości wiertarki i jeżdżeniem z pedałem w podłodze, zeby auto chciało jako tako jechać. Teoretycznie więc nieistotne czy na krókie czy duższe dystanse silnik z lepszym momentem jeździ lepiej. Nic za

Re: Swift 1.0 Turbo :D

gls1 napisał: > Można postawić ten 1.0 benz turbo z jakimś 1,4 TDI i zobaczyć co się stanie he > he!! Ale i tak Dyszle są dynamiczniejsze od cherlawych benzyniaków he he!! > PZDR!!! To się stanie że benzyna "skroi" niemiłosiernie diesla 2 sprawa klient miał Charade 1

A może 1.8 TSI?

spokojnie podkręcić do 130-140 KM i wtedy jest już całkiem sympatyczny. Moim zdaniem jednak jest dość głośny. Co do 2.0 - bierze olej i rzeczywiście jest duże opóźnienie turbo, choć wiele nie jeździłem i tylko w Passacie. Teraz jeżdżę 1.8 TSI, to jest ciekawa maszyneria. Moment obrotowy jak w dieslu

Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu

. Dzięki dieslom > przezwyciężono te trudności i teraz benzyny mogą dostać turbo w modelach "pod > strzechy" a nie topowych. Dzięki dieslom?!?!? "Pożyjem, uwidzim" Przepraszam za moją dygresję, ale to chyba powinno znaleźć się w odrębnym wątku.

Re: Gaz + turbo = porażka !!!

samochód z > dynamicznym silnikiem 1.0...;-) No widzisz, popełniłem straszny błąd! Kupiłem turbo, zagazowałem. Ostatnio nawet trochę podkręciłem, efekt: 196km/343Nm. Czuję straszne wyrzuty sumienia, taka moc a tak mało kosztuję eksploatacja...

Re: a dlaczego INNE też?

benzynę, zwłaszcza turbo, łatwiej jest stuningować naprawdę ekstremalnie (czytaj - ogromne moce) niż diesla. Co do Skód - też to zauważyłem. Wynika to zapewne z tego, że wielu kierowców (z silną reprezentacją Skodziarzy) jeździ wyłącznie pasem lewym. Więc na światłach też stają na lewym pasie

Re: Laguna dCi - 100 KM

Gość portalu: Wojtek napisał(a): > Wszystko pieknie ladnie Niknejm, ale czy te zalozenia nie dotycza berdziej > silnikow benzynowych a nie turbo diesli?, gdzie wystarczy za 3 tys. wlozyc > sportowego chipa (godzina roboty) i efekt jest niesamowity! Owszem, tylko że wzrost ze 100 do

BMW po letnim urlopie

) - 4,8l 367KM 5,5s do 100 530d, 730d-231KM 500-520Nm 520d perła dla taksiarzy - 5,8l/100km 650i (za 645i) - jak w "5" 745d -333KM 750Nm 9,5l/100km najmocniejszy diesel. Zapewne chwilowo O turbo w B ani słowa. -- . -Z TDCI NA ST-

Re: Najbardziej nieudane silniki ostatnich 20 lat

a) wszystkie z paskiem rozrządu, zwłaszcza diesle i mocne benzynowe, b) doładowane, zwłaszcza turbo, chociaż są lepsze niż kategoria "c", c) wszystkie wysokoobrotowe kosiarki, czyli takie, gdzie jak nie pokręcisz do 4000 obr, to nie pojedzie. Tych silników nie lubię najbardziej, bo

Re: Hirsch podkręci Saaby

@ionen76 Jak taki z Ciebie specjalista co tylko powtarza zasłyszane i powszechne opinie to postaw w wyścigu na 1/4 mili tubo benzynę 450KM i 500Nm przeciwko turbo dieslowi 200KM 500Nm w takich samych budach. Na starcie będzie podobnie z przewagą benzyniaka a po 150-200 metrach 200 konny diesel