dwusprzęgłowa skrzynia biegów

Piotr Sielicki

Hyundai Veloster po faceliftingu | Detale i nowy automat

Hyundai Veloster po faceliftingu | Detale i nowy automat

Hyundai Veloster to bardzo oryginalne auto. Koreańczycy zdecydowali się ostatnio na facelifting wprowadzonego w 2011 roku. Zmiany stylistyczne to jednak tylko dodatek

Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. V | Układ napędowy

Nasza długodystansowa Klasa B pokonała już dwie długie trasy i przejechała setki kilometrów po mieście. Przyjrzyjmy się bliżej jej silnikowi i skrzyni biegów

Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy cz. V | Dwa Sprzęgła Górą

Nasza długodystansowa Octavia nie jest autem sportowym, ale jej nieduży silnik 1.4 TSI współpracuje ze skrzynią biegów DSG, która swoje początki miała w sportowych modelach Grupy Volkswagena

Trzymilionowy silnik 1.2 HTP Skody

Trzymilionowy silnik 1.2 HTP Skody

małej prędkości obrotowej, co przekłada się zarówno na małe zużycie paliwa, jak dobrą dynamikę tej lekkiej jednostki. Oprócz silników, Skoda wytwarza też skrzynie biegów. Automatyczna dwusprzęgłowa przekładnia DQ 200 produkowana jest w miejscowości Vrchlab~. Manualne skrzynie biegów MQ 200 i MQ/SQ 100

Nie kupuj aut z tymi skrzyniami biegów

Nie kupuj aut z tymi skrzyniami biegów

szkoleń w zakresie napraw skrzyń automatycznych dla swoich mechaników ze względu na wysokie koszty w stosunku do małej ilości samochodów wyposażonych w skrzynie automatyczne. ZOBACZ TAKŻE: Automatyczna skrzynia biegów | Jak jeździć automatem Ta 5 biegowa, automatyczna skrzynia biegów produkcji

Salon Genewa 2015 | Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy | Jeszcze więcej sportu

Salon Genewa 2015 | Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy | Jeszcze więcej sportu

220 KM) oraz o 40 Nm więcej momentu obrotowego (280 Nm z funkcją overboost - chwilowe zwiększenie momentu na 4 i 5 biegu). Dwusprzęgłowa skrzynia EDC została udoskonalona, co przekłada się na szybszą zmianę biegów (nawet o 30 proc.). Uzyskano to za pomocą skrócenia skoku łopatek pod kierownicą i

Salon Genewa 2015 | Hyundai Tucson | Nowa era

Salon Genewa 2015 | Hyundai Tucson | Nowa era

kilometrów. SUV dostępny będzie z dwoma silnikami benzynowymi: 1,6 l GDI o mocy 135KM oraz 1,6 l T-GDI 175KM. Ofertę uzupełnią trzy diesle o pojemnościach 1,7 l (115 KM) oraz 2,0 l (136 KM lub 184 KM). W ofercie obok manualnej sześciostopniowej skrzyni biegów i klasycznego automatu pojawi się również

Automat fajna sprawa, tylko jaki wybrać? | Poradnik

Automat fajna sprawa, tylko jaki wybrać? | Poradnik

Selespeed, jednak rozkwit nastąpił dopiero z wynalezieniem odmiany dwusprzęgłowej. Skrzynia dwusprzęgłowa Skrzynia dwusprzęgłowa to specyficzna odmiana skrzyni zmechanizowanej. Jej konstrukcja bazuje na skrzyni mechanicznej, gdzie zmiana biegów i obsługa sprzęgła sterowane są za pomocą komputera. Dodatkowo

Audi S3 Limousine | Ceny

Audi S3 Limousine | Ceny

osie może przekazywać skrzynia ręczna o sześciu przełożeniach, lub dwusprzęgłowa S-Tronic.Audi S3 Limousine z manualną skrzynią biegów rozpędza się od zera do 100 km/h w 5,3 sekundy, a z przekładnią automatyczną S tronic w 4,9 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Poniżej

Audi A3 Limousine 1.8 TFSI | Test | Mocny sedan

Audi A3 Limousine 1.8 TFSI | Test | Mocny sedan

./min. Skrzynia biegów 7-dwusprzęgłowa Napęd na koła przednie Wymiary 4456 x 1796 x 1416 mm Rozstaw osi 2637 mm Poj. bagażnika 425 l Śr. zużycie paliwa 5,6 l/100 km 0-100 km/h 7,3 s Prędkość maks. 242 km/h Cena od 135 100 zł

Alfa Romeo Giulietta QV | Test | Cena uczuć

Alfa Romeo Giulietta QV | Test | Cena uczuć

Alfa Romeo Giulietta QV | Kompendium Nadwozie 5-drz., 5-os. Silnik benzynowy R4, turbo, 1742 cm3    Moc 240 KM przy 5750 obr/min Moment obr. 340 Nm przy 2000 obr/min Skrzynia biegów 6-dwusprzęgłowa Napęd na koła przednie Wymiary

Alfa Romeo 4C | Wideo

Alfa Romeo 4C | Wideo

200 koni mechanicznych z turbodoładowanego, benzynowego silnika o pojemności 1,75 l, dwusprzęgłowa skrzynia biegów, tylny napęd i zaledwie 850 kg masy - oto najważniejsze cechy nowego dzieła inżynierów Alfy Romeo. Do tego zjawiskowe nadwozie z włókna węglowego i wnętrze w idealny sposób łączące

Skoda Octavia | Test długodystansowy cz. IV | Bratobójczy pojedynek z VW Golfem

Skoda Octavia | Test długodystansowy cz. IV | Bratobójczy pojedynek z VW Golfem

TSI DSG Highline | Kompendium Nadwozie hatchback, 5d Silnik benzynowy, turbo, R4, 1395 cm 3 Moc 140 KM przy 4500 obr./min Moment obr. 250 Nm przy 1500-3500 obr./min Skrzynia biegów dwusprzęgłowa, 7-biegowa Napęd na koła przednie Wymiary 4255 x

Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy cz. XII | Mistrz przestrzeni

Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy cz. XII | Mistrz przestrzeni

nie stanowią najmniejszego problemu. Skoda Octavia 1.4 TSI DSG Elegance | Kompendium Nadwozie liftback, 5d Silnik benzynowy, turbo, R4, 1395 cm 3 Moc 140 KM przy 4500 obr./min. Moment obr. 250 Nm przy 1500-3500 obr./min. Skrzynia biegów dwusprzęgłowa, 7

Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. II | W trasie

Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. II | W trasie

ciężarówki, do kolejnego zakrętu. Samochód: Mercedes B 200 CDI Aktualny przebieg: 3200 km Problemy: brak Powód testu: Czy warto czekać z zakupem na wersje po liftingu Niewątpliwy udział w osiąganiu niskiego wyniku spalania i dobrego przyspieszenia ma 7-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów

Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy cz. X  | Serwis

Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy cz. X | Serwis

Octavia 1.4 TSI DSG Elegance | Kompendium Nadwozie liftback, 5d Silnik benzynowy, turbo, R4, 1395 cm 3 Moc 140 KM przy 4500 obr./min Moment obr. 250 Nm przy 1500-3500 obr./min Skrzynia biegów dwusprzęgłowa, 7-biegowa Napęd na koła przednie Wymiary

Mercedes CLA Shooting Brake | Ceny w Polsce | Tańszy niż CLS

Mercedes CLA Shooting Brake | Ceny w Polsce | Tańszy niż CLS

silnikami benzynowymi do wyboru. Wszystkie odmiany są standardowo wyposażone w funkcję ECO start/stop i spełniają normę Euro 6. Już w chwili debiutu dostępny będzie napęd na wszystkie koła oraz dwusprzęgłowa, siedmiostopniowa skrzynia biegów (7G-DCT). Czteronapędowe turbodiesle CLA 200 CDI 4Matic

Motor Show Poznań 2015 | Skoda Superb wczoraj i dziś | Dwie czeskie limuzyny

Motor Show Poznań 2015 | Skoda Superb wczoraj i dziś | Dwie czeskie limuzyny

rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa i komfortu. Uzupełnia je szeroka gama zaawansowanych, bardzo dynamicznych jednostek napędowych połączonych z jednymi z najwyżej ocenionych na świecie układów przeniesienia napędu, na który składają się opcjonalne dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów oraz układ

Salon Genewa 2013 | Kia Provo

Salon Genewa 2013 | Kia Provo

połączono, przez co tworzą sportową kanapę, tapicerka wykonana została przy użyciu skóry wysokiej jakości. Uwagę zwraca też przełącznik trybu pracy skrzyni biegów w postaci małego pokrętła okalającego przycisk start-stop.Wygląd to tylko opakowanie. Kia Provo to przede wszystkim zapowiedź nowych technologii

TCT czyli dwa sprzęgła "made in Italy"

TCT czyli dwa sprzęgła "made in Italy"

Zautomatyzowana, dwusprzęgłowa skrzynia biegów nie jest czymś nowym. Porsche zastosowało taką przekładnię po raz pierwszy w wyścigowej wersji modelu 962 startującym m.in. w Le Mans już w 1983 r. Nazwano ją PDK z niemieckiego Porsche Doppelkupplung. Dlaczego więc rozwiązanie znane i doceniane do

Nowy Volkswagen Passat | Odsłona ósma

Nowy Volkswagen Passat | Odsłona ósma

, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold, tryb biegu jałowego (przy skrzyni DSG) oraz manualną klimatyzację. Volkswagen Passat B8 - premiera   ZOBACZ TAKŻE: Volkswagen Passat | 40 lat minęło

Salon Genewa 2013 | Prezent na 50. urodziny 911 - nowe GT3

Salon Genewa 2013 | Prezent na 50. urodziny 911 - nowe GT3

minutę. Specjalnie opracowana została również dwusprzęgłowa skrzynia biegów (PDK), której charakterystyka ma przypominać sekwencyjne skrzynie samochodów wyścigowych.Dane techniczne prezentują się imponująco. Warto zaznaczyć, że auto z aluminiową maską, dachem i drzwiami waży o 13% mniej od poprzednika

Alfa Romeo Giulietta Sprint | Pierwsza jazda | Sportowy duch

Alfa Romeo Giulietta Sprint | Pierwsza jazda | Sportowy duch

benzynowy, turbo, 1368 cm 3 R4 benzynowy, turbo, 1368 cm 3 Moc 150 KM przy 5500 obr./min 170 KM przy 5500 obr./min Moment obr. 230 (250) Nm przy 2250 (2500) obr./min 250 Nm przy 2500 obr./min Skrzynia biegów 6-ręczna 6-dwusprzęgłowa Napęd na przednie koła na

Konfrontacja | Mercedes A45 AMG kontra CLA45 AMG | Bratobójcza walka

. Skrzynia oddaje mi kontrolę nad biegami, których sterowanie odbywa się za pomocą łopatek pod kierownicą, można ruszać. Pierwsza setka osiągana jest po 4,6 sekundach. Rewelacja, żaden seryjny hot-hatch nie zrobi tego szybciej. Zmiana biegu okraszona jest rewelacyjnym dźwiękiem, Układ kierowniczy jest ostry

Dwusprzęgłowe skrzynie przekładniowe Chryslera

poprzez ograniczenie tzw. strat pasożytniczych - a więc eliminację przekładni hydrokinetycznej (przemiennika momentu obrotowego) oraz sprzęgieł poszczególnych biegów na rzecz synchronizatorów.Przekładnia dwusprzęgłowa jest odmianą skrzyni automatycznej, w której wykorzystano dwa sprzęgła współpracujące z

Audi RS3 w szczegółach | Wideo

Co takiego ma w sobie RS3, że wszyscy czekali na niego z takim utęsknieniem? 340-konne TFSI oferujące 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, napęd na cztery koła, dwusprzęgłowa skrzynia biegów S Tronic, 4,6 sekundy do setki oraz elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna równa 250 km/h. Do

Audi A1 FL | Pierwsza jazda | Techniczny lifting

./min Skrzynia biegów 7-dwusprzęgłowa Napęd na koła przednie Wymiary 3973 x 1740 x 1416 mm Rozstaw osi 2469 mm Masa własna 1180 kg Poj. bagażnika 270/920 l Śr. zużycie paliwa 5,6-5,8 l/100 km 0-100 km/h 6,8 s V maks 234 km/h

Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy cz. VI | Dynamiczny komfort

