brak biegów w audi

Piotr Sielicki

Audi RS4 Avant | Test | Dla sportowej rodziny

Audi RS4 Avant | Test | Dla sportowej rodziny

Audi RS4 - marzenie wielu młodych ojców, którzy muszą mieć miejsce na dziecięcy wózek i bagaże, ale nie chcą wsiadać do popularnego "tedeika" i zapominać o radości z jazdy sportowym autem, które stało do tej pory w ich garażu

Audi A3 Limousine 1.8 TFSI | Test | Mocny sedan

Moc 180 KM pod maską w połączeniu ze skrzynią dwusprzęgłową wydaje się niemal idealnym kompromisem pomiędzy osiągami a ceną. Czy to rzeczywiście optymalny napęd dla najmniejszej limuzyny Audi?

Audi RS5 Cabriolet od 434 970 zł

Polski debiut odświeżone RS5 z otwieranym dachem zaliczyło podczas poznańskiego Motor Show. Teraz rasowy kabriolet spod znaku czterech pierścieni wjeżdża do salonów. Ceny startują od 434 970 zł

Audi SQ5 | Test | Nie tylko dla pań

Audi SQ5 | Test | Nie tylko dla pań

porównania Audi S4 (333KM, 440Nm, 1750kg) wg danych producenta osiąga setkę dokładnie w tym samym czasie. Szacun dla SQ5. Wrażenia zza kierownicy są niesamowite. Audi przyspiesza bez najmniejszego zawahania z każdej prędkości, na każdym biegu, a strzałka prędkościomierza gna w górę skali jak opętana.Skrzynia

Szef się spieszy! | Najszybsze limuzyny po tuningu

Szef się spieszy! | Najszybsze limuzyny po tuningu

Już w seryjnym Audi S8 nie można narzekać na brak mocy - 4-litrowy silnik może pochwalić się aż 520 KM. Jednak tunerzy z ABT doszli do wniosku, że to za mało. Tak powstało Audi S8 ABT, które legitymuje się 640 KM oraz 780 Nm. Ulepszona limuzyna rozpędza się do pierwszej setki w 4 sekundy, a

Audi S1 coraz bliżej

Audi S1 coraz bliżej

, siedmiostopniowa przekładnia z możliwością zmiany biegów łopatkami przy kierownicy będzie w stanie wynagrodzić miłośnikom marki brak napędu quattro?Z odpowiedzią na to pytanie będziemy musieli jeszcze trochę poczekać. Auto zadebiutuje w październiku podczas salonu samochodowego w Paryżu, a do europejskich salonów

Opel Cascada 1.6 Turbo A/T Cosmo | Test długodystansowy cz. X | Koszty

Opel Cascada 1.6 Turbo A/T Cosmo | Test długodystansowy cz. X | Koszty

Samochód: Opel Cascada 1.6 Turbo A/T Cosmo Aktualny przebieg: 33 600 km Problemy: brak Powód testu: chcemy spędzić lato z "polskim" kabrioletem Zobacz wszystkie części testu długodystansowego Opla Cascady Cennik Opla Cascady otwiera kwota 110 400 zł (z promocyjnym upustem w

Porsche Macan Turbo | Test | Jedyny taki

Porsche Macan Turbo | Test | Jedyny taki

pomocą, którego możliwa jest regulacja wysokości samochodu. Gdy maksymalnie je obniżymy, Macan wydaje się bardziej rywalem BMW X1 czy Audi Q3. Oczywiście regulacja wysokości to nie jedyna rola zawieszenia. Właśnie w nim i układzie jezdnym tkwi cała tajemnica fantastycznego prowadzenia się tego auta

Wielkie starcie Subaru Impreza vs. Mitsubishi Lancer

Wielkie starcie Subaru Impreza vs. Mitsubishi Lancer

sobą w bezpośrednim pojedynku na próbie ustawionej na pętli owalnej wszyscy w napięciu oczekiwali na finał finałów - ostatni bieg stojących naprzeciw siebie Subaru i Mitsubishi. Jakież emocje i aplauz wzbudziła jazda uczestników. Wybuch radości należał jednak do użytkowników Subaru. W biegu tym

Subaru Outback 2.0D Lineartronic Comfort | Test | Indywidualista

Subaru Outback 2.0D Lineartronic Comfort | Test | Indywidualista

nie bał się nawet zderzenia ze ścianą. W 2009 roku na ulice wyjechała już czwarta odsłona Outbacka, który po raz pierwszy stał się osobnym modelem, a nie jedynie wersją Legacy. Przedstawiony egzemplarz to wersja z dwulitrowym silnikiem diesla i nową bezstopniową skrzynią biegów CVT. Jest to kolejna

Mercedes C 200 CGI - test | Za kierownicą

Mercedes C 200 CGI - test | Za kierownicą

brak środkowego słupka.Trochę to trwało, ale Mercedes klasy C (W204) uwolnił się wreszcie od manier 190-ki (W201) i zbliżył charakterem do BMW serii 3. Nie ma tu śladu po flegmatycznych odruchach, znanych z innych braci czy... Audi A4. C-klasa jest skupiona, ale nie spięta, zwinna, ale nie nerwowa

Infiniti Q50S Hybrid AWD | Test | Podgryźć Niemców

Infiniti Q50S Hybrid AWD | Test | Podgryźć Niemców

Infiniti Q70 | Lifting i wersja L Właśnie tym samochodem Infiniti zamierza rozpocząć nowy rozdział w swojej historii na rynku europejskim. Q50 ma nową nazwę (zastąpiło G37), nowe wersje napędowe i wiele ciekawych rozwiązań, które według Japończyków mają pozwolić na równą walkę z niezwykle

Audi Q5 - Emocje czy rozsądek

Audi Q5 - Emocje czy rozsądek

dopiero teraz. Za to aż trzech. Lada dzień w salonach zobaczymy Audi Q5 i Mercedesa GLK, a pod koniec roku także Volvo XC60. Jakby tego było mało, o tych samych klientów stara się również Land Rover Freelander.Powiązania rodzinneMogłoby się wydawać, że Q5 to bardziej luksusowa odmiana Volkswagena Tiguana

TOP 10 | Nowości z salonu w Kantonie

TOP 10 | Nowości z salonu w Kantonie

300 samochodów z tego portalu TOP 10 | Największe kroki wstecz TOP 10 | Największe mydlenie oczuWspomniany przed chwilą FAW Group jest jak VW ? ma wiele marek pod kontrolą. I tak Xiali jest tania (chińska Škoda), Besturn nieco lepsza (odpowiednik VW), a Red Flag najlepsza (to takie Audi). No i w

Citroen DS5 - test | Pierwsza jazda

Citroen DS5 - test | Pierwsza jazda

półtoratonowym autem i zachowuje przy tym umiarkowany apetyt na paliwo. Wspiera go w tym sześciostopniowa manualna skrzynia biegów. Po kilkuset kilometrach komputer pokładowy wskazywał 8,3 litra. W porównaniu do danych fabrycznych (6,7 l/100 km) to trochę więcej. Trzeba jednak pamiętać, że DS5 to tak naprawdę

Volkswagen Tiguan 2.0 TSI DSG - test | Za kierownicą

Volkswagen Tiguan 2.0 TSI DSG - test | Za kierownicą

kierowniczym - brak. Paliwożerny silnik zawsze można zamienić na turbodiesla. Z kosztowną listą dodatków, Tiguan wkracza na pole szlachetnej konkurencji spod znaku Audi czy Volvo. A dla jego podstawowych odmian skuteczną alternatywą jest tańsza Skoda Yeti. W Europie Zachodniej klienci preferują jednak oryginał

Seat Exeo 1.8T - test | Za kierownicą

Seat Exeo 1.8T - test | Za kierownicą

po Audi. Old schoolowa prostota, bez telewizora Rubin wpasowanego w konsolę środkową, nie wymaga za to od kierowcy wertowania encyklopedii.Także wymiary wnętrza ustępują dzisiejszym konstrukcjom. Wzdłużnie umieszczony silnik i 264-centymetrowy rozstaw osi pozwoliły wygospodarować przyzwoitą ilość

A4 3.2 FSI Quattro - Waleczne nie tylko serce

próbuje wyrwać się z segmentu D premium? Do wyższego, w którym bryluje A6, brakuje mu zaledwie 3,7 cm. Na szczęście liczy się jeszcze kufer. Choć większy od Mercedesa i BMW o kilkanaście litrów, temu z A6 ustępuje o 66 litrów.Na złość konkurencjiZ zewnątrz Audi wygląda elegancko. Nie brak mu jednak

VW Golf Cabrio - test | Pierwsza jazda

VW Golf Cabrio - test | Pierwsza jazda

bliźniaczego Audi A3 Cabrio zaczynają się od 105 800 zł za podstawową wersją 1.2 TFSI AttractionSamochód bazuje na szóstej generacji Golfa, nie ma więc z Eosem nic wspólnego. Bliżej mu do Audi A3, które mimo obecności w segmencie premium zbudowane jest dokładnie na tej samej płycie podłogowej, przy

Audi A3 Cabrio vs. BMW 1 Cabrio - test porównawczy

więcej. W obu wtrysk bezpośredni tworzy zgrany duet z turbosprężarką. Najsłabszego diesla wybiorą chyba tylko ci, którym całkowicie obojętny jest dźwięk silnika i którym nie przeszkadza brak szóstego biegu. Jedyne zalety tej wersji to niska cena i niewielkie spalanie.Zdecydowanie godny polecenia jest za

