dania koszt mostu

Jarosław Osowski

Wieczorem rusza remont Trasy AK i mostu Grota. Damy radę?

Wieczorem rusza remont Trasy AK i mostu Grota. Damy radę?

Oto lista wątpliwości: ? co z zapowiadaną zastępczą przeprawą przez Wisłę na czas remontu mostu?; ? którędy będą jeździć autobusy?, ? gdzie przez dwa lata mają się podziać kierowcy, skoro budowa II linii metra nadal blokuje Pragę?

Ochrona wind na moście kosztuje miesięcznie ponad 5 tys. zł

LIST CZYTELNIKA. Często spaceruję z rodziną mostem Milenijnym. Ostatnio zeszliśmy schodami przy hali Orbita, ale od strony wschodniej. Stoi tam przyczepa kempingowa z ochroniarzem.

Co zrobić ze spalinami z tuneli Płaskowickiej? [LIST]

- Spaliny z tuneli Płaskowickiej trzeba będzie gnać dodatkowymi tunelami do wylotów i co dalej? - pyta w liście do redakcji czytelnik Michał.

Wrocławskie torowiska do remontu. Tramwaje zmienią rozkłady

Wrocławskie torowiska do remontu. Tramwaje zmienią rozkłady

policja. Remont trochę prowizoryczny Na moście Zwierzynieckim ułożone zostaną trzyletnie szyny, wymontowane zostały z ul. Borowskiej. Obniży to koszty realizacji inwestycji do 350 tys. zł. Nowe torowisko powstanie dopiero podczas gruntownej modernizacji przeprawy, planowanej za kilka lat. We Wrocławiu

Most z dojazdami za 1,2 mld zł. Kiedy kolejne odcinki?

Most z dojazdami za 1,2 mld zł. Kiedy kolejne odcinki?

Północny rozświetlony i roztańczony!!Pierwsza obejmowała trasę od Modlińskiej do Wisłostrady i ul. Marymonckiej wraz z mostem. Głównym wykonawcą tego fragmentu jest firma Pol-Aqua. Jego pierwotny koszt miał wynieść 977 mln zł. Wzrósł jednak niemal do 1,1 mld zł. Jak przekonywał Zarząd Miejskich Inwestycji

Autostrada do Czech kosztowała 1,1 mld zł. Ostatnie prace do połowy lipca

Autostrada do Czech kosztowała 1,1 mld zł. Ostatnie prace do połowy lipca

450 mln zł brutto. Wykonawca argumentował opóźnienia m.in. dodatkowymi pracami związanymi z usunięciem z budowy niewybuchów, a także błędami w projekcie ponad 400-metrowego mostu autostradowego w Mszanie. Dyrekcja traktowała zastrzeżenia do projektu mostu jako pretekst do przedłużania prac, wskazując

Kaczyński: "Warszawska komunikacja nie działa". Czyżby?

Kaczyński: "Warszawska komunikacja nie działa". Czyżby?

. Planowany most na Zaporze ma mieć długość ok. 720 m. Budowa mostu Północnego wraz z trasami dojazdowymi pochłonęła 1,1 mld zł. Dziesięć mostów kosztowałoby prawdopodobnie około dziesięciu mld zł (nie biorąc pod uwagę kosztu wykupu gruntów na trasy dojazdowe). To więcej, niż Warszawa wydała na wszystkie

Kiedy wreszcie wygodnie dojedziemy samochodem nad morze?

Kiedy wreszcie wygodnie dojedziemy samochodem nad morze?

pieniądze na domknięcie ekspresowej obwodnicy wokół stolicy. Przede wszystkim na tunel pod Ursynowem i nowy most nad Wisłą na południu miasta. Ówczesne Ministerstwo Infrastruktury dało jednak nadzieję, że możliwe będzie usprawnienie obecnego wyjazdu przez Łomianki. Kosztem kilkuset milionów złotych blisko

Nie będzie nowej wylotówki na Gdańsk. Przebudują obecną trasę

Nie będzie nowej wylotówki na Gdańsk. Przebudują obecną trasę

Łomiankach Inaczej ma się sprawa z wylotówką na północ. Jej koszt jest ogromny - nawet 3 mld zł. W planach są dwa szerokie tunele niedaleko Fortu Bema i pod Chomiczówką. Trzeba też wykonać skomplikowane węzły drogowe m.in. z trasą S8 na Bemowie czy trasą mostu Północnego. Do tego drogowcy spodziewają się

W weekend duże utrudnienia na pl. Daszyńskiego

W weekend duże utrudnienia na pl. Daszyńskiego

, ale zmieniła się stawka podatku VAT na usługi budowlane). Do tej kwoty trzeba doliczyć jeszcze koszty przygotowania inwestycji, czyli m.in. dokumentacji, promocji, wykupu terenów pod budowę i utrzymania biura realizacji projektu mostowego. W sumie wzniesienie mostu pochłonie około 700 mln zł, z czego

Kłopoty finansowe czeskiej firmy przebudowującej Trasę AK

Kłopoty finansowe czeskiej firmy przebudowującej Trasę AK

Trasa AK z mostem Grota-Roweckiego do końca 2015 r. powinna stać się fragmentem ekspresowej obwodnicy Warszawy. Czas goni, bo w tym terminie trzeba rozliczyć dotację UE. Wynosi aż 1,7 mld zł, łącznie z zapłatą za gotową już Trasę Toruńską na Bródnie. Prace nad Wisłą i na jej lewym brzegu trwają od

Wakacje bez metra, pociągów i mostów [INFORMATOR]

Wakacje bez metra, pociągów i mostów [INFORMATOR]

most Łazienkowski od strony Wilanowa i Śródmieścia. Nie da się więc przedostać z Wisłostrady przez Wisłę na Pragę. Autobusy 141 do ronda Wiatraczna i Witolina nadłożą drogi przez most Poniatowskiego i Wał Miedzeszyński do al. Stanów Zjednoczonych. W sierpniu drogowcy zamkną zjazdy z Trasy

Coraz węziej na Trasie AK i jej przecznicach [INFORMATOR]

Coraz węziej na Trasie AK i jej przecznicach [INFORMATOR]

. Broniewskiego. Na południowej jezdni będą po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. * Węzeł Wisłostrada. Od dzisiaj zamknięta jest piąta z ośmiu estakad łączących most Grota i Trasę AK z Wisłostradą. Do końca czerwca nie da się zjechać od strony Bielan i Bemowa w kierunku centrum. Trzy wiadukty rozebrano i zaczęła

Przepychanki o remont mostu Grota. Cena rażąco niska

Przepychanki o remont mostu Grota. Cena rażąco niska

budowlanego, poszerzenie mostu Grota-Roweckiego do pięciu pasów w każdym kierunku i modernizację Trasy AK. Inwestycję, która początkowo miała się zacząć "zaraz po Euro 2012", trzeba rozliczyć najpóźniej do końca 2015 r. Szanse na to maleją z tygodnia na tydzień. Nie udało się dotrzymać ostatnich

Budowa obwodnicy Leśnicy. Jest wreszcie przełom [RAPORT]

Budowa obwodnicy Leśnicy. Jest wreszcie przełom [RAPORT]

wykorzystywany most za prawie 200 mln zł. W październiku 2013 r. otwarty został most nad Odrą, którym mieszkańcy Brzegu Dolnego mogliby szybciej dojechać w rejon Leśnicy. Nie wszyscy jednak korzystają z nowego połączenia, np. kierowcy autobusów PKS wciąż jeżdżą starą, dłuższą trasą. Powodem są gigantyczne korki

Szef ZTM: Boję się kolejek

Szef ZTM: Boję się kolejek

za to przepraszamy. Kontrolerzy nie będą wlepiać kar w pierwszych dniach lipca? - Kontrole nadal będą się odbywały. Nie ma powodu, by gapowicze jeździli na koszt innych pasażerów. Ale kontrolerzy mają służyć pomocą i w przypadku błędów technicznych będą traktować pasażerów z wyrozumiałością. Czy

Ratusz posłuchał prażan. Nie będzie wielkich arterii [MAPA]

Ratusz posłuchał prażan. Nie będzie wielkich arterii [MAPA]

pasami ruchu. Taką wizję kreśliło Biuro Planowania Rozwoju Warszawy, podając astronomiczne już wtedy koszty budowy - 725 mln zł. Do wyburzenia przewidywano budynki m.in. przy Folwarcznej, Grodzieńskiej, Białostockiej, Łochowskiej czy Mińskiej, zagrożona była nawet zajezdnia przy Kawęczyńskiej. Teraz

Trasa Świętokrzyska przez Szmulki razem z obwodnicą Pragi

Trasa Świętokrzyska przez Szmulki razem z obwodnicą Pragi

Do budzącej kontrowersje inwestycji na przedłużeniu mostu Świętokrzyskiego i ul. Kijowskiej wrócili w czwartek radni z komisji ładu przestrzennego. Pierwotnie trasa miała przecinać nie tylko park, ale też odnowione boisko przy Kawęczyńskiej na Szmulkach. Jak pisaliśmy, po głośnych protestach

Netto obiecało prawie milion na remont skrzyżowania, ale nie dało. Będzie sąd

Netto obiecało prawie milion na remont skrzyżowania, ale nie dało. Będzie sąd

okolicznych ulic i dróg to zwyczaj utarty w Polsce od lat. Np. Galeria Jurajska zbudowała ul. Kanał Kohna oraz trzy mosty nad Wartą. Auchan pod Poczesną na własny koszt budował wiadukt nad DK1, Tesco przy ul. Pułaskiego zapłaciło za sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu z ul. Sobieskiego. Zdarza się jednak

Metrobusy zastąpią tramwaje? Jest rewolucyjny pomysł

Metrobusy zastąpią tramwaje? Jest rewolucyjny pomysł

. drogę dla rowerów albo dodatkowy wyjazd z Gocławia dla kierowców - planuje dr Brzeziński. Z kolei linię metrobusową do Miasteczka Wilanów dałoby się budować etapami. Do wykorzystania jest część pasa zieleni pośrodku ul. Sobieskiego. Ponieważ pod spodem znajduje się ważna magistrala cieplna, a ulicę

Superasfalt na wylotówce z Warszawy. Ma wytrzymać bez naprawy 18 lat

Superasfalt na wylotówce z Warszawy. Ma wytrzymać bez naprawy 18 lat

Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, które niedawno otwarto koło węzła Opacz. Dziś wiemy, że testy zakończyły się pomyślnie, dlatego GDDKiA dała zgodę na układanie nowego typu nawierzchni. "Stołeczna" dowiedziała się, że zwiększy to koszty inwestycji o 11 mln zł, czyli 2 proc. wartości

Przepisy drogowe w krajach UE - jak uniknąć mandatu

Przepisy drogowe w krajach UE - jak uniknąć mandatu

od kilku do kilkudziesięciu euro. W niektórych krajach płatnę są przejazdy mostami, czy tunelami. Najczęściej napotkamy na takie opłaty w Skandynawii. Już przejazd przez most Oresund (pomiędzy Danią i Szwecją) wymaga sięgnięcia do kieszeni (samochody: 21 euro, motocykle: 9 euro), ale za to

Samochodowe Veturilo: miejska wypożyczalnia aut już za rok?

