focus moment obrotowy

Piotr Sielicki

Ford Focus FL | Pierwsza jazda | Pogoń za doskonałością

Ford Focus FL | Pierwsza jazda | Pogoń za doskonałością

Ford Focus, następca słynnego Escorta, Samochód Roku 1999 i legenda rajdowych tras. W 2010 roku światło dzienne ujrzała trzecia generacja tego popularnego kompaktu. Teraz przyszedł czas na poprawki

Ford Focus ST z Dieslem

Ford pozazdrościł Volkswagenowi modeli Golf GTD i postanowił stworzyć dla niego rywala

Zastrzyk mocy dla gorących Fordów

Firma Mountune - nadworny tuner marki Ford - przygotował pakiety wzmacniające dla Focusa i Fiesty z dopiskiem ST

Ford Focus z nowym silnikiem

Ford Focus z nowym silnikiem

turbodoładowaniu, filigranowe jednostki Forda generują moc 100 albo 125 KM. Są również w stanie wygenerować całkiem duży wysoki moment obrotowy - 170 Nm, dostępny w zakresie od 1400 do 4500 obrotów na minutęPrzede wszystkim jednak, nowy trzycylindrowiec ma być oszczędny. Ford zarzeka się, że średnie zużycie paliwa

Historia Fordów ze znaczkiem RS

Historia Fordów ze znaczkiem RS

440 Nm momentu obrotowego. Początkowo wydawało się niemożliwe, żeby RS był w stanie przenieść tą moc na asfalt, ponieważ podobnie jak u poprzednika napęd trafiał na przednie koła. Okazało się jednak, że inżynierowie Forda poradzili sobie z tym problemem i Focus RS prowadził się fantastycznie

Ford Focus ST Turnier - Ekspresowe kombi

Ford Focus ST Turnier - Ekspresowe kombi

360 Nm momentu obrotowego. Do bagażnika pomieści się, po rozłożeniu wszystkich foteli, aż 1580 litrów bagażu. Ciekawe czy konkurencja pójdzie za tym przykładem i również wprowadzi modele GTi czy OPC jako kombi. Wszystko kiedyś już było: Opel zaprezentował wyjątkowy model Astry - OPC, oferowany również

Ford Focus - 147 KM z trzech cylindrów

Ford Focus - 147 KM z trzech cylindrów

, oferuje 125 KM i 169 Nm maksymalnego momentu obrotowego (200 Nm przy overboost). Technikom z Superchips udało się w dość łatwy sposób zwiększyć te wartości. Po przeprogramowaniu ECU mały EcoBoost potrafił rozwinąć moc 147 KM i 227 Nm momentu. To nie koniec dobrych wieści. Tuner zarzeka się, że przyrost

Focus 1.0 EcoBoost od 63 050 zł

Focus 1.0 EcoBoost od 63 050 zł

kartka A4. Jak to możliwe, że potrafią napędzać kompaktowe auto? Dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa oraz turbodoładowaniu, filigranowe jednostki Forda generują moc 100 albo 125 koni mechanicznych. Są również w stanie wygenerować całkiem spory moment obrotowy - 170 Nm, dostępny w zakresie od 1400

Salon Frankfurt 2011 | Nowy Ford Focus ST

Salon Frankfurt 2011 | Nowy Ford Focus ST

maksymalnego momentu obrotowego. Nie znamy na razie osiągów auta, ale w informacji prasowej możemy przeczytać, iż podkręcony EcoBoost we współpracy z sześciostopniową skrzynią biegów (o dopieszczonych pod kątem ST przełożeniach) potrafi dostarczyć nie lada emocji. Jak na usportowiony wariant przystało, ST

Ford Focus WTCC Limited Edition

Ford Focus WTCC Limited Edition

wyścigach samochodów turystycznych WTCC.» Samochód Roku już za 5 tys. zł «Pod maską drzemie turbodoładowany silnik 1.6 EcoBoost, który z pomocą pakietu od Mountune Performance generuje 202 konie mechaniczne i 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc trafia na przednie koła za pośrednictwem

Focus RS w morderczym starciu

Focus RS w morderczym starciu

, bezpieczny zbiornik paliwa i hydrauliczny podnośnik car jack.Serce najmocniejszego Focusa to 5-cylindrowy silnik turbo o pojemności 2,5 litra, legitymujący się mocą 305 koni przy 6500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 440 Nm dostępny jest w zakresie 2300-4500 obr./min. Przednionapędowe auto osiąga setkę

Salon Genewa 2013 | Honda Civic Wagon Concept

Salon Genewa 2013 | Honda Civic Wagon Concept

, czterocylindrowiec o mocy 120 KM i maksymalnym momencie obrotowym o wartości 300 Nm. Konkurencja w klasie kompaktów jest ostra. Które auto wypada najlepiej? Porównaj cenyWcześniej prezentowane przez nas szkice auta zapowiadały, że koncepcyjny Civic Wagon nieznacznie będzie się różnił od wersji produkcyjnej. Pierwsze

401 koni w Focusie RS

401 koni w Focusie RS

dodatkowe 40 KM i podnieść maksymalny moment obrotowy z 440 do 520 NM.ZOBACZ TAKŻE:Focus RS - fizyce wbrew - ZOBACZ TUTAJFord Focus RS Samochody: Ford Focus - ogłoszenia

Salon Genewa 2013 | Kia pro_cee'd GT

Salon Genewa 2013 | Kia pro_cee'd GT

, znany z Hyundaia Velostera. Jednostka ta oferuje moc 204 KM oraz 265 Nm maksymalnego momentu obrotowego, przekazywanego na koła przedniej osi za pośrednictwem sześciostopniowej, manualnej skrzyni biegów. To wystarcza, by pierwszą setkę osiągać po upływie 7,7 sekundy (prędkość maksymalna to 220 km/h).Dla

Focus RS jeszcze mocniejszy

Focus RS jeszcze mocniejszy

. Wskazówka prędkościomierza kończy swój bieg na 263 km/h.Brytyjski tuner Graham Goode Racing za 435 funtów oferuje pakiet RS340, modyfikujący oprogramowanie jednostki centralnej Focusa RS. Tyle wystarczy, by z silnika wycisnąć dodatkowe 40 koni mocy i 98 Nm momentu obrotowego. Imponujące 538

Ford Fiesta na sportowo

Ford Fiesta na sportowo

1.6 l inżynierowie wycisnęli kilka dodatkowych koni mechanicznych. Teraz - najprawdopodobniej dzięki zastosowaniu części elementów z pakietu przygotowanego przez Mountune - zamiast 120, wolnossący silnik Forda rozwija teraz moc 134 KM oraz 160 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala to na

Nowy Focus RS - hybryda 4x4

Nowy Focus RS - hybryda 4x4

dostępnym od samego "dołu" momentem obrotowym silnika elektrycznego. Ten ostatni, często kompaktowych rozmiarów, łatwo zmieścić między elementami tylnego zawieszenia nowego Focusa.Wydaje się, że projekt hybrydowego RS-a szefowie Forda traktują bardzo poważnie, a szanse na "prawdziwe" 4x4

Downsizing

Downsizing

;wyrzeźbić" charakterystykę jednostki napędowej. TwinAir rozwija 85 KM - a to już niedaleko od 100 KM z litra pojemności - oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 145 Nm (dla porównania - wolnossący silnik 1.4 Fiata uzyskuje 129 Nm). Do współpracy ma sześciobiegową przekładnię (kolejny nieodzowny

Nowy Ford Mondeo z jednolitrowym trzycylindrowcem

Nowy Ford Mondeo z jednolitrowym trzycylindrowcem

ekologii i hasła "więcej za mniej".Pomimo znacznie mniejszej pojemności, wyposażony w turbodoładowanie jednolitrowiec będzie dysponował większą mocą od poprzednika (stosunek 125 do 120 KM). Dodatkowym atutem nowej jednostki Forda jest jego maksymalny moment obrotowy wynoszący nawet 200 Nm. Marka

Ekstremalne maluchy

Ekstremalne maluchy

Pierwszy maluch w naszym zestawieniu to bardzo dobrze wszystkim znany Smart. Ten dostał się w łapy tunerów z Brabusa. W wersji Ultimate 120 zadanie rozpędzania dwuosobowego maleństwa dostał jednolitrowy silnik o mocy 120 KM i 160 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Co z osiągami? Pierwsza "

Volkswagen Polo R WRC | Test | Być jak Sebastien Ogier

Volkswagen Polo R WRC | Test | Być jak Sebastien Ogier

100 km/h, bo wynik 6,4 jest oczywiście bardzo dobry, ale nie oddaje tego, jak mocne jest Polo R WRC. Przyspieszając tym autem mamy wrażenie, że może ono nie mieć końca. Dzięki 350 Nm momentu obrotowego Polo tak samo dobrze zwiększa prędkości na pierwszym, jak i na piątym biegu. Zmiana każdego

Honda Civic z nowym dieslem - polskie ceny

Honda Civic z nowym dieslem - polskie ceny

, którymi będzie musiała kierować się konkurencja - tak nową jednostkę opisuje Tetsuya Miyake, szef projektu silnika 1.6 i-DTEC.Silnik 1.6 i-DTEC rozwija moc 120 koni mechanicznych (przy 4000 obr./min), oferuje kierowcy 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przy 2000 obr./min), a w cyklu mieszanym na

Ford Tourneo | Przestronność i praktyczność

Ford Tourneo | Przestronność i praktyczność

segmentu C, czyli jest bardzo blisko spokrewniony z Focusem, C-Maxem oraz Kugą. Za najważniejszych rywali praktycznego Forda można uznać takie auta jak Volkswagen Caddy albo Renault Kangoo. Fourd Tourneo Connect występuje w dwóch wariantach: podstawowej pięcioosobowej i siedmioosobowej Grand Tourneo

Focus RS500 - eksponat muzealny

mocą 350 KM (+45 KM) oraz 460 Nm (+20 Nm) maksymalnego momentu obrotowego. Sprint do setki zajmuje 5,6 sek., a prędkość maksymalna to 265 km/h.Układ hamulcowy oraz 19-calowe felgi pochodzą ze "zwykłego" RS-a, ale by wyróżnić limitowaną wersję Focusa, zaciski pomalowano na czerwono, a

