ile prądu na rozruch silnika

Moto.pl

Nowy akumulator | Jaki wybrać?

Nowy akumulator | Jaki wybrać?

Wybór nowego akumulatora może przyprawić o ból głowy. AGM, żelowy, czy zwykły? O jakiej pojemności? Czy potrzebna jest duża moc rozruchowa? Sytuację dodatkowo komplikuje fakt, że stary akumulator najczęściej odmawia posłuszeństwa z dnia na dzień, przez co kierowca ma mało czasu na podjęcie właściwej decyzji. Z pomocą przychodzi poradnik opracowany wspólnie z ekspertami Exide Technologies na temat zakupu nowego akumulatora

Salon Detroit 2012 | C-Maxy z napędem hybrydowym

Podczas zbliżającego się salonu samochodowego w Detroit, Ford zaprezentuje ostateczne, produkcyjne wersje dwóch hybrydowych C-Maxów

Volvo V60 Plug-in Hybrid - Test | Za kierownicą

Nie dość, że to pierwsza seryjna hybryda Volvo to od razu z Dieslem pod maską i gniazdkiem do prądu. Takich aut na rynku jest niewiele. I choć konkurencja mówi o nich od dawna, to Szwedzi jako pierwsi atakują rynek wtyczkowozem "dla każdego"

Diesel kontra mróz

Diesel kontra mróz

jego niefortunne umieszczenie - z dala od silnika - przyczynia się do problemów z rozruchem i użytkowaniem w niskich temperaturach. Zużyty filtr może powodować także nierównomierną pracę silnika, problemy z rozwijaniem mocy i wzrost zużycia paliwa. Warto zainwestować w markowy produkt lub polecany

Awaryjny rozruch

Awaryjny rozruch

odpowiedniej kondycji by podołać oporom, jakie pokonuje rozrusznik w momencie rozruchu zmrożonego silnika. Sam przygotuj samochód na zimęJakże często zdarza się, że słaba bateria nie została zdiagnozowana przed zimą, nie wymieniono jej na nową albo pozostawiono niedoładowaną. Bolesną prawdę o jej stanie obnaży

Świece zapłonowe | Zaiskrzyć musi

Świece zapłonowe | Zaiskrzyć musi

tylko elektrody, ale także porcelanowy izolator. Pojawiają w nim mikropęknięcia, które z czasem powiększają się i doprowadzają do powstawania przebić elektrycznych. Zawsze wpływają one źle na kondycję silnika. Obniżają dynamikę, zwiększają zużycie paliwa, utrudniają rozruch. Początkowo

Odśnieżać czy zostawić do wiosny?

Odśnieżać czy zostawić do wiosny?

; auta raz na dwa tygodnie może co najwyżej rozładować akumulator, który i tak musi uporać się z niskimi temperaturami i dostarczyć prąd do alarmu czy systemu audio (lampka standby). Rozruch na zimno to także jeden z najgorszych momentów w życiu samochodowego silnika, gdy gęsty olej dopiero dociera do

Jak zapalać auto na mrozie?

Jak zapalać auto na mrozie?

(wytrącająca się na mrozie parafina może go unieruchomić), a w dodatku wymagający dużo większej mocy podczas rozruchu (1,5-2 razy wyższy stopień sprężania niż w silnikach benzynowych). Dlatego chcąc być pewni, że zdołamy wyjechać nazajutrz o świcie na narty - warto wziąć akumulator na noc do domu. Już samo to

Jak zapalać auto na mrozie?

Jak zapalać auto na mrozie?

diesel, znacznie bardziej wrażliwy na jakość paliwa (wytrącająca się na mrozie parafina może go unieruchomić), a w dodatku wymagający dużo większej mocy podczas rozruchu (1,5-2 razy wyższy stopień sprężania niż w silnikach benzynowych). Dlatego chcąc być pewni, że zdołamy wyjechać nazajutrz o świcie na

Przygotuj auto na zimę | Poradnik

Przygotuj auto na zimę | Poradnik

dawno nie wymienialiśmy filtra paliwa, warto zajrzeć do serwisu - producenci zazwyczaj zalecają wymianę co 40 tys. km. Woda i brud w zbiorniku utrudniają rozruch silnika. Do przeczyszczenia układu paliwowego można też użyć specjalnego dodatku do benzyny, dostępnego na stacji. Użytkownicy diesli mogą

Citroën C5 (2000-2008) - opinie Moto.pl

Citroën C5 (2000-2008) - opinie Moto.pl

wszystkie odbiorniki prądu i wskaźniki, by zdiagnozować wszelkie problemy układu elektrycznego i elektronicznego C5. Znaki identyfikacyjne Tabliczka znamionowa mocowana jest na płycie podłogowej, pod tylną kanapą, po stronie lewej. Numer VIN można odczytać w komorze silnika na przegrodzie czołowej. VIN

Diesel kontra mróz

Diesel kontra mróz

podgrzania.Przyczyną niemal wszystkich zimowych dolegliwości diesli jest niedostosowane do panujących temperatur paliwo. Najgorsze, że nawet tankując ropę na markowych stacjach lub płacąc za ulepszone gatunki paliwa nie mamy pewności, czy o poranku uruchomimy silnik. Najlepiej zawczasu przygotować się do zimy i

A zima tuż, tuż... (lub już!) - przygotuj auto na zimę

silnikach wysokoprężnych (ułatwiają rozruch zimnego diesela). Aby oszczędzić sobie nerwów w mroźne poranki, warto zawczasu: - upewnić się, czy wychodząc z auta, wyłączyliśmy oświetlenie wnętrza - zapalać silnik po uprzednim wyłączeniu dmuchawy, świateł, radia - słowem, wszelkich odbiorników prądu - w

Zima a sprawa diesla / Dlaczego diesle nie lubią mrozu

, może skutecznie uniemożliwić rozruch diesla. Gdy nie ma prądu... Wszelkie urządzenia grzewcze, montowane w ropniakach, zasilane są oczywiście prądem z akumulatora. Tak więc zasadą pierwszorzędną jest dbałość o stan baterii. Ze względu na relatywnie większe zapotrzebowanie na energię elektryczną przy

Citroën C5 (2000 - 2008)

r. zapobiegano ewentualnym wyciekom z instalacji paliwowej turbodiesli. Ostatnią akcję nawrotową ogłoszono na początku 2006 r., by poprawić układ zasilania w autach z numerami seryjnymi od 76600913 do 76666298 (utrudnienia w rozruchu silnika ze względu na zalewanie cylindrów