Samochodowe Veturilo: miejska wypożyczalnia aut już za rok?

. Sądzę, że warto kibicować temu pomysłowi - mówi dr Andrzej Brzeziński z Instytutu Dróg i Mostów Politechniki Warszawskiej. - Są szanse, że wielu mieszkańców Śródmieścia rzeczywiście mogłoby zrezygnować z własnego auta. Dałoby się wtedy odzyskać wiele terenów, np. na chodnikach, gdzie notorycznie parkują

Metro zamknięte tylko 6 tygodni. Ale za to grozi nam strajk

ma być puszczony północną połówką mostu. Kosztem buspasa zmieszczą się tam dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Metro wróci szybciej? - Czy cokolwiek będzie w Warszawie tego lata czynne? - pytali dziennikarze podczas wczorajszej konferencji prasowej. - Czy remont linii średnicowej musi się odbywać

Wilanów pyta o obwodnicę: Czy woda zaleje osiedla?

Od Wilanowa zaczęła się wczoraj seria spotkań informacyjnych poświęconych południowej obwodnicy Warszawy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje budowę tej trasy ekspresowej na odcinku od ul. Puławskiej, z tunelem na Ursynowie, mostem na Wiśle, do wylotówki na Lublin. Koszt - 6 mld

Na koniec wakacji remonty wciąż rozgrzebane. Dlaczego?

moście średnicowym ma trwać całe wakacje, i nic się z tym nie da zrobić. A mogłoby być nawet jeszcze gorzej, bo jak mówili w czerwcu miejscy urzędnicy, z trudem udało się nakłonić spółkę PKP PLK do skrócenia jej świętego harmonogramu. Z równym zaangażowaniem kolej przebudowuje linię Warszawa - Gdańsk

Remont wiaduktów na częstochowskim odcinku DK1. Przygotujcie się na korki!

to na nim zostanie poprowadzony ruch samochodowy w stronę Katowic i Warszawy. Wtedy wiadukt wschodni zostanie zburzony, a potem odbudowany - z częściowym wykorzystaniem istniejących podpór.Realizacja całej inwestycji potrwa do końca sierpnia przyszłego roku. Całkowity jej koszt to 8 mln 750 tys. zł

Tu się podgląda. Byliśmy w Centrum Zarządzania Ruchem [WIDEO]

mostu Grota-Roweckiego do Trasy Siekierkowskiej) oraz w Al. Jerozolimskich i al. Poniatowskiego (od pl. Zawiszy do ronda Waszyngtona). Mimo to rzeczniczka drogowców przekonuje, że tam właśnie różnica jest odczuwalna dla kierowców. I podaje przykład: - W Al. Jerozolimskich po wdrożeniu systemu przez

Rdza zżarła ekrany akustyczne. Latem postawią nowe

AK na Żoliborzu, postawione kosztem 10 mln zł, wytrzymały niespełna siedem lat, zdemontowano je w 2010 r. Od kilku lat rdza zżera ekrany na wiaduktach nad rondem Starzyńskiego, budowanych w pośpiechu na polecenie PiS-owskiego komisarza miasta Kazimierza Marcinkiewicza przed wyborami w 2006 r. Teraz

Co zmieni metro i co dalej z II linią?

grunt przy budynku przy Marszałkowskiej róg Szkolnej. Na pewno dalej budować metro? Nie można skończyć na sześciokilometrowym odcinku II linii i siedmiu stacjach. Trzeba brnąć dalej, by inwestycja miała sens w systemie transportowym miasta. Lecz zawsze warto pytać o koszty. Nie da się taniej? Stacje

Dania

przejazd mostami Storebaelt (18 km) i Oresund (16 km). Ten pierwszy łączy Zelandię z Fioną, a koszt przejazdu motocykla lub samochodu osobowego wynosi ok. 15 euro. Drugi łączy Danię (region Oresund) ze Szwecją (region Malmö). Przejazd jest droższy i kosztuje motocykl ok. 17 euro, samochód osobowy ok

Tunel Wisłostrady wreszcie otwarty! Ale na razie zwężony

kierowcom możliwość skrętu na most Świętokrzyski. W tunelu są czynne dwa z trzech pasów, także na początku jezdni w kierunku północnym. - Żeby wykonawca II linii mógł np. przeprowadzać niezbędne pomiary podczas dalszej części robót - mówił prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk. Autobusy linii 185 nadal

Obwodnica z tunelem, a najpierw wielki rów w poprzek Ursynowa

ekspresową, tzw. ring zewnętrzny. Dlaczego tunel i czemu tutaj Na Ursynowie większa część obwodnicy zostanie schowana w tunelu pod ul. Płaskowickiej. Jego wstępny projekt, przygotowany przez firmę Mosty Katowice, zakłada, że będzie mieć 2665 m, trzy pasy ruchu w każdym kierunku i po dodatkowym dość szerokim

Zamiast trawników - asfalt i beton. "Szaro i smutno"

dzielnicowa pamiątka (w czasie burzy prąd śmiertelnie tu kogoś poraził). Jego zdaniem jednak chodnik mógłby być nieco węższy. Czy dałoby się coś zrobić, żeby pl. Jacka Kuronia przestał być asfaltowo-betonową pustynią? - Wiem, że na wiosnę Zarząd Oczyszczania Miasta przygotowuje w tym miejscu piękne kwiatowe

Pytania i odpowiedzi o tramwaj na południe Katowic

zdobyła w ten sposób pieniądze na linię tramwajową do Błeszna. Jej koszt (wraz z nowymi pociągami) oszacowano na 162 mln zł. UE dała aż 128 mln zł! Zresztą nie wiadomo, jak prezydent Uszok oszacował koszt budowy na ćwierć miliarda złotych. Radny Tomasz Godziek uważa, że na budowę tramwaju do Piotrowic

Komunikacja albo stanie w korku. Na Euro wybierz mądrze

rozpoczęciem meczów policja będzie zamykać dla kierowców indywidualnych główne ulice w sąsiedztwie stadionu: Wał Miedzeszyński od mostu Łazienkowskiego i Wybrzeże Szczecińskie do mostu Świętokrzyskiego, al. Zieleniecką oraz al. Waszyngtona od Kinowej, most Poniatowskiego i Al. Jerozolimskie do ronda de

Kolejne zmiany w organizacji ruchu w kilku punktach Częstochowy

zamknięta zostanie ul. Łódzka od Rynku Wieluńskiego w kierunku ul. Sikorskiego (do posesji nr 8/10). Objazd ulicami: św. Jana, Sikorskiego oraz Bialską. Roboty potrwają do końca października. Przypomnijmy, że drogowcy już wcześniej zamknęli - ale póki co teoretycznie, bo ostatnio dało się tam przejechać

Tramwaj na południe da się zbudować, wcale nie trzeba straszyć ludzi

Urząd miasta kilka tygodni temu rozesłał do mieszkańców Piotrowic mapkę z możliwym przebiegiem linii tramwajowej. Jej przygotowanie zlecono bez przetargu firmie Mosty Katowice, która słynie głównie z budowy autostrad i Drogowej Trasy Średnicowej. Na żółto zaznaczone zostały budynki do wyburzenia

Obwodnica Krakowa obietnicami budowana

Krakowa ma zaś jedną wadę - cztery kilometry trasy będą kosztować aż 800-900 mln zł, bo konieczna jest budowa mostu na Wiśle. Ze względu na koszt inwestycja może więc znowu zostać odłożona do szuflady. Naciskany przez pół roku minister Sławomir Nowak oświadczył zaś - zanim doszło do tzw. drugiego expos

MZD: Chcemy nowy wiadukt, a nie lifting starego

Przebudowa wiaduktu nad pl. Armii Krajowej to inwestycja, o której mówi się od lat. Pod torami spotykają się dwie ruchliwe drogi krajowe - numer 91 z Łodzi i "piętnastka" z Poznania - obie prowadzą przez most im. Piłsudskiego. Ciągnące się korki to niejedyna zmora kierowców. Pod wiaduktem

Co trzeci tramwaj w Poznaniu ma spóźnienie. Twarde dane ZTM

piesi - mówi Rafał Kupś z Zarządu Transportu Miejskiego. - Urzędnicy powinni przestać myśleć schematycznie i zupełnie na nowo podejść do tematu - uważa Andrzej Krych z Politechniki Poznańskiej. Co proponuje?* Wszędzie, gdzie to możliwe, dać tramwajom pierwszeństwo na skrzyżowaniach. Nawet kosztem

Kamienice przy ul. Pułaskiego, czyli kozioł ofiarny

już się nie odzyska, to niezbędny koszt usprawnienia ruchu i "unowocześniania" miasta. I w końcu nie dajmy sobie wmówić, że skoro pozostałe kamienice po zachodniej stronie Pułaskiego runęły, to te ostatnie musi spotkać ten sam los. Zanim podejmiemy się wielkiej budowy, postawmy na małą i

Dzień otwarty II linii metra. Jak się przemieszczać między stacjami?

