garbus vw

mjl

Garbi - superwersje

Garbi - superwersje

Produkcja New Beetle'a zbliża się ku końcowi. Zanim VW pokaże jego następcę zobacz galerię ciekawych wersji i autorskich przeróbek nowego i starego garbusa

VW Garbus | Auto dekady

Gdzie byłaby motoryzacja bez popularnego Żuka? Na to pytanie nie ma odpowiedzi. Garbusa zmotoryzował powojenną Europę i był inspiracją do wielu kolejnych auta klasy kompaktowej

Pożegnanie Garbusa

11 lat temu Volkswagen zdmuchnął kurz z motoryzacyjnej legendy i na bazie Golfa IV zbudował współczesną wersję popularnego przed laty Garbusa

Motodziennik: Miniaturyzacja w supermotoryzacji

Motodziennik: Miniaturyzacja w supermotoryzacji

40 lat VW Buggy - od Garbusa buggy do buggy up!

40 lat VW Buggy - od Garbusa buggy do buggy up!

Miejski Volkswagen up!Na początku lat 60. Amerykanie stworzyli buggy - samochód, który miał sprawiać szczególną przyjemność z jazdy, i to nie tylko konwencjonalnymi drogami. Niczym w roadsterze, w buggy można poczuć słońce na skórze i wiatr we włosach. Ponieważ rama podwozia Garbusa doskonale

40 lat "Porsche dla ludu"

Kiedy w 1939 roku Ferdynand Porsche na zlecenie Adolfa Hitlera zaprojektował garbusa, "samochód dla ludu", nie mógł nawet przypuszczać jak losy Volkswagena i Porsche będą się splatać. Sama firma Porsche powstała sporo po wojnie, w roku 1948. A w 1969 postanowiła znowu spleść swoje losy z

Volkswagen Beetle | Silniki Euro 6 i nowe systemy

Volkswagen Beetle | Silniki Euro 6 i nowe systemy

Wyprzedaż rocznika 2014 u Volkswagena Nowa odsłona popularnego "Garbusa" będzie dostępna z trzema nowymi silnikami benzynowymi (105 KM, 150 KM i 220 KM) i dwoma wysokoprężnymi (110 KM i 150 KM). Wszystkie jednostki napędowe spełniają normę emisji spalin Euro 6, są też bardziej

Ruszyła produkcja nowego VW Beetle'a

Ruszyła produkcja nowego VW Beetle'a

(1967-2003). W 2010 roku zakład opuściło 435 tys. aut.Nowy Volkswagen Beetle trafi do polskich salonów jesienią br.Marcin SobolewskiZOBACZ TAKŻE:Pierwszy tuning nowego VW Beetle'aNowy Volkswagen Beetle - INFORMACJE I GALERIAVolkswagen Garbus - ogłoszenia

Fani czterech kółek w Polsce

Fani czterech kółek w Polsce

Mike'a) i Nysa (Edd jest nią zauroczony). Zakup i prace nad autem planowane są na luty 2013 roku.»> Marzyłeś o klasyku? VW Garbus - ogłoszenia «

Kamienie milowe Volkswagena

Kamienie milowe Volkswagena

km i miał być powszechnie dostępny w cenie poniżej 1000 reichsmarek. Nie licząc modeli wojskowych i przeróżnych odmian Garbusa, oficjalna produkcja cywilnego VW rozpoczęła się w lipcu 1941 roku i trwała do 2003 roku. Daje to Garbusowi tytuł najdłużej produkowanego auta w historii i jednego z

VW Beetle GSR - żółty ścigacz

VW Beetle GSR - żółty ścigacz

VW Beetle GSRŻżółty ścigacz.Volkswagen pokazał w Chicago limitowaną wersję garbusa - Beetle GSR. To najmocniejsza wersja Beetle'a, napędzana silnikiem o mocy 210 KM z Golfa GTI.Wietrzne miasto też ma swój salon samochodowy. Volkswagen pokazał w Chicago limitowaną wersję garbusa - Beetle

Volkswagen Buggy up! trafi do produkcji?

Volkswagen Buggy up! trafi do produkcji?

40 lat VW Buggy - od Garbusa buggydo buggy up!Osoby zbliżone do projektu, z którymi rozmawiali dziennikarze Autocara potwierdzają, że firma jest gotowa produkować "plażowego" malucha, ale najpierw musi dokładnie sprawdzić, czy taki ruch jest opłacalny. Czasu na podjęcie decyzji jest sporo

Volkswagen Beetle 2.0 TSI | Test | Retro sportowiec

Volkswagen Beetle 2.0 TSI | Test | Retro sportowiec

Volkswagen Beetle Dune Concept Pod koniec lat 90. XX wieku Volkswagen postanowił przywrócić do życia kultową linię Garbusa, pokazując model New Beetle. W Europie nie został on przyjęty przez klientów tak dobrze, jak np. Mini i jego produkcja zakończyła się po dwóch latach. New Beetle okazał się

TOP 10 | Auta, które nie chcą umrzeć

TOP 10 | Auta, które nie chcą umrzeć

Popyt na tanie w zakupie i eksploatacji auto, które dodatkowo poradzi sobie w specyficznych warunkach lokalnych występuje wciąż w wielu krajach, a producenci starają się go zaspokoić. Dobre przykłady to VW Garbus produkowany w Meksyku aż do 2003 roku, Peugeot 504 produkowany w Nigerii i Kenii do

IAA Frankfurt - Wielkie premiery | lata 60-te

IAA Frankfurt - Wielkie premiery | lata 60-te

W 1961 roku Volkswagen pokazał światu swoją trzecią konstrukcję. Po Typ 1 (Garbus) i Typ 2 (Transporter) przyszła pora na "trójkę". Nazwa handlowa, podobnie jak w przypadku Garbusa, brała się od pojemności skokowej. Najpierw zatem był to VW 1500, potem VW 1600. Oferowane były trzy rodzaje

Volkswagen T2 - koniec produkcji po 56 latach!

Volkswagen T2 - koniec produkcji po 56 latach!

