czy napęd quattro jest dobry

Krzysztof Słomski

Sześć milionów Audi z napędem quattro

Sześć milionów Audi z napędem quattro

Audi świętuje kolejny rekord. 11 lipca z taśmy produkcyjnej w zakładach w Ingolstadt zjechało już sześciomilionowy samochód z napędem quattro. Obecnie niemal co drugi nowy model tej marki jest wyposażony w napęd czterech kół

Nowy szef BMW M GmbH

Franciscus van Meel zostaje dniem 1 stycznia 2015 szefem BMW M GmbH

Audi R18 e-tron quattro | Nowa broń na nowy sezon

Tegoroczny sezon wyścigów WEC Audi zapoczątkowało spektakularnym wydarzeniem. Nowe Audi R18 e-tron quattro swoje pierwsze kilometry w Le Mans przejechało nie na legendarnym torze, lecz po drogach publicznych

Nowe Audi TT i TTS | Pierwsza jazda | Z myślą o kierowcy

Nowe Audi TT i TTS | Pierwsza jazda | Z myślą o kierowcy

producentów od razu wyposażaja swoje auta w automatyczne przekładnie, manual to duży plus, zwłaszcza, że jego obsługa to czysta przyjemność. Zawsze lepiej mieć wybór, dwusprzęgłowa skrzynia dostępna jest za dopłatą (z wyjątkiem Diesla). Wersja benzynowa oferowana jest ponadto z napędem quattro. W takiej

Audi A7 FL 3.0 V6 TDI | Pierwsza jazda | Mocarz pod krawatem

Audi A7 FL 3.0 V6 TDI | Pierwsza jazda | Mocarz pod krawatem

jazdy z pewnością prowadzenia na najwyższym poziomie. Nikt zresztą na nim nie oszczędzał. Zarówno przy przedniej, jak i tylnej osi, zastosowano układy wielowahaczowe. Wciąż znakomicie działa układ kierowniczy z bardzo dobrze dobieraną siłą wspomagania. Napęd obu osi (Quattro) nabywca 3.0 V6 TDI o mocy

Audi z dopiskiem RS | To już 20 lat

Audi z dopiskiem RS | To już 20 lat

kierowała siły napędowe do układu przeniesienia napędu Quattro. ZOBACZ TAKŻE: Dziewczyna i samochód: Matylda i Audi RS4 Avant W 2009 roku Audi zaprezentowało model TT RS napędzany silnikiem R5 2.5 TFSI o mocy 340 KM oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już od 1600 obr./min. Dzięki

Caterham Roadsport 125 Monaco

Caterham Roadsport 125 Monaco

mechanicznym, to już stary dobry Caterham. Do napędu posłużyła jednostka Forda o mocy 127 KM i momencie obrotowym wynoszącym 163 Nm. Dzięki niej auto rozpędza się do pierwszej "setki" w zaledwie 5,9 s. Marek Sworowski ZOBACZ TAKŻE:Nowe Audi A8 - zobacz luksusową limuzynę z napędem na przednią

Audi wyłączy cylindry

Audi wyłączy cylindry

producenta do zastosowania tego systemu także w innych swoich silnikach. Kolejne firmy, które zainteresowały się tym rozwiązaniem to Daimler-Chrysler (V12 Mercedesa i V8 Hemi Chryslera) i Honda. GM powrócił do tego rozwiązania w 2005 roku.»> Audi A4 Quattro - dobry samochód ze świetnym napędem

TOP 5 - Rajdowe legendy, cz. II

Choć to brytyjski Jensen FF z lat 60. jest uznawany za pierwszy osobowy samochód z napędem na cztery koła, to dobrą prasę i niezaprzeczalną sławę napędowi 4x4 zapewniło Audi, a dokładnie model Quattro z początku lat 80. Pal licho, że model Sport Quattro S1 E2 uznawany jest za najmocniejszą rajdówkę

Audi S3 Limousine - Test | Pierwsza jazda | Prosty charakter

Audi S3 Limousine - Test | Pierwsza jazda | Prosty charakter

ile jest to konieczne. Układ kierowniczy o zmiennej sile wspomagania daje dobre wyczucie, a napęd quattro dba o idealną trakcję. Niestety auto zachowuje swoją neutralność jedynie na suchej drodze, mokry asfalt w połączeniu z ostrym zakrętem pokazuje, że S3 ma tendencje do podsterowności, moim zdaniem

Audi A3 Limousine 1.8 TFSI | Test | Mocny sedan

Audi A3 Limousine 1.8 TFSI | Test | Mocny sedan

testowa Ambition jest najbardziej sportowa. W znajdziemy w niej wyprofilowane fotele z dobrym trzymaniem bocznym, czy sportową trójramienną kierownicę (za dopłatą ze spłaszczeniem u dołu). Z zewnątrz Ambition oferuje standardowo światła przeciwmgielne. Najwięcej "goodies" znajdziemy w podwoziu

Audi RS5 Cabriolet od 434 970 zł

Audi RS5 Cabriolet od 434 970 zł

obręcze kół oraz zmieniony dyfuzor w tylnym zderzaku. Audi RS5 - test | Za kierownicąPod maską pracuje dobrze znane, wolnossące V8 o pojemności 4,2 litra, oferujące kierowcy moc 450 koni mechanicznych i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Potencjał silnika przekazywany jest na wszystkie cztery koła

IAA Frankfurt - Wielkie premiery | lata 80-te

IAA Frankfurt - Wielkie premiery | lata 80-te

zapisał się historii sportu motorowego. W 1987 roku Walter Röhrl z dużą przewagą wygrał tym autem wyścig na szczyt Pikes Peak w Kolorado. W 2013 roku Audi pokaże następcę legendarnego modelu - koncept Sport quattro z napędem hybrydowym o mocy 700 KM. Fot. Audi Na salonie we Frankfurcie nad Menem

Caterham Seven Lambretta Special Edition

Caterham Seven Lambretta Special Edition

również wnętrze auta.Deskę rozdzielczą oraz siedzenia wyłożono na biało, tunel środkowy na niebiesko. Reszta elementów wyróżnia się ostatnim z trzech kolorów flagi, czyli czerwienią. Dominującym detalem wnętrza jest jednak duże, chromowane logo Lambretta.Pod względem mechanicznym, to już stary dobry

Audi S3 Sportback | Test | RS-R=S?

Audi S3 Sportback | Test | RS-R=S?

tego typu, to Audi S3 jest na pewno godne waszego zainteresowania. Warunkiem jest oczywiście dysponowanie kwotą minimum 173 000 zł. Gaz Cichociemny styl, bardzo dobre osiągi, stosunkowo niskie spalanie Hamulec Minimalistyczny wygląd wnętrza   Audi S3 Sportback (S-Tronic) Quattro | Kompendium

Top 5 - używane zamienniki

Top 5 - używane zamienniki

pachnącym nowością Audi A4. Kuszą was jego światła LED, doskonale wykończone wnętrze, możliwość zamówienia legendarnego napędu quattro i takie ogólne poczucie wyjątkowości otaczające modele spod czterech pierścieni. Świetnie, ale najtańsze A4 za ponad 116 tys. zł ma plebejski napęd na przednie koła

Na zimę, ośka czy cztery kółka? | TOP 8

Na zimę, ośka czy cztery kółka? | TOP 8

pojazdy mogą być dla niej nie lada wyzwaniem.Egzemplarz z napędem 4Matic napędza znacznie mocniejszy silnik benzynowy V6 o mocy 272 KM. Kusi bogate wyposażenie, nie wszystkim spodoba się jednak przebieg - 181 tys. km. Warto wiedzieć: napęd na cztery koła w Mercedesach rozdzielany jest na stałe w proporcji

Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI | Test | Otwarcie sezonu

Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI | Test | Otwarcie sezonu

czuć wyraźną różnicę. Audi drive select ma wpływ na reakcję silnika na gaz, pracę skrzyni biegów, siłę progresywnego wspomagania układu kierowniczego, a także wydajność klimatyzacji. Napęd przekazywany jest na przednie koła (można zamówić quattro) za pośrednictwem dwusprzęgłowej skrzyni biegów, w Audi

Audi inwestuje i rośnie w siłę

Audi inwestuje i rośnie w siłę

pracy. Wręcz przeciwnie, Audi zamierza zainwestować w rozbudowę swoich fabryk w Niemczech (Ingolstadt i Neckarsulm), na Węgrzech (Gyor) i w Chinach (Foshan).»> Audi A4 Quattro - dobry samochód ze świetnym napędem «<

Hybrydy - nowa broń Peugeota

Hybrydy - nowa broń Peugeota

spalinowego. I dobrze, bo przecież dzięki dużemu momentowi obrotowemu, uzyskiwanemu od najniższych obrotów jest on niemal stworzony do ruszenia z miejsca żelastwa ważącego ponad półtorej tony. Tyle tylko, że "elektryka" zapewnia napęd przez 2-3 sekundy, potem załącza się 163-konny turbodiesel (w

40 lat Volkswagena Passata

40 lat Volkswagena Passata

pierwsze Audi 80, tyle tylko że w wersji hatchback i kombi (Audi stawiało na wersję sedan). Jego nadwozie sprawiało dobre wrażenie (w końcu to projekt Giugiaro), konstrukcja stawiała go na czele ówczesnych samochodów klasy średniej (wzdłużnie zamontowany silnik z przodu, napęd na przednie koła), a szeroka

Audi 80 (1986-1995) - opinie Moto.pl

Audi 80 (1986-1995) - opinie Moto.pl

strony użytkowej Audi 80 jest oceniany bardzo wysoko. Dobrze wykończone i wyciszone (choć mało przestronne) wnętrze, wysoki komfort jazdy, spory bagażnik (sedan 425 l, od 1991 r. 430 l, kombi 370/1200 l), dobre wyposażenie (także w zakresie bezpieczeństwa) i szeroka gama silników to mocne punkty modelu

Wybierz najlepszą reklamę, część III

Wybierz najlepszą reklamę, część III

dole strony. Czekamy na Wasze propozycje reklam oraz komentarze.Już w piątek i sobotę następne części plebiscytu. Zwycięskie filmy spotkają się we wtorek w Wielkim Finale. Audi QuattroPieskie życie obce jest właścicielom Audi z napędem Quattro Nissan PathfinderO tym, jak ważne jest