4500 obr./min Moment obr. 250 Nm przy 1500-3500 obr./min Skrzynia biegów dwusprzęgłowa, 7-biegowa Napęd na koła przednie Wymiary 4659 x 1814 x 1461 mm Rozstaw osi 2686 mm Poj. bagażnika 590 - 1580 l  0-100 km/h 8,5 s Śr. zużycie paliwa

Skoda Superb 2.0 TSI Laurin & Klement | Test | Luksus bez prestiżu

szybką reakcję na gaz, a auto sprawnie nabiera prędkości. 7,7 s od 0 do 100 km/h, jak na tak duże auto, to dobry wynik. Dwusprzęgłowa przekładnia jest standardem w tej wersji i z tym silnikiem. Biegi zmieniane są w mgnieniu oka, niewyczuwalnie dla kierowcy. Jakieś wady? Tylko w korku, kiedy skrzynia

Skoda Yeti 1.6 TDI 4x2 Ambition | Test | W miejski teren

(zwłaszcza na niskich obrotach). Ta wersja seryjnie występuje z dwusprzęgłową, 7-stopniową skrzynią biegów DSG, która ceniona jest za błyskawiczną zmianę przełożeń. Do gustu przypadło nam sztywno zestrojone zawieszenie Yeti, które zapewnia pewne prowadzenie pojazdu, nie ograniczające aż tak mocno komfortu

Salon Genewa 2015 | SUV-y i crossovery

184 KM). W ofercie obok manualnej sześciostopniowej skrzyni biegów i klasycznego automatu pojawi się również skrzynia dwusprzęgłowa dostępna z silnikiem 1,6 T-GDI. Hyundai Tucson trafi do sprzedaży po wakacjach. Fot. Newspress Fot. Newspress Drugą nowość z Korei w tym segmencie stanowi SsangYong. Na

Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy cz. IX | Zawsze na czas

czas. Skoda Octavia 1.4 TSI DSG Elegance | Kompendium Nadwozie liftback, 5d Silnik benzynowy, turbo, R4, 1395 cm 3 Moc 140 KM przy 4500 obr./min Moment obr. 250 Nm przy 1500-3500 obr./min Skrzynia biegów dwusprzęgłowa, 7-biegowa Napęd na koła przednie

Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy cz. VIII | | Systemy

| Kompendium Nadwozie liftback, 5d Silnik benzynowy, turbo, R4, 1395 cm 3 Moc 140 KM przy 4500 obr./min Moment obr. 250 Nm przy 1500-3500 obr./min Skrzynia biegów dwusprzęgłowa, 7-biegowa Napęd na koła przednie Wymiary 4659 x 1814 x 1461 mm

Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy cz. VII | | Wieczne Tornado

Nm przy 1500-3500 obr./min Skrzynia biegów dwusprzęgłowa, 7-biegowa Napęd na koła przednie Wymiary 4659 x 1814 x 1461 mm Rozstaw osi 2686 mm Poj. bagażnika 590 - 1580 l  0-100 km/h 8,5 s Śr. zużycie paliwa 8 l/100 km Prędkość maks

VW California | Pierwsza jazda | Crosscamper

, 180 KM)? Skrzynia ręczna, czy dwusprzęgłowa DSG? Napęd przedni, czy 4Motion? Do tego długa lista wyposażenia dodatkowego czyni z Californii atrakcyjną propozycję do rozważenia. Mercedes Klasa V Marco Polo Najbardziej optymalnym wyborem wydaje się California Beach z silnikiem wysokoprężnym o mocy

Skoda uruchamia nowe centrum testowe silników

fabryce w Mladá Boleslav produkuje się ręczną skrzynię biegów MQ 200 i MQ/SQ 100. Dwusprzęgłowa, automatyczna przekładnia DQ 200 pochodzi natomiast z fabryki w Vrchlab. ZOBACZ TAKŻE: Sportowa historia Skody

Konfrontacja | Ford Mondeo vs. Volkswagen Passat | Dogonić królika

/min 340 Nm / 1750-3000 obr/min Skrzynia biegów 6-ręczna (6-dwusprzęgłowa) 6-ręczna (6-dwusprzęgłowa) Napęd na przednie koła na przednie koła Wymiary 4867x1852x1501 mm 4767x1832x1456 mm Rozstaw osi 2850 mm 2791 mm Poj. bagażnika 500/1605 l 650/1780

Mercedes-AMG C 63 S | Pierwsza jazda | Godny następca

obszycia Alcantarą i dobrze leżąca w dłoniach, bo jest szeroka i odpowiednio wyprofilowana. Zamontowane przy kierownicy łopatki obsługują poprawioną specjalnie dla modelu C 63, 7-biegową, dwusprzęgłowa skrzynię biegów AMG Speedshift MCT. Dzięki jej konstrukcji mamy do wyboru aż 5 trybów pracy - "

Mercedes-AMG GT S vs. Porsche 911 Carrera 4 GTS | Konfrontacja | Derby Stuttgartu

510 KM przy 6000-6500 obr./min 430 KM przy 7500 obr/min Moment obr. 650 Nm przy 1750-4750 obr./min 440 Nm przy 5750 obr/min Skrzynia biegów 7-dwusprzęgłowa 7-dwusprzęgłowa Napęd na tylne koła na cztery koła Wymiary 4546 x 1939 x 1288 mm 4509 x 1852 x 1296 mm

Skoda Superb Combi 2.0 TDI | Test | Nowy wizerunek, stare zalety

kombi, 5d Silnik diesel, R4, 1984 cm3 Moc 170 KM przy 4200 obr./min. Moment obr. 350 Nm przy 1750-2500 obr./min. Skrzynia biegów 6-dwusprzęgłowa Napęd na cztery koła Wymiary 4838 x 1817 x 1510 mm Rozstaw osi 2758 mm Poj. bagażnika 633

Volkswagen Golf R | Test | Hardcore w wersji soft

./min. Moment obr. 380 Nm przy 1800-5500 obr./min. Skrzynia biegów 6-dwusprzęgłowa Napęd na obie osie Wymiary 4276 x 1790 x 1436 mm Rozstaw osi 2630 mm Masa własna 1420 kg Poj. bagażnika 343/1233 l Poj. zb. paliwa 55 l Śr. zużycie

