autostrada a2 poznań warszawa opłata

sprawdź też:

autostrada

Jarosław Osowski

Dlaczego autostrada A2 tak szybko się zatkała w niedzielę?

Dlaczego autostrada A2 tak szybko się zatkała w niedzielę?

Mieliśmy pierwszy duży korek na autostradzie pod Warszawą przed punktem poboru opłat, który nie jest jeszcze nawet czynny. Czy kierowcom jadącym trasą A2 już zawsze grozi paraliż na rogatkach stolicy?

Ogromne korki paraliżują A2. Już trzeba naprawiać jezdnię

Trzeba reperować oddaną równo dwa lata temu autostradę A2 pod Warszawą. Kierowcy postoją w korkach do połowy lipca.

Nowy pomysł na "gierkówkę" między Częstochową a Piotrkowem: ekspresówka zamiast A1

Konstytucja gwarantuje prawa słusznie nabyte, a takim jest istniejąca od 40 lat bezpłatna "gierkówka". Dlatego nie zgadzamy się na jej przebudowę na płatną autostradę i proponujemy, by była to ekspresówka, taka jak między Piotrkowem Trybunalskim a Warszawą - przekonuje starostwo częstochowskie.

Świąteczne wyjazdy z Warszawy. Radzimy, co wybrać

Świąteczne wyjazdy z Warszawy. Radzimy, co wybrać

Łodzi.Dzięki autostradzie A2 podróż samochodem między Warszawą i Poznaniem jest komfortowa. Czas przejazdu wynosi ok. 3 godz., a między samymi rogatkami miasta to ok. 2,5 godz. Niektórych mogą jednak odstraszać wysokie opłaty. Między Łodzią i Poznaniem za przejazd autostradą trzeba zapłacić 40 zł (z czego 30

Autostrada A2 droższa na majowy weekend

Autostrada A2 droższa na majowy weekend

gr., na A2 zarządzanym przez GDDKiA 20 gr.Tych dróg nie zbudujemy na Euro 2012Autostrada Wielkopolska podwyżki tłumaczy inwestycjami i budową węzłów w Nagradowicach i Gołaskach, przy budowanej właśnie obwodnicy Poznania. Na tym jednak nie koniec zmian. Od 23 kwietnia zacznie także obowiązywać próbny

Wszystko o A2: opłaty, dojazd, słowniczek [INFORMATOR]

Wszystko o A2: opłaty, dojazd, słowniczek [INFORMATOR]

A2 z Warszawy do Łodzi nieczynna jest też większość planowanych parkingów. Na razie działa tylko jeden z nich na skraju Puszczy Bolimowskiej, a zarazem na granicy województwa łódzkiego i mazowieckiego. Po obu stronach autostrady (zarówno w stronę Poznania, jak i Warszawy) znajdziemy tam toalety

A2 Stryków - Konotopa do maja 2012

A2 Stryków - Konotopa do maja 2012

autostrady A12 z Berlina, A2 na terenie Polski przebiegać będzie od przejścia granicznego w Świecku przez Poznań, Łódź, Warszawę i Siedlce do polsko-białoruskiego przejścia granicznego w Kukurykach. W okolicach Strykowa pod Łodzią przetnie autostradę A1. Obecnie istnieje 252-kilometrowy odcinek A2 od Nowego

Na A2 nie zatankujesz przez 140 km. Auta na poboczu

Na A2 nie zatankujesz przez 140 km. Auta na poboczu

wcześniej - na Trasie Armii Krajowej czy ul. Połczyńskiej w Warszawie - nie znajdziemy na ten temat żadnej informacji. Przy jezdni w przeciwnym kierunku (dla jadących od strony Poznania) za węzłem w Wartkowicach stoi za to baner z napisem po polsku: "Ostatnia stacja przy A2". Wielu obcokrajowców

Warszawa - Poznań - samochód, pociąg i minister Nowak

Warszawa - Poznań - samochód, pociąg i minister Nowak

naleciałości.Jadąc samochodem do Poznania narzekać mogłem tylko na dwie rzeczy. Piekielną temperaturę i od Konina diabelsko drogie opłaty za autostradę. Z chęcią bym kiedyś zobaczył ile na czysto wyciągają z takiego odcinka A2 Konin - Świecko. Zastanawia mnie też jeszcze jedna rzecz. Dlaczego na odcinku pomiędzy

"Wyprzedź sen!", czyli energetyczne wsparcie dla kierowców

"Wyprzedź sen!", czyli energetyczne wsparcie dla kierowców

"Wyprzedź sen!". W czasie Euro 2012 kierowcy zmierzający autostradami na mecze w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu i Wrocławiu będą częstowani cukierkami zawierającymi kofeinę. Do słodko-energetycznego prezentu dołączony będzie krótki poradnik, jak radzić sobie ze zmęczeniem podczas podróży.W ten

Tych dróg nie zbudujemy na Euro

Tych dróg nie zbudujemy na Euro

bezpośrednio na bezpieczeństwo podróżowania. Gorzej, gdy kierowcom przyjdzie jeździć po podbudowie bitumicznej, na której nie zostanie ułożona warstwa ścieralna. A tak ma właśnie być na fragmencie autostrady A2 z Warszawy do Strykowa (odcinki A i C). Choć droga będzie przejezdna, to eksperci są zdania, że

Kulczyk i Stalexport połączą płatne autostrady?

informacje o formie współpracy i czy w ogóle do niej dojdzie.Włoski koncern kontroluje spółkę Stalexport Autostrady, która eksploatuje płatną autostradę A4 z Krakowa do Katowic, i stara się o kontrakt na budowę płatnej autostrady A2 z Łodzi do Warszawy. Stalexport zabiegał też o kontrakt na pobór opłat na

Na święta jedziesz na południe Polski? [NASZ PORADNIK]

Na święta jedziesz na południe Polski? [NASZ PORADNIK]

Porównaliśmy czasy i koszty przejazdu różnymi środkami transportu z Warszawy do najważniejszych polskich miast na południu: Wrocławia, Katowic, Krakowa, Kielc i Rzeszowa (zobacz także, czym podróżować do Gdańska, Szczecina, Poznania, Łodzi, Bydgoszczy i Białegostoku).Do Wrocławia*Samolotem. Rejs

Czy winietki to aż tak zły pomysł?

Czy winietki to aż tak zły pomysł?