Podsumowanie 2013 roku w motoryzacji

, które ma rozpocząć nową erę w historii marki z Monachium. Jako jedni z pierwszych mogliśmy to sprawdzić. Przeczytaj cały testPorsche 918 SpyderJest dobra pogoda, mamy do dyspozycji tor wyścigowy i cały wolny dzień. Jesteśmy w... Polsce, na torze Poznań. Spotkanie jest zupełnie nieformalne. Nigdzie

Top 10 | Cacuszka na gaz

w 350-konny silnik 4,2 l V8 i napęd quattro. To wersja sprzed liftingu, więc nie ma jeszcze tej krzykliwej, wielkiej atrapy chłodnicy jak nowe modele Audi, dzięki czemu wygląda elegancko, jak na limuzynę klasy wyższej przystało. Smaczkiem są felgi, które 10 lat temu wzbudziły sensację swoją

Top 10 | Samochody na ferie

potrzeby reklamy telewizyjnej, dzięki której uczczono 25. urodziny napędu quattro. Tego samego wyczynu dokonano w latach 90., ale wtedy na skocznię w przeciwnym niż jesteśmy przyzwyczajeni kierunku wskoczyło, to znaczy wjechało Audi 100 CS. Jakby tak pomyśleć, to Audi A6 z kolcami w oponach jest najlepszym

VW Touareg - test | Pierwsza jazda

poprzednika. Mało? Na tym jednak nie koniec. Nowa płyta podwoziowa jest tak zaprojektowana, by auto lepiej prowadziło się na twardych drogach. Przeprojektowano zawieszenie, także pneumatyczne i poprawiono jego sztywność. Pod kątem zużycia paliwa zmodyfikowano także napęd na cztery koła (Torsen). Tak jak w

ESP | Ten układ rządzi autem

wyposażeniu fabrycznym. Wpływ na programowanie ESP ma także to, czy samochód będzie wyposażany w amortyzatory o zmiennej sile tłumienia, czy będzie miał napęd na cztery koła z centralnym mechanizmem różnicowym, czy układ kierowniczy będzie miał wspomaganie o zmiennej sile działania.Same silniki grają przy tym

Audi A4 2.0 TDI 170 KM - test | Za kierownicą

zużycia paliwa o ok. litr na każde 100 km.Pozostający przy napędzie quattro - w trakcie normalnej jazdy moment napędowy rozdzielany jest między oś przednią i tylną w stosunku 40: 60 co pozwala na sportową jazdę, z lekkim zaakcentowaniem tylnej osi. W razie potrzeby - kiedy na przykład koła jednej osi

Audi TT/TTS - test | Pierwsza jazda

kierowniczemu, napędowi Quattro oraz systemowi Audi magnetic ride, którego działanie polega na zapobieganiu przechyłom nadwozia podczas hamowania, skręcania, czy przyspieszania. Kilka lat temu takimi osiągami chwaliło się Porsche, na które mogli sobie pozwolić tylko najbogatsi.Kompendium -  Audi TT 2.0

Najwięksi truciciele - część 1 od Alfy do Lotusa

/5750 obr./minV 12 Roadster to jeden z najszybszych, ale i wydalających najwięcej substancji szkodliwych kabrioletów na świecie. V-max 305 km/h, 0-100: 4,2 sekundyNie zawsze mocniejszy silnik oznacza większa emisja szkodliwych substancji. Widać to dobrze na przykładzie Audi. Największym trucicielem jest

Audi A6 | Skaza na honorze

się na jego prędkościomierzu już po 6,6 s, a 130 km/h ze startu zatrzymanego - po 10,9 s. Oznacza to, że wyprzedzanie w Audi to pestka, do czego przyczynia się też porządna elastyczność.7-stopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia S tronic jest tak dobra, że nie ma nic dziwnego w tym, iż Audi nie oferuje do

Audi A8 - test | Pierwsza jazda

jelenia wykorzystana do obciągnięcia dźwigni zmiany biegów i zagłówków. Nie warto wspominać o zamszu czy miękkich materiałach na desce rozdzielczej. Jeśli we wnętrzu Audi A8 coś wygląda na drewno, to nim z pewnością jest. Jeśli przypomina szczotkowane aluminium, to na pewno nie jest lakierowanym

Audi TT - kolejny sportowy diesel

uwadze własną strategię rozwoju, na salonie w Genewie Audi zaprezentuje model TT wyposażony w silnik 2.0 TDI i napęd "quattro". Sam silnik to znana już z modelu A4 jednostka, ale Audi chcąc utrzymać sportowy charakter TT, musiało podnieść moc. Dlatego w miejsce seryjnej sprężarki wstawiono

Mercedes CLS 350 AMG | Test

(sport, eco, manual) zapewnia bardzo dobrą elastyczność i dynamikę.Komfortowo zestrojone jest także zawieszenie, zapożyczone oczywiście z E klasy . W trybie sport jest sztywniejsze i mocno trzyma samochód na ostrych łukach. Pomaga mu w tym elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, które

Samochody Roku według Playboya

wśród samochodów z wtyczką bardzo dobry wynik. Honda zapunktowała też walorami jezdnymi. Dziennikarze zwrócili co prawda uwagę na odczuwalnie większą masę - efekt umieszczenia pod podłogą ciężkiego zestawu akumulatorów. Szybko jednak znaleźli w tym i dobrą stronę - auto jest dzięki temu bardziej

4x4 bez tajemnic

, Mitsubishi Pajero, L200, Porsche Cayenne, Subaru Forster, Toyota Land Cruiser, Volkswagen Touareg.Inne udogodnienia. Który jest najlepszy? Idealny napęd 4x4 nie istnieje. Zaletą jednych są prostota, mała masa i niska cena, inne są skomplikowane i drogie, za to dużo sprawniejsze. Jedne dobrze spisują się w

A4 3.2 FSI Quattro - Waleczne nie tylko serce

3.2 FSI Quattro już 194 tys. zł. Dostępny z napędem na cztery koła diesel będzie jeszcze droższy (198 tys. zł). Wystarczy jednak krótka przejażdżka, by przekonać się, że A4 warte jest takich pieniędzy.GazKonfigurowalny tryb jazdy, obszerne wnętrze, materiały wykończeniowe dobrej jakościHamulecAudi

BMW 335i xDrive - test | Za kierownicą

w rodzinie. Co innego tyczy się coupe i spokrewnionego z nim coupe-cabrio. To czteroosobowe auta, gdzie liczą się głównie pasażerowie przednich foteli. Tu nikt nie martwi się słabym dostępem do tylnej kanapy, czy małym kufrem. Auto ma świetnie jeździć i dobrze wyglądać.No właśnie. Facelifting coupe

TOP FIVE | KLASA D PREMIUM

charakteru, po podsumowaniu punktów okazuje się, że żaden z konkurentów nie jest tak dobry. Ceny: od 110 100 zł - 1.8 TFSI 120 KM Najlepsza wersja:1.8 TFSI 160 KM - 121 100 zł2.0 TDI  170 KM quattro - 147 300 zł  2. BMW 3Trójka wciąż pozostaje nie tylko najlepiej prowadzącym się samochodem w

Audi A6

silnik 4.2. W tym roku dołączy do nich ekonomiczna rzędowa "czwórka" 2.0 TDI o mocy 140 KM.Dynamika wszystkich wersji nie pozostawia wiele do życzenia. W tych z napędem przednim (silniki 2.4 i 3.2) są montowane 6-biegowe skrzynie ręczne, w odmianach quattro zaś

Audi A4 Allroad Quattro - zupełna nowość

tył.Mimo mało sportowego wyglądu, Audi A4 Allroad Quattro będzie miało naprawdę dobre osiągi. Z dwulitrowej jednostki benzynowej z turbo wyciśnięto 211 KM i 350 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu, auto będzie miało lepsze przyspieszenie niż dużo bardziej sportowy z charakteru Volkswagen Scirocco, również z

Audi A5/S5 - najpiękniejsze dziecko de'Silvy

postoju dźwięk przypomina bardziej cichą uwerturę. Muszę poczekać na fanfary. Jadę. Pomimo że w Audi siedzi się nisko, widoczność jest bardzo dobra. Przy normalnych gabarytach kierowcy pasażer z tyłu również może cieszyć się sporą ilością miejsca. Praktyczność czteroosobowego coupé potwierdza

Audi RS4 Cabriolet

zbliżone do supercarów, doskonała przyczepność dzięki napędowi quattro, dobrze dostrojone zawieszenie, hamulce adekwatne do osiągów, wygodne i dość obszerne wnętrze (Avant), świetne wykonanieHamulecSpore zużycie paliwa, płaska kierownica w dolnej części utrudnia jazdę po torze, pedały ustawione w dwóch

Prosto z Tokio: Jedyny taki salon

Audi chce przyciągnąć do siebie klientów zakochanych w Mini. Kluczem do sukcesu ma być model A1, który na japońskim salonie zadebiutował jako prototypowy Metroproject Quattro. Niemiecki maluch mierzy 3,91 metra długości i wygląda jak miniatura A-trójki. Auto ma napęd hybrydowy - 150-konną

Fabryczni tunerzy | Audi S/RS

czystej postaci. Potencjał wykazuje też model A1. Na razie A1 Quattro ma 265 KM, a w planie jest model S1. Czy będzie miał ponad 300 KM? Zobaczymy.Filip OttoZOBACZ TAKŻE: Fabryczni tunerzy | BMW M Fabryczni tunerzy | AMG Samochody: ogłoszenia

AUDI A6 3.0 QUATTRO

mniejszego brata A6 otrzyma również 3-litrową "szóstkę" (220 KM N 163 kW), która dostępna jest z napędem na przednią oś i jako quattro. Dla fanów diesli przygotowano 1,9 TDI z pompowtryskiwaczami o mocy 130 KM i 2,5-litrowy V6 TDI oferowany w dwóch wersjach różniących się mocą N 155 KM (115 kW) i

Audi A6 - test | Pierwsza jazda

245 KM. Zastąpi także poczciwego 2.7 TDI V6 o mocy 190 KM. W przypadku 245-konnej odmiany przyrost mocy nie jest być może oszałamiający. To zaledwie 5 koni przy zachowaniu takiego samego momentu. Za to wagę silnika udało się zredukować aż o 25 kg. W przypadku ciężkich diesli to dobra wiadomość. Na