VW T2 - koniec produkcji po 56 latachKolejny legendarny Volkswagen przechodzi do historiiKolejny legendarny Volkswagen przechodzi do historii. Po 56 latach produkcji zakłady koncernu wytworzą ostatnią serię modelu T2, w Polsce znanego jako "ogórek"Po klasycznym Garbusie, kolejny

Volkswagen Beetle R-Line

Volkswagen Beetle R-Line

Volkswagen Beetle R-LinePakiet R-Line do VW Beetle kosztuje od 1290 do 1675 euro.Volkswagen zademonstrował pakiet R-Line, skrojony specjalnie dla nowego Garbusa. Beetle R-Line składa się z dwóch pakietów - wewnętrznego i zewnętrznego.Jeśli rozważacie kupno Volswagena Beetle, ale powstrzymuje Was

Piłka to nie wszystko! Brazylia żyje też motoryzacją

Piłka to nie wszystko! Brazylia żyje też motoryzacją

VW Brasilia z 1973 roku to doskonały przykład udanego projektu nadwozia, przypominającego VW 412, ale wykorzystującego niedrogą i sprawdzoną technologię Garbusa. Pod czterometrowym nadwoziem typu kombi pracował silnik B4 1.6 przejęty wprost z najpopularniejszego modelu Volkswagena. Brasilia

Porsche chce kontrolować Volkswagena

zaprojektował dla Adolfa Hitlera "garbusa" - pierwsze auto VW. Porsche, który jest małym producentem luksusowych sportowych aut, może przejąć firmę, która produkuje 60 razy więcej aut, dzięki decyzji Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Jesienią ETS uznał, że niemieckie przepisy, które nie

Nie liczy wersji i lat | Historia Porsche 911

Nie liczy wersji i lat | Historia Porsche 911

dziewięćsetjedenastką. Z kolei umieszczony z tyłu silnik typu bokser to spadek po VW Garbusie, którego podzespoły wykorzystywał poprzednik 911 - model 356. Jednostka 911 miała sześć cylindrów i dość szybko zaczęły pojawiać się specjalne wersje nowego modelu, tak że dziś trudno je wszystkie zliczyć. Ostatnia generacja

Volkswagen zapowiedział koniec T2

Volkswagen zapowiedział koniec T2

dzięki niezwykłej popularności Garbusa, jaką cieszył się w latach 50. i 60. Ale to nie jedyny model, który sprzedawał się w milionach egzemplarzy.Ogromnym sukcesem był także Transporter T1, który na drogi wyjechał w 1950 roku. Pierwszą poważną modyfikację przeszedł dopiero w 1967 roku, kiedy otrzymał

VW Tiguan z USA?

VW Tiguan z USA?

VW Tiguan z USA?Tiguan po amerykańsku.Volkswagen rozważa możliwość przeniesienia produkcji modelu Tiguan do Stanów Zjednoczonych. Nie wiadomo jeszcze, do której konkretnie fabryki.Mały crossover Volkswagena - Tiguan - sprzedaje się całkiem nieźle, jednak koncern chce na nim zarabiać jeszcze więcej

Samochody, których nie znasz | Cz. II

Samochody, których nie znasz | Cz. II

roku to doskonały przykład udanego projektu nadwozia, przypominającego VW 412, ale wykorzystującego niedrogą i sprawdzoną technologię Garbusa. Pod czterometrowym nadwoziem typu kombi pracował silnik B4 1.6 przejęty wprost z najpopularniejszego modelu Volkswagena. Brasilia (nazwana tak na cześć nowej

VW Golf | Auto dekady

VW Golf | Auto dekady

kompaktów. Zastąpił Garbusa, już dawno przegonił go pod względem wielkości produkcji i nigdy niczym szczególnym się nie wyróżniał, choć od zawsze stawiany jest jako wzór. Niczego nie robi nadzwyczaj dobrze, ale też trudno jest mu zarzucić cokolwiek. Nudny, poprawny? Ale taka jest niemiecka motoryzacja, a

Czerwcowy nr Classicauto

- jak inwestować w klasyka za 1 mln zł lub nawet więcej66      Poradnik kupującego - Mercedes G (W460)68      Oko na rynek - FSO Polonez, Audi 60, VW Garbus, Opel Manta AWIEŚCI REDAKCYJNE78      Kalendarz imprez80  

Porsche walczy z Niemcami o Volkswagena

O przejęcie całkowitej kontroli nad VW zabiega Porsche, producent luksusowych sportowych aut. Firmę tę założył Ferdynand Porsche, słynny inżynier branży motoryzacyjnej, który na zlecenie Adolfa Hitlera zaprojektował "garbusa" - pierwsze i najsłynniejsze auto Volkswagena. Do dziś firma

Ring & go

"Phonecar" czyli "telefonochód" to pomysł właściciela jednej z firm z branży telekomunikacyjnej na jej reklamę. Samochód zbudowano na ramie i podzespołacg VW garbusa. Z zewnątrz niczego mu nie brakuje, ma drzwi, lusterka, szyby i koła. Problem może stanowić przednia szyba z

Porsche 356 Speedster | Nowe stare

wrocławskiego FF Custom & Classic Cars. Ci zaproponowali, by zamiast składać replikę z gotowego zestawu firmy produkującej tego typu pojazdy, stworzyć nową, specjalnie z myślą o przyszłym właścicielu. Do budowy FF Speedstera wykorzystano układ jezdny z ramą od VW Garbusa. W budowanym przez pół roku aucie pana

VW nagrodzony "Oskarem reklamy"

1968 roku puszczany w niemieckiej telewizji, podkreślający trwałość Garbusa. Ten kierunek w reklamie VW został utrzymany. Hasło "Gdyby na wszystkim w życiu można było tak polegać, jak na Volkswagenie" z lat osiemdziesiątych to tylko jeden z przykładów odwoływania się do cech, przez lata

Która generacja VW Golfa podoba Ci się najbardziej?

Garbusa i uważany jest za protoplastę samochodów klasy kompakt. Zaprojektowane przez Giugiaro nadwozie kryło niezależne zawieszenie przednich kół i belkę skrętną z tyłu oraz nowoczesny układ napędu. Moc z umieszczonych poprzecznie, chłodzonych cieczą silników płynęła do kół przedniej osi. Rozwiązanie

Pół miliona Passatów do serwisów

pojazdów mogą borykać się z utratą mocy i nieuzasadnionymi komunikatami pokładowej elektroniki.Inna akcja dotyczy współczesnej wersji legendarnego Garbusa. Tym razem chodzi jedynie o 27 egzemplarzy (26 hatchbacków i 1 kabriolet), które trafiły do klientów jesienią ubiegłego roku. We wrześniu zaczęła jednak

Auta ze związków partnerskich

producenta z Zuffenhausen.Firma Porsche jest związana z Volkswagenem od początku swojego istnienia. 356 miał wiele podzespołów Garbusa, 914 nosił oznaczenie VW-Porsche, a 924 korzystał z "bebechów" Audi. Gdy obie firmy postanowiły stworzyć wspólną platformę (PL71) z myślą o dużych SUV-ach, nikt nie

Zagadka "się" rozwiązała!

