golf 2 wysokie obroty

sprawdź też:

wysokie

Krzysztof Słomski

Toyota Corolla 1.6 Premium | Test | Komfort przede wszystkim

Toyota Corolla 1.6 Premium | Test | Komfort przede wszystkim

Sedany średniej wielkości nigdy nie były na szczytach rankingów sprzedaży, przynajmniej w Polsce, ale mają swoich stałych odbiorców. Dla tych osób Toyota przygotowała zupełnie nową propozycję - 11. generację Corolli. Czy to auto może czymś zaskoczyć?

Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI - test | Pierwsza jazda

Wczoraj pisaliśmy o polskich cenach Golfa Varianta, dziś pora na wrażenia z jazdy. Sprawdziliśmy, czy nowe kombi z Wolfsburga jeździ jak "szóstka" czy bardziej jak przypudrowana "piątka"

Volkswagen Jetta (1979-2010) - opinie Moto.pl

Golf w wersji sedan dorobił się już ponad 30-letniej historii. Przez trzy dekady świetnie uzupełniał ofertę Volkswagena w klasie kompaktów

Subaru BRZ | Test | Nawrócenie

Subaru BRZ | Test | Nawrócenie

wygoda podróżowania na tylnych fotelach w ogóle nie jest istotna. Dobrze, że tam są i że można napisać w katalogu: coupe typu 2+2. Wsiadając do identycznie wyglądającego BRZ-a nie spodziewałem się nagłej zmiany swojej opinii, że to mało wygodna na co dzień opcja, na dodatek o niezbyt imponującej mocy

Honda Civic 1.6 i-DTEC - test | Pierwsza jazda

Honda Civic 1.6 i-DTEC - test | Pierwsza jazda

zmodyfikowano w taki sposób, by idealnie współgrała z nową jednostką. I trudno jej cokolwiek zarzucić. Biegi wchodzą gładko, a przełożenia są krótkie, co podczas pokonywania slalomu, jaki fundują górskie drogi wzdłuż Lazurowego Wybrzeża, bardzo szybko doceniłem. Silnika nie ma sensu wkręcać na wysokie obroty z

Clio, 208, Yaris, Fabia i Polo | Konfrontacja

Clio, 208, Yaris, Fabia i Polo | Konfrontacja

utrzymuje wysokie obroty. Także zawieszenie małej Renówki nastawione jest na komfort. Jeśli jesteś miłośnikiem francuskich "kanap" Clio będzie tu najlepszym wyborem.Peugeot nie jest alternatywą dla poszukujących auta z miękkim zawieszeniem. Założenie było takie, by 208 dawała sporo przyjemności z

Peugeot 308 SW 1.6 HDI - test | Pierwsza jazda

Peugeot 308 SW 1.6 HDI - test | Pierwsza jazda

będzie.Okiem pasażerówPorzućmy kształty nadwozia i zajrzyjmy pod tylną pokrywę. Miłośnicy wielkich kufrów, których w Polsce nie brakuje, powinni być zachwyceni. Ponad 500 l i to w wersji, która za drugim rzędem foteli ma jeszcze trzeci rząd (2 siedzenia) tyle że złożony w podłogę, to w klasie kompaktów

Volkswagen Golf V 1.6 FSI Trendline

-konny motor 1.6 FSI (z bezpośrednim wtryskiem paliwa) jest nowoczesną jednostką - zapewnia Golfowi V przyzwoite osiągi przy umiarkowanym apetycie na paliwo. Nowoczesny układ zasilania służy głównie obniżeniu toksyczności spalin przy zachowaniu odpowiednio wysokiej mocy i dobrej dynamiki auta. Jednostka

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

: BMW: Mini Cooper S Citroen: DS3, C4, DS4, DS5 Peugeot: 207, 208, 308, 408, 508, RCZ fot. Peugeot   Valvoline VR1 Racing 10W60 5L Rodzaj: Półsyntetyczny Lepkość: 10W60 Pojemność: 5 L 2 opinie Parametry techniczne Lepkość 10W60

Fiat Punto (1993-1999) - opinie Moto.pl

Fiat Punto (1993-1999) - opinie Moto.pl

rodzinnego środka transportu. Nie bez znaczenia jest również fakt, że wysoko oceniane walory użytkowe idą w parze z niewygórowaną ceną i niskimi kosztami eksploatacji.Punto pierwszej generacji nie jest mistrzem niezawodności, ale jego naprawy, podobnie jak obsługa, są niedrogie i łatwe do wykonania. Fiat

Volkswagen Jetta - test | Pierwsza jazda

Volkswagen Jetta - test | Pierwsza jazda

eksploatacji). W zamian podstawowy wariant S ze 115-konnym benzyniakiem o pojemności 2 litrów kupimy już za niewiele ponad 16 tysięcy dolarów (ponad 1,5 tys. mniej niż najtańsza poprzedniczka), a topowy SEL ze 170-konnym motorem 2.5 (R5) - za niecałe 22 tysiące. Co na to Amerykanie? Pierwsze statystyki są

Volkswagen Polo - test | Pierwsza jazda

Volkswagen Polo - test | Pierwsza jazda

Dla jurorów tegorocznej edycji plebiscytu widocznie tak. Volkswagen Polo okazał się lepszy od Toyoty iQ, Opla Astra, Skody Yeti, Mercedesa E, Peugeota 3008 i Citroena C3 Picasso. Sukces tym cenniejszy, że po Golfie III z 1992 roku to drugi tytuł Volkswagena w konkursie na Samochód Roku. Jakie

Bezpieczna jazda | Na kursie o tym nie mam mowy

Bezpieczna jazda | Na kursie o tym nie mam mowy

nadjeżdżającego z przeciwka. Zmniejszamy ryzyko, że ktoś kogoś zaskoczy (np. kierowca ciężarówki zdoła swobodnie wyprzedzić rowerzystę, nie spychając nas z jezdni). Tak wyprzedzając, nie nałykamy się ani strachu, ani spalin. A przy okazji oszczędzamy hamulce i paliwo.Lekcja 2: ruszanie szybkie i pewneNiby banalne

Mazda 3 MPS - test | Pierwsza jazda

Mazda 3 MPS - test | Pierwsza jazda

korzeni. W 2003 r. powstała Mazdaspeed Protege, czyli sportowa wersja 323 ze 170-konnym, 2-litrowym silnikiem turbo, przeznaczona na rynek amerykański.Pierwsza generacja trójki MPS wykręciła na Nurburgringu godny czas 8,39 min., pokonując Audi S3, Golfa GTI i R32 i Focusa ST. W tyle pozostawiły ją

Mazda 3 2.0 i-stop - test | Za kierownicą

Mazda 3 2.0 i-stop - test | Za kierownicą

" nie do końca przekładają się na przestronność na tylnej kanapie i przeciętny, 300-litrowy bagażnik (340 l bez systemu audio Bose). Golf i Astra oferują więcej, bo - odpowiednio - 350 i 370 litrów, Megane mieści już 405 l, a Civic zabierze na pokład aż 465 l bagażu. Na dłuższych trasach wysokim

Konfrontacje: Audi A3 Sportback 3.2/Volkswagen Golf R32

dodatkowymi 30 kilogramami, a nasze konto kwotą 10 tysięcy złotych. Nie sądzę, by ta skrzynia warta była tak dużych pieniędzy, choć w Niemczech różnica jest mniejsza i sięga niespełna 2 tys. euro. Co ciekawe, pięciodrzwiowe A3 3.2 i trzydrzwiowy (ale hojniej wyposażony) Golf R32 kosztują niemal tyle samo

Volkswagen Touran 2.0 TDI - test | Pierwsza jazda

Volkswagen Touran 2.0 TDI - test | Pierwsza jazda

innych kierówców.Nie oczekujcie jednak, że nowy Touran rozluźnił kołnierzyk. Niemcy wzięli na warsztat stary model i postanowili dać mu drugie życie. Zaczęli od karoserii. Po face-liftingu pudełkowata bryła zyskała twarz podobną do Polo i Golfa, w międzyczasie zaszczepioną również Phaetonowi. Dość

Seat Ibiza SC - test | Za kierownicą

Seat Ibiza SC - test | Za kierownicą

programie sterującym przekładnią, który inżynierowie musieli dostosować do współpracy z nieco leciwym, wolnossącym, benzynowym 1.6 pamiętającym jeszcze czasy Golfa czwartej generacji. Silnikowi wyraźnie brakuje elastyczności, a kręcony przez skrzynię w górne zakresy obrotów potwornie hałasuje. Ten tandem