Volkswagen Golf R | Test | Hardcore w wersji soft

Golf R DSG | Kompendium Nadwozie hatchback, 3-drz., 5-os. Silnik benzynowy, turbo, R4, 1984 cm 3 Moc 300 KM przy 5500 obr./min. Moment obr. 380 Nm przy 1800-5500 obr./min. Skrzynia biegów 6-dwusprzęgłowa Napęd na obie osie Wymiary 4276 x 1790

Nowe Audi TT i TTS | Pierwsza jazda | Z myślą o kierowcy

KM przy 4500-6200 obr./min. 310 KM przy 3750 obr./min. Moment obr. 380 Nm przy 1750-3250 obr./min. 370 Nm przy 1600-4300 obr./min. 380 Nm przy 1750 obr./min. Skrzynia biegów 6-ręczna 6-ręczna / dwusprzęgłowa S tronic Napęd na przednie koła  na przednie koła

Zajrzyj do środka nowej B-klasy

przypominający iPada. Uwagę zwracają także duże, klasycznie stylizowane kratki nawiewów, żywcem przeniesione ze sportowego SLS'a AMG. Na zdjęciach przedstawiona jest najprawdopodobniej jedna z najbogatszych wersji B-klasy. Stąd wykończona skórą górna część deski rozdzielczej oraz... brak lewarka skrzyni biegów

Najlepszy fabryczny tuning marek popularnych

miał pod maską serce 3,2 l V6 o mocy 241 KM. Do tego był napęd na cztery koła, bodykit nadwozia oraz, to warte zapamiętania, dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG. R32 był pierwszym seryjnie produkowanym modelem Volkswagena z dwoma sprzęgłami, choć pamiętajcie, że Porsche korzystało z takiego

Audi A7 FL 3.0 V6 TDI | Pierwsza jazda | Mocarz pod krawatem

, że nawet zautomatyzowana, dwusprzęgłowa skrzynia biegów (7 przełożeń) nie ma zbyt wiele roboty. Naciśnięcie pedału "gazu" wyzwala natychmiast spontaniczną reakcję, a pokłady momentu obrotowego wydają się nie mieć końca. Nic dziwnego, że 3.0 V6 jest wyjątkowo oszczędny. Jeśli czas nas nie

Mercedes GLA 200 CDI 4Matic | Test | Wysokie A

. 300 Nm przy 1400-4000 obr./min Skrzynia biegów 7-dwusprzęgłowa Napęd na obie osie Wymiary 4417 x 1804 x 1494 mm Rozstaw osi 2699 mm Masa własna* 1520 kg Poj. bagażnika 421/1235 l Poj. zb. paliwa 56 l Śr. zużycie paliwa 5,1-4,9 l/100 km

McLaren odsłania karty

dokładnego czasu przyspieszenia 0-100 km/h (około 3 sek).Dowiedzieliśmy się, że przyspieszenie 0-200 km/h wynosi mniej, niż 10 sekund i że 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa będzie dawać możliwość jazdy w trzech różnych trybach: Normal, Sport i Track. Ten ostatni służy do jazdy torowej. Ponadto kierowca może

Genewa 2010 | Nadjeżdża Audi RS5

wariant wysokoobrotowej, widlastej ósemki znanej z przedstawionego w 2005 roku modelu RS4, odziedziczonej przez R8.Na kilku zdjęciach przedstawiających wnętrze auta możemy dostrzec lewarek automatycznej skrzyni biegów. Jedną z opcji będzie więc zapewne siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia S-tronic

Kia Sorento | Pierwsza jazda | Nowa jakość flagowego modelu

mniej niż generuje większa jednostka o pojemności 2,2, ale gwarantuje ona znacznie niższą cenę. Podstawowy silnik będzie dostępny wyłącznie z automatyczną, 6-stopniową skrzynią biegów, której praca podczas jazd testowych zrobiła bardzo dobre wrażenie. Nie jest to zaawansowana, dwusprzęgłowa

Skoda Rapid Spaceback Style Plus | Test | Stylowa Skoda

Plus | Kompendium Nadwozie hatchback, 5d Silnik benzynowy, R4, turbo, 1390 cm 3 Moc 122 KM przy 5000 obr./min Moment obr. 200 Nm przy 1500-4000 obr./min Skrzynia biegów 7-dwusprzęgłowa Napęd na koła przednie Wymiary 4304 x 1706 x 1461 mm

Volkswagen Passat B8 | Pierwsza jazda | Przepis na sukces

1500-3000 obr./min. 500 Nm przy 1750-2500 obr./min. Skrzynia biegów 6-ręczna 7-dwusprzęgłowa Napęd na przednie koła  na cztery koła Wymiary 4767 x 1832 x 1456 mm 4767 x 1832 x 1456 mm Rozstaw osi 2791 mm 2791 mm Masa własna* 1410 kg

Mercedes-AMG GT S | Pierwsza jazda | Sport ma we krwi

kierowniczy ma zmienne przełożenie, a siła jego wspomagania uzależniona jest nie tylko od prędkości, ale również od ustawionego trybu jazdy. Dwusprzęgłowa skrzynia skutecznie i szybko dobiera przełożenia, można też skorzystać z łopatek znajdujących się przy kierownicy. Do całkowicie ręcznej zmiany biegów

Corvette bez centralnego silnika

Klasyczna konstrukcjaKolejna generacja modelu Corvette bez silnika umieszczonego centralnieInżynier i rzecznik prasowy GM zaprzeczają, że w nowym modelu Corvette'y pojawi się centralnie umieszczony silnik oraz dwusprzęgłowa skrzynia biegów.GM zaprzecza, aby kolejna generacja ich supersamochodu

Ford S-Max 2.0 EcoBoost PowerShift - test | Za kierownicą

-os. Silnik benz., R4, 1999 cm3, turbo Moc 203 KM przy 6000 obr./min. Moment obr. 300 Nm przy 1750-4500 obr./min. Skrzynia biegów 6-dwusprzęgłowa Napęd na koła przednie Wymiary 477 x 188,5 x 166 cm Rozstaw osi 285 cm Zawieszenie przód