Zapłon

tym możemy pomylić kolejność połączenia świec z rozdzielaczem. To zaś zdecydowanie niekorzystnie wpłynie na jazdę i na los silnika w naszym aucie.Przy okazji można obejrzeć styki przewodów zapłonowych: brudne, zaśniedziałe styki przewodzą prąd gorzej i już to może być źródłem dolegliwości zapłonu

Seat Altea 1.6 CNG - test | Za kierownicą

. Wciskam więc głowę w zagłówek i widzę, jak spod deski rozdzielczej łypie na mnie pomarańczowa dioda. Znaczy się - benzyna.Szybko odkrywam, że tak przebiega każdy rozruch. Zimny silnik potrzebuje 3-4 min, by przejść na gaz. Kiedy wjeżdżam na rondo - jest już rozgrzany i sięga po danie główne - CNG. Nagle

Przygotowania akumulatora do zimy

Przygotowania akumulatora do zimy

wszystkim niesprawności akumulatorów.Prąd na startAkumulator służy w aucie przede wszystkim do uruchomienia silnika. W czasie jazdy prąd do samochodowych urządzeń elektrycznych jest wytwarzany przez prądnicę (alternator), dodatkowo ten mechanizm powinien ładować akumulator w czasie jazdy.Aby silnik zaczął

Zima poradnik | Auto na zimę

Zima poradnik | Auto na zimę

kierujmy się zaleceniami producenta co do pojemności i prądu rozruchu. Zwróćmy także uwagę na orientację biegunów i wymiary akumulatora. A gdy auto odpala bez problemu? Wtedy wystarczy profilaktycznie oczyścić klemy papierem ściernym i posmarować je pastą miedziową lub specjalnym preparatem. Warto

Honda FCX Clarity - test | Za kierownicą

popiera modę na podwożenie sąsiadów do pracy. Politycy lubią pokazywać się w tramwajach, ekologicznych samochodach i na skuterach, a ropa drożeje w nieprzyzwoitym tempie. Wygląda na to, że po nagonce na palaczy przyjdzie kolej na kierowców. Samochodu z silnikiem spalinowym po prostu nie będzie wypadało

Akumulator

Akumulator to swego rodzaju zbiornik energii elektrycznej; czerpiemy z niego prąd przede wszystkim podczas rozruchu silnika. W czasie jazdy energii dostarcza prądnica, a ściślej jej współczesna, wydajniejsza odmiana - alternator. Ponieważ w trakcie rozruchu silnika z akumulatora pobierana jest

Zima poradnik | Przygotuj samochód do zimy

Zima poradnik | Przygotuj samochód do zimy

się o ok. 20 proc. Jeśli temperatury spadną poniżej -20 stopni Celsjusza, wtedy jego pojemność obniża się do zaledwie 50 proc. Jeśli już teraz mamy problemy z porannym rozruchem silnika, lepiej sprawdzić stan baterii, by przy pierwszych mrozach nie zostać uziemionym na dobre. Zanim kupimy nowy

Re: Polska Policja w akcji

pomocy, bo oni też mają kable, żebym do rozruchu pociągnął prąd z ich akumulatora. Tak właśnie zrobiliśmy, a dopóki nie odjechałem, ubezpieczał nas z tyłu na pasie awaryjnym drugi radiowóz. Frajerzy z tych niemieckich policjantów, prawda Ocala? Zamiast skasować ode mnie mandat, to jeszcze prądu pożyczyli.

Re: Schody ruchome metra podwyższające cenę bilet

Poczytaj sobie o rozruchu silnika elektrycznego i ile prądu pobiera silnik przy takim rozruchu. Prąd rozruchu silnika jest większy 5-8 razy od prądu znamionowego. Teraz, zamiast snuć bzdurne wyssane spiskowe teorie pomyśl ile prądu będzie pobierać i ile będzie to kosztować rozruch takiego silnika

Re: Tajne przez poufne, czyli nowy tramwaj już w

@wrona: ja to wiem i typu rozruchu nie uważam za zły, jest to standardowe rozwiązanie obecnie stosowane. Chodzi mi o to, co dzieje się w czasie hamowania pojazdu: role się odwracają - silniki działają jako prądnice, falownik ma za zadanie przekształcać zmienny prąd trójfazowy na stały o

Re: Jeszcze raz.

Dodatkowo stare rosyjskie (wojskowe) zewnętrzne źródło zasilania zamontowane zazwyczaj na podwoziu samochodu ciężarowego ma na swoim wyposażeniu akumulatory, z których można korzystać w czasie postoju, ale podczas rozruchu potrzebne jest znacznie wyższe natężenie prądu, chyba tutaj wszystko jest

Re: tramwaj to przeżytek, buspas to przyszłość

do mniejszego udziału czynności konserwacyjno-naprawczych niż w przypadku autobusu. Coraz szerzej stosowane w nowych tramwajach silniki prądu przemiennego przyczyniają się do doskonałych parametrów rozruchu, zwłaszcza na suchej nawierzchni toru. Tramwaj jest pojazdem bardzo bezpiecznym, dzięki

Re: Tramwaj to przeżytek

-naprawczych niż w przypadku autobusu. Coraz szerzej stosowane w nowych tramwajach silniki prądu przemiennego przyczyniają się do doskonałych parametrów rozruchu, zwłaszcza na suchej nawierzchni toru. Tramwaj jest pojazdem bardzo bezpiecznym, dzięki zastosowaniu czuwaka i hamulców bezpieczeństwa dostępnych dla

Re: spadek napięcia ...:)

szkoda, a myślałem że się UFO rozbiło a potem próbowali jeszcze go odpalić ,ale im silnik nie łapał co przekręcali rozruch i silnik zakręcił się to u nas przez pole magnetyczne nie było prądu... no szkoda A zabawne jest to że z okna widziałem jedną latarnie która mimo braku prądu się świeciła

Re: Niech żyje komunikacja tramwajowa we Wrocławi

przeciążenia, jest prostszy konstrukcyjnie, co sprowadza się do mniejszego udziału czynności konserwacyjno-naprawczych niż w przypadku autobusu. Coraz szerzej stosowane w nowych tramwajach silniki prądu przemiennego przyczyniają się do doskonałych parametrów rozruchu, zwłaszcza na suchej nawierzchni toru

Re: gaśniecie przy ruszaniu a wpływ na samochód

To weź pod uwagę, że diesel w momencie rozruchu potrzebuje dużo prądu, więc każdy rozruch to duży pobór z akumulatora. Wprawdzie silnik jest już rozgrzany i nie potrzeba aż tak dużo prądu, jak na rozruch zimnego, ale jednak.