Mitsubishi Lancer 1.8 Sportback - test | Za kierownicą

Mitsubishi Lancer 1.8 Sportback - test | Za kierownicą

polubi go każdy, kto chce czasami poczuć zew wysokich obrotów. Motor przyjemnie mruczy, a im bliżej czerwonego pola, tym więcej ikry. Lancer nie obrazi się, jeśli podczas wyprzedzania kierowca sięgnie do zgrabnej dźwigni biegów i wrzuci "trójkę". Sięgać będzie chętnie, bo skrzynia pracuje

Volkswagen Touareg V8 - test | Za kierownicą

Volkswagen Touareg V8 - test | Za kierownicą

lepszych pojazdów w swojej klasie. Otrzymał nawet tytuł SUV-a roku w konkursie organizowanym przez amerykański magazyn motoryzacyjny "Motor Trend". Trzeba więc przyznać, że trafiliśmy nieźle. Pierwsza terenówka w "Wysokich Obrotach" zaostrzyła nasz apetyt na następne.SZCZEPAN

Ford Mondeo EcoBoost - test | Za kierownicą

Ford Mondeo EcoBoost - test | Za kierownicą

przyzwyczajeni do wysokich obrotów będą potrzebowali chwili oswojenia, by docenić zalety turbobenzyny.Dlaczego "średniak"? Mondeo konkuruje w klasie m.in. z Volkswagenem Passatem, Toyotą Avensis i Citroenem C5. Po zaprzestaniu produkcji tylnonapędowego Scorpio jest jednocześnie największym Fordem

TOYOTA COROLLA/HONDA CIVIC/VW GOLF

porównywanych aut jednostkę o pojemności 1,4 l i mocy 90 KM. Od marca br. w ofercie jest także 110-konna, o pojemności 1,6 l. Tylko silnik zachował sportowy charakter marki. Bez protestu znosi wysokie obroty, a wręcz wymaga ich, jeżeli samochód ma być prowadzony szybko. Nawet "kręcenie" do 6000 obr

Automatyczna skrzynia biegów | jak jeździć automatem

Automatyczna skrzynia biegów | jak jeździć automatem

pierwszego biegu. Wielu z nich zaleca uruchamianie tej pozycji "1" tylko na postoju.2 - w tym położeniu skrzynia używa tylko pierwszego i drugiego lub tylko drugiego przełożeniaS (sport) - w niektórych modelach tryb sportowy - skrzynia zmienia biegi na wyższych obrotach, utrzymuje niższe

Audi S3

270 km/h), a setkę osiąga po 5,7 s. A więc o 1,2 s szybciej niż poprzednie S3. Wysoki pułapNowy silnik ma 265 KM. Jest mocniejszy i lżejszy (152 kg) od oferowanego w A3 250-konnego 3.2 VR6. To rozwinięcie znakomitego motoru znanego m.in. z Golfa GTI (200 KM), w którym VW po raz pierwszy skojarzył

Volkswagen Golf GTI

swój dach i ujarzmił. Silnik rozpędza Golfa GTI już od najniższych obrotów. Nic dziwnego, maksymalny moment obrotowy (280 Nm) dostępny jest od 1800 do 5000 obr/min. Ciągnie od samego dołu jak diesel, ale w dużo szerszym zakresie obrotów i do tego z kulturą pracy "klekotom" nieznaną. Żadnej

Pojedynek gniewnych maluchów: VW Polo GTI vs. Peugeot 207 GT vs. Suzuki Swift Sport

110 KM, co przy wadze 780 kg pozwalało rozpędzać Golfa do setki w dziewięć sekund, a maksymalnie do 182 km/godz. Nie przejmując się podziałem na klasy, odpowiedzią Peugeota był model 205 GTI (1984 rok). Aby sięgnąć wysoko ustawionej przez Volkswagena poprzeczki, mniejsze auto, które pojawiło się

Fiat Grande Punto 1.6 - test | Za kierownicą

Po nieudanym zamachu na króla kompaktów - Golfa, styliści Fiata przypomnieli sobie, że włoski samochód musi wyglądać. Grande Punto wyjechało spod kreski Giorgetto Giugiaro i mimo 4 lat od premiery nadal przyciąga wzrok. Przedni pas z dzielonym grillem i subtelnymi reflektorami zdradza nam, jak

Volkswagen Tiguan - Czas osła

dla naszego "osła" będzie to jeden z trudniejszych dni - najpierw ostre kamienie, później piasek. Auto ustawione na platformie Golfa V ma nieznacznie tylko (o 2 cm) zwiększony rozstaw osi (do 260 cm), nieco też podniesione (prześwit 20 cm), utwardzone i wzmocnione zawieszenie. Czy to

Konfrontacje: Opel Astra 2.2 DTi/Toyota Corolla 2.0 D-4D/VW Golf 1.9 TDI/Fiat Stilo 1.9 JTD/Renault Megane 1.9 dCi

wygodniejsza. Siedzi się zdecydowanie za wysoko, a oparcia przednich foteli są źle wyprofilowane. Golfem i Megane jeździ się bardzo przyjemnie, a ich silniki są dynamiczne. Dostają po 4,5 punktu. Megane ma tylko jedną wadę - przenoszenie drgań kół na kierownicę - ale nie przeszkadza to w codziennej

BMW M3 vs. Lexus IS-F. Banzai!

400 Nm, Lexus - 505 Nm). Lexus osiąga 400 Nm już przy 2600 obr./min, i to się wyraźnie czuje już po pierwszym okrążeniu. Auto lepiej reaguje, kiedy dodamy gazu na niskich obrotach. BMW zaś wymaga bardziej precyzyjnej jazdy i trzymania silnika na wysokich obrotach. Motor M3 osiąga maksymalną moc przy

Krótki kurs bezpiecznej jazdy

nadjeżdżającego z przeciwka. Zmniejszamy ryzyko, że ktoś kogoś zaskoczy (np. kierowca ciężarówki zdoła swobodnie wyprzedzić rowerzystę, nie spychając nas z jezdni). Tak wyprzedzając, nie nałykamy się ani strachu, ani spalin. A przy okazji oszczędzamy hamulce i paliwo. Lekcja 2: ruszanie szybkie i pewne Niby

BMW 123d Coupe - test | Pierwsza jazda

;. Czerwone pole powyżej 4800 obr/min. to i tak dużo jak na diesla, ale pierwszy bieg aż domaga się dłuższego przełożenia.Do 100 km/h dochodzimy pod koniec trzeciego biegu po siedmiu sekundach, czyli minimalnie wolniej niż Golf GTI! 300 Nm dostępne jest już przy 1200 obrotów. Od 2000 do 2250 silnik osiąga

Škoda Fabia II

;Wysokie Obroty" będą pierwszą w Polsce redakcją, która wkrótce będzie miała okazję sprawdzić nową Fabię w teście długodystansowym. Zapraszamy na nasze strony!Kontakt przez siedzenieKonfrontację z nową Fabią ma już za sobą znany kierowca rajdowy Tomasz Czopik. Ta nierówna z pozoru walka wypadła dla

Kupujemy używane auto z automatem

. km, jeśli producent zaleca taką możliwość. Gdy użytkujemy auto na krótkich dystansach, jeździmy tylko po mieście lub z wysokimi prędkościami, warto skrócić ten interwał. Do kosztów wymiany należy doliczyć cenę filtra i uszczelki.Standardowa wymiana statyczna w serwisie automatycznych skrzyń lub

Historia kołem się toczy - Audi

pojemności 2 litrów, skonstruowany przez Ferdinanda Porsche, pracującego wtedy dla Wanderera. Za projekt nadwozia odpowiadali specjaliści z Horcha. Jedynie produkcję wersji kabriolet powierzono renomowanej firmie Gläser z Drezna. Audi Front Typ UWSukces rynkowy Auto Union sprawił, że podjęto śmiałą

Peugeot 206 XS HDI

spotkały się oznaczenia Diesla i GTI. Do takiego mezaliansu doszło już w przypadku niemieckich (VW Golf) oraz zależnych od nich hiszpańskich (Seat Ibiza Cupra TDI) i czeskich (Skoda Fabia RS) szczepów. Ale do tej pory zarozumiali Francuzi patrzyli na tę profanację z obrzydzeniem - jak to Francuzi

Opel Astra GTC

gaz, sprężarka potrzebuje chwilkę na zastanowienie, ale kiedy już złapie oddech, rozkręca płynnie silnik od 2 tys. obrotów. Jeśli się postarasz, wystarczy niecałe 8 s, by rozpędzić GTC Turbo do setki. Ręce opieram na grubej i sportowo wyprofilowanej kierownicy, ale jakoś nie czuję kontaktu z asfaltem