Ford Focus RS - coraz bliżej, wciąż daleko

samochodu. Zacznijmy od osiągów. Jak już pisaliśmy, auto wyposażone w pięciocylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 2,5 litra będzie osiągać moc 300 KM i moment obrotowy rzędu 400 Nm. Ford obiecał przyspieszenie do 100 km/h w czasie krótszym niż 6 sekund. Wygląda na to, że obietnica zostanie

Nowy Ford Mondeo | Pierwsza jazda | Nareszcie!

turbodoładowaniu, jednostka pozytywnie nas zaskoczyła. Motor pracuje cicho, jest elastyczny i skutecznie rozpędza auto o masie ok. 1,5 tony - 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego jest dostępnych w szerokim zakresie 1500-4500 obrotów. Nieco gorsze wrażenie zrobił dwulitrowy turbodiesel, w który wyposażono wersję

Ford Tourneo Courier | Pierwsza jazda | Najmniejszy w rodzinie

ciasnych zakrętach - to wszystko sprawia, że auto prowadzi się bardzo przyjemnie. Do jazd testowych otrzymaliśmy wersję z silnikiem Diesla. Jednostka 1.6 TDCI o mocy 95 KM i momencie obrotowym 215 Nm niestety wydaje się być za słaba do tego samochodu. 14 s od 0 do 100 km/h nie wszystkich usatysfakcjonuje

Focus RS500 - szach i mat

dysponuje teraz mocą 350 KM (plus 45 KM) oraz 460 Nm (plus 20 Nm) maksymalnego momentu obrotowego. Sprint do setki zajmuje 5,6 sek., a prędkość maksymalna wynosi 265 km/h.Układ hamulcowy oraz 19-calowe felgi pochodzą ze "zwykłego" RS-a, ale by wyróżnić limitowaną wersję Focusa, zaciski pomalowano

Ford Focus RS - oficjalne zdjęcia

Wczoraj pisaliśmy o nowym RS-ie, który ma być zaprezentowany na początku lipca na London Motor Show. Fordowi najwidoczniej nie spodobało się gdybanie i zgadywanie parametrów technicznych. Dziś wiadomo, że RS będzie miał 280 KM, 400 Nm momentu obrotowego wyciągnięte z 2,5-litrowego

Kolejny hot-hatch od Renault

Volkswagenem Golfem R, Fordem Focusem RS, Mazdą 3 MPS, a później także nowym Oplem Astrą OPC.Jak donosi Autocar, Renaultsport Megane 250 zadebiutuje na rynku już w listopadzie. Pod maskę trafi 2-litrowa turbobenzyna o mocy 247 koni i 340 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nowością ma być profesjonalne

Pożegnanie Forda Crown Victorii

rozpieszcza kierowcę sporą dawką momentu obrotowego. Siła napędowa płynie do tylnych kół za pośrednictwem leniwego, 4-biegowego automatu.Wrodzona prostotaPo raz pierwszy Ford Crown Victoria pojawił się w 1955 roku jako odmiana coupe modelu Fairlane. Z salonów zniknął po ledwie dwóch latach, by wrócić znów w

Ford Focus 2.0 TDCi - test | Pierwsza jazda

ośmioma silnikami do wyboru. Nam hiszpańskie południe przyszło zwiedzać w towarzystwie najmocniejszego 2-litrowego turbodiesla, współpracującego z dwusprzęgłową, 6-stopniową skrzynią Powershift. Dzięki mocy 163 KM oraz 340 Nm maksymalnego momentu obrotowego ani razu nie odczuliśmy, by auto łapało zadyszkę

Wybrano najlepsze silniki roku

najbardziej pikantnej odmianie oferuje kierowcy moc 245 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego.1. BMW 2 litry, 4 cylindry, twin-turbo (BMW 125i, 320i, 328i, 520i, 528i, Z4 20i, Z4 28i, X1 20i, X1 28i, X3 20i) 295 pkt 2. Volkswagen 2 litry, 4 cylindry TFSI (Audi A1, TT, TTS, A3, S3, A4 E85, A4, A5, A6, Q3

Opel Astra OPC - test | Pierwsza jazda

zaskoczeni, pod maską pracuje przecież 2-litrowy benzyniak podkręcony do 280 koni mechanicznych. Turbina pomaga wycisnąć z niego okrągłe 400 Nm momentu obrotowego. To aż 200 Nm z jednego litra pojemności. W żadnym aucie oferowanym w Europie nie znajdziemy czterocylindrowego silnika o takim potencjale. Warto

Volkswagen Golf GTI-R - plotki czy zapowiedzi

bytu w tak mocnym samochodzie. Audi S3 dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu 350 Nm (2500-5000 obr/min.) do 100 km/h przyspiesza w 5,7 sekundy - można zakładać, że Golf GTI-R będzie miał co najmniej tak samo dobre przyspieszenie, albo nawet lepsze - będzie ważył prawdopodobnie mniej niż Audi. Co

DNA Giulietty | Za kierownicą

. Gaz wystarczy musnąć by silnik zaryczał. Dodatkowo "D" włącza funkcję overboost, dzięki czemu mamy do dyspozycji większy moment obrotowy, i co za tym idzie, lepsze przyspieszenia. Tak, w trybie "D" sprint Giuliettą spod świateł (0-100 km/h w 6,8 s) powoduje zawsze uśmiech od ucha

Toyota Auris | Pierwsza jazda | Prawie od nowa

z większym momentem obrotowym. Przynajmniej na papierze. Fot. Toyota | Toyota Corolla Toyota Corolla (2001- 2007)| Używany Zastanawiacie się skąd określenie ciepły "klops"? Tak jeździł i wyglądał poprzednik. Nowy jest bardziej dynamiczny, precyzyjny, zawieszenie zdecydowanie bardziej

Lancia Ypsilon 1.3 MultiJet Platinum - test | Za kierownicą

potencjałem. 95 koni mechanicznych i 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego (dostępnego już od 1500 obr./min) w zupełności wystarczają do dynamicznego poruszania się po mieście. Nie sposób przyczepić się też do działania skrzyni biegów. Zmiana przełożeń przebiega gładko, a sam lewarek nie ma tendencji do

240 koni w Civicu

" w 6,6 s. W wersji firmowanej przez Mugena silnik zyska 40 dodatkowych koni i 19 Nm momentu obrotowego. Ostateczny efekt to 240 KM mocy przy 8000 obrotów na minutę i 212 Nm maksymalnego momentu, osiągane przy 6000 obrotów na minutę. To nadal mniej niż Megane RS (250 KM), Mazda 3 MPS (260 KM

Ford Focus II 1.6 16V Ti-VCT

bardziej narowisty niż poprzednik i ma lepszy przebieg momentu obrotowego. Niestety, dość sporo pali. W mieście zejście poniżej 10 l/100 km jest niewykonalne.1.6 TDCi 90 KM (od 59 400 zł) - auto z tym silnikiem ma podobne osiągi jak z benzyniakiem 1.6 100 KM przy rewelacyjnie niskim

S-Max po zmianach od 94 450 zł

LED.Kolejne nowości trafiły pod maskę. Turbodoładowany, benzynowy silnik o pojemności 2 litrów i mocy 203 koni oferuje 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie 1 750-4 500 obr.min. Rozpędza S-Max'a do setki w 8,5 s, a Galaxy - 8,8 s. Do palety diesli dołącza 2-litrowy, 163-konny turbodiesel. Dla

Škoda Castrol BP Rally Team 2010

i głowica, 4 cylindry, 16 zaworów, pojemność 1996 cm3, moc 265 KM, moment obrotowy 245 NmNapęd: Na cztery koła, 2 mechaniczne dyferencjałySkrzynia biegów: X-trac, 6 biegowa, sekwencyjnaSprzęgło: AP Racing, 184 mmKoła: Obręcze OZ, opony BF Goodrich, asfalt - 18 cali, szutry - 15 caliHamulce: Tarczowe

Volkswagen Światowym Samochodem Roku!

na to miano? Producent zarzeka się, że - napędzana czterocylindrowym dieslem o pojemności 2,1 litra - limuzyna zużywa średnio niecałe 6 litrów na każde 100 przejechanych kilometrów. Ekologiczna eska jest przy tym wystarczająco dynamiczna. Moc 204 KM i równe 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego

Idealne auto dla taty...

najlepsza wysokoprężna jednostka na świecie. Swoim powerem może konkurować nawet z M5. Dzięki napędowi na wszystkie koła idealnie przenosi 740 Nm maksymalnego momentu obrotowego na asfalt. Dzięki temu osiągi prezentują się jak w sportowym wozie: 0-100 km/h w 4,9 sekundy, V-max 250 km/h oczywiście z

Mazda 3 MPS - test | Pierwsza jazda

niż przednionapędowy Focus RS. Czy robi to w podobny sposób?Nowy MPS ma ulepszony układ przeniesienia napędu z mechaniczną szperą i systemem ograniczającym moment obrotowy na pierwszych trzech biegach. Zależnie od skrętu kierownicy, zapobiega on niekontrolowanym poślizgom przednich kół. Szybko

Ford Focus - Pół roku bez awarii

wszystkie szyby, rolety przeciwsłoneczne tylnych drzwi, chłodzony schowek i aluminiowe 16-calowe koła z oponami 205/55. To wszystko waży, i to niemało, bo 1260 kg. Moc maksymalna dostępna przy 6000 obr. i moment obrotowy 155 Nm przy 4150 obr. wskazują na wysokoobrotowy charakter silnika. I faktycznie. Na

Chevrolet Cruze Kombi - test | Pierwsza jazda

moment obrotowy jest całkiem spory (300 Nm), swoje maksymalne wartości uzyskuje w dość wąskim zakresie. To jednak drobiazg, bo ani razu, nawet przy bardziej stromych podjazdach, mały diesel nie łapał zadyszki. Równie dobrze sprawował się benzynowy debiutant. Dzięki turbinie, silnik o pojemności 1,4 litra

Mercedes E63 AMG

maksymalnego momentu obrotowego z pewnością dostarczą nie lada emocji. Cała moc przenoszona jest na tylne koła za pośrednictwem siedmiostopniowej sportowej skrzyni biegów AMG Speedshift MCT. Zmiana przełożeń trwa w jej przypadku zaledwie 100 milisekund. Co więcej, kierowca może wybrać jeden z czterech trybów

Dane techniczne

HONDA CIVIC 1.4Silnik: rzędowy, 4-cylindrowy, 16-zaworowy, o pojemności 1396 cm3Moc maksymalna: 90 KM (66 kW) przy 5600 obr./minMaksymalny moment obrotowy: 130 Nm przy 4300 obr./minNapęd: na koła przednieSkrzynia biegów: 5-stopniowa, ręcznaHamulce: przód - tarcze wentylowane, tył - bębny, ABS