jednak mało realne. Przede wszystkim jednak za przyspieszenie robót firmy zażądały horrendalnej zapłaty, spodziewały się, że nie zdążą w terminie, i na poczet grożących im kar znacznie zawyżyły wartość robót. Na to nie zgodziła się Unia, która w dużym stopniu dotuje inwestycję (dała 3 mld zł na budowę i

Wyjeżdżasz za granicę? Z nami sprawdzisz przepisy!

uzależniona jest od kategorii pojazdu. W przypadku samochodów osoboiwych wynosi: 5 euro za tydzień, 13 euro za miesiąc, 34 euro za rok. Obowiązują też dodatkowe opłaty za przejazd niektórymi mostami (np. Dunaj Most I Ruse-Giurgiu). Warto wiedzieć: 1. W odróżnieniu od innych krajów, w których funkcjonują

Umowa na węzeł Kobra. Znikną korki na DK1 [ANIMACJA]

- To największa i najważniejsza inwestycja komunikacyjna Częstochowy - powiedział prezydent Krzysztof Matyjaszczyk. - I dużo tańsza, niż się spodziewaliśmy: kosztorys opiewał na 175 mln zł, tymczasem zwycięzca przetargu zaproponował 65 mln zł.Niezależnie od wartości inwestycji, 85 proc. jej kosztów

Motocyklista: "200 km/h po mieście? Co za debil?!"

motocyklami. Piotr istnieje naprawdę. Tak jak Ryszard, który broni motocyklistów. Jacek Różalski: Jaka była twoja reakcja na wywiad z Piotrem, który twierdzi, że da się bezpiecznie jeździć po mieście z prędkością 200 km na godzinę? Ryszard Waniek, projektuje strony internetowe, od sześciu lat jeździ na

Szwecja

autostrady w Szwecji są bezpłatne. Zwierzęta wychodzące na drogi są najczęstszą przyczyną wypadków w tym kraju. Płatny jest przejazd mostem Oresund (4 km tunelu i 7,8 km mostu) łączącym Szwecję z Danią. Za przejazd motocyklem zapłacimy ok. 17 euro, samochód osobowy do 6 m długości - ok. 35 euro, samochód

Prosta jak autostrada: po 3 pasy, 1 km za 200 mln zł

kierowców. Po drugie, taka szerokość generuje bardzo wysokie koszty budowy i wykupu gruntów. A przecież tyle mówi się, że jest kryzys i na wszystko brakuje pieniędzy - krytykuje Aleksander Buczyński ze stowarzyszenia Zielone Mazowsze.Według Wieloletniej Prognozy Finansowej przebudowa Prostej o długości

Wrocław przyspieszył | Polskie drogi

Wykorzystując dane Community Traffic online (technologii dostarczającej w czasie rzeczywistym dane o prędkości poruszających się pojazdów pochodzące z monitoringu kilkuset tysięcy pojazdów) NaviExpert monitoruje natężenie ruchu na polskich drogach. Analiza dotyczy największych miast, a gromadzone

O komunikacji trzeba dyskutować z głową albo wcale

komunikację indywidualną, jak i zbiorową. Te kilka tysięcy samochodów mniej na ulicach naprawdę dało się odczuć.Po drugie: wykorzystanie szans AOWRozwiązania, o których mówi dr Beim, po uruchomieniu AOW zostały w kilku miejscach wprowadzone - efekt: permanentne korki na Podwalu przez niemal cały dzień

Wrocław przyjazny wysportowanym i zdrowym. Inni mają problem

między dwoma odwiedzanymi punktami. Ale są przykłady dość ewidentne. Bulwary nadodrzańskie, które są naturalnymi traktami spacerowymi, są w wielu miejscach poprzerywane - np. przy Wyszyńskiego czy moście Zwierzynieckim. Często bariera przerywa istniejące od lat ciągi, a żeby dojść na drugą stronę tej

Wielka kompromitacja ratusza ws. nowych tras tramwajowych

spółka ogłosiła przetarg na wykonawcę linii tarchomińskiej. - Wciąż na to czekamy - usłyszeliśmy od rzecznika tramwajarzy Michała Powałki. Nie da się więc zgodnie z ostatnimi planami podpisać umowy z wykonawcą we wrześniu tak, by po roku otworzyć pierwszy odcinek do ul. Mehoffera. Miał być gotowy akurat

Tarchominostrada: tory i aż 6 pasów jezdni między blokami

dopiero teraz. W połowie listopada prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz będzie startować na trzecią kadencję i przedtem zamierza otworzyć pierwszy odcinek nowej linii do pętli za ul. Mehoffera. Do pętli przy Metrze Młociny przez most Północny pojedzie "dwójka", a do Dworca Centralnego i na

Nowe ekrany dźwiękowe za niskie. Idą do rozbiórki

Głosuj na najbrzydszą ścianę wzdłuż stołecznych ulic Urzędnicy przekonują, że w dużym mieście nie da się go wyeliminować całkowicie, a normy wyznaczone przez Ministerstwo Środowiska są zbyt wyśrubowane. W dodatku o wiele bardziej niż w innych krajach Unii Europejskiej. - Wszyscy mają do nas

Niechciane projekty i ich adopcje

motoryzacyjny zawsze działał "po kosztach", zatem Polonez okazał się "składakiem". Podwozie przejęto z Fiata 125p, silniki lekko zmodyfikowano co nie uczyniło ich nowoczesnymi, tylny most wciąż zaczynał wył już po 3 tys. km, a projekt nadwozia oparto na prototypach Fiata zwanych ESV.Fiaty

Dyrektor ZTM odpowiada krytykom w sprawie cięć

W "Gazecie Stołecznej" (poniedziałek 17 grudnia) ukazał się obszerny tekst autorstwa Michała Wolańskiego, pracownika Katedry Transportu Szkoły Głównej Handlowej, który zarzuca warszawskiej komunikacji, że m.in. generuje nadmierne koszty i zachłystuje się gadżetami. Zawiera on jednak kilka

Zmienili pl. Grzybowski, stworzą nową Świętokrzyską

wschód, bo przecież dojazd do mostu Świętokrzyskiego i tak kończy się wąskim gardłem - zakorkowaną Tamką.Zaremba: - Ludzi przyciąga park Świętokrzyski. Należy zwiększyć jego atrakcyjność, ułatwić dojście, np. wyznaczając pasy dla pieszych przez Świętokrzyską na osi ul. Bagno.Między Nowym Światem a

Kiedyś mieli sposoby na korki: 6 wiaduktów w 3 dni

korkach kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej, którzy nie będą mogli przebić się przez centrum po zamknięciu Marszałkowskiej przy Świętokrzyskiej. I czy paraliż komunikacyjny nie byłby mniejszy, gdyby tak zorganizować prace przy stacji II linii metra w tym miejscu, żeby nad budową dało się zmontować

Przywróćmy bilety 10-minutowe i ułatwmy przesiadki - radzi b. szef ZTM

podwyżek cen biletów. Czy popiera pan tę inicjatywę? - Jako specjalista muszę zapomnieć o populizmie. Najpierw musiałbym poznać wyniki sprzedaży biletów i wzrost kosztów związany z nowymi inwestycjami. Budżet miasta to niestety nie worek bez dna. Oczywiście cena biletu to nie tylko ekonomiczne, lecz także

Pięć inwestycji, które rozwiną Wrocław. Jeśli powstaną

należy jej się dwója z minusem. Dwa największe miasta na zachodzie Polski łączy wąska jezdnia, pełna dziur i kolein. Kierowcy wyprzedzają się na podwójnej ciągłej, bo często inaczej się nie da. Natężenie ruchu jest tak duże, że z naprzeciwka niemal cały czas pędzą auta. Gdyby jechać zgodnie z przepisami

Nordkapp w rytmie na cztery

Dojechać zimą na najdalszy kraniec Europy pozornie jest łatwo. Nordkapp to najdalej na północ wysunięty kawałek lądu, gdzie da się dojechać samochodem bez wspomagania się transportem morskim. Ale warunki wcale nie są sprzyjające. Na dalekiej północy dzień pojawia się na chwilę, temperatury po

Jak zmniejszyć hałas w mieście? Nie tylko ekranami

zredukowanie hałasu o ok. 1 dB. Podobny efekt da obniżenie prędkości na nowej trasie ekspresowej S8 przez Bemowo ze 120 do 80 km na godz. Czyli korzyści dla poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego byłyby duże, ale dla obniżenia poziomu hałasu - niewielkie.Kluczem do sukcesu jest więc egzekwowanie narzuconych

Sienkiewicza i Kolegialna - będzie remont i utrudnienia

1 Maja. Remont Sienkiewicza i Kolegialnej MZD poprowadzi wspólnie z Fortum i Wodociągami Płockimi. Ta pierwsza spółka będzie układać ciepłociąg, druga - remontować stary wodociąg. Pierwsza dołoży do remontu 700 tys. zł, druga - 250 tys. - Dzięki tej współpracy za znaczną część kosztów remontu ul

Płock bez korków. Wasze pomysły na nasze drogi

Przypomnijmy: MZD planuje tego lata przebudować 20 skrzyżowań. Nie ma się co oszukiwać - utrudnienia w ruchu będą duże. Ale - jak twierdzi prezydent Andrzej Nowakowski - warto ponieść te koszty, by po wakacjach wrócić do miasta, po którym będzie się jeździło wygodniej, szybciej i bezpieczniej

Czy jedzie z nami kierowca?

wszędzie, bez naszego udziału czy pomocy, zawiezie nas inteligentny samochód? I pewnie spadłyby nam koszty pracy, bo może ciężarówki z owocami nie wyślemy bez człowieka, ale w trasie nie będzie już musiał robić tak częstych przerw na odpoczynek.Dziś pytanie o samoprowadzące się auto nie jest wcale

Samochodem po Europie bez mandatu

państwie rejestracji auta.DROGIE DROGIPoważny wpływ na koszty podróży mają opłaty za przejazdy autostradami, tunelami i mostami. W wielu krajach europejskich autostrady i drogi ekspresowe są bezpłatne. Wyjątki to tunele (np. w Holandii) i mosty (w Danii). Druga grupa państw pobiera opłaty w formie winiet