Audi A4 Cabriolet

zachowuje przyzwoitą relację mocy do masy przy zachowaniu doskonałej trakcji pochodzącej z napędu Quattro, bardzo dobrych osiągów i umiarkowanego zużycia paliwa. W dodatku to bodaj najtańszy kabriolet z napędem wszystkich kół. Jeszcze oszczędniejsi wybiorą zapewne A4 z silnikami wysokoprężnymi 2.0 140 KM

Kompendium

wielkiej trójcy, ale... różnice są minimalne. Duże rozmiary i wielka atrapa chłodnicy nie pozwalają pomylić modelu nowego ani ze starym, ani z czymkolwiek innym. Wykonanie i parametry na podobnym poziomie co w BMW. Jak dotąd widlasty silnik 3.0 TDI serwowany jest tylko z automatem i tylko z napędem quattro

Ostra tetetka

prowincja to ograniczenia prędkości do 50 km/h. Na krętej drodze obniżone o 10 mm zawieszenie spisuje się bardzo dobrze. Jest może nazbyt twarde, ale w końcu to najbardziej sportowa wersja TT. A można je jeszcze utwardzić. Opony mają profil 245/40 R18, a na konsoli środkowej odkrywam przycisk oznaczony

Wysokoprężna wojna

jednak, że jego naturalnym środowiskiem jest komora silnika nowego Mercedesa klasy S.Audi A8 4,2 TDIGAZPrawie wszystko: najmocniejszy diesel świata, doskonałe zawieszenie, skrzynia biegów tiptronic i napęd quattro, logiczny system MMI, stosunkowo niskie zużycie paliwa, bardzo wygodne fotele (wraz z

Audi A3 (1996-2003) - opinie Moto.pl

wyposażonego pojazdu rodzinnego. Model A3 ma wiele cech ekskluzywnych limuzyn Audi -wysokiej jakości materiały wykończeniowe we wnętrzu, nienaganne wykonanie, wygodne fotele, dobre wyciszenie od strony silnika i podwozia, wysoki komfort, dynamiczne silniki, odmiany z napędem 4x4 (Quattro) i oczywiście prestiż

Audi TT

). Gdybym jednak stanął przed wyborem - mocniejszy i droższy V6 z napędem quattro czy tańszy i słabszy TFSI - nie zastanawiałbym się długo. Postawiłbym na ten drugi. Nie dość, że tańszy od konkurencji to na dodatek znacznie lżejszy i bardzo dynamiczny.Audi TTkompendium

Audi RS5 - test | Za kierownicą

poniewiera twoim ciałem jest porażające. Bez względu na to przy jakiej prędkości wciśniesz gaz silnik błyskawicznie rozkręca się do 8,5 tys. Udoskonalony napęd na cztery koła z samoblokującym środkowym mechanizmem różnicowym z kołem koronowym i kontrolującą całość elektroniką powoduje, że nawet przy szybkiej

Nieudane ataki na klasę premium

dostać się do klasy premium, trzeba nie tylko dobrego produktu, ale również czasu. Dopiero następca V8-ki, model A8 z seryjnym napędem na przednią oś i dieslami w ofercie zapewnił Audi sukces. To V8 przypisuje się jednak przetarcie szlaków i budowę nowego wizerunku marki spod znaku czterech pierścieni

Audi TT Roadster

podsterowności. A z napędem quattro (na cztery koła) jeździ się, jakby koła były posmarowane superklejem. Można usztywnić zawieszenie i jazda jest wciąż komfortowa. To dzięki Audi Magnetic Ride - w amortyzatorach zamiast oleju zastosowano płyn z mikroskopijnymi namagnesowanymi cząsteczkami metalu. Gdy chcemy

Audi A6 Avant

to, że Audi nie pozostawia ci wyboru. Oprócz ręcznej skrzynki w ofercie są również 6-biegowy tiptronic (automatyczna z możliwością zmiany sekwencyjnej) oraz bezstopniowa automatyczna multitronic. Ale żadna nie jest tak dobra jak DSG. Znakomita jest też jakość wykończenia wnętrza. Ergonomia znakomita

Audi S6

? Ratunku! Za duży wybór może doprowadzić do szału. Podobnie jest z Audi A6. Gdyby wydrukować listę jego wyposażenia dodatkowego, byłaby chyba dłuższa niż metrowy paragon, który ostatnio odebrałem od kasjerki Tesco.Dzień dobry, witamy w salonie Audi. Czego pan sobie życzy? Zawieszenie standardowe, sportowe

Audi A4

jednostek turbodoładowanych. Mam nadzieję, że w Golfie GTI okaże się równie dobry, ale bardziej krnąbrny. Może chociaż wydechem postraszy przechodniów.Coś z A6, coś z S4Zmiany w wyglądzie upodobniły A4 do pozostałych modeli tej marki. Nowe Audi, mimo że chodzi dopiero do czwartej klasy i nie jest zbyt duże

Fabrycznie poprawione Audi TTS

pomaga napęd Quattro oraz 350 Nm momentu obrotowego dostępne w szerokim zakresie 2500-5000 obr./min. Sprint do setki można skrócić o 0,2 sekundy kupując dwusprzęgłową, zautomatyzowaną skrzynię biegów S-tronic, czyli nic innego, jak dobrze znaną i lubianą DSG. Direct Shift Gearbox to tak naprawdę dwie

Samochody płci pięknej

jest fakt, że karoseria przypominająca ulubiony kuferek kryje sprawdzoną japońską technologię i oszczędne silniki. Nissan ma w ofercie także ekstremalne propozycje w postaci wersji o mocy 160 koni i coupe-cabriolet. Ciekawe, czy nowy model zyska podobną popularność.Alfa Romeo Mi.ToZnowu Włosi

Nissan 370Z - test | Wideo

ponad 300 tys. zł. Tańsze jest Audi TT RS (340 KM) z napędem quattro i BMW 135i Coupe (minimum 188 tys. zł). I choć wszystkim tym autom bliżej do klasy premium, to Nissan nie ma powodów do kompleksów. Jest tańszy, równie mocny i gwarantuje podobną frajdę z jazdy.Nissan 370Z | Test wideo SUMMA

Audi A8/S8 - punkt siedzenia

Nie spodziewałem się rewolucji po liftingu A8. Projektanci Audi są dość wstrzemięźliwi i na razie wychodzi im to na dobre. Luksusowym BMW 7 zawładnęło ekscentryczno- amerykańskie podejście do estetyki, a nowy Mercedes klasy S stara się przypodobać chińskim biznesmenom. Wychodzi na to, że obecnie

AUDI A8 4.2 QUATTRO - TEST 10 000 km

Listy naszych czytelników na temat samochodu Audi A8 4.2 quattro (patrz: Motomagazyn 4 i 6/2001) rozpętały taką zaciekłą dyskusję, jaka jeszcze nie toczyła się wokół innych aut.Psuje się czy nie, dobry czy nie? By spróbować rozstrzygnąć spór, w jednym z listów padła propozycja przeprowadzenia testu

Wybrano najlepsze silniki roku

od tych najmniejszych.W tej kategorii zwyciężyła turbodoładowana, trzycylindrowa jednostka Forda o pojemności 999 cm3, którą znaleźć można pod maskami między innymi Focusa, Fiesty, B-Maxa czy C-Maxa. Dodatkową przesłanką świadczącą o tym, że jest to naprawdę dobry silnik może być fakt, iż w

Audi A6 3,2 FSI Quattro

komfortowy. Na osłodę pozostaje układ Quattro dostępny za dopłatą. To stary, dobry znajomy wykorzystujący przeniesienie napędu Torsen o stałym podziale mocy 50/50. Właściwie podczas ruszania na mokrej nawierzchni tylko mrugająca lampka kontroli trakcji informuje nas o utracie przyczepności. Napęd na cztery

AUDI A4 AVANT 2.5 TDI QUATTRO

regulowaną szerokość, w ten sposób pasuje do niego zarówno mała szklana butelka, np. soku dla dzieci, jak i duża plastikowa typu PET.Wybór silników jest bardzo duży - cztery jednostki benzynowe i trzy diesle. Klient może zdecydować się na jeden z dwóch rodzajów napędu (na przód lub quattro) i jedną z trzech

Nieudane ataki na klasę premium

silnik o pojemności 3,6 litra i mocy 250 koni był w zasadzie połączeniem dwóch jednostek czterocylindrowych 1.8 z Golfa GTI. Do tego V8 otrzymało napęd quattro, manualne i automatyczne skrzynie biegów oraz bogate wyposażenie: pamięć ustawień foteli i lusterek, automatyczne przestawianie lusterek

Audi Q7 - test

BMW 5, też kombi, i rzeczywiście długo narzekał na komfort jazdy, jakość wykończenia wnętrza i brak schowków. Czy powodem zmiany były właśnie one? Może nie całkiem, ale dla kierowcy koło "50" to ważny element w samochodzie. I do nich skierowany jest najnowszy SUV Audi.Zobacz Q7 na zdjęciach

Audi A6 Allroad

miejsce, jest za późno na jazdy. Zamiast dwóch pozostaje mi dzień na przygodę z nowym Audi. Diesli dośćSłońce z trudem przedziera się przez zachmurzone niebo. Mijam rządek identycznych aut. Zaraz, a gdzie Allroady? Bo widzę same A6 Avanty... Nie! Plastikowe nakładki na błotniki, progi i zderzaki, no i

Konfrontacja: Audi A6 3.0 TDI, BMW 530d, Mercedes E320 CDI

Mercedesa. Także w prowadzeniu "piątka" zbiera najwięcej punktów. Jej układ kierowniczy jest szybki jak Ronaldinho.Audi A6 z trzylitrowym V6 TDI oferowane jest wyłącznie z napędem quattro. Osiągający 233 KM silnik jest świetny, ale na postoju głośniejszy od konkurencji - Audi nie potrafi ukryć, że

Auto za 10 tys. zł

, czujnik temperatury silnika, układ chłodzenia, wersje quattro potrzebują droższych części (np. tłumika), a silniki z mechanicznym wtryskiem nie przepadają za instalacjami LPG. Zakup diesla TDI z akceptowalnym przebiegiem należy do trudnych wyzwań, a wersje 2.3, 2.6 czy 2.8 nie mają litości dla portfela w