Wszystko o autach - dane techniczne, oceny, opinieJak obliczał niedawno Lech Bojarski z poznańskiej Gazety Wyborczej, w 2012 roku podróż gotową, miejmy nadzieję, autostradą A2 z Warszawy do granicy z Niemcami kosztować będzie 96 zł. I chodzi tu o same opłaty na bramkach. Do tego trzeba będzie

Dziwne opłaty, drogi donikąd, czyli polskie absurdy drogowe

Dziwne opłaty, drogi donikąd, czyli polskie absurdy drogowe

90groszy. Za takie pieniądze po autostradach mogę jeździć. Jednak wystarczy, że pojedziemy A2 dalej i już czuję się jakby mi ktoś wyciągał z kieszeni pieniądze. Odcinek z Konina do Poznania jest obsługiwany przez spółkę Autostrada Wielkopolska. Przewodniczącym rady nadzorczej tej spółki jest Jan Kulczyk

E myto | z przyczepą nad morze

E myto | z przyczepą nad morze

to planowany jest pierwszy etap rozbudowy systemu. Autostrady i drogi ekspresowe, na których pobiera się opłatę elektroniczną: 1) autostrada A1 na odcinkach:a) węzeł Tuszyn - węzeł Bełchatów,b) węzeł Sośnica - węzeł Świerklany;2) autostrada A2 na odcinku węzeł Modła - węzeł Stryków I;3) autostrada

Ekspresowo do Warszawy. Sprawdziliśmy, jak jeździ się nową S8

Ekspresowo do Warszawy. Sprawdziliśmy, jak jeździ się nową S8

ostatnie miesiące na drogowej mapie województwa wprowadziły wiele zmian. Do Warszawy nie jeździ się już przez Rawę. Teraz większość wybiera autostradę. Ale prędzej czy później na A2 staną bramki poboru opłat, a wtedy wariant "do Warszawy przez Rawę" znów wróci do łask.Droga ekspresowa nr 8 miała

Rząd ma program budowy dróg

; (inwestycje związane z organizacją Euro 2012. W związku z Euro 2012 resort transportu opracował suplement do programu - "Potrzeby inwestycyjne związane z organizacją Euro 2012". Znalazły się w nim odcinki autostrad: A1 Gdańsk - Gorzyczki, A2 Świecko - Warszawa i A4 Zgorzelec - Korczowa. Przed

System viaTOLL obejmie kolejne drogi

System viaTOLL obejmie kolejne drogi

stornie: viatoll.pl.Pierwszy etap obejmie następujące odcinki dróg:1. autostrada A1 na odcinku węzeł Kowal - węzeł Kutno Wschód (dotychczasowy węzeł Kotliska);2. autostrada A2 na odcinku węzeł Łódź Północ (dotychczasowy węzeł Stryków I) - węzeł Konotopa;3. autostrada A2 na odcinku Choszczówka Dębska

Skąd się biorą (głupie) znaki?

niż z okolicznych znaków. Mój kolega, który mieszka w Poznaniu, notorycznie tłumaczy znajomym, jak się na nią dostać. Przecież to absurd!- Jak daliśmy w Koninie drogowskaz na Poznań płatną autostradą A2, to zaraz zaczęły się posądzenia, że mamy w tym jakiś interes. Wyszło na to, że powinniśmy wskazać

Dlaczego Polska nie ma dróg?

przegania krowy. W cywilizowanym kraju taka sytuacja jest nie do pomyślenia!Inne kuriozum to oczywiście krajowa "dwójka" z Warszawy do Poznania. Tak ogromne natężenie ruchu, udział ciężarówek i różnice prędkości na drodze mającej po jednym pasie dla każdego kierunku muszą prowadzić do

Marzenia o wylotówkach bez korków

Marzenia o wylotówkach bez korków

autostrady A2 z Łodzi do Warszawy. Będzie to firma, która zbuduje, a potem będzie pobierać opłaty za przejazd. Początek robót najwcześniej wiosną 2009 r. Kierunek: Gdańsk Jeszcze w tym roku ma się za to zacząć budowa pięciokilometrowej obwodnicy Płońska. Będzie gotowa w 2008 r. O wygodniejszym wyjeździe z

Szczęśliwy poród na autostradzie A2

na autostradzie - autostradowy poród wywołał więc sporo zamieszania.Ostatecznie kobieta i jej obie córki pojechały do szpitala ginekologiczno-położniczego przy ul. Polnej karetką neonatologiczną (wyposażoną w specjalny sprzęt do przewozu noworodków), która jechała akurat do Poznania od strony Wrześni

No to rząd rozwiązał problem braku stadionów

na Euro 2012. Mecze się mogą odbywać na pustych autostradach, bo nikt przytomny nie wyda dodatkowo tyle pieniędzy na przejazd. Często jeżdzę między Poznanie a Warszawą, ale od dzisiaj A2 mówie do widzenia. Niech zdziercy zbankrutują. Za czasów PO na trasie W-wa Poznań oddano nowe 8 km obwodnicy i

Re: Urlop w Czechach (zwiedzanie, samochodem)

państwowa autostrada i tu spadły opłaty bo UE wymusiła, pobiera się bilet za Koninem i płaci na końcu odcinka. Dalej nie wiem bo nowym odcinkiem od Strykowa do Warszawy nie jechałem ale chyba jeszcze przez jakiś czas będzie za darmo. Jakiś czas temu opłaty na A2 wychodziły tak, że po przejechaniu Stryków

Warszawa przepchnie swój korek autostradą do Pr...

Autostrada A2 powinna być bezpłatna do Grodziska Maz. i mieć po 3 pasy ruchu, a dodatkowo w miejscu, gdzie jest MOP Brwinów powinien być węzeł. Inny wariant, (jeśli koniecznie musi być płatny odcinek od Grodziska): Główny Punkt Poboru Opłat jadąc od strony Poznania do W-wy powinien znajdować się

Re: OPINIA: Dlaczego gorzowian nie kręci lotnisko

do W-wy dojeżdżają w niecałe trzy godziny. Po remoncie linii kolejowej z Z.G. w kierunku Poznania dojazd będzie jeszcze sprawniejszy. Przejazd autostradą już z Z.G. do Warszawy to 4-5 godzin. Jasne - kosztuje paliwo i opłaty autostradowe. Licząc średnie zużycie na poziomie 6 litrów, koszty są jednak

autostrady powinni sobie zbudować sami przewoźnicy

pogrubiać już po kilku latach. Okazało się również, że na ok. 6-km odcinku A2 pomiędzy Poznaniem a Nowym Tomyślem trzeba w ogóle zerwać cały asfalt. Ale Autostrada Wielkopolska ma się dobrze. W 2005 r. Sejm zwolnił ciężarówki z opłat za przejazdy autostradami. To dlatego, że zgodnie z unijnym prawem

To jakaś zmowa projektantów i operatorów autostrad

Poznań odbywają się drogą DK14 a nie A2- zmyła totalna, oczywiście brak mozliwości zawracania, trzeba jak zwykle 40 km dalej wyjachać na węźle poza obszar płatny.