Re: Prąd stały na prąd przemienny

A rozruch z silnikiem prądu przemiennego to jak sobie wyobrażasz? Przez opornicę? Sekcje w silniku? Inaczej ;) W nowoczesnych rozwiązaniach do sterowania silnikami prądu przemiennego stosuje się falowniki właśnie, w dodatku takie które "potrafią" utrzymać stały stosunek U/f - czyli

Re: brak słów na to buractwo

konserwacyjno-naprawczych niż w przypadku autobusu. - Coraz szerzej stosowane w nowych tramwajach silniki prądu przemiennego przyczyniają się do doskonałych parametrów rozruchu, zwłaszcza na suchej nawierzchni toru. - Tramwaj jest pojazdem bardzo bezpiecznym, dzięki zastosowaniu czuwaka i hamulców

Re: Prąd stały na prąd przemienny

O co właściwie pytasz i do czego pijesz? Gościu przecież nie napisał, że rozruch silnikiem na prąd zmienny nie jest możliwy. Co do "upchnięcia pasażerów" oświecę trochę. Otóż wszystkie nowe tramwaje mają silniki prądu zmiennego i przemienniki ("falowody" jak piszesz). Zajrzyj

Re: akumulator do Corsy B

...... Rozruch silnika, to zawsze wstrząs dla akumulatora, gdyż rozruszniki pobierają nawet 200 A na rozruch. Akumulatory ołowiowe, dobrze sobie z tym radzą. Ale..... uzupełnienie straconej energii następuje zwykle po 30 minutach jazdy na każde uruchomienie. Tu problem krótkich jazd. 30 kolejnych rozruchów przy

Re: jakie auto kupić Benzyna+Gaz czy Diesel?

pamiętał o studzeniu turbiny), akumulator (potrzebny duży prąd do rozruchu silnika). - w silnikach wyposażonych w filtry cząstek stałych DPF/FAP następuje bardzo szybka degradacja samych filtrów (mokre, które nie są w stanie się wypalić i zatykają się) lub silnika i jego osprzętu takiego jak turbosprężarka

Re: Czy dynamo jest silnikiem

zasilania wszystkich urządzeń elektrycznych samochodu oraz do ładowania akumulatora podczas pracy silnika. Gdy prądnica nie wytwarza jeszcze prądu o dostatecznym napięciu (podczas postoju i rozruchu samochodu lub podczas jazdy na wolnych obrotach), odbiorniki prądu są zasilane prądem pobieranym z

Re: Przesiądźmy się na rowery!

światła przeskoczy więcej niż jeden tramwaj.Zielona linia dla aut powoduje ze wszystkie tramwaje na długim odcinku linii ruszają jednocześnie. A silnik indukcyjny przy rozruchu bierze do 7 razy więcej prądu niż podczas normalnej pracy. Zatem to ułatwienia dla aut są powodem wywalania zasilania na długich

Re: każda lampka ma wady użytkowe.

> > takie zasilanie robi się zwykle w zimie do uruchomienia auta jak zmrożony > akumu > > lator spada do 6V przy rozruchu. > ROTFL... to chyba samochód-zabawka dla twojego dziecka, bo dla zwykłej osobówki > mówimy o prądzię rzędu 200-600A ;) Ty chyba nie rozumiesz co piszę

Re: każda lampka ma wady użytkowe.

; takie zasilanie robi się zwykle w zimie do uruchomienia auta jak zmrożony akumu > lator spada do 6V przy rozruchu. ROTFL... to chyba samochód-zabawka dla twojego dziecka, bo dla zwykłej osobówki mówimy o prądzię rzędu 200-600A ;) > Jak silnik odpali to pobór prądu z baterii spada Problem, że w

Re: Eksploatacja diesla a oszczędność

Oczywiście każdy Diesel zużywa mniej paliwa niż porównywalny benzynowy natomiast istnieje większe ryzyko problemów w warunkach zimowych: potrzebny większy prąd rozruchu niż dla silnika benzynowego, ponadto w Dieslu istnieje ryzyko wytrącania się parafiny z oleju napędowego i zatykania filtrów

Re: Porównanie Pruszkowa i Piaseczna jest śmiesz

> 1. Rozumiem, ze EN57 ma rozruch "oporowy", a Flirty maja > rozruch "tyrystorowy". A wiec jadac z ta sama dynamika, Flirty > powinny zuzywac mniej energii. Niekoniecznie. Silniki AC są bardziej prądożerne od silników prądu stałego mimo wszystko. Jeżeli mamy rozruch

Re: a ja to pi*rdole

nie jak tuż po lodowatym rozruchu. także wszelkie piepr*zenie o odśnieżaniu, potem odpalaniu, odpalaniu zimnego diesla który pożera od cholery prądu po 2-3 razy rano - OLEWAM! smarowanie czy to w ruchu czy na biegu jałowym działa i osobiście uważam, że zdrowiej jest jak silnik chwilę popracuje.

Re: zasilanie placu budowy

zawrzesz umowę na mniejszą moc dostarczana założą Ci licznik mocy biernej i zapewne nie poinformują że prawie kazdy silnik indukcyjny przy rozruchu bedzie pobierał moc bierną i naliczą ci kary za przekroczenie mocy dostarczanej. Co do cennika idż , zadzwoń na info tam uzyskasz całą potrzebną wiedzą

Re: Prawie sto nowych zegarów na skrzyżowaniach w

- generalnie jest to powszechnie znany dogmat: ROZRUCH to newralgiczny moment i najbardziej niszczący dla całego silnika - pobiera prąd, zmusza wszystkie mechanizmy silnika do ruszenia od nowa, pompy cieczy, oleju itp. A ciepły olej bardzo szybko spływa.... To majdowanie START/STOP zakłóca gładką,lekką pracę

Re: Hybrydowy rower Lexusa

- to na razie tylko efekt reklamowy, nawet w Priusach ma znikomy wpływ na ekonomikę. Za duże musiałyby płynąć prądy w czasie hamowania, chyba że jedziemy 10km z górki z niewielką prędkością cały czas używając silnika jako prądnicy. Odzysk energii przy hamowaniu przy obecnych technologiach jest możliwy

