gumowe tuleje do amortyzatorów

Marcin Lewandowski

Gwarancja | Kto da więcej?

Gwarancja | Kto da więcej?

Czy siedem lat gwarancji to najlepsza oferta na naszym rynku? Przejrzeliśmy najpopularniejsze marki pod kątem ochrony zawieszenia. Okazuje się, że to, co dla jednych znaczy 7, dla innych może wyglądać na 2

Fiat Stilo (2001-2008) - opinie Moto.pl

Stilo nie sprawdził się w roli rynkowego pogromcy Golfa, lecz mimo to jest autem godnym zainteresowania

Nissan Qashqai (2006 - 2013) - opinie Moto.pl

Kompaktowy SUV Nissana od blisko sześciu lat jest rynkowym przebojem, także wśród aut używanych 

Citroen Xsara Picasso (1999-2008) - opinie Moto.pl

Citroen Xsara Picasso (1999-2008) - opinie Moto.pl

eksploatację na dziurawych polskich drogach. Często trzeba wymieniać łączniki stabilizatora i sworznie przednich wahaczy (stanowią komplet z wahaczami, wymiana jest droga). Niewiele więcej wytrzymują metalowo-gumowe tuleje wahaczy tylnych. Małą trwałość mają oryginalne amortyzatory. Podczas jazdy próbnej

BMW 3 (1990-1998) E36 - opinie Moto.pl

BMW 3 (1990-1998) E36 - opinie Moto.pl

się newralgiczne elementy zawieszeń: metalowo-gumowe tuleje i sworznie wahaczy, przekładnia kierownicza (początkowo są tylko wycieki), amortyzatory (zwłaszcza tylne). Układ hamulcowyWersje z mocniejszymi silnika mi legitymują się bardzo dobrymi osiąga mi. Ich hamulce wystawiane są często na trudną

Suzuki Grand Vitara (1997-2005) - opinie Moto.pl

Suzuki Grand Vitara (1997-2005) - opinie Moto.pl

napięcia z powodu korozji złącz elektrycznych (zwłaszcza w starszych egzemplarzach). Podczas oględzin warto sprawdzić działanie dostępnych elementów instalacji elektrycznej.ZawieszenieZ podwoziem nie ma większych problemów. Szybko wybijają się jedynie gumowe tuleje w punktach mocowania stabilizatora, z

Fiat Uno (1983-2002) - opinie Moto.pl

Fiat Uno (1983-2002) - opinie Moto.pl

automatyczna, bezstopniowa skrzynia przekładniowa w wersji Selecta.ZawieszenieTylne zawieszenie nie sprawia większych problemów, za to przednie wystawia nerwy na ciężką próbę. Szybko wbijają się metalowo-gumowe tuleje wahaczy, końcówki drążków kierowniczych i poduszki górnego mocowania kolumn resorująco

Jeep Grand Cherokee (1998-2009) - opinie Moto.pl

Jeep Grand Cherokee (1998-2009) - opinie Moto.pl

wyraźnie mu nie służą. Szybko pojawiają się luzy na sworzniach zwrotnic i drążku poprzecznym (Panharda), łatwo wybijają się tuleje metalowo-gumowe. Oryginalne amortyzatory nie spisują się najlepiej, warto zainwestować w coś lepszego z korzyścią dla własności jezdnych.Instalacja elektrycznaElektryka lubi w

Citroën C3 (2001-2009) - opinie Moto.pl

próbnej trzeba koniecznie sprawdzić działanie przekładni.ZawieszenieElementy podwozia nie są szczególnie trwałe. Najszybciej zużywają się łączniki stabilizatora, nieco później sworznie i metalowo-gumowe tuleje wahaczy. Amortyzatory mogą wymagać wymiany nawet po 50 tys. km. W egzemplarzach z lat 2002-03

Citroen Xsara Picasso (1998-2006) - opinie Moto.pl

Citroen Xsara Picasso (1998-2006) - opinie Moto.pl

latach nadają się do wymiany. Ale nawet po ich wymianie mogą wystąpić problemy. Jeśli pozostawiono stare, zużyte wieszaki gumowe, można spodziewać się ich pękania. Części układu wydechowego pozbawione odpowiedniego podwieszenia dokuczliwie stukają. Jazda próbna pomoże wychwycić taką wadę. Zawieszenie

