czujnik temperatury rozruchu silnika

Piotr Złoty

Zima z instalacją LPG

Zima z instalacją LPG

Mamy za sobą pierwsze mroźne noce. Temperatura w niektórych regionach spadła kilkanaście stopni poniżej zera, co z pewnością odczuli już niektórzy użytkownicy samochodów. Kłopoty z rozruchem, działaniem układu zapłonowego czy paliwowego to klasyczne bolączki związane z pojawieniem się pierwszych mrozów

Co warto wiedzieć o paliwie?

Tankujemy je co kilka dni, czasami codziennie, a często nic o nim nie wiemy. Tymczasem to właśnie od paliwa zależy kondycja silnika naszego auta i portfela

Volkswagen Touran (2002 - 2010) - opinie Moto.pl

Touran to samochód który dużo lepiej jeździ niż wygląda. Kogo nie zrazi banalna estetyka przekona się, że to wygodne i funkcjonalne auto

Mazda 3 2.0 i-stop - test | Za kierownicą

Mazda 3 2.0 i-stop - test | Za kierownicą

dokładnie zaplanowanej pozycji (jeden w fazie suwu pracy po górnym martwym położeniu, a inny w fazie suwu sprężania). Dzięki temu rozruch trwa 0,35 sekundy, czyli o połowę krócej niż w innych systemach. Jest też cichszy i generuje mniej wibracji.Dla zainteresowanych: W czterocylindrowym silniku

Opel Omega (1986-2003) - opinie Moto.pl

czujnik temperatury cieczy chłodzącej umieszczony przy termostacie może utrudniać rozruch ciepłego silnika.ElektronikaCzęsto psują się czujniki systemu przeciwpoślizgowego ABS, posłuszeństwa odmawia także centralny zamek. Stosowane początkowo piloty na podczerwień były bardzo zawodne, kłopoty skończyły

ABC olejów samochodowych

spokojnym stylu długie trasy. W czasie rozruchu silnika na zimno do jego cylindrów dostaje się zwiększona dawka paliwa. Część paliwa przedostaje się do oleju, rozrzedzając go i pogarszając jego właściwości. Częste rozruchy na zimno wiążą się też z większym zużyciem podzespołów silnika. W oleju gromadzi się

Dwa tysiące sto pięćdziesiąt siedem - Saab 9-3

(może drży ze strachu przed dwoma turbosprężarkami?), klekot silnika jest słyszalny tylko przy rozruchu, a 400 Nm nie zmusza do częstej zmiany biegów. To dobrze, bo sześciostopniowa skrzynia mechaniczna działa... tak sobie. Poprawiono ją w stosunku do poprzednika, ale samochód z lotniczymi konotacjami i

BMW 760 Hydrogen

. Dwa dodatkowe akumulatory nie szczędzą energii, by do tego nie doszło, ale i tak po dziewięciu dniach postoju pełny zbiornik traci połowę swej zawartości.Przed domem MadonnyWciskam Start. Układ sterowania pracą silnika faworyzuje paliwo niekonwencjonalne, więc rozruch następuje zawsze w tym trybie

Re: problem z rozruchem

Witaj, Problemy z rozruchem zimnego silnika szczególnie o tej porze roku prawie zawsze są związane z uszkodzeniem czujnika temperatury cieczy chłodzącej i/lub czujnika temperatury powietrza wlotowego albo jest to pochodna zanieczyszczenia styków elektrycznych na tych czujnikach. Napisz skąd jesteś

Re: SŁABA MOC PRZY ZIMNYM SILNIKU W Alfie156

Co to za serwis??? Pomiar examinerem trzeba zrobić w trakcie trwania błędu - czyli podczas rozruchu zimnego silnika. Stawiam hipotetycznie na usterkę czujnika położenia przepustnicy ( lub zespołu przepustnicy) ,albo problem z obwodem któregoś z czujników temperatury.

Re: Uszkodzony wariator-wpływ na spalanie...1.8TS

"uratowała" mnie. Winnym był czujnik temperatury sinika (nie ten od wskaźnika). Do rozgrzania silnika funkcjonawał poprawnie - po przekroczeniu temp. 86 st jego opór mocno wzrastał (dawało to efekt jakby temp. silnika była bardzo niska). ECU wzbogacał mieszankę, stąd gaśnięcie silnika, trudny

Re: Felicia - nie pali na mrozie - ssanie?

