ile kosztuje autostrada warszawa niemcy

sprawdź też:

autostrada

Krzysztof Śmietana

A2 to teraz Autostrada Wolności. Zaczyna się w Konotopie

A2 to teraz Autostrada Wolności. Zaczyna się w Konotopie

Na zachód Europy od środy jeździmy Autostradą Wolności. Tablicę z symboliczną nazwą odsłonili na parkingu w Brwinowie prezydenci Polski i Niemiec.

Pięć inwestycji, które rozwiną Wrocław. Jeśli powstaną

Jeśli te inwestycje powstaną i miasto nie będzie potrafiło z nich skorzystać, będzie to już tylko nasza wina. Dzięki nim Wrocław ma szansę być jednym z najlepiej dostępnych miast w Polsce. Są wśród nich projekty bardzo realne i już rozpoczęte, ale są i takie, o których tylko marzymy.

Firmy z Chin, Azerbejdżanu, Turcji walczą o budowę obwodnicy

Południową obwodnicę Warszawy chcą budować firmy z wielu zakątków świata, w tym m.in. z Chin i Azerbejdżanu. Odcinek od ul. Puławskiej do wylotówki na Lublin może kosztować ok. 6 mld zł.

Wszystko o A2: opłaty, dojazd, słowniczek [INFORMATOR]

Wszystko o A2: opłaty, dojazd, słowniczek [INFORMATOR]

;państwowego" niemal 200-kilometrowego odcinka Warszawa - Konin to teraz 10 zł. Różnica jest więc kolosalna.Ile trzeba zapłacić za przejazd autostradą z Warszawy? Do Łodzi (ok. 100 km) - 0 zł, do Konina (ok. 200 km) - 10 zł, do Poznania (ok. 300 km) - 38 zł, do Świecka, czyli granicy z Niemcami (ok. 470

Czy winietki to aż tak zły pomysł?

Czy winietki to aż tak zły pomysł?

Wszystko o autach - dane techniczne, oceny, opinieJak obliczał niedawno Lech Bojarski z poznańskiej Gazety Wyborczej, w 2012 roku podróż gotową, miejmy nadzieję, autostradą A2 z Warszawy do granicy z Niemcami kosztować będzie 96 zł. I chodzi tu o same opłaty na bramkach. Do tego trzeba będzie

Autostrada A1: już latem łatwiej dojedziemy do Czech

Autostrada A1: już latem łatwiej dojedziemy do Czech

. Gliwicki węzeł, na którym krzyżują się autostrady A4, A1 i droga krajowa nr 44, to plątanina 33 km dróg, które wiją się na trzech poziomach. Najwyżej, bo aż 14 m nad ziemią, biegnie autostrada A1, później droga z Gliwic do Tychów, a najniżej autostrada z Krakowa do granicy z Niemcami. Wszystkie przejazdy

A2 przyspiesza - popatrz z lotu ptaka

A2 przyspiesza - popatrz z lotu ptaka

groszy za kilometr - zapowiada Grabarczyk. Przejazd nowym odcinkiem będzie więc kosztował 21 zł. Podobne stawki zaczną też obowiązywać na jeszcze bezpłatnym odcinku A2 z Konina do Łodzi i budowanej trasie z Łodzi do Warszawy. - W sumie więc podróż A2 z Warszawy do granicy z Niemcami i z powrotem może

Dziwne opłaty, drogi donikąd, czyli polskie absurdy drogowe

Dziwne opłaty, drogi donikąd, czyli polskie absurdy drogowe

prowadzącym od i do granicy zapłacimy całe 17 złotych. Jadąc więc z Konina do Niemiec zostawimy w kasie Autostrady Wielkopolskiej każdorazowo aż 45 złotych za auto osobowe. Nie ma co, fajne to nowe drogi!Za 88 kilometrów autostrady do granicy niemieckiej ?Autostrada Wielkopolska? każe sobie zapłacić 17

Drogi i autostrady, które (nie) powstaną

Drogi i autostrady, które (nie) powstaną

mistrzostwa Euro 2012.Na Euro miała być ukończona autostrada A18 z Krzyżowej do granicy z Niemcami. W styczniu rząd zapowiadał jej ukończenie do końca dekady. Według kwietniowego harmonogramu powstanie w 2023 r.Nie podano w ogóle harmonogramu budowy 122 km autostrady A1 z Piotrkowa Trybunalskiego do Pyrzowic

Zamiast na drogi miliony idą na... ciszę

Zamiast na drogi miliony idą na... ciszę

papieża. Ekranowa paranojaW miastach jest jeszcze gorzej. Ekrany zasłaniają nie tylko drogi, ale całe skrzyżowania. Na przebudowanej niedawno Trasie Toruńskiej w Warszawie zamiast ekranów GDDKiA zdecydowała się postawić stalowo-szklany półtunel akustyczny o długości 1.3 km. Konstrukcja kosztowała 90 mln

Pięciu ministrów otwierało obwodnicę Garwolina

Pięciu ministrów otwierało obwodnicę Garwolina

ruchu. Droga z Warszawy do Lublina ma być już w pełni ekspresową. Ma powstać także m.in. cała autostrada A1 z Gdańska do Czech, a autostrada A2 będzie się ciągnąć od granicy z Niemcami do Warszawy. Nawiązał także do słów lidera PO Donalda Tuska, która kilka dni temu nazwał budujących drogi w Polsce

Via Baltica na Litwę zamiast obwodnicy przez Ursynów?

Via Baltica na Litwę zamiast obwodnicy przez Ursynów?

drogowców W rzeczywistości domknięcie ekspresowej obwodnicy Warszawy ma kosztować jeszcze więcej, bo minister mówił tylko o jej południowym odcinku - od węzła Puławska na Ursynowie do węzła Lubelska w gminie Wiązowna. Nie wspomniał o wschodnim fragmencie przez Wesołą. A 20 km między węzłem Lubelska a węzłem

Wykonawcy chcą 200 mln za 1 km drogi S8

wyjaśniło się też, ile będzie kosztować 1 km płatnej autostrady A2 z Nowego Tomyśla do Świecka na granicy z Niemcami. Ministerstwo Transportu uzgodniło ze spółką Autostrada Wielkopolska, która ma koncesję na tę część autostrady, kwotę 9,7 mln euro (36,9 mln zł).

