droga hamowania auta w zimie

Moto.pl

Opony zimowe | Dlaczego warto je mieć?

Opony zimowe | Dlaczego warto je mieć?

Jazda w zimowych warunkach wymaga od kierowcy większych umiejętności, a także odpowiedniego wyposażenia samochodu w opony, które zapewnią maksymalną możliwą przyczepność. Nieprzerwanie toczy się dyskusja, czy warto używać opon zimowych, czy faktycznie wpływają one na poprawę bezpieczeństwa? Poniżej kilka informacji ułatwiających podjęcie decyzji o ich zakupie

Saariselka - nauka pokory

Podczas wyprawy na Nordkapp odwiedziliśmy zimowy tor leżący za kołem podbiegunowym. Są na nim dwa rodzaje nawierzchni: śnieg i lód

Jak wyjść z poślizgu? | Porady

Jak wynika z badań Link4 13% polskich kierowców przyznaje, że poślizg samochodu na śliskiej nawierzchni w zimie stanowi dla nich poważny problem. Jak sobie z tym poradzić?

Uwaga! Na drogi wyjechały motocykle

Uwaga! Na drogi wyjechały motocykle

, a droga hamowania może zaskoczyć nas swoją długością. Stan techniczny to nie wszystko. Po zimie trzeba na nowo przyzwyczaić się do jazdy jednośladem.Apelujemy też o większą wyrozumiałość, zwłaszcza w pierwszych tygodniach sezonu. Jeśli jadąc pomiędzy samochodami w korku napotkacie na blokujący was

Opona, która sama hamuje?

Opona, która sama hamuje?

Na czym to polega? Nowa letnia opona Eagle F1 Asymmetric 2 przeznaczona do aut o bardzo wysokich osiągach zwiększa powierzchnię styku z nawierzchnią w czasie hamowania, co w efekcie zapewnia znacznie krótszą drogę hamowania zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Tyle Marketingowego

Uwaga! Dziura

Uwaga! Dziura

Po każdej zimie jest to samo. Dziurawe drogi straszą kierowców fatalnym stanem swojej nawierzchni, lub atakują ich z zaskoczenia. Skutki wpadnięcia w głęboką wyrwę mogą być katastrofalne. Wygięta felga, rozcięta opona to nie wszystko. W ekstremalnych przypadkach można nawet urwać koło. Co gorsza, w

Porsche Driving Experience | Snow & Ice | Sztuka ślizgania

Porsche Driving Experience | Snow & Ice | Sztuka ślizgania

instruktorów "Samochód sam nie wpada w poślizg. Musisz go o to poprosić." Śliska nawierzchnia i praktycznie brak przyczepności bezlitośnie obnażają każdy błąd. Podobnie jak na normalnej drodze - zima pokazuje kto jest kierowcą, a kto posiadaczem prawa jazdy. Kiedy się przeszarżuje i utknie w śnieżnej

Jak podróżować bezpiecznie | Poradnik

Jak podróżować bezpiecznie | Poradnik

leżeć nic ciężkiego. Podczas nagłego hamowania leżący tam np. atlas drogowy może narobić sporo bałaganu. Lepiej też, żeby nie trafił nikogo w głowę.Jeśli podróż odbywa się pożyczonym, lub ostatnio pożyczanym autem, sprawdź koniecznie, czy wszystko jest ustawione pod Ciebie. Najpierw fotel, pozycja za

Opony zimowe | Azot bieżnik i dobre składowanie

Opony zimowe | Azot bieżnik i dobre składowanie

większe bezpieczeństwo jazdy i na każdym rodzaju nawierzchni jej droga hamowania jest krótsza, niż droga opony letniej w tych samych warunkach. Ważne jest także to, aby opony zimowe montować na wszystkich czterech kołach pojazdu, Zamontowanie tylko dwóch zimowych opon może poważnie tendencję do wpadania w

Technika jazdy | na śniegu i lodzie

Technika jazdy | na śniegu i lodzie

komplikacji. Przed sezonem zimowym pamiętaj o kluczowych elementach w przygotowaniu samochodu: * Zmień opony na zimowe - na śniegu ogumienie letnie jest wręcz niebezpieczne. Droga hamowania wzrasta około 2 razy w porównaniu z oponą zimową. Mieszanka stosowana do produkcji opon zimowych oraz odpowiednio

Renault Zoe | Premiera w Polsce

Renault Zoe | Premiera w Polsce

samym kolorze. Błękitne elementy mają również przezroczyste tylne światła, które stają się czerwone dopiero nocą i podczas hamowania. Samochód wyróżnia się także klamkami ukrytymi w słupkach tylnych drzwi, w których odciśnięty jest kciuk projektanta, który nadał autu ostateczny szlif - Laurensa Van

Wpadłeś w dziurę... i co dalej?

Wpadłeś w dziurę... i co dalej?

auta z własnej polisy AC. Gdy Twojemu ubezpieczycielowi uda się wyegzekwować zwrot pieniędzy od zakładu, w którym ubezpieczony jest zarządca drogi, nie stracisz zniżki za bezszkodową jazdę.O czym warto pamiętać?Jeśli zbyt późno zauważysz dziurę w jezdni, nie hamuj! Gdy naciśniesz na hamulec, przód auta

Opony zimowe | Jakie wybrać

Opony zimowe | Jakie wybrać

zapewni nam należytej ochrony przy zmiennej zimowej pogodzie. Co zyskujemy dzięki zamontowaniu "zimówek"?- redukcję efektu aquaplaningu - zimowe opony skuteczniej odprowadzają nadmiar wody i śniegu w niskich temperaturach.- skrócenie drogi hamowania - droga hamowania przy zastosowaniu "

Zima poradnik | Przygotuj samochód do zimy

Zima poradnik | Przygotuj samochód do zimy

Amortyzatory. Zużyte amortyzatory to dłuższa droga hamowania, słabsze trzymanie się drogi, wrażenie pływania auta na zakrętach i mniejszy komfort podróżowania. Nie trzeba nikogo przekonywać, że zimą skutki zużycia amortyzatorów mogą być szczególnie dotkliwe. Warto więc wybrać się do autoryzowanego

Reklama | Inna jakość życia

, lato czy zima, Peugeot 3008 dostosowuje się bez problemu pomagając pokonywać przeszkody na drodze. Dzięki specjalnym oponom Mud and Snow (Błoto i śnieg), system Grip Control*, kontrolujący trakcję przednich kół napędowych, poprawia mobilność w grząskim terenie, gwarantując płynną jazdę i niczym

Utrzymuj tor jazdy

Utrzymuj tor jazdy

. Generalna zasada doboru toru jazdy podczas pokonywania zakrętów mówi o wykonywaniu tego manewru po możliwie łagodnym łuku. Pokonywanie zakrętu powinno rozpoczynać się od zewnętrznej krawędzi zajmowanego pasa drogi. W połowie łuku kierowca powinien zbliżyć auto do wewnętrznej krawędzi pasa, a na wyjściu z

Sprawdź ciśnienie!

Sprawdź ciśnienie!

Sprawdzenia ciśnienia należy dokonywać w odpowiednich warunkach. Podczas jazdy koło nagrzewa się, a wówczas ciśnienie w oponie rośnie. Zaleca się więc, aby pomiaru nie dokonywać zaraz po zatrzymaniu auta. Lepiej chwilę odczekać i zrobić to, gdy opona jest zimna.Jak ciśnienie w oponach wpływa na

Jak odpowiedzieć na nagły atak zimy?

Jak odpowiedzieć na nagły atak zimy?

Zima w tym roku zaskoczyła nie tylko drogowców, ale większość polskich kierowców. Z dnia na dzień drogi pokryła gruba warstwa śniegu spowalniając ruch i powodując gigantyczne korki. Kierowcy, którzy nie zmienili jeszcze opon i nadal jeżdżą na letnich mieli spore problemy z ruszeniem z miejsca. W

Czego nie uczą, a powinni | Część IV

Czego nie uczą, a powinni | Część IV

blokadę kół. A tego właśnie chcieliśmy uniknąć. W dodatku ryzykujemy, że jeśli zewnętrzne koła "złapią" pobocze, auto zamiast wrócić na jezdnię, wyląduje w rowie.Przejdźmy do poślizgu nadsterownego. Wbrew obiegowym opiniom mało które tylnonapędowe auto skłonne jest wylecieć z drogi wskutek

Kierowanie autem w trudnych warunkach

Kierowanie autem w trudnych warunkach

do dobrej przyczepności jesteśmy zaskoczeni skłonnością auta do poślizgu lub wydłużoną drogą hamowania. Niewiele można na to poradzić, jesienią i zimą, kiedy drogi są śliskie, trzeba po prostu jeździć inaczej - wolniej, ale przede wszystkim płynniej. Powinniśmy unikać gwałtownego hamowania, ostrego

Dziura w jezdni | jak upomnieć się o swoje

Dziura w jezdni | jak upomnieć się o swoje

ubezpieczycielowi uda się wyegzekwować zwrot pieniędzy od zakładu, w którym ubezpieczony jest zarządca drogi, nie stracisz zniżki za bezszkodową jazdę.O czym warto pamiętać? Jeśli zbyt późno zauważysz dziurę w jezdni, nie hamuj! Jeśli to zrobisz, przód auta zanurkuje i wzrośnie ryzyko uszkodzenia. Kolejne generacje

Wymiana opon - czy to konieczne?