Program "Tiry na tory" spalił na panewce

Program zakładał, że koleje uruchomią pociąg z Rzepina do Suwałk, który w rok przewiezie 20 tys. Tirów. To niewiele - dla porównania: tylko przez most przez Wisłę w Górze Kalwarii przejeżdża w ciągu doby 12-15 tys. ciężarówek. Autorom pomysłu chodziło jednak o pilotaż, który miał dać odpowiedź na

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

regulatorami faz rozrządu borykają się także jednostki L3-VDT. Objawem usterki są nieprzyjemne, metaliczne dźwięki, dobiegające spod maski na biegu jałowym i niskich obrotach; cena części w ASO wynosi ok. 1400 zł, zaś ściągniętej z USA - 800. Niedokręcone lub urwane śruby w tylnym moście mogą doprowadzić do

Jeep Grand Cherokee (1998-2009) - opinie Moto.pl

dodatkowy problem.Rozmiary, waga i duże pojemności silników Grand Cherokee mają z kolei decydujący wpływ na wysokie zużycie paliwa. Nawet w wersjach z turbodieslem pod maską nie ma co liczyć na małe rachunki przy dystrybutorze. Choćby z tego względu koszty utrzymania są wysokie. Serwis też nie daje taryfy

Co kraj to obyczaj

przejazdy przez państwa, które nie pobierają opłat za podróżowanie autostradami i drogami ekspresowymi. Wbrew pozorom takich miejsc wciąż jest sporo, należą do nich Belgia, Holandia, Luksemburg, Dania, Finlandia, Niemcy, Szwecja, Wielka Brytania, Litwa, Łotwa, Estonia i Ukraina. Ale w wielu przypadkach

Rumunia

Dojazd: Odległość: 1263 km (w tym 8 km autostrad). Przybliżony czas podróży: 16 godz. Koszt podróży: 110 euro (108 euro paliwo, 2 euro opłaty drogowe). Przepisy ruchu:  Obowiązuje jazda w zapiętych pasach bezpieczeństwa na przednich siedzeniach, na tylnych - o ile są montowane seryjnie

BMW 3 (1990-1998) E36 - opinie Moto.pl

innych producentów, ale niektórzy przesadzają w gloryfikowaniu aut z Monachium. "Trójka" oznaczona fabrycznym kodem E36 jest te go najlepszym przy kładem. Co prawa da materiały, montaż i zabezpieczenie antykorozyjne stoją na wysokim poziomie, ale przestronność tylnej części kabiny i

Mitsubishi L200 - test | Za kierownicą

. Podobnie zresztą jak w większości pikapów. Co z wyposażeniem?Nie jest źle. W wersji Instyle mamy klimatyzację, komputer pokładowy, skórzaną tapicerkę i audio z sześcioma głośnikami. Mimo to nie da się ukryć spartańskiego charakteru kabiny. Jakości materiałów daleko do współczesnych SUV-ów, z których wiele

Kierowco, kontrola drogowa!

drogami krajowymi) mają również inni policjanci, o ile posiadają odpowiednie uprawnienia z zakresu obsługi danych urządzeń.Niemal takie same prawa jak policji przysługują Straży Granicznej. Warto pamiętać, że uprawnieniami do kontroli kierowców niestosujących się do zakazu ruchu i zatrzymywania się oraz

Wielka Brytania

Dojazd: Odległość: 1620 km (w tym 1350 km autostrad). Przybliżony czas podróży: 17 godz. 30 min, w tym 12 godz. autostradami (bez przystanków). Koszt podróży: 230 euro (50 opłata za przejazd Eurotunelem, 180 paliwo). Przepisy ruchu: Na terenie całego kraju obowiązuje ruch lewostronny i jazda

Toyota T2 - czyli terenówka za pół bańki

tylny most pochodzą z półek Toyoty. W układzie przeniesienia napędu jedynie sprzęgło nie jest fabryczne.  Land Cruiser T2  Zawieszenie to z kolei inna bajka. Amortyzatory i sprężyny Proflex to sprzęt w pełni profesjonalny. Zapewniają regulację tłumienia i skoku zawieszenia dając

Skąd się biorą (głupie) znaki?

o drogach wciąż nie myśli się wystarczająco poważnie. Most może się zawalić, dom może się zawalić, a droga się przecież nie zawali. Przez takie podejście zaniedbuje się fazę projektowania dróg. I to jest błąd. Nie można też projektować wyłącznie przy zastosowaniu komputera. Na monitorze widać tylko

Opel Frontera (1991-2004) - opinie Moto.pl

sztywnego tylnego mostu i resorów piórowych dostarczała sporo przyjemności. Tak zostało do dzisiaj.Frontera oferuje niezłe własności jezdne, dobry komfort jazdy (zwłaszcza po 1995 r., gdy w miejsce resorów piórowych zastosowano sprężyny śrubowe), atrakcyjną stylizację nadwozia i przestronne wnętrze z

Tata Xenon - test | Za kierownicą

- Jan Kopacz, redaktor moto.pl Tata Xenon - prosta i wytrzymała  PodsumowanieXenon nie jest konkurentem dla japońskich pickupów, ale raczej tańszą alternatywą. Podstawowym założeniem było obniżenie kosztów produkcji w celu uczynienia go bardziej przystępnym dla indyjskich przedsiębiorców

Toyota Land Cruiser - Rączy mastodont

, różna cena. Bardzo różna cena. -Czy pan wie, że jedno z tych aut jest o 100 tys. zł droższe? I że pali niemal dwa razy tyle co pierwsze? -wolałem się upewnić. Na panu nie zrobiło to jednak wrażenia. Wyjaśnił, że i tak "wrzuci to sobie w koszty", a poza tym cóż, sporo zarobił na giełdzie

Wąwozowa: wyrw tyle, że nie da się ich omijać [FOTO]

Wąwozowa została otwarta pod koniec listopada. Wybudowana kosztem 650 tys. zł arteria łączy ul. Hozjusza na Redykajnach z ul. Leśną, którą można dojechać do centrum Olsztyna. Korzystają z niej kierowcy, którzy wolą nadłożyć kilka kilometrów, zamiast tkwić w korkach na remontowanej ul

Polska pojedzie na euro

modernizować budynki szkół wyższych na czołowych polskich uczelniach. Zbudujemy też Muzeum Historii Polski w Warszawie, sfinansujemy modernizację Hali Ludowej we Wrocławiu, powstanie Muzeum Solidarności w Gdańsku. Unia da również pieniądze na system ratownictwa medycznego. Za resztę pieniędzy w programie

Nissan Patrol

wcale nie zabawka, tylko zawodowe narzędzie do pokonywania przeszkód. A że z klimatyzacją, zmieniarką CD i skórzanymi fotelami? Znawcy tematu i tak bardziej docenią dwa sztywne mosty, solidny reduktor, automatyczne piasty, blokadę tylnego mechanizmu różnicowego i odłączany stabilizator tylnej osi. To

MITSUBISHI PAJERO DI-D/NISSAN PATROL GR 3.0 Di TURBO

większe. Pajero teoretycznie maksymalnie zużywa 12 l, w rzeczywistości więcej (tak jak w danych technicznych), a i tak ok. 2 l na 100 km/h mniej od Patrola. Gwarancja mechaniczna w obu samochodach trwa trzy lata lub do osiągnięcia przebiegu 100 tys. km.W kategorii "koszty" oba auta otrzymują po

Jeep Grand Cherokee 5,7 V8 HEMI

Każdy z nas jest nieco inny i po prawdzie nie całkiem chyba normalny. Powód, dla którego Lemski uparł się dać mi auto o 2:30 w nocy w pobliżu zakładów unieszkodliwiania odpadów komunalnych (tak oficjalnie określa się wysypisko), na zawsze pozostanie jego tajemnicą.Choć wyobraźnia podsuwała mi

Koszt linii tramwajowej i koszt przedłużenia metra

Witam, Wiele miesięcy po otwarciu Mostu Północnego widać, że budowa linii tramwajowej nic nam nie da. Korków na moście nie ma i pewnie nie będzie. Tramwaj będzie wolniejszy niż autobus. Czy ktoś porównywał koszt budowy mostu dla tramwajów i całej linii tramwajowej do kosztu przedłużenia metra na

Re: Wreszcie!

Lechowski to kiedy przedstawisz dowody? W Sadzie? Ciekawe bedzie poznac twoje dane personalne i co robiles za komuny. Juz nie wspominam o kosztach tego procesu, odszkodowaniu, zadoscuczynieniu itp. Kwasniewski zrobi z Ciebie nedzarza mieszkajacego pod mostem. Gratulacje Lechowski hehe

Re: Prawda o kosztach

Nie da się porównać kosztów mostu drogowego i kładki, to są zupełnie inne konstrukcje, zresztą każdy most też jest inny. Natomiast o co chodzi w tej paranoicznej kampanii wziętej wprost z MontyPythona - naprawdę trudno zgadnąć. Jest tyle miejsc we Wrocławiu, w których most/kładka byłby potrzebny o

A wystarczyło tą trasę przesunąć kilkaset metrów

na północ - za oczyszczalnię ścieków aby koszt inwestycji wyniósł 50-60 mln - ale tak to jest jak inwestycje planuje się tylko na mapie a nie w terenie i na mapie. A tak żeby nie ruszać zbiornika wartego 5-10 mln wywala się 130-150mln na specjalny most bo obejść tego zbiornika oczywiście się nie da.