Opel Astra III

nasza (czarna, na 16, prawie bez chromu) wyglądała jak zakonnica przy Violetcie Villas. Powiecie: nic w tym dziwnego, samochód popularny, to i pytających sporo. Tak? To dlaczego Golf V, którym jeździliśmy zimą wzbudzał dziesięć razy mniejsze zaciekawienie? Zresztą nowa Astra nie tylko u nas zbiera

Volkswagen Passsat CC - Comfortowe Coupé

Z technicznego punktu widzenia Volkswageny to porządne samochody i trudno im cokolwiek zarzucić. Niestety, za rozwojem technologii nie nadąża design. Kiedy patrzę na Foksa, Polo, Golfa, Passata czy Sharana, zawsze mam wrażenie, że ktoś po prostu zapomniał je zaprojektować. Możliwe też, że w czasie

Konfrontacje: Clio Sport/Ibiza FR 1,8 T

konie przy 6500 obrotach roztaczają wizję ekscytujących wycieczek na kraniec skali obrotomierza. Potwierdza to wysoki moment obrotowy - 200 Nm przy 5250 obrotach. Zestawiając te liczby, można dojść do wniosku, że zakres największej efektywności 16-zaworówki ogranicza się do wąskich 1250 obrotów. Na

Volkswagen Caddy Kombi

to za samochód i jak się spisuje.Osobowy i dostawczyCaddy powstał na tej samej płycie podłogowej co Golf V i Touran, z którymi dzieli ponad połowę części. Również kształt nadwozia ma podobny do volkswagenowskiego minivana. W rezultacie - zupełnie odmiennie niż w poprzedniej generacji - przedział

Audi A3 2.0 TDI Ambiente

Audi A3 poprzedniej generacji było postrzegane jako ekskluzywna alternatywa dla aut klasy Volkswagena Golfa. Kostruktorzy nowego A3 starali się wydobyć jak najwięcej sportowego ducha z luksusowego samochodu. Pamiętali jednak, że priorytetem dla większości klientów tej marki jest komfort

Swojskie auto z dziwną nazwą - Kia Cee'd w pojedynku z Fordem Focusem

zobaczyć, jak się robi porządne auto? - ironizują. Nikt nie przypuszcza, że to początek zamachu na baronów motoryzacyjnego świata - Golfa, Focusa i Megane'a.2 grudnia 2006 r., Rzym. Kia prezentuje swoje najnowsze dziecko - kompaktowy model Cee'd. I od razu rzuca rękawicę europejskim konkurentom. Siedem lat

Skoda Octavia II Combi 1.9 TDI Elegance - test | Za kierownicą

spalania w jeździe miejskiej. Tu uzyskaliśmy wynik zbliżony do danych katalogowych: zaledwie 6,8 l/100 km. Choć nie jest ich wiele, to jednak Octavia ma także pewne wady. Nieco nazbyt natarczywa wydaje się praca jednostki napędowej przy wysokich obrotach. Drugą wadą testowanego auta okazała się długa droga

Audi A5/S5 - najpiękniejsze dziecko de'Silvy

Audi rozwija skrzydła. Nie wiem, czy to za sprawą słynnego balkonu i posągu Julii z odsłoniętą piersią, czy może domu Romea, na którego fasadzie widnieje cytat z tragedii Szekspira.Zapędy do jazdy na wysokich obrotach temperuje komputer. Na szczęście nie ingeruje w styl jazdy, jedynie podpowiada, jaki

Skoda Octavia RS Combi - test | Za kierownicą

FSI. Co tam dane techniczne. Chcieliśmy wsiąść, dotknąć, nacisnąć, pojechać. Wreszcie nastała chwila łaski Pańskiej! W głowie huczały mi jeszcze sylwestrowe petardy, kiedy 2 stycznia w Poznaniu odbierałem Skodę Octavię Combi RS.Zapach nowościNa pierwszy rzut oka czarne kombi wygląda niepozornie. Tylko

BMW X5 4,4i

zafundowano mu drobny lifting oczu, upodabniający go do pozostałych reprezentantów z klubu BMW. Swoją wizytę w redakcji "Obrotów" rozpoczął od tradycyjnego ważenia. 2165 kg? Toż to zwalisty sumita, a nie smukły sportsmen. Drugie zaskoczenie to rozkład mas. 50 proc. z przodu i 50 z tyłu. Idealnie

Samochody z "GTI" w nazwie - cz. 2

rynku pojawiła się kolejny japoński konkurent w klasie usportowionych hatchbacków - Toyota Corolla GTI. Pod maskę tego auta powędrował silnik 1.6 wyposażony w 16-zaworową głowicę. Gdy już osiągnął wysokie obroty generował 125 KM i 145 Nm momentu obrotowego. Niestety nazwa GTI nie pojawiła się już w

Lexus LS 460 - kraina łagodności

przełożeniami w LS-ie: od 2,5 do 3,6 obrotów kierownicy. Efekt jest taki, że samochód mimo dużych rozmiarów jest zwinny, a kierowca nie wyczuwa zmian w przełożeniu.Lexus wyręcza kierowcę niemal we wszystkim. Wycieraczki, światła włączają się automatycznie; inteligentny tempomat sam utrzymuje odległość od

Opel Speedster Turbo

nic, że wskoczyła niekompletnie ubrana i rozczochrana. Taki styl pasuje do Speedstera - najbardziej sportowego Opla w historii firmy. Nieuczesane włosy, nieuczesane myśli... Wiatr i tak wywieje resztki zdrowego rozsądku. Bo kto jeździ Speedsterem? Racjonaliści kupują Golfy. W Speedsterze zamiast

Konfrontacje: Audi A3 Sportback/BMW 120d

samopoczucia. Dwulitrowy turbodiesel Sportbacka pomrukuje cichutko. Setka i tylko 1800 obrotów. Turbina ledwie się kręci. Nigdzie się nie spieszę. Komputer pokładowy potwierdza: 5 litrów ropy na sto. To jeszcze bardziej poprawia mi humor. Ponad 1000 kilometrów na baku? Witajcie w świecie nowoczesnych diesli

Lexus RX 300

bohaterowi. Co prawda kosztuje połowę tego co Ferrari Spider, ale nawet gdyby był bezpłatnym dodatkiem do "Wysokich Obrotów", nikt nie mógłby mu zarzucić, że jest toporny czy głośny. Cena sprawia, że Lexusy nieprędko opatrzą się Polakom, a tym, którzy je kupią, nie grozi, że przez pomyłkę zaczną

Rynek motoryzacyjny po wejściu do Unii Europejskiej

25 000 euro, a od maja - 20 000 euro.Ponadto na polskim rynku pojawią się także auta, których do tej pory - z powodu wysokiego cła - nie opłacało się sprowadzać, np. Suzuki Alto bądź Liana.Z zakupem rodowitego japończyka, koreańczyka lub samochodu wyprodukowanego w USA warto więc zaczekać. Cena może

Chevrolet Corvette C6

Niektóre auta są jak wzorzec metra. Golf, Mercedes, no i Porsche to wciąż najczęstsze obiekty odniesień, czy to się komu podoba, czy nie. O ile jednak dwa pierwsze nie zdołały obronić swej pozycji, o tyle Porsche jest klasą dla siebie. Czy wyobrażacie sobie świat bez 911? No way! Unmöglich! To

Fiat Stilo (2001-2008) - opinie Moto.pl

otwierał zupełnie nowy rozdział w historii firmy zarówno w kwestii wzornictwa, jak i jakości. Nowe podejście do wzornictwa podporządkowano hasłu "żadnej ekstrawagancji". We wnętrzu zastosowaniu wysokiej jakości materiały wykończeniowe, a poszczególne elementy zostały dokładnie zmontowane. Za tym

Opel Vectra B (1995-2002) - opinie Moto.pl

Vectry służą często jako auta służbowe. Licznym zaletom i uniwersalnemu charakterowi auta można jednak przeciwstawić zaskakująco wysoką awaryjność oraz wysokie wymagania serwisowe w niektórych wersjach podnoszące koszty eksploatacji.SilnikZa najmniej awaryjny uchodzi podstawowy silnik Vectry - 1.6 z

PEUGEOT 307 1.6 (2.0 XSi)

, 8-zaworowy silnik nie wymaga "kręcenia" do wysokich obrotów, chociaż nawet na takie traktowanie reaguje bardzo dobrze. Jest cichy i dość dynamiczny. To samo można powiedzieć o 2-litrowej, 138-konnej jednostce, oczywiście bardziej dynamicznej i elastyczniejszej. Moim zdaniem, silniki nowego

Re: Ford wyciśnie 180 KM z 1.0 EcoBoost

. przy najwyższych obrotach, jakbyś widział kiedyś wykres z hamowni innego samochodu niż swojego golfa 2 tdi z przyciemnionymi szybami to byś nie pierdzielił głupot.