Skąd się biorą (głupie) znaki?

i nerwów.- Sam się o tym przekonałem wracając z Niemiec. Pod względem komfortu jazdy nasze kraje dzieli przepaść. Po pierwsze dlatego, że Niemcy mają 12 tys. km autostrad, a po drugie - na wielu z nich nie ma ograniczeń prędkości. Wszyscy wprowadzili - oni nie. Dlaczego? To wynikało ze strategii

Karny na autostradzie - czy na Euro 2012 pojedziemy nowymi drogami?

innych odcinkach budowy. Do tego spółki zapewne skorzystają z przygotowanych inwestycji, wykupionych gruntów, biur, ludzi i sprzętu GDDKiA. I jeszcze jedno - każda taka spółka kosztuje resort transportu w sumie minimum milion złotych.Drogowy faul WarszawyNajciemniej jest pod stołeczną latarnią. Warszawa

Porsche Panamera Turbo vs. Aston Martin Rapide - test porównawczy

Porsche Panamera Turbo vs. Aston Martin Rapide - test porównawczy

pierwsza limuzyna z Zufenhausen. Plany zbudowania takiego samochodu krążyły gdzieś tam zawsze, jak fama o tym, że Niemcy ustanowią limit prędkości na swoich autostradach. Kończyło się na plotkach i spekulacjach. Auto było długo oczekiwane, premiera co chwilę przesuwała. Organizowano przedpremierowe jazdy

Ostatnia szansa na narty. Za ile ta przyjemność?

przez góry). Wybieramy trasę z Warszawy do Madonna di Campiglio. Wytyczamy trasę przez Wrocław, Pragę, Monachium i Innsbruck. Trasę wyliczamy z pomocą strony www.okolica.pl. W jedną stronę ok. 1400 km, z tego 530 km w Polsce, 330 w Czechach, 300 w Niemczech, 120 w Austrii i 150 we Włoszech. W obie

Fiat Camper - test | Za kierownicą

Fiat Camper - test | Za kierownicą

daleko - w jedną stronę około 2500 km, i to drogami krajowymi. O równych niemieckich autostradach lepiej zapomnieć. Do tego strome górskie podjazdy w Serbii i Czarnogórze, dziurawe drogi w Macedonii i przygody na granicach. Niewielu decyduje się dzisiaj na pokonanie takiej odległości, i to w dodatku

Seat Altea 1.6 CNG - test | Za kierownicą

, podobnie jak LPG, ze względu na małą szkodliwość dla środowiska.Prócz możliwości wjazdu do stref zamkniętych dla zwykłych aut i ulg w opłatach ekologicznych kierowcy decydujący się na instalację CNG mogą liczyć na dopłaty w wysokości nawet 2000 euro. Niemcy zamrozili podwyżkę stawki akcyzowej na CNG do

Obwodnica nas wytrzęsie? Jej kolejny odcinek będzie z betonu

Obwodnica nas wytrzęsie? Jej kolejny odcinek będzie z betonu

wyszedł betonowy odcinek remontowanej "gierkówki" z Rawy Mazowieckiej do Piotrkowa Trybunalskiego. Kierowcy skarżą się, że tam trzęsie, a jazda jest głośna. Doskonałej jakości jest za to betonowy odcinek autostrady A2 zbudowany blisko granicy z Niemcami. Wybór betonu dla południowej obwodnicy

40 lat minęło - historia Fiata 125p

W połowie lat sześćdziesiątych w Fabryce Samochodów Osobowych (FSO) w Warszawie produkowano samochody Syrena 103 oraz Warszawa 203/204. Trwały też badania nad prototypami pojazdów, które w przyszłości miały zastąpić powyższe modele. Były to Syrena 110 i Warszawa 210. Mimo znacznego zaawansowania

Camper: McLouis Glen 430

daleko - w jedną stronę około 2500 km, i to drogami krajowymi. O równych niemieckich autostradach lepiej zapomnieć. Do tego strome górskie podjazdy w Serbii i Czarnogórze, dziurawe drogi w Macedonii i przygody na granicach. Niewielu decyduje się dzisiaj na pokonanie takiej odległości, i to w dodatku

Volkswagen Golf GTI

Cała historia motoryzacji liczy z górą sto lat. Historia tego modelu - aż 30. Niemcom udało się stworzyć auto, które podoba się kilku pokoleniom. Jak to możliwe? A tak, że pierwszy Golf wyprzedził swoje czasy. Jako pierwszy kompakt połączył cechy użytkowego auta z samochodem do zabawy. Pierwsi

Junak ponownie produkowany

organizacjach ziomkowskich z NRF (jak wtedy nazywano Niemcy Zachodnie). Junak zapisał się nie tylko na kartach takich socjalistycznych powieści detektywistycznych. Wszedł też na trwałe do historii polskich wyścigów motocyklowych typu motokros i enduro. Na wyczynowych wersjach junaka polscy krosowcy wygrali np

Najdroższe wypadki w dziejach

km/h: 3,2 sekundy, 0-300 km/h: 29,2 sekundy, V-max 395 km/h.  Mercedes CLK-GTR - południowe Niemcy. Przygoda przytrafiła się angielskim dziennikarzom. Jedyny prasowy egzemplarz CLK-GTR podczas jazd testowych po prostu zapalił się. Warto dodać, że jazdy testowe odbywały się zimą.Inne

Re: Zanim coś napiszesz, pomyśl

robić? Unik. Oddać Gdańsk, autostradę - w sumie NIC by nas to nie kosztowało... A w razie poważnych nacisków? W najgorszym razie pójść drogą czeską i ulec... Czy uratowałoby to Żydów? Części nie, ale przypomnę, że sojusznicy Hitlera stracili POŁOWĘ swoich Żydów a przeciwnicy 90% Czy Niemcy narzuclili by

Re: Lazurowe Wybrzeże - Saint Tropez

zupełnego zmęczenia odebrałem samochód i w 3 godzinki spokojnie wróciłem do Warszawy. Dzień 1 – wyjazd Około godziny 19.00 wyjeżdżamy z Warszawy. Naszą A2 kierujemy się na Niemcy. Kilka kilometrów przed samą granicą tankujemy na Orlenie do pełna i parę minut po 23 przekraczamy granicę i wjeżdżamy do

Re: Oddaję cześć min. Nowakowi.