Nowa Lancia Ypsilon - wszystko, co chcielibyście o niej wiedzieć

TwinAir o mocy 85 KM (Euro 5)Druga z oferowanych jednostek benzynowych to idealne rozwiązanie do jazd w warunkach miejskich i pierwsza z nowej serii dwucylindrowych konstrukcji Fiat Powertrain rozwijających moc od 65 do 105 KM.W porównaniu z 1.2 EVO II ma jednak wyższą moc (85 KM) i moment obrotowy (145

Lancer Sportback i Ralliart nadchodzą

której dostępne będą zarówno hatchbacki jak i znane już sedany. Ralliart ma być czymś pomiędzy "cywilnymi" Lancerami a topowym modelem Evolution . Silnik ma być ten sam, ale mniej wyżyłowany - moc będzie się kształtować na poziomie 240 KM a moment obrotowy ma wynosić 343 Nm. Przekazywany przez

DANE TECHNICZNE

FORD FOCUS 1.8 TDCiSilnik: rzędowy, 4-cylindrowy, 8-zaworowy, turbodiesel common rail, o pojemności 1753 cm3Moc maksymalna: 115 KM (85 kW) przy 3800 obr./minMaksymalny moment obrotowy: 250 Nm przy 1850 obr./minNapęd: na koła przednieSkrzynia biegów: 5-stopniowa, ręcznaHamulce: przód - tarcze

Ford Focus II

jednostka - dwulitrowy Duratorq - powstała również przy współpracy z Peugeotem i jest już stosowana chociażby w modelu Focus C-Max. Dzięki mocy 136 KM i potężnemu momentowi obrotowemu wynoszącemu 320 Nm zapewnia on Focusowi przyspieszenie do 100 km/h na poziomie poniżej 9,5 s. Wszystkie

Dane techniczne

) przy 6000 obr/min 145 KM (107 kW) przy 6000 obr/min 109 KM (81 kW) przy 4000 obr/min 136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min maksymalny moment obrotowy: 123 Nm przy 3500 obr/min 150 Nm przy

Mazda 3 MPS - test | Za kierownicą

ma miejsce obcując choćby z Focusem RS. Jednak 260 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 380 Nm obiecują naprawdę wiele. Ale zanim wyruszycie w niezwykle szybką przejażdżkę po dziecko do przedszkola, nauczcie się Mazdą jeździć. Tak, wiem że takie stwierdzenie poskutkuje na większość rodaków jak

Peugeot 308 CC - test | Za kierownicą

dieslem o identycznej pojemności i mocy 110 lub 136 KM. Tyle na początek. Jeśli ktoś planuje zakup 308 CC i wcale mu się nie spieszy, warto poczekać na dwulitrowego turbodiesla. Pracuje bardzo kulturalnie, a mocy (140 KM) i momentu obrotowego (320 Nm przy 2000 obr/min) ma pod dostatkiem. I to bez

FORD FOCUS 1.8 TDCi

wyposażono w system wtryskowy common rail firmy Delphi i turbosprężarkę Garrett o zmiennej geometrii i maksymalnym ciśnieniu doładowania 1,2 bara. Silnik osiąga moc maksymalną 115 KM (85 kW) i maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1850 obr./min. Co więcej, to kolejny turbodiesel Forda (po Duratorq DI

Dane techniczne

PEUGEOT 307 HDi XSiSilnik: rzędowy, 4-cylindrowy, 8-zaworowy, turbodiesel z common rail, o pojemności 1997 cm3Moc maksymalna: 110 KM (81 kW) przy 4000 obr./minMaksymalny moment obrotowy: 250 Nm przy 1750 obr./minNapęd: na koła przednieSkrzynia biegów: 5-stopniowa, ręcznaHamulce: przód - tarcze

Wynik, Dane techniczne

Wynik, Dane techniczne WYNIKI, DANE TECHNICZNE - RENAULT MEGANE II 1.4 5d [1.6 3d]Dane techniczneSilnik: rzędowy, 4-cylindrowy, o pojemności 1390 cm3 [1598 cm3]Moc maksymalna: 98 KM (72 kW) przy 6000 obr./min [115 KM (83 kW) przy 6000 obr./min]Maksymalny moment obrotowy: 127 Nm przy 3750 obr./min

Dane techniczne

Dane techniczne DANE TECHNICZNEHONDA CIVIC 1.4[1.6 VTEC]Silnik: rzędowy, 4-cylindrowy, 16-zaworowy o pojemności 1396 cm3[ze zmiennymi fazami rozrządu, o pojemności 1590 cm3]Moc maksymalna: 90 KM (66 kW) przy 5600 obr./min [110 KM (81 kW) przy 5600 obr./min]Maksymalny moment obrotowy: 130 Nm przy

Samochody, które wkrótce wjadą do polskich salonów

pojemności 4.7 l ma 435 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W sam raz, by koncertowo "zwijać asfalt". Słabsza wersja V6 (3.5 l) dysponuje mocą 305 KM. Prawdziwą ciekawostkę stanowi szklany dach o zmiennej przejrzystości. Wcześniej taki patent montowano tylko w Maybachu. Wielka galeria

Ford Focus II

/4000 136/4000 Moment obrotowy (Nm/obr/min) 123/3500 150/4000 155/4150 185/4500 240/1750 320/2000 Przyspieszenie (0

Wynik, Dane techniczne

, 4-cylindrowy, turbodiesel z common rail, o pojemności 1753 cm3Moc maksymalna: 115 KM (85 kW) przy 3800 obr./minMaksymalny moment obrotowy: 250 Nm przy 1850 obr./minPrędkość maksymalna: 196 km/hPrzyspieszenie 0-100 km/h: 10,7 sSkrzynia biegów: 5-stopniowa, ręcznaNapęd: na przednie kołaWymiary

Wynik, dane techniczne

(80 kW) przy 5750 obr./minMaksymalny moment obrotowy:145 Nm przy 4000 obr./min130 Nm przy 4300 obr./min147 Nm przy 3900 obr./minNapęd:na koła przedniena koła przedniena koła przednieSkrzynia biegów:5-stopniowa, ręczna5-stopniowa, ręczna5-stopniowa, ręcznaHamulce:przódtyłtarcze wentylowanetarczetarcze

Fiat Linea 1.4 T-Jet - test | Za kierownicą

momentu obrotowego oznacza, że nie trzeba zbyt często sięgać do dźwigni zmiany biegów. To dobrze, bo praca pięciobiegowego mechanizmu nie należy do wzorowych. Żeby wrzucić dowolny bieg, trzeba pokonać niepotrzebny opór. Do dopełnienia idei downsizingu brakuje też "szóstki".Kolejne słowa uznania

Alfa Romeo Giulietta - test | Pierwsza jazda

, wyprutych z emocji "wagenów". Przy Giuliettcie Golf i Focus brzmią jak uderzenie młotka. A warto wspomnieć, że oczywiście to nie pierwszy samochód o tym imieniu w historii Alfy. Giulietta "numero uno" pamięta przecież lata pięćdziesiąte. Przyjdzie jednak taki moment, kiedy będziecie

Wyniki

./minMaksymalny moment obrotowy: 130 Nm przy 4300 obr./minNapęd: na koła przednieSkrzynia biegów: 5-stopniowa, ręcznaHamulce: przód - tarcze wentylowane, tył - bębny, ABSOgumienie: 185/70 R 14Średnica skrętu: 10,4 mMasa własna: 1092 kgWymiary: 4460 x 1715 x 1445 mmRozstaw osi: 2625 mmPojemność bagażnika: 450

Wyniki, dane techniczne

Wyniki, dane techniczne WYNIKIplusy+ wyposażenieminusy- cena- wykończenie klapy bagażnikadane techniczneSilnik: rzędowy, 4-cylindrowy, 16-zaworowy, o pojemności 1769 cm3Moc maksymalna: 114 KM (84 kW) przy 5600 obr./minMaksymalny moment obrotowy: 158 Nm przy 2800 obr./minNapęd: na koła

Wynik, Dane techniczne

rail i turbosprężarką, o pojemności 1910 cm3Moc maksymalna: 115 KM (85 kW) przy 4000 obr./minMaksymalny moment obrotowy: 255 Nm przy 2000 obr./minPrędkość maksymalna: 192 km/hPrzyspieszenie 0-100 km/h: 10,3 s Skrzynia biegów: 5-stopniowa, ręcznaNapęd: na koła przednieWymiary: 4255x1755x1525 mmRozstaw

Skoda Octavia 1.2 TSI DSG - test | Za kierownicą

żonglują, a za cenę wygody nie zwiększają apetytu i nie odbierają silnikowi ikry jak kiedyś. Tyle teorii, ale jak tandem 1.2 TSI z DSG spisuje się w starciu z 1200-kilogramową Octavią? 8-zaworowy silniczek niemal od samego dołu tryska momentem obrotowym, a przekładnia dobiera biegi z gracją pianisty

Dane techniczne

TOYOTA COROLLA WAGON 1.6 [VERSO 1.8]Silnik: 4-cylindrowy, 16-zaworowy, o pojemności 1598 cm3 [1794 cm3]Moc maksymalna: 110 KM (81 kW) przy 6000 obr./min [135 KM (99 kW) przy 6000 obr./min]Maksymalny moment obrotowy: 150 Nm przy 4800 obr./min [170 Nm przy 4200 obr./min]Napęd: na koła

Mazda 3 - test | Za kierownicą

i mocy 105 KM, bo taki pracował w naszym aucie, spisuje się lepiej, niż zapowiada prospekt. Równomiernie ciągnie aż do czerwonego pola i nie jest przy tym głośny. W mieście żwawo radzi sobie z rozpędzaniem ważącego 1170 kg samochodu, ale podczas wyprzedzania niewielki moment obrotowy 145 Nm zmusza

Honda Civic - test | Pierwsza Jazda

zadebiutował podczas targów w Tokio. Ma pojemność 1,6 litra, rozwija moc 120 koni mechanicznych i imponujące 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Akcyzowe 2.2 ma tylko 20 Nm więcej i z lekkim autem radzi sobie naprawdę nieźle. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, nowa jednostka trafi pod maski