Audi A5/S5 - najpiękniejsze dziecko de'Silvy

,HAMULECWysoka cena (zwłaszcza S5), brak możliwości zmiany biegów łopatkami przy kierownicy, niewyłączalne ESPSUMMA SUMMARUMA5 to konkurent BMW 3 coupé i Mercedesa CLK - podobny jest poziom wykonania, oraz ilość miejsca w kabinie. "Merc" z silnikiem Diesla jest niemal równie mocny (320 CLK 3.0

4Turbo Motul Cup | Są punkty mimo defektu

dobry wynik składa się wiele czynników. Tym razem zawiodło nas sprzęgło, które powiedziało dość. Okazało się, że była to wina pękniętego uszczelniacza wałka skrzyni biegów, który puszczał olej prosto na tarcze sprzęgła. Na odcinku wpłynęło to na spadem mojej koncentracji, błąd w zakręcie, brak

Lexus GS | Pierwsza jazda | Nokaut dla konkurencji

Lexus GS | Pierwsza jazda | Nokaut dla konkurencji

Szklany sufit w Europie Było kiedyś takie powiedzenie: "Kobieta musi zrobić dwa razy więcej, niż mężczyzna, by być w połowie tak dobra jak on". Z Lexusem jest jeszcze gorzej. Brak silników wysokoprężnych, mizerna gama silników benzynowych i rodowód mocno kojarzony z Toyotą powodują, że na

Test systemów parkowania

kierowca korzystając jedynie z czujnika parkowania, bez pomocy osoby stojącej na zewnątrz. Wcisnąć się Mercedesem GL w lukę o długości niecałych 6 m to naprawdę sztuka. I niezłe kino na ulicy.Audi A6Chociaż sam producent informuje, że mierzące 4,92 m długości Audi A6 potrzebuje do parkowania przestrzeni o

Audi S3

nowe Audi wykute jest z jednego kawałka. Nie wyczuwa się wibracji w zawieszeniu czy układzie kierowniczym. Wrażenia z pracy hamulców, sprzęgła i skrzyni biegów też mogą uchodzić za wzór. Wchodziłem w kolejne zakręty. Samochód pozostawał niezwykle stabilny i błyskawicznie reagował na polecenia kierowcy

"Parszywa trzynastka", czyli najmocniejsze auta w polskich salonach

. W R8-ce z dopiskiem GT zwykłe fotele zastąpiono bowiem twardymi, wyczynowymi kubłami. Z drugiej strony, siedząc za kierownicą sportowej bestii z Ingolstadt, mało kto będzie przejmował się brakiem komfortu. Po wciśnięciu gazu w podłogę, wskazówka prędkościomierza mija wartość "100" po

Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6, Audi TT 3.2 Quattro, BMW Z4 Coupé 3.0 si, Nissan 350Z

i najbardziej charyzmatyczna.SołtysikCieszy mnie, że Alfa znów nawiązuje walkę z najlepszymi w segmencie, jednak do sukcesu brakuje jeszcze paru mocnych punktów. BMW rozczarowuje brakiem szpery i mniejszą, niż myślałem, frajdą z jazdy, choć ma najlepszy silnik w tym porównaniu. Audi natomiast

Za co kochamy francuską motoryzację | Renault

do minimum. Koła mocowano za pomocą trzech śrub, szyby w drzwiach były przesuwane, przednia szyba była płaska, tapicerka szczątkowa, a silniki nieduże - najmniejszy miał pojemność 0,75 l. Na początku w ofercie była też wersja R3, którą można poznać po braku szyby na słupku C i jeszcze mniejszym

Za co kochamy niemiecką motoryzację | cz. I - BMW

skrzynię biegów. najwięcej z nich - 450 - sprzedanych zostało w USA.   Dzisiaj Z8 jest warte więcej niż w dniu zakupu. Pod koniec produkcji kosztowało 122.700 euro. Średnia cena Z8 to 145 000 euro. Najdroższa oferta jest za 190 000 euro Obecnie na wolnym rynku oferowanych jest około 50 egzemplarzy Z8

Samochody prawie nieznane | W tych autach na pewno się wyróżnisz

myślicie o tej niesamowitej masce? Z czym się Wam kojarzy? O wyglądzie modelu Orochi można napisać chyba wszystko... To jeden z tych samochodów, który jednych zniechęci, a drugich zachwyci. Jednak na pewno nikt nie zarzuci mu braku oryginalności! Orochi to flagowy model mało znanej w Polsce japońskiej mark

Nieudane ataki na klasę premium

4.2. Z tym ostatnim i manualną skrzynią biegów V-ósemka przyspieszała do "setki" w 6,9 s i osiągała prędkość maksymalną 249 km/h.Mimo że Audi V8 zdolne było konkurować z Mercedesem klasy S (W126) i BMW serii 7 (E32), do klientów trafiło zaledwie 21 tys. egzemplarzy modelu. Jak widać, by

BMW X3 xDrive20d - test | Za kierownicą

zapewnia X-trójce pozycję klasowego prymusa. 550 litrów dzięki dzielonej w proporcji 40/20/40 kanapie (opcja, seryjnie 60/40) może urosnąć do 1600 l. Co mają do powiedzenia kufry konkurencji? _Marka i model Pojemność bagażnika    Rozstaw osi Mercedes GLK 450/1550 l 275,5 cm Audi

Lifting Legendy

się echem. Nie była to premiera roku i nawet niewiele redakcji motoryzacyjnych zdecydowało się na jej przetestowanie. Skąd zupełny brak zainteresowania tym modelem? Odpowiedź jest prosta: Jeśli samochód ze znaczkiem Hondy, Toyoty, czy Hyundaia kosztuje w polskim salonie więcej, niż auto tej samej

Volkswagen Touareg V8 - test | Za kierownicą

skrzynia biegów z Tiptronikiem. Podświetlona literka S oznacza, że przekładnia pracuje w trybie sportowym. Obroty silnika na poszczególnych biegach nie spadają po odjęciu gazu jak w trybie D (drive), a samochód gotów jest do natychmiastowego sprintu. Ceną za zrywność jest zwiększone zużycie paliwa

Infiniti FX50

marki. Oba będą łączone z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Zaprezentowany w Genewie FX50 pojawi się również na rynku amerykańskim. Wersja europejska z zewnątrz będzie się różnić jedynie kierunkowskazami na przednich błotnikach, których w wersji amerykańskiej brak. Wraz z modelem FX50 w

Konfrontacje: Alfa Romeo 147 1.6 TS Distinctive/Audi A3 1.6 Ambition/BMW 316ti Compact

wykończone, mniej funkcjonalne W każdym z testowanych samochodów w środku wystarczy miejsca dla czterech osób. Mimo braku drugiej pary drzwi dostęp do tylnej kanapy jest dobry. W Audi dzięki systemowi Easy Entry tylne miejsca zajmuje się najwygodniej. BMW ma najbardziej komfortowe fotele i oferuje kierowcy

Jaguar XF - Ostry niczym brzytwa

sekundy mieć setkę na liczniku. Silnik zużyje może morze paliwa (a ściślej dwa razy tyle, co diesel), ale pozwoli pławić się w oceanie przyjemności!Wystarczy dotykSiedząc w fotelu kierowcy na brak miejsca nie można narzekać. Pozycja za kierownicą jest dobra, podobna do wzorcowej - z Audi. Miejsca na

Fiat Freemont - test | Pierwsza jazda

zawieszenie, układ kierowniczy a raczej jego brak i ospała automatyczna skrzynia biegów. We Fiacie wreszcie wszystko działa jak należy. Audi może to nie jest, ale poprawne auto jak najbardziej. Przeprojektowane zawieszenie wreszcie działa jak w innych europejskich samochodach, układ kierowniczy informuje

Chevrolet Malibu LTZ 2.0D | Pierwsza jazda

;+" i "-" na szczycie dźwigni zmiany biegów. Plus po prawej, minus po lewej. Z intuicją nie ma to wiele wspólnego, podobnie jak ze sportową jazdą.Auto idealnie sprawuje się na prostych długich i spokojnych autostradach. Po części to zasługa sześciobiegowego automatu (w standardzie 6-ręczna

Citroen Berlingo 1.6 HDi XTR - test | Za kierownicą

skłonności do warkotania podczas przyspieszania. Trzeba również wziąć poprawkę, że przy prędkości 120 km/h apetyt rośnie już do ok. 7,5 l/100 km. Opór powietrza i brak 6. biegu robią swoje.Lista opcji Berlingo obejmuje system Grip Control (2 700 zł), zwiększający skuteczność przeniesienia napędu w oparciu o

Kupujemy używane auto z automatem

początek poważnej awarii.Sprawdźmy też działanie lampki ostrzegawczej automatycznej skrzyni. Jeśli brak wskaźnika na desce, a samochód ma trudności z dynamicznym ruszeniem z miejsca, być może przekładnia pracuje w trybie awaryjnym (wtedy używa zazwyczaj tylko trzeciego biegu). Nie należy ignorować wycieków

Jaguar XJ 5.0 V8 Portfolio - test | Za kierownicą

podświetleniem oraz pokrętłem zamiast dźwigni biegów przypomina ten z XF-a. W większym kocie królują jednak akcenty retro, począwszy od otworów wentylacyjnych, poprzez analogowy zegarek i szerokie listwy ozdobne, aż po tabliczkę w podszybiu. Dobrze, że można na niej umieścić niemal dowolny wzór, bo standardowy