charakteryzować pierwszą generację VW Transportera. Produkowany był w latach 1950-1967, na specjalnie wzmocnionej ramie Garbusa. T2, czyli poczciwy  "Ogórek" został przedstawiony światu w roku 1967 jako wersja zmodyfikowana T1 i to właśnie te modyfikacje stworzyły "Ogórka". Panoramiczna

VW i Karmann na Techno Classica

Firma nadwoziowa Karmann specjalizowała się w kabrioletach. Chociaż powstała w 1901 roku, dopiero współpraca z Volkswagenem pozwoliła rozwinąć jej skrzydła. Działalność firmy pozwalała utrzymywać produkcja Garbusów a potem Golfów w wersjach ze składanym płóciennym dachem. Renomę Karmann zyskał

Karmann - co mu zawdzięczamy?

dzisiejszy bohater, któremu okazujemy wdzięczność, wyspecjalizował się w produkcji składanych dachów. Mini Cabrio, trzy generacje Renault Megane CC, Mercedes CLK, Volkswageny Garbus i Golf, Audi A4, Ford Escort, otwarte na świat wersje BMW serii 1 i 6 czy Bentley Continental GTC to tylko niektóre z modeli

Wybierz auto lat 50.

Was rekordowo dużo, bo aż 15 aut, które w tamtych czasach wpłynęły na rynek, bądź są po prostu cenione jako klasyki.Coś dla luduNa rynku zdążyły się już pojawić VW Garbus i Citroen 2CV, ale głód przystępnych cenowo samochodów wciąż istniał. Włosi poradzili sobie z nim w 1957 roku prezentując Fiata 500

40. urodziny VW-Porsche

rozwiązań technicznych i doradztwem. Jedno z pierwszych zleceń Porsche otrzymał od niemieckiego rządu. Dla Volkswagena miał stworzyć projekt prostego i taniego samochodu. Tak narodził się VW Garbus. Nie minęło wiele lat, gdy Porsche postanowił zbudować własny samochód. Szukając gotowych i sprawdzonych

Kolejny VW Beetle coraz bliżej

Po pierwsze zmieni się nieco charakter samochodu, który teraz mniej będzie się odnosił do stylistyki Garbusa, a więcej znajdziemy w nim sportowego ducha. To wyraźnie wskazuje na chęć nawiązania skutecznej rywalizacji z MINI - nie tylko w statystykach sprzedaży, ale także pod względem właściwości

Najlepiej sprzedające się samochody na świecie | TOP 50

- ) - ponad 15,800,000 szt. 7. Ford Model T: (1908-1927) - 16,500,000+ 6. Honda Civic: (1972- ) - 17,730,000+   Na 9. pozycji ulubieniec Polaków - VW Passat. Niestety sam rynek europejski nie wystarczy, co pokazuje większy sukces Hondy Accord. Ford T, pierwszy samochód produkowany masowo na

Biuro na kółkach - VW T-6

projektant z Uralskiej Akademii Sztuk Pięknych i Architektury w Jekaterynburgu w Rosji. Spróbował połączyć zwariowany rytm współczesnego świata z efektywnością pracy.W jego koncepcyjnym projekcie widać wyraźną fascynację historycznymi modelami Volkswagena. Według projektanta, modele VW w latach 50. i 60

Samochody z zapomnianej bajki | Tatra

cenęSamochody z zapomnianej bajki | InnocentiSamochody z zapomnianej bajki | PanhardV570 jednak nie wyjechał na drogi, bo inny model - 57 - sprzedawał się tak dobrze, że nie było potrzeby wprowadzać jego następcy, czyli właśnie czeskiego Garbusa. Jedyny zachowany prototyp V570 trafił do prywatnego odbiorcy

Za co kochamy niemiecką motoryzację, cz. II - Volkswagen

Garbus wszech czasówPowstało kilka egzemplarzy w kolorze niebieskim. reszta jest srebrnaCaddy?! Pewnie powiecie, że oszaleliśmy? Za co możemy kochać czy nawet lubić model Caddy? Zwykłego dostawczaka. Już wam tłumaczę. Zadecydował o tym nasz patriotyzm. Produkowany od listopada 2003 roku na bazie płyty

Samochody z innej bajki - Hongqi

pierwsze w Chinach samochody dla mas.Pierwszym osobowym autem Chin był Dongfeng CA71 (Dongfeng to firma należąca do FAW), który z fabryki wyjechał 12 maja 1958 roku, o nieco ponad miesiąc wyprzedzając innego pioniera chińskiej motoryzacji, model Jing Gang Shan z 20 czerwca tego samego roku (bazował na VW

Citroen DS | Auto dekady

Auto poprzedniej dekady - VW Garbus Kolejna dekada i kolejny bohater. W latach 1955 - 1975 powstało prawie 1,5 miliona boskiego Citroëna DS. Dlaczego boskiego? DS czytamy po francusku jak Déesse, czyli bogini. Auto było zniewalająco piękne - nawet teraz trudno o równie

Citroen Traction Avant | Auto dekady

sporym bagażnikiem. Dzisiaj trudno znaleźć wersję coupe, cabrio czy Commerciale. To w istocie pierwszy produkowany hatchback z tylną klapą otwieraną razem z szybą. Auto następnej dekady - VW Garbus Ostatecznie doprowadził Citroëna do bankructwa. Opracowanie koncepcji modelu i

BMW Z8 | Test | Żyje się tylko dwa razy

legendarnego modelu BMW 507. "Z8" to właściwie takie deja vue. Model 507, budowany w latach 1956-58, był bardzo drogi (w 1958 roku - 29 959 DM, dla porównania VW Garbus kosztował 4600 DM) i bardzo ekskluzywny, wyprodukowano zaledwie 250 egzemplarzy. "Z8" zachował wyjątkowy charakter - auto

Wywiad | Peter Schreyer | Wiele się zmieni, ale jeszcze nie teraz

wcielenia VW Garbusa. Schreyer urodził się w 1953 r w Bawarii w Niemczech, studiował w Monachium. Współpracę z Audi rozpoczął w 1978 r. a w 2006 został zwerbowany przez Kię.

Wspaniałe auta, których nie ma

. Wyjątkiem był VW New Beetle o cukierkowym wyglądzie odwołującym się do legendarnego Garbusa. W tym samym duchu powstał prototyp VW Microbus, który swoją stylistyką odwoływał się do nie mniej kultowej Samby - turystycznej odmiany VW T1.Huczne zapowiedzi o rychłym wprowadzeniu do produkcji utwierdziły

Samochody z zapomnianej bajki | NSU

wersji Księcia, czym Karmann Ghia dla Garbusa - pięknym łabędziem, jasną stroną wizualnej mocy, rodzynkiem dla kolekcjonerów. Eleganckie, sportowe linie modelu Sport znalazły ponad 20 tys. klientów, którzy naprawdę mogli się w nim poczuć jak królowie.ZOBACZ TAKŻE:Szukasz samochodu używanego? Tu

VW-Porsche powróci?