Re: niestety ludzie pokroju nanga i vilez są Chaz

wolność, a z drugiej załatwić problem kosztem innych (czyli np. mieszkańców goszczących na klatkach). Społeczeństwo albo stworzy instytucje które przejmą opiekę i będą chronić ludzi, którzy nie kontrolują odruchów naturalnych lub są zagrożeniem dla innych albo da przyzwolenie na wyrzucanie bezdomnych i

Re: Co dał nowy tramwaj? Cała dzielnica ma teraz

żeby nie było wstydu. Nie daj Boże ktoś zacznie przeliczać koszt mostu tramwajowego, kilometrów torów i składów na pasażerów i okaże się że każdemu można było za te pieniądze kupić samochód osobowy;)

Re: Programy wyborcze

perspektywie kilkunastu - kilkudziesięciu lat koszty energii bardzo wzrosną (zwłaszcza jeśli zostaniemy przy naszym super drogim węglu). > 3. Moim zdaniem powinna być umieszczona na obrzeżach miasta np. przy moście do > Otwocka (tam przy nadwiślańskiej) jednak z tego co wyczytałem ta lokalizacja od >

Re: Jest, Jest !!, Jest !!! Sposób na most nurtow

jednocześnie o rozwiązaniach nowocześniejszych i dajacych lepsze cechy eksploatacyjne. Istotnym elementem były też sprawy ekonomiczne, gdyż proces technologiczny na zbudowanie mostu o zaprojektowanej konstrukcji skręcanej na śruby sprężające, generowałby olbrzymie koszty, a efekt finalny byłby gorszy i

Re: Prostytucja, narkotyki, przemyt...częścią PKB

Dawno się mówi, że PKB to iluzoryczny wskaźnik. Koszt zbudowania mostu felernego i potem jego wyburzanie, wszystko to podpada pod tzw. wzrost PKB, bo liczony jest w kosztach. Był kiedyś na forum obecny Kagan który wyliczył, że Białoruś Łukaszenki pod względem osiągnięć gospodarczych dorównuje

Re: Programy wyborcze

potrzebne. 2. Budowa całkiem nowej szkoły raczej nie wchodzi w grę gdyż to spory koszt. Najlepszym rozwiązaniem byłaby rozbudowa obecnych. 3. Moim zdaniem powinna być umieszczona na obrzeżach miasta np. przy moście do Otwocka (tam przy nadwiślańskiej) jednak z tego co wyczytałem ta lokalizacja odpada ze

Re: Światełko w tunelu - miasto przejmie Dworzec

gdyby nie most w Toruniu bylaby S5 bo glupota proporcji nie zna (jaki koszt mostu a jaki S5) to dziwi mnie to ze naubyd gra tu pierwszego kubelkowego od spraw kulturalnych wypowiedzi a sam do innych forumowiczow wypisuje slowa "spier..." To juz nie kompleksy a nienawisc do torunian i Torunia

Re: jeden warunek

Mosty już prawie są (Bukowska, Grunwaldzka, Głogowska). Grunty już wykupione ( jeszcze jakaś mała działka sporna na Marcelinie pozostała). Grobelny ze swoją ekipą, tak to obmyślił, by w koszty EURO i pod dotacje wrzucić węzły (tę najdroższe). Praktycznie zostały same jezdnie (prosta tania robota

Rosja jak Imperium Rzymskie...

to żeby ilość prowincji nadal się zgadzała. W Rzymie zaczęło panować przekonanie, że ziemie leżące na wschód od Renu nie mają żadnej wartości, a koszty ich obrony są ogromne. Polityka ta opierała się na realizmie, ale 150 lat później sami Germanie zaczęli przejawiać ochotę na osiedlenie się na

Re: A jak dojdą do Puławskiej to będzie to samo..

budowa nowego odcinka od Puławskiej z mostem do Wału Miedzeszyńskiego to koszt co najmniej 7 mld zł a na to żadna unia nie da kasy. Tak więc za rok całe południe będzie się kisić na Puławskiej.

Re: Jakieś to wyjątkowo dziecinne

Szpital jest zawsze rozwiązaniem ostatecznym i skoro lekarz uznał, że są wskazania do hospitalizacji, to znaczy że były i nie tobie jest tu dane mieć wątpliwości. Jak nie jesteś architektem to też miewasz wątpliwości czy dany most jest na pewno dobrze zaprojektowany? Niektórych chorych trzeba

Re: Brawo Bruski! Zajął piąte miejsce w Polsce!

"Kontynuował" w szczególny sposób. Po cichu, ukradkiem, w tajemnicy przed mieszkańcami kroił koszty, likwidując chodniki i ścieżki rowerowe. Potem jakoś nie brakło mu gestu i pieniędzy na jedyną na świecie zakosową ścieżkę rowerową na płaskim terenie pod mostem. Ja osobiście temu panu już

Re: leczenie kanałowe - koszty

u mnie w gabinecie tez cena ok 500- 700 w zależności od ilości kanałów itd ale popatrz na to z tej strony- zab ci zostaje , masz swój własny, a tak za usunięcie dasz 200zł, i w miejsce czwórki będziesz musiała coś wstawic bo dziure widać , więc dodatkowe koszty mostu czy korony, a co swój ząb to

Skandal, głupota ....

???? Bo zostaną one rozkute! Niestety ich na pewno nie da się przenieść! Propozycje by zdemontowany most dało się gdzieś przenieść to mydlenie oczu i duża naiwność! Po przeanalizowaniu kosztów zapewne okaże się że jest to nie opłacalne! Jakoś se nie wyobrażam przeniesienia przęsła o długości 80 m i wadzę

Prawda o kosztach

Nie jestem specjalistą od kosztorysowania robót inżynierskich, ale dla porównania przy okazji planowanego mostu na przedłużeniu Al. Piastów UM mówi o kosztach 40 mln. Oczywiście część to kanalizacja, jezdnia doprowadzająca, itp. Ale Ślęża to strumyczek w porównaniu do Odry w tym miejscu

Re: Tramwaje pretekstem?

Szczególnie, że szacowane koszty rosną niebotycznie. Remont Trasy (estakady) Katowickiej szacowany był na nieco ponad 100 , potem 200, teraz 270 milionów. Ile jutro? Podobnie z remontem Mostu Uniwersyteckiego, 20, 30 , 50 mln już nie starcza. A jak rosną kwoty połączenia tramwajowego z Naramowicami

Re: Południowa obwodnica Warszawy z nowym mostem

eszte.peszte napisał: > No fajnie fajnie, też bym chciał nowy most ale w sumie 6 miliardów na tak krótk > i odcinek to jest jakaś abstrakcja. Koszt równy budowie 200 km autostrady. Ursynów tak to ustawił, żeby nie dało się tego odcinka wybudować. Wylobbowali sobie kosmiczne warunki, żeby

Re: zwężenie tunelu plus zjeżdżalnia

trzy pasy idą w jeden. Uwagi 'nie-szlachcicowe' są trochę sztuką dla sztuki. Zjazd z węzła na most nie jest stromy, zjazd z estakady nie jest wjazdem, a tunelu nie dałoby się zrobić od razu tak, żeby nie niszczyć parkingu img18.imageshack.us/img18/4789/wschodm.jpg

Re: Dobra, ja podam, strona nr 2

5 miliardów złociszy podzielone na 36000 metrów daje koszt 138 tysięcy i 888 złotych za metr bieżący mostu. 30 metrów mostu szczytnickiego kosztowało 36,5 mln złotych plus 6,8 mln za wynajem mostu tymczasowego, co daje w sumie 1,44 mln złotych za metr. W Chinach sześciopasmowy most nad morzem

Tramaj czy propaganda wyborcza Dąbrowskiego?

droższy od autobusu i jego zdaniem wart jest tej ceny. Natomiast jeżeli chodzi o koszty infrastruktury, to w jego opinii infrastruktura tramwajowa wcale nie musi być droższa od infrastruktury autobusowej. A my wiemy, że od setek lat istnieją regularne linie komunikacji zbiorowej, a od 100 lat są to

Buckshot i inne trolluńskie małpy/prymitywy

buckshot napisał: > Macie autostradę, obwodnicę, drugi most, chcą Wam budować S10 > > A1 nie jest darmowa, nie Toruń ją budował i planował. Ska jest darmowa i kosztu > je sporo a jest kryzys. > Bo jeden wąski most to był skandal. Ile macie mostów na Brdzie? Most nie był da >

Re: Protestujący niech lepiej rozliczą urząd Auto

Musisz mieć w rodzinie ZOMOwca, że chcesz rozganiać protestujących pałami. Koszty zawyżone mostu można dać na tunel koło kopca z 2, a nie 3 pasami w kierunku. Nie byłoby rozsądniej?

Nobilitacja trola:

loyezoo napisał: > bemeta napisał: > > > Tak czytam i nie rozumiem ze powaznym forumowiczom chce sie dyskutowac z > trolem > > od srolo, moze nazwijmy go SROLEM? > > Pisze jakies bzdury o kosztach mieszkan i domow, wyssane od zmeczonego ma > sturba > > cja w

Re: "Polacy nic się nie stało"

Szanowni, proponuję luknąć tu: eca.europa.eu/portal/pls/portal/docs/1/22810809.PDF Wprawdzie większość kosztów podana jest na 1000m2 a nie na kilometr. Np. można budować autostrady z 2, albo 3 nitkami wtedy porównania na 1km są kiepskie. Można też budować autostradę węższą ale z uwzględnieniem

Wyliczenia ZDiT są nieprawdziwe!