Lokalizacja / argumenty / perspektywy

planowany zjazd z autostrady A2. Skierniewice posiadają szybkie połączenie kolejowe Warszawa - Łódź, oraz linia kolejowa w kierunku Częstochowy, Katowic przez Koluszki (na trasie do Łodzi) natomiast w Łowiczu zatrzymują się pociągi IC pędzące dalej na zachód (Poznań, Berlin) oraz północ (Toruń, Bydgoszcz

Emocje biorą górę nad zdrowym rozsądkiem!

drogami wzdłuż autostrady chętnie jeżdżą ciężarówki. Dwa zjazdy, właśnie na przecięciu A2 z 92 super im to ułatwią. Już teraz po wprowadzeniu systemu opłat viatoll, TIR-y zamiast na A2 w N. Tomyślu jadą na Poznań przez Pniewy. Zjazdy z A2 dadzą tylko okazję do łatwiejszego jej opuszczania. Co to oznacza

Re: Wojewoda Skorupa zmienił zdanie, jest za bezp

w tej chwili za przejazd A2 z Konina do Nowego Tomyśla trzeba zapłacić 3x13 PLN. Czyli nawet więcej niż 10 dniowa winieta w Austrii !!!!!! A ten odcinek, to tylko 150 km. Ile będzie kosztował przejazd ze Świecka do Warszawy? Ja bym wolał zapłacić raz na rok 300 PLN i jeździć do woli wszystkimi

Re: Ile jeszcze poczekamy na kolejne odcinki S3?

faktem, że towary z północy na południe Europy zamiast przez Polskę podróżują przez Niemcy. Piszesz, że S3 ma połączyć Gorzów i Z.G z A2 i dalej Warszawą przez Poznań. Zgoda. Jestem za, choć uważam, że porządne zwykłe, alternatywne drogi z Gorzowa i Zielonej Góry do Poznania (na skróty) też by załatwiły

Re: PiS: Jurkowlaniec za płatną AOW powinien złoż

centrum to pojazdy zmierzające do Wrocławia, a nie tranzytem (bo na Warszawę jadą A4, a do Poznania - przez Lubin). NIKT jadący od strony Bielan (czyli cały ruch od Niemiec, Zgorzelca, Legnicy, Jeleniej, Wałbrzycha, Kłodzka, Dzierżoniowa, Opola i zachodu) na Krzyki, do Centrum, ani na północ, czy zachód

List. Marszałek nie ponosi winy za brak zjazdów...

wygląda to tak różowo. Z autostrady A2 na odcinku od granicy do Poznania nie ma zjazdu na najważniejszą, najbardziej ruchliwą drogę S3 jaka przecina A2 i to jest skandal, wynikający z nieudolności wszystkich urzędników administracji publicznej i nie obchodzi mnie czy to jest Urząd Marszałkowski czy GDKi

Autostrady, drogi, etc

autostrady krakow.gazeta.pl/krakow/1,35821,4249204.html tinyurl.com/ylsye5c etransport.pl/wiadomosc9948.html Podobny zapis istnieje w umowie koncesyjnej dla A2 stąd problemy przy budowie S5 w okolicach poznania. A że nie są to wiadomości wyssane z palca niech świadczy to pismo: "Resort transportu

Estakada etc

Berdychowo? To pomyślcie, że od tego czasu mamy nową sytuację, bo TIRy uciekają teraz przed opłatami z A2 i cały ten syf przewala nam się przez centrum miasta. Wrocław sobie z tym poradził wprowadzając zakaz wjazdu do miasta dla TIRów. Warszawa wywaliła tranzyt kilkadziesiąt kilometrów za miasto (Sochaczew

Re: Resort infrastruktury chce płatnej obwodnicy

: § 1. Autostradami budowanymi i eksploatowanymi jako płatne będą: 1) A1 Gdańsk-Toruń-Łódź-Piotrków Trybunalski-Częstochowa-Gliwice- Gorzyczki-granica państwa, 2) A2 granica państwa-Świecko-Poznań-Łódź-Warszawa-Biała Podlaska- Kukuryki-granica państwa, 3) A4 granica państwa

Re: Sejmik chce węzłów autostradowych. Przepytał

większa korzyść. Powtórzę (do znudzenia), będą na A2 opłaty, skończy się chęć do korzystania... Do Berlina, ewentualnie Warszawy może jeszcze tak, ale z Gorzowa czy Z.G. do Poznania płatną autostradą pojadą tylko wyjątkowi "amatorzy". Jeszcze jedno - wciąż to powtarzam. PAŃSTWOWE skończyło

Re: Estakada etc

autostradę. Tak więc nowy system opłat powinien tą liczbę tirów znacznie zmniejszyć. Ja natomiast zaobserwowałem, że tiry z Warszawy do Niemiec zaczynają jeździć przez Toruń, Bydgoszcz, Piłę i dalej na Szczecin. Krótko mówiąc krajowa 10 zyskała na znaczeniu. > Może zróbcie coś wspólnymi siłami proszę

Instrukcja obsługi - suplement

A ja do tej instrukcji dodam jeszcze małą poradę: jak jechać autostradą A2 i nie zapłacić. Dotyczy to trasy Warszawa-Poznań. No więc tak: ruszamy z Warszawy i przez Łowicz lub Brzeziny docieramy do Strykowa. Tam jesteśmy już na autostradzie i spokojnie jedziemy sobie aż za Konin do zjazdu na

Re: Gliwiczanie przeciwko płatnej A4: Darmowy odc

państwa. Jakoś też nie słychać o pobieraniu opłat ani na istniejącej A2 w granicach Poznania, ani na projektowanej w granicach Warszawy, ani na A1 wokół Torunia czy Łodzi. Wiadomo, że G. Śląsk jest od macochy nie od matki. Ale jak się nie będziemy bronić, to niedługo wprowadzą opłaty na A4 w Katowicach

Re: Protest - blokada dróg w Pruszkowie!

bez świateł np. pod Dw.Zachodni... Inni pojadą S8 i może np utkną w Markach. Ale dlaczego mieliby zakorkować Pruszków? Punkt poboru opłat będzie pomiędzy Pruszkowem a Brwinowem, więc nie będzie też opcji "ucieczki" na 719 w Pruszkowie. 2) ruch z Warszawy i Mazowsza na A2 w kierunku