Seat Leon 1.8 TSI FR | Test | Lepiej późno niż wcale

TSI DSG FR | Kompendium Nadwozie hatchback, 5d Silnik R4, benzynowy, turbo, 1798 ccm Moc 180 KM / 5100 obr/min Moment obr. 250 Nm / 1250 - 5000 obr/min Skrzynia biegów 7-dwusprzęgłowa Napęd na przednie koła Wymiary 4228 x 1810 x 1446 mm Rozstaw osi 2601 mm Poj. bagażnika 236 - 882 l

Kia pro_cee'd od 56 990 zł

128-konne 1.6. Standardowo wszystkie silniki oferowane są w tandemie z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Do mocniejszych jednostek można zamówić opcjonalny sześciobiegowy automat (w przypadku silników benzynowych jest to dwusprzęgłowa skrzynia DCT).Jeśli poziom wyposażenia pro_cee'da odpowiada

Lamborghini Huracan LP 610-4 | Test | Warto mieć marzenia

kolejności zaczynają swoją pracę cylindry. Całym sobą czujesz jak silnik z jękiem i sykiem pompy elektrycznej budzi się do życia. V10, 5204 cm3 pojemności, 610 KM mocy. Lewarka skrzyni biegów jako takiego nie ma. Tuż za fenomenalną kompozycją klapki i guzika startu jest coś w rodzaju dźwigni, przy której są

Alfa Romeo Giulietta | Prezentacja modelu

dwusprzęgłowa skrzynia biegów. Składa się z dwóch równoległych przekładni i pozwala na uruchomienie kolejnego biegu, kiedy poprzedni jest wciąż włączony. Dzięki temu zmiana biegów odbywa się szybciej i bardziej bezpośrednio. TCT może pracować w dwóch trybach: automatycznym i sekwencyjnym. Gear Shift Indicator

Debiut roku

producenta. Największą nowością towarzyszącą premierze tego modelu będzie dwusprzęgłowa skrzynia biegów. Dzieło japońskich inżynierów najprawdopodobniej jednak nie trafi do produkcji równolegle z debiutem VFR 1200. DCT (Dual Clutch Transmission) możemy się spodziewać najprawdopodobniej w połowie przyszłego

"Gokart" za 1,5 mln złotych

w czasie zaledwie 3,2 sek. Do wyboru są dwie skrzynie biegów: siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia SMG oraz sześciobiegowa skrzynia manualna. Produkcja Veritasa III RS właśnie ruszyła pełną parą. Grupa piętnastu pracowników składa auta na trzech stanowiskach równolegle. Budowa jednego zajmuje

Porsche Macan Turbo | Test | Jedyny taki

, benzynowy, 3604 cm3 Moc 400 KM /  6000 obr/min Moment obr. 550 Nm / 1350 - 4500 obr/min Skrzynia biegów automatyczna, dwusprzęgłowa, 7-biegowa Napęd na cztery koła Wymiary 4699 x 1923 x 1624 mm Rozstaw osi 2807 mm Poj. bagażnika 500 / 1500 l

Volkswagen Transporter | To już 65 lat!

skrzyni biegów dołączył trzybiegowy automat. Pierwsza generacja Transportera i pierwsze egzemplarze drugiej miały napęd na tylne koła. Rozpoczęto też prace nad wersją 4x4. Testy odbywały się w trudnych warunkach - na pustyni w Tunezji. Okazało się że auto radzi sobie całkiem nieźle, więc do oferty Niemców

Skoda Fabia RS | długi dystans 20 200 km

dwusprzęgłowa skrzynka DSG, o aż 7 biegach, która trafnie dopasowuje przełożenie do potrzeb.    W poprzednich odcinkach: Skoda Fabia RS - start Skoda Fabia RS - 5 100 km Skoda Fabia RS - 7 500 km Skoda Fabia RS - 15 000 km Skoda Fabia RS - 16 260 km Skoda fabia RS - 18 000 kmAle kiedy w VW

Volkswagen Golf R - test | Za kierownicą

skrzynia DSG. Dwusprzęgłowa przekładnia o sześciu przełożeniach, która przy spokojnej jeździe troszczy się o niskie zużycie paliwa, w razie potrzeby błyskawicznie zrzuca bieg (lub dwa) wysyłając na koła odpowiednią dawkę momentu obrotowego.Trzeba też przyznać, że jak na auto o wyrazistym, sportowym

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 15 tys. km

RS - 5 100 km Skoda Fabia RS - 7 500 km Skoda Fabia RS - 11 395 kmJakie uwagi zgłosiliśmy po przejechaniu 15 tys. km? Fabia RS na nierównościach cicho pobrzękuje. Mamy wrażenie, że dźwięki związane są ze skrzynią biegów, ponieważ zmiana przełożeń wygasza ten hałas. Zgłosiliśmy nasze spostrzeżenie

Seat Ibiza Cupra - Test | Hiszpańskie Cafe Italiano

Nadwozie hatchback, 3d Silnik R4, benzynowy, turbo, 1390 ccm Moc 180 KM / 6200 obr/min Moment obr. 250 Nm / 2000 - 4500 obr/min Skrzynia biegów 7-dwusprzęgłowa Napęd na przednie koła Wymiary 4055 x 1693 x 1420 mm Rozstaw osi 2469 mm Poj. bagażnika 236 - 882 l Śr. zuż. paliwa 5,9 l/100

Ceny nowego VW Tiguana

benzynowe (TSI o pojemności 1,4 do 2,0 litrów) rozwijają moc między 122 KM a 210 KM. Spektrum mocy silników wysokoprężnych (TDI) sięga od 110 KM do 170 KM. Do nowego Tiguana jest dostępna jako opcja 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa (DSG) - jedna z najefektywniejszych i najszybszych automatycznych skrzyń

Ford Mondeo (2007-2013) - opinie Moto.pl

(145 KM), turbodiesel 2.2 TDCi (175 KM) 2009 - silnik 2.0 LPG Flexifuel (145 KM) 2010 - niewielka modernizacja, kosmetyczne zmiany w nadwoziu (nowe wloty powietrza w przednim zderzaku, diodowe światła dzienne), zmiany we wnętrzu, dwusprzęgłowa skrzynia zautomatyzowana Powershift, modyfikacje jednostek