Porsche od zawsze było bezpośrednio lub pośrednio związane z koncernem z Wolfsburga. Pierwszy model Porsche 356 powstał w oparciu o podwozie Garbusa, który nota bene był dziełem Ferdynanda Porsche. Pod koniec lat sześćdziesiątych światło dzienne ujrzał VW-Porsche 914, wspólne dzieło obu firm

Allemano i Michelotti - co im zawdzięczamy?

szybkie niemieckie auta już od 25 tys. złBertone - co mu zawdzięczamy?Pininfarina - co jej zawdzięczamy?DAF Siluro z 1968 roku wygląda nawet lepiej niż Maserati 5000GT. Siluro bazuje na modelu DAF 55, koszmarnym wozidełku konkurującym z pierwszym VW Garbusem, ale wygląda świetnie, a właściwie księżycowo

BMW Z8 - test | Żyje się tylko dwa razy

, dla porównania VW Garbus kosztował 4600 DM) i bardzo ekskluzywny, wyprodukowano zaledwie 250 egzemplarzy. "Z8" zachował wyjątkowy charakter - auto jest składane niemal w całości ręcznie w wydzielonej części zakładu Dilgolfing, koło Monachium. Cenę nadal ma bardzo elitarną: 593 466 zł, tyle

Retro-spekcja

temu, auto stało się szybko bardzo modne. To był strzał w dziesiątkę. GARBUS Stary Garbus to chyba najlepiej rozpoznawalne auto na świecie. Produkowany od 1938 do 2003 roku między innymi w Niemczech, Australii, Meksyku, Nowej Zelandii, Belgii, Nigerii, Jugosławii i Indonezji. W sumie powstało 21,5

TriRod F3 Adrenaline

chłodzenia powietrzem silnikami z VW Garbusa lub fiata 126p. Odmienna koncepcja zakłada używanie silnika motocyklowego, budowa sprowadza się wtedy do zaadoptowania przeniesienia napędu na tylną oś. Istnieją także bardziej wyrafinowane odmiany jak choćby odwrotny trike tzw. 2-1 z dwoma kołami z przodu i

Samochody z innej bajki | DeTomaso

najrzadszych aut świata. Powstały tylko 53 egzemplarze coupe i jedna sztuka cabrio. Vallelunga miała silnik od Forda Cortiny (1,5 l 104 KM) oraz elementy zawieszenia od VW Garbusa i brytyjskiego Triumpha. Vellalunga, choć atrakcyjna nie tylko z nazwy, ale też z wyglądu, specjalnej kariery nie zrobiła

Smart in the USA

Mercedes i tak rozważał rezygnację z opracowywania jego następcy.W Stanach może być jednak inaczej. W latach 50-tych wykreowano modę na VW Garbusa jako samochodu dla zbuntowanej młodzieży końca lat 60-tych i lewicujących outsiderów, natomiast w Europie było to auto "dla ludu".Łatwiej jest trafić

Za co kochamy francuską motoryzację | Renault

rozwiązanie u zaprezentowanych rok wcześniej Peugeota Partnera i Citroena Kangoo. Renault Kangoo (1997-2002) Renault Kangoo Renault Kangoo (2003-2008) Renault Kangoo Renault Kangoo Dauphine to jeden z pierwszych niedrogich samochodów dla mas (obok VW Garbusa, Fiata 500 i Mini), niewątpliwie ogromny sukces

TOP 10 | Największe kroki wstecz

wziął płytę podłogową Golfa IV i stworzył na niej karykaturę poprzednika. Miało być postmodernistycznie, z humorem i na miarę XXI wieku, ale wyszło beznadziejnie. Garbusa kochali wszyscy, a New Beetle?a pokochały głównie panie. Mimo całej naszej otwartości, tolerancji i wiary w multikulturowość i

Silniki, których nie chciał świat

irracjonalnej lidze gra 225-konna wersja VW New Beetle?a. Wyposażona jest ona w silnik 3,2 l V6, napęd 4x4 i zawieszenie dostrojone przez Porsche, a jego produkcja została ograniczona do 250 sztuk. Odlotowy Garbus ma pomarańczowe kubły Recaro, wykończenie z włókna węglowego i wielkie spojlery. Jest po prostu

Co oferuje rynek w segmencie C?

ze Skodą Octavią III oraz z VW Golfem VII. W ofercie nie brakuje mocnych silników, ale dla wyjątkowo wybrednych przygotowano wersje Cupra w dwóch wersjach mocy. Wersje nadwoziowe (wymiary, poj. bagażnika): hatchback 3-drz. (4,23 x 1,81 x 1,45 m; 380/1093 l) hatchback 5-drz. (4,37 x 1,82 x 1,46 m; 380

Koniec Volkswagena Golfa

roku, przez kolejne 25 lat z fabryki VW w RPA wyjechało jeszcze pół miliona "jedynek", tam zwanych Citi Golfami. Od rynkowego debiutu w 1974 roku wyprodukowano 6,8 miliona egzemplarzy Golfa I - więcej niż którejkolwiek z późniejszych generacji. Dotychczas z taśm fabryk w Niemczech, USA

BMW Z8

legendarnego modelu BMW 507. "Z8" to właściwie takie deja vue. Model 507, budowany w latach 1956-58, był bardzo drogi (w 1958 roku - 29 959 DM, dla porównania VW Garbus kosztował 4600 DM) i bardzo ekskluzywny, wyprodukowano zaledwie 250 egzemplarzy."Z8" zachował wyjątkowy charakter - auto

VW Golf | Która generacja podoba Ci się najbardziej?