Re: Instrukcja obsługi autostrady

Autostradę A2 budowano od strony Konina do Łodzi przedłużając istniejący odcinek z Konina do Nowego Tomyśla (przebiegający przez Poznań) - więc Konin-Stryków, a nie odwrotnie. Od Strykowa kierunek budowy na Warszawę, a nie odwrotnie. Węzeł Konin Modła oferuje wygodne rozjazdy. Nieco mniej

Re: Autostrada do stolicy bez dobrych dojazdów

Tomyśla do granicy oraz od Konina do Warszawy będzie miała opłaty na bramkach od razu, natomiast A2 od Konina do Nowego Tomyśla będzie stopniowo przebudowywana, a za 3 lata Poznań będzie miał bezpłatną obowodnicę autostradową od wchodu, południa i zachodu. > b) BEZPIECZEŃSTWO: jak już się buduje te

Ale o co chodzi? ;)

Nie bardzo rozumiem jaki jest cel tego tekstu, tak bardzo mijającego się z prawdą co do faktów, które przecież łatwo sprawdzić. Autostrada A2 na odcinku granica - Nowy Tomyśl będzie gotowa jeszcze w tym roku, zatem kierowcy jadący A2 nie zobaczą "malowniczych orłów", krasnali i "

Re: Estakada etc

mówiąc krajowa 10 zyskała na znaczeniu. Zgoda 10tka zyskała faktycznie na znaczeniu ale faktem jest, że znacznie się zwiększyła po 01 lipca ilość ciężarówek między rondami Śródka-Rataje. Pamiętaj, że żeby ominąć A2 większość ciężarówek używa teraz DK92 (Konin-Września-Poznań-Pniewy etc.). O ile kiedyś

To krótkowzroczność!!!

byłaby kasa na budowę kolejnych odcinków (lub przynajmniej w perspektywie kilku lat zwrot kosztów budowy). Dlaczego w ogóle wydaje się na budowę autostrad w Polsce? Dlaczego nie można tego robić na zasadzie koncesji podobnie jak A2??? Idzie kasa z budżetu, która mogłaby się przecież przydać na inne

Re: Jak wypędzić tiry z miasta?

miasta i wyznaczyłby tzw dużą obwodnicę dla tranzytu - jak to jest w Warszawie - daleko poza granicami aglomeracji Poznania. A jak będzie gotowa cała autostradowa "mała" obwodnica na granicy aglomeracji tj. A2 + zachodnia obwodnica miasta po połączeniu ze wschodnią obwodnicą miasta - to wetdy

w POlsce Tuska drogi sa gorsze niż na Białorusi!

drogi!! Takiej paranoji to na Białorosi ze świecą szukać! Na Białorusi A2 już niemal ze w całości jest dwupasmowa i spełnia standarty autostrady! i do tego nikt za przejazd opłat nie pobiera! BIAŁORUŚ BUDUJE SWE AUTOSTRADY ZA PAŃSTWOWE PIENIĄDZE BEZ JAKICHKOLWIEK ŚRODKÓW POMOCOWYCH Z ZEWNĄTRZ. Po gł

Najpierw utrudnienia, później ekspresowo do War...

Warszawy "za darmo". Polityka pobierania opłat za wybrane trasy jest oddzielnym zagadnieniem od korytarzy transportowych, i Łódź nie ma na nią specjalnego wpływu - gwarantuję, że Łodzianie woleliby jeździć A2 do Warszawy za darmo. Wrocławianom proponuję zastanowić się, jakby ocenili pomysł, aby

Re: Instrukcja obsługi - suplement

krawiasty napisał: > A ja do tej instrukcji dodam jeszcze małą poradę: jak jechać autostradą A2 i > nie zapłacić. Dotyczy to trasy Warszawa-Poznań. No więc tak: ruszamy z Warszawy > > i przez Łowicz lub Brzeziny docieramy do Strykowa. Tam jesteśmy już na > autostradzie i spokojnie

Re: Autostrada do stolicy bez dobrych dojazdów

przyszłości A2 od granicy z Niemcami do Warszawy będziemy się zatrzymywać pewnie z 8-9 razy!!! Zamiast autostrady będziemy mieli nasze polskie STOP and GO. b) BEZPIECZEŃSTWO: jak już się buduje te podłe autostrady, to chociaż zaoszczędzimy na pasie awaryjnym (jak ma to miejsce na długich odcinkach A4

Re: Sukcesy ...

,), 36. EURO 2012 (brak autostrad, nowych lotnisk, dworców, hoteli, opóźnienia w budowie stadionu w Warszawie i Wrocławiu, problemy z murawą stadionu w Poznaniu która była już sześciokrotnie wymieniana) 37. Rząd Tuska zabrał 1,5 mln zł niewidomym, 38. Brak reakcji rządu na krytykę Polski w Parlamencie

Re: Czy obwodnica w Warszawie bedzie płatna?

bezpłatna od punktu poboru opłat koło węzła Ostropa (?) do punktu poboru opłat Byczyna ---> Poznań - A2 bezpłatna od węzła komorniki do węzła Krzesiny ---> Szczecin - A6 bezpłatna od granicy państwa do węzła Kijewo ---> Wrocław - planowana bezpłatna obwodnica pozamiejska A8 - brak jest drogi

Autostrada do Warszawy-dlaczego aż 4 lata czekania

środę autostrada A2 zbliżyła się do stolicy na 100 km. Ten niewielki odcinek warszawiacy pokonają nią dopiero w 2010 r. Opóźnia się przetarg na wykonawcę prac i skupowanie gruntów. Fot.Marcin Wojciechowski / AG Otwarty wczoraj przez premiera Jarosława Kaczyńskiego odcinek autostrady A2 Konin

A2 nierówna A2

marcin.poznan napisał: > To skandal - właśnie przykład Poznania pokazuje, jakim bezsensem jest płatna > autostrada w wydaniu "polskim". Mam nadzieję, że opłat na odcinku Łódź-Warszawa nie będzie takich jak na odcinku wielkopolskim. Jako argument mam przewidywane natężenie ruchu

Kilka sprostowań

mniejszym ruchu na kierunku Warszawa - Łódź - Wrocław niż Warszawa - Łódź - Poznań można między bajki włożyć.

Euro 2012 korki stulecia...

