filtr cząstek stałych a moc

msob

Usportowiona Ibiza z nowym dieslem

Usportowiona Ibiza z nowym dieslem

Pod maskę Seata Ibizy FR trafił silnik 2.0 TDI o mocy 143 KM z filtrem cząstek stałych DPF. Dzięki temu Ibiza zyskała miano najmocniejszego auta z silnikiem wysokoprężnym w segmencie

Zbędne podzespoły? Czego pozbywamy się z naszych aut

Drogie, kłopotliwe, awaryjne, nietrwałe - są takie podzespoły, na dźwięk których niektórzy dostają czerwonej gorączki. Zobacz co kierowcy są w stanie "wyciąć" ze swojego auta i jaki ma to wpływ na późniejszą eksploatację?

Audi prezentuje nowy silnik 3.0 TDI

Podczas 35. wiedeńskiego sympozjum dotyczącego silników Audi przedstawiło nową generację wysokoprężnej jednostki V6 TDI o pojemności trzech litrów. Turbodiesel stał się jednocześnie mocniejszy i oszczędniejszy

Defender po zmianach

Defender po zmianach

2,2-litrowy turbodiesel, spełniający normę Euro V, zastąpi montowaną dotychczas jednostkę o pojemności 2,4 litra. Wyposażono go w seryjny filtr cząstek stałych i połączono go z 6-stopniową, mechaniczną skrzynią biegów. Nowy silnik generuje moc 122 KM przy 3500 obr./min i maksymalny moment obrotowy

Porsche Panamera Diesel

Porsche Panamera Diesel

, co oznacza średnie zużycie paliwa na poziomie 6,5 l/100 km. Oczywiście silnik wykorzystuje najnowsze rozwiązania, turbosprężarkę z elektrycznie kontrolowana geometrią kierownicy łopatek, filtr cząstek stałych oraz oszczędzający paliwo w mieście system start/stop. Napis diesel na przednich drzwiach i

Nowe diesle w Fordzie Kuga

Nowe diesle w Fordzie Kuga

także mocniejszego diesla o mocy 163 KM. Także ten silnik moży być łączony ze skrzynią manualną (118 400 zł) lub z Powershiftem (127 400 zł). Oba silniki wyposażone są w filtry cząstek stałych (DPF) i spełniają normę czystości spalin Euro 5. Marcin Lewandowski ZOBACZ TAKŻE:Debiut nowego Forda

Pierwsza taka Ibiza

Pierwsza taka Ibiza

dla klientów szukających czegoś pomiędzy 80-konnym 1,4 TDI a mocniejszą wersją wysokoprężnego 1,9 TDI o mocy 115 KM. Współpracujący z pięciostopniową skrzynią manualną i wyposażony w filtr cząstek stałych silnik ten spełnia europejskie normy emisji spalin EU5, które zaczną obowiązywać od przyszłego

Filtr DPF - kosztowna ekologia

Filtr DPF - kosztowna ekologia

scenariusz na polskich parkingach będzie się zapewne pojawiał coraz częściej. Filtr cząstek stałych (sadzy) w silnikach wysokoprężnych, zwany w skrócie DPF, to łakomy kąsek dla złodziei. Jego wymiana w autoryzowanych stacjach obsługi kosztuje kilka tysięcy złotych, a w pewnych warunkach wstawienie nowego

Opel Vivaro | Pierwsza jazda | Faza druga

Opel Vivaro | Pierwsza jazda | Faza druga

żeliwny blok, aluminiową głowicę i jest wyposażona w bezobsługowy łańcuch rozrządu i układ wtrysku common rail (pracuje pod ciśnieniem 1600-1800 barów). Seryjnie montowany jest filtr cząstek stałych. Obie wersje nowego silnika oferowane są w dwóch wariantach mocy i momentu obrotowego. W przypadku

BMW X3 (2003 - 2010) - opinie Moto.pl

BMW X3 (2003 - 2010) - opinie Moto.pl

nie sprawiają kłopotów. Gorzej z turbodieslami. Sprzedawane są często po przebiegach rzędu 200 000 km, a więc wówczas, gdy w słabej kondycji jest już turbosprężarka a filtr cząstek stałych wymaga wymiany. Warto bacznie przyjrzeć się tym elementom podczas oględzin. Typowym problemem turbodiesli sprzed

Mercedes Citan. Pierwsze zdjęcia

Mercedes Citan. Pierwsze zdjęcia

55 kW (75 KM) do 81 kW (110 KM) oraz doładowany silnik benzynowy o mocy 84 KW (114 KM). Wszystkie jednostki wysokoprężne seryjnie uzbrojono w filtr cząstek stałych. Zależnie od wersji, siła napędowa płynie do przednich kół za pośrednictwem pięcio- lub sześciostopniowej przekładni manualnej.Wersja

Volkswageny do serwisów!

Volkswageny do serwisów!

Passata B6 z silnikiem 2.0 TDI. Wykryto w nich wadę czujnika ciśnienia, zamontowanego przy filtrze cząstek stałych (DPF). Może powodować on nieuzasadnione zapalenie się lampki kontrolnej filtra na desce rozdzielczej. Akcja naprawcza dotyczy egzemplarzy, które zjeżdżały z taśmy między marcem 2008 a marcem

Salon Genewa 2011 | Nowe oblicze Peugeota 308

Salon Genewa 2011 | Nowe oblicze Peugeota 308

163 KM. Wszystkie wyposażone w filtr cząstek stałych, oczywiście. Zwolennicy jednostek benzynowych będą mieli do wyboru dwa silniki wolnossące: 98-konne 1.4 VTi i 120-konne 1.6 VTi albo turbodoładowane 1.6 THP dostępne w wariancie 156- i 200-konnym.Auto trafi do europejskich salonów w marcu, tuż po

Chcą zabronić używania silników spalinowych

Chcą zabronić używania silników spalinowych

elektrycznychNajwiększy silnik spalinowy świata ma moc 109 tys. KM i zużywa ponad 278 l oleju napędowego na minutę. Doba pracy to ponad 200 000 litrów spalonego oleju napędowego. Oczywiście nie ma tam żadnych filtrów cząstek stałych. W użyciu jest przynajmniej 25 takich silników. W sumie po morzach i oceanach pływa 100

Land Cruiser będzie mocniejszy

Land Cruiser będzie mocniejszy

Land Cruiser będzie mocniejszyPod maską Toyoty Land Cruiser pojawi się mocniejszy silnik wysokoprężnyPod maską Toyoty Land Cruiser pojawi się mocniejszy silnik wysokoprężny, który dzięki filtrowi cząstek stałych spełnia normę emisji spalin Euro 5Toyota Land Cruiser (J150) zadebiutowała w zeszłym

Genewa 2010 | Volkswagen CrossPolo - witaj przygodo?

Genewa 2010 | Volkswagen CrossPolo - witaj przygodo?

(Magma Orange) oraz beżowym (Beige Metallic). CrossPolo otrzymało również podwyższone o 15 mm zawieszenie oraz 17-calowe, pięcioramienne felgi aluminiowe.CrossPolo może być napędzane jednym z sześciu silników. Wyposażony w system wtrysku common rail oraz filtr cząstek stałych turbodiesel ma pojemności

Pierwsze zdjęcia Modusa po liftingu

Pierwsze zdjęcia Modusa po liftingu

zaczynać od 14 450 euro za odmianę napędzaną 75-konnym, benzynowym 1.2. Najwięcej (co najmniej 19 250 euro) klienci zapłacą za wersję ze 105-konnym Dieslem i filtrem cząstek stałych. Bartosz Sińczuk ZOBACZ TAKŻE:Megane wstępuje do Policji - ZOBACZ TUTAJ Parking.moto.pl - samochody czekają na Ciebie

Toyota Yaris Hybrid - test | Za kierownicą

Toyota Yaris Hybrid - test | Za kierownicą

cząstek stałych musieliby od czasu do czasu jechać w trasę i to tylko dlatego, by filtr mógł się oczyścić. W hybrydzie nie ma takiej konieczności. Co więcej, jest ona bardziej oszczędna właśnie w mieście, niż poza nim. Taki sam, ale inny Yarisa Hybrid można poznać z daleka. Przedni zderzak ma duży wlot

CO2, Merkel i wielkie oszustwo

CO2, Merkel i wielkie oszustwo

wsiadamy do nowoczesnego samochodu i mimo dużo większej mocy mamy wrażenie, że ono wcale "nie jedzie".Koszty paliwa to nie wszystko. Bardziej restrykcyjne normy emisji to większa komplikacja silników (filtry cząstek stałych, AdBlue itp., doładowanie silników o małych pojemnościach), co znacząco

Renault Megane III (2008 - 2012) - opinie Moto.pl

Renault Megane III (2008 - 2012) - opinie Moto.pl

zależy od warunków eksploatacyjnych i stylu jazdy kierowcy. Kłopotliwe bywają turbodiesle z filtrami cząstek stałych (zapychanie się filtrów). Dotyczy to najczęściej egzemplarzy użytkowanych głównie w mieście. W układzie przeniesienia napędu słabym punktem są linki mechanizmu zmiany biegów. Nie zawsze

Frankfurt 2009 | Najoszczędniejszy model BMW?