Wymiana opon - czy to konieczne?

stare opony wymieniać na nowe, gdy głębokość bieżnika wyniesie 2-3 mm dla opon letnich i 4 mm dla zimowych. Już wtedy droga hamowania jest bowiem wyraźnie dłuższa. GoodYear EFFICIENTGRIP Typ pojazdu: Osobowe Sezon: Letnie Średnica: R15 Szerokość: 195 2 opinie

Czy już czas na opony zimowe? | Eksploatacja

Czy już czas na opony zimowe? | Eksploatacja

śnieg na kierowcę, który używa opon letnich czyha wiele niebezpiecznych sytuacji i uciążliwości. Jeśli zajdzie potrzeba awaryjnego wciśnięcia pedału hamulca samochód z letnimi oponami, który wymaga znacznie dłuższej drogi hamowania, nie będzie w stanie zatrzymać się na tak krótkim dystansie jak auta z

Zima poradnik | Pod górkę

następnie rozpocząć powolny zjazd. Pedał hamulca powinien być używany bardzo delikatnie. Warto pamiętać, że ważnym czynnikiem w utrzymaniu kontroli nad pojazdem podczas pokonywania wzniesień jest wykorzystywanie hamowania silnikiem. Szczególnie w trudnych warunkach zimowych.Pokonywanie wzniesień zimą

Tylko spokojnie

przyczepności jesteśmy zaskoczeni skłonnością auta do poślizgu lub wydłużoną drogą hamowania. Niewiele można na to poradzić, jesienią i zimą, kiedy drogi są śliskie, trzeba po prostu jeździć inaczej - wolniej, ale przede wszystkim płynniej. Powinniśmy unikać gwałtownego hamowania, ostrego przyspieszania czy

Jak tramwaje wjadą pod stromą ul. Spacerową? [WYJAŚNIAMY]

, bardziej stromych podjazdach. Po pierwsze, na Nowym Zjeździe (do końca II wojny światowej droga łącząca pl. Zamkowy z mostem Kierbedzia, gdzie dziś jest most Śląsko-Dąbrowski). - Przed czasami "elektrycznymi" zdarzało się, że do każdego wciąganego pod górę tramwaju doczepiano nawet sześć koni, a

Amortyzator | trudny żywot

drogę hamowania, zakłócają pracę układu przeciwpoślizgowego ABS i systemu stabilizacji toru jazdy ESP a także przyśpieszają zużycie elementów zawieszeń. Kiepska amortyzacja powoduje podczas hamowania zmiany w rozkładzie mas, dociążenie poszczególnych kół zmienia się i przyczepność opon nie jest

Odśnieżać czy zostawić do wiosny?

muszą narzekać na nieodśnieżone drogi i parkingi oraz kiepską pogodę. Pytanie, czy mogą zapomnieć do wiosny o swoich czterech kółkach? Czy postój pod chmurką nie szkodzi karoserii, silnikowi i elektryce? Idzie odwilż, więc może poczekać? Pierwsze rozsądne wyjście to... przygotować auto do zimy i

O czym trzeba pamiętać zimą? | Poradnik

na samochodzie śnieg podczas jazdy będzie sypał się na auta jadące z tyłu, a podczas hamowania może zsunąć się na przednią szybę, zasłaniając widoczność. Mandat za zaśnieżony samochód (tablice rejestracyjne, szron na szybach, śnieg na dachu) wynosi od 20 do nawet 500 zł.Sam przygotuj auto na zimę

Sprawdź ciśnienie!

zatrzymaniu auta. Lepiej chwilę odczekać i zrobić to, gdy opona jest zimna.Jak ciśnienie w oponach wpływa na bezpieczeństwo drogowe? Nieprawidłowe ciśnienie zmniejsza przyczepność opon i wydłuża drogę hamowania. Akcja ma także uświadamiać kierowcom, że samochody na oponach z nieprawidłowym ciśnieniem zużywają

Paliwo | Jak mniej na nie wydawać

na przyczepność auta i jego drogę hamowania. Od niego zależy także komfort jazdy, żywotność opon i - co najważniejsze - zużycie paliwa. Samą czynność sprawdzenia i korekty ciśnienia należy wykonywać w odpowiednich warunkach. Podczas jazdy koło nagrzewa się, a wówczas ciśnienie w oponie rośnie. Zaleca

Ekologiczne opony Pirelli

zmiany legislacyjne, które od 1 listopada 2012 r. zobowiązują producentów do etykietowania opon sprzedawanych na terenie Europy. Dzięki czemu klient będzie mógł odczytać z etykiety jaki jest opór toczenia, poziom hałasu oraz droga hamowania na mokrej nawierzchni konkretnej opony. Obowiązek

Rozbite miliony cz.3

stawu. Jak widać sprawdził się pirotechniczny system otwierania drzwi uruchamiany podczas dachowania. Kierowcy nic się nie stało. Auto niemal całe znalazło się pod wodą SLS na dużej wędce, a w tle tłum gapiów Wisi niczym złowiona taaaaka duża ryba Swoją drogą mycie było mu bardzo potrzebne Pokrzywione

Pilot Sport 3 na mokro

stanie skrócić drogę hamowania aż o trzy metry. Zwykle takie próby kończą się w okolicy 30 m. Nowy Michelin ma to zrobić w 27 metrów. W dodatku, takie parametry udało się uzyskać przy jednoczesnym wydłużeniu średniego przebiegu opony (o 10 proc.) i uzyskaniu mniejszych oporów toczenia.Przyznacie, że

Czego nie uczą, a powinni IV

tego właśnie chcieliśmy uniknąć. W dodatku ryzykujemy, że jeśli zewnętrzne koła "złapią" pobocze, auto zamiast wrócić na jezdnię, wyląduje w rowie. Przejdźmy do poślizgu nadsterownego. Wbrew obiegowym opiniom mało które tylnonapędowe auto skłonne jest wylecieć z drogi wskutek mocnego dodania

Uważaj na gołoledź

samochody wyposażone są w system ABS. Jego rolą jest nie dopuścić do zablokowania kół podczas hamowania i tym samym zapobiec poślizgowi. Pomimo tego, że auta z tym systemem mają krótszą drogę hamowania, należy pamiętać, że nawet najdoskonalszy system nie jest w stanie uchronić przed zagrożeniem kierowcy

Przygotuj auto na zimę | Poradnik

używać.AmortyzatoryZużyte amortyzatory to dłuższa droga hamowania, słabsze trzymanie się drogi, wrażenie "pływania" auta na zakrętach i mniejszy komfort. Nie trzeba nikogo przekonywać, że zimą skutki zużycia amortyzatorów mogą być szczególnie dotkliwe. Warto więc wybrać się do warsztatu na kontrolę sprawności i

Wymiana opon - czy to konieczne?

zależy nam na bezpieczeństwie, warto zawczasu pomyśleć o nowych oponach. Producenci zalecają, by stare opony wymieniać na nowe, gdy głębokość bieżnika wyniesie 2-3 mm dla opon letnich i 4 mm dla zimowych. Już wtedy droga hamowania jest bowiem wyraźnie dłuższa.Czy etykiety są pomocne?Kupujemy nowe

Czy Polacy mają ciśnienie pod kontrolą?

niewielkie uszkodzenie bieżnika. Nieprawidłowy poziom ciśnienia w oponach powoduje zmniejszenie przyczepności, wydłużenie drogi hamowania i zwiększa ryzyko eksplozji opony. Testy dowodzą też, że samochód na oponach o ciśnieniu zaniżonym o 1 bar zużywa średnio o 0,5 litra benzyny więcej na każde 100

Co zwiększa bezpieczeństwo?

inżynierowie wyposażając auta w rozmaite systemy elektroniczne.- Hamowanie wspiera ABS, zapobiegający blokowaniu się kół. Dziś montuje się go standardowo w większości samochodów. Jednak ABS to nie wszystko. Kupując samochód warto sprawdzić, czy jest on wyposażony w inne potrzebne w zimie systemy, takie jak ESP

Kia Rio (2000-2005) - opinie Moto.pl

generacjiAwaryjnośćZestawienie niezawodności samochodów TÜV 2011 Kategoria wiekowa Lokata Liczba aut w ze-stawieniu 6-7 lat 78 96 8-9 lat 56 77 Model Rio zaliczył zaledwie dwie serwisowe akcje przywoławcze. Pierwsza z nich została ogłoszona jesienią 2003 r. i dotyczyła konieczności przeprogramowania sterownika

Zimowa oferta Pirelli

świecie.Podstawą bezpiecznego podróżowania, szczególnie w warunkach zimowych, jest dobranie odpowiedniego ogumienia do samochodu w zależności od warunków, w których auto się porusza oraz stylu jazdy kierowcy. W celu ułatwienia wyboru odpowiednich opon zimowych Pirelli przygotowało zestawienie oferowanych opon.Dla

Opony zimowe - nowości 2009/2010

% zużycie paliwa oraz redukcję emisji dwutlenku węgla o 4,5g/1km., przy jednoczesnym zachowaniu dobrych własności drogowych.TERENOWE Goodyear Wrangler DuraTrac Goodyear przedstawia Wrangler DuraTrac: najnowszą oponę terenową stworzoną z myślą o entuzjastach jazdy 4x4, którzy zjeżdżają z drogi w

Mercedes ML (1997-2005) - opinie Moto.pl

3.7 V6 18V 234 KM (ML 350); 2005, zima - premiera drugiej generacji ML To prawdziwy weteran na rynku aut typu SUV. Ale nie tylko dlatego można go kupić na rynku wtórnym za niewygórowaną sumę. Pojawienie się Mercedesa w segmencie aut rekreacyjnych odbiło się szerokim echem w świecie motoryzacji

Autotaniec na lodzie

panikę.Ciąg zdarzeń na drodze zwykle wygląda podobnie. Jedziesz dwupasmową drogą pokrytą cienką warstwą śniegu. Dość szybko, bo uważasz, że prowadzisz auto pewniej niż inni kierowcy. W końcu masz nowe, w pełni sprawne auto dobrej klasy. I znasz się na rzeczy, bo pokonałeś dziesiątki tysięcy kilometrów za

Prosto w błoto - jak wybrać opony terenowe?

droga hamowania niebezpiecznie rośnie. MT/R na asfalcie bardzo szybko się zużywają, a szum spod kół bywa nie do zniesienia. Dobrym rozwiązaniem może się więc okazać kupno opon AT/R. Najczęściej są to gumy całoroczne, o cechach drogowo-terenowych. W odróżnieniu od opon MT/R dużo lepiej radzą sobie na

Aby mieć kontakt z każdą nawierzchnią

mierze nie przekreśla szans tej opony na zaśnieżonej i oblodzonej drodze. Continental zapewnia, że duża liczba bloków na bokach opony i duża liczba lameli powoduje polepszenie właściwości (hamowanie i trakcja) TS 830 w porównaniu do jej poprzedniczki (TS 810) o odpowiednio 4,5 i 7 proc

Zima poradnik | Auto na zimę

należy regularnie używać.Amortyzatory Zużyte amortyzatory to dłuższa droga hamowania, słabsze trzymanie się drogi, wrażenie "pływania" auta na zakrętach i mniejszy komfort. Nie trzeba nikogo przekonywać, że zimą skutki zużycia amortyzatorów mogą być szczególnie dotkliwe. Warto więc wybrać się

Autostrada | Kultura jazdy

Niemczech o serii wypadków autostradowych z udziałem Polaków. Nie patrząc w lusterko, skręcali na lewy pas, zajeżdżając drogę rozpędzonym autom. Dochodziło do zderzeń tym groźniejszych, że połączonych z zapłonem benzyny przewożonej w bagażnikach (paliwo było u nas dużo tańsze). Przekonaliśmy się wtedy, że

Klimatyzacja - kosztowny komfort

słońcem panuje przez zaledwie 2-3 miesiące w roku. Klimatyzacja sprawdza podczas upałów, w deszczowe dni, a także zimą, gdy temperatura spada poniżej zera. Za wszelkie dobrodziejstwa w samochodach trzeba niestety zapłacić. Klimatyzacja to wyjątkowo droga przyjemność. Na seryjną "klimę" można