W Felicji nie ma ssania w formie znanej z układów gaźnikowych. Tzw "ssanie" realizowane jest na drodze elektronicznej przez sterownik silnika.Głównym czujnikiem odpowiedzialnym za prawidłowy rozruch silnika jest czujnik temperatury i to on prawdopodobnie zawiódł w aucie.Nie ma "

Re: AUDI 80 1.8 KE-JETRONIC CIĘŻKI ROZRUCH

Musisz sprawdzić miernikiem wyłącznik termiczno-czasowy jest on obok czujnika temperatury jest większy od niego on steruje i załącza urządzenie rozruchowe czyli wtrysk rozruchowy przy temperaturze silnika ok.30st powinien się wyłączyć, jeżeli nie to ciepły silnik będzie przy rozruchu zalewany

Re: 145 1,4 bx - dławienie i hamulce

i szarpanie z dziwnymi > niemetalicznymi "stuko-strzalami" z silnika. Na rozgrzanym silniku jest > wszystko ok. Czy mial ktos podobna sytuacje, czy to problem z jakims > czujnikiem temperatury czy raczej cos z ukladem dolotowym, ew. zaplonowym? Sprawdź dokładnie czujnik

Re: Problem??

> Tylko jak długo mogą być te podwyższone obroty?? aż silnik się zagrzeje (czujnik temperatury wody przy termostacie, na próbę odepnij go i sprawdź czy jest różnica - dotyczy czujnika 3 pinowego, który jednocześnie daje sygnał do wskażnika na zegarach, są też wersje z dwoma czujnikami

Re: temperatura silnika w Alfie 145 boxer 1,4

Być może padł termostat. Sprawdź to po rozruchu zimnego silnika. Jeśli górny gruby wąż chłodnicy robi się lekko ciepły i temperatura płynnie wzrasta , to termostat padl. Jeżeli zaś jest chlodny , a pięć minut później szybko łapie temperaturę - do wymiany czujnik temperatury. W momencie

Re: Świece-pytanie chyba banalne

silnika. Te same świece w innym aucie mogą lepiej pracować na innym odstępie niż fabryczny. Przy rozruchu zimnego silnika ważne jest odpowiednie dawkowanie bogatszej mieszanki paliwa tzw. ssanie. Być może jakiś czujnik jest wadliwy i daje niewłaściwe dane do sterownika układu wtrysku. Ten dawkuje nieco

Re: 145 1.6ts Nie chce odpalic :(

> Dla mnie sprawa już tak jednoznaczna by nie była, bo oprócz opisanego przez > Ciebie czujnika temperatury powietrza, ECU przy rozruchu silnika bierze również > > pod uwagę również temp. płynu chłodzącego - czyli sprawdzić trzeba by było > również czujnik temp. płynu - wkręcony jest

Re: Renault Clio dci

Moje osttnie obserwacje: silnik dużo lepiej zapala w tem. -20 stopni niż w temperaturze +10 stopni. w związku z tym mam pytanie na jakiej zasadzie silnik dobiera parametry rozruchu, czy komputer dla każdej wartości temperatury silnika dobiera np. wyprzedzeniu zapłony przy uruchamianiu silnika

Re: Obroty na "zimnym" silniku

silnik i też nic,nie było zadnego błedu, facet w serwisie powiedział że wszytko powinno być ok,aż w koncu pojechałem do znajomego mechanika i ten sprawdził - tutaj zaznaczam iż nie pamiętam fachowej nazwy , ale chodziło o czujnik temperatury silnika,okazało się ze był wadliwy, chodziło o to ze w

145 1,4 bx - dławienie i hamulce

"stuko-strzalami" z silnika. Na rozgrzanym silniku jest wszystko ok. Czy mial ktos podobna sytuacje, czy to problem z jakims czujnikiem temperatury czy raczej cos z ukladem dolotowym, ew. zaplonowym? Druga sprawa to hamulce, czy padnieta pompa/serwo jest przyczyna twardego pedalu i

kontrolka wtrysku 156 2,0 TS

;pyka" przekażnik z przodu po prawej stronie i koniec silnik nie odpala. Gdy silnik nieco ostygnie, rusza mimo świecenia kontrolki. Kontrolka po rozruchu gaśnie. Potem silnik się nagrzewa i stop. Gdzieś doczytałem, że to ponoć czujnik położenia wału korbowego tak może rozrabiać. Może, ktoś z kolegów miał podobne