Frankfurt 2009 | Najoszczędniejszy model BMW?

2-litrowy turbodiesel z filtrem cząstek stałych, systemem wtrysku bezpośredniego i piezoelektrycznymi wtryskiwaczami oraz turbosprężarką ze zmienną geometrią. Moc silnika wynosi 163 KM, a maksymalny moment obrotowy równy 360 Nm dostępny jest w zakresie od 1750 do 3000 obr./min. Osiągi są całkiem

Skoda podała ceny Superba Kombi

Skoda podała ceny Superba Kombi

-litrowe silniki: 140-konne TDI PD oraz TDI CR z filtrem cząstek stałych o mocy 170 KM.Auto dostępne będzie w czterech wersjach wyposażenia. Oto ile w Czechach trzeba będzie zapłacić za każdą z nich:- Comfort - od 589 900 koron (ok. 97 000 zł)- Ambition - od 674 900 koron (ok. 111 000 zł)- Elegance - od

Peugeot 207 (2006 - 2012) - opinie Moto.pl

Peugeot 207 (2006 - 2012) - opinie Moto.pl

turbosprężarki. By jej uniknąć trzeba dbać o sprawność układu smarowania "turbo", regularnie odwiedzając serwis. Słabym punktem w turbodieslach są filtry cząstek stałych. Lepiej wybierać wersje bez filtra, skorzysta na tym portfel. Przeniesienie napędu Gdy pojawia się problem z włączeniem biegu piątego

Opel Astra ecoFLEX Start/Stop

o zmiennej geometrii łopatek. Dodatkowo na układzie wydechowym jest standardowo montowany filtr cząstek stałych (DPF). Silnik 1.3 CDTI ecoFlex został w Astrze zastosowany z 5-stopniową mechaniczną skrzynią biegów, która została zoptymalizowana pod kątem obniżenia zużycia paliwa. Astra 1.3 CDTI

Zmieniona twarz Citroëna C8

litrów pojawi się nowa jednostka wysokoprężna. Jest to znany już z modeli C5 i C6 turbodiesel HDi o pojemności 2.2 litra i mocy 173 KM i maksymalnym momencie wynoszącym 370 Nm już od prędkości obrotowej 1500 obr/min. Tak jak i mniejsze jednostki wysokoprężne wyposażono go w filtr cząstek stałych (FAP

Najmocniejszy Peugeot w historii

automatyczną skrzynię. Peugeot przyspiesza do setki w 7,7 sekundy. Przyrost momentu obrotowego nie jest oszałamiający, ale ważne jest co innego - dostępny jest już od 1600 obr/min. Co prawda tylko do 3600 obr/min., ale taka to już uroda diesli.Dzięki wyposażeniu w filtr cząstek stałych i bezpośredni wtrysk

A5 Sportback - wiemy więcej

maksymalnego momentu obrotowego. Wszystkie silniki wysokoprężne wyposażono w system wtrysku bezpośredniego common-rail oraz filtr cząstek stałych. W Europie, za podstawową wersję z 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym trzeba będzie zapłacić 36 050 euro.Mniejszy brat entuzjastycznie przyjętego, koncepcyjnego Audi

Auto po powodzi - okazja czy skarbonka bez dna?

bezpieczeństwa, nawet jeśli po uruchomieniu samochód jeździ bez zarzutu - należy przedmuchać przewody paliwowe, wysuszyć zbiornik paliwa, nasmarować łożyska, wyczyścić kopułkę rozdzielacza i cewkę - dobrze skorzystać z tzw. kontakt-spray'u - do wymiany może kwalifikować się katalizator lub filtr cząstek stałych

Nowa Alhambra rusza w drogę

obejmuje dwa diesle z common rail i filtrem cząstek stałych: 2.0 TDI CR o mocy 140 lub 170 KM oraz jeden silnik benzynowy 1.4 TSI (150 KM). Model będzie dostępny także w wersji ECOMOTIVE.Nowa Alhambra jest oferowana w wersji wykończenia Reference lub Style. Wersja podstawowa wyposażona jest między innymi w

SCR - nowa era czystych diesli

cząstki stałe sadzy. Teraz nadchodzi era AdBlue i eliminacji tlenków azotu. Właśnie na ograniczeniu emisji tlenków azotu i cząstek stałych skupiały się zresztą normy Euro 4 i Euro 5.AdBlue to wodny roztwór mocznika (zaw. 32,5%), otrzymywany z technicznie czystego mocznika (bez dodatku substancji

Renault Laguna III (2007 - 2013) - opinie Moto.pl

. Trzeba też pamiętać o pasku rozrządu w 1.5 dCi, tak jak w benzynowcach. We wszystkich turbodieslach oprócz 1.5 dCi do 2011 r. montowano filtr cząstek stałych FAP. Przy eksploatacji w mieście, gdy przebiegi w trasie są rzadkością, trzeba się liczyć z zapychaniem filtrów. A to wiąże się z wizytą w serwisie

Seat Ibiza Cupra i Ecomotive

spalanie i niską emisję dwutlenku węgla, wynoszące zaledwie 99 g CO2 na 1 km. Wszystko głównie dzięki silnikowi 1,4 TDI o mocy 80 KM z filtrem cząstek stałych. Ale to nie wszystko. W aucie przeprogramowano jednostkę sterującą silnikiem, zmieniono przełożenia skrzyni biegów na dłuższe, a także popracowano

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

automatyczną skrzynią biegów Activematic, która zastąpiła 4-biegowy automat. Kolejny krok to modernizacja silników wysokoprężnych, uzbrojonych od teraz w nieszczęsny filtr cząstek stałych (DPF) oraz 6-stopniowe przekładnie mechaniczne. Mocniejszy turbodiesel zaczął generować 143 zamiast 136 KM.Pod koniec 2005

Skoda Fabia II (2007-2013) - opinie Moto.pl

cząstek stałych. Jeśli zabraknie wyjazdów poza miasto i dłuższych przebiegów ze stałą prędkością to z pewnością nastąpi zapchanie filtra i konieczna będzie wizyta w serwisie. Niepokojące stuki w komorze silnika nie muszą być zwiastunem problemów silnikowych. Pojawiają się raczej przy uszkodzeniach

Nowy Golf kombi już w salonach

2,0 TDI-CR DPF 6 bieg. Highline 103/140 90 340 2,0 TDI-CR DPF DSG -6 stop. Highline 103/140 98 640 DPF - filtr cząstek stałych **) Silniki: 1,2 TSI 105KM, 1,6 TDI 90KM i 1,6 TDI 105KM 4MOTION dostępne będą w terminie późniejszym  Kombinacje

Volkswagen Passat B6 (2005-2010) - opinie Moto.pl

V6 (300 KM), turbodiesel 2.0 TDI (110 KM), zasilanie common-rail i filtr częstek stałych we wszystkich turbodieslach2009 - silnik benzynowy 1.4 TSI (122 KM), wprowadzenie technologii Blue w turbodieslu 2.0 TDI Blue o mocy 143 KM (elementy technologii BlueMotion i dodatkowy katalizator SCR wymagający