Warszawą, wynosi 10 mln euro, czyli 40 mln zł za kilometr. Na 1000 m autostrady budowanej w Alpach Niemcy i Austriacy wydają 25 mln euro, a więc 100 mln zł, czyli o połowę mniej niż na S8. Okazuje się, że budowa podobnego odcinka drogi US41 z Miami do Naples na Florydzie biegnącego przez bagna, które

Re: Ta propaganda sukcesu już nie działa

Pan Polaczek był zdecydowanie lepszym ministrem, prawda. Ileż to kilometrów autostrad wybudowano, torów kolejowych naukładano. Infrastruktura kwitła jak tegoroczne kasztany. Najłatwiej jest przywalić komuś, przecież to noc nie kosztuje. Mój Dziadek oficer w II RP opowiada, że jak jechali z Warszawy

Re: ciekawa trasa do hiszpanii

Już osiem razy jechaliśmy do Hiszpanii lub - jak tego roku- do Portugalii swoim samochodem. Z Gniezna. Planując dwa noclegi po drodze nie może być mowy o wielkim zwiedzaniu, choć z samochodu da się zobaczyć wiele. Z Gniezna jest bliżej jak z Warszawy,jedziemy zawsze na południowy zachód przez

Re: Urlop w Czechach (zwiedzanie, samochodem)

nie wiem jak to wyglada z opalta za autostrade w Polsce . Pojedziemy z Drezna > (Niemcy) do Warszawy - gdzie sie to kupuje i ile kosztuje - rowniez dziekuje z > a odpowiedz. Tutaj to jest klasyczny polski bałagan. Nie można było zrobić jednego spójnego sposobu pobierania opłat tylko każdy

200 mln zł za kilometr

200 mln zł za kilometr 200 mln zł za kilometr – tyle kosztował fragment obwodnicy Warszawy. To chyba najdroższa droga na świecie. O połowę tańsze są autostrady budowane w Alpach oraz na bagnach Florydy. Gdyby nasi urzędnicy byli mniej rozrzutni, a bardziej kompetentni, mielibyśmy znacznie

Recepta=zlikwidować bramki=winiety

To jest za proste, nie kosztuje tak dużo i nie powoduje tych kretyńskich korków, tyle Państw ma winiety można? a najprościej zlikwidować wogóle bramki i winiety wprowadzić do paliwa tzw PODATEK AUTOSTRADOWY 1% = brak broblemów, korków tankujesz zasilasz KFD masz prawo korzystać z AUTOSTRAD! BO

Re: !!!!!!!!!Apel dla Warszawy i Warszawiaków !!!

Odnośnie odbudowy to powinno byc również wydane w jezyku niemieckim jako dodatek do niemieckich gazet - niech Niemcy uświadonmia sobie ile kosztowała nas odbudowa znisczonej przez nich stolicy i ile z Warszawy Niemcy ukradli. Gdyby nie trzeba było odbudowywac Warszawy możnaby np zbudowac 3000

Re: Ja pierdziuuuu..

rosapulchra-0 napisała: > Ależ ja to widzę i podziwiam. Np. autostrady, mój mąż bardzo zdziwiony był, że > autostradą wprost do Warszawy dojechał, inna sprawa, że ten przejazd go kosztow > ał prawie 100 zł. e tam nie są drogie. Droższe są np. we Włoszech:) > Ale widzę w tych

Głupota i syf -jedyne polskie towary eksportowe

nic. Nowe drogi szybkiego ruchu wyłacznie w Kongresówce ( Gierkówka z Sosnowca do Warszawy, wscodnia obwonica GOP albo w Małopolsce ( autostrada z Jaworzna do Balic) . Na Śląsku częściowo zrealizowano tylko niszczenie centrum Katowic tymi autostradami (dokończone przez Uszoka). Wiele podobnych mitów

Re: Tusk wizytator

kosztowałoby 40 - 50 miliardów złotych, a istnieje ryzyko że 4 miliardy niewykorzystanych środków z obecnej perspektywy budżetowej UE pójdzie się kochać, bo ich nie umieliśmy wykorzystać. 2) W drogownictwie powstają, poza rzeczywiście budowanymi autostradami A2 do Warszawy i A4, jakieś ogryzki połączeń

Re: To jest ten dzień! Mamy wreszcie zjazd z auto

.G. jeżdżą np. do Poznania czy Wrocławia po hurtowe zakupy. Doskonale wiedzą ile ich to kosztuje czasu. Na tym cierpią ich własne biznesy, ponieważ ich sklepy są gorzej zaopatrzone niż by mogły. Początkowo nawet taką koncepcję przyjęto. Katowice po A4 z Krakowem, wspólnie "gierkówką" do Warszawy

nie zgodze sie z panem autorem:)

autostrada Wroclaw-Warszawa (albo chociaz droga ekspresowa), ekspresowa Wrocław- Poznan, a pozniej Gdansk.. i autostrada Niemcy - Wroclaw -Kraków - Ukraina te drogi nigdy nie zrobią nam szkody, to czysty zysk pod kazdym wzgledem no chyba, ze bedą platne i bedą kosztowały jakies chore pieniądze

Re: Ciekawe czy Angela zamknie stadiony?!

Drogą z Krakowa do Warszawy, tylko z 15%-20% tej trasy to drogi ekspresowe. Droga z Poznania do Warszawy to około 70% autostrada, która z resztą, mimo tego że była wybudowania 10 lat temu, już była remontowana. Pozostałe 30% to wjazd bezpośredni do stolicy, na którym albo są korki, albo co 5km stoi

Re: Czasem patriotyzm musi być brutalny

to osiągnąć kupując teren wroga, niż go podbijając. Kiedyś niemcy rozjechały nasz kraj do spółki z Ruskimi, bo nie zgodziliśmy się na eksterytorialną autostradę. Dzisiaj niemcy do spółki z Ruskimi kładą nam pod nosem rurę, mającą na celu możliwość odcięcia dostaw gazu do Polski, Białorusi etc, bez

~tak to widzę:

Europie towarów a jednocześnie przestrzeń taniej wręcz niewolniczej siły roboczej. kiedyś Niemcy wywoływały wojny i produkowali czołgi ,dzisiaj nie wojują karabinem a mercedesami i walutą i elitą polityczną którą mają.Kiedyś Niemcy wywozili Polaków do siebie na roboty,dzisiaj Polacy sami na roboty do

Re: Najgorzej jak się wypowiada pseudoekspert

Nic nie naginam droga pani. To Pani autorytarnie stwierdziła, ze autor nei ma racji a potem poparła to argumentami pełnymi merytorycznych błedów. Teraz Pani brnie dalej. I co z tego że nie można jeździć w Niemczech szybciej niż 300 km/h. To satysfakcjonująca prędkość. W Holandii na autostradzie