W tym samym wydaniu Gazety jest informacja o budowie autostrady A1 - wschodniej obwodnicy Łodzi. Długość autostrady 40 km. i na trasie 90 tzw. obiektów inżynieryjnych (mostów, wiaduktów itp.) Koszt projektowania i budowy 1 159 mln. zł. Wariant przez obecną Św. Teresy to 7 km w wersji maksymalnej

Re: Zrzuta na barkujące 200 milionów

Nie raz i nie dwa spotkaliśmy się z brakiem kompetencji ZDiT-u. A to oni podają dane władzy i ta brnie. W tym samym wydaniu Gazety jest informacja o budowie autostrady A1 - wschodniej obwodnicy Łodzi. Długość autostrady 40 km. i na trasie 90 tzw. obiektów inżynieryjnych (mostów, wiaduktów itp

ZDiT i polityków trzeba kontrolować

Nie raz i nie dwa spotkaliśmy się z brakiem kompetencji ZDiT-u. A to oni podają dane władzy i ta brnie. W tym samym wydaniu Gazety jest informacja o budowie autostrady A1 - wschodniej obwodnicy Łodzi. Długość autostrady 40 km. i na trasie 90 tzw. obiektów inżynieryjnych (mostów, wiaduktów itp

ZDiT i polityków trzeba kontrolować

Nie raz i nie dwa spotkaliśmy się z brakiem kompetencji ZDiT-u. A to oni podają dane władzy i ta brnie. W tym samym wydaniu Gazety jest informacja o budowie autostrady A1 - wschodniej obwodnicy Łodzi. Długość autostrady 40 km. i na trasie 90 tzw. obiektów inżynieryjnych (mostów, wiaduktów itp

Re: :) biedne powiedziec, ze kasa

przedziale, ale jeden interes nam nie wyszedl i do teraz rany lizemy, drugi temat niedawno juz sie wypalil. Cala nadzieja w SuperBenku :) bo jak nie to pod mostem nam przyjdzie mieszkac z 12 kotami :P Bilet do ojczyzny to okolo 1.000.000 od lba. Nie liczac kotow. Myslimy i nad Feliwayem, ale po kolei, nie

Re: Skanska

Mają rekord w najdłuższej przebudowie mostu na świecie - 82,5 metra mostu w 3 lata daje 27,5 metra mostu na rok i 7 i pół centymetra dziennie. Sprawdziłem te dane - jest to bezwzględny i przez nikogo nie pobity rekord świata. Jest to zapewne też najdroższy most na świecie, jeśli podsumujemy koszty

Re: Przy jakich zarobkach można myśleć o 3 dzieck

Zależy co tym dzieciom masz zamiar dać. Jakie masz priorytety. Czy masz kredyty. Jakie masz opłaty za mieszkanie. Jednym wystarczy 3 tysiące innym braknie 6 tysięcy. Ja nie licząc kredytów płacę 650 zł za rachunki. Kolejne 500 -600 zł to miesięczny koszt utrzymania dwóch aut i zakupu opału na sezon

Re: Nowy Port wybudują w nowej, samowystarczalnej

masz rację, chyba będą się teleportować. coby głupiego nie gadali, to ulicy mickiewicza poszerzyć się nie da, chyba, że tylko kosztem torów tramwajowych. ale ruch z mickiewicza schodzi się z ruchem z olszewskiego przed mostem zwierzynieckim w wąskie gardło. "Projekty zakładają powstanie

Re: Popowicka

Sienkiewicza do Mostów Warszawskich, dalej Toruńska, Bruecknera i na Psie Pole(też wiem, że trzeba budować mosty ale jak Unia da np. 70% dotacji to wyjdą nieduże pieniądze). Inny przykład to by przedłużyć linię tramwajową od skrzyżowania Karkonoskiej z Przyjaźni wzdłuż tej pierwszej ulicy(miejsca sporo jest

Wróciliśmy z Primorska

Droga Kielce-Barwinek-Debreczyn-Oradea-Ruse-Primorsko. Koszt paliwa w obie strony to 1200zł. Przejazd bez winietek na Słowacji i Węgrzech. Rumunia winietki 8Eu w obie strony. Bułgaria winietki 10 Eu, most 8Eu w obie strony. Drogi w Rumunii słabe około 700km od Oradea do Ruse. Pełono tirów, sporo

Re: Marszałek ma pomysł: tramwaj z Torunia do Byd

jeszcze gorzej niż mostem. U?trzymanie każdej z takich form regionalnej komunikacji kosztuje ogromne pieniądze. Dla obecnego wariantu BIT City roczny koszt szacuje się na 13 milionów PLN. Zapłacimy za to z podatków. Obecny wariant północny działa bez dopłat samorządowych, na prawie komercyjnych zasadach

Stołeczna ingeruje w wewnętrzne sprawy Łomianek

Ministerstwo Infrastruktury dało jednak nadzieję, że możliwe będzie usprawnienie obecnego wyjazdu przez Łomianki. Kosztem kilkuset milionów złotych blisko 10-kilometrowy fragment za mostem Północnym w Warszawie miał zyskać kładki i bezkolizyjne skrzyżowania. M.in. u zbiegu Pułkowej z ul. Wóycickiego (skręt do

Re: Zamiast nowej wylotówki przebudują starą.

południa i wschodu ekspresowa obwodnica Warszawy z nowym mostem na Wiśle. Ma to kosztować ok. 9 mld zł. Jednocześnie premier Donald Tusk zapowiedział przesunięcie w czasie budowy dwóch odcinków trasy ekspresowej S7 - na południe od stolicy do Grójca, a także na północ przez Bemowo, Chomiczówkę, Wólkę

Re: mieszkanie czy budowa?

sprzęt, to już nie są czasy realnego socjalizmu, kiedy trzeba było łapać betoniarkę na moście i dać w łapę, inaczej się nie dostało betonu. Są posadzki maszynowe, bardzo równe, na nich potem bardzo tanio układa się płytki, wtedy nic nie trzeba wyrównywać i płacić dodatkowo, koszt jest zbliżony do ceny

Re: to olszówki?

> jaka trasa? jak ona jest dluga? czy koszty sa takie same? czy jest szansa ze ja > kis sponsor da na ten tramwaj? > Porownania nieuprawnione!!!!! Ok 1km przez most Piłsudskiego, za mostem max 1km. Rydzyk jest sponsorem? -- Prezydent Torunia: "Nie wszyscy chyba do końca rozumieją

Re: Jak zyje sie Polonii w Kanadzie?

znacznie wieksze (patrz powyzej). Acha I trzymajmy sie Calgary bo o tym pisalem. Wiadomo ze dla AB srednia bedzie duzo mniejsza. nawet porownujac Edmonton (choc to 'stolica) do Calgary ten pierwszy nie ma startu. Prawdziwe centrum jest tutaj Nie wiem skad bierzesz te dane o 30 domach. Tutaj cytat z Calgary

Re: Koszty tunelu na pl.Daszyńskiego

podawanych przez hecera kosztów całkowitych mostów Waryńskiego (593627566 PLN) oraz Wschodniego (792363040): (593627566) / (792363040) * 100 % = 75% czyli że koszty mostu Waryńskiego są 1/4 niższe w porównaniu do mostu Wschodniego a nie jak sugeruje hecer - 1/3 Nie interesuje mnie przy moich wyliczeniach

Re: Czy to co robię jest nienormalne?

olewka100procent napisała: > w tym kraju usamodzielnienie się po studiach/ szkole jest nie lada wyzwaniem. M > ieszkam w małym mieście, tutaj średnie zarobki to 1200 zł na rękę , gdzie taki > człowiek ma się wyprowadzić i żyć na normalnym poziomie za taką śmieszną kwotę, > pod most

Re: Rewitalizacja śluzy nr 1 Brdyujście

Brdyujście, Śluzy Miejskiej nr 2 i Jazu Farnego. Wszystkie te obiekty są w złym stanie technicznym i wymagają gruntownego remontu. Planowany okres realizacji całości zadania sięga od marca 2014 do końca 2015 roku. Całościowy koszt robót to ok. 24 mln. zł. Poszczególne elementy zadania: I. Śluza

Re: Trochę faktów, po raz kolejny

mieszkańcom Otwocka twierdząc że nie da się policzyć tylko samych kosztów oczyszczania (przepraszam od października 2012 obniżyli o 5 %), to powoduje że płacimy o ponad 2 zł więcej niż w Otwocku. Pozdrawiam Mariusz

Re: Maja to zapisane w traktacie

OK. Zabaczymy czy Bruksela zablokuje kupno akcji tych budowlanych gigantow przez polski rzad (podatkownicy). Koszty przewazaja zyski tak jak w stoczniach. Jedena z tych firm miala nawet budowac port gazowy. Tak jak stocznie potrafily budowac statki tak ci nie potrafia zbudowac nawet mostu nad

Re: rozwiążę korki na moście za 10 baniek

hecer napisał: > Daj mi 10 mln zł - nie będzie korków na moście. Pokryję koszty i resztę wezmę d > la siebie. bo co, bo wybudujesz most tymczasowy kolo wodnika? zrozum czlowieku ze problem mamy z mostem i ukladem komunikacyjnym obok mostu. tak, mostem tymczasowym rozwiazujesz problem na

Re: Nie ma tego złego...

prawda. Przez ponad dwa lata remontu tego mostu właściciel mostu tymczasowego kasował miesięcznie 190 tysięcy złotych za jego wynajem, czyli prawie dwa i pół miliona za rok. Dłużej i drożej tego mostu remontować się już nie dało. Warto w tym miejscu przypomnieć, że nowy most warszawski kosztował 20 mln

Tylko JP II

mało tego - JK nie da nikomu podwyżki, bo przecież nikogo nie zatrudnia... friedmar napisał: > Kiedy most JPII? Chyba nikt nie ma wątpliwości że to jedyny kandydat, który nie > podzieli Bydgoszczan? Śpieszmy się z tym mostem zanim zacznie się kaczyzm. > > Jak patrzę na sondaże

Re: propozycja zatrudnienia

, najlepiej z trzech ostatnich miejsc pracy. Gwarantujemy umowę na zasadzie umowy o dzieło / stawka do uzgodnienia/, dostęp do komputera bez limitu transmisji danych, posiłek i gorącą kawę lub herbatę do wyboru i raz na miesiąc zwrot kosztów do i z miejsca zamieszkania, miłą atmosferę i jak się Pan sprawdzi

Re: KWW Samorządna Gmina

macie jeszcze jajka? Strażak OSP: 100 lat czekaliśmy na czerwony autobus w Lubeni.I nie damy sobie go odebrać.Zwołać sesje,radni mają zagłosować za autobusem. Autobus ma jeździć od 1 października tak jak było ustalone.Jak podskakują i kombinują to nie brać ich na listy wyborcze.Zmienić radnych jak se

Re: Lepsze jest wrogiem dobrego

kolosalny wpływ na wiatroodpornosć co stanowi gro kosztów. Wysokosc pylonów , grubosc lin nosnych radykalnei spada. Nasz profesor Biliszczuk policzylby kladkę na ktora warto by popatrzyc. kto wie zy juz tego cichcem nie robi. Profesorze Biliszczuk na polecenie ratusza dałeś ciała na Moście Rędzińskim