Alfa Romeo Brera

samo dobry jak mój włoski, ale po chwili wymieniamy uwagi, że to nuova Alfa, że ma quattro cilindri, jest to benzina i wspólnie określamy ją jednym mianem - bella. Jeden z nich nawet chce się zamienić na trzyosiowego MAN-a. Nic z tego. Mam jeszcze listę zakupów do zrobienia, więc wjeżdżam na autostradę

Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6, Audi TT 3.2 Quattro, BMW Z4 Coupé 3.0 si, Nissan 350Z

dostarczają te samochody.Kto woli mieć bezpieczny samochód z mocnym silnikiem, ale nie zamierza być częstym gościem na torze, powinien wybrać auto z pierwszej grupy. Solidny napęd na cztery koła gwarantuje taką stabilność, że samochodom jest obojętne, czy jeżdżą po drodze publicznej, czy po torze. Nawet jeśli

Konfrontacje: Audi A3 Sportback 3.2/Volkswagen Golf R32

felgach zamiast standardowych osiemnastek? A może to jednak ten banalny srebrny metalik? Na pierwszy ogień idzie A3. Pozycja za kierownicą jest doskonała i już po jednym okrążeniu czuję, że zrastam się z samochodem. Napęd quattro w połączeniu z ESP i ABS pozwala na wiele. Przy poślizgu przednich kół

Audi A3 3.2 Quattro

Jest niczym nicpoń, łobuz z prestiżowego liceum. Inteligentny, modnie ubrany, dobrze wychowany, potrafiący znaleźć się w wytwornym towarzystwie. Dopiero potem odkrywasz, co to za typ. Nie chwali się swoją sprawnością, a mięśnie ma skrzętnie schowane pod ubraniem. Jedyne, co może wzbudzać

AUDI A6 2.5 TDI/SAAB 9-5 3.0 TiD/VOLVO S80 2.4 D5

właśnie sportowe tradycje tej marki, sięgające początku lat siedemdziesiątych i legendarnego rajdowego Audi Quattro S1 grupy B, spowodowały, że teraz znaczek i napęd quattro możemy znaleźć w statecznym sedanie Audi A6 2.5 TDI.W quattro najnowszej generacji rozdziałem momentu obrotowego pomiędzy osie

Audi A4

Gruntownie odnowione A4 prezentuje design typowy obecnie dla Audi - to kolejny model nawiązujący do prototypowego Nuvolari quattro. W czasach powszechnej unifikacji każda marka promuje jakiś charakterystyczny dla siebie element nadwozia - w wypadku Audi jest nim sporych

Audi A8 4.2 TDI

zjechaniu z autostrady udaliśmy się na kilkudziesięciokilometrową przejażdżkę krętymi drogami wokół Monachium. Połączenie mocy i gigantycznego momentu obrotowego z pneumatycznym zawieszeniem na mieszkach powietrznych oraz napędem quattro okazało się trafione. Audi A8 4.2 TDI w zależności od życzenia

AUDI S3/VW GOLF V6 4Motion

napędowi na cztery koła Audi i Golf zrywają się do przodu na każdej nawierzchni. 4Motion i quattro to przynajmniej w tych modelach to samo: sprzęgło lepkościowe Haldex, rozdzielające moc pomiędzy przednią i tylną osią. Takie przeniesienie napędu znane jest bardziej z Volkswagenów niż Audi. S3 jako jedyne z

Jaguar X-Type 3.0 SE

model. Pierwszy w historii tak mały Jaguar z pierwszym w historii firmy napędem na cztery koła.Pierwszorzędny luksusZapach dobrze wyprawionej skóry. Jasna tapicerka kontrastuje z czarnym lakierem nadwozia. Masywna deska rozdzielcza. Zresztą określenie "deska" jest tu jak najbardziej na miejscu

Konfrontacje: Audi Q7 vs. Volvo XC90

podróżowania, świetna klimatyzacja, wygodne fotele, dynamiczny silnik, rewelacyjnej jakości materiały, dobra widocznośćWadyUkład napędowy 4x4, wpływ napędu na układ kierowniczy, duże spalanieNasze noty: co oceniamy Audi Q7 Volvo XC90

Konfrontacje: Mitsubishi Lancer Evo VIII/Subaru Impreza WRX STi Solberg Edition

studzi swoje rozgrzane tarcze, metalicznie postękując katalizatorem i chłodząc się wentylatorem. W sprincie remis. Czerwony i niebieski do 220 km/h rozpędzają się tak samo szybko. Dźwiękowa pocztówkaZaczęło się od Audi Quattro. Napęd na cztery koła, mocny silnik turbo, a przede wszystkim koneksje rajdowe

BMW 330 XI / SUBARU IMPREZA WRX / VOLVO S60 AWD / VW BORA V6 4MOTION

Nm. Nadal twierdzę, że ten silnik jest najlepszy w swojej klasie. Właściwie nie ma słabych stron: rozkład mocy, rasowe brzmienie, kultura pracy - w tym nie dorównuje mu żaden inny. Auto z tą jednostką napędową charakteryzuje się bardzo dobrymi osiągami: prędkość maksymalna 247 km/h i przyspieszenie

Jaguar XJR vs Lexus LS 600h L - Pazur czy masaż?

para buchająca z dwóch rur wydechowych. Żadna luksusowa limuzyna nie wygląda tak sportowo. Poza nieco banalnym tyłem całe nadwozie emanuje energią. Czy to przez wąskie okna, czy też przez długą, szeroką maskę Jaguar wydaje się smuklejszy od konkurentów. Choć jest nieco wyższy, dłuższy i szerszy od Audi

Audi RS4

nawet 911 z silnikiem 3,6. Jest przy tym tańszy i wygodniejszy. Ale czy równie łatwy w prowadzeniu? Idąc za radą, pierwsze trzy okrążenia pokonuję w towarzystwie ESP. Jest bardzo mokro. Strumienie wody z polewaczy smagają karoserię jak bicze. To, jak się domyślam, dla dobra opon, które RS4 spopieliłby

Volvo XC70 D5 AWD

. Nie dziś. Dziś nawet Vectra kombi bije go na głowę długością (283 vs. 276 cm), o pojemności bagażnika nie wspominając (530/1850 vs. 485/1641 dm). Jest przy tym o dobre 100 tys. zł tańsza. Napęd na cztery koła i zwiększony prześwit? Alfa Romeo Crosswagon Q4 też to ma. Jest szybkie? Owszem, ale nie tak

BMW serii 1

dzieli z nową "trójką", trudno więc o lepsze rekomendacje. Napęd od silnika jest przekazywany na tylne koła o rozmiarze 16". Elementy przedniego zawieszenia wykonano z aluminium, zaś tylne ma konstrukcję pięciowahaczową. W czasach, gdy wiele kompaktów nadal zadowala się belką skrętną

AUDI A6 3.0/BMW 540i/JAGUAR S-TYPE 3.0/VW PASSAT W8

zbyt twarde. Moim zdaniem: jeśli 540i, to bez żadnych pakietów sportowych.Brak prestiżu luksusowy Passat nadrabia bardzo dobrą jakością wykończenia. Tu VW jest na poziomie Audi i BMW. Jaguar z większymi szczelinami karoserii pozostaje trochę w tyle.Uroku Volkswagenowi nie brakuje. Mimo to, kto chce

Mercedes SLK 200 Kompressor

długą maskę. Widoczność? Owszem, nie najlepsza. Podczas parkowania czasem trzeba zadzierać głowę. Odrobina nonszalancji? To pasuje do roadstera.Mimo sportowych proporcji auto jest nadzwyczaj praktyczne. Sztywny składany dach daje możliwość wyboru. Kiedy chcesz, masz komfortowe, dobrze wyciszone auto

AUDI A4/BMW seria 3/MERCEDES KLASA C

ruszeniem pod górkę. Tu na razie rozsądnym wyborem wydaje się 220-konna "szóstka", najlepiej w wersji quattro. Przy turbodieslach komentarz jest zbyteczny - kupując Audi TDI, nie można zrobić nic błędnego.W Mercedesie interesująco zaczyna się robić dopiero od modelu C200 Kompressor. "C180

Audi R8 5.2 FSI quattro

moc i osiągi jest wynikiem bardzo dobrym. Oczywiście ta wartość odnosi się do normalnej jazdy - na torze, czy przy ostrym traktowaniu Audi podwoi ten wynik. Chociaż sportowym autem też można jeździć ekonomicznie, co niedawno udowodnił jeden z niemieckich dziennikarzy.W sportowej jeździe pomaga też

Audi CR-8

dodatkowe. Montowana w wyścigówce klatka bezpieczeństwa i powiększony o 15 litrów "bezpieczny" zbiornik paliwa stanowią dodatkowe obciążenie, więc żeby samochód był jeszcze lżejszy potrzebny był krok radykalny i nieco świętokradczy zarazem. Mechanicy pozbawili R8 napędu Quattro. Zyskano dzięki

Ile naprawdę zapłacisz za auto klasy premium?