Re: W pułapce wysokich cen mieszkań

> Jak dużo mieszkańców posiada Brema ? co ty w ogóle porównujesz ???????????????????????????? w ciągu paru godzin możesz zjechać setki kilometrów przez niemcy samochodem po 3 lub 4 pasmowych autostradach, superszybkimi pociągami, wygodnymi, w których nie śmierdzi kupą itd, w miescie bezpiecznie

W całym kraju likwidują posterunki policji, u n...

ekspresowych 29. Nowo oddana trasa S8 której 1km kosztował 200 mln nadaje się już do generalnego remontu! 30. Wstrzymanie budowy autostrady A2, doprowadzenie do upadku dziesiątek polskich firm budowlanych, do dziś dnia podwykonawcy nie otrzymali zapłaty za wykonaną pracę,podpisanie niesłychanie niekorzystnych

Re: Takiego budrelu jak teraz nigdy w W-wie nie b

> Obwodnica autostradowa, jak i sama autostrada to inwestycje centralne, rządowe > i > idące poniekąd ze znienawidzonej Warszawy. Potem się mówi, że cały naród buduje > metro w Warszawie, Tyle, że ta cała obwodnica z największym mostem w Polsce będzie kosztować tyle co 1,5 KM metra w

Re: a to Niemcy właśnie

drogie drogi? No coz......:S Dziennikarzyna nie wylicza ile to w Polsce kosztuje. Otoz przejazd autostrada z Warszawy do granicy niemieckiej W JEDNA STRONE kosztuje "tylko" 20 Euro ( w przeliczeniu). Czyli wycieczka do Niemiec z Warszawy tam i z powrotem - 40 Euro. Za te pieniadze bedzie

Re: Będą pieniądze unijne na budowę Term Cieplick

budowie obwodnicy południowej. To akurat bardzo dobra wiadomość. Zobaczymy..... A korki? Niemcy, Francuzi, Anglicy mają je nawet na czteropasmowych autostradach. Zatem wszystko przed nami :-)))

Jesteśmy w Polskiej Dupie

, do lekkiego remontu), czas dojazdu do centrum 30 min. (bez korków). Pod Berlinem trochę drożej taka impreza kosztuje ale Niemcy pokazują iz jak ktoś o obywateli dba to i mieszkania sa tanie i przyrost naturalny spory (w 15 lat Berlin urósł z 3 na 5 mln - część to migracja). Może czas pomyśleć o

Błąd w rozumowaniu, pomylne pojęcia, itd

), bądź pospołu z komunalnymi (m.in Warszawa, Kraków, miasta GOP). Idźmy dalej - postulujesz likwidację usługi publicznej Ręce opadają! Ale spróbuję wyjaśnić, bo nie na pewno Cię przekonam. Po mieście trzeba się poruszać. Jak to wygląda w sytuacji, w której każdy zainteresowany mieszkaniec zapewnia sobie

Re: Sukcesy ...

złotych. 26. Wzrost bezrobocia do 13%, przez co 3.2 mln dzieci w Polsce żyje na skraju nędzy, 27. Wzrost liczby bezdomnych, 28. Obietnica wybudowanie trzech tysięcy km autostrad i dróg ekspresowych 29. Nowo oddana trasa S8 której 1km kosztował 200 mln nadaje się już do generalnego remontu! 30. Wstrzymanie

Dlaczego lepsza droga ekspresowa?

rozwijają? - no bo właśnie nie mają płatnych autostrad! Jeżeli jazda do Warszawy ma kosztować dodatkowo 75 złotych, to przecież lepiej pojechać pociągiem intercity. Będzie o wiele wygodniej i taniej! Chyba, że państwu zależy na tym, żeby ludzie zamieniali podróżowanie samochodem na podrózowanie

Re: To znaczy co?

jaki udalo nam sie "wyczaic" podczas corocznego przemierzania Niemiec w drodze na nartych kosztuje 50 euro za 2-osobowy pokoj. W Polsce mozna spokojnie znalezc za 100zl o tym standardzie. Hotele sredniej klasy w Gdansku to koszt ~ 200 zl. W Niemczech w Dortmundzie nie udalo mi sie znalezc nic

Re: ile zapłacę za autostrady

myśli opłaty za autostrady Jadąc przez Niemcy i Francję do Hiszpanii - odcinek w 2 strony na Costa Brava (Francja, ESP) kosztuje ok. 100 EUR za auto osobowe. Co do ESP im dalej - tym więcej autostrad bezpłatnych. Pozdrawiam!

Re: Lepsza autostrada czy droga ekspresowa?

mld Euro. Kilometr autostrady wybudowany przez Niemców kosztuje średnio 6 mln Euro. Ponieważ polscy robotnicy budowlani są za drodzy i nie potrafią trzymać jakości autostrady powinni wybudować w Polsce Niemcy. Po niemieckich cenach licząc (tu warto zauważyć, że wybudowanie kilometra autostrady w

Cjong dalszy nastempuje

ciężarówek - ot tak 300mln rocznie dla samej Autostrady Wielkopolskiej. Polskę i polskich kierowców na to wszystko stać, a Niemcy powiedzieli NIE! Nie po to raz zapłaciliśmy za budowę autostrad, byśmy mieli za nie płacić ponownie jeżdżąc nimi - i mimo wielokrotnych prób wprowadzenia opłat dla osobówek

Re: PODRÓŻ AUTEM DO WŁOCH - CO RADZICIE POCZĄTKUJ

Warszawy bez żadnych problemów i korków po drodze wyjeżdżasz o 1 w nocy i tego samego dnia około 18 jesteś na miejscu (środkowe włochy). We włoszech autostrada kosztuje, płaci się na bramce, w Niemczech za darmo, w Polsce za darmo syfne drogi w Austrii podobno się płaci ale ja nie zauważyłem i

Re: logika tornsona

. Nigdzie w Europie nie ma wiekszych kosztów utrzymania mieszkania > (w stosunku do zarobków) niż w Polsce. > Nie wiesz o czym piszesz. U Ciebie w Niemczech litrl mleka kosztuje 1,3 Euro? Nie, 60 centow. I tak jest ze wszystkim we Francji Jedyne co po tej stronie Renu jest tansze niz w niemczech

Re: I gdzie to wielkie wstrzymywanie budów???