Volkswagen Golf | Historia klasykaTo, co dzisiaj wydaje się oczywiste, w 1974 roku było innowacją. Golf zastąpił na rynku wysłużonego Garbusa i uważany jest za protoplastę samochodów klasy kompakt. Zaprojektowane przez Giugiaro nadwozie kryło niezależne zawieszenie przednich kół i belkę skrętną

Są, ale ich nie ma

Porsche, założyciela Porsche i twórcy garbusa), który przedstawił konstruktorom listę 10 wymagań, które musi spełniać ten model. Większość z nich była tak oderwana od rzeczywistości, że część inżynierów odeszła z pracy, mówiąc, że tego po prostu się nie da zrobić. Okazało się jednak, że dało się. VW nie

Fiat 500 - Polska robota

jesienią. Historia Fiata 500Dante Giacosa chyba w najśmielszych snach nie przypuszczał, że jego dzieło - Fiat 500 - tak szybko podbije serca nie tylko Włochów. Mały, zgrabny i ekonomiczny samochód pokazany w 1957 roku na turyńskim salonie miał konkurować nie tyle z VW Garbusem czy BMW Isettą, ile stawić

Toyota Prius - test | Za kierownicą

Legendy motoryzacji - kto nie zna choć jednej? Garbus, Mustang, Defender i dziesiątki innych samochodów, tych popularnych i tych elitarnych. Nawet tragiczne losy Edsela czy Renault Avantime'a po latach przysporzyły im wyznawców. Ale nie wszystkie legendy wiszą na plakatach w pokojach nastolatków i

Kamienie milowe Renault

dla Renault były wówczas przykładem "hiperaerodynamiki". Brzmi dumnie!» Stare i te całkiem młode - ponad 2,5 tys. ogłoszeń z używanymi Renault «Dauphine to jeden z pierwszych niedrogich samochodów dla mas (obok VW Garbusa, Fiata 500 i Mini), niewątpliwie ogromny sukces

Historia kołem się toczy - Audi

rynku pojawił się już jako model Volkswagena. Z końcem produkcji Ro 80 zaprzestano używania nazwy NSU. NSU Ro 80NSU przed połączeniem z Auto Union produkowało niespełna 130 tys. aut rocznie, notując obroty 566 mln marek. Z bram fabryk Auto Union wyjechało w tym samym czasie 92 tys. Volkswagenów Garbusów

VW Beetle od 68 990 zł

Polski cennik Volkswagena Beetle'a- 1.2 TSI z ręczną skrzynią 6-biegową, wersja Beetle - 68 990 zł- 1.2 TSI z ręczną skrzynią 6-biegową, wersja Design - 73 190 zł- 2.0 TSI z 6-biegową przekładnią DSG, wersja Sport - 101 990 zł Wyposażenie podstawowego Volkswagena Beetle'a obejmuje: dzieloną tylną ka

Re: VW Garbus | Auto dekady

za chwil parę wrzucą news i foty z Cancun (meksyk). Koncern VW rozpieszcza polskich dziennikarzy i wysłał ich w tropiki na jazdy nowym garbusem:)

Głupek z błękitnego VW Garbusa

Dzis wyjeżdzając z ul Mierniczej cudem uniknalem kolizji z VW Garbusem koloru błękitnego,poniewaz kierowca majac w d..e zmiane organizacji ruchu i znaki drogowe prul Komuny Paryskiej dobrze ponad 60 km/h mysląc ze jest na glównej, informuje Cie debilu skonczony ,że tylko mojemu refleksowi

Re: VW Garbus | Auto dekady

produkcja cywilnego VW rozpoczęła się 11 lipca 1941 r. i trwała do 17 sierpnia 1944 r. Daje to Garbusowi tytuł najdłużej produkowanego auta w historii i jednego z najpopularniejszych czy wy wiecie co pieprzycie? był produkowany do 2000 tysiące któregoś i była jakaś większa modernizacja

Re: VW Garbus | Auto dekady

Garbus to przecież plagiat. Co to za sukces. Szwaby zwalili go z Czeskiej Tatry. Nie pamiętam już modelu, poszukajcie sobie w necie. Szkoda, że nie ma tego w artykule. Istotny błąd ze strony Pana Filipa Otto - oczekiwałbym sprostowanie w tekście, jeśli traktuje Pan serio informacje. VW nawet

Listonoszka z czarnego VW Garbusa

witam, mam pytanie.. W Oławie na terenie nowego Otoku listy rozwozi taka ładna młoda dziewczyna jeździ czarnym VW Garbusem, czy może ktoś ją zna..??

VW dla dynastii twórcy "garbusa"

Klamstwo.Tworca "garbusa" byl Czech-Otto Ledwinka.Porsche ukradl z pomoca Hitlera Czechom ten samochod i pokazal jako swoja konstrukcje.Na egzemplazu ktory Porsche demonstrowal Hitlerowi wyraznie widac (zamalowany) znak TATRA.Oryginal mozna podziwiac w Muzeum w Koprivnicy w Czechach

Re: 40 lat VW Buggy - od Garbusa buggy do buggy u

Na zdjęciu jest prototypowy Kubelwagen a nie prototyp Buggy ;-) ale i tak jest fajny. Dobrze że wreszcie VW zaproponował następcę budowanych samodzielnie na bazie starego garbusa Buggy. Nowy Up! jest ładny i nowoczesny, będzie hicior zwłaszcza w krajach południa europy i USA

VW Garbus | Auto dekady

Obecny nowy model Beetla dopiero ma szanse na sukces, zwłaszcza że jest też produkowany w mocnych wersjach (200 KM) a będzie nawet 265 KM

Re: VW Garbus | Auto dekady

..pieknie rozrysowana sylwetka , zgrabna , minimalistyczna , niezawodna.....z checia dosiadlbym jeszcze tego najbardziej zgrabnego ......Garbusa

VW Garbus

Sprzedam VW Garbusa 1,3 benzyna,rocznik 1973, stan bardzo dobry,kolor niebieski metalik,garażowany,zadbany,zniżka na OC 50%,kontakt: Piotrek 609 456 773 Olkusz

Re: 40 lat VW Buggy - od Garbusa buggy do buggy u

smoku nie gadaj glupot, na zdjeciu nie jest kubelwagen tylko Volkswagen Iltis w wersji cywilnej (1978-88) miedzy Itisem a kubelwagenem byl jeszcze VW Thing zwany tez Kurruervagenem: en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Iltis en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Type_181 en

Re: VW Garbus | Auto dekady

W tej chwili jego geneza nie ma takiego znaczenia. Był i jest fantastyczny. Do tego ten dzwięk silnika... :)

VW Garbus

od pewnego czasu jestem zainteresowany kupnem tego samochodu (VW Garbus). Jezeli znacie troszke ten samochod to piszcie wszystko o nim. Interesuje mnie jego spalanie, predkosc maksymalna, jaka pojemnosc jest najlepsza i wogole wszystko jezeli chodzi o stan techniczny tego autka. Dzieki Wam bede

Re: VW Garbus | Auto dekady

Stawiam na Willis MB .Jesli ktos zna historie ,ta terenowka odegrala duza role w czasie II wojny swiatowej ,Willis okazal sie super mobilny w czasie dzialan wojennych ,napewno wykazal lepsze wlasciwosci jezdne niz niemieckie garbusy poprzerabiane na auta militarne.Na plus przemawia, jest

Re: VW Garbus | Auto dekady

Również jestem zwolennikiem teorii iż garbus jest żywcem zerżnięty z TATRY. Pan Hitler po przyłączeniu Czechosłowacji do Niemiec natychmiast zakazał produkcji owej tatry aby nie było wątpliwości. Jednak Garbusek jest ślicznym autem i chcę go mieć:)

Re: VW Garbus | Auto dekady

i pomyslec ze dzisiaj bylibysmy dumnym niemieckim narodem z dobra placa. A samochodem dekady lat 90 bylby poldek. A tak to du.pa.