Używane - Suzuki Grand Vitara 1997-2005

się jedynie gumowe tuleje w punktach mocowania stabilizatora, z reguły po 40 tys. km. Ich wymiana jest prosta i tania. Trwałość oryginalnych amortyzatorów jak na auto japońskie jest niska. Sięga zazwyczaj 80 tys. km.Przeniesienie napęduPodczas oględzin warto skupić się na sprawdzeniu ewentualnych

Renault Clio (1990-98) - opinie Moto.pl

któreś z kół nie jest gorące.ZawieszeniePrzednie zawieszenie Clio cieszy się złą sławą. Na dziurawych polskich drogach wymaga częstej wymiany końcówek drążków kierowniczych, tulei metalowo-gumowych i amortyzatorów. Nietrwałe są także łożyska w piastach kół.Instalacja elektrycznaOsprzęt elektryczny jest

Renault Espace (1991-2002) - opinie Moto.pl

Renault Espace (1991-2002) - opinie Moto.pl

jego osprzętu może pochłonąć ponad 2 tys. zł.ZawieszenieSzczególnie delikatne są elementy przedniego zawieszenia w Espace II generacji. Na polskich drogach szybko wybijają się sworznie wahaczy, tuleje metalowo-gumowe, amortyzatory. W autach III generacji przednie zawieszenie ma znacząco wyższą trwałość

Mazda 3 (2003-2009) - opinie Moto.pl

Mazda 3 (2003-2009) - opinie Moto.pl

stabilizatorów, tuleje wahaczy i tylne "krótkie" wahacze (wytrzymują ok. 80-100 tys. km). Przy wymianie amortyzatorów warto pamiętać o poduszkach, odbojach i łożyskach górnego mocowania amortyzatora. Huczą także łożyska (tylne występują jedynie razem z piastą), koszt części od 250 zł za do 650 zł

Mitsubishi Space Star (1999-2005) - opinie Moto.pl

, chociaż nie brakuje mu słabych punktów. Dobre prowadzenie nieobciążonego auta znacznie się pogarsza, gdy zasiądzie komplet pasażerów. Tylne zawieszenie wykazuje wówczas tendencję do dobijania, praca amortyzatorów pozostawia wiele do życzenia. Dłuższa wyprawa pięciu osób wymaga upychania bagaży pod sufit

Volkswagen Passat B5 (1996-2005) - opinie Moto.pl

turbodiesli są również turbosprężarki i alternatory. W doładowanych silnikach benzynowych 1.8 szwankuje system smarowania turbiny.ZawieszenieTrudów eksploatacji na polskich drogach nie wytrzymują wahacze przedniego zawieszenia. Szybko wybijają się w nich tuleje metalowo-gumowe. Nietrwałe są również końcówki

TOYOTA COROLLA WAGON/VERSO

ono komfortowe, a jednocześnie nie pozwala na zbyt duże przechyły na zakrętach. Verso, model o największej wysokości z całej rodziny nowej Corolli, ma w porównaniu do reszty mocniejsze sprężyny, amortyzatory, tuleje gumowe i stabilizatory. Jednak nawet te modyfikacje nie zmieniły charakteru

szczegóły gwarancji

: amortyzatory, sprężyny śrubowe, drążki skrętne, osłony amortyzatorów, łożyska kolumny McPersona; nie obejmuje: zawieszenie hydropneumatycznego(za dopłatą) - mechanizmy różnicowe: obejmuje: koła talerzowe oraz zębniki, koła zębate, wałki, łożyska ślizgowe oraz toczne, pierścienie oraz tuleje oporowe

Re: Nissan

Tak były wymieniane amortyzatory i tuleje metalowo gumowe - to była choroba "wieku dziecięcego" Qashqai z produkcji do 2010 - wada amortyzatorów Sach Teraz jest ok

Re: Próba podsumowania.

v-6 napisał: > 4. Sprawdzić zużycie elementów zawieszenia (kielichy, sprężyny). Nie wiem czy przy normalnej eksploatacji zużywają się kielichy, natomiast zużywają się łożyska amortyzatorów i starzeją gumowe tuleje. To jest łatwo zdiagnozować.