Ford S-Max i Galaxy - test porównawczy | Pierwsza jazda

Wszyscy chcieliby jeździć samochodami klasy premium. Trudno się dziwić, że ostatnio coraz częściej słyszymy od marketingowców, że ich samochody zasługują na to, by konkurować z Audi, BMW czy Mercedesem. Podobnie jest z Fordem. Sprawdziliśmy, czy tak jest w rzeczywistości. Ford mocno odświeżył swoje

BMW 335i xDrive - test | Za kierownicą

swoje dobre strony, długa trasa i wysokie obroty w ogóle nie męczą.Drążek automatycznej skrzyni biegów wędruje w pozycję "D" i możemy ruszać. Nie pomyliłem się, BMW 335i ma w opcji skrzynię dwusprzęgłową DKG. Jeśli zażyczymy sobie jednak napędu xDrive, oprócz skrzyni ręcznej dostępny za

Peugeot 3008 - test | Za kierownicą

. Dostęp do niego zapewnia dzielona klapa. Otwarcie górnej części wystarcza w większości przypadków, ale gdy potrzebujemy załadować coś ciężkiego, łatwo możemy opuścić jej dolny element. Wtedy zapakowanie ciężkiej walizy będzie o wiele prostsze. To nie wszystko. Bagażnik ma podwójne dno. Brak koła

Audi TT Roadster

ESP, czuły pedał gazu, brak w ofercie słabszego silnika z napędem quattro, brak ogrzewania karkuSumma SummarumWygląda na to, że producenci kabrioletów zyskają na globalnym ociepleniu. Ciekawa stylizacja nadwozia Audi TT Roadster, dobre osiągi i tradycyjna dla marki wysoka jakość wykończenia sprawiają

Audi A4

mogą się czepiać. A raczej esteci: że kokpit przyciężki i brak mu finezji, że ekran nawigacji za nisko... Co by jednak nie mówić, to najwyższa półka w tej klasie.Tradycyjnie już w Audi za kierownicą siedzi się wygodnie. Nisko i... bezpiecznie. Doliczyłem się kompletu poduszek powietrznych. Jeszcze nie

Dobra robota

Siedzę za kierownicą Audi S5, obok mnie sympatyczny gość, na co dzień użytkownik modelu Allroad. Na razie nie rozmawiamy, czekamy na sygnał do rozpoczęcia pierwszej próby. Nasz samochód jest piąty, ostatni w kolejce. Co kilkanaście sekund rozlega się niesamowity ryk silnika, ale bez

Volvo S60 - test | Pierwsza jazda

pozostaje do dyspozycji kierowcy już od 2100 obr/min. Wystarczy wcisnąć gaz, by kierowca i pasażerowie mocno wbili się w fotele. Oczywiście najwygodniejsze jakie można sobie wymyślić. Frajdę z jazdy 304 konnym turbodoładowanym benzyniakiem psuje jedynie automatyczna skrzynia biegów. Choć poszczególne

Kabriolety za 50 tys. złotych

Audi A4 Cabrio Dopiero druga generacja modelu A4 (B6, 2000-2004) doczekała się nadwozia cabrio. Auto zbudowano na płycie podłogowej Passata i oprócz liftingu otrzymało nowe aluminiowe zawieszenie. Kabriolet (z automatycznie składanym, płóciennym dachem) pojawił się dopiero w 2002 r. Pod maską

Audi A3 Cabrio, Volvo C70, Mazda MX-5 - Lans na trzy sposoby

. Precyzyjnie prowadzi samochód, chociaż nie jest tak sztywne jak w Audi. Daleko mu do komfortu C70 czy precyzji A3, zwłaszcza na nierównych nawierzchniach, ale spisuje się poprawnie. Podobać może się również działanie układu kierowniczego i praca ultrakrótkiego drążka dźwigni zmiany biegów. Kilka dni z

Parę rad na długą drogę

mieć obok siebie przewodnika, który z mapą rozłożoną na kolanach będzie ci podpowiadał drogę. Pamiętaj, że na autostradach i drogach szybkiego ruchu zatrzymywanie się jest zabronione (ciągła linia wzdłuż pobocza). Wszystkie decyzje trzeba podejmować w biegu, a jeden przegapiony zjazd potrafi

Audi Q7 - test

Jak to w rodzinie przy obiedzie - świeżo po prezentacji najnowszego SUV-a Audi wdałem się w "motoryzacyjną" dyskusję ze szwagrem mojej mamy. Pomimo że Q7 nie zachwycił mnie urodą, chwaliłem jego talenty terenowe, zaawansowaną technikę, funkcjonalność. Do czasu aż sprytny wujek zastrzelił

Dane techniczne, wyniki

paliwa (EC/93/116): miejskie/pozamiejski/połączone: 9,8/5,6/7,1 l/100 kmCena: 16 395 euro (w Polsce, z 20.12.2001 r.)Konkurencja: Audi A2, Honda Jazz TEST 30 000 km Stan licznika na początku testu: 13 074 kmPrzebieg: 14 821 kmPrzebieg od momentu rozpoczęcia testu: 1747 kmŚrednie testowe zużycie

Audi TT

brak w ofercie słabszego silnika z napędem quattro[Summa Summarum]Audi TT II generacji to zupełnie inny samochód niż poprzednik. Zbudowany przy użyciu najnowocześniejszej technologii (łączenie stali i aluminium) gwarantuje dobre osiągi i dużą przyjemność z jazdy za rozsądne pieniądze. Tylko po co

Audi Q7 4.2 TDI - test

. Audi Q7 połechtało mi ego, oj tak. Na wszelki wypadekPodbudowany mentalnie zwalniam nieco i włączam coraz powszechniej stosowany inteligentny tempomat. Na czym jego inteligencja polega? Otóż urządzenie montowane w Q7 nie tylko utrzymuje stałą prędkość, ale także "widzi", co się dzieje przed

Samochody z zapomnianej bajki | Panhard

biegów sterowaną pedałem sprzęgła, silnik i chłodnicę umieszczone z przodu oraz napęd na tylne koła. Tak, wiem, teraz to standard, ale ponad 100 lat temu to był hightech absolutny. Ba, firma zaprojektowała również drążek poprzeczny, który trzyma koła tylnej osi w ryzach, nie pozwalając im na żadne

Sportowa historia Toyoty

ST165 wyposażono w najnowocześniejszą wówczas sześciobiegową skrzynie biegów z hydraulicznym dyferencjałem. Jej twórcą była firma Xtrac. Debiut nastąpił w 1988 roku w Rajdzie Korsyki. Nie należał on do udanych bo Kankkunen odpadł z rajdu po awarii, która była początkową bolączką modelu Celica. Ponieważ

Peugeot RCZ - test | Pierwsza jazda

tej samej pojemności - 108,9 tys. zł.GAZ Intrygujący design, duży i ustawny bagażnik, udane silniki, precyzyjny układ jezdnyHAMULEC Niezbyt precyzyjna skrzynia biegów w dieslu, brak miejsca na tylnej kanapie, grube słupki przedniej szyby utrudniają widoczność, kokpit zapożyczony z innego modeluSUMMA

Land Rover Freelander 2 TD4.e - test | Za kierownicą

nawet pięć dorosłych osób podróżuje wygodnie, tylko 405-litrowy bagażnik to skromny wynik jak na klasę auta. Konkurencyjne BMW X3 pomieści 480 litrów bagażu, Volvo XC60 495 litrów, a Audi Q5 - 540 litrów. Po złożeniu kanapy pojemność kufra Freelandera rośnie do 1670 l, ale brak w nim praktycznych

Mitsubishi Colt | Długi dystans - podsumowanie

spalał niewiele ponad 5 litrów na setkę. To o ok. 0,5 litra więcej od ekologicznej wersji ClearTec, którą jeździliśmy kilka miesięcy temu. Różnica wynika z długości przełożeń. Z pewnością szósty bieg obniżyłby koszty eksploatacji, bez uszczerbku w komforcie jazdy.A co z przestronnością? W środku maluch

Ogłoszenia tygodnia | Youngtimery

samo, co starsze duże Fiaty, warto rozważyć zakup szarego 125p. Napędzany mniejszym silnikiem 1300 Fiat z 1971 roku ma dźwignię zmiany biegów w kolumnie kierownicy, cienkie koło kierownicy i znikomą ilość plastiku. Z zewnątrz auto wyróżnia się pełnymi klamkami (do 1973 r.) czy pięknym chromowanym

Chevrolet Aveo - Wyższe aspiracje

wyprzedzania też możemy pozwolić sobie na chwilę zadumy (30 sekund od 80-120 km/h). A jednak, mimo to jazda tym autem daje sporą frajdę. Szczególnie jego zawieszenie.Aveo oferowany jest też z mocniejszym silnikiem benzynowym (diesla w ofercie brak) o mocy 101 koni i pojemności 1,4 litra. Taki silnik był i

Mercedes E-Klasa (2002-2009) - opinie Moto.pl

pomp. Winę ponosi słabej jakości paliwo. Trzeba przestrzegać zasady tankowania tylko w renomowanych placówkach. Mocną stroną wszystkich silników Mercedesa E jest napęd układu rozrządu łańcuchem. Jest trwały i niezawodny.Przeniesienie napęduUkład przełączania biegów w W211 nie cieszy się dobrą opinią