Re: Golf VI 1,2 TSI 105 KM czy Hyundai I 30?

) więc z czystym sumieniem mogę ci polecić ten silnik jako użytkownik, w porównaniu do skośnych wolnossących które trzeba gonić na wysokie obroty by jechać 1.2 TSI jedzie od samego dołu, dobry silnik obecnie już bez wad wieku dziecięcego jedna uwaga: w związku z wtryskiem bezpośrednim trzeba uważać na

Re: Do prawdziwych fachowcow

mam golfa 2. podczas jazdy silnik nieoczekiwanie wchodzi na wysokie obroty,choć nie zawsze.co to może być?

Tematy na forach motoryzacyjnych

.... TDI Forum - Pomocy, sportowy wydech nie daje odpowiedniego dźwieku! Bora Forum - Kto ma numery części od Passata, co pasuje? Golf Forum - Pasuje W8 Motor do 1,6? Polo Forum - Wreszcie skróciłem sprężyny zawieszenia, ale mikrofon w McDrive teraz za wysoko! Audi A6 TDI-Forum - Gdzie jest wlew paliwa

Re: Golf VI 1,2 TSI 105 KM czy Hyundai I 30?

(obecnie montowany jest mniej rozciągliwy i problem nie występuje) > więc z czystym sumieniem mogę ci polecić ten silnik jako użytkownik, w porównan > iu do skośnych wolnossących które trzeba gonić na wysokie obroty by jechać 1.2 > TSI jedzie od samego dołu, dobry silnik obecnie już bez wad

Re: Jakimi autami jeździcie ? - pytanie do PH

. Mój silnik w Golfie IV to klasyka świetnych diesli 90, 110, 115 KM. Przejechałem nim 220 tys i poza dolewkami oleju nie miałem żadnych kłopotów. moze jeszcze z najbardziej awaryjnym silnikie, jaki kiedykolwiek grupa VAG wypuscila - 2,0 TDI? Znów prezentujesz wysoki poziom niewiedzy ;-) Silnik ten w

Re: Do prawdziwych fachowcow

riese101 napisał: > mam golfa 2. podczas jazdy silnik nieoczekiwanie wchodzi na wysokie obroty,choć > nie zawsze.co to może być? sprzeglo sie slizga

Re: Skoda liderem sprzedaży za 2009 rok

Jeździłem kiedyś Skodą Fabią...jakość wykończenia niska, w środku coś stuka a gdy chciałem przyspieszyć silniczkiem 1,2 to musiałem poczekać 18 sekund aż się rozpędził....a głośne to na wysokich obrotach że aż w uszach dzwoni....do tego kosztuje majątek...lepiej zaoszczędzić 20 tys.zł i kupić Golfa

Re: Spalanie gazu

powinno być w okolicy 9 litrów. Ruszając spod świateł szybko się rozpędzam, zmieniając biegi pomiędzy 2 a 2,5 k obrotów. Staram się jeździć na obrotach przy których silnik ma największy moment obrotowy (właśnie około 2.5k obrotów). Poznaj charakterystykę silnika twojego samochodu i się do niej dostosuj

Re: W moim samochodzie wkurza mnie...

GOLF IV 1.6 16V z 2002 r. 1.Nie lubię kręcić wysoko silnika a maks moment obrotowy dopiero przy 4500 obr. więc na niskich i średnich obrotach to muł. 2.Trochę twardo działające sprzęgło. Chodzi o moment „brania” sprzęgła bo sam pedał chodzi super leciutko. 3.Nieprecyzyjnie

a teraz o skodzie

rzekomo mają świadczyć, że skoda jest najlepsiejsza. Silnik downsizingowy - na całym świecie ludzie raczej preferują silniki V6. Kto chwali się, że silniczek 1,4 TSI charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, oznacza, że nigdy nie jeździł autem z silnikiem V6. Ludzie jednak ze względów finansowych i

Re: VW Golf 1.4

mocniejszą benzyną a zwłaszcza Diesli. Są też pozytywne opinie, że to bardzo ekonomiczne auto świetnie nadające się do miasta i na niezbyt długie trasy. No i trzeba sobie uświadomić, że nie jest to auto do sportowej jazdy bo chcąc szybko i dynamicznie jeździć będziesz musiał wykorzystywać wysokie obroty a to

Problem z autem - czujnik halla?

oraz bral lewe powietrze pod monowtryskiem. Zostalo wymienione i dalej bylo tak samo. Silnik na zimno z rana wariował na malych obrotach, strasznie rzucało nim, wiec znowu pojechalem do mechanika i zalecil mi zmiane przewodów wysokiego napiecia oraz świec. Przewody mialy przebicia. Wymienilem dzisiaj i

Re: Hyundai ix20 | Pierwsza jazda

Odbyłem kilka dni temu jazdę testową IX20 z silnikiem benzynowym 1.6 125KM w wersji Comfort.Nareszcie dostępna testówka z tym silnikiem. Samochód zrobił na mnie naprawdę duże wrażenie.Przestronnością wnętrza bije na łeb zarówno moją Octavię 2 jak i VW Golfa 6 mojej żony.Po prostu szok. Zarówno

Re: Nowy GOLF VI 80 KM

dobre,ale chyba bym wolał słabsze wyposażenie, a mocniejszy silnik.I na dodatek,wcale nie jest taki oszczędny,wręcz przeciwnie... Ogólnie pisząc-silnik 80KM w Golfie jest taką samą porażką jak ten 1.6 z Laguny (zdaje się 105KM), no chyba,że lubisz jazdę na wysokich obrotach non-stop...Pozdro!!

Re: Gaz wciąż najtańszy? Sprawdziliśmy

, nie i jeszcze raz nie. To tylko pozorne oszczędności. 2. benzyna - tak, z trzech porównywanych najlepszy wybór. 3. diesel - nie zwłaszcza przy tej cenie ropy, nie bo koszty eksploatacji są wysokie, nie bo zdrowie jest jedno - generalnie diesel wywodzi się z traktorów i ciężarówek (chodzi o moment

Pobrzękujące zawory

Koledzy, problem jest nastepujący. Od czasu do czasu odzywają mi się zawory.VW GOLF benzyniak 1.6 16V. Takie metaliczne brzęczenie. Pojawia sie w sytuacjach nastepujących: 1. Silnik na niskich obrotach np. jazda 15-20km/h na 2 biegu lub 30- 40km/h na 3 biegu (ok. 1500-1600 obr.) i mocne

Re: Honda S2000 Ultimate Edition - to już jest ko

Zgadzam sie z opinią że alfa porównywana do Hondy jak sami widzicie alfa pisana z małej litery :) ha ha .. z 2 litrów 240 ps.. jak w niego dmuchniesz jeszcze na wyjściu masz 280 ps. wysoko obrotowy silnik to nie cos dla fanów TDI tu stylistyka jazdy jest inna jak ktos potrafi wkręcać na obroty i

Niemiecka tandeta

. - Pierwszy raz na trasie do Kielc. Wyprzedzam. Samochód wchodzi w stan awaryjny. To oznacza, że obroty spadają poniżej 2 tys. Samochód mi zwalnia. Nie mam na to wpływu! Naprzeciwko jedzie tir. Samochody zjechały się w kupę i nie chcą mnie wpuścić z powrotem. Żona i córka krzyczą! Miałem szczęście

Re: strajk golfa 4 (1998) benzyna silnik 1,4

wyłączonym silniku (wyłączasz silnik i wszystkie odbiorniki prądu, odłączasz klemę i sprawdzasz amperomierzem jaki prąd płynie w obwodzie - jak więcej niż 0,1-0,2A to nic dziwnego, że zdycha akumulator- szukasz wtedy zwarcia i naprawiasz). Golf 1,4 w dobrym stanie powinien kręcić "na dotyk" a

Re: Jaki typ boi się wyścigów spod świateł?

drwallen napisał: > Tak się zastanawiam jaki typ faceta boi się wyścigów spod świateł? > Moje typy: > 1. młodzi kierowcy bojący się jeździć przy wysokich obrotach > 2. kierowcy z kompleksem, którzy ewentualną przegraną będą rozpamiętywać po > latach - bojący się przegranej w

Re: Bynajmniej :)

przełożenia i zakres obrotów (2.0tfsi obrotów po przełożeniu wstępnym). 2.0tfsi ma więcje mocy w praktycznie całym zakresie obrotów. Inaczej mówiąć - obroty można wygenerować w trywialny sposób. To jest betka - choć nie będą to obroty wału korbowego to jednak będą to obroty na wejściu doskrzyni. Wysoką