, Wrocławiu i Warszawie... NIE sądzę, by wielkie rzesze turystów jeździły z Gdańska A1 do Łodzi i stamtąd A2 do Poznania czy Warszawy... Takiego nadrabiania drogi świat chyba jeszcze nie zna... ale pozna już wkrótce. Poza paliwem dojdą opłaty za przejazd, zapewne wielkie korki przy wjazdach i zjazdach z

"Chujłej", czyli rzecz o polskich...

do Pragi i Drezna, a z Poznania o wiele łatwiej do Berlina niż do Warszawy – tłumaczył. System partnerstwa publiczno-prywatnego może być równoprawnym źródłem finansowania inwestycji infrastrukturalnych – deklarował Tusk. Zapowiadał A1, A2 i kolejne A. Oprócz kolejnych gadających

Re:Treść artykułu "Później autostradą do W-wy"

, by powstawała za prywatne pieniądze, a nie państwowe i unijne To spore zaskoczenie, bo jeszcze niedawno rząd zapowiadał, że 95-kilometrowy odcinek autostrady A-2 do Warszawy pomoże budować UE. Trasa, której budowa ma kosztować 400 mln euro, byłaby gotowa w 2008 r. Pieniądze dołożyłby unijny Fundusz

nie trzeba szukać przykladu w Czechach

> W każdym NORMALNYM kraju wszelkie obwodnice miast są bezpłatne. No tak sie składa że w Polsce poludniowa obwodnica Poznania w ramach A2, w Krakowie A4 od Balic do Wielickiej jak i odcinek Katowice-Gliwice są bezpłatne i nie przewiduje się pobierania jakiś extra opłat za ich przejazd

Sam jesteś populizm

1. Jeśli ktoś chcoiałby jechać S8 w jakimkolwiek kierunku zamiast A2 (Warszawa- Poznań???) to chyba jakis debil totalny bo kto mieszkaniec Koła? Poddębic albo Szadku??? 2. Odcinek niby konkurencyjny jest wybudowany przez Państwo a nie żadnego koncesjonariusza i kasa będzi leciała lub nie do

błaganie o TIR-y w centrum miasta

i bardzo dobrze, że nie spełnia:) Tranzyt to ruch OMIJAJĄCY miasto. Autostrada idzie DO POZNANIA, DO WARSZAWY. W mniejszym stopniu idzie PRZEZ WARSZAWĘ, czy PRZEZ POZNAŃ. Dlatego bardzo dobrze się stało, że walczono o przesunięcie S10 jak najdalej na południe - bo to zostawia miastu duże tereny

Autostrada do Warszawy znowu ma poślizg

godziny), ale też do Poznania i innych miast na zachodzie Polski oraz do Niemiec. Jednak odcinek A2 do Warszawy prędko nie powstanie. Państwo nie dopłaci Jeszcze na początku roku premier Kazimierz Marcinkiewicz zapowiedział, że autostrady będą wytyczane wyłącznie za pieniądze z budżetu państwa i

Re: Otwarcie nowego odcinka A2 za pięć miesięcy

mozliwość renegocjacji warunków i opłat z Autostradą Wielkopolska podczas wyznaczania koncesji na nowobudowane odcinki A 2... Póki co, ani w planach, ani w rzeczywistej budowie, nie ma na nowym odcinku od Konina pod Łódź miejsca na bramki... faktycznie, jeśli ten odcinek budowany jest z funduszy

Ciekawe ile będzie kosztowała..

Jeśli utrzymane zostaną tak wysokie ceny to w ogóle nie ma sensu jej budować, bo i tak mało kto będzie nimi jezdził. Przecież przy obecnych stawkach przejazd z Poznania do Warszawy kosztowałby 60zł!!! Kto będzie z nich korzystał? Autostrady mają służyć odciążeniu dróg lokalnych, mają poprawić

Autostrada do Warszawy znowu ma poślizg

samochodem była prawdziwą mordęgą - musieli się zmagać z dziurawymi i zakorkowanymi wylotówkami. Wyczekiwana od lat autostrada A2 ułatwiłaby powrót tysiącom warszawiaków. Nie tylko skróciłaby dojazd do Łodzi (z dwóch godzin do godziny), ale też do Poznania i innych miast na zachodzie Polski oraz do

Re: Co z tą S8?

jechałaby z Wrocławia do Warszawy przez Wieluń, Bełchatów zamiast płacić horrendalne (trudne słowo ;P) sumy za przejazd kawałkiem autostrady lub kluczyć ze Rzgowa do Piotrkowa, żeby wjechać na gierkówkę. Chyba nie słyszałeś, co się działo w okolicach Konina po wprowadzeniu opłat na A2 na odcinku Poznań

W całym kraju likwidują posterunki policji, u n...

, Orlen, WBK, SPEC, LOT,), 36. EURO 2012 (brak autostrad, nowych lotnisk, dworców, hoteli, opóźnienia w budowie stadionu w Warszawie i Wrocławiu, problemy z murawą stadionu w Poznaniu która była już sześciokrotnie wymieniana) 37. Rząd Tuska zabrał 1,5 mln zł niewidomym, 38. Brak reakcji rządu na krytykę

GW: Autostrada do Warszawy w polu

firm budowlanych. Już na starcie ponad pół roku w plecy Nic takiego jednak się nie stało. Niewydolna administracja drogowa nadal nie może rozstrzygnąć przetargu na budowę A2 spod Łodzi do Warszawy. Choć już rok temu do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wpłynęło dziesięć ofert konsorcjów

Re: chyba nie przeczytałeś całego :-))

logistycznych i powstają wciąż nowe. i wszyscy jeżdżą do A2 przez Poznań... > Eeee, mam odmienne zdanie. Jeździłem rok do pracy i nie czekałem dłużej niż 4 > minuty, a najczęściej chwilę. I na pewno 92 nie byłbym szybciej, ani zdrowiej. > Szanuję samochód, czas i zdrowie, i wolę zapłacić. widać

Kto zarobi na rekompensatach za ciężarówki?

Zarządca autostrady A2 świetnie zarobi na ciężarówkach Lech Bojarski, Poznań 23-09-2005 , ostatnia aktualizacja 22-09-2005 19:51 Zarządca płatnej autostrady A2 zaciera ręce i zarabia jak nigdy dotąd. Po tym jak Sejm zwolnił tiry z opłat za przejazdy, trasą jeździ dziś prawie dwa razy więcej

Re: błaganie o TIR-y w centrum miasta

miasto. ( jak przy bezpłatnej obwodnicy ) :)) > A2 przecież idzie z Niemiec DO WARSZAWY. To tam jadą tiry. Nie jadą PRZEZ, jadą > DO. Fruwaja nad Poznaniem :)) > W Toruniu chcemy żeby TIRy które jadą PRZEZ TORUŃ, zamiast omijać miasto, > trafiały do centrum, na ulicę Wschodnią. >

A2 coraz bliżej Warszawy :)

? Trasa A2 wjedzie na Mazowsze północnym skrajem Puszczy Bolimowskiej. Potem minie miejscowość Wiskitki, w której będzie można zjechać na drogę nr 50, czyli obwodnicę Warszawy dla tirów. Po kilkunastu kilometrach dotrze w pobliże Grodziska Mazowieckiego. Potem po kolei ma mijać od północy: Milanówek