Re: zimno-odpalanie auta

Teoretycznie dzialanie silnika w zimnych temperaturach przewiduje najpierw rozruch na bardzo wzbogaconej mieszance. (w starych autach nawet do tego byly osobne wtryskiwacze tzw. rozruchu) W tym okresie trwajacym nawet kilkanascie sekund paliwo wrecz wlewa sie do silnika strumieniami. A nastepnie

Re: 145 1.6ts Nie chce odpalic :(

aquarius01 napisał: > dokładnie przestudiowałem > zarówno schematy jak i całego "WorkShop Manual'a" od 145 i wyczytałem, że > czujnik ten służy jedynie pomiarowi temperatury płynu chłodzącego i załączania > wentylatora na chłodnicy (albo bezpośrednio albo poprzez ECU

Re: 145 1,4 bx - dławienie i hamulce

ad1 Zużyte świece i/lub przewody zapłonowe, cewki; zużyty filtr powietrza, paliwa; brudne gniazda świec - zbiera się tam woda i pozostawia osad na izolatorach świec, co wbrew teorii o nieszkodliwości bardzo pogarsza pracę silnika; brudne styki czujników położenia wału korbowego i temperatury

Re: już sama nie wiem o co chodzi

tylko rozruchu a auto nagrzane jeździło dobrze, jeśli wymagał czegokolwiek to pewnie tylko przeczyszczenia i to bez demontażu. Jakiś dodatek do paliwa załatwiłby sprawę. Problem tkwi albo w ciśnieniu paliwa (czyli filtr albo pompa). Albo w czujniku temperatury. To ostatnie ma właśnie takie oznaki

Re: 145 1.6ts Nie chce odpalic :(

, bo oprócz opisanego przez Ciebie czujnika temperatury powietrza, ECU przy rozruchu silnika bierze również pod uwagę również temp. płynu chłodzącego - czyli sprawdzić trzeba by było również czujnik temp. płynu - wkręcony jest on w obudowę termostatu. Pozdro, amargro 145 LUSSO 1.4 TS

Re: Jakie koszty wymiany wariatora?

/lub temperatury powietrza na dolocie (od rocznika 1999 zintegrowany z przepływomierzem). Uszkodzenie czujnika cieczy chłodzącej objawia się utrudnionymi rozruchami zimnego silnika. -- Pozdrawiam :) Zbyszek Pilip, Trzebnica, dolnośląskie 145 1.6 TS

Re: tdi - problem z odpaleniem cieplego silnika

temperatury płynu chłodzącego G 62. Czujnik temperatury płynu chłodzącego G 62 Czujnik ten znajduje się w bloku silnika, przy króćcu przewodu chłodzącego. Informuje moduł o temperaturze płynu chłodniczego, dzięki czemu moduł określa odpowiednią dawkę paliwa. AWARIA - W przypadku, gdy czujnik ulegnie awarii

Re: ESCORT 1,4 Problemy z zapalaniem

Jeżeli masz wtrysk to przyczyną może być uszkodzony czujnik cieczy chłodzącej. W takim przypadku centralka przyjmuje wartość zaprogramowaną (20 albo 80 st nie pamiętam jaką) i wówczas pojawia się problem z rozruchem zimnego silnika bo podawana jes za mała ilość paliwka w stosunku do panującej

Re: Przepalający się bezpiecznik wentylatora chło

Nie tyle termostatowi, gdyż ten służy do innych celów a czujnikowi temperatury... Rozumiem, że wiatrak od czasu do czasu się załącza, czy sytuacja z paleniem zabezpieczenia jest permanentna ? Czujnik temperatury będzie miał tutaj mało do gadania i raczej zerowy wpływ na bezpośrednią przyczynę

Re: ASSYST w Mercedesie

silnikach: 112,113,166,611,688 stosuje się czujniki oleju, sprawdzające jego poziom, temperaturę i jakość. Czujnik taki składa się z dwóch układów kondensatorów z olejem silnikowym jako izolatorem. Zmiana zawartości wody w oleju lub zmiana poziomu oleju powoduje zmianę pojemności kondensatora. Pojemność