Kłopotek-toruński kłopot dla Bydgoszczy i regionu

mostu dla Torunia jak pamiętamy inwestycja ta zajęła miejsce S5 która spadła na listę rezerwową, wymieniając się z torunskim mostem. Teraz Kłopotek zaczyna wojowac wspólnie z toruńskim lobby o S15 i to kosztem wybudowania odcinka S5 Nowe Marzy - Bydgoszcz czego dał wyraz w programie TVB. Czy poseł

Re: zwężenie tunelu plus zjeżdżalnia

pierwszej zimie. Moim subiektywnym - jakiekolwiek zwężenie w tunelu do bezpiecznych nie należy, a koszt i czas ewentualnej późniejszej przebudowy jest nieadekwatnie duży w stosunku do kosztu, w jakim można to było zrealizować od razu przy budowie mostu. To jest logika ludzi, którzy zamykają jeden z

Re: Piano i forte informacji

. Jeżeli poszukujesz rozwiązań, to nie można się skupiać wybiórczo na pojedynczych czynnikach(dlatego informacje z wielu poddanych tu źródeł są tak istotne)-obniżanie emisji to więcej niż OZE i zamykanie kopalń, to szereg zmiennych, które da się kontrolować i są kontrolowane (vide agrokultura). Nie

Tramwaj , czyli dziwy burmistrza

. – Nie da się temu zaprzeczyć. Za pewne rzeczy oczywiście po prostu trzeba zapłacić więcej. Ale moim zdaniem warto. Natomiast jeżeli chodzi o koszty infrastruktury, to w mojej opinii infrastruktura tramwajowa wcale nie musi być droższa od infrastruktury autobusowej - stwierdził Madrjas.> A nam

Warszawa SISKOM i Robert c oraz artykuły KC

wynika że co najmniej 15 tys. samochodów z Łomianek wyjeżdża na węźle Brukowa do Warszawy. Piszę co najmniej, bo dane nie uwzględniają całego ruchu z Łomianek, tylko skokowe przyrosty. Przybliżając, jeżeli na danym węźle wyjeżdża tyle samo pojazdów z obu stron, co zjeżdża, przyrost nie zostanie

Oczyszczalnia - Otwock i otwoccy lobbyści przeciw

największych kosztów oczyszczania ścieków komunalnych na Mazowszu. Jak jest obecnie Ścieki z Józefowa trafiają do Centralnej Przepompowni na ul. Jarosławskiej (obok PSZOK), która powstała w 1998 roku i jest przestarzała oraz niezhermetyzowana. Ścieki z całego miasta płyną pięciokilometrową rurą do

Przygotowania...

Czy inżynier ruchu poniesie koszty wprowadzenia rozwiązania, które zatwierdził a nie sprawdziło się w praktyce ???? "Obecny sprawdzi się lepiej po otwarciu mostu Północnego, ale nie będziemy czekać - zadeklarował wczoraj "Gazecie" miejski inżynier ruchu Janusz Galas" , a może

podoba mi się poczucie humoru p. Witt

Zamkowej i Moście Długim, gdyby funkcjonowała przeprawa Police-Święte? (to pytanie retoryczne) KONKLUZJA: prezentowane wizje są niekompletne. Mniejsza o to, że nie posiadają jakichkolwiek szacunków kosztów. Problemem jest to, że nie da się ich zrealizować bez odciążenia miasta przeprawą w Policach. A

Faktoria z Pruszcza Gdańskiego najlepszym Produ...

buduje przy obwodnicy chodniki donikąd (np. z mostu na Raduni pod wiadukt). A może warto byłoby przytoczyć jakiś bilans ekonomiczny? Budowa faktorii kosztowała. Jej utrzymanie również. A jak wygląda bilans koszty utrzymania/wpływy z biletów? Ilu turystów (nie - spędzonych wycieczek z miasta) tu

USA Rekordowa liczba zagranicznych studentów

. Obszerny raport na temat geografii zagranicznych studentów uczących się w Stanach Zjednoczonych zarówno na studiach licencjackich, magisterskich, jak i doktoranckich, opracował ekspert Brookings Institutions Neil Ruiz, analizując niepublikowane wcześniej dane. Wynika z niego, że USA wciąż są

Re: Współpraca policji z kurią biskupią w/s wypad

niechlubnej statystyki wśród krajów europejskich. Mimo prowadzonych kampanii społecznych, w których możemy zobaczyć zdjęcia z drastycznych i śmiertelnych wypadków samochodowych, liczba katastrof drogowych nie maleje." "Koszty wypadków drogowych w Polsce w 2012 r. Instytut Badawczy Dróg i Mostów na

Re: Auto....nieudacznicy.A kto wziął łapówę..

ponad 1 milion Euro a cala Holanda jest wielkosci poltorej naszego wojewdztwa co nieprzeszkadza jej miec 16 mln mieszkancow, goscic i dawc prace pol milinowi Polakow ktorych nieudolne rzady w tym Tuska zmusily do emigracji za chlebem. Ja porownuje koszt budowy autostrad do kosztow w najblizszych nam

Oni już wypadli z gry o nowy most drogowy

"Budowniczego mostu najwcześniej poznamy więc w lipcu." Jeżeli przed wyborami nie zaczną, to może da się odkręcić. Nieważne ile straciłeś, ważne ile jeszcze nie stracisz! Dodając koszty już poniesione do ceny mostu w Waryńskiego, i tak wychodzimy dużo lepiej niż z przeprawą we

Re: Radni: będzie sala koncertowa na Jordankach

każdego pogłębianie tego zadłużenia będzie wpływać na podatkowo-mandatowe obciążenie mieszkańców zwłaszcza w świetle zwiększającego się bezrobocia, spadku ilości mieszkańców itp. Wiemy również, że obecnie trwają wielkie inwestycje - most oraz hala na Bema, których finansowanie jest niepewne, a koszty

A czy jest to zapisane w programie transportowym?

budowie kładki podobnej do tej na Piłsudskiego. Chcemy zobaczyć jak to się wkomponuje w otoczenie i czy da się zrobić wejście z niej bezpośrednio do szpitala. PT: Nie lepiej byłoby wybudować nowy most skośny na przedłużeniu Rejtana? Koszty z pewnością podobne? Prezydent: Panie redaktorze! Ja mam już

Re: Będzie S5!

wmanipulować w niekorzystny dla Bydgoszczy przebieg autostrady A1 i dzisiaj cały kraj ponosi koszty fanaberii Toruńczyków. Budowany obecnie most w Toruniu (bardzo temu miastu potrzebny, czego nikt nie neguje) spełniałby swoją rolę podwójnie korzystnie, gdyby A1 biegła wzdłuż lewego brzegu Wisły, pod Toruniem

S14 przez Radogoszcz? Mieszkańcy: Zostaliśmy os...

bezkolizyjnych skrzyżowań, kładek oraz mostów, co znacznie zwiększa koszty, jako że takie budowle są bardzo drogie. Ponadto, trasa Radogoszcz dzieli dwa łączące się w sensie społecznym osiedla. Spowoduje to znaczne utrudnienia dla dzieci w celu dotarcia do szkół, a wszystkim ludziom utrudni dojście do

Re: i jeszcze o stosowaniu prawa....

takich decyzji ale powinna powiadomić swojego przełożonego, lub inną kompetentną osobę w urzędzie ale już na pewno nie powinna osoby zgłaszającej przeciek zmuszać do podania wszelkich danych osobowych. a pamiętasz przetarg na budowę mostu rędzińskiego - błąd formalny na kwotę kilkuset zł spowodował że

Re: Oj tam oj tam ...

MASAKRA!!! Ten tramwaj, w obecnej formie został puszczony tylko dlatego, ŻEBY MOŻNA BYŁO OBTRĄBIĆ SUKCES. To jest farsa. Może kilka osób z okolicznych bloków z tego korzysta. Jak można było go puścić kosztem E4? Dzisiaj do E4 nie dało się wsiąść rano - oto efekt przemyślanych decyzji. Dopóki nie

"Budowniczego mostu najwcześniej poznamy więc

w lipcu." Jeżeli przed wyborami nie zaczną, to może da się odkręcić. Nieważne ile straciłeś, ważne ile jeszcze nie stracisz! Dodając koszty już poniesione do ceny mostu w Waryńskiego, i tak wychodzimy dużo lepiej niż z przeprawą we Wschodniej.

Re: Tramwaj "2" co 5 minut

? Nie twierdzę, że jest coraz gorzej, bo most północy poprawił wiele, ale twierdzę, że można zrobić wiele rzeczy sprawniej. Wystarczy wspomnieć ile czasu przekładano pewne inwestycje, a ile całkowicie anulowano. Ile też poczyniono inwestycji zbędnych, które generują koszty. Proszę sobie wyobrazić, że

Re: oho, teraz pora na metody rodem z PRL

Zgadzam się. I popieram Paska z całego serca. Barka Herbatnik to wyjątkowe miejsce. Przede wszystkim - piękne. Świetnie usytuowane. Klimatyczne i ciekawe-dzięki fundacji. Być może pod Mostem Łazienkowskim dałoby się zrobić coś ciekawego, ale jakim kosztem? Przejeżdża nim dziennie 130 tys

Re: A ja zapytam komentujących:

"Przytocz jakieś realne, sprawdzone dane, zamiast socjalistycznej demagogii. Jak dla mnie menel pod mostem nie generuje kosztów społecznych. " Uncjo; Widzę, że i ekonomię lepiej od specjalistów opanowałeś/aś. Nakłonię Cię może do samodzielnego szukania WIEDZY. Jest taka postać - Gary

Re: Ważne pytanie do kora3

"przydupas" kogokolwiek by nie miało w danym > momencie opisywać jest poza słownikiem człowieka kulturalnego i > chyba co do tego wątpliwości być nie powinno:) ale słowo "partner" miesi ci się w twoich ramach kulturowych , tylko jest jeden problem nie oddaje sytuacji

Zapadł się kolejny odcinek ekspresowej "siódemki"

. Jeżdżąc po drogach Europy, czy to górskich (Chorwacja, Szwajcaria) czy na terenie wydartym morzu (Holandia, Dania) nie zastanawiam się ile czasu u nas takie drogi by budowano i jaki byłby koszt, tylko do wniosku że takie zadania przerosłyby naszą myśl projektowo-inżynieryjno-wykonawczą.