Japończycy zrezygnowali z TSI 25 lat temu

1982 1 litr pojemności 100 KM mocy 150 Nm momentu obrotowego auto to honda city 1989 0,9 litra pojemności 110 KM mocy 130 Nm moment obrotowy prawie 120 KM i 140 Nm z litra pojemności, jak mocne twincharger w golfie podwójne doładowanie: turbosprężarka i kompresor auto to nissan micra Silniki 1

Re: Dzięki tramwajom odnowią zniszczoną ulicę w c

Gość portalu: 100%olsztyniak napisał(a): > A jaka tam moze byc ta totalna przebudowa?Ze bus pas przybedzie?To zle?Przeciez > chyba kamienic nie rozwala. A patrzyłeś może na "Wariant 2"? To, że buspas może przybędzie (Gustek zaznaczył, że jest możliwość dodania buspasów, co równa

Re: Honda i turbo :D !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

silniki i to jest jej znak firmowy. wystarcz porównac Golfa GTI 2.0 turbo FSI z Honda Civic Type R, moc taka sama ,ale jak rózne sposoby jej osiagniecia. to 2 swiaty. nie da sie wiec wybrac faworyta ,bo kazda ocena bedzie subiektywna,nawet jesli na papierze osiagi wygladaja identycznie. osobiscie

Turbo vs. obroty - dla niknejma :)

. Masa ok 1260 3. Golf V 2.0tfsi. Moc ok 200hp. Masa ok 1328 kg Charakterystyka K20A Hondy www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=138 Redline 8200rpm. Charakterystyka 2.0 tfsi vw/audi www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=643 Redline 6500rpm. Po uwzględnieniu różnicy w dostępnym

Nowy: jak jeździsz łupem, to wstręt jest.

Cóż, może nie mam takiego doświadczenia jak autor tematu, swoje auto mam wprawdzie 5 ale może 100tyś dopiero przejechałem. Jakkolwiek jeździłem golfem 1.6 D przez 2 lata i powiem, że dzięki niemu znienawidziłem diesle. Problemy w zimie koszmarne, na pełnym gazie dawałem rady na skrzyżowaniu tylko

Re: Ozzies, what do you make of this?:)))))))

Dave, good evening! I thought in fact it was quite strange that i read an article (from GW in fact); ('Wysokie Obroty') a comparison of the VW Golf R32 and Audi A3 Sportback 3.2 quattro... the point is the next day (luckily i had saved it!) it was a pay only article! i mean, where is the sense

nowe "Wysokie Obroty"

kupiłam właśnie nowe Wysokie Obroty, tym razem jako magazyn. Niewiele różni się od wersji cotygodniowej. Na 98 stron tego pisma może 8 nadaje się dla kogoś, kto chciałby kupić samochód i szuka jakiś sensownych informacji. Pozostałe 90 stron przeznaczone jest dla tzw. &bdquo

Bez happy endu - Gumball 3000

organizatorow nie bylo nawet w Macedonii. 5. Rajd przerwano nie pod naciskiem opinii publicznej (ktora nie miala pojecia co sie dzieje) ale masowo wycofujacych sie uczestnikow na czele z Team Polizei. Od magazyny motoryzacyjnego jak Wysokie Obroty oczekiwalem wiekszego profesjonalizmu i rzetelnosci

Re: Golf5 czy honda civic5D

, ale w Cifku różnica wynosi średnio 0.2L/100km - dzięki VTECowi w 1.6 (inne krzywki zaworowe na niskie i wysokie obroty). Jeśli więc stać kogoś na dorzucenie do silnika 1.6, to różnica spalania będzie znikoma, a dynamika jednak mocno się różni. Pzdr Niknejm

Parę faktów

Mans, tam zadecydował zasięg diesla który miał prawie dwa razy mniej tankowań. Konia z rzędem temu kto mi poda przykład dużych wygranych samochodów wysokoprężnych w typowych imprezach wyścigowych. Co do momentu proszę spojrzeć jaki moment z silnika 2.0 ma Subaru Impreza STI, Audi S3 2.0 TFSI lub VW Golf

carfan, czas wreszcie przestać się kompromitować

6,5 l/100km - przyspieszenie Golfa: 10,4 sek do setki, dla Aurisa brak danych testowych, producent mówi o 10 sek do setki Porównywanie wartości maksymalnych momentów obrotowych nie ma sensu, bo silniki mają istotnie inne obroty mocy maksymalnych (5000 obr dla TSI, 6400 obr dla Valvematic

Re: Mazda 6 w testach.

k2i napisał: > na dowód tego że gazety są stronnicze i działają tylko i wyłącznie w interesie > reklamodawców i ich żywicieli wystarczy otworzyć co tydzień Wysokie Obroty GW, > nie wiem ale piszą tam tylko o subaru, mitsubishi, bmw, mercedesie, WV i czasam > i o fordzie jak by

Re: Ceny Golfa(sprzedaz juz w listopadzie)

/g danych technicznych. To jest silnik VTEC, ma dwa zestawy krzywek zaworowych i zmienną geometrię układu dolotowego, na niskie obroty (niskie spalanie) i wysokie obroty (optymalizacja pod kątem osiągów). > Golf IV, oczywiście. Tak. VW Polska nie podaje żadnych danych technicznych Golfa V. > >

Golf III Problem... Auto niespodziewanie gaśnie...

Witajcie.... Może mi ktoś coś poradzi w kwestii mojego poblemu... Otóż mam Golfa III 1,4... Silniczek fajnie chodzi zarówno na niskich jak i na wysokich obrotach ale...Mam problem... Autko mi dosyć często gaśnie przy redukcji biegów... zwykle przy dojeżdzie do skrzyżowania np... Dojeżdzam na 3

Re: Jakie są KONKRETY?

> miał 160KM (też 1.6). Ale to już wersja maksymalnie wyżyłowana. Były jeszcze 1.6 125 KM albo 1.5 90 KM. W Concerto był 1.6 112 KM. W Accordzie 2.0 90 KM:O 160-konny civic kosztował w 1992 36580 marek, Golf VR6 174 KM 40300; 125-konny Civic 30600 marek, 115-konny Golf 2.0 30700. AB ma rację

MegaTEST: Golf V MTM 2.0 TDI

Jeszcze wczoraj nie moglem przespac spokojnie nocy...Wybieralem nowe auto.Po dwoch tygodniach "myslowy" zostaly dwa typy:GOLF 2.0 TDI oraz CIVIC R-TYPE... Dzisiaj wyslalem zaliczke na R-type...Powod? Wlasnie wspomniana "nudna" kabina.Moze troszke tez fakt,ze zawsze jezdzilem

Re: niech mnie ktoś oświeci dlaczego:U MNIE Z LIT

niknejm napisał: > Wtedy wysoka wartość momentu obrotowego silnika 3L w stosunkowo wąskim zakresie > > obrotów zrównoważy niższą wartość momentu obrotowego silnika 2.0L w szerszym > zakresie obrotów. Pirdu, pirdu. 2.0 nawet jak się spręży, to będzie mialo maksymalnie 210 Nm

Re: Ozzies, what do you make of this?:)))))))

marcus_anglikiem napisał: > Dave, good evening! I thought in fact it was quite strange that i read an > article (from GW in fact); ('Wysokie Obroty') a comparison of the VW Golf R32 > and Audi A3 Sportback 3.2 quattro... > the point is the next day (luckily i had saved it!) it was a

Gigantyczne straty Toyoty

zmuszeni są do kupowania skrzyni MM ( lub zmiany marki auta ) Nowoczesne turbodiesle mające bardzo wysoki moment w stosunkowo wąskim zakresie obrotów aż się proszą o dobre i potrafiące do wykorzystać ASB bo inaczej jazda nimi sprowadza się do ciągłego wachlowania biegami.Zauważyła to ostatnio nawet i

Re: Opel Corsa 1.2

mniej więcej wielkości Golfa III. Silnik trochę za słaby na trasę i do klimy na podjazdach zdychał. Lubi wysokie obroty poniżej 3000 obr. słabiutki do takiej masy. Kręci się ładnie, ale powyżej 4000 już go mocniej słychać. Zużycie paliwa nie takie małe na autostradzie wychodziło 6 l. prędkość 120

Re: nowe "Wysokie Obroty"

doda-elektroda napisała: > kupiłam właśnie nowe Wysokie Obroty, tym razem jako magazyn. Niewiele różni > się od wersji cotygodniowej. > > Na 98 stron tego pisma może 8 nadaje się dla kogoś, kto chciałby kupić > samochód i szuka jakiś sensownych informacji. Pozostałe 90 stron