Wynik, Dane techniczne

cm3Moc maksymalna: 110 KM (81 kW) przy 5750 obr./minMaksymalny moment obrotowy: 147 Nm przy 4000 obr./minPrędkość maksymalna: 182 km/hPrzyspieszenie 0-100 km/h: 12,8 sSkrzynia biegów: 5-stopniowa, ręcznaNapęd: na przednie kołaWymiary: 4422x1746x1570 mmRozstaw osi: 2708 mmMasa własna: 1360 kgPojemność

Dane techniczne

(85 kW) przy 4000 obr./min]Maksymalny moment obrotowy: 221 Nm przy 3500 obr./min [255 Nm przy 2000 obr./min]Napęd: na koła przednieSkrzynia biegów: 5-stopniowa Selespeed [5-stopniowa, ręczna]Hamulce: przód - tarcze wentylowane, tył - tarczeOgumienie: 205/55 R 16 [195/65 R 15]Średnica skrętu: 11,1 m

FORD FOCUS/HONDA CIVIC/PEUGEOT 307

głowicę 16-zaworową, a nie jak napisałem w poprzednim numerze "Motomagazynu" (7/2001, patrz: "Groźny") - 8-zaworową.Silnik Focusa jest słabszy o 8 KM i osiąga minimalnie mniejszy moment obrotowy, jednak to właśnie Focus był najszybszym samochodem w tym porównaniu. Powód jest bardzo

Ford Kuga - test | Za kierownicą

136 koni. Wiadomo jednak, że nie to jest w silnikach tego typu najważniejsze. Dużo bardziej istotny jest moment obrotowy, a tego Kuga ma pod dostatkiem. Dostępne od 2000 obr/min. 320 Nm w zupełności wystarcza. Ale to nie wszystko. Dzięki funkcji overboost, mamy w zanadrzu dodatkowe 20 Nm, które

Seat Leon 1.6 MPI

silnik: benzynowy 1595 cm3, rzędowy, 4-cylindowy, 8-zaworowy moc maksymalna: 102 KM (75 kW) przy 5600 obr/min maksymalny moment obrotowy: 148 Nm przy 3800 obr/min

British International Motor Show - motorelacja

tym razem był jasnozielony. 300-konny silnik, 410 Nm maksymalnego momentu obrotowego, szpera i... jedynie przedni napęd. Na nawierzchniach asfaltowych ma być konkurentem dla japońskich czteronapędówek, jednak ciekawi mnie, jak daleko będzie od nich odstawał w zimie?Aby podkreślić swój dorobek Ford

FORD FOCUS 1,8 TDCi GHIA

najnowszą generację systemu common rail z wysokociśnieniową szyną dostarczającą paliwo do cylindrów. Ta jednostka napędowa osiąga moc 115 KM (85 kW) i maksymalny moment obrotowy 250 Nm już przy 1850 obr./min. Są to parametry porównywalne z konkurentami. Kilka szczegółów sprawia jednak, że to najlepszy

Raport specjalny: Superdiesle

: 69,6 x 82,0 mm moc maksymalna: 70 KM (51 kW) przy 4000 obr/min maksymalny moment obrotowy: 180 Nm przy 1750 obr/min liczba zaworów na cylinder

Mazda 3 - test | Pierwsza jazda

silnik wysokoprężny (1.6 l) z Forda o mocy 109KM i momencie obrotowym 240 Nm. I pewnie ten właśnie motor cieszył się będzie największą popularnością. Wszystkim, którzy z niechęcią spoglądają na diesle, pozostają dwa benzynowce (1.6 l 105KM oraz 2.0 l 150KM). Fanów sportowych wrażeń ucieszy informacja, że

Dane techniczne, oceny, wynik testu

: diesel 1753 cm3, rzędowy, 4-cylindrowy, 8-zaworowy, turbodoładowany moc maksymalna: 100 KM (74 kW) przy 3850 obr/min maksymalny moment obrotowy: 240 Nm przy 1750 obr/min

Opel Astra OPC - królowa GTI

moment obrotowy, bardzo dobre osiągi, wyraźnie sportowy charakter, rasowy dźwięk silnika, możliwość regulacji twardości zawieszeniaHAMULECWysoka cena, spora wrażliwość na koleiny, pewne problemy z przeniesieniem mocy, za mały bakPODSUMOWANIEInżynierowie z Opel Performance Center przy tworzeniu sportowej

VW Golf GTI - test | Za kierownicą

hatchback, 5-dr., 5-os. Silnik R4, turbo, 1984 cm3 Moc 210 KM przy 5300 obr/min Moment obrotowy 280 Nm przy 1700 obr/min

FORD MONDEO 2.0, 2.0 DI

moment obrotowy niż na moc maksymalną. Dwulitrowy diesel z rodziny Duratorq, wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii i wtrysk bezpośredni, rozwija moc 115 KM. Jest bardzo elastyczny, na autostradzie radzi sobie nie gorzej od mocniejszej jednostki benzynowej, mógłby być jednak nieco

FORD MONDEO TDDi

mniejszym Focusie. Na razie musimy się zadowolić tą, mimo wszystko dość nowoczesną jednostką napędową.Silnik spełnia normy emisji spalin Euro III i ma dość ciekawą funkcję - "overboost". Dzięki zwiększeniu dawki paliwa i ciśnienia doładowania (przy pełnym wciśnięciu pedału przyspieszenia) moment

Konfrontacje: Mercedes Klasa A 200 CDI, 200/Ford Focus C-Max 2.0 TDCi, 1.8 16V Duratec/VW Golf V 2.0 TDI, 2.0 FSI

zmniejsza skok automatycznie, przy wyższych amplitudach i na łukach tłumienie jest pełne. Zapewnia to płynne przechodzenie pomiędzy pożądanymi nastawami zawieszenia - od komfortu po sztywność.Nową skrzynię biegów - ręczną, 6-stopniową stosuje się do silników z wysokim momentem obrotowym

Konfrontacje: Chevrolet Lacetti 1.8 16V CDX/Kia Cerato 2.0 CRDI EX

, 4-cylindrowy, 16-zaworowy, turbodoładowany moc maksymalna: 112 KM przy 4000 obr/min maksymalny moment obrotowy: 245 Nm przy 1800 obr/min

Hyundai i30 - zamiast Accenta

benzynowca 1.4 o mocy 109 KM, zdecydowanie wybrałbym ten pierwszy. Silnik pracuje cicho, jest dość dynamiczny i ma wystarczający moment obrotowy 255 Nm dostępny przy 2000 obr. Nie ma więc problemów z szybkim ruszeniem spod świateł czy wyprzedzeniem bez zredukowania biegu. Oczywiście do wyboru jest więcej

Skoda Octavia II Combi 1.9 TDI Elegance - test | Za kierownicą

momentu obrotowego. Z drugiej strony - przy obecnych cenach paliw - każdy zaoszczędzony litr jest na wagę złota. Motory TDI spełniają obydwa te kryteria - są mocne i oszczędne. Nawet mniejsza jednostka o mocy 105 KM nie musi się wstydzić swoich osiągów. Zmierzone przez nas przyspieszenie do setki na

Ford Mondeo 1.8 SCi Trend X100

silnik 1.8). Moment obrotowy o maksymalnej wartości 175 Nm narasta płynnie. Już po przekroczeniu 2000 obrotów samochód żwawo przyspiesza i chętnie reaguje na polecenia kierowcy. A przy 4000 obr/min odnosisz wrażenie, jakby silnik dostawał dodatkową porcję powietrza i budził się do drugiego

Honda Civic VIII - test | Pierwsza jazda

nisko umiejscowiony (119 Nm przy 2800 obr/min) moment obrotowy, a tłumaczyć - obiecywane przez producenta zużycie paliwa porównywalne z dieslem. Jak widać są też zalety techniki ośmiozaworowej. Jednak wsiadając za kierownicę tego auta, nie musisz mieć refleksu Sylwii Gruchały. Zanim przyspieszysz do

Seat Altea XL 2,0 TDI - Minivan powiększony

Moment obrotowy 320 Nm / 1750-2500 Nm Zawieszenie przód kolumny McPhersona, Zawieszenie tył oś wielowahaczowa Prędkość maks

Z myszką na salony (1)

niezbędnych kliknięć. W danych technicznych oprócz - rzecz jasna - mocy i momentu obrotowego wybranej wersji silnikowej interesowały nas: prędkość maksymalna, przyspieszenie 0-100 km/h, pojemność zbiornika paliwa, zużycie paliwa, pojemność bagażnika i ładowność. W galerii zdjęć ocenialiśmy przede wszystkim

Mazda 3 1.6 DI Turbo

KM i maksymalny moment obrotowy 240 Nm robią wrażenie. Jednostka spontanicznie reaguje na dodawanie gazu. Na każdym biegu rozpędza się tak chętnie, że aż wciska pasażerów w fotele. Maksymalny moment jest osiągany już przy niskich obrotach, co sprawia, że można ograniczyć do minimum zmiany przełożeń w

Volvo V50 2.0 D Momentum

paliwa w V50 bardzo zależy od stylu jazdy. Jeśli będziesz mocno wciskał pedał gazu, by korzystać z wysokiej mocy, nie licz na spalanie poniżej 8 l/100 km. Błędem byłoby jednak oskarżanie auta o nadmierny apetyt. Wystarczy skorzystać z wysokiego momentu obrotowego, zmieniając tak przełożenia, aby

FORD MONDEO/RENAULT LAGUNA

starsza niż motor V-6, opracowany przez Renault wspólnie z koncernem PSA. Nowsza konstrukcja wygrywa, zarówno jeśli chodzi o pojemność, jak i moc maksymalną. Motor Mondeo o pojemności 2,5 l rozwija moc 170 KM (126 kW) i moment obrotowy 220 Nm. Mocniejszy i bardziej elastyczny silnik Laguny o pojemności

Konfrontacje: Subaru Impreza/Volvo V50

wrażenie, jakby ją ignorowało. Trzeba też pamiętać, że taka zabawa uzależnia szybciej niż hazard.Napęd i wyważenie to najmocniejsza strona Imprezy. Moment obrotowy rozdzielany jest równomiernie na obie osie, co pomaga panować nad autem w poślizgu. Co prawda nie jest to STI Solberg Edition, ale WRX jak na

Pierwsze oficjalne zdjęcie Forda Focusa RS!