AUDI TT/OPEL ASTRA COUPE TURBO/TOYOTA CELICA TS

, że regulacja sportowych foteli nie jest w 100% dokładna i przez to niełatwo znaleźć idealną pozycję za kierownicą. W Audi nie ma takich problemów. Mimo że jest w nim najmniej miejsca, czujemy się najlepiej: bardzo dobre fotele, idealna pozycja za kierownicą. Miejsca z tyłu właściwie brak. Nie

Mitsubishi Lancer Evo X - Kryzys czterdziestolatka

klimatami z wyścigów na ćwierć mili. Inżynierowie z Mitsubishi podobno zapatrzyli się na Niemców i wyruszyli w drogę, która ma ich zaprowadzić na pozycje obsadzone przez Audi RS4 i BMW M3. Nowy Lancer Evo, by pozbyć się image'u poprzedników, już nie będzie nosił oznaczenia kolejnej ewolucji. Zamiast

Audi RS4 Cabriolet

Na początku był Avant. RS2 Avant. Samochód, który dzięki szalonemu pomysłowi i współpracy z Porsche przeobraził potulne Audi 80 kombi w niebieską rakietę z napędem quattro i mocą 315 KM z zaledwie 2.2 litra turbodoładowanej pojemności. Jak na połowę ubiegłej dekady - czysty obłęd. Ale samochód

Alfa Romeo Giulietta - test | Pierwsza jazda

zmiany biegów, która udaje metalową. No właśnie udaje. Alfa Romeo pretenduje do klasy premium. Postawmy sprawę jasno, z takimi sztuczkami nie ma na to większych szans, choć Alfiści będą pewnie innego zdania. Kto nie chce ostatecznie odkochać się w Giuliettcie, musi szybko przekręci kluczyk w stacyjce

Audi A4 Cabriolet

poprzednie dni spędzili na jazdach nowym kabrio w strugach ulewnego deszczu? Samochody już czekają na parkingu. Lewy rządek dla Polaków. Trochę zbyt późno melduję się po kluczyki i z braku mocniejszych wersji decyduję się na 2.0 TFSI o mocy 200 KM. Powinno wystarczyć na spokojny dojazd do hotelu. Wszystkie

UOKiK: 62 akcje serwisowe w 2010 r.

stabilizatora (287 egz.)- Panda - ryzyko poluzowania mocowania wałka kolumny kierowniczej (8 aut)- Punto Evo - błąd w oprogramowaniu centralki poduszki powietrznej pasażera (25 aut)- Scudo - ryzyko wyłączenia świateł podczas jazdy (1358 aut)Ford - Ranger - wadliwy wspornik linki zmiany biegów - 52 egz.- Focus

Nieudane ataki na klasę premium

sprzedażową batalię z BMW, a w Europie doskwiera mu brak szerszej palety silników i - mimo wszystko - diesli. Spektakularnego skoku w ostatnich latach dokonało Audi, które rozbudowało paletę modelową i udowodniło, że z napędem quattro nie ma się czego wstydzić przy Mercedesie i BMW. Także Acura, Infiniti i

Konfrontacje: Audi A3 Sportback/BMW 120d

następuje mocne kopnięcie ze sprężarki, które trwa, aż wskazówka obrotomierza sięgnie czerwonego pola. Jeżdżąc dynamicznie, trzeba często zmieniać biegi, co w małym Audi jest dużą przyjemnością. Świetnie sprawuje się zawieszenie. Ma wystarczający skok, nie wypada z rytmu, nie daje się zaskoczyć

AUDI A4 3.0 QUATTRO

skrzynią biegów wykazuje słabą elastyczność. Reputację modelu benzynowego ratuje wersja 3,0. Tu pasuje wszystko: kultura pracy, moc i siła.Mimo że Audi w porównaniu z poprzednikiem urosło, we wnętrzu auta tego nie odczujemy. Przede wszystkim tył A4 nadal nie należy do najobszerniejszych.Deska rozdzielcza

Rozsądny rozmiar Peugeota 607 2.2 HDi

załącza się w średnich i wyższych zakresach (powyżej 2700 obr./min). Efektem jest nie tylko większa moc, ale i bardziej równomierny przebieg momentu obrotowego. Zbliżone parametry ma 2,2-litrowy silnik Mercedesa. Audi i Volvo mają nad "lwem" przewagę, jeśli chodzi o pojemność i liczbę cylindrów

Citroen DS4 - test | Pierwsza jazda

takich klientów. A w Polsce? Sprzedać DS4 będzie znacznie trudniej.Citroen DS4 HDi | Kompendium Nadwozie hatchback, 5-drz., 5-os. Silnik turbodiesel R4, 1997 ccm Moc 163 KM przy 3750 obr./min Moment 340 Nm przy 2000-3000 obr./min Napęd na koła przednie Skrzynia biegów 6-manualna Wymiary 427

Kia Ceed 1.6 CRDi SW - test | Za kierownicą

zapewnia wystarczający komfort. Przekręcam kluczyk. Pod maską pracuje znany silnik 1.6 CRDi o mocy 115 KM. W tej kwestii facelifting nie przyniósł żadnych nowości. Gama silników została taka sama. Nowa jest za to skrzynia biegów. Zamiast dotychczasowych pięciu ma teraz sześć przełożeń i współpracuje

BMW serii 1 - Mniej, czyli zgrabniej

bezramowymi szybami) uczyniło nadwozie bardziej proporcjonalnym. Mając do dyspozycji oba warianty - od razu wiesz, czym chcesz jeździć!BMW serii 1 od początku powinno być tak zgrabne i wyważone. Niestety, na tylnych siedzeniach wciąż doskwiera brak miejsca. Jest go tu wyraźnie mniej niż np. w Audi A3. Nad

Wybierz najlepszą generację Mercedesa Klasy S

4,5 i 6,3 litra), dwa warianty rozstawu osi oraz niespotykane wyposażenie (m.in. wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane szyby, automatyczna skrzynia biegów, pneumatyczne zawieszenie tylnej osi) przysporzyły mu w Europie, Azji i USA wielu nabywców. Łącznie w latach 1965-1972 sprzedano 383 tys

Audi A3 2.0 TDI Ambiente

wykończenie szczegółów to standard w pojazdach tej marki. KOSZTY I WYPOSAŻENIE - Nie na każdą kieszeń No cóż, Audi to samochód dla zamożnych. Koszt zakupu najtańszej wersji wyposażenia Attraction z silnikiem 2.0 TDI to 23 200 euro (ok. 102 288 zł). Cena testowanego A3 2.0 TDI Ambiente wynosi 25 005 euro

Mini Countryman Cooper S - test | Za kierownicą

/ładowność 1385 kg Śr. spalanie 7,7 l/100 km (w teście: 10,8) Przysp. 0-100 km/h 8,3 s Prędkość maks. 205 km/h Cena 108 800 zł Marcin LewandowskiZOBACZ TAKŻE: Audi A1, Citroen DS3, Mini | Za kierownicą Mercedes SLK | Pierwsza jazdaBMW 5 Gran Turismo | Test wideo Mini Cooper

Konfrontacje: Mitsubishi Lancer Evo VIII/Subaru Impreza WRX STi Solberg Edition

studzi swoje rozgrzane tarcze, metalicznie postękując katalizatorem i chłodząc się wentylatorem. W sprincie remis. Czerwony i niebieski do 220 km/h rozpędzają się tak samo szybko. Dźwiękowa pocztówkaZaczęło się od Audi Quattro. Napęd na cztery koła, mocny silnik turbo, a przede wszystkim koneksje rajdowe

Jaguar XJR vs Lexus LS 600h L - Pazur czy masaż?

mocno. Minus całkiem spory. Ale największe zaskoczenie i najdłuższy minus to niemożność obsługi skrzyni biegów z kierownicy. Brak tu łopatek czy choćby przycisków wymuszających zmianę przełożeń w trybie manualnym. Być może w Kalifornii nawet bym tego nie zauważył. Za to w Kobyłce -owszem. Peletony tirów

Honda CR-Z - test | Pierwsza jazda

niewielkim schowkiem pod podłogą o pojemności 19 litrów). Ostatni punkt to widoczność do tyłu, a właściwie jej brak ze względu na dzieloną tylną szybę. Na szczęście walory praktyczne mają w tym segmencie aut niewielkie znaczenie.Prawdziwi fanatycy sportowych wozów z dumą na twarzy wykonują szereg akrobacji

BMW X5

wykończone nadwozie, mocny silnik o świetnej kulturze pracy z odpowiednio dobraną skrzynią biegów, świetnie zestrojone zawieszenie, precyzyjny układ kierowniczyHamulecOpony typu runflat dają znać o sobie na nierównościach, brak nawet za dopłatą reduktora lub pneumatycznego zawieszenia wyklucza jazdę w

BMW 123d Coupe - test | Pierwsza jazda

Kiedy w 2004 roku BMW wprowadzało do sprzedaży serię 1, było ostatnią z wielkiej trójki niemieckich marek premium (Audi , BMW, Mercedes), która zdecydowała się na wyprodukowanie auta klasy kompakt. Co prawda wcześniej BMW wypuściło trójkę o nazwie "Compact", ale była ona produkowana na