Re: ssanie - kilka pytan o

wtrysku jednopunktowym) serwują odpowiednio większą dawkę benzyny. Decyzję o zadaniu "szprycy" podejmuje centrala sterująca silnikiem, na podstawie danych z czujnika temperatury płynu chłodzącego (główny zarządca w tej akcji) i czujnika temperatury powietrza zasysanego (nie w każdym

Mercedes 190 E, 2.0l Benz + gaz, 1988 - SPRZEDAM

, hydrauliczne kompensatory luzów w silniku (popychacze), uszczelniacz wału korbowego z przodu, kopułka aparatu zapłonowego i palec rozdzielacza, przewody wysokiego napiecia, świece, rozdzielacz ciśnienia na wtryski, czujnik ciśnienia, czujnik temperatury silnika (zimny/ciepły - do komputera), czujnik

Re: Test układu chłodzenia.

Wcale u Ciebie tak nie jest. Uklad chlodzenia sklada sie z duzego i malego obiegu, normalnie zaraz po rozruchu silnika plyn krazy sobie w malym ukladzie, po osiagnieciu wlasciwej temperatury (dobieranej przez producenta samochodu ok 87 stopni, ale to roznie w roznych silnikach) otwiera sie duzy

Re: Proszę o POMOC Octavia 1.9TDI

firmy Bosch są w istocie prawdziwymi stacjami pomiarowymi - potrafią mierzyć ciśnienie atmosferyczne, masę przepływającego do silnika powietrza i jego temperaturę. Ze względu na (celowo?) nietrwałą konstrukcję czujnika masy przepływającego powietrza z czasem wskazania zaczynają być mniejsze niż w

Za olej za kratki? Możliwe, tylko u nas.

roślinny. W Bydgoszczy za taką przeróbkę trzeba zapłacić 1200 zł. To cena najprostszej instalacji. Przeróbka polega na zamontowaniu drugiego zbiornika na paliwo, filtra, pompy oleju i wymiennika ciepła, który podgrzewa olej roślinny oraz czujnika temperatury - mówi właściciel firmy Robert Kolasiński

Re: Citroen ZX

fakt ze auto zawsze odpala za drugim razem. Przy -10 stopniach temperatury ujemnej auto zapala za 10 razem. Akumulator kreci dobrze słychac juz 1 etap rozruchu silnika i koniec slychac tylko krecenie rozrusznika. Caly cykl trzeba powtarzac ponownie az do skutku. Co jest przyczyna czyzby czujnik

Re: kłopot z rozruchem ciepłego silnika ,fabia 1.

Gdy jest ciepły , zdejmij wtyczkę z czujnika temperatury i spróbuj odpoalić. Czujnik temperaturyjest bezposrednio na obudowie termostatu przy głowicy.

Odwieczny spór - diesel, czy benzyna?

samochodach najmniejszych, np. Fiat Gingo 1,3 JTD. Ponadto nowoczesne silniki wysokoprężne nie przysparzają już kłopotów z rozruchem w niskich temperaturach, znacznie mniejszy jest również hałas słyszalny jedynie podczas uruchamiania silnika i przy niskich prędkościach obrotowych. Silniki wysokoprężne

Re: 12000 rocznie a instalacja gazowa?

dni, czy na mazury w kosztach podróży jest pomijalny (za 100 PLN w obie strony, a i na codzień na auto wydaje mniej, więc mogę sobie pozwolić na takie weekendowe wypady częściej). W sezonie zimowym trzeba liczyć około 40 PLN na benzyne na rozruch (przełączam na benzyne po tym jak silnik się rozgrzeje

Re: Stary = skarbonka bez dna

wybiło 420 tys. km. Czy istnieją jeszcze w ogóle pierścienie tłokowe? Co prawda przy zimnym rozruchu jednostki napędowej z wydechu wydobywa się ciemny dym, ale badanie emisji spalin zawsze było w porządku. Poza tym silnik nie wykazywał "apetytu" na olej. Czy zawory są jeszcze szczelne? Spora

ST220 jest tańsze o 2,6 tyś!