Używane auto | Co sprawdzić kupując używany samochód

, a w kabriolecie obejrzyjmy dokładnie dach. Nie zapomnijmy przejechać się po dziurawej drodze i sprawdzić, jak silnik radzi sobie na wysokich obrotach. Testową przejażdżkę najlepiej odbyć w milczeniu i skupieniu. Nie bójmy się pytać właściciela o historię auta. Jeśli będzie odpowiadać niechętnie albo

ABC opon zimowych

śniegiem nawierzchni na oponach letnich z prędkością 50 km/h ma drogę hamowania o 23 metry dłuższą niż auto na oponach zimowych.- Jest kilka głównych różnic technologicznych, dzięki którym opony zimowe osiągają lepsze wyniki w niskich temperaturach, m.in.: typ oraz skład użytej mieszanki bieżnika

Jeep Grand Cherokee - Amerykanin vs. Europejczyk - test porównawczy

bardziej pochyla się na zakrętach i kołysze na nierównościach. Jak stwierdził Lemski, jest po prostu "miększy". Niewiele, ale jednak.Nie mogąc doszukać się różnic w skuteczności hamulców (podobna droga hamowania ze 100 km/h), udaliśmy się do nowo oddanego serwisu Chryslera w Morach. Tuż za

Poczekamy jeszcze na wymianę opon

zachowaniu odstępu od innych pojazdów, wydłuża się bowiem droga hamowania. Powinniśmy także sprawdzić działanie naszych hamulców, powinny działać równo, jeśli tak nie jest, musimy udać się do serwisu. Radzę także posmarować uszczelki wazeliną, w szczególności te od drzwi. Dzięki temu nie powinniśmy być

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

, który zimą może "buczeć" i wydzielać zapach spalonej świeczki - to normalne objawy jego pracy.A co z wersją po faceliftingu? Standardowo montowany filtr cząstek stałych (DPF) zasadniczo dyskwalifikuje turbodiesle jako źródło napędu do auta użytkowanego w mieście. Poza ryzykiem uszkodzenia

Hu, hu, ha zima zła - przygotuj samochód

ewentualnej naprawy. Trzeba też pamiętać, że warunkiem zachowania gwarancji na lakier i perforację nadwozia są przeglądy stanu karoserii, niezależne od tych mechanicznych. W Polsce jako jednym z nielicznych krajów na drogi wysypuje się, niestety, tony mieszanki solnej, tzw. soli zroszonej. Tylko zeszłej zimy

Pokaż mi, jak jeździsz, powiem ci, kim jesteś

W cyklu POLSKIE DROGI czytaj także: Spowiedź kierowcy Kurskiego Polak, honor, samochód Nasz najdłuższy cmentarz Europy Życie wisi na zakręcie Mniej zabitych na polskich drogach Rosyjska ruletka w koleinach Misiaki kontra mobilki Odpowiedz szczerze na kilka pytań. Zerknij na typy kierowcy

Szkoła jazdy: pułapki jesieni

o mokrych liściach - tworzą śliską warstwę, z którą nawet najlepszy samochód sobie nie poradzi. Niech zatem nikt nie udaje zdziwionego, gdy droga hamowania nawet przy mniejszej prędkości (50 km/h) wydłuży się nawet do 80 metrów. Podobnie na mokrej kostce brukowej czy malowanych pasach na przejściu

Land Rover Freelander 2 TD4.e - test | Za kierownicą

się zatem brytyjskie opanowanie.Tradycja Brytyjczyków w budowaniu terenowych samochodów ma już ponad 60 lat, więc nawet od niewielkiego SUV'a wypada oczekiwać czegoś więcej niż zdolności do pokonania wiejskiej drogi. Za zdolności terenowe Freelandera odpowiada Haldex trzeciej generacji wspomagany

Bezpieczna zima z Goodyear i Moto.pl

nawierzchni:a) w samochodzie bez ABS-u stosujemy hamowanie pulsacyjne, czyli szybkie naciskamy i puszczamy hamulec. Jeśli nasze auto wyposażone jest w ABS - po prostu mocno wciskamy hamulec.5. W przypadku wpadnięcia w poślizg na śliskiej nawierzchni najprostszym sposobem na odzyskanie kontroli nad samochodem

Suzuki Grand Vitara 1.9 DDIS - test | Im gorzej, tym lepiej

Ktoś, kto twierdzi, że ponad 90 proc. terenówek nigdy nie zjeżdża z utwardzonych dróg, najwyraźniej nigdy nie był w Polsce. Wystarczy kupić sobie działkę pod miastem, by stać się offroadowcem mimo woli. Kałuże, kamienie, koleiny. Latem trawa do pasa, zimą śnieg po kolana. Oczywiście mogłem to

Twoim samochodem po Europie

podjechać pod sam pomnik nieco dziurawą polną drogą lub zostawić auto na parkingu jakiś 1km od monumentu. Postacie będące częścią tego jednej wielkiej, rzeźbionej bryły betonu mają po kilkanaście metrów wysokości i przedstawiają ważne osoby mające udział w tworzeniu Państwa Bułgarskiego. Do pomnika można

Twoim samochodem po Europie

podjechać pod sam pomnik nieco dziurawą polną drogą lub zostawić auto na parkingu jakiś 1km od monumentu. Postacie będące częścią tego jednej wielkiej, rzeźbionej bryły betonu mają po kilkanaście metrów wysokości i przedstawiają ważne osoby mające udział w tworzeniu Państwa Bułgarskiego. Do pomnika można

Suzuki Ignis 1.3i VVT 4x4 Snow White

droga hamowania 100-0 km/h: 40 m zużycie paliwa (średnie): 7,6 l/100 km plusy / minusy+ bogate wyposażenie+ atrakcyjna cena- mało dynamiczna jednostka napędowaCena wersji testowanej 49 900 zł

Saab 9-3 Sportsedan 2.0 Aero - test | Za kierownicą

- lotnicy), drogi i (pewnie dlatego) rzadko spotykany na naszych drogach. Wsiadając do niego, spodziewaliśmy się może nie odlotu, ale tego czegoś, co na dłużej zapadnie w pamięci. Jak wspomnienie udanej randki. Tymczasem ta szwedzka "trójka" wolała trzymać nas na dystans. I o ile w takiej

Opel Meriva

s 100-120 km/h (V bieg): 8,9 s droga hamowania 100-0 km/h: 43 m zużycie paliwa (w mieście): 7,3 l/100 km * przy 0oC na mokrej nawierzchni

Samochód przed zimą

(jest to urządzenie, które tłumi wahania nadwozia). - Niesprawne amortyzatory są bardzo niebezpieczne. Droga hamowania w aucie z niesprawnymi amortyzatorami ulega wydłużeniu, przeważnie nawet o kilka metrów. Jeśli mamy zamontowany ABS, czyli urządzenie zapobiegające poślizgowi kół przy hamowaniu, to

Renault Clio (1990-98) - opinie Moto.pl

problematyczne mogą być zaciski hamulcowe. Pracujące w nich tłoczki często zacierają się i blokują hamulce. Podczas jazdy próbnej warto sprawdzić równomierność hamowania, a także to, czy samochód może swobodnie się toczyć (wystarczy lekko pchnąć auto). Po przejechaniu kilku kilometrów można też skontrolować, czy

Toyota Land Cruiser - Rączy mastodont

tys. zł różnicy mógłbym kupić motorówkę, quada lub motocykl i starczyłoby jeszcze na paliwo do terenówki na pięć lat."W porządku, interes się rozkręca, rodzina się powiększa. Pod miastem rośnie willa z dużym garażem, miejsce ładne, ale droga byle jaka. Zimą byle czym się nie przejedzie. A, no i

Audi RS6 - test | Pierwsza jazda

. Moje auto ma standardowe siedzenia i hamulce. Za dopłatą dostępne są kubełki i ceramiki i takie właśnie auta będą czekały na nas na torze. Tymczasem połykam kolejne zakręty na drodze z Le Castellet na wybrzeże. Ogromna moc nie przeszkodziła RS6 w zachowaniu wysokiego komfortu. Wnętrze jest solidnie

Volvo S80

?Pierwsze kilometry testu prowadzą autostradą i... tylko człowieka denerwują. Droga gładka jak stół, niezbyt zatłoczona, można by poszaleć, ale ostrzeżono nas, że tutejsza policja nie zna się na żartach. To dlatego Lou Reed mówi w "Brooklyn Boogie", że boi się takich krajów jak Szwecja: "

Honda FCX Clarity - test | Za kierownicą

nawet zimą w Moskwie. Niedawno poniżej minus 10 stopni ogniwa paliwowe zamarzały. A Hondę Clarity można uruchamiać nawet przy minus trzydziestu! Litowo-jonowe akumulatory wspomagają układ przy rozruchu ogniw paliwowych i magazynują nadmiar energii, m.in. tej odzyskiwanej przy hamowaniu. Sielanka.Ale

Może być bezpieczniej

1. Nie wystarczy odśnieżyć przednią szybę. Boczne i tylna są również potrzebne do jazdy. Konieczne jest także usunięcie śniegu z dachu, maski i bagażnika. Inaczej zalegający na samochodzie śnieg podczas jazdy będzie sypał się na auta jadące z tyłu, a podczas hamowania może zsunąć się na przednią

Audi Q7 - test

w naszej galerii.Prezentację Q7 zorganizowano zimą w Bawarii. Pogoda kiepska, widoki żadne, czasu nie było nawet na wizytę w Monachium. Całą uwagę skupiłem na samochodzie. Pierwsze określenie, jakie mi przyszło do głowy na widok Q7, to napompowana "Adwójka". No tak, Walter de Silva z

Volkswagen Eos

Volkswagen zapowiada model Eos jako "365-Days-a-Year Cabriolet". Po doświadczeniach minionej zimy - nie chcąc wystraszyć klientów - roztropniej chyba byłoby powiedzieć: szykowne cabrio-coupé na płycie podłogowej Golfa. Golf na śniegu jakoś sobie poradzi, a kabriolet?Wiadomo, że w

Spalanie w życiu i w prospekcie

bardzo dobrej pogodzie. Auta są minimalnie obciążone, jeżdżą po równych ulicach przy małym natężeniu ruchu. W baku mają najlepsze paliwo.W życiu jest dokładnie na odwrót. U nas większość dróg ma nierówną nawierzchnię. Najczęściej jeździ się w miastach na krótkich odcinkach między skrzyżowaniami, po