Lexus IS220d traktor vs 10x cichsza konkurencja

większe niż w porównaniu do wysokich obrotów ciepłego silnika opóźnienie pomiędzy momentem wtryśnięcia paliwa do cylindra a jego zapłonem na skutek wysokiego ciśnienia w tymże. Tym samym paliwo spala się bardziej całą objętością, zamiast płomieniem z dyszy wtryskiwacza, co jest słyszalne jako małe

Re: Fiat Grande Punto 1.3 Multijet

Porównanie Fiata Grande Punto do ?malucha? to niedorzeczność, moim zdaniem powinno się go porównać (ale pod każdym względem także cenowym) do Golfa, Fabi czy Focusa. Stosunkowo wysoka cena? Nie zgodzę się z tym. Kupiłem dwu-letniego Grande Punto z silnikiem 1,2 l przebiegiem 18 tys. km, roczną

Re: Wolna jazda a silnik

Gość portalu: Marek napisał(a): &#62kierowcy ciezarowek ktorzy swoje silniki nie kreca powyzej 2-3 tys. ciezarowki maja diesle o duzych pojemnosciach wiec to juz dosc wysokie obroty jak na trucka.Na przyklad taki TDI w volkswagenie ma redline juz przy 4,5 tys a to tylko 1.9 pojemnosci

Re: "Jeśli dużo jeździmy, wciąż warto kupować die

konne 2.0 w Passatach. Wysoki moment od dołu - w Golfie 4 dawał ciekawy efekt przy przyspieszaniu ale na 2, 3 biegu czyli przy wyprzedzaniu roweru albo ciągnika, na trasie gdy chciało się tak szarpnąć, by wyprzedzić jadącego 100km/h zaczynało brakować obrotów, w G5 i tak trzeba kręcić do prawie 3

Re: golf IV 1,4

stoperem. A sprobuj cos wyprzedzic! Wiem o czym pisze - kilka lat ujezdzalem Hyundaia 1.3. Wyprzedzanie TIRa wiazalo sie z redukcja do 3 biegu i katowaniem motoru na bardzo wysokich obrotach. Silnik po raptem 140 tys. wymagal wymiany uszczelniaczy trzonkow zaworow - nie robilem tego wiec nie wiem jak

Re: Jakie są KONKRETY?

greenblack napisał: > Ale to już wersja maksymalnie wyżyłowana. Były jeszcze 1.6 125 KM albo 1.5 90 > KM. W Concerto był 1.6 112 KM. W Accordzie 2.0 90 KM:O 160-konny civic > kosztował w 1992 36580 marek, Golf VR6 174 KM 40300; 125-konny Civic 30600 > marek, 115-konny Golf 2

Re: JAZZ-owcy co mozecie mi napisac

posiadam JAZZ'a 1.2 PLUSY - bardzo pojemny/wiecej miejsca niz w moim starym golfie, "magiczne fotele tylne" są praktyczne i kilka razy juz sie przydały- sprawdzają sie - ekonomiczny spalanie na poziomie średnio 6.l/100km - w miescie; zimą 6,5 -miasto- to wiecej niz podaje katalog ale i

Re: DOBRY "KAWAŁ"

silnikiem? Mazda MX-5 Forum: - Czy właściwie nie jest głupio jeździć babskim autem ? Viper-Forum: - Wessało mi smarta do kolektora wlotowego, jak go wyciągnąć? Seat Marbella Forum: - He he dzisiaj dogoniłem ciężarówkę! Honda-Forum: - Moja Integra przestaje się kręcić na 9000 obrotów, czyżby coś

Re: 1.4MPI 55kW(75KM)

ten sam silnik 75km jest montowany w Golfie V ,Polo , Ibizie , Cordobie więc jakoś jeździ , a w tych mniejszych autkach (Ibiza , Fabia , Polo) nawet troszkę lepiej z tytułu mniewjszej masy auta i osiągają te autka od 167-175km/h przy przyśpieszeniu od 13-16s do 100km/h. Silnik ma wysoko

Re: Jaka skrzynia porównywalna do DSG?

nieprzerywane niczym przyspieszenie. > > Owszem czuć - jak silnik najpierw wchodzi na wysokie obroty, a dopiero potem do > piero auto zaczyna przyśpieszać,a miarę jak CVT dostosowuje przełożenie Każda skrzynia (CVT, automat, ręczna) potrzebuje jakąś niewielką ilość czasu na szybką redukcję. W

Re: w nieco innej sprawie

dynamicznie. Ale to nie dziwi skoro jego moment obrotowy przypada w okolicy 3,2 tys. obrotów. A hondy - 4,5 tys. Niemiłe wrażenie powstaje przy ruszaniu. Jeśli nie wciśnie się mocno gazu - silnik szarpie. To ma być kultura pracy? A na wspomnianych wysokich obrotach dźwięk jest niezbyt miły. Zachrypnięty

Re: 1,4 16V w Octavii

silnik wysokoobrotowy, nie da sie ruszyc tylko "muskajac" pedal gazu, trzeba go krecic na obrotach, wtedy dynamika jest powiedzmy zadowalajaca. Coz-rakieta to nie bedzie, ja szczerze mowiac wolalbym 1.6 o tej samej mocy. Tez taki testtowalem, tyle ze w Golfie III. Bardzo elastyczny i nie

Re: Golf VI - najsłynniejszy kompakt świata w now

zmiany przełożenia) skrzyń DSG; no i fakt, że przekładni hydrokinetycznej wymieniać nie trzeba, a serwisowanie klasycznego automatu robi się dopiero na wysokich przebiegach Pewne jest, że różnica w cenie między Fiatem Bravo 1.4 T-Jet ze skrzynią DualLogic (sekwencja ze zautomatyzowanym sprzęgłem) a

Re: 1,4 16V w Octavii

silniczek pozniej trzeba "cisna", zeby osiagnac w miare przyzwoite osiagi. Natomiast silnik o pewnym zapasie mocy nie musi pracowac na tak wysokich obrotach, dzeki czemu eksploatacja jest oszczedniejsza. Sam znam dwa takie przypadki - jeden to rzeczony Golf III 1.6 75KM kontra Passat 1.8 75KM

Re: Toyota - marketingowy trick dla bylych maluch

marketingu uwazasz za stosowne. Interesujesz się silnikami benzynowymi? Rozumiesz na czym polega kręcenie silnika do wysokich obrotów po co to sie robi? Dlaczego silniki benzynowe w wwersjach najmocniejszych własnie kręcą się wysoko ? dlaczego te silniki są najdroższe? Dlaczego wymagają najdokłdniejszych

Re: niech mnie ktoś oświeci dlaczego:U MNIE Z LIT

, ale hałas (lepszy większy silnik) i spalanie (lepszy mniejszy > > silnik) - nie. > > Przebieg momentu (nie stromy, a spłaszczony) też ma znaczenie. > > Ale o jakim stromym przebiegu tu mówisz, skoro 3.0 ma od najmniejszych > obrotów > tyle momentu, co 2.0 przy 5000 obr. A

Re: niech mnie ktoś oświeci dlaczego:U MNIE Z LIT

użytkowników fabii i golfów. Powtarzam - silnik nowoczesny to taki, który ma płaski moment w szerokim zakresie obrotów (np. 2500-8000 obr/min) i dzięki temu wysoką moc jednostkową. Aby to uzyskać, zastosowanie klasycznej konstrukcji (np. dwa zawory na cylinder) nie wystarczy. Dlaczego? Ano dlatego, że

Re: Silnik wszechczasow - wasze typy...HONDA

GTA) to już nieco inny zakres kasy w porównaniu do CTRa (25% wyższa cena lub więcej). Nowy Golf GTi ma zbliżoną cenę, ale silnik ten nie zapewnia z kolei takich osiągów jak w/w modele. > CTR silnikowo dystansują megany 2T czy seaty cupry 1.8T. tak nawet stało w > teście auto-vw-szmata, a oni

Re: Golf V 2.0 TDI vs 1.4 TSI - diesel się nie op

zautomatyzowaną, problem elastyczności jak i wymagania wysokiego momentu obrotowego po prosu znikają. A aut tak wyposażonych będzie tylko więcej. forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=78206429&a=78313253 www.volkswagen.de/vwcms_publish/vwcms/master_public/virtualmaster/de3/modelle

DSG versus Multitronic.