Nowe oblicze Citroena C5

węglowych. Pod maską zamontowano dynamiczny 2.7-litrowy silnik V6 HDi z filtrem cząstek stałych (przystosowany do biopaliw), dysponujący mocą 208 KM. Jest on częścią systemu UrbanHybrid, który troszczy się o niskie zużycie paliwa podczas jazdy miejskiej. W praktyce oznacza to, że przy prędkości poniżej 6 km

Olej, czyli najważniejsza część w aucie | Poradnik

ilości spalanego paliwa. VW Group idzie w stronę olejów przystosowanych do długich przebiegów (30 000 km) oraz dedykowanych pod konstrukcję układu wtryskowego (pompowtryskiwacz lub common rail). Oleje te często także spełniają wymagania niskopopiołowe, dzięki czemu wydłużają żywotność filtrów cząstek

Mazda 3 (2003-2009) - opinie Moto.pl

PSA i uzbrojony w pompę i wtryski Boscha (Ford - Delphi). Wersja 90-konna przez cały okres produkcji pozbawiona była filtra cząstek stałych FAP, natomiast 109-konna wzbogaciła się o niego kilkanaście miesięcy po uruchomieniu produkcji. Aby upewnić się, czy dany egzemplarz posiada filtr FAP, należy

Nadjeżdża miejska terenówka Toyoty

portfel kierowcy (i środowisko naturalne), auto wyposażono dodatkowo w system Stop&Start. Drugim silnikiem będzie 1,4-litrowy turbodiesel, dostępny zarówno dla wersji z napędem na przednią, jak i na obie osie. Produkujący moc 90KM oraz 205Nm maksymalnego momentu obrotowego, dzięki filtrowi cząstek stałych

Premiera Volkswagena Caddy Maxi w Polsce

mocy 105 KM oraz nowy silnik 2.0 TDI o mocy 140 KM z momentem obrotowym wynoszącym 320 Nm. Obie jednostki są wyposażone w filtr cząstek stałych. W kolejnych latach do oferty włączony zostanie silnik z instalacją CNG, a także napęd na 4 koła.Volkswagen Samochody Użytkowe oferuje Caddy Maxi w trzech

Ecobrandy - moda czy biznes?

prądem. Prawdziwej alternatywy dla benzyniaka czy Diesla nadal nie ma. Stąd pomysł na downsizing, pakiety aerodynamiczne, opony o niskich oporach toczenia i kolejne filtry (choć po doświadczeniach z pierwszymi filtrami cząstek stałych przynajmniej niektórzy producenci nie są już takimi optymistami). A

Top 5 | Oszczędne i używane

życie zweryfikuje te ambitne cele, ale nawet jeśli realne zużycie będzie wyższe niż deklarowane, to wciąż będzie naprawdę niewielkie. Jak je osiągnięto? Obniżając zawieszenie o 15 mm, wydłużając przełożenia skrzyni biegów, montując opony o obniżonym oporze toczenia, dodając filtr cząstek stałych

Skoda Superb 1.6 TDI - test | Za kierownicą

sprężania (16,5:1), czterozaworową głowicę, rozrząd napędzany paskiem zębatym, piezoelektryczne wtryskiwacze, filtr cząstek stałych, no i niespodzianka - pozbawiony jest wałka wyrównoważającego. Na rynku występuje w trzech wersjach mocy: 75, 90 i 105 KM. Najmocniejsza z nich w sam raz pasuje do auta

Nowa Honda Accord

KM.EkologicznieDla oszczędnych i dbających o środowisko przewidziano diesla, nowej generacji oznaczonego i-DTEC o pojemności 2,2 litra i mocy 150 KM przy 4 000 obr./min. oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 2 000 obr./min. Silnik ten, wyposażony w filtr cząstek stałych, spełnia normę Euro5, która

Skoda Octavia 1.2 TSI DSG - test | Za kierownicą

pozostałymi kosztami? Jak dowiedzieliśmy się w Skodzie, koszty przeglądów obydwu wersji są podobne. W przypadku turbodiesli warto jeszcze wziąć pod uwagę ich wrażliwość na warunki użytkowania (filtry cząstek stałych "nie lubią" jazdy po mieście) i łatwiejszą odsprzedaż.Marcin SobolewskiSkoda Octavia

Pięć razy "eko"

lekki i napędza go niewielki silnik wysokoprężny Filtr cząstek stałych dba o czystość spalin, a oszczędny diesel współpracuje ze skrzynką o dłuższych przełożeniach. Zmniejszono również opory powietrza i toczenia Ma system, który podczas postoju wyłącza silnik

Toyota Prius III - test | Za kierownicą

w Priusie mają wpływ jedynie na czas przejazdu. To czyni z Priusa alternatywę dla kompktów napędzanych silnikami Diesla - tańszych w zakupie, ale coraz bardziej kłopotliwych (np. przez filtry cząstek stałych) podczas eksploatacji w warunkach miejskich.Kompendium Marka, model Toyota Prius 1.8 HSD

Raport specjalny: Superdiesle

modelu 607) - zatrzymuje zawarte w spalinach tzw. cząstki stałe, czyli sadze. Gdy w całym filtrze zgromadzi się odpowiednia ich ilość, uruchamiany jest proces wypalania poprzez chwilowe zwiększenie dawki paliwa. Dotychczasowe konstrukcje filtrów wymagały stosowania specjalnych dodatków

Mitsubishi Concept-RA

silników Diesla) i NTC (do pochłaniania tlenków azotu NOx) oraz filtr cząstek stałych (DPF). Nowy silnik Diesla zapewni świetne osiągi (wg symulacji - przyspieszenie 0-100 km/h to 7 sekund) przy dużej oszczędności paliwa: 6,3 l./100 km (miasto), 4,6 l./km (autostrada), 5,5 l./km (cykl mieszany).Czy Concept

V12 TDI - hipersilnik z Audi Q7

bardziej odporne na zmęczenie, niż żeliwo szare. Pozwoliło to zredukować grubość ścianek i masę w porównaniu z tradycyjnym żeliwem szarym o około 15%. Wał korbowy kuty ze stali chromowo - molibdenowej podparto na bardzo sztywnej podporze łożyska głównego z żeliwa sferoidalnego. Korbowody są kute, a tłoki

Top 10 | Kombi do 20 tys. zł

rywale.Poza tym jest mnóstwo silników do wyboru (od 90 do 170 KM), a zawieszenie ma regulowaną wysokość (obniża się w czasie szybszej jazdy, można je podnieść w czasie wolniejszej przejażdżki). Awaryjność? Elektryka miewa złe humory, podobnie jak czujniki ciśnienia doładowania. Filtr cząstek stałych bywa

Kompakt kompaktowi nierówny

TDCI z filtrem cząstek stałych i mocy 109 KM kosztuje 71 500 zł w wersji Trend. Ma nieznacznie gorsze osiągi, ale jest bardziej oszczędny. Średnie zużycie paliwa jest aż o litr niższe i wynosi 4,3 l/100km.W wyposażeniu standardowym Focusa Trend znajdziemy m.in. dwie poduszki powietrzne, regulowaną

Citroën C5 HDi

ëna C5, potrzebowałem zaledwie kilkunastu minut, by zachować się jak kibic, który ponownie odkrywa we własnej drużynie niesamowitą moc i gotów jest dać się za nią poćwiartować. Nowy silnik wysokoprężny z filtrem cząstek stałych (2,2 l, 173 KM) w ofercie francuskiego producenta to zdecydowanie

4007 dopiero w marcu 2008

cząstek stałych FAP. Oprócz potężnego zapasu mocy, jednostka napędowa posiada imponujący moment obrotowy 380 Nm, dzięki czemu jest elastyczna i przyjemna w prowadzeniu. Dodatkowo zbiornik paliwa w tym dieslu można wypełnić w 1/3 bio-paliwami. Jednostka napędowa, która emituje 200g CO2/km, sprawia, że 4007

Ford Focus II (2004-2010) - opinie Moto.pl

-3000 zł). Równie kosztowne może być zapchany filtr cząstek stałych DPF. Kto zamierza jeździć głównie w mieście niech szuka wersji bez takiego filtra. Mniej dokuczliwe są awarie przewodu łączącego chłodnicę powietrza doładowującego (intercooler) ze sprężarką albo czujnika położenia wałka rozrządu