Re: Czy pedelca można zastąpić włącznikiem nożnym

poniżej 5 km/h silnik się wyłączał. Zresztą niektóre silniki mają tak kiepski moment i duży prąd rozruchu na małych prędkościach że nawet sterowniki mają taką opcje zasilania silnika powyżej 5-6 km co czyni kłopotliwy start. > > Tak sobie pomyślałem że zamiast kosztownego pedelca można by

Re: Czego nie robić zimą?

kierunku masy rozrusznika. Ile prądu podczas rozruchu pobiera (chwilowo) rozrusznik ? Przyjmijmy ok. 400A. Pomnóż tylko przez 0,01 Ohma (U = R x I) a otrzymasz 4 V spadku napięcia (!). Czyli 12 - 4 = 8 V i takie napięcie zasilałoby rozrusznik gdyby podłączyć po klemę (-) biorcy a nie wprost do masy

bo do miast potrzeba aut miejskich których brak

auto miejskie z założenia powinno być dostosowane do częstych ruszań - niekoniecznoe rozruchów silnika spalinowego, gdyż na b. krotkich dystansach powinno jechać tylko na prądzie. spalinówka zaś o ile zachodzi potrzeba jej użycia powinna rozgrzewac się błyskawicznie i osiągać max sprawność przy

Re: Trzeba bylo tak od razu

zigzaur napisał: > > 6. Jeśli silnik samochodu biorcy da się uruchomić, to należy: > > - W samochodzie biorcy włączyć silne odbiorniki prądu : > > reflektory, dmuchawę i tylną szybę. crannmer napisał: > Trzeba bylo tak od razu > To bys uniknal kilku troche glupich postow

Re: każda lampka ma wady użytkowe.

uruchomienia auta jak zmrożony akumulator spada do 6V przy rozruchu. Jak silnik odpali to pobór prądu z baterii spada i taki patent służy na wiele razy.

Kilka uwag

Co kolega miał na myśli pisząc "obniżenie napięcia prądu na jego stykach", jakie styki ? co najwyżej na zaciskach,bądź na wyjściu. A propos wyłączania niektórych odbiorników podczas rozruchu silnika.Część producentów uznała że rozruch silnika ma najwyższy priorytet w zasilaniu i część

Motodziennik: SsangYong wraca do Polski

(ultimo :D) - auta z systemem start stop mają zupełnie inne akumulatory - większa pojemność i możliwość szybkiego ładowania. Ciekawostka: Mazda ma całkiem sprytny start/stop zatrzymujący silnik w odpowiedniej pozycji. W czasie ponownego rozruchu oprócz rozrusznika podawana jest iskra do konkretnego

Re: Krawat

W sumie to wszystko prawda. Są pewne znane zasady nie wiadomo skąd jak to że trzeba ładować pradem 1/10 pojemności. Nieprawda. Można ładować prądem nawet wielokrotnie wyższym. Dowód. Rozrusznik w podczas ciężkiego rozruchu pobiera nawet kilkaset amper. ładować też można takim prądem bo to jest

Re: akumulator

1. Jaki masz akumulator - 70 Ah? 2. Przyjmuje się, że 1 rozruch to 15-20 minut pracy silnika ze średnią prędkością by doładować baterię. 3. Pomiar prądu - obowiązkowo. Wystarczy uniwersalny amperomierz. Czasem mimo wyłączenia odbiorników prąd upływa. 4. Jeśli kilkudniowe postoje się powtarzają

Re: Czy alternator laduje baterie na biegu jalowy

szybkiego to będą m.in. pojemność akumulatora(zależna posrednio m.in.od jego wieku, temperatury otoczenia, pojemności nominalnej, etc.); prąd ładowania (zależny od obrotów silnika, ilości włączonych odbiorników w trakcie jazdy, mocy alternatora, stanu instalacji elektrycznej etc); zużutego podczas pracy

Re: Szybka Kolej Miejska debiutuje na torach - an

Same silniki na prąd DC, są OK. Gorzej jest z rozruchem: oporowy. Kilowaty energii idą w powietrze. Nowoczesność powinna w tym przypadku polegać na rozruchu impulsowym. A jeżeli już zmieniaćsilniki, to oczywiście można na AC, ale trzeba dodatkowo falowniki instalować.

Re: USA - "przekręt" elektro-dynamiczny

rodzaju transportera opancerzonego wypadły bardzo dobrze, pociski PG-7 detonujące na "elektrycznej osłonie" nie były w stanie naruszyć zasadniczego pancerza. Jak pamiętam, 1 "strzał" osłony pochłaniał mniej więcej tyle energii co rozruch silnika. Na okrętach jednak nie wydaje się to

akumulator Octavia

Jaki powinienem kupic akumulator do Octavii TDI 90 KM ? (pojemność, prąd rozruchu ew. marka). Jaki jest montowany obecnie fabrycznie do takiego silnika ? Ten który jest u mnie założony ma 70 Ah ale tylko 340 A prądu rozruchu i zavzęły się problemy przy pierwszych mrozach (a nowy tez nie jest)

Re: Którą lodówkę 12/230V do samochodu możecie po

hmmmm sprawa prosta jest. Lodówka raczej większej mocy nie ma jak 70W. A zatem ( przy instalacji 12V) płynie prąd ca. 5,5A podzielić przez połowę pojemności akumulatora ( druga połowa pojemności "obsłuży" rozruch - przy temperaturach wyraźnie dodatnich całkowicie możliwe) i wychodzi max

Re: Jak sobie nie dać wlepić mandatu przez strażn

kondensatorze spada w miarę rozładowania a to znaczy że aby energia w nim zawarta była zagospodarowana efektywnie napięcie maksymalne musi być dwa razy większe od napięcia średniego pracy. Regulatory silników pracują zwykle przy prądzie ok 10 A ale ze względu na rozruch są projektowane na 40 A. Przy takich

Re: sc-24. spadek nap przy odpalaniu

, w rozruszniku się skończyły, ale to byłby także problem przy rozruchu także na ciepłym silniku. Rozumiem że rozrusznik pobiera za dużo prądu.