) O takiej zależności to w przypadku Warszawy możesz zapomnieć z prostych przyczyn: - ilość sensownych lokalizacji w sensie dojazdu jest niewielka i specjalnie nie wzrośnie bo poza dalekimi obrzeżami przyszłej autostrady pozostałem wyloty z Wa-wy są już nieźle zabudowane (to nie Niemcy czy Francja

Re: polecam:-) fragment o drogach i metrze:-)

, genialną wizję? - To wersja a la Breżniew. Pomysł z czasów moskiewskiej olimpiady w 1980 r. Wtedy ZSRR starał się wmówić Polakom, że Warszawa jest nic nieznaczącą dziurą, którą nie warto się zajmować, i powinna być z boku. Im dalej autostrada będzie od Warszawy, tym mniej tam Polaków, więc Niemcy i

Re: zwolennikom redystrybucji

zupelnie nie nadaza za tym co sie dzieje. autostrad > y i drogi ekspresowe musza byc budowane bo tu sa zaleglosci najwieksze Drogi między miastami - TAK (chociaż unijny White Paper z 2001 roku też nie pozostawia złudzeń takim jak ja miłośnikom podróży samochodami - przyszłość należy do kolei. Zresztą

Re: Chłoptaś w majteczkach uganiający sie za piłk

przy akompaniamencie usłużnych mediów i owacji ćwierćinteligentów w sposób skrajnie nieudolny ten program wdraża. Tusk obiecał, że na Euro 2012 gotowe będą wszystkie trzy Autostrady : A1 z Gdańska przez Łódź i Śląsk do granicy z Czechami, A2 od granicy z Niemcami przez Poznań, Łódź i Warszawę do

Re: to walka o ustrój państwa i odpowiedzialność

, rusko-pruska rura blokująca port w Świnoujściu. Benzyna kosztuje już prawie tyle, ile za poprzedniego rządu kosztowała wódka, ale nawet tak gigantyczny wzrost wpływów z nałożonych na nią podatków nie wystarcza na wykupywanie papierów dłużnych (w tym roku idzie na to jedna trzecia budżetu – 100

za trzy lata sprawdzimy

linii kolejowych, blisko 450 km autostrad i dróg ekspresowych, a docelowo aż 3 tys. km. Pozostało 2,5 roku by wybudować autostradę z Wrocławia do Poznania, czy z Wrocławia do Warszawy. Znacznej części autostrad i dróg nie ma nawet na papierze. Wirtualne inwestycje Część inwestycji w ogóle nie doczeka

Forsa musi iść na Euro 2012 dla paru snobów!

drogowe. W wersji minimalistycznej będzie to nas kosztować przynajmniej 25 mld zł. A mamy wybudować i zmodernizować 540 km linii kolejowych, blisko 450 km autostrad i dróg ekspresowych, a docelowo aż 3 tys. km. Pozostało 2,5 roku by wybudować autostradę z Wrocławia do Poznania, czy z Wrocławia do

Re: głupoty opowiadasz MWM...

. Najpierw specyfikacja napisana w taki sposób, by wykluczyć firmy zagraniczne (czemu np; niemcy czy francuzi nie mogą nam budować autostrad!?) a potem - już po rozstrzygnięciu i wygrniu przetargu zmiana warunków aneksami. I tak - nagle biznesmeni z Autostrady Wlkp. dowiedzieli się, że ich na budowę nie

"Dlaczego Rosja i Niemcy buduja gazociag na dnie

"Dlaczego Rosja i Niemcy buduja gazociag na dnie Baltyku ?" Dlatego ze nie dostali od nas ani odpowiedzi ani gwarancji ze odcinek przebiegajacy przez nasz kraj zostanie na czas zbudowany. Przez 20 nie potrafilismy zbudowac zadnej nowej lini kolejowej, zadnej nowej autostrady, nawet

Re: Autostrady będzie budować państwo - minister

sie nie najechelem, granica 20km po opuszczeniu biura, niemniej jednak woli informacji, roczna winieta na autostrady kosztuje 1100SKK czyli jakies 130PLN, 15-dniowa 250SKK, niecale 30PLN. Slowacja panstwo 8krotnie mniejsze, ale autostrad maja wiecej jak Polska. Wjazd do Austri, winieta na

Re: Wrocławskie inwestycje na Euro prawie według

inwestycji na Euro nie będzie zrobionych: > tramwaj plus do Leśnicy na Psie Pole > -torowisko dla T+ na Hubskiej i na Suchej w tym węzeł przesiadkowy > -obwodnica Leśnicy > -Aleja Stabłowicka > -Oś inkubacji > -Autostrada do Warszawy (dopiero są przetargi na S5) Nie S5 a S8, nie

Re: W Monachium korki są nie tylko w szampanach

bedzie pełniła rolę korytarza z kierunku Pribałtka/Warszawa-Praga/Drezno, oraz Kraków/Kijów-Drezno/Berlin. Czyli główne połączenie Europy Wschodniej z Centralną i Południowo-Zachodnią. Tyle że autostrady pod Monachium mają po 5 pasów w jednym kierunku momentami, a ta pod Wrocławiem 2 bez pasa awaryjnego

Re: Zaręba miał wiele dobrych pomysłów

,wewnetrzne drogi wodne i kolej.Pieniedze musza sie znalezc na KRUS,gornikow,swiatynie opatrznosci bozej kosztem transportu.Metro w Londynie i Budapeszcie zaczeto budowac juz w IXX wieku,w Moskwie i Berlinie na poczatku XX w Warszawie w zasadzie dopiero dzieki Jaruzelskiemu.Wlecze sie budowa autostrad,kolej sie

Re: TGV to kosztowna zabawka

dużą wprawę w > dotowaniu z budżetu pozornie prywatnych firm (patrz VW). Autostrady są również własnością państwa, choć korzystają z nich wszyscy. > > Da się zatem. Trzeba tylko chcieć. > Oczywiście, że się da. Pan zapłaci, Pani zapłaci, ja zapłacę... W półtorej godziny do Warszawy

Re: obiecanki cacanki

na Półwyspie Iberyjskim budowa tysiąca metrów autostrady kosztuje średnio aż 20 mln euro - tłumaczy Ignacio Gavira, który nadzoruje te inwestycje w Komisji Europejskiej. To nawet pięć razy więcej, niż cena za podobny odcinek w Polsce. We Francji, Wielkiej Brytanii i Włoszech sieć autostrad nie

Re: Przestroga Autokomis AIDIK Miłocin

autostrady, więc zajmuje im to mniej niż godzinę. Zresztą opłaty za diesle są wysokie, więc auto musi na siebie zapracować. Silnik to się gasi, jak się zepsuje. Czyli co, na lawetę i kręconko? REKLAMA Masz Rzadkie Włosy ?Możesz Je Zagęścić w Kilka Sekund. Nie Wierzysz? Zobacz To na Filmie !www

Rzeczpospolita o autostradach...