Igła! Lepszej okazji nie znajdziecie

Używana Mazda 6 z pierwszych lat produkcji to łakomy kąsek. Nadal wygląda świeżo, ma dobrze zestrojone zawieszenie, a pozbawiony filtra cząstek stałych dwulitrowy turbodiesel (o mocy 121 lub 136 koni) jest dynamiczny i oszczędny. Pomijając rdzę, trudno wskazać jej słaby punkty - w końcu to

Oleje motocyklowe - śliscy przyjaciele

. Właśnie dlatego oprócz detergentów do oleju dodaje się również substancje dyspergujące. Dzięki nim wszystkie nagary, laki i szlamy rozdzielają się na bardzo małe cząstki tworząc niegroźną dla filtrów i kanałów zawiesinę. Kolejnym problemem podczas eksploatacji silnika jest pojawianie się w 

Francuskie bliźniaki po raz drugi

mocy 110 KM. Został on wyposażony w filtr cząstek stałych FAP, co sprawia, że nie jest zbyt uciążliwy dla środowiska naturalnego (jak na dzisiejsze standardy). Układ przeniesienia napędu i elementy zawieszenia pochodzą z Peugeota 308 i Citroëna C4 Picasso i to zarówno w wersji osobowej, jak i

Ekorewolucja? Tu i teraz

więcej, spaliny klekotów są bardziej toksyczne niż te, które pochodzą z silników benzynowych, ale i to się powoli zmienia. Dzięki zastosowaniu filtrów cząstek stałych oraz katalizatorów z mocznikiem (Mercedes, Volkswagen), które eliminują lub przynajmniej wyraźnie ograniczają bardzo szkodliwe tlenki

Powrót bezołowiówki

wysokoprężnymi, które potrafiły przejechać bez remontu nawet milion kilometrów, to już przeszłość. Dzisiaj praktycznie wszystkie nowoczesne diesle są doładowane, mają paliwo wtryskiwane pod bardzo dużym ciśnieniem, wyposażone są w filtry cząstek stałych i sterowane zaawansowanymi komputerami. Wszystko to

Zoom-zoom pod maską 

silnika oraz pierwszy na świecie filtr cząstek stałych z ceramicznym rdzeniem. Brzmi to nieźle, a jak się sprawdza w czasie jazdy? Napięta do granicNiewielki klekot słychać właściwie tylko przy rozruchu. Silnik szybko nabiera dobrych manier i potem jest już ledwo słyszalny. W czasie jazdy bardziej

Peugeot 307 2.0 HDi 16V

. Instalowany teraz w układzie wydechowym usprawniony filtr cząstek stałych FAP wystarcza na 120 tys. km przebiegu. Auto spełnia normę czystości spalin Euro IV, która wejdzie w życie w 2005 r. Podczas pierwszych jazd okazało się, że silnik dynamicznie i harmonijnie rozpędza samochód już od prędkości obrotowej

PEUGEOT 307 HDi/TIPTRONIC

Do już sprzedawanych wersji nadwozia trafią nowości, a są to: turbodiesel HDi o mocy 110 KM (81 kW) z filtrem cząstek stałych, automatyczna 4-biegowa przekładnia i system stabilizacji toru jazdy ESP.Nowy motor bazuje na znanym z innych modeli Peugeota silniku HDi. Jest wyposażony w system

Opel Vectra Kombi 2.2 Direct Ecotec

wtryskiem paliwa, która zużywa 6% mniej benzyny niż jej zasilana tradycyjnie poprzedniczka - 2.2 Ecotec. Od kwietnia przyszłego roku silniki wysokoprężne 1.9 CDTI 150 KM z bezpośrednim wtryskiem będą wyposażane w bezobsługowy filtr cząstek stałych, dzięki czemu spełnią normę toksyczności spalin Euro IV. Z

Toyota Avensis 2.2 D-4D. Serce z Jelcza

parametry wyznaczone normą Euro 4. Dlaczego to tak ważne? Bo wiele dużych diesli spełnia "tylko" normę Euro 3, więc... zniknie z rynku. Co ciekawe, konkurencyjne jednostki niemieckie TDI i francuskie HDi mają filtry cząstek stałych, a D-CAT Toyoty oczyszcza się sam - dodatkowy wtryskiwacz powoduje

BMW serii 1 - Mniej, czyli zgrabniej

(wersja 116i będzie dostępna jedynie z nadwoziem pięciodrzwiowym) - oraz dwa wysokoprężne z turbinami o zmiennej geometrii łopatek i filtrami cząstek stałych - 118d (143 KM) i 120d (177 KM). Dzięki ulepszeniom zapewniają większą moc przy mniejszym spalaniu - oszczędność zużycia paliwa dla każdej wynosi

Citroën C5 (2000-2008) - opinie Moto.pl

nie tolerują bowiem paliwa złej jakości. Wersje z filtrem cząstek stałych wymagają stosowania specjalnego płynu w systemie dopalania spalin, co podnosi koszty użytkowania. Droga jest również wymiana takiego filtra. Jeśli oferowany egzemplarz ma ponad 120 tys. przebiegu, spytajmy o serwisowy dowód

Mercedes ML Bluetec - Graj w zielone

węgla (CO) i niedopalonych węglowodorów (HC) oraz znany filtr cząstek stałych. Wszystko to brzmi dość skomplikowanie. Dla kierowcy oznacza mniejsze spalanie i mniej trujące spaliny. W Stanach jeszcze jedno - ulgi w podatkach za niewielką szkodliwość dla środowiska. Niestety, w Europie, a tym bardziej w

Audi Q7 4.2 TDI - test

spalaniu. 12,4 - taką liczbę pokazał komputer na koniec autostradowego - w dużej mierze - testu. Oficjalnie Q7 4,2 TDI spala średnio 11,1 litra (najmniej w klasie), emituje 294 gramy dwutlenku na kilometr, dysponuje dwoma filtrami cząstek stałych i spełnia normy czystości spalin Euro4. Ale spójrzmy

Citroen Berlingo - Zaskakująco osobowy

bliski (173 km/h). 110-konny turbodiesel to flagowy silnik w Berlingo. Zapewnia najlepsze osiągi, dba o środowisko (seryjny filtr cząstek stałych), pozwala najwięcej przewieźć dzięki największej ładowności i ma najniższe spalanie wśród pozostałych silników. Wszystkie mają pojemność 1,6 litra i skojarzone

Opel Antara

przyzwoite silniki. Mam na myśli te najmocniejsze: całkiem nowy (common-rail 1600 barów, turbosprężarka ze zmienną geometrią kierownic łopatek, filtr cząstek stałych) 150-konny diesel 2.0 CDTI oraz benzynowe V6 o pojemności 3,2 litra i mocy 227 KM. Możliwości obu miałem przyjemność sprawdzić na greckich

Technika - Turbodiesle - Mistrzowie oszczędności

widzenia ekologii było wyeliminowanie ze spalin tzw. cząstek stałych, czyli rakotwórczych drobinek niespalonego węgla. Sposobem na utylizację tych zanieczyszczeń okazało się wychwytywanie ich przy użyciu filtrów. Jako pierwszy na szeroką skalę zaczął montować takie filtry koncern PSA (Peugeot-Citroën

Seat Ibiza - Pocztówka z Ibizy

przyszłym roku ofertę wzbogacą dwa dodatkowe turbodiesle: 80-konne 1.4 oraz 90-konna wersja silnika 1.9 - oba z filtrem cząstek stałych (DPF). Amatorzy mocnych wrażeń w Ibizie będą musieli poczekać na wersje FR oraz Cupra, które pojawią się w przyszłym roku. Przynajmniej jedno z tych aut napędzane będzie

Ford Focus II

nowe silniki benzynowe spełniają normy emisji spalin Euro IV, a jednostki wysokoprężne mogą spełnić te standardy po doposażeniu w filtr cząstek stałych DPF. Jedyna wadaNadwozie nowego Focusa urosło w porównaniu z poprzednikiem. Rozstaw osi zwiększył się o 2,5 cm, a długość

Citroën C5 (2000 - 2008)