Do zestawienia wybraliśmy trzy auta, ale najpierw założenia. Szukamy wygodnego, dobrze wyposażonego samochodu zapewniającego spory prestiż. Wybór padł na Lexusa GS i dwa auta niemieckie. Lemski nie mógł się bowiem zdecydować, który lepiej będzie reprezentował swoją ojczyznę, Mercedes E czy Audi

Re: Motodziennik: Panamera XXL

@Prześmiewca: W BMW napęd 4x4 lepszy od quattro? :) Dobre... Chciałbym zobaczyć owe "wiele testów". :)

Re: Hybrydowy SUV - wrazenia z Q5, alternatywy ?

zza kierownicy a6 to piszę... Moja znajomość z hybrydowym Q5 była bardzo krótka. Uznałem, że to samochód nie dla mnie. O ile Q5 jako takie bardzo mi się podoba, to jednak wybrałbym diesla aniżeli hybrydę, bo: - napęd quattro to jest ten powód, dla którego w ogóle rozważa się zakup Audi - miejsca na

Re: Hybrydowy SUV - wrazenia z Q5, alternatywy ?

to piszę... > > Moja znajomość z hybrydowym Q5 była bardzo krótka. Uznałem, że to samochód nie > dla mnie. O ile Q5 jako takie bardzo mi się podoba, to jednak wybrałbym diesla > aniżeli hybrydę, bo: > - napęd quattro to jest ten powód, dla którego w ogóle rozważa się zakup Audi >

Re: Bardzo ważne pytanie

k_a_p_p_a napisał: , kucnąłem sobie > za moją Audi A6, (3.0TDi) i zauważyłem straszny, zapieczony brud na moich alus > ach. Moje pytanie: czy znacie jakiś dobry środek do czyszczenia felg polerowany > ch (nie lakierowanych) na bazie kwasu fosforowego? TDI Quattro czy zwykły napęd

Re: Konfrontacje: Audi A4 2.0 TDI/BMW 320d

Hehe - w Audi napęd na przód i więcej miejsca w środku - dobre sobie - Audi ma podłużnie silnik ustawiony (właśnie pod quattro) - co powoduje spore problemy z ułożeniem silnika z przodu (jest maksymalnie do przodu żeby skrzynia biegów się zmieściła i dało się przednie koła napędzać - stąd duuuże

Re: Audi gra na nosie Mercedesowi | Wideo

 z jazdy etc... Jestem absolutnie pewien, że TYPOWY 60 letni klient mercedesa S klasy, jakby mu pokazać A8 Quattro i S-klasse RWD w zimie w trudnyh warunkach do przejechania, wskazał by, że pewniej czuje się w napędzie AWD. A jak trudno wykonać dobry napęd AWD pokazuje ułomność napędów 4

Re: Bardzo ważne pytanie

kolter napisał: > k_a_p_p_a napisał: > > , kucnąłem sobie > > za moją Audi A6, (3.0TDi) i zauważyłem straszny, zapieczony brud na moich > alus > > ach. Moje pytanie: czy znacie jakiś dobry środek do czyszczenia felg pole > rowany > > ch (nie lakierowanych) na

Re: Volkswagen Passat Alltrack - test | Pierwsza

DaaKMEaI @pat A ja, zważając na to, że A6tki sprzedało się w 2011 761 sztuk, natomiast samej serii Q prawie 1250 egz. (nie mówiąc już o 756 egz. A4) raczej śmiem się nie zgodzić ;). Czyli A6 stanowi 1/4 sprzedaży wśród tych modeli, a nie wiadomo, jak rozkłada się udział modeli z napędem quattro - przypuszczam

Re: Volkswagen Passat Alltrack - test | Pierwsza

"Na tym, że w iPhonie nie dostaniesz tego (oprócz BT, który jest w wersji 4.0) za żadną dopłatą, bo ktoś uznał, że to złe rozwiązanie i już, ale jeśli ktoś uznał, że coś jest dobrym rozwiązaniem, to masz to w standardzie. W Audi ktoś uznał, że skórzana tapicerka, napęd na 4 koła, automatyczna

Re: Nowe Audi A4 od 126 700 zł

z wciskania ludziom samochodów z napędem na tylną oś, więc będzie takie bajki opowiadać. Napęd na przód ma bardzo dużo zalet w stosunku do napędu na tył, a jeżeli już godzimy się na wady napędu na tył (zajmuje dużo miejsca, ma spore straty mechaniczne), to lepiej wziąć dobry napęd na 4 koła - np

Re: z tym się zgodzę w starszych autach

ale nie w najnowszych z napędem x-drive , tu quattro kapituluje wcześniejsze warsja nawet w e-46 z napędem 4x4 nie były dobre i nie miały porównania z quattro - teraz się zmieniło bo jest x-drive

Re: Audi gra na nosie Mercedesowi | Wideo

testów). A8 wprawdzie kupować nie zamierzam (głównie) z uwagi na kosmiczne koszty utrzymania auta w tej klasie, lecz jeżdżę quattro (A6 z 240PS TDI) i nie zamieniłbym tego na żaden inny napęd. A widok ślizgających się tylnonapędowych Merców i Beemek w zimie zawsze wprowadza mnie w dobry nastrój.

Re: Motodziennik: Bliźniak Fiata Doblo

filmik Q5 vs X3 i jestem całkiem ogfłupiały.. No bo po co taki napęd co nic nie daje? Proszę u informacje co do tego, który napęd będzie dobry do bezpiecznje jazdy po asfalcie (jak dawne quattro czy EVO/STI) i jhednocześnie daleko zajedzie w terenie. Acha, no i jeszcze doszły mnie słuch ,że te "

Re: 4x4 nieprzydatne na lodzie?

black_code napisał: > Haldex najnowszej generacji jest napedem stalym i nie jest mu juz tak daleko d > o > torsena jak wiekszosc mysli . Racja. W ogóle za sprawą BMW i (o dziwo) GM, napęd audi quattro powoli staje się przestarzały. A na lodzie to dobre są łyżwy. Pozdrawiam v-6

Re: napęd na 4 czy 2 koła???

Quattro/S-AWD, a "resztą świata". Wniosek - chcesz słaby napęd - kup Qashqai-a z napędem na przód, bo taniej. Chcesz dobry napęd - kup np. Forestera.

Re: Wypasiony Superb już w polskich salonach

maska dwulitrowego diesla ? Po co ktoś kupuje audi A4 1.9tdi z przednim napędem skoro audi od lat słynie z napędu quattro? Tak naprawdę te wszystkie samochody mają takie same zadanie - wozić pasażerów. Kupując 10 letnie Audi BMW lub MB zamiast nowego superba sami się oszukujecie myśląc że wasz stary

Re: Nowe Audi A6 od 198 300 zł

Mam aktualne A6 3.0 TDI quattro. Silnik dobry, dynamiczny i (w porównaniu z benzyną) oszczędny (realne spalanie w trasie przy normalnej jeździe ok. 8,5 - przy dynamicznej ok. 10... można też zejść w granice 6,5-6,7 ale tylko głupek kupowałby taki samochód, by nim 90-100 kmh jechać bez

Re: Volkswagen Scirocco Studie R - sztuka komprom

Sądzę że wersja 4x4 to tylko kwestia czasu. Akurat koncern VAG nie będzie miał problemów z zaprojektowaniem dobrego przeniesienia napędu typ quattro ;-) Fakt, że wszelkie tuningi zewnętrzne raczej szkodzą wizualnie niż pomagają, ale tu zmiany są na tyle subtelne, że dla mnie auto na szóstkę :-)))

Re: Audi A4 Allroad Quattro - zupełna nowość

niedokladnie to samo co wy, bo to bylo E92), który chciał przy -5 ścigać A4 B7 2.0T Quattro (wersja z USA). Skończyło sie niezłą kompromitacją dla wlaśćiciela BMW. Quattro na torze radzi sobie tak samo bardzo dobrze - oczywiście może nie Allroad, ale B7 z tym napędem to bdb auto, również trakcyjnie. Nie trzeba

Re: Audi gra na nosie Mercedesowi | Wideo

90% piszących na forum nie wydało na samochód 10% wartości nowego audi. jeżdżę allroadem i jak czytam te mądrości na temat wyższości rwd nad quattro, to mnie śmiech ogarnia. jeździłem kiedyś w124 i to był naprawdę dobry samochód, miał rwd i woziłem łopatę w bagażniku - niestety zima to była udręka

Re: 4x4 nieprzydatne na lodzie?

Też ciekawi mnie ten temat ,gdyż interesuje mnie zakup samochodu 4x4 . Co prawda mam narazie dość mocny samochód z napędem na tył i narazie nie miałem ekstremalnie niebezpiecznej sytuacji zimą czy jesienią . Może dlatego ,że kontrola trakcji spisuje się bardzo dobrze w tym samochodzie i mam

Re: 4x4 nieprzydatne na lodzie?

v-6 napisał: > black_code napisał: > > > Haldex najnowszej generacji jest napedem stalym i nie jest mu juz tak daleko do torsena jak wiekszosc >> mysli . > > Racja. NIE - kompletna bzdura. > W ogóle za sprawą BMW i (o dziwo) GM, napęd audi quattro powoli

wisienka z tortu na czubku krowiego placka

simr79 napisał: > Już wolę hatcha z dwojga złego :( n/t iberia.pl napisała: > z tylku wyglada jak kia rio... To Subaru nie wygląda z tyłu jak Kia Rio, ale jak Chevrolet Lazaret sedan. A pomyśleć, że ono ma jeden z najlepszych napędów na cztero koła na świecie, tak samo dobry jak

Re: Audi kontra BMW - wojna trwa

to R8 jest dobre, bo nie ma w niej silnika VW - tzn słabsza wersja ma i dlatego też nie jest specjalnie dobra. w wszystko co jest poważne ma naped na tył lub 4x4,a kojarzysz takie cos jak QUATTRO,tak baranie audi słynie z jednego z najlepszych napedów 4x4 na swiecie,a bmw?bmw ma klasyczny tylny

Re: Nowe Audi A6 od 198 300 zł

wciskać że audi s8 jest jedynym topowcem w tej klasie... z chołota to ty nie masz doczynienia. jeszce trochę i oddasz zycie za napęd quattro .

Trochę masz rację, trochę nie.

szczęście, bo cudów nie ma: silnik z przodu + tylny napęd to nie jest dobre rozwiązanie na ciężką zimę. Ale całkowite uzależnienie od bardzo dobrego systemu kontroli przyczepności (rozumianego kompleksowo) powoduje, że mercedesy RWD wprawdzie powolutku, ale jednak zdumiewająco dobrze jeżdżą po śliskim

Re: BlueSport Concept - niespodzianka od Volkswa

Kurcze kolejne ostanio super udane auto volkswagena. Widać że to idzie w dobrą stronę i obok niektórych modeli o konserwatywnej stylistyce vw daje czasem trochę luzu designerom. Patrząc całkiem spokojnym okiem widać, że konstrukcja oparta jest na Audi TT ale na szczęście jest bardziej agresywnie

Motodziennik: Lalki zamiast pasażerów

”….. Szacunek dla słuchacza, odbiorcy?? Istnieje coś takiego? Jeśli dodać do tego rozbrajające „wyznanie” podczas testu Touareg’a, że „ co do napędu..? … to ten sam koncern więc to pewnie quattro jak w Audi”… (Allroad, Q7 i Touareg to trzy różne ! !systemy trakcji

Re: Top five | klasa d premium

) jeżdżą Audi A4 (Wymieniane co generacje). Mam więc porównanie. Zarówno Audi jak i Alfa z przednim napędem prowadzą się tak samo - znakomicie. Dla ciekawości porównałem sobie kiedyś napęd Quattro (w poprzedniej generacji A4) do napędu Q4 Alfy 159. W tym przypadku Audi jest niedoścignione. Co jeszcze

Re: Klasa premium. Zagadka ;)

tylnonapędowości, przez który Volvo było traktowane jako dobry, ale jednak tylko aspirant do segmentu. Audi załatwiło tu sobie sprawę famą quattro. -- www.youtube.com/watch?v=kXEH8NWkrS4

Re: silniki Audi

Dobry wybór - A4, po spełnieniu pewnych warunków, to obecnie najlepsze auto klasy średniej. Z uwag co do silników: Popieram wskazujących 2-litrowe turbo z S-Tronikiem (dwusprzęgłowa przekładnia) i quattro. Właśnie w tej konfiguracji A4 jest najlepszym autem w klasie i upakowuje w jednym aucie

Re: AAAAaa wracajac do temtu...

dokładnie , ośka w audi nie jest dobra bo strasznie mieli jak Nm dużo , jedynie quattro no i wtedy waga auta + ok 200kg więc chip wskazany wtedy idzie , a może tak 330xd ?? jechałem po takie ale okazało się że gość skłamał że bezwypadkowe i odpuściłem - 330d spokojnie wystarcza a z systemami dsc

Re: Q7 czy x5?