Źródłem napędu będzie zmodyfikowany, turbodoładowany silnik Volvo o pojemności 2.5-litra o mocy na poziomie 280KM i maksymalnym momencie obrotowym rzędu 400 Nm. Doskonałe osiągi Focusa RS pozwolą mu konkurować z takimi "rajdówkami" jak Subaru Impreza STI czy Mitsubishi Evo X.Większa moc

Re: nie jeepwdyzlu nie mylę się

jeepwdyzlu napisał: > turbo to ersatz > jak proteza fiuta > niby bzykasz ale frajdy zero Większe ciśnienie w komorze spalania przekłąda sie na większą energię - większą siłę a siła na moment obrotowy bot M=Siła x ramię jej działania. Dlatego auta ze słabym momentem jeżdżą na krótszym

Re: Kia Ceed | Co za 49 990 zł?

@focus Kia Optima 170KM to wersja benzynowa i będzie dostępna w sprzedaży w Polsce w drugiej połowie roku Kia podaje dostępność w maju, czyli już w przyszłym miesiącu. Jak zamówisz dziś Focusa, też nie dostaniesz go szybciej. @focus Po drugie: Kia Optima 170 KM ma mizerny moment obrotowy (198 Nm

Re: Kia Ceed | Co za 49 990 zł?

), do tego w silniku Forda jest funkcja "overboost" która w momencie nagłego przyspieszenia zwiększa moment obrotowy do 280Nm. Focus startuje od 0 do 100 w 8,7 sek natomiast firma Kia na swojej stronie nie podaje wogóle tego istotnego parametru. Biorąc pod uwagę, że jest to silnik wolnossący

Re: Większe hot hatche - wulkany emocji

Ford Focus: 305 KM mocy dostępnych od 2300 obr./min.... Coś się chyba Panu redaktorowi nie doczytało... od tych obrotów to jest dostępny ale max moment obrotowy... Kolejny polonista albo socjolog się bierze za pisanie o samochodach nie mając pojęcia o czym pisze.

Re: Kia Ceed | Co za 49 990 zł?

@ liczbynieklamia Drodi kolego. Po tym co napisałeś ubawiłem się po pachy, w szczególności jak ktoś twierdzi ,że dla osiągów samochodu moment obrotowy jest nieistotny. Tak twierdzą laicy, którzy uważają ,że im wyższa liczna KM to samochód ma większe osiągi, nic bardziej mylnego. Moment obrotowy

Re: 401 koni w Focusie RS

Focus RS to prawdopodobnie najszybsze PRZEDNIO napędowe auto świata. Dawał sobie nawet rade z Fordem GT. Wszystko dzięki systemowi QATBLSD (mechanizm różnicowy Quaife o ograniczonym poślizgu i automatycznym rozkładzie momentu obrotowego pomiędzy koła napędzane), jest lepszy niż większość

Re: Volvo S80 i V70 DRIVe

Ten sinik montowany był już w mazdzie 3 i fordzie focusie z elektronicznym wtryskiem i w sumie większych kłopotów z nim nie było. W mazdzie 3 zapewniał całkiem dobrą dynamikę ale wiadomo ze s80 czy v70 to inna kategoria wagowa. A turbodiesla wybieram z miłości do świstu turbosprężarki... i momentu

Re: Pierwsze oficjalne zdjęcie Forda Focusa RS!

"Moc i moment obrotowy będą przekazywane na przednie koła..." Cały artykuł: www.v10.pl/Ford,Focus,RS,niebawem,nowy,model,4745.html -- www.fajslawice.fora.pl/index.php

Re: Pierdolnieci ludzie...

Ja powiem tak - bardzo mi się podobają samochody elektryczne. Z dwóch powodów - po pierwsze dlatego że są ciche, bardzo ciche. A po drugie dlatego że zazwyczaj mają bardzo przyzwoite osiągi w zakresie prędkości miejskich dzięki dużemu momentowi obrotowemu silnika elektrycznego od zerowych

Re: Auta specjalnie postarzane? - artykul 2

(9 tys. zł), ośmiu wtryskiwaczy (9 tys. zł), amortyzatorów Dynamic Drive (9 tys. zł), a do tego podwójnego układu wydechowego, dwóch zaworów EGR oraz remontu automatu ZF, który nie radzi sobie z ogromnym momentem obrotowym ośmiocylindrowego bi-turbodiesla. Równie niemiłą niespodzianką są koszty

Re: BMW Z4 sDrive28i | Wideo

wtloczyc poprzecznie pod maske przednionapedowki) i lepsza naturalna moc (pojemnosc skokowa daje lepszy moment obrotowy) w stosunku do rzedowych czterocylindrowcow. Na pewno nie nadaja sie do maszyn "sportowych" (choc Focus RS i Volvo je ma), ale dla tylkowozow w rodzaju nowego Passata

Re: 2.0 GTDi - nowy silnik (w) Volvo

, a spalanie na poziomie auta klasy kompakt z silnikiem 1.4 (golf, astra) tyle, że lepsze osiągi dzięki większemu momentowi obrotowemu i mocy.

Re: Renault Megane 1.9 dci - czy wejść w taki zak

dane mi użytkować. A przy tym - był naprawdę bardzo dynamiczny. W teorii tylko 120KM (momentu obrotowego nie pamiętam), ale nielekkie auto napędzał BARDZO sprawnie, przy tym sympatycznie rozwijając całą dostępną mu moc. Pod tym względem - będę go wspominał rewelacyjnie. 3. Bardzo dobre hamulce. Moje

Re: Mercedes E 350 CDI 4Matic | Za kierownicą

11 litrów rzepakowego palone w mieście przez 1,8 tonowego mastodonta za 350 tysięcy. Jakim debilem trzeba być by kupić taką taczkę. Masa i gabaryty niweluje całą przewagę diesla, pozostaje tylko onanizm dla tych co wyznająswoje dziwne teorie o momencie obrotowym :) Tak to właśnie wygląda że moja

Re: Śmieszą mnie miłośnicy diesli.

kolejny prowokacyjny temat o wyższości blondynek nad brunetkami i na odwrót..jak ktoś lubi benzynę i mu to odpowiada to niech się odpierd... od posiadaczy diesla i na odwrót....a ja napisze tak mam w dup...momenty obrotowe, wykresy i wszystko co jest na papierze bo ma to się nijak do codziennej

Re: Chcę kupić golfa IV

1.6 16v za słaby a 1,9 tdi 110KM cacy? Przyspieszenie 0-100km/h jeden i drugi 10s.130KM diesel 9,6s.V-max oba ok ~190km/h.Gdzie on jest za słaby?Ja wiem,że diesel ma wyższy moment obrotowy ale ja tu nie czuję mocnej różnicy. Co do golfa.Hmm, nie wiem co ludzie widzą w tym aucie.(ogólnie w vw

Frankfurt 2009 | Audi R8 e-Tron na horyzoncie

1. Sportowe auto na prąd? Moim zdaniem to jest jakieś nieporozumienie. Przy stałym momencie obrotowym cała przyjemność jazdy znika. 2. Zupełnie niezwrozumiałe jest dla mnie już to że ludzie kupują 'sportowe' samochody z automatycznym skrzyniami, a już silnik elektryczny w takim pojeździe to

Re: Dziwny odglos Ford Focus benzyna

gumie przy wiekszym momencie obrotowym... Slysze sie to wlasnie przy wyzszych obrotach albo kiedy silnik jest zimny....

Re: Octavia II

kupuj. Z korozją Forda nie panikuj przy nowym samochodzie. Zresztą okazy z którymi miałem do czynienia wcale nie korodują. Weź pod uwagę cenę przy podobnym silniku i wyposażeniu. Zalecam to tego typu auta przynajmniej 120 KM i dobry moment obrotowy. A i jeszcze zapomniałeś o Hondzie FRV - 6 osobowej.

Re: Do Ghostdoga.

Jeśli chodzi o silniki to nie masz racji.Na rynku polskim nie występuje już 2,0 Tddi 115 KM.W jego miejsce wprowadzono 2,0 Tdci 115 KM 280 nM ( Focus ma pojemność 1,8 ). Overboost występuje również w Focusie 1,8 Tdci 115 KM.Tutaj moment obrotowy zwiększa się chwilowo z 250 do 280 nM.

Re: 2.0 TDI tak samo wyprzedza co 2.5 turbo Forda

Passata. W omawianym wypadku moment obrotowy jest równy, a moc 80 KM na korzyść Focusa.

Re: Ile wort ford (focus II) ?

> chyba zapomniałeś wspomnieć, że dynamika pozostawia duużo do życzenia. > Gdzie te 98 KM? Jeździłem Focusem kombi z silnikiem 100 KM, jeżdżę Corollą hatchback z silnikiem 97 KM. Te 3 KM różnicy są pewnie w granicach błędu pomiarowego... Silnik Focusa ma wprawdzie trochę większy moment

Jaguar R-D6

"Ma tylko 4,33 m długości." Czyżby Jaguar Focus? "Ma pojemność 2,7 litra, moc 230 KM". Bez sensu. "i jest wyposażony w podwójną turbosprężarkę (biturbo). Jego moment obrotowy (miara siły płynącej do kół)" Tu akurat chodzi o moment na silniku, Panie Kublik

Re: mondeo combi w dieslu?