, turbodiesle nie tolerują bowiem paliwa złej jakości. Wersje z filtrem cząstek stałych wymagają stosowania specjalnego płynu w systemie dopalania spalin, co podnosi koszty użytkowania. Droga jest również wymiana takiego filtra. Jeśli oferowany egzemplarz ma ponad 120 tys. przebiegu, spytajmy o serwisowy dowód

Rozsądny rozmiar Peugeota 607 2.2 HDi

(odpowiednio: 6 i 5) oraz moc. Filtr cząstek stałych (FAP) dba o czystość spalin. Sprawdzam, i faktycznie: nawet przy mocnym wciśnięciu gazu auto nie kopci.Bez względu na postęp w technice 4-cylindrowy "klekot" w aucie segmentu E wydaje się połączeniem karkołomnym. Jednak BMW, Mercedes i Audi nie

Hopa na Mucharzu - Citroen C4 by Loeb

16V 143 KM i 2.0i 16V 180 KM oraz z dieslami HDi 110 KM (także z filtrem cząstek stałych) i HDi 138 FAP. A na tym nie koniec. Sygnowany nazwiskiem mistrza świata jest także mniejszy model Citroëna - C2. Citroën 2.0 C4 by Loeb kompendium

Volvo S60/XC90

filtrem bardzo szkodliwych cząstek stałych (np. sadzy). Volvo ocenia jego wydajność na przeszło 95 proc. Spalenie cząstek zajmuje około 20 minut i odbywa się - zależnie od warunków jazdy - co 500-1000 km. Nie koniec na tym. Katalizator powiększono i przybliżono w stronę silnika. W ten sposób szybciej się

Czysto i biało - "Wysokie Obroty" na salonie we Frankfurcie 2007

przyszłych Seatów. Cztery kubełkowe fotele i olbrzymia tylna szyba to jego cechy charakterystyczne. Hiszpanie pokazali także 80-konną Ibizę Ecomotive. Auto wyposażono w trzycylindrowego, 80-konnego turbodiesla. Poprawiono aerodynamikę, zainstalowano filtr cząstek stałych, dorzucono opony o niskich oporach

Cadillac BLS

. Nie był to najjaśniejszy epizod w historii marki, skoro materiały prasowe milczą na ten temat. Można w nich za to przeczytać o zaawansowanym turbodieslu 1.9 i jego zbawiennym wpływie na środowisko (standardowy, bezobsługowy filtr cząstek stałych) oraz na kieszeń właściciela (zaledwie 6 litrów na 100 w

Mercedes GL 420 CDI

ma średnio zużywać 12 l oleju napędowego na 100 km. Biorąc pod uwagę masę GL-a i moc ponad 300 KM, to całkiem oszczędny samochód. Ale nie ekonomiczność jest jego największym atutem.Wyjechaliśmy z Reykjaviku na północ Islandii. Po 30 kilometrach skończyła się asfaltowa droga i zaczął czarny szuter. W

Jaguar XJ6 D Sovereign

. Filtr cząstek stałych dba o to, by nawet przy pełnym otwarciu przepustnic z dwóch końcówek układu wydechowego nie dobywał się wstydliwy ciemny dym. Nie zastanawiając się zbyt długo, dociskam prawy pedał, starając się dogonić samochód przede mną. Już po paru sekundach strzałka prędkościomierza mija setkę

Peugeot 407 Coupé

i naszych testów dzień drugi. Sprawdziliśmy diesla HDi FAP. 2.7 litra, 207 KM i sześć cylindrów. Nowość, którą jednakowoż można spotkać już pod maskami Peugeota 607 i Jaguara. Co znaczy tajemniczy skrót FAP? To układ wydechowy wyposażony w filtr cząstek stałych, który wystarczy serwisować co 210 tys

Peugeot 206 1.6 HDi Sport

zamontowany do małego Peugeota to niewielka jednostka napędowa, która dzięki technice wtrysku common rail uzyskuje moc identyczną jak benzyniak 1.6, a moment obrotowy prawie o 100 Nm wyższy. Model HDi Sport przyspiesza jak benzynowy 1.6 XS, ale już elastycznością przerasta go o głowę, zwłaszcza gdy po

A tak jest w przypadku VW.

Fragment z jednego z podrecznikow: Zapalenie się lampki kontrolnej oznacza, że z powodu częstego użytkowania samochodu na krótkich odcinkach trasy filtr cząstek stałych został zatkany sadzą. W celu wyczyszczenia filtra cząstek stałych należy, o ile pozwalają na to warunki drogowe, przez co

Peugeot 308 SW 1.6 HDI - test | Pierwsza jazda

wszystko się mieści. a hitem jest 6 biegowa skrzynia gdzie na 5 biegu auto bez problemów ma zryw i spokojnie można wyprzedzać , natomiast na 6-tym ekonomiczna jazda. mogę ze spokojnym sumieniem polecić w/w auto. co do minusów: filtr cząstek stałych, turbina (bez której nie ma mocy)

Re: Czy nowe auto to miara prestiżu, a stare to w

generacjach, a palą znacznie wiecej. - nieekologiczne - w przypadku deasli prawda, pod warunkiem, że nowy samochód ma filtr cząstek stałych, działający, w przypadku benzyny już nie bardzo prawda, po 1998 roku (wprowadzenie katalizatorów), natomiast na pewno nieekologiczna jest częsta wymiana auta na nowe, bo

DPF w praktyce

instrukcja obsługi nie wspomina i np ktoś zapcha taki filtr to w przypadku reklamacji powinno go to g. obchodzić gdyby serwis chciał się wymigać od wymiany wymówką w stylu za krótkie dystanse- prawda? BTW - ponoć silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem też emitują cząstki stałe i będą miały filtry dpf

Zamulanie i dymienie diesla

kłęby dymu są na prawdę spore. Problem znikał jak wyłączyłem i ponownie uruchomiałem auto. Niekiedy z rury wydobywała się niewielka ilość wody. Kilka razy na postoju miałem lekkie drgania obrotów. Auto prawdopodobnie ma wycięty filtr cząstek stałych. Prawdopodobnie bo takie informacje dostałem od

Old vs New - kolejna runda 1

spalin EGR oraz w kosztowne i kłopotliwe filtry zwane DPF lub FAP. Dlaczego kłopotliwe? Taki filtr to pułapka na cząstki stałe. By go nie zapchały, muszą być usuwane. Ale że filtr jest niewymienny i nierozbieralny, pozostaje tylko jeden sposób - wypalenie sadzy. Czym? Paliwem. Jego dodatkowa porcja jest

Re: VW Caravelle - pierwsza jazda

Ściągnąłem z Niemiec T5 ,miał 100 tys,Jeżdżę 4 lata,zrobiłem ponad 100 tys,lampka silnika pali się niemal od początku,ale nie ma straty mocy ani jakichś problemów.Słyszę ,że filtr cząstek stałych pracuje a komputer działa tak jakby był uszkodzony.Mam w dupie czy mój samochód spełnia normę euro 4

Re: usunięcie filtra cząstek stałych +chiptuning

:)...ale cóż z niskiego spalania Diesla skoro jest on droższy od benzynowca w zakupie o 10 tys.zł i ma filtr cząstek stałych ,Turbine,wtryski (koszt napraw 5-8 tys.zł każda) więc oszczędność w spalaniu zjedzą ceny napraw i części :) a silnik benzynowy 170 KM spali Ci 10 litrów a nie 6,5 jak będziesz mu

Re: nowe samochody są gorsze od starych!