Lancia Delta 1.6 Multijet | Test | Chwilowe zauroczenie

wykończenia, niewygodne fotele, bezpłciowy układ kierowniczySUMMA SUMMARUM Delta ma to coś, za co mężczyźni chętniej wybaczają, ale nie brak momentów, gdy urok mija. Piękne oblicze, dopracowany silnik i bogata oferta bez dwóch zdań plasują ją w segmencie premium. Szkoda tylko, że Włosi nie postarali się

Samochody z innej bajki | Chery

, samodzielnie zmieniającą biegi skrzynię, niby aluminiowe wykończenie deski i automatyczną klimatyzację. No prawie jak auto z Europy! Jest jeszcze Easter bez Cross w nazwie ? to wersja sedan, siłą rzeczy tylko pięcioosobowa. Tak wskazywałaby logika, ale w związku z brakiem pasa bezpieczeństwa na środkowym

Mercedes C63 AMG - test | Pierwsza jazda

brzmienie, komfortowe i sportowe jednocześnie fotele, dynamiczna stylizacja, napęd na tylne koła, bardzo skuteczne hamulce, możliwość zamontowania układu różnicowego o zwiększonym tarciu.HAMULECBrak ręcznej skrzyni biegów w ofercie, nożny hamulec ręczny, brak możliwości pełnego wyłączenia ESP, ogromny

Ford Mondeo 2.2 TDCi Titanium X

osłona chłodnicy, srebrne listwy, lakier Panther black i światła przeciwmgielne przypominające soczewki w eleganckiej oprawie. Poczciwe Mondeo w tej wersji śmiało można zaparkować przy Audi A4 i się nie powstydzić.W środku poczucie wyższej klasy - chrom, chłodna elegancja

Skoda Octavia Scout - Šyberiada

Rosyjska rzeczywistość, także drogowa, daleka jest od standardów znanych w naszej części świata, co Škoda umiejętnie wykorzystała. Scout ma co prawda w porównaniu ze zwykłą Octavią zwiększony prześwit i napęd na cztery koła, ale pokonanie normalnym autem wciąż nie do końca odkrytej i tajemniczej

Volvo S80, Citroën C6 i Honda Legend

. Klasycznej linii i dobrej jakości materiałów jej jednaknie brak. Szkoda tylko tych 5 biegów. Citroën natomiast to... SPA na kółkach. Relaks, przy którym osiągi nie mają znaczenia.Pssss...Ponieważ tego rodzaju auta powinny zapewniać ciszę i spokój, postanowiliśmy zmierzyć w nich poziom hałasu. O

Konkurenci i ocena końcowa

Audi A8 W12 Quattro107 tys. euro*, 450 KM, 580 Nm, 0-200 - 17,4 s. Ma napęd na cztery koła i aż 519 cm długości! Choć największy jest o prawie 400 kg lżejszy od Phaetona, co zawdzięcza niemal całkowicie aluminiowej karoserii. Ma największą ładowność w klasie. Pod maską podobne jak w Phaetonie, lecz

Cadillac CTS - Amerykańska alternatywa

najmocniejszej wersji, w ofercie wersja z napędem na wszystkie kołaHamulecUmiarkowana pojemność bagażnika, brak przy kierownicy łopatek do zmiany biegów w trybie manualnymSumma SummarumNowy "Caddy" sprawia dużo lepsze wrażenie od swego poprzednika. Jego nadwozie jest jeszcze bardziej wyraziste, w jego

Konkurenci i ocena końcowa

, wygodne fotele, porządny zestaw audio, elektryczna regulacja pedałów, pozytywny image marki, korzystne warunki gwarancji, walor unikatowości na polskich drogachHAMULEC:Niezbyt obszerne wnętrze, brak wskaźnika aktualnie wybranego biegu, zanadto pospolity odgłos zamykanych drzwi, nieco zbyt gąbczasty pedał

Skoda Octavia Scout - Šyberiada

, komfortowe zawieszenie HAMULEC Brak automatycznej skrzyni biegów SUMMA SUMMARUM Choć to pierwszy tak uterenowiony samochód czeskiej marki, widać, że Škoda odrobiła lekcję. Wypada mieć nadzieję, że wraz z pojawieniem się nowej Octavii Scout nie zniknie z rynku. Wręcz przeciwnie, będzie

Lexus GS - test | Za kierownicą

zainteresować.Już od pierwszych kilometrów mogę rozkoszować się komfortem. Świetne wykończenie, przednie materiały. W tej kategorii Lexus może uchodzić za wzór. Wyjeżdżamy z Warszawy. Klimatyzacja cicho i bezprzeciągowo załatwia sprawę odpowiedniej temperatury we wnętrzu. No i hałas. A raczej jego brak. Mogę

Subaru diesel - test | Za kierownicą

(vide: Audi Le Mans, a niebawem także drogowy R8 V12TDI). O ile jednak brak diesla w ofercie wąskiego grona producentów superaut nikogo dotąd nie dziwił i nikomu nie przeszkadza, o tyle w przypadku firmy budującej (prawie) zwyczajne kombi i sedany co najmniej zastanawiał. Wczasach gdy klienci wymagają

Mercedes GLK - Gwiazdka dla niani?

benzynowym (231 KM, 174 900 zł) lub trzylitrowym Dieslem (233 KM, 185 000 zł). To znacznie mniej niż w przypadku BMW.Co na to ciut większe Audi? Niestety ceny Q5 są jeszcze tajemnicą.GAZDobrej jakości materiały wykończeniowe, mocne silniki, dobrze wyciszone wnętrze, dobre właściwości terenoweHAMULECCiasne

Ford S-Max 2.0 TDCi

podwyższyć cenę najbogatszej wersji Titanium. O ile? 60 000 zł? Hm, w tym kontekście jej cena wyjściowa 119 850 zł nie wydaje się aż tak kusząca. Ale cóż, takie czasy. Topowy S-Max może zawstydzić niejedną luksusową limuzynę. I pomyśleć, że 30 lat temu wystarczyło umieścić lewarek zmiany biegów i dźwignię

Lexus LS 460 - kraina łagodności

pierwsza 8-stopniowa skrzynia automatyczna montowana seryjnie w autach osobowych. Waży 95 kg, ma monolityczną aluminiową obudowę i rozmiary swojej 6-biegowej poprzedniczki. A jeśli trzeba, potrafi zrzucić nawet dwa biegi naraz, choć chwilkę się zastanawia. To nie koniec. Skrzynię połączono z nie mniej

Brak wstecznego biegu - audi A6 quattro

Cześć, mam A6 (skrzynia 5 biegowa), od wczoraj nie mam wstecznego biegu, nie ma pojęcia co się stało. Czy ktos wie czy to jakaś pierdoła, dam radę samemu naprawić czy czeka mnie wizyta w warsztacie?

Re: Brak wstecznego biegu - audi A6 quattro

Prawdopodobnie skrzynię trzeba będzie wyciągnąć, więc sam tego nie zrobisz. Lepiej zaprowadź auto do warsztatu.

Re: Brak wstecznego biegu - audi A6 quattro

Witam, dzisiaj odebrałem samochód. Napiszę bo może się komuś przyda. Okazało się że mam koszyk z wałkiem i sprzęgło do regeneracji. Co do warsztatu to trafiłem do Auto Józefów. Obsługę oceniam na 4+.

Re: Mały apel do Ciebie

-trach zredukuje bieg i wykorzysta swoje 200 KM i prawie 400 Nm :) -- Rosjanie o swoim surowym prawie: "Surowosc naszego prawa lagodzi nieco brak obowiazku stosowania sie do niego"

Re: no to masz adi A6 w podstawowej kompletacji

w układzie poziomym i pionowym Gałka dźwigni skrzyni biegów Kierownica 4-ramienna, wielofunkcyjna, obszyta skórą Brak logo na kierownicy Komfort siedzeń Child seat anchor Dzielona i składana tylna kanapa Podłokietnik z przodu Regulacja wysokości foteli przednich, manualna ISOFIX - mocowanie

Komfortowe zawieszenie

trzeba sie przyzwyczaic. 2. Avensis - moze i komfortowy, ale sposob prowadzenia mnie rozczarowal, tzn. skrzynia biegów malo precyzyjna, tak samo uklad kierowniczy (obecnie jezdze mazda wiec mam porownanie). Poza tym trudno mi bylo znalezc wygodna pozycje za kierownica (dziwne fotele, za krotki

Re: Przydałaby sie lista nie awaryjnych silników

ponizej 3500rpm nie dzieje sie prawie nic... ot czesto jest to 60% maksymalnej mocy... i to jest przeklenstwo dla dieslowcow po przesiadce, bo nie przyzwyczajeni sa do redukcji przed wyprzedzaniem, a predzej do wrzucenia wyzszego biegu w trakcie... Dlatego w benzynie niezbedna jest redukcja i wyprzedzanie

Re: Nissan Altima | Galeria

u najmłodszych zaszczepiać miłość do niemieckich marek, później z biegiem czasu młody człowiek zaczyna widzieć morze możliwości, a inni od razu inaczej go postrzegają, jeśli potrafi rozmawiać o Audi czy BMW - to się chwali. A co można powiedzieć o ludziach którzy rozmawiają na temat nissanów

Re: Salon Genewa 2012 | Nowe Audi RS4 Avant

Nie ma co psioczyć, taka jest filozofia Audi w kwestii produkcji aut usportowionych. Napęd na cztery kółka i nadwozie kombi. Poczynając od Audi RS2 aż do dzisiaj. Z wszystkimi negatywnymi konsekwencjami (typu podsterowność: Tiff Nedell chyba w każdym teście RSów o tym wspomina), silnik zbyt