"Mondeo to dobre auto, ale nie z silnikiem diesela. Awaryjne są wtryskiwacze (szczególnie Delphi), sprzęgło również nie wytrzymuje wysokiego momentu obrotowego. Silnik bardzo wrażliwy na jakość paliwa, zatankowany paliwem słabej jakości może nie wyjechać ze stacji

Mam I30

wyboru. Silnik 1.4 109 km w zupelnosci daje rade - i po miescie i po trasie (jest nawet dosc żwawy). Skoro myslisz o 1.6 to juz w ogole niezle (zwlaszcza ze max moment obrotowy ma chyba przy 4200 obrotow). Z innych rzeczy - ma bardzo wygodne fotele z super trzymaniem bocznym! Zrobilem trase W

Re: ale nawet ford jeszcze nic nie mówi o napędzi

testach szybko wyszło, że nawet mimo ogranicznika, wysoki moment obrotowy bardzo silnie wpływa na układ kierowniczy . Czyli jesteśmy w punkcie wyjścia: po prostu S80 T6 powinno mieć od samego początku tylko AWD. S80 T6 ważyło 1450 kg. Focus ST 1317 kg, nowy RS pewnie też coś koło tego będzie. Skoro

Re: Pogromca ścigantów - VW Touran 1.4 TSI

tiges_wiz napisał: > Przysp. 0-100 km/h* 9,8 s > i to jest pogromca scigantow? Problem w tym że najwiecej ścigantów w polskich warunkach jeździ Civicami 1,4 Corollami 1,4 Golfami 1,9 TDi Seicento, Focusami itd itp. Jak już się trafi ścigant w kompakcie z 1,6 to za Chiny nie może uwierzyć, że

ludzie jaracie po to rocznik 2007, silnik staaary

to nic nie pomoze. Nie mowiac o roznicy w momencie obrotowym i przyspieszeniach. Odkad mam focusa rs (starego) docenilem co to dynamika przy malych predkosciach, w miescie jezdzi sie o niebo przyjemniej niz corolla ts ktora ma charaktertyke podobna do hondy

Re: tak, bo dizle teraz nie klekoczą tylko rechoc

- nie trzeba doprowadzać go do wycia bo ma duży moment obrotowy przy małych obrotach. Spala w trasie 4,5 l/100 km (sprawdzone) w aucie o masie 1400 kg. Myślę, że diesle mają przed sobą większą perspektywę rozwoju. A to, że cena ON jest równa lub wyższa niż etyliny - to już jest polityka. Na razie i

Re: Pogromca ścigantów - VW Touran 1.4 TSI

200 km/h mam 5 tys obr/min a moc maksymalną przy 5700 obr. /min to dlaczego już nie mogę takich obrotów uzyskać? Skoro nie uzyskałem takich obrotów to nie uzyskałem mocy maksymalnej i tu zadecyduje moment obrotowy, którego już mi brak. Na co chcecie redukować skoro na 4ce 200 km/h nie osiągnę tylko np

Re: Focus II 1,6TDCI kontra Corolla 1,4 D4D

(spora róznica momentu obrotowego działa na korzysc silnika forda. toyota ma silnik mniej nowoczesny (tylko 1 wałek ,8 zaworów ) ale za to prostrzy konstrukcyjnie i tanszy w serwisie (TEORETYCZNIE niewymienny łancuch rozrzadu),jest wyraznie słabszy od silnika forda ,i pali troche wiecej( corolla Kombi 1

Re: Tylko Focus

moment obrotowy 145 Nm przy 4000 obr/min Przyśpieszenie 0-100 km/h (sek.) 11,2 Elastyczność 50-100 km/h (sek.) 15,5 Prędkość maksymalna (km/h) 185 Średnie zużycie paliwa (l/100km) 6,8 Opel Astra Combi: długość (mm) 4288 szerokość (mm) 1709 wysokość (mm) 1465 rozstaw osi (mm) 2611 rozstaw

Re: Honda Civic I-CTDi po malym tuningu:-D

Sprzeglo dostaje w dupe najbardziej jak dajesz wysoki moment obrotowy od niskich predkosci obrotowych. Tu tak nie ma. Jak padnie to zaklada sie mocniejsze, tu akurat cudow nie ma... Co do polosi to mozesz je zalatwic w seryjnym aucie lub rownie dobrze zrobic tym autem 200k km bez problemu. Co do

Re: sztuka jazdy 1.9TD

, co nie przeszkadza, bo turbina włącza się przy ok. 1800. Co do słabej dynamiki - Focus 1.8 TDCi (bo o 1.9 TD nie słyszałem) ma wysoki moment obrotowy, chociaż ma tylko 115 KM. Jeżeli Audi ma np. 100 KM, to oczywiste że przyspiesza słabiej. -- www.kodeksdrogowy.pl/display.php?site=79#d1

Re: mylisz z Focusem RS. ST170 to zwykłe toczydło

Cześć Marek, silnik focusa st 170 ma 85% momentu obrotowego już od 2000 obr. Tak jest w opisie tego silnika, ja jeszcze tym autem nie jeżdzilem ale wydaje mi się że to może być całkiem fajna jazda. Widziałem test na niemieckiej stronie www, ford focus st 170 pokonał audi a3,fiata stilo , honde

Re: Nowa Corolla

benzynowe Fordy do oszczędnych nie należą. Niemniej poczujesz spadek momentu obrotowego po dociążeniu auta i częściej będziesz musiał wiosłować. A wiek, hmmm czyżby większe pojemności dla średniego wieku były niewskazane? Ja myślę, że odwrotnie. > Zazdrościsz? Bynajmniej, mam od nowości swoje 7-letnie

Re: FORD MONDEO ST220

. Mój sedan bardziej mi się podoba od RS czy WRC. Ostatni sportowy Ford, który mi się podobał to Escort Cosworth (Cougar nie jest brzydki, ale jakoś nie potrafie go polubić). Dodatkowo silniki, tak jak ktoś pisał, krzywa momentu obrotowego w nich jest nie taka jaka powinna być. A szkoda. Art

Re: Max. moment na V biegu przy jakiej V km/h ?

A jakim samochodem jeździsz, to może coś podpowiem. Dyskusja o jeżdżeniu na 5. biegu przy 4000 obr/min, bo to szczyt maksymalnego momentu obrotowego, jest czysto akademickiej. Zapomnij o jeździe w taki sposób na co dzień, bo się zabijesz. We współczesnych samochodach 4000 obr/min na najwyższym

Re: MOMENT OBROTOWY

moment obrotowy zależy od ilości spalonej mieszanki w cylindrze... tak więc od jego pojemności i stopnia jego napełnienia... ten z kolei zależy od oporów przepływu całego układu dolotowego (wlot powietrza, kanały (kształt, długość, powierzchnia ścianek, wymiary geometryczne) przepustnica, filtr

Re: Focus 1.0 EcoBoost od 63 050 zł

Silnik wolnossący o mocy 120 koni i momencie obrotowym rzedu 170 Nm to nie jest normalna rzecz. To archaizm.

Co myslicie o Alfa Romeo 156 ??

(bezposredni wtrysk benzyny) ma najlepszy moment obrotowy w stosunku do cm szesciennych pojemnosci silnika ze wszystkich swiatowych marek!!!!Uklad keirowniczy sportowy (jeden obrot kierownicy w lewo lub w prawo to pelny skret auta!!!)Blacha w calosci w ocynku wiec korozja sie jej nie trzyma.Kto nie mial nigdy

Re: Dyzel czy benzyna?

. przyspieszenie 0-100 - ok. 10,5 sek - minus to krótka jedynka, ale reszta biegów i niesamowity moment obrotowy rekompensuje konieczność szybkiej zmiany biegów - szczególnie odczuwalne przy startach ze świateł... jednak przy 3 - 4 biegu żaden samochód nie ma takiego "odejścia" ja tdci... 2

Re: 1.6 czy 2.0 ?

Dziękuję za komentarz całkiem rzeczowy a nie typu "Tylko Toyota" Słuszna korekta ale b. długa a ja tylko zwróciłem uwagę, że Focusy nie są najlepsze silnikowo co też wykazałeś. Czepiająć się Focusa wykazujemy wady: 1. Słaby moment obrotowy 174 Nm to słabo do 189 Nm 155-konnej Hondy czy

Re: Focus TDCi

wspólnie z Peugeotem diesle 1,6 i 2.0, które , zdaje się, mają być na rynku w tym roku. A co mi sie w nim nie podoba: 1. Idiotycznie poprowadzony moment obrotowy- mimo ,że focus jest moim 5 dieslem przez pierwsze miesiące potrafił gasnąc przy ruszaniu, a i teraz czasem to się zdarza. Przeprogramowanie

Re: Dyzel czy benzyna?

, ale reszta > biegów i niesamowity moment obrotowy rekompensuje konieczność szybkiej zmiany > biegów - szczególnie odczuwalne przy startach ze świateł... > jednak przy 3 - 4 biegu żaden samochód nie ma takiego "odejścia" ja tdci... chyba chciales napisac ogolnie diesle, TDCI to

Re: Focus ST

!!!!! Ooczywiście w granicach rozsadku… nie będę nawet próbował mierzyc się z np.. Boxterem, ale wszyscy „kratkarze” wierzący w potęgę momentu obrotowego diesli mogą się zdziwić… Na 3cim biegu wycisnąłem 155 km/h (jeszcze nie włączył się ogranicznik). Pozdrawiam i....do zobaczenia (po

Re: mylisz z Focusem RS. ST170 to zwykłe toczydło

Gość portalu: fancar napisał(a): > Cześć Marek, silnik focusa st 170 ma 85% momentu obrotowego już od 2000 obr. > Tak jest w opisie tego silnika, ja jeszcze tym autem nie jeżdzilem ale wydaje > mi się że to może być całkiem fajna jazda. To najpierw się przejedź i poznaj dokładną cenę

Re: Skoda Fabia bądź Fiat Punto

samochody maja > praktyczne te same ceny. A klasa i prestiz auta zupelnie inne. Najtańszy Focus kosztuje 46.380 zł (dane ze strony www). Ma silnik 75 KM, ale o trochę słabszym momencie obrotowym, będąc jednocześnie o 100 kg cięższy od Fabii. Kupowanie Focusa z takim silnikiem chyba nie ma sensu. Z

Re: TROLEJBUSY

a jednocześnie najtańszy ze wszystkich rodzajów napędu elektrycznego. Jest również znacznie efektywniejszy. Jedyną wadą silnika asynchronicznego zasilanego prądem o parametrach takich jak w Tychach, jest trudna regulacja prędkości obrotowej i momentu obrotowego - wymaga to ciągłej zmiany wartości

Re: Co to znaczy lepiej prowadzący się?

moment obrotowy. W tych samych warunkach samochodem o troche miekszym zawieszeniu (podatniejszym, o wiekszym skoku) dalo sie bez problemu pojechac szybciej. Ale zgadzam sie,ze sztywniejsze zawieszenie daje WRAZENIE wiekszego bezpieczenstwa

Re: zbieram opine - ford focus

przestarzałość benzynowców Forda widzę w braku zmiennych faz rozrządu i kiepskim przebiegu momentu obrotowego. Wynalazki które wymieniłeś są dobre tylko że w dobrym aucie układ chłodzenia działa a jak przestaje to po prostu się nie jedzie. Silniki TDCi są od Citroena więc co ma Ford do tego? Najnowsze silniki

Re: Nowe: Laguna 1.9 dci czy Mondeo 2.0 tdci?