Subaru Forester 2.5XT

. Przysp./ham. 0-130-0 14,1 s. Droga hamowania 100-0 38,5 m Elastyczność 60-100 na IV - 5,9 s.; 80-120 na V - 9,5 s. Obroty kierownicą

Škoda Octavia - test długodystansowy

. Wszystko na odwrót. Które auto lepiej się spisze na tym samym, liczącym 5000 km dystansie? Mimo że na starcie Škoda ma identyczny przebieg jak rok temu Subaru, wygląda na sporo młodszą. Zwłaszcza w tym wydaniu - czarny perłowy lakier i duże aluminiowe felgi to miłe dla oka połączenie. Mocno pochylona tylna

Przewodnik po oponach zimowych

decyduje o przyczepności naszego samochodu do drogi, a z nią auto styka się za pomocą opon. Latem, kiedy nawierzchnia jest sucha, z optymalną przyczepnością nie ma zwykle większych problemów. Sytuacja ulega zmianie zimą, gdy śnieg na drodze pełni taką samą funkcję jak warstwa teflonu na kuchennej patelni

Konfrontacje: Skoda Fabia 1.2 12V HTP Run/Toyota Yaris 1.0 VVT-i Luna

już nie tak precyzyjnie. Podobnie można opisać różnicę w prowadzeniu obu aut. Škoda jest bardziej zrównoważona i precyzyjna. Bardzo trudno wytrącić ją z toru jazdy nawet gwałtownym manewrem symulującym omijanie przeszkody, a w zakrętach zachowuje się neutralnie. Na polskie drogi to bardzo udane

Seat Altea 1.9 TDI Stylance

-odtwarzacz z ośmioma głośnikami - to istotne elementy. Natomiast elektrycznie składane lusterka zaliczam do gadżetów. Skórzaną tapicerkę oraz aluminiowe obręcze w rozmiarze 17" zamówisz tylko do odmiany Stylance. Ale auto równie dobrze prezentuje się i trzyma drogi ze standardowymi

Volvo S80, Citroën C6 i Honda Legend

szoferem pasażer na tylnym siedzeniu) ma delektować się każdym kilometrem drogi. We wnętrzu jest dość cicho, choć nie tak jak u konkurencji (patrz ramka). To pewnie z powodu braku ramek w drzwiach. Auto porusza się majestatycznie, prowadzi pewnie, a co najważniejsze - przyjemnie. Hydropneumatyczne

Suzuki Swift 1.3 GS

Pierwszy Swift pojawił się w 1983 roku. Z założenia było to małe auto miejskie, które dzięki niewielkiej masie i nowoczesnym jednostkom napędowym gwarantowało ekonomiczną eksploatację. Model przechodził wiele modernizacji polegających głównie na zmianie linii nadwozia oraz poprawieniu własności

Volvo C70 - test | Pierwsza jazda

P1900 - było to równo 50 lat temu. Samochód miał karoserię z tworzyw sztucznych, a obejrzeć go można już tylko w muzeach. Dla ŚwiętegoNowe C70 jeszcze lepiej pasowałoby do czarującej postaci Świętego wykreowanej przez Vala Kilmera. Auto lepiej przystosowuje się do zmiennych warunków. Komputer pokładowy

Porsche Cayman S - test | Za kierownicą

, jak to się robi. Wszystko pracuje jak w droższej 911.Wchodzę w kolejne zakręty, staram się zbliżyć do granic przyczepności, ale te okazują się leżeć dalej i dalej. Porsche trzyma się drogi niewzruszenie. Dopiero kilka bardzo szybkich łuków pozwoliło wykazać się systemowi PSM (ESP). Bez zbędnego

BMW M5

, lecz lewy pedał - wciąż zwlekam: jeszcze, jeszcze... już! Skuteczność hamulców jest niesamowita. Śmiało mogłem odczekać jeszcze 100 metrów. 37-centymetrowe tarcze hamulcowe wykonały zadanie tak, jakby do pomocy miały spadochron i kotwicę. Ponoć droga hamowania nie przekracza 35 metrów. Teraz spokojnie

Paliwo - co robić, żeby nie przepłacać na stacjach benzynowych?

-tką" na IV lub nawet V biegu. Ekonomia jazdy polega również na unikaniu gwałtownych hamowań przed przymusowym postojem. Płynność ruchu daje wynik w postaci umiarkowanego zużycia zarówno paliwa, jak i elementów układu jezdnego. Auto spali o 10 procent więcej benzyny, gdy świece zapłonowe są zużyte

BMW 330 XI / SUBARU IMPREZA WRX / VOLVO S60 AWD / VW BORA V6 4MOTION

polskie wyboiste drogi. To jedno z niewielu aut, które jest sztywne jak deska, a jednocześnie znakomicie "wybiera" nierówności.Do porównania otrzymaliśmy egzemplarz po tuningu fabrycznym. Kilka drobnych modyfikacji podkreśliło mocny charakter samochodu, nie wpływając na wynik konfrontacji

Toyota Supra Inter Cars

dziesiąte bara. A to przecież nie koniec. Nagle dociera do mnie, jak trudno jest skoordynować wszystkie - wydawałoby się - proste ruchy i utrzymać samochód na drodze. To tak, jakby jadąc zwykłym autem, włączyć przewijanie do przodu i spróbować ogarnąć wszystko naraz. Cóż, Dobrowolski ma reakcje wyrobione w

W (bezpieczną) drogę!

się okazać, że widoczność jest tak mała, że mimo świetnego wyposażenia auta najlepszym pomysłem będzie postój. Podczas zatrzymywania się, pamiętaj, że droga hamowania na mokrej powierzchni może się znacznie wydłużyć. Podobne środki ostrożności warto zachować podczas silnego wiatru. Nie tylko

Mitsubishi Pajero Dakar 3.2 DI-D

. Szczególnie odczuli to mieszkańcy południa Polski. Po zgarnięciu Mroczka z Krakowa kieruję się na bodaj najbardziej uczęszczaną zimą trasę - siódemkę w kierunku Zakopanego. Mocne podmuchy wiatru zapowiadają szybką zmianę pogody. Utrzymanie na drodze kolosa prawie dwumetrowej szerokości robi się coraz

Chevrolet Corvette C6

jé sranda! - mówią zgodnie Anglik, Niemiec i Czech. Jak w jakimś kawale siedzimy przy jednym stole. Różni, a jednak zgodni. - Układ kierowniczy, hamulce, "handling"... w tych dziedzinach to tylnosilnikowe (co nieraz mu wytykano) auto jest nie do pobicia. Ma wszystko to, czego brak

Nissan Patrol

, dobra jakość wykończenia i właściwie dobrane materiały, niezła widoczność, budzące respekt wymiary[HAMULEC]Potężna średnica zawracania, w warunkach drogowych nieco za słaby silnik, spore zużycie paliwa, duża masa, przeciętna droga hamowania, opornie pracujące mechanizmy (układ kierowniczy, reduktor

Opel Speedster Turbo

walczył z krętymi górskim drogami Podhala. Efekty? Mechanicy mieli problemy z jego odpaleniem. Akumulator nie mógł rozruszać rozrusznika. Jeden z pracowników stwierdził, że trzeba uzupełnić paliwo, bo Speedster ostatni raz tankowany był w poprzednim sezonie. Tak, to auto sezonowe. Możesz do niego wsiąść

Mercedes-Benz E350 BlueTEC Kabriolet | Test | Odrobina wyobraźni

wydatek już prawie 405 tys. To sporo, ale stawiając się na miejscu klienta, którego przedstawiłem Wam na początku to zapewne wydatek znaczny, ale nie niemożliwy. Czy jest zatem sens kupowania sobie w Polsce auta ze zdejmowanym dachem? Jeżeli w momencie złożenia zamówienia pomyślimy o jeździe np. na drodze

Konfrontacje: BMW Z4 3.0i/Honda S2000

biegu. Byle głośniej, byle dłużej.5:45Co nam zostało? Droga hamowania, średnica zawracania i prześwit... Pasy zapięte?Odłączalna kontrola trakcji (DSC) ma z Z4 niewiele roboty. Auto jest stabilniejsze na szybko pokonywanych zakrętach, a nadsterowność nie tak gwałtowna jak w S2000. Zaś hamulce... Zapisz

Suzuki nie tylko na off-road

tryby pracy w zależności od warunków drogowych:- Tryb 2WD przekazuje napęd na koła przednie. Zalecany do poruszania się po drogach suchych i autostradach zapewniając cichą i ekonomiczną jazdę.- 4WD Auto idealnie spisuje się podczas jazdy w deszczu lub na trudnej nawierzchni. Zapewnia pewną trakcję

Opony zimowe - konieczność czy fanaberia?

napędu.  Nic bardziej mylnego!?Opony o gorszej przyczepności na tylnej osi powodują, że samochód staje się nadsterowny. Wywołuje to tendencję do uciekania tyłu pojazdu na zewnątrz zakrętu a przodu do wewnątrz.W efekcie samochód wpada w trudny do opanowania poślizg grożący wypadnięciemz drogi

Konfrontacje: Ford Mondeo 2,2 TDCi Titanium X/Honda Accord 2,2 i-CTDi Sport

sportuMimo że nową Hondę Accord można wypatrzyć na naszych drogach już od ponad dwóch lat, jej nadwozie się nie zestarzało. Sylwetka przecinającego ulice klina wciąż może przyciągać wzrok. Czysta, bez niepotrzebnych ozdóbek. Jedynie koła mogłyby szczelniej wypełniać wnęki. Całość w czarnym kolorze prezentuje

Największe grzechy polskich kierowców

uwagę pogody i możliwości samochodu, ale też stanu technicznego drogi. Więcej na liczniku to wyższe ryzyko ciężkiego wypadku, dłuższa droga hamowania, zwiększony czas reakcji i gorsza kierowalność auta. NIEPRAWIDŁOWE WYPRZEDZANIE - wyprzedzanie na przejściu dla pieszych to nie tylko 10 punktów

Ograniczenie prędkości Sikorskiego obok "Agaty"

koło polomarketu. Codziennie widzę jak kilka aut hamuje z piskiem przed tym pozornie małym zakrętem, po czym znów rozpęd na maxa. Zimą stuknęły się razem 4 samochody. Tamtędy chodzą dzieci do podstawówki i gimnazjum, strach iść nawet chodnikiem. Jakaś większa tragedia jest tu tylko kwestią czasu

Re: 1 kpl. vs 2 kpl

galtomone napisał: > Tylko tak sie zastanawiam... Czy I jaka roznice to robi. > Czy jednak dobre letnie nie beda lepsze niz wieloswzonowe (cichsze, lepiej odpr > owadzajace wode, z krotsza droga hamowania) I podobnie z zimowkami.... > Zakladam, ze posiadanie kpl. wielosezonowych to ma

Staruszka o kulach pod kołami. Biegły: winna, w...

metry. do tego rodzaj samochodu- osobowy czy coś większego. masa ciężarowego też ma wpływ na drogę hamowania, do tego pogoda, w zimę hamowanie się wydłuży. stan drogi też ma wpływ na długość hamowania ale pieszy wie lepiej- ma się zatrzymać i koniec

Re: Popieram!