czuć, jest tylk > > o liniowe nieprzerywane niczym przyspieszenie. > > Owszem czuć - jak silnik najpierw wchodzi na wysokie obroty, a dopiero potem do > piero auto zaczyna przyśpieszać,a miarę jak CVT dostosowuje przełożenie - dla w > iększości kierowników efekt ten jest trudny do

Re: Co ważniejsze?Moment obr. czy KM?

latamnisko napisał: > > Mając automat też nie musisz machać lewarkiem. > > Mylisz sie, trzeba. Automat strasznie odbiera moc w dolnych obrotach. Chyba, że masz nowoczesny 7-biegowy automat (jak w Mercach) albo skrzynię DSG (np. jak w Golfie GTi). Te samochody potrafią być

Re: Siekierka, czy toporek? Co lepsze?

moment na silniku powyżej 3500-4000 obr/min w turbodieslu jest już mały (zbyt wysokie obroty jak na diesla). I to, ze masz krótsze (niższy bieg) przełożenie, nie zrekompensuje Ci na kołach różnicy w momencie obrotowym na silniku. Tymczasem benzynowiec przy rzeczonych 3700obr/min ma na silniku moment

Re: w nieco innej sprawie

Gość portalu: tohk napisał(a): > :))) Chłopaki chłopaki.... aaale dyskusja! > A ja powiem, że wczoraj tą Hondą się przejechałem. Jako nie-fachowiec i laik. > Ja sądziłem, że jak samochód ma 2.0 litrowy silnik i 155 kM to będzie asfalt > zrywał. Guzik. Pokuszę się o tezę, że golf IV

Re: Może jakieś liczby?

mocy) i to tylko przy wysokich obrotach. Znacząca różnica pojawia się dopiero ok. 70% obrotów mocy max. Zatem aby mieć satysfakcję, że mamy lepsze osiągi od TD należy kręcić silnik powyżej 4 tys. obrotów. Poniżej tej granicy osiągi są porównywalne. Tutaj pokazała się wyższość benzyny (większa moc

Sniper, się trochę nie zgadzam.

, że przekładni hydrokinetycznej wymieniać nie trzeba, a serwisowanie > klasycznego automatu robi się dopiero na wysokich przebiegach A jednak czytałem, że VAG jest w trakcie programu zastępowania WSZYSTKICH tiptroników skrzyniami DSG. Nie napisali, co będzie z multitronikami. > Pewne jest

Jak zwykle rzeczowo.

w Niemczech nowe auto, a więc kredyt, mogą dostać tylko ci, którzy mają stałą pracę. Więc nowe auta kupują raczej stateczni ludzie, niż studenci na dorobku. 2. Nie uwzględnia się stosunku wielkości obu populacji. No i tylko dlatego Golf stoi niżej od Toyoty. Gdyby wziąć pod uwagę tylko wrodzone

Re: Benzyna vs. diesel

wysokich dla silnika obrotów i silnik już "nie ciągnie", i "mocniejsze" przełożenie biegu III niewiele daje). Powyższe powoduje, że w poszczególnych kategoriach pojemności skokowej silnika (np. do 2L) najbardziej dynamiczne samochody są benzyniakami, a większości wypadków benzyniaki

Mazda 3

.Byly zastrzezenia do halasu silnika przy bardzo wysokich obrotach oraz szumu w kabinie przy duzej predkosci.No ale rozumiem ze nie ma auta idealnego. Piszesz o wnetrzu-stary to jest bajka...Jak na compacta wprost rewelacja.Bylismy tutaj w angielskim salonie obejrzec i zwyczajnie przycmil wszystkie inne auta

Re: niech mnie ktoś oświeci dlaczego:U MNIE Z LIT

w 2.0 o tej samej MOCY. No i 'mieszalność biegami' byłaby b. wysoka, a zmiana biegu też > chwilkę trwa. To samo w 2.0 o tej samej MOCY. > No i silnik 3.0L więcej waży - różnica mas aut O jakieś 80 kg. Bez znaczenia. , no i gorszy > rozkład mas. A jakie to ma znazcenie przy

Re: tak dla porownania Impreza 80-120 na III - 3,

benzynę > blisko końca obrotomierza ale spalając przy tym 15l/100km.. Jak jadę na trasie, wrzucam wysoki bieg i mam cicho. W razie potrzeby redukcja na czas wyprzedzania i mam dynamikę znacznie lepszą niż TD o porównywalnej pojemności. Porównaj n. Golfa TDI 1.8 150KM z Civiciem TypeR. Przepaść w

Re: Saabaru ?

. > Są jednak nabywcy, którym > taka charakterystka odpowiada tak bardzo, że gotowi są nawet porównywać > czterocylindrowy silnik 1.8 z 2.5 V6:P Dokładnie tak. Jeśli osiagi, spalanie, koszty zakupu i utrzymania są lepsze, a hałas na wysokich obrotach (których przecież nie używam non

Re: Nik... pytanko ;-)))

pasa ;-))) Czy ja zmieniam maksymalny zakres > obrotów silnikach o zapłonie iskrowym na 15, czy 20 tys. obrotów? Nie poniżej pasa - właśnie ze względu na to, że tam, gdzie benzyna jeszcze ma wysoki moment i jeszcze wykorzystuje przełożenie biegu np. II ('mocne'), diesel już nie ma momentu

Re: niech mnie ktoś oświeci dlaczego:U MNIE Z LIT

silnikami o klasycznej konstrukcji (np. 2 zawory na cylinder). > > Weź silnik 3L z dwoma zaworami na cylinder - na > > wysokich obrotach niestety kiszka. > > A po co kręcić, jak nie ma po co? Bo okaże sie wtedy, że auto z silnikiem 2.0L może sie okazać dynamiczniejsze :-) > >

Re: Accord, Avensis, 407, ..Czyli co za 90 tys. z

dwójki warto zrobić próbne jazdy, co będzie bardziej pasował to kupić. a teraz krótko o innych reprezentantach tej klasy : Peugeot 407 - bardzo dobry silnik 2.0 HDI 136 KM jeden z najlepszych w klasie tak samo jak silnik Hondy Diesel można go wysoko kręcić dużo frajdy z jazdy, fantastyczna

Re: Sniper, się trochę nie zgadzam.

fakt, że przekładni hydrokinetycznej wymieniać nie trzeba, a serwisowanie > klasycznego automatu robi się dopiero na wysokich przebiegach A jednak czytałem, że VAG jest w trakcie programu zastępowania WSZYSTKICH tiptroników skrzyniami DSG. Nie napisali, co będzie z multitronikami. > Pewne

Moje wrazenia z jazdy testowej nowym Jetta/Bora

sama jak w Golfie wiec nie ma nad czym sie rozpisywac. Moja jazda trwala okolo 20 minut wiec napewno to jest za malo aby dokladnie sprawdzic samochod.Korki popoludniowe nie pomagaja w testowaniu samochodu wiec nie mozna bylo dobrze "przycisnac".I znowu jestem pod wrazeniem tym razem

YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYaris

..ala wystarczająco, także po raz 2456456-ty powtarzam - Yaris potrzebuje wysokich obrotów do dynamicznej jazdy. Dalsze spostrzeżenia - podczas szybkiego pokonywania zakrętów - można odnieść wrażenie, że auto się pochyla i jeszcze troche to się przewróci, ale z doświadczenia nabytego w czasie jazdy mogę

Re: golf 2 rok 1990

dziekuje postaram sie sprawdzić a nic nie bedzie sie działo z silnikiem jak bede go trzymał 3-4 godziny na wysokich obrotach takich powyrzej 3 4 tysiecy bo to jest skrzynia 4 biegowa i na autostradach 120kil musze jechac na 4tys obrotów

Re: Rety...

rozrządu, czy układu dolotowego konstruktorzy nie musieli iść na kompromis. Zrobili oddzielne krzywki wałka rozrządu i oddzielną geometrię dolotu dla niskich i wysokich obrotów. Faktem jest, że aby wykrzesać z silnika 1.8VTEC DOHC osiągi godne autka 2.5V6, trzeba silnik 1.8 wkręcić na obroty. W zamian

Re: Dlaczego upadła stocznia? - rozmowa z Krzyszt

tankowców. Takie są umowy. Kary obowiązują obie strony podczas zawierania takiej umowy i są stosunkowo wysokie - np 10% wartości kontraktu co może oznaczać np 2 miliony dolarów. Nie wiem ile faktycznie można zapłacić kary zależy to od zawartej umowy ale uważam, że są to tak duże pieniądze, któe muszą

PUNTO II po 25kkm

dość przyjemne, ale trzeba przywyknąć do pilnowania obrotów na odp. poziomie. Max uzyskana prędkość to licznikowe 170km/h. Więcej bałem się cisnąć, bo był boczny wiatr, a ja miałem całą rodzinę na pokładzie. Prowadzenie Nie jest to mój ideał. Za wysoki i za wąski, ale teraz to standard w tym