Re: Jak to z budową elektrowni bywało...

był główny cel posiadania zasilania awaryjnego. W końcu można bez telewizora przesiedzieć wieczór przy świeczkach ale bez wody już trudniej. I nie chodzi tylko o mycie się. Problem polega na tym, że startujący silnik sprzężony sztywno z pompą pobiera sporą moc na rozruch a jednocześnie silnik agregatu

Zgaś światło, godzina dla Ziemi. I dla siebie

powłączało. Takie obiekty mają kilometry instalacji, transformatory, urządzenia przeciwprzepięciowe dużej mocy, widny z silnikami elektrycznymi i tak dalej. Tak duża instalacja ma swoją bezwładność prądową, dlatego jej rozruch pochłania znacznie więcej energii niż normalna praca w tym samym czasie

Poprawki, poprawki, poprawki....

jest stała prąd nie powinien już spadać do końca rozruchu czyli do 70 km/h. W pierwotnym rozwiązaniu napędu sterowanego wektorowo opracowanego przez PŁ i Enikę prąd pozostaje stały do końca rozruchu. Przy prędkości około 30 km/h silnik jest już zasilany pełnym napięciem i dalej regulacja odbywa się

Re: Najlepszy sposob na odpalenie fury w mrozie

Polecałbym przed uruchomieniem silnika wyłączyć wszystko co zużywa prąd. Światła, dmuchawę, ogrzewanie tylnej szyby, radio. Zużywają masę prądu, który potrzebny jest przy rozruchu zimnego silnika. Wciśniecie sprzęgła i podwójne grzanie też pomoże. I na miłość boską można przecież było podładować

Re: Nada sie taki akumulator do moto???

..i jeszcze jedno. Mylisz prąd rozruchowy z prądem wzbudzenia alternatora. Prąd rozruchowy to amperaż, jaki może wciągnąć przy uruchamianiu silnika rozrusznik elektryczny+inne odbiorniki, np. ukł. zapł., reflektor itp. Wartość prądu max wyładowania chwilowego (kilkunastu sekund) akumulatora jest

Re: Pijany 17-latek porwał autobus

napotkane styki. Rozruch odbywa się poprzez oporniki* włączone szeregowo do obwodu głównego wagonu i zwierające styczniki. Wagon jest w stanie przyspieszać poprzez odłączanie kolejnych oporników z obwodu głównego poprzez styczniki; w związku z tym silnik dostaje coraz to większy prąd, a wagon przyspiesza

Re: tzw. ,,niskie natężenie"

12V ale już sam prąd rozruchu silnika mierzony jest nawet w setkach amperów.

Re: Przetarg na tramwaje

> Należy postawić jako podstawowe wymagania dla nowych tramwajów : mechanizm > przeciwpoślizgowy podczas rozruchu , ażeby koła nie buksowały i szlifowały szyn To, że w starszych tramwajach podczas rozruchu na śliskich szynach dochodzi do poślizgów to wina silników zasilanych na prąd stały

Re: Krawat

aveva napisała: > Witam, > > Mam problem z rozruchem i nie jestem pewien czy to wina akumulatora czy może > rozrusznika lub alternatora. > > Sytuacja wygląda następująco: > W środę odpaliłem za pierwszym razem z lekkimi problemami ale podjechałem tu i > tam, silnik

A tak radzi ADAC (niemiecki automobilklub):

1. Upewnić się, który zacisk jest + a który - na akumulatorach dawcy i biorcy. Pomyłka będzie drogo kosztować. 2. Połączyć zaciski plusowe obu akumulatorów. 3. Drugim kablem połączyć minus akumulatora dawcy z silnikiem akumulatora biorcy. W razie podłączenia z minusem akumulatora biorcy może dojść

Połaczenie gwiazda - trójkąt

. Gwiazda na rozruchu do zwiekszenia mocy i nastepnie przeskok na trójkąt. Jest to konieczne ponieważ roruch silników odbywa sie jako lekki w starych N-kach był to rozruch ciężki silnika prądu stałego i motorniczy kręcąć "korbą" miał pod reką napięcie 600V, często wówczas dochodziło do

Re: Przecież to jakieś kosmiczne bzdury!

Nie wiem ile faktycznie trwa oddawanie prądu ale ja jeżdżę codziennie 3km do pracy i z pracy,auto z silnikiem diesla więc potrzebuje więcej prądu i jakoś nie musiałem np. ładowac aku nawet zimą a jeździłem zawsze z włączonymi światłami.Czyżby wystarczało "oddawanie" prądu po rozruchu

Stan aku.a rozruch

Witam.Tak jak w temacie czy trudności w rozruchu zimnego silnika mogą być spowodowane kiepskim stanem akumulatora?Oczywiście nie jest to całkowita padlina bo ma w sobie na tyle mocy żeby bez problemu zakręcić no powiedzmy 10 razy ale zazwyczaj bez efektu.Zastanawiam sie czy w takim przypadku

Re: dziwna sprawa z obrotami po uruchomieniu siln

Witam. > A co do obrotów, może po prostu automatycznie włącza Ci się klima. Dla > zimnego silnika to nie jest kaszka z mleczkiem. Ja tam przez 80% czasu jeżdżę z włączoną klimatyzacją i nie wiem o co chodzi z tymi obrotami. Może mi się wydaje, ale czy klimatyzacja przy rozruchu silnika

Z tym prądem to nie tak prosto

Tramwaje serii 102N i 105N mają mniejszą moc niż Skody, ale w większości egzeplarzy rozruch silników odbywa się z wykorzystaniem oporników ograniczających prąd płynący przez silniki po to aby te się nie spaliły w momencie ruszania z miejsca. Energia tracona w tych opornikach jest zamieniana na

Re: Dzieńdoberki ... z Nowym Rokiem:)

. Jeżeli silnik nie zapali przy pierwszej próbie rozruchu z następną poczekać 2 do 5 minut. Dobrze jest kupić termiczny pokrowiec na akumulator bo ten cały czas lekko pracuje i wydziela ciepło. W pokrowcu nie traci tyle na mocy co przemarznięty. Życzę pomyślnej reanimacji.