Tematy na forach motoryzacyjnych

auto w rozliczeniu, czy sprzedawać na własną rękę ? Ford 2.3 forum - Pomocy! Wymieniłem już wszystko i dalej nie startuje! Jaguar Forum - Gdzie wbudować dodatkowy zbiornik oleju, aby wyrównać braki z powodu wycieków ? Twingo-Forum - Brewki z prawdziwego końskiego włosia (Zdjecia) Fiat-Forum - Czy

Re: Kosmetyka i nowe technologie

A mnei sie podoba chociaz nie przepadam za Merolami. Fakt, że ten samochod mimo roznej gamy silnikow jest raczej dla kogos starszego i statecznijeszego w targecie. No juz widac po środku i po braku drązka zmiany biegów. Limuzyna to limuzyna, nie jest auto dla wszytkich. A te swiatla faktycznie

Auta specjalnie postarzane? - artykul 1

się z przesiadką do nowego modelu, trzeba mu w tym pomóc. Jak? Przyspieszyć starzenie się aut - techniczne i moralne. Zgrabny, wygodny i oszczędny, a w dodatku uznanej marki. Czy może być lepszy wybór? A jednak Audi A4 B7 2.0 TDI PD Multitronic może okazać się skarbonką bez dna z powodu fatalnego

Re: TOP 5 | Kabriolety do 30 tys. zł

tym jest zakochany (lat 26) architekt -rocznik 1997 przebieg 140 000 km niebieski,skrzynia manualna,brak klimatyzacji,takie auto kosztuje w granicach 20 000,00 zł,jest szybsz od srebrnego syn 22lata student ekonomi.Auto jeszcze jeździ 220 km/h chociaż na cabrio to bez sensu. Jazda tym autem jest

Re: Którą generację Audi 80/A4 uważasz za najleps

roku silnik 1.9 113KM w Audi 80 zostaje zastąpiony silnikiem 2.0 o takiej samej mocy (dostępny także z napędem quattro). Audi 90 2.0 20V i 2.3 20V były odtąd dostępne także w wersji z napędem na przednią oś i opcjonalnie z automatyczną skrzynią biegów o 4 przełożeniach. Do oferty wprowadzono także

Re: Prawda i nieprawda

Aaaa, kapuje. To ze dzisiaj mlotkami prostuja Audi A8 udowodniles starym filmem z jakims innym samochodem. Co do zaworu odcinajacego paliwo przy gaszeniu kluczykiem i braku zaworu odcinajacego przy hamowaniu silnikiem bylo prawda w moim Garbusie, ktory podczas hamowania silnikiem strzelal w

Re: Ofensywa Volkswagena

co chodzi. Jasnym jest to że auta różnią się stylistycznie design zew + wew itp, natomiast mają wspólne silniki (nie ważne jak obrócone to te same silniki!!!), wspólne płyty podłogowe, skrzynie biegów oraz elementy wyposażenia np.takie jak klimatyzacja. Oczywiście dla takich fanatyków VAGu jak Ty

Re: subaru to alfa wschodu?

oddal po 3 latach. a co do samego subaru: > Może jako posiadacz dwóch Subaru mam prawo zaoponować, ale nier możesz wystawia > ć opinii po jednym egzemplarzu. kolega z dzialu ma niemal identyczny. rozni sie kolorem, brakiem skory i paroma roznicami w wyposazeniu. silnik i skrzynia te same

Użytkowo owszem, chociaż ...

"małego księcia" BMW-PSA, czyli 1,6 THP. Podobno jeszcze bardziej "elastyczny i kulturalny", a bez kompresora. Tak więc od strony użytkowej jest to silnik, który chciałoby się mieć, ale są też konkurenci, wcale nie gorsi. Słabością alfy jest brak skrzyni biegów porównywalnej z DSG

BMW 328 - wrażenia z jazdy

... Wrażenia..... dobre, ale... Zacznę od zalet: -wspaniały automat - mimo, że to przekładnia planetarna - jest znakomicie zestrojona - nie szarpie, zmienia biegi bardzo szybko i bez szarpnięć, we właściwych miejscach redukuje - bez zmieniania programu - na podstawie pozycji gazu wyczuwa kiedy chcemy jechać

Re: Top 10 ulubionych kierowców.

kompleksami – przyspi > esza, jeżeli zauważy, że wyprzedza go kobieta. To typ pocieszny. Moja żona go lubi, bo ma ciężką nogę i jak ktoś zaczyna się z nią ścigać, to szybko taki wyścig kończy. Jest trzecia podgrupa - młodzieniec w VW Golfie/Hondzie Civic/Audi A3/BMW "3", który jak widzi

Re: rozstrzygne :-)

dewulot1 napisał: > Eeee, w zwyklym torque converter nie ma zadnej zmiennej redukcji > operowanej przesunieciem dzwigni z D na S. Hmmm, policzmy: Zakładając brak zmiany przełożenia przekładni hydrokinetycznej, dla 6-stopniowego automatu z Audi A6 4.2, o następujących przełożeniach

Re: MegaDiesel BMW coraz bliżej

@pocalujta_wujta Dla przypomnienia Le Mans 24h diesele Audi bija wszystkie benzyniaki przez lata odkad je dopuszczono. A wygrywa dokładnie z tego samego powodu, dla którego niepełnosprawni maratończycy wygrywają z pełnosprawnymi. @pocalujta_wujta Diesel z zasady ma wiekszy moment obrotowy

Łada Granta - tani sedan z Rosji

bo na 4-tym biegu już wyła -ale moc pod pedałem jeszcze miała tylko 5-tki było brak . Kupiłam teraz zwykłe stare BMW- na łańcuszku rozrządu rok 94- benzyna nie żadne ropniaki i jestem zadowolona idzie jak burza- dłużej tym pośmigam niż tym nowym gównem. A gdyby teraz wyprodukowali taką ładę 1500

Re: WSZiM "Humanitas" i CSK "Dora & Piotr"

Robiłem u Dory&Piotr. Teoria strasznie sie wlekła. Jazdy jeszcze gorzej. Często były odwoływane. Brak profesjonalizmu. Instruktorzy sobie tylko dorabiają a nie są zawodowcami. np facet z punta przysypia na jazdach bo jest zmęczony po dniówce w hucie!!!! Szef próbuje złapać nowych kursantów na

Re: egzamin na automacie

terminami jazd. Pewien wyjątek to lato, bo samochody z automatami są lubiane przez instruktorów szkolących na A (brak konieczności ręcznej zmiany biegów, to mozliwość zwracania większej uwagi na kursanta na motocyklu). Ja miałem atrakcję, bo musiałem zmieniać samochód (jeździłem na 3, a zdawałem na 2

Re: Kia czy Mercedes?

spokojnej jazdy calkowicie wystarczy ale juz niczego sie tym nie pociagnie a o redukcjach i sprawnych wyprzedzaniach mozna zapomniec, zaleta tego malego turbodiesla jest lagodna praca i totalny brak turbodziury ale jak w kazdym dieslu trzeba sie namachac biegami, spalanie na poziomie 6,6 - 7,0 l/100 km ON

co mial na mysli autor artykulu?

Z nowym accordem jest jak z dobrym zabiegiem powiekszania biustu tylko wprawne oko wylapie detale. Skoro ten kanon stylistyki pasowal zalozeniom Hondy czemu mieli tworzyc dziwolaga? Auto na zywo wyglada swietnie. Srodek? Super, duze przelaczniki na konsoli srodkowej, brak hitechu ala bmw/audi

Re: tiptronic i multitronic w audi a4

tym celu wystarczy przesunąć w bok. skrzynię można przestawić na tryb ręczny w czasie jazdy w dowolnym momencie. oprócz tego jest przycisk "S" do jazdy bardziej sportowej. jeszcze jedną zaletą tej skrzyni jest brak wpływu na spalanie w porównaniu z wersją ręczną nie jeździłem audi

Re: Suzuki Swift 1.2 VVT | Za kierownicą

wersjii z '05 jest tak bezpośredni, że moja Lepsza Połowa stwierdziła,że chyba w tym autku brak wspomagania, Silnik 1.3 , 92 km jest żwawy , a nawet bardzo...., ale.... powyżej 4.000 obrotów, czyli jest zachłanny na benzynkę i proszę mi tu oczu nie mydlić dziwnymi wynikami typu 5.5 na sto , bo autko przy

Re: No lemingi! Wyskakiwać z kaski!

zmienić swoje zachowanie, może się nieźle spocić. Poza tym VAG z oszczędności pewnie nie montuje dodatkowego sprzęgła pomiędzy skrzynią biegów a przednią osią (tak, jak robi to n.p. saab), co z kolei skutkuje brakiem możliwości odłączenia albo zredukowania momentu przenoszonego na przednią oś. Skutkiem

Re: Będzie chyba 4x4

elektronika nie może wiele zdziałać. Braku jednego biegu nie da się niczym nadrobić, a przecież w nowych BMW 5 i Audi A6 będą skrzynie 6- biegowe, o Multitronicu nie wspominając. Pozdrawiam

Niestety.... mylisz się :)

uki145 napisał: > Witam!a jakie znaczenie maja porównania masy w/w pojazdów?. Bardzo istotne. Stosunek moc/masa to krytyczny parametr z punktu widzenia osiągów. W zasadzie trudno podać bardziej istotny. > gdzie miejsce na zestopniowanie skrzyni biegów, Patrz poniżej. > opory