/h (licznikowe) za Twoim autem, nawet w zimie, zakwitna kwiatki, a matki z dziecmi beda sie przyjaznie usmiechac. > A mi wydaje się inaczej. W sumie masz racje. Nasze drogi ciagle zmuszaja do hamowania. A to z powodu egoisty, a to z powody lokalnego charakteru kazdej szosy. -- Rosjanie o swoim surowym

Re: No i przywalilam...

, zachodzace slonce troche oslepia, ale mysle: droga wolna. I z impetem cofam prosto w to zaparkowane auto (zeby chociaz pomalu i ostroznie, ale nie...). Coz, wgniotlam mu poteznie caly bok, u mnie tylny zderzak i reflektory. Znalazlam wlascicielke, ktora stala niedaleko, ja w nerwach cala, a ona do mnie

Re: Urzędnicy: Kraków jest liderem walki ze smogi

Gó... prawda. Zwężanie dróg w Krakowie NIE DA NIC, ze względu na jakikolwiek brak alternatywy. Na rower się nie przesiądziesz, bo mamy martwe przepisy (do tego zimą rowerzyści stanowią większe zagrożenie, niż pijani kierowcy). Komunikację miejską Majchrowski dosłownie zwinął (jak przysłowiowy

Re: Sporo nieprawdy napisales!!!

spory problem. Zreszta jak Zima jest porzadna to auta z napedem na przod tez bez rozpedu nie wyjezdzaja a z rozpedzaniem jest klopot. A potem z hamowaniem bo to jednak centrum miasta I waskie uliczkim pelne aut parkujacych rano. Nie ma lekko. Ale dzieki za rade....opony zimowe to faktycznie swietne

Re: Po co kobietom terenówki do jazdy po mieście?

samochod. ruszalo to opornie bo i gabaryty pokazne. miejsce parkingowe zajmowalo toto od linii do linii. droga hamowania dluuuuugasna. nie dalam rady wysiasc i od razu nogi postawic - nogi mi dydnaly w powietrzu. no i wieeeelki bagaznik - troche dziwnie sie otwieral bo najpierw szyba do gory a pozniej

Odslona druga

stronie tarcz widac korozje, zmniejszajaca skutecznosc hamowania, a wobec tego, ze proces degradacji zacikow juz trwa, nalezy spodziewac sie, ze padly gumowe uszczelnienia, a zima z sola niecnie to wykorzystaja - na wiosne hamulce beda juz bardzo kiepskie Serwisowanie auta w porzadnym warsztacie (a taka

Re: technika jazdy i nadchodząca zima

pierwszy bieg. Opowiadanie o tym, że światła hamulca oślepiają stojących za tobą to bajki sfrustrowanych ex-machos. Ignoruj, nie ma sensu zaciągać na skrzyżowaniu ręcznego - chyba, że droga jest stromo pod górę i (jeszcze) nie potrafisz obsługiwać gazu i hamulca jedną stopą. 2. W zimie jeździsz tak samo

Re: To, że nie widziałeś to nie znaczy, że się

dąbrowskiego i tatrzańska. Nieco lepiej ale i tak bardzo źle na piłsudskiego. Ostatnio taka slizgawke widziałem w czechach tylko że tam było wyraźnie napisane że droga w zimie nie podlega odsniezaniu. Moim zdaniem miasto tradycyjnie olalo kierowców.

Koledze chyba chordzi o co innego..

setki. Chodzi o to, ze wielu z nas niepotrzebnie jedzie szybciej na odcinku kilkusetmetrow, spala paliwo... choc calej podrozy to i tak nie przyspiesza. Ale jak ze wszystkim - nalezy gdzies calosc wyposrdokowac. Jednak biorac pod uwage fakt, ze zaskakuje nas zima czyli ze, ze na sniegu auto hamuje

Re: Jazda zimą do pracy?

. Chodzi o to ze najmniejsze uszkodzenie drogi zima zamienia się w wielka wyrwę a na przedwiośniu zalana jest wodą i zarządca drogi nawet nie wie jak dziura jest niebezpieczna. Niebezpieczne są tez małe bryły lodu czy zmarzniętego śniegu. jazda zima sprawia wiele przyjemności tak do minus 10 przy nie

A ja na luzie nie jezdze, bo:

podczas jazdy w górzystym terenie, gdzie konieczne jest częste hamowanie podczas zjazdów, mamy pewność, że nie zagotujemy płynu hamulcowego, ani nie ujrzymy dymku wydobywającego się z okolic klocków hamulcowych. Należy pamiętać, że hamowanie silnikiem jest szczególnie wskazane przy zjazdach w zimie, gdzie

Wjechała w mężczyzn przechodzących po pasach

podeszłym wieku po prostu włażą (bo jest to wtargnięcie) na pasy gdy auto jest tuż-tuż. Nie wiem skąd bierze się ten brak wyobraźni. Może właśnie z błędnej interpretacji przepisów o pierwszeństwie. Uczulam na ten fakt zwłaszcza w zimie gdy droga hamowania samochodu się wydłuża. Jezdnia to jest jednak trakt

Pieszy na zebrze. Platforma zmienia prawo

wiem skąd bierze się ten brak wyobraźni. Może właśnie z błędnej interpretacji przepisów o pierwszeństwie. Uczulam na ten fakt zwłaszcza w zimie gdy droga hamowania samochodu się wydłuża. Jezdnia to jest jednak trakt samochodowy i jako piesi jesteśmy tam chcąc nie chcąc intruzem. Pomyślmy więc zanim

Re: Może się komuś przyda ?

. Na krajowej siodemce. Ja zas o maly wlos nie utknalbym na mojej ulubionej Przeleczy Krowiarki, gdy zignorowalem tablice informujaca o tym, ze droga nie jest utrzymywana w przejezdnosci w zimie. Dalem rade, bo 4x4 pomoglo. Za mna pchalo sie osobowe auto... Jesli zas chodzi o jazde na zderzaku, to

Ja nie jezdzilem na nich, ale:

www.testberichte.de/a/reifen/magazin/sport-auto-11-2008/136519.html """" Krociutkie tlumaczenie: Vredestein Wintrac Xtreme; 245/40 18V „godne polecenia“ (210 na 270 Punktow) „Mocne strony: Dobre wlsnosci na sniegu, stabilne, przyczepne. Dobre wyniki drogi

Codzienność

tak jak w lecie.Zawracają w miejscach niebezpiecznych(piszę niebezpiecznych bo nie zawsze "zakaz" jest właściwy),nie utrzymują odpowiednich odstępów,nie zwalniają w okolicach przystanków (na błocie droga hamowania jest znacznie dłuższa nawet przy 50-ce),parkują zasłaniając widoczność itd

Re: Bezmyślne parkowanie aut zimą

Pati jeździłaś kiedyś zimą na wielosezonówkach? Chyba nie. Jeżdżę teraz na nowy > ch frigo a dwa lata temu zimą jeździłem na wielosezonówkach nie pamiętam jakiej > firmy i nie widzę różnicy. Tak drogi dd jeździłam bo jak pisałam dużo czasu spędzam za kółkiem.I dzięki wielosezonówkom w

Re: auto z napędem 4x4 - która ma?

mam suva, nissan X-Trail, ma naped 4x4 z blokada dyferencjalu, przejedzie przez wszystke o co moze spotkac na polskiej drodze, gorzej jest z hamowaniem w ciezkich warunkach (lod na jezdni) ale spoko Abs daje rade przynajmniej na tyle ze sie auto trzyma prostej. polecam kupic z napedem na 4 kola

Re: Zimówki - jakie wybrać?

Testy opon zimowych wyraznie rozdzielaja po jakich drogach najczesciej uzywane beda opona super na snieg/pluche z reguly niejest dobra na lod et vice versa opony z krotsza droga hamowania czasami maja trudnosci z zachowaniem stabilnego kursu w glebokim sniegu/blocie snieznym mam dostep do testow

Taa

, a nie według kalendarza. Często Niemiec myśli, że jak ma zimówki i ABS, to zima nic mu nie zrobi. A potem zonk, bo hamuje za wolno i łup w inne auto. Auta potem na lawetę, do Polski, do warsztatu i pójdą do sprzedaży jako bezwypadkowe, jak spod igły, hehe Piszesz totalne pajacowate bzdury ! To

Re: To jakieś kółko AA?

ra > ptem 20-30m przede mna... zima, sliska gminna droga... Honda Civic 1996 bez sys > temow (nawet ABS nie miala)... udalo mi sie go ominac klasycznym "testem Łosia" > i utrzymać auto w drodze (a nawet w pasie, bo juz jechali z naprzeciwka) mimo > ze zaliczylem wtedy drift

Wojna wiosennych rowerzystów z wiosennymi kiero...

wyobraźni. - Autka bezradnie stojące na środku skrzyżowania, bo droga wyjazdowa jest zajęta. Po zmianie świateł, biedacy lawirujący po skrzyżowaniu. Dłuższa ulica np. legnicka. Przyspieszanie i hamowanie co światła, czasem urozmaicone jakimś wyprzedzaniem żeby znaleźć się dwa auta do przodu. Oczywista

Re: Odśnieżanie po wrocławsku

Nie no dziw bierze czlowieka.. ze zima.. w mrozach, na ubitej w trakcie padania sniegu gdy to plugow nie ma lub w trakcie korkow drodze lezy snieg!!! No jak to sie stalo?!?!?! Srlsy bedzicie jeczec, ze drogi w zimie nie sa czarne? Ze plugi sie beda nagle materializowac na zakorkowyanych ulicach

Re: Czy 140 km/h nas zabije?

nosz cholercia, to nie prędkość zabija tylko gwałtowne jej wytracenie (opóźnienie). aby było bezpiecznie na drogach - zimą drogi powinny być oblodzone - zakaz używania abs, esp, ebd, tcs, dsp, itd... systemy te powinny być usunięte z samochodów - zakaz sprzedaży aut z poduszkami powietrznymi

Re: Listy. Remont ronda i nawierzchnia na Armii K

zazwyczaj z prędkością ok 70-80 km/h, bo dalej jest foto i nie opłaca się szybciej. Lato, zima, śnieg, deszcz. Nie zaobserwowałem problemów. Na suchym można szybciej. Wiadomo, że po wybojach zwłaszcza na śliskim trzeba umieć jechać. Nie zmieniamy tam pasa, nie wykonujemy gwałtownych manewrów czy hamowań

Re: Czytelnicy jeżdżą już na "zimówkach"

mm. W Skandynawii minimalna glebokosc rowka okreslona jest na 3 mm. Z oponami ponizej tej glebokosci auto nie jest dopuszczone do ruchu, t.j. musi przejsc przez ponowna kontrole. W czasie ew. kontroli policyjnej kara za zuzyte opony wynosi....650 PLN (1500 Skr). Jazda na letnich oponach w zimie

Re: Matka na drodze...

jedzie to nie ma mozliwosci zatrzymania sie w sekunde, nawet jezeli jedziesz powoli, wg przepisow 50 km w miescie...no nie ma sily a teraz jesienia czy zima juz wogole-droga hamowania troche trwa...wiec jedyni wprowadzenie ograniczenia do 30 km rozwiazuje sprawe a po drugie najczesciej na pasy wpadaja

Re: Pierwsza taka śluza w mieście. Dla rowerów

z worka, kto dokładnie w której milisekundzie gdzie był (pytanie, kto komu zajechał drogę), jaki był odstęp między pojazdami, ile jechał sprawca i ofiara, czy oślepiał długimi?, czy miał włączone światła, czy używał migacza? Czy w ogóle hamował? Mała skrzyneczka wartości 50 EUR, a ile zmieniłaby

Uciekli z wielkiego miasta do wielkich wsi. I t...