Re: Ekojazda po poznańsku: taniej i zdrowiej

chwili osiągnięcia maksymalnego MO. 3) W tym artykule zabrakło pomysłu gaszenia silnika na światłach w mieście. To już w ogóle mega pomysł. Szczególnie w dizlach, gdzie potrzeba dużego prądu rozruchowego ze względu na wysoki stopień sprężania. Takie postępowanie skutkuje szybszym zużyciem akumulatora

Re: MPK Bieguny

osiąga wtedy mniejszą prędkość obrotową. Zaletą są oprócz oszczędności energii jest większy moment obrotowy dla małych prędkości obrotowych. Rozruch oporowy itd.... Silnik prądu stałego - regulacja obrotów poprzez podanie napięcia. Natężenie prądu wpływa na moment obrotowy. W klasycznej elektrotechnice

Re: Europejczycy wciąż niechętni samochodom elekt

Czy wiecie jaką moc ma silnik elektryczny i ile prądu trzeba zużyć na ładowanie jego akumulatorów ? Chętnie poczytam .... Ile to kW jest potrzebne aby naładować te akumulatory .... później porównam z ceną energii. To już wychodzi drożej niż oszczędny benzyniak z gazem lub mały diesel - a gdzie

Re: Ekojazda po poznańsku: taniej i zdrowiej

ekopie...a. > 3) W tym artykule zabrakło pomysłu gaszenia silnika na światłach w mieście. To > już w ogóle mega pomysł. Szczególnie w dizlach, gdzie potrzeba dużego prądu roz > ruchowego ze względu na wysoki stopień sprężania. Takie postępowanie skutkuje s > zybszym zużyciem akumulatora

Re: Słupy powinny być ładniejsze

energii niż teraz daje wymiana rozruchu oporowego w 805Na na falownik. > Z możliwością odzysku energii w czasie hamowania? Odzysk energi podczas hamowania _zwiększa_ obciążenie sieci a nie zmniejsza. W tradycyjnym tramwaju mamy pobór prądu tylko podczas rozruchu, w nowym prąd płynie przez sieć

Re: czy ja dobrze słyszałem?Tusk ma wprow.stan wo

the-skin napisał: > Podobno w Szczecinie coś się dzieje ale nie wie m co. Słyszałem > tylko ze mają tam wojsko wyprowadzić na ulice.. Jakieś rozruchy były? > w TV białoruskiej pokazali że brakuje prądu że nie ma kto usuwać > smieci, no i nie działą komunikacja miejska tramwaje oraz

Re: Ogrzewanie postojowe, prosze o opinie.

Gość portalu: wrrr napisał(a): > Czemu akumulator ma sie wyladowac? Chyba ogrzewanie postojowe to jest > dodatkowy maly silnik spalinowy pod maska. Czy on pobiera tak duzo pradu? Chyba silnik ogrzewania postojowego nie uruchamia alternatora? Poza tym sam rozruch potrzebuje "

Re: Tramwaje z HCP w Warszawie

1. Może i dobrze, że FPS sprawdzi się na niepoznańskim rynku. My już mamy dosyć "wpadek". 2. Wszyscy dyskutują nad tym, czy tramwaj wysoko- czy niskopodłogowy. Ale nowoczesność tramwaju to przede wszystkim rzeczy niewidoczne z zewnątrz: - układ rozruchu - silniki (obecnie prądu

Re: Akumulator - jaki ???

Jednym z najbardziej istotnych podzespołów samochodowych jest akumulator. Służy on do rozruchu silnika oraz zapewnia funkcjonowanie wszystkich odbiorników prądu elektrycznego głównie w trakcie postoju - od świateł począwszy, a na komputerze pokładowym kończąc. Juz pierwsze zdanie jest takie na

Re: Zabytkowy tramwaj jeździł po stolicy

, opuszczana część mogła być blokowana na ustalonej wysokości. Wagony posiadały bezpośredni (ręczny) układ rozruchu, napęd (wg zamówienia) miały stanowić 2 silniki prądu stałego o mocy 42kW każdy.

Re: Prosimy takie pociagi na trasy Dolnoslaskie!!

tomek854 napisał: > "Moc silników pozwala rozpędzić pojazd na dystansie od 0 do 50 metrów z > przyspieszeniem ponad 1 m/s - mówi Jerzy Berg, szef marketingu pojazdów > pasażerskich z bydgoskiej Pesy." > > Ciekawe. A prądu pewnie pobiera 5 ziemniaków na pacierz? ;-) O co

Re: Sei 1.1 zimny trudno zapala i gaśnie co jest?

Doświadczenie mam mniejsze, ale intryguje mnie ta praca silnika po wyjęciu kluczyka. Może świece już się domagają wymiany - stąd problemy z rozruchem, spalanie detonacyjne po zgaseniu silnika (?) i nierówna praca. Choć jak znam życie, to masz rację i ustrka nie jest tak banalna ;) PS. A my sie

Re: Zdjęcia z Poznania

> Chociaż w zasdzie w > nowoczesnych tramwajach (także w Polsce) silniki i tak są na prąd przemienny. no wlasnie! wiec trzeba prad tylko przetworzyc nie z 600V tylko z 3000V na przemienny, bo silniki i tak sa na ~, z rozruchem tyrystorowym, wiec co to za roznica? tzn ja nie napisalem ze

Re: Awaria kolejek SKM. Mnóstwo osób spóźniło się

sposob ten jeden obieg ratowal sytuacje, jak ktorys rupieć zdechł i w ciągu 1,5h udawało się go przywrócić do życia. Czemu ejzdza coraz wolniej? Tzw. jazda forsowna (przyspieszenia szybkie, potem hamowanie) zuzywa duzo prądu. A w starych rupieciach wiekszosc pradu nie idzie na rozruch, tylko na grzanie

Re: Ktora babka liczyla (z latwoscia) zuzycie pra

. Podobnie z odkurzaczem (i każdym innym silnikiem) - nie opłaca się go wyłaczać w czasie odkurzania na np. 2 minuty. Na rozruch bierze siedmiokrotnie większy prąd. Czyli jeśli masz odkurzacz z regulacją mocy, to zamiast go wyłaczać w czasie np. przestawiania mebli, lepiej zmniejszyć moc pokrętełkiem

Re: Mysle ze znacznie bardziej rozsadne

trolejbusowych bywa mniejsze niż autobusowych, pomimo szybszego rozruchu. Trolejbus jest niewrażliwy na niskie temperatury. Przy mrozie jego moc wzrasta wobec lepszych warunków chłodzenia silnika i oporów rozruchowych. Szybsze pokonywanie wzniesień, co wynika z możliwości przeciążania silnika elektrycznego

Skrót historii Wraz-a dla S. :)

W latach 30' ub.w. w USA powstał tramwaj PCC. Wóz 4-osiowy, znamienny tym, że: koła były 1. raz typu zwanego dziś duo-blok (z gumą między obręczą a kołem bosym), osie (wszystkie napędzane) posiadały dyferencjały jak w autach, rozruch silników prądu stałego odbywał się za pomocą automatycznego

Re: O slinikach trakcyjnych i napieciach pulsują

się nie zmieniło.Zawsze mamy rotor i stator które wzbudzają odpowiednie pola magnetyczne.Na przykład szeregowy motor prądu stałego ma stator wytwarzajace pole magnetyczne nieruchome wiec musi mieć rotor wywołujące tez pole stale w przestrzeni w silnikach trakcyjnych szeregowych pole w rotorze i

Re: Akumulator - jaki ???

biegów, wzrastają opory, jakie musi pokonać rozrusznik, rośnie prąd pobierany z akumulatora podczas rozruchu. Nadmienię tylko, że niektórzy oszczędni producenci 1,5l silniki wyposażają w aku 34Ah. -- "A kto komu zabroni ułozyc takie zasady jakie się mu rzewnie podobają ???"