Re: Ilu Was jest Alzheimerów z automatami ?!

na ostatnim biegu. Dni drąga są już na szczęście policzone. Klimatyzacji też nie używasz, bo zwiększa spalanie i pogarsza osiągi? -- "Sytuacja wydaje się rozwijać w tym kierunku, że Skoda może za jakiś czas przejąć w koncernie VAG rolę Audi". /Kaszana/

Re: Czemu mieszacie do tego ideologię?

zbyt wolny. W audi np. tip to jest kibel do kwadratu. W niektórych sytuacjach, zanim ta skrzynia się namyśli co by tu zrobić, to mija cała wieczność. > Mnie nie odpowiada, ale i na to jest sposób - DSG (według mnie przyszłość > skrzyń biegów). Za taką skrzynię, łączącą wodę z ogniem, z

Re: Przydatne i nieprzydatne elementy wyposażenia

- bezcenne w śniegu. > - GPS do jazdy po rodzinnym mieście (klasyka debilizmu) Zgoda. > - tapicerka skórzana - dla lubiących męki w lecie Jak ktoś lubi czarny a nie stać go na samochód z elektryczną wentylacją siedzeń, zgoda. W samochodach pokroju BMW "7", MB "S" czy Audi A8 rzecz

Re: Co byście zmienili w swoich samochodach?

w audi - dziwne wyprofilowanie oparc przednich foteli. Nie wiem co za garbata ciota to wymyslila. W sumie jakos sie przyzwyczailem a oparcia sie sprawdzily w dluzszych trasach. Ale sa jakies zupelnie inne niz w pozostalych autach - Brak miejsca na konkretne gloniki. W desce sa 10cm i w tylnych

Re: Jaka skrzynia porównywalna do DSG?

za kryteria decydujące o tym, co jest lepsze uznamy takie cechy jak brak szarpnięć podczas zmiany biegu, wpływ na osiągi czy zużycia paliwa, to nie widze w czym niby przekładnia dwusprzęgłowa miałaby być lepsza od niektórych nowoczesnych (czyt. szybkich), dobrze oprogramowanych klasycznych automatów

Re: Focus II 1,6TDCI kontra Corolla 1,4 D4D

chyba brak tu proporcji między długością oparcia i siedziska) fotele przednie i pozycja za kierownicą, przeciętne hamulce i gumowata zmiana biegów. Poprawna trakcja. Ciemne, łatwo kurzące się wnętrze. Tyle zapamiętałem z moich jazd :-) Bardzo poważnie rozważałem swego czasu focusa, szczególnie, że

Re: czym jezdzicie?

., duzo bajerow w srodku, komfortowa i nizle jak na reno zawieszona. Jest na allegro ;) Prawie brak zamiennikow czesci zamiennych. 3. Audi Cabriolet r. 1997, 2.6 V6(90 stopni) 12v 150HP, tez dopasione. Silnik niby slaby ale bardzo elastyczny. Dosc powiedziec, ze na 3 biegu mozna jechac prawie od 0 do

Dlaczego mówicie tylko o benzynowcach?

Fakt jest faktem, Skodzinka nie zachwyca designem, ale nie rozumiem zachwytu nad Civicem i Mazdą. Mazda to nie ta klasa auta - raczej do porównania z Audi, a nowy Civic..hm. Jak dla mnie - wajcha od biegów przy teście Alpifresha jest nieosiągalna, a "szlifowanie" silnika i ucha

marketing prawdę Ci powie

racjonalnie patrzeć na świat i weryfikować to, co im reklama wmawia. Czasy zmiany biegów (shifting times) w skrzyniach VAG może istotnie takie są. Co z tego, skoro nie mają one absolutnie żadnego znaczenia? Co znaczenie natomiast ma, to czas braku dostarczania przez silnik mocy, czyli czas pomiędzy

Re: Audi

> Mówisz o nowym A8? Nie. A8 poprzedni model. > Co znaczy "krowiaste i ciężkie"? Samochód może być ciężki, ale jednocześnie > dynamiczny. Przy mocach rzędu 300 KM, to żaden problem. Poza tym samochody tej > klasy tyle ważą. A może mówisz o braku dynamiki? Ale wtedy to

raczej słabszy na DSG

TDI 140), podczas gdy na filmikach na YouTube różnica na korzyść skrzyni dwusprzęgłowej była zauważalna. Moim zdaniem, taka skrzynia nadrobi poniekąd braki słabszego silnika, ponieważ nie będzie takiego długiego odcięcia mocy przy zmianie biegów. Z danych wpisywanych przez ludzi można wywnioskować

Bynajmniej :)

stwierdzen w całej tej dyskusji. tt i golf to > inne pojazdy z uwagi na róznice w oporach aerodynamicznych i połozenia srodka > ciezkosci, które nie bierzesz w ogóle pod uwage(a maja ogromne znaczenie > jesli chodzi o predkosc przejscia przez zakret). To też audi jedzie 2 sekundy szybciej od

Re: Rynek diesli w liczbach

sie 30 - 40 kkm rocznie i ma do dyspozycji podobne moca silniki benz/TD waha sie gdzies okolo 3000 tys pln. Jest to kwota, ktora mozna poswiecic w zamian za to, ze masz gwarancje uruchomienia silnika przy temp. - 30, za cisze i brak wibracji, za zakres predkosci na trzecim biegu (stare audi B3 z

Re: Audi

"? Samochód może być ciężki, ale jednocześnie > dynamiczny. Przy mocach rzędu 300 KM, to żaden problem. Poza tym samochody tej > klasy tyle ważą. A może mówisz o braku dynamiki? Ale wtedy to tylko Twoja > subiektywna opinia. Właśnie o to chodzi w takich samochodach, by nie > czućprędkości i

Audi

mocach rzędu 300 KM, to żaden problem. Poza tym samochody tej klasy tyle ważą. A może mówisz o braku dynamiki? Ale wtedy to tylko Twoja subiektywna opinia. Właśnie o to chodzi w takich samochodach, by nie czućprędkości i przyspieszeń, co nie znaczy, że samochód jest powolny. Moze Ty w swojej 911 masz

Re: Superb,Mondeo, C180

karakalla napisał: > Ale jednak... Taki GM nie ma nic, co by przypiminało DSG, nawet z > 6 biegami. A faktycznie. Kolejny negatyw dla nowego Oupel InZignia www2.opel.de/insignia_visualizer To dlatego Niemka tam mówi, że jej się robi słabo, ale tylko na widok stylizacji, a nie np. skrzyń

audi a4 dla dynamicznego

no poczytalem sobie u was troszku o tych dieslach i sie przekonalem. bylem przed zakupem na jezdzie testowej w salonie audi i wzialem a4 3.0 quattro oraz 1.9 tdi quattro. wpierw pojezdzilem benzyna i tak jak koledzy na forum zauwazylem: - jest to starawy silnik - w koncu benzynowy - w ogole nie

Patriotyzm, jako kryterium wyboru samochodu

Czy nie uważacie, że powinniśmy wspierać producentów inwestujących i tworzących miejsca pracy w Polsce? Fabryki bądź montownie samochodów w naszym kraju posiadają: - Fiat, - Opel, - Volkswagen, - Toyota - fabryka skrzyń biegów, - Isuzu (GM) - silniki diesla, - nieszczęsne Daewoo (GM) Całkowity

Re: Kupując SUV'a-czym się kierować?

bawarczyk wypada o wiele gorzej niż kilka razy tansza Kia Sportage.Osobiscie pragnąłbym zwrócic uwage na AUDI All road.Uwazam ze jest to jedyne podwyższone kombi, które posiada te wszystkie cechy których brak jest BMW czy skadinnąd pieknemu Cross Country.Pierwszą rzeczą jest pneumatyczne zawieszenie

AUDI A6 2.5 TDI/SAAB 9-5 3.0 TiD/VOLVO S80 2.4 D5

Tekst z Gazety /http://www2.gazeta.pl/auto/1,31341,1106961.html/ AUDI A6 2.5 TDI/SAAB 9-5 3.0 TiD/VOLVO S80 2.4 D5 Tekst: ŁUKASZ KIFER 05-11-2002 15:01 "Nawet oszczędzanie może być przyjemne. Najlepszy przykład to jazda jedną z trzech porównywanych limuzyn z silnikami Diesla. Jednak by

Re: uzywany PATROL czy JEEP co sądzicie?