Wartość wyposażenia dodatkowego z Vat: 20250 PLN Cena z wyposażeniem dodatkowym z Vat: 118850 PLN Standard: ABS + EBD czujnik przypominający o zapięciu pasa bezpieczeństwa przez pasażera (lampka ostrzegawcza i sygnał dźwiękowy) dodatkowe gniazdko 12V elektroniczna blokada rozruchu silnika

Re: kontrolka czujnika temperatury Fabia 1.4 MPI

witam ja od niedawna jestem również posiadacze skody fabia 1.4 mpi.,i mam taki sam problem z migającą kontrolką temperatury płynu chłodniczego ,objawy te same ,na zimnym silniku przy rozruchu zapala sie kontrolka ,a gdy silnik troche popracuje to problem znika po ponownym uruchomieniu silnika

Re: Traktowanie silnika po rozruchu, a dynamika..

dewulot1 napisał: . To co widzisz na swoim termometrze > to nie jest "temperatura pracy silnika" tylko temperatura wody w jednym ze > szlauchow. A od kiedy to i w czym niby czujnik temp. zamontowany jest na wezach? Myslalem ze najczescie w bloku lub

Re: czujnik temperatury...

To jest taki preparat w aerozollu ułatwiający rozruch zimnego silnika. Składa sie chyba z eteru i innych lłatwo parujących substancji. Przed rozruchem trzeba napsikać do wlotu powietrza (iltr powietrza) a potem krącic rozrusznikiem. Jeszcze lepiej robić to w dwie osoby - jedna psika a druga kręci

czujnik temperatury...

...tej wersji trzyma sie narazie moj ojciec. Jezeli dobrze rozumiem dzialanie tego czujnika odpowiada on za uruchomienie miedzy innymi ssania podczas rozruchu silnika i dlatego nie chce sie uruchomic. Dobrze kombinuje? Jutro, tzn. dzisiaj ojciec postara sie "doczolgac" z samochodem do

Re: Traktowanie silnika po rozruchu, a dynamika..

Czujnikow temperatury jest wiecej niz myslisz. Ten podajacy odczyt do termometru na tablicy przyrzadow jest w glowicy, a temperatura w glowicy jest taka sama jak w gornym wezu po otwarciu termostatu. W granicach bledu tego termometru. Od kiedy czujnik musi byc zamontowany na wezu zeby pokazywal

AUDI 80 1.8 KE-JETRONIC CIĘŻKI ROZRUCH

to strasznie denerwujące! Pomóżcie! Gdzie szukać problemu, od czego zacząć poszukiwania. Czy może to być czujnik temperatury cieczy chłodzącej? Proszę o fachowe podpowiedzi i nie kierujcie mnie do serwisu, który tylko czeka aby mi pomóc oczyścić portfel. Pozdrawiam..

Układ smarowania silnika spalinowego

Układ smarowania silnika spalinowego - układ dostarczający czynnik zmniejszający tarcie do wszystkich ruchomych elementów silnika.Elementy silnika spalinowego: wał korbowy, korbowody, tłoki, wszystkie łożyska oraz elementy układu rozrządu pracują w ekstremalnych warunkach i wymagają intensywnego

Układ zasilający silnika spalinowego

Układ zasilający silnika spalinowego - część silnika spalinowego, której zadaniem jest doprowadzenie do komory spalania mieszanki paliwowo-powietrznej. W silnikach o samoczynnym zapłonie powietrze, wcześniej przefiltrowane przez filtr powietrza, jest zasysane przez tłok w czasie suwu ssania

Układ rozrządu silnika spalinowego

temperatury pracy silnika. Zbyt mały luz zaworowy (lub jego brak) może powodować niedomykanie się zaworów, natomiast luz nadmierny powoduje spadek mocy, zwiększa hałas pracy silnika, i przyczynia się do nadmiernego zużycia układu rozrządu. W celu ustalenia luzu zaworowego stosuje się różne metody regulacji

Pomiar temperatury

Pomiar temperatury może być realizowany na wiele sposobów. W zależności od interakcji pomiędzy badanym obiektem pomiarowym a czujnikiem pomiarowym wyróżnić można: pomiar dotykowy (pomiar kontaktowy) - czujnik (termometr) styka się z obiektem, którego temperaturę mierzymy pomiar bezdotykowy (pomiar

Czujnik fazy wtrysku

Czujnik fazy wtrysku jest elementem, który wspólnie z czujnikiem prędkości obrotowej i czujnikiem GMP wysyła do elektronicznego urządzenia sterującego sygnały umożliwiające dokładne określenie położenia obrotowego wału rozrządu i wału korbowego. Na tej podstawie elektroniczne urządzenie sterujące

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.