Re: W jakim stanie są gdańskie tramwaje?

rozruchu (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara). Rolki obracającego się krzyżaka stykają wtedy kolejno, styki główne rozrusznika od 99 do 1 styku, zwiększając opór w obwodzie głównym, a prąd wytwarzany przez silniki zostaje przemieniony w energię cieplną na opornikach rozrusznika umieszczonych na jego

Drobne sprostowania...

korbą lub kołem. Potem to rozwiązanie zastosowano w rodzinie 102N. W roku 1973 Konstal dostarczył dla Wr. i Kr. krótką serię (22 wozy dla Zajezdni VI Dąbie) wersji 102Nd z rozruchem przełączalnym - silniki pracowały w układzie szeregowym i szeregowo-równoległym, a to w celu oszczędności prądu. Potem

Jakie masz auto?

uruchomić, bo akumulator sie wyładował (cały prąd poszedł na rozruch silnika i akumulator nie miałgo jak uzupełnić no bo samochód nie jechał). Tak więc takie gazowanie jest nie logiczne...

Re: Alarm, stacyjka .... - problem w Toledo - Pom

zamachowego silnika. W końcowej fazie zatrybienia powinno nastąpić zwarcie styków-zamknięcie obwodu prądu rozruchowego (o dużym amperażu). Możliwe niedomagania: 1. zbyt mały albo żaden prąd na cewce elektromagnesu/nadpalona cewka- rzadko. (zwora dużego prądu nie stuka)-wyczyścić konektory, "

Re: oddam za darmo lodowke ARDO

musiałyby być kilkadziesiąt lat temu. Sprawność takiego silnika dorównywałaby sprawności silnika trójfazowego. Ale po co robić coś takiego, niech uzytkownik płaci za prąd, energetyka będzie producentowi wdzięczna... We wspomnianej rusko - enerdowskiej lodówce zastosowałem skonstruowany samodzielnie

Re: Odpalanie Diesla w zimie

przy rozgrzanym silniku, czyli przy każdym rozruchu. I w tym momencie niektórzy kierowcy popełniają bardzo poważny błąd, uruchamiają rozrusznik w czasie pracy świec żarowych (bo wiadomo, że rozgrzany i tak zapali) Jest to najkrótsza i najprostsza droga do rozp***lenia akumulatora, który nie może

Re: mercedes 190D, jak to odpala zima?

Moja ma 320 tkm przebiegu. zimą nie odpaliła raz.. padł akumulator. Moja rada jest taka żebyś kupił sobie bateryjkę większa nawet niż 72 ah. Oczyiście żeby dawała jak największy prąd na rozruch. Jeśli teraz po uruchomieniu silnik trochę metalicznie klepie to sprawdź końcówki wtryskiwaczy.

Re: Rozładowanie akumulatora

Oczywiście, że tak. Mimo, że nie masz alarmu. Ale masz pewnie zamek centralny a auto zamykasz na noc. Zamek centralny zużywa trochę prądu. Codziennie używasz rozrusznika 2 razy dziennie a motor V6 potrzebuje sporo prądu do rozruchu. Tak więc ładowanie akumulatora na dystansie 4 kilometrów dziennie

Re: Jak powinnam zabezpieczyć samochód przed taką

ważne jest także odpowiednie obchodzenie się z samochodem przy dużych mrozach. Przed rozruchem silnika lepiej wyłączyć wszelkie elektrycznie zasilane urządzenia - radio, światła, klimatyzację, ogrzewanie, ogrzewanie tylnej szyby (choć jest też podobno inna szkoła, aby tuż przed uruchomieniem włączyć

Re: Elektryka- pytanie

wystarczyc. Pamietaj tez ze podana moc alternatora jest moca znamionowa podana przy pewnych obrotach a tych cały czas nie utrzymujesz. Czyli mocy znamionowej nie masz cały czas w czasie jazdy. W instalacji motocyklowej zastosowanie maja akumulatory o małej pojemnosci i duzym prądzie rozruchu ale by uzupełnic

Re: Zapala dopiero po jakimś czasie- co to może b

Mróz to jedna sprawa bo istotnie powoduje, że silnik stawia rozrusznikowi większy opór (przepraszam za banał ale oczywiście wciska Pan sprzęgło przy rozruchu ?). W tej sytuacji ogromną role odgrywa czystość wszystkich styków doprowadzających prąd do startera. Niezależnie od tego można sprawdzić

Re: akumulator

w skrócie siła akumulatora przy rozruchu silnika (standardowe wartości to 420 (EN) dla akumulatora o pojemności 50 Ah) zasada jest taka, że lepiej mieć większy prąd rozruchowy - szczególnie zimą, np. o wartości 510 (EN), a już obowiązkowo do silników diesla wymagany jest większy prąd rozruchowy

Re: jesteś w błędzie dewulot1

silniki przy rozruchu wyciągają z akumulatora takie same porcje energii, i takie same porcje muszą więc zostać uzupełnione po uruchomieniu silnika -w czasie jazdy używane są te same urządzenia biorące w obu autach tyle samo energii Jak widać bilans w obu autach jest identyczny: jeżeli w jednym aucie

Re: Nowa lista obecności

No i sunia sie pogniewala :( dzisiaj rano nawet pokrecila chwilke ale alarm zrobil juz swoje. Akumlator padl zanim silnik podjął dialog :( Niestety w manualu przepowiadają kłopoty przy zastosowaniu dodatkowego oprzyżądowania. Pierwszym punktem w liście problemów związanych z rozruchem jest