W Hiszpanii autostrady buduje się trzy razy szybciej. Od 1990 roku średnio ich sieć wzbogaca się każdego roku o kolejne 453 km. I to mimo znacznie trudniejszych warunków naturalnych. Z powodu gór na Półwyspie Iberyjskim budowa tysiąca metrów autostrady kosztuje średnio aż 20 mln euro - tłumaczy

Dlaczego Hiszpanie są lepsi?

Publicznych (GDDP). Uczyć się od Hiszpanów W Hiszpanii autostrady buduje się trzy razy szybciej. Od 1990 roku średnio ich sieć wzbogaca się każdego roku o kolejne 453 km. I to mimo znacznie trudniejszych warunków naturalnych. Z powodu gór na Półwyspie Iberyjskim budowa tysiąca metrów autostrady kosztuje

Spowiedź handlarza

kiedyś w Niemczech? Ludzie tam do pracy jeżdżą po sto km w jedną stronę. Mają autostrady, więc zajmuje im to mniej niż godzinę. Zresztą opłaty za diesle są wysokie, więc auto musi na siebie zapracować. Silnik to się gasi, jak się zepsuje. Czyli co, na lawetę i kręconko? - Że co? Liczniki, rozumiem

Re: Za miesiąc autostrada A2 połączy Polskę z Nie

Obecnie trasa Warszawa - Niemcy kosztuje 3x13 PLN u Kulczyka oraz 19,91 PLN na panstwowej, czyli razem 59 PLN, poniewaz kilometr ponoc kosztuje okolo 25 gr z VAT to oznacza ze doplacimy jeszcze 25 PLN, czyli lacznie okolo 84 PLN. A jak oddadza jeszcze brakujace 100 kilka kilometrow do warszawy to

Relacja z Evii 2005

pojechaliśmy w ub. roku do Grecji. Trasa dobrze znana, czyli Warszawa-Kraków-Chyżne(PL/SK)- B.Bystrzyca-Sahy(SK/H)-Budapeszt-Tompa(H/SCG)-Srboran-N.Sad- Belgrad-Nisz-Tabanovce(SCG/MD)-Gevgelija(MD/GR)- i do Grecji. Parę uwag praktycznych: -nie płaciłem za autostradę na Słowacji, jadąc obok Tesko w B

Re: Jestes stary, mozg ci sie zużył i bredzisz em

,wymyslone funkcje i urzedy nikomu nic nie dające.Myslę,że nawet tysiące urzedników w Brukseli nie kosztowałoby nas tyle co banda urzedasów z Warszawy. A gdzie województwa,gdzie powiaty? Tam idą twoje podatki-przepraszam- podatki twoich Rodziców.Jeden szpital zatrudnia 5-8 dyrektorów. Wiesz po co?Przeciez oni

Cena wariantu ursynowskiego obwodnicy.

zmarnujemy miliony euro. W dodatku, gdyby A2 przechodziła w okolicach GK, to trasy w Warszawie musialyby być budowane z kasy stołecznej. Czyli pustej. Autostrady i trasy szybkiego ruchu buduje się tam, gdzie jest taka potrzeba. A taka potrzeba jest własnie w Warszawie, a nie w Górze Kalwarii. Niemcy, czy

GR_Evia_2005

/2namiotu plazowego. Tu spędzamy 3 dni (26.16E/2 noce). Gyros na greckim rynku w Argalasti i w drogę. Szukamy innego kempingu w miejscowości Platanias, ale ludzi mnóstwo (Niemcy, Holendrzy) i ostatecznie decydujemy się jechać na Evię. Mijamy urocze nadmorskie miasteczko Milinę i kierujemy się w stronę

GR-Evia-2005

/2namiotu plazowego. Tu spędzamy 3 dni (26.16E/2 noce). Gyros na greckim rynku w Argalasti i w drogę. Szukamy innego kempingu w miejscowości Platanias, ale ludzi mnóstwo (Niemcy, Holendrzy) i ostatecznie decydujemy się jechać na Evię. Mijamy urocze nadmorskie miasteczko Milinę i kierujemy się w stronę

Platini:Nie ma takiej siły by odebrano na EURO'201

13 - tego czasem zimą, jest wiosnaSubject: GLOS_W_DYSKUSJI. doc GŁOS W DYSKUSJI warszawa 26.07.08r. Czy Polska i Ukraina mogą stracić EURO'2012 ? Zaniepokojony niedawnymi doniesieniami prasowymi, że Włosi, Francja, a ostatnio i Niemcy zabiorą

Problem z głową ;)

Europy (Niemcy, Benelux, Poln. Francja i Poludn. Anglia) > A Warszawa da sobie rade i bez polaczenia z Wroclawiem;) Zgadzam sie w 95%. Oby tylko jeszcze nasi decydenci uswiadomili sobie ze we Wroclawiu tez jest lotnisko... :) 5% niezgody na stwierdzenie ze nie ma pieniedzy:) Pieniadze SĄ. Pracuje na

Re: Rzad: Chcemy autostrad, szybko, zaraz

miesięc żadnego? Wychodzi na to, że popieram amerykańców i budowaczy? Może tak, może nie. Też chcę autostrad i też nie chcę, by mi śmierdziało i hałasowało. Wystarczy zapytać kilku speców od czteropasmowych dróżek, z Niemiec, z Francji, nawet z USA, to nie powinno wiele kosztować, jak oni to robią

Re: Polska czy Wroclaw

żadnej obwodnicy. A może idzie o to, że "naszą" część A4 już prawie zbudowano (za pieniądze państwowe) więc co się mamy dokładać do innych autostrad? Na marginesie: historyczne argumenty o cegłach wywiezionych do Warszawy to prawda ale nie cała. Jednak Wrocław został po wojnie odbudowany z

Re: jakby przez łódź nie stryków chyba?

określenie "Y". Dlaczego? Bo linie, które połączą Warszawę z Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem tworzą kształt litery "igrek". Inwestycję planuje PKP Polskie Linie Kolejowe, firma Grupy PKP zajmującej się infrastrukturą kolejową. Nie będzie to zwykła modernizacja istniejących linii - jak

GW: Superszybka kolej w Polsce?