Gość portalu: Kaszana napisał(a): > Silnik Laguny ma 270 a nie 280 nM, natomiast Ford posiada funkcję overboost > zwiększającą chwilowo moment obrotowy z 330 do 350 nM. Nie wiedziałem o tym overboost,w jaki sposób to działa? Jak uzyskać chwilowe zwiększenie wartości momentu obr.? >

Re: Nie myślałem, że ......

to salby wynik ale chcialbym zebys napisal czy > to byla taka liczba? Mocy już nie pamiętam. Zapadł mi natomiast w pamięć max moment obrotowy - zamiast 163Nm wyszło 130. > > A tutaj masz wyniki testów przeprowadzane u p. Chojnackiego (znany polski > > tuner) przed i po tuningu: >

Re: W czym Skoda Fabia jest lepsza od Fiata Punto?

? Jesteś zabawny? Jest minimum 5 tys. zł droższa. A tobie radzę najpierw nauczyć się zasad pisowni i ortografi. In meritum elestyczność lepsza jest u Skody, co wynika z wyższego momentu obrotowego. Na marginesie; wybież się i zobacz, czy za taką kwotę wyjedziesz z salonu rzeczonym Focusem. Pozdrawiam

Nowoczesne silniki wysokoprężne - Ford Focus

,8 litra i rozwija moc 115 KM. Będzie on oferowany w Fordzie Focus od drugiej połowy 2001 roku. Dzięki wykorzystaniu wyjątkowo wysokich wartości ciśnienia doładowania, dochodzących do 1,2 bara, jednostka Duratorq TDCi osiąga ustabilizowaną szczytową wartość momentu obrotowego 250 Nm przy 1850 obr

Common-rail wedlug Ford'a

oferującym te najnowocześniejsze układy wtryskowe w swoich silnikach wysokoprężnych. Z punktu widzenia użytkownika nowe rozwiązanie przynosi konkretne i natychmiast zauważalne korzyści, wśród których najważniejszymi są: równa i cicha praca silnika oraz wyższe wartości użytecznego momentu obrotowego. Nowy

Focus 1,8 TDCi -Rozczarowanie

pewnie ponad 0,5 mln km, więc mam pewną skalę porównawczą. Otóż podstawowe wady Focusa 1.8 TDCi to dziwacznie poprowadzony moment obrotowy, który przy niskich obrotach jest zbyt niski. Powoduje to,że samochód ma tendencje do gaśnięcia np. przy ruszaniu- zmusza to do utrzymywania wyższych obrotów przy b

Re: Astra III, focus II, ceed czy i30

arka33.3 napisał: Jedyne czego mi brakuje w benzynie to moment obrotowy Taka karma:) No niestety kijanowskie 1.6 ubogie w parę, ubogie... Pozdr

Re: Jaka skrzynia porównywalna do DSG?

dostarczenie dodatkowego zakresu zmiany momentu obrotowego, niejako dodatkowego biegu, a ściślej dodatkowej "małej skrzyni bezstopniowej" pozwalającej przy zapięciu n-tego biegu jeszcze ewentualnie trochę go skrócić, zwiększając moment na kołach. Kierownice czynnika roboczego w przekładni

Re: MOMENT OBROTOWY

Gość portalu: Hiszpan napisał(a): > moment obrotowy zależy od ilości spalonej mieszanki w cylindrze... > tak więc od jego pojemności i stopnia jego napełnienia... ten z kolei zależy od > oporów przepływu całego układu dolotowego (wlot powietrza, kanały (kształt, > długość

Co wy chcecie od tych diesli?

zludzenie, spowodowane duzym momentem obrotowym - odczucia. Jednak szybko i niepostrzegalnie dla uszu ( i dla portfela ), auto nabieralo sporej predkosci. W porownaniu do silnika np. 1.6 100KM benzynowego - diesel wydalawal sie o wiele silniejszym i ciszej sobie radzacym. W srodku mialem wrazenie, ze

Re: Megane II Sedan czy Ford Focus

. V max jest tylko o 10 km wyższa, a Max moment obrotowy, który decyduje o elastyczności, jest wyższy tylko o 15 Nm (razem 200 Nm w stosunku do 185 Nm w silniku 80- konnym). To słabiutka poprawa osiągów. IMHO - nie warto dopłacać. Czytałem ostatnio w L'AUTOMOBILE test wszystkich motorów

Re: Salon Frankfurt 2011 | Ford Focus 1.0 EcoBoos

20 letnia Mazda z silnikiem 90km pali mniej na trasie (4,6 przy 1.6l) i przy znacznie większym momencie obrotowym. Przynajmniej silnik nie był wysilony i na 100% miała większe przyspieszenie niż ten fordowski złom

Re: Salon Frankfurt 2011 | Ford Focus 1.0 EcoBoos

Uhuhuhu cudownie 1.0 ekobiuścik i aż 170 Nm hoho już widze tych szczekaczy którzy stwierdzą że taki Fiordzik będzie tak samo szybki jak mój Civic1.8 vti o tym samym momencie obrotowym :))

Re: torque steering

rady. To kwestia czucia kiedy jest maksymalny moment a nie tylko depnac do deski (choc niektorym depniecie rzeczywiscie wystarczy). I to nie zalezy od masy samochodu. To zawsze wystapi a zminimalizoawc to mozesz tylko ograniczajac moment obrotowy... no to nie ruszysz. Owszem rownowaza samochody pod

Re: Focus 1.0 EcoBoost od 63 050 zł

Pan redaktor nie przyjrzał się obrazkom, które wstawia. Słabszy silnik traci parę już przy 4000obr więc oba silniki nie mają momentu obrotowego 170Nm od 1400 do 4500 a tylko mocniejszy ;-) Jak widać do 4000obr obie jednostki działają tak samo a powyżej słabsza jest elektronicznie przycięta. Tak

Re: Mitsubishi Lancer

klasyczny downsizing silnika 1.9. przy czym nowsza wersja ma nawet nieco większy moment obrotowy co ponoć się czuje. ja tego nie czuję i nie wiem, ale na pewno nie jest to silnik mniej udany pod jakimkolwiek względem niż starszawy już 1.9, o którym właściwie słyszy się od użytkowników same superlatywy

Re: Skoda Fabia bądź Fiat Punto

> Ale u Fiata nie można łączyć kilku promocji, co w Skodzie jest dopuszczalne U Fiata zdaje sie ze mozna wytargowac calkiem niezlu upust na starcie. > Najtańszy Focus kosztuje 46.380 zł (dane ze strony www). Ma silnik 75 KM, ale o > > trochę słabszym momencie obrotowym, będąc

Re: Astra III, focus II, ceed czy i30

Przy deklarowanych przebiegach (18tys/rok) zakup diesla nie koniecznie się opłaci. Jedyne czego mi brakuje w benzynie to moment obrotowy którego w dieslu jest pod dostatkiem. Całe szczęście że dostępne finansowo są już turbo benzynki i tam już ten moment jest :)

Kaszalot Gordi oraz wszyscy zainteresowani

w tej klasie momentu obrotowego i tej pojemności(każda 8 zaworówka lepiej sprawuje sie w niskich obrotach niz 16v i nie piszcie że tak nie jest bo na szable albo na tor zapraszam) I tak 1.6 wersja hatchback 5d 60 -100 IV bieg 10.7 sekundy 80-120 V bieg 17.4 do setki 11.6 max 187 km/h spalanie

Re: Czy warto kupic c-maxa?

to zmienne fazy rozrządu w Renault czego zresztą ta firma nie reklamuje tak jak Toyota swoje VVTi czy Honda V-tec. Charakterystyka momentu obrotowego również lepsza u Renault. Do tego spalanie o 1-2/100 km litrów mniejsze. Nie wiem jak w Twoim Scenicu to wyglądało ale mój spalił 7,2 na trasie ok

Re: Nowy Focus RS - hybryda 4x4

silnik elektryczny ma tę zaletę, że moment obrotowy ma wykres funkcji liniowej czyli max moment na najniższych obrotach, wyobraźcie sobie tego fokusa z 500Nm od 1500 obr/min do 6000obr/min -petarda, to genialne rozwiązanie.

Re: Focus jak Polonez, czy aby nie żarty ?

przerzucanie się DANYMI z fabryki (w dodatku impertynencko) sam mierzyłeś to przyspieszenie? skoro civic sedan ma 9.2 to dlaczego civic w wersji hatbback z dokładnie tym samym silnikiem (mov, moment obrotowy) ma 10.2? - doklejony z tyłu kufer działa jak turbo? - skąd ta wiara w cyferki

Re: Elektryczny Ford Focus

" Nie może być, poważnie?!? Piszesz rozumiem o takim samochodzie jak Tesla, bo nie znam innego auta o napędzie elektrycznym, które by jak to nazwałeś "przerażało mocą". Trzeba oczywiście uznać wyższość silnika elektrycznego nad spalinowym jeśli rozpatrujemy tylko dostępność momentu obrotowego

Re: W czym Skoda Fabia jest lepsza od Fiata Punto?

ortografii to ty się chyba znasz jeszcze mniej niż na samochodach. &#62In meritum elestyczność lepsza jest u Skody, co wynika z > wyższego momentu obrotowego. Pewnie znów "chyba" i ci "się wydaje" ? Powtarzam jeszcze raz : masz coś konkretnego to podaj , a jeżeli nie masz nic

Re: turbosprezarka w nowoczesnych silnikach wysok

Mała cytata z www.tdi.pl/html/stala_zmienna.html: "Geometria turbiny Ponieważ praktycznie wszystkie oferowane silniki diesla w autach osobowych zaopatrzone są w turbiny, warto napisać słów parę tym właśnie elemencie. Zadaniem turbiny jest zwiększyć moment obrotowy silnika poprzez

Re: Ford Focus 1.6 TDCi I Już nie na tor

2 sek dłużej do setki ? Wychodzi nieumiejętne korzystanie z potencjału diesla i jego momentu obrotowego. Tester pewnie leciał dieslem po czerwone pole obrotomierza jak benzynką. Jest książeczka, w której napisana jest moc silnika i przy jakich obrotach jest uzyskiwana oraz zakres momentu obrotowego

Re: jazda na 1biegu

> cokolwiek tam w aucie siedzi - polepszałaby naszą technikę > jazdy?? (...) Nie zaraz tam korbowodów i tłoków ale przynajmniej wiedza, po co jest skrzynia biegów, moment obrotowy, dlaczego nie hamować podczas długich zjazdów i dlaczego nie traktować ostro zimnego silnika. Mam wrażenie, że

Re: Saabaru ?