Zagubione autostrady 2 część

, niż tłuc bocznymi drogami. Tymczasem na A2 między Koninem a Poznaniem sytuacja wygląda dużo gorzej. Spora część kierowców, zwłaszcza wielkich ciężarówek, zrażonych wysokimi opłatami (22 zł za samochód osobowy, tir – 84 zł), wybiera równoległą drogę krajową. Autostrada A2 świeci pustką, a na

Z Grabarczykiem o drogach i kolei

ustawy, w taki sposób, żeby Rada Ministrów mogła jednym rozporządzeniem określić, które fragmenty A1 i A2 będą zwolnione z opłat lub wprowadzona będzie na nich taryfa ulgowa. To pociągnie za sobą rozmowy z koncesjonariuszami o wyrównaniu ich strat. Nie będą one łatwe, ale chcemy podjąć wyzwanie. Kiedy

Re: Komunikacyjny program PO- cd

szukać daleko nie trzeba, jadąc A2 większość osób, które jechały nią już wcześniej ucieka przed bramkami kulczyka na drogi krajowe, najczęściej zostają ci, którzy jadąc na Poznań nagle widzą bramkę opłat.

Przymusowy postój na autostradzie A-2

Jak zapewne wiecie, za przejazd autostradą z Poznania do Konina można płacić gotówką jak i kartami płatniczymi (kredytowymi, bankowymi). Wielokrotnie jeżdżąc płaciłem kartami. W środę rano spieszyłem się z Poznania do Warszawy. W punkcie poboru opłat w Nagradowicach o godz. 6.15 chciałem

Re: Łodzianie do blokad! Nie dajmy się poniewiera

w żaden sposób nie odciąży ruch z i do łodzi) > 3. Konkurencyjny przebieg wobec autostrady A2. Na pewnym odcinku (o długości > ok. 100 km) przebieg trasy S8 (bezpłatnej) byłby równoległy z przebiegiem > autostrady A2 (płatnej). Poza względami ekonomicznymi (nieuzasadniona budowa >

Re: Przyspieszają z autostradami

dochodzą absurdalnie wysokie opłaty za korzystanie z A2 - wystarczy popatrzeć na odcinek Konin-Września notabene wybudowany za komuny za publiczne pieniądze (czyli za nasze) a Pan Kulczyk i sp-ka przychodzi na gotowe, trochę odpicował starą autostradę i bierze sobie za przejazd jak za zboże. Skutek

Re: Bełkot o podmiejskiej obwodnicy

Taaa... tylko dziwnym trafem jak robiono studium wykonalności dla A2 to się okazało, że w wariancie po śladzie POW i zniesieniu opłat ścisły ruch miejski (a więc np. z Ursusa do Wesołej) stanowić na niej będzie prawie 100 tysięcy pojazdów, (blisko 30%) ruch dojazdowy podwarszawski -> do

Lublinek polskim centrum tanich przewoźników?

rynek tanich przewozów jest dziewiczy. Zainteresowanie to powoduje przede wszystkim centralne położenie lotniska w Polsce, zwłaszcza bliskość Warszawy (2 godz, w najbliższych latach tylko 60 min - szybka kolej i autostrada), ale również odległość 200 km od Poznania, Wrocławia, Katowic i innych

Re: A słupki runą, runą, runą...

dopłaca się do dróg podobnie jak w Skandynawii. nas nie stac nawet na utrzymanie istenijącej sieci dróg, a co dopiero na budowe ścieżek rowerowych okupowanych przez sezonowych cyklistów. Ile mamy w RP autostrad? Opłaty i ilość km mozna zobaczyć tutaj: www.autostrady.pl/pl/a2.htm Dla mnie przegięcie to

Lublinek polskim centrum tanich przewoźników?

rynek tanich przewozów jest dziewiczy. Zainteresowanie to powoduje przede wszystkim centralne położenie lotniska w Polsce, zwłaszcza bliskość Warszawy (2 godz, najbliższych latach 60 min - szybka kolej i autostrada), ale również odległość 200 km od Poznania, Wrocławia, Katowic i innych dużych miast

Re: marzenia o autostradach - A2

Za niecałe pięć lat dojedziemy autostradą A2 do Łodzi? Krzysztof Śmietana 19-01-2006, ostatnia aktualizacja 19-01-2006 21:27 Autostrada A2 zostanie dociągnięta do Warszawy przed końcem 2010 roku - ogłosił wczoraj premier Kazimierz Marcinkiewicz. Trasa będzie budowana za pieniądze z budżetu

Re: Tarantula, nie rób goowna z mózgu

odcinkami przebiegającymi blisko dużych miast, które moga stanowić jednoczesnie ich obwodnicę (Poznań, Kraków). A-2 w odległości od Warszawy, w jakiej znajduje się teraz 50-tka może być tylko i wyłącznie płatna. -- TAK dla warszawskiej obwodnicy Strona internetowa SISKOM

Re: A słupki runą, runą, runą...

tutaj: www.autostrady.pl/pl/a2.htm > Dla mnie przegięcie to 11 PLN/samochód osobowy za odcinek 37,5 km > Poznań-Września. To nie jest przegięcie, to jest normalna opłata uwzględniająca koszt budowy autostrady (tania nie jest) oraz jej utrzymania (to też sporo kosztuje). Warto byłoby, aby opłąta

Re: Nowe Argumenty & Opinie

przeciwko prowadzeniu S-8 śladem E-67 :-) Idąc takim tokiem rozumowania, ze względu na dość wysokie opłaty autostradowe w tym kraju, kierowcy i tak zrezygnują na tym kierunku z "szybkiej" A-2 :P A co do "szybkości" powstawania autostrad i dróg szybkiego ruchu w Polsce, to jeszcze

Re: Miejska autostrada

TIR na godzinę w obie strony. Są to wyliczenia dokonane przez ekologów, zwolenników A2 pod Góra Kalwarią. Obecnie cały ruch tranzytowy TIR w tym kierunku prowadzony jest po obwodnicy nr 50 Sochaczew - G.Kalwaria - Mińsk Mazowiecki. Jak trafi się jakiś tranzytowy TIR w Warszawie z Białorusi

Re: Szymi, miszczu!

autostrada A2. Zdaje sie, ze ten jak bardzo potrzebny Warszawie odcinek A2 bedzie budowany jako jeden z tych w ostatniej kolejnosci. A to wszystko dzieki genialnosci wladz Warszawy ktore przez kilkanascie lat nie potrafily zdecydowac sie to gdzie ta droga ma przebiegac. Moze lepiej ze A1 nie przejdzie