Re: VW Garbus | Auto dekady

Zapowiadają się kolejne mln do ogólnego bilansu. Przydział nowego modelu na nasze salony na ten roku już się rozszedł. Nowocześniejszy, przestronniejszy i raczej ładniejszy niż poprzednik.

Re: VW Garbus | Auto dekady

A tak przy okazji, ten facet miał chyba niewiele wspólnego z Porsche jako firmą produkującą auta sportowe. To raczej jego syn "maczał" w tym palce.

Re: VW Garbus | Auto dekady

chyba tylko pan autor przetlumaczyl sobie "Beetle/Kaefer" jako "Zuka", w jezyku polskim od zawsze uzywalo sie tlumaczenia "Chrabaszcz". no, ale to w koncu moto.pl, nie ma sie co czepiac :)

VW GARBUS

Do sprzedania VW GARBUS rok prod 1969, instalacja gazowa, szyberdach, cena do uzgodnienia, fotki przesle na e-maila zainteresownym osoba. Blizsze informacje pod numerem 604059157

Re: VW Garbus | Auto dekady

Jest tyle szumu wokół nowego Beetla w mediach że nawet moja żona która średnio zwraca uwagę na samochody zapytała czy nie mogłaby mieć takiego auta ;-) Cóż nowego na razie nie może ale szukamy właśnie New Beetla powyżej 2005 roku do 35 tys zł - niech będzie na początek ;-)

Re: VW Garbus | Auto dekady

Nawet na Wikipedii jest o tym napisane: Konstruktorem i projektantem nadwozia ?Garbusa?, Kübelwagena i Schwimmwagena (później także np. Porsche 911) był Erwin Komenda ? główny projektant firmy Porsche. Nie da się jednoznacznie wykazać związku ale w konstrukcji ?Garbusa? występuje wiele

Re: VW Garbus | Auto dekady

filmu Maska i tyle... czy wszyscy są takimi idiotami, że nie głosują na garbusa bo "skoro w nagłówku pisze garbus to nie zagłosuje na niego dla zasady" ludzie pomyślćcie obiektywnie... tu nie chodzi o to kto ukradł najmniej planów z innej firmy tylko najlepszy samochód lat 40... skoro nie

Re: VW Garbus | Auto dekady

Cóż wszystko to święta prawda, jednak dobrze że obecnie mamy najnowsze wcielenie Beetla, ciężko byłoby dziś w tak intensywnym ruchu poruszać się klasycznym garbem z lat 50,60 czy 70-tych. A w obecnym modelu silnik 200 KM i skrzynia DSG dają radę aż miło ;-)

Re: VW Garbus | Auto dekady

no, kuzwa, nie moge. pare lat temu jakis bardziej dociekliwy dziennikarz napisal w tej gazecie, ze Porsche wcale go nie wymyslil ale zwyczajnie wywiozl koncept i bodajze prototyp z okupowanych Czech z fabryki Tatry. I jak tu za wami nadazyc......

Re: Maruti Suzuki, Zastawa, Fiat 127, VW Garbus

ughj napisał: > Z każdym mam złe wspomnienia. A mi jakoś i Zastava 1100p i VW1500 się podobały. Fakt, nie miałem żadnego z nich na własność i prowadziłem obydwa może po kilka razy w życiu, ale Garbus był sympatyczny (gdyby jeszcze nie ta rachityczna nagrzewnica w zimie) a Zastawka po

Re: VW Garbus | Auto dekady

Znalazłem - http://www.google.pl/search?s?sclient=img&ds=i&pq=Tatra%20T97&hl=pl&sugexp=kjrmc&cp=10&gs_id=5&xhr=t&q=Tatra%20V570&pf=i&client=firefox-a&hs=9Oh&rls=org.mozilla:pl%3Aofficial&tbm=isch&sa=1&pbx=1&oq=&aq=&aqi=&aql=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&biw=1280&bih=660&ech=1ψ=w-

VW GARBUS CZĘSCI

SPRZEDAM DUŻO RÓŻNYCH CZĘSCI DO VW GARBUSA SZCZECIN TEL- 503-320-968 ZBYSZEK

Vw garbus

Mam do sprzedania vw garbusa na chodzie po ogólnym remoncie. Auto 68 r. 1300. Przegląd ważny do 03.05 r. Jeżeli ktoś byłby zainteresowany kupnem lub pomocą w sprzedaż tego samochodu ( oczywiście za kontretną opłatą za pomoc ) proszę o kontakt na e-mail vw_aga@poczta.onet.pl.

dla milosnikow vw garbusa..

super strona,wszystko o garbusach,ogorach,itp,czesci,auta,zloty,osobiscie jestem szczesliwym posiadaczem 66 type 1 z Arizony,zero rdzy: www.thesamba.com/vw/classifieds/pix/762037.jpg

40 lat VW Buggy - od Garbusa buggy do buggy up!

Ciekawe jakby wyglądał nowy Garbus w tej wersji. Choć taki mały Up! zgrabniej pasuje na takie buggy. Nawet i Karmann dałby radę - powinni mieć jeszcze wolne moce produkcyjne.

Re: VW Garbus

Troche historji, to co dziadzia sky pamieta; AD 1936 opuscil fabryke pierwszy Garbus,posiadal zamontowany silnik boxer lezacy o pojemnosci 1200ccm.Rozwijal max 100km/h ta predkosc byla rowniez predkoscia podrozna.Zuzucie ksztaltowalo sie w granicach 10-12l/100km. Po rozpoczeciou wiojny weszly do

Re: Listonoszka z czarnego VW Garbusa

To był Poodzian przebrany za kobietę, więc się nie podniecaj, facet udający kobietę, nic specjalnego, lubi damskie fatałaszki.