Re: Do ekologow: pociag zuzywa wiecej paliwa niz

jednostkowa (na jednego pasażera) wynosi zatem 2940/480 = 6.125kW/osobę. Przyjęcie do tych obliczeń mocy znamionowej jest dopuszczalne, mino faktu, iż podczas rozruchu silniki trakcyjne są znacznie przeciążane (moc znamionowa osiagana jest przy prądzie znamionowym IN = 520A, a prąd maksymalny pojedyńczego

Re: Autko mi nie jeździ :(

dawania prądu rozruchu wszelakich ogniw spada, wiec problem mógł być od dawna a ujawnił się dopiero teraz. Miganie lampki oznacza ogólnie zły prąd ładowania. Czasem oznacza zbyt niski a czasem po prostu niewłaściwy (np za wysoki) takie objawy mogą znaczyć wiele - uszkodzony regulator napięcia, walniętą

stop PIER****NIU głupot na forum!

przechowywania (~-270st.C) 4. kiedy GM testował prototypy samochodów napędzanych wodorem pojawił się problem przy temp. poniżej 1st C.... mianowicie w układzie wydechowym zamarzała woda i szczególnie przy rozruchu potrzebne było dodatkowe ogrzewanie 5. dopóki nie zostanie wynaleziony znacznie wydajniejszy

Re: Jednak przekret!

układzie przełączalnym (w początkowej fazie rozruchu silniki połączone są szeregowo, a po przekroczeniu granicznej prędkości (ok 25 km/h) zostają przełączone na układ parami równoległy), dzięki czemu pobór prądu podczas rozruchu jest mniejszy, mniejsze jest także obciążenie podstacji. Stanowisko

Re: Bell YFM-1 Airacuda

ster i piloci podjęli decyzję o opuszczeniu samolotu. Gdy jednak pierwszy z nich wyskoczył, drugi stwierdził że ster się odblokował; nie miał już czasu na rozruch silników, wykonał jednak przymusowe lądowanie na jakimś polu i wyszedł z tego bez szwanku (choć samolot do kasacji). Ten co wyskoczył

Re:Ilostan "102-ek" na dzień dzisiejszy!

spowodowały szybką kasację. Niższe zużycie prądu w czasie rozruchu najwyraźniej nie było wystarczająco niższe. Aha, hamowanie "przepuszczało" skandalicznie często! Z czasów szkolnych do dziś pamiętam dramat w toczącym się bez hamulców z Mostu Zwierzynieckiego 2088 - cudem tylko się nie rozwaliliśmy

Re: Nowa bulwa

ogrzewania, usztywnienie pudła wagonu i wyciszeni tego potwornie hałasującego wagonu. Inna rzeczą jest modenirnazacja napędu. Ile można jeszcze tracić energii elektrycznej w postaci ciepła. Mowa o napędzie falownikowym - czyli silniki prądu zmiennengo. Ten napęd tez ma pewne wady. Sposób syntezy

Re: jak to jest...

ogrzewania zaraz po rozruchu to silnik szybciej się nagrzewa, i tak jest we wszystkich samochodach. Znajomy z Kanady dawno dawno temu opowiadał, że tam w zimie auta podłącza się do prądu. Podobno w silniku zamontowana jest grzałka (tylko nie wiem czy grzeje olej czy płyn chłodzący) i rano nie ma

Diesel zimą

spacer z aku do ciepłego pomieszczenia. Swiece żarowe, cholernie istotna sprawa, nawet uszkodzenie jednej powoduje duże utrudnienie w rozruchu zamrozonego silnika, sprawdzić ich stan i w razie konieczności wymienić. 3. najmniej istotna sparwa aczkolwiek też ważna, dobrze byłoby przed zimą olej

Re: Cena pociągów SKM a tych dla Kolei Mazowiecki

żadnej afery decydują względy ekonomiczne i to że tabor szynowy praktycznie się nie starzeje Jedyne zastrzeżenia jakie mam do modernizacji SKM to to że nie wymieniono systemu napędowego Pozostawiono stary oporowy system rozruchu oraz silniki prądu stałego Dlatego skład SKM jest prądożerny z kiepskim

Re: Ryzykant jesteś....

> Nadwymiarowy akumulator wymaga zastosowania wydajniejszego alternatora. W innym > wypadku efekt bedzie odwrotny od zamierzonego. Tak mówi teoria. I ja się z tym zgadzam, tylko zawsze przy wymianie kupuję większy (pojemnościowo i prądem rozruchu). Od 3 lat jeżdżę służbowo (VW 1,9 TDI) na

Rozruch

Rozruch - okres pomiędzy załączeniem zasilania od nieruchomego silnika elektrycznego do osiągnięcia wartości nominalnej stanu pracy, np. prędkości obrotowej. Znaczenie praktyczneStan rozruchu charakteryzuje się podwyższonymi wartościami prądu zasilania - w zależności od typu silnika

Rozruch oporowy

silnika przez załączanie oporników ograniczających prąd wzbudzenia. Poprzez osłabienie wzbudzenia uzyskujemy zwiększenie prędkości obrotowej silnika z jednoczesnym zmniejszeniem momentu elektromagnetycznego. Rozruch silników pierścieniowych prądu zmiennegoW czasie rozruchu rezystory włącza się pomiędzy

Silnik prądu stałego

toksycznej rtęci używa się solanki. Pierwowzorami silnika elektrycznego, posiadającego obracający się w wyniku przepływu prądu element w kształcie tarczy (wirnik), są Koło Barlowa (1822) i Dysk Faradaya (1831). Inna wczesna konstrukcja silnika elektrycznego używa rdzenia wewnątrz solenoidu; koncepcyjnie

Układ rozruchowy silnika spalinowego

W celu inicjacji pracy silnika spalinowego konieczny jest jego rozruch. W sprawnym silniku wystarczy by jeden z tłoków wykonał suw ssania i sprężania do momentu zapłonu by dalsza praca była podtrzymana samoczynnie. Niekiedy konieczne jest wykonanie kilku cykli pracy zanim nastąpi pełny rozruch

Rozrusznik silnika spalinowego

Rozrusznik – urządzenie do uruchamiania silnika spalinowego. Najczęściej stosowanymi są rozruszniki elektryczne, choć spotyka się też pneumatyczne, jak i małe silniki spalinowe.Rozrusznik elektryczny to silnik prądu stałego, który służy do obracania wału korbowego silnika i nadawania

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.