Re: Katowice - Gliwice za darmochę !!!!!!!!!!!

miliard zl rocznie tj. "Możemy spodziewać się powtórzenia sytuacji spod Poznania, gdzie autostradą jedzie każdego dnia zaledwie 4 tys. samochodów, a drogą prowadzącą obok pięć razy więcej - mówi poseł Janusz Piechociński, przewodniczący sejmowej komisji infrastruktury. Zastanawia się, czy

Zagubione autostrady Polityka

się administracji drogowej z wielkim trudem dogadać z dwoma koncesjonariuszami. Jeden – Stalexport – przejął zarządzanie odcinkiem autostrady A4 Kraków– Katowice, drugi – Autostrada Wielkopolska – wyremontował fragment istniejącej autostrady A2 Konin

Re: POW jest potrzebna jako element systemu

Koniku mają być na A2 punkty poboru opłat. Powiedz w czym widzisz problem, by wprowadzić zakazy wjazdu tranzytu do Warszawy i właśnie na PPO ekzekwować je? 7. Co do warunków życia i zdrowia. Właśnie niebudowanie nowoczesnych tras spowoduje,ze pogorszą się. Z powodu braku inwestycji powietrze w Warszawie

Marzenia o wylotówkach z Wawy BEZ korków...:-)

się jeździć trasą katowicką i dalej przez środek miasta Brzeziny. W nieskończoność (już drugi rok!) ciągnie się przetarg, który ma wyłonić koncesjonariusza autostrady A2 z Łodzi do Warszawy. Będzie to firma, która zbuduje, a potem będzie pobierać opłaty za przejazd. Początek robót najwcześniej

Re: Witam

wiedziec, że Budżet naszego kraju nie jest w stanie w ciagu roku, czy dwóch nadrobić zaniedbania lat 50-ciu. Np. po zbudowaniu A2 do Konotop i obwodnicy w Warszawie i dociągnieciu A2 do granicy, planowane jest poprowadzenie autostrady też w okolicach Góry Kalwarii. Plany rozbudowy dróg w Polsce, sa

Studi, bez histerii!

centrum Łodzi potem Łowicz do Warszawy. TIRy nie płacą na bramkach autostradowych. Poza tym, nawet jeśli przepisy się zmienią, będą miały do wyboru jeszcze dotychczasową DK8 przez Bełchatów. Wspomniany łącznik rozładowałby głownie odcinek A2 między Łodzią a Warszawą > Zdecydowanie na zawsze. Zastąpi

Re: Autostrady-polski skandal

przyjęty program budowy autostrad jest zbyt mało ambitny,na przykład realizowana będzie jedynie droga szybkiego ruchu zamiast planowanej wcześniej autostrady do Szczecina odgałęziająca się od A2 koło Poznania ku portom w Szczecinie i Świnoujściu.W programie co widać po złych przesłankach jego

Re: Czy może się zakorkować na amen!!

. płaciłbyś ok. 10 zl codziennie z przejazd A-2 do swego miasta, czy byś zjechał z Pruszkowie, przed punktem poboru opłat i pojechał dalej do Grodziska DW 719. Po raz drugi zachęcam ciebie do zapoznania się z moim pierwszym wpisem. Napisałem tam, że od Pruszkowa na zachód A-2 będzie droga płatną. Zauważ, że

Wrzesnia zla droga

odwołanie do ministerstwa może wszystko zaprzepaścić - wyrokują. O problemach mieszkańców Gutowa Wielkiego, Węgierek, Otocznej i innych miejscowości pisaliśmy wiele razy na łamach "WW". Zaczęły się po tym, jak Autostrada Wielkopolska S.A. wprowadziła opłaty na A2. Jak alarmował wtedy Kazimierz

Z Wrześni -Przegląd na złej drodze?

wojewoda wydał decyzję. Teraz odwołanie do ministerstwa może wszystko zaprzepaścić - wyrokują. O problemach mieszkańców Gutowa Wielkiego, Węgierek, Otocznej i innych miejscowości pisaliśmy wiele razy na łamach "WW". Zaczęły się po tym, jak Autostrada Wielkopolska S.A. wprowadziła opłaty na A2

Re: nareszcie rozsadny głos przeciwników A2 !!

Płaskowickiej do granic miasta będzie jeszcze z 5 km. Postulaty organizacji społecznych to: - budowa autostrady A-2 przez Góre Kalwarię (i to jak najszybciej, zanim i tam sie tereny nie zurbanizują), - budowa dwupasmowej drogi zbiorczej od Ursusa do Wilanowa, z zakazem wjazdu samochodów powyzej 3,5 tony

węzeł południe - strategiczny paraliż

drogę płatną A1. Z Czerniewic możemy jechać tylko płatnym mostem na Warszawę/Olsztyń/Gdańsk lub A1 na Łódź. DK1 Gdańsk-Łódź-Śląsk traci swój tranzytowy charakter. Będzie się nazywać DK91. Tak samo jak DK2 koło Poznania, stała się DK92 po otwarciu A2. Nowa droga (A1) wymaga włączenia do układu

Czy ktoś tu umie liczyć?

się, że muszę płacić dodatkowo za te korzyści, ale cóż zrobić - jeśli nie ma innego wyjścia, żeby ta autostrada w ogóle powstała... Dodam jeszcze, że rzeczywiście właściciele autostrady nie mają co liczyć na ruch z Poznania w kierunku Warszawy, ale proszę zwrócić uwagę, że i ten odcinek jest

Lublinek polskim centrum tanich przewoźników?

rynek tanich przewozów jest dziewiczy. Zainteresowanie to powoduje przede wszystkim centralne położenie lotniska w Polsce, zwłaszcza bliskość Warszawy (2 godz, w najbliższych latach 60 min - szybka kolej i autostrada), ale również odległość 200 km od Poznania, Wrocławia, Katowic i innych dużych

Re: Autostrada A 2 to miejsca pracy i wielkie doc

nie wiem o co to całe gorączkowanie się , nie ma chyba przymusu korzystania z autostrad ani w Niemczech ani w Polsce , zamiast się cieszyć że w końcu będzie można w cywilizowany sposób pojechać do Berlina czy za parę miesięcy do Warszawy to znów biadolenie .nikt chyba nie obiecał darmowych

Re: Jak dlugo sie jedzie z Warszawy do Poznania a

Policz sam: - Średnia prędkość na autostradzie A2, przy jeździe "po bożemu" wynosi około 110-115 km/h. Jeżeli masz szybki samochód i grzeszysz ;), wzrośnie do ponad 140 km/h (ale to już wymaga tempa przelotowego 170-180 km/h; nie radzę, bo od początku września, gdy znieśli opłaty dla

WAŻNE - Cała prawda o autostradach w łódzkim?