Estoque odłożone na półkę

jeszcze lżejszych i jeszcze szybszych wersji obecnie dostępnych Gallardo i Murcielago.Zaoszczędzone pieniądze zostaną wydane też na skonstruowanie nowej sekwencyjnej skrzyni biegów. Mimo że w koncernie Volkswagena, do którego należy również Lamborghini, dwusprzęgłowa przekładnia spełnia doskonale swoją

Skoda Fabia RS | Długi dystans 19 tys. km

| Kompendium Nadwozie 5-drz., 5-os. Silnik R4 benz., kompresor i turbosprężarka, 1390 ccm Moc 180 KM przy 6200 obr./min Moment 250 Nm przy 2000 obr./min Napęd na koła przednie Skrzynia 7b, dwusprzęgłowa zautomatyzowana Zawieszenie przód kolumny McPhersona Zawieszenie tył belka skrętna

VW Jetta Hybrid - test | Dobrze, czyli drogo

cm3 Moc 150 KM przy 5000 obr./min Moment obr. 250 Nm przy 1600-3500 obr./min Silnik elektryczny 220V Moc 27 KM przy 2500 obr./min Moment obr. 150 Nm Moc (łącznie) 170 KM Skrzynia biegów dwusprzęgłowa-7 Napęd na koła przednie Wymiary 4644 x 1778 x 1482 mm Rozstaw osi 2651 mm

Oto nowy Focus!

wysokoprężnych przewidziano diesla 1.6 TDCi o mocy 128 KM oraz silnik 2.0 w dwóch wariantach - 168 i 197 KM.Wszystkie jednostki będą standardowo współpracowały z manualnymi skrzyniami biegów, a w opcji dostępna będzie dwusprzęgłowa przekładnia Powershift. Niektóre modele wyposażone będą także w technologię start

Golf VII | Wczoraj przecieki, dzisiaj ceny

kątem zużycia paliwa. Ponadto auta ze skrzynią DSG w trybie Eco mają funkcję "żeglowania" - gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu dwusprzęgłowa skrzynia biegów odłączy silnik, który będzie pracował na biegu jałowym. W ten sposób przy odpowiednim sposobie jazdy możliwe jest optymalne

Bentley Continental GT - test | Za kierownicą

sobie z nimi bardzo dobrze. Nowy salon Bentleya w Warszawie Sześciobiegowa automatyczna skrzynia pracuje płynnie. W nowym modelu jest aż o 50 proc. szybsza, ale to nadal stary dobry automat, a nie zmieniająca w ułamku sekundy biegi dwusprzęgłowa przekładnia dobra do sportowych aut. Spalanie w tym

Frankfurt 2009 | Nowe Ferrari 458 Italia

obrotowego, a na całość musimy poczekać aż wskazówka obrotomierza dotrze do 6000. Wtedy tylne koła pobudzi do życia aż 540 Nm. Rolę pośrednika pomiędzy kołami a silnikiem spełnia siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów. Sprint do setki zajmuje Ferrari 458 mniej niż 3,4 sek., a prędkość maksymalna

Porsche 911 Targa - test | Pierwsza jazda

silnik, jeszcze większa moc - 385 koni i lepsze przyspieszenie - o 0,3 s. O centymetr niższe zawieszenie, ten sam napęd na cztery koła. Dostępna za zamówienie dwusprzęgłowa 7-biegowa skrzynia PDK (Porsche Doppelkupplung) może być instalowana zarówno w "czwórce" jak i "esce"

Samochody Roku według Playboya

dwoistość natury brytyjskiego auta. W mieście potulny i posłuszny, na torze zmienia się w dzikie zwierze. Do tego monokok z włókna węglowego, błyskawicznie działająca, dwusprzęgłowa skrzynia biegów i nisko umieszczona jednostka V8, liniowym oddawaniem mocy przypominająca silniki elektryczne. Zdaniem

Ford Kuga vs. Toyota Rav4 - test | Konfrontacja

. Silnik turbodiesel, R4, 1997 cm3 turbodiesel, R4, 2231 cm3 Moc 163 KM przy 3750 obr./min 150 KM przy 3750 obr./min Moment 340 Nm przy 2000-3250 obr./min 340 Nm przy 2000-2800 obr./min Skrzynia 6-dwusprzęgłowa 6-automatyczna Napęd 4x4, sprzęgło wielopłytkowe 4x4, sprzęgło wielopłytkowe Wymiary

Kia Ceed | Co za 49 990 zł?

dopłacić 1900 zł. Dopłaty 6 tys. zł. wymaga także 6 biegowa skrzynia dwusprzęgłowa DCT z łopatkami przy kierownicy dostępna wyłącznie z silnikiem 1.6 GDI w wersji L i XL. Tańszy jest 6 biegowa automat z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów - 4 tys. zł.Poniżej znajdziecie cennik Kii Ceed II generacji

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 11 395 km

wyprzedzać ciężarówki nawet przy niskich prędkościach obrotowych. Kierowca nie dziwi się, gdy dwusprzęgłowa skrzynia wbija siódmy bieg już w okolicy 60 km/h. Wie, że za jednym kliknięciem lewej łopatki lub ruchem prawej stopy Fabia rozrywa na strzępy ten wygładzony fartuszek i z rasowym pomrukiem mknie przed

Małe hot hatche - rozmiar nie ma znaczenia

emocji, jak pozostali członkowie zestawienia, to pod jej maską drzemie ten sam silnik Volkswagena, co w Ibizie Cupra, a o zmianę biegów dba identyczna 7-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów. Fabia RS jest znacznie tańsza od swej siostry, ale brakuje jej "tego czegoś".Pojemność silnika: 1.4Moc

Samochody z "GTI" w nazwie - cz. 2

wagi Polo GTI jest po raz pierwszy w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 7 sekund. Niewątpliwy wpływ ma na to również dwusprzęgłowa skrzynia DSG.VW Polo GTIVW Polo GTI Volkswagen Lupo GTIMało kto może pamiętać, że tuż przed millenium, Volkswagen wprowadził do oferty jeszcze

Volkswagen Touran (2002 - 2010) - opinie Moto.pl

własności jezdne i duży wybór zaawansowanych technologicznie jednostek napędowych, ale jednocześnie zmuszono użytkowników do dużej dbałości o techniczną stronę auta.Takie rozwiązania jak wielowahaczowe zawieszenie tylne, bezpośredni wtrysk benzyny, podwójne doładowanie czy dwusprzęgłowa skrzynia biegów