Re: a ja mam inne zdanie

już dzisiaj pojechałem na taką stację diagnostyczną. Amortyzatory są ok. Na trzepaku okazało się jednak, że obie, tylne tuleje metalowo-gumowe wahaczy przednich są do wymiany. To podobno może być przyczyna, choć diagnosta nie był do końca przekonany, że znaleźliśmy powód. Plan jest taki, że

ELMI Auto Serwis | Mechanika | Części samochodowe

wymiana tulei metalowo gumowych (silentblocków), tulei pływających zawieszenia wymiana oleju w układzie wspomagania układu kierowniczego Zapraszamy do nas, Wrocław ul. Robotnicza 5 ( tuż przy Placu Targowym Świebodzki ) od poniedziałku do piątku 7:30-20:00 a w sobotę 8:00-14:00. Postaramy się

Re: Ufff... przebrnąłem przez cały wątek... :)

otworu, później wlutowanie tulei stalowej, później samochodowa tuleja metalowo-gumowa i w to śruba mocująca wahacze (lewy i prawy)... -- Pzdr! gRuHa

Re: Amortyzatory, który: gazowy czy olejowy...???

mam pytanie u mnie w lagunie nic nie stuka ale jak popatrzałem na amortyzator tylny to gumowa tuleja rozchodzi sie na boki juz a amorki sa jeszcze sprawne fachowcy mówia ze samej gumowej tulej sie nie wymienia prawda to czy nie ta tuleja gumowa na końcu amora

Stuki w zawieszeniu Forda

Mam Forda escorta 97.Wymieniłem już chyba wszystko co może stukać w zawieszeniu z przodu ale stukanie podczas przejeżdżania przez poprzeczne koleiny nadal nie ustało.Wymieniłem: Amortyzatory,tuleje gumowe w wahaczach,łączniki stabilizatora, łożyska Mc'Phersona.Ratunku.

Re: Ufff... przebrnąłem przez cały wątek... :)

prawdopodobnie pójdą amortyzatory od malucha... Amortyzatory od aut/motocykli mają jedną wadę - wagę. > montaż w ramie to najpierw wywiercenie otworu, później wlutowanie tulei stalowe > j, później samochodowa tuleja metalowo-gumowa i w to śruba mocująca wahacze (le > wy i prawy)... Zdecydowanie

Fabia-samodzielne naprawy

Witam.Jakie naprawy wykonywaliście samodzielnie przy fabii? Muszę wymienić tuleje gumowe wachaczy i amortyzatory-przód i tył. Czy jest szansa, że uda mi się to zrobić we własnym garażu przy pomocy standardowych narzędzi? Czy jest to niemożliwe, nt potrzebe specjalistyczne narzędzia,itp?

Re: dziwny hałas

Opisz co robili na stacji diagnostycznej mam wrażenie że sprawdzili ci tylko amortyzatory a omineli sprawdzenie tuleji gumowych na tzw. szarpaczach.Jak coś siada to są to właśnie tuleje wybijaja sie dzieki naszym jezdnią.

Re: skrzypienie w tylnym kole

Słychać to z przodu czy z tyłu? Jeśli tył - tuleje metalowo gumowe (albo sworznie pod amorkami) Jeśli przód - trzeba dołożyć specjalne tulejki dystansowe na amortyzatorach

Re: zmieniarka CD Alfa 166

Witam tak czytałem i nawet sugerowałem panom fachowcom w pierwszej kolejności wymianę amortyzatorów na twardsze chocby w celu sprawdzenia,oni postawili swoją diagnozę wybite elementy gumowe,wymienili je,a auto dalej robi co chce na drodze,teraz montują twardsze tuleje,zobaczymy jaki będzie efekt

Re: Ale nie przy 80 km/h :(

Prawdopodobnie padł amortyzator,a może i kilka.Może przy okazji pojawił się luz na przekładni kierowniczej.Może jakaś tuleja metalowo-gumowa dostała luzu.To wszystko powoduje niestabilną pracę zawieszenia i "pływanie " samochodu po drodze. Ogólnie rzecz biorąc Polonez to do jazdy

Re: Próba podsumowania.

mobile5 napisał: > v-6 napisał: > > 4. Sprawdzić zużycie elementów zawieszenia (kielichy, sprężyny). > Nie wiem czy przy normalnej eksploatacji zużywają się kielichy, natomiast zużyw > ają się łożyska amortyzatorów i starzeją gumowe tuleje. To jest łatwo zdiagnozo > wać. No

Citroen Xsara Picasso (1999-2008)

, wymiana jest droga). Niewiele więcej wytrzymują metalowo-gumowe tuleje wahaczy tylnych. Małą trwałość mają oryginalne amortyzatory. " Układ hamulcowy: "Szybko zużywają się przednie klocki hamulcowe, zwłaszcza w wersjach z silnikami wysokoprężnymi. Wymiana może być konieczna już po 20 tys. km

Re: Nissan Micra - rozwulkanizowana tuleja?