. Wykopali cie z weglem , myslisz ze dzisiejsze quattro to, to samo co 20 lat temu? Do tematu jako pojazd na codzien bardziej Audi zdecydowanie bardziej funkcjonalny ,z punktu widzenia kierowcy BMW . A oba te samochody jak dla mnie przebija ML ktory dodatkowo ma calkiem dobre

Re: Wyciągnięty z bagna

Dzień dobry, czy mogę mojemu synowi zamiast prawdziwej terenówki kupić Audi Quattro? w sumie napęd na 4 koła, po błocie też powinno się dać jeździć, kupię tylko opony lepsze np. zimowe. W sumie jestem tu nowy, czy macie jakieś adresy stron z autami 4x4? Zawsze z żoną marzyliśmy o czymś takim

Re: Haldex

: quattro masa: 1755 kg (+ 150 kg) 2.0 T FSI 170 KM (125 kW), skrzynia biegów: 6-stopniowa, napęd: oś przednia masa: 1520 2.4 177 KM (130 kW), skrzynia biegów: 6-stopniowa, napęd: quattro masa: 1625 (+ 105 kg) Pewnie quattro dorzuca więc nieco mniej niż Q4. Istotnie, Q4 wymaga jednego dodatkowego

Re: Audi R8 V10 | Test wideo

Kiepski sposób celebrowania 30 lecia "quattro" za pomocą R8 V10. Ten model ma najbardziej prymitywny system napędu na cztery koła jakie Audi ma w ofercie (Haldex). Na dobrą sprawę twórcy quattro nigdy by nie powiedzieli, że to jest prawdziwe 4x4. Poza tym inżynierowie wcale nie "

Re: porównanie: Audi A4 i Passat

Jeśli z jakiegoś powodu Audi quattro odpada, zainteresuj się Passatem B5.5 koniecznie z 4motion, bo to był ten sam rodzaj napędu na 4 koła (następny Passat już takiego dobrego nie miał). Jeśli żadna z tych opcji nie wchodzi w grę, chyba wybrałbym obecnego Passata (jeśli nie trzeszczy w środku). Warto

Re: Którego DIESELA wybrac ??? W gre wchodzą ty

Fakt 2.5 TDI nie ma, ale wcześniej ten model występował. A Quattro to nie tylko 3.0 TDI ale również 2.0 TDI - ten drugi z jakiś ciekawych powodów niedostepny u nas. Różnica pomiędzy 2.0 TDI z napędem na przód a z Quattro to trochę ponad 2000 euro więc warto. A co do wypowiedzi o Subaru, dobre auto

uwaga na oszustów!!! - komisy w Szczecinie

A8 QUATTRO (czyli napęd na 4 koła), a okazało się na dźwigu, że pojazd posiada napęd tylko na jedną oś. Auto miało być super i w pełni sprawne.... Sprzedawca tłumaczył, że auto ma zapchane filtry pyłkowe, w rzeczywistości nie działa cały nawiew plus klima. Uszkodzona pompa paliwowa, łożysko

Re: Novwe Volvo S-80 bedzie mialo V8

Tak, Volvo twierdzi, że przy silniku wzdłużnym nie da sie opracować dobrych stref zgniotu. Ale kto widział porządną limuzynę z silnikiem poprzewcznym i napędem na przód przy takiej mocy? Wiem, bedzie 4Wd, ale mimo wszystko nie będzie to Quattro, tylko sprzęgło lepkościowe. Różnica jak np. między

Re: to ciekawe co piszecie

w swoim powiecie napewno będziesz "trendy". Kup sobie mercedesa i jeśli nie masz ponad 50 lat to ludzie patrzą na ciebie jak na buca lub dorobkiewicza. Dla audi pełen szacun bo napęd quattro jest jedynym równorzędnym napędem do symetrical all wheel drive subaru. Niestety nie zmienia

Re: Napęd na tylną oś jest the best

) niż od tego, czy napęd jest na przód, czy na tył. Z jedną różnicą - trudno jest zrobić dobry napęd na przód przy bardzo mocnym samochodzie (powyżej 250KM) - ale wtedy 4X4 i tak jest lepsze niż napęd na tył. Pzdr Niknejm

Re: audi 80 b3 czy bmw 318 e36

zużycie paska rozrządu),zdarzają się wersje quattro,chyba nieco łatwiej kupić zadbane auto, jest jednak ciaśniejsze w środku, ma tylko jedną wersję nadwoziową. Ze względu na tylny napęd i dźwięk wybrałbym BMW (freude am fahren!), jednak chyba najlepiej szukać dobrego egzemplarza wśród obu modeli i

Re: Outback, C-klasse, Galant???

Tutaj podziele zdanie kolegi, zastanów się nad Audi. Subaru jest super, ale mimo dość bogatego wyposażenia robi wrażenie skromnego w środku - nowe Subaru są już zupełnie inne. Zaleta to świetne prowadzenie i silniki boxer. Za tą cenę możesz poszukać A4 lub A6 z napędem Quattro i mocnym silnikiem

Re: Nowy czy uzywany...

, że: - Audi chce być premium, a inne marki tej grupy, jak Lexus, Mercedes, Bmw, Jaguar, Infiniti itd. przenoszą na tył (i jest to forma napędu lepsza i droższa) - montowanie wzdłużnie silników to właśnie zabudowa pod quattro (aby uniknąć komplikacji takich jak w Alfa Romeo 159 Q4, gdzie trzeba

Re: Accord 2,2 vs Mazda 6 2,2 vs Legacy 2.0 D ??

Parę uwag z mojej strony, co bym zrobił na Twoim miejscu: Jeśli mowa o takich kwotach, szukałbym jakiegoś nowego Audi A4 Avant "z placu". Można w tej cenie coś takiego kupić: tiny.pl/618s Rzecz w tym, że takie Audi nabiera prawdziwego sensu w wersji z napędem na cztery koła quattro, a

Re: Zakup Volvo S40/v40 audi A4

prowadzenie się, choć komfort ciut mniejszy. Miałem a4 z 1995 parę lat temu i byłem b.zadowolony. Poza tym w a4 masz możliwość napędu quattro i tak naprawdę to jest auto bez porównania z volvo. Koszty części do audi są śmieszne - mówię o oryginałach, poza tym jest b.dużo dobrych zamienników. Ważne jest też to

Re: AAAAaa wracajac do temtu...

mike68 napisał: > dokładnie , ośka w audi nie jest dobra bo strasznie mieli jak Nm dużo , > jedynie quattro no i wtedy waga auta + ok 200kg więc chip wskazany wtedy > idzie , a może tak 330xd ?? Nie sledze na bierzaco cen BMW ale 330xd to jest chyba inna polka cenowa :) > jechałem

Re: Audi A6 4.2 Tiptronic - GAZ ?

To powiedz mi jaki jest rozsądny silnik do A6 oprócz ww. 4.2 i 2.7T ? Mówię o modelach paro letnich gdzie jeszcze 3.0TDI nie występowało... 2,8 jest za słabe na taką budę i quattro - a przecież właśnie dla tego napędu kupuje się audi. Miałem ten silnik w a4 i jest spoko ale szału nie robi, więc w a

FWD vs 350Nm

. O quattro w A6 w tym teście, jest tylko krótka wzmianka. Na szczęście SAAB planuje wprowadzenie w następcy 9-5 napędu 4x4. Będzie to pewnie Haldex, ale dobre i to. Pierwszym zwiastunem napędu 4x4 będzie pierwszy w historii SUV SAABa. Pozdrawiam "Saabowców"

Re: sniper przesadziłeś

napęd był minimalnie gorszy od opartych na dyfrze samoblokującym (jak quattro), ale po dodaniu owego dyfra na tylną oś, praktycznie stawał się tak samo dobry. Nie potrafił płynnie rozdzielać momentu między osie przed wystąpieniem poślizgu, (aczkolwiek i tak zmniejszał jego wystąpienie na skutek stałego

audi z quattro lub passat b5

byłby wybór jakiegoś audi (większego niż A3/TT) z quattro lub Passata b5 (4motion). Po pierwsze, te modele mają centralny dyferencjał torsena i nie ma lepszego systemu napędu na cztery koła do normalnej jazdy. Żaden system nie zmaksymalizuje wykorzystania trakcji i nie odsunie granicy poślizgu tak

Re: To ile pali to Volvo V50?