>- lakier bezbarwny (wierzchnia warstwa) odpada na myjni płatami - "ekologiczny lakier wodny" ... na bezdotykowej? Napisz jakim autem jezdzisz zeby ludzi "ostrzec" - silnik diesla - filtr cząstek stałych to źródło nieustających problemów, wręcz błąd konstrukcyjny

nowe samochody są gorsze od starych!

jeżdżę od nowości samochodem klasy średniej wyższej z 2007 roku: - lakier bezbarwny (wierzchnia warstwa) odpada na myjni płatami - "ekologiczny lakier wodny" ... - silnik diesla - filtr cząstek stałych to źródło nieustających problemów, wręcz błąd konstrukcyjny ... - ilość niepotrzebnej

Ropa

dwumasowe i filtr cząstek stałych raz na kilka lat w Dieslu i "oszczędność" związana z zakupem auta z takim silnikiem przestaje być taka oczywista. Dodać należy także sporą różnicę w cenie nowego samochodu z silnikiem benzynowym i z silnikiem wysokoprężnym (na niekorzyść Diesla o porównywalnej

Re: Szukam mechanika do Nissana Primery albo"japo

"brak mocy" jak piszesz to w 90% w przypadku starych dieseli zapchany katalizator (spaliny są dość gęste). W przypadku nowszych aut raczej to samo, ale już nie chodzi o katalizator tylko filtr cząstek stałych. chociaż to tylko sugestia... poproszę o info po naprawie ;-)

Re: Auta specjalnie postarzane? - artykul 2

kosztowne, gdy w końcu zawiedzie. Ponieważ kolejne modele są coraz bardziej skomplikowane, wysilone i przesycone elektroniką - mają jedną-dwie turbiny, małe silniki o dużej mocy (downsizing), system start-stop, zawór EGR, filtr cząstek stałych DPF/FAP, koło dwumasowe, a do tego kamery, czujniki, komputery

Re: Motodziennik: budujemy Lambo i Humvee

.0 (AXA) 85 kW / 115 KM 3.2 (BDL) 173 kW / 235 KM Silniki wysokoprężne: 1.9 TDi (BRR) 62 kW / 84 KM (filtr cząstek stałych) 1.9 TDi (AXC) 63 kW / 86 KM 1.9 TDi (BRS) 75 kW / 102 KM (filtr cząstek stałych) 1.9 TDi (AXB) 77 kW / 105 KM 2.5 TDi (AXD) 96 kW / 131 KM 2.5 TDi (BNZ) 131 KM (filtr cząstek

Re: benzyna czy diesel :):):) - jazda i komfort

Filtr cząstek stałych: skrót DPF z języka ang. diesel particulate filter lub FAP z języka fr. filtre a particules) – filtr montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych, oczyszczający gazy spalinowe z cząstek sadzy. Ich wprowadzenie pozwoliło wyeliminować emisję czarnego dymu

Wywalony DPF, lekki chip i mazidło z wydechu

Chevrolet Captiva 2,0 VCDi po gwarancji 70.000 przebiegu. Pojechałem żeby wywalić filtr cząstek stałych, bo przy dużej ilości jazdy po mieście filtr cząstek czyścił sie źle i do oleju silnikowego spływało niespalone przy czyszczeniu filtra paliwo (za małe obroty). Usunięto filtr profesjonalnie

Re: Żegnajcie, pompowtryskiwacze!

Filtry cząstek stałych to jest jakaś pomyłka... w segmencie aut ciężarowych i autobusów opracowywane są już technologie, które pozwolą na spełnienie wszystkich norm czystości spalin bez stosowania DPF/FAP/czy jak to kto nazywa. Póki co bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest zakup silnika TSI o

Re: o odkurzaczach

, to znaczy jest jeden, ale już wyjaśniałem, do czego służy! Zatrzymuje cząstki stałe, mogące się przedostać przez wodę - znowu fizyka sie kłania! - jak np. sadza, jeżeli ktoś ma ogrzewanie węglowe, lub np. pył ceramiczny (taki przy cięciu glazury powstaje :-) I dlaczego wystarcza moc 850 wat?

Re: silniki HDI...????

Sam użytkuje Peugeota 307 z benzynowym silnikiem, ale słyszałem wiele opinii o silnikach HDI. Generalnie dużo mniej problemów sprawia słabszy silnik 90 konny. W mocniejszym HDI o mocy 110 koni problemy sprawia głównie koło dwumasowe oraz FAP, czyli filtr cząstek stałych. Wiele informacji na temat

Re: Tu-154 nad Jelczem

będą grzeszyć trwałością. Choć nie ma reguły, np. ten hondowski turbodiesel 2,2 i-DTEC z filtrem cząstek stałych(w powszechnej opinii awaryjnym), spełniający Euro5 wypadł na dystansie 100 tysięcy km wzorowo. Jakie jest Twoje zdanie dogbono na temat coraz surowszych norm emisji spalin, CO2?

Re: Czy popieracie działania ekologów?

będzie się opłacało nawet naprawiać, chyba, że trafią do Polski i na Wschód. Podobnie jest z filtrami cząstek stałych w Dieslach, które uniemożliwiają jazdę po mieście, gdyż się wtedy zatykają. Koszt wymiany - liczony w tysiącach złotych. Na szczęście po gwarancji można go wyciąć. ZDECYDOWANA WIĘKSZOŚĆ

Re: n/t

, wcześniej nie istniał silnik 1.4 TDI o takiej mocy, a z jednostek 1.9 jak już pisałem pozostała tylko wersja 105-konna, która też jest już wycofywana. Jednak największą bolączką jest to, ze te najnowsze diesle są z awaryjnym i drogim filtrem cząstek stałych.

Re: tylko dlaczego to waży 2 tony?

silniki diesla HDi o mocy od 110 KM do 208 KM.Wszystkie silniki diesla wyposażone są seryjnie w filtr cząstek stałych FAP, zapewniający wyeliminowanie sadzy w procesie spalania." ze strony producenta

Rozważania nt. silników vw.

0-100km/h wygląda następująco: z mototem 1.6 TDI (75KM) - 17,6s z motorem 1.2 TSI (105KM) - 12,4s Różnica więc ogromna, a jako, że jak już wspominałem, lubię mieć zapas mocy, pod tym względem wygrywa benzyniak. Jest też jeszcze inna, ważna sprawa. Otóż diesel jest wyposażony w filtr cząstek

Re: Nasza policja ma nowe radiowozy. Koreańskie h

; że silnik wtedy wyje niemiłosiernie i chla paliwo, a w w zbiorniku robi się wi > r jak przy odpływie z wanny), przy normalnej eksploatacji natomiast nie rozwija > ją jej więcej, jak 30 do 60%... Ciekawe, czy z filtrami cząstek stałych te CRDi... jak tak, to nie ma co... dobra inwestycja do

Re: benzyna czy diesel :):):) - jazda i komfort

) ! ...i na koniec. Wszystkie oszczędności z posiadania diesla SZLAG trafi, jak padnie choćby 1-wtryskiwacz, filtr cząstek stałych czy przedmucha uszczelkę pod głowicą albo cuś innego. Wydaje mi się, że "nie grzebane" diesle nie dają tej radochy co TSI, a grzebane TSI...no cóż

Re: Wiatr w żagle Dustera

moce ale oba te modele nie posiadają jeszcze w tym roku filtrów cząstek stałych.Przy dużych przebiegach po mieście to filtr stanowi poważny problem ale to inny temat.Ach ta globalizacja,samochody z dwóch końców świata a na większości elementów znaczek renault.Komfort jazdy w Dusterze bliższy renaulta

Re: Passat tuning

filtr cząstek stałych, który po chip tunningu nie nadaje się do niczego - jest kompletnie wywalony. Poza tym łopatki wirnika są uszkodzone w stopniu dyskwalifikującym sprężarkę. Dodatkowo dodam, że dealer mający wymienić ci FILTR CZĄSTEK STAŁYCH ( koszt kilku tysięcy złotych) wnikliwie przejży

Re: 10 rad mistrza ekonomicznej jazdy

Jak najniższe obroty, wysoki bieg - mało pali. OK, może i mało pali, ale przedwczesne zużycie silnika (tłoki, korbowody, koło zamachowe ) tanie nie jest. Na dodatek w dieslach przy zbyt niskich obrotach w spalinach jest dużo sadzy ( filtr cząstek stałych, katalizator ). Każdy silnik ma tzw

Re: Motodziennik: Kłopotliwe diesle

diesli. Stare merole miały niezniszczalne diesle ale to były silniki niewysilone, czyli spora pojemność, mała moc. Moim zdaniem teraz najlepsze diesle robi fiat w tym 1,9 i 1,3 tylko niestety zaczynają do nich pakować filtr cząstek stałych. Dla mnie najlepsze silniki to turbodoładowana benzyna. Porządny

Re: Opel Astra II 2.0 dti warto chip tuning

rygorystycznych badań spalin w niemczech. Jeśli jest to nowy motor to zapycha filtr cząstek stałych, może to prowadzić do nikontrolowanego zapłonu i pęknięciu ceramicznej obudowy, koszt naprawy to kilka tyś. złotych (normalnie cząstki wypalane są pod kontrolą komputera), wzrost mocy powoduje uszkodzenia turbin