200kkm wszystko w zawieszeniu. Dopiero po 200kkm zaczyna sie wymieniac amortyzatory i to na ogol wszystko.Po 300kkm kocowki drazkow,wahaczy,tuleje gumowe w stabilzatorach przednich tylnich i dalej sie jezdzi jak ktos chce. Pzdr.Skly.

Dziwny problem ze sprzęgłem ! pomóżcie !

Hey. ostatnio robiłem u niego całe zawieszenie po tej okropnej zimie i dziurach które juz troche połatali , oprócz amortyzatorów i spręzyn bo sa dobre. Czyli wszystkie tuleje itp gumowe elem. W sumie 1300 zł jak na honde części to 800 zł za przód i tył razem a robocizna ok 500zł.Czas trwania

Re: Co myślicie o Fordach Scorpio???????

Ja kupuję od znajomego i wiem że jest z pewnego źródła. Ma przejechane 100 tyś i po wymianie sprzęgła i amortyzatorów zraz gumowych tulei wachacza. A ceni sie na 9 tyś. To chyba nie zawiele?

Re: Renault atakuje segment premium

szczególności z wyciekami oleju, amortyzatorami, tulejami gumowymi) - usterki usuwane przez autoryzowany serwis wracały po okresie gwarancji której udzielono na naprawę - chęć przywiązania klienta do siebie? Po kolejnym roku frustracji znalazłem w końcu nieautoryzowany serwis który w miarę postawił renówkę na

Re: drga kierownica

tak; 1-myjesz auto i dokladnie felgi od wewnatrz. Dokonujesz probnej jazdy,jezeli zjawisko sie powtarza jedziesz na kontrole zawieszenia przedniego.Wszystkie luzy,sprawdzic te tuleje gumowe i amortyzatory i wywazyc kola. Toyota jest bardzo czula na luzy na tulejach gumowych ktore trzymja

skrzypienie w tylnym kole

mam prośbe.cały czas kiedy jade po minimalnych dziurach kiedy występuje kołysanie auta , pojawiają się dziwne dzwięki ta jakby tarła guma . robiłem wszystko smarowałem wszyskie tuleje gumowe lałem olej do amortyzatora i przejade 20 kilometrów , i zaś na nowo .nie wiem co robić wibracje odczuwa sie

Re: czy tak jest przy sprzedazy samochodu?

płyn z chłodnicy ale olej z silnika. Przesadził. Wyciekający płyn rozbryzł się dzięki wiatrakowi. Kupiłem w serwisie nowy korek za 20zł ale klient spanikował. Później zaczęło coś stuka w lewym kole. Więc wymieniłem tuleje metalowo-gumowe. Bo wóz ze stukami się nie sprzeda. Później prawe koło

Re: zawieszenie

sprawdz czy stuka na maxymaklnie skreconych kolach -zrob waskie kolko w jedna i w druga strone. Jesli cos "terkocze" to te tuleje na koncowkach wahaczy do wymiany. Jak niezaleznie od tego czy jedziesz prosto czy po luku to moze poduszki nad amortyzatorem, albo taki gumowy element w 1

Re: Fiat Punto II - opis modelu

H1, średnio 2 komplety ( 4 żarówki rocznie/jeżdżę przez cały rok na światłach ). Tuleje metalowo-gumowe wymieniam raz w roku koszt około 130 zł. Tylne amortyzatory wymieniłem po 40 000 km. Na Monero i do dziś nie mam z nimi problemów. Przednie są jeszcze fabryczne. 90 000 km. wymienia czujnika

Re: Jak często naprawiacie zawieszenie w swoich a

Mazda 626 1995 rok. Przebieg 210 kkm (w Polsce okolo 160 kkm i 8 lat). Amortyzatory oryginalne (przod okolo 70%, tyl okolo 60%), zawieszenie oryginalne (wymiany domagaja sie tylne tuleje wahaczy przednich - nie stukaja, sa nieco za miekkie - na dniach wymienie komplet oryginalow 540 zl + robota

Re: Motobi Wilga 50 - uwaga na wade fabryczna!

metalowo gumowe na ktorych caly wahacz jest mocowany sa zbyt miekkie. W efekcie nastepuje przekoszenie calego tylniego wahacza (calego napedu) co skutkuje ocieraniem tylniego amortyzatora o opone. Zwlaszcza w czasie jazdy w dwie osoby. Te usterke mozna usunac zglaszajac sie do dealera. Zeby sie