? Bo linie, które połączą Warszawę z Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem tworzą kształt litery "igrek". Inwestycję planuje PKP Polskie Linie Kolejowe, firma Grupy PKP zajmującej się infrastrukturą kolejową. Nie będzie to zwykła modernizacja istniejących linii - jak się to dzieje na trasie

Shinkansen w Polsce?

modernizacja istniejących linii - jak się to dzieje na trasie Warszawa-granica z Niemcami czy Wrocław- Katowice. Za sześć lat ruszy budowa zupełnie nowych tras przystosowanych do jazdy pociągów z prędkością powyżej 300 km na godzinę, a nie jak dotychczas - maksymalnie 160 km/h. Pociągi będą jeździć z

Superszybka kolej w Polsce ?

;igrek". Inwestycję planuje PKP Polskie Linie Kolejowe, firma Grupy PKP zajmującej się infrastrukturą kolejową. Nie będzie to zwykła modernizacja istniejących linii - jak się to dzieje na trasie Warszawa-granica z Niemcami czy Wrocław-Katowice. Za sześć lat ruszy budowa zupełnie nowych tras przystosowanych do jazdy

Re: Na jakiej podstawie to stwierdzasz?

> Polska nigdy w historii nie stała na poziomie krajów Zachodnich, Śmiem wątpić. > więc jakim > cudem "geniuszu" żeś wyliczył że kiedykolwiek dogoniłaby Niemcy? A takim że NRD po upadku komuny wyglądał mniej więcej tak jak PRL, więc Polska w pewnym sensie dogoniła Niemcy

Re: Erika Steinbach skarży się, że padła ofiarą n

dzielnica Mitte. Jak bardzo zaniedbane , zrujnowane było DDR i jakie pieniądze kosztowały remonty,naprawa dróg, autostrad, naprawiania szkód ekologicznych. Piszę o tym żeby zwrócić Ci uwagę że zrujnowane obiekty to nie wynik polskiego lenistwa ale spustoszenia jakiego dokonał system który w Polsce był

OBIECANKI...Wrocław - Łódź - Warszawa

Wrocławia do granic Dolnego Śląska. Łódź zapowiada, że w 2007 roku robotnicy pojawią się na budowie tamtejszej części S8. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, cała trasa powinna być gotowa pod koniec 2009 roku. Czyli niewiele później niż fragment autostrady A2, która połączy Łódź z Warszawą. Kończymy naszą

Udało się!

Wrocław - Łódź - Warszawa, powstanie w ciągu pięciu lat, a nie jak do tej pory zakładano po 2013 roku. Ruszyły już prace przygotowawcze. Dziękujemy za pomoc fot. Paweł Relikowski Pełnomocnik rządu ds. budowy autostrad Jan Kurylczyk obiecał podczas wizyty w Łodzi, że S8 będzie przechodzić w pobliżu tego

Re: Polska czy Wroclaw

zapewne większe: Śmiem wątpić. Problemem nie jest wysokość wpływów z Dolnego Śląska, lecz sposób ich redystrybucji w Warszawie. Płacimy dużo, z powrotem dostajemy mało. Z dolnośląskiego punktu widzenia zbyt dużo naszych pieniędzy w Warszawie znika. > 2.1. Struktura wiekowa na Dolnym Śląsku nie jest

Czy ktoś tu jeszcze rządzi?

przejmując się zbytnio tym, że rezerwy walutowe w 2007 r., czyli tzw. polskie zaskórniaki albo inaczej zapasy na czarna godzinę spadły aż o blisko 12 mld zł i spadają dalej. Rok 2008 będzie nas i NBP kosztował jeszcze więcej, ale o tym przecież wielokrotnie uprzedzał i pisał Cezary Mech. Tymczasem były

Wróciłem z Livigno - wrażenia

Wróciłem w niedzielę z Livigno. Wrażenia - takie sobie.. .do tej pory jeździłem głównei do ValGardeny i przy niej Livigno wypada dość blado pod względem narciarskim, ale po kolei.. Dotrzeć tam jest dość ciężko - 1380km z Warszawy (jazda przez Czechy, Austrię, Niemcy, Austrię i Szwajcarię), w

Re: Jeszcze raz mike

Zaczne dziciuchu od tylu.System funkcjonuje,tyle ze jego funkcjonowanie pochlania okolo 20% wplywow z poboru winiety na niemieckich autostradach.System Francuski pochlania okolo 4% wplywow do kasy Republiki wplywaja miliardy z podatkow,autostrady sa w lepszym stanie(dzisiaj wedlug danych

Kupujcie bo będzie drożej (a potem duuuużo taniej)

autostrad, dziurawe drogi itd) że - przy obecnym tempie odbudowy kraju (tak to trzeba nazwać) potrwa to jeszcze 25-50 lat! 8. Wszystko to oznacza dalszy wzrost liczby wyjazdów, nie beda więc potrzebne mieszkania - nikt tego nie będzie kupował. Spowoduje to spadek cen, myśle że do poziomu 500-1000 euro/m2 9

Polskie sposoby zatykania baltyckiej rury

budowie gazociągu rozmaitymi środkami. Inspirowane przez Warszawę protesty ekologów będą kosztować Gazprom setki milionów euro i co najmniej rok opóźnienia. Takich badań jeszcze nikt na świecie nie prowadził. Rosjanie wyznaczyli pas o długości 1200 kilometrów i szerokości dwóch tysięcy metrów, w

Re: samochodem naSycylię???-do Gosi26

na jakie pozwalał nasz samochód. Wyjechaliśmy z Warszawy raniutko tzn. jak nasz synek się wyspał. Jechaliśmy przez sześć godzin (pierwszy dzień podróży) do Jeleniej Góry bo tam był nasz pierwszy nocleg, darmowy u rodziny. Jasiek bawił się, jadł i spał bez problemu. No spał może trochę więcej bo chyba

tekst

Kto nie chce Lublinka? Sobota, 4 października 2003r. Nikt nie ma wątpliwości, że Łodzi potrzebne jest lotnicze połączenie z resztą kraju i zagranicą. Lotnisko na Lublinku musi być rozbudowane. Potrzeba na to tylko 50 milionów złotych, czyli tyle, ile kosztuje siedem cityrunnerów. Tych

Re: To ważna inicjatywa! Ile to bedzie kosztować.