Re: TSI 1,2 czy stary silnik 1,6 w Golfie 6?

wysokie obroty.Jedno jest pewne- 1.2 będzie palił ciutkę mnij i miał miły dzwięk:) Pozdrawiam

Re: Czy ktos wie jakie sa koszta transportu z USA

niespełna 60 tys. zł. W Polsce za takie pieniądze można kupić coś w rodzaju Golfa, ale z bardzo słabym wyposażeniem. Tymczasem nowy Dodge Caravan, z silnikiem 2,4 i klimatyzacją, po wprowadzeniu opłaty rejestracyjnej będzie nas kosztował około 78 tys. zł plus koszty transportu do Europy. Porównywalny

Re: Silnik 2.0 w Lagunie II

Panowie spokojnie, po co od razu te nerwy?:-) Ja dokładnie za dwa tygodnie odbieram swoją Lagunę II 1.9 dci priv. przesiadam się do niej z Passata 1.9 tdi (110 k. mech.), a przed passatem jeździłem Laguną I 2.0 16V RTI. Z laguny byłem bardzo zadowolony, lecz postanowiłem wypróbować vw (trochę

Re: Do Niknejma

powiększyli skok tłoka, a to poprawia w większym stopniu > charakterystykę momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów niż moc > maksymalną. Żeby poprawić charakterystykę silnika na wysokich obrotach > należałoby raczej zwiększyć średnicę cylindra. Dlaczego wybrano takie > rozwiązanie - nie

Re: dwa cytaty

(pensja mojej żony jako lekarza>>>) w ogóle prawie nie da sięprzezyc w pojedynkę. Nawet tak nie pisałem. Wtedy alboz z żona , dziewczyną ,albo z rodzicami. itp Nie wiem ,zresztą nie podejmuje sie zbawiać świata. I tak robie wiele dal wielu (subiektywne oczywiscie) > Ja akurat na obroty

Re: VW Golf III

"sprawdzony i tani" buahahahaha widac że dziennikarze z wysokich obrotów lansują te badziewne samochody, kiedyś w odległej przeszłości miałem nissana sunny 1.6 na pełnym wtrysku i grzałem te truchła jak się tylko dało oczywiście z podobnymi pojemnościami, sunnym teraz jeździ ciotka i

Corolla/ 307/ Stilo - porownanie

silnik 2,0 l. (138 KM), rozpędzający auto do 100 km/h w 9.8 sekundy. Klienci, którzy chcą jednak jeździć oszczędnie, powinni się zdecydować na nowoczesną, turbodoładowaną jednostkę wysokoprężną z wtryskiem bezpośrednim common rail, o pojemności 1398 ccm (70 KM) lub 1997 ccm (90 i 110 KM). Według

Re: TSI 1,2 czy stary silnik 1,6 w Golfie 6?

wiadomo. W tym 1.2 TSI jest głowica 8-mio zaworowa, to tak jako ciekawostkę podaję (1.4 ma 16V). Co do lubienia wysokich obrotów przez TSI- faktycznie, MAX moc jest osiągana bodajże przy 5000rpm, więc niezbyt wysoko. Zauważyłem, że podczas przyspieszania raczej nie ma sensu żyłować powyżej 5500rpm.

Re: Silnik 2.0 w Lagunie II

mofo2 napisał: > Panowie spokojnie, po co od razu te nerwy?:-) > Ja dokładnie za dwa tygodnie odbieram swoją Lagunę II 1.9 dci priv. przesiadam > się do niej z Passata 1.9 tdi (110 k. mech.), a przed passatem jeździłem > Laguną I 2.0 16V RTI. Z laguny byłem bardzo zadowolony, lecz

GOLF GTI 1.8

Co może byc przyczyną że chodzi na wolnych obrotach a niechce wejsc na wysokie i po dodaniu gazu gaśnie. Wymieniałem komputer i po wymianie przejechałem około 200 kilometrów gdy zaczoł się tak zachowywać. JEŚLI KTOŚ MA DLA MNIE JAKĄS RRADĘ TO BEDĘ WDZIECZNY.

GOLF GTI 1.8

Co może byc przyczyną że chodzi na wolnych obrotach a niechce wejsc na wysokie i po dodaniu gazu gaśnie. Wymieniałem komputer i po wymianie przejechałem około 200 kilometrów gdy zaczoł się tak zachowywać. JEŚLI KTOŚ MA DLA MNIE JAKĄS RRADĘ TO BEDĘ WDZIECZNY.

Re: Golf IV, 1.4-ile ma palic?

Wg mnie to stanowczo za duże zużycie. Mam silnik 2 litrowy 140 KM a nie 75 i mieszczę się w 11 l/100 nawet jak jeżdżę dynamicznie. Do tego moje auto jest wyższe i cięższe. Trzeba pojechać na regulację. Może obroty biegu jałowego są zbyt wysokie? Mój silnik pracuje równo przy 600 obr./min. Co do

Re: Czym się podniecasz?

zerem innowacyjności. Zresztą gazetka GW Wysokie Obroty pisana jest na zamówienie BMW, AUDI, Skody, WV, Subaru i Mitschubishi, na okrągło o tych markach cos piszą a jak juz pojawi się jakiś samocjhów innej marki to jest ukazany w takim świetle aby wyostrzyć jego minimalne wady nie wspominając przy

Re: Za ciosem czyli VW Golf R32 (3,2 l 241 hp)

Zdumiewa mnie uzycie slownictwa w tej notce (wziales ja z dzialu Auto-Moto GW?): - "supersportowa wersja" - co w Golfie moze byc supersportowego? To maly i wysoki samochod a nie jakas supersportowa maszyna. Twardsze zawieszenie + wiekszy silnik tego nie zmienia - "potezna moc 241KM

Re: 2.0 tdi tuning - syczenie

wytrzymują max. do 800C kręciły temperatury do 850C. Wyciągnęli ją potem wyglądała jak po granacie. Obroty ktore i tak są wysokie w turbo były niczym w porownaniu do czego zmuszał je chip. Efekt? pokazany na zdjęciu przerażał. Pęknięte głowice czy nawet blok według pana ktory naprawia po tunningowcach nie są

Re: Słabsze osiągi golfa po spawaniu wydechu

Oczywiscie,jezeli przy przegladzie silnik mial "drgawki" na wl.obrotach to CO/2 powinno byc wieksze/niedopuszczalne dla kat.auta,chyba ze wtedy pracowal OK a "wysiadl" puzniej,podwujny pech rura wydechowa i regl.wol.obrotow,-ale czasami i w drewnianym kosciele ceglowka na glowe

Golf

Golf – sport uprawiany na otwartych trawiastych terenach, polegający na wrzucaniu małej piłki do otworów w ziemi (mających kształt cylindra o średnicy 108 mm) za pomocą uderzeń specjalnymi kijami. Celem gracza jest wrzucenie piłeczki do dołka w jak najmniejszej liczbie uderzeń. Golf

Minigolf

Minigolf (lub Mini Golf) – sport uprawiany na specjalnych torach do gry, zwanych inaczej stanowiskami. Polega na umieszczeniu piłki w dołkach na końcu każdego toru, przy pomocy specjalnego kija, który jest niemal identyczny jak kij nazywany putterem, stosowany w golfie klasycznym. Celem

Ryder Cup

Simpson Jordan Spieth Jimmy Walker Bubba Watson Triumfatorzy Pucharu Rydera 1927 USA 9,5 2,5 Wielkiej Brytanii 1929 Wielkiej Brytanii 7 5 USA 1931 USA 9 3 Wielkiej Brytanii 1933 Wielkiej Brytanii 6,5 5,5 USA 1935 USA 9 3 Wielkiej Brytanii 1937 Wielkiej

Kij golfowy

cel. Kolejne kije w zestawie różnią się między sobą kątem nachylenia główki czyli tzw. loftem (zwykle o 3-4°, im większy tym piłeczka leci wyżej, ale i krócej i z mniejszym spinem) oraz długością trzonka (zwykle o 1/2" dla żelaz, poczynając od #1 do #PW i pozostałych wedge). Długości trzonków kijów

Golf (bilard)

Golf to mało popularna odmiana bilardu, rozgrywana na stole do ósemki. Jest ona zaliczana do bilardów amerykańskich. Zasady gryW grze uczestniczą trzej gracze, którzy posiadają numery 1, 2 oraz 3. W kolejności zgodnej ze swoją numeracją podchodzą do stołu, ustawiają białą bilę na polu startowym

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.