: drogi wod-kan, odśnieżania , MPK , itd,itd Wrocław nie tylko traci mieszkańców ,a nawet napisze przewrotnie iż zabija mieszkańców gmin , mamy tu jak z AC/DC w USA :Highway to Hell W duchu tego artykułu przedstawię chyba największa bolączkę podmiejskiej rzeczywistości na którą w naszym przypadku nie

Śnieg nie przerwie egzaminów na prawo jazdy

dobre opony zimowe pedza swoimi samochodami. Znam ludzi, ktorzy uczyli sie wiosna zdawali latem i przezywali szok,ze auto np. hamuje dalej zima niz na mokrej nawierzchni. Uwazam rowniez,ze jest latwiej poniewaz dostosowujac predkosc do warunkow jazdy mozna jechac wolniej,przez co jest wiecej czasu na

Re: Zimowi ludzie, nie ma sposobów na takich YETI

> Lubie rower ale latem i zdala od ulic i aut ... To jak cie stuknie jakis idiota w aucie kory zwykle w lecie jedzi 150-200 km tak jak ostetnio ten na Legnickiej co urwał pieszemu głowę to się będziesz zastanawiał czy czasem zimą ne ejst bezpieczniej. Niebezpieczeństwo na drodze w mieście od

Re: Ciekawe spojrzenie na elektronikę samochodową

Ech, dalej brniesz w swoje. Tak jak Szerlok mówi, wyłącz na chwilę swoje do mnie uprzedzenie i pomysl jak normalny człowiek. Nie napisałem, że bym auto uratował (choć myślę, że byłoby to prawodpodobne). Napisałem, że nie przekonamy się o tym, bo ESP wyrzuciło mnie z drogi. To akurat jest prawda

Re: Przez śnieg autobusy podmiejskie mają problem

dróg, osobówek w zaspach, zakopanych ciężarówek, kierowcy który bal się że zleci "do potoka" na następnym zjeździe a ile lenistwa? Zaprawdę powiadam wam - osobówkami w zimie nie każdy umie jeździć, zaś o tym co dzieje się z dużymi autami - wie tylko ten kto tym jeździł. Nikt inny. Drogi w

Re: Sąd skazał na 5 lat więzienia pieszego

prąd mimo ze pas był zajęty. Tak samo pieszy był tam gościem jak auto wyprzedzające. nauczyliśmy się, że kierowca na jezdni może wszystko a jak się tam pojawi pieszy czy rowerzysta to jest intruzem. Tymczasem droga była dla pieszych i rowerzystów oraz powozów.Wymyślono chodniki aby piesi byli

Re: TLSy sa dla ludzi

> Ale o czym my piszemy? Fobią było by dla mnie testowanie co chwila drogi > hamowaniem z ABS. To raz. > A dwa że to szymi i andrzej zaczęli nam (hamującym bez załączenia ABS) wmawiać > że zmyślamy lub że mamy samochody wykonane w kosmicznej technologi. Że podczas > normalnej

Protest na Biskupińskiej: Mieszkańcy chcą bezpi...

Biskupińskiej? Ale jest pole po którym można przejść bezpiecznie, bo jest wysoki krawężnik, bo od drogi dzieli je pas drzew, bo auta jadą wolno. Dzieci które chodzą do szkoły przy ul. Strzeszyńskiej nie mają takiego komfortu. Tu też nie ma chodnika i też zimą jest błoto, ale buty można umyć, nie jest to problem

Re: Da się z nimi zyć, wideorejestrator gorszy.

A co się dziwić że jest tyle wypadków, skoro jadąc trzeba wypatrywać gdzie stoją skrzynki zamiast się skupić na drodze. Ile razy się zagapiłem na auto jadące z tyłu wypatrując czy to nie policja w nieoznakowanym aucie. A co to będzie zimą gdzie w tej chwili ile razy ktoś przedemną hamuje bo

Re: obowiazkowe badanie wzroku

podporządkowanej i zmusza do hamowania, podobnie zachowuje spokój jak ktoś się wlecze przede mną, itd itd. Droga publiczna to droga publiczna jak sama nazwa mówi a nie tor rajdowy, gdzie jeżdżą profesjonaliści lub amatorzy ale z profesjonalnym zacięciem. Nie przesadzam z przekraczaniem prędkości i w związku z tym

Re: Z blednych przeslanek bledne wnioski

Już chyba raz w podobnej dyskusji napisałem, i powtórzę to - obie alternatywy mają swoje uzasadnienie. Trzeba sobie samemu odpowiedzieć - co w danych warunkach bardziej mi zagraża : piruet wywołany nadsterownością czy zbyt długa droga hamowania. Zależy to oczywiście od charakteru auta, a także od

Jeździmy za szybko. Coraz więcej osób ginie na ...

mistrzowie prostej, cwaniaki-buraki, bezmyślni egoiści, chamy bez krzty wyobraźni albo niedzielni kierowcy nie potrafiący zapanować nad autem i nieogarniający, co się dzieje dookoła nich. Drogi będą lepsze i szersze to i wypadków będzie więcej. Nie czarujcie się krzykacze. Będzie można jeździć szybciej

Re: Rowerzystom brak kultury jazdy. Bo walczą o ż

między samochodami - ale hamuję między lusterkami, mrugam światełkiem i zawsze - ZAWSZE - dziękuję za przepuszczenie. I o dziwo kierowcy przepuszczają. Od 8 lat nikt nie wymusił na mnie pierwszeństwa, nie zajechał drogi, nie zmusił do ucieczki z jezdni. Ja w rewanżu przepuszczam szybszych (czytaj - auta

Re: Pierwszenstwo, albo smierc!!!

> takich chocków nie wyczyniac, to jednak guzik cały wiedzialam o drodze hamowani > a i przyczepnosci zwlaszcza zima. Moze za duzo relacji z rajdow sie naogladali i wydawalo im sie, ze sunacy bokiem samochod zaraz wykona piekny drift i ominie ich poboczem? Tak, to musza byc jakas wyuczona

Re: Asystent skrętu w lewo od BMW

~wtorek prościej będzie powiedzieć czego uczą niż czego nie uczą. Jak ostatnio spytałem znajomego, który był świeżo po kursie i egzaminie, co to jest hamowanie silnikiem, to nie wiedział o co chodzi... Co to jest dynamiczna jazda (po tym jak brał rondo na 4 biegu a auto ledwo się toczyło), też nie

Re: Wyższe mandaty mają poprawić bezpieczeństwo n

zimą na pustej, zaśnieżonej drodze. Brak szacunku do ograniczeń na drogach w Polsce? A proszę bardzo: Droga na obrzeżu miasta o parametrach klasy GP 2x2 pasy awaryjne, pobocza, zjazdy i wszystkie inne duperele, bezkolizyjne estakady - 30km/h. Droga krajowa z dziurami co 2m bez poboczy, pas jezdni

Re: a ty niby waskes masz te "umiejętności" buaha

prostopadle do kierunku jazdy- to wiadomo ze moc wrazen. tylko jak te moc wrazen i BEZNADZIEJNE HAMOWANIE przeniesc na droge publiczna? a co jesli droga zakreca? jak hamujesz zima bez abs-u? jesli odpuszczasz to znowu masz odcinki ze w ogole nie hamujesz i nadal twierdzisz ze mimo to hamujesz lepiej? tu

Re: Opady śniegu - uwaga na śliskie drogi!

Gość portalu: Pudliszek napisał(a): > No chyba jednak służby miejskie W Krakowie wbrew zapewnieniom, nie były przygot > owane na atak zimy. Nie widziałam ani jednego pługa na drogach!!! Jadąc dziś autem do pracy spotkałem 5 pracujących pługów i jeden, który przejeżdżał. Na odcinku ok. 12

Re: Obniżą krawężniki, by łatwiej się jeździło ro

przepis który akceptujesz to jazd na skrzyżowanie na późnym zółtym co oznacza, że rozpędzone auto nie hamuje bo che przeskoczyć skrzyżowanie bezkolizyjnie. Bezkolizyjnie z autami na poprzecznej ale już nie bezkolizyjnie na przejściu za skrzyżowaniem. Zrozum ze aby odseparować ruch pieszych od rowerów na

Re: Motodziennik: Orlando w Polsce

Witam nie wiedziałem gdzie napisać więc piszę tutaj. Otóż wczoraj przydażyła mi się bardzo nieprzyjemna sytuacja: jadąc około 40-50km/h dosyć szeroką drogą (po dwa pasy ruchu w obie strony nie oddzielone wyspą, na dodatek było pusto), wyjechała, a w zasadzie zajechała mi drogę koparka, nie wiedząc

Opony na zimę: węższe czy nie?

gorach (okolice Salmopolu) albo zamiatam tylem albo walcze z lanczuchami. Przy weekendowych wizytach w gorach oznacza to, ze nie moge podjechac pod dom (spora gorka, waziutka droga i wjazd w brame pod katem 90 st.) bez wspomnianych lancuchow. Generalnie autami z przednim napedem nigdy nie mialem klopotu

Ciocia dobra rada-czyli rad sztuk kilka

;) -należy uwzględniać dłuższą drogę hamowania i hamować silnik ile tylko się da. Jeśli się nie ma abs-ów, a trzeba mocno zahamować, żeby nie wpaść w poślizg trzeba hamować pulsacyjnie, tzn. często, mocno i krótko. -jeśli jednak się wpadnie w poślizg, to trzeba kontrować kierownicą - tzn. skręcac w tę stronę

Re: Audi 80

drogą wyjęcie szyby i prowadnicy z silnikiem z drzwi kierowcy to mocne podbudowanie ego. Przynajmniej mojego:) 6. Yyy... Poza tym, że jakieś gumki z przodu , to amortyzatory tył raz (chyba 130 tys przejeździły). I dwa drążki skrętne resorujące (z 4, stabilizujące ok.) Objaw? Huk, gdy śpisz. Wpadasz do

Zima kierowcy jezdza wolniej...

serca i zapamiętali: droga hamowania, zatrzymania auta wydłuża się na śniegu ponaddwukrotnie. Zatem niebezpieczeństwo jest bardzo duże. Powiem tak: piesi oraz kierowcy, nie macie wyboru - jeśli życie wam miłe - uważajcie na siebie! Dziś, jadąc rano do pracy, widziałem, jak pani z kapturem na głowie

Re: Jak prowadzić samochód w trudnych warunkach?

przypadku warto mieć ABS. Ale ponieważ wszyscy he he jeździmy w zimie łagodnie, przewidując zachowani innych, obserwując kilka aut naprzód i planując swoje manewry z wyprzedzeniem - wystarcza nam hamowanie silnikiem z np. 70km/h wpinając 4. potem z 55km/h wpinając 3. następnie z 40km/h 2. Myślę, że na

Re: Oceńcie proszę.