Moim zdaniem w Volvo płaci się głównie za design. Jest świetny - moim zdaniem jedne z najładniejszych wielkoseryjnych aut. Co do szczególnych właściwości - tu jest problem. Najważniejszy jest wygląd - co dalej... hmmm będzie problem. Materiały są dobre, wykonanie też ale nie jest to aż tak

Najlepsze jest AWD + domyślność

. Przykładem takiej konstrukcji jest quattro we wszystkich audi poza A3. en.wikipedia.org/wiki/Torsen Haldeksy, wiskozy i inne cuda dołącząją napęd na drugą oś dopiero gry są problemy z trakcją, nie są więc napędem permamentnym na 4 koła. Co i tak nie przeszkadza im działać skutecznie, co kiedyś pracowicie

Re: proszę o opinie o Volvo c70

3 (twarde zawieszenie, nieco ograniczony komfort i bujanie, precyzyjne kierowanie i ograniczona podsterowność), to można od ręki odrzucić wszystkie inne kompaktowe SUVy z przednim napędem. Rzuciłem okiem na dane o niezawodności i X3 jest lepiej oceniane niż A6, tak pod względem dotychczasowych jak

wyjaśnienie

wszystko zaczeło się od przyczepki do moich spostrzeżeń odnośnie Audi 80 . moja wina że nie napisałem że lepiej dołożyć kilka stów i szukać b4. chciałem jak najlepiej zareklamować Audi 80 gdyż to bardzo dobry zakup wśród aut używanych z lat 90. tak jak pisałem , przymierzałem się kiedyś do tego

Re: Volkswagen czy Volvo, Passat czy S60?

paliwa, większa masa. Ale za to masz auto w sensie przyczepności (także w normalnej eksploatacji na suchym) bardzo bezpieczne. Co, w połączeniu z dobrą konstrukcją, plasuje passata b5 fl 4motion na drugim miejscu w rankingu bezpieczeństwa aut (który uwzględnia bezpieczeństwo czynne (w tym wspomniany

A4 3.0, 330i czy ST220

przedni napęd i 226 KM to dobre połączenie? Serwis: Audi co 15tys, BMW co 20, Ford 30. Wydaje się że najbardziej chcą zdzierać z człowieka w Audi, w Fordzie ceny są o jakąś połowę niższe. Wszystkie uwagi mile widziane. pozdrawiam po rocznej przerwie Art_0

Zachorowałem na "cztery kółka"

zwykłe 2.0, może nie demon prędkości, ale bardzo uniwersalne auto z doskonałym 4x4. Jednak wydaje mi się że nie znajdę nic ciekawego bo to jest auto ciut przekraczające moje możliwości finansowe. Audi A4 - quattro, znowu napęd na 4 koła, silnik najchętniej 2.8 względnie 1.8T. Zgrabne auto z bardzo dobrym

Audi A4 2.8 (1995-1997)

Witam ! Chciałbym zapytać o opinie użytkowników na temat tego auta, czyli Audi A4 2.8 V6. Prawdę mówiąc to chodzi mi głownie o model z silnikiem 2.8 V6 30V (czyli o mocy 193 KM, a nie 174 KM) i z napędem na cztery koła (quattro). Czy to awaryjne auto ? Jak często trzeba wymieniać pewne

Re: FWD vs 350Nm

; 480Nm. W Mercedesie E320CDI jest 500Nm i 204KM. O quattro w A6 w > tym teście, jest tylko krótka wzmianka. > Na szczęście SAAB planuje wprowadzenie w następcy 9-5 napędu > 4x4. Będzie to pewnie Haldex, ale dobre i to. Pierwszym > zwiastunem napędu 4x4 będzie pierwszy w historii SUV

Haldex IV vs TorSen

ślizgające się sprzęgło. Przez co naprężenia są znacznie mniejsze, zapewne na akceptowalnym wręcz poziomie. 2. W terenówce naprężenia będą zawsze. W Haldexie tylko podczas podawania mocy na koła. W przeciwnym przypadku sprzęgło się rozłączy. 3. Przy małych promieniach skrętu z dobrą przyczepnością (np. na

Re: co wybrać MB 124 czy Audi A6 albo Toyota Aven

Trudno kupić samochód w dobrym stanie. Jak audi to tylko quattro i silnik AEL (są dwa typu 2.5TDi: AAT 115 KM i AEL 140 KM). Te silniki od Audi są do dzisiaj montowane w transporterach VW (T4 na pewno). Mercedes 124 to już trochę przestarzała konstrukcja w stosunku do Audi, co nie znaczy, że gorsza

Re: Calibra czy Audi 80?

B4 jest znacznie lepsze, ale za 7 patyków to wybór mały(zwł. jak chcesz mieć gaz). Za to starczy na prawie każdą B3. W zasadzie wszystkie motorki są dobre - najlepszy zestaw to 2,3 i napęd Quattro. Ale wtrysk mechaniczny generalnie nie lubi się z LPG. Pod tym względem najleszpe są 1,8 gaźnik lub

Re: Najlepsze jest AWD + domyślność

przeszłość. > Visko jest lepsze od torsena nie przy dobrej, tylko właśnie przy > złej, a nawet bardzo złej trakcji - masz wtedy taką samą sytuację, > jak przy podniesionym kole. Dla torsena zerwanie przyczepności > będzie nieco późniejsze, niż przy blokadzie wiskotycznej, ale > kiedy już to

Re: Została finałowa siódemka

111slavo napisał: > Pozwola sie z Toba nie zgodzic gdyz: to o czym piszesz w przypadku > A4 BMW mam od lat. To prawda. Ale tak dobrego napędu na cztery koła, niewielkich turbodoładowanych silników, sprawiającego lepsze wrażenie wnętrza i ogólnie wyższej trwałości aut (potwierdza to

Re: jaki terenowy do 70 tys zł

4 po roku 2001, tylko z quattro, z niedużym, oszczędnym dieslem. Dobre wyniki ogólnych statystyki śmiertelności ma również BMW 3 E46 z napędem na cztery koła xdrive. Ale połączone z dieslem i automatikiem (330xd) to rzadkie i drogie auto. Wybitnie bezpieczne okazuje się również Subaru Legacy

Re: Audi wprowadzi dużą turbobenzynę (?)

.5. By > ł ciut większy w środku od A4, miał tak samo dobre zawieszenie, napęd na 4 koła > oparty o torsena, te same dobre tiptroniki i silniki diesla/turbobenzyny. > > I teraz VW AG powrócił do koncepcji Passata B6 z tańszym układem napędowym o sc > hemacie takim, jak w B4, aby nie

Re: passat B5 FL

Witam V-8! > Ja wiem, że ty wiesz, co piszesz, ale skąd w passacie b5 taki dobry napęd 4x4? > Przecież on miał chyba haldex i to ten bez "stanu podwyższonej gotowości"? Czyż > bym się mylił i audi wspaniałomyślnie oddało mu torsen? Tak. - B4 miał haldexa (tu widać fotki z

Re: Volvo V70XC czy Audi Allroad Quattro?

ja miałem AudiAllroad przez jakieś dwa miesiące-okazało się ,że nie jest to samochód dla mnie.Marzyłem o prawdziwej terenówce,zachęcony dobrą prasą kupiłem w Niemczech Allroada.Okazało się jednak, że oprócz napędu na cztery koła ten samochód ma niewiele z pojazdem terenowym wspólnego-to to samo

Re: Ludowóz Phaeton - chyba upadli na głowę

Gość portalu: Luk napisał(a): > Co masz do przedniego napędu ? Przedni napęd, jest dobry w kompaktach, ale nie w 5-metrowych, 2-tonowych limuzynach. www2.gazeta.pl/forum/794674,30353,794652.html?f=20&w=1902650&a=3574425 Nie można powiedzieć, że marki stosujące tylny napęd

Re: Dlaczego w Europie nie ma Lexusa GS300AWD?

modeli 4x4 w limuzynach segmentu premium w Europie. Wynika z nich, że 4Matic czy xi/xd stanowią nędzny procent całości, poniżej 10. Tylko quattro trzyma się lepiej, w granicach 1/3. Prawdopodobnie gdyby nie rynek amerykański, MB i BMW zrezygnowałyby z napędu wszystkich kół poza SUVami (w USA 3, C/E/S 4x4

Re: Dyskusja nie awantura.

przednionapędową 60konną Fabią niz 400konnym Jaguarem tylko co z tego? Ja pozostanę przy swoich samochodach. Jak pada snieg to wsiadam w samochód zony i tyle. Tylko wtedy jadę aby dojechać do celu a nie na pełen gwizdek aby mieć dobrą zabawę. A co do napędu 4 kołowego - rzeczywiście wydaje sie on najlepszym

z SUVem osobowy nie ma najmniejszych szans

szanse na poślizg napędy (jak oparty na torsenie quattro audi - pewnie po części dlatego Allroad tak dobrze wypada) są w stanie osiągnąc wyniki osiągalne dla przeciętnych SUVów. I te wozy osiągają dobre wyniki głównie przez to, że nadrabiają faktem, iż ich kierowcy pewnie są rozsądniejsi, bo zamożniejsi

Re: Audi wprowadzi dużą turbobenzynę (?)

Passat B5 i B5.5. Był ciut większy w środku od A4, miał tak samo dobre zawieszenie, napęd na 4 koła oparty o torsena, te same dobre tiptroniki i silniki diesla/turbobenzyny. I teraz VW AG powrócił do koncepcji Passata B6 z tańszym układem napędowym o schemacie takim, jak w B4, aby nie tworzyć tak

Re: Subaru Legacy zdruzgotane w teście AMuS

). Wyposażenie, komfort jazdy i jakość użytych materiałów nie jest > porównywalna z mercedesem cokolwiek by nie mówić. Legacy nie kupuje się dla > prestiżu i niesamowitej wygody, lecz dla dobrego napędu na 4 koła. Najtańsze > legacy kosztuje około 100 tys PLN. Najtańszy mercedes klasy C kosztuje o

nie bardzo wiem o co ci chodzi

zawieszenie quattro. Dlatego, że ono tam przyszło z samochodów sportowych a nie z terenowych i wersje quattro mają usztywnione i "usportowione" parametry układu jezdnego. Nie pisz nic o Allroad bo to inna spiewka. Ja pisałem o napedzie quattro a nie o samochodach terenowych. Zdziwiłbym się

Re: Rajd Baby Jagi dla amatorów

przednią oś i quattro więc nawet 'tak dobry kierowca' jak ty Panie MI i Panie Andrzeju z tą furą w ciasnych zakrętach byś sobie nie poradził. Chętnie bym Wam ją użyczył ale obawiam się że już przy pierwszej próbie zręcznościowej samochód wyglądałby jak po crush-teście co zdecydowanie by Panów ucieszyło

Re: proszę o opinie o Volvo c70

poręczności - opcja druga, czyli dokładnie odwrotnie Jeśli chodzi o opcję pierwszą, to auta klasy wyższej, szczególnie te z napędem na 4 koła, (pomimo niższej pozycji pasażerów a także dzięki niej) zdają się oferować sumarycznie nawet większe bezpieczeństwo niż SUVy , więc nie ma potrzeby kupować