Re: Wrazenia , przemyslenia, refleksje..w pigulce

Moze pod wzgledem technicznym Garbus byl najslabszym modelem z palety VW, ale a/ kolejne wersje pokazuja,ze uczy'my sie na bledach:), b/ ksztalt mial ponadczasowo atrakcyjny / oplywowy ale raczej malo aerodynamiczny/ stad ta kontynuowana "milosc" do garbusow, a teraz.... do VW Beetle

Re: Zgadywujemy wiosennie

To już możesz podpowiadać :), ale za nim … przyszło mi do głowy czyżby dlatego że była posturą i kolorem podobna do VW Garbusa Autorki? Próbuje sobie tylko przypomnieć, ale to chyba działo się w realnym życiu.

X Ogólnopolski Zlot Miłośników VW GarBusa

Szanowni Państwo, W dniach 17 - 19 czerwca 2005 r., w położonej blisko Warszawy miejscowości Łacha nad Narwią organizujemy X Ogólnopolski Zlot Miłośników VW GarBusa - “Garbaci VWariaci”. - Maciej Falkowski "falco" Warszawski Klub Sympatyków VW Garbusa "

Re: Wrazenia , przemyslenia, refleksje..w pigulce

Eeeh.... Łza się w oku kreci - Wędrowcze :) VW Garbus był autem moich marzeń, - przynajmniej do czasu gdy stałem się jego właścicielem :) Na tamte czasy, hmmm.... miał zalety, choć (obiektywnie) największe z nich to fakt iż koledzy mnie go zazdrościli i silnik zapalał bez problemów (w pocz. lat 70

Re: 40 lat VW Buggy - od Garbusa buggy do buggy u

Moja żona ma od 4 lat Toyotę Aygo i jest bardzo zadowolona z samego auta ale przeszkadza jej nieco surowość i jakość wnętrza. Plastiki i wykończenie są tam naprawdę marne. Jeśli VW Up! będzie tak wykończony jak wygląda na zdjęciach to pewnie za rok-dwa zamienimy Toyę na VW

Re: 40 lat VW Buggy - od Garbusa buggy do buggy u

UP mierzy w lidera sprzedaży małych samochodów, ostatnio pokazane studyjne wersje UP mogą doczekać się produkcji, Buggy wygląda świetnie, ale jeszcze lepiej wygląda UP GT

Trabant , VW Garbus i BMW 850

Ponadczasowy jest na pewno Trabant i to calkiem powaznie. Oficjalne dane wskazuja, ze sa to auto wrecz kultowe w Niemczech. Bez watpienia VW garbus, no i osobiscie obstawiam BMW 850

Re: VW dla dynastii twórcy "garbusa"

Nie Slowak raczej Czech i to raczej wiecej Austryjacki: de.wikipedia.org/wiki/B%C3%A9la_Bar%C3%A9nyi

Re: VW dla dynastii twórcy "garbusa"

to samo chciałem napisać, jak zwykle w "GW" arty plama, korekta w komentach trzyma linie na szczeście! szkoda ze Ledwinke komunisci wy#$$%ali, bo tak by nie było tak prosto dla VW a tak sprawa się szybko zakończyła marnym w sumie odszkodowaniem (płaconym latami, to był żart w sumie! bo

Re: Seks w PRL-u? "Po krzakach działy się różne r

zalezy tez od samochodu. Mnie VW Garbus kiedys wystarczyl.....:D:S -- "robta co chceta, ja nie pije....."

VW Garbus - jak najtaniej przerejestrować ?

Witam Mój tata ma Garbusa zarejestrowanego w Austrii , chciałbym go zarejestrować w Polsce ale nie wiem jak to zrobić żeby było jak najtańszym kosztem ? Czyli jak napisać umowę , jaką umowę , co potrzebuje itd i jakie tego poniosę koszta ? Pozdrawiam

Historia VW "Garbusa"

Jak mozna taki artykul nazwac "Historia VW Garbusa". To zaledwie kilka luznych uwag o jego wedrówce za ocean. Czyzby autor korzystal z jakiejs amerykanskiej publikacji??? Mialem nadzieje, ze przeczytam prawdziwa historie, zaczynajaca sie w 1934 roku, a nazwisko konstruktora bedzie

Re: garbuska...

Czyli vw garbusa rocznik 69 :-))) -- panna Klara i panna Rajmunda

Re: VW Garbus

Z takimi pytaniami powinienes sie zglosic raczej do jakiegos fan klubu garbusa ,jest ich sporo i chyba nikt wiecej na ten temat nie bedzie wiedzial jak oni. -- -------------------------------------------------------

VW garbus

czy wtoś moze coś uo nim pedzieć?? czy jest jakaś różnica między tymi kerym wystają 2 ruły a tymi kere majom ino jedna?? czy mają silnik typu "bokster" czy ino to jest wydech tak poprowadzony? i kaj mozna dorwac jakiegoś taniego w dobrym stanie technicznym???

Re: VW Garbus

Mozna kupic calkiem nowy samochod ,trafiaja sie takie rodzynki www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C939706 a.gery.pl/show_item.php?item=105368721 a o ile pamietam byly tez chyba garbusy z silnikiem golfa 1.6 na wtrysku , jesli tak to taki to nie bedzie sprawial

Re: VW Garbus

Jasiek, Gratulacje naprawde znasz te auto zgadza sie w 100% to co powiedziales.Tylko bedzie problem z nalezieniem egzemplarza dobrego i z calymi blachami z lat 60 tych. Dla ulatwiemnia to ´szukaj modelu 67 jesien do 69.One juz mialy 12V instalacje i cztero srubowe felgi. Pzdr.Sky.

Re: VW Garbus

zł. auto przenosi do innej epoki i wrazenia sa rewelacyjne ,trzeba jednak zakup dobrze przemyslec. warto wiec poszukac szerszych informnacji na forum garbusa. tam tez z pewnoscia sa dostepne do sprzedania auta w przyzwoitym stanie.Pozdrawiam

Re: VW GARBUS do ślubu - WOLNE TERMINY!!

Mamy jeszcze wolne terminy na ten rok. Cena za około 5 - 6 godz. - 500 zł w tym paliwo do 50 km. Zapraszamy serdecznie!!!

Re: VW Garbus

Garb był moim pierwszym samochodem.byłem strasznie napalony na model 1303 -taki z giętą szybą.Nie był szczególnie awaryjny..raczej kończyło mi sie często paliwo...korozja dawała mu sie we znaki,ogrzewanie było badziewne,osiągi również niezazbytnie ale generalnie bardzo go lubiłem-miał swój klimat

Re: VW Garbus

Witam! trudno doradzic zakup konkretnego rocznika.zalezy do czego auto ma słuzyc. jako niezawodny srodek lokomocji zdecydowanie odpada. w tak wiekowym pojezdzie trzeba liczyc sie ze wszystkim.najlepiej wybrac wiec auto w jak najlepszym stanie (odrestaurowane). oczywiscie ,z punktu widzenia samej

Re: Jakie to pojazdy...?