Re: Alpina D3 vs A4 2.0 TFSI - mój ulubiony przyk

Z własnego, subiektywnego doświadczenia: Miałem nowy samochód benzynowy o pojemności 2,0 z silnikiem 135KM przez 3 lata. Od jakiegoś czasu jeżdżę nowym autem z silnikiem diesla 2,0 z turbosprężarką, o mocy 136KM, tzw. overboostem,i ekologicznym filtrem cząstek stałych. Nie będę porównywał

Re: tanie PALIWO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

;W Škodach Fabia, Octavia Tour, Octavia Superb bez DPF (filtra cząstek stałych) z normą emisji EU IV od tygodnia 26/2006 nie wolno tankować biopaliwa. •Do Škody Roomster nie wolno tankować biopaliwa. •Dla samochodów z DPF (filtrem cząstek stałych) obowiązuje całkowity zakaz stosowania biopaliwa

Re: Porównanie HDI a TDI

Od grudnia zeszełego roku jeżdże 407 SW 1,6 HDI z filtrem cząstek stałych.Od początku działał nie tak jak należy. Praktycznie 3 razy w miesiącu jesteśmy z tym autem w serwisie a oni nam wmawiają ,ze to tak ma działac. raz na 500 km. wygrzewa się to ustrojstwo tak ,że w aucie jest hałas jakbys

Re: Silniki 2,0 HDI i 2,2 HDI Citroen opinie

Silnik 2,0 HDI to wspólna konstrukcja PSA i Forda. Montowany jest również w Mitsubishi. Jeden z lepszych silników diesla na rynku motoryzacyjnych. Technika common rail, filtr cząstek stałych i turbosprężarka. Moc 136KM moment to 320nm, możliwość podniesienia momentu tzw. overboost do 340nm. Średnie

Ludowozy z filtrem cząstek stałych

współpracująca z sześciobiegową manualną skrzynią biegów jest oferowana w standardzie razem z filtrem cząstek stałych. Filtr cząstek stałych przeznaczony do stosowania ze środkami uszlachetniającymi do paliw umieszczony został z dala od silnika. Obudowa filtra wykonana została ze stali nierdzewnej i zawiera

Re: Lexus LS 600h | Za kierownicą

pewnie też) coraz popularniejsze staje się wymontowywanie filtrów rakotwórczych cząstek stałych z nowoczesnych diesli. Zakłada się prosty układ elektroniczny symulujący obecność filtra. Właścicieli diesli nie mają pieniędzy na utrzymanie ich samochodów. Wobec tego zwiększają ryzyko ekspozycji innych

Re: Dlaczego Fiat Bravo i w dodatku CDN-2

* Większa emisja tlenków azotu NOx w porównaniu do silników z zapłonem iskrowym i trójdrożnym katalizatorem spalin, * Emisja cząstek stałych jeśli silnik nie jest wyposażony w filtr cząstek stałych, * Większe koszty produkcji silników niż silników benzynowych, * Większy hałas i

Ekoterroryzm UE - normy emisji spalin!

,,ludzka", ale teraz Euro 5 to już przesada! Jeśli najmocniejszy benzyniak w aucie klasy średniej, np. Citroenie C5 albo Peugeocie 508 ma pojemność 1.6 litra?! Zapomnijcie o pięknie brzmiących silnikach V6 w Alfach Romeo! Przesiądźcie się na turbodiesle z filtrem cząstek stałych lub silnik benzynowy o

VW wycofuje się z pompowtryskiwaczy

Nowe 3- oraz 4-cylindrowe diesle wyposażone w system common-rail zostaną wprowadzone na rynek w 2007 r. Głównym powodem zastosowania tej technologii są trudności z przystosowaniem silników, posiadających pompo-wtryskiwacze do nowoczesnych filtrów cząstek stałych, bez czego nie będzie możliwe

Re: kiedy w vectrze 1.9 diesel? 150 KM

"Gamę silników Vectry Kombi uzupełni na wiosnę 2004 roku jednostka najnowszej konstrukcji 1.9 CDTI o mocy 110 kW (150 KM). Będzie to pierwszy silnik wysokoprężny Opla standardowo wyposażony w bezobsługowy filtr cząstek stałych DPF, który nie wymaga stosowania żadnych dodatkowych

Skyddad - znafca

elementu) - układ wydechowy (np. filtr cząstek stałych jeżeli takowy istnieje pracuje w wyższych temperaturach i następuje wypalenie się wkładu filtra) W Miescie jezeli uzywasz odrazu wyzszych biegow Tak - pewnie przy 90KM będzie ruszać z 4. ale musisz jezdzic na najlepszych syntetycznych olejach

Re: Diesel Hondy 2,2-co za nim przemawia?

i Fiaciorami 125P a szczytem dla nich był VW Golf 2.... PS- Jezeli filtr cząstek stałych jest dla ciebie wyznacznikiem zaawansowania technicznego to dla mnie są nim Elektryczne podnośniki szyb oferowane w standardzie..... Jeżeli chodzi o pompowtryskiwacze i ich wydajność to porównaj sobie także

Re: HDi koncernu PSA w Peugeot'ie 307 SW

Pewne nowości w 307-ce: "Do już sprzedawanych wersji nadwozia trafią nowości, a są to: turbodiesel HDi o mocy 110 KM (81 kW) z filtrem cząstek stałych, automatyczna 4-biegowa przekładnia i system stabilizacji toru jazdy ESP. Nowy motor bazuje na znanym z innych modeli Peugeota silniku HDi

Re: Jaki wybrać silnik. TSI czy TDI?

) : ---------------------------------------- www.motor-talk.de/forum/quietschgeraeusche-beim-schalten-14-tsi-t1757647.html Opinie o dieslu 2.0 TDI są średnie, tzn. ani dobre ani bardzo złe, oczywiście poza samym spalaniem (zaleta). Podstawową wadą tych silników ( i nie tylko koncernu VW) jest zastosowanie filtrów cząstek stałych. Taki filtr

Re: Dlaczego Fiat Bravo i w dodatku wlasnie diese

. Obecnie praktycznie wszystkie nowoczesne silniki wysokoprężne wykorzystują to rozwiązanie. Filtr cząstek stałych Po raz pierwszy zastosowany w 2000 roku przez Peugeota (w modelu 607) - zatrzymuje zawarte w spalinach tzw. cząstki stałe, czyli sadze. Gdy w całym filtrze zgromadzi się odpowiednia ich ilość

Filtr cząstek stałych w Dieslu 1,6

się filtr cząstek stałych.Trochę nas uspokoili ale miał ponoć wygrzewać się co ok. 700 km po czym włączał się na kilka minut wentylator.Ale nasz wspaniały filt włączał się nie co 700 km a co 100 km a teraz to nawet częściej.W serwisie powiedziano nam ,ze wszystko jest w porządku i że jesteśmy

Re: Autogaz jest rownie nieekologiczny jak benzyn

alternatywy ekologicznej. I na koniec - ludzie, nie chrzańcie głupot, że nowoczesny commonrail diesel jest najekologiczniejszy. Owszem, jest, ale tylko w zakresie niskiej emisji CO2 i tylko przez pierwsze parę tysięcy kilometrów, zanim filtr cząstek stałych straci właściwości lub w serwisie Ci wyłączą bo

Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi

połączeniu ze zbiornikiem paliwa o pojemności 60 litrów, zapewnia zasięg przekraczający 1200 km. Ponadto Xsara Picasso HDi 110 wykazuje bardzo niski poziom emisji CO2 - 130 g/km. Wersja Euro IV, wprowadzona w 2004 r. w niektórych krajach, będzie wyposażona w filtr cząstek stałych (FAP). (samar

HDi koncernu PSA w Peugeot'ie 307 SW

powietrze wlotowe. Technologia HDi daje duży komfort jazdy (elastyczność, moment obrotowy, moc) i ogranicza zużycie paliwa, poziom zanieczyszczeń, hałas silnika i drgania. Silnik 2,0 l HDi 110 KM jest wyposażony w filtr cząstek (FAP), porowatą strukturę filtrującą wbudowaną w katalizator, która