Porsche Carrera 4 - test | Za kierownicą

mniejsze spalanie (-13 proc.) i emisję CO2 (-15 proc.). Po drugie, PDK Doppelkupplungsgetriebe, czyli dwusprzęgłowa siedmiobiegowa skrzynia oferowana w miejsce Tiptronica S. I po trzecie, rozdział napędu na cztery koła wzięty z nowej "911" Turbo: zamiast sprzęgła wiskotycznego - wielopłytkowe

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 18 tys. km

nas oferowany.Kompendium | Skoda Fabia RS Nadwozie 5-drz., 5-os. Silnik R4 benz., kompresor i turbosprężarka, 1390 ccm Moc 180 KM przy 6200 obr./min Moment 250 Nm przy 2000 obr./min Napęd na koła przednie Skrzynia 7b, dwusprzęgłowa zautomatyzowana Zawieszenie przód kolumny McPhersona

Dodge Journey 2.0 CRD | Test i wideo

dieslami i manualnymi skrzyniami biegów startują odpowiednio od 153,3 i 132,9 tys. zł. Do wyboru pozostaje też szeroka oferta mniejszych SUV'ów i krótszych, ale niekoniecznie mniej przestronnych vanów.GAZ Praktyczne wnętrze, komfortowe zawieszenie, przyzwoite wyposażenie seryjne, industrialny designHAMULEC

Fabryczni tunerzy | Volkswagen R

litrach. Najmocniejszy Golf IV miał pod maską serce 3,2 l V6 o mocy 241 KM. Do tego był napęd na cztery koła, po niemiecku pozbawiony fantazji bodykit nadwozia oraz, to warte zapamiętania, dwusprzęgłowa skrzynia biegów. Owszem, teraz można ją mieć nawet w Škodzie Fabii, ale R32 był pierwszym seryjnie

Audi A5 Cabrio i S5 Cabrio - byle do wiosny!

V6 jako opcja dostępna jest siedmiostopniowa skrzynia biegów S-Tronic. W wersji z silnikiem 3,0l TDI znajdzie się ona w standardzie. Ta dwusprzęgłowa przekładnia przystosowana jest do współpracy z napędem na wszystkie koła Quattro.Ceny rozpoczynają się od 37 tys. euro, czyli około 144 tys. złotych

Skoda Octavia RS - test | Pierwsza jazda

Nm przy 1750-5000 obr./min Skrzynia biegów 6-automatyczna dwusprzęgłowa (DSG) Napęd na koła przednie V maks* 237 km/h

Audi TT/TTS - test | Pierwsza jazda

sportowym stylu wykończono również środek auta. Rzuca się w oczy znaczek TTS, który zdobi kierownicę, zegary i lewarek skrzyni biegów. Audi TTS jest dostępny jako coupe i roadster. Nasze auto było wyposażone w manualną, 6-biegową skrzynkę. Trzeba jednak od razu zaznaczyć, że osiągi, które podaliśmy, odnoszą

Lancer Sportback i Ralliart nadchodzą

napędem - nie będzie wyposażona w elektroniczny system rozdziału mocy na koła, a sekwencyjna dwusprzęgłowa skrzynia nie będzie miała dostępnego trybu Super Sport, przyspieszającego zmianę biegów. Dzięki tym zmianom, auto ma być tańsze, co powinno znacznie podnieść słupki sprzedaży Mitsubishi. 

Ford Mondeo EcoBoost - test | Za kierownicą

pozostały tylko egzemplarze ze stoku.GAZ obszerna kabina, wygodne fotele ze wszechstronnym zakresem regulacji, dobra ergonomia kokpitu, przyzwoite osiągi, sportowo skrojony układ jezdnyHAMULEC skrzyni brak ikry w trybie ręcznej zmiany biegów, przeciętny apetyt na paliwo, niekulturalne tłumienie krótkich

Volkswagen Golf R32SX

dwusprzęgłowa DSG. Choć R32 to nadal Golf, nie pomylisz go z innymi - nawet z 200-konnym GTI. Aluminiowe obramowanie osłony wlotu powietrza, imponujący przedni spojler, centralnie usytuowana podwójna końcówka wydechu i ciemne klosze tylnych lamp robią swoje. Dwudziestoramienne obręcze kół ze

Audi A6 | Skaza na honorze

kierowniczego, skrzyni biegów, przepustnicy silnika oraz adaptacyjnego pneumatycznego zawieszenia (dopłata 10 790 zł). Szefa ucieszy także, że w zawieszeniu auta na dużą skalę zastosowano wytrzymałe i obniżające masę elementy aluminiowe. Na równej jak stół drodze testowa A-szóstka wyposażona w felgi 20-calowe

Podsumowanie 2013 roku w motoryzacji

sześciostopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów Alfa TCT. Motor generuje 240 KM mocy i 350 Nm maksymalnego momentu pomiędzy 2200 a 4250 obr./min. Od 0 do 100 km/h Alfa Romeo 4C przyspiesza w 4,5 s. Prędkość maksymalna wynosi 258 km/h, a droga hamowania ze 100 km/h to 36 m. Rocznie do sprzedaży ma trafiać 3,5 tys

Porsche Boxster - test | Za kierownicą

ożywia układ wydechowy, a trzecim można zamienić amortyzatory z komfortowych na twarde jak skała. Źle położony naciskAle największą nowość stanowi dwusprzęgłowa skrzynia biegów (PDK), która zastąpiła tradycyjny automat (Tiptronic). Oznacza to 7 biegów i błyskawiczną zmianę przełożeń bez szarpnięć. Lepiej

Ford Mondeo 2.2 TDCi i 2.0 EcoBoost - test | Pierwsza jazda

. Moment 340 Nm przy 1900-3500 obr/min. 420 Nm przy 1750-3000 obr/min. Napęd na przednie koła na przednie koła Skrzynia 6-dwusprzęgłowa 6-manualna Wymiary 478x189x150 cm (liftback) 478x189x150 cm (liftback) Rozstaw osi 285 cm 285 cm Masa 1569/631 kg 1599/611 kg Poj. bagażnika 540 l 540 l Poj

Superb? Super. Tylko jaki?

