importer używanych opli

Piotr Kozłowski

200 tys. zł opłaty akcyzowej za Ferrari

200 tys. zł opłaty akcyzowej za Ferrari

Zastanawialiście się kiedyś, jak duże kwoty wpływają do budżetu z tytułu opłat akcyzowych za sprowadzane auta? W pierwszym półroczu br. kwota ta wyniosła aż 230 mln zł. I to dane dotyczące wyłącznie importu indywidualnego. Dla państwowej kasy najbardziej dochodowy jest import Audi - podaje IBRM Samar

Królowie polskiego importu

Liczba rejestracji aut używanych w Polsce spada. Tyczy się to zarówno tych kupionych w naszym kraju jak i sprowadzonych z zagranicy. Niezmienne pozostają jednak preferencje Polaków

Nie kupuj aut z tymi skrzyniami biegów

Już pisaliśmy, których silników należy unikać. Teraz podpowiadamy wam jakie skrzynie biegów najczęściej się psują bądź też ich naprawa będzie kosztowała majątek

Co piąty diler aut w Polsce jest bliski bankructwa

Co piąty diler aut w Polsce jest bliski bankructwa

piętnaście najchętniej sprowadzanych do Polski marek tylko Citroenowi udało się nie zanotować strat. Największe spadki dotyczą Volkswagena i Opla, których import poszybował w dół aż o 20 proc. Nie zmienia to jednak faktu, że używane samochody właśnie tych marek są najczęściej sprowadzane do Polski. Na

Sprowadzamy coraz więcej używanych aut z zagranicy

(miesiąc wcześniej - 43,64 proc.), samochody w wieku 4-10 lat to 48,45 proc. wszystkich (wobec 44,03 proc. przed miesiącem). Najpopularniejszą marką wśród indywidualnych importerów jest tradycyjnie volkswagen - 151,2 tys. sprowadzonych aut, a dalej w kolejności: opel - 115,3 tys., ford - 71 tys., audi

Wielkie kuszenie

Wielkie kuszenie

, jednak niektórzy importerzy (np. Ford) nadal sprzedawali więcej, mimo związanej z kryzysem niepewności. Z drugiej strony również u nas zaczynają stawać taśmy produkcyjne w fabrykach (przerwy ogłosiła już fabryka Opla w Gliwicach) oraz w zakładach należących do podwykonawców (np. fabryka opon Michelin w

Odbicie na polskim rynku

Odbicie na polskim rynku

;kratką" liderem rejestracji w czerwcu była Skoda (1184 sztuki). Opel (682 sztuki) wyprzedził Toyotę i awansował na 3. pozycję. Wysokie, 5. miejsce zajmuje podobnie jak w maju, Kia (419 sztuk). Duży skok w rankingu, z 16. pozycji w maju na 12. w czerwcu zanotował Fiat (272 sztuki). Uzyskany w

333,5 tys. nowych aut w 2010 r.

333,5 tys. nowych aut w 2010 r.

używanych liderem niezmiennie pozostaje Volkswagen. W 2010 roku zarejestrowano w Polsce 130 tys. 385 aut tej marki, o 1,31 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2009 r. Wiceliderem pozostaje Opel - 88 tys. 642 sprowadzonych samochodów (mniej o 2,53 proc.). Dalsze miejsca w kolejności zajmują: Renault, Ford

Gwarancja na używane auta z grupy VW? To możliwe

Gwarancja na używane auta z grupy VW? To możliwe

dlatego na rynku coraz popularniejsze stają się programy przedłużania gwarancji. Kolejny z nich wprowadza importer Seata, Iberia Motor Company. Tym razem jednak ma być inaczej. Przede wszystkim program excellente dotyczy wielu marek z grupy Volkswagena. Łapią się więc na niego właściciele używanych Audi

Temperatura wzrasta, ceny maleją

nowych aut. Jak łatwo zgadnąć, większość naszych rodaków nie jest z nich zadowolona. Nasze portfele są za cienkie, a żądania importerów - wygórowane. W ostatnich latach powodów do narzekań było więcej, bo dał znać o sobie dodatkowy, frustrujący czynnik - różnice cen. Okazało się, że auta w Polsce są

LPG do auta na gwarancji

Dopóki litr gazu będzie dwa razy tańszy od litra benzyny, dopóty instalacje LPG będą się cieszyły zainteresowaniem. I nieważne są rozmiary czy klasa auta - zasilenie gazem montuje się w małych Oplach Corsach, ale także potężnych Mercedesach-Benzach Klasa E. Istnieje przekonanie, że to rozwiązanie