To są prawdopodobnie obudowane blacha Buggy Ponieważ niektóre modele służyły do jady po piasku a nawet brały udział w rajdach Dakar to chyba dlatego je obudowali. Zwykle buggy mają silnik z tyłu napędzający tylna oś ( spadek po pierwszych budowanych na bazie VW garbusa). Na tym fimiku osoba z tyłu

Re: jesteś kompletnym naiwniakiem realista albo

jeepwdyzlu napisał: > ale ZAWSZE, od samego poczatku > ludzie chcieli się wyróżniać > I pokazywac status. Bynajmniej. A w każdym razie niekoniecznie. Ta reklama: 140fc.skroc.pl pochodzi z okresu, kiedy VW sprzedawał ok. 1 mln garbusów rocznie (golf nigdy nie osiągnął tego pułapu). Dla

Re: VW garbus

o_ll_a napisała: > i co? > sprzedałeś?...cabriolecik??? nie mialem forsy na renowacje - m.in. sieczka sypala sie ze spruchnialego troche dachu i chlal sporo, bo silnik 1500 ( byl podobno robiony na Ameryke).

Re: Wzrost - Gabriela i inni

W kontekście malucha i vw garbusa to ja we wszystko wierzę. W tym drugim dotykałam głową podsufitki. I byłam zgięta w pałąk. Natomiast zdecydowanie zgadzam się z poniżejpiśczyniami ;) dawniej moje 175cm byłoby kwalifikowane do wysokich, teraz raczej postrzegane jest jako wzrost dość średni (choć

Re: 30.07 Wydarzenia z kraju i ze świata

2003 – W Meksyku wyprodukowano ostatni egzemplarz starego modelu VW Garbusa.

Re: Wydarzenia z kraju i ze świata od 1.08>&#

1955 – W zakładach w Wolfsburgu wyprodukowano milionowy egzemplarz VW Garbusa.

Re: VW Garbus - jak najtaniej przerejestrować ?

Witam a wiec spisz umowe kupna sprzedaży, przetłumacz dokumenty 80 zł pierwszy przegląd 169 zł akcyza do pojemności 2000 cm3 3,1 % od wartoście na fakturze lub umowie urzad skarbowy -zaswiaczenie o zwolnieniu z Vat ok 160 zł (tego nie wiem bo zawsze kupuje netto i dopiero w pl płace vat) 500 zł o

Re: Kalendarium na 365 dni od 1.07>

1941: Hitlerowcy utworzyli getto w Witebsku na Białorusi. Rozpoczęto seryjną produkcję cywilnej wersji VW Garbusa.

Re: VW garbus

pendragon_pl napisał: > Garbus to ZAWSZE Boxer i ZAWSZE chłodzony powietrzem :) Święta prawda !

Współczuję

Tym, co analogii nie znajdują. OFE to był świetny numer, na ludzką naiwność. Precyzyjnie przeprowadzony. Gdy przyszło do pierwszych wypłat, to gotówka okazała się wirtualną. Przypomina nieco numer Hitlera z Garbusem VW. Wzięli przedpłaty. Jak przyszło do realizacji to okazało się, że przerobiono

Re: 30 lipca wdarzenia z kraju i ze świata

2003 – W Meksyku wyprodukowano ostatni egzemplarz VW Garbusa. -- Madohora

Re: Vw garbus

A napisz coś o nim. Może i tu znajdzie się miłośnik "klasyków". A tak na poważnie to "Weteran Szos", jest też sporo stron specjalistycznych dla "Garbusów". -- Salaamu Wa-alleikum Chaladia Bolandi forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=10280

Re: VW garbus

Garbus to ZAWSZE Boxer i ZAWSZE chłodzony powietrzem :) -- Popatrz! Wyciągam swoją dłoń Oto mój pojednania gest. ______________________ Pendragon

Re: Vw garbus

Mogę dopisać że samochód jest na chodzie i 2 lata temu przechodził ogólny remont czyli silnika, blacharki, tapicerki i wymianę paru szczegółów np. kierownicy na sportową. Szukam też na innych stronach ale z miernym skutkiem.

Re: VW garbus

dzieki 1600 ile maja koników? i jakie spalanie? szkoda ze nie pomysleli o garbusach na wtrysku... ;> ale myśle ze w tej kwestji sprawa jest otwarta :>

Re: VW garbus

forman5 napisał: > masz rację to boxer chłodzony powietrzem ! > Kultowe auto powietrzem!? ale chyba nie we wszystkich garbusach jest bokster? są też normalne? z chłodnicą?

Re: VW garbus

Jeszcze sie nie spotkalem z tym żeby ktoś w Polsce jezdził takim "Kaefer'em" Te z wtryskiem są tylko na rynek południowoamerykański. -- Popatrz! Wyciągam swoją dłoń Oto mój pojednania gest. ______________________ Pendragon

Volkswagen Garbus

Volkswagen Typ 1, szerzej znany jako Volkswagen Beetle czy też Volkswagen Garbus – kompaktowy samochód osobowy produkowany przez niemiecką markę Volkswagen (VW) w latach 1938-2003. Z ponad 21 000 000 wyprodukowanymi egzemplarzami w konfiguracji: chłodzony powietrzem silnik umieszczony za osią

VW typ 82E Käfer

VW typ 82E Käfer – niemiecki samochód osobowo-terenowy z okresu II wojny światowej. Była to wojskowa wersja samochodu osobowego Volkswagen Garbus.W latach 30. opracowano kompaktowy samochód cywilny - Volkswagen Garbus. Podjęto, także pracę nad wersją wojskową. Prototyp nowego pojazdu

Volkswagen Karmann Ghia

Volkswagen Karmann Ghia – niemiecki samochód sportowy produkowany w latach 1955-1974 przez firmę nadwoziową Karmann w oparciu o podzespoły Volkswagena. Typ 14 bazował na podwoziu VW Typ 1 (VW Garbus), a produkowany pomiędzy 1962 a 1969 większy typ 34 – na podwoziu VW Typ 3.Wyprodukowano

Volkswagen SAM

i wyposażenie pojazdu konstruktor stworzył we własnym zakresie lub zastosował elementy z innych samochodów takich jak np.: Trabant, Volkswagen Garbus, Škoda Octavia, Żuk, Syrena, Warszawa. Samochód VW SAM napędza silnik typu bokser VW 1130 cm? o mocy 25 kW.

Łęgucki Młyn

, w tym Warmiński Zlot VW Garbus oraz zlot samochodów FSO.

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.