Tym bardziej powinnas trenowac jazde, abys nie miala potem niespodzianek. Ja kazdej zimy jak spadnie snieg czy jest lod/gololedz, wybieram ustronne miejsca na bocznych drogach i trenuje. Rowneiz dlatego ze chodzi o bezpieczenstwo mojego dziecka-muisz nauczyc sie wyczuwac samochod, warunki , co

Re: Jazda lewym pasem !!!!!

, który zmusza jadącego drogą z pierwszeństwem przejazdu do hamowania. 3. Większość pojazdów ma niesprawne kierunkowskazy - nie działają, mimo, że kierowcy zmieniają pasy ruchu, skręcają, zatrzymują sie kub włączają do ruchu. Jeśli nawet niektóre pojazdy mają kierunkowskazy, to one działają za późno (w

Re: Można jeździć po chodniku rowerem, byle z kul

wyjeżdżając musi rozpędzić auto i może nie wyhamować przed chodnikiem . Zresztą nie wie czy ma hamować bo aby sprawdzić czy idą piesi to musi częściowo na chodnik (połową auta) wyjechać. Znam dwa wypadki śmiertelne gdy cofająca śmieciarka przygniotła pieszego do ściany. Pewnie piesi chcieli wymóc swoje

Re: ABS pomoc czy przekleństwo ?

układ pożądany w każdym aucie. Wydaje się przesadzony wpływ stanu drogi i amortyzatorów na długość drogi hamowania porównujac oczywiście auto z ABS z autem bez tego układu. Być może na suchej nawierzchni... Ale na śliskim przy czasie reakcji tego układu, zmiany siły nacisku wywołane nierówną drogą

Re: Parkowanie przy różowym ruszcie przy BUW-ie n

studentkach na holendrach, które turlają się środkiem jezdni, nerwowo dygocą przed każdym skrzyżowaniem i rzuca nimi ze strachu, gdy ktoś je wyprzedza, bo są zasłuchane w iPoda. Zgroza. Zimą czuję się pełnoprawnym użytkownikiem drogi i tak jestem traktowany, latem co i rusz ktoś mnie obtrąbia, a ja wstydzę

Re: nie stój, zawczasu kontriluj ciężarówkę

tempomatów. Bo te urządzenia usypiają czujnosć kierowcy. Ja jestem przeciwnikiem nadmiernych ingerencji systemów kontroli w kierowanie. Wylądowałem kiedyś przez to za drogą - jechałem zimą po śniegu sprinterem. Kontrola trakcji uniemożliwiała kompletnie jazdę - praktycznie nie dało się ruszyć a na każdym

Re: jak dojezdzac do swiatel?

. Kiedy dojdziesz do wprawy taki sposob hamowania nie bedzie sprawial Ci trudnosci, a zima pozwoli bez klopotu bezpiecznie zatzymac sie (pamietajmy ze jednak droga hamowania jest wtedy dluzsza) w kazdych warunkach na drodze. -- podróże z i pod prąd niekończące się nigdy... Marcin /instruktoR - Łódź/

Re: Wypadek koło jednostki na Bukówce

przeciwka.Zimą zaś pełno tych aut w przydrożnych rowach w lesie i widać jak ich kierowcy nawołują przez telefony komórkowe swoich pobratymców aby wyciągneli ich z owych rowów.Tyle w temacie trzeba jednak coś zrobić aby Daleszyce się nam zbytnio nie wyludniły ,bo przyjdzie znowu przemianować miasto Daleszyce

Re: opony zimowe tylko na przod ????

się trzyma drogi niż tył. I auto robi się nieprzewidywalne, mało tego niewiele możemy w krytycznej sytuacji zrobić. Nie potrzebny zakręt, wystarczy hamowanie na prostej: jeżeli tył wpadnie w poślizg, autem zacznie obracać. Co możemy zrobić: nic. Liczyć, ze nikogo na drodze nie ma. Na letnich oponach z

Re: Nie patrz na punkty!

istotnie różnić się drogą hamowania. Jeśli diler VW za bardzo przyoszczędził, wynik testu może być zafałszowany. Pewnie można go potraktować jako wskazówkę, sygnał, ale nie precyzyjną ocenę. Pomimo, że jest przecież duża szansa, że opony były podobnej klasy (w kategorii "hamowanie na mokrej

Re: Hamowanie / poślizg....

To jeszcze raz. Najpierw hamowanie silnikiem: Nie jest prawdą, że stosuje się go tylko przy zjazdach "z górki". Tak samo nie jest prawdą, że koniecznie trzeba włączyć niższy bieg. Hamowanie silnikiem zaczyna się wtedy, gdy zdejmiesz nogę z gazu.Zrób doświadczenie: na poziomej drodze

Re: Krajowa ósemka w Bardzie odblokowana po wypad

Nie to, żebym bronił kierowców ciągników siodłowych z naczepą, uważam i często to na forum podkreślam, że stanowią oni największe zagrożenie na polskich drogach, ale trzeba na ten problem spojrzeć też z drugiej strony. Kierujący tego typu autem nie zawsze ma możliwość oczyszczenia jego dachu ze

Re: tradycyjnie zima zaskoczyła drogowców...

; zderzaku. Całkowicie się z Tobą zgadzam i lepiej bym tego nie ujął. Dokładnie takie same odczucia miałem dzisiaj na zaśnieżonych drogach. Bo ludzie to nie wiedzą, jak się auto zachowuje w takich warunkach, na kursie tego nie uczą, no chyba że komuś kurs zbiegnie się z białym szaleństwem, to trochę łyknie

Re: Uliczny peleton w Święto Wrocławskiego Rowerz

krawężnik lub stawia auto w poprzek na 3 pasmówce np na Rondzie. Zdarzyło się parę razy ze udało się mu zatrzymać gwałtownie auto i go nie obróciło ale następne auto nie wyhamowało. Zwykle dokańczam wtedy przechodzenie z myślą, że więcej nie będzie chamował na przejściu, a tylko hamował przed nim. Taki

Re: Audi gra na nosie Mercedesowi | Wideo

, który notabene sprzedał swoje Audi Quattro Sport bo było za drogie w utrzymaniu ;) Do dzisiaj z europy liczą się w stanach tylko Mercedes, BMW, Volvo i Saab. Daleko nie trzeba szukać. Dużo się mówi o sukcesach w rajdach Audi, ale nikt już nie pamięta jak Audi dostawało po dupie od tylnonapędowych aut

Re: ABS i hamowanie

drodze - to z ABSem hamowanie to jest tragicznie długie: nawet 2-3x dłuższa droga niż bez ABSu.“. Z tym musze sie niestety zgodzic na lodzie hamowanie jest przedlozone przez ABS. ALE jezeli masz choc troche praktyki za kierownica to wiesz ze w zimie nalezy jezdzic OSTROZNIE i nalezy SZYBKOSC

Re: Niebrutalny, niepoturbowany. Zmieszany.

ryzyko - zajechał komuś drogę zmuszając go do hamowania czy np. roztrącił pieszych na przejściu - o, wtedy nie mieliby litosci. Ale jeśli nic się nie dzieje - nic się nie dzieje. Tu nawet auta w nocy na czerwonym skręcają w lewo na oczach policji i ona nic im nie robi. Jestem pewien, że jak poprosisz

Re: Uwaga liście!!!

To tylko taka aluzja była do tego dopuszczenia do ruchu a po twojej wypowiedzi widać ze nie masz zielonego pojęcia o pojazdach szynowych i ich drodze hamowania .Wczoraj miałem okazje hamować awaryjnie bo pan idiota wyjechał mi TIREM z podporządkowanej i gdyby nie to że go puścił pan z autobusu

Re: opony zimowe - szerokosc

– nie ma opon na każdy rodzaj i stan nawierzchni. Zakładając opony węższe na zimę wydłużamy swoją drogę hamowania. W przypadku hamowania na zaśnieżonej, oblodzonej, suchej czy nawet mokrej nawierzchni opony węższe są zdecydowanie gorsze od szerszych. Podobnie z utrzymaniem właściwej przyczepności

Re: jeśli jest tak dobrze to czemu wszyscy narzek

> . > ad5. Niska prędkość? Aleocochodzi? Autobusy w korku nie jeżdżą wolniej niż auta > . > ad6. Nie zdarza się częściej niż w aucie jak muszę hamować przed jakimś baranem Odpowiem jak bym się czepiał, ale to fakt. ad1. Jadę nie przez całą Wawę, Legionowo-Bemowo tłok odkąd zlikwidowali

Re: Czego narzekasz obserwerze11

. Wczoraj cały dzień były na tej drodze głębokie koleiny w miękkim przemielonym kołami śniegu, auta ledwo przejeżdżały. Wieczorem wjazd odśnieżyłem, rano znowu mi "ktoś" go zasypał odśnieżając byle jak "osiedlówkę". Zresztą tej zimy przyzwyczaiłem się już do tego. W ub. roku było o wiele

Apel do kierowcow i pieszych

rzec a tir sobie stał.Osobny temat to wielbiciele czołgow czyli ci co odśnieżają sobie pasek na przedniej szybie i dookoła g... widzą.. No i drodzy piesi chodzicie w kapturach czy myślicie, że auto hamuje w metr a tymbardziej jak ktoś ma letnie opony?? kierowcy to nie wrożki żeby wiedzieli, że jaśnie