Re: Stuki w przednim zawieszeniu

Szzcerze mówiąc to poczta elektroniczna ma takie własności wygłuszające, że tutaj już nic nie słychać - ale tak zupełnie poważnie to powodów może być kilka. Najczęściej stuki pochodzą ze zużytyczch silentbloków, czyli wybitych tulei metalowo-gumowych. Nie są one zbyt drogie. Raczej mniej

Lista najlepszych warsztatów

’u dokładnie sprawdzili zawieszenie na szarpakach, nastepnie amortyzatory. Gdy to nie pomogło przejechałem się z pracownikiem – dokładnie osłuchał stuki. Następnie znów wjechaliśmy na szarpaki – dokładnie 2 pracowników obejrzało podwozie. Znaleźli wreszcie przyczynę – winna była tuleja

Re: Fiat Punto I

Witam mam punto 1.1 96 przejechane 105 tyś jest ono kiepskie.Przejechałem nim 40 tyś i..... -naprawa belki tylniej (tuleje łączniki,metalowo gumowe,amortyzatory) -alternator (pękł) -pasek zerwał się po 70 tyś i nic się nie stało??? -przód amortyzatory,końcówki. -uszczelka pod głowicą

Re: Czy da się naciągnąć skrzywione auto?

Zwykle "stluczki" nie powoduja az takich konsekwencji. Ale sa historie ze wlasciciel mowi ze to byla "tylko stluczka" a w dalszej rozmowie okazuje sie ze cholodnica byla przesunieta w bok o 20 cm.... No i skoro auto ma 12 lat to na pewno wszystkie czesci gumowe zawieszenia i

Laguna II

trzeszczy. Tłumaczę to Panom-serwisantom, że to prawdopodobnie tzw. tuleje w układzie zawieszenia piszczą bo są gumowe i gdy jest sucho to czuję się jak w aucie zabytkowym. Oczywiście po każdej wizycie w serwisie dzwoni do mnie jakiś konsultant i pyta czy jestem zadowolony, jakie mam zdanie itd. JESZCZE

Re: Opinia o Alfa Romeo 146 1.4 TwinSpark

-60 kkm). Co ciekawe w serwisie powiedzieli mi, że część pt. tuleja wachacza nie istnieje, jest tylko kompletny wachacz ok 700 zł. Natomiast teleje kupuje dedykowane dla bodajże Fiata Tipo (choć płyta podłogowa niby z Bravy), koszt 1 szt koło 35- 40 zł. Zawieszenia z tyłu i amortyzatory nie ruszane, przy

Re: użytkownicy mb 190

naraz:)): -tuleje tylnego "wózka" (około 300 pln za komplet oryginał) - sprzęgło gumowe wału (około 150) - środkowy drążek kierowniczy + amortyzator (około 200pln) - jeśli auto ma powyżej 300 tkm - końcówki wtrysków (400 pln z robotą) - z reguły sworznie wahacza (około 40-50 pln) - standartowo

Re: Pytanie -do hondziazy

pasek strzeli, > to... masz pecha. > Ja bym Ci radził na newralgicznych elementach (paski rozrządu, uszczelki pod > głowicą, hamulce) nie oszczędzać. > > Pzdr > Niknejm Pytam bo mialem stycznosc z hurtowniami i wiele czesci jak tuleje metalowo gumowe mialo nawet nieudolnie

Re: lista potencjalnych problemów

jest specjalnie wyłączenie na aku. > 8. półosie To już częściej, choć nie nagminnie - jak z pompą wody. > 9. amortyzatory Co znowu.....??? Amory są trwalsze niż wszystkie tuleje metalowo-gumowe w całym aucie razem wzięte! Amory są WYBITNIE trwałe!! > 10. hamulec ręczny Czasami linka

Re: Fiat Stilo - kupić czy nie, oto jest pytanie

są wyprodukowane w tym samym okresie (przednia szyba może być nowsza (kamyki), ale to powinno wzmocnić naszą czujność); 5. Przyjrzeć się dokładnie oponom - ząbkowanie lub nierównomierne starcie bieżnika mogą świadczyć o zużytych amortyzatorach (sprawdzić czy nie ciekną) lub błędnej geometrii podwozia

Re: Fiat Stilo

mogą świadczyć o zużytych amortyzatorach (sprawdzić czy nie ciekną) lub błędnej geometrii podwozia; 6. Wsiąść do auta, uruchomić silnik i sprawdzić czy równo pracuje; 7. Po autokontroli auta i wyświetleniu napisu CHECK OK żadne kontrolki nie powinny się świecić. No może oprócz tych informujących o