Re: Płocczanie pytają, kiedy ta słynna rozbiórka

do "mawoja24" i nie tylko Z tym misiem to interesująca i całkiem trafna przenośnia. Wcześniejszy, być może pierwszy, wielki miś, to była rozpoczęta budowa nowego mostu bez dróg dojazdowych. Dało się tego misia jakoś dokończyć kosztem opóźnień, sprzedażą PEC aby zdobyć pieniądze i

kłamiesz kilka razy w jednym zdaniu

cytuję: forum.pomorska.pl/budowa-mostu-w-toruniu-zwolennicy-i-przeciwnicy-bija-sie-o-przeprawe-t133254/ hecer: Trasa wschodnia jest zbędna. Nie łączy Torunia ... z autostradą kwark powabny: Kolejna manipulacja. Ani ten most ani Waryńskiego nie połączy Torunia bezpośrednio z autostradą bo nie będzie

Re: Mieszkańcy mają prawo nie chcieć zamknięcia u

tylko jest kwestia kosztów, nic więcej. Zresztą nie wiemy jakiego typu miałaby być ta hala i jakie maszyny w niej miałyby się znaleźć. Alternatywny pomysł: niech VW połączy swoje tereny mostem (albo nawet dwoma mostami) i mieszkańcom da spokój. Przytoczony przykład skierowania samochodów z Mostu

Kładka to tylko 15 mln

> Nie jestem specjalistą od kosztorysowania robót inżynierskich, > ale dla porównania przy okazji planowanego mostu na przedłużeniu Al. Piastów UM > mówi o kosztach 40 mln. Oczywiście część to kanalizacja, jezdnia doprowadzając > a, itp. Ale Ślęża to strumyczek w porównaniu do Odry w

Koniec wpisów.

Na tym forum nie ma sensu pisać. Większość użytkowników to ślepi odbiorcy propagandy z ratusza. Na szczeście ja się nie muszę męczyć w tym mieście (mam tu dobrą pracę, ale nie widzę sensu ponoszenia takich kosztów życia w tak beznadziejnym miejscu) i mogę wyjechać. Ale współczuję kilkudziesięciu

Re: Kara śmierci jest bez sensu !

popełniło przestępstwa, a żywi się tym co znajdzie w śmietniku i śpi pod mostem, a matka nie ma co dać dziecku na śniadanie, a jemu wszystko się należy nawet odszkodowanie.

Re: Piękna wizja, która moze się ziścić !

infrastruktury i nawierzchni AL. Niepodległości i ul. Św. Marcina, czy modernizacją Mostu Uniwersyteckiego to koszty zarysowanych zmian znacznie się obniżą. Ktoś z forumowiczów proponował (nie pamiętam kto) ten plac połączyć deptakiem z Nowym Dworcem PKP i PESTKĄ . Co do III ramy to nie neguję, ale

Tramwaj na Dworzec Główny jest potrzebny, ale.....

dw. Wschodniego (czy nawet północnego)? Takie rozwiązanie (już kiedyś poddawane pod rozwagę przez stowarzyszenia lewobrzeżnych dzielnic) nie dość, że nie wiązałoby się z kosztami na budowę infrastruktury to jeszcze przy odpowiednim połączeniu z dw. Kluczyki dałoby alternatywną nić komunikacyjną w

Stefan nie umie czytać!

ruchu. Nikt nie mówi, że po prostu S7 na ul. Kolejowej nie da się poprowadzić, właśnie już wstępne analizy to wykluczyły, wsazały na zbyt wysokie koszty i bezsens takiego działania. Dlatego sposób prowadzenia kampanii informacyjnej w tej sprawie wygląda na typową manipulację. Na zwykłą logikę, po

Re: Wchodzi Kaczyński do monopolowego...

autostrady może byc nawet niższy nawet o kilkadziesiąt % (nie wspominając o czasochłonności), summa sumarum cały odcinek może być tańszy niż analogiczny odcinek budowany na podmokłym i niestabilnym terenie, nawet uwględniając wysadzanie skał, bodowę mostów i tuneli. A teraz proszę o odpowiednie dane dot

Re: Niesamowite konstrukcje: Most przy Zaporze Ho

> Most Północny w Warszawie (płaska deska przerzucona nad Wisłą) - 977 mln zł. > Hoover Dam Bypass - 240 mln USD = 680 mln zł. mostpolnocny.warszawa.pl/o-moscie/ "Odcinek trasy o długości __3,4 km__ wraz z przeprawą mostową powstanie w 32 miesiące. Koszt budowy wyniesie 976 618 384 zł

Re: Autostrada A1 i most w Mszanie mają być przej

dzisiejszych czasach , w biznesie nie ma narodowości, liczy się tylko kasa,kasa,kasa. dlatego w koncernach pracuje coraz więcej prawników , bo to oni są w stanie wygenerowac dodatkowe zyski , lub zabezpieczyć firmę przed narażeniem na koszty - tak już jest i trzeba nad tym przejśc do porządku dziennego. firma

Re: Głównym blokującym inwestycję mostową jest...

buckshot, dlaczego nie starowałeś w ostatnim przetargu na ubezpieczyciela inwestycji? Bo nikt nie startował - a brak ubezpieczenia inwestycji = no work. Nie budujmy mostu bo będą utrudnienia... streszczenie twoich myśli... w życiu bez poświęceń celów osiągnąć się nie da - no chyba, ze lotto;p Co

Re: Ważne pytanie do kora3

koszt innych:) > > Jesteś przykładem "nowomody". Żyjesz tylko dla siebie egoistycznie. o nic się n > ie martwisz . Owszem, martwię. Ale nie musi się to przejawiać w produkcji 10 dzieci i życia z zasiłku ... > Jak długo ... a co ze starością ... najbliższe tory PKP czy most

Re: fakty

jakie to przynioslo. > ba powiem wiecej, nalezy doceniac kazde spoleczne ruszenie dupy, a nikt przeciez nie mowi ze wszyscy musza miec racje. Z mostem nic się już pewnie nie da zrobić - trudno. Mam jednak nadzieję, że sytuacja Torunia pozwoli nam wszystkim jakoś zmobilizować się do zablokowania

Re: Całbecki remontuje drogi tylko w dawnym toruń

Brodnica koło Bydgoszczy? Łączenie trasy DK 80 i DK15 w Toruniu to też okolica Bydgoszczy? UWAGA: Pod tym ostatnim hasłem kryje się budowa dojazdów do mostu w Toruniu! Torunia nie stać na wydanie 900 mln na most, to marszałek im zafunduje za 300 mln budowę dojazdów! (Tyle ma kosztować). 400 da

Dość narzekania! ja się cieszę z euro!

W sumie całe "cieszenie" się z Euro w tym artykule wynika z tego, że władze w kilku miejscach (jak słusznie zauważono niskim w sumie kosztem) zrobiły parę rzeczy, które powinny robić bez Euro, ale im się nie chce. Nie świadczy to nic o Euro, ale dużo o władzach - rzeczy których "

Re: Czy decydujecie się na implanty zębów?

Ja mam implanta bo nigdy w życiu nie dałabym sobie opiłować i przeleczyć kanałowo dwóch sąsiednich zdrowych zębów żeby wykonać most. Koszt implanta jest niewiele wyższy niż dobrego mostu z przygotowaniem sąsiednich zębów. Wszystko przebiegło bezproblemowo i jestem bardzo zadowolona.

Re: uczmy się na błędach innych!

fajna bryła. Ale to nie jest dobrze przygotowany projekt za 300 baniek! Już raz Zaleski nabroił - z mostem. Stara się, widzę, ponownie nabroić. Jeśli chcemy zmienić los Torunia, to naprawdę dajmy miastu cień szansy na jakąś stabilność finansową (chociaż most na wschodniej wykańcza miasto

Re: a ja przed tobą przestrzegam, kwark

"paru innych moich manipulacjach"? Mój drogi. Ja poprosiłem o studium wykonalności i analizę kosztów korzyści, załącznik nr 2 do wniosku o dofinansowanie. Przejrzałem cały wniosek o dofinansowanie, analizowałem studium wykonalności. Oczywiście, najpierw musiałem zrobić sprawę MZD żeby

Trasa Mostu Marii Skłodowskiej-Curie

Trasa Mostu Marii Skłodowskiej-Curie (dawniej Trasa Mostu Północnego) – budowana trasa w Warszawie, w skład której wchodzi otwarty w marcu 2012 najnowszy most w Warszawie – most Marii Skłodowskiej-Curie. PlanyRealizacja Trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie jest podzielona na etapy

Most podnoszony

Most podnoszony – rodzaj mostu ruchomego, w którym jedno z przęseł jest podnoszone do góry w celu umożliwienia przepłynięcia statków i innych jednostek pływających. Zaletą budowy takiego mostu jest niższy koszt budowy od mostu zwodzonego. Można między innymi użyć słabszych siłowników

Strogoborzyce

Strogoborzyce – Mała wieś w Polsce położona w województwie dolnośląskim, w powiecie polkowickim, w gminie Radwanice.W latach 1975-1998 miejscowość administracyjnie należała do województwa legnickiego. W 2011r. wybudowano drogę prowadzącą od krzyża w Srogoborzycach do mostu przy Sieroszowicach

Nyborg (stacja kolejowa)

Nyborg - stacja kolejowa w Nyborg, w regionie Dania Południowa, w Danii. Znajdują się tu 2 perony.Obecna stacja została wybudowana z okazji otwarcia mostu nad Wielkim Bełtem w 1995. Stacja jest obsługiwana przez pociągi Danske Statsbaner. Połączenia ?rhus Esbjerg Fredericia Kopenhaga Centralna

Most Suramadu

się już w latach 50. i 60. XX wieku. Właściwa budowa rozpoczęła się w sierpniu 2003 roku. Otwarcie mostu nastąpiło 10 czerwca 2009 roku. Długość mostu wynosi 5,438 km, co czyni go najdłuższym mostem w Indonezji. Długość głównego przęsła mostu to 818 m. Koszt budowy obiektu wyniósł ok. 450 mln dolarów. Za przejazd

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.