Re: Listy. Drodzy kierowcy, piesi to nie żaby!

hamować, a ten staje, bo w planie miał przejście z > a moim samochodem. Ja nie przyspieszę ponownie, bo się boję, że gość ruszy. Goś > ć nie idzie, bo się boi że ja jednak pojadę. I tak na jezdni staje rządek aut p > o to, żeby gość mógł z poczuciem bezpieczeństwa polecieć dalej. A pasy 20m dale

Re: stęskniłem się za tematem opon zimowych hehe:

zima jest piękna. pieszych widać. na pustych drogach można bawić się w rajdowca kierownice wyrywa przy przyspieszaniu, hamowanie to przygoda, na zakręcie znosi jak chcesz, ręczny wskazuje kierunek, no bajka! szkoda że tylko wieczorem, w dzien włóczy się sznur aut 40km/h. nie wiem jakie oni mają

Re: za ABS nagroda Nobla

podstawą wprowadzenia ABSu było zachowanie panowania nad autem a nie skrócenie drogi hamowania jak ktoś jeździł samochodem a ABSem lub bez wie jaka jest różnica zwłaszcha w zimę jak naciska hamulec i po pewnym czasie dowiaduje się że koła mają poślizg i jedziesz np do rowu

Re: A mimo to zabrałeś głos.

demagogii i czepiania się szczegółów. Dodam swoje trzy grosze do tematu - jeżdżę trochę Trackiem, ponieważ do tak ekskluzywnych aut nie ma innych opon niż uniwersalne więc nie wymieniam, zauważyłem tylko że droga hamowania latem i zimą jest różna. Ciekawe dlaczego? Pozdr.:) Pazdzioch

Re: Można jeździć po chodniku rowerem, byle z kul

ma hamować bo aby sprawdzić czy idą piesi to musi częściowo > na chodnik (połową auta) wyjechać. Więc musi odpowiednio wcześniej zacząć wytracać prędkość. Ale to trzeba jeździć autem, żeby to zrozumieć... > Znam dwa wypadki śmiertelne gdy cofająca śmieciarka przygniotła pieszego do ści >

List. Tempo30 to nie kajdan dla kierowców

drogami co autobusy. Więc wydatki na drogi kosztem zbiorkomu również odpadają. Tak, auto załatwia sprawę. Przynajmniej w moim przypadku. "Przypadki" innych ludzi mnie nie interesują. W przeciwieństwie do autora listu. "Jesteśmy w komfortowej sytuacji. Zachód przeszedł już zatkanie miast i

Re: jezdze mercedesem ``automatem``

nie pasuje mi ABS bo > niestety ten system poza suchą i równą nawierzchnią wydłuża drogę hamowania ABS na mokrej nawierzchni nie wydłuża drogi hamowania. Wydłuża tylko gdy droga jest bardzo nierówna (np. na kostce brukowej) albo na piaskowej drodze. Nawet najlepszy kierowca jest w większości

Re: opony zimowe

w czasie jazdy, innymi słowy poczyj jak auto może się zachowywać na ośnieżonej i śliskiej nawierzchni. Potrenuj też ruszanie z miejsca nagłe hamowanie. Po takich kilku próbach wyposażona w wiedze zapewne pewniej i odpowiedzialniej sie poczujesz na drodze.

Re: Zielone światło dla kierowców oznacza czerwon

. A nie daj boze pośliznie się. Droga nagłego hamowania bez ABS na takim rozjeżdzonym śniegu to wiecej niż 50 metrów. nawet przy marnych 30 km/h. I mam mieć dylemat. Spowodować karambol, bo za mną jadą kierowcy z mrówkami w d... czy rozjechać idiotę który wpadł na jezdnie w miejscu niedozwolonym i

Re: List: Niech rowerzyści jeżdżą pod prąd! Bez k

rowerzystów . W okresie od mar > ca do października , czy w okresie od listopada do lutego? Musi , jeśli jest strefa tempo 30 to trudno o wypadek.Po pierwsze jest więcej czasu na obserwacje po drugie więcej na reakcję a po trzecie krótsze drogi hamowania a po czwarte redukcja do mniejszej prędkości w

Re: nie wchodzi się pod auto

przy 25-30 km/h. Pieszy wchodzi na jezdnię gdy radiowóz rozpędza się na 35 metrach. Uderzenie przy 60-70 km/h. Brak drogi hamowania bo nie mogło być skoro było przyśpieszanie nawet metr przed pieszym. Dlatego trzeba było mówić ze się nie widziało aby wyjaśnić brak śladów hamowania. Potem lekko

Re: znow o Toyocie ;-)

rekreacyjny SUV bez ramy sie nie nadaje. Ale tam gdzie dzis walcze z lopata i lancuchami w zimie nie bede mial klopotow. Ja sporo jezdze w ziemie po gorach, najczesciej po nie najlepiej przygotowanych drogach i majac auto z RWD i lekkim tylem czasm musze dobrze pokombinowac zeby bylo dobrze. Tak jak pisalem

Wyobraźnia

Nie przeczytałem wszystkiego co napisaliście "od czasu ataku zimy". Po części z wrodzonego lenistwa po części z braku czasu dlatego być może będę powtarzał "prawdy oczywiste" ale..... -Droga 720 piekielnie ślisko, na wierzchu gruba warstwa brei śniegowej, pod spodem chyba lód

do tommy_bx

posty niedowiarkow:-P. Ruszanie pod gore - nie wiem w czym tu problem. Do tego z uporem maniaka jezdze prawym pasem w przeciwienstwie do wielu innych srodkowo i lewopasmowcow (tak, na poludniu PL sa takie drogi). Nie zapominam o wymianie oleju, filtrach, przegladach, badaniach technicznych itd

Re: Artykuł sponsoprowanyh przez producentów opon

osiach i brakiem dyferencjału środkowego. Wyciągałem też niejedną "bulwarówkę"... > 4. Robiles kiedys testy opon majac do dyspozycji dwa takie same auta, z ktorych > edno ma ogumienie zimowe, a drugie letnie? I co Ci wyszło? Pochwal się rezultatami! Kilkakrotnie dłuższa droga hamowania

Re: Dlaczego manuale sprawiają Wam taką frajdę ??

Wlasnie, brak mozliwosci prawdziwego hamowania silnikiem (obroty+redukcja) - to najwieksza wada "automatow". Kosztowalo mnie to kiedys w Polsce (zima)drogo: skasowane auto, noga trzy miesiace w gipsie, polamana szczeka. Ale w miescie, i bez sniegu, bez gololedzi - preferuje "

Dwie wątpliwości ...

andrzejmat napisał: > Rzecz w tym, że dyskutanci nie przyjmują do wiadomości, że zdjęcie nogi z gazu > bez wysprzęglania to jeszcze nie jest hamowanie silnikiem. Hamowanie to hamowan > ie, nie każde zmniejszenie prędkości. To stwierdzenie obudziło nie tylko moje wątpliwości (posty

Re: Wyposażenie auta w D, A i IT

üssen aber bei tatsächlich winterlichen Straßenverhältnissen, also bei Schneematsch, auf schneebedeckten oder vereisten Fahrbahnen Winterreifen oder Schneeketten montiert haben. dalej jest napisane że kierowcy jadący przy rzeczywistych warunkach zimowych panujących na drodze a więc chlapie

Re: jezdze mercedesem ``automatem``

auto na parkingu na noc (polecam w zimie przy dobrych mrozach), jak tak to też mega gratulacje niestety taki jest poziom szkolenia kierowców i wiedzy instruktorów PS. pisze do tych co jeżdżą "manualami" bo mi akurat automat zupełnie nie leży (bo lubię mieć możliwość decydowania o obrotach

Re: Dziwna sprawa

nie jest już najlepszy. Moze jednak warto założyć opony zimowe i nie narażać innych uczestników drogi na niebezpieczeństwo? (wiadomo, że droga hamowania na oponach zimowych w niskiej temperaturze jest zdecydowanie krótsza). Z kierowcą bez wypadku jest jak z funduszem inwestycyjnym. To, że przez 38

Pierwsze ofiary zimy

troszkę rozwagi i posypać piaskiem,a nie winić tylko za opony zimowe-to raczej reklama,owszem sam założe bo mam całe koła ,ale jeszcze będzie ciepło i na takich oponach jeśli nie ma śniegu droga hamowania jest dłuższa auto więcej pali i toczy się z większym oporem.Jeżdże już 30 lat i kiedyś były

Re: Ubezpieczyciele mogą karać za brak "zimówek"

Re:dark.writer 02.12.07, 04:14 Podobnie jak "pan666" tez stukam z szwecji, wiosna importowalem "Debica Navigator II" gdyz tych opon nikt z lokalnych gumiarzy niemial moje spostrzezenia: stosunkowo ciche latem dobre na koluze nieco dluzsza droga hamowania przy 90km/h sprawdze

Droga hamowania

Droga hamowania – odległość przebyta przez pojazd w czasie od uruchomienia hamulca pojazdu do całkowitego zatrzymania się na równej, poziomej drodze o dobrej nawierzchni. Aby wartości były porównywalne, często podaje się drogę hamowania z prędkości 100 km/h do całkowitego zatrzymania

Droga

Fizyka droga: droga magnetyczna, droga optyczna Transport droga: kołowa, droga jednokierunkowa droga dwukierunkowa kolejowa, wodna, lotnicza, startowa, rowerowa, ekspresowa, droga publiczna: krajowa, wojewódzka, powiatowa, gminna, gruntowa, twarda, droga hamowania, droga wspinaczkowa, Martwa

Poślizg (droga)

niż siła tarcia. Może wystąpić między innymi: na zakręcie, jeśli siła odśrodkowa jest większa od siły tarcia statycznego między oponą a nawierzchnią, w wyniku zbyt mocnego hamowania, w wyniku zbyt mocnego przyspieszania. Szczególnym rodzajem poślizgu jest poślizg na jezdni pokrytej warstwą wody zwany

Droga transkaukaska

alternatywna dla Gruzińskiej Drogi Wojennej i Osetyjskiej Drogi Wojennej. W zimie droga jest często zamknięta z powodu zagrożenia lawinowego.Tunel Roki

Droga radiacyjna

w ośrodku, po której energia elektronu, tracona w wyniku promieniowania hamowania, wynosi średnio 1/e (czyli około 36.8%) swej energii początkowej, dla wysokoenergetycznych fotonów jako średnia droga przebyta w ośrodku przed konwersją na parę e+e-- wynosi 7/9 X0. Drogę radiacyjną oznacza się zwykle

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.