budowa silnika benzynowego 1.4 16v

Dariusz Dobosz

Volkswagen Golf V (2003-2008) - opinie Moto.pl

Volkswagen Golf V (2003-2008) - opinie Moto.pl

Piątą generację przebojowego kompaktu Volkswagena łączy z poprzednikiem jedynie kształt nadwozia. Reszta to same nowości, tworzące zupełnie inne, dużo ciekawsze auto

Konfrontacje: Renault Modus 1.4 16V Confort Authentique 98 KM/Fiat Idea 1.4i 16V Active 95 KM/Opel Meriva 1.4 16V

Do miejskich minivanów dołącza konkurent - Renault Modus. Jego mocne i słabe strony ujawnimy w porównaniu z Oplem Merivą i Fiatem Ideą.

Czy warto czekać

Wkrótce, na przełomie 2003 i 2004 roku, czeka nas wydarzenie, które na kilka lat ponownie ustali prymat w najważniejszym segmencie rynku - zaprezentowane zostaną nowe wersje najpopularniejszych kompaktów ostatnich lat.

Raport specjalny: Superdiesle

się dzieje w silnikach benzynowych. Wtrysk common rail po raz pierwszy pojawił się na rynku w 1997 roku (Alfa Romeo 156 JTD). Ciśnienie wtrysku rzędu 1350 barów.Common rail II generacjiW 2000 roku zmodernizowano układ common rail, wprowadzając technikę wtrysku wielofazowego: główna dawka

Renault Modus 1.4 16V 98 KM

gabaryty Modusa nie przeszkadzają, ale w dalszej trasie rywale wykazują się większymi możliwościami i wyższym komfortem.Atutem auta jest gama silników. Trzy benzynowe (1.2, 1.4 i 1.6), z których każdy wyróżnia się dobrą dynamiką, kulturą pracy i rozsądnym zużyciem paliwa, oraz

Budowa parowozu

Elementy składowe parowozu 1 Tender ? wagon specjalnej konstrukcji do przewozu węgla (lub - rzadziej - mazutu) i wody dla parowozu. 2 Budka maszynisty ? stanowisko z którego maszynista oraz palacz sprawują kontrolę nad parowozem. 3 Gwizdek ? zasilany parą gwizdek, zlokalizowany na szczycie kotła

V16

V16 – oznaczenie silnika widlastego składającego się z 16 cylindrów. Jest idealnie wyważony podobnie jak V12. Jego największą wadą jest ogromne spalanie nawet w porównaniu z silnikami V12 i skomplikowana budowa jak i serwis. W historii powojennej motoryzacji tylko 4 auta zaopatrzone

G60

Sprężarka spiralna G60 to doładowana sprężarką typu G wersja silnika benzynowego o pojemności 1,8dm3 (1781 cm3). Sprężarka napędzana była paskiem wieloklinowym od wału korbowego. Konstrukcja sprężarkiSilnik G60 wyposażony był w sprężarkę spiralną. Jej nazwa odnosi się do kształtu przekroju

Tłok (silnik spalinowy)

, w silnikach dwusuwowych występują 1 - 4 pierścieni. Pierwszy pierścień od góry służy do uszczelniania cylindra nazywamy go pierścieniem uszczelniającym, drugi pierścień znajdujący się na dole nazywany jest pierścieniem zbierającym lub zgarniającym, służy on do zbierania paliwa, które następnie tłok wypycha

Turbosprężarka

jest większa ilość powietrza dzięki czemu wzrasta moc silnika, ale sprawność pozostaje bez zmian. Turbodoładowanie zostało opatentowane w roku 1905 przez Szwajcara, dr. Alfreda Büchi, od 1938 było stosowane w samochodach ciężarowych, zaś od 1973 w osobowych. BudowaBudowa turbosprężarki jest zbliżona do turbiny

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.