Nie wmawiaj tu, że Holendrzy policzyli 400 lat temu ile wydadzą na budowę NY do chwili obecnej i dalej. Barcelonę zaplanowano urbanistycznie ponad 150 lat temu, Niemcy wyznaczyli krajową sieć autostrad w latach dwudziestych XX wieku i jeszcze ją tworzą,... U nas Warszawę budowano tak jak Płock /bez

Kuczyk wybudował świątynię, a GW/Pń mu liże d...

przytłacza swoim ogromem bardziej niż np. Pałac Kultury w Warszawie- ten stoi jednak na olbrzymim placu. Na urodziny Kulczykowej skorumpowana publiczna telewizja poznańska TVP3 przerwała normalny program, by między godziną 19.10 i 20.00 kosztem innych audycji (w tym "Rozmowy Dnia") transmitować

Luiza, ty jestes pyrlandka?

bexz większego napędu do zmiany tego niszczącego miasto układu. W ten sposób Poznań jest okradany z udziałem i pomoca jego władz. Jednocześnie zabiega o dotacje (czytaj: prezenty) z UE. Jest to jawny cynizm i podówjne złodziejstwo!! Niemcy, Francuzi i ine państwa UE powinni sie o tym jak

Kulczyk korumpuje ośmiesza Poznań i Wyborczą!

cynizm i podówjne złodziejstwo!! Niemcy, Francuzi i ine państwa UE powinni sie o tym jak najszybciej dowiedzić. Tylko bowiem nadzieja w UE, ze wyciągnie nasd z tego bagna. Te całe urodziny odbywały odbywały sie akurat w dniu opublikowania przez UE raportu o Polsce. Jeśli UE nie zna Poznania to nie

LISTY DO GW POD CENZURĄ?NL słusznie krytykuje PL

UCIEKA Wybudowanie tak potrzebnego nowego mostu obornickiego kosztowało 13mln zł. Jednak na remont sypiącego się wiaduktu górczyńskiego miasto nie ma pieniędzy. Nie wspominam o o stanie ul.Głogowskiej, będącej zarazem dojazdem do obwodnicy autostrady A2. Za to wkrótce wyjedzie na ulice Poznania 14

PRZESŁUCHANIE prezyd. POznaia miało być tajne,ale.

zarządu gdy obecną sitwę kierowana udałoby się kiedys odsunąć od koryta- co jest oczywiście niełatwe mając (też na wybory) taką kasę z TBS-ów plus regionalną TVP3 na swoich usługach- np. nie przesłała do Warszawy żadnego materiału o sprawie Kulczykparku, przez co nie było tego w Wiadomościach

PRZESŁUCHANIE prez.POznania miało być TAjne,ale...

zarządu gdy obecną sitwę kierowana udałoby się kiedys odsunąć od koryta- co jest oczywiście niełatwe mając (też na wybory) taką kasę z TBS-ów plus regionalną TVP3 na swoich usługach- np. nie przesłała do Warszawy żadnego materiału o sprawie Kulczykparku, przez co nie było tego w Wiadomościach

PRZESŁUCHANIE prez.POznania miało być tajne,ale...

zarządu gdy obecną sitwę kierowana udałoby się kiedys odsunąć od koryta- co jest oczywiście niełatwe mając (też na wybory) taką kasę z TBS-ów plus regionalną TVP3 na swoich usługach- np. nie przesłała do Warszawy żadnego materiału o sprawie Kulczykparku, przez co nie było tego w Wiadomościach

Kulczyk świętuje, czyli poznańska sitwa świętuje

przytłacza swoim ogromem bardziej niż np. Pałac Kultury w Warszawie- ten stoi jednak na olbrzymim placu. Na urodziny Kulczykowej skorumpowana publiczna telewizja poznańska TVP3 przerwała normalny program, by między godziną 19.10 i 20.00 kosztem innych audycji (w tym "Rozmowy Dnia") transmitować

Re: a co mi po drodze do Warszawy?

Europie jeden kilometr autostrady kosztuje średnio 10 mln Euro - zamiast wyrzucać te pieniądze w gnojowicę, można byłoby za nie budować (co roku) 300 kilometrów autostrad - i to bez konieczności żebrania w Brukseli o wsparcie. -- Wrocław bez cenzury

Mundial Niemcy - 2 miejsca w aucie na Ekwador

Odświeżam temat i podaję bliższe szczegóły logistyczne. Wyjeżdżamy z kumplem wprawdzie z Warszawy w czwartek 8 czerwca wieczorem - samochód wygodny i ostatnio testowany na niemieckim autobahnie. Mamy dwa wolne miejsca dla kibiców z biletami. Nocujemy pod Poznaniem. W Poznaniu możemy być około 8

Autostrada A12 (Niemcy)

Niemiecka autostrada A12 (niem. Bundesautobahn 12, BAB 12, Autobahn 12) łączy Berlin z Frankfurtem nad Odrą, gdzie przekracza granicę i łączy się z polską autostradą A2. Jest częścią szlaku europejskiego E30 (Berlin - Poznań - Warszawa - Mińsk - Moskwa). Odcinek Dreieck Spreeau - Frankfurt otwarty

Autostrada A13 (Niemcy)

Autostrada A13 (niem. Bundesautobahn 13, BAB 13, Autobahn 13, A 13) – autostrada w Niemczech. Stanowi jedną z niemieckich części międzynarodowego szlaku E55. Prowadzi od berlińskiego Ringu do Drezna. W węźle Spreewald łączy się z nią autostrada A15 w kierunku Chociebuża i granicy z Polską

Autostrada A17 (Niemcy)

Niemiecka autostrada A17 (niem. Bundesautobahn 17, BAB 17, Autobahn 17, A 17) – stanowi część międzynarodowego szlaku E55. Jest połączeniem autostradowym od Drezna (A4) w kierunku granicy z Czechami i dalej do Pragi (D8). A17 powstała w ramach programu DEGES (Deutsche Einheit

Autostrada A20 (Niemcy)

Autostrada A20 (niem. Bundesautobahn 20, BAB 20, Autobahn 20) - niemiecka autostrada biegnąca przez północno-wschodnią część kraju od węzła Lubeka z autostradą A1 (w planach jest dalsza budowa na zachód w kierunku Hamburga i Bremy) do połączenia z autostradą A11 stanowiącą wraz z polską A6

Autostrada A11 (Niemcy)

Autostrada A11 (niem. Bundesautobahn 11, BAB 11, Autobahn 11) – niemiecka autostrada będąca częścią połączenia autostradowego Berlin – Szczecin. Biegnie od autostradowej obwodnicy Berlina (A10) do granicy z Polską w Kołbaskowie, gdzie przechodzi w polską autostradę A6. Jest częścią

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.