Motoryzacja: Mogło być lepiej

portfeli, kolejnymi zmianami w przepisach (3-krotne zmiany, które nastąpiły w styczniu, kwietniu i grudniu), niezmiernie dużą liczbą sprowadzonych samochodów używanych, a także dynamicznym rozwojem rynku mieszkaniowego, ograniczającego zainteresowanie nowymi samochodami. Minister jeszcze myśliWciąż nie

Ruszyły wyprzedaże rocznika 2009

Ruszyły wyprzedaże rocznika 2009

korzyści, co stanowi poważne wsparcie w ogólnym rozrachunku importera lub producenta. Najlepiej wychodzą na tym ci, którzy mają duży wybór "kratkowych" modeli i nie ograniczają dostępności wersji dla poszczególnych modeli. Taka oferta przyciąga klientów, a efekt końcowy zamyka się nawet 10

Samochody "na bani"

na palcach jednej ręki. Jednak już w przyszłym roku popyt na "alkoholowe" auta może zaskoczyć niejednego importera. Bo gdy na stacjach pojawi się nowe paliwo z oznaczeniem E85, część kierowców wybierze tańsze w eksploatacji modele. Kilka lat temu przekonał się o tym szwedzki Saab, który na

Rynek motoryzacyjny po wejściu do Unii Europejskiej

Niemiec auto będzie kosztowało 357 055 zł. Polski nabywca zaoszczędzi więc 106 444 zł. Chyba że oficjalni polscy importerzy takich aut sami obniżą ceny, by ich potencjalni klienci nie sprowadzali samochodów indywidualnie. Jeżeli tak się nie stanie, to niektóre luksusowe auta bardziej będzie się opłacało

Toyota MR2

szeroko otwieram drzwi. Wsiadanie nawet przy zamkniętym dachu nie grozi bólem kręgosłupa. Nie ma tu szerokiego progu jak w Oplu Speedsterze czy Lotusie Elise. Zdolności akrobatycznie - niewymagane. Po kilku ruchach bez problemu dopasowuję fotel do moich 178 cm wzrostu. Świetnie trzymający kubełek daje się

Na musiku

Na odpowiedź będziemy musieli poczekać. Niektórzy importerzy wprowadzili obniżki dopiero co, bo na przełomie lipca i sierpnia. A to i tak nie wszyscy. Niemal co tydzień pojawiają się nowe informacje o redukcji cen lub nowych promocjach. Co robić? Kierowca, który przymierza się do zakupu nowego auta

Re: PKB 3,7%, rezerwa solidarności społecznej - r

Podwyżka akcyzy na auta powyżej 2 litrów pojemności silnika. Akurat fiat nie robi takich samochodów wcale a opel śladowe ilości i to nie w Polsce, więc ich to nie dotknie. Uderzy to w importerów którzy sprowadzają używane auta o dużych silnikach z UE i USA.

Kolejna ściema

Ani tu nie chodzi o ekologię, ani o bezpieczeństwo. O pieniądze też nie, bo z akcyzy państwo ma dużo kasy, a jak podatek od używanego Golfa wyniesie kilka tysięcy to nikt nie będzie sprowadzał samochodów i nie będzie żadnej kasy. Tu chodzi tylko i wyłącznie o interesy producentów: Opla i Fiata

W-wa i Mazowsze: TOYOTA rządzi niepodzielnie !

ubiegłym, to przewaga nad drugim Oplem wynosi ponad 2.800 samochodów. W tak dobrych wynikach japońskiej marki nie byłoby nic dziwnego, gdyby nie fakt, że jej importer jest jedynym w pierwszej piątce, który nie ratuje się poprzez obniżkę cen poszczególnych modeli. Tymczasem trudna sytuacja dilerów po 1

Policjanci na rowery?

istotną część pochłonie zakup aut. Mariusz Kamiński, szef CBA też jeździ nie lada bryką, bo lancią kappa za ok. 120 tys. zł. REKLAMA Czytaj dalej CBA kupuje 72 auta klasy C (sedan, hatchback i liftback) i 36 aut klasy D (kombi i sedan). Termin składania ofert mija 29 marca. Importerzy aut mają wiele

Re: SUPER dyskusja - dołączcie się....

pomysłowość i "przedsiębiorczość importerów (?) yżywanych samochodów nigdy ale to nigdy nie kupiłabym samochodu sprowadzanego przez nich z zagranicy. Robert: Do bas: nikt nie każe nikomu kupować używanego samochodu z zagranicy. Ale wolność polega m.in. na tym, że nikomu nie wolno tego zabraniać, ani

Historia podatków w Polsce

i na początku XII wieku danina z gospodarstwa chłopskiego, nazywana podwornym, na Mazowszu i Kujawach – podymnym, a potem powszechnie poradlnym, gdyż uiszczano je proporcjonalnie do liczby używanych w gospodarstwie zaprzęgów. Na samym początku danina ta była uiszczana w nierogaciźnie, później

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.