), który po 11 latach obowiązywania w Polsce wydał z siebie 88 km autostrad (odcinki A-2 Nowy Tomyśl-Poznań i Poznań-Września). Dla inwestorów zainteresowanych budową autostrady A-1 i kolejnego odcinka A-2 wystarczającą zachętą do wyłożenia kapitału ma być przewidywane natężenie ruchu – między

Re: Do Kalwaryjczyka (nie do Wampira)

obwodnicy w warszawie nie ma, więc każdy z nas może sobie uważać do woli. Jeżeli będzie to trasa ekspresowa, tak jak sie obecnie forsuje, to nie będzie płatna. Natomiast będzie płatna autostrada A-2 od granicy państwa do Konotopy (dzielnica Ursus). Natomiast nadal twierdzę, że do roku 2003 (rok temu

Re: Pseudoekologia cd

. Wielokrotnie tak pisałem. Tylko pod pewnymi warunkami - zbudowania kilku łączników do Autostrady z Warszawy, bo przecież A2 nie jest budowana jedynie z myśla o TIR, ale głónie z myślą o Polakach, Poznaniakach, Warszawiakach i własnie ruch osobowy (i cięzarowy) z tych miast będzie głównym obciązeniem A2

Re: Argumenty

Poznań. Dla jadących w kierunku na Poznań/Łódź/Warszawę owszem, ale dla jadących na południe już nie bardzo. Ze Skwierzyny do Poznania jest ok. 100 km. Między Skwierzyną a Świebodzinem jest 40 km w linii prostej, a obecna krajowa 24 i 2 są równoległe do budowanej A2. Budowanie drogi o podobnych

rzeczony artykul

miejscowości pisaliśmy wiele razy na łamach "WW". Zaczęły się po tym, jak Autostrada Wielkopolska S.A. wprowadziła opłaty na A2. Jak alarmował wtedy Kazimierz Kosmala, sołtys Węgierek, to właśnie duże i ciężkie pojazdy, które jadą przez Polskę tranzytem i omijają płatną autostradę, robią

Re: Węzeł gordyjski na A2 i obwodnica donikąd

> Jak kogoś nie stać na używanie auta (mówię tu o opłatach za korzystanie z autos > trad i za legalne parkowanie, zamiast zastawiania chodników) to niech je sprzed > a. To wygląda na to, że tylko w Polsce mnie nie stać i generalnie jeśli nie muszę to z autostrad nie korzystam. Weekend

Re: A ja jestem przeciwny.

ad.1. A2 W Poznaniu i A4 w Krakowie przechodzą skrajem wielkich blokowisk miejskich, a na tym miasto się nie kończy. Dalej za nimi są dzielnice willi i domków jednorodzinnych. Nikt nie był przeciwko takim rozwiązaniom, bo obwodnice te zasłoniono ekranami bądź schowano w kilkumetrowych wykopach

Re: Za autostradę A2 tak,za drogę A2 w budowie ni

Polecam zapoznanie się z historią koncesji i budowy A2. Z tego co wiem początkowo AW SA miała koncesję na budowę A2 do Warszawy ale się jej zrzekła dla dobra Państwa ponieważ nie była w stanie dostać kredytów na jednoczesne budowanie w obydwu kierunkach (patrząc z perspektywy Poznania). Stąd

Re: Nieszczęsna A2 przez Warszawę

; „Rada Miasta Konina domaga się od rządu i parlamentu pilnych i skutecznych działań w sprawie zdecydowanego obniżenia opłat za przejazd autostradą A2 na trasie Konin-Poznań, w szczególności samochodów ciężarowych – czytamy w apelu. – Wysokie opłaty za korzystanie z autostrady

Re: Autostrada A2 od 28 października dłuższa

łebka. Paliwo z Poznania do Warszawy kosztuje ok. 90-100 zł. Dodając opłatę za autostradę wychodzi koło 120 zł. Dla jednej osoby się nie opłaca - dwojgu już tak. Nawet jeżeli każde 100 km które będzie jak dociągną do Stolicy kosztować 22zł to za autostradę zapłaci się 66 zł w jedną stronę (znając

Re: JESZCZE RAZ W KWESTII AUTOSTRADY A-2 !!!!!!!!

- Poznań - Warszawa - Moskwa, by mogła przejąć zwiększone obciążenia. Podobnie jest z trasą N-S (Z portów Bałtyckich Szczecina i Gdyni na południe Europy). Powstaną terminale przeładowcze na granicach i w większych aglomeracjach miejskich. Już za 2-3 lata ruszą pierwsze pociągi w Posce z TIR-ami. Taki

Autostrada A2 (Polska)

Autostrada A2, Autostrada Wolności – polska autostrada częściowo płatna, przebiegająca równoleżnikowo przez centralne obszary kraju. Stanowi fragment drogi międzynarodowej E30. Kontynuując przebieg niemieckiej autostrady A12 z kierunku Berlina, na terenie Polski przebiega od granicy

Poznań

kończąca swój bieg w podpoznańskim Stęszewie. Autostrada A2 ma status trasy europejskiej E30, natomiast droga krajowa nr 5 – trasy E261. Na terenie Poznania swój bieg kończą również 4 drogi wojewódzkie: nr 184, nr 196, nr 307 i nr 430. Od 1 grudnia 2011 Poznań ma bezpośrednie połączenie autostradowe

Górczyn (Poznań)

Głogowskiej na odcinku od Wiaduktu Kosynierów Górczyńskich aż do węzła Poznań Komorniki z południową obwodnicą Poznania (autostrada A2).

Olimpijka (autostrada)

– Sługocin (34 km) oddano do użytku w 1985. Do 1989 autostrada została przedłużona do Konina (kolejne 14 km). Obecnie odcinek ten stanowi część autostrady A2. Odcinek Nieborów - WarszawaTen fragment olimpijki aż do 2010 roku pozostawał nieukończony, jednak do tego czasu pozostawało po nim kilka wybudowanych

Autostrada A12 (Niemcy)

Niemiecka autostrada A12 (niem. Bundesautobahn 12, BAB 12, Autobahn 12) łączy Berlin z Frankfurtem nad Odrą, gdzie przekracza granicę i łączy się z polską autostradą A2. Jest częścią szlaku europejskiego E30 (Berlin - Poznań - Warszawa - Mińsk - Moskwa). Odcinek Dreieck Spreeau - Frankfurt otwarty

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.