Re: Fiat Stilo - warto??

bez tego trybu; 13. Mając skręcone koła należy spojrzeć na stan osłon gumowych przy półośkach - porwana i zasmarowana guma wiąże się z kosztowną wymianą półosi; 14. Uklęknąć pod auto i sprawdzić stan układu wydechowego; 15. Wzrokowo sprawdzić czy ładnie, prosto i świeżo wygląda guma w tulejach tyknej

Re: AUDI A8 4.2 98/99

prosty 750zł - Końcówki drążków - 250zł +wymiana i geometra 240zł 490zł - tuleje metalowo gumowe, one lecą najczęściej a jest ich setki- zamiennik niewiem - oryginał ok. 50-300 - gumowa osłona przegubów - się przecierają, trzeba pilnować - zamiennik niewiem - oryginał komplet ze smarami 130zł

Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara

- zamienniki odradzam- oryginał tzw. banan 570 zł, nośny prosty 750zł - Końcówki drążków - 250zł +wymiana i geometra 240zł 490zł - tuleje metalowo gumowe, one lecą najczęściej a jest ich setki- zamiennik niewiem - oryginał ok. 50-300 - gumowa osłona przegubów - się przecierają, trzeba pilnować - zamiennik

Literatura do samochodów zabytkowych i nowszych

, Wyjmowanie silnika, Rozbiórka silnika, Naprawa gładzi cylindrowej, Ustalanie zakresu naprawy gładzi cylindrowej, Naprawa cylindrów po zatarciu, Naprawa cylindrów przez wytaczanie i bonowanie, Tuleje cylindrowe, Tłoki, pierścienie tłokowe i sworznie, Zdejmowanie tłoków, pierścieni i sworzni tłokowych, i

Re: Odgłosy z amortyzatorów.

Tak Kos jest na dobrej drodze.Z powodu zlych drog nastepuje bardzo szybkie wyrobienie wszelakich polaczen.Nalezy okresowo czesto zmieniac te gumowe tuleje,podkladki,siltenbloki.Nie uczyniwszy tego narazicie sie na wiecej nieprawidlowosci w przednim zawieszeniu i calej karosie. Swoja droga

Fiat 621

: wzmocnienie podwozia (ramy, osi przedniej, tylnego mostu, zawieszenia: resorów i amortyzatorów oraz półosi napędowych), zwiększenie rozstawu osi, wzmocnienie osadzenia drzwi w kabinie kierowcy, zastosowanie zbiornika paliwa o większej pojemności, wykonanie bloku silnika z materiałów o wyższej jakości

PZInż 703

(nad nim) a dwupiórowym resorem pomocniczym. W miejscach stałego połączenia resorów tylnych ze wspornikami ramy zastosowano tuleje gumowo-stalowe. Komfort jazdy podnosiło zastosowanie hydraulicznych amortyzatorów ramieniowych dla kół osi przedniej. W podwoziu autobusowym typu 723 amortyzatory zastosowano również na osi

Droga krajowa nr 28 (Polska)

Maszyn Glinik S.A. w Gorlicach, Fabryka Amortyzatorów oraz Krośnieńskie Huty Szkła w Krośnie, zakłady gumowe Stomil Sanok SA w Sanoku, fabryka elektroniki Fideltronik Poland sp. z o.o. w Suchej Beskidzkiej oraz rozlewnia wód "Kuracjusz Beskidzki" w Suchej Beskidzkiej. W Jaśle znajdują się m.in. Rafineria

Simson SR 50

. Różnicą była 12-woltowa instalacja elektryczna, element optyczny Bilux 12V 35/35W, elektroniczny zapłon, prążkowane siedzenie, 5-stopniowa regulacja amortyzatorów teleskopowych i dwa lusterka wsteczne o średnicy 120 mm (w uboższych modelach stosowano jedno lusterko o średnicy 90 mm). Zastosowano ozdobne

Simson S53

w hamulec tarczowy, dłuższe przednie zawieszenie firmy Marzocchi, podniesione zawieszenie tylne (dłuższe wsporniki amortyzatorów w tylnym wahaczu), wysoko umieszczony przedni błotnik oraz koła o średnicy 17 i 19 cali. Ze względu na zwiększony prześwit, motorower wyposażono wyłącznie w podstawkę boczną

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.