Re: BMW M5 killer

emisje (i filtr cząstek stałych tu nic nie zmienia) oraz że jeśliby liczyć efektywność diesla w litrach nie paliwa na kilometry czy jednostkę wytworzonej energii, a w litrach ropy nieprzetworzonej (crude oil), też nie wypada już tak fajnie. Stąd alergicznie reaguje na ten ordynarny marketingowy "

Re: Nowoczesne silniki wysokoprężne - BMW 3,0d

. Specjaliści z BMW nie zapomnieli oczywiście o ekologii. W dynamicznym turbodieslu montowany jest filtr cząstek stałych. Dzięki temu jednostka napędowa spełnia normę emisji spalin Euro 4 z ponad 20-procentowym zapasem." Źródło: automoto.bauer.pl/ps.html/technika/2586 ********* Sygnaturka: "

Re: Czipujący silniki to egoistyczni debile

KM więcej? > Zwiększa się emisja rakotwórczej sadzy, spaliny nie spełniają fabrycznych > norm. Zmniejsza się żywotność układu wtryskowego, turbiny, korbowodów. Jeśli już rozmawiamy o tym konkretnym przypadku, to rozumiem, że umknęło Twojej uwadze, że HDi posiadają filtr cząstek stałych

Nowy VW LT

system zabezpieczający towary przed przesuwaniem. Wśród jednostek napędowych znajdzie się pięciocylindrowy silnik wysokoprężny z systemem Common-Rail w czterech wariantach mocy: 65 kW (86 KM), 80 kW (109 KM), 100 kW (136 KM) i 120 kW (164 KM). W każdym przypadku seryjnie montowany jest filtr cząstek

Re: Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi

ze zbiornikiem paliwa o pojemności 60 litrów, zapewnia zasięg przekraczający 1200 km. Ponadto Xsara Picasso HDi 110 wykazuje bardzo niski poziom emisji CO2 - 130 g/ km. Wersja Euro IV, wprowadzona w roku 2004 w niektórych krajach, będzie wyposażona w filtr cząstek stałych (FAP). Stanowi to

Re: Czipujący silniki to egoistyczni debile

, że umknęło Twojej > > uwadze, że HDi posiadają filtr cząstek stałych (FAP)? Ale Twój, jak i większość obecnie jeżdżących diesli go nie ma. > Ponadto pragnę zauważyć, że fachowcy (podkreślam - fachowcy) od tego rodzaju > modyfikacji nie wypuszczą takiego auta od siebie z warsztatu

Diesel w samochodach osobowych

stosunek mocy do pojemności konieczne okazało się zastosowanie sprężarek. Podrożyło to koszt wyprodukowania silnika. Surowe normy emisji spalin wymusiły stosowanie filtrów cząstek stałych, co dalej podniosło koszt produkcji a ich obecność podroży koszt ich eksploatacji. Niektóre źródła podają, że różnica

Re: usunięcie filtra cząstek stałych +chiptuning

mrówek i 2 mleczy i wyciąć dziada. Jeśli zostanie to zrobione zgodnie ze sztuką (zaraz ktoś powie, że zgodnie ze sztuką to filtr ma być), to już zyskasz trochę kuni. Bo to co ty gadasz, że moc w górę, spalanie w dół, to bredzisz. To tak jakby ubrać polar i dostać +30 do pancerza będąc w filharmonii, a

Brak kasy na stypendia jest dla nowego Rektora Pcz

2000 Zasilanie Wtrysk bezpośredni common rail Filtr cząstek stałych (FAP) Skrzynia biegów Ilość przełożeń 5 Zawieszenie - Przód: niezależne typu pseudo Mc Pherson, sprężyny śrubowe, amortyzatory zintegrowane, wahacze dolne oraz stabilizator poprzeczny - Tył: niezależne typu wielowahaczowego

Re: Auto z filtrem cząstek stałych DPF - opinie ?

chipa. Filtr czyści się regularnie, automatycznie co około 800km. Jedyna niedogodność, to zmiana parametrów pracy silnika podczas czyszczenia filtra, inny kąt wtrysku, spadek mocy, obroty na biegu jałowym około 1000rpm., większa temperatura silnika, zwiększenie zużycia paliwa. Trwa to około 12

Re: Brak kasy na stypendia jest dla nowego Rektor

maksymalna przy prędkości obrotowej ) - Norma CEE (kW) 96 przy 4000 ) - Norma DIN (KM) 136 przy 4000 ) Maksymalny moment obrotowy przy prędkości obrotowej ) - Norma CEE (Nm) 317 przy 2000 ) Zasilanie Wtrysk bezpośredni common rail ) Filtr cząstek stałych (FAP) ) Skrzynia biegów ) Ilość przełożeń 5

Re: Bryku, napisz cos...

mieszanki paliwowo-powietrznej jest czystsze i efektywniejsze, a emisja cząstek stałych oraz tlenków azotu (NOx) zmniejszona do minimum. W celu dalszego ograniczenia szkodliwych emisji, nowy silnik Saaba Saab 3.0 TiD wyposażono w najnowszy układ recyrkulacji spalin (Exhaust-Gas Recirculation – EGR

Re: filtr cząstek stałych, FAP

dobre nie jest bo zmniejsza się smarowanie. Dlatego filtr jak już sie zatka na dobre to warto wyciąć ale w sposób mądry czyli z przeprogramowaniem komputera. Tunerzy w programie konfigurują samochód tak jakby był to egzemplarz bez FAP i po krzyku. U Kreatora Mocy kosztuje to 1500zł... ale jak się

nowy silnik Fiata

jednak wszystkie będą miały ogromne znaczenie, albowiem pozwolą marce podkreślić z mocą jej rolę, uznaną powszechnie przez wszystkich: producenta wyjątkowo kompetentnego w produkcji samochodów kompaktowych i bardzo wygodnych city car o nowoczesnej architekturze. Nowe samochody kompaktowe ze

Re: Filtr cząstek stałych w Dieslu 1,6

Przyznaję się ,ze nie znam się na tym co powinno się dziać gdy jest taki filtr ( to się chyba FAP nazywa) ale u nas objawy sa zawsze takie same tzn. najpierwsz auto warczy przeokropnie przez ok. 20 minut, w tym czasie silnik traci moc a potem włacza się wentylator i działa następne dziesięć

Filtr cząstek stałych

Filtr cząstek stałych (skrót DPF od ang. diesel particulate filter lub FAP od fr. filtre ? particules) - filtr montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych, oczyszczający gazy spalinowe z cząstek sadzy i popiołu. Stosowane od 1980 roku, a w silnikach samochodowych od 1996

Filtr

przegrodowy Filtr szczelinowy Filtr cząstek stałych Wodociągi Filtr powolny Filtr membranowy Filtr pośpieszny Filtr grawitacyjny Filtr ciśnieniowy Filtr wielowarstwowy Filtr otwarty Filtr zamknięty Filtr kontaktowy Filtr suchy Filtr Haberera Filtr DynaSand Filtr bezzaworowy Filtr Dwustrumieniowy

Filtr (mechanika)

zarówno z drobin stałych, zanieczyszczeń, jak i (niekiedy) wytrącenie z niej niektórych zanieczyszczeń chemicznych lub biologicznych filtr do kawy jest w istocie odmianą filtra do wody z gęstej bibuły, ma na celu oddzielenie od naparu kawy drobin zmielonego ziarna.

Filtr informacji

zostały określone mianem dokumentów. Dokument jest tutaj rozumiany bardzo szeroko, jako treść mająca znaczenie dla odbiorcy, którą można mu zaprezentować. Definicja formalna filtru informacyjnego Filtr informacyjny jest to czwórka \{D,P,F,R(P,d_j)\}, gdzie : D - zbiór reprezentacji pewnego strumienia

Filtr biologiczny

Filtr biologiczny – rodzaj stosowanego w akwarystyce filtra, który wspomaga zachodzące w akwarium lub w oczku wodnym przemiany biochemiczne związane z rozkładem materii organicznej, głównie poprzez wytworzenie środowiska sprzyjającego rozwojowi mikroorganizmów (bakterie, pierwotniaki

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.