. Ciekawostką było to, że blachy były podwójne(!).W podłodze wspawana stalowa "piatka", coby byle minie się nie poddał.Oczywiście brak wspomagania i synchronizacji skrzyni biegów czyniły ten pojazd bardziej "męskim". W porywach osiągał do 70km/h, ale siła była taka, że za jego pomocą

Re: Objazdówka z Logostourem - relacja

Egipt obejrzeć i na terenie poza hotelem ;) Korzystam z pralni - zabrali o dziewiątej, oddali uprane i uprasowane o szesnastej, za 14 funtów mam czyste spodnie i dwie bluzeczki na Kair :) Nuda. Ale taka relaksująca nuda - dobrze jest odpocząć w biegu... Do dyspozycji jedna zatoczka, która się nie

Re: Patriotyzm, jako kryterium wyboru samochodu

greenblack napisał: > Czy nie uważacie, że powinniśmy wspierać producentów inwestujących i > tworzących miejsca pracy w Polsce? Fabryki bądź montownie samochodów w naszym > kraju posiadają: > > - Fiat, > - Opel, > - Volkswagen, > - Toyota - fabryka skrzyń biegów, >

Re: Nowe supermocne dyzle Mercedesa

silnika > benzynowego, czyli brak efektu utraty mocy przy wyższych obrotach. czy ty kiedys probowales przegazowac duzego diesla i zobaczyc jak szybko wchodzi na obroty? bo ja mialem taka okazje. wprawdzie nie z m-b ale z nowym audi a8 4.0 tdi (niestety nie moim) i jezeli ktos mi powie, ze ten woz

Re: Propozycja kompromisu

kierowcą od 15 lat i jeśli chcesz mnie przekonać do wsadzenia żony do "malucha", musisz się bardziej postarać. Ona jako świeży kierowca jeździ Audi A6 i wiesz co? Nie narzeka na niemożność ręcznej zmiany biegów, kręcenia korbką aby otworzyć szybę, niepocenie się tego lata, a nawet nie narzeka

Re: Nowe supermocne dyzle Mercedesa

do silni > ka > > benzynowego, czyli brak efektu utraty mocy przy wyższych obrotach. > > czy ty kiedys probowales przegazowac duzego diesla i zobaczyc jak szybko > wchodzi na obroty? bo ja mialem taka okazje. wprawdzie nie z m-b ale z nowym > audi a8 4.0 tdi (niestety nie moim) i

Re: Motodziennik: Audi R4 pod topór

PANIE JACKU, proszę nie potępiać zjawiska pozytywnego jakim jest maraton czy jego połówka. To nie wina organizatorów, że brak obwodnicy powoduje kłopoty w organizacji w ruchu drogowym a pozytywnie zjawisko jakim jest bieg masowy nazywa Pan głupim. Cały świat, większe miasta organizują maratony

Re: Rady

biegu, zmieniać pas płynnie zamiast hamowania i zmuszania do hamowania innych, przewidywać, uprzedzać, nie zajeżdżać, pomagać. Równie dobrze wychodzi mi to Pandą 1.1 jak i Audi 2.8. "Nie rozumiem co to znaczy "zaliczyc straty rowerem"." Przejechać przez miasto rowerem a nie

Tjuninkowy motłoch sam się eliminuje

osoba zginęła, a kilka zostało rannych "Po przeprowadzeniu na wniosek policji kontroli imprezy prezydent miasta zdecydował, że należy ją natychmiast przerwać ze względów bezpieczeństwa uczestników. Bezpośrednim powodem jest brak wymaganej przepisami drugiej karetki reanimacyjnej

Re: Superb,Mondeo, C180

-cylindrowym 4-litrowym dieslem. I, w przeciwieństwie do nich, nie potrzebuje piętnastotonowej skrzyni biegów i dwudziestotonowego silnika. O sile hybryd (tych obecnych i nowej generacji wtyczkowych z zasięgiem elektrycznym circa 80 km) niech zaświadczy parę faktów: - obecny Prius pali mniej niż jakikolwiek

Re: Honda Accord 2003

na silniku, choć nie tak duży, jest zbliżony do stałego (aż do ponad 9000obr/min wspomnianych przez Ciebie), to oznacza, że można dłużej 'ciągnąć' przy przyspieszaniu na jednym biegu oraz można krócej zestopniować skrzynię biegów, bez obawy nadmiernego ograniczenia prędkości maksymalnych na

Re: AUDI A8 4.2 98/99

oryginał, zamienniki są firmy NGK, nie wiem po ile - Przepływomierz powietrza, a dokładnie MIERNIK MASY POWIETRZA - oryginał ok. 700-900zł, pasują też od 2,5TDIV6 180KM z A6 lub A8, do modeli z `94-`98 oryginał 1900zł, zamienników brak, bo jest to wtyczka z bolcami. - gumki wycieraczek są dwa po 30zł

Audi A6 czy ktoś ma lub miał podobny problem?

od roku jestem posiadaczem w/w samochodu (rocznik 2006),do tej pory autko sprawowało się super,od kilku dni na niskim biegu (1,2)samochodem szarpie i słychać jakieś trzaski,czy ktoś miał podobny problem i jaka była diagnoza?, z braku czasu nie dotarłem jeszcze do serwisu.

Re: Do Darka_w1- polemika

fabryki kupić! > Nie proponowali uruchomienia produkcji silników i skrzyń biegów bo tak się dziś > > produkuje samochody w dużych koncernach. Silniki robią wyspecjalizowane fabryki > > dla całego koncernu. Te same 1.9 TDI siedza i w Skodach, i w VW, i w Seatach, i > > w Audi

Re: BMW Z4 !!!

) o. ---) no nie wiem czy 'prawie cały czas z 250 na liczniku' to całkiem to samo co 'nie mniej niż 150'... ;-) Chyba nie - szczególnie jak się siedzi tam w środku. ) I nadal ci to spala 17 litrów - to masz straszne przepały:)) czy wiesz, że tam ) jest szósty bieg? Tego też się używa

Re: Audi A4 Allroad Quattro - zupełna nowość

te diody są rzeczywiście wiejskie...ale quatrro chyba całkiem nieźle się trzyma drogi w zakrętach mimo masy...zauważcie że a4 b7 nie zbierało laurów za właściwości jezdne i tak samo będzei z exeo...dodatkowo b7, w którym siedziałem wręcz targało na boki od wibracji diesla na jałowym biegu - za te

Re: test nowej Avensis

stronę. Dziwne uczucie. > > Ogólnie świetna zabawa. Na testach szybkościowych bardzo dobre wrażenie > zrobiła avensis z automatem. Bardzo łagodnie przerzucał biegi, bez > najmniejszego szarpania. Skrzynia była w wersji z dodatkowym przerzucaniem > sekwencyjnym ale dla osób, które lubią

Re: BMW Z4 !!!

ci to spala 17 litrów - to masz straszne przepały:)) czy wiesz, że tam jest szósty bieg? Tego też się używa:) > ----) ja nie wiem - cały czas mówię o właścicielach BMW którzy nie przejawiali > zbyt wielkiej chęci do zbyt długiej jazdy z takimi prędkościami. Chyba wiedziel > i > lepiej

Re: Brak naturalnego pelzania DSG

. Poprzednie Audi miałem z mulitronikiem, zanim kupiłem obecne wziąłem sobie na testy DSG i niech je ziobro strzeli. Jedyna różnica jaką popełniłem w nowym samochodzie to dopłaciłem za łopatki zmiany biegów przy kierownicy, dzisiaj uważam to za bezsensowne, może jakbym jeździł w górach... A z tym zjeżdżaniem

Ciekawe i występuje też w innych markach aut

Nie tylko cena auta jest decydująca aczkolwiek bardzo ważna. Jest jeszcze uczciwość lub nieuczciwość dealerskiego serwisu. Porównania naszej polskiej "uczciwośći" z niemiecką ..... no comment. Oddajesz autko, oni Ci mówią, że wymienili skrzynię biegów a tymczasem wymienili tylko

Re: PorOwnanie BMW,Audi i Jaguara

któryś paść - sonda lambda są dwie każda po 800-900zł oryginał, zamienniki są firmy NGK, nie wiem po ile - Przepływomierz powietrza, a dokładnie MIERNIK MASY POWIETRZA - oryginał ok. 700-900zł, pasują też od 2,5TDIV6 180KM z A6 lub A8, do modeli z `94-`98 oryginał 1900zł, zamienników brak, bo jest

Audi

i na rynkach Bliskiego Wschodu. Dobre wyniki handlowe notowane są również w Niemczech. W pierwszym półroczu 2014, Audi wyprodukowało dla niemieckiego rynku prawie 61 150 samochodów z napędem quattro. Dzięki blisko 170 modelom quattro – uwzględniając różne rodzaje nadwozia, silniki i skrzynie biegów

Audi TT

, która charakteryzowała się skróceniem czasu zmiany przełożeń.Na początku 2005 roku, Audi zaprezentowało limitowaną wersję TT Coupe Quattro Sport. W tej wersji wprowadzono kilka zmian mających na celu redukcję wagi, np. lekkie kubełkowe fotele Recaro i brak kanapy z tyłu. W efekcie TT Coupe Quattro Sport ważyło o 75

Audi 80

Audi 80 – model samochodu osobowego segmentu D produkowanego przez Audi AG w latach 1972-1995 (wersja Cabrio do 2001).Pierwsza wersja (B1) zdobyła tytuł Samochodu Roku 1973.W wersji B2 na początku lat 80. do produkcji wprowadzono silnik diesla, a facelifting drugiej generacji (1984) przyniósł

Półautomatyczna skrzynia biegów

Półautomatyczna skrzynia biegów (inaczej zautomatyzowana manualna skrzynia biegów) – rodzaj skrzyni biegów, w której zmiany biegów dokonuje się poprzez zmienienie pozycji drążka zmiany biegów (tak jak w skrzyni manualnej) lub naciśnięcie odpowiednich łopatek przy kierownicy, bez konieczności

Automatyczna skrzynia biegów

Automatyczna skrzynia biegów – skrzynia biegów samoczynnie zmieniająca biegi w zależności od obciążenia silnika pojazdu, zwalniająca przez to użytkownika z konieczności ręcznej zmiany.Skrzynia automatyczna pozwala na bardzo płynną jazdę, optymalizując przełożenie do obrotów silnika. Dzięki

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.