. Pamiętajmy, że biegi można redukować, a liczy się przebieg krzywej momentu obrotowego (w VTECach bardzo płaski) :-) Parametry zawieszenia są też są bardzo istotne, na co wskazują zwycięstwa NSX-R i NSX TypeS na torze, z samochodami teoretycznie dużo mocniejszymi. > Nie. Porównujemy samochody równie

Re: Nik... pytanko ;-)))

obrotowego i trzeba wrzucić III, zmniejszając moment na kołach dłuższym przełożeniem (przy i tak długich przełożeniach TD). > Jak się to ma do przyspieszeń w zakresie prędkości powyżej 60, 80, 100, czy > 120 > km/h dla porównywalnych silników na różne rodzaje paliwa? Trzebaby porobić pomiary

Re: jazda na 1biegu

co jest skrzynia biegów, moment obrotowy, dlaczego nie hamować podczas długich zjazdów i dlaczego nie traktować ostro zimnego silnika. Mam wrażenie, że ludzie tego nawet nie wiedzą... Yyyyy bo nie wiedzą. To czemu ostro nie hamować na dlugich zjazdach?? I co znaczy nie traktować ostro zimnego

Re: Nowy Focus RS - hybryda 4x4

Czemu od razu zepsuć? Jeśli silnik elektryczny jest wykorzystywany mądrze (czyli ma wspomagać momentem obrotowym, a nie być głównym "sercem") to takie rozwiązanie jest super :) Tak samo jak nowy koncept Porsche 918- duży silnik spalinowy i dwa elektryki dodające mocy i momentu. Efekt

Re: Focus RS z "klekotem"

klientów. Chociaż ostatnio niestety diesel okazuje się spora pułapką - z jednej strony można zejść do niewiarygodnie niskiego spalania, z drugiej strony każda awaria to okrągłe tysiące PLN. Wysoki moment obrotowy silnika przy niskich obrotach po prostu niszczy silniki, turbiny sa mało trwałe a pompy

Re: Focus ST na drodze | Wideo

@gen. Italia Ile czasu trwa cykl? Gdyby była mowa o dziesiątych częsci sekundy to przyznałbym rację. Ale jeśli mówimy o 100 zdarzeniach na sekundę to o jakiej "pulsacyjności" mówimy? Idąc w tą stronę można mówić o pulsacyjności przenoszenia momentu obrotowego na asfalt..... bo przecież

Re: Focus RS z "klekotem"

Panowie. Może wróćmy do podstaw. Co to jest moc? moc to moment obrotowy razy obroty. jaka jest charakterystyka auta z silnikiem diesla? Wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach i w bardzo wąskim zakresie obrotów. Stąd między innymi tyle biegów we współczesnych turbodieslach! I teraz co z tego

Re: Mój "test" z jazdy Focusem 1.8 (supersubiekty

> wa maxima mocy, przy Sorry, miało być maxima momentu obrotowego

Re: Automaty-wpływ na bepieczeństwo aktywne

dwójke przed zakrętem, zeby po zakręcie i w jego trakcie miec maksymalny mozliwy moment obrotowy. Nie znam Tiptronika, który przeprowadziłby to szybko (bo w dół zmiany są jeszcze wolniejsze niz w góre) i pozwolił wrzucić przy tej prędkosci 2. Pozwoli max na 3. A wtedy sam zobaczysz co sie będzie

Cenzura na forum troche przegina--skromnie uwazam!

ponad 150 km/godz. Silnik elektryczny (magnesy trwałe) o mocy 80 kW/109 KM i momencie obrotowym 260 Nm. Paliwo: czysty wodór przechowywany w butlach wysokociśnieniowych. Prototypowy model Fiata na wodór mają także Włosi.

Re: Do Niknejma

silników), mają duże przebiegi (gruuubo powyżej 100000km) i jakoś silnik nie chce się rozlatywać... W dodatku Honda przewiduje remont kapitalny takiego silnika średnio przy 350000km. Rozumiem Twoje zamiłowanie do aut o dużym momencie obrotowym przy niskich obrotach, komfortowych, z automatem. Ale... ja

Re: Do Niknejma

dużym momencie obrotowym przy niskich > obrotach, komfortowych, z automatem. Ale... ja wolę inne. Lubię dźwięk silnika > przy 8000 obr/min, A Ja lubię zwodniczy, letargiczny bulgot, pod którym kryje się gotowość do swobodnego zerwania asfaltu. lubię jeździć nie rzucającym się w oczy

Re: Do Niknejma

dużym momencie obrotowym przy niskich > obrotach, komfortowych, z automatem. Ale... ja wolę inne. Lubię dźwięk silnika > przy 8000 obr/min, A Ja lubię zwodniczy, letargiczny bulgot, pod którym kryje się gotowość do swobodnego zerwania asfaltu. lubię jeździć nie rzucającym się w oczy

Re: Ford Focus 1,6 TDCI 109 KM czy 90 KM

Fajny silnik, ekonomiczny, calkiem cichy nawet, ladny moment obrotowy. Podobno wrazliwy na paliwo, ale czy to prawda ze to paliwo takie zle jest? Jak sie opal naleje to malo ktory dizlelek pojedzie do przodu - oczywiscie nowy, bo np stara beczka na wszystkim pojedzie :)

Re: Focus jak Polonez, czy aby nie żarty ?

> skoro civic sedan ma 9.2 to dlaczego civic w wersji hatbback z dokładnie tym sa > mym silnikiem (mov, moment obrotowy) ma 10.2? - doklejony z tyłu kufer działa j > ak turbo? - skąd ta wiara w cyferki To zmierzone wartości, nie wiara w cyferki, inaczej zestopniowana skrzynia i

Re: Focus`04 warto?

1. ilośc miejsca w środku - patrz rozstaw osi 2. zawieszenie 3. ukł. kierowniczy 4. parametry silnika (wartośc momentu obrotowego), jego dynamika Minusy to: - beznadziejne fotele - w dostępnych dziś wersjach (FX) strasznie ponure wnętrze - za duże zuzycie paliwa jak na diesla - niewyjasnione

Re: moment obrotowy a przyspieszenie

Sluchajcie - ja tych teorii i osiagow tabelarycznych mam dosc. Prosty przyklad, jezdze focusem najbardziej standardowy silnik 1.6 benzyna 100KM. Max moment przy 4000, max moc przy 6000. Ale podczas normalnej jazdy obroty trzymam pomiedzy 2000 a 3000. Co z tego, ze w sprincie do setki jestem

Re: focus x100

Odradzam wersję 1.8 TDCi- zdychający silnik przy ruszaniu ( b. dziwacznie poprowadzony moment obrotowy) i o dziwo spore spalanie w mieście oraz czasami praca silnika jakby się kluch najadł. Podziwiam odwagę ( lub słodką niewiedzę) przy wyborze pseudo. PG

Re: FOCUSY dwa

Witam! pisze o ostatnim scorpio , skonczyli je robic jakies 6 lat temu. faktycznie ,nie wiadomo co tam amerykance pokombinowali. jest to jednak taki typowy amerykanski silnik z duzym zapasem momentu obrotowego . własnie mi sie przypomniało ,ze ten silnik jest przeciez ciagle montowany w

Re: Nowoczesne silniki wysokoprężne - Ford Focus

A to z oficjalnych stron Forda Polska: "Nowy silnik TDCi 1,8 litra, moc 115 KM, moment obrotowy 250 Nm dla 1850 obr/min. Unikalna funkcja chwilowego wzrostu momentu obrotowego daje moment 280 Nm - przydatne przy szybkim przyspieszaniu i wyprzedzaniu na autostradzie. 2- stopniowa pompa

Re: Focus II 1,6TDCI kontra Corolla 1,4 D4D

Od roku mam Focusa II 1,6 TDCI kombi. 109 KM to dla mnie wystarcza. Silnik ma dobry moment obrotowy - ciągnie już na wolnych obrotach. Zawieszenie doskonałe. Biegi wchodzą idealnie - dźwignia krótka jak jojstick. Wykończenie nie najgorsze. Mam wersję FULL oprócz ESP. Ford jest dużo szerszy od

Re: zbieram opine - ford focus

Jedne z lepszych w klasie? w której gazecie to przeczytałeś? Benzynowce nawet zmiennych faz rozrządu nie posiadają jak np Honda, Toyota, Alfa, BMW i Renault, moment obrotowy cieniutki, a z praktyki wiem że więcej palą od konkurencyjnych aut. TDCi są dobrymi silnikami ale konkurencja też oferuje

Ford Focus

& Centennial Edition SVT Comfort Premium SE & SES Dane techniczne Wersja Silnik: Układ zasilania: Średnica × skok tłoka: St. sprężania: Moc maksymalna: Maks. moment obrotowy 0-100 km/h: V-max: Śr. zuż. paliwa / 100 km: Silniki benzynowe: 1.4 16V R4 1,4 l (1388 cm?), DOHC 16V wtrysk wielopunktowy 76,00

Ford Focus WRC

cm3 Moc maksymalna (BHP/RPM) 300/6000 (RS06 - RS07) 300/6500 (WRC, Racing WRC, RS01 - RS05) Moment obrotowy (Nm / obr.) 550/4000 Napęd Na 4 koła Sprzęgło Węglowe, wielotarczowe Dyferencjały Aktywne, na obu osiach Skrzynia biegów 5-biegowa, półautomatyczna Hamulce Tarczowe

Ford Focus RS

Ford Focus RS- samochód osobowy produkowany przez firmę Ford. Jego silnik osiąga moc 305 KM. Najmocniejsza wersja (Focus RS500) osiąga 350 KM. Dane techniczne Silnik Silnik: R5 (silnik) turbo Pojemność: 2522 cm? Moc: 305 KM @ 6500 RPM Moment obrotowy: 440 Nm @ 2300-4500 RPM Osiągi

Ford Focus ST

Moment obrotowy: 340 Nm @ 1600 RPM Stopień sprężania: 9,0:1 Rozrząd: 2 wałki rozrządu DOHC Napęd wałka rozrządu: pasek zębaty Ułożyskowienie wału korbowego: 6 łożysk Układ sterowania pracą silnika: Bosh Układ wtrysku paliwa: wtrysk EFI, turbosprężarka Układ zapłonowy: elektroniczny, bezrozdzielaczowy

Ruch obrotowy

Ruch obrotowy bryły sztywnej to taki ruch, w którym wszystkie punkty bryły poruszają się po okręgach o środkach leżących na jednej prostej zwanej osią obrotu. Np. ruch Ziemi wokół własnej osi. Jest to ruch złożony z ruchu postępowego środka masy danego ciała oraz ruchu obrotowego względem pewnej

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.