Re: Coś na sezon ogórkowy - podupadanie Saaba

. Bardzo dobra uwaga. Myślę jednak, że jeśli ustrzegliby się błędów stylistyki Jaguara i Ford nie spieprzyłby na rynku USA, popadając w kłopoty finansowe, ten plan mógłby zostać pociągnięty z następną generacją S80. Tym samym, dzisiejsze S80 byłoby pokrewne XF. Nic takiego się nie stało, markę brytyjską

Re: Juz widze jak w Mercedesie w pospiechu projek

kodem_pl napisał: > To moze ja czaju naparze? Dobre. mameja21 napisał: > Poza tym Superb celuje w dotychczasową klientelę BMW, a nie > Mercedesa. Proponuję z tą hipotezą wyjść na jakimkolwiek forum BMW, że własnie ich trójce albo piątce wyszedł nowy, szalenie groźny konkurent. I

Nie kompromituj się

1996 roku, ale > tylko oferowany z napedem przednim, Uśmiałem się! Audi A8 4.2 quattro (tylko taki napęd miała ta wersja) było w 1996 pierwszym 4-napędowcem z ESP. A6, które debiutowało w 1997 też już miało quattro+ESP. problem byl prozaiczny, czujniki we > wczesnych esp mierzyly

Pax

Gość portalu: Rumburaak napisał(a): (tylko pytanie jest taki czy to przypadkiem nie > konstruktorzy Saaba pokazali fachowcom z Opla jak się robi dobre turbo) Tak oczywiście mogło być. Nie podoba mi się jednak negowanie faktów, jak z pamiętnymi już silnikami. > (a teraz juz wiem

Re: Pierwsza jazda BMW M5

akurat do przejażdżki na tor i wtedy kiedy jest dobra okazja - to pewnie że tak! kto jeździ M5 po śniegu? jak spadnie śnieg, to ten kto akurat jedzie M5. wbrew pozorom na zachodzie np. M5 (poprzednie) mają nie tylko super bogacze jako któryś tam kolejny samochód w swojej stajni na tor, ale też zwykli

Wklejam za AKP

pseudofachowców od A8 W razie dodatkowych pytań pisz śmiało. Uważaj tylko na składaki, bo teraz jest takich pełno, lub z walniętymi na dzień dobry amorami wraz ze sprężynami. Koszt zamienników np. sachs 4x amory+ 4x spreżyny to ok. 4000zł, więc uważaj. CENY I KOS

Re: BMW 530i / Lexus GS 300 / Volvo S80 T-6 Premi

Gość portalu: Poll napisał(a): > Nie żebym sie podniecał Volvo ale po co Lexusowi 4X4 skoro jak piszesz : " ... > zasadne jest pytanie czy napęd tylny w Lexusach nie jest przypadkiem > przynajmniej równie dobry ... " . Widocznie sam producent doszedł do wniosku ze > >

Samochód "szczęścia" nie daje ?

zawsze chciałem pojeździć "czymś" dobrym to uważałem, że szkoda kasy na pakowanie jej w bryczkę, która po roku będzie warta 2/3 ceny - kupiłem jeden z produktów z Wolfsburga, potem zmieniłem na nowszy, ale moc pozostałą ta sama - 75 KM ;) do kręcenia się po Wawie w sam raz. Parę miesięcy

Re: Znacie tę niedoskonałość?

to Audi i Audi. Jakby to był cud techniki. Ciekawe, czemu ta wspaniała firma nie produkuje silników dla f1, a merc i bmw, które większość pojazdów robią z tylnym napędem jednak próbują swych sił. Wybacz, ale nie cierpię tej marki. Ze względu na dobrą jakość, ale za Choleryczne pieniądze. W tej

Wróciłem!

choć przy kupnie karnetu na pół dnia 45zł może wyjeździć w niewiele ponad godzinę, a potem tzw. gratis ;) Niezła czarna trasa, jedyny minus to wypłaszczenie na trasie numer I, choć przy dobrym rozpędzeniu się można przejechać nawet na snowboardzie. Problemem jest niestety to że przy obecnych opadach

Re: Rajd Baby Jagi dla amatorów

już wcześniej kolega Hubson pisał ten rajd promuje samochody z napędem na > przednią oś i quattro więc nawet 'tak dobry kierowca' jak ty Panie MI i Panie > Andrzeju z tą furą w ciasnych zakrętach byś sobie nie poradził. > Chętnie bym Wam ją użyczył ale obawiam się że już przy pierwszej

Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara

trasach typu gierkówka lub siódemka Wawa-Gdańsk, wawa- słomczyn i do 250km/h. Tankuje zawsze od momentu zakupu w Niemczech tylko i wyłącznie paliwo 98okt.(może źle, a może i dobrze) VAG zaleca do A8 Pb98, ale i Pb95, a dane fabryczne dotyczą auta z Pb98 w baku. A teraz widełki: w moim przypadku i jak

AUDI A6 2.5 TDI/SAAB 9-5 3.0 TiD/VOLVO S80 2.4 D5

ceny tłumaczy zaś fakt, że wybraliśmy wersje z wyjątkowo bogatym wyposażeniem standardowym. AUDI A6 - sportowa tradycja To właśnie sportowe tradycje tej marki, sięgające początku lat siedemdziesiątych i legendarnego rajdowego Audi Quattro S1 grupy B, spowodowały, że teraz znaczek i napęd quattro

Re: Pax

greenblack napisał: > Gość portalu: Rumburaak napisał(a): > > (tylko pytanie jest taki czy to przypadkiem nie > > konstruktorzy Saaba pokazali fachowcom z Opla jak się robi dobre turbo) > > Tak oczywiście mogło być. Nie podoba mi się jednak negowanie faktów, jak z >

Re: Volvo V70XC czy Audi Allroad Quattro?

takie Pajero czy Land Cruiserka, wżadnym wypadku nie mozna to pomylic z podwyższonym kombi jak XC, Outback tudzież Allroad. Okazało się jednak, że oprócz napędu na cztery koła ten > samochód ma niewiele z pojazdem terenowym wspólnego-to to samo co A6 > Quattro. Nie prawda.Bądźmy obiektywni

Re: Rajd Baby Jagi dla amatorów

zręcznościówki się nie nadaje ponieważ jest mało zwrotny i tyle. złej baletnicy przeszkadza rabek od spodnicy. > Jak już wcześniej kolega Hubson pisał ten rajd promuje samochody z napędem na > przednią oś i quattro więc nawet 'tak dobry kierowca' jak ty Panie MI i Panie > Andrzeju z tą furą w

Re: Audi A6 Allroad Quattro po raz trzeci

, odpadają ze względu na brak 4x4 lub dobrego napędu tego typu. Jak już się trafi (np. Subaru Outback), to z kolei nie ma regulacji wysokości. Skoda Scout, także brak regulacji wysokości zawieszenia i ?udawane? 4x4. Dla konkretnych potrzeb, nie ma niestety alternatywy. AllRoad jest jedyną możliwością.

Re: Linki - Ponownie do Greenblacka

. Jest nią jazda w samochodzie, który "płynie" po drodze bez > > niepotrzebnej szarpaniny. Płynie bo jest odpowiednio zaprojektowany i zrobiony, > > posiada dobry silnik, zawieszenie, napęd itd. Do tego zamiast muzyki techno czy > > rocka lepiej posłuchać klasyki

Re: Audi A6 Allroad Quattro po raz trzeci

@liczbynieklamia @LEX @kosmiczny_swir Owszem to dobry samochód, ale to nie zmienia faktu że grubo przepłacony za horrendalne pieniądze. Pamiętajcie że to auto wyróżnia się w swej klasie tylko pneumatycznym zawieszeniem i osłonami silnika oraz przeniesienia napędu. Poza tym to jest zwykłe auto klasy

Re: A4 TFSI quattro vs alltrack

no więc własnie. Od 2 lat jezdzę stałym 4x4 i wiem jaka jest róznica z FWD. Równiez na asfalcie a zwłaszcza po deszczu, w zimie itd... i boje się że haldex to taka przedninapędówka, nie wiem własnie jak to sie zachowuje w czasie ostrego przyspieszania po mokrym, jak szybko tył dostaje napęd

Re: Do Niknejma

S2000). 120KM z litra to chyba najlepszy wynik na świecie i gratulacje dla Hondy. > A dlaczego? Porównujmy silniki o podobnej pojemności skokowej. Jeśli jeden z > nich oferuje lepszą dynamikę (przy dobrej niezawodności i trwałości), to dobrze > > dla niego i tyle. Zrobić

Audi Quattro

wersja quattro wystartowała w austriackim Janner Rally od razu wygrywając w debiucie. W tym samym roku quattro zadebiutowało również w mistrzostwach świata, wygrywając z przewagą prawie sześciu minut pierwszy odcinek specjalny. Do takiej przewagi w większości przyczynił się napęd na cztery koła. Warto

Quattro (układ napędowy)

i z przodu) W 1980 Audi po raz pierwszy zaoferowało stały napęd na cztery koła w modelu Audi quattro w samochodzie produkowanym seryjnie. Przy czym pierwsze testy rozpoczęto w 1978 roku, wykorzystując do tego model Audi 80 z skrzynią rozdzielczą z samochodu terenowego Iltis.Napęd na cztery koła

Audi 80

pełne ocynkowanie nadwozia, które było stosowane we wszystkich następnych generacjach. Od 1982 występowała ponadto odmiana Quattro wyposażona w stały napęd na obie osie.Luksusową odmianą Audi 80 był model 90, na rynku północnoamerykańskim modele B2 nosiły oznaczenie 4000, a B4 90. W 1996 roku nastąpiło

Audi Avus

Umieszczony centralnie Napęd quattro Pojemność skokowa 5998 cm? 84,0 x 90,20 mm Stopień sprężania 11,0:1 Moc maksymalna 374 kW (509 KM) @ 5800 rpm Maksymalne obroty @ 6000 rpm Moc na jeden litr 85,0 KM / 1 litr pojemności skokowej cm? Maksymalny moment obrotowy (540 Nm) @ 4000 rpm Prędkość

Audi

produkowane przez spółkę quattro GmbH wyposażone są w stały napęd na cztery koła quattro. Rozwiązania techniczneKoncern Audi jest twórcą wielu innowacyjnych rozwiązań technicznych. W 1975 roku pokazano pierwszy w koncernie VW silnik z mechanicznym wtryskiem bezpośrednim K-Jetronic (stosowany później

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.