lepsze, bo i hałas mniejszy i zakres użytecznych obrotów szerszy. W połączeniu z dobrym podwoziem i precyzyjnym układem kierowniczym samochód ten może dać wiele radości z jazdy. Tym bardziej że od listopada będzie dostępny w tandemie z automatyczną siedmiobiegową skrzynią DSG. Ta dwusprzęgłowa

Ecobrandy - moda czy biznes?

silnika na biegu jałowym,- ręczne skrzynie biegów z wydłużonymi przełożeniami wyższych biegów,- wskaźnik zmiany biegu,- automatyczna dwusprzęgłowa przekładnia DSG,- system Start-Stop,- rekuperacja (odzyskiwanie energii hamowania),- obniżone lub sportowe zawieszenie,- lżejsze felgi stalowe,- opony o

Re: AR mito

To taka zautomatyzowana, dwusprzęgłowa skrzynia biegów. Działa znakomicie i polecam sobie ją zamówić :) -- rafal.gtv Alfa Romeo Forum

To nie haldex ...:)

Nawet w tej jednej kwestii panienka nie miała właściwej infirmacji. Chociaż z technicznego punktu widzenia pomyliła się niewiele: to elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe japońskiej firmy JTEKT. Efekt działania jak w haldexie. Natomiast 6-stopniowa skrzynia biegów to rzeczywiście własna

Re: Seat Ibiza Cupra i Ecomotive

skrzynia DSG to coś czemu nie potrafią dorównac inne koncerny, wspaniała dwusprzęgłowa konstrukcja, nie trzeba zdejmowac nogi z gazu a można zmieniac biegi, a do tego bardzo szybkie przełożenia. Skrzynia idealna do sportowego auta, a nim na pewno jest Ibiza Cupra

Re: Volkswagen Touran 2.0 TDI | Pierwsza jazda

@Radi nie opowiadaj bajek ;-) Citroen jest 10 lat do przodu przed VW? Touran ma gorszej jakości tapicerki? Czas się do VW zatrzymał? No to pokaż mi C4 z nowoczesną dwusprzęgłowa skrzynią biegów, z nowoczesnym silnikiem benzynowym, z systemami takimi jak sat assist, lane assist, park assist, front

Re: Jasnosc wypowiedzi

Wychodząc od pytania zawartego w pierwszym poście wątku - czy warto pchać się w automat jaśniejsza wersja odpowiedzi będzie taka: ("automat" oznacza w skrócie "automatyczna skrzynia biegów") "Zależy w jakiego typu. W automat z przekładnią typu CVT z pewnością nie (nie

Old vs New - kolejna runda 2

, sterowany elektrycznie panoramiczny szklany dach, automatyczny system parkowania równoległego, nawigacja z kamerą cofania, dwusprzęgłowa skrzynia biegów z łopatkami przy kierownicy, wskaźnik podpowiedzi optymalnego biegu, Bluetooth z zestawem głośnomówiącym, system podgrzewania wycieraczek, fotel regulowany

Re: Jasnosc wypowiedzi

w > automat jaśniejsza wersja odpowiedzi będzie taka: > ("automat" oznacza w skrócie "automatyczna skrzynia biegów") > > "Zależy w jakiego typu. W automat z przekładnią typu CVT z pewnością nie (nie > warto się pchać). Z kolei automaty ze stałymi

Re: Jaka skrzynia porównywalna do DSG?

; niewyczuwalnie przy niedużym obciążeniu i tak samo ledwo wyczuwalnie przy obcią > żeniu pełnym jak w DSG. A skąd Ty to wiesz, łaskawco ? ;) Ile autek z automatem przetestowałeś? Prawda jest taka, że KAŻDA skrzynia dwusprzęgłowa pracuje bez szarpnięć, a wśród tradycyjnych tylko NIEKTÓRE. > W skrzyni

Re: Jaka skrzynia porównywalna do DSG?

funboy napisał: > czy jakiś samochód ma lepsza skrzynię (tzn szybciej działającą) od DSG? Jeśli za jedyną cechę decydującą o wyższości jednej przekładni nad drugą uznamy czas zmiany biegów, to istnieją skrzynie lepsze od DSG. W przekładni dwusprzęgłowej czas rozpięcia silnika od reszty aby

Re: Jaka skrzynia porównywalna do DSG?

lepsza znajomość przez elektronikę, gdzie leżą optymalne punkty zmiany biegów pewnie by nie wystarczyła. No i mniejsze zużycie nie da się zaksięgować na poczet większej liczby przełożeń, bo jest ich tyle samo. > Prawda jest taka, że KAŻDA skrzynia dwusprzęgłowa pracuje bez > szarpnięć, a wśród

Re: No tak, ale:

Gość portalu: Jeżdżę CTR-em napisał(a): > Cytat z komentowanego artykułu: > "Pewne "ale" pojawia się, gdy chcesz skrzyni poprzeszkadzać, > wymuszając zmianę łopatką przy kierownicy. > Bywa, że obmyśli sobie zmianę na inny bieg, > niż chce kierowca (wynika to z

Re: silniki Audi

tylko o 5% mniej że o klasę wyższe A6 3.0 TDI quattro z tipem - wypada energetycznie gorzej w kwestii spalania - jest o prawie 200 kg cięższy - ma gorszą skrzynię biegów, zwiększającą spalanie, z mniejszą liczbą przełożeń - jest droższy w utrzymaniu (pojemność > 2 litry, serwisowanie, większa

Re: 9 biegów w skrzyni ZF

jak sie spisuje ta nowa 8ka od ZFa. W ogólę w przypadku ośmiobiegowych przekładni mam problem z rozróżnieniem bo producent mało sie stara - czy skrzynie w Touaregu i Cayenne to to samo? Automat czy dwusprzęgłowa? A w Audi jest ta sama przekładnia czy 8 biegowa dwusprzęgłowa? Temat 8 biegowychskrzyń to

Re: automatyczna skrzynia biegów a żarłoczność si

traci też na dynamice. Podejrzewam, że tak samo jest w przypadku skrzyni DSG fałwe, która jest jeszcze lapsza (dwusprzęgłowa). > i klimatyzacja za pomoca otwieranych (na korbke) okien. BŁĄD! Pomiary wykazały, że wbrew pozioram bardziej opłaca się włączyć klimę. Otwarte okna maskarycznie